ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיה ✔גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים.

אליעד: אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות.

אז קודם כל כקו מנחה, זה מין טיפ כזה, אם יש לך כמה אפשרויות שאחת מהן מפרידה בין דברים, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. זאת אומרת האם אני יעשה ככה או ככה, אם את רוצה טיפ, תמיד תדעי שזה לא משנה. שמצד האמת יש תמיד מכנה משותף לכל הדברים. בואי נגיד לדוגמה שכאב פיזי זה בעיה מסוג אחד וכאב מנטלי מסוג אחר, בסופו של דבר אם נכנס פנימה אנחנו נגיע לנקודה אחת. זה דבר אחד. לכן כעיקרון אם יש לך התלבטות אם לעשות הפרדה, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. עכשיו השאלה: איך אין הבדל, ברמה הפרקטית אני לקחתי למעשה את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי, איך זה יכול להיות, הרי כואב לך פיזי, אז איך אתה מגדיר את זה כנפשי. רבי נחמן אמר בספר שלו, כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ערך חיסרון הדעת. זאת אומרת תלוי בכמה שכל חסר לך, והוא ממשיך ואומר שנישלם הדעת נישלם כל החסרונות. הוא אומר אם היית יודע, מה לדעת זו שאלה אחרת, אבל אם היית יודע לא היה לך כל חיסרון. והוא אומר אפילו בנים ופרנסה ובריאות הגוף זה הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב אני סובל, רבי נחמן היה אומר לו, תקשיב זו לא בעיה בגוף הפיזי זו בעיה בנפש. מה הרעיון. ורבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בזה. למעשה הנושא הוא פשוט, אם אני אקח את הקיר וארביץ לו, לא מפריע לו, לפחות אנחנו תופסים את זה שזה לא מפריע לו, נכון? אז מה לכאורה ההבדל בינו לבין בן האדם, מערכת העצבים? זה לא הבדל אמיתי, בתכלס אנחנו והקיר עשויים מאותם אטומים, מערכת העצבים שלנו והקיר עשויים מאותו דבר, הנושא הוא פשוט, את אמרת קודם שהאדם רוצה ליצור הנאה ולהתרחק מכאב, המכנה המשותף לשני הדברים האלו לשאול למה, למה אני רוצה הנאה. למה אני רוצה להתרחק מכאב? והמכנה המשותף של הלמה, נמצא שיש כוח אחד שמניע את הלמה. הלמה בפשיטות כי אתה רוצה למלא את רצונך, בסוף, בסוף, בסוף כי ככה אני רוצה. אני לא רוצה כאב, אני רוצה הנאה, אבל למה אני רוצה הנאה, כדי למלא את רצוני, לא בגלל ההנאה. למשל דוגמה, אדם בדיכאון, אומרים לו בוא תהנה, הוא אומר לא בא לי ליהנות, למה, כי הוא אומר אני לא רוצה הנאה, זאת אומרת שהנאה לא מחויבת המציאות. אותו דבר בכאב, יש מצבים שהאדם רוצה שיכאיבו לו, גם במזוכיזם.

שאלה: אני אומרת שאני נהנית סתם מקריאת ספר ומישהו אחר יגיד לי מה מעניין בקריאת ספר, אני נהנה לדוגמה מאוכל, לשניהם יש ביטוי שונה של הנאה, ואז הם ילכו אחורה ויבינו אולי למה אחד נהנה מספרים והשני מאוכל, אבל כשכואב לך כאב פיזי, אתה לא צריך ללכת אחורה, כולם, כל האנושות באשר היא, חוץ מהחרדים והמזוכיזם.

אליעד: אבל זה לא רק הם, אני אתן לך דוגמה, למשל בדת יש את הנושא של כפרת עוונות, מה זה יום כיפור, ועיניתם את נפשותיכם, אתה שמח שכואב לך, בסופו של תהליך השאלה: היא מה אתה רוצה, הכאב הוא רק טריגר, אתה מתמודד עם הרצון לא עם הכאב.

שאלה: אני בכוונה מדברת על כאב פיזי, שמדובר בכאב אף אחד לא רוצה אותו.

אליעד: זה לא נכון, למשל תיקחי את היוגים בהודו, זה שזה לא מקובל זה לא אומר שזה לא נכון

שאלה: הם אולי מנסים להתגבר על זה.

אליעד: מה זה משנה, היוגי שמח שהצליח להתמודד עם הכאב. אני אתן לך דוגמה, למשל את קוראת ספר ויתוש עקץ אותך ואת לא מרגישה את היתוש, האם זה מפריע לך וכואב לך? לא, כי את לא מודעת לכאב.

שאלה: עזוב יתוש, אם ידקרו אותי עכשיו בסכין.

אליעד: למשל דוגמה, אדם נפצע במלחמה וכואב לו ואפילו מדמם הוא לא שם לב לזה.

אתן לך דוגמה נוספת, אימא שמרימה את הילד שלה וזה כבד לה, אבל האהבה שלה לילד מכילה בתוכה את הכאב, היא לא מרגישה את הכאב. למשל יש עכשיו שריפה, האדם מקבל פתאום הרבה כוחות, מאיפה הכוחות האלה, האדם יכול פתאום להתמודד עם כאב, הוא מרים דבר כבד מאוד שכואב לו הגוף, אבל הרצון של האדם להרים את הדלת או הרכב הוא כל כך חזק, שאתה כולך נמצא בו ואתה לא מרגיש את הכאב שהגוף שלך כואב.

מה שאני בעצם טוען הוא מאוד פשוט, יש תודעה, את ישות מודעת לעצמה, שאת אומרת אני, על התודעה הזאת, על האני הזה, מולבשים עכשיו רצונות, רצון לחיות, רצון לשרוד, להתפתח, להיות בריא, כל שאר הרצונות, והלוגיקה היא שכאשר הרצונות מתמלאים טוב לך וכאשר הם לא מתמלאים רע לך. זה הרעיון, מצד האמת אין הבדל בין כאב פיזי לכאב מנטלי.

אני רוצה להסביר משהו, לאן מוביל התהליך של השאלה: למה, למשל אדם כואב לו הראש, ואני אומר לו אם תשאל למה כואב לך הראש, לא תהיה לך בעיה שכואב לך הראש, איך זה יכול להיות? הנושא הוא פשוט, אם הוא מספיק פעמים ישאל למה, בסוף הוא יבין שכואב לו הראש בגלל שהוא לא רוצה שיכאב לו הראש, למה אני לא רוצה, כי יש משהו בתוכי שיוצר לי את הרצון הזה, משהו בתוכך גורם לך לא לרצות את הכאב, תתחיל לחפור פנימה, בסוף תגלה שיש ישות אחרת או מציאות, לא משנה איך תקרא לה אולי אלוהים, איך שבא לך, שהיא יוצרת את הרצון שלי, קודם כל אתה מבין שהרצון שלך שלא יכאב לך זה לא הרצון שלך, זה רצון של מישהו שמלביש דרכך. דבר ראשון אתה מבין שהרצון לא שלך, זה לא אני רוצה, יש ישות שיוצרת אותי, שיוצרת את הרצון שלי, שיוצרת את הכאב שלי, ועושה ביניהם אינטרקציה. כאשר אתה נמצא במצב התודעתי הזה הרבה זמן ומתבונן, התודעה של האדם עוברת לשלב הבא שאז הוא מבין שכשהוא אומר אני, הוא מתכוון לישות הראשונה - אלוהים - המציאות. אנחנו חלק ממערכת, כל אחד הוא חלק ויש את השלם. אם אתה מתבונן פנימה, בהתחלה אתה חווה את עצמך כאני, ואחר מבין שאתה חלק ממשהו אחר, שזה כמו היד הזאת, היא גם היד וגם אליעד, היא גם אצבע, וגם יד וגם זרוע וגם גוף. אותו דבר הבן אדם, בהתחלה הוא חושב אני זה אני, ואחר הוא רואה שהוא חלק מאני קולקטיבי, ואם הוא ממשיך לחפור למה? למה? למה? הוא מגיע למצב שכאשר הוא אומר אני הוא מתכוון למציאות, ואז הוא מגיע לנקודה מסוימת בסוף התהליך, הא מגיע לפרספקטיבה מסוימת שבה הוא חווה את כל הרצונות שבעולם כביטוי של הרצון שלו.

בא נסביר מחדש, למשל אדם שמתעללים בו, ואני אומר שאם האדם ישאל למה, לא יפריע לו שמתעללים בו, השאלה: איך זה יכול להיות? אז קודם כל הגענו להבנה שהסיבה שרע לבן אדם כאשר כואב לו פיזי, זה לא בגלל שכואב לו פיזי, אלא בגלל שהוא לא רוצה שיכאב לו פיזי. עכשיו אם הבן אדם ישאל למה? למה אני לא רוצה שיכאב לי הראש, אז מה אם כואב לי, זה שכולם מבינים שהם לא רוצים כאב זה לא אומר שאני גם לא רוצה, מה אכפת לי מכולם? למה לקיר לא אכפת ולי אכפת? מאיפה זה בא? ואז אם הבן אדם מתבונן הוא מבין שיש תודעה, שהאדם עצמו הוא התודעה שאומרת אני, אני חושב, אני רוצה וכו, ולתודעה הזאת יש רצון שלא רוצה להרגיש כאב, אני מפרק את זה לגורמים, יש כאן תהליך, יש ישות שמודעת לעצמה, שיש לה רצון שלא יכאב לה הראש, שיש לה מודעות לכך שיש לה כאב ראש, ואז יש התנגשות בין המצב של הכאב ראש לבין הרצון שלא יהיה כאב ראש והוא למעשה יוצר את הכאב. זוהי הגדרת הרע במילון, יש התנגשות בין מה שאתה רוצה לבין מה שיש במציאות וזה הרע.

איך אנחנו מתקדמים מכאן, זה תהליך, הבן אדם שואל את עצמו מדוע אני לא רוצה שיכאב לי הראש, ובסופו של תהליך הוא מגיע להבנה שהסיבה שהוא לא רוצה שיכאב לו הראש...

שאלה: רוב האנשים שאני מכיר ימצאו את התשובה מהר מאוד, למה אני לא רוצה שיכאב לי הראש, כי זה לא נוח לי וזהו.

אליעד: טוב בא נתקדם, ולמה אני רוצה שיהיה לי נוח? כי אכלו לי כי שתו לי, אבל למה אני רוצה שיהיה לי נוח?

שאלה: כי אני לא רוצה שזה יפריע לי.

אליעד: למה אני רוצה שזה לא יפריע לי?

שאלה: כי זה עוצר אותי.

אליעד: אז מה אם זה עוצר אותך? מה הבעיה?

שאלה: יש לי תוכניות.

אליעד: אז מה? שינו לך את התוכניות, מה קרה? אני מדבר ברצינות לא צוחק איתך. בן אדם הולך עכשיו ברחוב לחתונה, בדרך בא רכב ונכנס בו, הוא סובל וכואב לו ושינו לו את התוכניות, מה הבעיה?

שאלה: יש מחויבויות

אליעד: שינו לך את המחויבויות.

שאלה: מה התשובה?

אליעד: בשלב הראשון אתה מבין שהרצון שלך הוא לא בשליטתך.

שאלה: זה אני כבר מסכים.

אליעד: אתה מסכים איתי. כמה אנשים לא היו מסכימים עם זה. בן אדם שאומר שהוא רוצה משהו, האם הוא מבין שזה לא הוא הרוצה, אלא יש משהו שגורם לו לרצות. זה אומר שאין לך בחירה חופשית, זה לא דבר קטן, אבל תבין שאם משהו מקלל אותך ואתה כועס עליו תבין שזה גם טיפשי, כי אין לו בחירה חופשית. אם אתה מבין שהרצון שלך לא בשליטתך, אז אף אחד הרצון שלו לא בשליטתו. אז אתה לא יכול להאשים את היטלר, אתה לא יכול לתת קרדיט לאדם שמציל אנשים.

אז ההבנה הראשונה שבן האדם חוקר, למה אני לא רוצה לסבול, הוא מגיע להבנה שיש משהו ששולט ברצון שלו. שמשהו זה, זה לא הוא, אם הוא יסתכל מספיק פנימה הוא יראה שמשהו שולט לו ברצון. אפשר לקרוא לזה אלוהים, היקום, המציאות, העולם, כל אחד יקרא לזה איך שהוא רוצה, זה לא משנה.

מה אתה בעצם מבין אחר כך, אתה מבין שאתה לא שונה מהכסא, מצד האמת, מצד האמת אתה לא שונה מהכסא, יש מישהו שמחליט שאתה תהיה פה והכסא שם, כאילו משהו שמחליט לא מישהו, שגורם לקיר לעמוד ולי לדבר. אין הבדל, מצד האמת אין הבדל, זה אטומים וזה אטומים.

התפיסה של האדם את עצמו משתנה, הוא מבין שהוא לא יותר מגרגיר אבק, שיקרא לעצמו הרבה גרגרי אבק זה לא משנה, הוא מבין שהרצון שלו זה לא שלו, כשהוא אומר אני רוצה, אני עשיתי, מה אתה רוצה, מה עשית? זה כמו שרובוט ינסה לקחת קרדיט על מה שהוא עשה או להאשים את עצמו על מה שהוא עשה.

זה עדיין לא פתר לו את הבעיה של הסבל אבל זה שינה לו את כל חוויית המציאות, אתה מבין שאתה לא מי שחשבת שהוא אתה, אתה לא שונה מרובוט. למשל ניקח רובוט והרובוט יסתובב, אנחנו רואים מי מפעיל את הרובוט, ולכן אומרים שהוא רובוט, אבל זה שלא נראה מי מפעיל את הרובוט זה לא אומר שהוא לא רובוט. גם הרובוט לא רואה מי מפעיל אותו, אולי מי שמפעיל אותו נמצא רחוק, ואולי בעוד מאה שנה יהיו רובוטים שיראו כמוכם ויבואו להרצאה ולא תוכל לדעת מי הם. תצטרך לחתוך אותו ולראות ממה הוא עשוי. בסוף לא יהיה הבדל.

בכל מקרה התודעה של האדם משתנה בהתאם לרצון שלו, כשהוא מבין שהרצון שלו לא שלו, כשהוא אומר אני רוצה, זה לא הוא הרוצה, זה משהו רוצה דרכי. זה קודם כל משחרר אותך מהזדהות עם הרצון. הרצון לא שלך, אלוהים רוצה דרכי.

השלב הבא, יש כאן שלבים שאני עברתי, ואני מסביר לכם איך אני הגעתי לתחנה הסופית, יש רצף ותהליך שאתה עובר משלב לשלב. אחרי שהבנת שהרצון לא שלך, אתה מגיע להבנה שגם התודעה לא שלך, כי בהתחלה אתה אומר יש אני ויש רצונות, המציאות נעשית דרכי, אבל כשאתה טיפה מתפתח אתה שואל, אבל מי זה אני בכלל, יש מישהו שעושה אותי, אדם לא יכול להתחייב שמחר ירד גשם או לא, ואתה גם לא יכול להתחייב שמחר תהיה קיים. האדם מתכנן תוכניות ותוכניות, אבל הוא לא יכול להיות בטוח שמחר הוא יהיה קיים, לא בקשר למציאות, הקיום העצמי, שמחר לא יהיה אני. יכול להיות שהגוף שלך ימשיך להסתובב אבל לא יהיה אני יותר, ידברו איתך, אבל את לא תהיי פה יותר

שאלה: לא הבנתי

אליעד: מי את? את הישות שאומרת אני, נכון? שזוכרת מה היה לה, שחווה, מאוד יכול להיות, האם יש לך תעודת ביטוח שמחר תהיי קיימת, קיימת, לא חיה

שאלה: קיימת כן

אליעד: איך את יודעת?

שאלה: מה זה קיימת?

אליעד: האם היא יכולה להיות בטוחה שהיא תהיה מודעת לעצמה? לקיום של עצמה? היא עכשיו מודעת לכך שהיא קיימת, נכון? את מודעת לכך שאת קיימת?

שאלה: כן

אליעד: האם את יכולה להתחייב שבעוד דקה תהיי קיימת, אולי בעוד דקה תהיה לך תודעה כמו של קיר, מכאן שאת לא קיימת. את אומרת אני רוצה וכו' ואולי פתאום המנגנון של האני שלך יפסיק, יהיה קצר ואין יותר אני.

הדתיים לדוגמה בונים על הגן עדן, מי מבטיח לך שתהיה קיים שם בכלל, אף אחד לא מתחייב שיהיה עולם, אני מדבר על הקיום העצמי של האדם. האם כולם הבינו אותי?

שאלה: הדתיים המטרה שלהם לקיים את המצוות של הקב"ה וכך הם מושכים את האור של הקב"ה לעולם הזה

אליעד: אני יזרום אתך בנושא הזה כדי לא להיכנס אליו. רבי נחמן אמר ולא תבוא עליו השמש, מה זאת אומרת, שלא יעשה את המצוות בגין ביאת שימשו, מה זאת אומרת, שלא תעשה את המצוות כדי לקבל שכר בעולם הבא.

ביומו תיתן שכרו, מה הכוונה ביומו תיתן שכרו, רבי נחמן אמר שבן אדם עושה מצוות, שיעשה אותם בצורה כזאת שכרגע יקבל שכר, כאשר בן אדם עושה מצווה לעולם הבא אף אחד לא מתחייב לו שהוא יגיע לעולם הבא. הכוונה לא דווקא לבן אדם דתי, גם אדם שאומר שהיום אני יעבוד ומחר אני אהיה מאושר, גם הוא בונה על העולם הבא, עולם הבא זה לא רק אחרי המוות, אם האדם אומר שאם הוא יקנה את הדירה הוא יהיה מאושר, זה גם נקרא שהוא בונה על העולם הבא, הוא אומר אני אתאמץ פה ומחר שאקבל את המשכורת או שאתחתן או שאתגרש יהיה לי יותר טוב, זה נקרא העולם הבא. והרעיון הוא שאף אחד לא יכול להתחייב על העולם הבא, מה הכוונה, אתה לא בטוח שיהיה מחר ואולי פתאום אלוהים יחליט שאין עולם, כי ככה בא לו, כמו שהיה מפץ גדול ככה בשנייה יכול לא להיות מפץ גדול.

שאלה: השאלה כאן למה אתה מתקשר, אם אתה מתקשר לחז"ל ולומד מה הם אמרו, אתה מבין מהו העולם הבא, אנשים יושבים ונהנים מהשגות אלוקיות, זה עולם הבא, נהנים מזיו השכינה.

אליעד: הבנתי אותך, סך הכל אמרתי שבן אדם צריך להגיע למצב שכול מה שיש בעולם הבא שיוכל לחוות כאן, זה מה שאמרתי, לא התווכחתי איתך. מה שאתה רוצה יש בעולם הבא

שאלה: עד גבול מסוים.

אליעד: כמה שאפשר, בכל מקרה אני כרגע מדבר על היבט אחר, ההיבט הוא שהתודעה של האדם היא ביטוי של משהו אחר, שבן אדם אומר אני, זה בעצם כמו שהיד הזאת היא לא ישות עצמאית אלא חלק ממשהו אחר, אתה אומר אני, הכוונה היא חלק אלוה ממעל, מה זאת אומרת חלק אלוה ממעל, אלוהים יכול להווה אותה ויכול לא להווה אותה, זה נקרא אפשרי המציאות ומחויב המציאות, רבי נחמן אומר שהאדם כל זמן שלא חזר בתשובה שלמה, אין לו הוויה כלל. מה זאת אומרת שאין לו הוויה כלל, הכוונה שהוא לא קיים כלל, ורבי נחמן אומר שבן האדם חוזר בתשובה הוא בעצם מתהווה כי יש שני דברים, יש דבר שהוא מחויב המציאות ויש דבר שהוא אפשרי המציאות. כל דבר שקיים הוא אפשרי המציאות, מה זאת אומרת אפשרי המציאות, הוא יכול להיות קיים ויכול לא להיות קיים. כל הדברים בעולם הם אפשריים. אתה יכול להיות קיים ואתה יכול לא להיות קיים, יכול להיות עולם ויכול לא להיות עולם, חוץ מדבר אחד ששמו בישראל מחויב המציאות, שזה אלוהים, הבורא, המציאות הקוסמוס, דבר אחד חייב להיות קיים בסוף ולא משנה איך תסובב את העניין, זה כמו שאלוהים חושב אותנו, אם אדם מתבונן בלמה הזה, הוא בסוף מגיע להבנה שבסוף יש משהו שחושב אותך וחושב את הרצון שלך, וחושב את הכל. ובעצם אין לך הוויה, מה זאת אומרת, אתה לא קיים בזכות עצמך, אתה רק ביטוי של משהו אחר, זה כמו נגיד שמישהו חולם חלום, ובתוך החלום מישהו בא ואומר לו אתה לא באמת קיים אתה בתוך החלום, מי שולט בך, ההוא שחולם את החלום, אם הוא מתעורר אתה לא קיים, זאת הכוונה שאמרתי שהאדם לא יכול לבטח את הקיום שלו, כי אם אלוהים יפסיק לחשוב אותך, אתה לא תהיה קיים. אתה בתוך המחשבה של אלוהים, הוא חושב אותך. הוא כרגע חושב שיהיה פה קיר, הוא כרגע חושב שאתה תבין אותי

שאלה: הוא מחייה אותי

אליעד: כן מחייה, מהווה, חולם זה הכל אותו הדבר, כל הרעיון הוא שקיומך לא תלוי בעצמך, יש משהו שמחייה אותך.

מה אחר כך קורה, התחלנו שכואב לי הראש, שאלנו למה כואב לי הראש, למה יש לי רצון כזה, למה יש לי רצון, מישהו מכניס לי את הרצון, אחר מגיע להבנה שהרצון לא שלו וגם התודעה שאומרת אני, ואני, ואני, האני לא שונה משולחן, כמו שיש שולחן יש אני, אנשים עושים הפרדה. מצד הפרספקטיבה של אלוהים, שולחן, אליעד, מצלמה - זה אחד, יש דבר שמהווה את הכל. זה כבר עשה לבן אדם ניתוק חלקי עם הרצונות שלך, זה בודד אותך מהרצונות, מה שקורה בשלב הבא בעצם, אם אתה נמצא בזה מספיק זמן אתה מגיע להבנה, מי אתה באמת, שאתה באמת אלוהים. מה הכוונה שנניח שליד הזאת יש תודעה עצמית והיא עושה פעולות, ואז פתאום היא חושבת לעצמה, מי אני, מה אני, מה מפעיל אותי? ואז היא מבינה שהיא בכלל חלק ממשהו אחר, ואז היא בשלב מסוים, כשהיא תגיד אני, היא תתכוון לאליעד, ואליעד בשלב מסוים שהוא אומר אני הוא מתכוון למציאות, להוויה הכללית, זה כמו ישות בתוך חלום, שבן אדם נמצא בתוך חלום ואומר אני, אז הוא מתכוון לאני ואתה וזה וזה, אבל אם הוא היה יודע שהוא בתוך חלום, למי הוא אמור להתכוון? לישות שחולמת את החלום, למי שחולם את החלום. זה בכלל משנה את כל תפיסת המציאות שלך. עכשיו כאשר אתה קולט שמי שאתה באמת זה בכלל ההוויה הראשונה, הכוח הראשון שמניע את הכל, א כבר יש פה משהו חדש, זה נקרא שאתה באמת קיים, כי עכשיו אתה באמת אלוהים, ואתה מתחבר לזה, ואז כל מה שקורה בעולם זה ביטוי של הרצון שלך, אם עלה נופל מהעץ הוא נופל כי אתה רוצה שהוא ייפול, אם כשאתה אומר אני, אתה מתכוון לאלוהים, יש גם אלוהים שהוא כרגע מפעיל את אליעד, ומעמיד את הקיר, יש כמה אני, יש האני הראשון, והאני הזה עושה את הגוף ואת הצמצום, וכו' ואז אתה מגיע להבנה, אם אתה באמת מבין את זה, אז החוויה היא תוצאה של הבנה. אם לבן אדם כואב הראש, זה לא יפריע לך כמו שזה יפריע לך אם לך יכאב הראש, למה? כי את אומרת זה אני, וזה לא אני, אבל אם אתה מבין באמת שאתה זה בכלל השורש, אז אתה חווה את הכאב ראש של עצמך, שזה בכלל אתה שרוצה שיכאב לו הראש, אתה עכשיו רוצה להיות קיים, ואתה רוצה שיהיה כאב ראש, ואתה רוצה שאליעד יסבול מזה וכו'. כל מה שבאתי להגיד שזה כאילו מתהפך, איך מתחיל הרע? הרע מתחיל מהתנגדות רצון, מהי התנגדות רצון? שיש מציאות שלא תלויה בך, שאין לך עליה בחירה, יש רצון שהוא שלי ואני לא רוצה אותו, ואז יש התנגשות ואתה בבלגן. אבל אם אתה חוזר לנקודת ההתחלה, לפני הבריאה, אתה כאילו מתחבר לשורש, מה שנקרא עשה רצונך כרצונו, בטל רצונך לפני רצונו, שאז אתה כאילו מזדהה עם הכוח הראשון שמניע את הכל, אז ממילא כל מה שקורה זה ביטוי של רצונך.

מה שרבי נחמן באותו הקשר אמר שלא תבוא עליו השמש, אל תעשה את המצוות בשביל העולם הבא, ביומו תעשה שכרו, תנסה לעשות את המצוות בשמחה כזאת שתהנה מעצם קיום המצווה. ורבי נחמן מסביר מהי דרגת השמחה, ישמח ישראל בעושיו, מה זאת אומרת, כמו שבן אדם יוצר כלי, אז האומן שמח בכלי שהוא יצר, אז אתה צריך להגיע לחוויית מציאות כזאת, שאת כל המציאות אתה תחווה שאתה זה שיוצר אותה.

מה שאני אומר בסופו של התהליך, שאם עכשיו את הבמאית של הסרט טום וג'רי, שאני מאוד אוהב אותם, למה אני אוהב אותם, כי הם כל הזמן רבים אבל אוהבים אחד את השני, וזה הכי יפה בעולם, אין יותר יפה מזה, בעצם כל הרעיון הוא שאין מריבות אלא אהבה, אז אם את הבמאית של הסרט ואת רואה שמתעללים בתום או בג'רי את מרוצה מזה, למה? כי זה ביטוי של הרצון שלך, אני רוצה שתום יסבול, אני רוצה שג'רי יסבול, אם את מספיק מתבוננת פנימה את מצליחה להגיע למצב שבו את מסתכלת על כאב ראש כמו להסתכל על דמות בסרט מצויר. זה הרעיון, זה נקרא ביטול, מעל זה יש עוד דברים, אבל זה הבסיס.

שאלה: אנחנו לא שמה בחוויה

אליעד: כל מה שטענתי בסיכום, הכאב הפיזי הוא לא בעיה בכאב הפיסי הוא בגלל חוסר התאמה בין הרצון שלך לבין המציאות. ואם היית בהבנה אמיתית מי את, ומה את, ומה את רוצה, היית מגיעה לחוויית מציאות כזאת שכל מה שהיית רואה, היית חווה שזה ביטוי של רצונך. אם זה ביטוי של רצונך, זה נקרא ביטול מוחלט, ביטול כל הרגשותיו, מה שנקרא התפשטות הגשמיות.

רבי נחמן אומר בביטול כל הרגשותיו, שלא תרגיש שאתה קיים כישות נפרדת, שתגיד אני תתכוון לאלוהים הראשון, למציאות, הוויה הראשונה, ואז אתה לא יכול להיות בהתנגדות עם העולם, כי אתה עושה את העולם.

שאלה: האם אפשר להגיע לזה?
כאב ראש אנושות רבי נחמן מברסלב התמודדות עם כאבים הפרעה נפשית טיפול בהפרעת אישיות מחשבות דתיים לא לכעוס על עצמי טיפול בחולי נפש מחשבה של אלוהים אושר אלוהות אלוהים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות בריאות בעיות בריאותיות בעיות נפשיות בעיית בריאות בריא בריאות ברסלב גוף ונפש גוף נפש הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות התמודדות התמודדות עם כאב התמודדות עם כאבים חולה נפש חולי נפש טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח כאב כאב גופני כאבים כאבים בגוף להתמודד להתמודד עם כאב להתמודד עם כאבים לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח נחמן נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
חוקי האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט
... שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה ... יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט וכאן נדבר על אחת הבעיות הגדולות ביותר של בני האדם, והיא הבעיה שהם מנסים למצוא תשובה לשאלות שאין להן תשובה. דהיינו, בן אדם שמנסה למצוא תשובה לשאלה שאין לה תשובה, מנסה למצוא פתרון לבעיה שאין לה פתרון וכיוב, עד שהוא מתחרפן משתגע וכולי. ואסביר למה יש שאלות שאין להן תשובה? ואיך לזהות שאלה ... מנסה למצוא תשובות לשאלות ופתרון לבעיות. והאדם כל הזמן מחפש לפתור בעיות ולמלא רצונות. וזה המשחק של החיים. לפתור בעיה אחרי בעיה, עד אין סוף. המרוץ אחרי פתרון בעיות, המרוץ אחרי מילוי רצונות וכולי. ועד כאן הכל טוב וזה משחק החיים וכולי. אבל בחיים יש בעיות שאין להן פתרון ויש שאלות שאין להן תשובה. דהיינו, שאפשרי לחלק את כל הבעיות שיש בעולם, ל 2 סוגים של בעיות. הסוג הראשון של הבעיות, הוא בעיות שאפשרי למצוא להן פתרון. בעיות עם פתרון שעונה לבעיה. שאלות שאפשרי למצוא להן תשובה. אבל יש סוג נוסף של בעיות, שאין שום אפשרות בעולם כולו למצוא להן תשובה. ואין שום שכל אנושי או על אנושי, ואין שום יצור קיים או לא ... אם תהיה תשובה לכל השאלות. ויש בעיות שבהכרח שלא יהיה להן פתרון. כי אם יהיה להן פתרון, המציאות לא תהיה קיימת. וכאשר האדם נתקל בבעיה שמצד האמת אין לה פתרון, אז אם האדם ינסה למצוא לה פתרון, הוא יקבל סחרחורת, ילך לאיבוד, ישתגע, יאבד את ... שאלה שאין לה תשובה? איך לזהות בעיה שאין לה פתרון? איך לדעת אם יש תשובה לשאלה? איך לדעת אם יש פתרון לבעיה? למה רצון למוחלט יוצר סבל? האם אפשר לקבל מוחלט? למה אני רוצה מוחלט? איך לא להיתקע בלופ מחשבתי? איך ... למה יש שאלות בלי תשובה? למה יש בעיות בלי פתרון? ...
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
... נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית מה יותר חמור: פגיעה נפשית או פגיעה פיזית? כאשר אנו בוחנים את השאלה מה יותר חמור, פגיעה נפשית ... כלל יתחיל להרגיש רגשות של אומללות, חוסר ערך וחרדה. אך אם ניתן לו ערבויות לאושר ולתחושת ערך, הפחד מהנכות פוחת. כלומר, הבעיה האמיתית איננה הנכות הפיזית אלא הקשר שלה לנזק נפשי שיכול להיווצר בעקבותיה. מהי בחירה חופשית ביחס לפגיעות? אדם עשוי להרגיש כי יש לו ... שנעשה עיוור או נכה, לרוב יסבול רגשית מהמצב, אך אם מובטח לו שהוא יישאר מאושר לגמרי - הפחד מהנכות קטן משמעותית. כלומר, הבעיה האמיתית היא לא הנכות הפיזית אלא ההשלכות הנפשיות שלה. מהי בחירה חופשית ביחס לפגיעות? קיימת תפיסה שלפיה לאדם יש שליטה חלקית על מצבו ...
לפתור בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד
לפתור בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד
... בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד איך פותרים בעיות מהשורש? כדי לפתור בעיה בשורשה, אומר אליעד כהן, צריך קודם כל לבדוק לעומק את הנחות היסוד של השאלה עצמה. כשאדם אומר שיש לו בעיה והוא לא מצליח לפתור אותה מהשורש, עליו לבדוק קודם כל את ההנחות הבסיסיות שעליהן נשענת השאלה שלו. כלומר, לפני שאדם מחפש פתרונות, הוא צריך לשאול את עצמו האם בכלל קיימת בעיה, ואם כן, האם באמת יש לה פתרון בשורש. אליעד מדגיש שבלי לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, לא ניתן להגיע לפתרון אמיתי ושלם. לדוגמה, כשאדם מתלונן שיש לו בעיה שהוא פותר אותה שוב ושוב והיא כל הזמן חוזרת, הוא מניח מראש מספר דברים: שבאמת קיימת בעיה. שקיים שורש לבעיה הזו. שקיים פתרון לשורש. שהוא עצמו לא מצליח ליישם את הפתרון הזה בשורש. כל ההנחות האלה חייבות להיבדק לעומק, ולא להילקח כמובן מאליו. האם יש בכלל בעיה אמיתית? אליעד כהן מביא דוגמה לכך שאם אדם מרגיש שיש לו בעיה, זה עדיין לא אומר שיש לו בעיה באמת. התחושה שיש לאדם בעיה, לא מוכיחה שהיא קיימת במציאות באופן מוחלט. זו רק תחושה סובייקטיבית. בדיוק כמו שאדם יכול להרגיש שיש פילים בחדר, אבל זה עדיין לא מוכיח ... הוא למעשה רק מתאר תחושה. אבל תחושה אינה מהווה הוכחה אובייקטיבית לכך שקיימת בעיה אמיתית. אליעד מסביר שהדרך לבדוק זאת לעומק היא לשאול, מי אמר בכלל שיש בעיה? או איך אני יודע בוודאות שיש בעיה? אולי אין שום בעיה?. כל עוד האדם לא בירר זאת לעומק, הוא יישאר תקוע בתחושה של בעיה שלא נפתרת. מה עושים עם בעיות שחוזרות על עצמן? כשאדם טוען שיש לו בעיות שחוזרות שוב ושוב, אליעד מציע לבדוק לעומק מדוע הוא לא מצליח לפתור אותן בשורשן. הסיבה לכך היא, לדבריו, שהאדם לא באמת פתר את הבעיה בשורש. בעיה אמיתית שנפתרה בשורשה לא יכולה לחזור. אם הבעיה חוזרת שוב ושוב, כנראה שהפתרון שהאדם מצא הוא רק פתרון שטחי, או שהבעיה בכלל אינה קיימת מלכתחילה. אליעד מציע אפשרות נוספת: יכול להיות שהאדם לא באמת מעוניין לפתור את הבעיה, אלא רק נדמה לו שהוא רוצה. ייתכן שהוא נהנה מהמצב, או שיש לו רווח סמוי מכך שהבעיה חוזרת שוב ושוב. במצב כזה, האדם למעשה לא מתמודד עם הבעיה באמת, אלא רק מייצר אשליה שהוא מנסה לפתור אותה. האם יש שאלות שאין להן תשובה? אליעד כהן מסביר שיש שני סוגי שאלות: שאלות שיש להן תשובה ברורה ...
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
... לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית איך לפתור כל בעיה באמצעות ארבע שאלות בלבד? אליעד כהן מסביר שיש נוסחה פשוטה ומדויקת שבעזרתה ניתן לנתח ולפתור כל בעיה או מצב בחיים. השיטה מבוססת על ניתוח סיבתיות, ומתמקדת בארבע שאלות בסיסיות, שבעזרתן אפשר לפרק כל בעיה לגורמים ולמצוא לה פתרונות שונים ומגוונים. מהן ארבע השאלות של הנוסחה לפתירת בעיות? אליעד כהן מציג ארבע שאלות מרכזיות שנועדו לחקור כל בעיה או אירוע בחיים בצורה מעמיקה ויסודית: האם התוצאה באמת מתרחשת? האם הסיבה באמת מתרחשת ומחייבת את התוצאה? האם ... לשנות אותה? בעזרת השאלות הללו, ניתן לפענח ולבדוק את מידת נכונותן של סיבות ותוצאות, וכך למצוא מגוון פתרונות לכל בעיה קיימת. איך עובד ניתוח סיבתיות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שכל מצב או אירוע הוא שרשרת של סיבות ותוצאות. ... כך ניתן למצוא פתרונות כמו סגירת החלון, שיחה עם השכן, או שינוי גישה והפחתת חשיבות האירוע. איך להשתמש בשיטה לפתרון בעיות אישיות ורגשיות? אליעד מדגים את השיטה עם דוגמאות שונות מחיי היום - יום, כגון: ילדים רבים - האם באמת מפריע לך ... וכך לשנות את נקודת המבט ולמצוא פתרונות מועילים. איך לבדוק אם אירוע הוא אמיתי או מדומיין? אליעד מדגיש שכדי לפתור בעיות חשוב קודם לוודא שהתוצאה באמת קיימת. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא נכשל כי קיבל ציון נמוך, השאלות הן: האם באמת ... למרות הציון הנמוך? איך ניתן לפרק מחשבות ורגשות באמצעות השיטה? אליעד מסביר שהשיטה מאפשרת לפרק מחשבות ורגשות בעייתיים. למשל, אם נשפך עליך קפה ואתה מתעצבן, שאל את עצמך: האם אתה באמת מתעצבן? האם חייבים להתעצבן כי נשפך קפה? האם אתה מתעצבן רק בגלל הקפה או שיש סיבות נוספות? האם באמת נשפך עליך קפה, או שזו פרשנות שגויה? כך אפשר להחליט האם הבעיה היא אמיתית, ואיך אפשר להתייחס אליה אחרת. איך להשתמש בשיטה כדי לייעץ ולסייע לאחרים? אליעד מדגיש שכשמאמנים, מטפלים, או אנשים שרוצים לעזור לאחרים משתמשים בשיטה, הם יכולים לקחת כל בעיה שמביא המטופל ולנתח אותה בארבעה כיוונים שונים, ובכך לעזור למטופל למצוא פתרונות ולשנות את הפרספקטיבה שלו. מהו ... השאלות מוודאת את האמיתות של הסיבה, התוצאה והקשר ביניהן. מי שמתרגל לשאול את עצמו את השאלות האלו יוכל לפתור כל בעיה ולהתמודד עם מצבים שונים בצורה מעמיקה ויסודית. למה חשוב להפוך אירועים לסיבות ותוצאות? אליעד כהן ממליץ שבכל פעם ... פתרונות חדשים ולהפחית רגשות שליליים הנגרמים כתוצאה מפרשנות לא נכונה או לא מדויקת. איך לנתח סיבתיות? איך לפתור כל בעיה? אימון למטפלים ולמאמנים הדרכת מטפלים בשיטת אליעד כהן איך להבין סיבה ותוצאה? מהי חשיבה שיטתית? איך לייעץ בכל ...
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? איך לשכנע מישהו ללכת לטפל בעצמו? איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לשכנע מישהו לקבל עזרה? איך לשכנע חולה נפש לקבל טיפול? איך לשכנע מישהו לקבל טיפול? איך להביא אדם לטיפול? כיצד מביאים אדם לטיפול? איך לשכנע מישהו לטפל בעצמו? לא מוכן ללכת לטיפול, מתנגד ללכת לטיפול, נגד טיפול, לא רוצה טיפול, מתנגד לקבל עזרה, מסרב לקבל עזרה
... לקבל עזרה וכאן אבאר, איך באפשרותך לשכנע מישהו ללכת לטיפול אישי ללכת לטפל בעצמו? כי יש הרבה מאוד מקרים, שבהם אתה מכיר מישהו שנראה לך שהוא סובל מבעיה כלשהי שמצריכה טיפול, דהיינו, שלדעתך כדאי שהאדם ילך לטיפול רגשי טיפול אישי וכיוב, אבל האדם עצמו נמצא ... לשכנע מישהו ללכת לטיפול, עליך לשאול את עצמך, למה לדעתך אותו אדם, לא רוצה ללכת לטיפול. ובדכ התשובה תהיה, משום שאותו אדם לא מוכן להכיר בכך שיש לו בעיה. כי ללכת לטיפול, זה אומר בעצם להכיר בכך שיש בעיה. והאדם לא רוצה להכיר בכך, שיש לו בעיה שמצריכה טיפול, ולכן הוא מסרב ומתנגד לרעיון של ללכת לטיפול. ונמצא אם כן, כי יש לנו 2 אפשרויות איך לגרום למישהו ללכת לטיפול. 1 - על ידי זה שנעזור לו להכיר בכך שיש לו בעיה. 2 - על ידי זה שנגרום לכך שהוא לא יחשוב שהוא הולך לטיפול בגלל שיש לו בעיה, אלא שהוא הולך לטיפול לא בגלל שיש לו איזה בעיה. דהיינו, שנשנה אצלו את ההתניה בראש שאומרת, שהליכה לטיפול, הרי היא כהודאה בבעיה. אז איך לגרום למישהו להיות מוכן להכיר בכך שיש לו בעיה? תשובה: ראשית כל נשאל, למה בן אדם לא רוצה להכיר בכך שיש לו בעיה? תשובה: 1 - משום שהוא באמת חושב שאין לו בעיה. 2 - משום שהוא חושב שזה יעשה לו רע להכיר בכך שיש לו בעיה. אז איך לגרום למישהו לחשוב שבאמת יש לו בעיה, מהצד שהוא באמת חושב שאין לו בעיה? וכאן אתן תשובה כללית שהיא בדכ עובדת. והיא, שעליך לשדר לבן אדם השני, שיש לו בעיה יחסית ולא בעיה מוחלטת. ובעיה מוחלטת פירושה, שמצבו של האדם השני הוא רק רע. ובעיה יחסית פירושה, שמצבו של האדם השני הוא גם רע. דהיינו, אם לדוגמה הבן אדם עצבני והוא לא מכיר בכך שיש לו בעיה. אז אם תשדר לו שיש לו בעיה, שעצבנות זה רע וכולי... אז ככל שתקצין יותר את הדעה שלך שיש לו בעיה, ככה הוא יותר עלול להתחפר בדעה של עצמו, שאין לו בעיה. אבל אם תגיד לו שיש לו בעיה יחסית, דהיינו, שזה נכון שזה גם לגיטימי להיות עצבני, אבל זה גם בעיה, יהיה לו הרבה יותר קל להתחבר לזה. והלוגיקה היא, שמצד האמת, כל דבר יש בו חיסרון ויתרון. ולכן, אם תאמר ... אז מצד האמת זה תמיד נכון, כי בכל דבר יש איזה חיסרון, ויהיה לו הרבה יותר קל להסכים איתך. וכמובן שגם בהיבט הזה של איך לגרום למישהו לחשוב שיש לו בעיה, גם כאן יש כל מיני דרכים ושיטות, איך להעביר מסרים ולשתול מחשבות. אבל בחרתי להציג כאן, את הפתרון הכללי, שאומר, שיותר קל להסכים, ש - גם יש בעיה, מאשר, ש - רק יש בעיה. ויש גם את הצד השני, והוא, שהאדם לא רוצה להכיר בכך שיש לו בעיה, משום שהוא חושב שזה יעשה לו רע, להכיר בכך שיש לו בעיה. אז מה עושים במקרה כזה? אז במקרה כזה צריך להבין, למה אותו אדם לא רוצה להכיר בכך שיש לו בעיה. וזה יכול להיות משום לדוגמה שהוא מפחד לחשוב על עצמו מחשבות שליליות, אם הוא יכיר בכך שיש לו
בעיות בלי פתרון, איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? למה רע כשאין פתרון לבעיה? מה לעשות עם בעיה בלי פתרון? האם יש פתרון? לרצות לפתור בעיה בלי פתרון, אולי יש פתרון? וודאות שאין פתרון, האם בטוח שאין פתרון? איך לא לסבול כשאין פתרון?
בעיות בלי פתרון, איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? למה רע כשאין פתרון לבעיה? מה לעשות עם בעיה בלי פתרון? האם יש פתרון? לרצות לפתור בעיה בלי פתרון, אולי יש פתרון? וודאות שאין פתרון, האם בטוח שאין פתרון? איך לא לסבול כשאין פתרון?
בעיות בלי פתרון, איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? למה רע כשאין פתרון לבעיה? מה לעשות עם בעיה בלי פתרון? האם יש פתרון? לרצות לפתור בעיה בלי פתרון, אולי יש פתרון? וודאות שאין פתרון, האם בטוח שאין פתרון? איך לא לסבול כשאין פתרון? מהי הדרך להתמודד עם בעיות שאין להן פתרון? בן אדם שמתמודד עם בעיה שאינו מצליח לפתור אותה, יכול להרגיש רע. למעשה, עיקר הסבל נובע מהתחושה שהוא לא מצליח לפתור את הבעיה. השאלה הגדולה היא - האם באמת יש פתרון לבעיה או שמא הבעיה היא כזו שאין לה פתרון כלל? אליעד כהן מסביר שלעיתים סבל האדם לא נובע מהבעיה עצמה, אלא מהתחושה שהוא לא יודע אם יש פתרון. כאשר אדם מתמודד עם בעיה ומרגיש שהוא לא מוצא פתרון, הוא נמצא במצב של ספק. אם הוא היה בטוח באופן מוחלט שיש פתרון והוא יודע מה הוא, הוא היה ... שהוא לא יכול לממש אותו, ואז בעצם הוא לא באמת מצא פתרון. האם יש פתרון לבעיה אם אתה בטוח שאתה יכול לפתור אותה? כשהאדם יודע שיש פתרון והוא גם בטוח שהוא יכול לממש אותו, הוא לא ירגיש רע. הסבל ... או לא, וכתוצאה מזה הוא נמצא במצב של חוסר וודאות. אליעד מציין שאם יש לך בעיה ואתה בטוח שאתה יכול לפתור אותה, ושהפתרון יפתור את הבעיה, אז הסבל נעלם כי אתה יודע שאתה יכול לשנות את המצב. מה קורה אם אתה בטוח שאין פתרון לבעיה? כשאדם מבין באופן מוחלט שאין פתרון לבעיה, הוא לא ירגיש מוטרד ממנה. הסיבה לכך היא שבסופו של דבר, ברגע שאתה בטוח שאין פתרון, אתה משלים עם המצב, ולא מנסה ... פתרון, אתה לא מנסה לשנות את המצב. מה קורה אם אתה לא בטוח אם יש פתרון? הבעיה מתחילה כאשר אדם לא בטוח אם יש פתרון או לא. כשיש ספק בנוגע לפתרון, האדם נמצא במצב של חוסר שקט פנימי. הוא לא יודע ... הוא יכול למצוא את הפתרון או לא. המוח שלו לא משחרר את הרצון לפתור את הבעיה, כי תמיד קיים ספק אם יש פתרון שיכול לפתור את הבעיה. איך אפשר להתמודד עם בעיה כזו? הפתרון הוא להגיע לוודאות. אם אתה בטוח שהבעיה שלך ניתנת לפתרון, תוכל למצוא את הדרך להוציא את הפתרון לפועל. אם אתה בטוח שאין פתרון, גם תוכל לשחרר את הרצון לשנות ... נמצא במצב של ספק וזה מה שגורם לך להתלונן ולהרגיש רע. לסיכום אם יש לך בעיה ואתה לא מוצא לה פתרון, וזו גורמת לך לסבל, זה לא בהכרח בגלל שאין פתרון, אלא בגלל שאתה לא בטוח אם יש או אין פתרון. ... לסבול היא להגיע לוודאות מוחלטת לגבי הפתרון או היעדרו. איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? מהו תהליך הוודאות לגבי פתרון בעיה? כיצד להגיע לוודאות כשיש ספק בפתרון? מה קורה כשאדם בטוח שאין פתרון לבעיה? כיצד הספק משפיע על הרגשות שלנו? ...
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
... להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות איך להחליט מאיזו בעיה להתחיל לטפל? כאשר יש לאדם כמה בעיות שונות, בין אם מדובר בטיפול פסיכולוגי, אימון אישי או אפילו בעיה רפואית, עולה השאלה: באיזו בעיה להתחיל לטפל קודם? אליעד כהן מדגיש שיש לגשת לנושא דרך הסתכלות רחבה יותר, להבחין בקשרים הקיימים בין הבעיות ולהגדיר את סדר הטיפול על פי כך. הרעיון המרכזי הוא לא לגשת לכל בעיה בנפרד באופן שטחי, אלא לחפש מכנה משותף בין הבעיות ולהגיע לבעיה שורשית שתוכל להשפיע על כל היתר. מהם השיקולים בבחירת הבעיה הראשונה לטיפול? אליעד כהן מתאר כמה שיקולים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים מאיפה להתחיל לפתור בעיות: הבעיה הכי מציקה למטופל - ניתן לשאול את האדם ישירות מה הדבר שהכי מציק לו, ובהתאם לכך להתחיל לטפל. יעילות הטיפול - לבדוק איזו בעיה ניתן לפתור בקלות או במהירות, והאם פתרונה יסייע לפתרון בעיות נוספות. התועלת הכוללת - לשקול איזו בעיה תביא הכי הרבה תועלת אם היא תיפתר קודם, ואיך זה ישפיע על איכות החיים הכוללת של המטופל. יכולת המטופל להכיל את הטיפול - עד כמה האדם מסוגל להתמודד כרגע עם הטיפול, כמה הוא פתוח, וכמה הוא מוכן לקבל את ההכוונה. הסיכוי לטפל בבעיה באופן מלא ומוחלט - לעיתים יש בעיות שניתן לפתור חלקית בלבד, אך הפתרון החלקי עשוי להיות משמעותי בפני עצמו. מדוע חשוב למצוא את המכנה המשותף בין בעיות? לפי אליעד כהן, חשוב במיוחד למצוא את המכנה המשותף או את הבעיה השורשית בין הבעיות, כי אז ניתן לפתור כמה בעיות במקביל. לדוגמה, אם למטופל יש בעיה של דיכאון ובעיה של ביטחון עצמי נמוך, ייתכן שהדיכאון הוא תוצאה של הביטחון העצמי הנמוך. במקרה כזה, טיפול בביטחון העצמי עשוי לפתור או להקל על הדיכאון. כהן מדגיש שהיתרון הגדול של גישה זו הוא שהיא מאפשרת טיפול ממוקד יותר, יעיל יותר ובעל השפעה עמוקה לטווח ארוך, במקום כיבוי שריפות נקודתי. איך לדעת מהי הבעיה השורשית? הדרך לדעת מהי הבעיה השורשית היא על ידי חקירה לעומק של הבעיות שהאדם מציג. אליעד כהן מסביר שיש להסתכל על מכלול
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור שוב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה החשובה - מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור בעתיד? שאלה זו רלוונטית בין אם כבר פתרת את הבעיה ובין אם אתה עדיין מתכוון לפתור אותה. חשוב להבין את הסיכוי לחזרת הבעיה, כדי להבטיח שהפתרון שלך אכן יעיל. כדי לדעת מה הסיכוי שהבעיה תחזור, אליעד מציג שלושה צעדים מרכזיים: להגדיר במדויק מהי הבעיה. להבין לעומק כיצד וממה הבעיה נוצרה. לחקור ולהבין מה בדיוק הפתרון שנתת לבעיה, ומה הוא פותר בדיוק. אם לא תבין לעומק מהי בדיוק הבעיה, מאיפה היא נובעת, ובמה היא תלויה, הסיכוי גבוה שהבעיה תחזור שוב. למשל, אם יש לך כאב ראש ולא ברור לך ממה הוא נובע, אתה עשוי לקחת כדור ... הכדור פתר את הכאב בדיוק ומה הוא עשה, כנראה שהבעיה תחזור בעתיד. למה חשוב להבין את הגורמים לבעיה? לפי אליעד כהן, לא מספיק לדעת שהייתה בעיה ולמצוא לה פתרון. חשוב מאוד לדעת את השורשים של הבעיה ואת התנאים שבהם היא נוצרת. לדוגמה, כשיש לאדם חרדה, עליו להבין: מה בדיוק הבעיה - האם זו חרדה, דיכאון, או טראומה? ממה נובעת החרדה, איך היא נוצרה, מה הגורמים ... רק אחרי שתבין את כל זה, תוכל לדעת עד כמה הבעיה צפויה לחזור. אחרת, פתרון כמו כדור או טיפול סימפטומטי הוא רק פלסטר זמני ולא פתרון קבוע. מה בדיוק הפתרון שנתת לבעיה? אליעד מדגיש שהשלב השלישי אחרי ההגדרה והבנת שורשי הבעיה הוא להבין את הפתרון עצמו. עליך לברר האם הפתרון שנתת מטפל רק בסימפטומים או בשורש הבעיה. למשל, אם יש נזילה בבית, חשוב להבין לא רק כיצד תיקנת את הנזילה הנוכחית, אלא מה המקור ... בגורם לכאב או רק בסימפטום? אם לא טיפלת בשורש הבעיה, היא כנראה תחזור. איך ניתן לחשב מה הסיכוי שהבעיה תחזור? לפי אליעד, אחרי שהבנת מה ה
בעיה בלי פתרון, בעיות ללא פתרון, מה לעשות כשיש בעיה בלי פתרון? איך לפתור בעיות בלי פתרון? כשאין פתרון אין רצון, הרצון תלוי בפתרון הבעיה, להיות בטוח שאין פתרון, עוצמת הרצון, כשאין פתרון הרצון מתבטל, ביטול הרצון כשאין פתרון
בעיה בלי פתרון, בעיות ללא פתרון, מה לעשות כשיש בעיה בלי פתרון? איך לפתור בעיות בלי פתרון? כשאין פתרון אין רצון, הרצון תלוי בפתרון הבעיה, להיות בטוח שאין פתרון, עוצמת הרצון, כשאין פתרון הרצון מתבטל, ביטול הרצון כשאין פתרון
בעיה בלי פתרון, בעיות ללא פתרון, מה לעשות כשיש בעיה בלי פתרון? איך לפתור בעיות בלי פתרון? כשאין פתרון אין רצון, הרצון תלוי בפתרון הבעיה, להיות בטוח שאין פתרון, עוצמת הרצון, כשאין פתרון הרצון מתבטל, ביטול הרצון כשאין פתרון איך להתמודד עם בעיה שאין לה פתרון? אליעד כהן מציג בהרצאתו נושא מורכב שכולנו מתמודדים איתו לפעמים: בעיות שאין להן פתרון. ישנם שלושה סוגים של בעיות: בעיות שיש להן פתרון ואנו יודעים מהו, בעיות שאנו לא בטוחים שיש להן פתרון, ובעיות שאנו בטוחים לגמרי שאין להן פתרון. באופן ראשוני נדמה שבעיה שאין לה פתרון היא הקשה ביותר להתמודד איתה, אך אליעד מציע דווקא הסתכלות הפוכה ועמוקה יותר, שמצביעה על כך שבעיה שאין לה פתרון כלל איננה בעיה אמיתית, אלא דווקא נקודת שחרור. למה בעיה ללא פתרון מפסיקה להיות בעיה? כדי להבין מדוע בעיה ללא פתרון איננה באמת בעיה, צריך להבין קודם מהי בכלל בעיה. אליעד מסביר שבעיה נוצרת כאשר המציאות שונה ממה שאדם רוצה שיקרה. לדוגמה, אם אדם רוצה משהו ואין לו, נוצרת בעיה. אך האם הרצון הזה תמיד נשאר קיים? כאן נכנס הרעיון המרכזי: ככל שאדם משוכנע פחות שיש פתרון לבעיה, כך הוא רוצה פחות את הדבר, וכשהוא מגיע למצב של ביטחון מוחלט שאין שום פתרון, הוא מפסיק לרצות אותו לחלוטין, וכך הבעיה מתבטלת. אילו דוגמאות ממחישות את ביטול הרצון כשאין פתרון? כדי להמחיש את הרעיון, אליעד נותן כמה דוגמאות: ילד רוצה להיות סופרמן או לעבור דרך קיר, אך מבוגר אינו מתמודד עם בעיות כאלה, מכיוון שהוא בטוח שזה בלתי אפשרי, ולכן אין לו רצון כזה ואין בעיה. אדם שנפרד מבת זוג ורוצה אותה חזרה חווה בעיה, אך אם הבת זוג נפטרה, אין שום אפשרות להחזיר אותה, והאדם באופן טבעי מתקדם הלאה, כי ... שנמצא במדבר, רוצה מים אך אין מים, אם הוא בטוח לחלוטין שאין פתרון, אין טעם לרצות, ולכן הרצון ייעלם. אך לעיתים, גם כשהוא בטוח לכאורה שאין מים, עדיין הוא יסבול כי הבעיה עמוקה יותר: הוא לא באמת רוצה מים, אלא הוא רוצה להרגיש טוב, ובכך הוא לא בטוח שאין פתרון, ולכן הוא עדיין סובל. מהי המהות האמיתית של הבעיה כאשר הפתרון אינו אפשרי? אליעד מדגיש נקודה חשובה נוספת: לפעמים אדם משוכנע שאין פתרון לבעיה עצמה, אך עדיין מרגיש רע כי הוא לא באמת בטוח שאין פתרון למהות האמיתית של הבעיה. לדוגמה, אם אדם שורפים אותו באש והוא סובל מכך, הבעיה האמיתית שלו היא לא האש אלא התחושה של חוסר אונים או שנאת החיים. אם האדם היה בטוח ...
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן ... לעשות קוביות בבטן איך לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף ולמה זה עדיף? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לפתור בעיות רגשיות, נפשיות ומחשבתיות קשות במיוחד בעזרת ... אליעד, כאשר אדם מתמודד עם בעיה רגשית קשה שהוא לא מצליח לפתור באופן ישיר, עליו לשקול פתרון עקיף של הבעיה. אליעד מדגיש ומסביר נקודה זו בעזרת אנלוגיה ... כהן נותן דוגמה מפורטת לבעיה שרבים מכירים: אדם הסובל משומן בבטן. אותו אדם ... של הורדת שומן מתקשרת לפתרון בעיות רגשיות? אליעד כהן לוקח את הרעיון הזה ומחבר אותו לבעיות רגשיות. אם אדם מתמודד עם בעיה רגשית או נפשית, כמו מחשבה טורדנית או חרדה, ... אינה תמיד מצליחה, כיוון שהבעיה עצמה היא רק סימפטום של קושי רחב ועמוק יותר. ... הוא לא יוכל לפתור את הבעיה רק באמצעות התמקדות במחשבה הטורדנית. אליעד מדגיש שכדי להתמודד עם הבעיה, יש צורך לשפר את החשיבה, ההיגיון והשליטה ... ומקיף. מה זה אומר לפתור בעיה באופן עקיף? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את הרעיון של פתרון בעיות באופן עקיף על ידי מתן דוגמאות נוספות. הוא ... לחשוב בהיגיון רק לגבי בעיה ספציפית אחת. החשיבה הלא - הגיונית היא הסיבה הרחבה לבעיות שונות, ולכן הדרך הנכונה היא לשפר את ההיגיון ... יומיומי, ובכך יוכל לפתור בעיות באופן עקיף. אליעד מדגיש שהבעיה הרגשית הספציפית היא ביטוי של בעיה רחבה יותר. לפיכך, אם מנסים להתמודד רק עם ... לא תמיד כדאי או אפשר לפתור בעיה בדרך ישירה. הוא מסביר כי לפעמים הבעיה הספציפית היא רק ביטוי לבעיה עמוקה יותר, כמו שהשומן בבטן הוא רק סימפטום ... והיעילה ביותר לפתרון בעיות מורכבות היא גישה עקיפה, הכוללת טיפול רחב היקף בשורש הבעיה ולא רק בסימפטום. לסיכום, אליעד מציע כי מי שרוצה לפתור בעיות רגשיות ונפשיות קשות במיוחד, ינסה לפעול באופן ... בבטן, כך גם לא ניתן לפתור בעיה רגשית אחת בלבד בלי לטפל באופן כללי ורחב יותר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיה, איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיה, כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, אימון אישי לימודים, קואצ'ר לילדים בנושאי בעיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1758 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 09:59:45 - wesi4