ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיית האינדוקציה - מבוא ✔בעיית האינדוקציה היא בעיה פילוסופית ששורשיה נעוצים עוד בעת העתיקה. את הטיעון ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בעיית האינדוקציה - מבוא

בעיית האינדוקציה היא בעיה פילוסופית ששורשיה נעוצים עוד בעת העתיקה. את הטיעון בצורתו המפורסמת כיום הציג הפילוסוף הסקוטי דייוויד יום.

הטיעון מראה שכל הצדקה לוגית של האינדוקציה משתמשת בעצמה באינדוקציה. כלומר היא כבר מניחה במובלע שאינדוקציה היא שיטת היסק תקפה, ולכן היא מעגלית.

מטרת הטיעון להראות כי מקורה של האינדוקציה המדעית הרגילה (ולא אינדוקציה מתמטית), אינו במציאות החיצונית (במישור האובייקטיבי) אלא בנפש האדם (בסובייקט), ובכך לערער על אמינותה כשיטת היסק תקפה. בפשטות, הטיעון גורס כי העובדה שמאורע חוזר על עצמו פעמים רבות, ולעולם אינו משנה ממהלכו (למשל - השמש זורחת מדי יום) אין בה כדי לנסח כלל אובייקטיבי על הישנות מקרה זה גם בפעמים הבאות (על פי הדוגמה: הכלל כי השמש תזרח תמיד, המנוסח על פי תצפיות בלבד, הוא יציר דמיונו של האדם ולא אמירה על המציאות עצמה).

הפילוסוף עמנואל קאנט אמר שבעיית האינדוקציה "העירה אותו מתרדמתו הדוגמטית" והביאה אותו לכתיבת ביקורת התבונה הטהורה.

בעקבות הצגה זו של בעיית האינדוקציה, היא אינה מקובלת כגישה להיסק לוגי מסורתי תקף, להסקה ממספר מוגבל בהכרח (מגבולות הנסיון) של תרחישים במציאות החיצונית.

קריאת תיגר על החוקים המדעיים

הצגת הבעיה שבאינדוקציה קוראת תיגר על החוקים המדעיים ועל מושג הסיבתיות: אפשר להדגים זאת על ידי ניתוח התרחיש של פגיעת כדור ביליארד אחד בשני, ותזוזתו של הכדור השני. התפיסה המקובלת של סיבתיות גורסת כי עקיבה בזמן (רצף הפעולות מתרחש בזמן באופן שנדמה לנו מיידי, או כתוצאה משרשרת אירועים), סמיכות במרחב (קירבה, פגיעה או נגיעה של האובייקטים זה בזה), והישנות המקרה שוב ושוב הם שלושת התנאים ההכרחיים לכך שהכדור הראשון הוא הסיבה לתזוזתו של הכדור השני. ניוטון ביסס על הנחות אלו את החוק המדעי על פיו במקרה זה הכדור האחד הוא הסיבה לתזוזת הכדור השני.

חוקים מדעיים כגון זה נובעים ממספר מוגבל בהכרח של נסיונות. אנו מסיקים ממספר מוגבל של נסיונות ומכך שאנו רואים את אותם התרחישים במקרה הזה שוב ושוב בגופים שונים, וטוענים להימצאותם של חוקים פיזיקאליים אוניברסליים ולכך שבנסיבות זהות רצף ההתרחשויות שראינו יחזור על עצמו תמיד ובהכרח.

מה שאנו עושים, לטענת יום, הוא להסיק ממספר מוגבל של נסיונות אפשריים במציאות החיצונית (קבוצה סגורה, מבחר אקראי של משתנים במציאות החיצונית, שמשתנה בעצמה ללא הרף. ראו: הזהות על פי יום), לגבי אינסוף נתונים, או לפחות קבוצה פתוחה, קבוצה שהתנסינו רק במדגם מצומצם ממנה (שהרי לא ניתן לבדוק אינסוף קבוצות מדגם).

בסופו של דבר, גם תרנגול המסיק שקריאתו מדי בוקר היא המביאה את השמש מסיק את ה'חוק' שלו בשיטת האינדוקציה, וקל לראות שהוא טועה.

המהלך הלוגי של יום

הפילוסוף הסקוטי, דייוויד יום, הוכיח שמושג ההכרח נובע מהרושם שיוצרת החזרה על המאורע שוב ושוב. רושם זה מקורו ברוח, ואינו רושם של תחושה שמקורה במושאים עצמם. יום, ברוח האמפיריציזם הקיצוני בו דגל, שלל את הכרחיותם של הדברים הנוצרים על ידי המחשבה בלבד, ולכן ביטול מושג ההכרח הנקשר לאינדוקציה הוביל אותו למסקנה ספקנית. המהלך הלוגי של יום, המפורט בספרו 'מסכת טבע האדם' מורכב מחמישה שלבים:

1.מסקירת דוגמה אחת של שני מושאים שמקיימים עקיבה וסמיכות לא יווצר מושג של הכרח ביניהם.

2.מריבוי דוגמאות בו יש חיבור תמידי של מושאים כאלה, בין שני המושאים יווצר מושג ההכרח.

3.החזרה של הצירוף אינה מגלה משהו חדש על המושאים, ולא יוצרת בהם דבר (אין רושם נוסף, הנוצר מתחושה).

4.החזרה יוצרת ברוח דימוי, או בלשונו של יום, "הכרע": המעבר המורגל מהמושא אל בן לויתו הרגיל.

משמע:

5. המעבר המורגל במחשבה הוא מושג ההכרח, ומקורו ברוח ולא במושאים (ברושם הנוצר במחשבה כתוצאה מתחושה)

ובמילים פשוטות: מכיוון שמדוגמה אחת של שני מושאים אין להסיק סיבתיות (לא נוצר הכרח), ומריבוי דוגמאות כן ניתן לעשות זאת, הסיבתיות קשורה בעיקר בחזרה. אבל, החיבור התמידי לא משנה את המושאים, לא משנה את המציאות עצמה ולא יוצר דבר חדש, לכן ההכרח הוא רק פנימי, במחשבה. כמה פעמים יצטרך לחזור הדבר כדי שיוכר ככלל? פעמיים? רק עשר פעמים? רק מיליון פעמים? המחשבה מוליכה את מחשבותינו ממושא אחד לאחר על סמך הניסיון שנשנה בעבר. הטיעון הפסיכולוגיסטי של יום מנתק את הסיבתיות מן המושאים, ומראה שההכרחיות נוצרת בסובייקט המתבונן ולא במושאים החיצוניים. משמע, אין כל צידוק לטעון לסיבתיות.

בעקבות בעיית האינדוקציה העמיד קאנט את המדע על מספר מצומצם מאוד של הנחות על מהות המחשבה עצמה שאותן טען כי בכל זאת ניתן לדעת באופן רציונליסטי.

הניסיון לבסס את המדע על דדוקציה

הפרכתו של יום את תקפות מנגנון האינדוקציה שומטת, כמובן, את הקרקע מתחת למדע, אשר נשען בחלקו הרב על שיטת היסק זו (אם בניסויים רבים ראינו תופעה מסוימת, אנחנו מסיקים מכאן כי זוהי תופעה קבועה שחייבת לחזור על עצמה גם בעתיד). למעשה, טיעונו של יום, על אף בעייתיותו המעשית, עדיין לא הופרך.

קרל פופר ניסה אמנם להתגבר על הבעיה שהציב דייוויד יום בפני המדע בטענו כי המנגנון העיקרי של המדע הוא דדוקטיבי, וכי המדע פועל בעזרת הפרכות דדוקטיביות ולא הוכחות אינדוקטיביות - דהיינו, שתאוריה מדעית ניתן רק להפריך, אך לא לאמת (לדוגמה: ניתן לדעת כי התאוריה שקריאת התרנגול אינה הסיבה לזריחת השמש על פי ההפרכה היסודית הקיימת לטענה זו). ברם, מתנגדיו ומבקריו של פופר טענו כנגדו, כי הוא למעשה מסתיר את בעיית האינדוקציה על ידי מנגנון ההפרכה, ולא בהכרח פותרה: הם טענו, כי פופר מניח שאם תוצאותיו של ניסוי מצביעות על הפרכתה של תורה כלשהי, תוצאות אלה בהכרח תחזורנה על עצמן גם בעתיד ובכך תפרכנה את התורה שוב ושוב, ושוב יש כאן שימוש באינדוקציה. פופר מצידו יטען כי הפרכה של תאוריה - איננה תאוריה בעצמה, ולכן דרישת ההדירות נתבעת רק מהתאוריה - לא מהפרכת התאוריה; פופר אינו מתימר אפוא להניח את חזרתן העתידית של תוצאות ההפרכה, אלא מתימר רק לטעון כי די במאורע חד - פעמי שאינו עולה בקנה אחד עם תורה נתונה - כדי לפרוך את הדירותה דהיינו את תמידיותה - וממילא את תוקפה הכללי, וממילא: אותה עצמה.

בעיית האינדוקציה החדשה

את בעיית האינדוקציה החדשה הציב הפילוסוף האמריקאי נלסון גודמן (1906 - 1998). גודמן מבקש לתקוף את ההנחה כי ניתן להציג חוקים של לוגיקה אינדוקטיבית, ממש כפי שהדבר ניתן בלוגיקה דדוקטיבית. לשם הצגת הבעיה הוא מביא את הפרדוקס הבא: נניח שבדקנו מספר גדול של איזמרגדים וראינו כי לכולם יש את התכונה "להיות ירוק", כלומר שכל האיזמרגדים שבדקנו הם ירוקים; מכאן נסיק אינדוקטיבית שכל האיזמרגדים ירוקים. כעת מבקש מאיתנו גודמן לחשוב על פרדיקט (תכונה) חדש אותו הוא מכנה "ירול" והוא חל על כל דבר שנבדק לפני זמן T רק במקרה שהוא ירוק, אבל על כל דבר אחר רק במקרה שהוא כחול, או במילים אחרות, אובייקט X הוא ירול, אם ורק אם, X נבדק לפני T ונמצא ירוק, או ש - X לא נבדק לפני T והוא כחול. שימו לב: כל האיזמרגדים שנבדקו עד עכשיו נמצאו ירוקים, ואם זמן T פירושו "עכשיו" אז כל האיזמרגדים נמצאו ירולים, ומכאן שניתן להסיק אינדוקטיבית שכל האיזמרגדים ירולים. אבל הרי זו סתירה: אותן ראיות ממש מובילות אותנו לשני ניבויים סותרים: האחד הוא שהאיזמרגד הבא שנבדוק יהיה ירוק, והאחר שהוא יהיה כחול.

ניסוח אחר, דרמטי יותר, של הבעיה, עושה השוואה דומה בין הטענות "חוקי הפיזיקה תקפים" ל"חוקי הפיזיקה תקפים עד לשנת 2019".

הכשל כאן הוא עקרון ניקו (Nicod) הקובע כי כל הכללה מאוששת (מחוזקת / נתמכת) על ידי המקרים הפרטיים שלה. אמנם אזמרגד ירוק מאשש את ההכללה "כל האזמרגדים ירוקים" אבל אזמרגד ירול אינו תומך בהכללה "כל האזמרגדים ירולים". האם נוכל למצוא קריטריון ברור המבחין בין טענות דמויות - חוק (עליהם חל עקרון ניקו) לבין הכללות מקריות (עליהן עקרון ניקו אינו חל)?

הדרכים לנסות ולהתמודד עם הבעיה של גודמן הן רבות ומגווונות. הידועה בהן היא הצעתו של וילארד ואן אורמאן קוויין, שחשב כי רק הכללות המדברות על סוגים טבעיים הן הכללות דמויות חוק. בשם "סוג טבעי" הוא מכנה כל תכונה שאנו רואים בעולם באופן טבעי. כך אנו רואים באופן טבעי דברים ירוקים ודברים שאינם ירוקים, אך איננו עושים זאת עם דברים ירולים ושאינם ירולים. החיסרון בהצעתו של קויין הוא בכך שהוא ממיר את מושג האינדוקציה הנאיבי הקלאסי הנוח והניתן להגדרה פורמאלית (לוגית / ריגורוזית ומוגדרת היטב), במושג עמום יותר ולא נוח של אינדוקציה - כזה שאינו בר - הגדרה פורמאלית - זאת בהיעדר הגדרה לוגית / ריגורוזית למושג: "טבעי".

קיצוניות התכונות קיצוני לחשוב על הצגה דימויים טענות לחשוב חוקי פיזיקה קירבה להתמודד עם הבעיות אינדוקציה בעיה בעיות בעיית האינדוקציה
הגדרת מטרות ויעדים, הצלחה בחיים, מה אני רוצה? 3 גורמים לחוסר הצלחה, 3 גורמים לצרות, 3 גורמים לבעיות, למה חשוב לדעת מה אני רוצה? למה להגדיר מטרות? למה להציב מטרות? למה אני לא מצליח בחיים? הצבת יעדים, להגדיר את הרצון
הגדרת מטרות ויעדים, הצלחה בחיים, מה אני רוצה? 3 גורמים לחוסר הצלחה, 3 גורמים לצרות, 3 גורמים לבעיות, למה חשוב לדעת מה אני רוצה? למה להגדיר מטרות? למה להציב מטרות? למה אני לא מצליח בחיים? הצבת יעדים, להגדיר את הרצון
...מה אני רוצה? 3 גורמים לחוסר הצלחה, 3 גורמים לצרות, 3 גורמים לבעיות, למה חשוב לדעת מה אני רוצה? למה להגדיר מטרות? למה להציב מטרות? למה אני לא מצליח בחיים? הצבת יעדים, להגדיר את הרצון הרצאה על הגדרת מטרות ויעדים, הצלחה בחיים, מה אני רוצה? 3 גורמים לחוסר הצלחה, 3 גורמים לצרות, 3 גורמים לבעיות, למה חשוב לדעת מה אני רוצה? למה להגדיר מטרות? למה להציב מטרות? למה אני לא מצליח בחיים? הצבת יעדים, להגדיר את הרצון ועוד בחירת מטרה אישית, למה חשוב להציב מטרות...
חרדת בחינות, לחץ ממבחנים, חרדת מבחנים, לחץ לפני מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון, להצליח במבחן, התמודדות עם חרדת בחינות
...לפני מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון, להצליח במבחן, התמודדות עם חרדת בחינות ובו יתבאר, מהי חרדת בחינות / פחד ממבחנים? ואיזה טיפול בחרדת בחינות, הכי מומלץ? ובפשיטות, חרדת מבחנים היא, לחץ שיש לאדם לפני מבחן כלשהו. שהאדם מפחד להיכשל במבחן, ועל ידי זה נוצרת אצל האדם, חרדת מבחנים. וחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וחבריהם, מנסים לתת לתלמידים עצות שונות של טיפול בחרדת בחינות ולחץ ממבחנים. וכמובן, שכל העצות האלו, טובות רק באופן חלקי בלבד. אך שום עצה...
המתחזים, למה מתחזים? ההיגיון מאחורי המתחזים, קורבנות המתחזים, אישה שמתחזה לגבר, הפרעות נפשיות והתחזות, לורין מיכאלי המתחזים, מתחזים בעלי הפרעות נפשיות, איך לא ליפול קורבן למתחזים? למה אנשים מתחזים? שי בנבנישתי המתחזים
המתחזים, למה מתחזים? ההיגיון מאחורי המתחזים, קורבנות המתחזים, אישה שמתחזה לגבר, הפרעות נפשיות והתחזות, לורין מיכאלי המתחזים, מתחזים בעלי הפרעות נפשיות, איך לא ליפול קורבן למתחזים? למה אנשים מתחזים? שי בנבנישתי המתחזים
...אישה שמתחזה לגבר, הפרעות נפשיות והתחזות, לורין מיכאלי המתחזים, מתחזים בעלי הפרעות נפשיות, איך לא ליפול קורבן למתחזים? למה אנשים מתחזים? שי בנבנישתי המתחזים הרצאה על המתחזים, למה מתחזים? ההיגיון מאחורי המתחזים, קורבנות המתחזים, אישה שמתחזה לגבר, הפרעות נפשיות והתחזות, לורין מיכאלי המתחזים, מתחזים בעלי הפרעות נפשיות, איך לא ליפול קורבן למתחזים? למה אנשים מתחזים? שי בנבנישתי המתחזים ועוד למה אנשים קורבנות למתחזים? נוכלים מתחזים, ארוטומניה, איך לא ליפול...
חרדה רצונית, פחד רצוני, חרדה לא רצונית, פחד לא רצוני, חרדה טובה, חרדה רעה - הפרעות חרדה
...טובה, חרדה רעה - הפרעות חרדה ובו יתבאר, מהי חרדה רצונית ומהי חרדה לא רצונית? ויתבאר, מהו פחד רצוני ומהו פחד לא רצוני? ויתבאר גם, כיצד יכול האדם להתמודד עם חרדה ולהתמודד עם פחד, בצורה הפשוטה והאמיתית ביותר? ויתבאר גם, מהו הטיפול בחרדה והתרופה נגד חרדה הטובה ביותר שיש בעולם? ויתבאר גם, מהי חרדה טובה ומהי חרדה רעה? ועוד. ובפשיטות נסביר, כי האדם מרגיש רע, כאשר המציאות היא נגד רצונו, והאדם מרגיש טוב, כאשר המציאות היא כרצונו. דהיינו, כאשר האדם רוצה איזה...
יקומים מקבילים - כיצד לראות את מה שאינך רואה? כיצד לעבור ליקום מקביל?
...מקביל? מי שרוצה לראות את מה שהוא אינו רואה, כגון, מי שלדוגמא רוצה לחוות ולהרגיש, את הימצאותם של אין סוף יקומים מקבילים נוספים, עליו לאמת, את מה שהוא רואה שהוא ישנו. כי ההבדל בין היקום שלנו לבין שאר היקומים המקבילים, הוא בצורות של היש והאין, שנמצאות בתוך היקום. כגון לדוגמא, שביקום אחד יש במקום ובזמן אחד, צורה אחת, וביקום אחר, באותו המקום והזמן, יש צורה אחרת ואין את הצורה שיש ביקום שלנו. ומי שרוצה לעבור ליקום אחר, ולהתחבר לכל היקומים האחרים שקיימים...
האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים
האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים
...התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים הרצאה על האם זה טוב או רע? האם זה סבל או אושר? טוב סובייקטיבי, טוב אובייקטיבי, התמודדות עם נכות, התמודדות עם מחלה, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם כאב, ברית מילה, התעללות בילדים, גננת מתעללת, הורים מתעללים, חינוך ילדים, התעללות בקשישים ועוד האם ברית מילה היא התעללות בילדים? נגד ברית מילה, ברית מילה חסרונות, מוותרים...
שמחה, להיות שמח, שמחת חיים, חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה
...שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה ובו יתבאר עניין השמחה של האדם בחיים. ויתבאר, במה תלויה השמחה של האדם בחיים? ומה גורם לאדם להיות שמח? ואיך האדם יכול לגרום לעצמו להיות שמח? והאם אפשר להיות רק בשמחה? ולמה לפעמים האדם נכנס לדיכאון? וממה נובעת תחושת עצבות ותחושת ייאוש מהחיים? ולמה יש לאדם חרדות וחוסר שמחה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי כולם מנסים להיות שמחים כמה שיותר. ולאו דווקא שמחים ומחייכים, אלא כולם מנסים להרגיש כמה שיותר טוב, ולהתקרב...
יום הולדת, חיים מוות, בריאת העולם, עליסה בארץ הפלאות
...בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על יום הולדת, חיים מוות, בריאת העולם, עליסה בארץ הפלאות - 20100822-02. לזכור זה לא מספיק טוב, צריך להיות שם. כמו שלא צריך לזכור שאתה קיים. ימי הולדת. אחד הדברים הכי נחמדים באליסה בארץ הפלאות, איך מתחיל אליסה בסרט המצוייר? המורה אומרת לה מה את מתעסקת בשטויות? אז היא אומרת לה לא בכל דבר יש תמונות. היא אומרת בעולם שלי יש רק שטויות. הכל הפוך יהיה. גם הפוך זה משעמם. מעניין שזה בו זמנית גם וגם. ולמה? מה ההבדל אם הכל בו זמנית...
חיזוי העתיד - יש דבר כזה?
...העתיד - יש דבר כזה? מגלי עתידות, קוראים בקלפים, אסטרולוגים, נומרולוגים, קוראים בקפה - תבוא אליהם והם יספרו לכם מה היה איתכם ומה עתיד לכם. השאלה הנפוצה ביותר היא: "מה צופן לי העתיד? ". מי הוא זה שמתיימר לספר לכם מה הולך לקרות איתכם בקרוב מבלי להסביר לכם מה עליכם לעשות למען עצמכם, במה עליכם להתחשב, מה הסיכונים, איך קשור האופי שלכם לכל העניין, ומה אתם באמת רוצים? מה שמכעיס הוא שיש אדם שמוכן לספר לנו כאוות נפשו על העתיד שלנו ויותר מכך - יש אנשים שמחפשים...
עקשנות או וותרנות - להתעקש או לוותר?
...+ MP3 בנושא: עקשנות או וותרנות - להתעקש או לוותר?. הפעם אני רוצה להשיב על הנושא, ותרנות או עקשנות? האם צריך ללכת עם הראש בקיר ולהתעקש? או לוותר. ובחיים יש צד שצריך להתעקש בקיצוניות, באופן נחרץ, ובו זמנית ממש שמתעקשים צריך לוותר על הדבר, לא להתפשר עליו, אלא לוותר ממש על הרצון, כמו מי שחולה, עליו להיות בהפך הגמור, ממש לרצות את ההפך של מה שקורה לו, ולא לרצות להחלים. ונבין על מה צריך לוותר, ועל מה צריך להתעקש עד הסוף. ובחיים לא צריך לוותר על שום דבר...
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2
...צורות מחשבה (Thought Formation) מחשבות אינן ייצוגים מילוליים בלבד - במחשבות נמצא גם ייצוגים ויזואליים, ייצוגיי צלילים, ייצוגי ריחות, ייצוגי טעמים וייצוגי תחושות, אשר מקורם בגירויים חושיים. וכמו כן ישנם הרצונות, הכוונות, המובילים לידי פעולה. אם כך, השפה המילולית מהווה חלק מתוך מכלול העולם המנטלי של האדם. כפי שנוכל לומר שיש מבנה, צורה, לתפיסת אובייקט גופני כדוגמת האובייקט 'נשימה' או האובייקט 'הליכה', כך נתייחס ל'מבנה המחשבות' כאל צורות של אובייקטים...
תובנות לחיים 14
...הוא, ולכן ישר - אל), לשאול כל שאלה, לחפור ולנבור, ולא להתלות בתיאוריות שאינו השיג, עד שיתיאש, כי העולם הזה לא יכול להתפס בשכל, ומתוך היאוש מגיעה תפילת אמת, ומשם ההשגה הרוחנית ומתוך ההשגה אין שאלה. השאלות והספק הן ברוכות, הן תוצר של רצון עז, ורק משם הגאולה. כשיפסיקו השאלות, האיחוד תם, ושלום עלינו ועל כל ישרא... המאמין הוא הכופר, מיכיוון שהוא מניח ולא מגלה. ומה בעצם ההבדל? שלמאמין קורה משהו טוב, אז ברוך השם, וכשקורה לו משהו רע, ישמור השם, מכאן נסיק...
חיים בזרימה חיובית
...תארו לכם שאתם חיים את מה שאתם רוצים להיות, ואתם לא בקונפליקטים עם עצמכם כפי שהרגשתם לפני שהקונפליקטים נולדו לפני שעוד קרו כל הסיבוכים בחייכם. מה הייתם עושים באמת? האם הייתם מגשימים אל חלומכם האמיתי? מה הייתם מרשים לעצמכם לעשות? הספרים אל דאגה, כוחו של תת המודע, הסוד, להצליח בכח המחשבה שקיבלתי ממנו השראה לכתוב מאמרים רבים ובין היתר המאמר הזה, עוסקים במימוש הפוטנציאל האישי של האדם ועד כמה הוא מסוגל להתקדם בחיים. אחד הטיעונים הוא שהאדם קיבל כוחות לעשות...
ניסים - הנס הפרטי שלי
...דבר מופלא, אות, מופת, סימן, ומצד שני יכול להיות גם מוגדר כלהטוט או כאחיזת עיניים. ונשאלת כאן השאלה האם באמת יש נסים או האם אירועים שהתרחשו פורשו לאורך ההיסטוריה, על ידי אלה שכתבו אותה או העבירו אותה, תוך כדי האדרה והעצמת המאורעות, עד שהתרחקו מהאמת והמאורעות קיבלו נופך של דבר מופלא, של נס. לאורך ההיסטוריה מסופרים אין סוף נסים שקרו, ביהדות, בנצרות, ואפילו הנסים של בודהה בבודהיזם. אבל למה ללכת כל כך רחוק כאשר אפשר להסתכל מסביבנו ולמצוא מקרים של חולים...
תרגיל קצר בדמיון
...המוכר, נכנס לרגע במחשבתנו לעולם שדומה לעולמנו מכל בחינה.. אך שונה בדבר אחד קטן: שינוי הגיל בו הגוף כשיר לרביה לצורך תרגיל זה משתנה הפרמטר הקשור בתקופת הפריון: נשים וגברים כאחד, יוכלו לחוות משיכה מינית כנהוג בעולמנו המוכר, אך יחלו להיות פוריים מבחינה מינית רק בגיל 50. גוף הגבר לא ייצר זרעים לפני גיל זה, וגוף האשה לא ייצר ביציות. כדאי לעצור כאן! לעצום עיניים ולדמיין את ההשלכות... כי כל כיוון אפשרי. השלכות אפשריות לדוגמא: איכות הקשר עם ההורים ראשית...
קמצא ובר קמצא סיפור היסטורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת?
...ירושלים מספרת הגמ' במסכת גיטין נ"ה ע"ב: על קמצא ובר - קמצא חרבה ירושלים. היה אדם אחד שאהב את קמצא ושנא את בר - קמצא. עשה סעודה. אמר לשמשו: לך והזמן לסעודה את קמצא, שאותו אני אוהב. הלך השמש והביא בטעות את בר - קמצא השנוא. מצא בעל הבית את בר - קמצא יושב ליד שולחנו. אמר לו: הרי אתה שונא אותי. מה אתה עושה כאן?! השיב בר - קמצא: הואיל ובאתי הנח לי ואתן לך דמי האכילה והשתייה שלי. אמר לו בעל הבית: לא! צא מכאן. - אתן לך דמי חצי סעודתך. - לא - אתן לך דמי כל...
NLP ודימיון מודרך - טכניקת עבודה ייחודית, להשגת שינויים מעצימים
...שינויים מעצימים וחיזוק משאבים פנימיים (הערכה עצמית, אסרטיביות, יכולת לקבל החלטות ועוד) מחברת: דניאלה איילה גריין - חסקלוביץ (דו - איט יעוץ והדרכה) אודות שיטת העבודה ב NLP NURO עצבי LINGUISTIC לשוני PROGRAMMING תיכנות ה - NLP פותח בארה"ב בשנות השבעים על ידי ג'ון גרינדר וריצ'ארד בנדלר והתפתח מתוך צפייה באנשים והתחקות אחרי הצלחתם. ה NLP הינה שיטה ייחודית המאפשרת לנו לעבוד עם התת מודע ביצירת השינויים שהיינו רוצים ליצור בכל מעגלי החיים, קריירה, זוגיות...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 300     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, מאמן מנטלי, אימון אישי קואצ'ינג פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0547 שניות - עכשיו 01_12_2020 השעה 13:28:35 - wesi4