ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 3 ✔* פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 2...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 3
* פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 2.

ה. פרדוקס האסם והמוט

פרדוקס פחות מוכר, אנלוגי לפרדוקס התאומות ומעתיק את הבעיה מהזמן אל המרחב, הוא פרדוקס האסם והמוט. הנה נועה רצה עם מוט ארוך ועוברת דרך האסם של מנוחה, שאורכו כאורך המוט ובו שני פתחים. עקב ריצתה מתקצר המוט שהיא נושאת על פי משוואה # לעיל. וכך, למשך כמה רגעים, היא והמוט נסתרים מהעין בעודה רצה בתוך האסם.

אולם, אם על פי תורת היחסות רשאית נועה לראות את עצמה עומדת ואת האסם של מנוחה נע לעומתה, האסם הוא שצריך להתקצר לעומתה. מתקבלים אפוא שני תיאורים סותרים: במערכת - הייחוס של מנוחה היה רגע בו היה המוט כולו בתוך האסם בעוד שבמערכת הייחוס של נועה לא היה רגע כזה מעולם כי האסם היה קצר יותר מהמוט. נוכל להחריף את הפרדוקס אם נבקש ממנוחה לסגור את שתי דלתות האסם למשך אותם רגעים בהם הייתה נועה רצה עם המוט המקוצר בתוך האסם. איך ייתכן שנועה והמוט נעו בתוך אסם ששתי דלתותיו סגורות, אם במערכת - הייחוס שלה היה האסם קצר יותר מהמוט?

הפיתרון מתחיל בגילוי המקור לאי - ההתאמה בין שני התיאורים, קרי, טענתה של מנוחה כי היה רגע שבו שני קצות המוט היו בו - זמנית בתוך האסם. והלא ה"בו - זמניות" הזו היא המושג הראשון שהיחסות ערערה על מוחלטותו. אמנם, אין חולק על עצם קיומם של שני האירועים: א) קצהו האחורי של המוט נבלע בפתח הקדמי של האסם, שדלתו נסגרה אחריו ו - ב) קצהו הקדמי של המוט הגיח מהפתח האחורי של האסם, מיד אחרי שהדלת נפתחה בפניו. אבל בעוד שבמערכת - הייחוס של מנוחה אירע א' לפני ב', במערכת - הייחוס של נועה היה סדר הדברים הפוך!

להבהרת הדברים בואו נעבור למערכת קצת יותר ריאליסטית. תהא נועה טסה בחללית באורך l ומנוחה ממתינה ליד מנהרה באותו אורך. אם תטוס החללית במהירות קרובת - אור דרך המנהרה, תראה מנוחה שהחללית התקצרה ולכן הייתה לרגעים אחדים מוסתרת כולה בתוך המנהרה. נועה, לעומתה, תראה את המנהרה כמתקצרת ולכן חרטום חלליתה הגיח מהפתח הקדמי בטרם עברו הירכתיים בפתח האחורי.

ציור # [שחר, כאן הציור של החללית והמנהרה] ממחיש את הפיתרון במונחי המרחב - זמן הארבע - ממדי: האירועים עצמם, במקומות ובזמנים השונים, קיימים באופן אובייקטיבי במרחב - זמן, אבל "מישור הסימולטניות" או "חתך ההווה" תלוי במערכת - הייחוס של הצופה.

אמרו מעתה: לא זו בלבד שהשינויים המרחביים קשורים בשינויים הזמניים, השינויים המרחביים הם - הם השינויים הזמניים! התקצרותו היחסית של גוף נע נובעת מהעובדה שהאירועים השונים הקשורים בו, כגון הרגעים השונים בהם עברו חלקו הקדמי וחלקו האחורי בנקודות כלשהן במערכת - הייחוס השנייה, מופיעים בסדר - זמנים שונה. וביתר פשטות: ירכתי החללית רודפים מהר מדי את חרטומה. לא כל ספרי הלימוד מצביעים על גזירה פשוטה זו של התקצרות לורנץ - פיצג'רלד מהאפקט היסודי יותר של ההאטה היחסית של השעונים.

ו. פרדוקס משולב

שני הפרדוקסים לעיל, הזמני והמרחבי, עלו באחת משיחותינו עם זאב בסוכה הקסומה בביתו בזיכרון - יעקב. דיוננו בדומה ובשונה ביניהם הביא לשאלה הבאה. בפרדוקס התאומות חוזרת נועה למערכת - הייחוס של מנוחה, ולכן השינוי שחל בה כבר אינו חזותי גרידא אלא שינוי של ממש: מעתה היא תהיה צעירה לתמיד מאחותה. לא כן בפרדוקס המוט והאסם, שבו נועה אינה נעצרת כדי להשוות את מידות האורך שלה עם אלה של מנוחה. האם ניתן לגזור אפקט דומה אם נשפר את ניסוי החללית והמנהרה כך שנועה תימצא בסופו במערכת - הייחוס של מנוחה? האם גם המוט שלה יסבול מהתכווצות תמידית בדומה להצערה התמידית בפרדוקס הראשון?

בקיצור: מה יקרה אם נבקש מנועה לבלום באמצע המנהרה?

נסלק תחילה גורם לא רלוונטי. ברור שאם החללית היא ארוכה והבלם נמצא רק בצדה האחד, אזי, על - פי היחסות, לא תיעצר החללית כולה באותו רגע כי הזמן הדרוש להשפעת הבלימה לעבור מחלק אחד של החללית לחלקים האחרים אינו יכול לעלות על הזמן הדרוש לאור לעבור מרחק זה. לכן, החללית תסבול ממעיכה אם הבלם קבוע בחלק הקדמי, וממתיחה אם הבלם קבוע מאחור. לא אלה האפקטים המעניינים אותנו. החללית צריכה, אם כן, לבלום בכל חלקיה יחד. קל להגיד, אבל איך עושים את זה? הנה הדילמה: אם רוצים אנו למנוע אפקטים של מעיכה או מתיחה, עלינו להפעיל את כל בלמי החללית בו - זמנית, ושוב חוזרת השאלה: בו - זמנית באיזו מערכת ייחוס? הנה, על - פי כללי היחסות הפרטית, האפקטים האפשריים במידה והחללית תפעיל את כל בלמיה:

א. אם יפעלו כל בלמי החללית בו - זמנית במערכת - הייחוס של המנהרה, הרי במערכת - הייחוס שלה עצמה תופיע העצירה תחילה בחרטום החללית ואחר - כך בירכתיה, ולכן תסבול ממעיכה. בעצם, כשנביט בתהליך במערכת - הייחוס של המנהרה, "הקפאנו" את החללית באורך המקוצר שהיה עד כה רק נצפה, עקב הפרש המהירויות, וכעת הפך לממשי ולכן הרסני (הדימוי העולה בדעתנו בנקודה זו אינו מלבב אבל יעיל: אם ידרוך אדם על מקק הרץ במהירות קרובת - אור, יגלה שגופת הרמש ביש - המזל סבלה לא רק מהמעיכה ה"גובהית" שהביאה עליה הנעל מלמעלה אלא גם ממעיכה אורכית, רחמנא לצלן).

ב. אם יפעלו כל בלמי החללית בו - זמנית במערכת - הייחוס שלה עצמה, הרי במערכת - הייחוס של המנהרה תופיע העצירה תחילה בירכתי החללית ואחר - כך בחרטומה, והחללית תיראה נמתחת, אבל היא תתמתח מהאורך המקוצר הנצפה במהירות היחסותית חזרה לאורך המנוחה שלה. במקרה זה לא יחולו בחללית עיוותים.

במילים אחרות, גם הפעלת בלמים רבים לא תמיד תציל את החללית מנזקים. שימו לב שהפעם אנו מדברים על אפקטים פיסיקליים של ממש: אין זו ההתקצרות הנצפית כמו ביחסות הפרטית, שבה כל צופה רואה את חברו מתקצר לעומתו. כאן מדובר במעיכה אמיתית של החפץ שנעצר.

ניתן רק למזער נזקים אלה אם יהיה גוף החללית אלסטי מאוד וההאטה הדרגתית מאוד, כך שהחללית הגמישה תוכל להחזיר לעצמה את צורתה. האפקטים עצמם רק יוחלשו אך לא ניתן למנעם.

ז. תגלית על דרך הסימטריה

בשלב הזה הבחנו במשהו שגרם לנו להתרגש: אם החללית תסבול ממעיכה / מתיחה במעבר מתנועה למנוחה, היא צריכה לסבול מאותם אפקטים, בסדר הפוך, במעבר ממנוחה לתנועה! כי כפי שראינו, על - פי היחסות, מנוע בודד לא יניע את כל גוף החללית באותו רגע, ולכן גם במקרה זה יש להפעיל כמה מנועים לאורך גוף החללית כדי למנוע ממנה נזקים, וגם הפעם לא נימלט מנזקים אלה בכל המקרים, כי הגדרת הבו - זמניות היא תלוית מערכת - ייחוס. לכן:

א. אם יופעלו כל מנועי החללית בו - זמנית במערכת - הייחוס של המנהרה, שהיא גם מערכת - היחוס של החללית עצמה בשלב הראשון, הרי לכשתעבור החללית למערכת - הייחוס הבאה, לומר, כשתהיה שרויה בתנועה תופיע ההאצה תחילה בחרטום החללית ואחר - כך בירכתיה, ולכן תסבול ממתיחה.

ב. אם יפעלו כל מנועי החללית בו - זמנית במערכת - הייחוס הייחוס העתידית, בה תהיה לכשתהיה בתנועה, הרי במערכת - הייחוס ההתחלתית, זו של המנהרה, תופיע ההאצה תחילה בירכתי החללית ואחר - כך בחרטומה, ומכיוון שהפרש הזמן בין שני האירועים קטן מהמהירות הדרושה לאור לעבור ביניהם, לא תהיה מעיכה.

גם כאן, חללית אלסטית מאוד והאצה הדרגתית מאוד יוכלו לאפשר לחללית להתכווץ / להתמתח חזרה בלי לסבול מנזקים מבניים. ניתן למזער את האפקטים, אך הם עצמם מחויבי המציאות.

ברור אם כן כי האפקטים שמתארת היחסות הפרטית הם אפקטים אידיאליים. כדי לקיימם צריכות מערכות - הייחוס בהן מדובר להיות במצביהן מקדמת דנא, ובפשטות: אינסוף זמן. רק במקרה לא מציאותי כזה, במערכות - ייחוס שאין בהן שום עקבות תאוצה, לא נוכל להבדיל בין תנועה ומנוחה. במציאות, כל תנועה החלה בזמן כלשהו, והתאוצה שעברה באותה התחלה מותירה עקבות ברורים במבנה הגוף.

דרך אחת ליצור מערכת - ייחוס אידיאלית היא לחזור ולתקן את עקבות התאוצה. למשל, אם עברה חללית ממערכת - ייחוס אחת לשניה, צריכים הצופים הנמצאים בה לשוב ולתקן אותה על - פי סרגליהם ושעוניהם, למתוח ולכווץ, להאיץ ולהאט, כך שישובו וישררו בה אותם יחסי זמן ומרחב כמו לפני ההאצה. רק אז יראו הצופים במערכת - הייחוס האחרת את האפקטים של היחסות הפרטית.

יובן למה מצאנו את עצמנו מתרגשים מתוצאות אלה: ההתקצרות המפורסמת של גופים נעים היא רק תוצא אידיאלי, שברוב המקרים לא יופיע. זאת על - פי עקרונות היחסות עצמה אך בניגוד גמור לנאמר בכל ספרי הלימוד, כולל בספרם של איינשטיין ואינפלד! 1 עוד אנו תוהים מה לעשות בתוצאה זו וגילינו, ברגשות מעורבים, כי גדולים מאתנו קדמו לנו בגילוי זה.

ח. החידוש אינו חידוש: פרדוקס החלליות והכבל של בֶּל

היה זה ג'ון סטיוארט בֶּל, מי שהוציא את פרדוקס EPR מתחום המטפיזיקה ועשה אותו לניסוי ממשי ונפוץ, שקדם לנו בעבודה קצרה ומבריקה בתחום היחסותי. ניסוי - המחשבה עליו מדבר מאמרו - שאותו ניסחו דֶוואן ובֶּראן ב - 1959 - ידוע מאז כ"פרדוקס החלליות של בל. "

תהיינה שתי חלליות שוות, א' ו - ב', במצב מנוחה וביניהן מתוח כבל. אם רוצים אנו לעשות ניסוי יחסותי על כל המערכת חלליות - כבל, יהיה עליהן לנוע במהירות גבוהה ביחס למערכת - ייחוס כלשהי. יפה, אבל איך נתחיל את התנועה? תכנית סבירה תהיה זו: שתי החלליות, על - פי אות מוסכם, יתחילו לנוע באותו רגע ובאותה עוצמת מנועים. נתעלם לרגע מההתקצרות האמורה לחול בגוף החלליות ונשאל: הרווח בין החלליות מה יהיה עליו? ולכן: האם הכבל יתרפה או יימתח?

יימתח, השיב בל, עד שייקרע! במערכת - הייחוס של שתי החלליות, בשלב בו ינועו השתים באותה מהירות, יגדל הרווח ביניהן בשל הטיית מישור העכשיו. קל להוכיח זאת אם נתמקד בכל אחת מחלקי המערכת לבדו. כל עוד שתי החלליות במנוחה הן מהוות מערכת ייחוס אחת, וכל רגע בשעונה של זו הוא בו - זמני לאותו רגע בשעון חברתה. עכשיו תצאנה שתיהן לדרך באותו רגע. כבר עתה, אפילו אם שתי החלליות הגיעו בתוך אלפית - השנייה למהירות אינרציאלית, אבד התיאום ביניהן: הרגע שבו החללית הקדמית נמצאת בתנועה הוא בו - זמני עם אחד הרגעים בו הייתה החללית האחורית עדיין עומדת. כמו כן, כל רגע שבו החללית האחורית בתנועה הוא בו - זמני עם רגע שבו הקדמית כבר הגדילה את מרחקה ממנה יותר מהמרחק בו היו נתונות כשהיו במנוחה.

בל, בהנאה גלויה, סיפר איך כל עמיתיו ב - CERN היוקרתי כשלו בניתוח התוצאה. סקירת הספרות המעטה שפורסמה בנושא זה מאז, חלקה מאמרים בכתבי - עת מדעיים קצת שוליים ויתרה ב"arXiv" הידוע (מן הסתם כאלה שלא התקבלו לפרסום), חושפת תמונה לא מחמיאה: חילוקי הדעות טרם שככו, ולא תמיד טורחים המחברים לקרוא איש את עבודות רעהו. מאמרם של מצודה וקינושיטה הוא דוגמה בולטת: המחברים מפגינים בורות גמורה לגבי כל עבודות קודמיהם, חוזרים על מסקנות בל, מודים בסוף המאמר כי "גילו" את מאמרו לאחר - מעשה, מתלוננים מרה על היחס הרע שלו זכה מאמרם ומאמרו של בל, ומסיימים במסקנת המחץ: "This means that, unfortunately, many physicists did not, have not [sic] and do not understand the real meaning of the Lorentz contraction even after 100 years of the introduction of special relativity by Einstein. "

משנשוב לדיון רגוע, לא קשה לראות כי מסקנת בל היא המסקנה אליה הגענו גם אנחנו לעיל: החליפו את הכבל המתוח שבין שתי חלליות במסדרון המחבר ביניהן והרי לכם חללית ארוכה עם שני מנועים, שתתמתח או אף תתפרק אם יורה קברניטה להפעיל את שני המנועים "באותו רגע" בעודה ממתינה על הרציף.

משהו מוזר מאוד קורה כאן: לאותה מערכת יש שתי היסטוריות שונות, אחת בהיותה במנוחה ואחת בהיותה בתנועה ביחס למערכת האחרת, וההיסטוריה השנייה לא רק סותרת את הראשונה אלא מאלצת את העבר וההווה להסתדר מחדש על פיה! כל עוד המערכת במנוחה או במהירות נמוכה יחסית טוען הצופה שבה "שני המנועים החלו לפעול באותו רגע. " אבל כעבור זמן קצר, כשהחללית כבר נעה במהירות גבוהה, משנה הצופה את גרסתו: "לא, המנוע הקדמי החל לפעול הרבה לפני האחורי. " פלפול מטאפיסי? בדיוק ההיפך: יעידו הכבל הקרוע, או, בגרסה שלנו, השברים בגוף החללית!

* פיזיקה - סוגיות בתורת היחסות לאור פילוסופיית המדע של זאב בכלר - חלק 4.
דילמה גמישות לפרגן איך למנוע להוכיח בו זמנית לסגור מאיפה מתחילים סימטריה פילוסופיה להיות מפורסם חשיבה מדעית מדע פיזיקה פילוסופיה תורה תורת היחסות
מה זה שיווק שותפים? מה לכתוב בדפי נחיתה? איך לגרום ללקוחות לקנות באינטרנט? איך להעביר מסרים שיווקיים? איך לכתוב מסרים שיווקיים? איך לשכנע גולשים באינטרנט לקנות? איך ליצור קמפיין שיווקי? טיפים למכירות באינטרנט
מה זה שיווק שותפים? מה לכתוב בדפי נחיתה? איך לגרום ללקוחות לקנות באינטרנט? איך להעביר מסרים שיווקיים? איך לכתוב מסרים שיווקיים? איך לשכנע גולשים באינטרנט לקנות? איך ליצור קמפיין שיווקי? טיפים למכירות באינטרנט
...שיווק שותפים? מה לכתוב בדפי נחיתה? איך לגרום ללקוחות לקנות באינטרנט? איך להעביר מסרים שיווקיים? איך לכתוב מסרים שיווקיים? איך לשכנע גולשים באינטרנט לקנות? איך ליצור קמפיין שיווקי? טיפים למכירות באינטרנט מה זה שיווק שותפים ולמה הוא יכול להתאים לכם? אליעד כהן מסביר ששיווק שותפים הוא מודל עסקי לגיטימי שבו אדם משווק מוצרים של עסקים אחרים דרך האינטרנט ומקבל אחוזים על כל מכירה שהוא מבצע. שיווק שותפים אינו שונה במהותו מעבודת מכירות רגילה שבה איש מכירות מקבל אחוזים מהמכירה, רק שכאן העבודה מתבצעת באופן עצמאי...
ראפור טוב, ראפור רע, לא להזדהות עם הלקוח, יצירת כימיה בין אישית, ראפור, שיקוף של הלקוח, שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור? פיתוח מיומנויות ראפור, NLP, איך ליצור כימיה? שיטות שכנוע
ראפור טוב, ראפור רע, לא להזדהות עם הלקוח, יצירת כימיה בין אישית, ראפור, שיקוף של הלקוח, שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור? פיתוח מיומנויות ראפור, NLP, איך ליצור כימיה? שיטות שכנוע
...עם הלקוח, יצירת כימיה בין אישית, ראפור, שיקוף של הלקוח, שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור? פיתוח מיומנויות ראפור, NLP, איך ליצור כימיה? שיטות שכנוע מתי וכיצד כדאי ליצור הזדהות עם הלקוח? אנשים תמיד שואפים להרגיש טוב יותר, ולכן כשלקוח מתעניין במוצר או בשירות, הוא שוקל האם המוצר יועיל לו או יזיק לו. לקוח לא ירצה לקנות מוצר אם הוא מרגיש שהמוכר מנסה לדחוף לו משהו רק מתוך אינטרס אישי. כל אדם בטבעו מעדיף את האינטרסים האישיים שלו על פני אינטרסים של אחרים, ולכן, כדי להגדיל את סיכויי המכירה, עולה האפשרות של...
איך למצוא את הסיבה לרצון הפנימי? איך לחקור רצון? איך להבין את עצמי? רצון פנימי, רצון חיצוני, איך למצוא את הסיבה של הרצון? איך להבין למה אני רוצה משהו? מהי נקודת האמת שלי? מה אני באמת רוצה? איך להבין את הרצון?
איך למצוא את הסיבה לרצון הפנימי? איך לחקור רצון? איך להבין את עצמי? רצון פנימי, רצון חיצוני, איך למצוא את הסיבה של הרצון? איך להבין למה אני רוצה משהו? מהי נקודת האמת שלי? מה אני באמת רוצה? איך להבין את הרצון?
...איך לחקור רצון? איך להבין את עצמי? רצון פנימי, רצון חיצוני, איך למצוא את הסיבה של הרצון? איך להבין למה אני רוצה משהו? מהי נקודת האמת שלי? מה אני באמת רוצה? איך להבין את הרצון? איך להבין את הסיבה האמיתית לרצון הפנימי? כאשר אדם רוצה להבין למה הוא באמת רוצה משהו, עליו לחקור את הסיבות לעומקן עד שיגיע לסיבה פנימית, מהותית ועמוקה ביותר, כזו שאין מאחוריה עוד סיבה נוספת. אליעד כהן מסביר שכאשר יש לאדם רצון מסוים, לדוגמה: בחור שרוצה להבין מדוע כל כך מפריע לו שחברה שלו עזבה אותו, עליו לבדוק היטב את הסיבות...
חוכמה / שכל / חוכמת השלמות - מהי החוכמה הגדולה ביותר?
...- מהי החוכמה הגדולה ביותר? החוכמה הגדולה ביותר היא חוכמת השלמות. השלמות = יש הכל / אין שום חסר. השלמות = אין מאמץ כלשהו. השלמות = הכל ללא שום מאמץ. השלמות = הכל בלי מאמץ = פשטות. החוכמה הגדולה ביותר היא שיהיה לך הכל ללא שום מאמץ. חפש את הפתרון הפשוט ביותר, הקל ביותר, שאינו כרוך במאמץ, שאינו חסר דבר. אם הפתרון כרוך במאמץ כלשהו, אפילו מחשבתי כגון לחשוב על X, הרי שהפתרון אינו מושלם. אם הפתרון מצריך ידיעה מורכבת כלשהי שאינה פשוטה בתכלית הפשיטות, הרי שזו אינה שלמות. אם אחרי הפתרון, עדיין האדם מחפש משהו...
סרוטונין במח, תרופות פסיכיאטריות, טיפול תרופתי, רמות סרוטונין, כדורים פסיכיאטרים, חוסר סרוטונין, טיפול פסיכיאטרי, תרופות נגד דיכאון, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד עצבים, דופמין, הפרעות חרדה
סרוטונין במח, תרופות פסיכיאטריות, טיפול תרופתי, רמות סרוטונין, כדורים פסיכיאטרים, חוסר סרוטונין, טיפול פסיכיאטרי, תרופות נגד דיכאון, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד עצבים, דופמין, הפרעות חרדה
...סרוטונין, כדורים פסיכיאטרים, חוסר סרוטונין, טיפול פסיכיאטרי, תרופות נגד דיכאון, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד עצבים, דופמין, הפרעות חרדה האם תרופות פסיכיאטריות באמת פותרות בעיות חרדה ודיכאון? אליעד כהן פותח את הדיון בנושא התרופות הפסיכיאטריות והשפעתן על חרדה ודיכאון, תוך כדי בחינת הנושא של שינוי חשיבה והשפעתו על רמות הסרוטונין במוח. באופן כללי, רבים תוהים לגבי יעילותן של תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון ותרופות פסיכיאטריות בכלל, בהשוואה לשינוי חשיבה פנימי, או טיפול פסיכולוגי, אשר מתמקד בשינוי
פחד קהל / פחד במה / דיבור מול קהל - מהו שורש הפחד מפני קהל / פחד במה / דיבור מול קהל? חרדה חברתית
...קהל / פחד במה / דיבור מול קהל - מהו שורש הפחד מפני קהל / פחד במה / דיבור מול קהל? חרדה חברתית וכאן יתבאר, מהו עניין הפחד מפני קהל? ומצד האמת, כמובן שהפחד מפני קהל, נכלל בתוך כל שאר הפחדים כולם. ושורש כל הפחדים, הוא החשש של האדם מכך שהוא ירגיש רע. וזה עצמו, שורשו בכך שהאדם חי בתוך נפרדות של טוב ורע וכולי, וכפי שכבר ביארתי במקומות אחרים. אך הפעם נדבר על הלבושים החיצוניים, של הפחד מפני קהל כדלקמן. והעניין הוא, כי פחד מפני קהל, הוא בעצם פחד של האדם, מהקהל שנמצא בתוכו. כי ילד לדוגמה, אין לו פחד מפני...
למכור באופן אוטומטי, למכור בלי להתאמץ, למכור בלי איש מכירות, לשפר את תהליכי המכירה, למכור בלי מאמץ, הכנסה פאסיבית, שיפור תהליכי המכירות, ייעול תהליכי המכירות, איך למכור בצורה יעילה? איך למכור ביעילות? לבנות תהליכי מכירה אוטומטיים, משא ומתן ביעילות, התייעלות עסקית, מה זה התייעלות? איך לעשות דברים בצורה יעילה? למה חשוב לעשות שיווק? איך לעשות שיווק בצורה יעילה? מה זה שיווק יעיל? מה זה שיווק לא יעיל? איך להיות יעיל, איך להתייעל? איך לייעל תהליכים?
...איש מכירות, לשפר את תהליכי המכירה, למכור בלי מאמץ, הכנסה פאסיבית, שיפור תהליכי המכירות, ייעול תהליכי המכירות, איך למכור בצורה יעילה? איך למכור ביעילות? לבנות תהליכי מכירה אוטומטיים, משא ומתן ביעילות, התייעלות עסקית, מה זה התייעלות? איך לעשות דברים בצורה יעילה? למה חשוב לעשות שיווק? איך לעשות שיווק בצורה יעילה? מה זה שיווק יעיל? מה זה שיווק לא יעיל? איך להיות יעיל, איך להתייעל? איך לייעל תהליכים? וכאן נסביר, מה זה התייעלות באופן כללי בכל תחום. ונסביר איך לבצע תהליך של התייעלות בכל תהליכי המכירות...
רצון של אמת, מהו רצון של אמת, מה באמת אתה רוצה
רצון של אמת, מהו רצון של אמת, מה באמת אתה רוצה
...מהו רצון של אמת וכיצד אפשר לזהות אותו? הרצון של אמת, לפי אליעד כהן, הוא הרצון האמיתי שלך, כלומר, הדבר שאותו אתה רוצה ללא שום סיבה אחרת. כדי להבין מהו רצון של אמת, ראשית עליך להבין את המושג אמת. אמת הוא הדבר כפי שהוא באמת, ללא סילופים או עיוותים. לכן, רצון של אמת הוא הרצון שאתה באמת רוצה אותו כפי שהוא, ללא שום סיבה או אינטרס חיצוני נוסף. לדוגמה, אם אתה אומר שאתה רוצה משהו מסוים כדי להשיג מטרה אחרת, זה אומר שהרצון שלך אינו באמת אותו הדבר, אלא אתה רוצה את הדבר האחר, האינטרס שנמצא מאחוריו. אליעד מסב...
להיות ראוי להיות מאושר, להיות ראוי להגיע לשלמות, למה דווקא אתה? למה שאלוהים יעזור לך? במה אתה יותר טוב מאחרים, איך אלוהים חושב? האושר שלך מנקודת המבט של אלוהים, למה שתהיה מאושר?
להיות ראוי להיות מאושר, להיות ראוי להגיע לשלמות, למה דווקא אתה? למה שאלוהים יעזור לך? במה אתה יותר טוב מאחרים, איך אלוהים חושב? האושר שלך מנקודת המבט של אלוהים, למה שתהיה מאושר?
...מאושר, להיות ראוי להגיע לשלמות, למה דווקא אתה? למה שאלוהים יעזור לך? במה אתה יותר טוב מאחרים, איך אלוהים חושב? האושר שלך מנקודת המבט של אלוהים, למה שתהיה מאושר? למה דווקא אתה ראוי לקבל את האושר שאליו אתה שואף? אחת השאלות שאליעד כהן דן בהן בהרצאה היא מדוע דווקא אתה ראוי לקבל את האושר שאליו אתה שואף. כדי להמחיש את הנושא, אליעד כהן מציע דימוי פשוט: תאר לעצמך שאתה אלוהים, כל יכול, ואתה בראת את העולם ואת בני האדם, ואתה שולט על כל מה שמתרחש בעולם, כולל סבלם ואושרם של האנשים. כל בני האדם פונים אליך בבקשות...
האם אתה איש אמת? כמה שכל יש לך? מקובלים, מורים רוחניים, האם אתה נצמד לאמת? איך לזהות איש אמת? איך לזהות מורה רוחני? האם הגעת לאמת? איך לפתח את השכל? התפתחות שכלית, יכולת אנליטית
האם אתה איש אמת? כמה שכל יש לך? מקובלים, מורים רוחניים, האם אתה נצמד לאמת? איך לזהות איש אמת? איך לזהות מורה רוחני? האם הגעת לאמת? איך לפתח את השכל? התפתחות שכלית, יכולת אנליטית
...אמת? כמה שכל יש לך? מקובלים, מורים רוחניים, האם אתה נצמד לאמת? איך לזהות איש אמת? איך לזהות מורה רוחני? האם הגעת לאמת? איך לפתח את השכל? התפתחות שכלית, יכולת אנליטית איך אפשר לדעת אם אתה איש אמת? איך נבדוק אם אנחנו נצמדים לאמת? בהרצאה, אליעד עוסק בשאלה המרכזית: איך יודעים אם אנחנו נצמדים לאמת? איך נוכל לזהות איש אמת או מורה רוחני אמיתי? תוך כדי, הוא מעלה שאלות על יכולת השכל שלנו וההתפתחות השכלית בהקשר של חיפוש האמת. ההסבר מתחיל בכך שאין לנו תמיד את היכולת להכיר בכך שאנחנו שקרנים, גם כשאנחנו חושבים...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 2
...- 2 מה שכחנו? הפוסט הזה ינסה להסביר לך מה אתה שכחת, על מה כל התורות המסובכות מדברות, בפשטות... תראה, מה שכתבתי עד עכשיו אני מניח שכל אחד מבין לפי דרכו, לא משנה כמה חכם יהיה מה שכתבתי, עדיין ללא השכל שלך לא היית מבין. התהליך הזה לא נפסק שאתה הולך לחכם הגדול ביותר וגם לטיפש הקטן ביותר, את התהליך הזה של הפעלת גלגלי השכל לא למדת מאף אחד, וביום שנולדת החלו לפעול גלגלי השכל ללא עזרה מבחוץ כי עד הרגע הראשון לא היה חוץ... זה שיאמא שלך אמרה לך מליון פעם את המילה אימא, זה לא מחייב שהיית מבין את המילה הזו...
אמון - מבוא
...המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי המציאות)...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...מפורסמים על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה...
אימון אישי בגישה רוחנית
...רוחנית מוצאים עניין בקואוצינג כיוון שהוא מציע נתיב להתפתחות אישית, אבן היסוד לכל עבודה רוחנית אמיתית. עם זאת, מאמנים ומתאמנים בעלי גישה רוחנית מביעים לעיתים קרובות אי נוחות מהסגנון של האימון הקלאסי, שנתפס בעיניהם כמנוגד לכמה עקרונות רוחניים בסיסיים. כמאמן אישי החוקר אסכולות רוחניות במשך 25 השנים האחרונות, אני מוצא שאימון הוא כר נפלא לשילוב של עקרונות רוחניים. לתפיסתי אימון אישי מועצם מאוד כאשר משולבים בתוכו עקרונות רוחניים, ובמאמר זה אציג כמה עקרונות לאימון אישי בגישה זו. מה הארוע הזה בא ללמד א
דמיון מודרך - היפנוזה או חלום?
...דמיון מודרך - היפנוזה או או סוג של חלום? דמיון מודרך היא סצינה בה המטפל גורם למטופל להיכנס אל עולם תת המודע שלו. על ידי סוג של פנייה לתת מהודע אחרי רגיעה ומדיטציה רגעית מגיע המטופל אל מקומות מאוד נסתרים בנפשו - שם נמצאות כל התשובות לבעיותיו. דמיון מודרך נקרא כך כיוון שזהו דמיון של המטופל בלבד אך עם הדרכה של המטפל. בחלום אנו מגיעים לעולמות אחרים ללא מגבלות כלל כאשר במציאות זו ישנם המון מסרים בכל מיני צורות וצבעים - כך גם בדמיון מודרך. אנחנו בעצם מדמיינים דמיונות שמגיעים מתוך תת המודע שלנו - והם בעצם...
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
...הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו הפרעות קשב...
מצב רוח - מבוא
...מצב רוח הוא מצב רגשי שנמשך פרק זמן מסוים. לרוב מצבי רוח הם חיוביים או שליליים. בהתאם לכך, בשפת הדיבור אנשים נוטים להגיד שיש להם מצב רוח טוב או רע. הפסיכולוג רוברט תאייר טוען כי ניתן לסווג מצבי רוח על פי שני ממדים: אנרגטיות ומתח נפשי. אדם יכול להיות מלא אנרגיות או חסר כוחות ועייף, וכן יכול להיות מתוח או רגוע. על פי תאייר, מצב הרוח הטוב ביותר נוצר כשהאדם אנרגטי וגם רגוע, ומצב רוח רע נוצר כשהאדם עייף ומתוח. תוכן עניינים: 1 יחס לרגש ואופי 2 השפעה על התפקוד 3 הבעת פנים 4 שיפור מצב הרוח יחס לרגש ואופי:...
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
...החיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים?. תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? הפעם אני רוצה לדבר על תכלית החיים, ואני אומר שאף אחד בעולם, לא יודע מהי תכלית החיים ושאני אומר אף אחד לא יודע אני מתכוון ממש לאף אחד. ויש שיתווכחו ויגידו שיש כן שיודעים מהי תכלית החיים אך ניתן להוכיח את אי הידיעה את תכלית החיים, ולכל שאלה יש תשובה. ואסביר כעת למה אי אפשר למצוא תשובה לתכלית החיים. כי כל תכלית שניתן לחיים, תמיד תיש...
אין לי כוח. דיי עד כאן! חייבת לעשות סדר בזוגיות שלי!
...דיי עד כאן! חייבת לעשות סדר בזוגיות שלי! היא מלכה. פשוט מלכה! יפה, נעימת הליכות. סבלנית. אדיבה. קשובה. אם ורעייה למופת. בינינו, מי צריך יותר מזה? כנראה שהוא. כי הוא קיבל אותה כמובן מאליו. בקושי מצייצת. עושה כרצונו. רצה אותה מושלמת - וקיבל אותה מושלמת. אלא שגם את החבל הזה הוא משך יותר מידיי... ללא הפסקה, בדק את גבול היכולת שלה להיות משועבדת לביקורתיות שלו. לחוסר הפירגון. לדקדקנות הבלתי נסבלת. אני מותשת. אין לי כוח. דיי עד כאן! חייבת לעשות סדר בזוגיות שלי! אם הוא לא ישתנה - אני מתגרשת! לא סתם אומרת...
מערכות בדרמה הזוגית - מאהבה ועד לפרידה
...- מאהבה ועד לפרידה זוגיות הינה מערכת פעילה וחיה, המשתנה בשלבים השונים של היחסים הזוגיים: דפוסי הקשר משתנים, בני הזוג עצמם משתנים, והחוזה הזוגי ההתחלתי עלול להיות בלתי מתאים עם חלוף הזמן. כיצד, אם כן, מתמודדים בני זוג שונים עם המערכות השונות בזוגיות? נשים מקוות שבעליהן ישתנו לאחר הנישואין - אך הם לא. גברים מקווים שנשותיהם לא תשתננה לאחר הנישואין - אך הן כן... (Bettina Arndt). זוגיות, לרוב, מתחילה באהבה ובכוונות טובות, ומצטיירת בדמיוננו כמסגרת המספקת אינטימיות, חום, כנות וביטחון. אולם, תמונה אידיאלית...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, אימון אישי בסקייפ, מאמן קריירה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0620 שניות - עכשיו 03_09_2025 השעה 01:09:39 - wesi4