ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמת ✔הספר להיות אלוהים - חיפוש האמת באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר, פלסבו, אפקט פלצבו, חלק 2 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הספר להיות אלוהים - חיפוש האמת באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר, פלסבו, אפקט פלצבו, חלק 2
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

הספר להיות אלוהים - חיפוש האמת באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר, פלסבו, אפקט פלצבו, חלק 2.

שאלה: מהו אפקט פלסבו?

אליעד: כדי שיהיה לך טוב, אתה צריך להיצמד לאמת. ולפעמים קשה לך להיצמד לאמת, אז עוטפים לך את האמת בשקר, ומוכרים לך משהו, ואז טוב לך, אבל טוב לך בגלל האמת שהייתה מעורבת בתוך השקר. כמו לדוגמא הפלסבו, מה זה? למשל אתה בריא, ואם היית יודע שאתה בריא היה לך טוב, אבל אתה חושב שאתה חולה, אז עוטפים לך את הידיעה שאתה בריא בתרופה. מביאים לך תרופה שלא עושה כלום, אבל אתה חושב שבגלל שלקחת את התרופה אז אתה בריא. אבל למעשה אתה כבר בריא. אבל מה שעזר לך זה האמת, כי אם היית באמת חולה לא הייתה עוזרת לך התרופה.

ממשיכים בספר להיות אלוהים, חיפוש האמת באשר היא, עמוד 306.

שאלה: מצד אחד אתה אומר לחפש את האמת ללא העדפות וללא אינטרסים.

אליעד: לא, לא אכפת לי שיש לך העדפות, רק תהיי מודעת לכך. תשקרי את עצמך, אבל תהיי מודעת שאת משקרת את עצמך.

שאלה: כל הלימוד שלך זה להגיע למסקנה שהכל אחד.

אליעד: לא נכון, המטרה תגיעי למסקנה, מה היא האמת. כשאת מחפשת תשאלי, זה אחד או שתיים, לא להניח מראש שזה אחד. המוטו הוא שאם תבררי את האמת, תגלי שהכל אחד. את יכולה להאמין לי שזה אחד, אבל זה לא יעזור לך. את עצמך צריכה לברר שזה אחד. אני מלמד אותך איך לגלות שזה אחד. את צריכה לבדוק, האם יש הבדל בין הדברים, האם זה אחד או שניים? ולא להגיד שזה אחד, כי אולי זה לא אחד?

יש כאן שני הביטים. הראשון, למה אני מחפשת את האמת? כדי להרגיש טוב. אבל מהביט שני, אל תעדיפי שהאמת תהיה כך ולא אחרת.

שאלה: מה שמושך אותי בלימודים שלך שזה אחד.

אליעד: זה לא טוב, מה שצריך למשוך אותך זה לבדוק את האמת באשר היא, ללא הגדרה.

אם את מגדירה שזה אחד, אז למעשה את שוב נאחזת בהגדרה, את אומרת זה אחד ולא שתיים, אז לא עשית למעשה כלום. כשאת אומרת זה רק אחד, את עדיין עושה הפרדה. תחפשי להבין את האמת, וזה בלי להניח הנחות.

האינטרס הראשון של האדם בחיפוש האמת, היא להיות קיים. האדם מחפש את האמת, אבל מעדיף שהחיפוש ישאיר אותו קיים. הוא לא מחפש אמת שתעלים אותו.

שאלה: למה האדם רוצה להישאר להיות קיים?

אליעד: זאת עובדה קיימת. אם תתבונן לתוכך תראה שאתה מאוד רוצה להיות קיים. ואם תחפש ולא יהיה לך אינטרס, אז תמצא את האמת. למה אני אומר, שמי שמחפש את האמת, ועדיין רוצה להיות קיים, לא ימצא אותה? כי גם לא קיים, פירושו גם רק לא קיים. אבל את, הגם רק לא קיים, אתה לא מסוגל להכיל אותו, אם אתה רוצה להישאר קיים.

אם אתה רוצה להישאר קיים, אתה לא יכול להכיל את זה שאתה, גם רק לא קיים. האדם צריך להיות מודע לזה, כי בחיפוש זה מה שעומד בינך לבין ההבנה. בפרקטיקה, זה האגו, ההגדרות, האדם לא מוכן לוותר על האחיזה שלו, כמו למשל שהאדם רוצה שדעתו תהיה צודקת. אדם שרוצה להיות צודק זה לבוש של לרצות להיות קיים.

שאלה: איך מגיעים לזה?

אליעד: אם תחקור את האמת, אתה תגלה שאתה גם רק לא קיים. ואז תיעלם לגמרי.

שאלה: זה מפחיד.

אליעד: בדיוק, המפחיד הזה הוא זה שמונע ממך לנסות לברר מה היא האמת.

חיפוש אמיתי צריך להתחיל בבירור של מהות היש והאין. מצד אחד האדם עושה פעולות לדעת את האחד ולא לסבול, ומצד שני אתה כן רוצה להיות קיים, ולכן אתה סובל. אתה קיים כנפרד וסובל כנפרד. בסוף בסוף אתה לא קיים יותר כישות נפרדת, ולכן אתה לא קיים יותר, התודעה שלך לא מסוגלת לחוות הפרדה, את אפילו לא תחווי הפרדה בין אני ללא אני. ובמצב הזה אתה אפילו לא יודע שטוב לך, כי כדי שתדע שטוב לך אתה צריך לדעת מה הוא רע.

האנשים מפחדים מהמוות של הגוף, אדם שחושב שהוא זה הגוף שלו, אז בגלל שהוא רוצה להישאר קיים, הוא רוצה שהגוף שלו יישאר קיים, אבל זה רק לבוש של הרצון של התודעה להיות קיימת. אבל גם התודעה לא בטוח שתהיה קיימת, היא יכולה להעלם תוך רגע. הרי אף אחד לא מחייה את עצמו.

האדם לא רק שצריך להתמודד עם הפחד מוות של הגוף, הוא צריך להתמודד עם הפחד מוות של התודעה שלו, והוא גם צריך לחוות את המוות של התודעה שלו. כשאתה אומר אני, זוהי תודעה, אבל אם אתה רוצה להגיע לאחד, אין יותר אני. להיות אלוהים זה להפסיק להיות נפרד.

להיות אלוהים יש לזה שני פרספקטיבות, האחד שהתודעה שלך מתאבדת, ואין יותר אני נפרד. והפרספקטיבה השנייה היא שאתה חוזר לעצמך ואתה יודע שאתה אלוהים. זה למשל המצב שלי שאני מדבר איתך.

שאלה: איך מגיעים לזה?

אליעד: תקראי בספר הזה כמה שיותר וזה יהרוג את התודעה שלך. כאשר האדם אומר, אני ולא אני, למעשה הוא בתוך חלום, בתוך נפרדות, ואתה רוצה להתעורר מהחלום, ומה יקרה לך אם תתעורר מהחלום, תהיה בתוך עוד חלום, ואחר שוב בתוך עוד חלום, אבל אם תרצה להתעורר מכל החלומות, פירושו שתרצה להשמיד את התודעה שלך, ומה השוקר שמעיר אותך וממיס את ההפרדה? זה השכל שיש בספר הזה. אם תביני מה שכתוב בספר, ותצליחי לחוות מה שכתוב בספר, זה יעורר אותך.

אם כל פעם שיש לך בעיה תשתמשי בשכל שיש פה, זה בסוף יפרק לך את הנפרדות. למשל אדם סובל, ויש כאן עצה שאומרת שאם האדם סובל, הוא צריך להבין מדוע הוא סובל, וכך אם הוא יבין מדוע הוא סובל, הוא יפתור את הבעיה שלו.

הספר גם מגלה לך את הרמייה העצמית, ומדוע קשה לך. הוא חושף לך את הטריקים שעובדים עליך. הספר יראה לך את האמת ואתה תעלם.

שאלה: אז בספר יש אינטרס.

אליעד: את תמיד מונעת מאינטרסים. לא אמרתי שלא יהיה לך אינטרס, יש לך אינטרס, רק שתהיי מודעת אליו. אי אפשר לחפש בלי אינטרס, רק שתהיי אלוהים תהיי בלי אינטרסים. רק מי שהכל טוב לו אין לו אינטרס.

כשאתה רוצה לבדוק מה האינטרסים שלך בחיפוש האמת, תבדוק איזה כוחות שתוכך נפגעים מחיפוש האמת. לדוגמא, הרצון להיות צודק. ככול שהאדם מחפש יותר את האמת, כך זה מפרק את האחיזות שלו.

מה הפירוש של להודות שאתה לא באמת, להרחיק אותך מהאחיזה שלך בדברים שהם לא האמת. לחפש את האמת פירושו, שתתרחק מהאחיזה שלך ברעיונות שלך. אז מי נפגע? האגו, הוא רוצה להיאחז.

כשהאדם מחפש את האמת, הוא מבין את האמת, יש אותו ויש את האמת. אבל יש מצב שאני והאמת זה ישות אחת. זה נקרא הוא ומדעו אחד, שאתה ומה שאתה יודע הוא אחד. איך אני אהיה האמת? איך אני יכול להיות הרעיון, הביטוי כאן מתייחס לאלוהים האמיתי, שאין הבדל בין, הוא יודע משהו, שזה כבר שלוש דברים. אבל אצל אלוהים זה שהכל אחד. אין הבדל בין היודע, הידוע והידיעה. אם תגיע למהות של היודע או הידוע או הידיעה, תבין שזה הכל אחד.

האגו הנפרד, הוא שאחראי לכל הצרות של האדם. אבל למעשה מצד האמת, האגו הנפרד לא באמת קיים. זה כמו דמות שקיימת בתוך חלום או מחשבה של מישהו אחר. אז למעשה הוא קיים וגם לא קיים. השאלה היא, האם הדמות שבתוך החלום, חווה שהיא גם לא קיימת? האם היא חווה את המציאות גם מהעיניים של זה שחולם או חושב אותה?

ואם הישות שנמצאת בתוך החלום יודעת שהיא בתוך חלום, היא נעלמת, ואז נהפכת לישות אחרת, אבל מה זה נתן לך? אבל בשורשו היא נעלמת לגמרי, כי השורש הוא אחדות.

שאלה: האחדות היא רק אין?

אליעד: אם היא רק אין, אז היא קיימת. ולכן האחדות היא גם יש ואין.

שאלה: אתה כאן מאכיל אותנו ידע, ואתה אמרת שהידע צריך לבוא מתוכנו.

אליעד: אני נותן לך חומר למחשבה שאחר כך בבית תבדקי אם הוא נכון או לא נכון. וככול שתקראי יותר, המחשבה שלך מתחדדת, וכך תוכלי לבדוק אם זה נכון או לא נכון. ודבר שני, נכון שאמרתי לך שאת צריכה להבין את זה מתוכך, אבל למשל כשאת אוכלת לחם, האם את זורעת וקוצרת וכו'? את למעשה בכסף שאת משלמת עושה את כל הדברים האלה, וכך את יכולה לאכול את הלחם. מי שיקרא את הספר, זה למעשה מקצר לו את הדרך.

מה שכתוב פה נמצא בתוכך, זה מעורר את מה שכבר נמצא בתוכך כדי שתחשבי עליו עוד פעם. בתכלס זה שאנחנו קוראים את הספר, זה לא פותר לך את הבעיות, כי זה לא מכניס אותך לחוויה.

שאלה: אז אני צריכה לקרוא את זה בריכוז?

אליעד: לא, את צריכה לקרוא את זה גם בריכוז. שימי לב לדפוס חשיבה, כל פעם שאת מצמצמת אני אומר לך, לא. את למעשה תמיד מגדירה, ואני אומר לך שלא צריך להגדיר. נכון צריך גם ריכוז, אבל לקרוא בלי להבין גם טוב, כי משהו נתפס.

האגו של האדם לא רוצה לברר את המהות העצמית שלו, כי הוא יודע שהוא יעלם. אבל מצד שני, כל מה שהאגו רוצה, זה להבין את מהותו העצמית ולהיעלם. האדם מנסה להבין את עצמו, וכאשר הוא מתקדם, הוא מתחיל להתייאש מהלימוד. ואיך? הוא נותן לך ללמוד, אבל כל הזמן שומר להיות קיים. כי מצד אחד הנפרדות רוצה להיכלל באחדות, ומצד שני האחדות רוצה שתהיה נפרדות.

והאדם מטעה עצמו, ומחפש את האמת שמחוצה לו, במקום להבין מיהו ומהו. האדם מנסה להבין הרבה דברים, כמו מי ברא את העולם, אבל את עצמו הוא לא חוקר, ולא יודע מי הוא. ואם הוא לא ידע מי הוא, איך יבין את המציאות.

זה מקביל לתהליך של לקחת אחריות, כמו לא לגלגל את האחריות החוצה, אלא לקחת אחריות על עצמך, כך האדם צריך להסתכל פנימה ולא החוצה.

לכן בשלב ראשון, האדם צריך להסתכל פנימה, ולהבין מיהו ומהו האני שאיתו הוא כל כך מזדהה.

למשל רצחו מישהו, אז דבר ראשון שאליך להבין הוא, מי האני שראה שרצחו את האדם, זה אירוע שנובע מהאני.

שאלה: זה נשמע שהאני הוא זר.

אליעד: נכון, מצד אחד הוא הכי אוהב אותך, ומצד שני הוא זה שאחראי לכל המחדלים.

האני הוא משהו מופשט, ולא מוגדר, ולכן קשה לחקור מי אני. אבל מאחורי האני, עומד אלוהים. את צריכה להבין, מי זה שחושב, מי זה שרוצה, מה תפקידו, מה הוא עושה כאן, האם הוא תמיד קיים או לא תמיד קיים, איך הוא קיים?

כי אם למשל האני של האדם הוא ישות משוגעת, הרי שכול המידע של האני שגוי ושקרי. אולי האני הוא ישות משוגעת, שכול מה שהיא חושבת הוא שקרי ומטעה? לכן האדם צריך לשאול שאלות ולבדוק אולי כל מה שהוא חושב לא נכון. ואולי האדם יפחד להשתגע, אם הוא ישאל שאלות אלו, אז אם טוב לו שלא ישאל, אבל אם לא טוב לו, בסוף הוא יצטרך לשאול אותם. אם אף שיטה לא תעבוד לך, אז בסוף תצטרך לבדוק האם אתה משוגע או לא.

לאדם יש בעיה בחיים בגלל שהוא יודע משהו, ולכן אתה צריך להבין מה הצורה שבה אתה תופש את המציאות. כשאני רואה למשל בית, מה גורם לי לראות את הבית ולא את הפיל שנמצא מאחורי? הרי כל התפיסה של האדם נגזרת מההבנה שלו, וההבנה מושתת על חוקי הלוגיקה, ולכן לשאול, מה היא אותה חוקיות שלפיה אני מבין את המציאות?

אם תתבונן בשאלה, מה היא מהות השכל ומהות התפיסה? אתה תראה לדוגמא, שהשכל לא יכול להבין שדבר והיפוכו זה אחד. ולכן הוא מוגבל לתפוס שדבר והיפוכו זה אחד. ברגע שאתה מודע לזה, אז אם אתה מנסה להתבונן על המציאות שלך, על הבעיות שלך, אז אתה מודע מראש שאתה מתבונן דרך התפיסה שאומרת שדבר והיפוכו זה לא אחד. אבל אם אתה מודע לזה, אז אתה אומר, אולי לא נכונה מגבלת התפיסה לי? כל זמן שאתה לא מבין את המגבלה שלך, אז אתה לא יכול להסתכל מחוצה לה, אבל אם אתה מבין שאתה לא חווה נכון את המציאות, בגלל שהרגש שלך לא נותן לך להבין שדבר והיפוכו זה אחד, אז תשאל, אולי זה כן אחד, ואני לא חווה זאת, אולי בגלל שאני מוגבל? רק אם האדם מבין את כללי המשחק שלו, רק אז הוא יוכל להתחיל לחשוב שאולי זה כן אחד.

חווית האני שלך קיימת, רק בגלל חווית התפיסה של האני. האני לא יכול לתפוס שדבר והיפוכו זה אחד, ולכן הוא חווה אני ולא אני, ולכן הוא חווה שהוא קיים.

מהות השכל וקיומך העצמי תלויים אחד בשני. כי אם היית מבין שדבר והיפוכו זה אחד, אז לא היית קיים כנפרד. והשטן הוא שמזין את השכל ואת האני שלו.

שאלה: מי הוא השטן?

אליעד: השטן זה האני. האני הנפרד הוא השטן.

שאלה: האם אין בנפרדות משהו טוב?

אליעד: יש משהו טוב, רק אם את יודעת שאת אלוהים. השטן למעשה משרת את אלוהים. השטן פירושו, הרע, הנפרדות.

קיומו של האני הוא עצמו הטעיה של השטן. והוא עצמו השטן. והאדם עצמו הוא השטן של עצמו. מה זה שטן? זה מישהו שעושה רע, והרי אתה השטן, ולכן אתה הוא זה שעושה לעצמך רע. לכן כל הרע שלך הוא בגלל בשטן, שזה הקיום שלך כנפרד.

בספר כתבתי שהרע הוא טוב מאוד, הכוונה שטוב מאוד הוא גם טוב וגם רע. שברגע שהאדם מגיע לאחדות עם המציאות, השטן הרע נעלם ונולד שטן אחר שהוא טוב מאוד. טוב מאוד, זה מנקודת מבט שלא צריך שיהיה טוב, כמו באחדות שלא צריך שיהיה טוב כי כבר טוב, ולכן זה טוב מאוד.

השטן הרע רוצה להמשיך להיות קיים, ולכן שולח את האדם לחקור כל מיני דברים שונים, ורק הגילוי העצמי של האדם, הוא זה מה שיציל את האדם.

והאינטרס המודחק ביותר של האדם, זה שהוא רוצה להמשיך לסבול, ולהיות קיים כישות נפרדת. האדם שואל את עצמו, מה מונע ממני להבין? האינטרס שרוצה לסבול ולהיות קיים כנפרד. ולכן האדם לא מחפש את האמת ללא אינטרסים, ולכן הוא גם לא מגיע לאחדות.

למעשה הנפרדות נוצרה כדי שתגלי את האמת. כשאת יודעת את האמת באופן חלקי, אז את חושבת שהנפרדות מסתירה את האמת. אבל שתדעי באמת מה היא האמת, תגלי שהנפרדות מגלה את האחדות.

אבל גם עכשיו האדם יודע מה האמת באופן יחסי, וגם לא יודע מה האמת באופן יחסי. אז מי זה שרוצה לסבול? הרי האדם בתוכו יודע את האמת, ולכן הוא רוצה לסבול, כי מצד האמת לסבול זה טוב מאוד. הכוח בתוכך שרוצה לסבול, נובע בגלל שכול כך טוב לך בתוכך מהאחדות, שאת רוצה שיהיה לך עוד יותר טוב בנפרדות.

הכוח שגורם לאדם לסבול, הוא לא סובל מהסבל, הוא נהנה מהסבל, וטוב לו שיש סבל, האלוהים שזה אתה רוצה את הצמצום וטוב לו מזה שיש צמצום. אלא מה, האלוהים שבתוכך רוצה שתמשיך לסבול, רוצה להמשיך עם הנפרדות, אבל יש בתוכך חלקים שלא יודעים שאתה אלוהים, והם לא רוצים את הסבל. החלק בך שהוא אלוהים, הוא זה שמייצר את השטן שבך, כי זה עושה לו טוב מאוד. אבל יש חלק בך, שלא יודע שהוא אלוהים, וכל מה שהוא יודע שהוא נפרד, ורוצה להיות אלוהים.

החלק שבך שיודע שהוא אלוהים, חווה את הסבל כהתגלות רצונו, אז זה טוב מאוד עבורו. אבל החלק בתוכך שלא יודע שהוא אלוהים, הוא לא חווה את הסבל כהתגלות רצונו, ולכן הוא לא רוצה את הסבל, ולכן הם רבים, ואתה רב עם עצמך. למה זאת מלחמה כל כך קשה, כי למעשה אלוהים נלחם בעצמו. זה אלוהים עצמו כאילו חתך עצמו לשניים, אחדות ונפרדות, ועכשיו הוא נלחם בעצמו. ואתה תקוע בין השניים, אתה הוא האלוהים שפיצל עצמו, והשאלה היא, עם מי אתה מזדהה? או מה אתה יודע על עצמך בעצם? כי אם אתה מבין את מהות המלחמה, אז אין מלחמה, המלחמה הופכת להיות טובה.

שאלה: האם אני יכולה לשלוט במשחק האלוהי?

אליעד: כן, לא משנה מה את מגדירה, אני אומר שזה גם זה וגם זה. כעיקרון, כאשר את חווה צמצום, תדעי שההפך הוא הנכון. למשל יש לך ספק אם את יכולה או לא, אז התשובה היא שאת יכולה.

שאלה: האם יהיה מצב שאני יוכל לשלוט בסיטואציות החיצוניות?

אליעד: כן ותמיד. אלא מה, שיקרה מצב שלא יהיה לך כוח לשלוט במה שקורה. קודם את תחווי שאת שולטת על הכל, ואחר כך תגידי שיסתדר הכל לבד. ויהיה משהו שאת תשני בפועל, את למשל תחריבי את העולם ותיצרי אותו מחדש. אבל אפילו שניתן לך לשלוט בכל, השאלה שצריכה לעלות לך, אבל מי שולט ברצון שלי? את צריכה להיות מסוגלת לכבות את הרצון שלך. ואז תביני למה את רוצה, ותביני שהכל כרצונך.

האדם צריך להבין בשלמות את האינטרס שלו להמשיך להיות קיים כישות נפרדת. ולכן הוא צריך לשאול, האם דרך אינטרס הפוך הייתי מגיע לאותה תוצאה? אם האינטרס שלי הוא להיות קיים, אז בא נבדוק מפרספקטיבה שאני לא אהיה קיים. תנסה לחפש את האמת מהפרספקטיבה שאתה לא קיים. אל תיצמד לאינטרס, פשוט תבדוק עוד אופציה.

על האדם לדעת את האמת שהוא לא ישות נפרדת, והוא לא שונה מדמות שקיימת הסרט מצויר או בחלום או במחשבה כל שהיא.

למשל את לא מצליחה להגיע לתשובה, תחשבי מה האינטרסים שלך, ואז תמציאי אינטרסים הפוכים, ותראי אם גם עכשיו את לא מצליחה למצוא תשובות. כי אולי רק האינטרסים הם אלו שלא נותנים לך למצוא תשובות.

למשל מה האינטרסים שלי, להינות, לעשות חיים, להיות שמחה, תנסי עכשיו להמציא אינטרסים הפוכים, כמו להיות מדוכאת, לסבול, להרגיש רע, ומתוך האינטרסים ההפוכים, תנסי להזדהות איתם, ומתוכם תנסי לברר את האמת.

שאלה: יש אינטרס להרגיש רע?

אליעד: למה לא, לאלוהים יש אינטרס להרגיש רע. וחוץ מזה האדם צריך להשתחרר מהאינטרס שלו להרגיש רע.

האדם מפחד לאבד את הקיום שלו, אבל בתכלס מה זה הקיום שלו? וגם אפילו אתה לא יכול להיות בטוח שתהיה קיים. והקיום שלך גם לא תלוי בעצמך. אבל אם לא תפחד לאבד את הדבר המטופש הזה, אז אתה תגלה שאתה אלוהים, זוהי חווית קיום אחרת.

מה ההבדל בין רובוט לבינך. מבחינתך, הרובוט לא יודע שהוא קיים, ואתה כן יודע. יכול להיות שהוא לפני 3 דקות נעלם, והוא רק מדבר איתנו בלי לדעת שהוא קיים. כל מה שאתה יודע על מישהי אחרת, אבל האם אתה בטוח בזה שהיא מודעת שהיא קיימת? לא.

שאלה: אתה מדבר על האמת, איך אני בודקת את האמת בחיי היום יום?

אליעד: ביום יום קרה לך, שאת לא מסכימה עם משהו?

שאלה: למשל אימא שלי בוכה על זה שהיא כבר לא יכולה לעבוד, ואני אומרת לה שהיא כבר לא צריכה לעבוד.

אליעד: יפה, תבדקי אם זה אמת או לא שאת לא מסכימה איתה. כל פעם שאת לא מסכימה עם מישהו, תנסי להבין מדוע את לא מסכימה איתו, ונסי להבין אותו.

את חייבת לנסות להבין את אימא שלך, עד שתביני אותה. לא עד שתסכימי איתה, אלא עד שתביני אותה. את נמצאת בתוך מחלוקת, היא אומרת א' ואת אומרת ב', לך לא צריך להיות אכפת מאימא שלך, אבל את צריכה להבין אותה. את חייבת להבין למה היא אומרת את זה. למה היא לא מקשיבה לך. למה היא חושבת, מה היא חושבת? ואולי מה שהיא חושבת לא האמת עבורך, ואולי לך יש אינטרסים שבגללם את לא מצליחה להבין אותה?

שאלה: אולי יש לי אינטרס שאני לא רוצה שהיא תסבול.

אליעד: אז עכשיו תהפכי את האינטרס, ותגידי, יש לי אינטרס שהיא תסבול, רק בשביל ההשתוות, ואז לראות האם היא צודקת, תנסי להתבונן על הדברים לא מתוך אינטרס אלא מה בדיוק האמת. אל תפחדי אם היא תסבול או לא, פשוט תבדקי מה האמת.

למשל עם בעלך, תנסי להבין אותו. למשל הוא אומר שצריך משהו מסוים, ואת אומרת לא צריך, את חייבת לבדוק מה האמת, צריך או לא צריך? בראש שלך את חייבת להבין אותו.

שאלה: למשל הוא כל הזמן מוכר וקונה מכוניות.

אליעד: אם הוא בא אליך לייעוץ, האם את חושבת שיש משהו לשנות בו?

שאלה: זה נראה לי טיפשי לקנות ולמכור מכוניות כל הזמן.

אליעד: עכשיו את צריכה לברר האם זה טיפשי או לא טיפשי לקנות ולמכור מכוניות. ואת צריכה לבדוק את האמת, האם זה טיפשי או לא טיפשי למכור ולקנות מכוניות.

האם היית ממליצה לכולם לקנות ולמכור מכוניות? אם לא, תבדקי, תרשמי את כל הטיעונים בעד ואת כל הטיעונים נגד, אבל את צריכה להגיע לתשובה מוחלטת, וכל הסיבות שלך בעד, מי אמר שהם נכונות, אולי הם לא נכונות. וכל הסיבות שלך נגד, אולי גם הם לא נכונות. יש בזה חיובי ושלילי

מה שאת רואה חיובי תנסי להוכיח שזה שלילי, ולהפך. זה נקרא לבדוק מה היא האמת. עד שתגיעי לתחושה של שחרור מוחלט. שתביני שזה מאה אחוז טוב לקנות ולמכור מכוניות, ותביני שזה מאה אחוז גרוע לקנות ולמכור מכוניות. שתביני שזה מאה אחוז טוב ומאה אחוז גרוע, בו זמנית, רק אז תפסיקי לחפש. זה נקרא אחד, כי אז את לא נאחזת בשום דבר.

רק שתגלי שזה רק רע ורק טוב, בו זמנית, רק אז תרגישי חופשייה. ולא יציק לך אם זה טוב או רע.

ועל האדם לשאול עצמו תמיד, אולי ההפך הוא הנכון. ואולי דווקא הדעה המנוגדת היא האמת. ועל האדם לכפור בכל, ולא להאמין בשום דבר. ואת כל הכעס שיש לאדם שיפנה אותו לכיוון האמונות שלו. כמה שהוא עצבני, יזרוק את זה על האמונות, כי האמונות הם השטן.

שאלה: האם אתה יכול לתת דוגמא לאמונה.

אליעד: כל דבר בחיים שאת חושבת שיש בו צד חיובי או שלילי, זה נקרא אמונה. כי מה שאת חושבת שזה שלילי זה אמונה, כי אולי זה חיובי, ומה שאת חושבת שהוא שלילי, זה אמונה, כי אולי זה חיובי.

ועל האדם לנסות לשקר במצח נחושה, על כל מחשבה שנראית לו אמיתית. ולשאול, שאולי ההפך הוא הנכון. והאדם צריך לחשוף את כל הנחות היסוד שלו, ולערער אותם, עד שהוא מגלה את האמת, שהוא אחד לגמרי, ואז האדם נעלם לגמרי, ואז מתחילים החיים הטובים.
זה הכל אחד המוות נכון או לא נכון בריאות יעוץ תחושה של על חוקי הלוגיקה נחישות להשתחרר לבכות לא רוצה אלוהים אמת האמת האמת באשר היא הספר להיות אלוהים חיפוש אמת חיפוש האמת חיפוש האמת ב להיות אלוהים ספר להיות אלוהים פלסבו פלסיבו
אמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחוייבת, אמת מוחלטת
... אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחוייבת, אמת מוחלטת ובו יתבאר העניין של אובייקטיביות וסובייקטיביות. ויתבאר, מהי אמת אובייקטיבית ומהי אמת סובייקטיבית? והאם באמת יש בעולם משהו שהוא כולו אך ורק אובייקטיבי? וכיצד ניתן להגיע לאמת אובייקטיבית? ומה היתרונות וגם מה החסרונות, של להיות אובייקטיבי? ועוד. ואובייקטיבי, פירושו, שאינו תלוי במתבונן בו. וסובייקטיבי, פירושו, אישי. דהיינו, שהוא תלוי במתבונן בו. לדוגמא אדם עיוור שלא רואה מולו בית. שמבחינה אישית סובייקטיבית, האמת שלו היא, שאין מולו בית. אבל מבחינה ש נחשבת לבחינה אובייקטיבית, דווקא כן יש מולו בית, למרות שהוא לא רואה אותו. או במילים אחרות, כאשר האדם חושב על משהו כלשהו שהוא אמיתי, אך באמת הוא טועה, הרי שהאמת של אותו האדם, היא אמת אישית וסובייקטיבית בלבד. אך כאשר האדם חושב על משהו שהוא אמיתי, והוא באמת כך, הרי שהדבר הוא אובייקטיבי. ונחדד: אמת אובייקטיבית = אמת מוחלטת = אמת אחת = אמת מחוייבת = אמת בלתי תלויה - וזאת, לעומת אמת סובייקטיבית = אמת יחסית = הרבה אמת = אמת אפשרית = אמת תלויה. כי אמת אובייקטיבית, יש רק אחת כזו. וזו אמת מוחלטת, שהיא נכונה באופן מוחלט, ושמחוייב שהיא נכונה ושהיא אינה תלויה במתבונן בה. אבל אמת סובייקטיבית, היא אמת יחסית, ביחס למתבונן בה. וממילא יש הרבה אמת סובייקטיבית, כי יש הרבה מתבוננים.
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר האם האמת היא אחת או שיש כמה סוגים של אמת? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את המושג האמת היא אחת, ואת האופן שבו אנשים שונים תופסים את המושג אמת. ראשית, הוא מציג את הרעיון הבסיסי שרוב האנשים מניחים כי קיימת אמת אחת אובייקטיבית, שהיא בלתי תלויה בדעות, ברגשות או ... סובייקטיביות. אליעד מדגיש שהרעיון של אמת אחת מבוסס על ההנחה שאין סתירה או הפכים, שכן אם יש הפכים או סתירות, אז האמת כבר לא אחת. איך דוגמת הצבע של הכלי מסבירה את הרעיון שהאמת אחת? אליעד נותן דוגמה של כלי שנמצא בתוך קופסה ... להיות נכונות בו זמנית. כלומר, קיימת אמת אחת מוחלטת על צבע הכלי, למרות שהאמת הזו עדיין אינה ידועה לנו. אם אדם אומר הכלי לבן ... מביע אי - ודאות. מכאן עולה ההבחנה בין אמת אובייקטיבית ובין אמת סובייקטיבית או השערה אישית. השערה אישית מוגדרת ... מצב שבו האדם לא יודע בוודאות את האמת המוחלטת, ולכן הוא מביע דעה או השערה, אך לא יכול לטעון שהיא אמת מוחלטת. מדוע אי אפשר לומר ששתי דעות מנוגדות הן אמת בו זמנית? אליעד מבהיר שגם אם שתי דעות סותרות הן לגיטימיות, הן אינן יכולות להיות שתיהן האמת. לדוגמה, אם שני אנשים מתווכחים על קיום פיל מאחורי ... על אפשרות קיומו. האם ייתכן מצב שבו האמת האובייקטיבית אינה מוגדרת לחלוטין? אליעד מסביר שלפעמים האמת האחת לא מוגדרת עד הסוף באופן ברור, ואז במצבים ... השעה, והשעון מציג את השעה המדויקת, זו אמת מוגדרת אחת וברורה לחלוטין. לעומת זאת, אם שואלים ... שלא ניתן לדעת כרגע את התשובה עליה, אז האמת האחת היא שהמציאות מאפשרת כמה אפשרויות שכולן לגיטימיות, אך אף אחת מהן אינה האמת הסופית כל עוד לא מתבררת המציאות באופן מלא. מה תפקיד השקר והשערות בעולם של האמת האחת? אליעד טוען שהמושג שקר או דעה אישית מתקיים רק מפני שקיימת אמת מוחלטת שמתייחסים אליה. אם לא הייתה אמת מוחלטת כלשהי, המושג שקר לא היה בעל משמעות. במילים ...
חיפוש האמת, איך למצוא את האמת? איך לדעת את האמת? מהי האמת? להטיל ספק, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אבסולוטית, אמת אובייקטיבית, מודעות עצמית, תת מודע, אמת יחסית
חיפוש האמת, איך למצוא את האמת? איך לדעת את האמת? מהי האמת? להטיל ספק, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אבסולוטית, אמת אובייקטיבית, מודעות עצמית, תת מודע, אמת יחסית
... האמת, איך למצוא את האמת? איך לדעת את האמת? מהי האמת? להטיל ספק, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אבסולוטית, אמת אובייקטיבית, מודעות עצמית, תת מודע, אמת יחסית איך אפשר למצוא את האמת באופן מוחלט? אליעד כהן מסביר שכדי למצוא את האמת, האדם חייב להטיל ספק בכל דבר, אפילו במושגים ... ביותר שלו. ההנחה הבסיסית היא שאנו חיים עם תת מודע שמשפיע על התפיסות שלנו, ומעביר מסרים שלפעמים אינם מודעים לנו, כך שאנו עלולים לקבל את המידע כאמת בלי לשים לב לכך. לדוגמה, אם אדם מניח שכרגע לא יורד גשם בחדר בו הוא נמצא, אליעד אומר שכדי לדעת אם זו האמת, הוא חייב לשאול את עצמו אם הוא מסוגל לחשוב את ההפך. אם אפשרי לחשוב את ההפך, כלומר, שיש סיכוי כלשהו שכרגע יורד גשם, זה אומר שהאמת הזו איננה מוחלטת. רק אם אי אפשר אפילו לדמיין סיטואציה שבה יורד גשם (בסיטואציה שאין בה גשם), זוהי אמת מוחלטת. מהי אמת מוחלטת והאם היא ניתנת להגדרה? לפי אליעד, אמת מוחלטת היא משהו שלא ניתן להגדיר אותו בצורה חיובית, אלא אך ורק על דרך השלילה. הוא מסביר שאם ניתן להגדיר את האמת, זה אומר שאפשר לדמיין גם את ההפך שלה, ולכן היא לא תהיה מוחלטת. אמת מוחלטת חייבת להיות משהו שהאדם בטוח בו לחלוטין, כל כך בטוח עד שאינו צריך אפילו להכריז עליה כאמת. ברגע שאדם אומר אני בטוח שזו האמת, משמעות הדבר היא שעדיין קיימת אפשרות שהוא טועה. ... נוספת, אליעד מביא את הקיר ואומר שאם אדם אומר שזה קיר, האם הוא יכול לחשוב שאולי זה לא קיר? אם הוא יכול לדמיין מצב בו הדבר שהוא קורא לו קיר הוא לא באמת קיר, אז האמת לגבי אותו קיר אינה מוחלטת. הוא מדגיש שידיעת האמת המוחלטת אינה מלווה ברגש או בתחושת ביטחון, אלא היא פשוט ידיעה ללא צורך בשכנוע עצמי. פשוט יודעים זאת וזהו, ללא הרגשה או צורך באישור פנימי או חיצוני. איך התת מודע מפריע לנו לחפש את האמת? אליעד מסביר שהתת מודע שלנו הוא זה שמעביר לנו מסרים וקובע לנו מהי האמת באופן לא מודע. כלומר, התת מודע משפיע על הדרך שבה אנו תופסים את המציאות. אם רוצים להגיע לאמת המוחלטת, צריך להטיל ספק בכל מה שהתת מודע מציג כאמת, ולבחון מחדש כל מחשבה שעולה בנו. כי כל עוד התת מודע משפיע עלינו, קיימת אפשרות שנגיע למסקנה מוטעית לגבי מהי האמת. לדוגמה, אדם יכול להיות משוכנע שהוא בטוח שמשהו הוא נכון, אבל למעשה זוהי רק תחושה שנוצרת על ידי התת מודע שלו. אם הוא לא בוחן את התחושה הזו לעומק, הוא עלול להגיע למסקנה שגויה לגבי האמת. האם ניתן להגיע
חקירה עצמית, איזה נושא לחקור עם עצמך? מה לשאול את עצמי? מה באמת מפריע לי? מהי נקודת האמת שלך כרגע? ללכת עם האמת שלי כרגע, אמת חיצונית, אמת פנימית, רמות של אמת, שכבות של אמת, מדרגות של אמת, מהי נקודת האמת שלי?
חקירה עצמית, איזה נושא לחקור עם עצמך? מה לשאול את עצמי? מה באמת מפריע לי? מהי נקודת האמת שלך כרגע? ללכת עם האמת שלי כרגע, אמת חיצונית, אמת פנימית, רמות של אמת, שכבות של אמת, מדרגות של אמת, מהי נקודת האמת שלי?
... עצמית, איזה נושא לחקור עם עצמך? מה לשאול את עצמי? מה באמת מפריע לי? מהי נקודת האמת שלך כרגע? ללכת עם האמת שלי כרגע, אמת חיצונית, אמת פנימית, רמות של אמת, שכבות של אמת, מדרגות של אמת, מהי נקודת האמת שלי? מה צריך לחקור כשמבצעים חקירה עצמית? בשיחה אליעד כהן מסביר מה בדיוק צריך לחקור כשאדם יושב עם עצמו ומנסה להבין דברים לעומק, כיצד לחקור ומה באמת חשוב לשאול את עצמך. הרעיון המרכזי הוא להבין באיזה נושא כדאי למקד את החקירה העצמית כדי להגיע לתוצאות משמעותיות. אליעד מתחיל עם דוגמה קונקרטית: אם אדם רוצה ... רוצה שיאהבו אותך באופן כללי? כאן אליעד מסביר שישנן שכבות של אמת: השכבה החיצונית (הבחורה עזבה אותי), השכבה הפנימית יותר (אני רוצה שיאהבו אותי), והשכבה העמוקה עוד יותר (מדוע אני בכלל מבדיל בין אהבה לחוסר אהבה?). כל שכבה ... יותר, אך השאלה החשובה היא: באיזו שכבה האדם מרגיש חיבור רגשי ואמיתי יותר כרגע? אם האדם באמת כואב לו שאדם ספציפי עזב אותו, אז החקירה הנכונה עבורו כרגע היא לחקור את הרצון שהאדם הספציפי יחזור אליו. אין טעם לנסות לחקור משהו עמוק יותר אם כרגע אין ... בכלל רוצה שיאהבו אותי? או מדוע אני מבדיל בין טוב לרע? אם האדם באמת מרגיש פגוע מכך שצחקו עליו, אז זו נקודת האמת הנכונה לחקירה כרגע. איך לדעת מהי נקודת האמת שלך כרגע? אליעד מסביר דרך מבחן פשוט לזיהוי נקודת האמת: אם מעירים אותך באמצע הלילה ושואלים אותך מה אתה באמת רוצה?, התשובה הראשונה שעולה לך בראש באופן אינטואיטיבי היא נקודת האמת שלך כרגע. זאת אומרת, נקודת האמת היא מה שאתה באמת מרגיש ומחובר אליו רגשית עכשיו, ולא מה שאתה חושב שהגיוני לומר או שנשמע עמוק יותר מבחינה פילוסופית. אם אתה אומר באופן מיידי אני רוצה שהבחורה תחזור אליי, זו נקודת האמת שלך כרגע, ואת זה אתה צריך לחקור. אליעד ממחיש זאת על ידי דימוי נוסף: אם אתה חופר מנהרה כדי לצאת ממערה, אתה חייב להמשיך ולהרחיב את הפתח בנקודה שבה אתה נמצא ... לקפוץ מיד לשאלות פילוסופיות עמוקות מדי שאין לו כרגע חיבור רגשי אמיתי אליהן. כיצד להמשיך ולחקור את הנושא שבחרת? אליעד ממחיש דרך דוגמה פרקטית: אם נקודת האמת שלך כרגע היא אני רוצה שהבחורה תחזור אליי, עליך לשאול למה אני רוצה את זה? ומשם להמשיך לחפור פנימה. אם נקודת האמת היא אני רוצה להרגיש בעל ערך, אז עליך לשאול למה אני חושב שאין לי ערך בלי האהבה של הבחורה? וכן הלאה. כל תשובה מובילה לשאלה חדשה. אליעד מדגיש שעליך להמשיך ... מוצא. ברגע שאתה מגיע לשכבה שבה אתה כבר לא מרגיש חיבור רגשי אמיתי, עליך לעצור, לחזור לשכבה הקודמת, ולהמשיך להרחיב אותה, בדיוק כמו להרחיב מנהרה בנקודה שבה אתה נמצא כרגע. הנקודה המרכזית בדברי אליעד היא שהאדם צריך להיות מחובר לנקודת האמת הרגשית שלו בכל שלב של החקירה, ורק משם הוא יכול להעמיק ולהתקדם לחקר פנימי משמעותי. איך עושים חקירה עצמית? מהי נקודת האמת שלי כרגע? למה מפריע לי שאדם מסוים לא אוהב אותי? איך לדעת במה להתמקד בחקירה עצמית? למה אני רוצה שיאהבו אותי? מה חשוב יותר: אמת חיצונית או אמת פנימית? איך להעמיק חקירה פנימית? ...
הסתכלות פנימית, חיפוש אמת מוגדרת, אמת לא מוגדרת, להניח את המכוון, אמת שאינה מוגדרת, אמת מוחלטת, אמת יחסית
הסתכלות פנימית, חיפוש אמת מוגדרת, אמת לא מוגדרת, להניח את המכוון, אמת שאינה מוגדרת, אמת מוחלטת, אמת יחסית
... פנימית, חיפוש אמת מוגדרת, אמת לא מוגדרת, להניח את המכוון, אמת שאינה מוגדרת, אמת מוחלטת, אמת יחסית מה ההבדל בין הסתכלות פנימית ... בכניסה פנימה אל תוך עצמך. בהסתכלות פנימית המטרה פחות מוגדרת וברורה, וזו בדיוק הנקודה החשובה שאליעד מתמקד בה. מהי המטרה האמיתית של הסתכלות פנימית? אליעד כהן מדגיש שהסתכלות פנימית נכונה איננה מתוך מטרה או תכלית מוגדרת מראש. אם יש תכלית ברורה, הרי שהתכלית צריכה להיות אחת - חקר האמת . כשאדם שואל את עצמו שאלות פנימיות, המטרה שלו צריכה להיות אך ורק לגלות מהי האמת. לא מתוך כוונה להשיג משהו חיצוני או תשובה ספציפית מראש, אלא פשוט כדי לדעת את האמת באשר היא. מדוע קשה למצוא אמת מוחלטת ומוגדרת? אליעד מסביר שהבעיה ... האם יש לי בחירה חופשית?, האם אני הגוף שלי או לא?, האם יש נשמה?, האם יש קיום לאחר המוות?. הבעיה העמוקה שהוא מצביע עליה היא שאמת מוחלטת לעולם לא תהיה מוגדרת בצורה ברורה. גם כשאדם מנסה למצוא תשובה מוחלטת ומוגדרת, הוא ייתקל בסופו של דבר בפרדוקס, מכיוון שאמת מוחלטת איננה יכולה להיות מוגבלת על ... עצם החיפוש אחר תשובה מוגדרת הוא בעצמו אמונה. מה קורה כאשר מגיעים להבנה עמוקה יותר דרך הסתכלות פנימית? לפי אליעד, התהליך האמיתי של ההסתכלות הפנימית הוא תהליך שבו האדם מחפש תשובה מוחלטת ומוגדרת, אבל ככל שהוא חוקר ומעמיק, בסוף התהליך הוא מבין משהו משמעותי מאוד - האמת המוחלטת איננה מוגדרת. כלומר, בסוף ... היא שהשאלות נעלמות, כי האדם מבין שהמציאות עצמה איננה מוגדרת, ולכן אין שאלה ואין תשובה מוחלטת חד משמעית. מדוע לא ניתן לתפוס אמת מוחלטת בשכל? אליעד מסביר שהשכל ... מוגבל מטבעו, כי הוא עובד במונחים של כן או לא. הוא תמיד יחפש הגדרות ברורות וחד משמעיות, כמו יש או אין, קיים או לא קיים. אבל אמת מוחלטת היא מעבר לתפיסה של השכל. ... מדגים זאת באמצעות דוגמה פשוטה של שולחן: אדם יכול להגיד שיש שולחן ב - 100%, אבל אם יחפור יותר לעומק וינסה להבין את המהות האמיתית של השולחן, הוא יגלה שהשולחן במהותו ... וגם אין שולחן ב - 100% בו זמנית. המוחלט כולל בתוכו את ההפכים, ולכן לא ניתן לתפוס אותו בצורה שכלית. איך מגיעים להבנה של אמת שאינה מוגדרת? אליעד מבהיר שהדרך להגיע לאמת שאינה מוגדרת היא דווקא באמצעות ... מהותי בין תשובה אחת לאחרת, בין יש משמעות לבין אין משמעות. התוצאה הסופית היא הבנה שהמציאות אינה מוגדרת בכלל, וזו התשובה האמיתית והעמוקה ביותר שאדם יכול להגיע ... מוגבל יותר בתפיסות מוגדרות ואינו שבוי בתבניות השכל. סיכום התובנות העיקריות מההרצאה של אליעד כהן: הסתכלות פנימית היא חיפוש אמת ללא מטרה מוגדרת מראש. אין אמת מוחלטת שניתן להגדיר בצורה שכלית וחד משמעית. אמת מוחלטת מכילה בתוכה את ההפכים ולא ... מבין שאין שאלות ואין תשובות מוגדרות. חיפוש תשובה מוגדרת באופן מלא הוא זה שמוביל להבנה שהמוגדרות עצמה מתפרקת. איך להגיע לאמת מוחלטת? מהי אמת שאינה מוגדרת? האם יש משמעות לחיים? איך לבצע הסתכלות פנימית? מה ההבדל בין אמת יחסית לאמת מוחלטת? האם קיימת אמת אחת ברורה? ...
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר איך המוח מבחין בין אמת לשקר ובין טוב לרע? הנושא המרכזי שאליעד כהן עוסק בו הוא ההבחנה בין אמת לשקר והקשר שלה להבחנה בין טוב לרע. ההסבר העיקרי שלו מבוסס על התפיסה שהמושגים טוב ורע ואמת ושקר תלויים זה בזה באופן הדוק, ושהיכולת של האדם להבחין בין טוב לרע מבוססת על יכולתו להבחין בין אמת לשקר. אליעד מתחיל מההסבר שטוב ורע הם מושגים שמבטאים למעשה את מה שהאדם רוצה ... לבין מה שלא קורה. כאן נכנס לתמונה המושג אמת ושקר. מדוע ההבחנה בין אמת לשקר הכרחית להבחנה בין טוב לרע? אליעד מסביר שהיכולת של אדם לדעת אם הוא רוצה ... קשורה באופן ישיר ליכולת שלו להבדיל בין אמת לשקר. אמת מוגדרת אצלו בתור יכולת להבחין האם משהו קורה באמת או רק נדמה שקורה. כשאדם אומר שהוא רוצה משהו, הוא למעשה מבצע הבחנה בין מצב שבו הוא באמת רוצה את הדבר לבין מצב שבו הוא לא רוצה אותו. זוהי למעשה ההבחנה בין אמת לשקר בתחום הרצון: האדם חייב לזהות שהוא באמת מרגיש משהו מסוים ולא רק נדמה לו שהוא מרגיש אותו. דוגמאות שאליעד משתמש בהן כדי להמחיש את הקשר בין אמת ושקר לטוב ורע אליעד נותן דוגמה מפורטת של אדם שמשקיע כסף בבורסה. הוא מתאר ... בכלל בין קורה ללא קורה (היינו - בין אמת לשקר), אזי מושגים כמו טוב ורע מאבדים כל משמעות. זאת מכיוון שהטוב והרע ... שונים של המציאות. הסבר נוסף להבדל בין אמת ושקר לבין תלות וסיבתיות אליעד מתייחס לשאלה פילוסופית נוספת בנוגע לקשר בין אמת ושקר לבין טוב ורע, והיא האם מדובר בתלות הכרחית (מחויבת) או בתלות אפשרית ... בהכרח יחליק אם נשפכו מים. לעומת זאת, אמת ושקר נתפסים כתנאי מחייב לקיום טוב ורע, כי בלעדיהם לא ניתן כלל להבחין במצבים. מה משמעות ההבחנה בין אמת לשקר במונחי רגש? אליעד מרחיב ומדגיש שההבחנה בין אמת לשקר מתבטאת במיוחד ברגש ובתחושות. האמת מוגדרת כזיהוי ברור של התחושה (אני באמת מרגיש משהו), והשקר הוא מצב שבו האדם אינו יודע להבחין או מזהה בצורה שגויה את ... והרע. אם אדם אינו מסוגל להבחין מה הוא באמת מרגיש, הוא לא יכול לחוות את מושגי הטוב והרע בצורה ברורה. כיצד האדם יודע שהוא מבחין בין אמת לשקר? אליעד מציין שבפועל, כל בני האדם מבחינים במידה מסוימת בין אמת לשקר באופן אוטומטי, אפילו בלי לחשוב על כך במפורש. ההבחנה הזו קיימת בכל ... - וכך בעצם משתמש ביכולת שלו להבחין בין אמת לשקר. אליעד מחדד את הנקודה באמצעות דוגמה של אדם שלא מסוגל בכלל להבחין בין ... של הבחנה. סיכום ההסבר של אליעד על אמת ושקר, טוב ורע הסיכום של אליעד הוא שכל מושגי הטוב והרע, הרצונות וההעדפות של האדם, תלויים ביכולתו הבסיסית להבחין בין אמת לשקר. בלי הבחנה זו, האדם לא יכול לזהות כלל את הרצונות שלו, ולכן גם לא את ...
אמת ושקר, מהי אמת, מהו שקר, מהי אמת מוחלטת, דבר והיפוכו, משחק של יש ואין, הנחות יסוד, יש או אין, אחדות היש והאין, אמונה או ידיעה
אמת ושקר, מהי אמת, מהו שקר, מהי אמת מוחלטת, דבר והיפוכו, משחק של יש ואין, הנחות יסוד, יש או אין, אחדות היש והאין, אמונה או ידיעה
אמת ושקר, מהי אמת, מהו שקר, מהי אמת מוחלטת, דבר והיפוכו, משחק של יש ואין, הנחות יסוד, יש או אין, אחדות היש והאין, אמונה או ידיעה מהי אמת ומהו שקר, וכיצד ניתן להבדיל ביניהם? אליעד כהן מסביר בהרצאה את ההבדל בין אמת לשקר דרך ניתוח מפורט של משחקי יש ואין. לפי אליעד, אמת היא משהו שהאדם חווה אותו בצורה מוחשית או ברורה מאוד. למשל, כשמישהו אומר יש כאן שולחן והאדם רואה בבירור שיש שולחן, אז האמירה הזו נתפסת כאמת. לעומת זאת, אם אומרים לאדם יש כאן שולחן והוא לא רואה את השולחן, הדבר נתפס אצלו כשקר, כיוון שאין התאמה בין ההצהרה לבין החוויה שלו. דוגמה נוספת שאליעד נותן היא בנושא של הבטחות לעתיד. אם אומרים לאדם אם תעבוד כאן תקבל משכורת, האדם מדמיין את המשכורת ולכן ההבטחה נתפסת כאמת כל עוד הוא מאמין שהיא תקרה. ברגע שהוא מפסיק להאמין, הוא כבר חווה את ההבטחה כשקר. מהי אמת מוחלטת, והאם בכלל ניתן להגיע אליה? אליעד ממשיך להסביר שהמונח אמת מוחלטת מתייחס למשהו שלא ניתן בכלל לחשוב על ההיפך שלו. כלומר, אמת מוחלטת היא אמת כל כך בסיסית ובלתי ניתנת לערעור, שאין שום אפשרות לחשוב אחרת. אם ניתן לחשוב על ההיפך שלה, זו לא אמת מוחלטת. הוא נותן דוגמה לכך שכל דבר שאנו חושבים שהוא אמת, ניתן למצוא מצב תאורטי או ספק שיכול לערער עליו, ולכן אינו מוחלט. למשל, אליעד מסביר שאם אומרים יש הבדל בין יש לאין, לכאורה זו אמת ברורה מאוד. אך ברגע שאדם מתחיל להטיל ספק, הוא יכול לשאול את עצמו שוב ושוב - האם באמת יש הבדל בין יש לאין?, עד שהוא יגיע למצב שבו ההבדל כבר לא ברור לו בכלל. בשלב הזה, האדם כבר לא יכול להבדיל בין אמת לשקר, משום שההבחנה עצמה בין יש ואין התפרקה. כיצד מערערים על הנחות יסוד כדי להבין את האמת? אחת הטכניקות שאליעד מלמד בהרצאה היא לערער על הנחות היסוד שעליהן מבוססת כל שאלה. הוא מדגיש שכדי להבין באמת משהו, צריך לבדוק את הנחות היסוד שעליהן הוא מבוסס. במקום לקבל כמובן מאליו את השאלה ולנסות לפתור אותה, יש לחזור אחורה לשאלות הבסיסיות ביותר שמניעות את השאלה המקורית. לדוגמה, כאשר האדם מנסה להבין האם אמונה זו אמת מוחלטת?, במקום לנסות למצוא תשובה לשאלה הזו ישירות, צריך קודם כל לשאול מהי בכלל אמונה?, ולמה בכלל אני חושב שאמונה היא אמת?. על ידי בדיקת הנחות יסוד, האדם מגיע להבנה שאין ודאות לגבי אותן הנחות, וכך הוא מתקרב להבנת האמת. האם אפשר באמת להטיל ספק בכל דבר? אליעד מבהיר נקודה נוספת: אדם לא יכול להטיל ספק מוחלט בהכל בבת אחת, כי בכל פעם שהוא מטיל ספק, הוא נשען על הנחות יסוד אחרות שהן ... ידי המשך ערעור זה, מגיע האדם לשלב שבו ההבדלים הללו כבר לא קיימים עבורו בתודעה. הנקודה שאליעד מנסה להעביר כאן היא שההבדל בין יש ואין הוא הבסיס לתפיסה של אמת ושקר. כשאין הבדל בין יש לאין, כבר לא ניתן לדבר על אמת או שקר. כיצד מגיעים לחוויה שאין הבדל בין יש לאין? לפי אליעד, החוויה שבה האדם כבר לא מסוגל להבחין בין יש לאין נוצרת על ידי ערעור מתמשך. ככל שהאדם ממשיך להטיל ספק במושגים שלו ובתפיסות שלו, כך הגבולות בין יש לאין מיטשטשים, עד שהאדם כבר לא מסוגל להבדיל ביניהם בכלל. במצב כזה, השאלות יש או אין? או אמת או שקר? מאבדות משמעות לחלוטין, כי אין יותר אמת מוחלטת ואפילו אין יחסיות. החוויה הזו מובילה את האדם למצב של אי ידיעה אמיתית, שבה הוא לא יכול לדעת שום דבר בוודאות, משום שאין לו יותר כלים להבחין בין אמת לשקר. אליעד מדגים כיצד מצב זה נוצר על ידי תרגילי ספק וערעור מתמיד. מה המשמעות של אי - ידיעה מוחלטת? ההרצאה של אליעד מסתיימת בהסבר שאי - ידיעה מוחלטת היא מצב שבו לא ניתן כלל להגדיר אמת או שקר, כי ההבחנה עצמה בין יש לאין כבר לא קיימת. במצב זה, האדם חווה את המציאות ללא הגדרות וללא תפיסות מוגדרות, ולכן הוא נמצא במצב של אי - ידיעה ...
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
... האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית איך ניתן לחפש את האמת בצורה נכונה? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: מהי האמת וכיצד ניתן לחפש אותה? הוא מתעמק בנושא חיפוש האמת, ומסביר בצורה מעמיקה על סוגי אמיתות כגון אמת מוחלטת ואמת יחסית, ובודק איך אפשר לדעת האם משהו הוא אמיתי או לא. תחילה, הוא מתייחס לשאלה כיצד אדם יכול לבדוק אם רעיון מסוים שהוא מאמין בו הוא באמת נכון או לא. אליעד מציג שיטה לבדיקת רעיונות ואמונות, ומציע גישה מעשית מאוד: עליך לקחת את הרעיון שמטריד אותך ולנסות להפוך אותו, כלומר, לשאול מהו הרעיון ההפוך והאם גם הוא מתקבל על דעתך. אם אדם משתכנע שגם ההיפך של רעיונו נכון, סימן שהוא אינו מחזיק באמת מוחלטת, אלא אולי באמיתות יחסית בלבד. האם קיימת בכלל אמת מוחלטת? אליעד מעלה את הסוגיה אם קיימת בכלל אמת אחת מוחלטת, או שמא כל אמת היא רק אמת יחסית ותלויה באדם שחווה אותה. לפי ההסבר, האמת האובייקטיבית או המוחלטת היא אמת שקיימת באופן בלתי תלוי במי שחושב עליה, והיא תמיד נכונה בכל מצב. מצד שני, האמת היחסית משתנה בהתאם להקשר ולאדם שמסתכל עליה. אליעד מעלה את האפשרות שייתכן שהאמת שאנחנו מכירים היא רק אמת יחסית, משום שכל אדם חווה אותה מנקודת מבטו האישית. הוא מציין דוגמה חשובה: אם אדם מסתכל על קיר ואומר הקיר נמצא כאן, האם זו אמת מוחלטת או יחסית? באופן פשוט ניתן לחשוב שזו אמת מוחלטת כי האדם רואה את הקיר, אבל האם באמת אפשר לסמוך על החושים? כאן נכנס אליעד לדיון נוסף - האם החושים שלנו הם אמינים מספיק בשביל להוות קריטריון לאמת מוחלטת? שהרי חושים עשויים לטעות, כמו באשליות אופטיות או במקרים אחרים בהם אנחנו חושבים שראינו דבר אחד ובפועל היה דבר אחר. איך אפשר לדעת אם אנחנו מחזיקים באמת? אליעד מדגיש שבשביל לדעת האם אנחנו
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 2
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 2
... האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 2 מהי האמת וכיצד ניתן להבין אותה? חיפוש אחר האמת הוא נושא שמעסיק את האדם במשך אלפי שנים. זהו תהליך שיכול להוביל לפרדוקסים, שכן הבנת האמת אינה דבר פשוט. לעיתים, האדם מוצא את עצמו לכוד במבוי סתום בין שני צדדים: מצד אחד, יש את עולם הנפרדות שבו יש הגדרות, עמדות ודעות שונות, ומצד שני, יש את האמת המוחלטת שבה כל הדברים מתאחדים. על האדם להבין כי קיימות שתי רמות של תפיסה: הרמה שבה כל דבר מובחן, והרמה שבה הכל מתאחד. כיצד נוצרים פרדוקסים בתהליך החיפוש אחר האמת? פרדוקסים נוצרים כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, בין אמת לשקר. מצד אחד, בעולם המעשי נראה כי יש הבדל ברור בין הדברים, אך מצד שני, בתפיסה המוחלטת אין כלל הבחנות. לדוגמה, אם אדם מאמין שהמציאות היא יחסית, הוא יתעלם מהאפשרות של אמת מוחלטת, ואם הוא מאמין שהכל מוחלט, הוא עלול להתכחש לכל חוויית המציאות. הפרדוקס נוצר כאשר אדם מתעקש לראות את האמת באופן חד - צדדי מבלי להכיר בכך ששני הצדדים נכונים בו - זמנית. כיצד ניתן להתמודד עם הפער בין אמת מוחלטת לאמת יחסית? הפתרון לפרדוקס הזה הוא להבין ששני הצדדים נכונים בו - זמנית. כלומר, מצד אחד יש מציאות שבה כל דבר מוגדר בנפרד, ומצד שני יש אמת מוחלטת שבה אין הבחנות. אדם שמבין זאת יכול להימנע מקיצוניות ולנהל את חייו בתשומת לב למתי עליו לפעול מתוך הבחנות נפרדות ומתי עליו להכיר בכך שבסופו של דבר הכל אחד. מדוע אנשים חווים קושי בקבלת האמת? הקושי בקבלת האמת נובע מהמוסכמות החברתיות שמגדירות עבור האדם את הדרך הנכונה לחשוב, להתנהג ולפענח את המציאות. כאשר אדם מתחיל להטיל ספק במוסכמות אלו, הוא עלול להרגיש מבולבל או לחוות התנגדות מצד הסביבה. אך ככל שהאדם שואל יותר שאלות ומעמיק בחקירה, כך הוא מתקרב יותר לאמת, אפילו אם זה גורם לו לסבל זמני. האם יש אמת אחת מוחלטת? האמת המוחלטת היא שאין הבדל בין דברים. עם זאת, האדם חי בעולם שבו הוא מוכרח להבחין בין דברים כדי להתקיים. לפיכך, למרות שבסופו של דבר הכל אחד, בעולם ... חיוני להתנהלות בעולם הנפרד שבו יש הבחנות בין דברים. השקר, בהקשר הזה, הוא לא שקר במובן של הונאה מכוונת, אלא הוא תוצאה של בחירה לראות צד מסוים כאמת, מבלי להתייחס לצד השני. השקר הוא דרכם של אנשים ליצור הבחנות, אך הוא הופך לבעיה כאשר אדם לא מודע לכך שכל הבחירה שלו היא חלקית. ההכרה בכך שכל שקר הוא חלקי מאפשרת לאדם לתמרן בין האמת והשקר באופן מאוזן. מהו השקר החמור ביותר? השקר החמור ביותר הוא השקר שאדם אינו מודע לו. כאשר אדם משקר במודע, הוא מודע לכך ומסוגל לתקן, אך כאשר אדם משקר לעצמו מבלי לדעת שהוא משקר, הוא עלול להיתקל בסבל מיותר. לדוגמה, אם אדם משוכנע כי אמת מסוימת היא מוחלטת, אך למעשה מדובר בנקודת מבט חלקית, הוא עלול למצוא את עצמו לכוד בתפיסה מגבילה. מהי הדרך האידיאלית להבין את האמת? כדי להבין את האמת, אדם צריך להיות מוכן לשלם את המחיר של החיפוש אחריה. חיפוש זה לעיתים יכול להיות לא נעים, שכן הוא דורש ויתור על תפיסות ישנות או על זהות אישית שהוקמה על בסיס רעיונות מסוימים. הדרך האידיאלית היא לא להסתפק בתשובות חלקיות, אלא לבדוק את הדברים עד תום, ולחפש את האמת גם אם היא דורשת שינוי תפיסה. כיצד חיפוש
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1
... האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1 מהי האמת וכיצד ניתן להגיע אליה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה המרכזית של מהי האמת וכיצד ניתן להגיע אליה. אליעד מציין כי חיפוש האמת אינו רק תהליך אינטלקטואלי אלא גישה לחיים המחייבת בחינה מתמדת של הנחות יסוד ושאיפה להבין את המציאות כפי שהיא באמת. לדעתו, על האדם להטיל ספק בהנחות היסוד שלו ולשאול שאלות בצורה נכונה ומדויקת כדי להגיע לאמת. האם האמת היא אובייקטיבית או סובייקטיבית? אחת השאלות המרכזיות בהרצאה היא האם האמת היא אובייקטיבית או סובייקטיבית. אליעד מסביר כי אמת סובייקטיבית היא אמת שמבוססת על פרשנות אישית ומשתנה מאדם לאדם, בעוד אמת אובייקטיבית היא אמת שאינה תלויה בפרשנותו של אדם מסוים. עם זאת, הוא מדגיש כי גם כאשר אדם סבור שהוא הגיע לאמת מוחלטת, עליו לבדוק האם זו אכן אמת אובייקטיבית או אם היא מבוססת על הנחות סובייקטיביות. ... לבחון את ההנחות שמאחורי השאלה ולשאול אם השאלה עצמה נכונה ומדויקת. אליעד מדגיש כי לפעמים הדרך לאמת דורשת שינוי בגישה לשאלות שאנו שואלים. למה חיפוש האמת כרוך בספק מתמיד? חיפוש האמת כרוך בספק מתמיד בכל מה שאנו מאמינים בו. אליעד מסביר כי אנשים רבים מקבלים מידע כמובן מאליו מבלי לבדוק את תקפותו. כדי להיות מחויב לאמת, על האדם להטיל ספק בכל דבר, כולל בתפיסותיו האישיות ובמה שהוא עצמו סבור כנכון. רק בדרך זו ניתן להגיע לאמת ברמה הגבוהה ביותר. מה תפקידם של החושים בתפיסת האמת? אליעד מתייחס לשאלה האם ניתן לסמוך על החושים שלנו כמקור לאמת. הוא מציין כי החושים חשובים להבנת העולם, אך הם מוגבלים ועשויים להטעות אותנו. כדי להגיע לאמת מוחלטת, עלינו לבדוק האם המידע שאנו מקבלים דרך החושים ... מדויק ומעמיק. הוא ממליץ לשאול שאלות על כל דבר ולבחון את השאלות לפני שמחפשים תשובות. השאיפה לאמת דורשת לדעת אם השאלה עצמה מנוסחת בצורה נכונה ומדויקת. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הספר להיות אלוהים - חיפוש האמת באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר, פלסבו, אפקט פלצבו, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמת, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אמת, איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן למציאת עבודה, מטפל אישי מומלץ, מטפל הוליסטי בתחום אמת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 20:05:33 - wesi4