ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אהבה עיוורת ✔מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה? ✔מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה.....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה?
מהי אהבה?

הגדרות רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה סוגים שונים של אהבה כמו אהבת אם לילדיה הנחשבת לחזקה ביותר, אהבת גבר - אשה ועוד. לאהבה מקום חשוב בהוויה האנושית, היא מעניקה לחיינו טעם וצבע, היא מרגשת אך לפעמים גם פוגעת ומייסרת: "עזה כמוות אהבה" (שיר השירים ח' ו').

ההגדרה הפשטנית של המילון למילה אהבה אומרת כי זהו רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר מסוים (ספר, אוכל וכו'). המילון מפרט סוגים שונים של אהבה כמו: -

אהבה אפלטונית - שאין עימה תאווה מינית

אהבה ממבט ראשון - התאהבות מהירה

אהבה עיוורת - הגורמת לאוהב שלא לראות חסרונות

אהבה עצמית - אנוכיות, אגואיזם

אהבה שאינה תלויה בדבר - אהבה שלא נועדה להפקת טובת הנאה

אהבת בצע - רדיפה אחר רווחים קלים

אהבת בשרים - תאוות בשרים

אהבת הבריות - אהבה וידידות לבני אדם

אז מהי אהבה?

אהבה היא קבוצת רגשות וחוויות הקשורות לתחושה של חיבה עמוקה כלפי אדם אחר, בעל - חיים או חפץ כלשהו (במקרה של אהבה לחפץ קיים עניין הבעלות). אהבה מאופיינת בגעגועים, דאגה לאהוב/ה וחיפוש קרבתו.

אהבה יכולה להיות גם מכאיבה, כאשר אינה ממומשת, ואפילו בעלת תוצאה טרגית.

פרופ' ויקטור פרנקל, דוקטור לפילוסופיה ומומחה לנוירולוגיה ופסיכיאטריה באוניברסיטת וינה בשנות הארבעים של המאה הקודמת, אשר שרד את השואה לאחר שהייה במחנות הריכוז אושוויץ, ראה באהבה פן של תופעה אנושית ייחודית והיא היכולת של האדם להתעלות מעבר לעצמו ולהתכוונן למשהו מחוצה לו.

מודלים של אהבה בפסיכולוגיה -

התיאוריה המקובלת בעולם הפסיכולוגיה הקוגניטיבית הוא שהתאהבות היא תוצאה של שני תהליכים המתרחשים בו - זמנית: עוררות גופנית (physical arousal) ותווית רגשית (emotional label).

רגש האהבה נחקר רבות בתחום הפסיכולוגיה. סולל הדרך למחקר בתחום היה הפסיכולוג רוברט ג' סטרנברג מבכירי הפסיכולוגים הקוגניטיביים בני זמננו ובעל קתדרה באוניברסיטת ייל אשר ניסה לפתור את שאלת המסתורין שמעסיקה את כולנו מאז ומעולם - מהי אהבה. הוא מדגיש את תפקידן של התשוקה, האינטימיות והמחויבות בקסם האהבה.

על פי התאוריה שפיתח הנקראת "משולש האהבה", לאהבה שלושה מרכיבים: -

אינטימיות - מידת הקרבה והקשר לאחר. הרצון להחשף לגמרי לפניו.

מחויבות - מידת הנאמנות לקשר. הרגשת החובה להיות בקשר ולהישאר נאמן.

תשוקה - מידת המשיכה הגופנית והפיזית אל האחר. מרכיב זה הוא שמתפתח בצורה המהירה ביותר, אך הוא גם זה שדועך הכי מהר.

בעזרת שלושה מרכיבים אלו ניתן לחלק את כל הקשרים הבין - אישיים לשמונה סוגי האהבה: -

העדר אהבה: יחסים שטחיים, חסרי אינטימיות מחויבות או תשוקה.

אהבה רומנטית: יחסים מלאי אינטימיות ותשוקה, ללא יכולת להתחייב.

חיבה: ישנה אינטימיות ויכולת להפתח, אך היחסים אינם מחייבים ואין בהם תשוקה.

אהבה אשלייתית: מהירה, מלאה תשוקה ומחויבות, הדעיכה מהירה גם היא, שכן בני הזוג אינם מסוגלים לפתח אינטימיות ופתיחות ביניהם.

אהבה עיוורת: אהבה בה המרכיב היחיד הוא תשוקה עזה. אין אינטימיות או מחויבות.

אהבת רעים: מאופיינת באינטימיות ובמחויבות ללא תשוקה. ניתן למצוא אותה בקשר בין חברים קרובים.

אהבה ריקה: מבוססת על מחויבות בלבד. בני הזוג ממשיכים לאהוב מתוך הכרח. אין אינטימיות או תשוקה.

אהבה מושלמת: אהבה המכילה את כל שלושת המרכיבים.

סטרנברג סבור, כי אהבה אינה הנדבך המרכזי בחייו של זוג מודרני. לאינטימיות, לתשוקה ולמחויבות, שמרכיבות את 'משולש האהבה' יש תפקיד מרכזי במערכת יחסים זוגית. תקשורת טובה בין שניים היא אחת מאבני היסוד של האינטימיות וכך גם רגשות חיבה, פירגון והזדהות. מחויבות היא נדבך נוסף שכן בהיעדרה מתערער הביטחון בזוגיות ותשוקה היא הנדבך האחרון משום שהיא משנה את עוצמתה במשך הזמן וללא מחויבות שום דבר לא יחזיק בני זוג יחד.

מודל נוסף הוא של אריך פרום (1900 - 1980), פסיכואנליטיקאי ופילוסוף יהודי, מחבר הספר "אמנות האהבה". לדעתו מרבית התסכולים שהאדם חש בשל היותו מחונן בכוח השכל, נובעים מהכרת בדידותו ובדילותו ולפיכך הדרך היחידה והעיקרית לפתרון בעיית בדילותו הקיומית של האדם הוא אהבת אמת (ולא אהבה סימביוטית) בהתאחדות בינאישית והתמזגות של נפש עם נפש שנייה. זוהי לדעתו השאיפה העזה ביותר של האדם, התשוקה הבסיסית ביותר, והכוח שמלכד את המין האנושי בכללותו ובקבוצותיו השונות. סממניה של אהבת אמת הן: אכפתיות, אחריות, כבוד, וידיעת מושא האהבה. מתוך ההתקשרות עם הזולת באהבת אמת המועקה הפנימית של תחושת הניכור והבדידות יכולה להיפתר. על פיו קיימים 3 סוגים של אהבה: -

אהבה מזוכיסטית, שבו האוהב מתבטל כלפי מושא אהבתו ומוכן לעשות הכל בשבילו. בהתבטלותו, האדם נפרד מקיומו העצמי המכאיב והופך להיות חלק מהוויה אחרת.

אהבה סדיסטית, שבו האוהב מבטל את מושא אהבתו כלפי עצמו. האוהב מעצים את אישיותו בכך שהוא "בולע" את הזולת ושולט עליו, מכיוון שהוא רואה בו מכשיר להעצמה אישית ולבריחה מהחדלון ושאלות הקיום שלו.

ואהבה בוגרת שהיא האידאלית, שבה שני בני אדם עומדים אחד מול השני במלוא אישיותם הלא מתבטלת, ומשלימים אחד את השני באופן הדדי, באופן שאינם מבטלים את עצמם אחד כלפי השני.

על פי תפיסתו האהבה איננה מתת אל שנופלת משמים על האדם או רגש שפתאום האדם מתוודע אליו, אלא מיומנות לא קלה שיש ללמוד אותה תיאורתית ולהתאמן בה מעשית, ממש כבכל אומנות אחרת. (הבאתי פה מודלים 'על קצה המזלג' אך ישנם נוספים כמובן).

אהבה על פי המדע

רק בשנים האחרונות, לאור המהפכה בתחום מחקר מדעי המוח והפסיכולוגיה הקוגניטיבית החל להגלות ידע מדעי על רגשות ואהבה. על פי המדע כימיקלים במוחנו אחראים להתאהבות. ההורמונים אסטרוגן וטסטוסטרון אחראים על המשיכה המינית, דופמין אחראי לתחושת "פרפרים בבטן", נוראפינפרין אחראי לפעימות הלב המואצות וההתרגשות. האפקט המשותף של הכימיקלים הללו ושינויים במעגלים עצביים במוח גורם לאופוריה, תאווה, אובססיביות, יתר מרץ, חוסר שינה, חוסר תיאבון ותשומת לב ממוקדת באדם הנאהב. הורמון האוקסיטוצין אחראי לרתימת מערכת היחסים בין הנאהבים, וכאשר הם מקיימים יחסי מין ההורמון מופרש ומגביר את הקשר הרגשי. אנדורפינים בשיתוף פעולה עם שאר ההורמונים שהוזכרו לעיל, אחראים להתמוגגות סממני האהבה הראשונים ולייסוד קשרים ארוכי טווח. השפעת הכימיקלים שהוזכרו מתעמעמת לאחר תקופת זמן מסוימת ואז בוחנים בני הזוג אחד את השני באופן רציונלי.

ב - 30 השנים האחרונות הצטבר ידע רב על הביולוגיה של הרגשות והמחשבות. ג'ון יולינגס ג'קסון, (1835 - 1911) אבי הנוירולוגיה המודרנית חילק את המוח ל - 3 חטיבות הפועלות באופן שונה בכל הקשור לאהבה:

1. המוח הזוחלי - החטיבה הקדומה ביותר של המוח האנושי אותה רכשנו מאבותינו הזוחלים. היא כוללת את גזע המוח, את ההיפותלמוס ואת גרעיני הבסיס שמעליו. חלק זה הוא ליבת המוח ונמצא עמוק בתוכו והוא כולל מרכזים השולטים על התפקידים הגופניים הבסיסיים כמו: נשימה, לחץ דם, קצב לב, תיאבון, שינה ועוד. הוא גם שולט על התפקידים הבסיסיים של המיניות.

2. המוח היונקי - החלק השני של המוח אשר התפתח כשהופיעו היונקים על פני האדמה והוא כולל את היכולת לחוות רגשות בכלל ורגשות אהבה בפרט. מקבץ החלקים הנכללים בחלק זה נקרא המערכת הלימבית. שני חלקי המוח לעיל משותפים לאדם ולחיות אחרות.

3. המוח החדש - הוא חדש מבחינה אבולוציונית ואינו מפותח ברוב היונקים (למעט קופים, לוויתנים ודולפינים). הוא בנוי מקליפת מוח חדשה ותופס 85% מכלל נפח מוח האדם. הוא כולל את היכולת לאהוב אך חשוב מכך - את היכולת לחשוב בהיגיון, להתמצא במרחב ובזמן. אם המוח היונקי אחראי ליצירת החוויה הרגשית, הרי שהמוח החדש אחראי להבנה של מצבים רגשיים. ניתן לסכם זאת כך: אהבה זוחלית - תשוקה מינית, אהבה יונקית - חוויה סובייקטיבית של הצפת רגשות, אהבה של מוח חדש - שקולה ומחושבת, בעלת יכולת לראות "תמונה רחבה".

האם ניתן להסיק שיש עדיפות לשיקול הגיוני על פני נטיה רגשית בכל הקשור לאהבה? לא בהכרח משום שלמוח החדש יש אמנם יכולות אינטלקטואליות מרשימות אך למוח היונקי יש חושים מחודדים יותר במערכת הלימבית המנחים אותנו בבחירותינו בדרך הנקראת אינטואיציה.

אז מה זאת אהבה?

אהבה היא רגש חזק המנווט את דרכנו בנפתולי החיים ועושה אותם להיות ראויים לחיותם. בשיר השירים פרק ח' נכתב עליה כי "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה", אנטואן דה סנט - אכזופרי אמר כי "אהבה איננה התבוננות זה בזה אלא התבוננות משותפת לאותו כיוון", שייקספיר אמר כי "אהבה אינה רואה בעיניים אלא בנפש" וחיים נחמן ביאליק תהה בשירו "הכניסיני תחת כנפך": -

וְעוֹד רָז אֶחָד לָךְ אֶתְוַדֶּה:

נַפְשִׁי נִשְׂרְפָה בְלַהֲבָהּ

אוֹמְרִים, אַהֲבָה יֵשׁ בָּעוֹלָם -

מַה - זֹּאת אַהֲבָה?

ואני בתובנות שלי מתחברת יותר מכל למשפט שאמר בלז פסקל (1623 - 1662), מתמטיקאי, פיזיקאי ותיאולוג צרפתי (שעל שמו נקראה שפת התכנות פסקל) אשר הגיע למסקנה שיש שאלות שבאמצעות השכל לא יוכל למצוא תשובות עליהן. לפיכך אמר על האהבה כי "ללב יש היגיון משלו, שעליו ההיגיון אינו יודע דבר".
אוקסיטוצין מוזיקה תחושה של חובה אהבה מושלמת סוגים של אהבה אנוכיות אינטימיות פסיכולוגיות אהבה שאינה תלויה בדבר מיניות בעל חיים אהבה הגדרות
איך לא להרגיש רע מכלום? איך להרגיש טוב בכל מצב? איך לא להיפגע משום דבר? איך להתמודד עם כל בעיה? איך לא להתרגש משום דבר? איך להתמודד במצבי קיצון? איך להיות חזק בכל מצב? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? מהקל אל הכבד
איך לא להרגיש רע מכלום? איך להרגיש טוב בכל מצב? איך לא להיפגע משום דבר? איך להתמודד עם כל בעיה? איך לא להתרגש משום דבר? איך להתמודד במצבי קיצון? איך להיות חזק בכל מצב? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? מהקל אל הכבד
...להרגיש רע מכלום? איך להרגיש טוב בכל מצב? איך לא להיפגע משום דבר? איך להתמודד עם כל בעיה? איך לא להתרגש משום דבר? איך להתמודד במצבי קיצון? איך להיות חזק בכל מצב? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? מהקל אל הכבד איך לא להרגיש רע מכלום? איך להרגיש טוב בכל מצב? הסיכוי להרגיש טוב בכל מצב, לא להילחץ ולא להתרגש מכל דבר בחיים, הוא לא משהו שמגיע באופן אוטומטי. זהו תהליך הדרגתי של התפתחות חוסן נפשי והתמודדות עם בעיות בצורה מודעת ומכוונת. הדרך להגיע...
לגרום ללקוח לומר כן, לגרום ללקוח לקנות, איך ליצור אמון? לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון? איך לשתול מחשבה? איך למכור נכון? איך לשכנע לקוח? התנגדות מצד הלקוח, ליצור הסכמה עם הלקוח
לגרום ללקוח לומר כן, לגרום ללקוח לקנות, איך ליצור אמון? לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון? איך לשתול מחשבה? איך למכור נכון? איך לשכנע לקוח? התנגדות מצד הלקוח, ליצור הסכמה עם הלקוח
...לקנות, איך ליצור אמון? לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון? איך לשתול מחשבה? איך למכור נכון? איך לשכנע לקוח? התנגדות מצד הלקוח, ליצור הסכמה עם הלקוח איך לגרום ללקוח לומר כן ולבצע רכישה? כאשר רוצים לשכנע אדם לומר כן לשאלה מסוימת, כגון האם תרצה לקנות את המוצר?, השיטה הישירה ביותר היא להציג לו מידע משכנע שיגרום לו באמת לרצות להגיד כן. אם המוצר טוב, ויש לנו את כל ההסברים לכך, אז האדם אכן יגיד כן מתוך רצון אמיתי. אך מה קורה במקרים שבהם רוצים לשכנע את...
איך לשתול מחשבות בצורה מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים שכנוע עצמי? איך ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?
...מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים שכנוע עצמי? איך ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? וכאן אבאר עוד דרך ושיטה, איך באפשרותך לגרום למישהו להרגיש את מה שאתה רוצה שהוא ירגיש ביחס לדבר כלשהו, באמצעות סוגסטיה ושתילת מחשבות בצורה מתוחכמת שעובדת ברמות העמוקות של תת המודע של האדם. ובין השאר יתבאר גם: איך לגרום למישהו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך לגרום למישהו, לשנוא אדם אחר? ואיך האדם מקבל החלטות?...
שיטת השכנוע של ביבי נתניהו, איך ביבי נתניהו משכנע אנשים? האחריות של ראש הממשלה, לא החור גנב אלא העכבר גנב, לא העכבר אשם החור אשם, טכניקת שכנוע, איך לעשות מניפולציה?
שיטת השכנוע של ביבי נתניהו, איך ביבי נתניהו משכנע אנשים? האחריות של ראש הממשלה, לא החור גנב אלא העכבר גנב, לא העכבר אשם החור אשם, טכניקת שכנוע, איך לעשות מניפולציה?
...איך ביבי נתניהו משכנע אנשים? האחריות של ראש הממשלה, לא החור גנב אלא העכבר גנב, לא העכבר אשם החור אשם, טכניקת שכנוע, איך לעשות מניפולציה? איך בנויה שיטת השכנוע של בנימין נתניהו? שיטת השכנוע של בנימין נתניהו בנויה על עיקרון מרכזי - העברת האחריות ממנו למישהו אחר. אליעד כהן מסביר שהטכניקה הזו מבוססת על מניפולציה לוגית ורגשית שמטרתה לנתב את הכעס או התסכול של הציבור כלפי גורם אחר, ובכך להסיר את האשמה מראש הממשלה. כאשר מתרחש אירוע שלילי, לדוגמה פיגוע, אנשים...
אמונה וידיעה - להאמין או להבין? מהי אמונה אמיתית? ולמה להאמין?
...- להאמין או להבין? מהי אמונה אמיתית? ולמה להאמין? לכל אדם בעולם יש אמונות כלשהן. כל הנחה שאותה האדם מניח בלי לדעת אותה בוודאות, הרי שהיא סוג של אמונה. לדוגמה, האדם לוחץ על מתג החשמל כדי להדליק את האור. האדם מאמין שהאור יידלק כאשר הוא יחלץ על המתג. כך שלכל אדם יש בחייו אמונות כלשהן. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי באמת גם מה שנקרא אצל האדם אמונה, הרי שזאת לא באמת אמונה שלמה, אלא רק שכל במינון כלשהו. דהיינו, כאשר האדם חושב שהוא מאמין במשהו, כגון לדוגמה...
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
...עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים איך אפשר לעזור לילד שלא רוצה עזרה? אליעד מסביר תחילה שיש להבחין בין העובדות עצמן לבין הפירושים שנותנים להן. אם ילדה לא רוצה שההורה יעזור לה, זוהי העובדה. הפרשנות שההורה נותן, לדוגמה שהילדה עקשנית או עצבנית, היא כבר פירוש, ולא עובדה אובייקטיבית. הוא מציע תמיד להיצמד לעובדות בלבד. למשל, אם...
סיבתיות למתקדמים, מבוא לניתוח סיבתיות, נוסחה לבדיקת סיבתיות, 3 שאלות לשאול, 3 דרכים לגלות מה הסיבה, איך לחקור סיבה ותוצאה? איך להבין דברים, מחקר סיבתי, קשר סיבתי, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לנתח דברים
סיבתיות למתקדמים, מבוא לניתוח סיבתיות, נוסחה לבדיקת סיבתיות, 3 שאלות לשאול, 3 דרכים לגלות מה הסיבה, איך לחקור סיבה ותוצאה? איך להבין דברים, מחקר סיבתי, קשר סיבתי, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לנתח דברים
...סיבתיות, 3 שאלות לשאול, 3 דרכים לגלות מה הסיבה, איך לחקור סיבה ותוצאה? איך להבין דברים, מחקר סיבתי, קשר סיבתי, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לנתח דברים מהן שלוש השאלות שחובה לשאול כשבודקים קשר סיבתי? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו את הדרך הנכונה והמדויקת לחקור ולנתח קשרים סיבתיים, ומציג שלוש שאלות עיקריות שצריך לשאול בכל פעם שניתנת טענה על סיבה ותוצאה. הוא מפרט על חשיבות הבנת סיבתיות בצורה יסודית, ומדגיש כי ללא הבנת השאלות הללו, לא נוכל להבין באופן עמוק...
מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמי? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? נטל ההוכחה, איך ילדים אוהבים את עצמם? איך להעריך את עצמי? איך לקבל את עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך להרגיש מושלם?
מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמי? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? נטל ההוכחה, איך ילדים אוהבים את עצמם? איך להעריך את עצמי? איך לקבל את עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך להרגיש מושלם?
...את עצמי? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? נטל ההוכחה, איך ילדים אוהבים את עצמם? איך להעריך את עצמי? איך לקבל את עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך להרגיש מושלם? מהי אהבה עצמית אמיתית וכיצד לאהוב את עצמי באמת? אהבה עצמית אמיתית, כפי שמסביר אליעד כהן, היא כזו שאינה מותנית בסיבות חיצוניות או פנימיות. בדרך כלל, אנשים רגילים לאהוב דברים או אנשים על סמך סיבות ותנאים. לדוגמה, אדם אומר שהוא אוהב את הבית שלו כי הבית יפה, או שהוא אוהב את האוכל כי הוא טעים. אהבה...
אלוהים - חלק 5 - כל יכול?!
...5 - כל יכול?! טיעון: אלוהים הוא כל יכול סוף טיעון. הפרכה: נשאל: אם אלוהים הוא כל יכול, האם הוא היה יכול שלא לברוא את העולם? אם נאמר שהוא היה יכול שלא לברוא את העולם, אז מדוע הוא ברא אותו. ברגע שאלוהים ברא את העולם, הרי שזה מעיד על סיבה כלשהי ועל רצון כלשהו שגרם לו לברוא את העולם. ואילו הייתה לו את היכולת שלא לברוא את העולם, אז מדוע הוא ברא אותו. מסקנה: מכך שאלוהים ברא את העולם, מכך ניתן להסיק שהוא כפוף למנגנון של סיבות כלשהן, ואכ הוא אינו כל יכול...
אושר - מה לחפש כדי להיות מאושר?
אושר - מה לחפש כדי להיות מאושר?
...מאושר? מה האדם צריך לחפש כדי להיות מאושר באמת? כל בני האדם רוצים דבר אחד יותר מכל - להיות מאושרים. גם אם בפועל אנשים רוצים דברים רבים ושונים, בעומק ליבם, הדבר האמיתי שהם מחפשים הוא אושר. אך אליעד כהן מסביר שאם אדם יתבונן באמת, הוא יגלה דבר מפתיע: לא משנה מה ניתן לאדם בחייו, לעולם הוא לא יהיה מאושר באמת. גם אם אדם יקבל את כל העולם, יהפוך להיות כל - יכול, וישיג כל דבר שירצה, עדיין תמיד הוא ירצה להרגיש עוד יותר טוב, ותמיד יחפש דבר נוסף שיספק לו אושר...
פרפרים הם חופשיים
...חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו לפרפר? מה יקרה לאותם דברים שראיתם בו? פשוט, הפרפר יאבד מפרפריותו - הוא לא יהיה חופ
כרוניקה של כישלון נפלא וידוע מראש
...שחם כישלון הוא עניין יומיומי. הוא חלק הכרחי בתהליך למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו מנסים להימנע מכישלונות...
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית? ביקורת קבלה עצמית אובייקטיביות. מי שיתבונן יראה, כי לבן אדם קל הרבה יותר לייעץ בצורה טובה לאנשים אחרים, מאשר לתת עצה לעצמו. גם ביקורת, קל הרבה יותר להעביר על אדם אחר מאשר על עצמך. ולכאורה הדבר היה אמור להיות הפוך. כי הרי האינטרס שלך כאדם הוא קודם כל עבור עצמך, הרי ההצלחה שלך אמורה להיות חשובה לך יותר מהצלחתו של כל אדם אחר. ולכן על פניו, המצב היה אמור להיות הפוך, את העצות הטובות ביותר הינו אמורים לתת לעצמנו, וגם...
כלל המעבר באפיקי המחשבה - יצירת אופקים לנושא ידוע
...הלימוד בנוי נדבך על נדבך אם אתה יודע את הכללים היסודיים, המשך הלאה ואם לא, למד את היסודות ורק אז תוכל להמשיך. וכן, בנושאים נוספים. כאן למעשה כמו בכלל המעבר בחפיפת משולשים, לוקחים נושא וחופפים אותו לאחר, אז יש כאן נושאים חופפים. הנושא שאפשר לחפוף איתו הוא המתמטיקה שאפשר ללמוד איתו על הרחבת אפיקים או אופקים בנושא כלשהו. כשם שבמתמטיקה מתחילים בנושא אחד מתוך ידע בנושא קודם לנושא זה, כך יש לפתח נושא וזה כלל המעבר: אפיקים לפתח בכל נושא: 1 - הגדרה
חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
...היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על השכל, ועל המוסר השכל שיש עכשיו בימינו, החרדים, שחיים בחרדה, חרדים ללכת לעבוד, ורוצים ממס הכנסה כסף וכו. ויש את הבעיה הנוספת של הערבים, הערבים רוצים עוד, ולא רוצים לתת להם. ואני לא יגיד הפעם מה אני חושב, שניהם צודקים או שניהם טועים, מה שמעניין פה זה המוסר השכל...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 3
...לכאורה מדובר פה על שתי פעולות הפוכות מציאות =מצאתי. =יש < - > ואבדן =איבדתי=אין שמחפשים מה הפעולה שנעשתה כדי למצוא משהו או כדי לאבד אותו, מגלים מהר מאוד כי לא ידוע לנו מה מהות הפעולה ואולי כלל אין פה פעולה, מה שייך לומר אני איבדתי, או אני מצאתי? ויתרה מכך מה זה אומר על אני מה שייך לדבר עליו בלי מצאתי או איבדתי? זו שאלה להתבוננות... פעם היה גשר בין שני הרים ובגשר היה חור קטן שמידי פעם היו נופלים בו אזרחים. לאחר שהתלוננו לממשלה הוחלט להקים ועדה שלאחר...
פילוסופיה - הכדור ההפוך - מה זה? ואיך קיומו יכול להשפיע על החיים של כל אחד?
...- מה זה? ואיך קיומו יכול להשפיע על החיים של כל אחד? הכדור ההפוך מה זה בדיוק כדור ההפוך ואיך עצם קיומו יכול להשפיע על החיים של כל אחד ואחד בדרך כלל חושבים על כדור באופן שנקודת המכז שלו היא החלק הפנימי והחלק והעטפת הוא החלק חיצוני או בצורה פשוטה את כל הציורים של אני מציריים מנקדת האפס ולא מנקודת האין סוף יש שתי נקודות מרכזיות מאד בציר המספרים נקודת האפס ונקודת האן סוף בלי כל קשר למשמעות הפילוסופית העמוקה של שתי נקודות אלו רק צריך לומר שכמו שיש מספרים...
משיכה מינית חד מגדרית זאת סטייה, זאת הפרעה. משיכה מינית לבני מגדרך זאת הפרעה לכל דבר
...לרפא לשנות. לא רק מהומו לסטרייט או מסטרייט להומו. אפשר גם לשנות לכם את כל הזהות שלכם כולה! שזה אומר שאם היום אתה משה, ישראלי, ימני שאוהב חצילים... ניתן לשנות את זה שמחר אתה תהיה לוסי, כלבה מעורבת שאוהבת שניצלים. ניתן גם לגרום לאדם להאמין שהוא דולפין ולהתנהג כמו דולפין ולרצות שיקבלו אותו בחברה בתור דולפין. כי אין דבר כזה זהות מולדת או נטייה מינית מולדת. אלו קשקושים של אנשים בורים. זהות אישיות זאת דמות שאתם מייצרים כדי שתייצג את תפישת האני שלכם. היא...
עקרון העונג - מבוא
...שלו. את המונח עקרון העונג (גרמנית: Lustprinzip) לא טבע פרויד, אלא לפניו גוסטב פכנר. לטענת פרויד, העקרון מניע את האדם להגיע להנאה מקסימלית ולכאב מינימלי. לפעולה לפי עקרון העונג אחראי האיד, שהוא חלק מהלא - מודע שבנפש. ההנאה שמדבר עליה פרויד היא הנאה ביולוגית - גופנית, ובעיקר הוא הדגיש את ההנאה המינית. על פי התאוריה הפרוידיאנית, תינוקות פועלים על פי עקרון העונג בלבד (לא מסוגלים לדחות סיפוקים, מעוניינים בסיפוקם במהלך השלב האוראלי של התפתחותם). במהלך...
לדעת לקום מנפילות
...חדשות של תובנה בחיים. כל ירידה מלמדת את האדם שההבנה שלו את הנושא לא הייתה מספיק חזקה ועליו לחזק את הבנתו בנושא. כל נפילה היא לצורך עלייה כי כאשר האדם נופל הוא בודק מה גרם לו ליפול, וכאשר הוא יודע מה גרם לו ליפול, הוא יודע איך לתקן את זה. וחשוב שהאדם יכיר את עצמו את יתרונותיו ואת החסרונות שלו וידע לתמרן איתם. כי כדי שהאדם יכיר את עצמו הוא צריך לעלות ולפעמים בלא רצונו ליפול כדי לחדד את הבנתו. הנפילה באה ללמד את האדם דברים חדשים ושיעור חדש בחיים. ככל...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אהבה עיוורת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אהבה עיוורת, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אהבה עיוורת, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, מאמן לכלכלת המשפחה, טיפול אישי בתחום אהבה עיוורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3281 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 22:04:36 - wesi4