ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il
תכנים מאת:
רונית שריג אקרט
מומחית טיפול בהתמכרויות
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ צור קשר:
050-3331-331
הדפסה סמים - לגדול במשפחה מכורה - עולמם של ילדי מכורים: הביטוי "נפגעי סמים" אינו ...

סמים - לגדול במשפחה מכורה - עולמם של ילדי מכורים

הביטוי "נפגעי סמים" אינו מכוון רק לאותו אדם שמשתמש והתמכר לסמים, אלא לכל מי שנפגע כתוצאה מהשימוש שלו בסמים. הפגיעה היא למעשה רחבה מאוד והיא כוללת את כל החברה, את כל אחד ואחת מכן. רבים מאלו שנפגעו מפריצה לביתם או למכוניתם, ממקרי אלימות או מתאונת דרכים, הם למעשה "נפגעי סמים" - קורבנות של שימוש בסמים או אלכוהול של מישהו אחר. יש גם כמובן את הפגיעה הכלכלית שהשימוש בסמים גורם לכולנו: עליית מחירי הביטוח עקב ריבוי מקרי תביעות, ומימון באמצעות מיסים של מע' ציבורית רחבה המתמודדת עם התופעה - משטרה, בתי משפט, בתי כלא וגורמי טיפול.

אבל במאמרי זה לא אתמקד בכל מי שנפגע מהסמים בחברה הרחבה, אלא בנפגעים העיקריים - בני המשפחה המכורה ובעיקר הילדים שגדלים בה.

אתייחס כאן להורה המתמכר בלשון זכר, אולם חשוב לי להדגיש כי ישנן משפחות רבות שבהן המכורה היא האישה - האימא. כאשר זהו המצב, ובמיוחד כשהאם מגדלת את ילדיה לבד, הנזקים והקשיים איתם מתמודדים הילדים, הם רבים יותר.

המשפחה המכורה

ביטוי זה משקף את מציאות החיים של המשפחה, אשר מאבדת את יכולתה לשלוט במהלך החיים התקין שלה, במקביל לאיבוד השליטה של המכור במהלך החיים הפרטי שלו. המשפחה כולה מתארגנת סביב המכור וצרכיו וסביב ההתנהגויות הקיצוניות והבלתי צפויות שלו המושפעות מהסמים או האלכוהול שצרך, או מחסרונם (שגורם לכמיהה וקריז).

התפקוד המשפחתי והיחסים במשפחה תלויים בסם ובהשפעותיו ולכן מתפתחת אצל כל המשפחה סוג של תלות בסם. עם הזמן המשפחה מסתגלת ומתארגנת כך שתוכל להתמודד עם ההתמכרות שבתוכה, אבל באופן אבסורדי, דווקא בגלל ההסתגלות הזו, היא הופכת בסופו של דבר למע' שמשמרת ומזינה את ההתמכרות.

למרות התפקיד המרכזי והמשמעותי שמקבלת ההתמכרות במשפחות האלה, היא בד"כ נשמרת כסוד גדול. כנראה משום שעצם ההכרה בקיומה תדגיש את החולשה וחוסר האונים שבני המשפחה חשים בהתמודדות מולה ואת הבושה והאשמה על כך שההתמכרות הפכה להיות חזקה מהם והם אינם מצליחים להתגבר עליה.

המשפחות עוברות עם הזמן תהליך של התגברות הסובלנות להתנהגותו של המכור ולהשפעות הסם ושבירה של המע' הערכית - שקרים רבים, התעללות, הזנחת הילדים, אלימות, חשיפת הילדים לעולם הסמים והעבריינות ועוד.

בכל פעם חוצים עוד "קו אדום" שבעבר חשבו שלעולם לא יגיעו אליו - ממש בדומה לתהליך ההידרדרות שעובר המכור בעצמו.

בת הזוג והילדים אשר מרגישים שהם מאבדים שליטה ויציבות בחייהם, מפתחים לעיתים קרובות מחלות פסיכוסומאטיות או נפשיות שונות וגם התמכרויות מקבילות (התמכרות לתרופות, בעיות אכילה, הימורים, התמכרות לעבודה וכמובן התמכרות לסמים ואלכוהול)

היחסים בין בני הזוג מאופיינים ב - מה שמכונה "תלות שיתופית":

כיוון שחייה של בת הזוג הופכים יותר ויותר מושפעים ע"י המכור והסם שלו, הרי שהיא הולכת ומאבדת את הזהות העצמית שלה ואת יכולתה לביטוי עצמי והתפתחות אישית.

מנגד, היא מקבלת פיצוי: היא הופכת להיות האחראית הכמעט בלעדית על המשך תפקודה של המשפחה ולכן מתמלאת תחושה של ייעוד ומרכזיות שיוצרת אשליה של כוח.

ומה קורה לילדים במשפחה המכורה?

בואו נתחיל עם נתוני הפתיחה שאיתם הם באים אל העולם:

כ - 150 תינוקות מכורים לסמים נולדים בארצנו מדי שנה. (לאמהות שהשתמשו בזמן ההיריון בהרואין וקוקאין) תינוקות אלו סובלים מיד עם לידתם מתסמונת גמילה חזקה וקשה שמתבטאת ב: הזעת יתר, בכי בלתי פוסק, התכווצויות בשרירים, איבוד נוזלים, רגישות לאור ולמגע וכו'. ברוב המקרים התינוקות מתגברים על התסמונת תוך מס' ימים אבל נשארים להם נזקים פיזיולוגים ונוירולוגים לכל החיים.

גם אם לא חוו "קריז", תינוקות שנחשפו ברחם אימם לסמים ולאלכוהול, הם תינוקות בסיכון גבוה ללידה מוקדמת, מומים מולדים, פיגור בגדילה, ובעיקר - נזק מוחי קל שמתבטא במגוון של בעיות כמו: הפרעת קשב וריכוז, היפראקטיביות, הפרעות במוטוריקה וקואורדינציה, אינטליגנציה נמוכה והפרעות בזיכרון.

מחקרים שנעשו בארץ ובחו"ל מצביעים על כך שאצל ילדים שגדלו בהמשך חייהם בסביבה מטפחת ומפתחת - בעיקר ילדים שניתנו לאימוץ, פחתו עם השנים, סוג וחומרת הבעיות הללו, ואילו אצל ילדים שהמשיכו את חייהם בסביבה שהזניחה אותם ולא הייתה מסוגלת להתמודד עם קשייהם המיוחדים, הבעיות החמירו ונוספו עליהן בעיות וקשיים נוספים.

ADHD - הפרעת קשב וריכוז

מחקרים מצאו שאצל ילדים להורים מכורים לסמים ולאלכוהול יש אחוזים גבוהים יחסית הסובלים מ - ADHD. ידוע שהפרעה זו נגרמת גם כתוצאה מגורמים גנטים / תורשתיים וגם מגורמים סביבתיים (כמו מצוקה נפשית מתמשכת).

חלק ניכר מההורים המכורים מדווחים על קשיים שהיו להם בילדותם בלימודים ובהסתגלות בביה"ס, אשר גם אם לא אובחנו אז, מעידים על מה שאנחנו מכירים כיום כקשיי קשב וריכוז.

יש הרבה מחקרים כיום שמצביעים על הקשר בין ADHD לבין התמכרות לאלכוהול ולסמים. הטענה היא שהסיכוי שלהם להתמכרות גבוה פי 3-5 מזה של אוכלוסיה אחרת. על אחת כמה וכמה כשהילד חי בסביבה שאינה מאבחנת את בעיותיו ואינה משקיעה בו ומספקת לו טיפול מתאים.

התמכרות

ילדים להורים מכורים נמצאים בסיכון גבוה פי 5 מהאוכלוסייה הרגילה לפיתוח התמכרות בעצמם. גם בשל קיומם של גורמים גנטים ותורשתיים, וגם בהתחשב בתהליכים התפתחותיים של חיקוי ולמידה של דרכי התמודדות במשפחה, הזדהות עם ההורה המכור וסביבה שמציעה הרבה יותר נגישות ולגיטימציה לחומרים ממכרים.

הזנחה והשפעותיה

משפחות נורמטיביות מתארגנות בד"כ עפ"י הצרכים של הילדים, וגם עוברות את שלבי ההתפתחות שלהן בהתאם לשלבי ההתפתחות של הילדים.

אין הדבר דומה במשפחה מכורה, אשר מתארגנת בעיקר עפ"י המכור וצרכיו. פעם הוא נקי ואח"כ מועד, פעם לוקח סם שעושה אותו רדום ופעם משהו שעושה אותו מלא מרץ ופעיל, סף התסכול שלו נמוך מאוד ולכן הסיכוי להתפרצות אלימה עומד באוויר כל הזמן ויוצר אוירה של פחד.

הילדים במשפחה כזו נשכחים! צרכיהם מוזנחים, הם אינם מקבלים התייחסות חינוכית עקבית וגבולות ברורים. יש מעברים חדים בין אדישות וחוסר פיקוח לבין ענישת יתר.

לעיתים קרובות הם נופלים קורבן לאלימות פיזית, מינית ונפשית מהוריהם או מאחרים הנמצאים בקרבת המשפחה או בתוכה, ומנצלים לרעה את חוסר היכולת של ההורים להגן על ילדיהם ואת הצימאון של הילדים לדאגה ותשומת לב.

הילדים במשפחות מכורות נחשפים לפחדים רבים כגון: פחד מאלימות, פחד ממוות של אחד ההורים ופחד מנטישה. בנוסף, הם מתמודדים עם תסכול וחוסר אונים עקב אי יכולתם לשנות את המצב וכן בושה ובדידות רגשית כתוצאה מהקוד המשפחתי של ההכחשה וההסתרה.

בתוך הבלבול, חוסר האונים וחוסר השליטה שקיימים במשפחה המכורה, הילד לומד לחיות עפ"י שלושת הלאווים:

לא לבטוח, לא להרגיש, לא לספר

לא לבטוח - בהוריו ובמבוגרים בכלל. ההורה המכור, שאמור היה לשמש לו עוגן של בטחון ויציבות, הפך לגורם שמערער את עולמו ומטלטל את חיי המשפחה בהתאם לצרכיו האישיים ולתלות שלו בסם.

לא להרגיש - לרגשותיו אין כל תוקף ומשמעות. הוריו עסוקים בעצמם ואינם פנויים לראות, להבין ולהתייחס לצרכיו ולרגשותיו, וממילא אינם מסוגלים לעשות את השינוי הנדרש כדי להקל עליו מבחינה רגשית.

לא לספר - הקוד המשפחתי הוא שאת הסיפור הטראגי של המשפחה אסור להוציא החוצה ואם יעשה זאת הוא עלול להיחשב כבוגד בעיני הוריו ולעתים קרובות גם בעיני המשפחה המורחבת.

תפקידים במשפחה

הילד ההורי / הגיבור - למרות שהם רק ילדים, איבוד השליטה של ההורים מגייס אצלם צורך פנימי להציל את המשפחה ואז לעתים קרובות הם נכנסים לתפקיד זה. הילד ההורי מתנהג כפי שמצפים ממנו ואינו מוסיף טרדות להוריו, לוקח על עצמו תחומי אחריות בבית כמו: טיפול באחים קטנים, הכנת אוכל, ותחומים נוספים בניהול הבית. בנוסף, הוא לוקח על עצמו להיות זה שדואג להוריו - לדוגמא: לוקח את ההורה לטיפול גמילה או לטיפול רפואי, מפשר בין ההורים כשהם רבים ואפילו מגן בגופו על אמא או אח קטן מפני התפרצות אלימה של האב. הילדים האלו הם בעלי פוטנציאל הישרדות גבוה בד"כ, אבל לעתים הם נשברים אחרי תקופה מסוימת ועוברים לתפקיד האחר שאופייני לילדי מכורים -

השעיר לעזאזל - מטרתו של תפקיד זה היא לנקז את הבעיות המשפחתיות לכיוון אחר. זה מתבטא בהתנהגות מופרעת ואלימה, בשימוש בגיל מוקדם בסמים ואלכוהול, פיתוח של הפרעה כלשהיא, מעורבות במעשים עבריינים ועוד. תפקיד זה הוא פונקציונאלי למשפחה המכורה משום שהוא מעביר את מוקד תשומת הלב מהבעיה המוכרת (התמכרות ההורה) לבעיה חדשה. כך יוצאת המשפחה ממצב של ייאוש, תקיעות וחוסר אונים למצב של התגייסות והתמודדות חדשה.

בשני המקרים אנחנו רואים שהילדים (באופן בלתי מודע כמובן) מוכנים למעשה להקריב את ילדותם, צרכיהם והתפתחותם התקינה לצורך הצלת המשפחה.

דינאמיקה משפחתית כזו, שסוחפת את הילדים להקריב את עצמם כדי למצוא פתרונות לאי היציבות המשפחתית, גורמת נזקים חמורים להתפתחותם הנפשית של הילדים ולצמיחתם האישית.

סבים וסבתות וקרובי משפחה אחרים, נכנסים לעתים קרובות לנעלי ההורים שמתקשים לגדל את ילדיהם בעצמם. התמיכה הזו, שמוענקת ע"י המשפחה המורחבת, היא בעלת תפקיד משמעותי ביותר בשמירה על בריאותם וביטחונם של הילדים בזמנים קשים. לעתים קרובות הסבים או הדודים הם העוגן היחידי בחייהם של אותם ילדים אשר נותן להם יציבות ובטחון.

אבל לצערנו, במקרים רבים המשפחה המורחבת אינה מסוגלת להתמיד בגידול הילדים לאורך זמן ואז הילדים נחשפים שוב לחוויית הנטישה וחוסר היציבות שמאפיינים את חייהם ממילא. בנוסף, נוצרים מתח ותחרות בין ההורים שכשלו בתפקידם ובין ההורים שלהם שממלאים את מקומם.

גם כך יש בד"כ היסטוריה של יחסים מתוחים ועימותים רבים עם משפחת המוצא כגורם להתמכרות וכתוצאה ממנה.

במחקר של הרשות למלחמה בסמים שפורסם לאחרונה, מצוטטים מתבגרים שהם ילדים להורים מכורים לסמים ואלכוהול שמתארים את החווייה הסובייקטיבית שלהם כילדים שגדלים בסביבה משפחתית מכורה;

החשיפה לשימוש בסמים - (דורון) "תביני מה זה בתור ילד קטן לחזור הביתה ולא לראות את אמא וגם אם כבר רואים אותה אז היא מסטולית. יושבת על הספה לא רואה בעיניים. ורואים דברים: פילטרים של סיגריות, ניירות כסף, קוק פרסי. ידעתי הכל, הייתי בעצם אחד מהם חוץ מהשימוש. כשאבא היה יוצא מבית סוהר הייתי יושב בחדר עם שניהם מסתכל עליהם ורואה אותם מעשנים והעשן נכנס לי לאף ואני כאילו כרגיל צוחק איתם, מדבר איתם. הייתי אחד מהם - יודע הכל: סמים, כלא, סוהר, ומשטרה מניאקים - שונא אותם".

(טוני) "לילה אחד קמתי והרגשתי שמשהו לא בסדר והלכתי במסדרון שבבית ויש שם שירותים. ראיתי את אמא שלי מזריקה. פעם ראשונה בחיים. כי כל הזמן היא אמרה לי - אני לא מזריקה! ואני בתור ילד אמרתי לה: אל תזריקי, זה מסוכן בגלל מנת יתר.. וראיתי אותה, זרוקה עם מזרק צמוד ליד, שכובה לא זזה. שלוש שעות לא זזתי מהמקום עד שהתעוררה ורק הסתכלתי עליה"

אלימות בבית - (אלון) "הייתי אוהב אותו אבל הוא עשה הרבה רע לאמא. בעקרון הוא היה מרביץ רק לה, כאילו לנו האחים פחות, הוא היה הולך למי שמחזיק את הכסף וזאת הייתה בד"כ אמא. אם היא לא הייתה נותנת לו הייתה מקבלת פה כאפה שם כאפה, לפעמים נותנת חזרה."

(דני) "לאבא היו מצבי רוח שונים. לפעמים כעס לפעמים אהבה. היו בבית קללות, מכות ואז פתאום אהבה הכי גדולה שיש. הוא כאילו היה נותן הכל, ותומך ואז ברגע אחד היה מרביץ וצועק. לפעמים היה מרביץ לאמא אבל בחיים לא לפנינו".

חוויית הדחייה - (אסנת) "יכול להיות שהייתה לי אובססיה רצינית כאילו על המשקל. פתאום התחלתי לרזות. היום אני מבינה שחשבתי שככה אוכל למשוך תשומת לב של ההורים שלי. באמת משכתי הרבה תשומת לב מהם אבל הם כעסו עלי. כעסו נורא, כאילו הוצאתי אותם מהריכוז של עצמם. כשהתחלתי להיות בולמית אבא שלי אמר שאם אני רוצה כאילו לא לאכול ולמות זה בסדר מבחינתו, רק שאני לא אקיא כי זה חזירות לאכול ולהקיא וחוץ מזה שאני כ"כ שמנה שלא יזיק לי לא לאכול איזה עשר שנים." (אלון) "הוא היה משפיל אותי כל הזמן, עשיתי מה שהם אומרים - הייתי הולך לבי"ס וזה, אבל כשהייתי חוזר הוא היה אומר לי שאני לא אגיע לשום מקום, שאני אפס. הוא אף פעם לא שאל אותי מה הבעיה, מה חסר לי"

אווירה משפחתית - (נדין) "הייתה המון ריקנות. כל הזמן היינו כאילו ביחד, אבל בפנים כולם לבד. יש לאבא את הרגעים שהוא יכול לשבת עם חברים ולשתות, באותו רגע הוא לא יראה אף אחד. זה הזמן שלו ולא מעניין אותו אף אחד".

התמודדות עם היעדרויות של ההורה - (סיגל) "היא הייתה אומרת לי: אני עוד מעט חוזרת, ואני הייתי אומרת לה: את הולכת ואני לא אראה אותך עכשיו שבוע - עשרה ימים.. הייתי תמיד מחכה לה וכשהייתה חוזרת הייתי שואלת את עצמי מתי שוב תלך. מה שהרגיע אותי זה שהיא תמיד חזרה."

שמירת הסוד המשפחתי - (תמיר) "יעני יש לנו הכל, כאילו לא חסר כלום. כאילו ככה הראיתי לחברים את זה, ותמיד הייתי מביא אותם בשעות הכי נכונות - בבוקר, או ממש בלילה כשכולם ישנים". (דורון) "היינו מתביישים להביא חברים ומקווים שאבא לא יבוא. אז הייתי נבוך ולא הייתי מביא חברים הביתה. היום כשאבא נקי, כל הזמן הבית מלא חברים"

איך בגיל ההתבגרות הילדים האלו תופסים את עצמם - (דימה) "אני כועס על עצמי שהגעתי למצב כזה של מוסדות. מבפנים אני ילד טוב. כולם ילדים טובים, רק עשו טעויות. איזה בן אדם אני? בלב אני בן אדם טוב, אוהב לעזור בכל תחום. אבל אם תעשי משהו רע אני לא אוהב את זה, אם הבן אדם מלשין אני לא אוהב את זה, ואז אני עלול להתפרץ עליו. אבל בסה"כ אני בן אדם לארג', נותן מעצמי הכל."

(גדי) " אני את עצמי עוד לא בניתי, את החיים שלי, אני כ"כ פגוע מהעולם וגם מעצמי... היום אני יכול להסתכל לעצמי בראי. יש קושי, יש מה להמשיך, יש על מה לחפור - למה וכמה"

(אורטל) "אני אספר לילדים שלי כדי שידעו על החיים שלו (אבא שלה) ואיך היו החיים שלי איתו וכל מה שקרה לי. שזה מצב קשה, שלא כל אחד יכול לעזור במצב הזה, ואני הייתי אמיצה למרות הכול"

פעילויות קבוצתיות לילדי מכורים שמתקיימות במסגרת שירותי הרווחה, ופעילויות הכיף וההעשרה שבצידן הן מאוד חשובות וחיוניות עבור הילדים האלו.

המסרים העיקריים המועברים לילדים במסגרת הקבוצות הם:

א. אתם לא לבד - יש עוד הרבה ילדים שחיים בעולם דומה לשלכם. כאן בקב', בסביבה מוגנת מותר לכם לחשוף ולדבר על הסוד.

ב. אתם לא אחראים להתמכרות של הוריכם, אתם מסוגלים לשלוט ולנהל רק את חייכם ויש לכם את הכוח להשתנות ולהשתפר מבחינתכם.

ג. זה בסדר להרגיש ולחשוף רגשות, חשוב לשתף ויש מי שיתייחס ויכול לעזור לכם.

הילדים האלו זוכים מעט מאוד בחייהם להשתתף בפעילויות העשרה וחוויות שמוציאות אותם משגרת היומיום. עולם התוכן שלהם מצומצם מאוד, ואף אחד לא טורח לזהות, ולטפח את הכישרונות האומנותיים או הספורטיביים שיתכן שיש להם.

הפעילויות שאנחנו מעניקים לילדים במקביל לקב': טיולים, קייטנות, ביקורים במוזיאונים וגני חיות, הן חשובות לא פחות. אלו חוויות חדשות ולא מוכרות עבורן שתורמות להרחבת האופקים וחושפות אותם להכרה שאפשר ליהנות, ללמוד, לשמוח ולהתפתח בעולמנו, בלי להשתמש בסמים ולברוח מהמציאות.

כי בינינו - ממציאות כמו שהם מכירים אותה, מי לא היה רוצה לברוח?





תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
נקודות תורפה / התנגדויות לקוח - איך למצוא את נקודות התורפה של הלקוח? דיבייטינג - איך למצוא את נקודות התורפה של היריב שלך? איך לשכנע אנשים? איך לשנות עמדות? איך להשפיע? איך למכור?
נקודות תורפה / התנגדויות לקוח - איך למצוא את נקודות התורפה של הלקוח? דיבייטינג - איך למצוא את נקודות התורפה של היריב שלך? איך לשכנע אנשים? איך לשנות עמדות? איך להשפיע? איך למכור? וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לאתר את נקודות התורפה של האדם שמולך. כגון לדוגמא שאתה מתווכח עם מישהו (דיבייטינג) וברצונך לשכנע אותו להסכים איתך. או לדוגמא שאתה מנסה למכור ללקוח איזה מוצר, והלקוח מביע התנגדות לרכישת המוצר. שאז בכל אחד מהמקרים, כדי לשנות את דעתו של האדם שמולך, לשם כך עליך לדעת לאתר את נקודות התורפה שלו, ודרכיהן לשנות את דעתו. ונקודות תורפה פירושו, שכל א... לחץ להמשך...
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2 ואחרי שהבנו ששורש האלימות החברתית, הוא בכך שאנשים אלימים כלפי עצמם. עכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד בעצם אפשר לעצור את האלימות החברתית? ומה בדיוק אפשר לעשות כדי לגרום לאותם אנשים אלימים, להתחיל לאהוב את עצמם ולהיות פחות אלימים ויותר רגועים? ולשאלה הזאת יש המון תשובות. ויש את התשובות שהן עוסקות רק בסימפטומים במקום בבעיה עצמה. כגון התשובות שצריך להגביר את האכיפה. ושצריך להגביר את הענישה וכיו"ב. שכל אלו הן עצות שטובות כמו כוסות רוח למת. וזה משום שהן לא מטפלות בבעיה בשורשה. וגם ... לחץ להמשך...
להיות אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים
להיות אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים - פרומו הרצאה על להיות אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים - פרומו ועוד... לחץ להמשך...
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית אוקי עכשיו הנושא הבא הוא כזה יש איזו עצה של רבי נחמן או איזה רעיון שאומר לרצות לרצות, מה זה אומר? נניח שבן אדם רוצה להשיג איזו מטרה והוא מבין שבשביל להשיג אותה הוא צריך לעבוד הרבה הוא צריך כאילו להתאמץ וכו', מה בן אדם צריך לעשות בשביל שיהיה לו את המוטיבציה להתאמץ? הוא צריך לרצות המון את הדבר אם בן אדם מאוד ירצה בן אדם מבין "אוקי בשביל שאני אשיג את המטרה אני צר... לחץ להמשך...
יסודות השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע? יכולת שכנוע, כושר שכנוע
יסודות השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע? יכולת שכנוע, כושר שכנוע - פרומו בעיקרון קודם כל ככה, כשאתה מנסה לשכנע מישהו במשהו והוא אומר לך "לא רוצה" אז להגיד "הוא לא רוצה כי הוא חושב שזה לא יעזור לו" או להגיד "הוא לא רוצה כי הוא חושב שזה ירע לו" זה אותו דבר. אוקי? למה? מה אבל אומרים "למה"? ש: כי... אליעד: אז אני אגיד לך משהו תקשיב, בסופו של דבר בן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו יותר טוב מרע. בסופו של דבר בן אדם עושה את מה ש...? ש: יעשה ... לחץ להמשך...
אלוהים השתגע, המלך השתגע, חווית הצמצום, למה אלוהים השתגע, האם אלוהים השתגע
אלוהים השתגע, המלך השתגע, חווית הצמצום, למה אלוהים השתגע, האם אלוהים השתגע הרצאה על אלוהים השתגע, המלך השתגע, חווית הצמצום, למה אלוהים השתגע, האם אלוהים השתגע ועוד... לחץ להמשך...
נוסטלגיה, אחדות משעממת או לא, הכל אחד ולא משנה, אין שינוי, לחוות את העדר השינוי, לא משנה טוב או רע
נוסטלגיה, אחדות משעממת או לא, הכל אחד ולא משנה, אין שינוי, לחוות את העדר השינוי, לא משנה טוב או רע הרצאה על נוסטלגיה, אחדות משעממת או לא, הכל אחד ולא משנה, אין שינוי, לחוות את העדר השינוי, לא משנה טוב או רע ועוד... לחץ להמשך...
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית הרצאה על איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית ועוד... לחץ להמשך...
שכל / יכולת קוגניטיבית - איך לשפר את היכולת השכלית והקוגניטיבית?
שכל / יכולת קוגניטיבית - איך לשפר את היכולת השכלית והקוגניטיבית? היכולת השכלית של האדם, מאפשרת לו להבין טוב יותר את המציאות, לקבל החלטות טובות יותר וכיו"ב. והשאלה היא, כיצד באפשרותו של האדם לשפר את היכולות השכליות שלו? תשובה: באפשרותו של האדם לשפר את היכולות השכליות שלו, על ידי זה שהוא מעמיק את מחשבתו, בדברים שאותם הוא כבר מבין. ונסביר: מי שיתבונן יראה, כי כל העולם שלנו פועל לפי מנגנון של סיבה ותוצאה. כל דבר בעולם, נגרם על ידי סיבה כלשהי, וכל דבר בעולם הוא גם הסיבה, לדבר אחר שקורה בגללו. דבר גורר דבר, וכל דבר גורר את הדבר הבא וכולי. ומה היא חשי... לחץ להמשך...
ניסים - מהם ניסים? למי מתרחשים ניסים? איך לראות ולעשות ניסים?
ניסים - מהם ניסים? למי מתרחשים ניסים? איך לראות ולעשות ניסים? מהו נס? נס = אירוע שהאדם חושב שאין שום סיבה הגיונית לכך שהאירוע יארע. אם האדם מוצא סיבה הגיונית לכך שהאירוע התרחש, הרי שהוא אינו נס. יותר מזה, אם ניתן להעלות על הדעת סיבה הגיונית כלשהי לכך שהאירוע התרחש, הרי שהוא אינו יכול להיחשב כנס. ככל שהאדם תופס יותר את קיומו של האירוע כמשהו שאינו הגיוני, כך הוא נחשב יותר לנס. למי מתרחשים ניסים? תשובה: ניסים מתרחשים למי שמעמיק את מחשבתו בהבנת מהותה של המציאות. ככל שהאדם מעמיק יותר ומבין טוב יותר את המציאות, כך הוא בעצם רואה שאין שום טבע בעולם כלל... לחץ להמשך...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 5
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 5 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 5. הספר להיות אלוהים, חלק ראשון עמוד 67 כול הדברים בעולם נפרדים זה מזה במקום ובזמן, כי שני המקיפים הגדולים ביותר הם המקום והזמן. כל דבר צריך מקום וזמן, וגם אם נמחק את כל הצורות, בסוף יישאר לנו חלל פנוי. אבל עדיין כל הדברים יישארו נפרדים במקום ובזמן שלהם. אפשר באותו רגע לשים שני ספרים, אך במקומות אחרים, ויכולים ... לחץ להמשך...
מי שרוצה להרגיש טוב שלא יפחד להרגיש רע
מי שרוצה להרגיש טוב שלא יפחד להרגיש רע האדם יכול לראות את החיים כמשחק עם אתגר. הוא צריך להגיע ליעד כלשהו במשחק אבל המשחק זה רק משחק, גם אם הוא לא הגיע לאותו היעד הוא למד מהמשחק משהו, וזה הרצון להגיע, הדרך שהוא עבר אם הוא נהנה ממנה זה אומר הכל, כי אם האדם ישיג מטרות רבות בחייו ולא יהיה מרוצה כי יש עוד מטרות שלא הגיע, הוא יסבול בחייו הרבה. אבל, אם אדם מחליט אני נהנה מהדרך ועושה את הדברים בכייף ובחשק, אנסה לעמוד ביעדים, ואעשה זאת בהנאה גם ארוויח השגת מטרות בחיים וגם אהנה מזה. אדם כזה, מרוויח תמיד. הוא תמיד מאושר כי מכל תקלה שהוא עובר הוא לומד ומתמ... לחץ להמשך...
לחץ / סטרס - התמודדות במצבי לחץ
לחץ / סטרס - התמודדות במצבי לחץ השימוש המודרני במילה סטרס מתייחס לשחיקה שגורמים החיים בקצב מואץ. הגוף מגיב למצבי סטרס (לחץ, דחק) בכל המערכות הפיסיולוגיים, בין אם הסטרס גופני, נפשי או ריגשי. שינויים לרעש חזק, זיהום אויר, דאגות, קשיים, לוח זמנים צפוף, סכסוכים, ריקנות, העדר סיפוק ואפילו עונג חזק יוצרים תגובה של שינויים גופניים שיתלוו למצבי הסטרס. השינויים הגופניים הינם מתח בשרירים, דופק מוגבר, נשימה מואצת, הזעה.. תגובות אלו מאפשרות הסתגלות למצבי הסטרס. "הסטרס המיטיב" מגביר ומעודד תפקוד יעיל, יצירתי ונמרץ. תגובה זו הכרחית להשרדות שגשוג והנאה. כאשר ... לחץ להמשך...
אימון אישי - הגיגים על איתגורים
אימון אישי - הגיגים על איתגורים נגמרו האתגרים הוא אומר המתאמן שלי. שנתיים בעבודה וזהו. נגמר לי הסוס. את מכירה אותי הוא אומר. תמיד צריך חידושים, אתגרים, איתגורים עכשיו ומהר. את הניצוץ הזה בעיניים. ואין. אין יותר. אז מה אני עושה עכשיו? עוזבים? איך עוזבים עבודה כזו? עבודה מתגמלת ביותר ממובן אחד. עוזבים? בתקופה כזו? מה עושים? הוא שואל. מבוי סתום. הוא כבר עבר נושא אבל אני לוקחת את האימון הזה גם הביתה. חושבת. מסתובבת עם האימון הזה כמה ימים. מתבוננת. מחכה לתובנה. אז? מה עושים? מאתגרים את עצמנו? נשארים ומחכים? זזים ועוזבים? לוקחת את השאלה אל החיים שלי.... לחץ להמשך...
איך לקרוא אנשים? אינטואציה / קריאת אנשים ועוד
איך לקרוא אנשים? אינטואציה / קריאת אנשים ועוד לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על איך לקרוא אנשים? אינטואציה / קריאת אנשים ועוד. איך לקרוא אנשים? בהרצאה זו ניתן תשובה לשאלה כיצד לקרוא אנשים? דהיינו, במצבים שהאדם מנסה להבין אנשים שאיתם הוא מנסה להיות בקשר. למשל בראיון עבודה, מה המראיין חושב? מה עובר לו בראש? או למשל - במערכות יחסים כגון בין ילד להוריו, בין אדם לבני זוגו, בין אדם לחבריו ובין בני משפחתו, מה עובר להם בראש? איך יכול האדם להבין או לקרוא את האנשים שמולו? זה בין הדברים שהאדם הכי רוצה. האדם רוצה לדעת מה האדם שמולי חושב ור... לחץ להמשך...
משהו בזוגיות לא ברור. להיפרד או להישאר?
משהו בזוגיות לא ברור. להיפרד או להישאר? "משהו בזוגיות בינינו לא ברור. מרגישה כמו ברכבת הרים דוהרת. חצי שנה אנחנו ביחד, כאשר חודשיים מהם בנתק מוחלט. ברור! אני אוהבת אותו ומתגעגעת אליו, רק הבעיה היא, שהוא משגע אותי. לא יודעת מה הכוונות שלו. לפעמים מרגישה שקשה לו להכיל אותי אז הוא נסגר כלפי ודוחה אותי. אני ממש מבולבלת! מה עושים להיפרד או להישאר?" היחס שלו אליה לא ברור. בואו נביט במפה נומרולוגית קבלית ונראה - מה כן ברור שם... - עפ"י השם הוא בחור רגיש ונשי במהותו. אדם אינטואיטיבי ובעל רגש עז. הוא מופנם, פסיבי, מושפע מכל אווירה ומגיב בהתאם. הבחור, אי... לחץ להמשך...
דימוי עצמי - תרגילים לפיתוח דימוי הגוף
דימוי עצמי - תרגילים לפיתוח דימוי הגוף תרגילים לפיתוח דימוי הגוף ילדים הסובלים מליקויי למידה, לוקים פעמים רבות בדימוי גוף פגום. הליקוי מפריע לילד לזהות את עצמו בראי ובתמונות, להכיר את אברי גופו ותפקידם וחוסר תחושה של הקבלת אברי הגוף הזוגיים. הליקוי מסרבל את התנועות וגורם לתאונות כיון שהילד אינו מצליח לחוש את גופו ולדעת באיזה באיזה מרחב הוא מסוגל לעבור. דוגמא לכך היא ילד רחב מימדים שבטוח שהוא יכול לעבור בין שתי מכוניות שהמרחק ביניהם הוא קטן. לתירגול בדימוי הגוף יש צורך בהגברת תחושת הגוף, ביחס לעצמו ולמרחב סביבו. הפעילות בתרגילים ליציבה והתמצאות ... לחץ להמשך...
נדמה לך שאתה רחוק - אתה אולי בכלל קרוב?!
נדמה לך שאתה רחוק - אתה אולי בכלל קרוב?! לפעמים כאשר האדם מנסה להשיג משהו במשך המון זמן ואינו מצליח, לפעמים נדמה לו שהוא ממש אבל ממש רחוק מהפתרון. וכל יום שעובר והוא ממשיך לחפש ולא מוצא פתרון, זה גורם לו להאמין שהוא ממש רחוק מהפתרון וכאילו כבר עליו להתייאש כי אין לו פתרון. דע, כי לפעמים כאשר נדמה לך שאתה רחוק מהפתרון אתה בכלל קרוב אליו! ולפעמים המרחק בינך לבין הפתרון ולבין הטוב הוא כחוט השערה ואם רק לא תייאש ותמשיך קדימה הרי שתגיע אליו. הדבר דומה לאדם שנמצא במערה ומחפש את דרכו החוצה. ובמשך ימים רבים הוא מחפש את דרכו החוצה ואינו רואה את האור בקצ... לחץ להמשך...
לחיות את החיים של עצמך! חלק 1
לחיות את החיים של עצמך! חלק 1 לחיות את החיים של עצמך! לעשות את מה שטוב לך! לחיות את החיים של עצמך [בלי לפגוע בזולתך]. לחיות את החיים של עצמך, היינו לחיות את החיים שלך לפי איך שנראה לך ולפי מה שעושה לך טוב. לחיות את החיים שלך, היינו לעשות את מה שטוב לך, רק בגלל שככה נראה לך שטוב לך. לעשות אתה מה שטוב לך כי זה עושה לך טוב. לחיות את החיים שלך. האדם הכי חשוב בעולם עבור עצמך הוא אתה. ולכן כל זמן שאינך פוגע בזולתך, אתה חי את חייך כפי שנראה לך. לחיות את החיים שלך, זה אומר לא לעשות דברים רק כי לאחרים נדמה שזה יותר טוב עבורך. לא לעשות דברים רק בגלל שזה ... לחץ להמשך...
הפרעת חרדה - מבוא
הפרעת חרדה - מבוא הפרעות חרדה הן קבוצה של הפרעות נפשיות, אשר הסובלים מהן חווים תחושות עזות של חרדה המופיעות בעיתוי בלתי הולם, לא חולפות תוך זמן קצר ומפריעות לניהול חיים תקינים. ניתן לסווג הפרעות חרדה לחרדות כלליות, שאינן תלויות בגירוי ספציפי, או בגירוי שלא יגרום לחרדות אצל רוב בני האדם; ולחרדות מצביות הנובעות ממצב שנראה לרוב בני האדם מאיים, אם כי לא כולם חשים חרדה כתוצאה ממצבים אלו. דוגמה לחרדה מצבית היא "חרדת בחינות" המופיעה בעוצמות שונות אצל אנשים שונים. תוכן עניינים: 1 מושגים יסודיים 2 סוגים שכיחים של הפרעות חרדה 3 גורמים 4 דרכי טיפול מושגים... לחץ להמשך...
עבור לדף > 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?


נושאים מומלצים לעיונך... היא רוצה להיות... מה הסיבה לחיות? לצאת מכל החרדות שגיאות איך לזהות שקרן? לגרום לילדים יש לי פחד לא הגיוני חרדות לפני מבחן להתמודד עם ביטחון עצמי ביטחון עצמי בראיון נהנים לתת למי שאוהבים רוצה לקבל אהבה יש אושר אמיתי רק בשמחה הרצונות שיש לאקס להסתדר בלי האקסית להחליט למי להקשיב אני לא מצליח להחליט כלום התמודדות עם לקוחות משמיצים בפייסבוק להתמודד עם ילד שלא קיבל חינוך נכון להציב יעדים מטרה בחיים אני אצליח למכור לגרום למישהו להירגע להתמודד עם ילדים חצופים איך לגדל ילדים בריאים נפשית? מודעות עצמית בזמן סקס פיתוח מודעות אישית מתי להתאמן עד לכשל שריר? מהו גב כפוף? האם אלוהים מאושר? אלוהים היה רוצה מהות ההארה הארה אקראית להיות אלוהים שקרי יכול להיות אלוהים מניפולציות של מנטורים לכסף כסף מזומן ...את משמעות החיים מהי משמעות החיים של הדתיים? לא להיגרר למחשבות שליליות שלמות ההנאה חופש הבחירה של עצמי יש רצון חופשי חוקי הפיזיקה בזמן המפץ הגדול נצחיות העולם עוד נושאים ...





עדכונים בערוץ ב: YouTube
עדכונים בדף ב: Facebook      עדכונים בקבוצה ב: Facebook
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, אימון אישי קשב וריכוז, מאמן אישי לילדים, מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן מנטלי, מאמן עסקי מומלץ, מאמן קריירה, ייעוץ נפשי מומלץ, מאמן אישי לתזונה נכונה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9922 שניות - עכשיו 23_01_2020 השעה 13:44:32 - wesi4