ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אחדות ✔אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות.

שאלה: איך זה שאני הגוף, חווה שאני רק אצבע?

אליעד: הוא למעשה שואל, איך זה שאני המצומצם חווה שאני לא אלוהים? יש שתי תשובות, התשובה השקרית אומרת, שתדע לך שמצד האמת אתה חווה, גם נפרד וגם אלוהים אבל במינונים שונים. למה שקרית? כי עדיין אפשר לשאול, למה אני חווה מינון כזה ולא אחר?

עכשיו אני אסביר לך את מהות השאלה שלך, בגלל שאתה מניח משהו אז יש לך שאלה. אתה מניח שיש הבדל בין אלוהים אליך, ואתה אומר, אם אני הוא האלוהים הגדול, אז למה אני חווה שאני המצומצם ולא האלוהים הגדול? אבל השאלה שלך בנויה על שתיים, על הפרדה בין אלוהים לבינך. אתה חושב שיש הפרדה בין האני המצומצם לבין המציאות, ברור לך שאתה קטן והמציאות גדולה.

יש מציאות שהיא השלם ויש אותי הנפרד, והשאלה שלך יוצאת מנקודת הנחה שיש הבדל בין המציאות לבינך המצומצם. וזה מה שאני מנסה להסביר לך שאין כלל הבדל.

השכל הרגיל שמבדיל בין אני ללא אני, אומר שיש הבדל בין דבר גדול לדבר קטן, למשל זה שולחן וזה חדר, ולא יכול להיות שהשולחן הוא החדר והחדר הוא השולחן. המוח מוכן לקבל שהשולחן הוא חלק מהחדר אבל לא מוכן לקבל שהשולחן הוא החדר. אתה אולי מוכן לקבל שהשולחן והחדר זה אותה מהות, אבל אתה לא מוכן לקבל שהם אחד. זה שתיים זה לא אחד.

ברגע שיש שתיים, אז תמיד תהיה שאלה. אם היית בשכל מסכים שהשולחן הוא החדר, אז לא תהיה לך שאלה מדוע אתה לא אלוהים.

השאלה שלי אליך היא, מדוע אתה לא חווה, שאתה המצומצם הוא האלוהי האין סופי?

הסיבה שאתה שוכח שיש אלוהים חיצוני לך, היא שמצד האמת אין אלוהים חיצוני לך. הסיבה שאתה שוכח את זה שחולם את החלום, היא שאין מישהו שחולם את החלום. הסיבה לכך שאתה שוכח שאתה חלק מהמציאות שמקיפה אותך, היא בגלל שאין מציאות שמקיפה אותך. למה? כי אין הבדל בין הצורה למהותה.

הצורה הסופית זה אתה המצומצם, המהות שלך זה המציאות או אלוהים, ואתה שואל, איך אני הצורה שמחובר למהות, איך אני שוכח את המהות? התשובה היא, שמצד האמת אין מהות, הצורה עצמה היא המהות.

אבל זה לא הגיוני, מה אני המהות? אם אני המהות אז גם שאר הדברים זה המהות, אז האם יש הרבה מהויות? זה לא הגיוני לך.

זה טוב שאתה חושב שהבחירה היא שלך, ולא של אלוהים, כי בסוף הבחירה היא שלך ולא של אלוהים. בסוף, אתה המצומצם הוא אלוהים.

כול זמן שהאדם מפריד בינו לבין המציאות, תמיד תהיה לו שאלה, כל מיני שאלות שבנויות על ההפרדה ביני לבין אלוהים. אם אני גם אלוהים, אז למה אני שוכח שאני אלוהים, אבל השאלה הזאת בנויה על הפרדה בינך לבין אלוהים.

אני אומר, אין דבר כזה אלוהים, יש רק אתה. אתה צריך להבין שאתה הוא זה שמהווה את הכל. אתה עושה הפרדה בין הנפרדות לבין האחדות. ואני מסביר לך שאין הבדל בין הנפרדות לאחדות.

אני רוצה שתגיעי להבנה שאפילו שאת רואה תפוז אחד, או שני תפוזים, את לא מבדילה ביניהם. אמנם תראי תפוז אחד, ותראי שני תפוזים, אבל בתוכך תראי שיש רק אחד, שאין הבדל בין אחד לשניים, אין אצלך בחוויה להגיד שזה אחד או שניים. שלא יהיה אצלך הבדל בין דבר להיפוכו.

שאלה: זה כמו טיפה בים?

אליעד: הוא שאל למעשה, אם הוא טיפה בים, למה הוא חושב שהוא מניע את עצמו, הרי הים מניע אותו? כי למעשה זאת האמת. העניין הוא שאין הבדל בין הטיפה לים. אני לא אומר לך שאתה הוא הים, אני אומר לך שאין הבדל בין הטיפה לים. וכשאין הבדל בין הטיפה לים, אז אין שאלה למה אני חושב שאני הטיפה, או למה אני חושב שאני הים.

כאשר האדם אומר אני, הוא מתכוון שהוא לא שאר הדברים האחרים.

שאלה: אמרת פעם לצאת מהדמיון.

אליעד: לא, מה שאני אומר עכשיו הוא יותר דמיוני מכל הדמיונות שלך גם יחד. ההסבר שאני מסביר הוא נראה דמיוני, אך מצד שני להגיד שהטיפה והים שונים זה דמיוני. השאלה היא, מה נקרא אצלך דמיון. אם האדם מבין שהכל אחד, אז להגיד שזה שניים זה דמיוני.

שאלה: האם אתה יכול לתת דוגמה להתנהלות בחיי היום יום לנושא הזה.

אליעד: דוגמה, אדם רואה טלוויזיה, הוא למשל רואה ערוץ 22 והוא רוצה לראות ערוץ 22, מה הוא מרגיש? מלך, זה כרצונו, הוא רוצה לראות ורואה. אבל בו זמנית האדם מרגיש שהוא גם עבד, למה? כי האדם לא רוצה לראות רק ערוץ 22, אם הוא היה יכול, הוא היה רואה עוד 30 ערוצים, ולכן האדם תמיד בחוויה של צמצום.

האדם מפריד בין לראות ערוץ 22 לבין ערוץ 30 וכו'. למה האדם מפריד בין הערוצים? לכאורה השאלה שלי לא ברורה, הרי ברור שיש הפרדה בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30. אבל מי אמר שיש הבדל בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30? בערוץ 22 יש תוכנית על אוכל למשל, ובערוץ 30 אין תוכנית על אוכל, למעשה כאן יש ושם אין. ולכן יש הבדל.

אני טוען שאם אדם מתעמק במוח שלו, להבין את המציאות, הוא בסוף לא יבדיל בין יש לאין. מה זה אומר? הוא יגיד זה ערוץ 22 ויש תוכנית על אוכל, וזה ערוץ 30 שיש בו סרט, אבל בחוויה שלו ובהבנה שלו, הוא לא יבדיל בין היש לבין ההפך שלו, שזה - האין. זה נקרא שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה.

למשל האדם הולך בים והשמש קופחת לו על הראש, והוא מקבל מכת שמש, אז הוא כועס על השמש. אבל מי למעשה גרם למכת השמש? המציאות או אלוהים. האדם למעשה חווה, אני העבד ואלוהים הוא המחליט, אני לא שולט והמציאות שולטת בי. אני יכול להיות קיים או לא להיות קיים, המציאות חייבת להיות קיימת, ולי אין כוח לשלוט בשמש, ואלוהים שהוא הסיבה הראשונה, מחויב המציאות, שהיא תמיד קיימת, שיש לה את כל הכוחות, ואני תלוי בחסדים של אלוהים, הוא מחייה אותי, והיא עכשיו גורמת שתהיה עלי שמש.

ולכן מכאן האדם חווה סבל. ולכן האדם רוצה להתחבר למציאות.

מה אני טוען, אני אומר לאדם, תקשיב, אתה הוא השמש, אתה גורם שהשמש תזרח. אבל האדם יגיד מה פתאום אני? זה המציאות שמפעילה את השמש, אני פה והשמש שם, איך אני אפעיל את השמש? אני אומר לך, אתה מהווה את השמש.

כאשר אני אומר, זה אתה וזה השמש, למעשה אני אומר לך, שאתה בנפרדות, ויש הוויה אחרת. בעצם זה שאתה אומר שאתה לא השמש, אתה אומר שאתה לא ההוויה.

ואני אומר לך, אתה הוא זה שמהווה את השמש וגורם לשמש לפעול.

מה זאת אומרת אני? אם יש אני, יש גם לא אני, איך אתה אומר שאני מהווה את השמש? כדי להוות את השמש אני צריך להיות לפני האני. אם יש אני ולא אני, אז אני אחרי אלוהים, אז איך אתה אומר שאני אלוהים? ולכן האדם לא מסוגל לחשוב שהוא אלוהים.

האדם אומר שהוא מוכן לקבל את זה, שגם ההוויה זה אני, ואני זה גם אלוהים. אבל למה אתה אומר שהאני המצומצם הוא ההוויה?

אם אני אלוהים, אז למה אני לא חווה שאני אלוהים? האמת היא שאין אלוהים, אתה המצומצם זה אלוהים. אתה ההוויה של השמש, אתה שנפרד מהשמש, אתה ההוויה של השמש.

אני זאת צורה של הוויה, השמש היא צורה של הוויה, יש הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. אין לי בעיה שתגיד שאני זה המהות של המציאות, אבל האמת היא שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה, האדם הוא ההוויה של השמש והשמש היא ההוויה של האדם. כל הצורות הם ההוויה.

אבל האדם רואה הבדל בין שמש לבין אדם, לא יתכן שההוויה של השמש היא ההוויה של האדם, זה הרי צורה אחרת, ומקום אחר. אני מוכן לקבל שיש הוויה אחרת שמהווה את האדם ואת השמש, אבל אני לא מוכן לקבל שהצורה של השמש מהווה את הצורה של האדם.

אם תצליח בשכל שלך להבין שהצורה הסופית, היא אחת מוחלטת עם הראשון בשרשרת, שהצורה הסופית היא עצמה המהות, אז נגמרו לך השאלות.

יש כאלה שאומרים, שאני זה אני, והמציאות היא המציאות. יש כאלה שאומרים אני אלוהים, והצורות הם שלי. אבל יש הבנה שאומרת שאין הבדל בין ההוויה לצורה.

כולם בשלב כל שהוא מוכנים לקבל את זה, שיש מהות למציאות.

אי אפשר בשכל לקבל את זה, שזה שמשנה זה גם לא משנה. אי אפשר לקבל בשכל, שאין הבדל בין המהות לצורה.

האדם יכול להגיד שזאת יד, ושהיד היא כלום. אבל הוא לא יכול להבין שזאת יד ממשית, והיא גם כלום. היד והכלום זה אותו הדבר.

למה קשה להבין את זה? כי אין מה להבין, אני אומר לך להפסיק לנסות להבין, אין הבדל בין אלוהים לאדם. אין מה להבין בזה, זה הכי פשוט. זה נקרא אין שכל, אין יותר מה להבין.

למשל רע לך, בגלל שהשמש קופחת עליך. למה רע לך, כי אתה מבין, שזאת השמש, וזה אני, והשמש נפרדת ממני, ואני לא גורם לשמש לזרוח, ולכן אני סובל. ומה אני אומר לך, תפסיק להבין שאתה לא השמש.

אני מדבר על דבר שהוא יותר גדול מכל הזמן והמקום, ואומר לך שזה אתה. זה לא שאני אומר לך שאת גדולה יותר מכל המקום והזמן, אני לא אומר שאת רק אלוהים, אני אומר שאין הבדל בין הוויה של כל המציאות לבין השולחן.

אני מנסה להסביר לכם, שהשולחן שהוא ישות מצומצמת אין הבדל בינו לבין ההוויה שהיא יותר גדולה מכל המקום והזמן. אני אומר שזה שולחן, אבל אין הבדל בין שולחן לבין כלום.

שאלה: האם אראה דברים שונים?

אליעד: כן, אבל לא תהיה בעיניך משמעות לשונה.

זה הדבר הכי חכם / משוגע ששמעתם אי פעם, והוא התשובה לכל השאלות.

יש שני רבדים במציאות, הרובד הראשון זה שיש נפרדות. ואז האדם מתבונן פנימה ומגלה שיש דבר כזה אחדות, יש את זה אני רוצה, ואת השני אני לא רוצה, אבל המכנה המשותף זה להרגיש טוב. יש זה אני וזה לא אני, אבל יש את המהות שהיא אחת. השלב הראשון הוא שאתה מכיר בכך שיש אחדות. אתה מכיר בכך שיש כוח שמניע את הכל. אתה מכיר בכך שיש אלוהים, אתה מכיר בכך שיש הוויה.

בהתחלה היית רק בנפרדות, שחשבת שהאנשים אחראים למעשים שלהם, ועכשיו הבנת שיש אחדות, שיש אחד שאחראי לכל, ואתה רק צורה של האחד. אחר יש את השלב, שבו אתה מבין שאתה זה הראשון, שאתה זה האחדות.

ואז אחרי שאתה חווה שאתה אלוהים, שאתה זה שמניע את הכל, אתה עדיין חווה שאתה עושה משהו. אתה שואל, למה אני ככה? למה אני בורא את העולם? נגיד אפילו הבנת שאתה מהווה את כל העולם, אבל זה עדיין לא סוף הסיפור. עכשיו יש לך בעיות של אלוהים.

ואז אתה מבין בסוף, שאין הבדל בין שום דבר לשום דבר. יש צורות של נפרדות - כמו דומם, צומח, מחשבה, רצון, זמן, מקום וכו'. ויש אחדות שהיא הכוח שמניע, הסיבה הראשונה, הכוח שתמיד קיים, ההוויה של הכל וכו'.

ובסוף אתה מבין שאין הבדל בין אחדות לנפרדות. נשאלת השאלה, איך מהכלום נוצרו אין סוף צורות? והשאלה הזאת מביאה אותך להבנה, שכאשר אתה צולל לתוך השאלה הזאת, ואתה חוקר איך מההוויה נוצר כל היש, ואז אתה מבין את מהות העניין. רבי נחמן אומר שאתה מבין את סוד החלל הפנוי.

רבי נחמן מדבר על חיה שהגוף שלה זה העור שלה, שאם ניקח לה את הגוף, לא יישאר כלום, ואם ניקח לה את העור גם לא יישאר כלום. הגוף והעור שלה הם אחד. זה מקביל לנפרדות ולאחדות, שהם אחד, זה אותו אחד.

אתה שואל, זה יש או אין, האם זאת אחדות או נפרדות? ומגיע להבנה שאין הבדל בין האחדות לנפרדות, אין הבדל בין המהות לצורה, זה אותו אחד. מה זאת אומרת? האם אתה רוצה להגיד שהיד הזאת, היא מהות המציאות? האם היד תמיד קיימת, תמיד מחויבת המציאות, היא הסיבה הראשונה וכו'?

הרי היד היא צורה, היא תוצאה של משהו, אז איך היא יכולה להיות מהות המציאות? האדם עצמו שיכול להיות קיים ויכול לא להיות קיים, הוא מהות המציאות, איך זה יכול להיות? הרי המהות תמיד קיימת והאדם הרי לא חייב להיות קיים תמיד?

איך אני המצומצם, יכול להיות המהות של השמש, שהיא גדולה ממני ורחוקה ממני? אך מצד האמת, זה אתה שמהווה את הכל. אין הבדל בין המהות לצורה, אין הבדל בין האדם לאלוהים, אין יותר חלק ושלם, האדם לא חלק מאלוהים, האדם הוא עצמו אלוהים.

זה הדבר הכי לא הגיוני בעולם. השכל אומר לך, איך זה יכול להיות שאני מהווה את השמש? הרי אני פה והשמש שם. מה זאת אומרת שאני ההוויה שלא משתנה לעולם? הרי אני כל הזמן משתנה. השכל אומר לך שיש שינוי, יש הבדל, אתה לא יכול להיות ההוויה, כי ההוויה לא משתנה ואתה משתנה. אבל אם תעמיק עד הסוף, תראה שאין כל הבדל בין משתנה ללא משתנה. אבל אם תלכי עם השכל עד הסוף, השכל יבין שהכל אחד. וכשהשכל יסכים שהכל אחד, אז את תחווי שהכל אחד.

אחרי שמבינים את זה, אז כל פעם שאתה נזכר בזה, אז טוב לך. ואז גם כל דבר בעולם מזכיר לך את זה. ולכן תמיד טוב לך, בהיבטים שונים.

אם למשל בא אריה לטרוף אותך, את בורחת, כי את רואה הבדל, אבל בחוויה שלך את לא רואה הבדל בין האריה לבינך. אתה כאילו בורח משום מקום לשום מקום.

שאלה: השאלה שלי היא, אם אתה הוא זה שעושה הכל, מדוע אתה בוחר בחוויה לא נעימה?

אליעד: התשובה היא שאת עדיין עושה הפרדה בין יש אריה לבין יש אדם, לבין אין אריה ואין אדם, את עדיין מפרידה בין אחדות לנפרדות. אין הבדל בין משנה ללא משנה - זה לא הגיוני, אבל זה בדיוק מה שאני אומר.

האדם אומר, אני מוכן שתגיד לי שיש עולם, אני מוכן שתגיד לי שאין עולם, אני מוכן שתגיד לי שגם יש וגם אין עולם, אבל שתגיד לי שאין הבדל בין יש לאין, אז יש או אין? אין הבדל בין יש לאין, האדם לא מבין, וכאשר האדם מבין זאת, זה השכר של העולם הבא.

זה שאתה מצליח להבין בשכל שאין הבדל בין יש לאין, או במילים אחרות, אתה מפסיק להבין בשכל מה ההבדל, שזה בעצם אותו הדבר, זאת התכלית הסופית.
לשאול אין יש אתה לא אלוהים מהות העניין תוכנית רוצה להתחבר לפני האני מוחלט מחשבה המהות תמיד קיימת התחלה אחדות אחדות ההוויה והצורות אחדות המהות אחדות המהות והצורה אין או יש אין ויש אין יש אין מיש אלוהות אלוהים אתה אלוהים האין והיש הוויה היש והאין המהות והצורה הצורה יש או אין יש אין יש ואין יש ואין כאחד יש מאין יש מיש להבין להבין שאתה אלוהים להיות אלוהים מהות מציאות צורות של המציאות קושי קשה להבין קשיים
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר מה ההבדל בין אחדות כללית לאחדות פרטית? אליעד כהן מסביר שישנן שתי חוויות מרכזיות של אחדות - אחדות כללית ואחדות פרטית. ההבדל ביניהן טמון ברמת העומק שבו האדם חווה ומבין את המציאות כאחדות אחת שלמה. מצד אחד, ישנה אחדות כללית, בה האדם מבין באופן כללי ומופשט שכל הדברים זהים במהותם, ללא הבחנה ספציפית בין האירועים והמצבים. מצד שני, ישנה אחדות פרטית, שבה האדם חווה בפועל ובפרטי פרטים שכל דבר במציאות הוא ביטוי מוחלט של האחדות, עד כדי כך שכל אירוע וכל התרחשות נתפסים כמושלמים וזהים בערכם ממש ברגע שבו הם מתרחשים. אליעד ... אם יאכל או לא יאכל כי הכל אחד, אבל עדיין הוא מתלבט. זה סימן לכך שהאחדות שלו עדיין לא פרטית. באחדות פרטית, האדם באמת מבין וחווה באופן עמוק שזה לא משנה אם הוא אוכל או לא אוכל, ולכן אין לו כלל ... את הספר או לא, הוא נמצא באחדות פרטית. כלומר, ההבנה אינה נשארת כללית ומופשטת אלא מלווה את הפעולה הספציפית באופן מלא. אדם שנמצא ... האם לאכול מאכל מסוים. באחדות כללית הוא אומר לעצמו: באופן כללי זה לא משנה. אך באחדות פרטית, הוא יבין בצורה מלאה, מדויקת וספציפית למה לאכול או לא לאכול זה בדיוק אותו דבר, ללא שום ... מהי המשמעות של לחוות אחדות בכלליות לעומת פרטיות? אליעד מסביר כי אחדות כללית היא מעין תובנה מופשטת - הכל אחד, אבל זו הבנה כללית ושטחית. זהו שלב ראשוני שבו האדם מצליח לחוות אחדות אך ורק ברמה הכללית והפילוסופית, מבלי להצליח ליישם אותה בכל רגע ורגע בחיי היום יום. לעומת זאת, לחוות אחדות בפרטיות זו חוויה עמוקה ומדויקת הרבה יותר, שבה האדם ממש רואה בעיניו כיצד כל אירוע ספציפי, בלי ... הוא ביטוי מוחלט של האחדות עצמה. אליעד מוסיף ומבהיר כי אחדות פרטית חזקה יותר כי היא כוללת הבנה ברורה ומפורטת של למה כל אפשרות, כל צד וכל אירוע הוא שווה ... לא אומר רק בסופו של דבר הכל אחד, אלא הוא ממש יכול להוכיח ולהסביר לעצמו בכל רגע נתון, למה המצב שהוא חווה כרגע הוא בדיוק באותה ... ההיפך שלו. מדוע חוויית אחדות פרטית חשובה יותר מחוויית
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
... אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו מהם סודות אחדות ההפכים והנפרדות המושלמת? בהרצאה זו עוסק אליעד כהן במושגים העמוקים של אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת ואחדות אמיתית, תוך חקירה של האמיתות שמאחוריהם. תהליך זה מצריך הבנה מורכבת של יחס ההפכים והנפרדות, ובעיקר, ... בחירה, סבל, וחיפוש אחר השלם. מה המשמעות של אחדות ושני צדדים לנפרדות? אליעד מתחיל בהסבר על תהליך של אחדות, שלפיה כל דבר יש מקום בו הוא הופך לאחדות מלאה. הוא מתאר איך כל בחירה מייצגת סבל מסוים, בין אם סבל של אין סוף שאין לו צורת סיום, ובין אם מדובר בנפרדות, שמביאה לאחדות מתוך חיסרון. לאורך השיחה, הוא מביא את השאלה: האם אנחנו מוכנים להתמודד עם הסבל שנוצר מתוך חיסרון, או שהיינו מעדיפים להימנע ממנו ולחפש את האחדות השקרית? השיחה נעה בין הרצון להשיג שלמות לבין התמודדות עם הכאבים הפנימיים שמתלווים לתהליך זה. מהן הבחירות הפנימיות שאנחנו עושים כאשר מדובר באחדות? אליעד מציין שהתשובות לכל השאלות לא תמיד ברורות, ולמעשה הבחירה בהשלמה עם היפוך של דבר עשויה להוביל ... ההפכים תמשיך להתפשט. מהי האמת המסתתרת בתוך אחדות ההפכים? המושג של אחדות ההפכים נוגע לכיצד אנו יכולים לראות את השלם בעין אחת, גם כשהוא מופיע כחלקים שונים. אליעד מציין שאם אתה ... בין דברים, בסופו של דבר תוכל להרגיש את האחדות הזו. הבעיה טמונה בכך שאם אנחנו תמיד מבדילים ומחפשים את ההבדל, אנחנו בעצם נעצרים במקום ומפספסים את ... דרך נפרדות, והאם באמת יש הבדל בין נפרדות לאחדות? כיצד נפרדות שקרית ואמיתית משפיעות על תפיסתנו? אליעד מסביר שהבחירה באחדות אמיתית או שקרית היא בבחינת סוג של שלב בתהליך רוחני. בעוד האחדות השקרית היא למעשה נפרדות בתוך האחדות, האחדות האמיתית מצריכה הבנה עמוקה של המהות שמאחורי הדברים. הוא מתאר את המתח בין לראות את ... לראות את הדברים כשלם, נוכל אולי להבין את אחדות ההפכים בצורה ברורה. אליעד מדגיש כי לא מדובר בהשגת אחדות חיצונית בלבד, אלא בתהליך פנימי, שבו כל דבר נעשה חלק מהשלם. לדוגמה, אם אנחנו מבינים את המשמעות של דבר, ... לא מקבלים את היפוכו, אז אנחנו מפספסים את האחדות שנמצאת בתוך הנפרדות. מהו המפתח להבנה האמיתית של המציאות? הסיכום של אליעד הוא שהתהליך של להבין את אחדות ההפכים דורש הכרה בכך שאין באמת הבדל בין כל הדברים. כל דבר ויפוכו הם חלק מהשלם, ושמירה על ההבדלים היא ... הדברים כפי שהם ללא צורך להבדיל ביניהם. מהי אחדות ההפכים? מהי נפרדות מושלמת? כיצד תופסים את האחדות המושלמת? האם יש הבדל בין דבר להיפוכו? מהי אחדות אמיתית? מהי אחדות הצורה והמהות? ...
האם חוויית אחדות? מהי חוויית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שניים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית?
... חוויית אחדות? מהי חוויית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שניים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית? מהי חוויית אחדות, ואיך אפשר לדעת אם חווית אותה באמת? הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא חוויית האחדות האמיתית, המצב שבו האדם חווה באופן מוחלט שהכל אחד. אליעד מתחיל בכך שיש תורה שאומרת שהכל אחד, אך אנשים רבים חושבים בטעות שהם הגיעו לחוויית האחדות הזו. כדי להבהיר את הנקודה, אליעד מביא דוגמאות רבות שמטרתן לעזור לאדם להבין האם הוא באמת חווה את האחדות או שזו רק תחושה חלקית ומוטעית. איך אפשר לדעת אם באמת חוויית אחדות? אליעד מסביר שאם מישהו באמת חווה שהכל אחד, הוא לא אמור להבדיל בין מצבים של אחדות לריבוי. הוא נותן דוגמה פשוטה עם לחמניות: אם מישהו בא לקנות ממך 10 לחמניות ומבקש לשלם רק על אחת, אתה באופן טבעי תסרב. למה? כי ברור לך שאלו עשר לחמניות ולא אחת. זה סימן שאינך חווה באמת את האחדות. אם היית חווה באמת שהכל אחד, לא היית מתנגד אם מישהו משלם לך רק על לחמנייה אחת במקום עשר, כי בעיניך זה באמת היה נתפס כדבר אחד. הוא ממשיך ומסביר שישנו מבחן נוסף לאחדות המוחלטת, והוא לראות את המצב ההפוך: אם היית קונה לחמנייה אחת והמוכר היה אומר לך שאתה צריך לשלם על 10 לחמניות, בטענה שהלחמנייה הזו היא בעצם 10 לחמניות שונות, אז במצב של אחדות מוחלטת היית מקבל זאת בהבנה מוחלטת. למה? כי מבחינתך אין ... או בכמות שלהם. אם זה באמת אחד, אז אין הבדל בין אחד לעשר, ואין שום קושי בתפיסה הזו. מה הקשר בין האטומים לשולחן? אליעד נותן עוד דוגמה, כדי להבהיר את מושג האחדות דרך האטומים והשולחן. הוא מסביר שאפשר לומר ששולחן עשוי ... מצד אחד אפשר להגיד שכן, כי הכל בנוי מאותם אטומים, אך מצד שני, הם לא באמת אותו דבר. כי אתה עדיין מזהה אותם כנפרדים, כשולחן וכאטומים. אם היית באמת חווה את האחדות באופן מוחלט, לא היית רואה הבדל בין השולחן לבין האטומים המרכיבים אותו. מה ההבדל בין אחדות מוחלטת לאחדות חלקית? כדי להבין לעומק את ההבדל בין האחדות המוחלטת לאחדות חלקית, אליעד משתמש בדוגמה נוספת: אם הוא שואל אותך האם ... אותך שזו שתיים, לא תוכל להסכים איתו כי אתה באמת חווה אותה כאחת מוחלטת. אבל אם מישהו מראה לך שני חפצים שונים, למשל שתי אצבעות נפרדות, ואתה מתאמץ לראות אותם כאחד, אתה תרגיש שאתה רק מנסה לשכנע את עצמך ולא חווה את זה באופן טבעי. זוהי הוכחה שאתה עדיין לא חווה באמת את האחדות. למה האדם לא יכול לחוות
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג האחדות. התפיסה הראשונה היא אחדות שקרית שבה אנשים חושבים שאם הכל אחד, אז אין שום צורך לעשות דבר - אין רצון, אין מחשבות, אין רגשות ואין תחושות. בתפיסה זו, האחדות נתפסת כהפך המוחלט מנפרדות. אנשים ששואפים לאחדות כזו עלולים לסבול, כי הם רואים בכל רצון או שאיפה סימן שהם עדיין לא באחדות אמיתית. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד תואר יכול להרגיש רע כי עצם הרצון ללמוד מראה לו שהוא לא באחדות מושלמת, וכך נוצר מצב שבו הרצון עצמו הוא מקור לסבל. התפיסה השנייה היא אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין להיות באחדות לבין להיות בנפרדות. באחדות אמיתית אדם יכול להיות במצב שבו הוא חווה באופן מוחלט שכל הדברים הם אחד ובאותו זמן להמשיך לחיות, לרצות ולפעול בעולם. למשל, באחדות אמיתית אין בעיה שאדם יקום בבוקר וילך ללמוד או לעבוד, כי האחדות אינה מתנגשת עם פעולות בעולם. כלומר, באחדות אמיתית אתה חווה שאין שום הבדל בין לעשות או לא לעשות, וכך אתה יכול לפעול בלי לסבול. האם אפשר לחיות עם הידיעה שהכל אחד ולהישאר פעיל? אליעד מדגיש שאפשר בהחלט לחיות עם ההבנה שהכל אחד ובו - זמנית להישאר פעיל ולרצות דברים. הבעיה נוצרת רק כאשר אדם רואה הבדל בין אחדות לבין נפרדות. כל עוד האדם חושב שיש סתירה בין השניים, כל פעולה ... לדוגמה, מי שרואה סתירה ירגיש אשם או מתוסכל מעצם זה שהוא רוצה משהו, כי הרצון נראה לו כהפרה של האחדות. אבל מי שנמצא באחדות אמיתית, יכול לרצות תואר, קריירה או כסף בלי לסבול מכך שהוא עדיין ... לו עדיין רצון פנימי להתחדש, וכאשר רצון זה לא מסופק, האדם סובל. איך מכלום נוצר משהו, ואיך זה קשור לאחדות ולנפרדות? אליעד מצביע על כך שהשאלה הבסיסית איך מכלום נוצר משהו? היא שאלה שנמצאת בשורש הבעיה של האחדות והנפרדות. אם מבינים איך מהכלום נוצר משהו, ניתן להבין מדוע האדם, מתוך תפיסה של אחדות, עדיין רוצה לפעול בעולם. אליעד טוען שאין לשאלה זו תשובה לוגית אמיתית, כי לוגית זה לא מסתדר - איך מתוך דבר אחד (כלום או אחדות) נוצרים דברים שונים (משהו או נפרדות). אבל אם האדם יוצא מעבר לגבולות ההיגיון, הוא מבין שאין באמת הבדל בין האחדות לבין הנפרדות, וזו התשובה לשאלה. מה מניע את האנשים בעולם, ומה ... לאן אנחנו מתקדמים היא שוב תוצאה של תפיסת נפרדות, הרואה הבדל בין המצב הנוכחי לבין יעד עתידי כלשהו. באחדות אמיתית לא קיימת דאגה כזו, משום שאין הבדל בין שום מצב. מהי השלמות האמיתית של האחדות? לסיום, אליעד מתאר מצב אידיאלי של שלמות, שבו האדם נמצא באופן ...
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
... מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין מהי הדרך אל השלמות ומהו המצב של אחדות אמיתית? אליעד כהן מסביר את הדרך אל השלמות, מהותה של השלמות, מושג האחדות וההבדלים בין אחדות שקרית לאחדות אמיתית. כדי להבין לעומק את השלמות והאחדות, יש צורך לבחון קודם כל את המושגים יש ואין, מהות וצורה. האם חייבים לעבור דרך האין כדי להגיע לאחדות האמיתית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד דן בהן היא האם הדרך לאחדות מחייבת מעבר דרך אין. הוא מסביר כי כאשר נאמר שחכם האמת כולו אין, הכוונה אינה רק לאין במובן של ... האין הוא קרוב יותר לאחדות מאשר היש? אליעד מביא דוגמה כדי להמחיש את הנקודה הזאת. הוא מתאר מצב שבו יש צורות, שהן דברים ... לא בהכרח קרוב יותר לאחדות מהיש, אך עדיין הכרחי להביא אותו לתמונה. זאת אומרת, האין והיש הם חלקים הכרחיים באותה מידה להבנת האחדות. מה המשמעות של להיות בצד המשנה לעומת לא משנה? אליעד מדגים באמצעות סיטואציות שונות איך אדם יכול ... שכדי להגיע למצב של אחדות אמיתית, לא משנה מאיפה מתחילים - אפשר להתחיל מהמשנה או מהלא משנה. התהליך הוא סובייקטיבי, אך בסופו ... מסתיים הקונפליקט בין אחדות לנפרדות? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד מעביר הוא שכדי להגיע לאחדות אמיתית, צריך להגיע למצב שבו אין בכלל קונפליקט. כל עוד קיימת האפשרות שיהיו שני דברים, תמיד יהיה ... מסביר שבדרך אל האחדות המוחלטת, אדם חייב להגיע למצב שהוא משוכנע לחלוטין בשני ההפכים בו - זמנית. רק כאשר האדם בטוח ב - ... דרך נכונה אחת להגיע לאחדות. התהליך משתנה בהתאם לנקודת הפתיחה של כל אדם, אבל השלמות תמיד נמצאת בנקודה שבה כבר אין יכולת ... יש לאין? איך להגיע לאחדות אמיתית? מהי ענווה לפי רבי נחמן? איך פותרים את הקונפליקט בין יש לאין? ...
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
... הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים מהי אחדות אמיתית והאם בסוף הכל אחד או הכל נפרד? בשיחה מפורטת העוסקת ברעיון של אחדות ונפרדות, אליעד כהן מסביר כיצד המושגים הללו, למרות שנראים מנוגדים לחלוטין, למעשה משלימים זה את זה באופן מוחלט ויוצרים פרדוקס שמוביל להבנה עמוקה יותר של המציאות. מה הקושי המרכזי להבין את האחדות והנפרדות בו זמנית? הסיבה העיקרית לכך שקשה לתפוס את האחדות והנפרדות יחד היא שהמחשבה האנושית פועלת באופן דואלי - כלומר, היא תמיד תופסת מציאות במונחים של יש ... מדגים זאת באמצעות כוס מים - אפשר לראות את הכוס כריקה, כמלאה, או גם וגם, אך אי אפשר לתפוס אותה בו זמנית כרק מלאה וכרק ריקה. כאשר האדם חושב על האחדות כמשהו מוחלט, עצם החשיבה הזו יוצרת שוב נפרדות. אם האדם יגיד שהכל הוא רק אחד, אז לא יהיה טעם לומר ... גם אפשרות אחרת - לא אחד. מדוע כל משפט שנאמר ניתן להפוך? אליעד מבהיר כי כל משפט שנאמר יכול להפוך למשפט הפוך שתקף באותה מידה. לדוגמה, כאשר אומרים שהכל אחד, אפשר באותה מידה לומר שהכל נפרד. ההסבר הוא שאם האדם באמת מבין רעיון מסוים באופן מוחלט, הוא חייב ... משהו באופן מוחלט מבלי לחוות גם את ההפך שלו באופן מוחלט. אם יש משהו שלא ניתן להפוך אותו, סימן שלא הבנת אותו עד הסוף. מהי לולאה אינסופית ברעיון של אחדות ונפרדות? נוצרת בעיה לוגית כאשר מנסים לאחד את המושגים של אחדות ונפרדות. אם נאמר שיש לנו הכל ונצרף אליו את הכלום, אז שוב יש לנו משהו חדש שנקרא הכל כולל הכלום, ולכן שוב נוצרה נפרדות. תהליך זה חוזר על עצמו בלולאה אינסופית - בכל פעם שננסה לאחד מושגים מנוגדים, מיד נוצרת הפרדה חדשה. זהו פרדוקס אינסופי של האחדות והנפרדות, שלא יכול להגיע לפתרון באמצעות השכל בלבד. מה המשמעות של אחדות ההפכים? אחדות ההפכים מתארת מצב שבו האדם מסוגל לתפוס שני דברים מנוגדים באופן מוחלט ובו - זמנית. דוגמה לכך היא ... שבו שני ניגודים מוחלטים קיימים יחד באופן מלא. איך הדוגמה של תורת הקבוצות מסייעת להבין את הרעיון? אליעד משתמש בתורת הקבוצות כדי להמחיש את הפרדוקס. האחדות נמשלת לקבוצה שמכילה הכל, בעוד שהנפרדות היא האיברים הנפרדים בתוך אותה קבוצה. אולם, ברגע שהוגדרה ... את המעגל הזה, תמיד יתגלה משהו חדש. האם אפשרי להגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת? לפי אליעד, כאשר האדם מגיע למצב שבו הוא תופס את שני הניגודים (למשל אחדות ונפרדות) באופן מלא ומוחלט - הוא מגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת. רק מי שחווה באופן מלא את ההפכים ... שטוב הוא טוב ושרע הוא רע, יגיע למצב שהוא אינו יודע יותר דבר, כיוון שהידיעות הללו מוחלטות ומבטלות זו את זו. מהי משמעות חיי היום - יום מתוך הבנת אחדות ונפרדות? אליעד מסביר שההבנה המוחלטת של האחדות והנפרדות אינה משהו שיכול להיתפס בהיגיון היום - יומי. בחיי היום - יום, האדם מתנהל בעולם של נפרדות, ... - אך אינו יכול באמת לחיות יום - יום מתוך תודעה מוחלטת של גם וגם בו - זמנית, אלא אם כן הוא יוצא מגבולות ההיגיון הרגיל. איך אפשר להגיע לחוויה של אחדות ונפרדות ביחד? אליעד מציין כי הדרך היחידה לתפוס את אחדות ההפכים היא להשתחרר מהמגבלות של השכל הרגיל, כלומר, להגיע למצב תודעתי שאינו נשען רק על לוגיקה ... רק אוהב ורק שונא או רק מלא משמעות ורק חסר משמעות. מצב תודעתי כזה מאפשר לחוות את המציאות באופן אבסולוטי, בלי להיתקע בסתירות ובמגבלות הלוגיות. מהי אחדות ההפכים? האם הכל אחד או הכל נפרד? אחדות אמיתית מהי? פרדוקס האחדות והנפרדות מה המשמעות של הכל אחד? איך אפשר לחוות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לאחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את מושג האחדות באופן ייחודי, תוך דגש על הרעיון שבאחדות אמיתית אין כל הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. לדבריו, ההגדרה המקובלת של אחדות בעיני רוב האנשים היא כזו שבה האדם מפריד בין המציאות של אין מקום ואין זמן לבין המציאות הרגילה, היום - יומית, אותה הם מכנים נפרדות. אליעד מבהיר כי זו הבנה חלקית ולא נכונה של אחדות אמיתית, כיוון שבאחדות מוחלטת אין כלל חלוקה בין נפרדות לבין אחדות. כל חלוקה כזו נוצרת רק בגלל התפיסה המוגבלת של האדם. אליעד נותן דוגמה של אדם ששואל מדוע נבראה נפרדות אם האחדות כל כך טובה. התשובה של אליעד היא שהשאלה עצמה נובעת מהנחת יסוד מוטעית - ההנחה שקיימת נפרדות. לטענתו, לא קיימת כלל נפרדות במובן המוחלט, ... בין דברים היא תחושה סובייקטיבית בלבד. האדם מפריד בין העולמות, בין מצבי התודעה ובין אנשים, רק משום שהוא לא מצליח להבין או לחוות באופן מלא את האחדות. מדוע האדם מפריד בין נפרדות לאחדות? הסיבה המרכזית לכך, לפי אליעד, היא שהאדם חווה חסר, ולכן מנסה למצוא תשובה או משמעות לקיומו. האדם חושב שיש סיבה לכך שהעולם קיים, שיש סיבה ... הוא ימשיך לשאול שאלות לגבי תכלית העולם, לגבי תכלית הקיום שלו, לגבי מטרת הבריאה ועוד שאלות רבות מסוג זה. אליעד מחדד כי אדם שמבין באמת את מהות האחדות לא יכול לשאול למה העולם קיים? או מה מטרת הקיום שלי?. הסיבה לכך היא שהוא לא חש בנפרדות כלל. מבחינתו, כל דבר הוא חלק בלתי נפרד מהשלם, ולכן אין צורך בתכלית או מטרה חיצונית כדי להצדיק את קיומו. איך אפשר לחוות אחדות אמיתית בלי הפרדה? אליעד מסביר שזו למעשה המטרה האמיתית - להגיע למצב שבו האדם לא רק חושב שהכל אחד, אלא ממש חווה את כל החלקים של המציאות כישות אחת, שלמה ובלתי נפרדת. במצב כזה, הוא לא ירגיש בנפרדות בין אני לבין לא אני, ולכן לא יחוש צורך ... להבין שהמקום שבו אתה נמצא כרגע הוא בעצם אין מקום, כלומר, להבין שהמקום והזמן אינם מוגדרים באמת, אלא הם אשליה של תפיסת הנפרדות. למה האדם רוצה אחדות? אליעד כהן מסביר שהרצון לאחדות נובע מתוך תחושת חסר שהאדם חווה באופן תמידי. האדם מרגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא שואף להגיע לאחדות מוחלטת שתמלא את החסר הזה. אליעד נותן דוגמה לכך שתחושת החסר מגיעה מתוך ההפרדה: אדם שחווה את עצמו כנפרד מהשלם תמיד ירגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא שואף לאחדות כדי למלא את החסר הזה. הוא מדגיש כי בפועל, האדם כבר נמצא באחדות מוחלטת, אך הוא אינו מודע לכך. עצם תחושת החסר נוצרת רק בשל חוסר ההכרה בכך שהכל הוא אחד מלכתחילה. האדם חש שהוא חסר משהו כיוון שהוא עדיין אינו חווה את האחדות המוחלטת במלואה. כך, למעשה, הרצון של האדם להשיג אחדות נובע מחוסר ההבנה שהוא כבר נמצא באחדות מוחלטת, וכל שעליו לעשות הוא להבין זאת. מדוע נוצרה הנפרדות אם יש רק אחדות? אליעד מבהיר שזו השאלה שרבים מתקשים להבין, כי הם מניחים שהנפרדות היא מציאות אמיתית ונפרדת מהאחדות. אך האמת היא שהנפרדות אינה באמת קיימת במובן המוחלט, אלא רק נתפסת ככזאת על ידי התודעה המוגבלת של האדם. אליעד נותן דוגמאות לכך שכאשר האדם ... לא ישאל למה העולם קיים, כי מבחינתו העולם כבר לא משהו חיצוני לו, אלא זהה לו לחלוטין. אליעד מוסיף שברגע שאדם מצליח לראות שאין כלל הפרדה, אלא רק אחדות שלמה ללא הבדל בין הדברים, אין סיבה לשאול על מטרת הקיום או על תכלית העולם. מצב זה הוא מצב של שלמות מוחלטת ושלווה מוחלטת, והוא המטרה ...
זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות
זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות
... זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות , זוגיות מתוך אחדות האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות? אליעד מסביר שהשאלה האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות? תלויה בנקודת המבט שלך, כלומר, האם אתה חווה את המציאות מתוך חוויית נפרדות או מתוך חוויית אחדות. בחוויית הנפרדות, ברגע שאתה אומר אני רוצה זוגיות, אז ברור שזה משנה עם מי אתה נמצא. זה משנה כי יש לך העדפות, צרכים ורצונות מוגדרים. לעומת זאת, מנקודת המבט של חוויית אחדות מוחלטת, שום דבר אינו משנה - לא רק שזה לא משנה עם מי אתה נמצא, אלא שזה לא משנה אם אתה נמצא בזוגיות בכלל. בחוויית האחדות אין רצונות כלל, כי האדם נמצא בהרמוניה מוחלטת עם המציאות, הוא למעשה נמצא בזוגיות מושלמת עם המציאות עצמה. מהי זוגיות עם המציאות עליה אליעד מדבר? לפי אליעד, זוגיות עם ... בהרמוניה או בקונפליקט עם המציאות. אדם שנמצא באחדות מוחלטת עם המציאות לא חווה ניגוד אינטרסים, אלא חי בתחושה שכל מה שהמציאות רוצה - זה גם מה שהוא רוצה. אם המציאות רוצה שהוא יהיה רעב, זה טוב בעיניו, ואם המציאות רוצה שהוא ... להסתכסך. האם אפשר לרצות זוגיות ועדיין להיות באחדות? אליעד מסביר שלמרות שלכאורה זה בלתי אפשרי להיות באחדות מוחלטת ועדיין לרצות משהו, למעשה יש אפשרות כזו. לדבריו, ניתן להיות בו זמנית בחוויה של אחדות ונפרדות. איך זה קורה בפועל? האדם חווה שהמציאות היא זו שרוצה שהוא ירצה זוגיות, או שירצה אוכל, ואז האדם נמצא למעשה באחדות עם הרצונות של המציאות. הוא לא חווה זאת בתור רצון אישי או אינדיבידואלי שלו לשנות משהו, אלא כהרמוניה מוחלטת עם תנועת המציאות. מצד אחד הוא עושה פעולה ספציפית (למשל אוכל), ... נובעת מרצון אישי מנוגד למציאות. מה ההבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית? אליעד מסביר כי קיים הבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית. באחדות שקרית, האדם כביכול נפרד מהנפרדות. כלומר, הוא מתכחש לנפרדות, ואומר שהיא לא קיימת. אבל אחדות אמיתית היא מצב שבו האדם נפרד מהנפרדות ומכיל אותה בתוכו. המשמעות היא שאדם שמגיע לאחדות אמיתית לא מתכחש לקיום הנפרדות, אלא רואה ומכיל אותה כחלק מהאחדות עצמה. הוא מבין שהנפרדות היא חלק מהשלמות הכללית של המציאות, ולכן אין שום קונפליקט בין חוויית האחדות לחוויית הנפרדות. האם ניתן לומר זה לא משנה מתוך אחדות מוחלטת? אליעד מסביר שכל פעם שהאדם אומר זה לא משנה, הוא חווה רגע של אחדות. למה? כי לומר זה לא משנה פירושו לומר אין הבדל בין הדברים, כלומר, - הכל אחד. אבל כשבודקים את הרעיון לעומק, אם באמת לא משנה עם מי האדם נמצא, אז ממילא גם לא משנה אם הוא בכלל נמצא עם מישהו. ולכן, אם האדם היה הולך עם הרעיון הזה עד הסוף, הוא היה ... למה אי אפשר לרצות לשנות משהו ולהיות באחדות בו זמנית? אליעד טוען שהמחשבה אני רוצה לשנות משהו כבר מעידה שהאדם לא באחדות, כי אם אתה באחדות מוחלטת עם המציאות, לא עולה בך שום רצון לשנות אותה. הרצון לשנות הוא אינדיקציה שאתה בחוויה של נפרדות, כי יש לך אינטרס מסוים מנוגד למציאות. לכן האדם לא יכול להיות בו זמנית במצב שבו הוא רוצה לשנות ובחוויה של אחדות מוחלטת. הוא יכול לחוות זאת בו זמנית רק אם הוא מבין באמת שהמציאות היא זו שרוצה שהוא ישנה משהו, ואז הרצון שלו לא סותר את המציאות אלא מתואם איתה באופן מלא. מה הכשל הלוגי במשפט מהצד שהכל אחד, לא משנה עם מי אני בזוגיות? אליעד מציין שהמשפט אם הכל אחד אז לא משנה עם מי אני בזוגיות הוא משפט בעייתי מבחינה לוגית. למה? כי אם באמת הכל אחד, אז ממילא לא רק שלא משנה עם מי אתה נמצא, אלא גם לא משנה אם אתה בכלל נמצא בזוגיות או לא. לומר שרק לא משנה עם מי אתה נמצא, אבל בכל זאת חשוב לך שתהיה לך זוגיות - זה ליצור הפרדה מלאכותית בין אחדות לנפרדות. האם אפשר להיות ב
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
... עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? הדיון מתחיל בסיפור אישי שבו השואלת שואלת שאלות ... הגעת לאין - שהוא המהות עצמה - אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות של האין. כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום? השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזו על כל היבטי חייה. אליעד בודק אם היא באמת חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לשאול את עצמה אם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף ... הוא כן משנה. מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית. איך להגיע לחוויה של האחדות? כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות: לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? לבדוק גם את ... אם באמת זה חסר לו או שאולי יש לו משהו שהוא לא מבחין בו. כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות? אליעד מציין שאם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה את זה בכל הרבדים של ... יש לאין, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. מהי אחדות המציאות? איך חווים את האחדות בין יש לאין? האם יש הבדל בין יש לאין? מהם ההפכים באחדות? מהי הארה רוחנית? איך להטיל ספק בהבנה שלך? מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? השיחה מתחילה ... כאשר מגיעים לאין, שהוא המהות עצמה, אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות שלו. כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום? השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזאת על כל היבטי חייה. אליעד בוחן אם היא אכן חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לבחון האם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא ... הוא כן משנה. מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית. איך להגיע לחוויה של האחדות? כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות: - לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? - לבדוק גם ... הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות? אם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה זאת בכל הרבדים של המציאות שלו. ... אינו מבחין בין יש לאין, אך בו זמנית גם מבחין בין יש לאין - ולחוות את שני המצבים יחד. אחדות המציאות - איך לחוות אותה באמת? האם באמת אין הבדל בין יש לאין? אחדות ההפכים - איך להכיל סתירות בחיים? מהי הארה רוחנית אמיתית? איך להטיל ספק בהבנה שלך ולגלות את האמת? ...
האם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים
האם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים
... תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים האם תינוק באמת מאושר? אליעד כהן מציג בהרצאה זו את השאלה האם תינוק באמת מאושר, ובאמצעותה מסביר לעומק את מהות האושר האמיתי, מהו אושר יחסי לעומת אושר מוחלט, וכיצד כל אדם יכול להבין כמה הוא קרוב לאושר האמיתי. מהו אושר אמיתי והאם הוא דומה לאושר של תינוק? אליעד מבהיר שהמושג אחדות אמיתית, שהוא בעצם הביטוי העמוק ביותר של אושר אמיתי, קשה להגדרה. קל יותר להגדיר אחדות שקרית מאשר אחדות אמיתית, משום שכל הגדרה שניתנת לאחדות אמיתית תמיד מובילה לסתירה פנימית, וזה מה שמקשה על הבנתה. כל הגדרה שתאמר על אחדות אמיתית תוביל לכך שאפשר יהיה להגיד את ההפך שלה, ולכן ההגדרה האמיתית לאחדות ואושר מוחלט היא שהיא בלתי ניתנת להגדרה, בלתי ניתנת לתיאור ובלתי נתפסת בשכל הרגיל. כיצד אפשר להבין את מושג האחדות האמיתית? לפי אליעד, האחדות האמיתית דומה לתינוק בן שנה, שלכאורה יודע ולא יודע בו זמנית, או לזקן שמאבד את זיכרונו. אפשר להשוות זאת לאדם שמת או לאדם שלא נולד עדיין, וכן לאדם שמתחיל רק להבין את החיים - שגם מתנתק מהילדות וגם לא לגמרי נמצא בבגרות. אחדות אמיתית היא מצב פרדוקסלי שבו דבר והיפוכו מתקיימים בו זמנית בצורה מלאה ושלמה, בלי אפשרות להבחין בין הצדדים. מדוע קשה להבין מה זה להיות דבר והיפוכו? אליעד ... ללבן? ברור שהוא דומה לשניהם ולשום דבר בו זמנית. אותו הדבר כשיש אדם שהוא הכי חכם והכי טיפש בו זמנית. לא ניתן להגדירו או למקמו ביחס לאחרים. האם האחדות האמיתית היא משהו שאפשר להבין? אליעד מדגיש שאחדות אמיתית לא ניתנת להבנה שכלית רגילה. אם אתה חושב שהבנת אותה, אתה בהכרח טועה. זה מצב של אי - הבנה מוחלטת, מצב שבו השכל הרגיל נכשל כי הוא תמיד מחפש לקטלג דברים ולהבדיל בין ניגודים. לכן, אם משהו נשמע הגיוני מדי או ברור, זה כבר סימן לכך שזה לא האחדות האמיתית. האם אושר מוחלט דומה לאושר של תינוק? אליעד מחדד שלא נכון להמשיל את האחדות האמיתית רק לתינוק, כי התינוק מייצג חוסר הבנה מוחלט, ואין לו בכלל את ההיפך - כלומר, אין לו את הבגרות. כך שאושר מוחלט או אחדות אמיתית זה לא להיות כמו תינוק בלבד, אלא לשלב בין התינוק לבין הבוגר, בין מי שיודע הכל לבין מי שלא יודע כלום. איך אפשר לדעת כמה אתה קרוב לאושר אמיתי? המדד שאליעד נותן להבין עד כמה אדם קרוב לאחדות ואושר אמיתי, הוא לבדוק עד כמה הוא מסוגל לתפוס את ההפכים בו זמנית. ככל שהאדם רואה יותר את ההפכים בכל דבר, ומבין שכל הגדרה אפשרית מכילה גם את הניגוד שלה, הוא מתקרב יותר אל ההבנה של האחדות. מי שמסוגל לחיות במודעות לכך שאין הבדל ושיש הבדל באותו זמן בדיוק, הוא הקרוב ביותר לאושר אמיתי. האם ניתן בכלל להגיע לאחדות אמיתית? אליעד מסביר שגם אם אדם מבין את העיקרון של אחדות אמיתית, זה לא אומר שהוא באמת חי אותה באופן מוחלט. כל עוד אדם נתון במחשבה, תמיד קיימת האפשרות של ההפך. הדרך האמיתית להגיע לאושר היא להבין שאין שום דרך ... המצב הנוכחי למצב הרצוי, אז הוא כבר נמצא במצב של אושר מוחלט. כלומר, האושר האמיתי נמצא דווקא כאשר אדם משוחרר מכל רצון או תלות במשהו חיצוני. מהי אחדות שקרית ומה ההבדל בינה לבין אחדות אמיתית? אחדות שקרית, לפי אליעד, היא כאשר אדם אומר שלא משנה לו מה קורה, אבל בפועל הוא מתכחש או מדחיק את העובדה שכן אכפת לו. האחדות האמיתית, לעומת זאת, היא כאשר האדם באמת חווה שהכל שווה לו, אך בו זמנית הוא מודע לכך שיכולה להיות גם חשיבות להיפוך המצב, ובכל זאת הוא בוחר להיות במקום של אחדות אמיתית. האם המצב של חוסר הבדל מוחלט הוא באמת אפשרי? אליעד מסביר שמצד השכל האנושי, מצב כזה נראה בלתי אפשרי או אבסורדי, אך דווקא ההבנה המוחלטת והמודעת של האבסורד הזה היא שמובילה לאושר האמיתי. רק כאשר האדם חי באופן מלא את הסתירה של דבר והיפוכו, הוא מגיע למצב של אחדות ואושר אמיתי. מהו אושר אמיתי? האם תינוק מאושר באמת? מהי אחדות ההפכים? איך להגיע לאושר מוחלט? האם אושר הוא חוסר רצון? מהי אחדות שקרית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אחדות, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אחדות, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, מאמן אישי לעסקים, אימון אישי לאורח חיים בריא בנושאי אחדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 22:07:37 - wesi4