ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפיסה עצמית שלילית ✔חרדת בחינות - מבוא ✔חרדת בחינות היא תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים. כתוצאה... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨חרדת בחינות - מבוא
חרדת בחינות היא תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים. כתוצאה ממנה התפקוד נפגע ונוצרת מצוקה וחרדה. מעריכים כי הבעיה מטרידה כ - 15% מהתלמידים והסטודנטים. החרדה מקשה על התלמיד בהתכוננות לבחינה ומקשה עליו לבצע את הבחינה באופן המייצג את מצב ידיעותיו הריאלי בנושאי הלמידה. לעתים עלולה החרדה "לשתק" את התלמיד עד כדי אי - יכולת מוחלטת לבצע את הבחינה או להתכונן לקראתה.

חרדת בחינות אינה תלויה ברמת האינטליגנציה של הנבחן.

תוכן עניינים:

1 הגורמים לחרדת בחינות

2 מאפיינים של חרדת בחינות

2.1 חרדת בחינות וחרדה

3 אבחון וטיפול

3.1 פרופיל האנשים שעשויים לפתח חרדת בחינות

3.2 אבחון של חרדת בחינות

3.3 טיפול בחרדת בחינות

4 דרכים להתמודדות עם חרדת הבחינות

5 תרומה אפשרית של הסביבה בהפחתת חרדת הבחינות

5.1 תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות

5.2 תרומת המורה בהפחתת חרדת הבחינות

5.3 מקומו של העידוד בהפחתת חרדת הבחינות

5.4 הקשר בין דימוי עצמי לחרדת מבחנים

הגורמים לחרדת בחינות:

חרדת בחינות נובעת מפרשנויות של הנבחנים את הבחינה כמצב מאיים. קשיים בלמידה לבחינה ובתפקוד פורה במהלכה עלולים להוליד פירוש שלילי של מצב הבחינה וכך לעורר חרדה. מצב זה עלול להוביל לקשיים בהבנת הבחינה, בשליפת החומר מן הזיכרון ובעיבודו לצורך מתן תשובות. בנוסף, תופעה זו קשורה בתכונות מולדות כמו "חרדה תכונתית", פרפקציוניזם ונטייה לפסימיות. החרדה מופיעה בשל הידיעה כי הופעל שיפוט על הביצוע של הפרט.

חרדת בחינות היא בעלת מספר רב של רבדים, המתפצל לשני מרכיבים מרכזיים:

המרכיב הקוגניטיבי - בא לידי ביטוי בגילוי דאגה. הרגש הוא מושג רציונלי מעיקרו שמעורבים בו יסודות של הערכה, בני האדם אינם מגיבים ישירות על גירויים או מאורעות, אלא על הערכות הניתנות להם, המתווכות בין הגירוי הראשוני לתגובה הרגשית או ההתנהגותית.

המרכיב הפיזי / ריגושי - בא לידי ביטוי בהגברת הפעילות של מערכת העצבים האוטונומית. התאוריות הפיזיולוגיות הנוגעות לחרדה התמקדו בבחינה של תהליכים המתרחשים בגוף האדם בתגובה על איום. הקשר בין ההיבט הפיזיולוגי להיבט הביוכימי הוא שתוצאתו היא הביטוי הפיזי הנגלה של החרדה

תלויות אישיות - חשש מאי עמידה בציפיות, השפעה מכישלונות קודמים, דימוי עצמי נמוך, תפיסה עצמית שלילית ותחרותיות יתר.

מאפיינים של חרדת בחינות:

חרדת הבחינות מתבטאת בכמה אופנים:

סימפטומים גופניים של חרדה ומתח כגון הזעה, עלייה בקצב הלב, כאבי בטן, בחילה, לחץ בחזה, חיוורון וכדומה.

תגובה רגשית כגון דאגה, לחץ ופחד.

שיבושים קוגניטיביים כגון שכחה, בלבול, פגיעה ביכולת הריכוז ועוד.

מחשבות מסיחות כגון דימוי קטסטרופלי של הכישלון העתידי במבחן ותגובות הלעג והנידוי שיבואו בעקבותיו.

ניסיונות הימנעות כושלים מהמצב מעורר החרדה, כגון התכוננות לא יעילה לבחינה, או הימנעות מוצלחת מהבחינה אשר גוררת את הפסד ההישג הצפוי ממנה.

חרדת בחינות וחרדה:

הקשר בין רמת הלחץ לרמת הביצוע: לחץ ברמה מתונה תורם לפעילות מועילה, אך ברמה גבוהה יותר הוא גורם לחרדה וחוסר אונים.

לחץ וחרדה נוצרים כתגובה לאתגרים ומכשולים בהם נתקלים בחיים - במצב זה האדם צריך לעשות מאמץ נפשי, גופני ורגשי כדי להסתגל, להתאים את עצמו, ולהמשיך הלאה בצורה מסתגלת. כל מצב שדורש הסתגלות יכול להוות גורם ללחץ וחרדה, משום שנוצר עומס על האדם בניסיון להתמודד. החרדה והלחץ עולים בדרך כלל משום שהמצב החדש מאיים על האדם שלא יצליח להסתגל, וכתוצאה מכך נוצר איום להיפגע ממשהו. לכן תלמידים עשויים להילחץ סביב מבחן חשוב שעליהם לעבור - הם עשויים להיות מאוימים מכך שלא יוכלו ללמוד או להתקדם בחייהם בעקבות הכישלון הצפוי. החרדה מבטאת פעמים רבות את האמירה 'אני חושש שלא אצליח להסתגל או לתפקד טוב מול האתגר הזה ולכן אפגע'. הבעיה נוצרת כאשר החרדה גבוהה מדי ופוגעת בתפקוד.

הביטויים של חרדה מתונה אינם מסוכנים אובייקטיבית, זהו מצב טבעי. יתירה מכך, מחקרים בתחום הפסיכולוגיה מלמדים כי לחץ הוא גורם חשוב שיכול לתרום לתהליך הלמידה, למקד את הקשב ולגרום למוטיבציה מועילה. כל זאת, בתנאי שהלחץ הוא בתחום אופטימלי. לאחר שהלחץ עובר את הרמה האופטימלית, נוצרת פגיעה בתהליכי הקשב, הזיכרון והתפקוד היעיל. במצב זה החרדה יוצרת מעגליות של סימפטומים והימנעות שמזיקים ודורשים טיפול. חרדה גבוהה שמתמשכת לאורך זמן יכולה לגרום לנזקים גופניים בלתי הפיכים.

אבחון וטיפול:

פרופיל האנשים שעשויים לפתח חרדת בחינות:

לא ניתן לבודד את מאפייני האישיות אשר גורמים או מנבאים הופעת חרדת בחינות. עם זאת, ניתן לקשור בהכללה בין תכונות כגון פרפקציוניזם, נטייה לאובססיביות, צורך לרצות את הסביבה, קושי לשאת תסכולים ונטייה אובססיבית - לחרדת בחינות. בנוסף, חרדת הבחינות מופיעה פעמים רבות אצל תלמידים וסטודנטים עם לקויות למידה או הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). במיוחד כאשר תלמידים אלו לא אובחנו בגיל צעיר ולא קיבלו עזרה מתאימה עלולה להיווצר דינמיקה של חרדת בחינות עקב היסטורית כישלונות ודימוי עצמי נמוך.

אבחון של חרדת בחינות:

חרדת בחינות איננה מוגדרת כהפרעה נפשית במדריך ההפרעות הנפשיות DSM. נראה כי ניתן לשייך אותה לקבוצת הפוביות השייכות להפרעות חרדה. יש לזכור כי חרדת הבחינות יכולה להופיע בעוצמות שונות ולגרום למצוקות ולקשיי תפקוד שונים, ולכן נדרשים אבחון והערכה להתאמת סוג והיקף הטיפול, וכדי לשלול גורמים כמו הפרעות נפשיות אחרות.

טיפול בחרדת בחינות:

על מנת לטפל בחרדת בחינות, קיימים טיפולים המתמקדים בניטרול זמני של הסימפטומים, כגון חוסמי בטא, וטיפולים המנסים לאתר את הגורמים לחרדה ולתקנם, כגון טיפול פסיכולוגי או טיפול קוגניטיבי - התנהגותי. קיימים גם טיפולים אלטרנטיביים, כגון EMDR.

כאשר הבעיה אינה בדרגת חומרה המצריכה טיפול, מקובל להמליץ לסובלים להתמודד עם החרדה שלהם, ובשום אופן לא לחמוק או להימנע מבחינות, משום שהתנהגות זו עלולה להחריף את החרדה.

ניתן להשתתף בטיפולים קבוצתיים על מנת ללמוד מניסיונם של אחרים ולקבל תמיכה פסיכולוגית מקצועית כדי לטפל במצב ולהתמודד עמו באופן יעיל.

דרכים להתמודדות עם חרדת הבחינות:

הבעיה בלחץ מתחילה כאשר הוא הופך לחרדה של ממש, מה שעלול לגרום לחוסר תפקוד. הגישות הטיפוליות מפנות מקום להתנהגות בונה ויעילה בכך שהן מתמקדות בהימנעות / הפחתת / הכחדת מכלול התגובות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות השליליות המכשילות את המטופל במהלך הבחינה או בהתכוננות אליה. ה'טיפים' הבאים אינם מהווים תחליף לטיפול פסיכולוגי.

נשימות עמוקות: נשימות עמוקות מקילות על החרדה. ניתן לתרגל את הנשימות בעזרת הפרחת בועות סבון (מתקן של ילדים לבועות). יש לנסות לייצר בועות גדולות ככל שניתן. כדי ליצור בועות גדולות, נדרשת נשימה עמוקה ושאיפה איטית. הליך זה פועל על המערכת הפרא - סימפטית וגורם לרגיעה.

להמשיך להתמודד: במצבי לחץ וחרדה התגובה הטבעית הינה הימנעות. אולם, כפי שהוסבר לעיל, אין להיכנע לנטייה זו וכדאי להתמודד עם חרדת הבחינות.

שימוש בתרופות - החרדה למעשה גורמת לחוסר איזון ברמת המוליכים העצביים במוח ועל ידי לקיחת תרופות אפשר להשיבם אל הנורמה, חשוב לציין שלקיחת תרופות ללא טיפול פסיכולוגי ומרשם מרופא מוסמך יכול להוביל להרעה במצבי החרדה.

שיחה - באמצעות שיתוף החרדה עם הסביבה הקרובה, אדם מכין את עצמו אל ה"לא נודע" ומסוגל לתכנן את פעולותיו בהתאם, מה שעוזר להפגת מתחים.

שכנוע עצמי - חזרה על אמירות מעודדות יכולה להביא את האדם להתגברות על רגשות לחץ ולשכנוע עצמי להצלחה.

דמיון מודרך - במצב של חרדה בעת הבחינה או בעיסוק כלשהו, עצימת העיניים, שמיעת מוזיקה מרגיעה, חשיבה על דברים נעימים, חיוביים ומהנים, גורמת לתגובות פיזיות המפיגות את המתח, שבעזרתן האדם יכול לחזור לעיסוקו בצורה יעילה יותר.

הרפיה - שחרור המתח הגופני מסייע להקלת החרדה.

היפנוזה - היפנוזה עוזרת על ידי כך שהיא גורמת לפתיחות וגמישות לרעיונות חדשים ומסייעת להתמודדות עם מצבי חרדה.

תרומה אפשרית של הסביבה בהפחתת חרדת הבחינות:

תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות:

כיוון שהילד לא נולד עם כלים לחיים ושבית הספר שם דגש בעיקר על החומר הנלמד ולא על הקניית אסטרטגיות למידה, ההורים נדרשים להיות יותר מעורבים ולספק לילד את הכלים, להיות לילד "מורים לחיים". ככל שההורים יהיו נוכחים יותר ובינם לבין הילד תהיה תקשורת טובה יותר, הם יוכלו לזהות את החרדה שהילד שרוי בה, ובכך לעזור בהקטנתה. זאת באמצעות שיחה על הקושי הלימודי והבחנה בהתנהגות מתוחה אצל הילד בעיקר בזמנים, כמו, בעת התכוננות לבחינה, יום הבחינה וכדומה. בעזרת יחסים טובים בין ההורים לבין הילד, הבנויים מחיזוקים, דיבוב הילד ודיבור על תחושותיו, טיפוח הרגלי למידה ופיקוח עליהם, הילד מרגיש יותר בטוח בעצמו והוא יוצר מחשבות חיוביות של הצלחה ולא של כישלון שיביאו אותו לפיתוח עצמאות, יכולת התמודדות ואחריות.

תרומת המורה בהפחתת חרדת הבחינות:

היות שתפקיד המורה כולל, העברת החומר הנלמד, מתן תגובה על הלמידה, חיבור הבחינות והערכתן על ידי ציונים, יש למורה קשר חזק לרמת חרדת הבחינות בכיתה. למורה כמה סוגי השפעות בתחום הדידקטי הבאות לידי ביטוי בהבנת התלמידים את החומר הנלמד והכנתם לבחינה וכן כתיבת בחינה שתתאם את החומר הנלמד, ומידת החשיבות שנותן המורה לבחינות ולהתנהגויות לימודיות אחרות. היחסים הבין אישיים בין התלמידים למוריהם גם כן, משפיעים על ההצלחה, התפיסה, מיקוד השליטה ועל הניבוי, שהתלמידים מייחסים לעצמם. מורה ידידותי, משרה רוגע ואילו מורה שיחסיו קרירים שבייחוד בהערכת בחינות הוא נתפס כמחמיר וקפדן, גורם להגברת החרדה בכיתה.

מקומו של העידוד בהפחתת חרדת הבחינות:

עידוד מעלה את ערך האדם בעיני עצמו. מתוך חוסר מודעות או חוסר תשומת לב, עלולים המורים, לעתים, לייאש תלמיד, לטעת בו אמונות שגויות ועל ידי כך לעלות את רמת החרדה. עידוד אינו פותר בעיות, אך הוא משפיע רבות על הפחתת החרדה שיביא לתלמיד סיוע ודרכי התמודדות.

הקשר בין דימוי עצמי לחרדת מבחנים:

נמצא כי ישנו קשר ישיר בין דימוי עצמי לחרדת בחינות. מאחר שהתלמיד סובל מדימוי עצמי נמוך הוא יבחר במסלולי לימוד קלים מידי - במטרה לא לאכזב ולא להתאכזב. הכישלון נתפס כ"הוכחה" לחוסר יכולת הן על ידי התלמיד והן על ידי הסביבה. הרגשת ה"אין סיכוי" מובילה לייאוש המגביר את הנטייה להתנהגות הימנעותית. דחיית הלמידה ל"רגע האחרון", שאינה מאפשרת ללמוד כראוי את כל החומר.
מרכיב קוגניטיבי טיפול בהפרעה פסיכיאטרית בעיית ביטחון עצמי סימפטום להתמודד עם חרדות לאורך זמן להתמודד עם חרדת בחינות מחלות נפש חושש ללמוד מניסיון קושי בחינות בלק אאוט בלק אווט בלקאאוט חישכון חרדה חרדה לפני בחינה חרדה לפני מבחן חרדה ממבחן חרדה ממבחנים חרדות חרדות לפני בחינות חרדות לפני מבחן חרדת בחינה חרדת בחינות חרדת מבחנים טיפול בחרדת בחינות לחץ מבחינות לחץ ממבחן לחץ ממבחנים לטפל בחרדת בחינות פחד בחינות פחד להיכשל בבחינה פחד לפני מבחנים פחד מבחינות פחד מכישלון בבחינה פחד ממבחנים
למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? למה לא רוצים אותי? אני לא מספיק טוב, למה היא לא אוהבת אותי? למה הוא לא אוהב אותי? יותר טוב מרע, יותר רע מטוב, מעשה מפלומפ, האויב של הטוב, למה לא אוהבים אותי?
למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? למה לא רוצים אותי? אני לא מספיק טוב, למה היא לא אוהבת אותי? למה הוא לא אוהב אותי? יותר טוב מרע, יותר רע מטוב, מעשה מפלומפ, האויב של הטוב, למה לא אוהבים אותי?
...לא רוצה אותי? למה לא רוצים אותי? אני לא מספיק טוב, למה היא לא אוהבת אותי? למה הוא לא אוהב אותי? יותר טוב מרע, יותר רע מטוב, מעשה מפלומפ, האויב של הטוב, למה לא אוהבים אותי? למה לא רוצים אותי? האם זה באמת בגלל שאני לא מספיק טוב? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את אחת השאלות הנפוצות ביותר בחיי אנשים - מדוע אדם מסוים אינו רוצה אותי או מעדיף לנתק איתי קשר? לדבריו, כאשר מישהו אומר לך שהוא אינו רוצה להיות בקשר איתך, השאלה הבסיסית היא האם האדם באמת חושב שאתה גורם לו יותר רע מאשר טוב, או שמא ישנן סיבות אחרות. אליעד...
למה מישהו נמשך למראה מסוים? איך נוצרת משיכה מינית חיצונית? איך נוצרת משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו?
למה מישהו נמשך למראה מסוים? איך נוצרת משיכה מינית חיצונית? איך נוצרת משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו?
...נוצרת משיכה מינית חיצונית? איך נוצרת משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו? למה אנשים נמשכים למראה חיצוני מסוים? אליעד כהן עוסק בשאלה המרכזית של למה אנשים נמשכים למראה מסוים, למשל למה גבר נמשך לאישה רזה, בעלת עור חלק, או בעלת תווי פנים מסוימים. הוא מסביר שבבסיס המשיכה למראה חיצוני עומדות התניות תרבותיות וסיבות פנימיות, ולא מדובר במשיכה שנובעת מהצורה עצמה בלבד. אליעד מתאר מצב היסטורי שבו אנשים נמשכו...
מה זה משנה? דבר יותר טוב מדבר, להפוך טוב לרע, להפוך רע לטוב, להתעקש על כל דבר, לא להתעקש על שום דבר, שום דבר לא משנה, הכל משנה, להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
מה זה משנה? דבר יותר טוב מדבר, להפוך טוב לרע, להפוך רע לטוב, להתעקש על כל דבר, לא להתעקש על שום דבר, שום דבר לא משנה, הכל משנה, להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
...טוב מדבר, להפוך טוב לרע, להפוך רע לטוב, להתעקש על כל דבר, לא להתעקש על שום דבר, שום דבר לא משנה, הכל משנה, להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב מה זה משנה? איך להבדיל בין טוב לרע ולהפוך רע לטוב? ההרצאה מתמקדת בשאלה מה זה משנה, ובחקר המושג של שום דבר לא משנה. במהלך ההרצאה, אליעד מציין את רעיונותיו בנוגע לאמת ולחיים, ומבהיר כיצד אפשר להסתכל על הדברים מנקודת מבט של אפשרי מול מחויב. מה ההבדל בין טוב לרע? ומה כל אחד מהם מייצג? תחילה, אליעד מדבר על השאלה אם יש הבדל בין טוב לרע, ומציג את המורכבות של...
טכניקת שכנוע, שיטת NLP, טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות השכנוע
טכניקת שכנוע, שיטת NLP, טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות השכנוע
...טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות השכנוע איך לגרום למישהו להסכים איתך בלי שירגיש? אליעד כהן מסביר טכניקת שכנוע מתוחכמת המבוססת על העקרונות של NLP (Neuro-Linguistic Programming). הוא מתחיל בכך שכאשר אתה רוצה לגרום למישהו להסכים איתך, עליך להציע לו תועלת מסוימת ולהתנות אותה בהסכמתו. ישנן שתי דרכים מרכזיות לעשות זאת: מה ההבדל בין לתת לפני או אחרי ההסכמה? הדרך הראשונה היא להציע את התועלת אחרי...
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
...אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה? אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח את הבעיה, או שהבעיה עצמה היא שמונעת את השיפור. יש הטוענים שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה ולא גורם המשמר אותה, בעוד אחרים סבורים שהקטלוג עצמו
הצלחה - איך ליצור הצלחה? איך להצליח בכל תחום? מה יוצר מצליחנות?
...בכל תחום? מה יוצר מצליחנות? ההצלחה של האדם תלויה, גם בו וגם במזל שלו. יחד עם זאת, ככל שהאדם מאפשר לעצמו יותר להצליח, במה שכן תלוי בו, כך הוא מגדיל את האפשרות שלו להצליח. וכפי שניתן לראות בחוש, שרוב ההצלחות בעולם נובעות, גם מתהליך כלשהו שאותו עשה האדם שהצליח. והשאלה היא, מה הופך בני אדם למצליחים? ובמה צריך להתמקד כדי להצליח? ולצורך העניין נגדיר, כי הצלחה היא כאשר האדם משיג את המטרות שלו בכל תחום. וכדי להשיג מטרות, לשם כך צריך לעשות פעולות. וכל פעולה שאותה עושה האדם, מתחילה ונובעת ממחשבה כלשהי שיש...
האם זו אהבה אמיתית? חברות אמיתית, האם אני באמת אוהב אותה? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? האם אני באמת אוהבת אותו? איך לדעת שאני אוהב? איך לדעת שהוא אוהב? איך לדעת שהיא אוהבת? אהבה ללא תנאים, נתינה בלי תנאים
האם זו אהבה אמיתית? חברות אמיתית, האם אני באמת אוהב אותה? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? האם אני באמת אוהבת אותו? איך לדעת שאני אוהב? איך לדעת שהוא אוהב? איך לדעת שהיא אוהבת? אהבה ללא תנאים, נתינה בלי תנאים
...אני באמת אוהב אותה? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? האם אני באמת אוהבת אותו? איך לדעת שאני אוהב? איך לדעת שהוא אוהב? איך לדעת שהיא אוהבת? אהבה ללא תנאים, נתינה בלי תנאים מה ההבדל בין אהבה רגילה לאהבה אמיתית? ההבדל בין אהבה רגילה לאהבה אמיתית נוגע לכמות התנאים שכרוכים בה. כאשר אוהבים מישהו, יש רצון לעשות לו טוב, אך תמיד יש שאלה לגבי מה שמצפים בתמורה. כלומר, כשאתם אוהבים מישהו, אתם רוצים לטפח אותו, להחמיא לו, לעזור לו - אך תמיד יש את השאלה אם יש משהו שאתם מצפים בתמורה. האם אתם רוצים...
דימוי עצמי / מה חושבים עליך - מדוע חשוב לאדם מה שחושבים עליו?
...חושבים עליך - מדוע חשוב לאדם מה שחושבים עליו? מי שיתבונן בעניין יראה, כי בדכ כל אדם מושפע ממה שחושבים עליו. והדימוי וההערכה העצמית של האדם לעצמו, מושפעים בין השאר, גם ממה שחושבים עליו. וסולם הערכים של האדם, גם הוא מושפע ממה שחושבים שאר בני האדם. ובדכ בני אדם רוצים שיאהבו אותו ושיעריכו אותם. ובדכ חשוב לאדם הכבוד שלו וכיוב. והאדם מייחס המון משמעות למה שחושבים עליו. והשאלה היא למה? וכפי שכבר ביארתי, האדם רוצה להרגיש טוב. ומי שהוא קרוב אל האמת, הדבר הזה גורם לו לשקט נפשי ולהרגיש טוב. והאדם מחפש את החיזוקים...
לחשוב כמו מיליונר, איך חושבים אנשים מצליחים? אבא עשיר אבא עני, שיטות לעשות כסף, שיטות להצליח בחיים, איך להצליח ולהתעשר? איך עשיר חושב? איך לחשוב כמו עשיר? איך עושים כסף? שיטות להתעשר, דרכים לעשות כסף
לחשוב כמו מיליונר, איך חושבים אנשים מצליחים? אבא עשיר אבא עני, שיטות לעשות כסף, שיטות להצליח בחיים, איך להצליח ולהתעשר? איך עשיר חושב? איך לחשוב כמו עשיר? איך עושים כסף? שיטות להתעשר, דרכים לעשות כסף
...עשיר אבא עני, שיטות לעשות כסף, שיטות להצליח בחיים, איך להצליח ולהתעשר? איך עשיר חושב? איך לחשוב כמו עשיר? איך עושים כסף? שיטות להתעשר, דרכים לעשות כסף איך חושבים מיליונרים ומה הופך אותם לאנשים מצליחים? אנשים רבים מעוניינים להצליח בחיים ולהשיג עושר כלכלי, ולכן הם מתעניינים בשאלה: איך חושבים מיליונרים? אליעד כהן מסביר כי אנשים שקוראים ספרים כמו אבא עשיר אבא עני, או לחשוב כמו מיליונר, מניחים שההבדל בין מי שעשיר למי שלא הוא בצורת החשיבה. הם מאמינים שאם יחשבו כמו עשירים, אולי יצליחו להשיג את אותן התו...
בגידות בזוגיות, האם לבגוד או לא לבגוד? האם בגידה זאת חוסר אהבה? האם יש בגידה לגיטימית? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, מהי אהבה? איך להביע אהבה? מותר לבגוד, לגיטימי לבגוד, בסדר לבגוד - חלק 2
בגידות בזוגיות, האם לבגוד או לא לבגוד? האם בגידה זאת חוסר אהבה? האם יש בגידה לגיטימית? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, מהי אהבה? איך להביע אהבה? מותר לבגוד, לגיטימי לבגוד, בסדר לבגוד - חלק 2
...האם בגידה זאת חוסר אהבה? האם יש בגידה לגיטימית? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, מהי אהבה? איך להביע אהבה? מותר לבגוד, לגיטימי לבגוד, בסדר לבגוד - חלק 2 האם בגידה היא תמיד חוסר אהבה? אליעד כהן מסביר שכאשר בוחנים את נושא הבגידה בזוגיות, אחת השאלות המרכזיות היא האם בגידה מהווה בהכרח חוסר אהבה, או שאולי היא יכולה לבטא גם אהבה בתנאים מסוימים. אליעד מחדד את ההבדל בין אהבה כללית שקיימת בזוגיות לבין פעולות ספציפיות שמבטאות אהבה או חוסר אהבה. לטענתו, ייתכן שבן אדם יאהב מאוד את בן הזוג שלו ועדיין...
המדונה של הרוצחים / פרננדו ואייחו
...בקולומביה. לא באמת. לא ממש הוא. אבל השפעת כתביו הגיעה לשם. זאן זנה כתב את המדונה של הפרחים. ספר שכולו תערובת של מציאות חלום ופנטזיה כשהמשפטים נבלעים אחד בשני. רוצחים יפים. הומואים מזדקנים. ואייחו כותב הרבה יותר פשוט מזנה. כתיבתו ברורה שותפת אך איננה פשטנית לרגע. גם הוא מספר על רוצחים יפים, על הומואים מזדקנים. אבל הכתיבה שלו מלבד הטון המיוחד היא כמעט ריאליסטית. ריאליזם פואטי. אין בה כמעט פנטזיות, אלא אם כן הגזמה ספרותית להדגשת דברים היא פנטסטית. והגיבורה הראשית היא קולומביה. מה אנו יודעים על קו
זוגיות ותקשורת
...להרבה אנשים המושג זוגיות מובן - שני אנשים הנמצאים במערכת שמשתלבת אחד בשני. הרבה פעמים אנו שומעים בהתחלה הכל היה ורוד, הכל היה טוב ונפלא, היה כייף, ואחרי זמן מה התחיל להיות משעמם, הוא לא מבין אותי, נמאס לי מהיחס שלו, אני כבר לא מושכת אותו כמו בעבר אני חושדת שיש לו מישהי אחרת. הוא לעומת זאת, אני לא מבין מה היא רוצה, אין לי אף אחת אחרת, אין לי כח, היא קרה אלי, אין ביניינו מגע מיני כבר זמן מה, וכו... וכו... הכל נהדר כאשר מתלוננים אחד על השני באוזני אחרים, אך מה קורה עם לקחת אחריות לגבי התקשורת בין בני...
תקשורת - מהי תקשורת?
...כיום בתקופה מאוד מעניינת שבה לאמצעי התקשורת יש תפקיד מאוד חשוב ולא רק כדי להעביר לנו מידע. המטרה של אמצעים אלו היא לתת לנו את האפשרות ליצור חיבור וקשר ביננו בני האדם, ולשבור את המסכים של זמן ומקום. לווינים, מסעות לחלל, אינטרנט, פלאפונים ועוד - כל אלו הם אמצעים אשר מטרתם לקשר אותנו אחד לשני. שורש המילה תקשורת הוא קשר, ומכאן תפקידה, לקשר ולחבר פעם המרחק בין סיבה לתוצאה היה ארוך יותר, אך היום כבר לא ניתן לברוח מכך. אם מישהו ירצה לברוח מאדם אחר, היום זה כבר לא יהיה לאורך זמן, וזאת הגדולה של אמצעי התקשורת...
שלום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על שלום
...כמובן, כולם אומרים שהם בעד שלום. היטלר היה בעד שלום. כולם בעד שלום. השאלה היא איזה סוג של שלום. (נועם חומסקי) כל עוד צבע העור חשוב יותר מזה של העיניים לא נדע שלום. (היילה סלסי) אחרית כל קטטה - חרטה, ואחרית כל ענווה - שלום. (רבי שלמה אבן גבירול) שלום ביחסים בינלאומיים: תקופה של הונאה בין שתי תקופות של מלחמה. (אמברוז בירס) נשאלתי פעם מדוע איני משתתפת בהפגנות נגד מלחמה. עניתי שלעולם לא אשתתף בהפגנה כזו, אך ברגע שתהיה לכם הפגנה בעד שלום, אבוא. (האם תרזה) לבנון היא ההוכחה שאפשר לעשות שלום בר - קיימא...
פרשת ויצא - עמך גויים יירש
...רני עקרה לא ילדה מס ישעיה הינה החמישית בסדרת שבתות נחמה שלאחר ט באב. מהותה של נחמה איננה, בחינת רק צער על העבר, על שארע, מהותה של נחמה הינה הראיה העתידית. ראיה זו של האור בקצה המנהרה. ראיה שכזו מהווה יכולת בניה לעתיד נכון ומתוקן יותר. או הנביא הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך כהכנה לימין ושמאל תפרצי וזרעך גוים יירש וערים נשמות יושיבו. כדי לזכות לזרעך גוים יירש, יש להרחיב מקום אהלך. דוד נשלח עי אביו ויאמר ישי לדוד בנו קח - נא לאחיך איפת הקליא הזה ועשרה לחם הזה והרץ המחנה לאחיך. יח ואת עשרת חרצי...
גורו - מבוא
...- מבוא גורו (סנסקריט: מורה) הוא כינוי המשמש לתיאור מספר סוגים של מורים רוחניים או מנהיגים רוחניים: מנהיג דתי בהינדואיזם, בודהיזם, סיקהיזם וכן בתנועות דתיות חדשות רבות. מומחה המלמד תלמידים אומנויות הודיות מסורתיות במכללות בהודו. יוגי המלמד יוגה. כיום ניתן התואר הזה על ידי חסידים של זרמים שונים למוריהם, אין אמת מידה אחידה המבדילה בין מי שזכאי לתואר זה ומי שלא. הפרמטרים המקובלים על פי רוב להפיכתו של מורה רוחני לגורו הם הכרזתו שלו או הכרזת אלו הנמצאים מעליו בשושלת הרוחנית כי הוא ראוי לתואר, אופי מערכת...
איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 1
...מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 1 איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? מינוס בבנק. במאמר הזה נדבר על מה הם דפוסי החשיבה שגורמים לאדם שיהיה לו מינוס בבנק ומהם דפוסי החשיבה שיכולים לעזור לו לצאת מהמינוס שבבנק. המאמר יעסוק בדפוסי החשיבה שגורמים ליצירת המינוס שבבנק ולחובות בכלל. כי הדגש הראשון של האדם צריך להיות על שינוי דפוס החשיבה, כי בלי זה אין שום דרך מעשית לצאת מהמינוס שבבנק ו/או מחובות בכלל. מינוס בבנק הוא קודם כל מינוס בראש של הבן אדם. זא שמי שיש לו מינוס בבנק ומי שלוקח הלוואות...
יום הכיפורים - יום הכיסופים
...כהגדרת הכתוב, הינו שבת שבתון. היום היחידי בלוח העברי שהגדרתו שבת שבתון הינו יום הכיפורים. ניתן לחלק הימים בלוח העברי לארבע, האחד ימים רגילים. השני ימים טובים, חגים. השלישי יום השביעי, שבת. הרביעי הינו שבת שבתון, יום הכיפורים. כל יום ויום משמעותו עימו, כך גם לגבי החגים וכך לגבי השבת. ראש השנה, תחילת השנה, יום בו כל באי עולם עוברים לפניך, יום בו העולם כולו נידון מי לחיים מי למוות. יום, בו עם ישראל נידון בו לחיים טובים ולשלום. מהותו של יום ראש השנה הינו שמחה, שכן אין שמחה כהתרת הספקות. הכרעת הדין היא...
טיפול בטריכוטילומניה
...= TTM מיוונית: טריקס=שיער טיל=משיכה - מריטה= מאניה= שיגעון מודל לטיפול קוגניטיבי התנהגותי + ביופידבק מאת: דר יגאל גליקסמן מילות מפתח: טריכוטילומניה. דחף בלתי רצוני. OCD התנהגות טורדנית כפייתית. CBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי. ביופידבק. שליטה רצונית. תקציר: הטריכוטילומניה ידועה כהפרעה נפשית טורדנית כפייתית של תלישת שיער במיוחד באיזור הראש (קרקפת, גבות, שפם, זקן. היא קשורה ליכולת השליטה בדחפים ומלווה בדרך כלל בטקס של עיסוק בשיער שנתלש (שזירה, או לעיסה). המאפיין העיקרי הוא הדחף הבלתי נשלט לתלוש שיער...
איך למצוא תשובות לשאלות?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. מה השיטה למצוא תשובות לשאלות? לפעמים יותר טוב לא למצוא תשובות לשאלות, לפעמים טוב שיש שאלות, אם אדם ידע את כל התשובות אין התחדשות, החיים יותר מעניינים שיש שאלות. איך אדם יכול למצוא תשובות לכל שאלה תשובה. נוסחה מדוייקת למצוא תשובות לכל השאלות. הדרך היא עי הבנת הגורמים שעליהם היא מבוססת. האם כדור הארץ עגול? הנחת יסוד ראשונה יש כדור ארץ. הנחת יסוד שאו שטוח ואו עגול. האם כדור הארץ עגול או שטוח כל שאלה מבוססת על הנחות יסוד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תפיסה עצמית שלילית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תפיסה עצמית שלילית, איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תפיסה עצמית שלילית, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להשתחרר מהתלות הרגשית לטפח זוגיות טובה להיזהר סודות הקבלה גזענות אי אפשר להרגיש רק טוב פחד מאלצהיימר להפסיק לפחד מדחייה ביטחון עצמי בעבודה למה קשה לאהוב את עצמי בלי תנאים? אך ורק אהבה איך לאהוב ללא תנאים? העובד יהיה שמח בתפקיד אמונה ואושר בחורה נורמאלית לצפות בפורנו במקום סקס קבלת החלטות שכליות איך מקבלים החלטות בחיים? להתמודד עם לחץ חברתי של מפגינים נגדך התמודדות עם חרדות בזוגיות אימון להצלחה בחיים להצליח לישון לשכנע מישהו להגיד מאפיינים טכניים של מוצר ילד רגיש תסמונת הילד המוכה חומרנות לימודי רוחניות טיפול בהפרעה אישיות מוקצנת לשכוח לגמרי את האקס להישאר בקשר ידידותי עם האקסית גמישות להמסטרינג פיתוח שרירי הרגליים להוכיח שיש אלוהים האם אלוהים מעניש? התעוררות והארה מתקרב אל הארה האם אפשר להיות אלוהים? רצון להיות אלוהים האם אפשרי לעשות הרבה כסף בתחום המכירות? השקעה במטח של דולרים תכלית החיים מטרת החיים של מטרת החיים מחשבה שלילית לצאת ממחשבות שליליות טיפול בלי בחירה חופשית לקחת למישהו את הבחירה החופשית המפץ הגדול של השכל הבורא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, יועץ טיפולי, מאמן אישי לתזונה נכונה בתחום תפיסה עצמית שלילית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1758 שניות - עכשיו 25_12_2025 השעה 16:03:48 - wesi4