ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בת מלך ✔אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 15 ✔'נ' - מה סודך? האות 'נ' 'נון' תרגומו מארמית: 'דג' כמו התרגום...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 15
'נ' - מה סודך?

האות 'נ' 'נון' תרגומו מארמית: 'דג' כמו התרגום לפסוק: "את כל דגי הים" (במדבר יא כב) את כל נוני ימא" אות זו צמודה לאות 'מ' - מי"ם, הרומזת למים.

אות המבטאת שפע ברכה הצלחה. כמו שהדגים לא שלט בהם כליון כאשר העולם הושחת בזמן המבול, כן הם מסמלים הישרדות וברכה. גם הם נסתרים מעיני הבריות ואין עין הרע שולטת בהם... לעיני הדג אין עפעפיים, העיניים של הדגים פקוחות תמיד ומסמלות את ההשגחה הצמודה של הבורא הנותן לחם לכל בשר...

לפי מסכת שבת (ק"ד ע"א) האות 'נ' רומזת לאדם ישר ונאמן. ה'נ' הכפופה רומזת לאדם הנאמן הכפוף והעניו ואילו האות 'ן' הפשוטה, הזקופה והישרה מרמזת לשכרו הגדול של העניו והנאמן שיהיה זקוף וישר לעולם הבא. באות הזאת גם נבראה הנשמה. האות 'נ' (50) היא ההרחבה של האות 'ה' (5). העולם הפיסי נברא באות 'ה' כפי שנאמר 'בהבראם' - באות "ה"א בראם" ואכן החלק הפיסי של האדם יש בו חמשה חושים: שמיעה ראיה ריח טעם בראש ומישוש ביד (מקביל לבתי התפילין בראש וביד) וגם חלקי הנשמה הרוחנית, 5 הם, הידועים בר"ת שלהם "נרנח"י" - נפש רוח נשמה חיה יחידה. נמצא כי שלושת החלקים הראשונים - "נפש רוח נשמה", ר"ת וס"ת שלהם הוא בדיוק: תרי"ג - 613! והאותיות הפנימיות יוצרות את המילים 'שם א / להים' (426) או 'א / ל השמים' (426)

האות 'נו"ן' רומזת גם לטוהר וזכות במקביל לדג הנמצא תמיד במים. לכן לאות הזאת יש קשר עם סודות גדולים ביותר ועמוקים אשר זקוקים לאור עצום וטוהר כדי להשיג אותן. כמו 50 שערי בינה כדי להגיע אל התכלית של העולם הרוחני. גם בקבלת התורה רמזה התורה... "בהוציאך את העם ממצרים... תעבדון את הא / לוקים על ההר הזה" (שמות ג יב). מעניין שיציאת מצרים מוזכרת בתורה בדיוק 50 פעם! ואכן עם ישראל אמרו והצהירו ביום ה - 50 ליציאת מצרים "נעשה ונשמע".

ולעתיד לבוא ביאת המשיח ששמו 'ינון', "לפני שמש ינון שמו" (תהילים עב, יז) רש"י: יגדל שמו. מנין שמו של ה'משיח'?

במסכת סנהדרין צח עב קיימת כביכול מחלוקת מהו שמו של המשיח?

דבי רבי שילא אמרי: שילה שמו, שנאמר עד כי יבא שילה. (בראשית מ"ט)

דבי רבי ינאי אמרי: ינון שמו, שנאמר (תהלים ע"ב) יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו.

דבי רבי חנינה אמר: חנינה שמו, שנאמר (ירמיהו ט"ז) אשר לא אתן לכם חנינה. ויש אומרים מנחם בן חזקיה שמו, שנאמר (איכה א') כי רחק ממני מנחם משיב נפשי.

ורבנן אמרי: חיוורא דבי רבי שמו, שנאמר (ישעיהו נ"ג) אכן חליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנהו נגוע מכה א / להים ומעונה.

אם נתבונן בשמותיו השונים (מנחם - שילה - ינון - חנינה)... נגלה כי ר"ת של השמות הוא: משי"ח. רמז כי המשיח בא לעשות שלום בין מחלוקות ויחבר את כולם ביחד..

המילה 'תיקון' המיועדת לזמן ביאת משיח בנויה מהמילה 'תיקו' ומהאות 'ן', המשיח אשר יופיע באחרית הימים יהפוך ויגלה את כל המקומות שהיה בהם ספק ='תיקו', ויתחבר דרך האות 'ן' של שער החמישים, שער ההבהרות המוחלט ויגלה את התיקון הגדול ב"ב. יש הדורשים את המילה: 'תיק"ו' כר"ת "ת'שבי י'תרץ ק'ושיות ו'אבעיות" ואז בת המלך שהיא ההלכה תקבל את תיקונה, תהיה מבוררת ונהירה ללא ספקות קושיות ובעיות...

"נ" - נצח והשתלשלות ללא קץ. האב מוליד 'בן', והבן מוליד נכד ונין (המילה: 'נין' - כמעט שווה למילה 'נון'.

האות 'נ' מבטאת קביעות, כגון: 'אדם מדבר' או 'אדם דברן', או: 'אדם כועס', אבל שלא יהיה כעסן - ואילו אדם לומד, חשוב כי אכן יהיה למדן!

בזוהר רואים את האות: נו"ן כחיבור בין המטרוניתא (חיבור ה"מלכה למלך". כאשר האות: 'נ' הראשונה מייצגת את המלכה, האות 'ו' את מידת היסוד שממנה היא מתברכת, (וד"ל) והאות 'ן' האחרונה הפשוטה רומזת אל המלך.

המילה 'נון' ערכה בגימ' הוא 106 כערך המילה: 'קו'. האות 'ן' היא האות הרומזת לקו הארוך ביותר, הישר והמאוזן. הקו המאונך היוצר את המרחק הקצר ביותר רומז לחיבור בין הקב"ה לבינינו. הקב"ה הופיע ביום החמישים במעמד הר סיני במילה 'אנכי... ' מילה זו אכן רומזת למילה 'אנך', כפי שמוזכר (עמוס ז ז) "כה הראני והנה א / דני ניצב על חומת אנך ובידו אנך". האנך הוא הקו הקצר, המרחק הקצר בין שתי נקודות, ורומז על הקשר הישיר הבלתי אמצעי, והקרוב ביותר, בין האדם לקב"ה.

תכונה זו נקראת קיווי והינה תכונה חשובה ביותר כדי להתחבר אל הקב"ה, כנאמר "קוה קויתי..."קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה' " קויתי ה' קותה נפשי.."ועוד.. גם "מקוה" המטהר ומזכך נמצא בתוכו את המילה "קוה". זו הדרגה הגבוהה ביותר לראות את הקב"ה קרוב ממש ואז הובטח לנו "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת.."

יהושוע בן נון

מי הוא אותו נון? מוזכר רק פעם אחת (בדבה"י א ז כ"א) אביו של יהושוע משבט אפרים. לא ידענו על אביו יותר מאומה! ועוד נשאלת שאלה מדוע ברוב הפעמים מוזכר יהושוע בכינוי הצמוד יהושוע בן - נון ולא רק יהושוע כפי שאנו מוצאים בכל השמות (כמה פעמים מוזכר בתורה משה בן עמרם? בתורה אפילו לא פעם אחת!) ועוד נשאלת שאלה מדוע המילה 'בן' מנוקדת בחיריק?

יש מספר דעות בענין:

יהושוע היה משרת צמוד למשה. יהושוע היה תלמידו של משה. יש הרואים במשה כאילו הוא אביו ושמו של משה היה 'נון' המבטא את הגובה הרוחני הגבוה ביותר שאליו בר אנוש יכול להגיע. לא בכדי התורה מספרת לנו כי משה החליף את שמו של הושע בן נון ליהושע. מסביר רשב"ם (במדבר יג, יז) כי כך היה דרך האנשים לשנות את שמם של אלה שתחת פיקודם (כך עשה פרעה ליוסף, ונבוכדנצר לדניאל) מכאן כאילו הוא ילדו. משה רבינו היה אביו הרוחני של יהושוע, מכאן נרמז כי משה רבינו נקרא 'דג'. כמו שהדג טהור וכולו במים, כן היה משה רבינו בכל ימי חייו הקשור למידת הנצח וזכה שעל ידו ניתנה תורה לישראל... והוא משה רבינו הדג הגדול הנמצא במקוה המים האדיר, תורת ישראל הנצחית. וכן נמצא כי ערך הביטוי 'דג גדול' בדיוק 50 כמו האות 'נ' שערכה 50.

המספר 50 שהוא יום מתן תורה שהוא היום ה - 50 מיציאת מצרים אשר נחוג בכל שנה ושנה, מסמל את הזמן המיוחד הנחשב מעבר לזמן. הכיצד?

ידוע לנו כי המספר 6 הוא מספר המסמל את עולם החומר, כמו ששת ימי המעשה שש שנים יעבוד ועוד... והמספר 7 רומז לקדושה שבתוך החומר כמו שבת הנמצאת ב"אמצע" השבוע כמו הקנה המרכזי של מנורת ששת הקנים היוצאים מצידיה...

השבוע מסתיים ונמנה מחדש לאחר 7 ימים ותו לא. לו זכה אדם הראשון היה ממשיך אל היום השמיני... ואנו חוזרים בכל שבוע ספירה מחדש לאחר שבעה ימים. ואכן אימתי נפרוץ אל היום השמיני? הווי אומר בתיקון חטא אדם הראשון אשר נעשה ביום מתן תורה שהוא יום החמישים שהוא היום לאחר 7 פעמים 7. "יצאנו" אל היום השמיני לאחר שבעה מחזורים של שבע והגענו אל היום החמישים.

כן גם ביובל - שנת היובל שנת החמישים מסמלת שחרור מכל עול פיזי, עבדים וקרקעות חוזרים למקורם הראשון. הכל רוחני. אין גשמיות אין חומר... רק רוחניות...

"נוני"ם הפוכים"

מצאנו בתורה בחומש במדבר פרשת בהעלותך (במדבר י, לה - לו) כתיבה מוזרה של נ"ונים הפוכים - נונים מנוזרות מלשון 'נזורו אחור' תופעה מוזרה. מה משמעותה? הנוני"ן ההפוכים מבטאים רעיון חשוב מאוד הקשור לתורה. הן מהוות מעין סוגריים לפסוקים המתחילים במילים "ויהי בנסוע הארון..". (במדבר י' ל"ה) רש"י אומר: "עשה לו סימניות מלפניו ומלאחריו לומר שאין זה מקומו. ולמה נכתב? כאן כדי להפסיק בין פורענות לפורענות". מה היא אותה פורענות? ועוד למה פסוקים אלה הנחשבים לספר שלם מתחילים במילה 'ויהי' שהוא לשון צער? מה הצער כאן, כאשר ארון ה' נוסע...? שפתי חכמים מסביר כי מה שרש"י מתכוון אין זה מקומו... הכוונה לארון הברית המוזכר 2 פסוקים לפני כן... "ויסעו מהר ה' דרך שלושת ימים וארון ברית ה' נוסע לפניהם דרך שלושת ימים לתור להם מנוחה.." (פרשת בהעלותך י לג) מהי הפורענות? שיש מרחק בין התורה ובין עם ישראל, כביכול לומדים תורה ואין היא מתקיימת חלילה במציאות - פער בין לימוד התורה וקיום מצוותיה... אכן זה ענין של צער... שפתי חכמים מסביר והיכן מקומו? והכוונה היא: מקומה של התורה שולח אותנו שפתי חכמים 50 פרשיות לפני כן (במדבר ב יז) שם נאמר: "ונסע אוהל מועד מחנה הלויים בתוך המחנות..."הרי שהמספר 50 שוב מזכיר לנו את התורה הקדושה הטהורה והזכה אשר צריכה להיות מחוברת בכל המציאות, "בתוך המחנות..."וד"ל.

נון - נוני ימא פירושו: דגים, המי"ם (האות 'מי"ם' הקודמת לאות 'נו"ן') בסוד הים. בתוך מים אינסופיים שט הנון. 2 סוגי נשמות עיקר זיקתן לקדש את הגוף להתעסק בחלק המסתורי של התורה: "נון ימא" דעת הצפונה המסתתרת בתוך הים. ויש נשמות שמטרתן להתחזק בחלק ההלכה והנגלה בתוכם. אלה נקראים בהמה - חיית היבשה. מציאות של העולם הזה. 'יבשה' - עלמא דאיתגליא, 'ים' - עלמא דאיתכסיא. עיקר ביאת משיח מצוי בתוך סודות התורה. "ישקני מנשיקות פיהו" - אלו סודות התורה בביאת המשיח

מלכות= בגימ': לויתן (הדג הגדול שבים). ראינו כי יש כמה שמות למשיח, אחד מהם: ינון: =דג בלשון הקודש: צרף מכאן, שגילוי מלכותו של הקב"ה בעולם יתגלה בביאת המשיח כפי שנאמר: "והיה ה' למלך על כל הארץ..." (זכריה יד ח) אז יתקיים: "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים." (ישעיהו יד ס)

'ס' - מה סודך?

האות 'ס' - האות ה - 15 סגורה מכל צדדיה, רומזת לסוד, למסתורין, לסבוב, למעגל ושלמות. אכן היא בין האותיות שאותיות המילוי שלה הן בדיוק כמו האות עצמה: 'ס - מך'. האותיות 'מך' ערכן 60 בדיוק כמו האות 'ס'.

האות 'ס' היא אות הנכתבת במשיכה אחת כמו עיגול. עיגול מסמל נצח, כמעגל אינסופי החוזר על עצמו ללא הרף. החלל הריק שבתוך האות סמ"ך מסמל את האינסוף את הלא מוגדר.

לפי אותיות דרבי עקיבא: הסמך הינה התורה שבכתב המהווה את הגרעין עליו מתבסס כל השאר. התורה היא הסמך עליה יש לסמוך ולהסתמך, ויתר הפירושים הצמודים המשנה הגמרא וכל הנלווים הרי הם סובבים וסמוכים לכל התורה...

האות 'סמ"ך' רומזת למושגים הבאים: 'סוף', 'סגור', 'סתום', 'סחור סחור', 'סביב', כביכול קיים גדר הסוגר מקום שאין להיכנס אליו אך ורק ברשות...

מקום הופעתה הראשון בתורה: "... ויקח אחת מצלעותיו ויסגור בשר תחתנה". (בראשית ב כא)

ערך האות 'ס' הוא 60. מספר זה נחשב למספר שלם "הנה מטתו שלשלמה ששים גבורים סביב לה מגבורי ישראל..." (שיר השירים ג ז) קיים פירוש המזהה את ששים הגבורים כ - 60 אותיות של ברכת כוהנים המתחילה: "יברכך ה'..."ומסיימים..."וישם לך שלום" והחתימה: 'שלום' מסמלת את השלמות.."

האות 'ס' מבטאת גם את המילה: 'סוד'.

במסגרת חלקי הפרד"ס - פשט, רמז, דרש, והחלק האחרון הוא ה'סוד' המשלים את כל הרבדים... אמר מי שאמר: כי ללמוד תורה ללא תורת ה'סוד', יישאר ברמה של 'פר"ד'. יש המבינים שהמילה: 'פרד"ס' רומזת למילה הידועה באנגלית וי"א גם בפרסית: 'פארדייז' פירוש: 'גן - עדן'. התורה גורמת לנו להרגשה נפלאה של עונג שמחה ואושר.

ט"ו באב

נאמר: "לא היו ימים טובים לישראל כמו ט"ו באב..."

וכך נשנה (במסכת תענית ד ח) (המשנה האחרונה במסכת)

"אמר רבן שמעון בן גמליאל לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכפורים שבהן בנות ירושלם יוצאות בכלי לבן שאולין שלא לבייש את מי שאין לו כל הכלים טעונין טבילה ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים ומה היו אומרות בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך אל תתן עיניך בנוי תן עיניך במשפחה (משלי לא) שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל ואומר תנו לה מפרי ידיה ויהללוה בשערים מעשיה וכן הוא אומר (שיר השירים ג) צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו וביום שמחת לבו ביום חתונתו זו מתן תורה וביום שמחת לבו זה בנין בית המקדש שיבנה במהרה בימינו אמן"

מה המיוחד ביום זה - ט"ו באב? סיבות רבות... אבל על פי תורת הסוד נאמר כאן משהו בענין האות ה - ט"ו בא' ב' והיא האות ה - 15 ברשימת האותיות א - ב, האות 'ס'. מה המיוחד באות זו? שהיא עגולה מסמלת שלמות! והשמחה האמיתית היא חיבור אותיות 'י' ו'ה' שהם רמז לחיבור בין איש ואשה. האות ה - 15 העגולה רומזת לטבעת נישואין העגולה.

החיבור של שתי אותיות אילו רומזות גם לחבור שבין הקב"ה לעם ישראל, גם לחיבור בין העולם החומר לעולם הרוח וגם לחיבור של העולם הזה עם העולם הבא. אכן אין שמחה כמו שיש בזמן שמתחברים קצוות שהוזכרו לעיל. זה החיבור הגבוה ביותר אשר דומה לחיבור הגבוה בין עם ישראל והקדוש ברוך הוא ביום הכפורים. ואכן האות 'ס' נקראת 'סמך' מלשון סמיכות חיבור וקשר, הסמוכים זה אצל זה.

נראה כי אפשר לקשר את האות הקודמת, האות 'נו"ן' המזכירה את יהושע בן נון להראות כי האותיות מ - נ - ס כביכול נוטריקון: משה נו"ן סמך, משה סמך את יהושוע בן נון והחדיר בשמו את האות 'י', שהוסיף אות 'י' לשמו הקודם שהיה 'הושע' כפי שנאמר: "ויקרא משה להושע בן נון יהושוע..."ובסוף התורה נאמר: "ויהושע בן נון מלא רוח חכמה כי סמך משה את ידיו עליו וישמעו אליו בני ישראל ויעשו כאשר צווה ה' את משה". (בדברים לד ט) משה הוסיף ליהושוע את אות החכמה, האות 'י', ורמז לזה "כי סמך משה את ידיו... לרמוז לאות 'י'.

ס (60) רבוא

המושג 60 רבוא, הוא מושג החוזר על עצמו ומבטא שלמות. כמו כן אנו רגילים לומר ששים רבוא אותיות לתורה כפי שרמזו נוטריקון בשם 'ישרא"ל' י'ש ש'שים ר'בוא א'ותיות ל'תורה". יש הסברים שונים למשפט זה כי בעליל אין אנו מוצאים בתורה אלא 305805 אותיות. כ"כ נאמר כי בני ישראל היו ששים רבוא ויש ששים רבוא פירושים. הלוא התורה רחבה מני ים ואין לה גבול... גם עם ישראל נאמר עליו: "לא ימד ולא יספר". (הושע ב) אומר האדמו"ר מאוזרוב הרב משה יחיאל אפשטיין בספרו "אש - דת": "המספר ששים רבוא הנה הם רק שרשים, אשר מהם מסתעף למניין עד אין קץ".

(חלק חמישי אות ט) הקצבה היא לכללים, אבל לפרטים - אין קץ בכלל"

נס הסמך שבלוחות.

האותיות 'ם' וְ'ס' הן שתי אותיות מיוחדות הכתובות בצורה מיוחדת. בלוחות הברית, היו כל האותיות כתובות מצד זה לצד זה. מעבר אחד לעבר השני. משום שאותיות שבלוחות היו כתב אשורי ורק בכתב אשורי - הכתב המאושר - היו אותיות 'ס' וְ'ם'. החלל הפנימי שלהן היה עומד בחלל כדי שתיראה בדיוק צורת האותיות הללו. כך גם אמרו חז"ל: "מ' וְס' שבלוחות בנס היו עומדים". (מסכת שבת קד עא)

יען כי סתומות היו ועומדים בכל סביבותיהן, ולא היה לחתיכה שבפנים שום סמך וחיבור ואם היה נופל אז לא היו האותיות כי אם נקבים בעלמא." (ברוך שאמר יג עב)

פרדס רימונים מסביר את העיקרון: "וזה טעם מ"ם וסמ"ך שבלוחות בנס היו עומדים. מפני שהרוחניות מעמיד הגשם הזך ההוא". (בשער האותיות פרק שני)

בספר 'איומה כנדגלות' (כה עב) מכריז בלשון מליצית חרוזה:

"מי שמע כזאת ומי ראה / גודל הפליאה /

היעשה לו אדם עגולה בלוח, עוברת משני עבריה /

ולא יפול החלל מתחתיה /

ואיך היה מ"ם וסמ"ך שבלוח / תלויות ברוח /

אין שכל שיחייבהו / כי מה' הוא"!

'ע' - מה סודך?

האות ה - 16 היא האות 'ע'. שמה 'עי"ן'.

הרבה פירושים למילה זו: איבר הראיה הקשור אל האור, מעיין, צורה וצבע, ועוד...

האות 'עי"ן' תרמוז לראיה, ראיה עמוקה. הנה לפנינו שתי מילים מילה והיפוכה, שתיהן מתחילות באות 'ע': 'ע - ני', והמילה ההפוכה 'ע - שיר'. אם כן למה רומזות האותיות? מי הוא העני, מי הוא העשיר? שניהם מתחילים באות 'עי"ן'. שניהם רואים בעיניהם את השפע היורד לעולם והוא מגיע אליהם.

הע - ני - רואה מה שיש לו ומשמיע - 'ני', כלומר, בכי. רואה ובוכה. 'מתבכיין' הוא הנקרא עני. לא די לו אינו מסתפק במועט, יש לו מנה ורוצה מאתיים וגם 400... ועוד ועוד בלי גבול...

מי הוא הע - שיר? הרואה בעיניו ושר שיר! שמח בחלקו, מאושר זה האדם העשיר...

למדנו בחיים כי העשיר אינו האחד שיש לו הרבה אלא זה שמסתפק במה שיש לו ושמח בחלקו.

אות ההתבוננות

החכם עיניו בראשו. המתבונן בתחילת דרכו כפי שמקובל - "סוף מעשה במחשבה תחילה", הרי האות הראשונה תהיה 'ע'. כאשר תצטרף לאותיות 'נג' (אותיות: 'גן' הרומזות לעולם הזה) נקבל המילה 'עֹנג'. ואם חלילה יהפוך את עינו ויתבונן רק באחרית הדרך, לאחר מעשה, הרי האות 'ע' תהיה בסוף המילה ותיווצר המילה 'נגע'.

האות 'ע' ערכה בגימ' 70... בספר 'ראש מילין' נאמר שה - ע' מסמלת את היציאה לפועל של הכוחות שנסגרו בתחומם ובחוגם. האות: 'ע' בנויה משתי אותיות 'ו', וגם 'ז', כאשר האות 'ו' מסמלת את עולם החומר, והאות 'ז' רומזת לעולם הקדושה שבתוך החומר. איזהו חכם? הרואה את הנולד! לראות את נקודת הקדושה בכל עניין ועניין. לחדור בעיני השכל אל המציאות הגשמית, להתבונן ולגלות את הנקודות הרוחניות שאין עוד במציאות מלבדו!

קשר חיצוני ופנימי

העין מסמלת איבר הקשור לחיצוניות ולפנימיות ביחד. "כלה... שעיניה יפות אין כל גופה צריך בדיקה" (שיר השירים ד). העיניים מגלות את הפנימיות. כ"כ אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו (ילקוט שמעוני, דניאל רמז תתרס).

ראיה עמוקה

גם הפסוק הנאמר בכל יום בקריאת שמע מגלה לנו: "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם..."בתחילה הכל נמצא בלב, ורק אח"כ האדם רואה בעיניו. הראייה היא סובייקטיבית האדם רואה בחברו את מה שיש בו בתוכו בלבו עצמו. ראית אור! פירוש שהאור נמצא בך! ראית משהו אחר... הפגם הוא ברואה! רמז לכך מצאנו "וטמא - טמא יקרא" (ויקרא יג מה) הדרש והרמז בקטע זה הוא שהטמא - קורא לאחרים.. 'טמא' גם ראינו אצל בני נוח (חוץ מחם) ש"ערוות אביהם לא ראו.."כי לא היה בתוכם אותו יצר... האדם רואה מה שרוצה לראות ובעיקר מה שיש בלבו, כפי שנאמר "אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו". (ברכות דף נה ע"ב)

האות 'ע' היא כמעיין נובע אשר מגלה את הפנימיות שבתוכו.

ערך האות 'ע' - 70. המספר 70 רומז להרבה דברים בסיסיים חשובים במסורת ישראל. לקב"ה - 70 שמות, לתורה - 70 שמות, לישראל 70 שמות לירושלים 70 שמות. התורה נמסרה לשבעים זקנים ונשמרה ע"י הסנהדרין (70+1). בבית המקדש היו 70 עמודים, בחג הסוכות הקריבו 70 פרים כנגד 70 אומות העולם. השבתות והחגים ביחד 70 יום בשנה.

האות 'א' רומזת לעולם הרוחני, האות 'ע' רומזת לפיזור לכל הקצוות, כמו קרן אור לבנה העוברת דרך המנסרה המשולשת, מתפרקת ומתפזרת לצבעים שונים. כל קרני האור בצבעים שונים המתרכזות למקום אחד, חוזרות להיות אור לבן ובוהק. צא ולמד! המספר 70 חייב להגיע לשלמות אחת במקום אחד... ראה שבעים אומות ולעומתם עם ישראל. 70 סנהדרין ואחד שעומד על גבם...

לאחר חטא אדם וחוה נאמר: "ויעש ה' א / לוקים לאדם ולאשתו כותנות עור וילבישם" (בראשית ג כא) "ובתורתו של רבי מאיר מצאו כתוב אלו כותנות אור, אלו בגדי אדם הראשון שדומים לפנס, רחבים מלמטן וצרים מלמעלן. יצחק רבייה אמר: חלקים כצפורן ונאים כמרגלית.." (בראשית רבה כ דה כא) האור הרוחני יצר את המציאות הנראית את העור העוטף את הגוף הפיסי הנראה לעין.

לא בכדי המילים 'עין' ו'אין' קרובות זו לזו הקב"ה יצר את העולם יש מ'אין' - מחומר בלתי נתפס בחושינו ולא נתפס אפילו לא בעיני השכל...

סמל הענווה

מי יכול להגיע לדרגה עילאית זו ולגלות את העוצמות של הנקודות הרוחניות שמלוא כל הארץ כבודו? הוי אומר זה האדם הענו. המילה 'ענו' נכתבת 'ע - נ - ו' כאילו האות 'ע' התפרקה נשברה משני החלקים הבונים אותה, האותיות: 'נ'וְ - 'ו'. כמו משה רבינו הענו מכל אדם, זוכה לגלות את שתי האותיות מימין ומשמאל לאות 'ע', והן האותיות 'ס' (מימין, הרומזת לסוד) וְ'פ' (משמאל, הרומזת לפתיחה וגילוי) להראות לנו כי כל הסודות נפתחו לפניו וזכה לדבר עם ה' פנים אל פנים, פנים בפנים - פה אל פה..."

אנו מוצאים במקומות נוספים את הפער של משמעות הקצוות בין האות: 'ע' לאות 'א' במילים כגון: אושר רוחני ועושר גשמי, להאיר או להעיר אגל מים או עגל בן בקר...

אמר רבי חייא... 'יין' ניתן בשבעים אותיות, ו'סוד' ניתן בשבעים אותיות, "נכנס יין יצא סוד" הכיצד? האדם כצינור... אם ימלאו את הצינור ב - '70', - ב'יין' שערכו 70, חייבים להוציא משהו מתוכו באותו ערך של 70 ומה הוא? הוי אומר הוא 'סוד' ולכן "נכנס יין יצא סוד.." (מסכת עירובין סה עא)

אות המנורה במקדש

האור הרוחני המתחבר לאור גשמי, נעשה במנורה בעלת ששת הקנים והקנה המרכזי הקנה השביעי. במקביל לאותיות 'ו' ו - 'ז' (6 וגם 7) הן האותיות היוצרות את האות 'ע' הרומזת לאיבר הראיה. איבר זה גם הוא מיוחד במינו מכל האיברים. ספר מגן דוד באות עי"ן, משווה את האור שמבראשית, המגיע לעולם דרך מחיצות רבות, למבנה האנטומי של עין האדם: "וגם אם תדקדק בעין הגשמי תמצא רמז למה שכתבנו כי אין בכל איברי האדם דק ורוחני על התנועה כאיבר העין, ותמצא אותו מחיצה לפנים ממחיצה ומרבותינו אומרים שהם שבע מחיצות ומתוכם האור יוצא". הוא החיבור בין ספירת היסוד השישית עם ספירת המלכות, חיבור של המיסטיקה עם המדע, בין 6 הספירות הרוחניות הגבוהות לבין הספירה השביעית הרומזת לעולם הזה, ספירת המלכות.

מעלת הצדקה

למילים 'עי"ן', ו'עני' אותן אותיות. האות 'פ"א' הבאה אחרי האות 'ע' רומזת לפנים יפות ומאירות. קבלת כל אדם ובמיוחד עני בסבר פנים יפות. רבי יעקב הכהן כותב: "... וצריך בעל הבית להמציא עצמו אל ה - ע". ועל כן ה ע' משוכה אל ה - פ' ופושטת גופה ועצמה לצרה ומקבלת בסבר פנים יפות ועין טובה, ולתת לו בעין יפה די מחסורו אשר יחסר לו. עוד למדנו מן האות 'ע' שאפילו עני המתפרנס מן הקופה חייב לתת צדקה וזה ניכר בתלמוד ובפוסקים... וכן הוא שאתה קורא עין ואתה קורא בו עני. גם אתה לומד מגלגל העין "גלגל הוא שחוזר בעולם" שכן אתה קורא בו "עין, עני, יען" מלשון יען וביען במשפטי מאסו, כלומר יען לא נתן בעין יפה נעשה עני.

עין ימין ועין שמאל

עי"ן בגימ' 130 שהם 5 פעמים שם הוי'ה ב"ה (26X5=130) שתי העיניים יחד 10 פעמים שם הוי'ה. 5 מצד אחד ו - 5 מצד אחר. צד שמאל מבטא את ה - 5 גבורות ובהתחבר צד ימין מסמל את 5 החסדים.

ישנם שני פסוקים המזכירים את עיניו של הקב"ה: הנה עין ה' אל יראיו" (תהילים לג יח) ופסוק נוסף: "עיני ה' אל צדיקים..." (תהלים לד טז) הפסוק הראשון הנזכר מדבר על עין אחת - עין שמאל - מידת היראה הגבורה ואילו הפסוק השני מדבר על שתי עיניים (שמאל וגם ימין) ומתחבר אל צדיקים הקשורים למידת החסד והאהבה.

האות 'ע אשר יש לה שני מחושים ועליהם שתי עיניים, עין ימין נוטה לכיוון שתי האותיות הסמוכות לה מימין ומשמאל. צד אחד 'ס' - סגור וצד שני 'פ' - פתוח וד"ל

כשמה כן היא: 'עין' זוהר: "עינא פקיחא" עינו הפקוחה של הבורא להשגיח על כל בריותיו. בתהילים: "הנה עין ה' אל יראיו..." (תהלים לג יח) עיני ה' אל צדיקים..." (תהלים לד טז) מדרגת עין ה' אל יראיו, סוד התלבשות ההשגחה העליונה בטבע. בכל עין יש סוד דעת עליונה. ה' יודע ומכיר את בריותיו. בעין הימני מתלבשים 5 עצבים. הכתר של חסדים בסוד דעת עליון. עין שמאל, 5 גבורות בסוד דעת עליונה, ונקרא: 'אין'. שניהם בנין המלכות ודרכן ההשגחה הפרטית בסוד מלכות שמים. "עיני ה' אל צדיקים" התגלות שתי העיניים. עין ימנית וה' גבורות בעין שמאלית סוד פרצוף ז"א. הוא הצדיק יסוד עולם, עובד את ה' באהבה רבה, ועמך כולם צדיקים "הנה עין ה' אל צדיקים" כמים הפנים לפנים כאשר הצדיק אוהב את ה' מלמטה למעלה, כמו הגבורות הבונים את סוד החול כן סוד השגחת ה' מהכתר העליון מלמעלה למטה אז תבוא הגאולה במהרה בימינו, אמן.
כל התורה דתות סוף מעשה במחשבה תחילה נאמנות בעלי חיים חוסר וודאות מתן תורה צורות שמירת מצוות בחורות צירופי אותיות אותיות סוד סוד האותיות סודות צירופי אותיות
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
... מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2 מהו החיפוש הפנימי אחר האושר בסיפור מעשה מאבדת בת מלך? הסיפור מעשה מאבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב מתאר באופן סמלי את המסע הפנימי שעובר כל אדם המחפש משמעות ואושר אמיתי. אליעד כהן מסביר שהסיפור הזה הוא משל ... מקום כזה, פתאום מגיעה רוח אחת אחרונה, שנעדרה מההתכנסות. כששואלים אותה למה איחרה, היא עונה שהייתה עסוקה בנשיאת בת המלך להר של זהב ומבצר של מרגליות - בדיוק למקום שאותו חיפש המשנה למלך. כאן אליעד מסביר נקודה קריטית: התשובה הסופית, הפתרון, עשוי ... פנימה. הוא מגיע לעיר יפה מאוד ושוכר שם מקום לשהות בו, וכאן רבי נחמן לא מספר לנו כיצד בדיוק הצליח להוציא את בת המלך, אלא רק מציין שהמשנה למלך הצליח בזכות שכל וחכמה שהיה צריך להפעיל. אליעד מסביר שבכוונה הסיפור לא מגלה בדיוק איך בת המלך יצאה, כי התהליך חייב להיות אישי ואמיתי לכל אחד. המטרה של רבי נחמן היא לומר לאדם שבלי שיעבור בעצמו את כל שלבי המסע הפנימי, ... בעצמך את המסע המלא, להתמודד עם הספקות ולשמור על האמונה שהאושר קיים גם כשכל העולם אומר אחרת. הסיפור מסתיים בכך שבת המלך משתחררת. אליעד מבהיר שמשמעות השחרור היא הגעה לאושר המושלם, לרגע שבו האדם באמת מרגיש שלם עם עצמו לחלוטין, ללא חסרונות, וללא ... החיפוש אחרי האושר מהי משמעות החיים? איך למצוא אושר פנימי אמיתי? מהו חיפוש פנימי אחרי האושר בסיפור מעשה באבדת בת מלך? הסיפור מעשה באבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב מתאר מסע פנימי מורכב של אדם, המייצג את כולנו, הנמצא בחיפוש מתמשך אחרי האושר והשלמות הפנימית. המסע הרוחני ... שלמות ואושר חזקה יותר מכל תחושת ספק. אפילו כאשר העולם כולו אומר שאין אפשרות להיות מאושר באמת, הקול הפנימי (בת מלך, או המצפון) אומר לו שזה קיים ואפשרי. ההסבר הוא שכל זמן שקיים באדם הרצון למשהו, זה מוכיח שקיים מקום בתוכו שיודע שזה אפשרי. ... אל הפתרון בסופו של דבר? רק לאחר שכל הרוחות אמרו שאין מקום כזה, מגיעה לפתע רוח אחת אחרונה, שמתעכבת כי נשאה את בת המלך עצמה אל הר של זהב ומבצר של מרגליות. כך מתגלה המסר החשוב של הסיפור: גם כאשר הכל נראה בלתי אפשרי, הפתרון תמיד מגיע ממקום בלתי ... שהאדם צריך להפעיל בכל שלב כדי למצוא פתרונות יצירתיים לכל הקשיים בדרך. מדוע לא מסופר כיצד המשנה למלך חילץ את בת המלך? בסופו של דבר, המשנה למלך מוציא את בת המלך, אך רבי נחמן לא מספר בדיוק איך. אליעד כהן מסביר כי הסיבה לכך היא שכל אדם חייב לעבור את המסע הפנימי שלו בעצמו. ההבנה כיצד להוציא את בת המלך (האושר והשלמות הפנימית) היא תהליך אישי מאוד, שדורש מכל אחד התבוננות פנימית ושימוש עמוק בשכלו. מהו המסר העיקרי של הסיפור? ... אל היעד הנכסף. אך חשוב לזכור שצריך לשום שכל וחכמה ולהפעיל מחשבה עמוקה ויצירתית, כי רק כך אפשר יהיה להוציא את בת המלך - כלומר, את האושר הפנימי המוחלט. רבי נחמן מברסלב סיפורי מעשיות החיפוש אחרי האושר מהו חיפוש פנימי אחרי האושר והמשמעות בחיים בסיפור מעשה באבדת בת מלך? הסיפור מעשה באבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב עוסק במסע רוחני פנימי ובחיפוש אחר האושר הפנימי. התהליך כולל חיפוש אחר פתרונות לאנשים שמרגישים חסרים או לא ... חיפוש אחר משמעות תהליך פנימי והבנה מעמיקה אליעד: אנחנו ממשיכים בספר סיפורי מעשיות, בסיפור הראשון של אבדת בת מלך וזה ממשיך כך: אחר כך ראה אדם גדול מאד שאינו מגדר אנושי כלל שאין אדם גדול כל כך. שימו לב, המשנה למלך התחיל לחפש הר של זהב ... בתוכך אין המקום שאומר: אין דבר כזה שכח, סע הלאה, תמשיך להיות משועבד. ויש את המקום שאומר בוודאי יש דבר כזה. הבת מלך רשמה לי שיש. מי זה הבת מלך? המצפון, הקול הפנימי אומר לך תקשיב, יש ואתה תמצא. האמר לו האדם המשונה לשני למלכות - עכשיו שימו לב מה קרה, בהתחלה הוא אמר לו ... רואה ששטות סיפרו לפניך. עכשיו, כשהבן אדם הזה אומר לו, שטות סיפור לפניך, מי זה שטות סיפרו לפניך? הוא אומר לו הבת מלך עבדה עליך. מי זה שטות סיפרו לפניך? הבת מלך עבדה עליך. עכשיו, שאם יש בתוך הבן אדם קול שאומר תקשיב, אין דבר כזה. הוא בעצם אומר לו, שהקול שלך עובד על עצמך. כי הרי מי שלח ... אני מרגיש כל בוקר חיסרון. מה עובד עלי? כאילו זו תחושה פנימית כזאת שאומרת לך: פה המקום הזה הוא לא טוב. כמו שהבת מלך אמרה לו, יש פה מלכים, ושירים ומוסיקה, הכל אבל המקום הזה לא טוב, אני רוצה לצאת מפה. כאילו הבן אדם יש לו הכל בחיים אבל הוא ... אמר לי שאין, הרוחות אמרו שאין, הציפורים אמרו שאין, הבעלי חיים אמרו שאין - בא נחזור. לא - אני רוצה להוציא את הבת מלכה הזו בכל מחיר. בתוך כך מה לדעתכם יקרה? מה אתם חושבים שיקרה? עכשיו תקשיבו מה קרה. בתוך כך ראה שבאה עוד רוח אחד. כאילו כל ... עליו הממונה הנל. מדוע נתאחרת, הלא גזרתי שיבואו כל הרוחות ולמה לא... השיב לו שנתעכבתי מחמת שהייתי צריך לשאת בת מלכה אל הר של זהב ומצבר של מרגליות. כאילו, גם כל הרוחות בעולם אמרו לך - אין, יכול להיות שיש עוד רוח אחת שהיא לא הופיע פה ובמקרה ... בדיוק הרוח האחרונה שהגיע אמרו מה היית עסוקה? לא תגיע אמרה לו, טוב, הייתי באיזו משימה. אלא אני במקרה נשאתי בת מלך להר של זהב ומבצר של מרגליות. ושמח מאד ושאל הממונה את הרוח, מה יקר שם? היינו איזה דברים שם הם ביוקר וחשיבות. ואמרה שכל הדברים ... ממון. על כן אני נותן לך כלי ותושיט ידך לתוכה תקבל משם מעות. הוא בעצם אמר לו, עכשיו בגלל שאתה כל כך חיפשת את הבת מלך אני אתן לך משהו מסויים שלא יהיה חסר לך כסף, שלא תגיד שאתה לא יכול להוציא את
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
... מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1 מהו סיפור מעשה מאבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב? סיפורו של רבי נחמן מברסלב, מעשה מאבדת בת מלך, הוא אחד מסיפורי המעשיות המפורסמים ביותר, המסמל באופן עמוק ומפורט את החיפוש האנושי אחר אושר, משמעות ותכלית. אליעד כהן מסביר כי זה סיפור שכל מי ששומע אותו, מתעוררים בו הרהורי תשובה - כלומר, רצון לחזור אל המקור, אל החלום, ואל הרצון העמוק ביותר שיש לאדם. מה מסמלים המלך ובת המלך בסיפור? הסיפור מתחיל במלך שהיה לו שישה בנים ובת אחת חשובה מאוד. יום אחד, המלך כועס על הבת ואומר לה: הלא טוב יקח אותך, ומיד לאחר מכן הבת נעלמת. המלך מצטער מאוד על ... הבת האבודה היא הנשמה, השמחה המוחלטת, האושר המוחלט, התכלית שאותה האדם מחפש לאורך חייו. למה דווקא המשנה למלך יוצא לחפש את בת המלך? המשנה למלך, שהוא השכל היחסי, רואה את צער המלך ומחליט לצאת בעצמו למסע ארוך למצוא את בת המלך. אליעד מסביר שהמלך מייצג את השכל המוחלט, שלא מחפש בעצמו, ואילו המשנה למלך מייצג את השכל היחסי, את האדם הפרטי שחייב לצאת למסע רוחני כדי למצוא את האושר והתכלית שלו. באילו מקומות המשנה למלך מחפש את בת המלך? המשנה למלך מחפש זמן רב במדבריות, בשדות וביערות, המסמלים מקומות שאינם ודאיים או מובנים מאליהם, אזורים שנמצאים מחוץ לגבולות החשיבה המקובלת והנוחה. אליעד מסביר כי ... דורש מהאדם לצאת מאזור הנוחות ולחקור את המקומות הפנימיים המפחידים, המסוכנים והלא מוכרים בנפשו. כיצד המשנה למלך מוצא לראשונה את בת המלך, ומה משמעות ההוראות שלה? לאחר מסע ארוך במדבר, המשנה למלך מגיע למבצר מוקף חיילים. הוא משאיר בחוץ את הסוס, המסמל את החומריות ואת השיגעונות של העולם, ונכנס פנימה. שם הוא רואה ארמון יפה, מלך, מוזיקה ואוכל משובח. אך כשהוא מתבונן מהצד, מתברר שהמלכה היא בעצם בת המלך האבודה. היא מזהה אותו ומתקרבת לשוחח עימו. היא מגלה לו כי למרות הנראות החיצונית המפוארת, המקום שבו היא נמצאת הוא לא טוב. כדי לשחררה, היא נותנת לו הוראות ברורות: ... מתעורר, שוכח לגמרי את מטרתו, ורק המשרת שלו מזכיר לו את הסיפור. למה נכשל המשנה למלך גם בפעם השנייה, ומה משמעות המעיין של היין? בת המלך נותנת לו הזדמנות נוספת, קלה יותר. הוא שוב עושה הכנה של שנה שלמה. הפעם מותר לו לאכול, אך אסור לו לשתות יין כדי שלא יירדם. ביום האחרון, הוא רואה מעיין שזרימתו אדומה ... שהיין מסמל פיתויים עדינים יותר שהאדם משכנע עצמו שהם מותרים אך גם הם גורמים לאיבוד הריכוז ולנפילה. מה משמעות המטפחת שעליה כתבה בת המלך בדמעותיה? לאחר הכישלון השני, בת המלך מוצאת אותו רדום ומביעה צער עמוק על מצבם. היא כותבת הודעה בדמעותיה על מטפחת ומניחה לידו. כאשר הוא מתעורר, הוא מוצא את המטפחת וקורא בה הוראות חדשות. כעת בת המלך נמצאת במקום חדש, הר של זהב ומבצר של מרגליות, מקום שמסמל את התכלית הנשגבת, היפה ביותר, אבל גם הבלתי מושגת באופן רגיל. למה המשנה למלך יוצא לחפש לבד את הר הזהב ומבצר ... לחפש במדבר, כלומר, במקומות לא מוכרים מבחינה רוחנית וחשיבתית, בדרך שאף אדם לא הלך בה לפניו. מה המסר הכללי של הסיפור מעשה מאבדת בת מלך? אליעד מסביר שהסיפור כולו הוא דימוי למסע הרוחני שהאדם עובר בחייו כדי למצוא את האושר הפנימי והאולטימטיבי. בת המלך האבודה מייצגת את התכלית הנשגבת שהאדם מתגעגע אליה. הסיפור מדגיש את החשיבות של געגוע, רצון והתמדה, ואת ההתמודדות המתמדת עם פיתויים וחוסר ריכוז שיכולים להכשיל את האדם ... געגוע והתמדה בהשגת מטרות איך למצוא אושר פנימי אמיתי? מהו הר של זהב ומבצר של מרגליות? איך מתחיל הסיפור של רבי נחמן מעשה מאבדת בת מלך וכיצד עולה שאלת החיפוש? זהו סיפור מתוך ספר סיפורי מעשיות של רבי נחמן. הסיפור הראשון מכונה מעשה מאבדת בת מלך. הפירוש הוא על בת מלך שהלכה לאיבוד. רבי נחמן מספר שבדרך מסוימת סופר סיפור, שכל מי ששומע אותו מתעוררים בו הרהורי תשובה. אליעד מדגיש שבעומק הדבר, כל הרהור תשובה שיש בעולם מגיע מרבי נחמן. הרעיון של הרהור תשובה מוגדר כאן כחזרה למקום המקורי, להגשים חלום, ללכת אחרי הרצונות העמוקים. כיצד מוצג המלך ובתו, ומה קורה כשבת המלך נעלמת? הסיפור מתאר מלך אחד שהיו לו שישה בנים ובת אחת, והבת הזו היתה חשובה לו מאוד. באחד הימים המלך כעס עליה ובשעת הכעס אמר לה הלא טוב יקח אותך. בלילה שלאחר מכן ... למלך הוא שמתחיל במסע החיפוש? המשנה למלך (השני למלכות) ראה את צערו העמוק של המלך, ביקש לקבל משרת, סוס וכסף לדרך, ויצא לחפש את בת המלך. אליעד מסביר שזהו דימוי: בתוך האדם יש חלק שהוא המלך שאינו הולך בעצמו לחפש את הבת האבודה, ויש משנה למלך שהוא השכל היחסי שמתגייס לחיפוש. מהן הדרכים שבהן מחפש המשנה למלך את בת המלך, ומהו המסר של החיפוש? המשנה למלך מסתובב במדבריות, בשדות וביערות זמן רב, מחפש בכל מקום אפשרי, בלי דרך ברורה או מפה מסודרת. אליעד מדגיש שזה מסמל חיפוש פנימי שבהתחלה ... והוא מתקדם פנימה מחדר לחדר ללא הפרעה, עד שהוא מגיע לארמון גדול ויפה ובו מלך עם כתר, חיילים, משוררים ומאכלים טובים. כיצד מתגלה שבת המלך בארמון הזה, ומה השיחה הראשונה עמה? המשנה למלך אוכל מן המאכלים, אחר כך שוכב באחת הפינות ומסתכל מרחוק. לפתע המלך שבארמון מצווה להביא את המלכה, והיא מתגלה כבת המלך האבודה. היא מתיישבת ליד המלך, מזהה את המשנה למלך השוכב בצד, ניגשת אליו ושואלת אתה מכיר אותי? והוא משיב בחיוב. המשנה למלך מספר לה שאביה מצטער מאוד ומחפש אותה זה זמן ... לשווא. הוא ישן שנים ארוכות, וכשהוא סוף סוף מתעורר, הוא שואל היכן אני בעולם? כי שכח הכל. המשרת מספר לו את מה שקרה. כיצד מגיבה בת המלך לאכזבתו, ומה השינוי בהוראות שהיא נותנת לו? כשהמשנה למלך חוזר אל המבצר, הוא מוצא שוב את בת המלך, המצטערת על כך שבסך הכל נותר לו רק יום אחד כדי להציל אותה, והוא איבד את ההזדמנות בגלל התפוח. כיוון שהניסיון הראשון היה קשה מדי, היא מציעה הפעם הקלה מסוימת: שוב ... של יין. הוא טועם, נופל לתרדמה עמוקה ונרדם למשך שבעים שנה. בתקופה זו עוברים חיילים רבים, המשרת מתחבא מפניהם. מגיעה מרכבה ובה בת המלך עצמה. היא מזהה אותו, מנסה לנער אותו ולא מצליחה להעירו, ומתאוננת מרה על כך ששוב הוא החמיץ את ההזדמנות. היא בוכה על מצבה ועל מצבו, שכן היא כבר זמן רב במקום שאינו טוב, והוא עצמו השקיע מאמצים אדירים אך נכשל. מהו התפקיד של המטפחת והטקסט הכתוב בדמעות? בת המלך כותבת על מטפחת בדמעותיה, מניחה אותה ליד המשנה למלך, ואז נוסעת משם. כעבור זמן הוא מתעורר ושואל שוב היכן אני בעולם? והמשרת מספר לו על מה שקרה במהלך השנים. לפתע הוא ...
בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל
... לא יודע מדוע הוא סובל. ובתוכו האדם זוכר שהוא היה פעם אלוהים ועשה ניסוי של נפרדות ואז השתבש העניין. וזה מזכיר את הסיפור על אנסטסיה. אנסטסיה היא בת מלך שהלכה לאיבוד ושכחה שהיא בת מלך , והיא בטוחה שהיא עבד. ומנסים לשכנע אותה שתתחזה לבת מלך , כדי לקבל כסף. אבל מצד האמת היא בת המלך, לכן היא לא צריכה להתחזות. ואז אנסטסיה שואלת, מה אני בת מלך? ואז החכמים אומרים לה, את הרי לא זוכרת מה היית, כשהיית ילדה, אז אולי זאת את? למעשה אתה לא יודע בוודאות שאתה לא אלוהים, אז אולי אתה אלוהים? מאחר שאתה לא ...
חלום או מציאות, ההבדל בין חלום למציאות, האם אתה חולם? אולי הכל חלום? מהי המציאות באמת? להתעורר מהחלום, חלום בתוך חלום, חלומות רעים, חלומות טובים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים
חלום או מציאות, ההבדל בין חלום למציאות, האם אתה חולם? אולי הכל חלום? מהי המציאות באמת? להתעורר מהחלום, חלום בתוך חלום, חלומות רעים, חלומות טובים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים
... מחשבה או תחושה, כדי לשחרר את עצמך מקיבעונות ולקחת צעד נוסף לקראת התעוררות אמיתית מהמציאות המדומה. מדוע רבי נחמן לא סיפר את סופו של מעשה מאבידת בת מלך? אליעד מציג את הסיפור מעשה מאבידת בת מלך של רבי נחמן מברסלב, המספר על מלך שאיבד את בתו והמשנה למלך יוצא ... אינה מוחלטת כפי שהיא נדמית. מה ההבדל בין חלום למציאות? איך לדעת האם אני חולם? חלום בתוך חלום - מה זה אומר? למה רבי נחמן לא סיים את הסיפור על בת המלך? איך להתעורר מהחלום? האם אפשר להיות בטוח במשהו ב - 100%? מה משפיע ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... כולם חושבים שהבן היחיד מדובר עליהם. ונכון, זה מדובר עליהם. אבל העניין של הבן היחיד, יש פה איזה עניין. בכל מקום שרבי נחמן מדבר על בן המלך או על בת המלך, או הבן והבת שהלכו לאיבוד ביער, רבי נחמן מדבר בעצם על אלוהים עצמו. על הבחינת בן של אלוהים. מה זאת אומרת יש ... ומה שיצא זה אנחנו. עכשיו מה זאת אומרת אנחנו השתגענו בשורש יש ישות אחת שהיא השתגעה ויצא אנחנו. אנחנו המדמה. אנחנו השיגעון של הדבר. כשרבי נחמן אומר שבת המלך הלכה לאיבוד הכוונה שמאלוהים עצמו חלק ממנו הלך לאיבוד. זו הכוונה. בכל מקרה, אז למלך היה בן יחיד ורצה המלך ... הבריאה זה אחד, ולפני הרצון ואחרי הרצון זה אחד, אז מה שייך איך נוצר הרצון הראשון. לא נוצר. הכל זה אחד, לפני ואחרי זה אחד בכלל. שים לב שגם הסיפור על בת המלך רבי נחמן אומר, ונזרק מפיו דיבור, שהלא טוב יקח אותך. רבי נחמן אומר נזרק. מה זאת אומרת נזרק כך ש זה לא היה עם ... שתבין שהעולם נברא לא באיזה תהליך לוגי חשיבתי, תכנון עשה. כאילו, רצה. מזרק מפיו הדיבור. שהלא טוב יקח אותך. מה זאת אומרת נזרק מפיו הדיבור במעשה מאבדת בת מלך נזרק מפיו הדיבור, כלומר, נפלט לו, יצא כאילו בלי לשים לב. כאילו כל העולם כולו נוצר בצורה אקראית מה שנקרא. ... אחד ואחד יודע את האמת שהכל אחד. ולכן האדם לא רגוע לכן הוא ממשיך לחפש. ברגע שהוא מתחיל להשתמש עם השכל, מה הכוונה השכל אנחנו לא נגד השכל. בסיפור על הבת מלך, איך הוציא את בת המלך איך הוציא רבי נחמן אומר כי צריך לשום שכל כדי להוציאה. רבי נחמן אומר אם אתה רוצה להוציא את בת המלך אתה צריך הרבה הרבה הרבה שכל. כי איך הוא הוציא את בת המלך מה קרה הוא השתמש בשכל, הוא עלה לשכל שמעל השכל שזה נקרא מעל הזמן ואז הוא יצא מהחלום ואז הוא ראה שזה בכלל היה חלום. איך נגמר הסיפור של בת המלך שהוא התעורר מהשינה וראה שזה בכלל חלום, לא קרה שום דבר. איך הוא התעורר מהשינה באמצעות השכל. כי לשום שכל, הוא השתמש בשכל, הוא בעצם קיבל את השכל הנקנה, את השכל מעל השכל, החמישה דברים שנפרד מדעו ממדעינו ואז הוא בכלל הבין שאין הבדל בין לפני ואחרי וממילא בת המלך לא הלכה לאיבוד וממילא הכל העלילה כולה לא התרחשה בכלל. או שהתרחשה אבל כקול אחד. בכל מקרה לכן אנו לא נגד ...
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מלך או עבד, מעשה בארמון שלך מלך, מעשה בארמון של עבד, איך לזהות את האמת? איך לזהות את השקר? אמת או שקר, עבד או מלך, פדיון שבויים
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מלך או עבד, מעשה בארמון שלך מלך, מעשה בארמון של עבד, איך לזהות את האמת? איך לזהות את השקר? אמת או שקר, עבד או מלך, פדיון שבויים
... אליעד כהן מסביר באמצעות סיפור של רבי נחמן על מעשה מאבדת בת מלך, שבו אדם הולך מארמון לארמון ומגיע לארמון שנראה מושלם: המלך יושב בו, יש בו כלים, משוררים, מעדנים, הכל נראה נפלא. אך בת המלך שמצויה שם אומרת לו שזה לא מקום טוב ושהיא בעצם שבויה שם, אף על פי שהכל ... זה כל כך קל, רבי נחמן אומר הם נראים אותו דבר. בסיפור מאבדת בת המלך היה הולך מחדר לחדר ובא לפלטין אחד ראה איזה מקום וראה שישב שם מלך עם ... והכל בציוות המלכה וכולם שוררו שירים והושיבו אצל המלך. ואז הבת מלך שאלה אותו אם הוא מכיר אותה? אמר לה כן, והוא שאל אותה איך באת לכאן? ובת המלך אמרה לו כי המקום פה לא טוב, ושאל אותה כיצד יכול להוציא אותה? אמרה לו רק ...
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
... את הצפייה הראשונה בסרט לחוויה דומה לצפייה שנייה, מה שמאפשר התבוננות מעמיקה יותר ופחות מוטרדת. איך רבי נחמן ממחיש את רעיון הספוילר? אליעד כהן משתמש בסיפור מפורסם של רבי נחמן, מעשה מאבדת בת מלך , כדוגמה לאופן שבו הסיפור נבנה כאשר הסוף למעשה ידוע מראש. רבי נחמן אומר בתחילת הסיפור שמי שישמע את המעשה יחזור בתשובה, ומיד בתחילתו הוא כבר מגלה מה תהיה התוצאה הסופית של הסיפור, כלומר, שהמשנה למלך ימצא את בת המלך. אך הסיפור ממשיך ומפרט את התהליך, את הדרך, את ההתמודדויות ...
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 1
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 1
... אחד הסיפורים המרכזיים בשם מעשה מסוחר ועני. סיפור זה מציג מטפורה על היחסים שבין האדם לבין השלמות, האמת והאושר המוחלט שהוא מחפש. בסיפור, ישנה בת מלך יפהפייה שמייצגת את האושר והשלמות, ורבים מאוד רוצים להתחתן איתה. כולם בטוחים שהם ראויים לכך בשל מאמציהם הרבים והישגיהם, אך בת המלך דוחה אותם שוב ושוב בטענה מסתורית: לא עברו עליך המימות. מה משמעות הביטוי לא עברו ... מדובר במבחן פנימי עמוק שהאדם חייב לעבור כדי להגיע אל השלמות האמיתית. אנשים חושבים שאם הם יודעים לדקלם את כל התשובות הנכונות, זה מספיק. אך בת המלך מזהה מיד שזה זיוף, כי האדם לא באמת חווה את התהליך בעצמו. אדם יכול להגיד משפט ... בכך באופן שכלי, אבל אם הוא לא עבר את ההתנסות הפנימית הזאת בפועל, אם הוא לא חווה זאת באופן אישי ואמיתי, התשובה שלו איננה שווה דבר בעיני בת המלך. רק מי שבאמת חווה את המסע, את המימות, את האתגרים הפנימיים והחיצוניים, הוא זה ... המקורי חשוב להשגת השלמות? אליעד כהן משתמש בדימוי של כתב יד מקורי להמחיש את חשיבות האותנטיות והחוויה האישית בהגעה אל האושר המוחלט. בסיפור, בת המלך דורשת לראות את כתב היד המקורי - הוכחה אמיתית לכך שהאדם עבר את המסע בעצמו, שהוא ... החוויה באופן מדויק, אותנטי וללא טעויות. כל טעות, כל חוסר דיוק קטן, חושף את הזיוף. השלמות לא מעוניינת בזיופים או בסיפורים משומשים. מה מייצגת בת המלך בסיפור המעשייה של רבי נחמן? אליעד מסביר שבת המלך בסיפור היא מטאפורה לשלמות, לאמת, לאושר המוחלט, למטרה שכל בני האדם מחפשים אחריה. כולם רוצים את בת המלך, כולם משוכנעים שהם ראויים לה, אך רק אדם שעבר מסע פנימי אותנטי ואמיתי יוכל באמת לזכות בה. בעומק הדברים, אליעד מסביר שבת המלך מחפשת נקודה עמוקה ואמיתית בתוך האדם עצמו. בתוך כל אדם קיימים חלקים שונים: חלקים שמאמינים בדברים באופן שטחי וחלקים עמוקים ואמיתיים יותר שכבר התייאשו או לא מאמינים שזה אפשרי. בת המלך ממתינה לאותו חלק עמוק ביותר באדם שיתעורר, ורק הוא יזכה לקבלה. מה ההבדל בין ... איך אנשים מנסים לרמות, לפעמים אפילו בלי לדעת, כשהם טוענים שהם עברו את המסע. חלקם מקבלים מידע ממישהו אחר שכבר עשה את המסע ומנסים להתחזות, אבל בת המלך יודעת לזהות זיופים אלו. היא מזהה אותם מיד כי האדם לא יודע להסביר את מקור הידע ... שונים למה דווקא הוא ראוי להשיג את האושר המוחלט. הסוחר מביא איתו עשירות והצלחה חומרית, והעני מציג את ההיפך - צניעות וחוסר אמצעים. אך בעיני בת המלך, לא העושר ולא העניות חשובים, אלא האם האדם עבר באופן אישי ואמיתי את התהליך של ... שהוא באמת היה שם. אדם שלא יכול לספק הוכחה כזאת, אדם שמהסס או לא מסוגל להסביר בדיוק איך הגיע לידיעתו - הוא לא ראוי לשלמות. מדוע הסיפור עוסק בבת המלך ולא במלך עצמו? אליעד מסביר שסיפורי רבי נחמן תמיד מתרכזים בבן המלך או בבת המלך ולא במלך עצמו, כי המלך מייצג את האלוהים עצמו, את המהות האינסופית. בת המלך מייצגת את הגילוי של המהות בעולם שלנו, את הצמצום שלה ואת הדינמיקה שבין האדם לבין העולם והאמת. בתפיסה האלוהית עצמה אין סיפור ואין דינמיקה, אך בעולם הצמצום שלנו מתקיימת הדינמיקה הזאת, ולכן הסיפור מתמקד בבת המלך. מה פירוש לא עברו עליך המימות? מי ראוי לאושר המוחלט? מה ההבדל בין הבנה לחוויה? למה בת המלך דוחה את כולם? מה משמעות כתב היד המקורי? ...
קנאה וקנאות, איך נוצרת קנאה? מהי קנאה? למה אני מקנא? האם אני מקנא? לא תחמוד, הדחקה, סוגים של קנאה, קנאה לא הגיונית, בגידה לא הגיונית, חרדה לא הגיונית, לא הגיוני שאני מפחד, התמכרות לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית
קנאה וקנאות, איך נוצרת קנאה? מהי קנאה? למה אני מקנא? האם אני מקנא? לא תחמוד, הדחקה, סוגים של קנאה, קנאה לא הגיונית, בגידה לא הגיונית, חרדה לא הגיונית, לא הגיוני שאני מפחד, התמכרות לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית
... - הדרישה היא לא רק להימנע מפעולה אלא אף לשלוט ברצון עצמו. מהי ציקי קדרה ואיך זה קשור לקנאה לא הגיונית? אליעד כהן מזכיר את מעשה מבת מלך שהריחה ציקי קדרה מתוך שיחות הרן. הסיפור הוא על בת מלך שחשה תאווה עזה לאכול דווקא את השאריות שבתחתית הקדרה. לכאורה, לא הגיוני שבת מלך תרצה שאריות מזון נחותות. אך אליעד מסביר שזה ממחיש את העיקרון שהרצון האנושי הוא ...
מורים רוחניים, גורואים - איך לבחור מדריך רוחני, מורה רוחני, גורו? מדריך לחיים טובים!
מורים רוחניים, גורואים - איך לבחור מדריך רוחני, מורה רוחני, גורו? מדריך לחיים טובים!
... כהן מדגיש שאין שום אפשרות בעולם להרגיש טוב באמת בלי לחשוב נכון. הדרך היחידה להרגיש טוב באמת היא להבין את המציאות בצורה נכונה ומדויקת. אפילו רבי נחמן מברסלב אמר שהדרך להציל את בת המלך - שהיא החוויה הרגשית הטובה - היא באמצעות השכל. רק באמצעות הבנת האמת אפשר להגיע לאושר אמיתי. האם גם המדענים מאמינים באמונות ללא ביסוס? אליעד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בת מלך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בת מלך, אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בת מלך, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לעסקים, מאמן אישי ועסקי, ייעוץ נפשי מומלץ בנושא בת מלך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 18:17:54 - wesi4