ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיית קשב ✔טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב ✔הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת.

היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה

ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER

ואילו הפרעות קשב וריכוז קרוייה

ADD - ATTENTION DEFICIT DISORDER

היפראקטיביות פירושה פעילות יתר שמלווה את הילד בכל מהלכיו. פירושה: חוסר ריכוז, חוסר התמדה וקשב, קושי בארגון משימות, קושי לעקוב אחר הוראות, קשיים בהמתנה לתור, חוסר יכולת לשבת במקום הפרעה זו מתגלה לפני גיל שבע ונמשכת לאורך גיל ההתבגרות. במסגרת בית הספר הילד ההיפראקטיבי יסבול מבעיות למידה כמו: קושי בקריאה, בעיות בהבנת הנקרא, קושי בריכוז, ליקוי בזיכרון, קורדינציה גסה ועדינה לקויה, פזיזות, אימפולסיביות, חוסר יציבות רגשית, חסר משמעת, מגיב לגירויים בחריפות, ערך עצמי נמוך, הפרעות שינה, פגיעות וקשיי שימוש בשפה. הפרעה זו גורמת לקושי רב בקרב מורים והורים בתוך המשפחה ומחוצה לה.

חשוב לציין שמאז שנת 1970 ועד היום מספר הלוקים בתופעה הולך וגדל. בשנת 1970 מספר הילדים שאובחנו כילדים היפראקטיבים בארה"ב היו 200,000 עם מגמת עליה עם השנים בשנת 1998 הגיע מספרם ל - 5,000,000 וכיום בשנת 2003 הגיע מספרם ל - 8,000,000 ילדים. השאלה שנשאלת היא כיצד יתכן שמספר החולים עולה עם השנים??

השערות איטיולוגיות להיפראקטיביות

יש להיזהר באבחנה לא נכונה, שכן ילדים אימפולסיבים, חסרי סבלנות או ילדים שלא מגלים עניין בלימודים, משתעממים ועל כן מפריעים לא בהכרח ילדים עם הפרעות קשב או היפראקטיביים. על כן מאוד קשה לאבחן ילד היפראקטיבי ויש לנקוט אמצעי זהירות בטרם מקטלגים את הילד עם אבחנה כזו.

ישנן תיאוריות רבות המתחרות זו בזו, במטרה להסביר את תופעת ההיפראקטיביות. הסיבות שיכולות להביא לתופעה זו הם: גורמים נוירולוגים, הפרעות ביוכימיות, גורמים גנטיים, איחור בשילתי, הרעלה ממתכות כמו עופרת וכספית, קרינה, אלרגיות למזון, חומרי טעם וצבעי מאכל או שתיית אלכוהול בעת ההריון של האם ותרופות.

גורמים נוירולוגים

אחת הדעות המקובלות המשתייכות לתופעת ההיפראקטיביות היא נזק מוחי - פגם המכונה "נזק מוחי מזערי". למרות שלאחר עשרות שנים בדקו ומצאו כי רק פחות מ - 10% מבין הילדים המופנים בגלל היפראקטיביות אכן נמצאה בעיה נוירולוגית ברורה.

הפרעות ביוכימיות

"וונדר" היה זה שקשר בין חומרים כימיים הפועלים כנוירוטרסמיטורים מעכבים לבעיות ההיפראקטיביות. הוא טען כי היפראקטיביות נובעת מאי יכולתו של המוח לאזן בין התגובות המעוררות לבין התגובות המעכבות. הכוונה בעיקר לנוראדרנלין שאינו מצוי בכמות מספקת אצל ילדים היפראקטיביים.

הנוראדרנלין היינו הורמון המופרש מיותרת הכליה מביא להגדלת לחץ הדם וקצב הלב, בניגוד לאדרנלין אין לו השפעה על הפחמימות בפירוק גליקוגן). חוסר בנוראדרנלין מאפיין ילדים היפראקטיבים אשר כתוצאה מכך נוצר חוסר איזון בין עירור לעכבה ולכן נגרם חוסר שקט מוטורי. לאחרונה בשנת 2001 התפרסם מחקר הקושר את הריטלין למנגנון שחרור וקליטה של נוירוטרסמיטור דופמין.

איחור בשילתי

עפ"י תיאוריה זו היפראקטיביות מוסברת כאיחור בבשילה נוירולוגית בגלל התפתחות איטית של הבקרה הסרבלית. השערה זו התבססה על כך שהילד ההיפראקטיבי המבוגר מתפקד כפי שהיה צריך לתפקד ילד שאינו היפראקטיבי.

במחקרים מצאו אומנם פערים התפתחותיים בהשוואה לילדים רגילים, אך קשה לבודד את האיחור הבשילתי כגורם סיבתי יחיד בהיפראקטיביות, אך סביר כי איחור בתפקודים שונים מלווה את התופעה.

גורמים גנטיים

עפ"י תיאוריה זו קיים קשר בין התנהגות היפראקטיבית ותורשתית כמו חוסר איזון כימי. אך, עדיין קשה לייחס לתיאוריה זו משקל רב מדי.

גידול ילדים עפ"י השערה זו התנהגות היפראקטיבית קשורה לדרישות המופנות כלפי הילד ובתנאי הלחץ בו הוא שרוי. כתוצאה ממצב זה הוא מגיב בהתנהגות היפראקטיבית. השפעה זו היא דו צדדית, מצד אחד הסביבה מפעילה לחץ על הילד ומצד שני התנהגותו של הילד משפיעה על הסביבה. כאן נוצרים מעגלי תגובה בין הילד להוריו, אשר נקלעים למבוי סתום. תיאוריה זו קשה לבדיקה משום שאין לדעת בוודאות מהו הגורם הנעוץ בהיפראקטיביות, גישת ההורים לילד או תכונותיו המולדות.

הרעלת מתכות רעילות

מתכות רעילות כמו: עופרת וכספית הנספגות בדם, במערכת העיכול או בכלי הנשימה, גורמות קשיים למערכת העצבים ולתופעות היפראקטיביות אצל ילדים. המתכות הרעילות עלולות לגרום לאוטיזם ובעיות נוירולוגיות רבות. כספית הינה מתכת רעילה המרוכזת בשרירי דגים שגדלים באגמים ובנהרות רבים, עקב השפכים של מפעלי תעשיה סמוכים. הכספית מצויה בדג הטונה ובמוצריו, באצות ים, בחומרי ריסוס נגד פטריות וכמו כן בסתימות השיניים. עופרת היא יסוד מתכתי רעיל המצוי באופן טבעי במים, בחומרים משמידי חרקים, צבעים מיושנים, כלי בישול או אחסון בכלי אמייל העשויים מעופרת, שאיפת אדי צבע או חומרים אחרים כמו פליטה של כלי רכב. סיבות נוספות להרעלה ממתכות הן: עישון של האם בתקופת ההריון, תוספי מזון עודף כמו ברזל, חשיפה לצבעי מאכל וצבעים המכילים עופרת.

אלרגיות למזון

תוספות כימיות, צבעי מאכל או חוסר בויטמינים עלולים לגרום שינויים במצב הרוח ובהתנהגות הכללית אשר חלקן יכולים להתבטא בהיפראקטיביות. תיאוריה זו התפתחה ע"י פיינגולד" בשנת 1878 ששיער כי ילדים מפתחים היפראקטיביות כתוצאה מחומרי טעם וצבע שהוסיפו למזון, חומרים משמרים וחומרים המכילים אספירין ומשחות שיניים. תיאוריה זו הביאה להצלחה של 30% ויותר בקרב ילדים היפראקטיבים. אך הקושי בישומה מונע מהורים רבים להתמיד בה.

חוסר איזון ברמת הסוכר

חוסר איזון ברמת הסוכר גורם לשינויים רגשיים ועצביים אצל ילדים ומבוגרים כאחד. מצב זה נגרם בשל חוסר איזון אנדוקריני בין האדרנל לבין הלבלב. תת סוכר מביא לפעלתנות יתר, כשהאדרנלין ומעוררים אחרים משוחררים ע"י בלוטת האדרנל בתגובה לרמה נמוכה של סוכר בדם. פחמימות פשוטות הם הגורם לחוסר איזון ברמת הסוכר.

דלקת אוזן תיכונה

ילדים הלוקים בהפרעות שמיעה ברמה מסוימת, דלקת אוזן תיכונה או נוזלים באוזניים, לוקים בהתפתחותם הלשונית ובקושי בלמידה. מכאן אפשר להבין שיכול להיות קשר בין בעיה שמיעתית לאבחון מוטעה כמו היפראקטיביות. לכן חשוב לנטרל סיבה זו כאשר יש אבחנה של ילד היפראקטיבי.

מחסור בברזל

מחסור בברזל מתקשר לחוסר הקשבה או ירידה ביכולת ההקשבה, חוסר התמדה וחוסר תשומת לב. ברזל בנוסף להיותו גורם לקשיים נשימתיים, אשר מכניסים את מערכת העצבים למצב של כוננות מביא לחוסר חמצן ללב, לשרירים ולכלי הדם אשר מוליכים חמצן אל המוח.

בחלק זה מובאות הסיבות או ההשערות להיפראקטיביות בחלק השני של הכתבה נתייחס לטיפול הקונבנציונלי מול הטיפול האלטרנטיבי בהיפראקטיביות והפרעות קשב.

הטיפול הקונבנציונלי בילדים היפראקטיבים

מכיוון שההפרעה נובעת משינויים במבנה המוח ותפקודו בעיקר עקב פגם באזור הפרונטו - סטריאטלי, עקב ליקוי בשחרור או קליטה של נוירוטרנסמיטורים על כן משתמשים בתרופות הפועלות על מנגנון זה.

תרופות הממריצות בצורה עדינה את מערכת העצבים המרכזית, כמו אמפיטמינים, כאשר התרופה השכיחה ביותר בטיפול בילדים היפראקטיבים היא ריטלין.

תרופת הריטלין הוכנסה לישראל לפני עשרות שנים, אך מדי פעם מתעורר ויכוח סוער סביב תרופת הריטלין הניתנת לילדים היפראקטיביים האם היא סם או תרופה? אין מבינים עד היום כיצד היא משפיעה.

במקורה השתמשו בה להתקפי נארקולפסיה (תסמונת המתאפיינת בהתקפי הירדמות ומעבר ממצב עירני למצב שינה תוך שניות, בעיקר בעת פעילות מונוטונית או התרגשות גדולה.

הריטלין היא תרופה מעוררת, ממריצה שהשפעתה על ילדים היפראקטיביים הפוכה, היא מפחיתה את העירור ומרגיעה לעומת ילדים רגילים ומבוגרים. הריטלין משפר את הריכוז ומפחית את הפעלתנות של הילד.

היא ניתנת במינונים של 10-60 מ"ג ומתחילה להשפיע תוך חצי שעה עד שעה, כאשר טווח ההשפעה הוא בין 8-16 שעות.

אסור לתת ריטלין למי שסובל מלחץ דם גבטה, מחלות לב, אפילפסיה, גלאוקומה ובעיות פסיכיאטריות. אך כמו כל תרופה גם לריטלין תופעות לוואי כמו: הפרעות שינה, עצבנות, העלאת לחץ הדם, הגברת את קצב הלב, ירידה בתאבון, פירכוסים, מיצמוצי עיניים, רעידות, פריחה, הזעה, הגברת פעילות חשמלית של מערכת העצבים, תלות פסיכוטית, הפרעות בגדילה.

פרופ' "קוסטף" מציין כי אכן הריטלין לא רק דומה בהרכבו לקוקאין, אלא גם יכול לשמש תחליף בתהליכי גמילה, ועל כן עלול לגרום להתמכרות.

מורים, הורים, פסיכולוגים ומחנכים אכן ממליצים בפה מלא על נטילת ריטלין בכדי לעשות להם חיים קלים. ואכן קשה להתמודד עם הילד השונה, החריג, הילד שמפריע לעצמו במהלך השיעור. על כן מורים רבים ימליצו על שימוש בריטלין בשיתוף פעולה עם הפסיכיאטר כפתרון זמין ומהיר.

הלחצים הרבים המופעלים על ההורים מצד הממסד החינוכי והן מצד הממסד הרפואי שברוב המקרים משתפים פעולה, מביא את ההורה למצב של חוסר אונים וכניעה לטיפול.

חשוב לציין שלא בכל המקרים נערכות בדיקות מקיפות ומתאימות בטרם יינתן הטיפול. גם רופאים כלליים שאינם פסיכיאטרים רשאים לתת מרשם לריטלין לילד שעל פי דעתם היינו ילד היפראקטיבי. הורים ומורים לא תמיד מודעים לתופעות הלוואי המתלוות לתרופת הריטלין.

בשנת 1977 סוכמו ע"י ברקלי 24 מחקרים שדיווחו על תופעות לוואי קצרות טווח הקשורות בריטלין, תופעת הלוואי השכיחה ביותר הייתה אינסומניה (חוסר שינה) שנמצאה ב - 90% מהמחקרים, אחריה ירידה בתאבון שדווחה ב - 79% מהמחקרים. כעסנות ואובדן משקל היו התופעות השכיחות שנמצאו במחצית מהמחקרים. תופעות לוואי ארוכות טווח טרם נחקרו אך, תופעות לוואי אפשריות עקב שימוש ממושך הם: עיכוב בצמיחה ובגדילה כתופעה משנית לדיכוי התאבון או כמשפיעה על הורמון הגדילה וכמו כן השפעה על המערכת הקרדיווסקולית (לב וכלי דם). לתרופות סטימולנטיות יש השפעות קלות על קצב הלב ולחץ הדם אשר יכולות לבוא לביטוי בגיל מאוחר יותר.

הטיפול האלטרנטיבי

אלרגיות למזון

מהי אלרגיה? אלרגיה היא תגובה הנגרמת מחשיפה לחומרים החודרים לגוף ע"י אכילה או חומרים הבאים במגע עם העור או שאיפת אוויר. אלרגיה יכולה לפגוע במערכות רבות בגוף כמו: מערכת העיכול, מערכת השתן והמין, מערכת החיסון, מערכת הנשימה, עור ועוד. הסיבות לאלרגיה הם: גנטיקה, לחצים נפשיים וגופניים, שימוש מוגבר בתרופות, חשיפה לרעלנים סביבתיים ומזון.

צבעי מאכל הם חומרים שנוהגים להוסיף למוצרי מזון רבים בכדי שימשכו את העין. ממחקרים רבים שנעשו מצאו כי חומרים כמו טאטרזין גורמים לפעילות מוטורית עודפת, חוסר ריכוז, תוקפנות והפרעות שינה. אצל רוב הנבדקים שנמנעו מצבעי מאכל חל שיפור משמעותי בהתנהגותם. ישנן קבוצות נוספות של תוספי מזון כמו: חומרי טעם, חומרי שימור, חומרי תחליב, מייצבים, מווסתי חמיצות, מתפיחים וסולפטין העלולים לגרום לתופעות כמו: שלשולים, כאבי בטן, כאבי ראש, איבוד ההכרה, שינויים בטמפרטורת הגוף ובקצב הלב.

פיינגולד היה זה שהצביע על הקשר הישיר בין תוספות מזון לפעלתנות יתר. בקרב 1200 נבדקים, נמצא קשר ישיר בין תוספות מזון להפרעות למידה והתנהגות.

ניגוד האינטרסים בין תעשיות המזון הגדולים לבין תוצאות המחקרים שאיששו כי אכן תוספות המזון מזיקות לבריאות לא הביאו לשינוי בהרכב המזונות.

הרעלה ממתכות

מתכות רעילות כמו: כספית, נחושת, עופרת, סידן ומנגן נוטות להצטבר במוח ובכליות ובכך יכולות לשבש את תפקידו התקין של הגוף. רוב המתכות הרעילות מגיעות מזיהום סביבתי הנמצא בפסולת תעשייתית, דלק המכיל עופרת, קופסאות פח מולחמות, עשן סיגריות, כספית המצויה בסתימות השינים, דגים מזוהמים, אלומיניום המצוי בסותרי חומציות וכלי בישול. מחקרים רבים הראו קשר מובהק בין קשיי למידה אצל ילדים היפראקטיביים לבין נוכחותן של מתכות כבדות ורעילות בגוף. רעילות ניתן לבדוק ע"י בדיקת שיער, תרבית צואה, בדיקת שתן ותפקודי כבד. לאחר שאיתרנו כי אכן יש רמה גבוהה של מתכת רעילה יש לנטרל את הרעילות ע"י צמחי מרפא ותזונה המנטרלת רעלים מן הגוף. להימנע מתזונה עתירת סוכר, תזונה בעלת סיבים מסיסים בעלת השפעה מעוררת על מיצי המרה.

חסרים בויטמינים ובמינרלים

בקרב ילדים היפראקטיבים נצפו רמות נמוכות של אבץ, ברזל, מגנזיום, ויטמין B6 וחומצות שומן הכרחיות.

סימני חסר בברזל - עייפות, חולשה, פגיעה ביכולת הלמידה, קשיי נשימה אשר מכניסים את מערכת הנשימה לכוננות יתר.

סימני חסר באבץ - פגיעה בגדילה ובהתפתחות מינית, הרעלה ממתכות המביאים לסניליות והפרעות נפשיות, פגיעה במערכת העצבים וריפוי איטי של פצעים.

סימני חסר במגנזיום - לחץ דם גבוה, עוויתות שרירים, התרחבות צינורות הדם וגירויים עצביים.

סימני חסר בסידן - אוסטאופורוזיס ורככת, גירויים עצביים לא מבוקרים והתכווצויות שרירים.

סימני חסר ב B6 -הפרעות במערכת העצבים, הפרעות נוירולוגיות ונפשיות, עייפות, חוסר דם וחוסר שינה.

סימני חוסר בחומצות שומן - יתר לחץ דם, רמת סוכר גבוהה, דיכאון, רגישות יתר במערכת העצבים והמוח.

תזונה מוח והתנהגות

האם אכן יש קשר בין תזונה והתנהגות? האם סוכרים אכן משפיעים על התנהגותן של ילדים?

כדי לענות על שאלות אלו, יש להבין כי כדי להבטיח שאכן סוכר ייכנס למוחנו, הסוכר חייב להיקשר לחלבון מסוים המעביר אותו דרך מחסום דם - מוח אל המוח. ואכן מזון העשיר בטריפטופן (חומצה אמינית חיונית) הוא זה שמביא לעלייה ברמת האינסולין, עקב פעילות האינסולין עולה רמתו של הטריפטופן בדם וכך הוא מעביר את הסוכר בדם אל המוח. במקביל נוצר סרטונין מוגבר במוח. לסרטונין השפעה מיטיבה על התנהגותנו. הסרטונין מרגיע, מגביר עייפות ומשפר את מצב הרוח. מכאן יוצא אפוא שהסוכר לבדו אינו האשם הבלעדי בהיפראקטיביות. שילוב של סוכר בארוחה חלבונית אינו גורם לבעיות התנהגותיות מחקרים הראו כי ילדים שאכלו ארוחת בוקר עתירת פחמימות חלה הרעה במצבם ההתנהגותי, לעומת ילדים שאכלו ארוחת בוקר חלבונית. המסקנה המתבקשת היא שילדים היפראקטיבים אכן זקוקים לדיאטה עתירת חלבונים ודלת סוכרים. ככל שהיחס בין פחמימות לחלבון יהיה גבוה יותר כך התנהגותם תהיה הרסנית ותוקפנית. (רמת פחמימות גבוהה מחלבונים).

טיפול באמצעות ביופידבק

הטיפול נועד לכוון את הילד לקחת אחרעות על הטיפול. הטיפול באמצעות ביופידבק הוא חווייתי ביותר משולב בו שימוש בתוכנות מחשב המאפשרות לילד לתרגל ולפתח מיומנויות למידה תוך חיזוק גלי המוח מסוג בטא האחרים על ריכוז, הקשבה ותשומת לב. טיפול זה אורך כשנה וברוב המיקרים יש שיפור משמעותי ביכולת הלימודית, בדימוי העצמי וההערכה של הילד.

מעט עצות להורים

תשתדלו לא להלחיץ את הילד משימות ארוכות טווח.

ספקו לילדים אמצעים לפרוק את האנרגיה כמו: חוג התעמלות, קרטה, שק איגרוף.

הפחיתו כמה שאפשר את כמות הגירויים אליהם הוא נחשף.

השתדלו שלא יגיע למצב של עייפות יתר.

השתדלו לתת הרבה חיזוקים והערכות אפילו לגבי דברים קטנים ולא משמעותיים.

השתדלו לחבק, לתמוך.

השתדלו לא להשוות עם ילד אחר במשפחה.

צאו מדי פעם לחופשה כדי למלא מצברים.

חשוב שתקבלו ייעוץ ותמיכה פסיכולוגית.

כפי שציינתי בתחילת הכתבה ישנן גישות אלטרנטיביות נוספות בהיפראקטיביות והפרעות קשב. כאשר בכתבה זו לא ניתן היה להעמיק בכל הגישות המקובלות אך מנסיון אישי השילוב בפרחי באך, רפלקסולוגיה, תוספי מזון ותזונה מאזנים את אותם ילדים היפראקטיביים והתוצאות אכן טובות.


כתבה: ד"ר ענת גרינשטיין N.D נטורופתית, ראש מגמת נטורופתיה במכללת מהות לרפואה משלימה www.mahut.co.il/

* www.newac.co.il/articles/631-טיפול-טבעי-בהפרעות-קשב-וריכוז
חיסונים מערכת הנשימה להשפיע יעוץ הורי לחבק היפראקטיביים התמכרות לסיגריות שעמום הסקה מילולית הפרעות שינה חוסר יציבות adhd בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז היפראקטיבי היפראקטיביות היפראקטיביים הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה טיפול טיפול טבעי טיפולים מטופל מטפל קשב קשב וריכוז ריכוז וקשב
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של הפרעות קשב וריכוז באופן כללי, והפרעות קשב וריכוז של ילדים באופן ספציפי. ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? ויתבאר, מהו הטיפול הטוב ביותר להפרעות קשב וריכוז בכלל, ולהפרעות קשב וריכוז של ילדים בפרט? והפרעת קשב וריכוז (ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder), נתפשת כבעיה נפשית וכהפרעה נפשית, שיוצרת אצל האדם בעיות שונות בחייו. כאשר אצל ילדים, בעיית קשב וריכוז, יוצרת גם לקות למידה, שמפריעה לילד במהלך הלימודים שלו, ומפריעה לילד להתרכז בלימודים שלו וכולי. והשאלה הנשאלת היא, ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז, וכיצד אפשר לטפל בהפרעות קשב וריכוז? וראשית כל, יש לומר באופן חד משמעי, שאין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז בכלל, ואין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בפרט. כפי שנסביר תכף ומיד את העניין. ועוד נאמר בצורה ... לא מצליחים להבין למה הילד לא מקשיב בלימודים, זה עדיין לא אומר שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. זה כן אומר, שהילד לא מקשיב בלימודים ולא מתרכז בלימודים מסיבה כזו או ... לא אומר שלאותו אדם, יש בעיה נפשית כזו או אחרת. זא להגדיר בן אדם, כאדם שסובל מהפרעת קשב וריכוז, זה בעצם פשע. כי מצד האמת, המטרה של ההגדרה הזאת, היא רק כדי שאותו ... שהוא לא יודע, איך לטפל באותה בעיית התנהגות. כי אם לא היו מגדירים שיש דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, אז ממילא אותם פסיכולוגים וכיוב, לא היו מרגישים בנוח, מכך שהם אינם ... לילד להתרכז בלימודים. ולכן, הם מאבחנים את הילד (אבחון ילדים), כמי שסובל מהפרעת קשב וריכוז של ילדים. ואז ממילא הם מסירים מעצמם את האחריות, לטפל בבעיה בשורשה. אבל מצד האמת, בעיית קשב וריכוז, יש לה הסבר מאוד פשוט, וממילא, גם יש לה פתרון כדלקמן. והפרעות קשב וריכוז פירושה, שהאדם מתקשה להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. דהיינו, האדם מנסה ... משהו שמפריע לו להתרכז באותו דבר מוגדר, שבו הוא מנסה להתרכז. ומצב כזה, מוגדר כהפרעת קשב וריכוז. דהיינו, שיש משהו שמפריע לאדם, להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. ומי שמתבונן בעין אמיתית על העניין, רואה מיד, שלהגדיר מישהו, שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז, בגלל שהוא לא מצליח להתרכז ולהקשיב לדבר מסוים, זהו כמובן פשע אנושי. ... משום בעיה. זא, ילד שלא מצליח להתרכז בלימודים שלו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו בעיית קשב וריכוז בלימודים שלו. אבל לא יהיה נכון לומר שיש לו בעיית קשב וריכוז באופן כללי, כי זהו שקר גדול ביותר. ואדם שלא מצליח להתרכז בדבר כלשהו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז, להתרכז באותו דבר ספציפי. אבל לא יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז באופן כללי. כי הפרעת קשב וריכוז פירושה, שיש לאדם הפרעה וקושי להתרכז באופן כללי. וזה כמובן שקר גדול ביותר. כי אין שום בן אדם בעולם, שיש לו הפרעת קשב וריכוז כללית. אלא תמיד, ב 100% מהמקרים, בעיית ה
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר ... עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את ... להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים הבעיה ... הוא מדגים זאת דרך מאכלים הגורמים לקפיצות סוכר והפרעות לריכוז. האם באמת יש לאדם הפרעת קשב או שהבעיה נמצאת בסביבה? אליעד מעלה ביקורת על כך שמערכת החינוך, המורים וההורים לפעמים מחליטים שלילד יש הפרעת קשב, כאשר ייתכן שהבעיה בכלל היא במורה שלא מצליח ... ללמידה התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר ... או להפך - אדם שהיה מרוכז מאוד, אבל חשב בטעות שהוא לא מצליח להתרכז. מה פירוש בעיית ריכוז ולמה בעצם אנשים טוענים שיש להם קושי להתרכז? יש ... שהאדם היה מרותק עד כדי כך שהדברים היו נקלטים לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי ... הוא אפוא דרך להקטין את הקושי, ומכאן - לשפר את הריכוז. הפרעות פיזיות והשפעתן על קשב וריכוז נוסף על כך, יש מקרים שאנשים לא מתרכזים כי ... באנרגיה, כדי שהגוף לא ייכנס לטלטלות שיפריעו לשהות בריכוז רציף. מי מחליט למי יש הפרעת קשב ואיך מושפעים מכך? כאן עולה ביקורת: לעיתים החברה, המורים, או ההורים בוחרים להגדיר את הילד כבעל הפרעת קשב, בעוד שהילד בכלל מרגיש שהבעיה היא במורה שלא ... מצב שהכיתה משעממת מאוד, והתלמיד עסוק בלחשוב על דברים אחרים. המורה קובע שיש לו בעיית קשב. אולם אם נהפוך את התמונה - אולי לתלמיד יש ... להתמקד. לסיכום: כי תמיד יש ריכוז, רק הוא הולך למקום שהכי משתלם בין אם מכנים זאת בעיית ריכוז ובין אם לא, העובדה היא שהאדם תמיד מפנה את ... ללמידה התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז ... בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: אבחנו אצלי אבל בעיית קשב. אליעד: תתרכז בסדר גם אלה שאבחנו אצלך בעיית קשב וריכוז. ש: גם הם לא. אליעד: תקשיב רגע ... תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל תבקש מאלה שעשו לך את הפרעת הקשב והריכוז את האבחון לשחק שעות במשחק הזה תראה גם הם לא מצליחים להתרכז יש לך בעיה להתרכז הפרעת קשב וריכוז אתה לא מצליח להתרכז במשחק, מה אז מה זה אומר שאולי להם יש בעיית קשב וריכוז כי הם לא מצליחים להתרכז במשחק. ... אותו מספיק חזק הוא יאמר רוצה אני לאכול את החזיר. מה שאני מנסה להגיד אותו דבר עם הקשב וריכוז זה אותו דבר, כל דבר אתה יכול לגלגל אותו או ... את זה על מי שרוצים בקיצור יכולים לגלגל את זה אצל מי שרוצים. עכשיו מי מחליט למי יש בעיית קשב וריכוז למי שיש יותר כוח להחליט את זה ...
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא הטענה שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, לא אצל ילדים ולא אצל מבוגרים. כאשר אומרים על ילד או מבוגר שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הכוונה בדרך כלל היא שהוא לא מצליח להתרכז בדבר מסוים, כמו בשיעור או בעבודה. ... כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל מעוניין בדברים ... איך פסיכולוגים קשורים להפרעת קשב וריכוז? אליעד מעביר ביקורת על התנהגות הפסיכולוגים, כאשר הוא מציין כי הפסיכולוגים עצמם ... שלו עצמו, קובע שלילד יש בעיית קשב וריכוז, כי הוא אינו מסוגל להבין שלילד פשוט יש תחומי עניין שונים. אליעד מוסיף בבדיחות ... הלאה את האבחנות השגויות של בעיות ריכוז וקשב. האם האדם באמת לא מבין את עצמו? אליעד מסביר שהבעיה הבסיסית נובעת מכך שהאדם לא מבין את ... מה שמעניין אותו באמת. מה זה הפרעת קשב וריכוז? למה אני לא מצליח להתמיד? כיצד להבין את עצמי באמת? בעיות ריכוז אצל ילדים למה ... רוצה את זה מספיק. לדוגמה נגיד הפרעות קשב וריכוז מכירים את הנושא הפרעות קשב וריכוז של ילדים, יש לו הפרעת קשב וריכוז. ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים. אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז, לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא קולט שאין לו הפרעת קשב וריכוז אתה עד כדי כך לא מרוכז, למה אין דבר כזה בן אדם לא מרוכז כל אחד מרוכז במשהו אחר ... על הקטע שאתה לא באמת יש לך בעיית קשב וריכוז אתה פשוט מרוכז במשהו אחר פשוט זה לא מעניין אותך. ש: כן אתה מפריע למורה. אליעד: ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ... האמת, אין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כי ילדים, מטבעם ... וגם מי שנראה שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הרי שגם הוא, יש לפחות איזה ... משחקים, אין לו שום בעיית קשב וריכוז. אלא, שפשוט המשחקים לא ממש ... ישר אומרים, שיש לו בעיית קשב וריכוז. אבל מצד האמת, אין לו שום ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את ... המטרידה לא עד כדי כך חשובה (או שהיא יכולה לחכות), וכך תצליח להתרכז יותר בעבודה. שאלה: מה לגבי ילדים שבבית הספר אומרים להם שהם סובלים מבעיית קשב וריכוז? תשובה: גם אצל ילדים, הם תמיד מרוכזים במשהו. יכול להיות שהילד מעדיף לחשוב על ... בכיתה, כי ההפסקה נתפסת אצלו כיותר מעניינת. זה לא בהכרח חוסר קשב, אלא עניין של מה יותר מעניין וחשוב בעיני הילד. אם המורה טוען שלילד יש בעיית קשב וריכוז, לעתים זה יכול להיות שהמורה עצמו לא רואה שהילד דווקא כן מרוכז, אבל בנושאים ... מודע לאן להפנות את תשומת הלב ומתי. ניהול זמן והצבת סדרי עדיפויות איך להתמודד עם מחשבות טורדניות העצמת מוטיבציה בעבודה ניהול לחצים והפרעות קשב פתרון קונפליקטים פנימיים שאלה: מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז. אליעד: אתה שואל מה עושים עם ... שהוא סובל מחוסר ריכוז? לא, נכון שהוא לא מרוכז בעבודה, אבל הוא מרוכז בדבר אחר, עכשיו מה שאני בא לומר, האדם תמיד מרוכז, אין דבר כזה בעיית קשב וריכוז, כי הבן אדם תמיד מרוכז במשהו, אם עכשיו אתה מנסה להתרכז, לדוגמה לעבוד, ואתה ... אתה תתרכז בעבודה, ומצד שני או שתפתור את הבעיה, כי אין טריק אחר, הריכוז שלך הולך לאן שיותר חשוב לך. ילד שאומרים שהוא סובל מבעיית חוסר קשב וריכוז, זה לא נכון, הוא פשוט מרוכז בהפסקה, ההפסקה יותר חשובה לו מהלימודים. יש לך רק שתי אפשרויות ... זאת אומרת שכול הזמן שלא הייתי מרוכז בלימודים זה לא עניין אותי. אליעד: רצית לדעת מה קורה בים, מה אכפת לך מהלימודים. לא באמת סבלת מבעיית קשב וריכוז. שאלה: הם טענו שסבלתי מבעיית קשב וריכוז. אליעד: מי שאמר לך זאת היה טיפש, זה הכל. זה אומר שהוא סבל מבעיית קשב וריכוז, הוא לא הבין מה קורה איתך, המורה עצמו סובל מבעיית קשב וריכוז, כי הוא רואה את הילד מתרכז בהפסקה. הילד יושב מולו בשיעור, ומקשקש, אם המורה היה ... תבין. שאלה: כי לא תמיד יש לך פתרון לבעיה, אולי אתה כן חושב על הבעיה, אבל אין לך מושג מה לעשות. אליעד: זה משהו אחר, רק שתבין שאין פה בעיה של קשב וריכוז, יש פה בעיה, שיש משהו שמציק לך, ואתה צריך לפתור אותה אם אתה רוצה. אתה חייב ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי ... ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר ... בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את ... שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז , למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא ... ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו. דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, ... נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו. נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
... הפרעות קשב וריכוז . מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז = האדם לא מצליח לחשוב על מה ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
... הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז, הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו הנושא. ולפעמים נתקל האדם במצבים של קושי להתרכז באיזה דבר. ... הוא חושב, הרי שתמיד המחשבה של האדם חושבת על משהו ומרוכזת במשהו. ונמצא אם כן, כי חוסר ריכוז הפרעות קשב וריכוז קשיי ריכוז וכיוב, משמעותם היא, שקשה לאדם לחשוב על נושא ספציפי. אך לכל אדם יש את היכולת להתרכז. ועובדה היא, שכאשר האדם אוהב משהו, הרי שקל לו להתרכז בו. וגם אם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בעיית קשב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בעיית קשב, אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיית קשב, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי להרזייה, מאמן אישי לבני נוער בנושאי בעיית קשב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:40:44 - wesi4