ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תקשורת המונים ✔אמונה - מבוא ✔אמונה היא המצב הפסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה כלשהי הינה נכונה. במקרים... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אמונה - מבוא
אמונה היא המצב הפסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה כלשהי הינה נכונה. במקרים רבים חוויית האמונה מעורבת בשכנוע פנימי הקשור באופן עמוק לתפיסת המציאות של המאמין, ולכן פעמים רבות לא די בהוכחה סותרת כדי להניא אדם מלהאמין בדבר מה. כל אדם ממציא מספר אמונות מדי - יום ביומו, בהקשרים שונים, בין אם אלו נכונות או שגויות.

תיאור כללי

אפשר שאמונה תכלול באופן מלא או חלקי ממד לא רציונלי של חשיבה.

לדוגמה, הקביעה "המקרר של אמא לבן" אינה אמונה, מפני שהמידע על צבע המקרר נקלט על ידי חוש הראייה, הועבר למוח, והושווה למידע החושי והלשוני הקודם לגבי צבעים עד קבלת הקביעה כי צבעו לבן. קביעה זו נחשבת למוכחת אמפירית (באופן ניסויי). הקביעה "סובלנות מביאה לפתרון הטוב ביותר של בעיות", מלבד התבססות על מידע חושי ולשוני ותחושתי קודם (מקרים בעבר שנפתרו בדרכים שונות, חלקן סובלניות וחלקן לא), מתבססת גם על השלכה סובייקטיבית של בעל הקביעה על המציאות (הוא מסיק בהגיונו האישי כי הדבר נכון, או מרגיש כי חוסר - סובלנות היא גורם שלילי, וכו').

חלק מהאמונות אינן ניתנות להוכחה אמפירית. אמונה בערך מסוים (שוויון, חופש, ערך הקרקע וכדומה) אף היא אינה ניתנת להוכחה אמפירית, אף כי יישום הערך במציאות (שגם לגביו מתקיימות לרוב אמונות כלשהן) ניתן למידה מסוימת של בדיקה. אמונה הניתנת להוכחה אמפירית היא, לדוגמה, האמונה כי אכילת מזון בריא מביאה להארכת החיים.

למרות שכל אמונה ביסודה היא השלכה של העולם הסובייקטיבי על המציאות, היא מכילה ממד של התנסות חושית, לשונית או תחושתית, בדומה לקביעות אובייקטיביות לחלוטין. למשל, האמונה כי סובלנות היא דרך הפתרון הטובה ביותר, מתבססת (בנוסף להיגיון, רגש וכדומה) על מכלול קודם של חוויות המתייחסות לפתרונות סובלניים או לא - סובלניים, והשתלשלות האירועים והתחושות הנלוות בכל מקרה. אמונה דתית אף היא מושפעת מחוויות קודמות (מסורות ומנהגים דתיים בסביבה הקרובה).

קיומו של מדע (מערבי מודרני או אחר) הופך את יחס האמונה והאדם למורכב, שכן הוא מרחיב את תחום ההתנסות החושית - לשונית. התפתחות המדע מאפשרת יצירת עולם אובייקטיבי הולך וגדל (שאלות כגון "כיצד פועל הגוף" ו"ממה מורכב העולם" ניתנות למדידה חושית אובייקטיבית באמצעות כלים מדעיים שונים, והופכות להיות זהות מהותית לשאלה "איזה צבע יש למקרר?"). עם קבלת המדע בתודעתו של האדם, עוסקת האמונה בשאלות יותר כלליות ("האם לקבל את דרך החקירה המדעית ולהאמין למדענים?" "האם שיטת הרפואה המערבית נכונה?" וכו'), ומשקלן של השאלות הערכיות ("מה חשוב בחיים?" "מהי הצורה הנכונה ביותר לקיים חברה?" וכו') בתוך תחום האמונה עולה.

אידאלים של האמונה

אמונה באמת

לאמונה קשר למושג ה"אמת" וה"נכון". אמונת האדם מגדירה את המתודה לקביעת האמת על ידי האדם. במובן זה קיים הבדל בין גישה ישירה, לבין גישה עקיפה. על - פי הגישה הישירה (אשר לרוב תואמת אמונות דתיות), האמונה קובעת ישירות את האמת. על - פי האמונה העקיפה (אשר מאפיינת, בין היתר, את המדע המודרני), האמונה מגדירה רק את הכלים למציאת האמת (לדוגמה: אמונה בתוקף של התנסות חושית כקובעת אמת), ואילו האמת עצמה נקבעת תוך שימוש בכלים הללו.

אמונה בטוב

לאמונה גם קשר הדוק למושגים "מוסר" ו"טוב", וזאת מכיוון שהם מחייבים השלכה של העולם הסובייקטיבי על החוץ. קיומו של טוב או מוסרי מותנה באמונה שיש אכן דברים "טובים" ו"מוסריים" שהינם יעד אנושי. סוג אמונה שכזה מכונה גם "אמונה בערכים".

היחס בין שתי האמונות, באמת ובטוב, נתון להשקפה פילוסופית. לדוגמה, הפילוסוף היווני סוקרטס לא קיים הבדלה בין "טוב" ל"אמת", ועל כן האמונה באחד מהם חייבה את האחר. לעומתו, הפילוסוף היווני אריסטו קיים הבדלה זו, והפריד בין שתי אמונות אלו.

עבור מרבית הפילוסופים, שתי אמונות אלו אינן נפרדות באופן מוחלט, ולרוב מייצגות שני פנים שונים של מערכת אמונות אחת ושלמה.

חינוך לאמונה

האמונה קשורה, כפי שנרמז לפני כן, בחינוך מסוים אותו קיבל האדם. הוכחה לקביעה זו ניתן למצוא בכך שבני אדם שונים זה מזה באמונותיהם, באופן שנקבע סטטיסטית (לכל הפחות) על ידי החינוך אותו קיבלו, אך גם על ידי בחינה פילוסופית או סוציולוגית - פסיכולוגית של הנושא.

הכוונה, בתחום זה, היא להגדרה הרחבה של חינוך, כמציין את מכלול ההתרחשות החברתית והטבעית הסובבת את האדם. עם זאת, חקר שינוי האמונות של האדם מצביע, באופן גס, על כך ששינויי האמונה הולכים ומצטמצמים עם העלייה בגיל. בכל גיל נעשים שינויי אמונה, אך חריפותם ומשכם הולך וקטן ככל שהאדם מתבגר והולך.

גישה פילוסופית הרואה באמונה תוצר בלעדי של החינוך, שאינו נתון כלל לשינוי של האדם, היא גישה דטרמיניסטית. גישה המעמידה את האמונה כביטוי ישיר לבחירה ערכית של האדם היא אקזיסטנציאליסטית (קיומית).

חינוך מכוון

רוב החברות האנושיות עושות שימוש בחינוך באופן מכוון, כדי לשמר את מערכות האמונה שלהן. כאמור, החינוך משפיע באופן תמידי, גם בלא שיהיה מכוון, אך תופעה זו מהווה לקיחת אחריות על תהליך זה.

חינוך זה מתבטא עוד מגיל צעיר ביותר, על ידי המשפחה, אך נעשה גם בבתי הספר. מרבית החינוך מן הסוג הזה נעשה בקבוצות השתייכות קטנות (משפחה, כיתה וכו'), אך חלקו נעשה בשימוש באמצעי תקשורת המונים.

גם כאן, תקשורת ההמונים משמשת לחינוך לאמונה מסוימת גם כאשר אינה מכוונת לכך (לדוגמה: פרסום למכירת דירות נופש מעמיק את האמונה כי חופש נובע מנוחות ולא מתהליכים אחרים). שימוש מכוון באמצעי תקשורת המונים מכונה תעמולה.

חינוך מכוון זה עשוי להיות תולדה של תהליכים חברתיים ארעיים, ביוזמת הגורם המחנך ישירות (לדוגמה: חינוך לאמונה כי אלימות אינה צורת פתרון טובה על ידי מורה או גנן - ילדים), אך במקרים מסוימים הוא תוצאה של החלטה של הממשל. צורה זו נפוצה ביותר, ומהווה את יכולתה של החברה לעצב את אמונותיה.

לעתים, נעשה שימוש בהנחלה מכוונת של אמונות, בלא ניסיון ליצור הבנה רציונלית שלהן. במקרים אלו משמש החינוך כאמצעי ישיר ליצירת אמונה מסוימת באדם, כנגד נטייתו הרציונלית. מקרים אלו מכונים שטיפת מוח. אמצעי זה משויך לדעת רבים לדוקטרינות דתיות מסוימות (כדוגמת המערכת הכנסייתית הקתולית בימי הביניים, שהתבססה על יצירת רגשות עזים כפחד ואשמה) וכן לתנועות פוליטיות מסוימות (כדוגמת הקומוניזם בברית המועצות ובסין, שהוחדר למוחות מיליוני בני אדם בכוח השליטה על המשאבים השלטוניים).

אמונה והחברה האנושית

מכיוון שבכל מערכת חברתית אנושית קיים מידע רב לגבי הטבע והתנהגות האדם והחברה (מידע הנגזר ממורכבותם של היחסים האנושיים ומהיכולת הלשונית להבחין במורכבות זו), בכל תרבות נזקק האדם לכמות זו או אחרת של אמונות על מנת לתפקד במציאות מורכבת.

אמונות אלו משתנות בהתאם למורכבותה ולדרך צבירת המידע של כל חברה אנושית. מסיבה זו קיים קשר הדוק בין תרבות לבין אמונה, שני גורמים התלויים זה בזה באופן בלתי נפרד: התרבות קובעת באופן מסוים את האמונות השונות להן נצרך אדם על מנת להכריע הכרעות בחייו, ואילו מכלול האמונות מעצב את התרבות ומהווה חלק מרכזי בה.

לדוגמה: בימי הביניים היה צורך חברתי בשימור היציבות החברתית וההיררכיה בה. לפיכך

התקיימה אמונה לפיה אלוהים, דרך הכנסייה, משמר את הסדר החברתי הקיים ואת המוסר והטוב, הכרוכים זה בזה ובהם מעוניין האל, ועל האדם לציית באופן מוחלט לסדר זה על ידי שימור ההיררכיה וערכיה. ההתנסות הפשוטה (דרך החושים, השפה והתחושות היומיומיות) לא הספיקה כדי לענות על השאלות הקיומיות והחברתיות שהאדם נצרך לענות עליהם, ולכן הוא האמין באמונה זו. האמונה הקתולית בימי הביניים היוותה מרכיב תרבותי בלתי ניתן לביטול של אותה תקופה. עם שינוי גורמי הכוח השולטים על החברה לקראת סוף ימי הביניים יחד עם עלייתם של ערכים שונים המכתיבים את התנהלות החברה אמונה זו נפגעה והשתנתה.

אמונה ודת

רבים גורסים שאמונות דתיות באשר הן אינן נגזרות ישירות מההתנסויות החושיות האנושיות, אלא הן מטפיזיות. מאידך, רבים טוענים שאמונתם הדתית ניתנת להוכחה או לביסוס אמפירי או לוגי. שאלה זו (האם האמונה הדתית ניתנת לביסוס אמפירי / לוגי) נידונה בפילוסופיה של הדת וניתנו לה תשובות שונות.

יש גישות דתיות הטוענות כי רעיון האמונה הוא המגדיר הישיר של הידע האנושי, או של רובו. על - פי הדתות המונותאיסטיות הגדולות הקלאסיות ( - נצרות, אסלאם ויהדות קלאסיות), הידיעה כיצד נברא העולם, ומהי ההיסטוריה האנושית הבסיסית, נובעת ישירות מהאמונה בהסבר הניתן בכתבי הקודש השונים, ובתוקפם מעצם האמונה באל כישות ממשית. מצד שני, רבים טוענים כי אין הכרח באמונה בלתי מנומקת בכתבי הקודש אלא ניתן לבסס את נכונותם על ידי ראיות שונות כגון התרחשותם של ניסים בהם צפו בני אדם, התגשמותן של נבואות וכו'.

תפיסה חילונית מניחה את האמונה כמגדיר ראשוני בחיי האדם, ואילו את שאר הידיעה האנושית משאירה להתנסות חושית. התנסות חושנית זו מושגת באמצעים ישירים (צפייה במאורעות, לדוגמה), באמצעות תקשורת בין בני אדם (לדוגמה: קריאת עיתון על מנת להבין את העולם), או באמצעים שיטתיים, המכונים ברובם "מדע". אמצעים חושיים אלו הם המרכיבים, על פי התפיסה החילונית הטהורה, של הידיעה האנושית, ומתווכים את האמונה והידיעה.

פער זה בין הגישות אינו חד - משמעי לרוב, וקיימות גישות ביניים רבות.

לדוגמה חילונים רבים רואים במוסר דבר הנודע על ידי אמונה.

אמונה ומגמות חברתיות

מכיוון שהאמונה מגדירה את ערכיו של האדם, קשורות אמונה זו והמגמות החברתיות השונות המתרחשות במהלך ההיסטוריה.

יחס זה הוא דיאלקטי, כלומר - ההיסטוריה והאמונה משפיעות זו על זו. המדע החוקר יחס זה הוא מטריאליזם דיאלקטי.

לדוגמה: התפתחות הקפיטליזם הייתה כרוכה בהתפתחות האמונה של האדם כי כמות הרכוש שברשותו, היא מגדיר של הטוב שבמעמדו (בניגוד, לדוגמה, לאמונה הימי - ביניימית בקיום הסדר כקובע את הטוב, כפי שצוין לעיל). אמונה זו, המלווה באמונה כי האדם שואף להגדיל את כמות רכושו באופן אנוכי, קשורה באופן כלשהו להתפתחות הקפיטליזם, שהיא תורה המבוססת על רכוש אישי.

קשר זה הוא דו - כיווני בטבעו (לדוגמה: השיטה הקפיטליסטית חיזקה את האמונה ברכוש אישי, ואילו אמונה זו אפשרה את היווצרות הקפיטליזם). קיים דיון פילוסופי בנוגע לשאלת הקדימות, בו מכריעות נטיות פילוסופיות שונות.

"אמונה" במקורות

בתנ"ך אין המילה אמונה באה במשמעות של קביעת עמדה לגבי המציאות, אלא במשמעות של:

יושר, אמת ו - נאמנות (דברים פרק לב פסוק ד: "הצור תמים פעלו, כי כל דרכיו משפט, אל אמונה ואין עול, צדיק וישר הוא." ובישעיהו פרק יא פסוק ה: "והיה צדק, אזור מותניו, והאמונה, אזור חלציו." ובחבקוק פרק ב פסוק ד: "הנה עפלה לא ישרה נפשו בו, וצדיק באמונתו יחיה." ובתהילים פרק לג פסוק ד: "כי ישר דבר ה', וכל מעשהו באמונה." שם פרק צו פסוק יג: "לפני ה' כי בא, כי בא לשפט הארץ, ישפט תבל בצדק ועמים באמונתו." [הש' לתהילים צח, ט] )

ביטחון / מתן אמון (תהילים פרק עח פסוק כב: "כי לא האמינו, באלוהים, ולא בטחו, בישועתו." ובשמות פרק יד פסוק לא: "... ויאמינו בה' ובמשה עבדו.")

סדירות ויציבות (ישעיהו פרק לג פסוק ו: "והיה אמונת עיתיך, חוסן ישועות חכמת ודעת." ודברים פרק לב פסוק כ: "כי דור תהפוכות המה, בנים לא - אמון בם.")

ונראה שגם חז"ל המשיכו את המסורת הזאת:

תלמוד בבלי, מסכת יומא דף פו, עמוד א: "'ואִהבת את ה' אלהיך' - שיהא שם שמיים מתאהב על ידך. שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים, ויהא משאו ומתנו באמונה, ודיבורו בנחת עם הבריות..."

תלמוד בבלי, מסכת שבת דף לא, עמוד א: "בשעה שמכניסין אדם לדין (של מעלה), אומרים לו: נשאת ונתת באמונה?."
אקזיסטנציאליזם תקשורתיות יעד רפואה מערבית מה זאת אהבה מוניזם ניגודים מערכות החלטיות מורכבות שליליות אמונה אמונות
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית
...ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית איך אפשר ליצור מוטיבציה גם כשאין רצון בכלל? הרבה פעמים אדם רוצה להשיג מטרה מסוימת, אך מבין שכדי להגיע אליה הוא חייב להתאמץ ולעבוד קשה. כדי לעמוד באתגרים ובמאמצים, האדם זקוק למוטיבציה חזקה ולרצון גדול. אבל מה קורה כאשר האדם מרגיש שאין לו מספיק רצון או מוטיבציה? במקום פשוט לוותר על המטרה, קיימת דרך אחרת. אליעד כהן מציג רעיון של רבי נחמן, לפיו אם אין לאדם...
קורונה והגרוע מכל, איך להתכונן לגרוע מכל? האם אפשרי להתכונן לגרוע מכל? איך לעשות ביטוח רגשי? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא לפחד מהקורונה? איך לא לפחד מהגרוע מכל? איך לא לפחד משום דבר? איך להתמודד עם פחדים? להיות מאושר תמיד
קורונה והגרוע מכל, איך להתכונן לגרוע מכל? האם אפשרי להתכונן לגרוע מכל? איך לעשות ביטוח רגשי? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא לפחד מהקורונה? איך לא לפחד מהגרוע מכל? איך לא לפחד משום דבר? איך להתמודד עם פחדים? להיות מאושר תמיד
...מכל? האם אפשרי להתכונן לגרוע מכל? איך לעשות ביטוח רגשי? איך להרגיש טוב תמיד? איך לא לפחד מהקורונה? איך לא לפחד מהגרוע מכל? איך לא לפחד משום דבר? איך להתמודד עם פחדים? להיות מאושר תמיד איך אפשר להתכונן לגרוע מכל? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מדבר על נושא הפחדים וההכנה לגרוע מכל, תוך שהוא מציע דרכים להתמודד עם הפחדים הללו ולהרגיש טוב בכל מצב, גם אם הדברים אינם מתנהלים כפי שרצינו. הוא פותח בכך שאנשים אינם תמיד יכולים לחזות את העתיד, ובחיים קורים לא אחת דברים לא צפויים, כגון משברים או אסונות. ולכן, השאלה...
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
...מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב מהי משמעות הסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו? הסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו של רבי נחמן מברסלב מספר על החלפת זהויות שהתרחשה בין בן מלך לבין בן שפחה. המיילדת החליפה בין התינוקות, וכך בן המלך גדל ללא הכרה של מהותו האמיתית. כאשר התבגר, מצא עצמו ביער ושם פגש אדם המכונה איש היער, דמות המנותקת לחלוטין מן העולם המוכר לנו. איש היער...
איך לא להיות מושפע מהסביבה? איך הסביבה משפיעה על האדם? מסרים תת הכרתיים, שתילת מחשבות, חשיבה חיובית, אנשים חיוביים, אנשים שליליים, ממי לקבל עצות? למי לתת עצות? טיפול באנשים, אנשים מוצלחים, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, השפעת הסביבה על האדם, ממי ללמוד?
...מהסביבה? איך הסביבה משפיעה על האדם? מסרים תת הכרתיים, שתילת מחשבות, חשיבה חיובית, אנשים חיוביים, אנשים שליליים, ממי לקבל עצות? למי לתת עצות? טיפול באנשים, אנשים מוצלחים, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, השפעת הסביבה על האדם, ממי ללמוד? וכאן אבאר, איך האדם מושפע מהסביבה שלו, ואיך הסביבה משפיעה על הבן אדם באופן בלתי מודע, ואיך בן אדם הופך להיות כמו האנשים שאיתם הוא מסתובב, ואיך עליך להיזהר שלא ישתלו לך מחשבות שליליות, ואיך מועברים מסרים תת הכרתיים, גם באופן בלתי מודע, וממי לקבל עצות, ולמי לא לתת עצות...
עבד של השטן - למה האדם רוצה להיות עבד של השטן? מי שרוצה את הכל, מקבל את הכל!
...האדם רוצה להיות עבד של השטן? מי שרוצה את הכל, מקבל את הכל! כי האדם הוא לא חושב בהיגיון. כי הוא יכול לקבל, את כל מה שהוא רצה רוצה וירצה בשלמות, והאדם יכול לקבל את כל מה שאפשרי לרצות, והאדם יכול לקבל את כל מה שכולם רצו רוצים וירצו אי פעם, והכל בתנאי אחד קטן, והוא, שהאדם באמת ירצה לקבל את הכל בשלמות. כי מי שבאמת ובשלמות רוצה את השלמות, הוא מקבל אותה. והאדם הוא עבד של הרע, והרע מעביד אותו קשה, וגורם לאדם להרגיש רע כל הזמן, דהיינו, תחושת החיסרון המתמדת. והרע שולט באדם, על ידי זה שהוא גורם לאדם לרצות...
פה קבור הכלב - המפתח לאושר
פה קבור הכלב - המפתח לאושר
...האמיתי לאושר האדם? שאלת האושר היא אחת השאלות החשובות ביותר שהאדם יכול לשאול את עצמו. אליעד כהן מסביר שהאושר של האדם תלוי בהבנת התכלית האמיתית של המציאות והקיום שלו. למרות הרצון האנושי למצוא תשובה ברורה לשאלה זו, אין למעשה תשובה מוחלטת, כיוון שלכל סיבה שנמצא נוכל תמיד לשאול: ומה הסיבה של הסיבה הזאת?, וכך הלאה ללא סוף. לדוגמה, אם אדם שואל מדוע המציאות קיימת ועונה לעצמו שהיא קיימת כדי לעשות טוב, מיד הוא ישאל: אבל מי צריך שיהיה טוב, ולמה ככה ולא אחרת? כלומר, אף תשובה אינה שלמה ותמיד אפשר לשאול עוד שאלות...
לעשות / לא לעשות כלום - כיצד אפשרי הדבר?
...לא לעשות כלום - כיצד אפשרי הדבר? לפעמים האדם מגיע לנקודת הבנה, שבה נדמה לו שהוא לא רוצה לעשות שום דבר, או במילים אחרות, נדמה לאדם שהוא כן רוצה לעשות שום דבר. ובפועל זה אומר שנדמה לאדם שלא מתחשק לו לשנות את המציאות, ושבא לו להפסיק לשנות את המציאות. ואז האדם חושב לעצמו, שאם הוא לדוגמה, ילך לישון כל היום, הרי שבצורה הזאת ובהתנהגות הזאת, הוא משנה את המציאות כמה שפחות. ולא כך הוא הדבר, כי גם כאשר האדם, הולך לדוגמה לישון כל היום ולא עושה דבר, גם אז האדם בעצם עושה המון. כי מהות העניין, היא הרצון של האדם...
בדידות בחגים, בדידות בליל הסדר, בדידות בראש השנה, בדידות בחג פסח, איך להתמודד עם הבדידות? איך לא להרגיש לבד בחגים? אני מרגיש בודד בחגים, אין לי עם מי לעשות חג, אני לבד בחג, אני בודד בחג, משמעות החגים, האם יש משמעות לחגים?
בדידות בחגים, בדידות בליל הסדר, בדידות בראש השנה, בדידות בחג פסח, איך להתמודד עם הבדידות? איך לא להרגיש לבד בחגים? אני מרגיש בודד בחגים, אין לי עם מי לעשות חג, אני לבד בחג, אני בודד בחג, משמעות החגים, האם יש משמעות לחגים?
...בראש השנה, בדידות בחג פסח, איך להתמודד עם הבדידות? איך לא להרגיש לבד בחגים? אני מרגיש בודד בחגים, אין לי עם מי לעשות חג, אני לבד בחג, אני בודד בחג, משמעות החגים, האם יש משמעות לחגים? מהי הבדידות בחגים ואיך להתמודד איתה? הבדידות בתקופת החג יכולה להיות קשה במיוחד, בעיקר בגלל ציפיות חברתיות ותרבותיות. אליעד כהן מציין כי אם באופן כללי אנשים חווים בדידות, בתקופת החג הם מרגישים אותה באופן חזק יותר, בעיקר בגלל שהחג נתפס כזמן שבו כל האנשים אמורים להיות יחד, לחגוג, לשמוח ולהיות בקשר עם אחרים. אך מה קורה...
חשדנות - חשדנות טובה וחשדנות רעה
...רעה חשדנות היא תכונה טובה, אולי התכונה הכי טובה, אחרי תכונת הוודאות של האמת. כי כאשר יש אמת, אין חשדנות, כי האמת ידועה. אך הדרך אל האמת, רצופה בחשדנות מבורכת. כך שהחשדנות היא מבורכת. אלא, שיש חשדנות טובה ויש חשדנות ורעה. וחשדנות טובה, היא כאשר האדם לא מאמין לשום דבר בעולם, כולל לא לעצמו. והאדם מטיל ספק בכל דבר ומחפש את האמת באשר היא. ואשרי אדם שהוא חשדן תמיד, ושתמיד הוא חושד במציאות, אולי היא ממש רעה, ואולי מנסים להרע לו. וגם חושד שאולי המציאות היא מאוד טובה, ואולי מנסים לעשות לו טוב. וזוהי חשדנות...
איך לשווק את עצמי? למה שיקנו דווקא ממני? למה שירצו דווקא אותי? מה מיוחד בי? האם חייב בידול עסקי? נישה עסקית, ייחוד עסקי, מה הייחודיות שלי? במה אני הכי טוב? איך למכור מוצר גרוע? איך למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר בינוני?
איך לשווק את עצמי? למה שיקנו דווקא ממני? למה שירצו דווקא אותי? מה מיוחד בי? האם חייב בידול עסקי? נישה עסקית, ייחוד עסקי, מה הייחודיות שלי? במה אני הכי טוב? איך למכור מוצר גרוע? איך למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר בינוני?
...למה שירצו דווקא אותי? מה מיוחד בי? האם חייב בידול עסקי? נישה עסקית, ייחוד עסקי, מה הייחודיות שלי? במה אני הכי טוב? איך למכור מוצר גרוע? איך למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר בינוני? איך לשווק את עצמי? למה שיקנו דווקא ממני? מה מיוחד בי? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלות הבסיסיות שאותן אנשים שואלים את עצמם בהקשרים שונים של חייהם - שאלה של למה דווקא אני? שמופיעה לא רק בהקשר של מכירה או שיווק, אלא גם בזוגיות, עבודה, ותחומים אחרים. מהו היתרון שלנו על פני אחרים וכיצד ניתן להתמודד עם השאלה הזו? מהו בידול עסקי...
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
...בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה בסופו של דבר הטוב...
שיפוטיות, האשמה, חרטה וביקורת עצמית.
...כשאדם מתבונן פנימה אל תוכו, הוא מגלה את עצמו. הוא מגלה את הרגלי החשיבה שלו, אמונות ופחדים, אלו נקראים קליפות. ובכל השגה או הבנה חדשה, הוא מנסה לנער מעליו את אותן הקליפות שמטרידות אותו וגורמות לו להרגיש רע. להפסיק להתחרט. ואם כבר התחרטנו, אז אנחנו לא מתחרטים על זה. ניקח לדוגמה עניין השיפוטיות העצמית. אדם ישב וחשב עם עצמו והגיע למסקנה שהוא מחמיר עם עצמו יותר מידי וגורם לעצמו להרגיש חרטה ואשמה לשווא. ההיגיון אומר שאם הבנו שאין טעם שנמשיך לשפוט את עצמנו, להתחרט ולגרום לעצמנו לתחושה רעה, אין שום סיבה...
אסטרולוגיה - ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל
...אסטרולוגית של מדינת ישראל בסד משחר ילדותי ניסיתי להבין, כל - כך הרבה דברים לא מתאימים ואינם משתבצים, זה כמו חלקים של פזל שלא שייכים לתמונה. כאילו יש שני עולמות, התחושה הפנימית שאומרת מה שנכון, ואיך שצריך להיות, לעומתה המציאות, שסותרת הכל, וכל - כך שונה. בילדותי לא ידעתי להסביר מהו הדבר, אבל תמיד, תמיד חייתי בתחושה שאני - אנחנו מחליקים ומיפים את הכל מלמעלה, ושמתחת לפני השטח משהוא כל - כך שגוי, משהוא לא נכון, משהוא ממש דורש שינוי. ביום שנולדתי סבתי הכינה את מפת הלידה שלי, במשפחתי חיים ונושמים אסטרולוגיה...
שלח לך אנשים - מהות חטאם של ישראל
...מהות חטאם של ישראל שלח לך אנשים, או רשי לדעתך, אני איני מצווה, אם תרצה שלח. מהות חטאם של ישראל, הייתה בבקשת שלח אנשים. או רבי נתן, שליח הוא בחינת טבע. בני ישראל ביקשו להיכנס לארץ ישראל, ארץ אשר עיני ה אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה. ארץ אשר כל הנהגתה איננה הנהגה טבעית. ארץ ישראל מהות קיומה, עיני ה אלקיך בה, הנהגה אלוקית לא הנהגה טבעית, הנהגה ניסית. בני ישראל ביקשו נשלחה אנשים לפנינו, או רשי כל מקום בתורה, אנשים לשון חשיבות. ביקשו בני לשלוח אנשים, אשר הינם חשובים בעיניהם, ויתורו הארץ, לומר הטובה...
איך מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב?
...האם היא רק מגוון התהליכים המנטליים, המובילים את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים, שהינם מיוחדים או מקוריים, או שיש בה משהו נוסף, יצירתי, חריג, חדשני יותר? האם יצירתיות מסתכמת בגמישות מחשבתית, המובילה לרעיונות חדשים או לדרך חדשה ולהתמודדות עם סיטואציות קיימות, או שיש בה נגיעה גבוהה יותר, משהו מיסתורי, דבר נוסף, עלום מהעין? האם יצירתיות מושפעת רק ממגוון משתנים כמו - אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי ומוסכמות חברתיות, או שהיא נבדלת יותר מכל אלה ביחד והינה מגע אלוהי פ
תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית
...אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית. מה שאני טוען בסופו של דבר, שהישועה שלך תלויה בהבנה, לא בעשייה. מה זה אומר? שיש משהו במציאות שאת צריכה להבין, ואם תביני אותו סיימת את הסיפור. מה בסוף את צריכה להבין? את צריכה להבין שאת אלוהים. ואם את מבינה את זה, זה משנה לך את חוויית המציאות. אם האדם מבין את כל התהליכים, בסוף הוא...
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
...מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?. לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים? אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, על אנשי המעשה! ומה זאת אומרת אנשי המעשה? אנשים מאד פרקטיים, שמתעסקים כל הזמן בעשייה. והעשייה שלהם באה על חשבון האי עשייה. ומה זה אומר לא לעשות? זה אומר להתבונן לבדוק מה קורה. ואנשים אלו מסיימים פרויקט, ישר רצים לפרויקט הבא, ולא נחים. וזה כמו צרכני סמים, צרכני הסמים לוקחים את הסם, מרגישים...
ילדות - הארה רוחנית
...טוען שחשוב לחקור את חוויית הילדות? העלאת הנושא של שיבה לילדות עשויה להיראות לכם מוזרה, שהרי בהתעוררות עסקינן, והתעוררות היא לראות שאין אני, ואין עבר, והמחשבה היא שיוצרת את כל אלה. מה לחקירה פסיכולוגית עם ניחוח פסיכואנליטי ולכל זה? אסביר. החשיבות הרבה של דרך רוחנית אינה בראיית האור. את/ה הוא האור. החשיבות היא דווקא בללמוד לראות את החושך. ואיך תראה את החושך, הו בהיקו? את החושך תראה אם תראה שמה שאתה חושב ומרגיש, כל אלה הם אשליה, שקר, סבל, טירוף, עיוורון, עיוות ומגבלה. ואיך תוכל לראות, הו בהיקו, שכל...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים, ומאמין שיש אלוהים, התפיסה...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2 המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע. לעומת זאת לא כולם יודעים שניתן...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תקשורת המונים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תקשורת המונים, איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תקשורת המונים, איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
למה לא להאשים את האקסית? רכרוכי הערכת ביצועי עובדים איך ליצור ביטחון? דיכאון פסיכוטי לשאול למה זה ככה פחד מאלימות חרדה משתקת מתי צריך ביטחון עצמי? משפטים של אמונה עצמית למה אנשים רוצים להרגיש נאהבים? למה יש אנשים שקשה להם להתאהב? מאושר השמח בחלקו מאושר בלי כלום זוגיות כמחלה להחזיר אקס אני צריך להחליט להחליט החלטות מורכבות התמודדות עם ילד אגרסיבי התמודדות עם מחשבות רעות להתמיד כשאין תוצאות איך לא להיכשל וכן להצליח? מה הלקוח מחפש? לגרום למישהו להיות מיני לאהוב את הילד שלך לשכנע ילד לא להתלהב מכסף להדחיק בתת מודע מטפל רוחני הפרעה פוסט טראומטית אולי יש לי הפרעת אישיות? האקסית זוכרת אותך להתחיל עם גבר שיש לו חברה טעויות בחדר כושר מה גורם לכאבי גב עליון? האם יש יותר מאלוהים אחד? להוכיח שיש אלוהים בצורה הגיונית לזהות מורה רוחני מואר אני מואר רוחנית להיות אלוהים האמיתי הספר להיות אלוהים באיזה תחום עושים הכי הרבה כסף? השקעות בנדלן למה היא משמעות החיים שלי? תכלית החיים והמוות משמעות חיובית ליהנות מאכילת בשר רצון מבחירה חופשית האם יש לנו בחירה חופשית? יקומים מה קרה בזמן המפץ הגדול? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, פסיכותרפיסט, מאמן אישי לעסקים בנושאי תקשורת המונים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 13_11_2025 השעה 04:26:01 - wesi4