ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיית קשב וריכוז ✔קשב וריכוז - הדרך הנכונה לאבחן ✔בתחילת שנות ה - 90 כ - 5% מהאוכלוסיה אובחנו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז. מאז... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 קשב וריכוז - הדרך הנכונה לאבחן
בתחילת שנות ה - 90 כ - 5% מהאוכלוסיה אובחנו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז. מאז ועד היום התופעה תפסה מימדים עצומים ומשנה לשנה המספרים עולים ועולים. כיום אנו כבר עומדים על מעל ל - 20% מאובחנים באופן רישמי וזאת רק בקרב אוכלוסיית הילדים. כלומר, 1 מכל 5 ילדים ימצא כלוקה בהפרעה בגווניה השונים.

הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות יכולה לנבוע מגורמים רבים מאוד. כמו כן להפרעה זו יש שלל צורות התנהגות היכולות להעיד על כך שלילד קיימת הפרעה, שלל סימפטומים ושלל דרכים לקבוע שאכן ילדכם סובל מהפרעה זו. עקב כך יש לנהוג במשנה זהירות כאשר באים לאבחן האם ההפרעה קיימת.

לפני שאגש לאופן בו ניתן לאבחן באופן נכון ויעיל האם ילדכם סובל מהפרעה זו אסביר מה היא הפרעת קשב וריכוז.

הפרעת קשב וריכוז הינה תסמונת ניורולוגית העוברת בדרך כלל בתורשה. היא מתאפיינת בהסחות דעת, אימפולסיביות וחוסר מנוחה. תסמינים אלו קיימים למן גיל הילדות.

הגדרת ה - DSM להפרעה: "הפרעת קשב וריכוז היא דפוס מתמשך של חוסר קשב ו/או היפראקטיביות / אימפולסיביות חמור יותר וניכר יותר (מינון) מאשר ניתן לצפות אצל אלו הנמצאים באותה רמה התפתחותית" (DSM עמ' 75)

לפי בארקלי - ההפרעה נמצאת בתחום השליטה העצמית, האם ברצונו או ביכולתו של הילד לשלוט בהתנהגותו. (בארקלי 2003 עמ' 31)

עוד מוסיף ספר האבחונים של ה - DSM -ואומר: על מנת שאדם יאובחן כסובל מהפרעות קשב וריכוז חייבים להתקיים הקריטריונים הבאים:

חלק מהתסמינים של ההיפראקטיביות, האימפולסיביות או חוסר הקשב חייבים להתקיים לפני גיל 7.

חלק מהלקויות חייבות להתקיים בלפחות 2 סביבות חיים שונות.

תנאי הכרחי לקיום ההפרעה - הינו הפרעות משמעותיות בתפקודים החברתיים, לימודיים ו/או תעסוקתיים. (DSM 2000)

אז כעת, כאשר יש לנו ידע בסיסי אודות הגדרת ההפרעה ותסמיניה, ניגש לראות כיצד יש לאבחן בצורה נכונה ומה הן ההשלכות על אבחון לא תקין.

אבחון לא תקין והשלכותיו:

הורים רבים מדווחים כי ילדיהם התחילו את שנות הלימודים הראשונות בחייהם כילדים מצליחים המביאים הביתה ציונים טובים וזאת כאשר המורים בבית הספר מדווחים על התנהגות תקינה ונורמאלית ללא כל בעיות. לאחר מספר שנים מגיע איש הצוות החינוכי בבית הספר ומחליט כי בשל בעיה מסוימת על הילד להישלח לאבחון. מרגע זה והילך ההורים מדווחים כי ללא קשר לתוצאות האבחון יש ירידה משמעותית בתפקודו של הילד ובהישגיו. כמו כן יש פגיעה בכישורים החברתיים שלו ובהתנהגותו.

מדוע זה קורה?

אחד הדברים הבסיסים בהבנת עולמו של הילד היא הידיעה כי לילדים קיים חוש שישי, הם חשים את המצוקות שסביבם, את הלך הרוח בקרב הסביבה והם מגיבים בהתאם לתחושות אותן הם חווים. כפי שכבר אמרתי במאמריי הקודמים: ילדים אינם בעלי עמוד שידרה והם מגיבים באופן ישיר לסביבה.

כאשר ילד נשלח לאבחון, הוא חש כי מקטלגים אותו באופן לא חיובי ביחס לסביבתו. הוא מבין כי קיימת אצלו בעיה (גם אם לא קיימת). ובאופן אוטומטי הוא משליך בעיה זאת לכך שהוא פחות טוב מאחרים. משכך נגררים גם פעולות הגורמות לירידה בתפקוד באופן לא מודע ובאופן מודע.

גם אנו המבוגרים, ההורים, נוטים לחשוב כי ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז הינם ילדים בעלי יכולות נמוכות וכי יהיה קשה להם להגיע להישגים כמו כל ילד רגיל. אנו סמוכים ובטוחים כי ילדים אלו יצטרכו השקעה רבה יותר על מנת להגיע להישגים. השקעה יותר מבכל ילד אחר. וגם אנו מתחילים לבצע פעולות באופן לא מודע הגורמות לרגרסיה אצל הילד.

אנו לא אשמים, גם הילד שלנו לא אשם! אנו פשוט לא יודעים מספיק אודות ההפרעה, אודות היכולות כאשר קיימת ההפרעה ואודות דרכי האבחון.

שילוב זה של מצוקת ההורה ודרך חשיבתו אודות ההפרעה לבין מצוקת הילד ודרך חשיבתו יוצרות תהליך של רגרסיה אצל הילד. ומרגע האבחון אצל מרבית הילדים יש ירידיה משמעותית בתפקוד. לכן חשוב מאוד להבין מתי צריך לשלוח לאבחון ומתי לא וכמובן באלו תנאים.

שליחה לא נכונה לתהליך האבחון יכולה לגרור אחריה תוצאות קשות וכואבות הפוגעות באופן ישיר בעתידו של הילד ובמסגרת הביתית והמשפחתית. כמו כן היא יכולה לגרור בעיות רפואיות בעתיד בהעדר טיפול נכון.

אצל מרבית מהילדים המלצות האבחון והטיפול הרפואי הניתן לא מסייעים להם והם מתחילים להתמודד מול חזיתות נוספות של תופעות לוואי של תרופות, חוסר תיאבון, חוסר חשק לפעילות ועוד.

אז מתי כן שולחים לאבחון?

כאן אתם נכנסים לתמונה הורים יקרים, עליכם להפעיל שיקול דעת ולא לסמוך רק על הצוות החינוכי המפנה אתכם לאבחון. חשוב שתדעו כי לצוות החינוכי אין מספיק ידע וכלים על מנת לקבוע האם הילד שלכם צריך אבחון והאם זה נכון לשלוח אותו ולהעביר אותו את התהליך הזה. צר לי לומר אך במקרים הללו - האצבע על ההדק קלה מידי.

עליכם להבין הורים יקרים כי הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגית כפי שצוין מעלה. אולם כיום תחת הכותרת: "הפרעות קשב וריכוז" נכנסים גם הפרעות רגשיות. עליכם לדעת כי ילד עם הפרעות רגשיות אינו ילד שצריך אבחון. ילד עם הפרעות רגשיות הוא ילד שצריך טיפול רגשי. ושום תרופה כגון ריטלין או קונצרטה לא תפתור את הבעיה הרגשית. בבעיות רגשיות לא מטפלים בתרופות כימיות.

לפני שאנו שולחים לאבחון ואם אנו חושדים כי אכן קיימת בעיה מסוימת עלינו לשלול בראש ובראשונה את התרחישים הבאים:

האם הילד ישן טוב? אינו מתעורר בלילה, אינו סובל מהפרעות נשימה, סיוטים וכדומה.

האם הילד ישן מספיק שעות? בהתאם לגיל הילד ישנן מספר שעות שינה אותן הוא חייב לישון על מנת שיתפקד במלוא העוצמה והערנות במהלך היום.

האם הילד אוכל טוב? האם הוא מקבל את כל אבות המזון להם הוא זקוק? האם הוא צורך עודף / חוסר סוכרים? האם הארוחות שלו סדירות? כמות השתייה אותה הוא צורך מספיקה?

האם הילד רואה טוב? במידה ולא, האם הילד מטופל כמו שצריך? משקפיים, עדשות ראייה וכדומה.

האם הילד שומע טוב? בעיית שמיעה יכולה בקלות להסיח מריכוז.

האם הילד חווה כרגע או חווה בעבר מצוקה רגשית שלא מטופלת או טופלה? חשוב שתדעו הורים יקרים, עבור ילדים מצוקה רגשית יכולה להיות גם וויכוח עם ההורים או אחד מבני המשפחה. ביום בו הילד חווה וויכוח כזה, הן במסגרת הביתית והן במסגרת החינוכית הוא לא מרוכז. הוא פגוע רגשית והתפקוד שלו יורד באופן אוטומטי. לכן ביום כזה אין לצפות מהילד שיהיה מרוכז או קשוב באף דרך. קחו את עצמכם לדוגמא - עד כמה אתם מרוכזים ביום בו מערכת היחסים האישית שלכם מתערערת?!

האם קיים שינוי משמעותי בחיי הילד? האם הילד בגיל בו הוא עסוק בענייני אהבה? מעבר בית ספר? תחילת כיתה א וכדומה? יש להבין כי מבחינת ילדים שגרת יום תקינה היא ללכת לגן או לבית הספר, לחזור הביתה, לשחק, להכין שיעורי בית, להיפגש עם חברים וכדומה. כל אירוע המוציא אותם מהשגרה ומכניס אותם ללחץ הוא אירוע משפיע. ככל שעוצמת הפגיעה גדולה יותר וככל שהילד בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה יותר כך הוא יהיה פחות מרוכז ופחות קשוב. יחס הפוך.

אני מזכירה לכם שוב - ילדים מגיבים לסביבה.

האם מערכת היחסים של הילד עם הוריו תקינה? האם יש מתחים בין הילד לבין האם או לבין האב? זהו גורם קריטי ומשמעותי מאוד המשפיע על הילד מבחינת יכולתיו.

האם המערכת יחסים בין הילד לבין מחנך בית הספר תקינה? האם הצוות החינוכי בבית הספר מעניק ביטחון לילד?

פעילות ספורטיבית - האם הילד שלכם מבצע פעילות ספורטיבית לפחות שלוש פעמיים בשבוע? פעילות ספורטיבית משפיעה משמעותית על יכולות הקשב והריכוז. מחקרים רבים מוכיחים כי אנשים הפעילים ספורטיבית פחות עייפים והרבה יותר מרוכזים ושקולים.

במידה ועניתם על אחת מהשאלות הללו בשלילה גשו בראש ובראשונה לטפל בבעיות הללו. גשו למעבדת שינה, לדיאטנית, לרופא עיניים, לבדיקת שמיעה, להדרכת הורים וילדים, פסיכולוג. גשו לאן שצריך לגשת בהתאם לבעיה הקיימת. ילד שסובל מאחת התופעות הללו באופן אוטומטי חווה הפרעות בקשב וריכוז ולכן אם ישלח לאבחון יימצא כסובל מההפרעה בעוד שאינו סובל ממנה היא נגרמת מגורם חיצוני אחר.

כאשר מאבחנים ילד כסובל מההפרעה בעוד שההפרעה היא זמנית ונובעת מגורם חיצוני, הטיפול אותו הילד מקבל יפגע בו לטווח הארוך, הביטחון העצמי שלו יפגע, ההישגים שלו ירדו וכפי שנאמר קודם יהיו לכך השלכות רבות מאוד על עתידו הן בטווח הקרוב והן בטווח הארוך.

רק לאחר ששללתם את כל הגורמים הללו ועדיין ילדכם עונה על התסמינים המופיעים בספר האבחונים של ה - DSM רק אז יש מקום לשקול האם לשלוח לאבחון או לא ואם כן לאן ודרך מי לבצע את האבחון. כמו כן יש לבצע אבחון מסודר הכולל בדיקת MRI ובדיקות נוספות.

שימו לב אם יש לכם ספק בנוגע לאחת מהשאלות או אחד מהתסמינים המופיעים בספר האבחון, גשו לאדם חיצוני, אובייקטיבי אשר יסייע לכם לבדוק זאת בצורה מעמיקה.

שאתם נכנסים לתהליך האבחון. בידכם למנוע מילדכם כאב וסבל רב. ולבנות לו עתיד מוצלח. לא מעט הורים נוכחו לדעת כי האבחונים שילדיהם עברו לא תאמו את המציאות. המחיר שהם וילדיהם שלמו בדרך היה יכול להיחסך מהם.

קחו אחריות, בדקו, הקשיבו, בחנו היטב!

אנו ב"צפיות גבוהות" נמצאים כאן בשבילכם בכל שלב על מנת לסייע ולתת הכוונה. אם יש לכם ספק חייגו אלינו ואנו נעזור לכם בשיחת ייעוץ ראשונית.
התנהגות מערכות יחסים אחריות אישית אינטליגנציה רגשית קשב אשמה אירועים חוסר חשק להעלות ביטחון עצמי מוצרים יקרים ביטחון עצמי גבוה adhd בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז דרך נכונה הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה לאבחן קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של הפרעות קשב וריכוז באופן כללי, והפרעות קשב וריכוז של ילדים באופן ספציפי. ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? ויתבאר, מהו הטיפול הטוב ביותר להפרעות קשב וריכוז בכלל, ולהפרעות קשב וריכוז של ילדים בפרט? והפרעת קשב וריכוז (ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder), נתפשת כבעיה נפשית וכהפרעה נפשית, שיוצרת אצל האדם בעיות שונות בחייו. כאשר אצל ילדים, בעיית קשב וריכוז, יוצרת גם לקות למידה, שמפריעה לילד במהלך הלימודים שלו, ומפריעה לילד להתרכז בלימודים שלו וכולי. והשאלה הנשאלת היא, ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז, וכיצד אפשר לטפל בהפרעות קשב וריכוז? וראשית כל, יש לומר באופן חד משמעי, שאין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז בכלל, ואין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בפרט. כפי שנסביר תכף ומיד את העניין. ועוד נאמר בצורה ברורה, שזה שחלק מהפסיכולוגים פסיכיאטרים וכיוב, לא מבינים ... למה הילד לא מקשיב בלימודים, זה עדיין לא אומר שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. זה כן אומר, שהילד לא מקשיב בלימודים ולא מתרכז בלימודים מסיבה כזו או אחרת, שתתבאר להלן, אבל זה לא אומר שלאותו אדם, יש בעיה נפשית כזו או אחרת. זא להגדיר בן אדם, כאדם שסובל מהפרעת קשב וריכוז, זה בעצם פשע. כי מצד האמת, המטרה של ההגדרה הזאת, היא רק כדי שאותו מגדיר את ההגדרה (פסיכולוג מטפל רוחני יועץ מחנך מורה ... לטפל באותה בעיית התנהגות. כי אם לא היו מגדירים שיש דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, אז ממילא אותם פסיכולוגים וכיוב, לא היו מרגישים בנוח, מכך שהם אינם יודעים איך לגרום לילד להתרכז בלימודים. כי הם אפילו לא ... ולכן, הם מאבחנים את הילד (אבחון ילדים), כמי שסובל מהפרעת קשב וריכוז של ילדים. ואז ממילא הם מסירים מעצמם את האחריות, לטפל בבעיה בשורשה. אבל מצד האמת, בעיית קשב וריכוז, יש לה הסבר מאוד פשוט, וממילא, גם יש לה פתרון כדלקמן. והפרעות קשב וריכוז פירושה, שהאדם מתקשה להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. דהיינו, האדם מנסה להתרכז בדבר מוגדר כלשהו, והאדם חווה שיש משהו שמפריע לו ... באותו דבר מוגדר, שבו הוא מנסה להתרכז. ומצב כזה, מוגדר כהפרעת קשב וריכוז. דהיינו, שיש משהו שמפריע לאדם, להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. ומי שמתבונן בעין אמיתית על העניין, רואה מיד, שלהגדיר מישהו, שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז, בגלל שהוא לא מצליח להתרכז ולהקשיב לדבר מסוים, זהו כמובן פשע אנושי. שבו, מגדירים אדם שהוא סובל מבעיה כלשהי, כאשר, הוא לא ... שלא מצליח להתרכז בלימודים שלו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו בעיית קשב וריכוז בלימודים שלו. אבל לא יהיה נכון לומר שיש לו בעיית קשב וריכוז באופן כללי, כי זהו שקר גדול ביותר. ואדם שלא מצליח להתרכז בדבר כלשהו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז, להתרכז באותו דבר ספציפי. אבל לא יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז באופן כללי. כי הפרעת קשב וריכוז פירושה, שיש לאדם הפרעה וקושי להתרכז באופן כללי. וזה כמובן שקר גדול ביותר. כי אין שום בן אדם בעולם, שיש לו הפרעת קשב וריכוז כללית. אלא תמיד, ב 100% מהמקרים, בעיית ה
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא הטענה שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, לא אצל ילדים ולא אצל מבוגרים. כאשר אומרים על ילד או מבוגר שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הכוונה בדרך כלל היא שהוא לא מצליח להתרכז בדבר מסוים, כמו בשיעור או בעבודה. אליעד מדגיש שאין באמת מצב שבו האדם לא ... לטענתו של אליעד, היא שהמערכת או האדם שמאבחן את הילד, כמו הפסיכולוג, הוא זה שלא מרוכז מספיק כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל מעוניין בדברים אחרים. אם השיעור יהפוך פתאום למשחק או ... מרוכז. מנקודת מבט זו, הילד לא סובל מהפרעה כלשהי, אלא פשוט רוצה ליהנות, והמורה הוא זה שמפריע לו ליהנות. איך פסיכולוגים קשורים להפרעת קשב וריכוז? אליעד מעביר ביקורת על התנהגות הפסיכולוגים, כאשר הוא מציין כי הפסיכולוגים עצמם אינם מרוכזים, ולכן הם מתייגים ילדים ככאלה שיש להם בעיית ריכוז. אליעד טוען שהפסיכולוג, כתוצאה מחוסר הריכוז שלו עצמו, קובע שלילד יש בעיית קשב וריכוז, כי הוא אינו מסוגל להבין שלילד פשוט יש תחומי עניין שונים. אליעד מוסיף בבדיחות כי הילדים האלה, כשהם גדלים, עלולים להפוך בעצמם לפסיכולוגים - פסיכילוגים, כפי שהוא מתבדח - אנשים שלא מבינים את עצמם ואחרים, וממשיכים להעביר הלאה את האבחנות השגויות של בעיות ריכוז וקשב. האם האדם באמת לא מבין את עצמו? אליעד מסביר שהבעיה הבסיסית נובעת מכך שהאדם לא מבין את עצמו. כאשר האדם אומר משפט כמו אני רוצה ... ואת האחרים לעומק, במקום לזרוק תוויות פסיכולוגיות אוטומטיות שמסתירות את ההבנה האמיתית של האדם ושל מה שמעניין אותו באמת. מה זה הפרעת קשב וריכוז? למה אני לא מצליח להתמיד? כיצד להבין את עצמי באמת? בעיות ריכוז אצל ילדים למה הילד לא מרוכז בשיעור? האם כדאי ללכת ... אתה אומר רגע אבל אני רוצה את זה אבל אני לא עושה את זה אבל אם אתה כנה עם עצמך אתה אומר כן אבל לא רוצה את זה מספיק. לדוגמא נגיד הפרעות קשב וריכוז מכירים את הנושא הפרעות קשב וריכוז של ילדים, יש לו הפרעת קשב וריכוז. ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים. אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז, לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא קולט שאין לו הפרעת קשב וריכוז אתה עד כדי כך לא מרוכז, למה אין דבר כזה בן אדם לא מרוכז כל אחד מרוכז במשהו אחר הוא איך שמתחיל השיעור הוא מרוכז בפרפרים ... כאילו. אליעד: אז מה אם זה טוב או רע אני רק אומר על העיקרון שכל דבר יש לו שני צדדים, זה כמו נגיד על הקטע שאתה לא באמת יש לך בעיית קשב וריכוז אתה פשוט מרוכז במשהו אחר פשוט זה לא מעניין אותך. ש: כן אתה מפריע למורה. אליעד: המורה מפריע לך ליהנות, לא זה באמת ככה ...
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן ... לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות במהרה. אך אליעד כהן מעלה את ... לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים הבעיה היא פשוט שהנושא לא מעניין מספיק עבור האדם. האם הבעיה היא אמיתית או שמדובר באבחון מוטעה? אליעד כהן מסביר כי כל אדם תמיד מרוכז ... הגורמים לקפיצות סוכר והפרעות לריכוז. האם באמת יש לאדם הפרעת קשב או שהבעיה נמצאת בסביבה? אליעד מעלה ביקורת על כך שמערכת החינוך, המורים וההורים לפעמים מחליטים שלילד יש הפרעת קשב, כאשר ייתכן שהבעיה בכלל היא במורה שלא מצליח לעניין את הילד או לא מלמד בצורה שמתאימה לו. הוא מביא כדוגמה את המשפט ההלכתי מכים אותו עד שיאמר רוצה אני, שמראה כיצד ניתן להפוך ... שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? הדיון התחיל כשאדם אחד סיפר על חווייתו האישית עם ריטלין עד כיתה ז. לאחר שהפסיק לקחת ריטלין, הוא הרגיש שבהתחלה לא ... מרוכז מאוד, אבל חשב בטעות שהוא לא מצליח להתרכז. מה פירוש בעיית ריכוז ולמה בעצם אנשים טוענים שיש להם קושי להתרכז? יש מי שמספר שהקושי מתבטא בכך שהוא יושב בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי ... כדי כך שהדברים היו נקלטים לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש כאן אבחון אובייקטיבי? הועלתה הטענה שבעצם כולם ... את הקושי, ומכאן - לשפר את הריכוז. הפרעות פיזיות והשפעתן על קשב וריכוז נוסף על כך, יש מקרים שאנשים לא מתרכזים כי גופם משדר איתותים חזקים יותר מכל נושא אחר: רעב, עייפות, חום, חולי. במצב כזה, אפילו הדבר המעניין ביותר לא מצליח לתפוס אותם לזמן ... ייכנס לטלטלות שיפריעו לשהות בריכוז רציף. מי מחליט למי יש הפרעת קשב ואיך מושפעים מכך? כאן עולה ביקורת: לעיתים החברה, המורים, או ההורים בוחרים להגדיר את הילד כבעל הפרעת קשב, בעוד שהילד בכלל מרגיש שהבעיה היא במורה שלא מלמד באופן מעניין או בשיטה שמתאימה לו. אפשר לדמיין מצב שהכיתה משעממת מאוד, והתלמיד עסוק בלחשוב על דברים אחרים. המורה קובע שיש לו בעיית קשב. אולם אם נהפוך את התמונה - אולי לתלמיד יש נושאים אחרים חשובים ביותר בעיניו, והמורה אינו מרוכז מספיק כדי לראות שאלה הם הצרכים האמיתיים של התלמיד. מאחר שהמורה או המאבחן הם ... יש ריכוז, רק הוא הולך למקום שהכי משתלם בין אם מכנים זאת בעיית ריכוז ובין אם לא, העובדה היא שהאדם תמיד מפנה את תשומת הלב שלו למקום שמרגיש לו שנותן יותר טוב ופחות רע. כדי לגרום לו למקד את הריכוז במקום רצוי, יש לעבוד על שני הצדדים: הגברת ... שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי למה אתה חושב? ש: כי אני הייתי עם ריטלין עד כיתה ז ... דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: אבחנו אצלי אבל בעיית קשב. אליעד: תתרכז בסדר גם אלה שאבחנו אצלך בעיית קשב וריכוז. ש: גם הם לא. אליעד: תקשיב רגע תתרכז בא נגיד שאתה לא רצית להקשיב בבית הספר סבבה אבל היית בא הביתה נגיד משחק שעות במה? ש: משחק מחשב. אליעד: נגיד משחק מחשב ... עליו שעות להתרכז בו שעות אבל תבקש מאלה שעשו לך את הפרעת הקשב והריכוז את האבחון לשחק שעות במשחק הזה תראה גם הם לא מצליחים להתרכז יש לך בעיה להתרכז הפרעת קשב וריכוז אתה לא מצליח להתרכז במשחק, מה אז מה זה אומר שאולי להם יש בעיית קשב וריכוז כי הם לא מצליחים להתרכז במשחק. ש: תמיד מרוכזים השאלה במה. אליעד: יפה אז מההתחלה אז קודם כל כולם מרוכזים כל הזמן במשהו השאלה במה, זאת אומרת שבעצם בעיית ריכוז ... רוצה אני לאכול את החזיר. מה שאני מנסה להגיד אותו דבר עם הקשב וריכוז זה אותו דבר, כל דבר אתה יכול לגלגל אותו או שהנושא לא מעניין או לגלגל אותו על ההוא שלא מבין אפשר לגלגל את זה על מי שרוצים בקיצור יכולים לגלגל את זה אצל מי שרוצים. עכשיו מי מחליט למי יש בעיית קשב וריכוז למי שיש יותר כוח להחליט את זה מאחר שההורה או המורה הוא בשלטון הוא מחליט שהילד לא יכול להתרכז זה הכל אבל אם זה היה הפוך הילד היה אומר אתה לא מתרכז אתה לא מבין ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1 מהו בעצם חוסר ... להם שהם סובלים מבעיית קשב וריכוז? תשובה: גם אצל ילדים, הם תמיד מרוכזים במשהו. יכול להיות שהילד מעדיף לחשוב על ההפסקה במקום ללמוד בכיתה, כי ... המורה טוען שלילד יש בעיית קשב וריכוז, לעתים זה יכול להיות שהמורה עצמו לא רואה שהילד דווקא כן מרוכז, אבל בנושאים אחרים. איך מתמודדים עם מחשבות ... בעבודה ניהול לחצים והפרעות קשב פתרון קונפליקטים פנימיים שאלה: מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז. אליעד: אתה שואל מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז. אז בא ... מרוכז, אין דבר כזה בעיית קשב וריכוז, כי הבן אדם תמיד מרוכז במשהו, אם עכשיו אתה מנסה להתרכז, לדוגמא לעבוד, ואתה מרגיש רעב, אז אתה לא מצליח ... סובל מבעיית חוסר קשב וריכוז, זה לא נכון, הוא פשוט מרוכז בהפסקה, ההפסקה יותר חשובה לו מהלימודים. יש לך רק שתי אפשרויות או להבין שדבר מסוים יותר חשוב ... לא באמת סבלת מבעיית קשב וריכוז. שאלה: הם טענו שסבלתי מבעיית קשב וריכוז. אליעד: מי שאמר לך זאת היה טיפש, זה הכל. זה אומר שהוא סבל מבעיית קשב וריכוז, הוא לא הבין מה קורה איתך, המורה עצמו סובל מבעיית קשב וריכוז, כי הוא רואה את הילד מתרכז בהפסקה. הילד יושב מולו בשיעור, ומקשקש, אם המורה היה מרוכז, אז המורה היה אומר, ... רק שתבין שאין פה בעיה של קשב וריכוז, יש פה בעיה, שיש משהו שמציק לך, ואתה צריך לפתור אותה אם אתה רוצה. אתה חייב להבין אותי, בפועל פנית אלי כי לא ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמא, ילדים לא מתעניינים ... ובתי הספר האחרים, הרי שהדבר האחרון שמעניין את המורה, זה החומר שאותו הוא מלמד. וממילא, גם התלמידים לא מתעניינים בלימודים. ומצד האמת, אין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כי ילדים, מטבעם הם מאוד מרוכזים במה שמעניין אותם. וכאשר הילד עסוק באיזה דבר שיוצר לו הנאה, הרי שהוא ככ מרוכז, ... שלו, והוא ממש לא שומע כאשר קוראים לו. כי הילדים, מאוד מאוד מרוכזים, במה שכן מעניין אותם. וכל אדם, יש משהו שמעניין אותו. וגם מי שנראה שיש לו הפרעת קשב וריכוז , הרי שגם הוא, יש לפחות איזה משהו אחד בחיים שלו, שהוא כן מעניין אותו, ושבו, הוא כן מתרכז. וגם ילד, שלא מצליח לשחק עם משחק אחד לאורך זמן, והוא כל הזמן מחליף משחקים, אין לו שום בעיית קשב וריכוז . אלא, שפשוט המשחקים לא ממש מעניינים אותו מספיק, ולכן הוא לא מתרכז בהם. אבל כל ילד וכל אדם, יש לו יכולת ריכוז. אם כמובן, יש משהו שמספיק מעניין אותו כדי שהוא יתרכז בו. וכאשר הילד לא מקשיב בשיעורים, וכאשר הילד מתקשה להתרכז בשיעור, אז, ישר אומרים, שיש לו בעיית קשב וריכוז . אבל מצד האמת, אין לו שום בעיה. אלא, שהוא פשוט נורמאלי לגמרי. וכאדם נורמאלי, הוא לא מצליח להתרכז, במשהו שהוא משעמם אותו ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות ... נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז ... גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? ... שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? ... אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו. דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם ... לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו. נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את ...
דחיינות, סדר וארגון, למה לא כדאי לדחות דברים? למה להיות מסודר? למה לא לדחות דברים? תיעדוף משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? ניהול משימות, בינה מלאכותית, איך המוח מתייחס לדחיית משימות? איך המוח דוחה דברים? סדר וארגון
דחיינות, סדר וארגון, למה לא כדאי לדחות דברים? למה להיות מסודר? למה לא לדחות דברים? תיעדוף משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? ניהול משימות, בינה מלאכותית, איך המוח מתייחס לדחיית משימות? איך המוח דוחה דברים? סדר וארגון
... מסודר? מנטורינג לחיים, אימון לחיים, האם לדחות דברים? מתי לדחות דברים? האם כדאי לדחות דברים? עצלנות, זריזות, שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר מרוכז? איך להצליח להתרכז? חוסר ריכוז, בעיית קשב וריכוז , איך נוצר עומס על המוח? לנקות את השמשה ברכב, לנקות את המראה ברכב, לנקות את החלון ברכב, זהירות בדרכים, המחשב של המוח האנושי ...
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים מהי הפרעת קשב וריכוז ומה הגורם האמיתי לה? הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מוגדרת כהפרעה נוירו - ... מעניין אותו. מדוע ילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז? אליעד כהן מסביר שילדים אינם באמת סובלים מהפרעות קשב וריכוז, אלא שההורים ... מרגיש רע. לכן הילד סובל לא מהפרעת הקשב עצמה אלא מהתגובה של ההורים ... מהם התסמינים והביטויים של הפרעת קשב וריכוז? ההרצאה מסבירה שיש ... שהורים תורמים לכך שלילד תהיה הפרעת קשב וריכוז כי הם מפנקים אותו ... עושה מה שהוא רוצה. כיצד לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים? אליעד ... ולהתמודדות עם קשיים. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים? עבור ... במה שהוא באמת רוצה. מה הקשר בין הפרעות קשב וריכוז לחקירה עצמית ומודעות? אליעד מתייחס להפרעות קשב וריכוז כדבר שקיים אצל כל ... אחרים. גם אדם שלכאורה אין לו הפרעת קשב, ימצא את עצמו מתפזר כאשר הוא ... או רוחניות. לכן אליעד מדגיש שהפרעות קשב וריכוז אינן באמת הפרעות ... של אליעד הוא שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז כתופעה שלילית או לא ... בצורה יעילה ומאוזנת. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז? מדוע לילד שלי יש הפרעת קשב וריכוז? כיצד לחנך ילד עם הפרעת קשב? האם הפרעת קשב היא אמיתית? איך לאבחן הפרעת קשב אצל מבוגרים? מהי הפרעת קשב וריכוז? הפרעות נפשיות, אבחון קשב וריכוז, הילד לא רוצה להכין שיעורים, תסמינים להפרעת קשב וריכוז, תסמינים ל ADHD, איך לטפל ב ADHD? הילד מפריע בכיתה, אלימות אצל ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
... הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז = האדם לא מצליח לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. כאשר הרצון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בעיית קשב וריכוז
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיית קשב וריכוז, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיית קשב וריכוז, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, פסיכותרפיה הוליסטית, יועץ פילוסופי בתחום בעיית קשב וריכוז - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 13:18:00 - wesi4