ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפילות ✔תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3 ✔ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2. ישנן מספר מילים.....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3
ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2.

ישנן מספר מילים אשר "קלקלנו" את עצמנו

ושינינו את טעמנו מההטעמה הנכונה שלהן:

ההטעמה של כל המילים הבאות היא מלרע ולא מלעיל

יש לקראם בהטעמה של ההברה האחרונה של המילה

"אצבע" - " כתובים באצבע א - להים" (שמות ל"א, י"ח)

"ארבע" - "ארבע אמות" מספר זה מופיע פעמים רבות בתנ"ך, וכן: "קבצנו... מארבע כנפות הארץ.."

"קרקע" - מילה זו נמצאה רק פעם אחת בתורה: ".. ומן העפר אשר... בקרקע המשכן. (במד' ה, י"ז).

"כובע" - מילה זו לא נמצאה בתורה, נמצאת בנביאים במספר מקומות "מגן וכובע תִּלּוּ בך" (ה"ת" בחירי"ק חסר ו"ל" דגושה בדגש חזק) (יחזקאל כ"ז, י)

(במקום שהמילה "כובע" נמצאת בסמיכות, תוטעם מלעיל כגון: וַיִּלְבַּשׁ צְדָקָה כַּשִּׁרְיָן וְכוֹבַע יְשׁוּעָה בְּרֹאשׁו... ֹ (ישעיה נט, יז) (אולי מכאן הטעות להגיית המילה "כובע" מלעיל...?)

"אמצע" - מילה זו לא נמצאה בתנ"ך.

מילה זו נמצאה בכל התלמוד הבבלי פעמיים בלבד

1) שני פסוקים הדומים זה לזה (דומים ואינם שווים)

פסוק ראשון: "יִשְׂמַח הַר צִיּוֹן תָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ: (תהלים פרק מח פס' י"ב שיר של יום - יום שני) שימו לב לסוף הפסוק.

פסוק שני: "שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ ה' ": (תהילים פרק צז, ח - מפרקי "לכו נרננה)... שימו לב לסוף הפסוק.

ה "חזנים" - מוציאי ס"ת בעדת תימן או ספרד, מצאתי מעטים ביניהם הרגילים לומר את הפסוק הנז' הראשון: "ישמח הר ציון תגלנה בנות יהודה למען משפטיך" מוסיפים בטעות את שם "ה'". קרוב לודאי שטעות זו קיימת בגלל סיומת הפסוק השני הדומה לו מאוד המסתיים במילה "ה'".

יש כאן חשש עיוות פסוק שאינו קיים וגם הזכרת שם שמים לבטלה. ולשומעים ינעם.

2) פסוק הנמצא בפרשת האזינו ומצוטט פעמים בתפילה, וכן אצל עדת תימן הקורא הראשון בתורה, פותח בו לפני ברכות התורה: "כי שם ה' אקרא הבו גודל לא / להינו" יש להטעים את המילה: "הבו " מלרע! כמו כל "הבו" בפרק הידוע "מזמור לדוד הבו לה' בני אלים..."

חלוקת המשפט בצורה נכונה

חלוקת המשפט, בצורה לא נכונה, מסלפת את הרעיון המקורי ומשבשת עד כדי גיחוך, או חלילה אפילו "כפירה" כביכול!

"מודה... שהחזרת בי נשמתי בחמלה - רבה אמונתך!"

בכל הברכות בנוסח "אשר קדשנו.."יש לחלק את הברכה: לשלוש פעמים שלוש מילים

ברוך אתה ה' - א - להינו מלך העולם - אשר קדשנו במצותיו -

(ורק אח"כ) וצונו, על...

מכאן והלאה קוים בין המילים, פירוש: הפסקה קלה

"א - להי! - נשמה שנתת בי, טהורה..."

"אדון עולם, אשר מלך, בטרם - כל יציר נברא"

(חשש לביטוי של כפירה אם נאמר: "אשר מלך, בטרם כל, יציר נברא")

"ה' - יחתו מריביו. עליו בשמים ירעם. ה' - ידין אפסי ארץ".

אנא - בכח גדולת ימינך

אביי - הוה מסדר... (שלא יישמע שם הוי'ה)

"כי כל אלהי העמים אלילים - ו (א) - ד - ני - שמים עשה"

יודוך עמים - א / להים... יודוך עמים - כולם...

יזמרך כבוד ולא ידום - ה' א - להי לעולם אודך

תהלה לדוד - ארוממך א - לוהי המלך...

"שומר ה' את כל אוהביו - ואת כל הרשעים ישמיד"

"ואנחנו נברך י - ה, מעתה ועד עולם. - הללוי - ה" (ראה הערה להלן בקדושה)

ברוך - שם כבוד מלכותו - לעולם ועד

א - ד - ני - ימלוך לעולם ועד..."

"א - ד - ני - שפתי תפתח, ופי - יגיד תהלתך"

"אתה - גִּבּוֹר לעולםא - ד - ני.."

הסבר: כך יש להפריד בין 4 המילים! והקורא בהפרדה אחרת, כגון: "אתה גבור - לעולם א - ד - ני" אינו אלא טועה, וטעות לעולם חוזר, הוכחה: במילה 'גִּבּוֹר' האות הראשונה "גּ" מודגשת. סימן, שיש להפסיק בין "אתה" ל"גּבור", וכן מצאנו פעמים רבות הפסקה בין ""אתה" למילה שתבוא אחריה.

בד"כ יש לשים לב. כל משפט של פנייה, המתחיל במילה "אתה" יש לעצור שם כאילו מנוקד בסימן קריאה.

וכן הרבה פעמים נמצא את המילה: "א - ד - ני" פנייה לאדון הכל - יכול, עם סימן קריאה!

"והחכם עיניו בראשו" לדעת להבחין בכל ענין מה משמעותו.

וכן נמצא פרקי תהילים המתחילים במילה "לדוד."או "לדוד מזמור."או: "מזמור לדוד."כביכול, יש אחריהם נקודה. האומרת כי המזמור נכתב ע"י נעים זמירות ישראל דוד המלך. לכן אחר ביטויים כאלה, נקפיד לעצור וליצור הפסקה.

"לדוד. - אליך א - ד - ני - נפשי אשא...".

"לדוד מזמור. - ל (א) - ד - ני הארץ ומלואה, תבל ויושבי בה...".

כן מצאנו זאת בביטויים דומים לתואר הקב"ה.

בד"כ יש לשים לב לכל משפט המתחיל במילה "אתה" שיש לעצור שם כאילו מנוקד בסימן קריאה.

וכן הרבה פעמים נמצא את המילה: "א / ד / ני" פנייה לאדון הכל - יכול, עם סימן קריאה!

. "והחכם עיניו בראשו" לדעת להבחין בכל ענין מה משמעותו.

כגון "הטוב! כי לא כלו רחמיך. המרחם! כי לא תמו חסדיך.

א - לוהי! נצור לשוני מרע...

א - ל! הורתנו לומר מידות שלוש עשרה...

א - לוהי! בך בטחתי אל אבושה...

הורנו! (פירוש: אבינו) בזעקנו לך...

י - ה! דע את אשר ידעוך...

אבינו! אב הרחמן! הראנו אות לטובה...

ובמיוחד. בפניה שבפתיחת קטע תפילה:

א - לוהינו וא - לוהי אבותינו!

רבונו של עולם!

בקדושה: ימלוך ה', לעולם - א - לוהיך ציון, לדור ודור -

ורק אח"כ יאמר: "הללוי - ה"!

הסבר: "הללוי - ה" מילה המביעה כאן סוף משפט או ענין, ואין לה קשר למילים הקודמות.

הפירוש הוא: "א - לוהיך ציון, ימלוך, לדור ודור, " במקביל לתחילת הפסוק: ימלוך ה' לעולם". ופסוק זה אינו מתכוון שאנחנו נהלל את ה' מדור לדור... זה אכן חשוב מאוד אך אין זו כאן כוונת הפסוק.

ראה כל הפרקים המתחילים והמסיימים במילה: "הללויה".

בקטע "מודים" מה מקומו של הביטוי "ערב ובוקר וצהריים"? למה הוא מתייחס?

אין הוא מתייחס למשפט הסמוך אליו מאחור ("ועל נפלאותיך שבכל עת...") אלא ביטוי זה שייך לתחילת הקטע "מודים אנחנו לך... ערב ובוקר וצהריים..."

פירוש: אנחנו מודים לבורא עולם 3 פעמים ביום, בשלושת התפילות הקבועות, בערב בבוקר ובצהריים.

לקט הארות חשובות מהרב אליקים שליט"א

סיומי ברכות:

"ברוך אתה ה' גואל ישראל ולא גאל ישראל

"ברוך אתה ה'. רופא, - חולי עמו ישראל"

ברוך אתה ה', מקבץ - נדחי עמו ישראל

"ברוך אתה ה', מלך - אוהב צדקה ומשפט"

"ומלפניך מלכנו - ריקם אל תשיבנו"

"ברוך אתה ה', מצמיח - קרן ישועה"

"מודים אנחנו לך..."שלושת מילים אלה, חטיבה אחת ללא הפרדה.

בברכת כהנים:

ברכנו בברכה המשולשת... האמורה לאהרון ובניו הכהנים - עם קדושיך - כאמור:

יאר ה' - פניו...

ישא ה' - פניו...

ושמו את שמי... ההטעמה מלרע... הוזכר

"יְבָרֶכְ - ךָ" השוא נח משום שהסגול שלפניו תנועה קטנה

"יָ - אֵר" למרות שמילה זו היא מלרע, מאריכים מעט בהברה הראשונה, ביו"ד. כיון שהקמץ תנועה גדולה, מה שאין כן במילה: "יִשָּׂא" שהחיריק החסר הוא תנועה קטנה והנ"ון נבלעה בש"ין (משורש: "נשא") לכן אין להאריך כלל ביו"ד.

"וִי - חֻנֶּךָּ" הוא"ו במתג והיו"ד נחה ואינה נהגית, ויש להדגיש הנו"ן.

א - להי! נצור לשוני מרע...

בתחנון: לפני שלוש עשרה מידות אנו מצטטים פסוק "וירד ה' בענן, ויתייצב עמו שם. ויקרא בְשֵׁם - א - ד - ני" (בי"ת רפויה) (שמות ל"ד, ה).

אין לקרוא..."ויקרא - בשם ה'".

כך נאמר על אברהם אבינו שקרא בשם ה' לעולם כולו. שם (בראשית י"ב, ח) צריך להקפיד ולקרוא "... ויבן שם מזבח, ויקרא - בְּשֵׁם ה'" (בי"ת דגושה).

הבחנה בהפרדת שמות ה' בשלוש עשרה מידות

כאשר קוראים את שמות ה' הכתובות זה אחר זה יש להבחין ולהפריד ביניהם ולקרוא: "ה" - "ה", א - ל רחום וחנון..

"אל תזכָּר לנו עוונות ראשונים" בקמ"ץ קטן ולא בחול"ם (הוזכר לעיל)

"יענהו משמי קדשו, בגבורות - ישע ימינו"

ברוך א - ד - ני - יום יום יעמס לנו

הערה: הביטוי השגור: "ברוך א - ד - ני יום יום!"בא בהשפעת הפסוק "ברוך א - ד - ני - יום יום יַעֲמָס - לנו...".

"יעמס" פירוש: נושא, נוטל, כמו "וינטלם וינשאם.."כמו אב הנושא את בנו על כתפיו, כך הקב"ה נושא אותנו.. עיין רש"י שמות י"ט, ד': "ואשא אתכם על כנפי נשרים...".

"א - ד - ני, הושיעה! המלך! - יעננו בְיוֹם קראנו" ולא: המלך יעננו - ביום קראנו" (חידוש להרבה אנשים!)

הערה: האות הראשונה "ב" במילה "בְיום" היא רפויה, זאת אומרת שהיא סמוכה למילה הנמצאת מאחוריה, מאותיות אהו"י, באה בצמוד למילה: "יעננו"! אם היתה הפסקה, בין "יעננו" למילה "ביום" היתה האות "ב" צריכה להיות מודגשת, כדין בג"ד כפ"ת בראש מילה. ולכן ברור שהמילים "יעננו בְיום קראנו" סמוכות וצמודות.

לקט פסוקים שיש לשים לב להפסקה, כדי להתכוון למשמעות האמיתית

באמירת הקרבנות "אביי - הֲוָה מסדר..."

כדי שהיו"ד האחרונה במילה "אביי" לא תצטרף למילה הסמוכה לה "הֲוָה" ויתקבל שם הוי"ה

(סביר להפסיק כאשר הוגים את המלה "אביי" מלרע אולם אם הוגים את המילה "אביי" מלעיל כמו בנוסח תימן, אין להקפיד במיוחד להפריד כי האות "י" האחרונה של "אביי" כי היא מאוד "חלשה")

"ב"הודו" "כי כל אלהי העמים אלילים" - וה' - שמים עשה"...

"למען יזמרך כבוד ולא ידום - א - ד - ני א - להי, לעולם אודך".

בכל הקדושות "קדוש - קדוש - קדוש ה' צ / באות - מלוא כל הארץ כבודו"

"... ויאכילהו - מחלב חיטה, ומצור - דבש אשביעך".

"לדוד! ה' (הוא), אורי וישעי".

".. נהרות ימחאו כף, יחד - הרים ירננו" ".. אור זרוע - לצדיק, ולישרי לב - שמחה".

"מקולות מים רבים - אדירים משברי ים".

"... צדיק - כתמר יפרח, כארז בלבנון - ישגה...".

".. חונה מלאך ה' - סביב ל (י) ריאיו ויחלצם".

"מן המצר קראתי י - ה, ענני במרחבי - ה".

"א / ל - א - ד - ניויאר לנו"

"נפשי לה' - משומרים לבוקר, שומרים לבוקר".

פירוש: הערגה שלי לה', גדולה יותר, מאשר שומרי המשמרת האחרונה המצפים לאור הבוקר. (מי ששמר פעם במשמרת אחרונה, חש את התחושה הזאת).

בפרק למנצח על הגיתית: "כי טוב יום בחצריך, מאלף" - ורק אחרי הפסקה קלה, אנו ממשיכים: "בחרתי הסתופף..."והפירוש: להסתופף בבית ה', ללמוד תורה, אפילו יום אחד שווה יותר מהקרבת אלף עולות... (הוזכר לעיל בפרק הטעמת ההברה הנכונה)

נצרף בזה הערות של ר' צבי שביט משילה:

1) "... המלך היושב על כסארם ונשא (הביטויים 'רם ונשא' מתייחסים למלך ולא לכסא).

2) שוכן עד - מרום וקדוש שמו (עד=נצח, ולא כפי שרבים אומרים "שוכן עד מרום, וקדוש שמו. כאילו ה' שוכן רק עד המרום).

3) הבוחר בשירי זמרה, מלך, יחיד, אל, חי העולמים מדובר בארבעה תארים נפרדים).

4) בסליחות: יש להטעים מלעיל "בינה הגיגינו.." (ולא: בינה... מלשון בינה יתירה)... כמו בפרשת "האזינו": בינו שנות דור ודור...".

5) "... א - ל חי וקיים תמיד, - ימלוך עלינו לעולם ועד...".

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 4.
ליצור בושה אגו בורא עולם לשים לב ל לדעת נפרדים חוויות מלאכים קריאה הרגשה חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
... תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב מה זה ספר ליקוטי תפילות ומה הקשר שלו לליקוטי מוהרן? ספר ליקוטי תפילות נכתב על ידי רבי נתן, שהיה תלמידו של רבי נחמן מברסלב. הספר הוא למעשה אוסף של תפילות המבוססות על התורות שמופיעות בספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן. הרעיון המרכזי הוא שרבי נתן לקח את הרעיונות הרוחניים והמופשטים שנאמרו על ידי רבי נחמן, והפך אותם לתפילות מעשיות. לדוגמה, אם רבי נחמן כתב שתועלת של מצוות הציצית היא השגת רוח הקודש, רבי נתן ניסח את זה כתפילה: אלוהים, עזור לי להתחזק במצוות הציצית כדי שאזכה לרוח הקודש. מה המשמעות של לעשות מהתורה תפילה לפי רבי נחמן? המשמעות של להפוך תורה לתפילה לפי רבי נחמן היא להפוך ידע תיאורטי ורעיונות מופשטים למשהו אישי ופרקטי שניתן ליישם בחיים. תפילה היא ביטוי של רצון. כשאדם מתפלל, הוא מביע את רצונותיו בצורה מפורשת. כאשר רעיון הופך לתפילה, הוא הופך מרעיון תאורטי לרצון מוחשי שהאדם מתאמץ לממש אותו במציאות. לדוגמה, אם האדם שמע בהרצאה שחשוב להיצמד לאמת, הוא יכול להפוך זאת לתפילה אישית: אלוהים, תעזור לי להיצמד לאמת בחיי היום - יום. כך הרעיון הופך לדבר שניתן לפעול על פיו. למה ספר ליקוטי תפילות עשוי להיות מיותר ומזיק? מצד אחד, יש טענה שסוג התפילות שנמצא בליקוטי תפילות מיותר, משום שאם האדם מבין לעומק את הרעיונות, הוא יכול ליצור את התפילות בעצמו, ללא צורך בתפילות מוכנות מראש. מצד שני, הטענה היא שהתפילות עלולות להיות אפילו מזיקות, משום שהן עלולות לגרום לאדם להאמין בקיומו של אלוהים, או לחשוב בטעות שאלוהים באמת יעזור לו לפתור את בעיותיו. דבר זה עלול ליצור תלות פסיכולוגית ובלבול מחשבתי. לדוגמה, כשאדם מתפלל שאלוהים יעזור לו לקיים מצווה מסוימת, הוא יכול להתחיל להאמין שאלוהים קיים ושהוא פותר בעיות, ואז האדם לא ייקח אחריות מלאה על מעשיו ועל המטרות שהוא מציב לעצמו. מה היתרון והתועלת של קריאת ליקוטי תפילות? היתרון בספר ליקוטי תפילות הוא בכך שהוא גורם לאדם להבהיר לעצמו את רצונותיו האישיים והאמיתיים. כאשר האדם אומר את התפילות האלה, הוא בעצם מעבד את המידע ומחדד לעצמו את הרצונות שלו. לדוגמה, אם רבי נחמן אמר שחשוב להסתכל בשכל שיש בכל דבר, והתפילה אומרת: אלוהים, עזור לי להסתכל בשכל שבכל דבר, אז האדם שחוזר על התפילה הזו מתחיל לחשוב באמת איך הוא יכול ליישם את הרעיון הזה במציאות שלו. יתרון נוסף הוא בכך שהתפילה מעוררת אצל האדם את הקונפליקט הפנימי. לדוגמה, אם בספר מופיעות שתי תפילות מנוגדות, אחת על פיתוח השכל ואחת על זריקת השכל, האדם שיתפלל את שתיהן יגיע לקונפליקט פנימי שיחייב אותו להחליט ולברר לעצמו במה הוא באמת מאמין ובמה הוא באמת רוצה להתמקד. איך להפוך רעיונות מתורת רבי נחמן ... מופשטים ולהוריד אותם למעשים קונקרטיים, כי בלי יישום, הרעיונות נשארים בגדר דמיון ולא תורמים באמת לאושר האמיתי. מה הרעיון המרכזי מאחורי ליקוטי תפילות לפי אליעד? הרעיון המרכזי שאליעד מציג מאחורי ליקוטי תפילות הוא שאדם לא צריך להסתפק בשמיעה פאסיבית של רעיונות אלא עליו להפוך אותם לרצונות אמיתיים ולפעולות מוחשיות. כל רעיון שנשאר ברמה המופשטת הוא חסר ...
יום כיפור - למה צום יום הכיפורים הוא רע + כפירה באלוהים + גיהנום
... לגיהנום, אם כי חלש יותר. אלו שצמים מתוך אמונה שיש אלוהים שהוא רע או שיש להיזהר מכעסו - אלו אנשים שחושבים שאלוהים עושה רע ולכן חייבים להתפלל ולצום, ודווקא הם נכנסים לגיהנום האמיתי, החזק והמשמעותי ביותר. מה ההבדל בין האלוהים היהודי לאלוהים האמיתי? לפי ... אלוהים שמפריד בין טוב לרע. אדם שבאמת מבין את אלוהים האמיתי אינו מפחד, כי הוא יודע שכל מה שקורה בעולם הוא ביטוי של טוב אינסופי. למה תפילות ובקשת סליחה הן ביטוי לכפירה? אליעד כהן טוען שהמנהגים של יום כיפור, כגון תפילות ובקשות סליחה מאלוהים, הם כפירה מוחלטת. אדם שמבקש סליחה בעצם טוען שהוא עשה משהו בכוחות עצמו, נפרד מאלוהים, ולכן ... של אלוהים עצמו. כלומר, האדם הוא לא ישות נפרדת שצריכה לבקש סליחה, כי אלוהים הוא זה שעושה הכל כל הזמן. אליעד מביא דוגמאות לכך: האדם מתפלל לאלוהים שיסלח לו על חטאיו, אבל בעצם אלוהים הוא זה שיצר את החטאים האלה, אז על מה בדיוק הוא מבקש סליחה? האדם מתפלל לאלוהים שיציל אותו או יעזור לו, ובכך הוא טוען שאלוהים לפעמים עושה רע ולפעמים טוב, מה שמייצג תפיסה כופרנית שמפרידה ... הסליחה והכרת הטוב, הוא תוצאה של אי - הבנת האמת הפשוטה: הכל אחד והכל טוב תמיד. כאשר אדם מבין זאת לעומק, הוא כבר אינו זקוק לא לצום, לא לתפילות ולא לפחדים, כי הוא נמצא מעל הקונספטים של טוב ורע ומעל כל פחד. בסיכום דבריו, אליעד כהן מאחל לכולם להבין את האמת ... עושה טוב, אז אם הוא טוב מה שייך להתחנן אליו לעזרה אתה לא סומך על אלוהים שייתן לך את מה שצריך? וכל שכן קל וחומר שהוא בכלל עושה שאתה תתפלל. ויש קונספט שני, להודות, כל הזמן להגיד תודה ותודה ותודה, ומה שייך להגיד תודה לאלוהים אם הכל טוב והכל אחד, זה ...
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
... הוא מפחד להיות חולה, הוא מנסה למצוא פתרונות שונים לפחד שלו. אדם עם אמונה מיסטית יחשוב שפתרון לפחד זה יהיה להתפלל , לקבל ברכות מרבנים, לקרוא תהילים, לשים חוט אדום, לשתות מים קדושים או לקיים מצוות. פעולות אלה נותנות לו ... אדם שמפחד להיות חולה, למשל, צריך להתמודד עם הפחד הזה באמצעות היגיון ומציאותיות, ולא דרך אמונות מיסטיות כמו תפילות או ברכות. כאשר האדם לומד להתמודד עם פחדיו באופן רציונלי, הוא יצליח להשתחרר לחלוטין מפחדים מיסטיים. האם אמונות מיסטיות הן בהכרח שגויות? אליעד מדגיש שזה בכלל לא משנה אם אמונות מיסטיות כמו ברכות של רבנים, קמעות, תפילות, קללות או קיומם של גנדן וגהינום נכונות או לא נכונות. הבעיה העיקרית היא התלות של האדם באמונה הזאת, התלות ...
זוגיות עם אשה חזקה / נשים חזקות / להיות אישה חזקה - האם "אישה חזקה" היא באמת חזקה או שזו רק אשליה? פמיניזים, נשים פמיניסטיות, מהי אישה חזקה? מהי חוזקה אמיתית? האם כדאי לבחור בת זוג "חזקה" או דווקא "חלשה"? האם פער כלכלי ומקצועי משפיע על הזוגיות? למה בני אדם מרגישים צורך בזהות מוגדרת? איך תודעה גבוהה משפיעה על יכולת ההכלה והסבל? מדוע אנשים רוצים להרגיש רע? מהו חופש אמיתי ומה ההבדל בין בחירה לשליטה? איך לצאת מהמטריקס? מה הופך אדם לחזק?
... עושה זאת בגלל בלבול פנימי וחוסר הבנה של המציאות. הצורך בזהות נוקשה ומוגדרת מעניק לו תחושת יציבות. הוא משווה זאת לאדם דתי שמקבל סדר יום ברור - תפילות , לימודים וחוקים. לעומת זאת, אדם שמבין את המציאות בצורה עמוקה כבר לא צריך להיאחז בזהות נוקשה. הוא יכול לפעול בהתאם ... מאמין - נובע מהבלבול. אדם שאינו מבין את המשחק של המציאות, מחפש לעצמו מסגרת קבועה שתיתן לו יציבות. זה כמו לבחור להיות דתי כי אז יש סדר יום ברור: תפילות , לימוד, כללים. הדמות משמשת ככלי ניהולי של המציאות. אך ברגע שאתה מבין את המשחק, אתה כבר לא צריך להיאחז בזהות נוקשה, אתה ...
אלוהים, אמונה באלוהים, תפילה לאלוהים, להאמין באלוהים, להתפלל באלוהים, כפירה באלוהים, האם יש אלוהים? האם אין אלוהים? אלוהים לא פראייר, אין מתנות חינם, אלוהים טוב ומיטיב
... אמונה באלוהים, תפילה לאלוהים, להאמין באלוהים, להתפלל באלוהים, כפירה באלוהים, האם יש אלוהים? האם אין אלוהים? אלוהים לא פראייר, אין מתנות חינם, אלוהים טוב ומיטיב האם אלוהים ... הוא לא יקבל כסף. אלוהים, לפי אליעד, פועל באותה הדרך: הוא לא ייתן לאדם מתנות חינם ללא מאמץ מצידו. האם אלוהים רוצה שנבקש ממנו עזרה? אליעד טוען שאלוהים לא זקוק לתפילות של האדם. הוא לא נמצא במצב של חוסר או צורך, ולכן אין לו שום סיבה אמיתית לכך שאנשים יבקשו ממנו דברים. אליעד מדגיש כי ... אנשים מפחדים להפסיק להאמין באלוהים? אליעד מסביר תופעה שבה אדם מתחיל להרגיש פחד כאשר הוא חושב להפסיק להאמין באלוהים. הוא מתאר מצב שבו האדם חושש שאם הוא יפסיק להתפלל או להאמין, יקרו לו דברים רעים כעונש. הוא מדגים באמצעות אדם שחווה חרדות ופחדים - האדם חושש שדברים רעים שקורים לו הם בגלל חטא או פעולה לא נכונה שביצע, והוא מפרש זאת כעונש מאלוהים. כך האדם נכנס למעגל של פחד וחרדה, שמחזק עוד יותר את התלות שלו באמונה ותפילה. האם אלוהים באמת מעניש אנשים? אליעד כהן מסביר כי האדם יוצר בעצמו את הפחדים והחרדות, וכי אלוהים כלל לא מעניש. הפחד ... לתלות את תקוותיהם וכוחם בכוח חיצוני, ולראות שהם בעצמם יכולים לעזור לעצמם. הוא מסביר שברגע שהאדם מבין שאלוהים האמיתי נמצא בתוכו, הוא מפסיק לפחד ולהסתמך על תפילות ואמונות חיצוניות. האם אמונה באלוהים יכולה להזיק? אליעד מציין כי אמונה באלוהים יכולה להזיק כאשר האדם מנצל אותה כקומבינה. הוא נותן דוגמה של אדם שחושב שאם יתפלל מספיק, הוא יצליח להשיג דברים בלי מאמץ אמיתי. הוא מדגיש שאמונה כזו מובילה לתוצאות הפוכות - כי האדם הופך תלוי בפנטזיה, ... שאמונה כזו עשויה למנוע מהאדם מלהשיג תוצאות אמיתיות, משום שהיא מונעת ממנו לפעול בכוחות עצמו. האם אלוהים נמצא רק בשמיים? אליעד מתייחס לתפיסה הרווחת של אנשים המתפללים ומסתכלים כלפי מעלה, כאילו אלוהים נמצא בשמיים. הוא מסביר שזו טעות, מכיוון שאלוהים - אם הוא קיים - נמצא בכל מקום ולא ... בדוגמה של הכותל המערבי, שבו אנשים שמים פתקים, כהמחשה לאמונה שאלוהים נמצא דווקא במקום מסוים, אך מדגיש שוב שאלוהים איננו מוגבל למקום ספציפי. האם אלוהים זקוק לתפילות של האדם? אליעד מסביר בבירור שאלוהים לא זקוק לתפילות של בני אדם. הוא משתמש בדוגמה ומסביר שאם אלוהים באמת כל יכול, אין שום היגיון בכך שהוא צריך שבני האדם יתפללו אליו או יבקשו ממנו משהו. התפילות והבקשות הן רק צורך של בני האדם, ולא של אלוהים. האדם זקוק לתפילות כי הוא איננו מבין עדיין את הטוב המוחלט של אלוהים. האם אלוהים אוהב שמנסים לקמבן אותו? אליעד מזהיר את האנשים מפני ניסיון לקמבן את אלוהים. הוא מתאר אנשים שמנסים להשיג מאלוהים טובות הנאה בדרך של תפילה או בקשה ללא מאמץ אמיתי. אליעד מסביר מתוך ניסיונו האישי, שאלוהים - אם הוא אכן קיים - לא אוהב את הגישה הזו. הוא טוען שגישה כזו היא חוסר כנות, וחוסר הבנה של מהות האלוהים והחיים עצמם. אלוהים, לפי אליעד, מחפש כנות אמיתית והבנה אמיתית, ולא משחקים ותפילות מתוך אינטרסים בלבד. האם יש אלוהים? האם אלוהים מעניש? להתפלל לאלוהים עוזר? איך להיות מאושר בלי אלוהים? אלוהים נותן מתנות חינם? ...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... שמנחה את כל הבריאה. למה השכל כה חשוב בהתקרבות לשם יתברך? ההתקרבות לשם יתברך, לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות ... את מה שמחייה את כל הדברים, הם לא שואלים למה אלוהים עצמו קיים? הדתיים אומרים, שאם אתה רוצה לנסוע בשבת זה יצר הרע, ואם אתה רוצה להתפלל לאלוהים בשבת זה יצר הטוב. אבל רבי נחמן אומר, לא. הכוונה ... נפש אתה תצליח לדעת. וכאשר האדם הולך עד הסוף, אז האני של האדם מתחבר אל החוכמה, שזה השכל של כל השכלים. ועל ידי זה מתקבלים כל התפילות והבקשות. הכוונה היא, שלכל אדם יש רצונות, והוא לא מקבל ...
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
... גם קודם! העניין הוא די פשוט, מה יביא אותך, מה הדרך שתביא אותך לחוויה של אחדות. והתשובה שהדרך המוחלטת שב 100% תביא אותך לחוויה, אין אפשרות שלא, וזה לא באמצעות מדיטציה, ולא באמצעות תפילות , או מצוות או שיגעון כזה או אחר כמו מנטרות וכדומה. הדרך המוחלטת להגיע להבנת האחדות, זה על ידי שהשכל של האדם הופך להיות יותר גדול. על ידי שהאדם מטיל ספק בכל דבר, כל ...
רבנים שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון יצחק, שמירת מצוות, לשון הרע, מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני שקר, רבנים מקובלים
... שמלכתחילה חיבורו לאלוהים היה חלקי או מזויף. איך מתיישבת הסתירה בין מעשים רעים לבין התנהגות רוחנית או תפילות חזקות? אליעד משתמש בדוגמא של אדם שמתפלל בכוונה חזקה במיוחד דווקא משום שהוא מודע לעבירותיו וחושש מתוצאותיהן. אנשים כאלה יכולים להיראות צדיקים גדולים במהלך תפילה או במעשים רוחניים מסוימים, ובמקביל לבצע עבירות חמורות בסתר. הוא מסביר שהפער הזה נובע מהעובדה שלבני אדם יש רצונות מנוגדים בתוכם: אדם יכול ...
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
... היא הכנסת פירושים דתיים סמויים לתכנים שלא קשורים כלל ללימודי יהדות. הוא נותן דוגמה מפורטת לכך, ומסביר שאם בשיעור מתמטיקה מופיע תרגיל שבו נשאל התלמיד כמה תפילות עולות לשמיים?, זוהי הדתה, כי מושגים דתיים הוכנסו לתרגיל בדרך סמויה וללא קשר לתוכן המקצוע הנלמד. מהי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תפילות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תפילות, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תפילות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, אימון אישי מומלץ, מטפל בנושא תפילות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 21:52:42 - wesi4