ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תרגיל מחשבתי ✔שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 7 ✔וזאת לאמר, התהוות מעמד הצופה של האדם על כל הבונוסים שהזדנבו בעקבותיו - התאפשרו... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 7
וזאת לאמר, התהוות מעמד הצופה של האדם על כל הבונוסים שהזדנבו בעקבותיו - התאפשרו בשל תכונת האין - סופיות של היקום - לא בשל מימדיו האדירים. תכונת האין סוף היא זו שמזינה את ההבזק שבמסגרתו פועלת מצבת כוחות היקום - להמשיך ולהתקיים בעיני הצופה. זוהי בעינה הדינמיקה שבמסגרתה פועלים כל הכוחות, על כל היקום, בשביב אחד: הבזק אחד שמתקיים ללא הפסק. הווה שמתקיים ללא הפסק. הווה שאינו נגזר מהזמן ושמתקיים ללא הפסק. וזהו השם שנתן מחבר התורה לדינמיקה של הכוחות הפועלים ביקום: יהוה. י - הוה, יהא ההווה. יהא ההווה ויתקיים ללא הפסק.

האות י' מקדמת כל פועל שעתיד להתקיים: ירצה, יפקוד, ישמור, ינשום... במקרה הזה שיבץ אותה מחבר התורה עם ההווה (יהוה) בשביל להצביע על ההווה שאינו נגזר מהזמן ונמשך כהוא זה לעד, הוא ההבזק שבמסגרתו פועלים כל כוחות הטבע על כל עצמי היקום, בשביב אחד שלא מפסיק להתהוות בעיני הצופה בגלל תכונת האין סוף של היקום. מי שרוצה להכיר את המציאות שיואיל להתבונן בדינמיקה שלה: יהוה. זו הדינמיקה היחידה בטבע שעוסקת בכוחות הטבע הכפופים לכוח האדם, בעוד כל יתר הדינמיקות בטבע - עוסקים בכוחות שהאדם כפוף להם. כמו הדינמיקה הקלסית של תנועת חלקיק, או הדינמיקה בשוק העבודה המתארת כוחות שהאדם כפוף להם וכול'...

אפשר להגיד איפוא שהדינמיקה הזו "יהוה" היא מסלול מחזיר אור של כוחות האדם. כלומר התבוננות ממוקדת בדינמיקה הזו תאפשר לך לסמן במדויק את מסלול כוחותיך ולהשקיף עליו מרחוק, ולמעשה זהו מסלול רצונותיך בפועל השרוע על פני כל המרחב. לכן כאשר אני עושה דבר, אני יכול להשקיף מתוך הדינמיקה הזו על המסלול המדויק של המעשה שלי לאורך כל היקום. לפיכך וכאשר אני עושה דבר במודע - שמודע למסלולו המדויק על פני היקום - אפשר להגיד שהדבר הנעשה על ידי שיקף אימרה ברורה מתוך הדינמיקה אותה שמעתי באופן צלול... זו הרמה הספרותית ששימשה את מחבר התורה לתאר מעשה מודע של אבותינו... היינו שהיו מודעים למסלול המדויק של המעשה. וידבר יהוה אל משה לאמר... ויאמר יהוה אל אברם... איש כנה יכול גם לנהל שיחה מעמיקה עם עצמו ולדון ברעיונות שיבקש לבחון את מסלולם על מפת הדינמיקה, או אז ניתן לפגוש את המונח יהוה בגרסאות אחרות במשפט.

אם כן כל הדינמיקה של היקום, על עצמיו כוחותיו וחוקיו מתגלמים במילה אחת והיא "יהוה". מי שמכיר את המילה הזאת לעומק יש לו הכרה, או יותר נכון "תודעה", כי הוא מודע למסלול המדויק של מהותו ושל מעשיו על פני היקום. יש כאלה שקוראים למודעות הזו נשמה או נפש או החלק הרוחני של האדם... בכל אופן, אין חולק על זה שהמודעות או הנשמה או ההכרה מגלמים את מרכז השליטה של האדם ומחבר התורה קרא למרכז הזה במונח "אלהים", ומהמונח הזה נגזרו הרבה שמות תואר כמו המנחה, המדריך, המורה, המכוון, המוביל שעומד בראש הקבוצה ומכוון אותה... לכן שימש המונח הזה בהרבה מקומות בתורה כאחד משמות התואר שהזדנבו לו כמו "הוא יהיה לך לפה ואתה תהיה לו לאלהים" (שמות ד, טז), או כמו בפתיח שבעת הפסוקים של תולדות הצריכה שאנו בדרך אליהם - "ויאמר יהוה אלהים, לא - טוב היות האדם לבדו" (בראשית ב, יח). ברם המונח המקורי "אלהים" שובץ בד"כ בתורה במקומו המקורי, היינו במשמעות שממחישה את התגלמות מרכז השליטה של האדם. אם להשתמש במונחי התורה - אמור מעתה, מי שמכיר את המונח "יהוה" לעומק יש לו אלהים.

אם כן נחזור לתכונת הצריכה שפרחה באדם כאשר זיהה את הפוטנציה שבו ויצא עימה לצרוך את העולם, לזהותו, לצפות בו - כי הרי הוא הגורם היחיד ביקום שיכול לצפות במרחב כי יכול להבחין במימד המרחק, וזו הפוטנציה שזיהה בעצמו וביקש לנצלה עד תום ולצאת בחברתה לשופינג עם כרטיס אשראי פתוח... מחבר התורה בתורו ביקש לבודד את תכונת הצריכה הזו ולעמוד על מרכיביה, בעברית יפה אפשר להגיד - לעשות לתכונה הזו ניתוח אנטומי...

וכאמור, הניתוח האנטומי הזה התאפשר הודות לתמונה הנייחת שצילמה מתוך היקום הדינמי, שנעצר לרגע בהוראת הצלם לכבוד הצילום... התרגיל המחשבתי הזה, אגב, שימש את מחבר התורה לאורכה ולרוחבה. ולמען הסרת צילם של ספקות שעלולים להתגלע, המציאות לא התהוותה לפי סדר מסויים או לפי לוח כרונולוגי מסויים, כי אין למציאות נקודת התחלה ולבטח לא נקודת סוף, המציאות מתרחשת בהבזק אחד שאין בילתו. אינני יכול להגיד שקודם נולד אברהם ואחר כך התחתן עם שרה ולאחר מכן נולד להם יצחק, כי למעשה כל ההתרחשויות האלה נעשים במסגרת ההבזק הזה שגם אנחנו ברגע זה שותפים לו. השאלה איפה אברהם ושרה ויצחק היום - נעמוד עליה בהמשך, ולמעשה השאלה העקרונית היא - מדוע זיהיתי קודם את אבי ואח"כ את בני... וכמובן גם על זאת נעמוד בהמשך, אבל הנקודה שרציתי להדגיש כאן היא - שאין ולא יכול להיות סדר להתהוות הדברים במציאות, כי הדברים לא התהוו ולא יתהוו, הדברים מתהווים.

אם יורשה לי לדייק, המונח "סדר" יכול להשתבץ במציאות רק אם המציאות הדינמית הזו תעצור לרגע, כלומר רק אם אדמיין לעצמי וכאילו ליקום סוף או אז גם התחלה תהיה לו ובשטח שנוצר אוכל להשליט סדר, וזהו בעיניו התרגיל המחשבתי של מחבר התורה, באופן הזה הוא הציג לי את אברהם ואת יצחק ואח"כ את יעקב... ובאופן הזה יציג להלן את הלוח הכרונולוגי של תולדות תכונת הצרכנות באדם. אם כן, הממצאים שנעמוד עליהם להלן, ולמרות הצגתם הכרונולוגית בטקסט, אינם ערוכים במציאות לפי סדר התרחשות.

יח ויאמר יהוה אלהים, לא - טוב היות האדם לבדו, אעשה - לו עזר כנגדו. יט ויצר יהוה אלהים מן - האדמה כל - חית השדה ואת כל - עוף השמים, ויבא אל - האדם לראות מה - יקרא - לו, וכל אשר יקרא - לו האדם נפש חיה הוא שמו. כ ויקרא האדם שמות לכל - הבהמה ולעוף השמים, ולכל חית השדה, ולאדם לא - מצא עזר כנגדו. כא ויפל יהוה אלהים תרדמה על - האדם ויישן, ויקח אחת מצלעתיו, ויסגר בשר תחתנה. כב ויבן יהוה אלהים את - הצלע אשר - לקח מן - האדם לאשה, ויבאה אל - האדם. כג ויאמר האדם, זאת הפעם עצם מעצמי ובשר מבשרי, לזאת יקרא אשה, כי מאיש לקחה - זאת. כד על - כן, יעזב - איש את - אביו ואת - אמו, ודבק באשתו והיו לבשר אחד. (בראשית, ב)

ויאמר יהוה אלהים... מחבר התורה פותח את התבוננותו בחולית "הצריכה", באמירה היוצאת מכיוון הדינמיקה הפועלת במרחב וצליליה נשמעים באופן צלול באוזני האדם. אם כן האימרה הזו שתישמע להלן, תשמש לאדם כמדריך וכמכוון שינחו את צעדיו על פני היקום. זו משמעות המונח "יהוה אלהים".

לא - טוב היות האדם לבדו... עמדתי ארוכות על הניתוח האנטומי המרתק הזה בחלק הראשון של "שבעת ימי הבריאה - 7", ומסיבות אישיות לא סיימתי את הניתוח הזה וגם עכשיו איני מתכוון לעשות זאת, בשביל לא להתפרס על פני שטחים אדירים ולאבד קשר עין עם הנושא העיקרי שלנו... אני רוצה לחזור במהירות האפשרית אל הגוף האנושי הפרוש על פני היקום במלואו וצופה בו במרחק של מליארדי השנים אחורה וקדימה... אומנם כאן בנקודה הזו גיליתי את מהות הגוף הזה אך תחושת ניכור לבשה אותי: מי יזהה את ערכי כאדם בגוף האין סופי זה... אני רוצה לחזור במהירות לתהייה הזו בלי לאבד קשר עין עימה.

אם כן נפסח דווקא על עיקר הדברים וניגש ישירות למסקנה היוצאת מהם:

ולאדם לא - מצא עזר כנגדו... האדם ביקש להשתולל עם כרטיס האשראי שלו אך הבנק עצר לו את הכרטיס, ובגין צינעת הפרט אני מנוע לפרסם את הסיבה.

כא ויפל יהוה אלהים תרדמה על - האדם ויישן... ובעצם אני רואה שאין מנוס מפירסום הסיבה האמיתית של עצירת הכרטיס, היא רודפת את האדם לכל מקום... האמת היא שניסינו לעיל לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, ולכן תלינו את הסיבה של עצירת הכרטיס בבנק שיכול גם לטעות - למרות שיש ללקוח המכובד כיסוי... אבל נסיונינו לא צלח וחרפת האדם לא תוסר, ולא ולא - יש לאדם כיסוי והבנק לא עצר את הכרטיס... אתם תיפלו מהכיסא למשמע הסיבה האוריגינלית של עצירת הכרטיס: הוא, האדם, התעצל מלהשתמש בו! פשוט התעצל. היתם מאמינים? וכאשר תשמעו את הסיבה האמיתית למקור עצלנותו תיפלו מהכיסא עוד הפעם. ובכלל תנסו לתרגל נפילות חופשיות מהכיסא כי עוד מעט לא תפסיקו ליפול.

העצלנות שאני מדבר עליה היא העצלנות המחשבתית, האדם התעצל מלחשוב וזו הבעיה שסבל ממנה מעודו ועד היום הזה. זו הבעיה שמשלם עליה בכסף עובר לסוחר עד עצם היום. ניצוצי העצלנות הזו התחילו לבצבץ מתוך ראייתו המרחבית ולכוחות הפועלים במרחב. האדם הרים את עיניו לשמים והיה לו קל להגיד במלוא הפשטות: לשמים אין גבול. ליקום אין סוף. זו מסקנה טמועה באדם אך הוא החליט להתגרות בה במודע ובכל זמן ומצב. כל הזמן התגרה בה וגם כאשר לא היה בידו שום אמצעי טכנולוגי - הוא הכתיר את כדור הארץ כמרכז היקום, הגם ועצם ההכתרה סותר בגסות את המופשטת הטמועה בליבו: לשמים אין גבול, הכיצד נציב בהם מרכז?

וכאשר חסך כסף וקנה בו משקפת משוכללת - הוא הכתיר את מערכת השמש כמרכז העולם, וממנה עבר אל שביל החלב שלו להכתירו ולהאדירו. אפילו האל הגדול הגבור והנורא שהשתחווה לו והאמין בכל ליבו בקיומו - מיספר את מניין הרקיעים שלו ושיכנו רוחנית אם איני טועה בשביעי. אבל איך ניתן למספר את הרקיעים שלו אם אין למרחבו היכר?

וככל והמחשבה שלו מתחדדת, סף ההתגרות עולה ומרקיע שחקים... עד שהגיע עם טלסקופ האבל לצייר את היקום, להגדיר את גדליו, את אורכו את רוחבו וגם את גילו המדויק, באיזו שנה נולד ובאיזה בית חולים, כן אני מדייק, האדם בעידן החדש הצביע בעזרת הכלים הטכנולוגיים שבידו על הנקודה המרחבית המדויקת שהמיילדת עמדה בה לקבל את התינוק הרך. בעידן הטכנולוגי האדם צייר את מפת היקום, וזה הישג ראוי לשמו אילו רק עמד לאחר מכן מול השמים ולחש: אין גבול לשמים. את ההבחנה הזו יכל לראות בבירור בעיניו, אבל הוא התמכר להאבל והאמין בהאבל שלמרבה האירוניה לא יכול להגיע לחדות עיניו.

אבל ובמחשבה שניה - מי יכול היום לעמוד מול המספר הגדול והנורא 13.7 מליארד! מי יכול להתכחש למספר הזה או להכחיש את קיומו? אתם יודעים על איזה מרחק מדברים? השתגעתם? להתגרות במספר כזה? והרי גם לחוצפה יש גבול... ואומנם בעידן הנאור לא צולבים את הכופרים במציאות, אבל לי אין ספק שאינטלקטואל כופר שחס על כבודו - יעדיף את הצליבה על הנידוי הציני שהחברה תגזור עליו.

הווה אומר שהאדם לא זיהה את היקום כמרחב צר אלא כמרחב כביר ועצום שרק אדם עם עיניים חדות יכול להעריך את מימדיו. משמעות הדברים שהאדם בכל עידן ועידן זיהה את היקום כמרחב מוגבל אך אדיר מימדים, ופשוט עמד חסר אונים מול המימדים האלה, חש קטן ומאויים, ומעל לכל חש דוחק מול המימדים האלה: איך אספיק לצרוך את כל משאבי הטבע השרועים לפני, מה עוד ומימדי הצנועים אינם משחקים לטובתי...

האדם הזה עמד בפני משוואה פשוטה: הדחף שיש בו לפרוץ אל העולם ולגלות אותו, לצפות בו, לנצל את אוצריו, הפוטנציה שזיהה בעצמו וביקש להפיק ממנה את התועלת המקסימלית, תכונת הצריכה הטמועה בו... כל אלו ועוד - עולים בהרבה על יכולתו להוציא אותם מהכוח אל הפועל. הוא עמד כציפור מול אוקיאנוס וביקש לגמוע אותו. היקום שהצליח להעריך את מימדיו הדמיוניים - גדול עליו... מאידך הדחף שבו אדיר, איך יספיק, מה יספיק. זהו מקור תחושת הדחק שהשתלטה עליו והטרידה אותו, אולם אין זו הבעיה היחידה שעמדה בפניו, כי היה עליו להתמודד עם אחד המכשולים הטבעיים הטמועים בו כגוף פיזיקלי וכאדם: תכונת הנייחות. אסביר את עצמי.

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. זה הביטוי שיפרוס לעינינו את היקום. תכונת הנייחות הנצפית באדם נגזרת מהביטוי הזה.

ישנם בטבע שלושה גורמים, שניים מוחשיים ושלישי נסתר: השניים הראשונים הם העצמים, וכוחות הטבע שפועלים עליהם. השלישי הוא החוקים שמסדירים את הכוחות האלה ומסייגים אותם, אם תרצה - רוקחים אותם. לחוקים האלה ישנה נוכחות אך אין להם כתובת מוחשית. למשל הכוחות השולטים בשוק הם שניים: כוחות ההצע והביקוש, אולם ניתן לשלוט בכוחות האלה ע"י אין סוף חוקים טבעיים או מלאכותיים. מניפולציה למשל הינה נגזרת מחוק טבעי: אני לוקח את כל המוצר לידי, מציף בו את השוק ומעלה את מחירו, והצרכן ישלם עבור המוצר כנגד כוחות השוק, היינו למרות שההצע של המוצר עולה על הביקוש כי הרי היצפתי את השוק במוצר. שוק המותגים הינו דוגמה טובה לזאת. דוגמה לחוקים מלאכותיים הם חוקי המדינה שיכולים גם לרקוח את הכוחות ולשלוט בהם ע"פ מינון מסויים, כמו חוקי הסיבסוד, חוקי המיסוי, חוקי המכס ששולטים במחירים של מצרכים מיובאים, וגם החוקים שמגינים על מחירי המוצרים של התעשיה המקומית.

הדוגמה המאפיינת למונח "חוק" הם שלושת חוקי התנועה של ניוטון שעוסקים בתנועתם של גופים, כלומר שמצביעים על מינון זה או אחר של כוחות כאשר מאחורי כל מינון עומד חוק שמגדיר את התהוותו / התרחשותו / תנועתו... והלכה למעשה רק ארבעה כוחות יסודיים זוהו בטבע ובצידם אין סוף חוקים.
לחשוב משחק טכנולוגיה משה שוק העבודה אכילה איום תיעדוף מקוריות הרגלים היקום הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה להיות? צמחונות, אכילת בשר, סבל של בעלי חיים
להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה להיות? צמחונות, אכילת בשר, סבל של בעלי חיים
... עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי ... הרגשות שלה. מנגד, צופה אחר יזדהה דווקא עם הדמות החזקה או הרעה, וכל אדם למעשה יזדהה עם דמות אחרת, לפי אופיו וחוויות חייו. האם ניתן להזדהות עם יותר מדמות אחת בסרט? אליעד כהן מציע תרגיל מחשבתי, שבו אדם מתבקש להזדהות עם כל הדמויות השונות בסרט. ...
פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
... לאדם באופן ישיר אינו מעניין, אליעד ממליץ להתייחס לכל סיטואציה כאל תרגיל מחשבתי לפיתוח השכל. כשאדם מתעניין למה מישהו בחר לעשות פעולה מסוימת בדרך אחת ולא אחרת, הוא למעשה מתרגל ומפתח את כושר החשיבה שלו. ... שיאמר שמה שלא קשור אליו לא מעניין אותו. אולם אפשר לראות בכל תחום תרגיל מחשבתי לפיתוח השכל: לברר למה מישהו בוחר בדרך פעולה מסוימת, להשוות יתרונות וחסרונות, ולפתח מיומנויות חשיבה. אם מציירים את התקרה, ...
מה אני רוצה? האם אני רוצה את זה? האם אני באמת רוצה משהו? עשייה למען עשייה, תשלום במזומן, ביומו תתן שכרו, למה אלוהים עושה משהו? למה אלוהים ברא את העולם? למה אלוהים ברא את הרע? למה אלוהים נתן את התורה? החיים כחלום, אם היית מת מחר
מה אני רוצה? האם אני רוצה את זה? האם אני באמת רוצה משהו? עשייה למען עשייה, תשלום במזומן, ביומו תתן שכרו, למה אלוהים עושה משהו? למה אלוהים ברא את העולם? למה אלוהים ברא את הרע? למה אלוהים נתן את התורה? החיים כחלום, אם היית מת מחר
... דרך לבדוק את הרצון האמיתי של האדם בעזרת תרגילים פשוטים. אם היית מת מחר, האם עדיין היית עושה את מה שאתה עושה היום? אליעד כהן מציע תרגיל מחשבתי ראשון, שבו האדם שואל את עצמו: אם הייתי יודע שמחר אני מת, האם הייתי ... או רוצה את הפעולה עצמה אלא עושה אותה למען תוצאה עתידית בלבד. אם היית יודע שהחיים הם חלום, האם היית עושה את אותה פעולה? אליעד מציג תרגיל מחשבתי נוסף ועמוק יותר, בו האדם מדמיין שהחיים הם חלום שעומד להסתיים בעוד ...
גן עדן - מבחן כניסה לגן עדן. מהו? ואיך לעבור אותו?
גן עדן - מבחן כניסה לגן עדן. מהו? ואיך לעבור אותו?
... שבו הוא אינו מרגיש חסר כלום. בחיי היומיום, לא משנה כמה האדם ישיג, הוא אף פעם לא יחוש שלמות מוחלטת. אליעד כהן מדגים זאת דרך תרגיל מחשבתי שבו האדם מדמיין שהוא מקבל כל ...
חוסר הצלחה בחיים *בכל* תחום - מה לעשות?
חוסר הצלחה בחיים *בכל* תחום - מה לעשות?
... יותר ויותר. האם אפשר לאהוב את עצמנו באופן מוחלט וללא תנאי? אליעד מציע תרגיל מחשבתי: דמיין מצב שבו אתה מצליח בהכל, האם תאהב את עצמך? התשובה לרוב היא כן. אך כעת דמיין מצב שבו אתה נכשל בכל דבר, האם תוכל עדיין לאהוב ...
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
... שיש לתפוס ברצינות את האפשרות שאין הכרח אמיתי בשום דבר. הוא מציע תרגיל מחשבתי שבו האדם בודק כל צריך שהוא מרגיש, ושואל ...
יש ואין כאחד, אין שכל, לצאת מהשכל, מחויב המציאות, לוגיקה, קיים או לא קיים, לא לדעת כלום, לדעת שום דבר
יש ואין כאחד, אין שכל, לצאת מהשכל, מחויב המציאות, לוגיקה, קיים או לא קיים, לא לדעת כלום, לדעת שום דבר
... במאה אחוז, שכן האדם אינו יודע האם החוויה שהוא חווה היא אמיתית או אשליה בלבד. הוא מדגיש שהתחושה של הקיום שלנו תלויה בשכל שלנו ובתודעה, אבל בעצם אנחנו לא יכולים לאמת אותה מעבר לספק. אליעד ממשיך ומציע תרגיל מחשבתי שבו האדם עוצם עיניים ומבודד את כל ...
להרגיש יותר טוב, איך להיות מאושר? איך להיות שמח? איך להרגיש טוב? מהו סוד האושר? איך להרגיש רגשות טובים? שינוי חשיבה, הסוד לאושר אמיתי, טיפים להיות מאושר, כיצד להיות מאושר?
להרגיש יותר טוב, איך להיות מאושר? איך להיות שמח? איך להרגיש טוב? מהו סוד האושר? איך להרגיש רגשות טובים? שינוי חשיבה, הסוד לאושר אמיתי, טיפים להיות מאושר, כיצד להיות מאושר?
... את ההתנאיות שלנו? אליעד מתייחס לכך שהתנאיות הן דברים שהתרחשו בעבר, כמו למשל כלב שנשך אותך בילדות, ומאז כלבים נראים לך כדבר מפחיד ורע. אבל הוא מדגיש שהתנאיות אלו אינן מחויבות להיות קבועות לנצח. הוא מציע תרגיל מחשבתי שבו האדם שואל את עצמו: האם התנאי הזה באמת מחויב? האם זה שכלב נשך אותך פעם אומר בהכרח שכלבים הם רעים? הוא מסביר שיש אפשרות לשנות את נקודת המבט, וכך ...
מנגנון האושר והסבל, איך עובד הרצון? התמודדות עם כאב, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, לרצות להיות אלוהים, חוקי הטוב והרע, למה יש רצון? מנגנון הרצון, חוקי הרצון
מנגנון האושר והסבל, איך עובד הרצון? התמודדות עם כאב, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, לרצות להיות אלוהים, חוקי הטוב והרע, למה יש רצון? מנגנון הרצון, חוקי הרצון
... שמשהו חסר. הרכיב השני הוא הצורה הספציפית שהאדם מאמין שתמלא את החיסרון. לדוגמה, חסר לי אוכל, ולכן הצורה הספציפית היא אני רוצה לאכול. האם אפשר להפסיק את המרדף אחרי הרצונות? אליעד מציע תרגיל מחשבתי שבו האדם מדמיין שיש לו הכל, במטרה להמחיש שגם במצב כזה עדיין יישאר בו חיסרון. גם כאשר האדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תרגיל מחשבתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תרגיל מחשבתי, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תרגיל מחשבתי, איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, מאמן רוחני, מאמן אישי להרזייה בתחום תרגיל מחשבתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 11:25:15 - wesi4