ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בן המלך ✔הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל 1 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל 1
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל 1.

שאלה: מה זה סופר פוזיציה?

אליעד: סופר פוזיציה אומרת, ריבוי מקומות, כאילו כל דבר נמצא באין סוף מקומות, עד שאתה רואה אותו. יש תיאוריה מדעית שאומרת שכול הדברים נמצאים בסופר פוזיציה עד שמישהו מסתכל עליהם ואז הם קורסים למקומם. מה הכוונה? למשל את רואה פה קיר, כשאת רואה קיר את רואה בזמן ובמקום הזה רק קיר, את לא רואה פה עוד דברים, אבל התורה המדעית הזאת אומרת שכשאת לא מסתכלת לשם יש שם את כל הדברים, וכשאת מסתכלת לשם יש שם קיר, הבנת? זה גם מתחבר למה ששאלת פעם שעברה על הזמן, מי אמר שהוא נוצר כל פעם מחדש.

הרעיון אומר שהאדם בכל רגע יכול לחשוב רק על זמן ומקום אחד, אתה לא יכול בו זמנית להסתכל על שתי מקומות למשל אתה מסתכל ימינה אתה רואה קיר, וכשלא תסתכל ישאלו אותך מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא מסתכל לשם, אין שם קיר, אין שם שום דבר מוגדר, יש שם את כל הדברים בו זמנית.

דמייני למשל קיר, פיל, מטוס, שימי את כל הדברים ביחד, מה קבלת? שום דבר, נכון? דמייני פיל ואין פיל, קיר ואין קיר, שימי את כל הווריאציות כולם ביחד, מה קבלת? כלום, לא קבלת משהו מוגדר. קבלת הכל ולא כלום באותו מקום. הרעיון הוא שלמציאות יש פוטנציאל אין סופי, והברירת מחדל שלה, והמצב הטבעי שלה הוא שכול הדברים נמצאים במצב האין סופי שלהם, במצב הלא מוגדר. זוהי למעשה התורה הקוונטית.

הרעיון של הקריסה הקוונטית אומר שאתה גם משנה את העבר, כשאתה רואה עכשיו משהו הוא גם נוצר בעבר. אני אתן לך דוגמה, למשל יש כאן קיר, ואני אומר לך שעד שלא הסתכלת לא היה פה קיר, אם אנחנו אומרים שהקיר נוצר עכשיו, אז איך הוא נוצר עכשיו? היה צריך לקרות משהו בעבר כדי שהוא יוצר, אז מה שהם טוענים שהתצפית של האדם בהווה יוצרת את האירועים בעבר, זה מה שהסברתי לך שגם העבר נוצר עכשיו. עכשיו את למשל מסתכלת על אימא שלך, את אומרת זאת אימא שלי, עכשיו נוצרה המציאות הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר.

שאלה: מה זה עבר?

אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת חווה זמן אחר לגביה. למשל אדם אומר אתמול קרה לי ככה, מה זה? זוהי תמונה שיש לך כרגע בראש. למשל באמנות יש ציורים עם עומק, הציור שטוח אבל הוא נראה תלת מימדי, למשל נקודה מסוימת נראית קרובה והשנייה רחוקה, אבל זה אותו מרחק. אותו דבר גם במרחב של הזמן, האתמול, היום והמחר והמחרתיים הם אותו זמן אבל אתה חווה רק מרחק אחר מהתמונה. זוהי רק חוויה, איך אתה חווה את התמונה.

שאלה: איך זה יכול להיות שכול פעם שאני מסתכל אני רואה קיר? ואיך זה יכול להיות שכול האנשים רואים את אותה מציאות?

אליעד: יש כאן שתי תשובות, התשובה הראשונה אומרת שיש כאן אין סוף אפשרויות, ואתה זה רק אחד מהאפשרויות, ויש אולי עולם אחר שכאשר מישהו מסתכל הוא רואה דברים שונים, זה עניין של הסתברות. אבל אני אתן לך תשובה אחרת, למה אני רואה תמיד מאחורי קיר? אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח שברגעים הקודמים אתה ראית קיר.

למה זה חשוב להבין את מה שאני אומר? יש כאן עניין עם חוויית הזמן, האדם מניח הנחות, הולך ברחוב ורואה את הבית וחושב שאתמול גם ראה אותו, אבל זה כרגע נוצר לך בתודעה, שאומרת לך שכרגע יש פה בית ושגם אתמול ראית את זה, אבל זה שאתה זוכר שאתמול ראית אותו, זה נוצר עכשיו, עכשיו נוצר שאתמול ראית את זה, אין פה רצף זה רק דמיון.

עכשיו שאלת גם, איך זה שכולם רואים את אותו הדבר, והתשובה היא שזה לא נכון שכולם רואים אותו דבר. גם כאן אפשר לתת שתי תשובות שהראשונה זה הסתברותית. זה לא נכון שכולם רואים אותו דבר, זה רק בעולם שלך שכולם רואים אותו הדבר. אתה מבחינתך אומר כולנו מסתכלים ורואים שולחן, אבל זה לא, אתה רואה אנשים שרואים שולחן. אתה אדם, נכון? ויש לך תודעה? כן, אתה יודע שיש לך תודעה? כן, אתה אומר אני קיים, ההוא למשל דומם, וההוא למשל אדם, אבל תתרכז היטב, איך אתה יודע שזה אדם? אולי זה רובוטים שרק נראים כמו בני אדם? מה אני בא לומר? אתה אומר אבל הם דומים לי, הן נמצאים באותו גוף כמוני, אז כנראה שגם להם יש תודעה כמוני, כאילו מה? זאת ההוכחה שלך? האם בגלל שהם מדברים כמוך זה אומר שיש להם תודעה כמוך?

אתה למעשה שואל איך זה שכולנו רואים את אותו שולחן, אבל אני אומר לך שגם אנחנו סוג של שולחן לגביך. זה שאתה חושב שכולנו חושבים כמוך, זה למעשה נוצר עבורך. אנחנו קיימים במחשבה שלך. מבחינה אובייקטיבית אתה לא יכול להוכיח אם אני קיים או לא, אתה יכול להוכיח שאתה חושב שאני קיים. אתה לא יודע אם אני באמת קיים.

דוגמה, למשל אתה חולם חלום, ובחלום את רואה שולחן, אבל בחלום השולחן לא באמת נמצא שם, היכן נמצא השולחן? בשום מקום, כי המקום של החלום בכלל לא קיים. עכשיו, כל מי שנמצא בחלום רואה שולחן, אבל זה לא נכון, כי בחלום שלך כולם רואים שולחן, אבל זה חלום שלך, האנשים האלה בכלל לא קיימים.

שאלה: זה הזכיר לי משהו שהגעתי לכאן. אני, מי שזה לא יהיה, יוצר את המציאות בעצם הנוכחות שלי, כמו שהתמונה הזאת יוצרת את המציאות של עצמה, זה לא מבחינה שאני עושה את זה אקטיבי, תוך כדי זה שאני קיים, המציאות נוצרת איך שהוא עבורי.

אליעד: כולל הכל, עבר, הווה, רצונות הכל הכל. זה כמו שאתה בתוך חלום לדוגמה, הדבר היחיד שבאמת קיים במירכאות זה החולם. בחלום יש הרבה אנשים שעושים הרבה פעולות אבל למעשה הם לא באמת קיימים. מי הבין? אני רוצה לציין משהו, התכלית זה לא לדבר, אבל אם לא הבנת עדיף שתגיד לא הבנתי או שתגיד מה הבנת, כי האדם לא יכול לרמות, אם לא הבנת בסוף אתה סובל, כי המציאות למי שלא מבין נותנת זבנג, לכן רצוי להבין.

שאלה: למשל דוגמה, אנחנו כולנו רואים את הצבע האדום אבל במציאות מי אומר שכולם רואים אותו דבר, אותו צבע? הוא קורא לזה אדום, אבל האם אני יודעת שזה באמת אותו אדום כמו שאני רואה.

אליעד: אני אסביר את מה שהיא אמרה, בקשר לנושא של צבעים, כולנו מסכימים שזה צבע שחור, אבל זה לא אומר שכולנו רואים את זה בצבע שחור, יכול להיות שכול אחד רואה את השחור שלו אחרת, אולי אתה רואה שחור כמו שאני רואה צהוב, אבל בגלל שאנו חיים באותו עולם, הסכמנו שלזה קוראים שחור. לצבע הצהוב אתה בטוח שהוא שחור ואני לשחור בטוח שהוא צהוב. זאת אומרת שכול אחד חווה משהו אחר, אבל יש הסכמה.

הדבר הוודאי היחיד שקיים לאדם זה הוא עצמו, מישהו יכול להוכיח שבאמת יש כאן שולחן? יש כאן שולחן?

שאלה: כן, אני רואה אותו

אליעד: האם מבחינה אובייקטיבית יש כאן שולחן?

שאלה: לא זאת חוויה אישית.

אליעד: יפה, זאת חוויה אישית. נגיד שגם הוא רואה שיש פה שולחן, האם אתה מבין שזה שהוא רואה שיש פה שולחן, מנקודת המבט שלך, זוהי חוויה אישית שלך שהוא אומר שיש פה שולחן? גם זה שהוא אומר שיש פה שולחן זוהי חוויה אישית שלך. האם הבנת?

שאלה: הבנתי שבסופו של דבר החוויה שלהם היא החוויה שלי.

אליעד: למעשה כאשר נדמה לנו שכולנו רואים אותו דבר, זה גורם למציאות להראות יותר אמיתית. אבל למעשה אתה רואה פה שולחן, ואתה רואה פה מישהו שרואה פה שולחן. הכל זה בתוך המוח שלנו. זה כמו חלום לכל דבר ועניין. הרעיון הוא שאני רוצה להחליש את הכוח של החוויה הממשית של המציאות.

שאלה: למה?

אליעד: להבין את האמת קודם כול, ומה יצא לך מזה זה סיפור אחר. שלא תאחז בתמונה החיצונית.

האדם חווה שולחן, אז פה אנחנו מסכימים שהשולחן נמצא במחשבה של האדם, האדם חושב את השולחן, אם הוא לא היה חושב את השולחן, השולחן לא היה קיים התודעה שלו. זאת אומרת שהשולחן הוא פחות ממשי, הוא לא ממשי, אתה חושב אותו, זה סוג של מחשבה. המחשבה שלך מחברת אותך לשולחן.

מה ההבנה הזאת גורמת לך? להבין שהשולחן הוא פחות ממשי בשבילך. כי אם אתה עוצם עיניים ומדמיין שולחן או נוגע בשולחן זה למעשה אותו דבר. אבל עדיין הממשות של השולחן חזקה בתודעה שלך, למה? כי אתה אומר שכולם חושבים שיש כאן שולחן, אולי אני רק מדמיין, אבל למעשה כולם כאן מדמיינים, אז איך אני מפרק את הממשות של השולחן? שאני מחזיר את הכל אליך, שאני אומר לך שכול המציאות כולה היא רק בדמיון שלך. למעשה כל העבר ההווה והעתיד זה הכל בתוכך.

שאלה: אבל אם אנסה לעבור דרך קיר לא אצליח.

אליעד: אני לא מתווכח איתך שבעולם שלך אתה לא יכול לעבור דרך קיר, אני מסכים איתך על הכל, אני רק מדבר מההיבט של, האם כולם רואים את השולחן? התשובה, אתה רואה שכולם רואים שולחן, אבל אין לך שום דרך בעולם לדעת, האם ישנם עוד ישויות כמוך או לא.

שאלה: למעשה מה שאני חווה או רואה, זה בכלל משהו שרץ לי בראש.

אליעד: ואתה למעשה מפתח מערכות יחסים עם דמויות בתוך הראש שלך, ורב איתם וכועס עליהם, ואתה בטוח שמישהו פגע בך וכו'. הכל זה בעולם שלך.

עכשיו למה לאנשים קשה להבין את זה? כי זה מפרק להם את מערכות היחסים הרגשיות שלהם ברובד מסוים. אם אתה יודע שהכל נוצר בראשי עכשיו, וגם אני נוצרתי עכשיו, אז לא תהיה קשור לכלום. למעשה אתה נוצר עכשיו עם חוויה שנוצרת בעבר. אתה מבחינתך לא יכול להוכיח שהיית ברגע הקודם, ברגע הזה יש לך את החוויה שהיית אתמול.

למציאות יש פוטנציאל אין סופי, ורמת הקושי ליצור עולם כזה או עולם ריק מכל דבר זוהי אותה רמת קושי. מנקודת מבט של פוטנציאל אין סופי, ליצור עולם של ריק, ועולם שאחרי 14 אלף שנה מתפתחים בו חיים זה היינו אך, כי זאת רק תמונה.

אחד הדברים שאני הכי אוהב, זה דרופי, דמות בתום וג'רי, שהוא המצייר את הסצנות של תום וג'רי, הוא נגש ללוח ומתחיל לשרטט הרבה קווים ומספרים ומעביר צבע ואז נוצר עולם, ואז הוא אומר, אתם חושבים שזה קל? ואז הוא מוסיף, זה הרבה יותר קל ממה שזה נראה. למה זה עוד יותר קל? איך זה מתחבר? אמרנו שזה קל ליצור את העולם, למה? כי מצד האמת הכל אחד, אין בכלל שינוי. אנחנו אומרים כמה קשה ליצור את כל העולם בבת אחת, אבל אם יש לנו יכולות אז אפשר לעשות הכל, אז נחווה את בריאת העולם כטיפה מאמץ, למה? כי אנחנו חווים את זה כשינוי, שמכלום נהיה משהו, אבל אם נבין שמצד האמת אין שום שינוי ומצד האמת הכל אחד, אז יש אפס אחוז מאמץ, כי למעשה זה אפילו לא נעשה.

רבי נחמן בליקוטי מוהרן מדבר על הנושא של השתדלות, והוא אומר, שאם יש לאדם הבנה בשלמות אז הוא לא צריך לעשות שום השתדלות, ואפילו גם דברים הכרחיים, הם גם יעשו על ידי אחרים. הוא מדבר על דרגה שאתה באפס אחוז מאמץ, לא שצריך לעשות קצת, לא צריך לעשות שום דבר. ואז נשאלת השאלה איך אתה יכול להיות במצב שאתה לא עושה שום דבר? אפילו הוא היה אוכל ושותה, אבל הוא אומר, לא, לא צריך לעשות שום דבר, הכוונה שתבין שמנקודת המבט של אלוהים, הוא לא עושה שום דבר, אתה בשכל שלך נדמה לך שיש משהו שעושה את העולם, ואם אתה מספיק טיפש אתה חושב שצריך 14 מיליארד שנה כדי לעשות את מה שיש פה, אבל אם אתה מבין, אתה מבין שרק מהצד שלך יש פה הבדל בין לפני ואחרי.

אנחנו בתפיסה שלנו חווים הבדל בין היש לאין, יש זה דבר אחד והאין זה הניגוד שלו. התודעה של אדם חווה הבדל בין היש לאין, ואז ממילא היש מתהווה מהאין, אז אתה אומר יש לנו אין שמתהווה ליש, אבל אנו חווים קושי, איך מכלום נוצר משהו? אבל מי שמתעמק יותר מבין שמצד האמת האובייקטיבית אין הבדל בין יש לאין, בין הכלום ללא כלום אין בכלל הבדל, בתפיסת יקום כזאת אין בכלל טעם לדבר על יצירת עולם, כי יצירת עולם פירושו שינוי מאין ליש.

רק כאשר האדם נמצא בתודעה שהוא מבדיל בין יש לאין, אז עולה בתוכו שאלה של זמן ומקום, כי זמן ומקום זה שינוי. אם האדם לאן שהוא היה מסתכל, הוא היה חווה את אותה מציאות, אז לא הייתה לו תפיסת מקום. אתה יכול לחוות מקום רק אם בתוכך אתה חווה שינוי במשהו. אותו דבר גם לגבי זמן, אם הייתה רואה תמיד את אותה התמונה, אז אין לפני ואחרי. ממה נובע הזמן והמקום? מההפרדה של היש והאין.

כול הנושא על המאמץ של ליצור משהו מכלום הוא רק בתודעה שלנו, שיש בה הפרדה בין יש לאין. אבל השאלה לא קיימת בכלל, כי מצד השכל הגדול יותר אין הפרדה בין היש לאין. זה בכלל דבר אחד, אין כאן בכלל מאמץ, ולכן אין בכלל שאלה כמה מאמץ צריך כדי ליצור עולם. בתודעה שלך זה נוצר אבל מצד האמת זה לא נוצר.

שאלה: איך השכל שלי יכול להעמיק בשכל גדול יותר שהוא אף פעם לא חווה?

אליעד: אתה שואל איך האדם יכול להעמיק במשהו שהוא לא חווה. הוא שואל, איך האדם יכול להתבונן בתפיסת מציאות שאין לו אותה, איך הוא יכול לחוות את המציאות דרך עיניים שאין לו אותם? אתה לא יכול לראות את הקיר כמו שאני רואה אותו.

זה מה שרבי נחמן אמר שלצדיקים יש עיני השם, למה הכוונה? הם רואים את המציאות דרך העיניים של אלוהים, מה הכוונה עיניים? שכל, שהם חווים את זה דרך השכל הגדול. נאמר בכתובים, נתן בו עיניו ועשהו גל של עצמות, היה אחד שהסתכל על מישהו והפך אותו לגל של עצמות. רבי נחמן מסביר את הפירוש של העניין, כאשר צדיק רואה מישהו שהוא לא צדיק, הוא מרחם עליו ונותן לו את עיניו, מה הכוונה? נותן לו את השכל שלו והופך אותו לגל של עצמות, מה הכוונה בגל של עצמות? הוא מגלה לו את העצמיות של הדבר. למשל האדם מפחד ממשהו, למה? כי הוא לא רואה את העצמיות של הדבר, הוא לא רואה שהכל אחד, אז נתן בו עיניו, נתן לו שכל וגילה לו את עצמיותו.

שאלה: יש דבר כזה?

אליעד: כן, זה מה שאנחנו עושים עכשיו.

אתה שאלת איך אדם יכול להסתכל על האמת דרך העיניים שלו, אז אני אתן לך כמה תשובות. תשובה ראשונה אין דבר כזה שכל שלך ושכל של מישהו אחר. למשל יש את השכל שלך והשכל של אלוהים, יש מציאות ואתה חלק מהמציאות ואלוהים חלק מהמציאות, אתה יכול להגיד שאתה חלק מאלוהים או שאלוהים מקיף אותך, זה לא משנה, שניכם נמצאים באותה מציאות, לכן שניכם חלקים של משהו אחד, נכון? מה זה אומר בעצם? שהשכל שלך והשכל של אלוהים עשוי מאותו חומר, עשוי מאותה הוויה, אז זה אומר שאתה לא יכול להגיד, שלך אין את היכולת של השכל של אלוהים, ולאלוהים אין את היכולת של השכל שלך, למה? כי אתם עשויים מאותו פוטנציאל, אתם רק ביטוי שונה. לכן זה אומר שברמת הפוטנציאל אתה יכול הכל.

למשל יש שכל א' שהוא השכל שלך, ויש שכל ב' שהוא השכל של אלוהים, ולמעשה שניכם מחוברים לשכל אחר שהוא השכל הגדול, ואפילו אם ממש לא תרצה יש בתוכך את כל היכולות של אלוהים. תראה אם אתה בתוכו אז ברור שיש לך את כל היכולות שלו, כי אתה עשוי ממנו. ואם הוא מחוצה לך, גם אז יש לך את כל היכולות שלו, כי שניכם נמצאים בתוך אותה מערכת ושניכם ביטויים של אותו מנגנון.

אני רוצה להביא אותך להבנה שאין נפרדות בתפיסה בינך לבין אלוהים. ואתה חושב שאין לך את החוויה של אלוהים אבל אני אגלה לך סוד, שיש לך כבר עכשיו את החוויה של אלוהים. כי חוויית המחויב זאת חוויה שתמיד יש לך אותה, זה לא משהו שאתה משיג אותו, זה משהו שאתה מגלה שתמיד יש לך אותו, כבר עכשיו אתה רואה את המציאות כמו אלוהים, אבל אתה לא יודע. למעשה עכשיו אתה אלוהים אבל אתה לא יודע זאת.

אני רוצה להסביר לך שכול מה שאלוהים יכול גם אתה יכול, ברגע שאתה מגדיר אותך ואת אלוהים, זה למעשה מצד האמת שתי צורות שונות של משהו אחד, יש משהו שלישי גדול יותר. אם הוא מקביל אליך אז התודעה שלו והתודעה שלך עשויות מאותו הדבר, יש שורש אחד שהכל נובע ממנו. ואפשר לעשות הפוך שאולי אלוהים שואל איך אני יכול לחוות את העולם כמוך, מה שאני רוצה להסביר לך שמתפיסת השכל הגדול לאלוהים אין יתרון עליך.

יש סיפור בסרטים המצוירים על אל יווני שנקרא הרקולס, שהייתה בחורה שזרקו אותה לגיהינום, והוא קפץ אחריה לגיהינום כדי להציל את הנשמה שלה, כשהוא קפץ לגהינום, המלאכים הרעים רצו לחתוך לו את חבל החיים, רצו לחתוך את חבל הנשמה שלו כדי שיישאר שם, אבל לא הצליחו לחתוך, למה לא הצליחו לחתוך את החבל? כי החבל היה עשוי מחומר אחר, זה אומר שאפילו שהוא החליף צורה לאדם, עדיין הוא היה אלוהים ולכן לא יכלו להרוג אותו.

ויש עוד סיפור, בסרט הרובוטריקים שנקרא נקמת הנופלים, יש שם סצנה שאחד הרובוטים מגיע לבית קברות של הרובוטים ורואה את הרובוט המלך שמת, שפתאום קם לתחייה, ואז המלך אומר לרובוט, מה פתאום לקחת פיקוד? מי מינה אותך? אז הוא אמר לו, חשבתי שאתה מת, אז המלך אמר, מלך אפילו אחרי שהוא מת הוא נשאר המלך. אתה חושב שאם אני מת, אני עדיין לא המלך? מה הכוונה? הכוונה היא שאיך שלא תסובב את זה, אתה עשוי מאלוהים, מהכוח הבלתי מוגבל. אתה יכול להיות מצומצם, עם שכל, בלי שכל, עם תפיסה כזאת או אחרת, אבל איך שלא תסובב את זה הפוטנציאל שלך הוא אין סופי.

לכן רבי נחמן אמר שאפילו נקודה אחת מהשכל, יכולה לעמוד נגד כל העולם כולו עם כל התאוות הרצונות והדמיונות. ואפילו מי שהשכל שלו טעה ונהרס, אפילו נקודה קטנה יכולה לעשות הכל, למה? כי הכוח ממנו אתה עשוי הוא כוח בלתי מוגבל.

עכשיו יש עוד סיפור שרבי נחמן מספר על מלך שעשה אוצר וסביב האוצר עשה חומות, וכולם ניגשו לחומות ולא הצליחו להיכנס, ואז הבן של המלך אמר, לא יכול להיות שאי אפשר, ואז הוא ניסה, עשה מה שעשה והצליח, ומצא את האוצר. מה המשמעות שרק בן המלך הצליח להתגבר על החומות, למה? כי בן המלך ידע שבגלל שהוא הבן של המלך יש לו קרבה משפחתית למלך, והוא עשוי מהחומר של המלך. אז אתה יכול בכוח האלוהי שממנו נוצרת לשנות את ברירת המחדל שלך. זה כמו בן המלך שהשתגע וחשב שהוא תרנגול הודו, וכשהוא פגש בחכם, והחכם אמר לו שהוא חלק מהמלך והוא נהיה נורמאלי.

למעשה האדם הוא אלוהים שהשתגע, אתה אלוהים שחושב בטעות שהוא לא אלוהים, למה אתה חושב כך? כי אתה גרמת לעצמך לחשוב שאתה בן אדם. אתה כאלוהים צמצמת את עצמך, אתה יודע מה צריך לכתוב בתעודת זהות, מי אתה? אלוהים. אתה כאלוהים בוחר לצמצם את הכל, לצמצם את עצמך בגוף, בתודעה מסוימת, אבל אתה עדיין אלוהים.

שאלה: אני לא זוכר שבחרתי בזה.

אליעד: כי אתה כאלוהים בחרת שלא תזכור זאת. דרך אגב אתה כן זוכר שבחרת, למה? כי אתה מחפש, מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה האדם בעצם מחפש? את האין סוף, את האלוהי. למה לא משנה מה יתנו לאדם, הוא לא יהיה מאושר? כי הוא רוצה את האין סוף. ואת האין סוף הוא לא יכול לקבל, מה זה אומר האין סוף? לרצות את האלוהים, ולמה שתרצה את האלוהים? כי במקרה זה אתה. זה כמו מלך שנמצא בבית כלא, אבל עדיין מוטבע בו שהוא מלך, ולכן הוא לא יכול להתאקלם בכלא.

מה שאמרתי לך זה את האמת, ואחר תשאל איך אני יכול להגיע להשגה של השכל הגדול יותר. ואני אוסיף לך עוד משפט, שאפילו אם אתה לא יכול, עד שלא תנסה בכל כוחך לא תדע אם אתה יכול או לא יכול. אפילו אם כל מה שאמרתי זה קשקוש, מנקודת המבט שלך עד שלא תנסה לא תדע.

עכשיו השאלה היא, איך אני יכול לעבור לשם, למעשה יש שתי אפשרויות, יכול או לא יכול. אם אין לך בחירה אתה לא יכול, אין אפילו משמעות לשאלה. אם יש לך בחירה אתה יכול, נכון? מהפרספקטיבה שאין לך בחירה וזה לא תלוי בך, לא הייתה עולה בכלל השאלה, ואם היית חווה את זה? היית יכול להחליף אותי בהרצאה, למרות שזה לא הכל, יש עוד פנימי. אבל כעיקרון יש בתוכך שתי ישויות, ישות אחת שחווה שאין לה בחירה וישות אחרת שחווה שיש לה בחירה. עכשיו הישות שחווה שאין לה בחירה, בכלל לא סובלת, אני לא מדבר איתה בכלל, היא לא זאת ששואלת, אני נותן את התשובה לישות שבתוכך שחושבת שיש לה בחירה.

יש בתוכך חוויות שונות, כמה ישויות, ישות אחת חווה ככה וישות אחרת חווה ככה, זה נקרא שקר, אתה מזגזג.

שאלה: יש כאן משהו שסותר, מצד אחד אני האלוהים, ומצד שני אין לי בחירה.

אליעד: השאלה היא תמיד מאיזה צד מסתכלים על זה. תחשבי שאת אלוהים, יכולה לעשות הכל, ומחליטה להכניס את עצמך לתוך גוף שלא יכול לעשות הכל.

שאלה: אני החלטתי לעשות זאת?

אליעד: כשאת אומרת אני, למי את מתכוונת?

שאלה: אני כאלוהים.

אליעד: אז את החלטת כאלוהים, את הראשון. למשל את חולמת חלום ואת מוגבלת בחלום ביכולות שלך, מי אחראי על היכולות שלך בתוך החלום? את. אני רוצה לחדד את זה, בחלום יש אותך שחולמת את החלום ויש אותך שנמצאת בתוך החלום. עכשיו את בחלום והיכולות שלך מוגבלות, אז את שחולמת את החלום יכולה לעשות הכל, אבל בחרת לחוות שבחלום יש לך יכולות מוגבלות, מי מחליט מה קורה בחלום? זה שחולם את החלום, את למעשה מצמצמת את עצמך בחלום.

אותו דבר, כאשר את אומרת אני, מי מחליט? על איזה אני את מתכוונת? לאני שבתוך החלום? לאני שחולם את החלום? או לאני שנמצא לפני החלום? למי מהם את מתכוונת? אז התשובה היא שכול התשובות נכונות. מהצד שיש כוח שמניע את הכל, ואתה לא הכל שמניע את הכל, אז אין לך בחירה. והצד שאתה הוא הכוח שמניע את הכל, יש לך בחירה.

שאלה: השאלה היא האם אני חווה את זה?

אליעד: אם את מסתכלת על זה את חווה את זה.

שאלה: איך עושים זאת?

אליעד: תשאל את עצמך, מי אני? ותבין שאתה אלוהים. מה הבנת?

שאלה: תלוי מאיזה פרספקטיבה אני מתבוננת.

אליעד: האם הבנת את הכיוון? כשאת אומרת אני, כשאת בתוך החלום ואת אומרת, אני רוצה, את בעיקרון יכולה להתכוון לשתי ישויות, או לאת שבתוך החלום, או לאת שחולמת את החלום, באותו זמן את לא יודעת שאת בחלום את חושבת שאת במציאות, נכון? גם פה, את בטוחה שאת קיימת, אבל יש מישהו שחולם את הכל, שהוא במקרה גם את, האני שלך והאני שלי זה אותו הדבר, זה אותו אני, גם האני של השולחן, התודעה של השולחן, שלי שלך ושלו זה אותו אחד, יש אחד שמהצד שלו אין הבדל בין שולחן - לכסא - לאדם, זה הכל אותו הדבר. זה שחולם את החלום, מהצד שלו אין הבדל בין הדברים שבחלום. למעשה אנחנו לא יודעים אם העולם חלום או אמיתי.

שאלה: איך להגיע לחוויה, שאחווה שאני הראשון?

אליעד: למעשה יש רק שתי אפשרויות, או שאתה הראשון או שאתה לא הראשון, או שאפשר להגיד גם וגם. כל מה שאתה צריך לעשות זה לברר מה האמת, לשאול את עצמך מספיק פעמים, מי אני? מה אני? ואם באמת תבין, או שתגלה שאתה לא אלוהים, ואז אתה לא יכול לחוות את זה כי אתה לא אלוהים, מה לעשות? או שתגלה שאתה כן, ואז תחווה את זה.

פשוט תסתכל לתוכך, כשאתה אומר את המילה אני, מי זה אני? אני הולך, אני רוצה, מי זה? למשל האצבע הזאת יש לה תודעה והיא אומרת אני הלכתי, אני זזתי, אבל מי זה? זה חלק ממשהו אחר, זאת אומרת שאני הראשון כי הוא בעל הבית. זה עניין של תהליך התבוננות לא מעבר לכך, האצבע הזאת היא גם הכף יד, גם הזרוע, וגם אליעד, היא גם וגם בו זמנית, בכל מקרה אם תתבונן מספיק פנימה תחווה את האלוהים.

אני מעוניין לדבר עכשיו על הגישה, על הלימוד, באים לומדים שומעים, אבל אומרים שזה לא נתפס, אי אפשר לחוות את זה, אמנם בסוף נתפס משהו, אבל יש פה משהו מהותי בגישה שהוא המשובש, נותנים לך יהלומים בדלי אבל זה כאילו נשפך. למשל אני מסביר משהו, בפועל כל אחד מבין ברמה מסוימת, אין דבר כזה שלא הבנת כלום, ואין דבר כזה שהבנת הכל, אז השאלה היא מה קורה מהצד שלכם עם הנושא הזה? כי לדעתי יש כאן משהו משובש בגישה, שכול קבלת המידע אחר כך היא פחות טובה.

שאלה: לפי דעתי השאלות באות אחרי חשיבה על הדברים, וזה לוקח זמן.

אליעד: למעשה אתה אומר שלוקח זמן עד שמבינים את זה, נכון, אז זה אומר שעדיין לא הבנת את זה, וכאשר אני שואל מה הבנתם? זה אומר שהאדם נמצא במצב שעדיין הוא לא הבין את זה. אין דבר כזה לוקח לי זמן להבין אותו, לוקח לך זמן לפרק את השאלות שיש לך לגביו. אם אני מסביר משהו, הרי אני לא מסביר כל דבר וכל ההיבטים שלו, מסבירים דבר מהיבט מסוים ואז אתה מתבונן איך זה מסתדר עם שאר ההיבטים שלו, אבל את זה אפשר לעשות פה. למעשה כל מה שאתה עומד לחפור שבועיים אפשר לשאול פה.

שאלה: יש גם את העניין כמורה, שעונים תשובה צריך להתייחס לתלמיד, ומההתרשמות הקצרה שלי פה, אני מרגיש שהתשובות שלך לא מתאימות לכלים של השואל.

אליעד: אז עליך להגיד לי, זה לא בשפה שלי, תסביר לי שוב.

שאלה: אז זה ידרוש ממך הליכה מאוד מאוד איטית.

אליעד: הרי זאת המטרה, בסוף המטרה שלי היא שאתה תבין אותי

שאלה: אתה למעשה קובע את הדינאמיקה, ואם אתה מדבר על נושאים ברמה גבוהה אז קשה מאוד לשאול.

אליעד: למשל אתה מדבר עכשיו עם אדם חרש, והוא אומר לך שהוא לא שומע, מה תעשה? תגביר את הקול, אם הוא לא היה אומר לך שהוא לא שומע לא היית מגביר את הקול, נכון? אני מדבר מהר מידי, הוא מבין לאט מידי, אז עליו להתעקש ולבקש שאדבר לאט יותר. ואני אמור לנסות לדבר יותר לאט, אבל זה אמור להיות לשני הצדדים. התשובות נוצרות לפי השאלות, אני מבחינתי יכול לדבר על נושאים אחרים, מבחינתי אני מדבר בשפה מאוד נמוכה. אני לא מבין, האם חסר שאלות, האם אנשים מפחדים להגיד שהם לא הבינו?

אין מטרה להגיע למקום שהוא, המטרה היא לבנות בניין גבוה, ואי אפשר לבנות בניין גבוה אם בין הקומה השלישית לעשירית חסר שלוש קומות. חייבים לעבור את זה מסודר, הקושי לעכל את הרעיון הוא בגלל השאלות שיש לך, אז אם נתבונן כאן בשאלות זה יעזור לכם להבין. מבחינתי להבין דבר אחד בשלמות, זה מספיק, לא צריך להבין הרבה מושגים. במקום להגיד אני אחשוב על זה אחר כך, הבקשה שלי היא, שבואו ונחשוב על זה כאן.

האדם צריך למצוא את נקודת האכילס שלו, את נקודת התורפה שלו, מה לא ברור? בסופו של דבר אם עושים פעולה מספיק פעמים היא תיתפס, אבל כדי לזרז את התהליך צריך למצוא מה לא ברור. השאלות מייצרות תשובות, בסופו של דבר מדובר על הבנה, שנוצרת ממידע, שנוצר רק על ידי שאלות. בלי שאלות אי אפשר להתקדם, כשאדם יושב בבית, מה שהוא עושה באופן בלתי מודע, הוא שואל שאלות, ואת השאלות האלו צריך להציף החוצה.

בואו נסכם את העניין, כל אחד ואחד שרוצה להתקדם צריך לחפש מה חוט השערה של הדבר שלא הבין. ובסך הכל תגיד, לא הבנתי, תסביר עוד פעם. בואו נראה איך מעבירים מידע, יש את השלב הראשון שבו מבינים את המילים, אחר להבין את המשמעות של המילים, כשמישהו לא מבין הוא צריך לדעת מה הוא לא הבין, לא הבין את המילים, המושגים או את הנחות היסוד, וככה אפשר להתחיל לסגור קצוות.
בריאת העולם היש מתהווה מהאין האמת הבלתי תלויה להוכיח חשיבה קושי שאלת השאלות חשיבה מדעית אמת בלתי תלויה mp3 תהליכים אמת אנושיות הזיכרון האנושי היקום הקוונטים זיכרון זיכרון אנושי זיכרונות חלום חלומות טוב אמיתי יקום מקביל יקומים מקבילים מציאויות מקבילות מציאות מקבילה סבל סיבה ותוצאה סיבתיות עולם מקביל עולמות מקבילים עולמות מרובים קוונטים ריבוי עולמות תודעה תודעת על
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
... (אפשרי) ולא מלך. מה גורם לאדם להתייאש מהחיפוש אחר האמת? בסיפור, הבן מלך מגורש מהארמון בגלל הספק הפנימי שלו. הוא אומר לעצמו: אם אני באמת בן המלך, לא מגיע לי לסבול כך, ואם אני לא בן המלך - אז בכלל לא מגיע לי לסבול. מתוך הבלבול והסבל הזה הוא מתייאש ופונה לשתייה ולבריחה מהמציאות. ... שאפשר להגיע לוודאות, שלא חייבים לחיות באשליה. ברגע שהאדם מפסיק לפחד לשאול את השאלות העמוקות ביותר (מי אני באמת?), הוא יכול לחזור להיות בן המלך, כלומר, להתחבר מחדש לאחדות המוחלטת. כל הסיפור של בן המלך ובן השפחה שהתחלפו הוא למעשה דיאלוג פנימי בתוך האדם. הוא מתאר כיצד האדם נאבק בכוחות פנימיים, ... מלך, כלומר, - להיות בשליטה מלאה על חייו מתוך חיבור למהות האמיתית של עצמו. פירוש סיפורי מעשיות סיפורי רבי נחמן מברסלב חיפוש האמת הפנימית בן המלך ובן השפחה שהתחלפו כיצד לחפש את האושר האמיתי? מה ההבדל בין אפשרי למחויב? למה קשה לחפש את האמת? מה מסמלת המיילדת בסיפור בן המלך ובן השפחה? המיילדת מסמלת את התהליך שבו נפרדות נוצרת מתוך האחדות. היא מייצגת את הרגע שבו האדם ... אחר האמת. הוא חושב שאין לו דרך להוכיח מה באמת קיים, ולכן הוא פשוט מתעלם מהשאלה. כיצד מתרחש המרד הפנימי באדם? כשיום אחד אחד האנשים מספר לבן המלך שהוא בעצם בן השפחה, מתעורר ספק. אך מיד משתיקים את הספק בכך שאומרים לו: אין זה מכבודך לחקור זאת, ... שבתוכו גורמים לו רע. כל פעם שהאדם מנסה לחפש מהות ולא צורה, באים כוחות שמנסים לגרום לו לשכוח מהחיפוש, להסיט את דעתו או לייאש אותו. מדוע הבן המלך מתייאש ולוקח את עצמו לשתייה? כאשר הבן המלך מגורש מהמדינה, הוא מתמלא בתחושת חוסר צדק. הוא אומר לעצמו: אם אני באמת בן המלך, למה מגרשים אותי? ואם אני בן השפחה, למה אני צריך לסבול?. מתוך הבלבול הזה, הוא מתייאש ומנסה ... רבים שחוו חיפוש פנימי ולא מצאו תשובות מספקות, מגיעים למצב כזה של ייאוש. כיצד המלך המחולף שומר על שלטונו? המלך החדש - הבן השפחה שהתחלף בבן המלך - מפחד שיגלו את האמת. לכן הוא מעניש קשות את כל מי שמעלה את הספק. זהו רמז לכך שכאשר אדם חי בתוך ... ולחזור להיות מלך. פירוש סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות משמעות חילוף הבנים הקשר בין רצון לאמת כיצד למצוא את האמת הפנימית אליעד: מעשה בן המלך ובן השפחה שנתחלפו. אנחנו ממשיכים. והמיילדת הנל מחמת שנשים דעתן קלות, הלכה וגילתה הסוד לאחד, איך ... אבל אם אתה מתחיל להאמין ולקבל שיש הבדל בין דבר לדבר ממילא כבר חברא חברא... עד שכולם יתחילו להחליף בין המחויב לאפשרי. אתה זוכר מה אמרנו? בן המלך הוא המחויב. בן השפחה הוא האפשרי. בן המלך פירושו שאתה רואה את הנפרדות בצורה של אחדות. בן השפחה פירושו שאתה רואה את הנפרדות כאילו היא ... כל הממלכה מרננת. ואמרת הבן מלך והבן שפחה התחלפו. שזה בעצם אומר שהבן אדם חושב שהוא בן שפחה ולא בן מלך. כאילו זה הבן אדם בעצם דופק את עצמו. בן המלך ובן השפחה שהתחלפו פירושו שהאדם חושב שהוא בן שפחה ולא בן מלך. ש: רגע, מאידך גיסא יש פה... כי היה תחלופה כמו זה שהיא גלתה את הסוד אז אליעד: כן, נכון אמת. מה שאמת זה נכון. בסוף הסיפור מסופר, כתוב עתה אני מבין שאני בן המלך באמת ואתה בן השפחה באמת. אוקי. זה כאילו המחויב חוזר להיות מחויב והאפשרי חוזר להיות אפשרי. אבל ... של שמים וארץ. אולי זה אותו הדבר בכלל? אולי זה אותו הדבר בכלל? איך אותו הדבר? זה הפוך! זה אותו הדבר, לא הפוך! בעיה. תקשיב, המלחמה פה בין בן המלך לבן השפחה זו מלחמה בין המחויב לאפשרי. יש מחויב שהוא המלך, שהוא הלך לגלות. הוא רק אפשרי. ואף אחד לא הכיר בו שהוא המלך. ויש בן השפחה שהוא אפשרי, אבל הוא המלך, הוא הכי חשוב. אתה מבין אותי? יש בן המלך, מי זה בן המלך? הכלום. כלום הוא בן מלך. בן מלך זה כלום. הוא הכי אפשרי בעולם, הוא הכי לא קיים, הוא הכי לא מפריע ... ואתה מתחיל לזלזל בכלום ואומר זה לא כלום, זה אל כלו, זה משהו, זה משהו. אתה בעצם מרוכז בראש שלך במשהו ולא בכלום. בצורה ולא במהות. הפכת את בן המלך לבן השפחה. עכשיו, אם לא היה לך שכל לא היתה בזה בעיה. כי לא משנה לך מה אתה חושב. אבל אם יש לך ... נסביר. אך הודעתי כי אמרו שהם לוקחים עצה בין מלך למלך. שהוא אומר עליו שהוא הבן מלך האמיתי כנל. כל זה דבר האיש שגילה הסוד לבן השפחה הנקרא בן המלך. מה מסופר פה בסיפור, מה שמסופר פה זה סיפור דומה למה שמסופר בכמה סיפורים נוספים, כמו בסיפור על ... ש: כן אליעד: אך, הודעתי לך זאת ואז אותו קול פנימי אומר, אוקי. אז למה סיפרת לי על זה? אם אתה אומר שבכל מקרה אני לא יכול לחקור אם אני בן המלך או בן השפחה, כי זה לא מכבודי, ואין אפשרות להגיע למסקנה, אז למה סיפרת לי על זה? אז הוא אומר לו, ... בסוף נקודת האמת מגיעה למצב מסויים שהיא מתגברת על נקודת השקר ואז הכל חוזר לקדמותו. כאילו משהו כזה. כל זה הוא דברי אותו האיש שגילה הסוד לבן המלך. מה זה בן המלך, הלא זה בן זה שנקרא בן מלך. בכל מקום שנזכר בבן המלך סתם הכוונה לנחלף, היינו שהוא בן השפחה, רק שנקרא בן המלך, כי נתגדל אצל המלך כנל. ואם אתה רוצה עכשיו לראות משהו יפה, הרי שהתחלנו את הסיפור וקראנו והלך אחד לעשות באזני בן המלך, אני פרשתי לך את זה שהוא סיפר את זה לבן המלך האמיתי. ש: כן אליעד: נכון. מה זה בעצם מראה לך? זה מראה לך שאת כל הסיפורים אפשר לפרש באותו ... גם אם היה מסופר פה הפוך, הייתי מפרש לך פירוש שנשמע אותו הדבר. אתה הבנת מה אמרתי? ש: למעשה אליעד: אני שקראתי בהתחלה - גילה זאת באוזני בן המלך. קפץ לי לראש שסיפר את זה לבן המלך האמיתי. ש: נכון אליעד: ואז נתתי לך פירוש שגם נשמע הגיוני. מה שאני בעצם בא להגיד לך, שגם אם ...
ברסלב, רבי נחמן מברסלב, בן המלך או המלך, סיפורי מעשיות, הינדיק, הבן של המלך
... רבי נחמן מברסלב, בן המלך או המלך, סיפורי מעשיות, הינדיק, הבן של המלך מדוע רבי נחמן מדבר תמיד על בן המלך ולא על המלך עצמו? אליעד כהן מסביר נקודה חשובה מתוך סיפורי רבי נחמן, במיוחד ביחס למושג בן המלך. בסיפורי רבי נחמן תמיד מופיע סיפורו של בן המלך שהשתגע, נפל, התבלבל והלך לאיבוד, ובסוף חוזר לעצמו. השאלה המתבקשת היא למה הסיפור מתמקד דווקא בבן ולא במלך עצמו? התשובה שאליעד נותן היא כזו: ... כלל. מצד המלך עצמו, הכל שלם לחלוטין. אבל בן המלך מסמל את הפרספקטיבה של הנפרדות, של ההבדלים בין טוב לרע, בין הצלחה לכישלון. בן המלך זו ההשתקפות של המלך עצמו בתוך עולם הנפרדות. כלומר, בן המלך שהשתגע, הוא בעצם ביטוי לכך שאלוהים או המלך עצמו, מצד הנפרדות, כאילו איבד את עצמו. אליעד מסביר שבסיפורים של רבי נחמן לא מסופר מה קרה בסוף למלך, האם בן המלך פגש אותו או לא, אלא תמיד מתואר רק מה קרה לבן המלך. זאת משום שהסיפור האמיתי מתרחש ברמת התודעה הנפרדת של האדם (בן המלך), ולא ברמה המוחלטת של המציאות (המלך). מהי המשמעות של המלך שהשתגע לעומת בן המלך שהשתגע? מצד האמת המוחלטת, בעצם לא בן המלך הוא זה שהשתגע, אלא המלך עצמו הוא זה שהשתגע - כלומר, עצם המציאות עצמה השתגעה ונכנסה לתודעה של נפרדות, שבה היא רואה טוב ורע, ומתחילה לסבול ... רבי נחמן לא מציג את זה כהמלך השתגע אלא כבן המלך השתגע, כי מצד האמת המוחלטת לא יכול להיות שהמלך (האחדות המוחלטת) באמת השתגע. מצד המציאות כולה, הכל עדיין אחד ושלם. לכן הוא משתמש במשל של בן המלך כדי לתאר את החוויה האנושית שבה אנחנו מרגישים בלבול, חוסר ערך, וניתוק מהאחדות. בן המלך מסמל בעצם את האדם עצמו או את אלוהים מנקודת המבט של האדם, שנכנס לתוך עולם הנפרדות, שכח את המהות שלו (המלך), ועכשיו נמצא במסע של חזרה אל האמת. ... סיפורי רבי נחמן - מה משמעותם? מי זה בן המלך בסיפורי רבי נחמן? האם המלך השתגע או בן המלך השתגע? מה ההבדל בין אחדות לנפרדות? מה המשמעות של המלך והבן במשל של רבי נחמן? ...
שיגעון. על בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו. מהו ההיגיון שבשיגעון?
... על בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו. מהו ההיגיון שבשיגעון? סיפר רבי נחמן מברסלב (כאן) : פעם אחת, בן מלך אחד נפל לשיגעון (השתגע וחשב) שהוא עוף הנקרא הינדיק, דהיינו, תרנגול הודו. (בעקבות כך חשב בן המלך כי הוא) צריך לישב ערום תחת השולחן ולגרור חתיכות לחם ועצמות כמו הינדיק. וכל הרופאים נואשו מלעזור לו ולרפאו מזה, והמלך היה בצער גדול, עד שבא חכם אחד ואמר: אני מקבל על עצמי ... וישב תחת השולחן עם בן המלך הנל, וגם כן גרר פרורים ועצמות. ושאלו בן המלך : מי אתה ומה אתה עושה פה? והשיב לו: ומה אתה עושה פה? אמר לו: אני הינדיק. אמר לו: אני גם כן הינדיק. וישבו שניהם יחד כך איזה זמן, עד שנעשו רגילים זה לזה. אז רמז החכם ... ואמר החכם ההינדיק לבן המלך: אתה חושב שהינדיק אינו יכול לילך עם כתונת? יכולים להיות לבושים כתונת ואף על פי כן להיות הינדיק. ולבשו שניהם הכתונת. ואחר זמן מה רמז והשליכו להם מכנסיים, ואמר לו גם כן ... האמת. ההיגיון של בן המלך יכול לייצג את נקודת המבט שמצידה אין הבדל בין האדם לבעל חיים. כמו כן ניתן לומר כי בן המלך רצה להתחבר לצד של צורת החיים הפשוטה, שבה אפשר לחיות כמו בעל חיים בטבע ללא שום גינוני מלכות. לחיות כמו תרנגול הודו, זה הרבה יותר הגיוני מאשר לחיות עם כל גינוני המלכות של ... בצורת המחשבה של בן המלך. יחד עם זאת, צריך תמיד לראות את התמונה המלאה, כי לכל מטבע שני צדדים. ברמה המעשית המוסר השכל המעשי הוא, כי על האדם לא לפחד מדעה שמנוגדת לדעתו, אלא פשוט לנסות להבין את ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
... מעשיות, משל ונמשל, חלק 2 מדוע בן המלך ובן השפחה התחלפו ומה המשמעות של ההחלפה? אליעד כהן מסביר בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו של ... לסבל, ומכאן נובע ההבדל בין בן המלך לבין בן השפחה. מה משמעות המושג היכלי התמורות שרבי נחמן מתאר? אליעד מדגיש את משמעות המושג היכלי ... הבעיות בחיי האדם לפי סיפור בן המלך ובן השפחה? אליעד מתאר כי בהתחלה, כשהילדים קטנים, אין בעיות מיוחדות. הילדים עצמם לא מודעים בכלל ... גדל כאילו הוא מלך אמיתי, בעוד שבן המלך האמיתי מתגדל כעבד. כלומר, האדם לוקח דברים יחסיים וזמניים בחייו והופך אותם להכרחיים, חשובים ... האדם, נובע בעצם מכך ששניהם, גם בן המלך וגם בן השפחה, קיימים בתוך האדם. לכל אדם יש שני כוחות סותרים: כוח אחד שרוצה להשתעבד למוחלט ... וזמניים. מדוע לפעמים דווקא בן המלך רוצה להיות עבד ובן השפחה רוצה להיות מלך? אליעד מסביר שבמציאות הרוחנית יש גם הפוך על הפוך. ... ולא יהיה לו משנה כלל אם הוא בן המלך או בן השפחה. בנוסף, אליעד מסביר שאילו המיילדת לא הייתה מספרת שהילדים התחלפו, לא הייתה נוצרת כלל ... לצורה? מהי משמעות ההחלפה בין בן המלך לשפחה? איך לזהות את הרצון האמיתי שלי? אליעד: אז המיילדת החליפה את הוולדות. מה זה אומר החליפה את ... ואני לא רוצה שזה יקרה. והניחה בן המלך אצל השפחה ובן השפחה אצל המלכה. בקיצור עשתה פה את ההיפוך הזה. ורבי נחמן הרבה פעמים מסביר על נושא ... לגדול, אחכ מתחילות הבעיות. ובן המלך היינו זה שנתגדל אצל המלך, כי היו סוברים שהוא בן המלך, היו מגדלים אותו ממעלה למעלה והיה... גדול. מה זה אומר? זה אומר שלקחו את האפשרי, מה זה אומר לקחו ... ואתה מתחיל היו סוברים שהוא בן המלך. כן, אתה המלך. ואז היו... בעצם זה נקרא להפוך את האפשרי למחויב. אפשרי זה נקרא עבד, ומלך זה מקרא מחויב. וגם אותו בן השפחה היינו בן המלך באמת, אך נתגדל אצל השפחה כנל התגדל בביתו. זאת אומרת שבעצם במי זלזלו? זלזלו בבן המלך. זאת אומרת לקחו את המחויב והפכו אותו לאפשרי. ושניהם היו לומדים יחד בחדר אחד. וזה הבן מלך ... המלך ולהיפך, בן השפחה שנקרא בן המלך היה טבעו נמשך לנימוס אחר, שלא כנימוס המלך... זאת אומרת יש את בן השפחה שהוא הוא כאילו מושך את ... אתה יכול להגיד אתה יודע למה בן המלך רוצה להיות מלך? כי הוא שואף להיות מלך כי הוא לא מלך. אתה יכול שמלך יכול לכפור בזה שהוא מלך ... זה אז כבר לא יהיה שום הבדל בין בן המלך לבן העבד. כי תגיד, מה זה משנה מי היה בן המלך? מה זה משנה? אבל בסיפור עושים הפרדה - זה מלך וזה עבד והם התחלפו. תשים לב, גם זה לא שבן המלך היה רק התנהג כמו מלך ובן השפחה רק כמו עבד. הם כאילו, באופן חיצוני שניהם היה להם את שתי התכונות. ... שום בעיה. היו אומרים שזה טבעי שבן המלך רוצה להיות קצת עבד ובן השפחה רוצה להיות קצת מלך. זאת אומרת שמצד האמת זה לא משנה בכלל, מה זה ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
... נחמן מדגיש במפורש שהשפחה הייתה ברמה הנמוכה ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. אילו היה מדובר בשפחה בכירה יותר, החלפת הבנים הייתה פחות דרמטית, כי אז ההבדל בין הבנים לא היה כה חריף. אבל כאשר מדובר ... ולאחדות השקרית, במקום לזהות את עצמו עם האחדות המוחלטת. מה פירוש ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה? רבי נחמן מסביר שעצם ההחלפה היא ביטוי לכך שהאדם שכח את שורשו האלוהי, והוא תופס את עצמו כאילו הוא עבד, כלומר, חלק מהנפרדות והרע, במקום לזהות ... ממקורו, הוא כבר יכול לפרש את עצמו כעבד - וכאן מתחילה הטעות. ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה מייצגת את הבחירה של האדם אם לראות את עצמו כביטוי של האחדות והאלוהות (בן המלך), או כביטוי של הנפרדות והנמיכות (בן השפחה). מה הכוונה מלך ומלכה בסיפורי רבי נחמן? המלך מייצג את המקום המוחלט, שבו אין הבדל כלל בין יש לאין. הוא נמצא ... נוצרת הבחנה בין יש לאין, שממנה גם יוצאים הסיפורים והמאבקים וההחלפות, כגון בן המלך ובן השפחה. איך נוצרת הנפרדות והרע בעולם לפי רבי נחמן? רבי נחמן מדגים שהנפרדות והרע בעולם נוצרים כתוצאה ממהלך שנראה לכאורה כתמים או אפילו סתמי - כמו ... בלבול בין הסם החיים שבנפרדות לבין... זאת אומרת יש את המלך הוא הבורא ויש את בן המלך שזה נקרא הנפרדות. אב ובן. הבן זה בפועל אחרי הבריאה, אבל אחרי הבריאה ברגע שהבן יצא מרשות האב עכשיו אפשר לפרש את הנפרדות ולקשר אותה לשורשה ואז זה נקרא ... המלך מבחינתו לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה. יש את בחינת המלך שזה הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף פעם לא היה כלום. אבל יש ... אותו הדבר. גם זה סיפור. עצם ההפרדה בין המלך למלכה היא במהותה ההפרדה בין בן המלך לבן השפחה. בעצם זה שאתה חושב שהמלכה היא ישות שונה מהמלך זה עצמו נקרא שהמלכת את בן העבד. הבנת? מלך, מלכה, עצם זה שחשת שזה שתיים, זה עצמו כבר פיצול של בן המלך ובן השפחה. חשבת שלמלכה יש ישות בפני עצמה, עצם זה שהצלחת לראות את המלכה שונה מהמלך זה כבר אומר שהמלכת את העבד. נתת מלכות לבן העבד. אלא מה, שמספרים לך ... נכון. ש: ברגע יש את כל המגרעות של זה. אליעד: נכון, כי מה האמת, שזה לא שבן המלך ובן השפחה התחלפו. מה האמת? שזה בן המלך חשב שהוא בן שפחה. הרי זה לא באמת שהיה פה שניים. זה אותו אחד. בן המלך חשב שהוא בן שפחה. הוא חשב שהוא עבד. מה גרם לו לחשוב שהוא עבד? זה שהוא נולד. כי אם הוא היה מחובר למלך הוא לא היה יכול לחשוב שהוא עבד, כי המלך לא יכול ...
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
... לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מהו הסיפור על בן המלך שעשוי מאבנים טובות? הסיפור מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות של רבי נחמן מברסלב מתאר בן מלך ... מדובר במטפורה עמוקה המייצגת את העולם ואת המציאות שלנו. ישנו מלך המסמל את אלוהים, ישנו בן המלך המסמל את המציאות והעולם הנראה לעינינו, ועל פניו נראה הבן כאדם רגיל לחלוטין, אך בפנימיותו ... את הטוב הפנימי והאמיתי של כל דבר, מעבר לחיצוניותו ולמראית העין. מדוע הבת מלכה קינאה בבן המלך? במציאות, נולד למלך בן שהיה יפה תואר וחכם ביותר, אך למראית עין הוא לא היה עשוי מאבנים ... כיוון שראתה שהפנימיות שלה אינה כזו, ולכן עשתה עצמה חולה. מדוע הבת המלכה הטילה כישוף על בן המלך? הבת, מתוך קינאה גדולה, החליטה לפגוע בבן המלך, ופנתה למכשף כדי שיעשה לו כישוף שיגרום לו להיות מצורע. הכישוף הוטל על הבן, והוא אכן נהיה ... נבהלה ורצתה להוציא את הכישוף מהמים אך לא הצליחה. היא בעצמה נפלה למים, והכישוף הוסר מהבן המלך. ברגע שהכישוף הוסר, כל עורו התקלף, ובפנימיותו הוא נראה לעין כבנוי כולו מאבנים טובות. אליעד ... אומר זה בדיוק מה שדיברנו קודם כי יש מלך שזה אלוהים ויש את הבן מלך שזה העולם וכלפי חוץ שבן המלך נראה סתם בן אדם אבל אם תסתכל בפנימיות שלו אתה תראה שהוא עשוי מאבנים טובות. מעשה במלך אחד ... של נפרדות, אחת זה תפיסת הבת מלכה שהיא מאוד חכמה אבל לא עשויה מאבנים טובות ויש תפיסת בן המלך שהפנימיות שלה היא אבנים טובות) ורצתה הבת מלכה לכרך את אצבעו וראתה שם אבן טוב ונתקנאה בו ... ואין תקנה להבן מלך כי אם שישליכו המכשף שעשה הכשוף למים (אליעד: בתוך כל בן אדם יש צדיק בן המלך בת במלכה, יש את הנפרדות שהיא מצורעת, יש את המלך שהוא שכל אחר בתוכו) אמר המלך: אני נותן לך ...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... ולשאול את השאלות עד שהשאלה עצמה תהפוך לתשובה והאדם יגיע לחוויית אחדות אמיתית. כיצד קשור הסיפור של רבי נחמן על בן המלך שהתחלף לפרדס? אליעד מביא כדוגמה את הסיפור של רבי נחמן מברסלב על בן מלך ובן שפחה שהתחלפו. בסיפור מתואר גן שכאשר אדם נכנס אליו הוא סובל ומרביצים לו, ומי שמנסה להיכנס לגן צריך ... האלוהית. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה מי ברא את אלוהים? הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה איך להגיע לחיבור רוחני אמיתי? מהי המשמעות של הארבעה שנכנסו לפרדס ומעשה מרכבה? הסיפור הארבעה שנכנסו לפרדס הוא סיפור המופיע במסורת היהודית ומייצג את הדרך בה ניגשים ... תביא אותו לחוויה עמוקה של אחדות, בה האדם מבין שכל המציאות מחוברת ומגולמת באותו רצון אלוהי. הסיפור של רבי נחמן על בן המלך והבן שפחה מדגיש את ההבנה שהדרך לגילוי האמת הרוחנית היא לא בהבנת השאלות אלא בהבנה שהכל אחד, ושגם השיגעון הרוחני, הקיצוץ בנטיעות, והשאלות האינסופיות הן חלק מהתהליך שדרכו יש ... מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה תהליך ההתעלות הרוחנית והשאלות הגדולות הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה הפעם אני רוצה לבאר את הסיפור, ארבעה נכנסו לפרדס. ישנו סיפור על ארבעה שנכנסו לפרדס תכף נסביר מה זה אומר: אחד נכנס בשלום, השני נכנס וקיצץ בנטיעות, השלישי השתגע, ... אמיתי, אז הוא נכנס לגן בשלום, ויוצא מהגן בשלום וחוזר להיות המלך, ואני יוסיף פה עוד דבר, כי בסיפור של רבי נחמן על בן המלך שהתחלף הוא בעצם לא סיפר מה קרה לאבא שלו, ומה שבעצם קורה, שהבן מלך והבן שפחה שהתחלפו, מה זה בכלל? הכוונה שהיה מלך אחד שזה אלוהים שהוא בעצמו השתגע, המלך בעצמו השתגע, והוא לא ...
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
... החלפת זהויות שהתרחשה בין בן מלך לבין בן שפחה. המיילדת החליפה בין התינוקות, וכך בן המלך גדל ללא הכרה של מהותו האמיתית. כאשר ... היה מנותק מהציוויליזציה, חי במרחב מבודד, ולא היה כפוף למוסכמות החברתיות הרגילות. בן המלך מתיידד עם איש היער, שמעניק לו מתנה ... במשמעויות הסמליות שבו. החלפת הבנים - שאלת הזהות הסיפור מתחיל בהחלפת הבנים - בן המלך ובן השפחה. זהו משל למציאות שבה האדם לא ... לעבור תהליך של גילוי עצמי כדי להבין מי הוא באמת. איש היער - הצדיק המנותק מהעולם בן המלך, שהוגלה מהארמון ואיבד את זהותו, מוצא את ... האמת שמאחורי הדברים. הבנת דבר מתוך דבר - הכוח להבין מעבר לנראה איש היער נותן לבן המלך מתנה מיוחדת - היכולת להבין דבר מתוך דבר. ... לפרוץ מעבר למה שנראה לעין ולרדת לשורש הדברים. המדינה והמלך - מהות החכמה לאחר מכן בן המלך מגיע למדינה שבה היה מלך חכם, וכאשר מת, ...
בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל
... לחללית כדי למצוא את יוצר השעון לסיפור של רבי נחמן על בן המלך שחשב שהוא בן שפחה. בן המלך פגש את איש היער שחי מעל נחשים ועזר לו ... לחללית של טטרקס. זה מזכיר את הסיפור של רבי נחמן, על בן המלך ובן השפחה. היה בן מלך שחשב שהוא בן ... היער עצמו גר באוויר. אז איך אתה יכול לטפס לאוויר? אז בן המלך שחשב שהוא בן שפחה שאל את איש היער, איך ...
הספר להיות אלוהים - מבוא - על הספר להיות אלוהים, לחזור להיות אלוהים, אלוהים השתגע, השלמות של אלוהים
הספר להיות אלוהים - מבוא - על הספר להיות אלוהים, לחזור להיות אלוהים, אלוהים השתגע, השלמות של אלוהים
... כבר שלם ואינסופי. מה הקשר בין הספר לסיפורי רבי נחמן על בן המלך? אליעד מתייחס לסיפורי רבי נחמן מברסלב, שמדבר על בן המלך שהשתגע. בסיפוריו של רבי נחמן לא מדובר רק בבן המלך אלא במלך עצמו, האדם הוא גם בן וגם אבא. מצד אחד, האדם הוא בן המלך שהלך לאיבוד בחוויית הנפרדות, ומצד שני הוא המלך עצמו שהשתגע. כלומר, האדם במצבו האמיתי הוא שלם ומוחלט, ... וחוזר להיות המלך. בסיפורים של רבי נחמן, הוא תמיד אומר שבן המלך השתגע. אבל זה לא בן המלך אלא המלך הלך לאיבוד. הכוונה היא שמבחינת הבן של המלך הוא שהשתגע. מצד אחד יש אחדות שאין שום שאלה, ומצד ... שאלוהים השתגע, ועכשיו הוא מתקן את עצמו. לכן אומרים שבן המלך השתגע, אבל מצד האמת המלך השתגע. בגלל שמצד האמת הכל אחד, אז לא שייך להגיד שהמלך השתגע. אבל מהצד שלנו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בן המלך, איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בן המלך, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, מאמן אישי קריירה, אימון אישי לתזונה נכונה בנושאי בן המלך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 15:47:08 - wesi4