ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה באושר ושמחה ✔בודהיזם - השיחה עם רַאהוּלַה בְּאַמְבַּלַטְהִיקַה ✔השיחה עם רַאהוּלַה בְּאַמְבַּלַטְהִיקַה Ambalahika Rhulovda Sutta Majjhima...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם רַאהוּלַה בְּאַמְבַּלַטְהִיקַה
השיחה עם רַאהוּלַה בְּאַמְבַּלַטְהִיקַה

Ambalahika Rhulovda Sutta

Majjhima Nikya 61, Majjhimapasapi, 11 (M I 414)

כך שמעתי:

בפעם אחת הבהגווה שהה בְּרָאגַ'גַהָא בחורשת וֶלוּבַנַה, אזור האכילה של הסנאים השחורים. באותה עת המכובד רַאהוּלַה [i] שהה במנזר אַמְבַּלַטְהִיקַה. ערב אחד, הבהגווה חזר מהתבודדות והלך אל המכובד ראהולה במנזר אמבלטהיקה. כאשר ראה את הבהגווה מגיע מרחוק, המכובד ראהולה הכין מושב ומים לרחוץ את כפות הרגליים. הבהגווה התיישב על המושב שהוכן למענו ורחץ את כפות רגליו. לאחר שהביע מחוות כבוד לבהגווה, המכובד ראהולה התיישב במקום ראוי.

אז הבהגווה הותיר מעט מים בקערת המים ואמר למכובד ראהולה: ראהולה! האם אתה רואה את מעט המים האלו שנותרו בקערה?

כן, אדון נכבד.

ראהולה, באותו אופן נותרה מעט פרישות [ii] לאלו חסרי הבושה אשר משקרים ביודעין. [iii]

אז הבהגווה השליך את מעט המים שנותרו, ואמר למכובד ראהולה: ראהולה, האם אתה רואה שמעט המים אשר נותרו בקערה הושלכו?

כן, אדון נכבד.

ראהולה! באותו אופן, אלו חסרי הבושה אשר משקרים ביודעין, משליכים את הפרישות.

אז הבהגווה הפך את הקערה ואמר למכובד ראהולה: ראהולה! האם אתה רואה את הקערה הזאת הפוכה על פיה?

כן, אדון נכבד.

ראהולה, באותו אופן, אלו חסרי הבושה אשר משקרים ביודעין, הופכים את הפרישות על פיה.

אז הבהגווה הפך שוב את הקערה ואמר למכובד ראהולה: האם אתה רואה את הקערה הזו ריקה מבלי שדבר נותר בה?

כן, אדון נכבד

ראהולה, באותו אופן, לאלו חסרי הבושה המשקרים ביודעין, הפרישות ריקה, מבלי שדבר נותר בה.

ראהולה, נניח ופיל מלכותי בוגר, בעל ניבים גדולים כמוטות כרכרה, משושלת טובה ומנוסה בקרבות, היה יוצא לקרב ונלחם בעזרת רגליו הקדמיות, רגליו האחוריות, פלג גופו הקדמי, פלג גפו האחורי, ראשו, אוזניו, ניביו וזנבו, אך היה שומר את החדק שלו מוגן. [iv]

למראה זה רוכב הפיל היה חושב: 'כאשר הפיל המלכותי הבוגר הזה, בעל ניבים גדולים כמוטות כרכרה, משושלת טובה ומנוסה בקרבות, יוצא לקרב ונלחם בעזרת רגליו הקדמיות, רגליו האחוריות... ניביו וזנבו, אך שומר את החדק שלו מוגן. הפיל המלכותי לא יקריב את חייו.

אך ראהולה, [במקרה אחר], כאשר הפיל המלכותי הבוגר, בעל ניבים גדולים כמוטות כרכרה, משושלת טובה ומנוסה בקרבות, היה יוצא לקרב ונלחם בעזרת רגליו הקדמיות, רגליו האחוריות... ניביו, זנבו ובעזרת החדק שלו, רוכב הפיל היה חושב: 'כאשר הפיל המלכותי הבוגר, בעל ניבים גדולים כמוטות כרכרה, משושלת טובה ומנוסה בקרבות, היה יוצא לקרב ונלחם בעזרת רגליו הקדמיות, רגליו האחוריות פלג גופו הקדמי, פלג גפו האחורי, ראשו, אוזניו, ניביו וזנבו, ובעזרת החדק שלו. הפיל המלכותי היה מקריב את חייו. אין דבר שהפיל המלכותי לא יעשה עכשיו. '

באותו אופן, ראהולה, אני אומר על כל אחד חסר בושה אשר משקר ביודעין: אין מעשה רע שהוא היה מהסס לעשות. לכן, ראהולה, עליך לאמן את עצמך כך: 'לא אומר שקר אף לא לשם שעשוע. '

ראהולה, כיצד אתה מבין זאת? למה משמשת מראה?

אדון נכבד, היא משמשת להתבוננות.

באותו אופן, ראהולה, פעולה גופנית צריכה להיעשות רק אחרי התבוננות חוזרת ונשנית [v], פעולת דיבור צריכה להיעשות אחרי התבוננות חוזרת ונשנית, פעולה מנטלית צריכה להיעשות אחרי התבוננות חוזרת ונשנית.

ראהולה, בכל פעם שאתה מעוניין לעשות משהו באמצעות הגוף, עליך להתבונן בפעולה הגופנית הזו באופן הבא: 'האם הפעולה הגופנית הזו שאני מעוניין לעשות תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים? האם הפעולה הגופנית הזו תהיה ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל? '

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה הגופנית הזו שאני מעוניין לעשות תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה הגופנית הזו תהיה ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל', לבטח עליך לא לבצע את הפעולה הגופנית הזו.

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה הגופנית הזו שאני מעוניין לעשות לא תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, אלא תהיה ראויה לשבח, ותסתיים כתוצאה מכך באושר ושמחה', לבטח עליך לבצע את הפעולה הגופנית הזו.

ראהולה, בכל פעם שאתה עושה משהו באמצעות הגוף, עליך לשקול את הפעולה הגופנית הזו באופן הבא: 'האם הפעולה הגופנית הזו שאני עושה תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים? האם הפעולה הגופנית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל? '

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה הגופנית הזו שאני עושה מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה הגופנית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל', עליך להפסיק את הפעולה הגופנית הזו.

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה הגופנית הזו שאני עושה לא מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה הגופנית הזו ראויה לשבח, ותסתיים כתוצאה מכך באושר ושמחה', עליך להמשיך לעסוק בפעולה הגופנית הזו.

ראהולה, בכל פעם שעשית משהו באמצעות הגוף, עליך לשקול את הפעולה הגופנית הזו באופן הבא: 'האם הפעולה הגופנית הזו שעשיתי מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים? האם הפעולה הגופנית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל? '

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה הגופנית הזו שעשיתי מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה הגופנית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל', עליך, ראהולה, להודות בה, לגלות, ולהציג אותה למורה, או לעמית חכם לדרך הרוחנית, ולאחר שעשית זאת עליך לתרגל איפוק בעתיד.

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה הגופנית הזו שעשיתי לא מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה הגופנית הזו ראויה לשבח, ותסתיים כתוצאה מכך באושר ושמחה', אתה יכול להיות מאושר ומסופק ולתרגל יום ולילה במצבי תודעה מועילים.

ראהולה, בכל פעם שאתה מעוניין לומר משהו, עליך לשקול את הפעולה המילולית הזו באופן הבא: 'האם הפעולה המילולית הזו שאני מעוניין לעשות תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים? האם הפעולה המילולית הזו תהיה ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל? '

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המילולית הזו שאני מעוניין לעשות תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המילולית הזו תהיה ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל', לבטח עליך לא לבצע את הפעולה המילולית הזו.

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המילולית הזו שאני מעוניין לעשות לא תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, אלא תהיה ראויה לשבח ותסתיים כתוצאה מכך באושר ושמחה', עליך לבצע את הפעולה המילולית הזו.

ראהולה, בכל פעם שאתה אומר משהו, עליך לשקול את הפעולה המילולית הזו באופן הבא: 'האם הפעולה המילולית הזו שאני עושה תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים? האם הפעולה המילולית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל? '

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המילולית הזו שאני עושה מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המילולית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל', עליך להפסיק את הפעולה המילולית הזו.

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המילולית הזו שאני עושה לא מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המילולית הזו ראויה לשבח, ותסתיים כתוצאה מכך באושר ושמחה', עליך להמשיך את הפעולה המילולית הזו.

ראהולה, בכל פעם שאמרת משהו, עליך לשקול את הפעולה המילולית הזו באופן הבא: 'האם הפעולה המילולית הזו שעשיתי מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים? האם הפעולה המילולית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל? '

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המילולית הזו שעשיתי מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המילולית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל', עליך, להודות בה, לגלות ולהציג אותה למורה, או לעמית חכם לדרך הרוחנית, ולאחר שעשית זאת עליך לתרגל איפוק בעתיד.

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המילולית הזו שעשיתי לא מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם - גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המילולית הזו ראויה לשבח, ותסתיים כתוצאה מכך באושר ושמחה', אתה יכול להיות מאושר ומסופק, ולתרגל יום ולילה במצבי תודעה מועילים.

ראהולה, בכל פעם שאתה מעוניין לעשות פעולה מנטלית [vi] כלשהי, עליך לשקול את הפעולה המנטלית הזו באופן הבא: 'האם הפעולה המנטלית הזו שאני מעוניין לעשות תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים? האם הפעולה המנטלית הזו תהיה ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל? '

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המנטלית הזו שאני מעוניין לעשות תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המנטלית הזו תהיה ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל', לבטח עליך לא לעסוק בפעולה המנטלית הזו.

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המנטלית הזו שאני מעוניין לעשות לא תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, אלא תהיה ראויה לשבח, ותסתיים כתוצאה מכך באושר ושמחה', עליך לעסוק בפעולה המנטלית הזו.

ראהולה, בכל פעם שאתה עושה פעולה מנטלית כלשהי, עליך לשקול את הפעולה המנטלית הזו באופן הבא: 'האם הפעולה המנטלית הזו שאני עושה תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים? האם הפעולה המנטלית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל? '

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המנטלית הזו שאני עושה מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המנטלית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל', עליך להפסיק את הפעולה המנטלית הזו.

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המנטלית הזו שאני עושה לא מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המנטלית הזו ראויה לשבח, ותסתיים כתוצאה מכך באושר ושמחה', עליך, ראהולה, לעסוק שוב ושוב בפעולה המנטלית הזו.

ראהולה, בכל פעם שאתה עושה פעולה מנטלית כלשהי, עליך לשקול את הפעולה המנטלית הזו באופן הבא: 'האם הפעולה המנטלית הזו שעשיתי תוביל לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים? האם הפעולה המנטלית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל? '

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המנטלית הזו שעשיתי מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המנטלית הזו ראויה לגנאי, ותסתיים כתוצאה מכך בסבל', עליך להודות בה, לגלות, ולהציג אותה למורה, או לעמית חכם לדרך הרוחנית, ולאחר שעשית זאת עליך לתרגל איפוק בעתיד.

ראהולה, אם אתה שוקל את הפעולה הזו ומגיע למסקנה כזו: 'הפעולה המנטלית הזו שעשיתי לא מובילה לפגיעה בעצמי או באחרים, או בשניהם - גם בעצמי וגם באחרים, והפעולה המנטלית הזו ראויה לשבח, ותסתיים כתוצאה מכך באושר ושמחה', אתה יכול להיות מאושר ומסופק, ולתרגל יום ולילה במצבי תודעה מועילים.

ראהולה, אכן, כל אותם פרושים וברהמינים בעבר, אשר טיהרו את פעולותיהם הגופניות, המילוליות והמנטליות, טיהרו את פעולותיהם הגופניות באמצעות הרהור ושיקול דעת חוזרים ונשנים בדרך זו, טיהרו את פעולותיהם המילוליות באמצעות הרהור ושיקול דעת חוזרים ונשנים בדרך זו, טיהרו את פעולותיהם המנטליות באמצעות הרהור ושיקול דעת חוזרים ונשנים בדרך זו.

ראהולה, אכן, כל אותם פרושים וברהמינים בעתיד, אשר יטהרו את פעולותיהם הגופניות, המילוליות והמנטליות, יטהרו את פעולותיהם הגופניות באמצעות הרהור ושיקול דעת חוזרים ונשנים בדרך זו, יטהרו את פעולותיהם המילוליות באמצעות הרהור ושיקול דעת חוזרים ונשנים בדרך זו, יטהרו את פעולותיהם המנטליות באמצעות הרהור ושיקול דעת חוזרים ונשנים בדרך זו.

ראהולה, אכן, כל אותם פרושים וברהמינים בהווה, אשר מטהרים את פעולותיהם הגופניות, המילוליות והמנטליות, מטהרים את פעולותיהם הגופניות באמצעות הרהור ושיקול דעת חוזרים ונשנים בדרך זו, מטהרים את פעולותיהם המילוליות באמצעות הרהור ושיקול דעת חוזרים ונשנים בדרך זו, מטהרים את פעולותיהם המנטליות באמצעות הרהור ושיקול דעת חוזרים ונשנים בדרך זו.

לכן, ראהולה, עליך לאמן את עצמך כך:

'אני אטהר את פעולותיי הגופניות באמצעות התבוננות חוזרת ונשנית', 'אני אטהר את פעולותיי המילוליות באמצעות התבוננות חוזרת ונשנית ', 'אני אטהר את פעולותיי המנטליות באמצעות התבוננות חוזרת ונשנית. '

כך דיבר הבהגווה והמכובד ראהולה נהנה ושמח בדבריו של הבהגווה.

[i] ראהולה, בנו של הנסיך סידהרתא שהפך לבודהה, היה באותו זמן נזיר צעיר בן שבע.

[ii] פרישות, נזירות: smaa, האיכות האנושית או המצב של להיות נזיר.

[iii] משקרים - מוּסַאוָואדַה, כל דיבור שאינו הולם, בעיקר דברי שקר.

[iv] מוגן - הפיל מגן על החדק שלו על ידי הכנסתו לפיו.

[v] התבוננות - התבוננות מנטלית, שיקול דעת והרהור חוזר ונשנה.

[vi] פעולה מנטלית - לדוגמה, לחשוב על משהו, לדמיין, להרגיש וכו'.
ראוי להציג הגוף שיקולים איכות מה זה להיות מאושר רוחני מה זה סבל רוחניות שמחה מנטליות בודהיזם
בחירה חופשית / רצון חופשי / דטרמיניזם - מהי בחירה חופשית? איך האדם בוחר?
...רצון חופשי / דטרמיניזם - מהי בחירה חופשית? איך האדם בוחר? מהו תהליך הבחירה החופשית? מהו שורש הרצון של האדם? בחירה = תהליך שבו יש לאדם מספר אפשרויות, לכל הפחות 2 אפשרויות, שמתוכן הוא צריך לבחור באחת מהן. הבחירה היא הרגע שבו האדם מחליט איזו אפשרות לבחור מבין האפשרויות השונות. האדם בוחר בחירות רבות בהמון רבדים שונים. החל מרובד של עשייה, דהיינו, האדם בוחר מה לעשות בפועל, ועד הרובד של המחשבות, דהיינו, האדם בוחר על מה לחשוב. וגם אפילו רובד של רצון, דהיינו, האדם מעדיף לרצות דבר אחר יותר מאשר דבר אחר. מי...
חרטה וטראומה, מהי חרטה? מהי טראומה? איך נוצרת חרטה? איך נוצרת טראומה? איך להתמודד עם חרטה? איך לטפל בחרטה? אני מתחרט, איך להתחרט? איך להביע חרטה? איך להתמודד עם פוסט טראומה? העיקר זה הרגע הזה, הרגע של ההווה
חרטה וטראומה, מהי חרטה? מהי טראומה? איך נוצרת חרטה? איך נוצרת טראומה? איך להתמודד עם חרטה? איך לטפל בחרטה? אני מתחרט, איך להתחרט? איך להביע חרטה? איך להתמודד עם פוסט טראומה? העיקר זה הרגע הזה, הרגע של ההווה
...חרטה? איך נוצרת טראומה? איך להתמודד עם חרטה? איך לטפל בחרטה? אני מתחרט, איך להתחרט? איך להביע חרטה? איך להתמודד עם פוסט טראומה? העיקר זה הרגע הזה, הרגע של ההווה מהי חרטה ואיך היא קשורה להווה? חרטה נתפסת לעיתים קרובות כתגובה למעשים שנעשו בעבר, אבל אליעד כהן מציין כי חרטה אינה נובעת דווקא מהמקרה עצמו שקרה, אלא מהשפעתו על המצב הנוכחי. כאשר אדם מתחרט, הוא לא עושה זאת בהכרח בגלל המעשה עצמו, אלא בגלל שהתוצאה הנוכחית אינה תואמת את ציפיותיו. לדוגמה, אדם עשוי להתחרט על כך שנסע באור אדום, אך לא בגלל העבירה...
הנאה אין סופית / ליהנות מהחיים - איך להגיע להנאה שאין לה סוף? איך ליהנות מהחיים?
...להנאה שאין לה סוף? איך ליהנות מהחיים? אין סוף. לכל הנאה שיש בעולם יש סוף. כיצד ניתן להגיע להנאה שאין לה סוף? תשובה: על ידי שהופכים את ההנאה לאמיתית באמת. הסבר: יש 2 סוגים של הנאה. 1 - הנאה סופית. 2 - הנאה אין סופית. הנאה סופית = הנאה שתלויה בסיבה כלשהי. הנאה סופית = הנאה שמתחילה ברמה X. יכולה לעלות או לרדת. אך בסופו של דבר אחרי השיא, היא תמיד תדעך. הנאה אין סופית = הנאה שאינה תלויה בדבר. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מעצמה. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מצד המהות של המציאות שנמצאת בכל דבר. הנאה אין...
לא אוהב שמסתכלים עלי, לא אוהב שנועצים בי מבטים, מה חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? חרדה חברתית, לא מרגיש בנוח עם אנשים, לא רוצה שיסתכלו עלי, מרגיש לא בנוח ליד אנשים, לחץ חברתי
לא אוהב שמסתכלים עלי, לא אוהב שנועצים בי מבטים, מה חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? חרדה חברתית, לא מרגיש בנוח עם אנשים, לא רוצה שיסתכלו עלי, מרגיש לא בנוח ליד אנשים, לחץ חברתי
...חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? חרדה חברתית, לא מרגיש בנוח עם אנשים, לא רוצה שיסתכלו עלי, מרגיש לא בנוח ליד אנשים, לחץ חברתי למה לא נעים לי שמסתכלים עלי ברחוב? אליעד כהן מסביר תופעה נפוצה שבה אדם מרגיש לא בנוח כאשר אנשים ברחוב מסתכלים עליו או נועצים בו מבטים. תחושה זו קשורה לתפיסות ולמשמעויות שהאדם מייחס למבטי הזולת, ולא בהכרח למעשה ההסתכלות עצמו. כאשר אדם מרגיש שרע לו שמסתכלים עליו, מדובר בחיסרון שנוצר אצלו, חיסרון הנובע ממשמעות מסוימת שהוא מעניק למבטם של אחרים. מדוע אנשים מפרשים הסתכלות עליה
חזרה בתשובה - מהי חזרה בתשובה אמיתית? איך לחזור בתשובה?
...בתשובה אמיתית? איך לחזור בתשובה? חזרה בתשובה. לחזור בתשובה. התבודדות. מהי חזרה בתשובה? מי שב ולהיכן? איך לחזור בתשובה באמת? תשובה = להשיב את הדבר למקום שממנו הוא נלקח. שאלה שונה מ: תשובה. שאלה = חוסר ידיעה. הדעת של האדם חסרה ידיעה. תשובה = ידיעה שלמה. האדם משיב אל עצמו את הידיעה השלמה. לחזור בתשובה. לאיפה בדיוק צריך לחזור? לחזור בתשובה = לקבל תשובות לכל השאלות = התודעה של האדם מגיעה להבנה מלאה של המציאות. התודעה של האדם מגיעה למצב שבו אין לאדם שום שאלה. האדם מצא את התשובה לכל השאלות. לחזור בתשובה...
אמונה - איך אפשר לחיות בעולם הנפרדות, בלי אמונה?
...אמונה? כפי שהתבאר, האמונה השקרית היא שורש כל הרעות שיש בעולם, כולל כולן. וכל רע שיש בעולם, קיים רק בגלל אמונה שקרית. כי באמת, הכל מושלם. וכשהאדם מאמין שלא הכל מושלם, מיד הוא מרגיש חיסרון של נפרדות וכולי. ולכן צריך האדם לבטל את האמונה, שהיא שורש כל הרעות שיש בעולם. והשאלה הנשאלת היא, כיצד אפשר לחיות בעולם בלי שום אמונה כלל? כי בלי שום אמונה כלל, האדם לא יכול לעשות שום פעולה, כי הוא לא יכול להיות בטוח בשום דבר. ובלי שום אמונה כלל, גם אין שום רצון כלל. כי האדם לא יכול להיות בטוח בשום דבר, אפילו לא...
שבי - איך מחזיקים מעמד בשבי? ומה המשמעות של זה?
...המשמעות של זה? אם נשאל את אלו ששוחררו מהשבי, מה עזר להם להחזיק מעמד מבחינה נפשית בשבי, הם יאמרו, שמה שעזר להם לא לאבד תקווה בשבי, זאת המחשבה שלהם על העולם שמחוץ לשבי. כי כאשר האדם נמצא בשבי האויב ומנסים לשבור את רוחו, האדם מחזק את עצמו ואת רוחו, על ידי זה שהוא זוכר את הבית ואת החיים שאותם הוא עזב. והמחשבה של האדם על החיים שמחוץ לשבי, היא זו שעוזרת לאדם להחזיק מעמד בשבי. וכל תהליך שיש בעולם, יש בו שכל שאמור ללמד את האדם על כל שאר התהליכים שיש בעולם. והמשמעות של העניין הנל, היא שלפעמים כל אחד ואחד...
ניגוד רצונות, פחד לפגוע באחרים, אחדות יוצרת בעיות של נפרדות, משנה או לא משנה, רוצה לא רוצה, לא רוצה מספיק, קונפליקט פנימי, קונפליקט רגשי
ניגוד רצונות, פחד לפגוע באחרים, אחדות יוצרת בעיות של נפרדות, משנה או לא משנה, רוצה לא רוצה, לא רוצה מספיק, קונפליקט פנימי, קונפליקט רגשי
...פחד לפגוע באחרים, אחדות יוצרת בעיות של נפרדות, משנה או לא משנה, רוצה לא רוצה, לא רוצה מספיק, קונפליקט פנימי, קונפליקט רגשי למה נוצרת בעיה כאשר אנחנו רוצים דברים מנוגדים? כאשר אדם נתקל במצב שבו יש לו רצונות מנוגדים, הוא חווה קונפליקט פנימי עמוק. לפי אליעד כהן, כל מצב של ניגוד רצונות או קונפליקט בין רוצה ללא רוצה גורם לאדם סבל נפשי ורגשי משמעותי. הוא הסביר שהבעיה היא שבמצב הזה, מצד אחד האדם רוצה להשיג משהו, ומצד שני הוא לא רוצה להתאמץ או לא רוצה מספיק כדי להשיג אותו. אליעד נותן דוגמה על אדם שרוצה...
התאבדות - מהי מהות הרצון של האדם להתאבד? ואיך להתאבד באמת?!
...מהות הרצון של האדם להתאבד? ואיך להתאבד באמת?! כי לפעמים חושב האדם להתאבד. ובעיני האדם, להתאבד, פירושו לעזוב את גופו כאן בעולם הזה, ולעבור למצב אחר ללא גוף וכולי. כי החומר שממנו עשוי הגוף, החומר הזה קיים לנצח, והוא רק משנה את צורתו כל הזמן, וכך גם התודעה. ואם התודעה היא חלק מהגוף, אז היא ממשיכה להיות קיימת, מאחר שגם הגוף ממשיך להיות קיים, ואם היא נפרדת מהגוף, גם אז היא ממשיכה להיות קיימת בכל מקרה (ואם התודעה מחוברת אל הגוף, לאיזה חלק בדיוק היא מחוברת? והאם כאשר גופו וגם מוחו של האדם גדל, האם הוא...
הפכים נמשכים, האם הפכים נמשכים זה לזה? איך נוצרת משיכה? למה אני רוצה אותה? למה אני רוצה אותו? האם הפכים באמת נמשכים? למה הפכים נמשכים? האם רק הפכים נמשכים? התאמה זוגית, משיכה זוגית, התאהבות זוגית, למה אני אוהב אותה?
הפכים נמשכים, האם הפכים נמשכים זה לזה? איך נוצרת משיכה? למה אני רוצה אותה? למה אני רוצה אותו? האם הפכים באמת נמשכים? למה הפכים נמשכים? האם רק הפכים נמשכים? התאמה זוגית, משיכה זוגית, התאהבות זוגית, למה אני אוהב אותה?
...זה לזה? איך נוצרת משיכה? למה אני רוצה אותה? למה אני רוצה אותו? האם הפכים באמת נמשכים? למה הפכים נמשכים? האם רק הפכים נמשכים? התאמה זוגית, משיכה זוגית, התאהבות זוגית, למה אני אוהב אותה? האם הפכים נמשכים זה לזה? אחת השאלות הנפוצות בתחום המשיכה הזוגית היא האם הפכים נמשכים זה לזה. התשובה הנכונה לשאלה הזו, לפי אליעד כהן, היא לא. הוא מסביר כי יותר נכון לומר ששונים נמשכים, אך לא בהכרח הפכים מוחלטים. אנשים נמשכים לשוני, אבל השוני יכול להתבטא במגוון אופנים, ולא תמיד מדובר בהפכים. מה הכוונה בשוני? אליעד מסביר...
אימון אישי בגישה רוחנית
...אוריינטציה רוחנית מוצאים עניין בקואוצינג כיוון שהוא מציע נתיב להתפתחות אישית, אבן היסוד לכל עבודה רוחנית אמיתית. עם זאת, מאמנים ומתאמנים בעלי גישה רוחנית מביעים לעיתים קרובות אי נוחות מהסגנון של האימון הקלאסי, שנתפס בעיניהם כמנוגד לכמה עקרונות רוחניים בסיסיים. כמאמן אישי החוקר אסכולות רוחניות במשך 25 השנים האחרונות, אני מוצא שאימון הוא כר נפלא לשילוב של עקרונות רוחניים. לתפיסתי אימון אישי מועצם מאוד כאשר משולבים בתוכו עקרונות רוחניים, ובמאמר זה אציג כמה עקרונות לאימון אישי בגישה זו. מה הארוע הזה...
בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
...ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?. בית הכלא השמור בעולם שאין שום אפשרות בעולם לצאת ממנו, ובית הכלא הזה הוא הרצון העצמי של האדם. הרצון של האדם, זה שהאדם רוצה דברים זה הכלא הגדול בעולם. וזה בית הכלא השמור בעולם כי אי אפשר לצאת ממנו. המהות של כלא - מקום מוגבל - מקום שמחליטים לך, נותנים לך לעסוק עבודות פרך. מענים אותך ולא משלמים לך אם זה אכזרי יותר. בית הכלא זה הרצון העצמי של האדם, מאמלל אותו. הרצון העצמי...
יום הכיפורים - יום הכיסופים
...הכיפורים - יום הכיסופים יום הכיפורים, כהגדרת הכתוב, הינו שבת שבתון. היום היחידי בלוח העברי שהגדרתו שבת שבתון הינו יום הכיפורים. ניתן לחלק הימים בלוח העברי לארבע, האחד ימים רגילים. השני ימים טובים, חגים. השלישי יום השביעי, שבת. הרביעי הינו שבת שבתון, יום הכיפורים. כל יום ויום משמעותו עימו, כך גם לגבי החגים וכך לגבי השבת. ראש השנה, תחילת השנה, יום בו כל באי עולם עוברים לפניך, יום בו העולם כולו נידון מי לחיים מי למוות. יום, בו עם ישראל נידון בו לחיים טובים ולשלום. מהותו של יום ראש השנה הינו שמחה, שכן...
טיפול בטריכוטילומניה
...מיוונית: טריקס=שיער טיל=משיכה - מריטה= מאניה= שיגעון מודל לטיפול קוגניטיבי התנהגותי + ביופידבק מאת: דר יגאל גליקסמן מילות מפתח: טריכוטילומניה. דחף בלתי רצוני. OCD התנהגות טורדנית כפייתית. CBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי. ביופידבק. שליטה רצונית. תקציר: הטריכוטילומניה ידועה כהפרעה נפשית טורדנית כפייתית של תלישת שיער במיוחד באיזור הראש (קרקפת, גבות, שפם, זקן. היא קשורה ליכולת השליטה בדחפים ומלווה בדרך כלל בטקס של עיסוק בשיער שנתלש (שזירה, או לעיסה). המאפיין העיקרי הוא הדחף הבלתי נשלט לתלוש שיער. בדרך...
קשר השתיקה: הפחד שלא מדברים עליו
...אני יודעת על עצמי לפחות, שאני לא פעם עסוקה בפחד מכישלון. מה יקרה אם זה לא יצליח, אם לא יקבלו אותי, אם לא יבואו אליי, אם לא ייצא לי וכו. אבל היום פגשתי בפחד אחר, שהתגלה כמשמעותי יותר, עבורי לפחות, מאשר הפחד מכישלון. אולי כבר ניחשתם - הפחד מהצלחה. זה קרה כשעמדתי לשלוח מייל לשלושה אנשים ולהציע להם את הסדנה שלי - סדנת העצמה נשית בנושא של לאהוב את הגוף. והנה, בתחילה צץ ועלה לו הפחד מכישלון - מה אם הם לא יענו, הם לא יתייחסו בכלל, הם יגידו שזה לא מספיק טוב, שאין לי מספיק ניסיון וכו. ואז לפתע, שמתי...
EFT - מה זה EFT?
...Freedom Technique, ובתרגום חופשי, טכניקת החופש הרגשי או טכניקת השחרור הרגשי. מדובר בטכניקה מופלאה בפשטותה ומדהימה בעוצמתה, לשחרור חסימות אנרגטיות ולריפוי של מגוון בעיות גופניות ורגשיות כאחד. ניתן לתאר את ה - EFT כסוג של דיקור פסיכולוגי. אלא שאת המחטים מחליפים תיפופים על נקודות מסוימות בגוף - נקודות של המרידיאנים - המהווים את ערוצי האנרגיה לפי הרפואה הסינית. התיפוף מתבצע תוך כדי התמקדות של האדם בנושא בו ברצונו לטפל. EFT, בדומה לקינסיולוגיה ולגישות נוספות בעלות ראיה הוליסטית, מבוססת על ההנחה שהאיר...
משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1
...- חלק 1 מתוך: זמן יהודי חדש: תרבות יהודית בעידן חילוני. עורך ראשי: ירמיהו יובל. ירושלים: כתר, 2007. הקדמה בין הסוציאליזם, תנועה כלל - עולמית שמחוללה היה יהודי שהתכחש לעמו, לבין הציונות, תנועה שקמה כולה למען יהודים, עומדת משנה שהיא ספק תיאוריה מדעית ספק תנועה חברתית ופוליטית, השואפת אף היא לתיקון העולם בדרכה שלה, ומקיימת דיאלוג בלתי - פוסק עם התרבות כולה מזה ועם היהדות מזה. הכל בכל יש בדיאלוג השני: מאפיינים יהודיים, התכחשות ומרד נגד היהדות, ניכוס והזרה הדדיים, ומעל לכל תזכורת כי פעולה לשינוי העול...
אימון אישי - טיפים לזוגיות מוצלחת
...אישי - טיפים לזוגיות מוצלחת זוגיות אמיתית היא שותפות והתפתחות משותפת המעצימה ומובילה לצמיחה!!! בזוגיות חשוב - להיות מי שאני באמת, ללא מסכות והעמדות פנים. לעיתים, הרצון להיות בזוגיות גורם לנו לנסות להתאים את עצמנו למי שאנו חושבים שאנו צריכים להיות, על מנת שיאהבו אותנו. אך אין אנו יכולים להעמיד פנים לאורך זמן. ובסופו של דבר אנו חוזרים לדפוסים המקוריים שלנו. וכאשר בן / בת הזוג מגלים שאיננו מה שהצגנו ולמעשה הוא / היא התאהבו בדמות שהוצגה. ההשלכות מובילות לתסכולים, התנפצות הפנטזיה וחוסר אימון בזוגיות...
ייסורים - בהשראת "ייסורי ורתר הצעיר"
...ייסורי ורתר הצעיר לא קראתי את הספר, אבל שמו בהחלט מתאים. כי מה שאני חווה לא פעם הם ייסורים. פשוט כך. כשמגיעים אליי אנשים ואני לא בטוחה אם מה שעשיתי נכון, אם אני מדייקת, אם אני קולעת בול, אם אני באמת מצליחה לעזור לאדם שמולי - אז אני מתייסרת. אני מתחבטת בכך שוב ושוב, אני מתלבטת לגבי זה קודם כל ביני לבין עצמי ולא פעם גם פונה לאחרים כדי שיביעו את דעתם המקצועית ויעזרו לי בכך. האמת? זה מעייף ומתיש. הייתי רוצה להיות בטוחה בעצמי, להרגיש שעשיתי כמיטב יכולתי ושמה שעשיתי זה בסדר גמור. הבעיה היא שאני לא פעם...
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
...(aha vimokkh) 3.33 אננדה, ישנן שמונה חירויות. [43] אילו הן? (1) בהיותו בעל צורה, אדם רואה צורה. זוהי הראשונה. (2) מבלי לתפוס צורה חומרית בעצמו, אדם רואה אותן חיצונית. זוהי השניה. (3) במחשבה: זה יפה, אדם ממוקד בזה. זוהי השלישית. (4) בהתעלות מעבר לכל תפיסה של חומר... במחשבה: המרחב אינסופי, אדם נכנס ושוהה בבסיס מרחב אינסופי. זוהי הרביעית. (5) בהתעלות מעבר לבסיס מרחב אינסופי, במחשבה ההכרה אינסופית, אדם נכנס ושוהה בבסיס הכרה אינסופית. זוהי החמישית. (6) בהתעלות מעבר לבסיס הכרה אינסופית, במחשבה אין דבר...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על באושר ושמחה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: באושר ושמחה, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: באושר ושמחה, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
חלום על שיניים נופלות לפרק שותפות עסק שמייצר ערך אמיתי אלימות חברתית חוזרים בשאלה להכיל את הרע מה השלבים בניתוח פחד? חרדה טורדנית לטפל בחוסר ביטחון עצמי סנוביזם או ביישנות בחורות אוהבות גברים רעים לגרום לאישה לאהוב אותך הרגשה של אושר למצוא את האושר בחיים להמשיך לאחר בגידה חוסר כבוד הדדי בזוגיות לא לקבל החלטות לחיות את הרגע בקבלת החלטות להתמודד עם התמכרות לעבודה להתמודד עם אכזבות לתת מוטיבציה לספקים מוטיבציה לפני משחק לשכנע ילד להירגע לקוח רוצה קודם כל לראות תוצאות אני רוצה להביא ילדים איך להצליח בחינוך? רוחני מת מאושר דיסוננס רוחני טיפול סכיזופרניה פרנואידית בעקבות טראומה נקמנות באקסים איך להבין את האקסית שלך? עומס על השרירים השרירים של השכל אלוהים האמיתי ההתגלות של הבורא האם הארה קורית באופן אקראי? הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ להיות אלוהים ולשתף אחרים להיות אלוהים בדמיון ירידת ערך הכסף כסף בעובר ושב מה קורה אחרי שמשיגים את מטרת החיים? סודות משמעות החיים לשכנע מישהו ליהנות לתת פירושים חיוביים אין לי בחירה חופשית אולי אתה רובוט? נוח לו לאדם שלא נברא יקומים מקבילים וטוב בלי רע עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למציאת זוגיות, מנטורינג, מאמן אישי לביטחון עצמי בנושאי באושר ושמחה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 06:03:53 - wesi4