ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אלימות ✔אלימות במשפחה ✔על פי התאוריה הפרוידיאנית, רגשות של תוקפנות בתוך המשפחה הנן דבר טבעי מכיוון... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אלימות במשפחה
על פי התאוריה הפרוידיאנית, רגשות של תוקפנות בתוך המשפחה הנן דבר טבעי מכיוון שכל סוגי הרגשות והדחפים, החל מאהבה, דרך אשמה, מיניות ואפילו שנאה, מופיעים ומתפתחים במסגרת היחסים הקרובים בתוך המשפחה

התפישה הרווחת כי ארועי רצח אלימים מבוצעים בעיקר על ידי חולי נפש נובעת מסטיגמות חברתיות שאינן נכונות. העובדה הסטיסטית והמדעית היא שמרבית מקרי האלימות הקשים שמתרחשים בתוך המשפחה נעשים על ידי אנשים שבריאים בנפשם כאשר נדירים המקרים שבהם רצח בוצע על ידי חולי נפש. התבוננות חטופה על מקרי האלימות הרבים מהחודשיים האחרונים, הרציחות במועדונים, רציחות בין עבריינים, רציחות בין קרובי משפחה, מלמדת ש מרביתם נעשו על ידי אנשים בריאים שסובלים מהפרעות רגשיות או בעיות אישיות שונות, אך אינם מאובחנים כחולים פסיכיאטרים.

על פי התאוריה הפרוידיאנית, רגשות של תוקפנות בתוך המשפחה הנן דבר טבעי מכיוון שכל סוגי הרגשות והדחפים, החל מאהבה, דרך אשמה, מיניות ואפילו שנאה, מופיעים ומתפתחים במסגרת היחסים הקרובים בתוך המשפחה. הסיבה לכך טמונה בעובדה שהדמויות הראשונות שאנו נמצאים איתן בקשר קרוב הנן הורינו, אחינו ובבגרות ילדנו. אך טבעי הדבר שאנו נפנה כלפי אותן דמויות את עוצמת הרגשות והדחפים העזה ביותר.

זיגמונד פרויד היה אחד המדענים הראשונים שהעלה טענה זו, וכמובן בתחילה הוא זכה להתנגדות עזה מצד כל הקהילה המדעית. במחקר אנתרופולוגי מעמיק בספרות על תרבויות שונות שפרויד ערך, הוא מצא וגילה שבכל סוגי התרבויות מהנאורות ועד הפרמיטיביות ביותר, קיימים טאבו ובעקבותיו סנקציות קשות כנגד הפרה של שני דברים: האחד - גלוי עריות והשני הינו רצח בתוך המשפחה.

בחשיבה הפראדוכסלית של "הפוך על הפוך", האופיינית לפרויד, הוא סבר כי אותן סנקציות קשות שמקובלות בכל חברה אנושית, מלמדות אותנו שאגרסיה ומיניות הנם דחפים טבעים במשפחה, שכן אם הם לא היו טביעים לא היה צריך ליצור מחסומים נוקשים כנגדם. יצר האלימות קיים בכל אדם ובעיקר בין בני משפחה. כך לדוגמה, במחקר שבוצע על ידי סוכנות האף. בי. איי בארצות הברית ב - 1986 נמצא, כי שליש ממקרי הרצח באותה שנה בוצעו בין בעלי קרבת דם או משפחה על רקע של שנאה וסכסוכים במשפחה. התהליך הנפשי במסגרתו נוצר הקונפליקט בין דחפים אלו לבין חוקי המשפחה והחברה הנו מה שפרויד כינה "תסביך אדיפוס".

במהלך שנות הילדות, נתן לראות רגשות עזים של תחרות, צרות עין ועוינת גם בין אחים, מכיוון שבמהות קימת בינהם תחרות על המשאבים החשובים ביותר - האהבה, תשומת הלב והמקום שנותנים להם הוריהם. דוגמאות לכך ניתן למצוא במקורות: סיפור הרצח של קין את אחיו הצעיר הבל, המאבק המריר והקשה בין יעקב ועשו והתנהלותו האכזרית של אברהם שעמד לשחוט את בנו יצחק.

למרות שהדברים קשים לעיכול ומקוממים, כל הורה נורמטיבי שיחשוב לרגע עם עצמו יזהה מצבים שהוא חשש שהאח הבכור יפגע בפעוט או בפעוטה שנולדו לא מכבר. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת במקרה של בן יחיד שלאחר שנים של שלטון יחיד וקבלת תשומת לב בלעדית, זוכה לשמחתו לאח קטן, ומגלה את עוצמת רגשות הקנאה והעוינות שאופיניות לתהליך טבעי זה. במצב זה של דברים הוא בהחלט עלול ללא פיקוח הורי צמוד לפגוע באחיו הקטן.

מרבית ההורים הנורמטיבים חשים לעיתים, לרגע בלהט "הקרב" מול ילדיהם רצון להכות את ילדם וזה בסדר כל עוד זה נשאר ברמת הדמיון של הרגע. יש הורים שיכולים להודות בכך בפני עצמם ולעיתים אף לצחוק על כך באמירות כגון, "לעיתים אני כבר רוצה לצלצל לשרות שאחרי על אימוץ ולשאול האם ניתן להעביר את הילד אליהם בהקדם... "

מתחושות למעשים

כבני אדם אנחנו מפחדים ממילים וכשאנו רוצים לבטא תחושה פנימית חזקה כמו "אני מת לתת לילד שלי סתירה" אנחנו מייד נרתעים מעצמנו ומדחיקים את אותן הרגשות. בפסיכולוגיה יש כלל בסיסי מאוד שאומר שכשמבטאים את הרגש במילים, הסיכוי לפעול את הרגשות קטן. כששומעים חבר שאומר שיש רגעים שהוא רוצה לתת סתירה לילדו, לרוב קטן הסיכוי שאותו חבר יהיה אלים בפועל כלפי ילדיו. בבסיסה של כל משפחה שוכנים גם כוחות הרסניים שכוללים אלמנטים של צרות עין, תוקפנות ותוקפנות כלפי שאר בני הבית ולכן הסיכוי לפריצת אלימות בקרב המשפחה היא גבוה. הדחף הטבעי לאלימות במשפחה מתרחש במלוא עוצמתו כאשר אנחנו לא מצליחים לווסת את מערבולת הרגשות ולהתמקם בצורה נורמלית אל מול יקירנו.

הכותב הוא דוקטור לעבודה סוציאלית ומרצה במרכז להבעה ויצירה בסמינר הקיבוצים
חשיבה מדעית חולי נפש חרמנות טיפול בהפרעות נפשיות הנאה מינית הפרעת אישיות הנפש רגשות פנימיים תוקפנות חברה אנושית עוצמת הרגשות אלימות אלימות במשפחה משפחה
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית מה גורם לאזרחים להזדהות עם אלימות משטרתית? כאשר אזרחים צופים בסרטונים של אלימות משטרתית, כמו במקרה של רצח גורג פלויד בארצות הברית, הם בדרך כלל נזעקים כי הם מדמיינים שהאלימות יכולה להיות מופנית כלפיהם. אנשים רבים מתחילים להתנגד לאלימות כזו משום שהם חוששים שמחר שוטר יתקוף אותם באופן דומה. אך אליעד כהן מסביר שכאשר האזרח רואה שאותו אדם שנפגע על ידי השוטר התנגד קודם לכן לשוטר, ... מוות לבין השאלה האם החייל עצמו היה צריך לקבל החלטה כזו באופן עצמאי ולבצע את הפעולה ללא סמכות חוקית. האם צריך להפעיל יותר אלימות נגד עבריינים? אליעד כהן מבהיר שמנקודת מבטו, יש היגיון בכך שהציבור ירצה להחמיר את הענישה נגד עבריינים, מחבלים ופושעים, כולל הענקת סמכויות רחבות יותר לשוטרים וחיילים להגן על עצמם, גם באמצעות אלימות פיזית. לדוגמה, אם אזרח מסכן את השוטר או את החייל, ראוי שיהיה להם הכוח והסמכות להפעיל כוח פיזי ואף להרוג, אם נשקפת סכנה אמיתית ומיידית ... חקיקה והחלפת המחוקקים אם צריך, אך לא שהשוטר או החייל יקבל החלטות כאלה על דעת עצמו ללא חוק מפורש. מדוע אסור לשוטר להפעיל אלימות שאינה לצורך? אליעד מסביר כי בעוד שישנם מקרים בהם חובה על שוטר או חייל להשתמש בכוח פיזי כדי למנוע פשע או להגן על עצמו ועל הציבור, יש גבול ברור: ברגע שהחשוד כבר מנוטרל, כמו במקרה של גורג פלויד שהשוטר המשיך לדרוך על צווארו לאחר שכבר לא התנגד, הפעלת אלימות נוספת היא פסולה ובלתי מוצדקת. אלימות כזו איננה למטרת מניעה אלא למטרת נקמה או ענישה, וזה פסול. הוא מדגיש את החשיבות של שמירת הכוח הפיזי למטרות הכרחיות בלבד, בדומה לאופן בו אב היה מפעיל כוח מינימלי כדי לעצור את ילדו שמנסה לפגוע בעצמו או באחרים, אך לא היה ממשיך להפעיל כוח לאחר שהסכנה חלפה. מה הסיכון באלימות משטרתית שאינה מבוקרת? אליעד כהן מזהיר שאם הציבור ימשיך להצדיק הפעלת אלימות משטרתית בלתי מוצדקת או מיותרת, הדבר יחזור אליהם כבומרנג. הוא מסביר שהאלימות תתחיל באירועים קטנים של התנגדות או חוסר ציות קל לשוטר, ותיגמר באירועים חמורים של רצח על ידי שוטרים, כפי שקרה בארהב עם גורג פלויד. הוא מציין שאנשים שחושבים לי זה לא יקרה ומצדיקים אלימות היום, אולי ימצאו את עצמם במצבים דומים בעתיד. כיצד נכון לפעול מול עבריינים ומחבלים? אליעד טוען שלגיטימי ואף מומלץ להעלות את רף הענישה למחבלים ... הוא צריך לבחור מחוקקים מתאימים לכך, במקום להאשים שופטים או משטרה שאינם מיישמים את החוקים שלא קיימים. מדוע לא ראוי להפעיל אלימות מעבר למינימום הדרוש? אליעד כהן מדגיש כי שימוש בכוח הוא לגיטימי רק לצורך הגנה או מניעת פשע. כל שימוש בכוח מעבר למינימום הנדרש, כמו המשך הכאת אדם שכבר מנוטרל, הוא אסור מוסרית ומסוכן חברתית. הוא מזהיר שכל הצדקה לאלימות כזו עלולה להוביל לתרבות של לקיחת החוק לידיים, מה שיגרום לאנרכיה ולאובדן שליטה. הדרך הנכונה לדעתו היא החמרת הענישה במסגרת החוק בלבד. אלימות משטרתית כלפי אזרחים האם מגיע למחבלים עונש מוות? כיצד להילחם בטרור? מה הגבול לשימוש בכוח על ידי שוטרים? מדוע אסור לשוטרים לקחת את החוק ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1 איך להגיב לילד שמתנהג באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו? כאשר ילד פועל באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו, חשוב להבין תחילה מדוע הוא בחר בדרך זו. למשל, אם ילד רואה שמישהו מתכנן לפגוע בו, בחברו או אפילו בחיה שהוא אוהב, הוא עשוי לבחור באלימות מתוך אמונה שזה הפתרון הטוב ביותר לסיטואציה באותו רגע. אליעד מסביר כי ברגע ... למנוע זאת, נשאלת השאלה האם תגובתו הייתה ראויה או לא. אם נניח שילד דחף ילד אחר כדי למנוע פגיעה בחתול, בית הספר עשוי להגיד שזוהי פעולה לא נכונה, כי הוא הפעיל אלימות. אך אליעד מסביר שכדאי לברר את הנקודה העקרונית: האם הפעולה של הילד נבעה מתגובה ... שיש להקנות לילדים. כאשר הילד רגיל לנתח את נקודת המבט של הצד השני, הוא פחות נצמד לעמדה שלו באופן נוקשה. תהליך זה מונע קונפליקטים ומקטין את הסיכוי שהילד יפעל באלימות, מכיוון שהוא כבר רואה מראש את החסרונות האפשריים במעשה אלים. מה לעשות כשערכי הבית והערכים של בית הספר מתנגשים? אחת הבעיות הקשות שמתעוררות היא כאשר הערכים של המשפחה שונים מאוד מאלו של בית הספר. אליעד מדגים זאת במצב שבו בבית הספר לא מקובל להפעיל אלימות בשום מצב, אבל הילד מגיע ממשפחה שמאמינה שלפעמים יש מצבים בהם הפעלת כוח מוצדקת, ... מודעת מהו המחיר המועדף עליכם כהורים וכמשפחה. אליעד מדגיש שגם החלטה זו צריכה להיות מתוך מודעות מלאה למחיר שלה, ולא מתוך התעלמות מהמציאות. האם יש הצדקה לפעול באלימות כדי למנוע אלימות גדולה יותר? ההרצאה מציגה דילמה אמיתית - האם ילד רשאי לפעול באלימות כדי למנוע אלימות חמורה יותר (כגון זריקת אבן על אדם או בעל חיים)? אליעד מסביר שההחלטה תלויה במידה רבה בערכים האישיים של המשפחה ושל הילד. יש משפחות שיסכימו שהילד יפעל באלימות מינימלית כדי למנוע נזק גדול יותר, בעוד בתי הספר בדרך כלל מתנגדים בתוקף לכל אלימות שהיא. אליעד מוסיף שהבעיה מתחדדת כאשר מדובר בהגנה על בעלי חיים, שהחברה לא תמיד ... בין בעלי חיים לאנשים, עליה לקחת בחשבון שזו עשויה להיות עמדה חריגה בבית הספר, וכך נוצר קונפליקט נוסף שיש לקחת בחשבון. כיצד להתמודד עם הנהלת בית הספר במקרים של אלימות מוצדקת בעיני הילד? כאשר הורה מגיע לפגישה עם הנהלת בית הספר לאחר אירוע כזה, אליעד ממליץ להכין מראש את ההסברים ולהיות מוכנים לשאלה: מה האינטרס של בית הספר? ולנסות לראות את האירוע מנקודת מבטם. בית הספר רוצה למנוע אלימות בכל מחיר, אך ההורים עשויים לטעון שישנם מצבים בהם פעולה אלימה מינימלית היא הדבר הנכון לעשות כדי למנוע אלימות קשה יותר. הדיאלוג עם בית הספר צריך להיות פתוח וכנה, ולהסביר כי הילד פעל מתוך ... של כל החלטה, ולימוד לראות את הדברים מנקודות מבט מרובות. כל אלה עוזרים לילד להיות פחות אימפולסיבי ולהבין יותר את ההשלכות ארוכות הטווח של התנהגותו. איך למנוע אלימות של ילדים? מה עושים עם ילד אלים בבית הספר? האם להגן על חיות זה מצדיק אלימות? איך ללמד ילד להבין את הצד השני? בעיות התנהגות של ילדים בבית הספר מה לעשות ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2 איך לשכנע ילד לא לפעול באלימות? כאשר ילד נוקט באלימות, הורים ומחנכים מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגר גדול - כיצד לגרום לילד להבין שהאלימות אינה פתרון מתאים. אליעד כהן ... מפורטת ויסודית שמתמקדת בשינוי תפיסת הילד לגבי היתרונות והחסרונות של התנהגות אלימה. הוא מציין כי כדי שהילד יפסיק לנהוג באלימות, יש צורך אמיתי לגרום לו לרצות ... פנימית, ולא מתוך איום או עונש בלבד. מדוע איומים ועונשים לא תמיד עוזרים למנוע אלימות אצל ילדים? אליעד מסביר כי האיומים, כגון יזרקו אותך מבית הספר, עשויים דווקא לעודד התנהגות אלימה אצל הילד. אם ילד אינו מרוצה ... את מטרתו. הדרך האפקטיבית היא להראות לילד כי המחיר האישי שהוא משלם על התנהגות אלימה גבוה מהיתרונות שהוא משיג ממנה, ולהמחיש זאת בדרכים שונות. איך לזהות את היתרונות והחסרונות שהילד רואה באלימות? אליעד מציע לגשת אל הילד בגישה פתוחה ולא שיפוטית. במקום להניח מראש שאלימות היא רעה, יש לעודד את הילד ... המחנך צריך לשאול את הילד אילו דרכים אחרות היו קיימות להשיג את אותה מטרה בלי אלימות. בשלב זה, הילד מציין ... שלו, עם פחות נזק או סיכון. למה חשוב להבין ולתת לגיטימציה לרצון של הילד להיות אלים? אחת הנקודות המרכזיות שאליעד מדגיש היא שלא נכון להילחם ברצון של הילד לפעול באלימות, אלא להכיר בו. אם הילד אומר ... לתת הכרה מלאה לרגשות שלו, ולהסכים איתו שבתנאים האלה אולי היה לו הגיוני לפעול באלימות. לאחר שהילד מבין שמכבדים את ההיגיון מאחורי ההתנהגות שלו, הוא מוכן יותר לשמוע על חסרונותיה של האלימות, ולבחון חלופות אחרות. מה החשיבות של השוואה בין היתרונות והחסרונות של אלימות? אליעד מסביר שיש חשיבות ... והחסרונות. במהלך השיחה, יש ליצור רשימה ברורה של סיבות שבעדן הילד רוצה לפעול באלימות (כמו לקבל מיד את מה שאני רוצה ... להבנה פנימית שהחסרונות עולים על היתרונות, ומתוך הבנה זו יבחר מרצונו להימנע מאלימות. כיצד מתמודדים עם ילד שממשיך לראות יתרונות באלימות גם לאחר השיחה? גם לאחר השיחה, ייתכן שהילד עדיין יראה יתרונות בהתנהגות האלימה. אליעד מדגיש כי ההורה לא צריך ... לא רואה את זה כפתרון מיטבי. אפשר גם להסביר לילד שההורה מבין מדוע הילד חושב שאלימות היא פתרון טוב עבורו, אך הוא ... אחרים, כולל של ההורה עצמו. מדוע מבוגרים מתקשים לתת לגיטימציה לרצון של הילד באלימות? אליעד מסביר שמבוגרים מתקשים לתת לגיטימציה לרצון של הילד באלימות משום שהם לא מוכנים להכיר בכך ...
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
... הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד? מה עושים כשהילד מתלונן שמרביצים לו? ... הילד אומר שאחיו הגדול הרביץ לו, וחשוב לא לשפוט מיד, אלא לברר עד כמה באמת הייתה אלימות פיזית משמעותית. למה חשוב לא להיכנס לפאניקה כשילד מתלונן על אלימות? אליעד מסביר שההורה צריך לשמור על רוגע, כי לרוב ילדים מגזימים בתיאור האירוע. אם ההורה ... לטפל בבעיה עצמה. איך לטפל במצב שבו אכן הרביצו לילד? במצב שבו הילד באמת חווה אלימות, ההורה מתמודד עם שתי בעיות מרכזיות: למנוע את האלימות עצמה ולוודא שלא יחזור עליה שוב. לעזור לילד לא להפוך את האירוע לדרמה מוגזמת. לדוגמה, כאשר ... נוטים לתפוס דברים באופן דרמטי. לכן, חשוב שההורה ילמד את הילד לא רק איך להימנע מאלימות, אלא גם איך לקבל מקרים מסוימים בצורה פחות דרמטית. המטרה היא ללמד את הילד להתמודד עם מצבים ... תמידי. איך נכון להגיב כשבאמת מרביצים לילד? אליעד כהן מציע שכאשר באמת מדובר באלימות, יש למצוא פתרון פרקטי שיעזור לילד להתמודד עם הסיטואציה, אבל בו - זמנית חשוב מאוד ללמד ... נפשי חזק יותר, ויהיה פחות לחוץ או היסטרי בעתיד. הדגש הוא על איזון בין טיפול באלימות האמיתית לבין פיתוח יכולת רגשית להתמודד עם מצבים לא נעימים. איך להתמודד עם אלימות בין אחים או במשפחה? אליעד מדגיש גם את החשיבות של ניהול נכון במצבים של אלימות בין אחים. במקום מיד להעניש את האח הגדול שהרביץ, צריך קודם כל לברר לעומק מה קרה. ההורה לא צריך לקחת צד באופן אוטומטי, כדי לא לגרום לסכסוך מוגבר או תגובת שרשרת של אלימות נוספת. תגובת יתר של ההורה יכולה דווקא להחמיר את הבעיה וליצור דינמיקה שלילית בתוך המשפחה. ... ולטפל בשורש הבעיה במקום רק להתמקד בהענשה. איך לענות לילד שהרביצו לו? איך לטפל באלימות בין אחים? מה עושים כשהילד מתלונן שהגננת הרביצה לו? איך ללמד ילד להתמודד עם אלימות? איך להרגיע ילד בוכה? איך להגיב כשהילד דרמטי מדי? ...
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2 ואחרי שהבנו ששורש האלימות החברתית, הוא בכך שאנשים אלימים כלפי עצמם. עכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד בעצם אפשר לעצור את האלימות החברתית? ומה בדיוק אפשר לעשות כדי לגרום לאותם אנשים אלימים, להתחיל לאהוב את עצמם ולהיות פחות אלימים ויותר רגועים? ולשאלה הזאת יש המון תשובות. ויש את התשובות שהן עוסקות רק בסימפטומים במקום בבעיה עצמה. כגון התשובות שצריך להגביר את ... הן עצות שטובות כמו כוסות רוח למת. וזה משום שהן לא מטפלות בבעיה בשורשה. וגם אם אכן צריך לעשות זאת בפועל, הרי שאין בכך די כדי לגרום לאלימות החברתית להיעלם. ויש גם את התשובות שאומרות שהעיקר זה החינוך. ושצריך להשקיע בחינוך. ושצריך לחנך את בני הנוער לסובלנות. ויש כל מיני קמפיינים נגד אלימות וכיוב. וגם כל הדברים האלו, הם לא ממש יעילים. כי מה שהם עושים בעצם, זה הם מגנים את האלימות, אבל הם לא מספקים שום מענה אמיתי לדבר שגורם לאדם להיות אלים. כי אפשר לעשות אין ספור קמפיינים נגד אלימות. ואפשר לנסות לחנך את האדם מבוקר עד ערב נגד אלימות. אבל בזמן אמת כאשר האדם ירגיש כעס עצמי, זה לא ממש יעניין אותו שאלימות זה דבר לא טוב. והוא בכל זאת יפעל באלימות. ולא זו אף זו, שלפעמים בגלל שיש ככ הרבה קמפיינים נגד אלימות, דווקא בגלל זה האלימות מתגברת. כי יש אנשים שכל הקמפיינים האלו נגד אלימות, הם בעצם מחנכים אותם להיות אלימים. כי כאשר מציגים בקמפיין איזה אדם אלים , ואומרים שהאלימות זה לא בסדר. הרי שאומנם מצד אחד אמרו שהאלימות היא לא בסדר. אבל מהצד השני הרי מציגים אדם שהוא מתנהג באלימות, למרות שאומרים שהאלימות היא לא בסדר. ויש הרבה אנשים שמתחילים לראות באלימות דרך לגיטימית להתנהגות, דווקא בעקבות כל הפרסומים נגד אלימות. כי האמירה נגד האלימות שיש אותה בקמפיין, היא אמירה בעיקר פילוסופית. שאומרת לאדם שאלימות זה לא טוב וכולי. אבל מהצד השני, הקמפיין מראה לאדם, כיצד אנשים כן בוחרים להתנהג באלימות. וכאשר האדם רואה בפרסומת אדם שמתנהג ב
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
... האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות מהי תסמונת האישה המוכה וכיצד היא מתפתחת? תסמונת האישה המוכה מתארת מצב בו אישה נותרת במערכת יחסים אלימה פיזית או נפשית, למרות שהיא חווה פגיעות רגשיות ופיזיות, ... המוכה? הסיבה לכך שהתסמונת נקראת האישה המוכה ולא הגבר המוכה היא שבדרך כלל, גברים הם אלה שמפעילים אלימות כלפי נשים. סטטיסטית, גברים הרבה פעמים יותר חזקים פיזית, ... לתסמונת האישה המוכה? הטקסט מציע מספר גורמים אפשריים שיכולים להוביל אישה להישאר במערכת יחסים אלימה: תלות רגשית ופחד להיות לבד: האישה עשויה להרגיש שהיא אינה ... הפנימיות שלהן, שלפיהן הן לא טובות מספיק או לא יכולות להסתדר לבד, מה שמוביל אותן להישאר בקשר אלים מתוך תחושת תלות. מה משמעות הטענה אישה מוכה תמיד הכתה קודם? הטענה ... או לא מרצה אותו. מבחינת הגבר, הוא עשוי להרגיש נפגע או מאוכזב, ובמקום לדבר על רגשותיו, הוא מגיב באלימות. ההכאה הרגשית: לדוגמה, אם האישה לא מספיק אוהבת, לא עונה ... רואה זאת כהכאה רגשית, ואז הוא מגיב בהכאה פיזית. הוא עשוי להרגיש שהיא הכתה אותו, מה שמעורר את האלימות מצידו. הכאה נפשית עצמית: בנוסף לכך, האישה יכולה גם להכות ... יכולה להסתדר לבד, אני לא מספיק טובה, וכתוצאה מכך היא מרגישה שהיא שווה פחות ומתחילה להישאר בקשר אלים. מה הקשר בין תסמונת האישה המוכה לבין תפיסות דתיות? כפי שמסביר הטקסט, ישנה הקבלה בין מערכת יחסים דתית לבין מערכת יחסים אלימה. אדם דתי מאמין כי אלוהים תמיד צודק, ואם קורה לו רע, זה בגלל ... מהם הגורמים שהופכים אישה לקורבן המכה את עצמה? הטקסט מציין שאישה עשויה להימצא במערכת יחסים אלימה משום שהיא פוחדת להתמודד עם תחושת חוסר ערך עצמי. נשים רבות ... את התחושה שהן תלויות בגבר, וכאשר הן מתחברות עם תחושת תלות, הן שומרות את עצמן במערכת יחסים אלימה. מהו פתרון אפשרי לתסמונת האישה המוכה? הטקסט מציע פתרון ... לפתור את הבעיה החיצונית, כלומר, להבין את הסיבות לתלות ולשקול את האפשרות של עזיבת מערכת היחסים האלימה. חשוב לשפר את הערך העצמי וללמוד לאהוב את עצמך מבלי להיות תלוי באחרים. האם כל קורבן אלימות הוא אשם במצבו? הטקסט מבקש להבהיר שאין כוונה להצדיק את התוקף. כל תוקף הוא אשם במעשה האלימות, ואין שום הצדקה לשימוש באלימות. אולם, ברמה הפסיכולוגית, יש לקורבן חלק מסוים בלקיחת אחריות ... הוא היה יכול לזהות את הדינמיקה במערכת הקשר ולפעול לעזוב או לשנות את המצב. תסמונת האישה המוכה אלימות במשפחה תסמונת שטוקהולם התעללות נפשית איך לצאת ממערכת אלימה לקיחת אחריות בזוגיות חוסר אהבה עצמית הסבר מלא ומעמיק על ... מהי תסמונת האישה המוכה? מדובר במונח המתאר מצב שבו אישה נמצאת במערכת יחסים, והיא חווה בתוכה אלימות פיזית. כלומר, בן הזוג מכה אותה בפועל, באופן פיזי, וכן ... זאת קוראים לזה תסמונת האישה המוכה ולא הגבר המוכה? תשובה: משום שבדרך כלל, גברים הם אלה שמפעילים אלימות פיזית כלפי נשים, ולא להיפך, לפחות ברוב המקרים הסטטיסטיים. גברים אמנם עשויים להיות מוכים נפשית, אך בפועל, אצל נשים ניכרת יותר האלימות הפיזית כלפיהן. הסבר מפורט על מקור התופעה השאלה שמעלה ... לא באמת טובה ושאולי לא תוכל להצליח בלעדיו. הפחד הזה מחזק את התחושה שהיא תלויה בו, ולכן למרות האלימות היא ממשיכה לדבוק בקשר. הטענה שאישה מוכה תמיד הכתה קודם זהו ... בראשו של התוקף, זה נתפס כאילו היא עשתה לו רע. הוא מרגיש נפגע או מאוכזב, והתגובה שלו היא להשתמש באלימות פיזית. במילים אחרות, מבחינתו, היא זו שהכתה קודם רגשית ... מחזיקה בתפיסות האלו, היא הופכת את עצמה לפגיעה, היא מרביצה לעצמה נפשית, ואז נכנסת למערכת יחסים אלימה. הקבלה למערכות יחסים דתיות - אלוהים והחטאים הטקסט מעלה גם ... הגבר כחזק והיא את עצמה כחסרת כוח. קורבן שמאשים את עצמו - מדוע זה קורה? הטקסט מסביר שבמצבים של אלימות, הקורבן מעדיף לעתים להישאר עם תודעה של אני אשם ולא לנסות ... צדיק - וזה מערער את כל הבסיס האמוני שלו. לכן, קל יותר להאשים את עצמי ולדבוק במערכת היחסים האלימה, מאשר להתמודד עם אפשרות שאולי הצד השני (הגבר או האל) איננו ... ההבדל בין הסבר לאחריות עוד הודגש בטקסט שאין כאן כוונה להצדיק את התוקף. אין בשום אופן הצדקה לאלימות או הבנה מוסרית של התנהגות אלימה. התוקף טועה, אסור לו להרים יד או לנקוט אלימות מכל סוג, וזה לא משנה כמה הוא נפגע רגשית, או כמה אהבה הוא ... שלא יכלו לעשות כלום הטקסט מזכיר שיש מקרים נדירים שבהם באמת הקורבן לכאורה לא יכול היה למנוע את האלימות: ילד שנחטף, אזרח במדינה שבה קבוצה קיצונית (כמו דאעש) ...
אלימות - מהי מהותה ושורשה - מתי היא טובה?
אלימות - מהי מהותה ושורשה - מתי היא טובה?
אלימות - מהי מהותה ושורשה - מתי היא טובה? מהי באמת אלימות, והאם כולנו אלימים? אליעד כהן פותח את הנושא של אלימות באמירה פרובוקטיבית ומפתיעה: כל אדם בעולם אלים בצורה כלשהי. לכאורה, כולנו רוצים לחשוב שאנחנו לא אלימים, אך אליעד מסביר שכל פעולה או אמירה שמגדירה משהו, מבדילה ... או מתנגדת לדבר אחר, היא למעשה פעולה של אלימות. לדוגמה, כאשר אדם אומר זה טוב וזה רע, הוא מפעיל אלימות על המציאות עצמה. למה זאת אלימות? כי הוא שולל משהו, הוא מפריד בין שני דברים ואומר שאחד ... מישהו טוען שהכל טוב ואין רע, גם זו אלימות, מכיוון שהוא אלים נגד הרע. מדוע להעדיף את הטוב על פני הרע? אולי הכל רע? מי החליט ... לכן כל סוג של הגדרה, אפילו חיובית, היא אלימות, כי היא מכילה התנגדות לדבר אחר. האם גם בפעולות הפשוטות ביותר יש אלימות? אליעד נותן דוגמאות מאוד בסיסיות להמחשת הרעיון שכל פעולה בעולם, אפילו הפשוטה ביותר, היא פעולה אלימה. למשל, לכבות אש זו אלימות, כי אתה נגד האש הבוערת. לדרוך על הרצפה זו אלימות, כי אתה מתנגד למשטח. כל כוח שמתגבר על כוח אחר מוגדר כסוג של אלימות. כל פעם שאדם מגדיר דבר מה, לדוגמה, אם יש לפניו קיר והוא אומר זה קיר, הוא אלים. למה הוא אלים? כי הוא שולל את האפשרות שיש פה גם מטוס. למה להתנגד לאפשרויות אחרות? האם אפשרי מצב ללא אלימות בכלל? אליעד טוען שקיימת פרספקטיבה יחידה שבה אין שום אלימות. זהו מצב של אחדות מוחלטת, שבו הכל נמצא במקום אחד, כל ... מתקיים בו זמנית ובאותו מקום, ואז אין אלימות, כי אין התנגדות לשום דבר. כדי להגיע לתפיסה כזו, האדם ... וגם את הבלתי מוגדר כישות אחת. מתי אלימות הופכת לבעיה? אליעד מסביר שיש שני סוגים של אלימות: אלימות כמשחק: זהו מצב שבו אדם מבין שכל המאבקים הם רק משחק, לא ... באמת משמעות אמיתית לניצחון או להפסד. אלימות מסוג זה היא טובה ומקובלת. אלימות רצינית: כאשר האדם לוקח את ההגדרות שלו ברצינות רבה מדי, ... כאן מתחילות המלחמות, השנאה והסבל. כל האלימות הרצינית שבעולם נובעת מדיכאון קיומי. אנשים לא מבינים למה ... למציאות רצינית וכואבת, וזה שורש כל האלימות והסבל. כיצד אלימות היא העונש של האדם עצמו? העונש האמיתי של ה
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות איך אלימות יכולה להיגמר אם לא תגיב? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ההתמודדות עם אלימות, תורות משחקים ותגובות, במיוחד בהקשר של ילדים. במהלך השיחה, נדונה השאלה האם תגובה לאלימות מחייבת תגובה חזקה יותר בעתיד, או האם עלינו לבחור שלא להגיב בכלל. הקונספט של תגובה גוררת תגובה נמצא בלב השיחה, במיוחד כאשר מדובר במצבים של אלימות בין ילדים, וההשלכות של הימנעות מתגובה לעומת הגברת ההתמודדות. האם תגובה לאלימות תגרום לתוצאה גרועה יותר? תחילת השיחה עוסקת בהנחה כי התמודדות עם בעיות יכולה למנוע את הצמיחה שלהן. אליעד מציג את השאלה אם לא תגיב במצב אלימות, האם תתמודד עם תוצאה גרועה יותר בעתיד? נמתחה השיחה על כך שלפעמים עלול להיות מצב שבו אם לא תגיב, הסיטואציה לא ... אך גם ייתכן שהתוצאה תהיה גרועה יותר, תלוי במצב ובסיטואציה. ישנו חיפוש אחר האם נכון לא להגיב? ומה תהיה התוצאה אם לא אגיב?. השיחה מציינת גם את השאלה אם התמודדות עם האלימות בצורה ישירה יכולה להחמיר את המצב. האם תמיד כדאי להגיב במצבים של אלימות? נראה כי השאלה האם תמיד כדאי להגיב? עוסקת בחשש שבני אדם או ילדים יכולים להרגיש כאשר הם מתמודדים עם אלימות. התשובה לשאלה זו לא תמיד חד משמעית. לפעמים תגובה לאלימות יכולה להחמיר את המצב, במיוחד אם היא מקדמת את המחולל של האלימות להרגיש חזק יותר. דוגמת השיחה מכילה מצב של ילד המכה ילד אחר ומחפש תגובה. אם הילד המוכה לא מגיב בכלל, יתכן שהילד ... האם צריך להילחם או לוותר? במהלך השיחה עולה גם השאלה האם עדיף להילחם או לוותר. הדוגמאות מציינות את החשיבות בהבנה מתי כדאי להילחם ומתי כדאי להימנע מכך. ילד המגיב לאלימות עם אגרסיביות, יכול להיתקל במצבים שבהם התגובה הזו לא תהיה מועילה ותחמיר את המצב. חשוב להבין, האם להילחם או לוותר זה לא תמיד פתרון פשוט, ויש הרבה גורמים שמשפיעים על החלטות אלו, כולל פחד, תגובות אחרות, ומבנה הדינמיקה של האלימות. האם לשתוק או להילחם? בסופו של דבר, אליעד מציע דרך התמודדות שבה חשוב גם לשתוק לפעמים. הוא מתאר את ההבדל בין שתיקה ... משמעה לא להגיב כלפי חוץ, בעוד עידום משמעה גם לא לחשוב על הנושא בלב. ההבנה היא שלא תמיד יש צורך להגיב בחזרה, ושלעיתים שתיקה יכולה להיות הדרך היעילה ביותר להתמודד עם אלימות. מהם הגורמים המשפיעים על ההתמודדות עם אלימות? לאורך השיחה, אליעד מדגיש שהמציאות לא תמיד ניתנת לניבוי, ולכן אי אפשר לדעת תמיד אם התגובה תהיה חיובית או שלילית. לעיתים קרובות, אנשים מונעים על ידי פחד מהלא נודע ומקבלים החלטות מתוך רגש ולא מתוך שיקול דעת. ההתמודדות עם אלימות, אם כך, אינה תוצאה של נוסחאות קבועות, אלא של סדרת גורמים משתנים. ההתמודדות יכולה להשתנות בהתאם לאנשים המעורבים, למקום שבו מתרחשת הסיטואציה, ולמניעים האישיים של כל אחד מהמעורבים. האם עידום יכול להפסיק את האלימות? בהמשך השיחה, נבדק הרעיון של עידום - לא רק להפסיק להגיב אל מול אלימות , אלא גם לא להרגיש אליה בתגובה פנימית. אליעד מביא את הדוגמה של אדם ששותק מול ביזוי, ואומר כי חשוב להפסיק להתייחס לאדם התוקף לא רק כלפי חוץ, אלא גם פנימית. בשתיקה מלאה, כולל בתודעה ובלב, יש עצירה של מעגל האלימות. יתרה מכך, הוא מציין כי לפעמים מדובר בהחלטה עקרונית לא להיגרר למעגל של תוקפנות, ולא משנה מה המקרה. איך לדעת אם ... לשאלה אם להילחם או לשתוק. כל סיטואציה דורשת שיקול דעת עצמאי, וההחלטות לא תמיד ניתנות להכרעה מראש. אליעד מבהיר כי יש המון דינמיקה במצבים כאלו, ואם ילד מתמודד עם אלימות, לא תמיד הדרך בה יבחר להתמודד תהיה נכונה לגמרי או טהורה. האם תגובה לאלימות בהכרח תגרום לתוצאה גרועה יותר? איך להתמודד עם אלימות אצל ילדים? האם תמיד כדאי להילחם או לוותר? מהו תהליך העידום? האם צריך לשתוק אל מול ביזוי? האם יש פתרון חד משמעי להתמודדות עם אלימות? ...
אלימות מילולית בזוגיות, חוסר פירגון בזוגיות, אלימות מילולית בין בני זוג, גבר מכה מילולית, גבר אלים מילולית, אלימות מילולית במשפחה, גבר אלים נפשית, אישה מוכה מילולית, אישה מוכה נפשית
אלימות מילולית בזוגיות, חוסר פירגון בזוגיות, אלימות מילולית בין בני זוג, גבר מכה מילולית, גבר אלים מילולית, אלימות מילולית במשפחה, גבר אלים נפשית, אישה מוכה מילולית, אישה מוכה נפשית
אלימות מילולית בזוגיות, חוסר פירגון בזוגיות, אלימות מילולית בין בני זוג, גבר מכה מילולית, גבר אלים מילולית, אלימות מילולית במשפחה, גבר אלים נפשית, אישה מוכה מילולית, אישה מוכה נפשית מהם סוגי האלימות המילולית והנפשית בזוגיות וכיצד הם משפיעים על בני הזוג? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את ההבדלים בין כאב פיזי לבין כאב נפשי, תוך התמקדות בתפיסות של אלימות מילולית בזוגיות. הוא מתחיל את השיחה בשאלה אם האלימות הפיזית או הנפשית גרועות יותר, ומסביר את ההשפעה של כל אחת מהן. בהקשר זה, הוא מציין כי ... מהכאב עצמו, אלא מהתחושה של פגיעות בכבוד ובערך העצמי. כמו כן, אליעד משווה את ההשפעות של התנהגות אלימה בין בני זוג: לעיתים גבר שמקלל את האישה או פוגע בה מילולית עשוי להתפרש ככזה שעדיין אכפת לו, ... את המורכבות שבהבנת חוסר הפירגון, שכן לפעמים ההתנהגות הזו עשויה להיתפס כפגיעה עמוקה יותר מאשר אלימות מילולית ישירה. בנוסף, אליעד מדבר על המצבים בהם בני זוג יכולים להימנע מקבלת כאב נפשי או ... להתמודד עם המשמעות הנפשית שנובעת ממנו, כמו תחושת שליטה או חוויית ניתוק מהמציאות המכבידה. האם אלימות מילולית תמיד נחשבת גרועה יותר מאלימות פיזית בזוגיות? אליעד מציין כי למרות שכביכול אלימות פיזית נתפסת כגרועה יותר לפי חוקים חברתיים (כגון בחוקי המדינה), ישנם מצבים בהם אלימות מילולית או נפשית עשויה להיות יותר משחיתה ומשפיעה באופן חמור על הנפשו של הקורבן. הוא מוסיף כי כל מקרה הוא ייחודי, ושההבדל בין סוגי האלימות לא תמיד ברור או חד משמעי. פעמים רבות, פגיעות נפשיות או מילוליות, כמו השפלה מתמשכת או חוסר ... להוביל לתחושת ניכור, בידוד וכאב נפשי מתמשך, שלעיתים יימשך הרבה יותר מהכאב הפיזי שנגרם כתוצאה מאלימות גופנית. כיצד ניתן להבין את ההשפעה של חוסר פירגון בזוגיות? חוסר פירגון, לדברי אליעד, לא תמיד נתפס כאלימות ישירה, אך בהחלט עשוי להוות מכה לא פחות חמורה. אליעד מציין כי חוסר אכפתיות או חוסר התייחסות ... רגשית או ממחשבות, ניתן לעיתים לשנות את האופן שבו אנו רואים את המצב, וכך להמעיט בכאב הנפשי. אלימות מילולית בזוגיות חוסר פירגון בזוגיות אלימות מילולית בין בני זוג גבר מכה מילולית אלימות נפשית בזוגיות ...
העצמה נשית, מניעת אלימות נגד נשים, איך לגרום לגבר לכבד אותך? למה גברים לא מכבדים נשים? מעמד האישה, כבוד האישה, זכויות האישה, מיכל סלה, יעוד האישה, פמיניזם, שוביניזם ביהדות, שוויון זכויות נשים, שוויון בין נשים לגברים, אישה חזקה
העצמה נשית, מניעת אלימות נגד נשים, איך לגרום לגבר לכבד אותך? למה גברים לא מכבדים נשים? מעמד האישה, כבוד האישה, זכויות האישה, מיכל סלה, יעוד האישה, פמיניזם, שוביניזם ביהדות, שוויון זכויות נשים, שוויון בין נשים לגברים, אישה חזקה
... נשית, מניעת אלימות נגד נשים, איך לגרום לגבר לכבד אותך? למה גברים לא מכבדים נשים? מעמד האישה, כבוד האישה, זכויות האישה, מיכל סלה, יעוד האישה, פמיניזם, שוביניזם ביהדות, שוויון זכויות נשים, שוויון בין נשים לגברים, אישה חזקה למה גברים אלימים יותר מנשים מבחינה פיזית? אליעד מסביר כי בממוצע, גברים מפעילים יותר אלימות פיזית מנשים, משום שבאופן טבעי הגוף של הגבר חזק יותר מהגוף של האישה. בטבע, החזק בדרך כלל מפעיל כוח על החלש, לדוגמה, האריה טורף את הגדי ולא להפך. מאותה סיבה, כאשר גבר ואישה מתמודדים, יש סיכוי גדול יותר שהגבר יפעיל אלימות פיזית כנגד האישה. אולם אליעד מדגיש שאלימות איננה תכונה גברית בלבד, אלא קיימת בשני הצדדים ובדרכים שונות ומגוונות, כמו אלימות נפשית, מילולית וכלכלית. מהי הסיבה העמוקה לאלימות נגד נשים? לדברי אליעד, הסיבה האמיתית לאלימות נגד נשים נובעת מתפיסת הנשים את עצמן כחלשות וכפחות טובות מגברים. הוא מסביר בפירוט שנשים גדלות בחברה שמשדרת להן שהן זקוקות לגבר שיפרנס אותן, ישמור עליהן וידאג להן. מגיל קטן ... נשים מקבלות באופן טבעי את התפקיד החלש ביחסים, מה שגורם לגברים להרגיש בנוח להפגין אלימות כלפיהן. לדוגמה, אליעד מציין שאישה שיוצאת לדייט ומצפה שהגבר ישלם עליה, מעבירה מסר ברור שהיא חלשה וזקוקה לו. הוא מדגיש שזה לגיטימי לשחק את המשחק החברתי הזה, אבל ההשלכה ... הם יעדיפו לשמר מצב שבו הנשים תלויות בהם כלכלית וחברתית. כיצד אישה יכולה לשים סוף לאלימות כלפיה? אליעד טוען שאישה שרוצה לשים סוף לאלימות כלפיה צריכה קודם כל להפסיק להתייחס לעצמה כחלשה ותלויה בגבר. הוא מדגיש שאישה שמאמינה שהיא שווה לגבר, לא תגיע למצב שבו ינהגו כלפיה באלימות, מכיוון שמראש היא לא תהיה במערכת יחסים שבה היא מקבלת יחס לא ראוי. הוא מדגים זאת בדוגמה ברורה: רוב מקרי האלימות הזוגית אינם מתחילים במכות, אלא בזלזול ובהתנהגות לא מכבדת. אם אישה הייתה מזהה זאת בשלב מוקדם ומרגישה חזקה מספיק לעזוב, היא לא הייתה מגיעה לשלב של אלימות פיזית. אליעד מדגיש גם שהאישה אינה חייבת להביא ילדים רק כי יש לה רחם, בדיוק כמו שגבר גבוה אינו חייב להיות כדורסלן. לדעתו, אישה חייבת לפתח את עצמה, את השכל שלה ואת ... ולהפסיק לחשוב שהיא זקוקה לגבר שיפרנס וידאג לה. אישה עצמאית לא תרגיש שהיא במלכודת של אלימות. איך נשים יכולות ליצור שינוי חברתי אמיתי? אליעד מציין כי אם כל הנשים היו מתאחדות ואומרות שהן לא מוכנות לסבול אלימות, התופעה הייתה נפסקת. הוא מביא כדוגמה את השואה, שבה לטענתו, אם היהודים היו מתאגדים נגד השומרים, למרות שחלקם היו נפגעים, הם היו יכולים לשנות את גורלם. באופן דומה, אם כל הנשים היו מתאחדות נגד האלימות בחברות שמרניות כמו החברה הבדואית, הן היו מסוגלות ליצור שינוי עמוק. מדוע נשים חייבות לוותר על זכויות יתר? אליעד מדגיש כי נשים שמבקשות זכויות יתר בשל היותן נשים יוצרות מצב ... והדרישות ליחס מועדף, הן יוכלו לדרוש ולקבל יחס שוויוני ואמיתי, וכך גם להפסיק את האלימות כלפיהן. סיכום התובנות של אליעד בנושא אלימות נגד נשים: גברים אלימים יותר פיזית כי הם חזקים יותר פיזית. נשים נתפסות כחלשות כי הן גדלות לתוך תפקידים תלותיים. החברה מחנכת נשים לתלות בגברים, בעיקר בחברות דתיות. גברים חלשים חוששים מנשים חזקות ... לוותר על זכויות היתר שלהן כדי לזכות בשוויון אמיתי. אישה חזקה ועצמאית לא תסבול אלימות כי היא לא תהיה תלויה בגבר אלים. אלימות נגד נשים העצמה נשית למה הוא לא מכבד אותך? אישה חזקה שוויון בין נשים לגברים זכויות יתר לנשים מעמד האישה בחברה הדתית איך להילחם באלימות נגד נשים? אלימות נגד נשים היא תופעה רחבה ומורכבת, שבה גברים מפעילים כוח פיזי נגד נשים. יש גם נשים שמפעילות אלימות נגד גברים, אך השאלה המרכזית היא כיצד ניתן לצמצם את התופעה שבה גברים נוהגים באלימות כלפי נשים. מדוע גברים מפעילים אלימות פיזית יותר מנשים? בממוצע, גברים מפעילים יותר אלימות פיזית מנשים, וזאת מכיוון שגופם חזק יותר בממוצע. בטבע, החזק מפעיל כוח על החלש - האריה טורף את הגדי ולא להפך. אותו הדבר נכון גם ביחסים בין המינים. מאחר שגברים חזקים ... גבוה יותר שהם ישתמשו בכוח נגדן. מה באמת צריך לעשות כדי להילחם בתופעה? הגורם המרכזי לאלימות כלפי נשים הוא שנשים תופסות את עצמן כחלשות ביחס לגברים. אם נשים לא היו מוכנות לקבל אלימות פיזית מגברים, גברים לא היו מפעילים נגדן
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אלימות, איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אלימות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, הדרכה, אימון אישי לתזונה נכונה בנושא אלימות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6875 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 02:58:29 - wesi4