ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איבוד הכרה ✔טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב ✔הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת.

היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה

ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER

ואילו הפרעות קשב וריכוז קרוייה

ADD - ATTENTION DEFICIT DISORDER

היפראקטיביות פירושה פעילות יתר שמלווה את הילד בכל מהלכיו. פירושה: חוסר ריכוז, חוסר התמדה וקשב, קושי בארגון משימות, קושי לעקוב אחר הוראות, קשיים בהמתנה לתור, חוסר יכולת לשבת במקום הפרעה זו מתגלה לפני גיל שבע ונמשכת לאורך גיל ההתבגרות. במסגרת בית הספר הילד ההיפראקטיבי יסבול מבעיות למידה כמו: קושי בקריאה, בעיות בהבנת הנקרא, קושי בריכוז, ליקוי בזיכרון, קורדינציה גסה ועדינה לקויה, פזיזות, אימפולסיביות, חוסר יציבות רגשית, חסר משמעת, מגיב לגירויים בחריפות, ערך עצמי נמוך, הפרעות שינה, פגיעות וקשיי שימוש בשפה. הפרעה זו גורמת לקושי רב בקרב מורים והורים בתוך המשפחה ומחוצה לה.

חשוב לציין שמאז שנת 1970 ועד היום מספר הלוקים בתופעה הולך וגדל. בשנת 1970 מספר הילדים שאובחנו כילדים היפראקטיבים בארה"ב היו 200,000 עם מגמת עליה עם השנים בשנת 1998 הגיע מספרם ל - 5,000,000 וכיום בשנת 2003 הגיע מספרם ל - 8,000,000 ילדים. השאלה שנשאלת היא כיצד יתכן שמספר החולים עולה עם השנים??

השערות איטיולוגיות להיפראקטיביות

יש להיזהר באבחנה לא נכונה, שכן ילדים אימפולסיבים, חסרי סבלנות או ילדים שלא מגלים עניין בלימודים, משתעממים ועל כן מפריעים לא בהכרח ילדים עם הפרעות קשב או היפראקטיביים. על כן מאוד קשה לאבחן ילד היפראקטיבי ויש לנקוט אמצעי זהירות בטרם מקטלגים את הילד עם אבחנה כזו.

ישנן תיאוריות רבות המתחרות זו בזו, במטרה להסביר את תופעת ההיפראקטיביות. הסיבות שיכולות להביא לתופעה זו הם: גורמים נוירולוגים, הפרעות ביוכימיות, גורמים גנטיים, איחור בשילתי, הרעלה ממתכות כמו עופרת וכספית, קרינה, אלרגיות למזון, חומרי טעם וצבעי מאכל או שתיית אלכוהול בעת ההריון של האם ותרופות.

גורמים נוירולוגים

אחת הדעות המקובלות המשתייכות לתופעת ההיפראקטיביות היא נזק מוחי - פגם המכונה "נזק מוחי מזערי". למרות שלאחר עשרות שנים בדקו ומצאו כי רק פחות מ - 10% מבין הילדים המופנים בגלל היפראקטיביות אכן נמצאה בעיה נוירולוגית ברורה.

הפרעות ביוכימיות

"וונדר" היה זה שקשר בין חומרים כימיים הפועלים כנוירוטרסמיטורים מעכבים לבעיות ההיפראקטיביות. הוא טען כי היפראקטיביות נובעת מאי יכולתו של המוח לאזן בין התגובות המעוררות לבין התגובות המעכבות. הכוונה בעיקר לנוראדרנלין שאינו מצוי בכמות מספקת אצל ילדים היפראקטיביים.

הנוראדרנלין היינו הורמון המופרש מיותרת הכליה מביא להגדלת לחץ הדם וקצב הלב, בניגוד לאדרנלין אין לו השפעה על הפחמימות בפירוק גליקוגן). חוסר בנוראדרנלין מאפיין ילדים היפראקטיבים אשר כתוצאה מכך נוצר חוסר איזון בין עירור לעכבה ולכן נגרם חוסר שקט מוטורי. לאחרונה בשנת 2001 התפרסם מחקר הקושר את הריטלין למנגנון שחרור וקליטה של נוירוטרסמיטור דופמין.

איחור בשילתי

עפ"י תיאוריה זו היפראקטיביות מוסברת כאיחור בבשילה נוירולוגית בגלל התפתחות איטית של הבקרה הסרבלית. השערה זו התבססה על כך שהילד ההיפראקטיבי המבוגר מתפקד כפי שהיה צריך לתפקד ילד שאינו היפראקטיבי.

במחקרים מצאו אומנם פערים התפתחותיים בהשוואה לילדים רגילים, אך קשה לבודד את האיחור הבשילתי כגורם סיבתי יחיד בהיפראקטיביות, אך סביר כי איחור בתפקודים שונים מלווה את התופעה.

גורמים גנטיים

עפ"י תיאוריה זו קיים קשר בין התנהגות היפראקטיבית ותורשתית כמו חוסר איזון כימי. אך, עדיין קשה לייחס לתיאוריה זו משקל רב מדי.

גידול ילדים עפ"י השערה זו התנהגות היפראקטיבית קשורה לדרישות המופנות כלפי הילד ובתנאי הלחץ בו הוא שרוי. כתוצאה ממצב זה הוא מגיב בהתנהגות היפראקטיבית. השפעה זו היא דו צדדית, מצד אחד הסביבה מפעילה לחץ על הילד ומצד שני התנהגותו של הילד משפיעה על הסביבה. כאן נוצרים מעגלי תגובה בין הילד להוריו, אשר נקלעים למבוי סתום. תיאוריה זו קשה לבדיקה משום שאין לדעת בוודאות מהו הגורם הנעוץ בהיפראקטיביות, גישת ההורים לילד או תכונותיו המולדות.

הרעלת מתכות רעילות

מתכות רעילות כמו: עופרת וכספית הנספגות בדם, במערכת העיכול או בכלי הנשימה, גורמות קשיים למערכת העצבים ולתופעות היפראקטיביות אצל ילדים. המתכות הרעילות עלולות לגרום לאוטיזם ובעיות נוירולוגיות רבות. כספית הינה מתכת רעילה המרוכזת בשרירי דגים שגדלים באגמים ובנהרות רבים, עקב השפכים של מפעלי תעשיה סמוכים. הכספית מצויה בדג הטונה ובמוצריו, באצות ים, בחומרי ריסוס נגד פטריות וכמו כן בסתימות השיניים. עופרת היא יסוד מתכתי רעיל המצוי באופן טבעי במים, בחומרים משמידי חרקים, צבעים מיושנים, כלי בישול או אחסון בכלי אמייל העשויים מעופרת, שאיפת אדי צבע או חומרים אחרים כמו פליטה של כלי רכב. סיבות נוספות להרעלה ממתכות הן: עישון של האם בתקופת ההריון, תוספי מזון עודף כמו ברזל, חשיפה לצבעי מאכל וצבעים המכילים עופרת.

אלרגיות למזון

תוספות כימיות, צבעי מאכל או חוסר בויטמינים עלולים לגרום שינויים במצב הרוח ובהתנהגות הכללית אשר חלקן יכולים להתבטא בהיפראקטיביות. תיאוריה זו התפתחה ע"י פיינגולד" בשנת 1878 ששיער כי ילדים מפתחים היפראקטיביות כתוצאה מחומרי טעם וצבע שהוסיפו למזון, חומרים משמרים וחומרים המכילים אספירין ומשחות שיניים. תיאוריה זו הביאה להצלחה של 30% ויותר בקרב ילדים היפראקטיבים. אך הקושי בישומה מונע מהורים רבים להתמיד בה.

חוסר איזון ברמת הסוכר

חוסר איזון ברמת הסוכר גורם לשינויים רגשיים ועצביים אצל ילדים ומבוגרים כאחד. מצב זה נגרם בשל חוסר איזון אנדוקריני בין האדרנל לבין הלבלב. תת סוכר מביא לפעלתנות יתר, כשהאדרנלין ומעוררים אחרים משוחררים ע"י בלוטת האדרנל בתגובה לרמה נמוכה של סוכר בדם. פחמימות פשוטות הם הגורם לחוסר איזון ברמת הסוכר.

דלקת אוזן תיכונה

ילדים הלוקים בהפרעות שמיעה ברמה מסוימת, דלקת אוזן תיכונה או נוזלים באוזניים, לוקים בהתפתחותם הלשונית ובקושי בלמידה. מכאן אפשר להבין שיכול להיות קשר בין בעיה שמיעתית לאבחון מוטעה כמו היפראקטיביות. לכן חשוב לנטרל סיבה זו כאשר יש אבחנה של ילד היפראקטיבי.

מחסור בברזל

מחסור בברזל מתקשר לחוסר הקשבה או ירידה ביכולת ההקשבה, חוסר התמדה וחוסר תשומת לב. ברזל בנוסף להיותו גורם לקשיים נשימתיים, אשר מכניסים את מערכת העצבים למצב של כוננות מביא לחוסר חמצן ללב, לשרירים ולכלי הדם אשר מוליכים חמצן אל המוח.

בחלק זה מובאות הסיבות או ההשערות להיפראקטיביות בחלק השני של הכתבה נתייחס לטיפול הקונבנציונלי מול הטיפול האלטרנטיבי בהיפראקטיביות והפרעות קשב.

הטיפול הקונבנציונלי בילדים היפראקטיבים

מכיוון שההפרעה נובעת משינויים במבנה המוח ותפקודו בעיקר עקב פגם באזור הפרונטו - סטריאטלי, עקב ליקוי בשחרור או קליטה של נוירוטרנסמיטורים על כן משתמשים בתרופות הפועלות על מנגנון זה.

תרופות הממריצות בצורה עדינה את מערכת העצבים המרכזית, כמו אמפיטמינים, כאשר התרופה השכיחה ביותר בטיפול בילדים היפראקטיבים היא ריטלין.

תרופת הריטלין הוכנסה לישראל לפני עשרות שנים, אך מדי פעם מתעורר ויכוח סוער סביב תרופת הריטלין הניתנת לילדים היפראקטיביים האם היא סם או תרופה? אין מבינים עד היום כיצד היא משפיעה.

במקורה השתמשו בה להתקפי נארקולפסיה (תסמונת המתאפיינת בהתקפי הירדמות ומעבר ממצב עירני למצב שינה תוך שניות, בעיקר בעת פעילות מונוטונית או התרגשות גדולה.

הריטלין היא תרופה מעוררת, ממריצה שהשפעתה על ילדים היפראקטיביים הפוכה, היא מפחיתה את העירור ומרגיעה לעומת ילדים רגילים ומבוגרים. הריטלין משפר את הריכוז ומפחית את הפעלתנות של הילד.

היא ניתנת במינונים של 10-60 מ"ג ומתחילה להשפיע תוך חצי שעה עד שעה, כאשר טווח ההשפעה הוא בין 8-16 שעות.

אסור לתת ריטלין למי שסובל מלחץ דם גבטה, מחלות לב, אפילפסיה, גלאוקומה ובעיות פסיכיאטריות. אך כמו כל תרופה גם לריטלין תופעות לוואי כמו: הפרעות שינה, עצבנות, העלאת לחץ הדם, הגברת את קצב הלב, ירידה בתאבון, פירכוסים, מיצמוצי עיניים, רעידות, פריחה, הזעה, הגברת פעילות חשמלית של מערכת העצבים, תלות פסיכוטית, הפרעות בגדילה.

פרופ' "קוסטף" מציין כי אכן הריטלין לא רק דומה בהרכבו לקוקאין, אלא גם יכול לשמש תחליף בתהליכי גמילה, ועל כן עלול לגרום להתמכרות.

מורים, הורים, פסיכולוגים ומחנכים אכן ממליצים בפה מלא על נטילת ריטלין בכדי לעשות להם חיים קלים. ואכן קשה להתמודד עם הילד השונה, החריג, הילד שמפריע לעצמו במהלך השיעור. על כן מורים רבים ימליצו על שימוש בריטלין בשיתוף פעולה עם הפסיכיאטר כפתרון זמין ומהיר.

הלחצים הרבים המופעלים על ההורים מצד הממסד החינוכי והן מצד הממסד הרפואי שברוב המקרים משתפים פעולה, מביא את ההורה למצב של חוסר אונים וכניעה לטיפול.

חשוב לציין שלא בכל המקרים נערכות בדיקות מקיפות ומתאימות בטרם יינתן הטיפול. גם רופאים כלליים שאינם פסיכיאטרים רשאים לתת מרשם לריטלין לילד שעל פי דעתם היינו ילד היפראקטיבי. הורים ומורים לא תמיד מודעים לתופעות הלוואי המתלוות לתרופת הריטלין.

בשנת 1977 סוכמו ע"י ברקלי 24 מחקרים שדיווחו על תופעות לוואי קצרות טווח הקשורות בריטלין, תופעת הלוואי השכיחה ביותר הייתה אינסומניה (חוסר שינה) שנמצאה ב - 90% מהמחקרים, אחריה ירידה בתאבון שדווחה ב - 79% מהמחקרים. כעסנות ואובדן משקל היו התופעות השכיחות שנמצאו במחצית מהמחקרים. תופעות לוואי ארוכות טווח טרם נחקרו אך, תופעות לוואי אפשריות עקב שימוש ממושך הם: עיכוב בצמיחה ובגדילה כתופעה משנית לדיכוי התאבון או כמשפיעה על הורמון הגדילה וכמו כן השפעה על המערכת הקרדיווסקולית (לב וכלי דם). לתרופות סטימולנטיות יש השפעות קלות על קצב הלב ולחץ הדם אשר יכולות לבוא לביטוי בגיל מאוחר יותר.

הטיפול האלטרנטיבי

אלרגיות למזון

מהי אלרגיה? אלרגיה היא תגובה הנגרמת מחשיפה לחומרים החודרים לגוף ע"י אכילה או חומרים הבאים במגע עם העור או שאיפת אוויר. אלרגיה יכולה לפגוע במערכות רבות בגוף כמו: מערכת העיכול, מערכת השתן והמין, מערכת החיסון, מערכת הנשימה, עור ועוד. הסיבות לאלרגיה הם: גנטיקה, לחצים נפשיים וגופניים, שימוש מוגבר בתרופות, חשיפה לרעלנים סביבתיים ומזון.

צבעי מאכל הם חומרים שנוהגים להוסיף למוצרי מזון רבים בכדי שימשכו את העין. ממחקרים רבים שנעשו מצאו כי חומרים כמו טאטרזין גורמים לפעילות מוטורית עודפת, חוסר ריכוז, תוקפנות והפרעות שינה. אצל רוב הנבדקים שנמנעו מצבעי מאכל חל שיפור משמעותי בהתנהגותם. ישנן קבוצות נוספות של תוספי מזון כמו: חומרי טעם, חומרי שימור, חומרי תחליב, מייצבים, מווסתי חמיצות, מתפיחים וסולפטין העלולים לגרום לתופעות כמו: שלשולים, כאבי בטן, כאבי ראש, איבוד ההכרה, שינויים בטמפרטורת הגוף ובקצב הלב.

פיינגולד היה זה שהצביע על הקשר הישיר בין תוספות מזון לפעלתנות יתר. בקרב 1200 נבדקים, נמצא קשר ישיר בין תוספות מזון להפרעות למידה והתנהגות.

ניגוד האינטרסים בין תעשיות המזון הגדולים לבין תוצאות המחקרים שאיששו כי אכן תוספות המזון מזיקות לבריאות לא הביאו לשינוי בהרכב המזונות.

הרעלה ממתכות

מתכות רעילות כמו: כספית, נחושת, עופרת, סידן ומנגן נוטות להצטבר במוח ובכליות ובכך יכולות לשבש את תפקידו התקין של הגוף. רוב המתכות הרעילות מגיעות מזיהום סביבתי הנמצא בפסולת תעשייתית, דלק המכיל עופרת, קופסאות פח מולחמות, עשן סיגריות, כספית המצויה בסתימות השינים, דגים מזוהמים, אלומיניום המצוי בסותרי חומציות וכלי בישול. מחקרים רבים הראו קשר מובהק בין קשיי למידה אצל ילדים היפראקטיביים לבין נוכחותן של מתכות כבדות ורעילות בגוף. רעילות ניתן לבדוק ע"י בדיקת שיער, תרבית צואה, בדיקת שתן ותפקודי כבד. לאחר שאיתרנו כי אכן יש רמה גבוהה של מתכת רעילה יש לנטרל את הרעילות ע"י צמחי מרפא ותזונה המנטרלת רעלים מן הגוף. להימנע מתזונה עתירת סוכר, תזונה בעלת סיבים מסיסים בעלת השפעה מעוררת על מיצי המרה.

חסרים בויטמינים ובמינרלים

בקרב ילדים היפראקטיבים נצפו רמות נמוכות של אבץ, ברזל, מגנזיום, ויטמין B6 וחומצות שומן הכרחיות.

סימני חסר בברזל - עייפות, חולשה, פגיעה ביכולת הלמידה, קשיי נשימה אשר מכניסים את מערכת הנשימה לכוננות יתר.

סימני חסר באבץ - פגיעה בגדילה ובהתפתחות מינית, הרעלה ממתכות המביאים לסניליות והפרעות נפשיות, פגיעה במערכת העצבים וריפוי איטי של פצעים.

סימני חסר במגנזיום - לחץ דם גבוה, עוויתות שרירים, התרחבות צינורות הדם וגירויים עצביים.

סימני חסר בסידן - אוסטאופורוזיס ורככת, גירויים עצביים לא מבוקרים והתכווצויות שרירים.

סימני חסר ב B6 -הפרעות במערכת העצבים, הפרעות נוירולוגיות ונפשיות, עייפות, חוסר דם וחוסר שינה.

סימני חוסר בחומצות שומן - יתר לחץ דם, רמת סוכר גבוהה, דיכאון, רגישות יתר במערכת העצבים והמוח.

תזונה מוח והתנהגות

האם אכן יש קשר בין תזונה והתנהגות? האם סוכרים אכן משפיעים על התנהגותן של ילדים?

כדי לענות על שאלות אלו, יש להבין כי כדי להבטיח שאכן סוכר ייכנס למוחנו, הסוכר חייב להיקשר לחלבון מסוים המעביר אותו דרך מחסום דם - מוח אל המוח. ואכן מזון העשיר בטריפטופן (חומצה אמינית חיונית) הוא זה שמביא לעלייה ברמת האינסולין, עקב פעילות האינסולין עולה רמתו של הטריפטופן בדם וכך הוא מעביר את הסוכר בדם אל המוח. במקביל נוצר סרטונין מוגבר במוח. לסרטונין השפעה מיטיבה על התנהגותנו. הסרטונין מרגיע, מגביר עייפות ומשפר את מצב הרוח. מכאן יוצא אפוא שהסוכר לבדו אינו האשם הבלעדי בהיפראקטיביות. שילוב של סוכר בארוחה חלבונית אינו גורם לבעיות התנהגותיות מחקרים הראו כי ילדים שאכלו ארוחת בוקר עתירת פחמימות חלה הרעה במצבם ההתנהגותי, לעומת ילדים שאכלו ארוחת בוקר חלבונית. המסקנה המתבקשת היא שילדים היפראקטיבים אכן זקוקים לדיאטה עתירת חלבונים ודלת סוכרים. ככל שהיחס בין פחמימות לחלבון יהיה גבוה יותר כך התנהגותם תהיה הרסנית ותוקפנית. (רמת פחמימות גבוהה מחלבונים).

טיפול באמצעות ביופידבק

הטיפול נועד לכוון את הילד לקחת אחרעות על הטיפול. הטיפול באמצעות ביופידבק הוא חווייתי ביותר משולב בו שימוש בתוכנות מחשב המאפשרות לילד לתרגל ולפתח מיומנויות למידה תוך חיזוק גלי המוח מסוג בטא האחרים על ריכוז, הקשבה ותשומת לב. טיפול זה אורך כשנה וברוב המיקרים יש שיפור משמעותי ביכולת הלימודית, בדימוי העצמי וההערכה של הילד.

מעט עצות להורים

תשתדלו לא להלחיץ את הילד משימות ארוכות טווח.

ספקו לילדים אמצעים לפרוק את האנרגיה כמו: חוג התעמלות, קרטה, שק איגרוף.

הפחיתו כמה שאפשר את כמות הגירויים אליהם הוא נחשף.

השתדלו שלא יגיע למצב של עייפות יתר.

השתדלו לתת הרבה חיזוקים והערכות אפילו לגבי דברים קטנים ולא משמעותיים.

השתדלו לחבק, לתמוך.

השתדלו לא להשוות עם ילד אחר במשפחה.

צאו מדי פעם לחופשה כדי למלא מצברים.

חשוב שתקבלו ייעוץ ותמיכה פסיכולוגית.

כפי שציינתי בתחילת הכתבה ישנן גישות אלטרנטיביות נוספות בהיפראקטיביות והפרעות קשב. כאשר בכתבה זו לא ניתן היה להעמיק בכל הגישות המקובלות אך מנסיון אישי השילוב בפרחי באך, רפלקסולוגיה, תוספי מזון ותזונה מאזנים את אותם ילדים היפראקטיביים והתוצאות אכן טובות.


כתבה: ד"ר ענת גרינשטיין N.D נטורופתית, ראש מגמת נטורופתיה במכללת מהות לרפואה משלימה www.mahut.co.il/

* www.newac.co.il/articles/631-טיפול-טבעי-בהפרעות-קשב-וריכוז
אלכוהול מוצר קשרים מיניים קשב וריכוז איבוד ערך עצמי ניגודים נשימה תזונה עישון סיגריות חיים קלים היפראקטיביים adhd בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז היפראקטיבי היפראקטיביות היפראקטיביים הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה טיפול טיפול טבעי טיפולים מטופל מטפל קשב קשב וריכוז ריכוז וקשב
אושר למתקדמים, למה לא יכול להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב
אושר למתקדמים, למה לא יכול להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב
...להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב למה אי אפשר שיהיה רק טוב או רק רע? אליעד כהן מסביר שהבסיס של כל חוויה אנושית בנוי על ההבדל שבין טוב לרע. כאשר אדם חווה אושר, הוא בהכרח משווה אותו למצב של סבל או חוסר. אם לא היה מצב רע שאליו אפשר להשוות, גם הטוב היה מאבד משמעות, ולא הייתה נוצרת החוויה של אושר. כדי להמחיש זאת, אליעד משתמש בדוגמה של אדם שיש לו 100...
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מכירות, אימון אישי לאנשי מכירות
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מכירות, אימון אישי לאנשי מכירות
...ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מכירות, אימון אישי לאנשי מכירות למה כל כך הרבה אנשים רוצים ללמוד קורסים וסדנאות למכירות? בעולם של היום קיימת תופעה רחבה מאוד של אנשים המחפשים קורסים וסדנאות שמטרתם לשפר את יכולות המכירה שלהם. התופעה הזו פופולרית כי אנשים מבינים שהיכולת לשכנע ולמכור היא מיומנות חיונית כמעט בכל תחום בחיים. אנשים מוכנים להשקיע...
פחד ממחויבות, פחד להתחייב, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד למצוא עבודה, פחד מרכישת דירה, להתחייב לקשר זוגי, פחד להתחתן, פחד להתגרש, חרדה ממחויבות
פחד ממחויבות, פחד להתחייב, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד למצוא עבודה, פחד מרכישת דירה, להתחייב לקשר זוגי, פחד להתחתן, פחד להתגרש, חרדה ממחויבות
...למצוא עבודה, פחד מרכישת דירה, להתחייב לקשר זוגי, פחד להתחתן, פחד להתגרש, חרדה ממחויבות מה גורם לפחד ממחויבות ואיך להתמודד איתו? פחד ממחויבות הוא נושא מורכב שנובע מתהליך מחשבתי ורגשי, בו ברגע שאדם נדרש להתחייב למשהו, בין אם זו זוגיות, עבודה, רכישת דירה או אפילו לימודים, הוא מיד מתחיל לראות את החסרונות של ההחלטה. אליעד כהן מסביר שפחד להתחייב קיים כיוון שכל התחייבות כרוכה בהגבלת החופש, ומכך עולה תחושת חסרונות מוגברים הקשורים לצורת החיים החדשה שאליה...
הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף
הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף
...אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף מה המשמעות של הורטון שומע מישהו בהקשר של חיפוש האמת? בסיכום הרצאה זו, אליעד כהן מנתח את הסרט הורטון שומע מישהו ומקשר אותו אל חיפוש האמת, ההטעיה העצמית, אהבה ללא תנאי, והמאבק בין אמת לשקר. הסרט משמש מטאפורה לחיפוש הפנימי, בו האדם מתמודד מול כוחות פנימיים וחיצוניים של שקרים, הטעיות, ובלבול. ההרצאה פורסת את הנושא בשאלות, הסברים מפורטים ודוגמאות רבות הממחישות את הדרך להגיע לאמת המוחלטת. למה...
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 1
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 1
...להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 1 איך להתחבר עם אנשים שאני לא מרגיש חיבור איתם? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בדרכים שבהן אפשר להתחבר עם אנשים, במיוחד כאשר לא מרגישים חיבור טבעי. השאלה שהוא מעלה היא מהו בעצם להתחבר עם מישהו, ומה עושים כאשר מדובר באנשים שבהם אין לנו עניין מיידי או קשר טבעי. אליעד מסביר שמה שחשוב...
לומר את האמת, שלמות הדיבור, ליקוטי מוהרן ח"א סו, העולם הבא, שקר עצמי, ביאת המשיח, לעתיד לבוא, ימות המשיח, רבי נחמן מברסלב, תלות רגשית, חיפוש האמת
לומר את האמת, שלמות הדיבור, ליקוטי מוהרן ח"א סו, העולם הבא, שקר עצמי, ביאת המשיח, לעתיד לבוא, ימות המשיח, רבי נחמן מברסלב, תלות רגשית, חיפוש האמת
...ימות המשיח, רבי נחמן מברסלב, תלות רגשית, חיפוש האמת מהי שלמות הדיבור לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב מסביר את הרעיון של שלמות הדיבור באמצעות מושגים עמוקים ויסודיים מהתורה שלו. הוא מלמד שהמטרה של האדם היא להוציא מכוח אל הפועל את הפוטנציאל האינסופי שטמון בו. לדבריו, כל אדם הוא בעצם אלוהים בכוח, וכל שנדרש ממנו הוא להביא לידי ביטוי את האלוהות שבתוכו. הדרך להשגת מצב זה, כך הוא מסביר, היא דרך שלמות הדיבור. מה פירוש להוציא מכוח אל הפועל לפי רבי נחמן? רבי...
איך לחשוב חיובי? איך לא לראות רע? ענבל אור, רומן זדורוב, להפסיק חשיבה שלילית, נבואה שמגשימה את עצמה, חשיבה חיובית, לחשוב שלילי, להפסיק מחשבות שליליות
איך לחשוב חיובי? איך לא לראות רע? ענבל אור, רומן זדורוב, להפסיק חשיבה שלילית, נבואה שמגשימה את עצמה, חשיבה חיובית, לחשוב שלילי, להפסיק מחשבות שליליות
...רע? ענבל אור, רומן זדורוב, להפסיק חשיבה שלילית, נבואה שמגשימה את עצמה, חשיבה חיובית, לחשוב שלילי, להפסיק מחשבות שליליות איך לחשוב חיובי? איך לא לראות רע? בהרצאה שניתנה, אליעד דיבר על נושא החשיבה החיובית והשלילית, ובחן את הקשר בין מצבי רוח שליליים ותוצאותיהם, כגון האמונה בנבואה שמגשימה את עצמה. השיחה עסקה על איך ניתן לשנות את הדרך בה אנו רואים את העולם, ולהפוך את החשיבה לשלילית למחשבה חיובית. מה הקשר בין חשיבה שלילית לתוצאה שלילית? אליעד הציג את השאלה:...
אין דבר העומד בפני הרצון, כוח הרצון, כוח המחשבה, הסוד, כוח המשיכה, כמה רצון צריך? מה זה רצון אין סופי? רצון לא הגיוני, השגת מטרות ויעדים, איך לעשות ניסים? איך להשיג דבר בלתי אפשרי? גיוס בחורי ישיבות
אין דבר העומד בפני הרצון, כוח הרצון, כוח המחשבה, הסוד, כוח המשיכה, כמה רצון צריך? מה זה רצון אין סופי? רצון לא הגיוני, השגת מטרות ויעדים, איך לעשות ניסים? איך להשיג דבר בלתי אפשרי? גיוס בחורי ישיבות
...הרצון, כוח הרצון, כוח המחשבה, הסוד, כוח המשיכה, כמה רצון צריך? מה זה רצון אין סופי? רצון לא הגיוני, השגת מטרות ויעדים, איך לעשות ניסים? איך להשיג דבר בלתי אפשרי? גיוס בחורי ישיבות מה המשמעות של אין דבר העומד בפני הרצון? הביטוי אין דבר העומד בפני הרצון הוא הבסיס של כל הרעיון שאליעד כהן מסביר בהרצאה. המשמעות היא שכל מטרה או יעד אפשרי להשגה, בתנאי שיש רצון מספיק חזק להשיגם. אליעד מסביר שרצון הוא כוח מניע, כוח שמגדיר את מידת הקושי או הקלות של ביצוע פעולה...
התאהבות נשלטת, האם ניתן לשלוט בהתאהבות? איך נוצרת התאהבות? האם ניתן לא להתאהב? איך לא להתאהב? מהו תהליך התאהבות? תלות רגשית והתאהבות, התמכרות והתאהבות, איך לגרום למישהו לא להתאהב בך? איך למנוע התאהבות? איך להפסיק התאהבות?
התאהבות נשלטת, האם ניתן לשלוט בהתאהבות? איך נוצרת התאהבות? האם ניתן לא להתאהב? איך לא להתאהב? מהו תהליך התאהבות? תלות רגשית והתאהבות, התמכרות והתאהבות, איך לגרום למישהו לא להתאהב בך? איך למנוע התאהבות? איך להפסיק התאהבות?
...איך לא להתאהב? מהו תהליך התאהבות? תלות רגשית והתאהבות, התמכרות והתאהבות, איך לגרום למישהו לא להתאהב בך? איך למנוע התאהבות? איך להפסיק התאהבות? האם ניתן לשלוט בתהליך של התאהבות? השאלה המרכזית שאליעד כהן מציג היא האם אפשר לשלוט בתהליך ההתאהבות, כלומר, האם בן אדם יכול להחליט בעצמו אם להתאהב, לא להתאהב, או אפילו לשלוט במידה שבה הוא מתאהב. התשובה שאליעד נותן לשאלה הזאת היא כן ולא, והוא מסביר את התשובה באופן הבא: מצד אחד, יש חוקיות מאוד ברורה שכאשר היא...
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
...את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל האם צהל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם? בשאלה האם צהל הוא צבא מוסרי או לא, אליעד כהן מסביר שהוויכוח סביב מוסריות צהל חסר חשיבות בפני עצמו, ושהנקודה החשובה היא להבין את ההיגיון מאחורי הטענות נגדו. הוא מדגיש שאפילו אם נסכים, לצורך הדיון, שצהל אכן הצבא הכי מוסרי בעולם, עדיין עולה השאלה מדוע מאשימים את צהל ואת מדינת ישראל כל כך הרבה בפשעים נגד האנושות...
הארה - מבוא
...ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת מצב ההארה בתפיסה...
דאגות חרדות ופחדים
...סוגים והגדרות שונות לפחדים, חרדות ודאגות, הגדרות שמנסות לעשות סדר מצד אחד, מהצד שני הן יוצרות בלבול לאלו שאינם מתמצאים ממש במושגים. הפעם נדבר על המכנה המשותף בין חרדות, דאגות ופחדים. נתרכז בסיבות והמניעים להיווצרותם ונעלה מעט את רמת המודעות ותשומת הלב שלנו לעניין. ד. ח. פ יכולים להופיע במגוון צורות ומצבים, לדוגמה: פחד מפיטורים, חרדה מזה שיאשימו אותי במשהו שעשיתי, חרדה שיאשימו אותי במשהו שלא עשיתי, חרדת מבחנים, חרדת קהל ועוד המון צורות שונות. למרות...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 4
...- חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 4 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך. אליעד: כי חברים זה דורש הרבה כוח, ואנו מחפשים דרך יותר פשוטה, אתה גם תלוי בהם שאלה: אז האדם צריך להבין איך עובדת המערכת הרגשית שלו? אליעד: כמו למשל פלאפון, אתה רוצה לדעת איך הוא עובד, יכול להיות שתגלה שאי אפשר לחייג ממנו, ואולי תגלה שאתה יכול לחייג בדיבור...
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים? 2
...וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?. מהו השורש של כל החרדות והפחדים? בעולם יש המון סוגי פחדים וחרדות, אדם שלא רוצה להיות חולה מפחד להיות חולה. השאלה היא בעוצמה והמינון. ככל שאדם יותר אובססיבי כך זה הופך להיות חרדה. מהו בעצם הדבר שבו תלויים כל החרדות והפחדים? במה תלוי הפחד של האדם? אדם צריך להבין ממה הוא סובל ממה הוא סובל? ורק שאדם מבין את זה הוא יכול להתקדם לשלב הבא. כל החרדות והפחדים מדבר אחד, תפיסת הטוב והרע...
אהבה עצמית - למה זה הגיוני לאהוב את עצמנו, ולמה זה לא הגיוני לא לאהוב את עצמנו?
...משפט כמו אז אתה אוהב את עצמך נשמע כמו עלבון. בתפישה שלנו אנחנו צריכים להקריב את עצמנו בשביל האהבה, בשביל הילדים, בשביל הבעל, בשביל ההורים. אדם שאוהב את עצמו, מטפל בעצמו או שם את עצמו בראש סדר העדיפויות נתפש כאגואיסט. נשים מקריבות את עצמן יום יום בשביל שהכלים יהיו שטופים, הבית יהיה נקי והמקרר יהיה מלא, כדי שזה יהיה ברור גם במאדים, שהם מקריבות את עצמם. המחיר שהמשפחה שלהם משלמת על ההקרבה הזו הוא מחיר שלגיטימי לשלם, כי הזהות שלהם כקורבן כה מושרשת. אז...
מנטורינג - מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה
...מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה הקדמה של מנטור לחוק הסיבה והתוצאה ידוע כי סיבות דומות מייצרות תוצאות דומות. לכל סיבה יש תוצאה ולכל תוצאה יש סיבה. לכל פעולה שאנחנו מבצעים, יש אפקט. אם נשלח מחשבות חיוביות, הטוב יחזור אלינו. אם ניתן אהבה, נקבל אהבה בחזרה. אם ניתן כסף בחופשיות, כסף יחזור אלינו בחופשיות. מנטור מסביר את הצד הפיזיקאלי של חוק הסיבה והתוצאה לפי הפיזיקה, לכל פעולה יש תגובה שווה. כל דבר שאתה נותן או שולח, חוזר אלייך באותה צורת אנרגיה בדיוק...
כמעט כולם יוצאים לחפש את האמת ולוקחים את האמת שלהם איתם למסע
...ולוקחים את האמת שלהם איתם למסע גם אם תצא לאלף מסעות בעקבות חיפוש האמת, אתה לעולם לא תמצא אותה כל עוד אתה לוקח את האמת שלך איתך למסע. השלב הראשון במסע, חייב להיות בזריקת האמת שלך לגבי המציאות ולגבי מי שאתה, לפח! המכשול הכי גדול לעבר מציאת עצמך, נמצא בפחד לאבד את הרעיון שיצרת לגבי מי שאתה. הפחד להישאר עירום בשלב הביניים. מנגנון ההגנה שלך מספר לך שאם תזרוק את מי שאתה חושב שאתה לפח, קיומך יעלם. ולכן אחד הדברים הכי קשים ביותר ליישום, הוא לזרוק את האמת...
זרימה טבעית / לעגל עם הבלגות
...האדם מנסה לעשות משהו באופן כזה שהוא בודק את עצמו איך הוא חושב ואיך הוא עושה את הדברים וקורה בדיוק ההיפך, האדם יוצא מגוחך בעיני עצמו ולא טבעי וגם לא אפקטיבי במיוחד. יש מצבים שהאדם פשוט מניח את ידיו באופן רגיל, אבל כשהוא מנסה לבחון כיצד הוא עושה זאת הוא כבר אינו יודע היכן לשים את ידיו. אפשר להעלות טיעון ולומר שגם בענייני פתרון בעיות כאשר האדם צופה ומסתכל על איך שהוא עושה את הדברים ובוחן את עצמו במקום להיות טבעי הוא בעצם מכניס את עצמו למלכודת ומונע...
מושגי יסוד בקבלה - מבוא
...למן האדם הראשון. מאחר שהקבלה עוסקת בעניינים רוחניים, אלוקיים, מופשטים מזמן מקום ותנועה, נדרשו המקובלים לשפה ייחודית, שבאמצעותה יעבירו הלאה את חכמת הנסתר שהשכל הפשוט אינו יכול להשיגה. השפה בה משתמשים המקובלים מכונה לא פעם שפת הענפים, שם המעיד על רעיון יסודי מן הקבלה: על כך שכל מהות או הנהגה מן העולם הזה נמשכת מטה מעולם גבוה יותר, בענפים המשתלשלים למן מקורה - שורשה בעולם העליון ביותר. לא מעט מושגים ומונחים המשמשים בשיח הקבלי קרויים על כן בשמות מושג...
חוסר וודאות בחיים - מה לעשות?
...בנושא: הרצאה על חוסר וודאות בחיים - מה לעשות?. הפעם, תשובה לגבי חוסר וודאות בחיים. השאלה שנשאלה, מה לעשות לגבי חוסר וודאות? ואם נתבונן, נראה שכל הבעיות בחיים נוצרות מחוסר בוודאות. והבעיה היא לא באמת במציאות עצמה, הבעיה היא שאדם רוצה לשנות את המציאות. ואם לאדם הייתה וודאות מוחלטת שאין שום אפשרות לשנות את המציאות, לא הייתה לו בעיה, כיוון שאין אפשרות לשנות ואין מה לעשות ואין ספק וזה מה שיש. וכן, אם האדם רוצה לשנות, ולא מצליח, זו הבעיה האמיתית וזה הסבל...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איבוד הכרה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איבוד הכרה, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איבוד הכרה, איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיסט, מאמן אישי לעסקים, מנטור בתחום איבוד הכרה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3438 שניות - עכשיו 27_07_2025 השעה 05:30:08 - wesi4