ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2 ✔הצגת מראת הדהמה (dhammdsadhammapariyy) 2.8 אָנַנְדַה, אין זה דבר יוצא דופן... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2
הצגת מראת הדהמה

(dhammdsadhammapariyy)

2.8 אָנַנְדַה, אין זה דבר יוצא דופן שמי שנולד כאדם גם ימות. אך אם תבוא אל הטַטְהָאגַטַה לשאול את יעדם של כל אלו שמתו, זה עלול להתיש אותו. [11] לכן, אָנַנְדַה, אלמד אותך דרך לדעת את הדהמה, המכונה מראת הדהמה, [12] על פיה התלמיד האצילי אם הוא חפץ בכך יכול להסיק בעצמו: 'השמדתי גיהינום, לידה בממלכת החיות, ממלכת הרוחות, כל האופל, יעדים מרושעים ויעדים מצערים. אני 'נכנס לזרם', חסר יכולת ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת. '

2.9 ומהי מראת הדהמה באמצעותה הוא יכול לדעת זאת? הנה, אָנַנְדַה, התלמיד האצילי הזה בעל אמון בלתי ניתן לערעור [13] בבודהה באופן זה: 'כך הוא המכובד - ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, בעל הבנה ומוסר, הנעלה אשר הלך מעבר, יודע את העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, ער וטהור מעבר לכל ספק. ' הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בדהמה באופן זה: 'הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. ' הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בסנגהה באופן זה: 'הסנגהה של הבודהה מאומנים כראוי, הסנגהה של הבודהה מאומנים ביושרה, הסנגהה של הבודהה מאומנים בחריצות, הסנגהה של הבודהה מאומנים במיומנות, כך הם ארבעת הצמדים, שמונה סוגי בני - האדם, [14] הסנגהה, תלמידיו של הבודהה, ראויים למתנות, ראויים לאירוח, ראויים לנדבות, ראויים לכבוד. הם מהווים שדה חסד בלתי ניתן לשיעור בעולם. ' והוא בעל מוסר היקר לאציליים, שלם, חסר פגם, בלתי מוכתם, ללא חוסר - עקביות, [15] משחרר, חסר שחיתות, ותומך בריכוז ושלווה.

זו, אָנַנְדַה, היא מראת הדהמה, על פיה תלמיד אצילי, אם הוא חפץ בכך, יכול להסיק בעצמו: 'השמדתי גיהינום, לידה בממלכת החיות, ממלכת הרוחות, כל האופל, יעדים מרושעים ויעדים מצערים. אני 'נכנס לזרם', חסר יכולת ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת'.

2.10 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בנָאדִיקָא בבית הלבנים, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

2.11 ולאחר שהבודהה שהה בנָאדִיקָא בבית הלבנים ככל שחפץ... הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל וֵסָאלִי והתגורר שם בחורשת אַמְבַּפָּאלִי.

2.12 אז הבודהה פנה אל הנזירים ואמר: "נזירים, על נזיר להיות בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! וכיצד על נזיר להיות קשוב? [16] הנה, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בתודעה כתודעה במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. הוא מתבונן בתופעות מנטליות כתופעות מנטליות במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. כך נזיר בעל קשב.

2.13 וכיצד נזיר בעל הבנה מלאה? הנה כאשר נזיר הולך קדימה או אחורה, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה, כאשר הוא מביט לפנים או הצידה הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה, כאשר הוא מתכופף או מתמתח, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה. כאשר הוא נושא את גלימתו התחתונה והעליונה ואת קערתו, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה. כאשר הוא אוכל, שותה, לועס ובולע, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה. כאשר הוא עושה את צרכיו ומטיל את מימיו, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה. כאשר הוא הולך, נעמד, מתיישב, נרדם ומתעורר, כאשר הוא מדבר או שותק, הוא מודע לחלוטין למה שהוא עושה. כך נזיר בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם!"

אַמְבַּפָּאלִי היצאנית

(ambaplgaik)

2.14 באותה עת אַמְבַּפָּאלִי היצאנית [17] שמעה כי המכובד הגיע לוֵסָאלִי והוא מתגורר בחורשתה. היא דאגה שיכינו את מיטב הכרכרות ונסעה מוֵסָאלִי אל הפארק. לאחר שנסעה כמה רחוק שניתן, היא המשיכה ברגל עד מקום המצאו של הבודהה. שם ברכה אותו בכבוד והתיישבה במקום ראוי. כאשר התיישבה, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה. וכאשר הייתה כך שמחה, אַמְבַּפָּאלִי אמרה: "אדוני, אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו." והבודהה הסכים בשתיקה, ומשראתה את הסכמתו, אַמְבַּפָּאלִי קמה ממקומה, ברכה אותו בכבוד, ועזבה תוך שהיא שומרת את ימינה כלפיו.

2.15 בני הלִיצְּ'הַבִים מוֵסָאלִי שמעו שהבודהה הגיע לוֵסָאלִי והתגורר בחורשתה של אַמְבַּפָּאלִי. הם הכינו את מיטב הכרכרות ויצאו מוֵסָאלִי. וחלק מצעירי וֵסָאלִי היו בכחול, [18] עם איפור כחול, בגדים כחולים, וקישוטים כחולים, בעוד אחרים היו בצהוב, ואחרים בלבן, עם איפור לבן, בגדים לבנים, וקישוטים לבנים.

2.16 ואַמְבַּפָּאלִי פגשה את צעירי הלִיצְּ'הַבִים ציר לציר, גלגל לגלגל, אסל לאסל. והם אמרו לה: "אַמְבַּפָּאלִי, מדוע את נוסעת מולנו כך?"

"בחורים צעירים, כיוון שהאדון המכובד הוזמן על ידי לארוחה יחד עם קהל נזיריו."

"אַמְבַּפָּאלִי, ותרי על ארוחה זו תמורת מאה אלף חתיכות!"

"בחורים צעירים, אף אם הייתם מעניקים לי את כל וֵסָאלִי על כל הכנסותיה, [19] לא הייתי מוותרת על ארוחה חשובה שכזו!"

אז הלִיצְּ'הַבִים נקשו באצבעותיהם ואמרו "הוכשנו על ידי אשת המנגו, [20] אשת המנגו הונתה אותנו!" והמשיכו אל חורשת אַמְבַּפָּאלִי.

2.17 משראה הבודהה את הלִיצְּ'הַבִים ממרחק, אמר: "נזירים, מי מביניכם שלא ראה את ישויות השלושים - ושלוש, שיביט על להקת הלִיצְּ'הַבִים! הביטו היטב עליהם ותקבלו מושג לגבי ישויות השלושים - ושלוש!"

2.18 כך הלִיצְּ'הַבִים נסעו בכרכרותיהם כמה רחוק שניתן והמשיכו ברגל עד מקום המצאו של הבודהה, ברכו אותו בכבוד והתיישבו במקום ראוי. כאשר התיישבו, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותם בשיחת דהמה. וכאשר היו כך שמחים, הם אמרו: "אדוני, אנא מהמכובד שיקבל מאתנו ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו!"

"אך, לִיצְּ'הַבִים, כבר הסכמתי לקבל ארוחה מחר מהיצאנית אַמְבַּפָּאלִי!"

והלִיצְּ'הַבִים נקשו באצבעותיהם באומרם "הוכשנו על ידי אשת המנגו, אשת המנגו תיעתעה בנו!" ולאחר שהיו שמחים ומרוצים מהשיחה, קמו ממקומם, ברכו את המכובד בכבוד, ועזבו תוך ששמרו את ימינם כלפיו.

2.19 כאשר הלילה כבר כמעט והסתיים, אַמְבַּפָּאלִי, לאחר שדאגה להכנת ארוחה ממזון מובחר קשה ורך בביתה, בישרה למכובד שהארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, הוא לקח את גלימתו וקערתו והלך עם קהל נזיריו אל משכנה של אַמְבַּפָּאלִי שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. והיא שרתה את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך עד שהיו מרוצים. כאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, אַמְבַּפָּאלִי התיישבה על מושב נמוך במקום ראוי. בעודה יישובה, אמרה: "אדוני, אני מעניקה את הפארק הזה לקהילת הנזירים עם הבודהה בראשם." הבודהה קיבל את הפארק, ואז הוא הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה, ולאחר מכן הוא קם ממקומו ועזב.

2.20 ובעת ששהה בוֵסָאלִי, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

השהייה בכפר בֶּלוּבַה בתקופת הגשמים

(veuvagmavasspagamana)

2.21 ולאחר שהבודהה שהה בחורשת אַמְבַּפָּאלִי ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל בֶּלוּבַה!"

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל כפר קטן בשם בֶּלוּבַה, וחנה שם.

2.22 שם הבודהה אמר לנזירים: "נזירים, לכו לוֵסָאלִי למקום בו יש לכם חברים, מכרים או תומכים, והישארו שם בתקופת הגשמים. אני אשהה כאן בבֶּלוּבַה בתקופת הגשמים."

"טוב, אדוני", השיבו הנזירים ועשו כך, והמכובד נותר בתקופת הגשמים בבֶּלוּבַה.

2.23 ובתקופת הגשמים הבודהה נתקף במחלה קשה וסבל מכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה מלאה ומבלי להתלונן. הוא חשב: 'אין זה הולם שאגשים ניבאנה סופית מבלי לפנות אל חסידיי ולהפרד מקהילת הנזירים שלי. עלי לעמוד במחלה זו באמצעות מאמץ ולשמור את עצמי בחיים', הוא עשה כך והמחלה התפוגגה.

2.24 לאחר שהמכובד השתקם ממחלתו, ברגע שחש בטוב, יצא החוצה והתיישב במקום שהוכן לכבודו מנגד למקום מגוריו. לאחר מכן המכובד אָנַנְדַה בא אליו, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, ראיתי את המכובד נוהג בנוחות, וראיתי אותו עומד בכך בסובלנות. ואדוני, גופי היה כשל שיכור, איבדתי כיוון וחשתי טשטוש כללי בשל מחלתו של המכובד. הדבר היחיד שניחם אותי הייתה המחשבה: 'המכובד לא יגשים ניבאנה סופית עד שיצא בהצהרה אל קהילת הנזירים. '"

2.25 "אך אָנַנְדַה, מה קהילת הנזירים מצפה ממני? אָנַנְדַה, לימדתי את הדהמה מבלי 'נסתר' או 'גלוי': [21] לטַטְהָאגַטַה אין 'אגרוף המורה' בנוגע ללימוד. אם מישהו חושב: 'אקח אחריות על הקהילה', [22] או 'הקהילה תפנה אלי', הבה נשמע אותו בעניין הקהילה, אך הטַטְהָאגַטַה לא חושב במונחים כאלו. לכן מדוע שהטַטְהָאגַטַה יצא בהצהרות בנוגע לקהילה?

אָנַנְדַה, כעת אני זקן, תשוש, בכיר, אחד שעשה דרך חיים, הגעתי לקצה החיים, שהוא גיל שמונים. כשם שעגלה ישנה סוחבת כשהיא מוחזקת קשורה ברצועות, [23] כך גם גופו של הטַטְהָאגַטַה מוחזק קשור ברצועות. רק כאשר הטַטְהָאגַטַה לא מכוון את תודעתו לאף סימן [24] ובהפסקת הרגשות מסויימות, [25] ונכנס אל ריכוז חסר סימן של התודעה, [26] רק אז גופו חש בנוחות.

2.26 לכן, אָנַנְדַה, עליכם לחיות כאיים [27] בעצמכם, למצוא מבטח בעצמכם, ללא אף מבטח אחר, עם הדהמה כאי שלכם, עם הדהמה כמבטח שלכם, ללא אף מבטח אחר. וכיצד הנזיר חי כאי בעצמו, מוצא מבטח בעצמו, ללא אף מבטח אחר? הנה, אָנַנְדַה, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב ובהבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקות ומאווים כלפי העולם. וכך גם בנוגע להרגשות, לתודעה ולתכני תודעה. כך אָנַנְדַה, נזיר חי כאי בעצמו, מוצא מבטח בעצמו, ללא אף מבטח אחר. ואלו כעת בתקופתי או לאחר מכן אשר ינהגו כך, אם הם חפצים בלמידה, יהפכו לנעלים מכל." [28]

[סוף קטע דקלום שני]

החלק על הסימנים והרמזים

(nimittobhsakath)

I.

3.1 והבודהה, לאחר שהתעורר מוקדם, התלבש ולקח את גלימתו וקערת הנדבות שלו, נכנס אל וֵסָאלִי לסבב נדבות. לאחר שסיים לאכול בשובו מסבב הנדבות, אמר למכובד אָנַנְדַה: "הבא מחצלת, אָנַנְדַה. נלך אל מקדש קָאפָּאלַה למנוחת הצהרים."

"טוב, אדוני", השיב אָנַנְדַה, ולאחר שהשיג מחצלת הלך בעקבותיו.

3.2 והבודהה הגיע למקדש קָאפָּאלַה והתיישב במושב המוכן. אָנַנְדַה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי, ואז המכובד אמר: "אָנַנְדַה, העיר וֵסָאלִי היא מקום נעים, מקדש אוּדֵנַה נעים, מקדש גוֹטַמַקַה נעים, מקדש סַטַּמְבַּקַה [29] נעים, מקדש בַּהוּפּוּטַה [30] נעים, מקדש קָאפָּאלַה נעים.

3.3 אָנַנְדַה, כל מי שמפתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה, [31] מתרגל אותם בתדירות, הופך אותם לריכבו, עושה אותם בסיסו, מכונן אותם, מתוודע להם, ולוקח אותם על עצמו, יכול ללא ספק לחיות מאה שלמה [32] או מה שנותר ממנה. הטַטְהָאגַטַה פיתח את ארבעת דרכים אלו ותרגל אותם בתדירות, הפך אותם לרכבו, עשה אותם בסיסו, כונן אותם, התוודע להם ולקח אותם על עצמו. והוא יכול ללא ספק, אָנַנְדַה, לחיות מאה שלמה, או מה שנותר ממנה."

3.4 אך אָנַנְדַה נכשל להבין את הרמז העבה הזה, הסימן הברור הזה, ולא ביקש מהבודהה: 'אנא אדוני, שהאדון המכובד ישאר מאה שלמה, אנא ממנו אשר - הלך שישאר מאה שלמה לטובתם ולאושרם של בני אדם ויצורים שמימיים רבים', עד כדי כך תודעתו הייתה אחוזה על ידי מָארַה. [33]

3.5 ופעם שניה אמר הבודהה: "אָנַנְדַה, כל מי שמפתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה... יכול ללא ספק לחיות מאה שלמה או מה שנותר ממנה." ופעם שלישית המכובד אמר: "אָנַנְדַה, כל מי שמפתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה... יכול ללא ספק לחיות מאה שלמה או מה שנותר ממנה."

3.6 אז הבודהה אמר: "אָנַנְדַה, לך כעת ועשה מה שאתה מוצא לנכון."

"טוב, אדוני", השיב אָנַנְדַה, ולאחר שקם ממקומו וברך את הבודהה בכבוד, תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו, הלך והתיישב תחת עץ במרחק מה.

בקשתו של מָארַה

(mraycanakath)

3.7 זמן לא רב לאחר שאָנַנְדַה עזב, מָארַה הרשע הגיע אל המכובד ואמר: "אדוני, אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו, אנא ממנו אשר - הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית. כיוון שהמכובד אמר כך: 'רשע, לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר יהיו נזירים ותלמידים מושלמים, מאומנים, מיומנים, מלומדים, יודעי הדהמה, מאומנים בהתאם לדהמה, אשר יוכלו להעביר הלאה את מה שלמדו ממורם, ויוכלו ללמד את זה, להסביר את זה, לבסס את זה, להרחיב על זה, לנתח את זה, ולהבהיר את זה, עד אשר יוכלו באמצעות הדהמה להפריך לימוד קלוקל שיופיע, וילמדו את הדהמה בעלת התוצאות המופלאות. ' [34]

3.8 וכעת, אדוני, למכובד יש נזירים ותלמידים מעין אלו. אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו, אנא ממנו אשר - הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית. והמכובד אמר: 'רשע, [35] לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר יהיו נזירים ותלמידים מושלמים... עד אשר יהיו נזירות ותלמידות מושלמות... עד אשר יהיו חסידים... עד אשר יהיו חסידות... אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו... ' והמכובד אמר: 'רשע, לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר החיים הרוחניים האלו יכוננו וישגשגו, יופצו ויגיעו לכל עבר, וידעו עליהם בכלל האנושות בכל מקום. ' וכל זה התגשם. אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו, אנא ממנו אשר - הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית."

3.9 בתגובה לכך הבודהה אמר למָארַה: "אל דאגה, רשע. פטירתו של הטַטְהָאגַטַה לא תתעכב עוד זמן רב. שלושה חודשים מעכשיו, הטַטְהָאגַטַה יגשים ניבאנה סופית."

זניחת כוח החיות

(yusakhraossajjana)

3.10 כך במקדש קָאפָּאלַה, המכובד הכריז בקשב ובהבנה מלאה על זניחת כוח החיות, וכאשר הדבר אירע החלה רעידת אדמה אדירה, נוראית ומסמרת שיער מלווה ברעמים. למראה הדבר אמר המכובד:

"גדולים כקטנים, הדברים נזנחים על ידי החכם

שליו ורגוע, הוא פורץ את קליפת ההתהוות." [36]

הסיבות לרעידת אדמה אדירה

(mahbhmiclahetu)

3.11 והמכובד אָנַנְדַה חשב: 'כמה מופלא, כמה מדהים שארעה רעידת האדמה האדירה הזו, רעידת אדמה נוראית כזו, איומה, מסמרת שיער, ומלווה ברעמים! מה יכול היה לגרום לזה? '

3.12 והוא הלך אל המכובד, ברך אותו בכבוד, ישב במקום ראוי ושאל אותו את השאלה הזו.

3.13 "אָנַנְדַה, ישנן שמונה סיבות להופעת רעידת אדמה אדירה: במקרה הראשון רעידת האדמה הזו מבוססת על אלמנט המים, מים על אוויר ואוויר על חלל. כאשר רוח עוצמתית נושבת, הדבר מעורר את המים ודרך עוררות המים האדמה רועדת. זוהי הסיבה הראשונה.

3.14 במקרה שני ישנו פרוש או ברהמין אשר פיתח כוחות על - טבעיים, או יישות שמיימית עוצמתית אשר הכרת - האדמה מפותחת בה במידה מעטה והכרת - המים הינה חסרת גבולות [37] והיא גורמת לאדמה לרעוד, להטלטל ולהתנער בפראות. זוהי הסיבה השניה.

3.15 גם כאשר בּוֹדְהִיסַטַה יורד מגן עדן טוּסִיטַה, בקשב והבנה מלאה, אז האדמה רועדת, מטלטלת ומתנערת בפראות. זוהי הסיבה השלישית.

3.16 גם כאשר בּוֹדְהִיסַטַה יוצא מרחם אימו, בקשב והבנה מלאה, אז האדמה רועדת, מטלטלת ומתנערת בפראות. זוהי הסיבה הרביעית.

3.17 גם כאשר טַטְהָאגַטַה מגשים התעוררות שלמה, אז האדמה רועדת, מטלטלת ומתנערת בפראות. זוהי הסיבה החמישית.

3.18 גם כאשר טַטְהָאגַטַה מניע את גלגל הדהמה, אז האדמה רועדת, מטלטלת ומתנערת בפראות. זוהי הסיבה השישית.

3.19 גם כאשר טַטְהָאגַטַה זונח את כוח החיים, אז האדמה רועדת, מטלטלת ומתנערת בפראות. זוהי הסיבה השביעית.

3.20 גם כאשר טַטְהָאגַטַה מגשים ניבאנה ללא שארית, [38] אז האדמה רועדת, מטלטלת ומתנערת בפראות. זוהי הסיבה השמינית. אלו, אָנַנְדַה, הן שמונה הסיבות, שמונה הגורמים, להופעת רעידת אדמה אדירה.

שמונה האסיפות

(aha paris)

3.21 אָנַנְדַה, ישנן שמונה האסיפות האלו. אילו הן? אסיפת בני - לוחמים, אסיפת הברהמינים, אסיפת בעלי - הבית, אסיפת הפרושים, אסיפת הישויות השמימיות ממלכת ארבעת המלכים הגדולים, ממלכת ישויות השלושים - ושלוש, אסיפת המָארוֹת, אסיפת הבְּרַהְמוֹת.

3.22 אָנַנְדַה, אני זוכר היטב שהשתתפתי במאות רבות של אסיפות בני - לוחמים. [39] ולפני שישבתי עימם, דיברתי או הצטרפתי לשיחתם, אימצתי את מראם ואת שפתם, בהתאם למה שהיה. ושם הדרכתי, עוררתי השראה, עודדתי ושימחתי אותם בשיחת דהמה. וכאשר דיברתי עימם הם לא הכירו אותי ותהו לעצמם: 'מי הוא שמדבר כך - ישות שמיימית או בן - אדם? ' ולאחר שהדרכתי אותם כך, נעלמתי, ועדיין לא ידעו: 'מי שהיה פה כרגע ונעלם - האם הוא היה יישות שמיימית או אדם? '

3.23 אני זוכר היטב שהשתתפתי במאות רבות של אסיפות ברהמינים, בעלי - בית, פרושים, ישויות שמיימיות ממלכת ארבעת המלכים, ישויות השלושים - ושלוש, מארות, ובְּרַהְמוֹת... ולאחר שהדרכתי אותם כך, נעלמתי, ועדיין לא ידעו: 'מי שהיה פה כרגע ונעלם - האם הוא היה יישות שמיימית או אדם? ' אלו, אָנַנְדַה, הן שמונה האסיפות.

שמונה דרגות ההתמחות

(aha abhibhyatanni)

3.24 אָנַנְדַה, ישנן שמונה דרגות של התמחות, [40] אילו הן?

3.25 תוך שהוא תופס צורות פנימית, אדם רואה צורות חיצונית, מוגבלות ויפות או מכוערות, וכאשר הוא מתמחה בהן, הוא מודע לכך שהוא יודע ורואה אותן. זוהי הדרגה הראשונה.

3.26 תוך שהוא תופס צורות פנימית, אדם רואה צורות חיצונית, בלתי מוגבלות ויפות או מכוערות. וכאשר הוא מתמחה בהן, הוא מודע לכך שהוא יודע ורואה אותן. זוהי הדרגה השניה.

3.27 מבלי לתפוס צורות פנימית, אדם רואה צורות חיצונית, מוגבלות ויפות או מכוערות. וכאשר הוא מתמחה בהן, הוא מודע לכך שהוא יודע ורואה אותן. זוהי הדרגה השלישית.

3.28 מבלי לתפוס צורות פנימית, אדם רואה צורות חיצונית, בלתי - מוגבלות ויפות או מכוערות, וכאשר הוא מתמחה בהן, הוא מודע לכך שהוא יודע ורואה אותן. זוהי הדרגה הרביעית.

3.29 מבלי לתפוס צורות פנימית, אדם רואה צורות חיצונית כחולות, בצבע כחול, עם זוהר כחול. כמו פרח פשתן כחול, בצבע כחול, עם זוהר כחול. או בגד מבֶּנַרֵס כחול המוחלק משני צדדיו, בצבע כחול, עם זוהר כחול, כך גם אדם תופס צורות חיצונית כחולות, בצבע כחול, עם זוהר כחול. וכאשר הוא מתמחה בהן, הוא מודע לכך שהוא יודע ורואה אותן. זוהי הדרגה החמישית.

3.30 מבלי לתפוס צורות פנימית, אדם רואה צורות חיצונית צהובות... כמו פרח קַנִּיקָארַה [41] בצבע צהוב עם זוהר צהוב או בגד מבֶּנַרֵס צהוב המוחלק משני צדדיו בצבע צהוב עם זוהר צהוב כך גם אדם תופס צורות חיצונית צהובות, בצבע צהוב, עם זוהר צהוב. וכאשר הוא מתמחה בהן, הוא מודע לכך שהוא יודע ורואה אותן. זוהי הדרגה השישית.

3.31 מבלי לתפוס צורות פנימית, אדם רואה צורות חיצונית, אדומות בצבע אדום עם זוהר אדום, כמו פרח הִיבִּיסְקוּס אדום בצבע אדום עם זוהר אדום, או בגד מבֶּנַרֵס אדום המוחלק משני צדדיו בצבע אדום עם זוהר אדום. כך גם אדם תופס צורות חיצונית אדומות, בצבע אדום, עם זוהר אדום. וכאשר הוא מתמחה בהן, הוא מודע לכך שהוא יודע ורואה אותן. זוהי הדרגה השביעית.

3.32 מבלי לתפוס צורות פנימית, אדם רואה צורות חיצונית לבנות, בצבע לבן, עם זוהר לבן. כפי שכוכב הבוקר אוֹסַדְהִי [42] הוא לבן בצבע לבן עם זוהר לבן, או בגד מבֶּנַרֵס לבן המוחלק משני צדדיו, בצבע לבן, עם זוהר לבן, כך גם אדם תופס צורות חיצונית לבנות, בצבע לבן, עם זוהר לבן. וכאשר הוא מתמחה בהן, הוא מודע לכך שהוא יודע ורואה אותן. זוהי הדרגה השמינית. אָנַנְדַה, אלו שמונה דרגות ההתמחות.
מודעות הבנה עקביות תלמיד הכנסה מנטליות מושגים להיכשל אנושות חריצות גהינום בודהיזם
שאלות טיפשיות - מהו הסוף של הטיפשות ושל השאלות?
שאלות טיפשיות - מהו הסוף של הטיפשות ושל השאלות?
...המחפש את האמת נתקל באופן קבוע בשאלות חדשות. חיפוש האמת הוא למעשה הבנה מלאה ומדויקת של המציאות כפי שהיא. לדוגמה, אם מול האדם עומדת כוס מים והוא אומר שזאת כוס מיץ תפוזים, הוא למעשה תופס את המציאות בצורה שגויה וחי בשקר. האמת היא להבין את המציאות בדיוק כפי שהיא, ללא טעויות בתפישה. מהו הקושי המרכזי בחיפוש האמת? אדם מנסה להבין את המציאות באמצעות שאלות. הוא שואל: מה אני רוצה? למה אני רוצה את זה ולא את הדבר האחר? וככל שהוא שואל יותר, השאלות הופכות עמוקות...
המרדף אחרי האושר, שיגעון הגיוני, להשתגע כדי להישאר שפוי, לשמור על שפיות, לחיות את החיים בשלום
...את החיים בשלום ובו יתבאר הפרדוקס של השכל ושל השיגעון. ויתבאר, למה מי שרוצה לשמור על שפיות, למה עליו להיות גם משוגע? ולמה כדי להישאר שפוי בעולם הזה, למה חובה גם לאבד את השפיות, כדי לשמור עליה? ויתבאר כיצד השכל והשיגעון משלימים זה את זה? ועוד. ומי שיתבונן על העולם הזה, יראה, כי הוא לא ממש שפוי. ולא חסר דברים לא שפויים בעולם הזה. אבל נזכיר כאן את אחד הדברים הכי לא שפויים בעולם הזה, והוא, המרדף הנצחי של האדם אחרי האושר שחומק ממנו כל הזמן. כי האדם מטבעו...
איך להצליח בגדול? איך חושבים אנשים מצליחנים? הרגלי חשיבה של מצליחנים, ווינר או לוזר, האם אני בטוח שאין אפשרות? האם אני בטוח שיש אפשרות? למה קשה להצליח בחיים? איך לחשוב כדי להצליח? שאיפה לשלמות, שאיפה למצויינות, להצליח בחיים
איך להצליח בגדול? איך חושבים אנשים מצליחנים? הרגלי חשיבה של מצליחנים, ווינר או לוזר, האם אני בטוח שאין אפשרות? האם אני בטוח שיש אפשרות? למה קשה להצליח בחיים? איך לחשוב כדי להצליח? שאיפה לשלמות, שאיפה למצויינות, להצליח בחיים
...אני בטוח שאין אפשרות? האם אני בטוח שיש אפשרות? למה קשה להצליח בחיים? איך לחשוב כדי להצליח? שאיפה לשלמות, שאיפה למצויינות, להצליח בחיים מה ההבדל בין חשיבה של מצליחן לחשיבה של לוזר? אליעד כהן מסביר שקיימים הבדלים משמעותיים בין הרגלי החשיבה של אנשים מצליחנים לבין אלו של אנשים שאינם מצליחים (לוזרים). הוא מתאר את המנגנון המחשבתי המדויק שכל אחת מהקבוצות מפעילה כאשר הן מגיעות להישג מסוים בחיים, ומראה כיצד אותו מנגנון משפיע ישירות על המשך הפעולה או חוסר...
טיפול בהתנגדויות, החבר הכי טוב או המוכר הכי טוב? טיפול בהתנגדויות בצורה חברית, להתייחס ללקוח כמו לחבר, טיפול בהתנגדות מכירה בצורה חברית, טיפול בהתנגדות רכישה בצורה חברית, איך להיות החבר הכי טוב של הלקוח? איך להיות היועץ של הלקוח? איך לגרום ללקוח לסמוך עליך? איך להתחבר ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, לקוח שאומר אני צריך לחשוב על זה, איך להגיב ללקוח בצורה חברית? איך לענות ללקוח בצורה חברית? איך להתייחס ללקוח כמו לחבר? אמון עם לקוח, לגרום ללקוח להאמין לך
...ללקוח כמו לחבר, טיפול בהתנגדות מכירה בצורה חברית, טיפול בהתנגדות רכישה בצורה חברית, איך להיות החבר הכי טוב של הלקוח? איך להיות היועץ של הלקוח? איך לגרום ללקוח לסמוך עליך? איך להתחבר ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, לקוח שאומר אני צריך לחשוב על זה, איך להגיב ללקוח בצורה חברית? איך לענות ללקוח בצורה חברית? איך להתייחס ללקוח כמו לחבר? אמון עם לקוח, לגרום ללקוח להאמין לך והפעם אתן עוד נקודת מבט לגבי איך לטפל בהתנגדויות לקוח התנגדויות מכירה. לדוגמה, איך לענות...
הכל תלוי ברגש, הכל תלוי בשכל, רגש או שכל, איך להרגיש? איך לחזק את הרגש? איך לחזק את השכל? איך לשנות את הרגש? איך ליצור רגש? חוויה רגשית, התבוננות שכלית, התאמה בין חוויה להבנה
הכל תלוי ברגש, הכל תלוי בשכל, רגש או שכל, איך להרגיש? איך לחזק את הרגש? איך לחזק את השכל? איך לשנות את הרגש? איך ליצור רגש? חוויה רגשית, התבוננות שכלית, התאמה בין חוויה להבנה
...את הרגש? איך לחזק את השכל? איך לשנות את הרגש? איך ליצור רגש? חוויה רגשית, התבוננות שכלית, התאמה בין חוויה להבנה מה הקשר בין הרגש לשכל, ומה שולט במה? האם הכל תלוי ברגש, או אולי הכל תלוי בשכל? לכאורה, אנשים רבים חושבים שיש ניגוד בין שכל לרגש, אך לפי ההסבר של אליעד כהן, הקשר בין שכל לרגש הוא עמוק יותר מכפי שהוא נראה. לכאורה קיימת שאלה לגבי מה קודם למה - האם השכל משפיע על הרגש או שהרגש הוא שמכתיב את המחשבה. אליעד טוען שהשכל הוא שיוצר את הרגש. המחשבה...
בגידות, האם לספר למה בגדת? האם לספר על הסיבות לבגידה? לחזור אחרי בגידה, התמודדות עם בגידה, לסלוח על בגידה, זוגיות אחרי בגידה, משבר אחרי בגידה, שיקום אחרי בגידה, לסלוח אחרי בגידה, חיים אחרי בגידה, טיפול אחרי בגידה, יעוץ זוגי
בגידות, האם לספר למה בגדת? האם לספר על הסיבות לבגידה? לחזור אחרי בגידה, התמודדות עם בגידה, לסלוח על בגידה, זוגיות אחרי בגידה, משבר אחרי בגידה, שיקום אחרי בגידה, לסלוח אחרי בגידה, חיים אחרי בגידה, טיפול אחרי בגידה, יעוץ זוגי
...לספר למה בגדת? האם לספר על הסיבות לבגידה? לחזור אחרי בגידה, התמודדות עם בגידה, לסלוח על בגידה, זוגיות אחרי בגידה, משבר אחרי בגידה, שיקום אחרי בגידה, לסלוח אחרי בגידה, חיים אחרי בגידה, טיפול אחרי בגידה, יעוץ זוגי מדוע בני זוג חוששים שבגידה תחזור על עצמה? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליה בנושא הבגידות בזוגיות היא מדוע בני הזוג חוששים שבגידה תחזור על עצמה. כאשר מתרחשת בגידה, האדם שנבגד חושש שהדבר יחזור שנית, בעיקר אם הוא מלכתחילה לא רצה להיפגע...
חובות / מינוס בבנק / כסף / אוברדראפט - איך לצאת מחובות כספיים?
...מה ברמה הנפשית של האדם, גורם לכך שהוא יכנס לחובות כספים ולאוברדראפט ולמינוס בבנק וכיוב? ויתבאר, מה צריך לעשות אדם, שנקלע לחובות כספיים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי כדי לצאת מחובות כספיים, וכמובן כדי לא להיכנס אליהם מלכתחילה, לשם כך, יש להבין טוב יותר, את המהות של החובות. ומהות החובות, היא התחושה של האדם, שהוא חייב להשיג כאן ועכשיו, את מה שהוא רוצה. ונסביר: החובות של האדם, הם לא בהכרח החובות הכספיים שיש לו. מצד האמת, החובות של האדם, הם בעצם, כל הדב...
דייטים וזוגיות, אימון לדייטים, איך להצליח בדייט? איך להגיע לדייט השני? איך ליצור משיכה בדייט? איך לגרום לדייט שלך לרצות אותך? מה לעשות בדייט? איך להתנהג בדייט? איפה לעשות דייט? על מה לדבר בדייט? מה עושים בדייט? אימון לזוגיות
דייטים וזוגיות, אימון לדייטים, איך להצליח בדייט? איך להגיע לדייט השני? איך ליצור משיכה בדייט? איך לגרום לדייט שלך לרצות אותך? מה לעשות בדייט? איך להתנהג בדייט? איפה לעשות דייט? על מה לדבר בדייט? מה עושים בדייט? אימון לזוגיות
...לדייט השני? איך ליצור משיכה בדייט? איך לגרום לדייט שלך לרצות אותך? מה לעשות בדייט? איך להתנהג בדייט? איפה לעשות דייט? על מה לדבר בדייט? מה עושים בדייט? אימון לזוגיות למה אני לא מצליח בדייטים? אליעד כהן מסביר כי חוסר הצלחה בדייטים נובע בעיקר מכך שאנשים מגיעים לדייט עם מטרה ספציפית להשיג זוגיות, במקום ליהנות מהרגע ולהתמקד ביצירת חוויה נעימה. כאשר אדם מגיע לדייט במטרה ברורה מדי, זה יוצר לחץ אצל הצד השני, שהופך את הסיטואציה למעין ראיון עבודה. במקום לנסות...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
...מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית מדוע אליעד לא כתב על האמת בצורה גלויה בספר? השאלה המרכזית שעולה מתוך ההרצאה היא מדוע אליעד לא ציין את המושג האמת בצורה מפורשת וגלויה בכל הפרקים בספרו, אלא הסתיר או נמנע מלהזכיר אותו במפורש. אליעד מסביר כי ישנם שני כיוונים להבין מדוע לא נעשה שימוש מפורש במושג האמת. האפשרות הראשונה היא פשוטה: יכול להיות שהוא שכח או לא התכוון לכך. האפשרות השנייה, שאליעד מדגיש אותה במיוחד, היא שהוא בכוונה הסתיר את המושג אמת...
למצוא את עצמך בלימוד בספר להיות אלוהים, הספר מדבר על כל בעיה שיש לך בכל רגע ובכל מקום
למצוא את עצמך בלימוד בספר להיות אלוהים, הספר מדבר על כל בעיה שיש לך בכל רגע ובכל מקום
...מדבר על כל בעיה שיש לך בכל רגע ובכל מקום איך למצוא את עצמך בכל רעיון בספר להיות אלוהים? הספר להיות אלוהים הוא ספר שמטרתו לעזור לאדם למצוא פתרונות ושכל לכל בעיה או רצון שיש לו בכל רגע נתון ובכל מצב. אליעד כהן מסביר כי המפתח ללימוד אפקטיבי מתוך הספר הוא שהאדם ימצא את עצמו ממש בכל משפט ובכל רעיון שמוצג בספר, ללא יוצא מן הכלל. לא מדובר כאן בתיאוריה בלבד או בפילוסופיה מרוחקת, אלא בהנחיה פרקטית, ברורה וחד משמעית. למה כל הרעיונות בספר קשורים אליך באופן...
ניו אייג - עידן חדש, מה זה?
...מה זה? המדע, כפי שציין זאת רוברט פירסיג בספרו זן ואמנות אחזקת האופנוע, קיבל לפני כמה מאות שנים בודדות מנדט מהאנושות לחקור ולומר לנו מהי האמת, מהי המציאות האובייקטיבית וכיצד היא עובדת. בחוסר יכולתו להוכיח תופעות מתחום העידן החדש בצורה מדעית, הוא גם נהג לפסול ולזלזל בתופעות אלה. לאחרונה, קמים מכונים מדעיים ומשקיעים הון רב על מנת להפוך את עקרונות העידן החדש למקובלים ומובנים על ידי העולם המדעי ובעקבותיו, על האנושות כולה. העידן החדש הוא עידן של הומאניות...
התועלת שבניסיון האדם
...מבוטל, ולפעמים יש מצבים שעדיף שיקשיב לניסיון החיים, אבל יש לשים לב לקחת גם את ניסיון החיים בעירבון מוגבל. ומה הכוונה בעירבון מוגבל? לעתים קורה מצב שהאדם זוכר משהו ולא תמיד זוכר אותו נכון, הוא יכול להשליך סיבה של משהו בלי קשר נכון לדברים וסתם לחשוש לעשות התחלה חדשה. יש מצבים שבהם האדם לא באמת השקיע בדברים והוא לוקח את עצמו כלא מוצלח בתחום מסויים, והוא לא ניסה כלל את הכי טוב שלו, או שלא היה פנוי רגשית לדברים. יכול להיות מצב שלאותו אדם היה חוסר ביטחון...
דיכאון קליני - מבוא
...(קרוי גם: דיכאון מזורי, מצב דיכאוני מזורי או אפיזודה דיכאונית מזורית, באנגלית: Major Depression או Major Depressive Episode, בעבר נקרא גם דיכאון אנדוגני) הוא הפרעה נפשית, המאופיינת בדפוס נרחב ומתמשך (בדרך כלל שבועות וחודשים) של מצב רוח ירוד, שאליו מתלווים הערכה עצמית נמוכה ואובדן עניין והנאה מפעילויות מהנות, חרדה, הפרעות שינה ותיאבון, חוסר מרץ, מחשבות פסימיות בדרגות שונות - עד כדי מחשבות של חוסר טעם לחיים ואובדניות, ירידה בריכוז ובזיכרון, ופגיעה...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 14
...על החיים וחומר למחשבה - 14 כאשר אדם אומר כי הוא רוצה לפתח את כוח הרצון שלו נשאלת השאלה מהיכן יש לו את הרצון לפתח את הכוח רצון יש מאין =משהו שהשכל לא יכול להבין כיצד נוצר או בכלל האם נוצר - כלומר לא יכול לזהות את החוקיות של איך הדבר הופיע... נניח יש את עולם הסיבות, ויש את עולם התוצאות. בעולם הסיבות מתקיימים התהליכים שמקבלים ביטוי בעולם התוצאות או עולם התופעות. אך עולם הסיבות לא גלוי לעין בעולם התופעות התופעות מופיעות באפס זמן כך שסיבתם לא נודעה ואז...
עצלנות או מוטיבציה נמוכה?
...אך בכל זאת לא ביצע זאת? תחושות אשמה מקננות בך עקב מחשבה שאת עצלנית, עקב אמונה שאתה פשוט חסר משמעת עצמית. האם זו האמת לאמיתה? האם בדקת את רמת המוטיבציה שלך לפעולה הנחשקת? זה מתחיל בדברים הקטנים וכלה בדברים הגדולים. יש תחושה שמשהו חוסם אותך. זה כל כך מתסכל, מאחר שאת יודעת שאת רוצה. אתה יודע שזה טוב לך. ובכל זאת - אינך פועל לביצוע הפעולה. החל מפעילות ספורטיבית בכלל או בתדירות גבוהה יותר, ניקיון בבית, כתיבת קורות חיים מעודכנים, טיפול בעניינים כספיים...
כוסמת - הכוסמת לשובע ולרזון
...למרות שהיא אינה דגן, מוצאה ממשפחת הארכוביתיים, היא אינה מכילה גלוטן ומצויינת עבור חולי צליאק הרגישים לגלוטן החיטה. הכוסמת מכילה סיבים תזונתיים, חלבונים ומינרלים חיוניים כמו ברזל, מגנזיום, זרחן אשלגן, ואבץ. מינרלים המעורבים בתהליכים ביוכימיים שונים בגופינו ואחראים על תפקוד תקין של המערכת החיסונית. כמו כן הכוסמת מכילה חומצות אמינו חשובות ועוד ויטמינים החשובים לבריאותינו. בכוסמת נמצאים חומרים אנטי אוקסידנטים לדוג חומר בשם רוטין המונע דלקות, מגן על כלי...
מנטור מדבר על החוקים - מנטור מדבר על החוק הגדול
...על החוק הגדול סדרת המאמרים בה מנטור מדבר על החוקים מאמר זה הינו הראשון בסדרת שמונה מאמרים בהם מנטור מדבר על החוק הגדול ועל שבעת החוקים שמנהלים את היקום. מנטור ממליץ לחיות בהרמוניה עם החוקים לא פעם אחת הזכרתי כי היקום שלנו הוא בעצמו מנטור ולדעתי הוא ה - מנטור הגדול מכולם. הוא מתפקד בצורה מושלמת ומדויקת, תחשבו על היופי של הבריאה, על הים, על המדבר, על ההרים והעמקים. תחשבו על נפלאות הטבע, הפרחים, החיות, האדמה והרוח. תחשבו על נפלאותיו של גוף האדם ועל...
ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?
...- איך להתמודד? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?. יאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד? הפעם אני רוצה לדבר, על הנושא של הייאוש ושל מועקות. יותר ויותר אנשים בעולם חווים ייאוש, ומועקות. ויש שני סוגים של ייאוש. אחת היא שהאדם יודע ממה הוא מיואש, והייאוש השני האדם לא יודע ממה. ייאוש נובע מכל מרצון נסתר כלשהו, שהתת מודע, מודע לרצון הזה, והמודע אינו מודע לרצון הזה. וזה גורם לדכדוך, לריקנות ודיכאונות, חוסר הבנה...
בודהיזם - ארבעת מוקדי הקשב - סטיפטהנה
...- ארבעת מוקדי הקשב - סטיפטהנה ארבעת מוקדי הקשב Maha Satipatthana Sutta Digha Nikya, 22 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו. להם יש עיר מסחר בשם קמסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! , - אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, קיימת דרך אחת זו לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמות כאב ועצב, להגיע אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - וזו היא ארבעת היסודות למודעות. מהם הארבעה? הנה, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, במודעות ובהכרה...
הריון מבחינה רוחנית וגורל העובר בחיים
...בחיים שלושה שותפים יש לאדם - אלוהים, אבא ואמא. ההורים הם שנותנים את הגוף ואלוהים שהוא נותן את הנשמה. מה יש בתוך הרחם שלך? מה מיועד לתינוק? אלו חיים יהיו לו? מה הייעוד שלו? האם יש לו אפשרות לשנות? איזו זכות נפלה בחלקך להכיל חיים בתוכך? מדוע הילד בוכה כשיוצא מהרחם? מתי בדיוק מתחברת הנשמה לתינוק? בן כמה התינוק כאשר נולד - בן תשעה חודשים או בן יום? מה המשמעות של שם התינוק? מה האם יכולה לעשות כדי להיטיב עם התינוק ולעזור לו בעודו ברחם? לשאלות אלו אנסה...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי קריירה, מורה רוחני מומלץ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0649 שניות - עכשיו 06_07_2025 השעה 01:54:07 - wesi4