🖨במה קריטי להזהר באימון אישי / חינוך ילדים / טיפול באנשים?אימון אישי. כיצד אימון וקאוצינג אישי יכול לגרום לנזק למטופל? כיצד חינוך ילדים שגוי יכול לגרום לנזק לילדים? כיצד תדע שאתה לא גורם נזק למטופל שלך? כיצד ביקורת יכולה לגרום לתוצאה ההפוכה מזו הרצויה? כיצד לגרום לילד שלך לרצות להקשיב לך? כיצד תגרום לתת מודע של מישהו לרצות להסכים איתך? מה ההבדל שבין ביקורת בונה לבין ביקורת הרסנית? כיצד להעביר ביקורת בונה?
אם אתה עוסק בהוראה ובטיפול באנשים, אם אתה מחנך את ילדיך וגם אם אתה מטפל בעצמך, עליך להיות זהיר ועירני שבתהליך הלמידה שאתה מעביר את ילדיך / עצמך שלא תגרום יותר נזק מאשר תועלת.
כפי שכבר התבאר כשם שטיפול ואימון טוב יכול לגרום תועלת כך אימון וקואצ'ינג שאינו טוב יכול לגרום נזק. כל סוג של אימון יכול לגרום נזק ותועלת כאחד. לצערנו בדרך כלל קל יותר לגרום לנזק מאשר לתועלת אם לא עושים את האימון בצורה נכונה.
נדגים מהנושא של חינוך ילדים.
כאשר אתה מחנך את ילדיך עליך להיזהר ממספר דברים, עליך להיזהר שלא לייאש את ילדיך, עליך להיזהר שלא לגרום להערכה עצמית נמוכה של ילדיך כלפי עצמם, עליך להיזהר מכך שלא לגרום להם לתפוש את עצמם כאנשים כושלים, עליך להיזהר מלגרום להם לטעות הרבה יותר מאשר הם שגו קודם. כאן כמובן מתעוררת השאלה כיצד יכול להיות שביקורת שאתה נותן לילדיך / לעצמך (במידה והיא נכונה) תגרום להם להיות גרועים יותר מאשר קודם?
התשובה על כך היא הצורה והתוכן של הביקורת שנאמרת. ניקח לדוגמה ילד עשה טעות כל שהיא והתנהג בצורה לא ראויה. ביקורת חיובית המבנה שלה הוא כדלהלן:
שלב א - יש תמיד פתיחה ומעטפת חיובית מול הילד ולא כעסנית. תמיד הביקורת תתחיל במשהו חיובי כדי לגרום לבניית אמון מול הילד וכדי לגרום לו להרגיש בנוח לקבל את הביקורת. פתיחה שלילית של כעס בטון הדיבור, בצורת הדיבור או בכל צורה אחרת, גורמת מעצמה גם אם אינך רוצה בכך שהילד יתנגד למה שתאמר לו ולא משנה כמה הדברים יהיו נכונים. התת מודע של הילד מרגיש סוג של מתקפה סוג של פגיעה באגו שלו סוג של משהו משפיל ולכן אינסטינקטיבית הוא יגלה התנגדות לא משנה מה תאמר.
לעומת זאת פתיחה חיובית היא מעין סוג של פירגון, מעין מתן שוחד קטן וסמוי, הצורה החיובית שבה הדברים נאמרים גורמת לילד בצורה בלתי מודעת לרצות להכיר טובה על הצורה המכובדת שמדברים איתו וכך אתה יוצר אצלו את הרצון להקשיב לך.
ז"א בעצם שביקורת חיובית המעטפת שלה היא חיובית, הפתיחה שלה היא חיובית, הצורה שבה אתה מוכר את הביקורת היא חיובית. ביקורת חיובית לפעמים נשמעת בצורה שבה היא נאמרת כמו פירגון וטפיחה על השכם.
שלב שני הוא תוכן הדברים. ביקורת חיובית תמיד תיקח משהו חיובי ותרצה להפוך אותו לחיובי יותר. ביקורת שלילית לעומתה תיקח משהו שלילי ותרצה לתקן אותו. לדוגמה משפט כמו "אתה ילד חכם וטוב, אתה יכול לעשות טוב יותר" זה משפט בונה וחיובי. הילד שמקשיב לך מנסה הרי להבין את מה שאתה אומר לו. כדי שהוא יבין את מה שאתה כהורה אומר לו, הוא חוזר לעצמו על הדברים שאמרת לו בתוך המוח והמחשבה שלו. הוא חוזר על המשפט "אני ילד חכם וטוב, אני יכול לעשות טוב יותר". זה משפט בונה ומצוין, כי אתה גורם לילד לתפוש את עצמו כילד חיובי, כילד טוב, כמישהו שיכול לעשות יותר טוב.
אתה בעצם שותל מסר תת הכרתי בילד שאומר לו שהוא ילד טוב. גם אם עכשיו הוא לא ישמע לך, אתה תרמת לו בכך ששתלת לו מסר שהוא ילד טוב ואז גם במקרים אחרים יהיה לו את הדימוי העצמי החיובי שלו שימנע ממנו לעשות טעויות אחרות. גם במקרה הספציפי הנוכחי, אתה בונה לו עבור עצמו תדמית חיובית, אתה ממקד אותו בעשייה חיובית ובשיפור בלבד. דיבור כזה של חיובי גורר חיובי הוא דיבור בונה.
לעומת זאת משפט כמו "אתה טיפש, אתה עושה טעות נוראה, תפסיק לעשות דבר כל כך רע" כאשר במקום לומר לו "תעשה משהו חיובי" אתה אומר לו "אל תעשה משהו רע", משפט כזה הוא משפט הרסני, כי אתה בעצם גורם לילד שלך להכניס לתת מודע שלו שהוא ילד לא טוב.
אם הוא ילד לא טוב אז למה הוא צריך לעשות דברים נכונים, כי אתה אמרת לו? אז מה? הוא הרי ילד לא טוב, אז מה זה משנה אם הוא לא ישמע גם לך?! אם הוא ילד לא טוב כפי שאתה שאמור לאהוב אותו אמרת לו, אז למה שהוא יעשה את הדברים הנכונים וישמע לך, הוא הרי ילד לא טוב - לא? ואם זה בגלל שכדאי וראוי לו להיות ילד יותר טוב, אז למה בעצם לא לומר לו את זה במשפט עצמו, תהיה ילד טוב יותר?!
אתה חייב ללמד את הילד שלך להתמקד בפתרונות ולא בבעיות. אם אתה אוהב אותו תעביר עליו רק ביקורת חיובית. עליך ליצור אצלו הנעה חיובית, עליך לבנות אצלו את הדימוי החיובי, עליך לגרום לו תוך כדי התהליך שבו הוא מנסה להבין את הדברים שלך, לעשות דמיון מודרך עם עצמו ולדמיין את עצמו עושה דברים חיוביים. ככל שתפרט לו יותר את האלטרנטיבות החיוביות שלו, ככל שתדבר איתו תמיד רק על דברים חיוביים, כך הדיבור שלך יגרום לו לעשות לעצמו דמיון מודרך חיובי. דמיון שיגרום לו להאמין ביכולות של עצמו להיות טוב יותר.
דבר נוסף שצריך לשים אליו לב באימון ובקואצינג, הוא שלא לייאש את השומע מלהאמין ביכולת שלו לעשות את הדברים שאתה רוצה שהוא יעשה. משפטים חיוביים, בונים אצלו הערכה עצמית גבוהה וטובה, ביקורת שעוסקת בפתרונות מגבירה את האמונה של הילד ביכולות של עצמו לבצע את הנאמר.
לעומת זאת אמירות שאינן חיוביות גורמות להפך, הן בונות אצל השומע דמיון עצמי שלילי, הן הורסות את ההערכה העצמית שלו, מה שיגרום גם להתדרדרות שלו לטעויות ולשגיאות נוספות. ביקורת שלילית מייאשת את הילד וגורמת לו לפקפק ביכולת שלו להיות טוב, כי היא בעצם משדרת לו שהוא חלש, טיפש כיו"ב. היא לא גורמת לו לרצות להיות טוב יותר, היא גורמת לו לייאוש ולהערכה עצמית גרועה.
אז כפי שהבנו כנ"ל, חינוך טוב גורם לשומע אותו לרצות לעשות את הדברים בגלל המעטפת שבה הם נאמרים. חינוך טוב גורם לשומע אותו לבניית ההערכה עצמית שלו ורצון להיות טוב יותר. שים לב למילים שאתה אומר. לכל מילה יש משמעות בונה וקטלנית כאחד. שים לב לצורה שבה אותה אומר את הדברים. דבר תמיד בצורה חיובית, תעביר תמיד ביקורת בצורה של שיפור עצמי וכך תשיג את המטרות החינוכיות שלך טוב יותר.
קורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושרקורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושרקורונה וכושר, 7 טיפים לאימון כושר בבית, 7 שיטות לאיך להפוך אימון כושר קל לקשה, 7 שיטות איך להפוך משקלי עבודה קלים לקשים, איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל? איך ליצור עומס על השריר בלי משקל? כושר איך להתאמן בבית בלי הרבה משקל בזמן הקורונה? בתקופת הקורונה, רבים מתמודדים עם אתגר האימון בבית עקב סגירת חדרי הכושר. אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להתאמן בבית בצורה יעילה, גם כשאין הרבה משקלים זמינים, תוך שימוש באסטרטגיות שונות כדי להפוך משקל קל לקשה. מדוע המשקל לא באמת חשוב לגוף במהלך האימון? אליעד מסביר שהגוף לא יודע איפה מתאמנים, לא מזהה אם מדובר בחדר כושר או בבית, ולא מודע לכמות המשקולות ... יודע זה כמה הוא מתאמץ בפועל. המפתח הוא יצירת עומס וגירוי על השרירים. איך הופכים משקל קל לכבד יותר באימונים בבית? להלן טיפים מפורטים להפיכת משקלים קלים לקשים יותר באימון: הרחקת המשקל מהגוף: ככל שהמשקל רחוק יותר מהגוף, העומס על השריר גדול יותר. החזקת המשקולות במרחק מהגוף מגבירה משמעותית את ... משמעותית את מספר הסטים והחזרות, למשל 50 חזרות או 10 סטים, כדי לגרום לעייפות השריר ולהעמיס עליו באופן משמעותי. אימון עד לכשל: להתאמן עד לנקודה שבה אי אפשר לבצע אפילו חזרה אחת נוספת. ככל שמתאמנים יותר לעומק, השריר חווה עומס כבד יותר, אפילו בלי משקלים כבדים. אפשר לבצע גם אימון לכשל חוזר (כמה סטים רצופים של אימון עד לכשל) להגברת הקושי. אימון בטווח תנועה הקשה לשריר עצמו: לכל שריר יש טווח תנועה בו הוא הכי מתוח או הכי מכווץ, בנקודות אלה השריר נמצא בעומס מקסימלי. אימון בטווחים אלה מעלה את דרגת הקושי גם במשקלים נמוכים. האם אפשרי לבצע כל תרגיל בחדר הכושר גם בבית? אליעד ... שמתבצע בחדר כושר ניתן לבצע גם בבית. ההבדל היחיד הוא השינוי במנחי הגוף ובמיקומי המשקל. מי שמבין את עקרונות האימון מסוגל להפוך כל חדר פשוט לחדר כושר מלא. הרעיון הוא להבין לעומק את מבנה השרירים, כיצד הם פועלים ואיך ניתן לשנות את התרגילים בהתאם לתנאים הזמינים. איך נכון להתאמן בבית עם מינימום ציוד? למי שמתאמן בבית עם מינימום ציוד, אליעד ממליץ: לנצל משקל גוף לתרגילים כמו סקוואט ושכיבות ... תרגילים מורכבים שמערבים כמה שרירים, כך ניתן ליצור עומס אפקטיבי על שריר ספציפי. להרבות בחזרות ובסטים ולהגיע לכשל מוחלט באימון כדי לפצות על חוסר משקל גבוה. היתרונות של תרגול בבית לעומת חדר כושר בתקופת הקורונה אליעד מציין שהיתרון המרכזי באימון בבית הוא הזמינות והגמישות. אין צורך במשקלים גבוהים או במגוון מכשירים. אימון ביתי המתוכנן בקפידה, עם דגש על העקרונות שהוסברו, יכול להעניק תוצאות זהות או אפילו טובות יותר מאימון סטנדרטי בחדר כושר. כיצד למקסם את תוצאות האימון הביתי באמצעות הבנת עקרונות האימון? על מנת למקסם את התוצאות, חשוב להבין לעומק את העקרונות הבאים: איפה מתחילים ואיפה נגמרים השרירים השונים בגוף. כיצד לשמור על מתח רציף בשרירים במהלך האימון. היכרות עם זוויות היישום האופטימליות לכל שריר ותרגיל. להבין כיצד ליצור עומס מתאים גם ללא ציוד מתקדם. הבנה עמוקה של עקרונות אלו תוביל לאימון אפקטיבי ומספק בבית, גם עם ציוד מינימלי. איך להפוך משקל קל לקשה? איך להתאמן בבית בזמן הקורונה? איך להתאמן בלי חדר כושר? איך לשמור על מתח בשריר? מה זה תרגילים חד - מפרקיים? איך להתאמן עם גומיות התנגדות? מה היתרון של אימון עד לכשל? איך להתאמן במשקלי עבודה נמוכים? איך להתאמן בלי הרבה משקל? איך להתאמן בלי משקלי עבודה? אימוני כושר למתקדמים, מרחק המשקל מהגוף, איך להפוך משקל קל לקשה? בחירת משקלי עבודה, אסטרטגיות באימוני כושר, איך להתאמן בבית? איך לבנות חדר כושר בבית? תרגילים חד מפרקיים, תרגילים רב מפרקיים, איך לבודד את השריר? איך ליצור גירוי ... על מתח בשריר סביב זווית היישום, לשמור על מתח בשריר סביב זווית הישום, כמה סטים לעשות? כמה חזרות לעשות? להתאמן עד לכשל, אימון לכשל, שמירת מתח בשריר, זווית אופטימאלית של השריר, להרחיק את המשקל מהגוף, אימוני משקל גוף, איך להתאמן בלי ציוד כושר? איך להתאמן בלי חדר כושר? איך להתאמן בלי מכשירי כושר? איך להתאמן בלי משקולות? איך להתאמן עם גומיות התנגדות? לא לעבוד תרגילים רב מפרקיים, לא לערב שרירים בתרגיל, עומס על השרירים
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוףמבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוףמבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף למה כדאי להבין איך הגוף עובד באימון כושר? אליעד כהן מסביר שהמטרה המרכזית של הבנת תהליכי הגוף, במיוחד בתחום אימוני הכושר, היא להפוך את פעולת הגוף למשהו משמעותי ומחושב יותר. לדעתו, אנשים אינם חייבים להבין לעומק את התהליכים בגוף ... של הבנת מנגנון השרירים והגוף? אליעד מציין מספר יתרונות מרכזיים להבנה מדויקת של האופן שבו הגוף עובד, בעיקר במסגרת אימוני כושר ופיתוח גוף: שיפור יעילות: כשאדם מבין אילו שרירים פועלים בכל פעולה, למשל כשמרימים חפץ מהרצפה או מתיישבים וקמים מכיסא, הוא יכול לבצע את הפעולות האלה באופן הרבה יותר יעיל ובריא, וכך להימנע מפציעות או מאמצים מיותרים. הפיכת האימון לחוויה מעניינת: במקום לבצע תרגילים באופן רובוטי וחסר מחשבה, הבנת המנגנון מאחורי כל תרגיל הופכת את הפעולה למעניינת יותר, למאתגרת יותר מבחינה שכלית, ומאפשרת לפתח את המחשבה. השגת מטרות אימון בצורה טובה יותר: כאשר המתאמן מבין את השרירים, איפה הם נמצאים, כיצד הם מתפקדים, וכיצד מותחים ומכווצים אותם, הוא ... יותר - לחזק את השריר, לפתח את הגוף בצורה הרצויה או להוריד משקל בצורה נכונה ובריאה יותר. איך הופכים אימון גופני לפיתוח שכלי ולא רק פיזי? אליעד מתאר את תהליך האימון הגופני כהזדמנות לפתח את השכל, בדומה למשחקי חשיבה כמו שחמט או לימודי מתמטיקה. במקום להתייחס לאימון כפעולה אוטומטית שחוזרת על עצמה בצורה מכנית, אפשר להתייחס אליו כאל חידת היגיון: המתאמן יכול לשאול את עצמו שאלות תוך כדי האימון, כמו האם הוא מבצע את התרגיל בצורה הטובה ביותר, האם הוא מחזיק את המשקל בצורה נכונה, והאם הוא מפעיל ... מסוים מתאים יותר מאחר למטרה ספציפית, וכדומה. כל השאלות האלה מפתחות את המחשבה ומעודדות את המתאמן להשתמש בשכלו בזמן האימון ולא רק בגופו. מהן הבעיות עם אימון רובוטי וחסר חשיבה? אליעד מצביע על כך שרוב האנשים מתאמנים בצורה מאוד טכנית וחזרתית, ללא מחשבה אמיתית מאחורי הפעולה. ... עסוקים רק בפיתוח הגוף ומזניחים את השכל. עם זאת, אליעד מדגיש שזה לא חייב להיות כך. אפשר לנצל את האימון עצמו כדי לפתח את החשיבה ולהפוך לאדם חכם יותר, על ידי התבוננות מודעת וחקירת כל תרגיל ופעולה במהלך האימון. באמצעות חשיבה כזו, האימון הופך לאמצעי לשיפור השכל ולא רק הגוף. כיצד פיתוח שכלי באימון תורם לחיים בכלל? אליעד טוען שככל שאדם מפתח את שכלו באימון הכושר, הוא בעצם מפתח מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות, שתורמות לו בכל תחומי החיים. שכל מפותח מאפשר לאדם להיות מצליח יותר, ... אליעד מעודד את המתאמנים לא לפחד לחקור, ללמוד ולהבין את תהליכי הגוף והמנגנונים הפיזיים, כי כך הם ייהנו יותר מהאימון וישפרו לא רק את גופם אלא גם את שכלם ואת איכות חייהם בכלל. איך להתאמן בצורה חכמה? מה ההיגיון של תרגילי כושר? איך פיתוח הגוף משפיע על השכל? מהם היתרונות של הבנת מנגנון השרירים? איך להפוך אימון כושר לחוויה מעניינת? למה לא להתאמן בצורה רובוטית? איך לפתח את החשיבה באימון גופני? 1.מטרת התוכן בנושא הזה 1) לגרום לך להשתמש בשכל שלך, גם תוך כדי שאתה משתמש בגוף שלך, בין אם זה במהלך אימון גופני ובין אם זה בחיי היום יום, בביצוע פעולות יום יומיות, באמצעות התבוננות בתהליכים הפיזיים של הגוף 2) להפוך את אימוני הכושר שלך לסוג של חידת היגיון, שצריך להפעיל בה את השכל ואת המחשבה ולא רק את הגוף 3) להפוך את אימוני הכושר ליותר מעניינים, בגלל האתגר המחשבתי שיש בהם תוך כדי אימון, בכך ששמים לב לכל פרט ופרט לפרטי פרטים 4) ללמוד לא לעשות דברים מתוך הרגל, אלא להתבונן בהם ולהבין ... לך לפתח את השכל שלך, מה שיעזור לך בחיים באופן כללי בכל תחום ותחום? באמצעות פיתוח השכל שלך בתהליך אימוני הכושר שלך, באמצעות התבוננות והפעלת השכל גם תוך כדי אימון גופני 6) לגרום לך להפעיל את החשיבה שלך, כדי לעשות כל דבר בצורה האידיאלית ביותר, לגרום לך שיהיה לך ... כל הזמן לעשות את הדברים בצורה החכמה ביותר, הנכונה ביותר, היעילה ביותר וכולי. 7) להפוך את כל התהליך של האימון הגופני, מתהליך אקראי, חסר היגיון, רובוטי, תהליך ללא מחשבה, לתהליך של יצירתיות, חשיבה, פיתוח החשיבה, הפעלת השכל וכולי. 8) והדרך לכך היא, באמצעות התבוננות על החוקיות ועל התהליכים השונים שמתרחשים במהלך האימון / פעולות פיזיות של הגוף במהלך היום יום. להסתכל על השכל שיש בכל דבר
איך להתאמן נכון? כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? כמה משקל להרים? איזה תרגיל לעשות? איך לבנות תוכנית אימון? בחירת משקלי עבודה, בניית תוכנית אימון, להרגיש את השריר, אימון לכשל, תחושה של השריר, יצירת גירוי בשריר, לגרות את השריראיך להתאמן נכון? כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? כמה משקל להרים? איזה תרגיל לעשות? איך לבנות תוכנית אימון? בחירת משקלי עבודה, בניית תוכנית אימון, להרגיש את השריר, אימון לכשל, תחושה של השריר, יצירת גירוי בשריר, לגרות את השריראיך להתאמן נכון? כמה חזרות לעשות? כמה סטים לעשות? כמה משקל להרים? איזה תרגיל לעשות? איך לבנות תוכנית אימון? בחירת משקלי עבודה, בניית תוכנית אימון, להרגיש את השריר, אימון לכשל, תחושה של השריר, יצירת גירוי בשריר, לגרות את השריר איך לבחור תרגילים נכונים לאימון? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם מחליט להתאמן, אחת השאלות הראשונות שעליו לשאול היא איזה תרגילים לבחור. למשל, אם רוצים לאמן את שריר היד הקדמית, יש עשרות ... המלצות ספציפיות באתר, יש להשתמש גם בשיקול הדעת ולחקור באופן אישי את מבנה הגוף והאנטומיה. כמה משקל צריך להרים באימון? לדברי אליעד כהן, השאלה כמה משקל להרים אינה השאלה החשובה באמת. הסיבה לכך היא שהגוף אינו מודע למספר המדויק ... במשקל חופשי, או מה כתוב על המשקולת. מה שחשוב הוא העומס על השריר ועל הגוף, התחושות שהשריר חווה במהלך האימון. איך לקבוע כמה חזרות וכמה סטים לבצע באימון? אליעד מסביר את ההבדל בין חזרות לסטים: חזרה אחת פירושה הרמת משקל פעם אחת, וסט הוא סדרה של כמה חזרות. כאשר אדם מתכנן אימון, הוא צריך לחשוב במונחים של איזו תחושה הוא רוצה לייצר בשריר. ההמלצה הבסיסית למתחילים היא להשתמש במשקל שניתן להרים בכ ... 4 סטים. הסיבה לבחירה ב - 20 חזרות היא הפחתת הסיכון לפציעות. איך להרגיש ולזהות את השריר הנכון במהלך האימון? אליעד מדגיש מאוד את החשיבות של זיהוי תחושת השריר בעת האימון. לדבריו, מתאמנים רבים אינם מבדילים בין כאב בשריר, במפרק או בגידים. הוא ממליץ למתחילים לקחת משקל קל מאוד ולעשות הרבה חזרות באיטיות, עד להרגשה של שריפה בשריר. המטרה היא לא להגיע למצב של אימון אירובי, אלא להכיר את תחושת השריר באופן ברור וחד - משמעי. הוא מציין שחשוב להכיר היטב את טווחי התנועה של כל שריר, כדי לדעת כיצד למתוח ולקווץ אותו נכון, בלי לגרום נזק. מה המשמעות של אימון עד כשל ואיך עושים זאת נכון? אליעד כהן מתאר את המושג אימון עד כשל, שבו מתאמן ממשיך לבצע חזרות עד שהשריר לא יכול יותר. עם זאת, הוא מזהיר מפני בלבול בין כשל של השריר לבין כאב במפרקים או בגידים, שעלולים להעיד על פציעה ולא על אימון אפקטיבי. יש להיזהר ולא להגיע לנקודת פציעה, לכן חשוב להכיר היטב את הגוף ולהבין מתי השריר מתעייף באמת, ומתי זו תחושה אחרת. מהי החשיבות של טווחי תנועה באימון? אליעד מציין כי בחירת טווח התנועה בתרגיל חשובה, אך הגוף לא יודע מהו הטווח המדויק שעשית. מה שהגוף יודע ... בטווח התנועה שבחרת. מתאמנים צריכים להתמקד בתחושה, ולהתאים את טווח התנועה לפי האפקט שהם רוצים להשיג בשריר. איך להתחיל להתאמן נכון בפעם הראשונה? אליעד ממליץ למתחילים לא לרוץ מיד להרמת משקלים כבדים, אלא קודם כל להכיר היטב את הגוף. ... אם ביצעת חמש או עשרים חזרות, אלא התחושה הפיזית שהשריר חווה היא החשובה ביותר. מה הגישה הנכונה לבניית תוכנית אימונים? לסיכום, אליעד ממליץ להתמקד אך ורק בתחושה של השריר. הגוף לא יודע מה כתוב על המשקל או כמה זמן ... סטים. כל מושגי הזמן, המשקל והחזרות הם המצאות אנושיות. על המתאמנים להתמקד ביצירת התחושה הרצויה בגוף, ולרדוף אחריה במהלך האימון, תוך כדי שמירה על בטיחות והיכרות עמוקה עם הגוף. כמה חזרות לעשות באימון? איך לבחור משקל נכון באימון? מה זה אימון עד כשל? איך לזהות את תחושת השריר? איך בונים תוכנית אימון למתחילים? מהי הדרך הנכונה להרגיש את השריר? כמה משקל להרים בחדר כושר? כמה משקל להרים באימון כושר? אימון משקולות, כמה סטים לעשות באימון בחדר כושר? כמה חזרות לעשות באימון בחדר כושר? כמות סטים באימון, כמות סטים וחזרות, כמות חזרות בסט, מספר הסטים, מספר החזרות, כמה חזרות צריך לעשות בכל סט? כמה סטים צריך לעשות בכל אימון? איזה תרגיל הכי טוב? מהו התרגיל הכי טוב? איך לבחור משקלי עבודה? בחירת משקלי עבודה, איך בוחרים משקלי עבודה? איך לבחור תרגיל להתאמן? איך בוחרים תרגיל לאימון כושר? איך להכיר את הגוף? איך להרגיש את השריר? אימון כושר למתחילים, אימון למתחילים, איך מתאמנים למתחילים? איך להתחיל להתאמן מאפס? איך מתחילים להתאמן? בניית תוכנית אימונים בסיסית, בניית תוכנית אימונים למתחילים, בחירת תרגילים לאימון, איזה תרגילים לבחור? איזה תרגיל לעשות? כושר למתחילים, איך לא להיפצע באימון? חדר כושר בפעם הראשונה, איך להתאמן בחוכמה? איך להכיר את השרירים של הגוף? איך לזהות את התחושות של השריר? איך לתת גירוי לשריר? איך לפתח ...
שמירת מתח בשריר, לשמור על מתח בשריר, אימוץ השרירים או אימוץ המפרקים, time under tension, tut של שרירים, squat box, pause squat, איך לא להיפצע באימון משקולות? איך להתאמן בלי להיפצע? כאבים אחרי אימון, נעילת מפרקיםשמירת מתח בשריר, לשמור על מתח בשריר, אימוץ השרירים או אימוץ המפרקים, time under tension, tut של שרירים, squat box, pause squat, איך לא להיפצע באימון משקולות? איך להתאמן בלי להיפצע? כאבים אחרי אימון, נעילת מפרקים... בשריר, אימוץ השרירים או אימוץ המפרקים, time under tension, tut של שרירים, squat box, pause squat, איך לא להיפצע באימון משקולות? איך להתאמן בלי להיפצע? כאבים אחרי אימון, נעילת מפרקים מה המשמעות של שמירת מתח בשריר (Time Under Tension)? שמירת מתח בשריר, או באנגלית Time Under Tension (TUT), מתייחסת לזמן שבו השריר נמצא תחת מאמץ רציף במהלך ביצוע התרגיל. אליעד כהן מסביר שחשוב להבין כי באימון גופני, הגוף מורכב מעצמות, מפרקים ושרירים. השרירים הם אלו שאמורים לשאת את עיקר העומס באימון, ולא המפרקים או הרצועות. כאשר השרירים רפויים ולא מתאמצים, העומס עובר אל המפרקים והרצועות, מה שעלול להוביל לפציעות כמו ... ללא שליטה (מה שיגרום לעומס על המפרקים) לבין מתאמן שמבצע תנועה איטית ומבוקרת, בה השריר מתאמץ לאורך כל התנועה. איך להתאמן בלי להיפצע? כדי להתאמן בלי להיפצע, ההמלצה הברורה היא להימנע מנעילת מפרקים, לבצע תנועות בצורה איטית, לעצור רגע לפני סוף הטווח של התנועה, ... גבוה) תורמת להיפרטרופיה ולגדילת השריר, מכיוון שהשריר נמצא תחת מאמץ רצוף, ללא מנוחה בין החזרות. זה מגביר את הקושי באימון ויוצר אפקט חזק יותר של גדילה וחיזוק השריר. איך לשמור על מתח בשריר? כיצד להימנע מפציעות באימון משקולות? מה זה Time Under Tension? האם לנעול מפרקים באימון? למה כואבות הברכיים אחרי סקוואט? איך לעשות סקוואט בצורה נכונה? מה ההבדל בין פאוז סקוואט לבוקס סקוואט? בוקס סקוואט, סקוואט בוקס, פאוז סקוואט, סקוואט פאוז, עומס על המפרקים, עומס על הגידים, עומס על הרצועות, פציעות בספורט, פציעות באימונים, פציעות בחדר כושר, כאבי ברכיים אחרי סקוואט, כאבי גב אחרי סקוואט, כאבי ברכיים אחרי דדליפט, כאבי גב אחרי דדליפט, האם לנעול מפרקים? האם להגיע למפרקים נעולים? לנעול או לא לנעול מפרקים, טווח התנועה של התרגיל, איך לעשות את האימון ליותר קשה? איך להעמיס על השרירים? איך לשמור על המתח בשריר? מהי החשיבות של שמירת המתח בשריר? איך לעשות ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?