ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תסמינים של הפרעת חרדה ✔חרדת בחינות - מבוא ✔חרדת בחינות היא תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים. כתוצאה... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 חרדת בחינות - מבוא
חרדת בחינות היא תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים. כתוצאה ממנה התפקוד נפגע ונוצרת מצוקה וחרדה. מעריכים כי הבעיה מטרידה כ - 15% מהתלמידים והסטודנטים. החרדה מקשה על התלמיד בהתכוננות לבחינה ומקשה עליו לבצע את הבחינה באופן המייצג את מצב ידיעותיו הריאלי בנושאי הלמידה. לעתים עלולה החרדה "לשתק" את התלמיד עד כדי אי - יכולת מוחלטת לבצע את הבחינה או להתכונן לקראתה.

חרדת בחינות אינה תלויה ברמת האינטליגנציה של הנבחן.

תוכן עניינים:

1 הגורמים לחרדת בחינות

2 מאפיינים של חרדת בחינות

2.1 חרדת בחינות וחרדה

3 אבחון וטיפול

3.1 פרופיל האנשים שעשויים לפתח חרדת בחינות

3.2 אבחון של חרדת בחינות

3.3 טיפול בחרדת בחינות

4 דרכים להתמודדות עם חרדת הבחינות

5 תרומה אפשרית של הסביבה בהפחתת חרדת הבחינות

5.1 תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות

5.2 תרומת המורה בהפחתת חרדת הבחינות

5.3 מקומו של העידוד בהפחתת חרדת הבחינות

5.4 הקשר בין דימוי עצמי לחרדת מבחנים

הגורמים לחרדת בחינות:

חרדת בחינות נובעת מפרשנויות של הנבחנים את הבחינה כמצב מאיים. קשיים בלמידה לבחינה ובתפקוד פורה במהלכה עלולים להוליד פירוש שלילי של מצב הבחינה וכך לעורר חרדה. מצב זה עלול להוביל לקשיים בהבנת הבחינה, בשליפת החומר מן הזיכרון ובעיבודו לצורך מתן תשובות. בנוסף, תופעה זו קשורה בתכונות מולדות כמו "חרדה תכונתית", פרפקציוניזם ונטייה לפסימיות. החרדה מופיעה בשל הידיעה כי הופעל שיפוט על הביצוע של הפרט.

חרדת בחינות היא בעלת מספר רב של רבדים, המתפצל לשני מרכיבים מרכזיים:

המרכיב הקוגניטיבי - בא לידי ביטוי בגילוי דאגה. הרגש הוא מושג רציונלי מעיקרו שמעורבים בו יסודות של הערכה, בני האדם אינם מגיבים ישירות על גירויים או מאורעות, אלא על הערכות הניתנות להם, המתווכות בין הגירוי הראשוני לתגובה הרגשית או ההתנהגותית.

המרכיב הפיזי / ריגושי - בא לידי ביטוי בהגברת הפעילות של מערכת העצבים האוטונומית. התאוריות הפיזיולוגיות הנוגעות לחרדה התמקדו בבחינה של תהליכים המתרחשים בגוף האדם בתגובה על איום. הקשר בין ההיבט הפיזיולוגי להיבט הביוכימי הוא שתוצאתו היא הביטוי הפיזי הנגלה של החרדה

תלויות אישיות - חשש מאי עמידה בציפיות, השפעה מכישלונות קודמים, דימוי עצמי נמוך, תפיסה עצמית שלילית ותחרותיות יתר.

מאפיינים של חרדת בחינות:

חרדת הבחינות מתבטאת בכמה אופנים:

סימפטומים גופניים של חרדה ומתח כגון הזעה, עלייה בקצב הלב, כאבי בטן, בחילה, לחץ בחזה, חיוורון וכדומה.

תגובה רגשית כגון דאגה, לחץ ופחד.

שיבושים קוגניטיביים כגון שכחה, בלבול, פגיעה ביכולת הריכוז ועוד.

מחשבות מסיחות כגון דימוי קטסטרופלי של הכישלון העתידי במבחן ותגובות הלעג והנידוי שיבואו בעקבותיו.

ניסיונות הימנעות כושלים מהמצב מעורר החרדה, כגון התכוננות לא יעילה לבחינה, או הימנעות מוצלחת מהבחינה אשר גוררת את הפסד ההישג הצפוי ממנה.

חרדת בחינות וחרדה:

הקשר בין רמת הלחץ לרמת הביצוע: לחץ ברמה מתונה תורם לפעילות מועילה, אך ברמה גבוהה יותר הוא גורם לחרדה וחוסר אונים.

לחץ וחרדה נוצרים כתגובה לאתגרים ומכשולים בהם נתקלים בחיים - במצב זה האדם צריך לעשות מאמץ נפשי, גופני ורגשי כדי להסתגל, להתאים את עצמו, ולהמשיך הלאה בצורה מסתגלת. כל מצב שדורש הסתגלות יכול להוות גורם ללחץ וחרדה, משום שנוצר עומס על האדם בניסיון להתמודד. החרדה והלחץ עולים בדרך כלל משום שהמצב החדש מאיים על האדם שלא יצליח להסתגל, וכתוצאה מכך נוצר איום להיפגע ממשהו. לכן תלמידים עשויים להילחץ סביב מבחן חשוב שעליהם לעבור - הם עשויים להיות מאוימים מכך שלא יוכלו ללמוד או להתקדם בחייהם בעקבות הכישלון הצפוי. החרדה מבטאת פעמים רבות את האמירה 'אני חושש שלא אצליח להסתגל או לתפקד טוב מול האתגר הזה ולכן אפגע'. הבעיה נוצרת כאשר החרדה גבוהה מדי ופוגעת בתפקוד.

הביטויים של חרדה מתונה אינם מסוכנים אובייקטיבית, זהו מצב טבעי. יתירה מכך, מחקרים בתחום הפסיכולוגיה מלמדים כי לחץ הוא גורם חשוב שיכול לתרום לתהליך הלמידה, למקד את הקשב ולגרום למוטיבציה מועילה. כל זאת, בתנאי שהלחץ הוא בתחום אופטימלי. לאחר שהלחץ עובר את הרמה האופטימלית, נוצרת פגיעה בתהליכי הקשב, הזיכרון והתפקוד היעיל. במצב זה החרדה יוצרת מעגליות של סימפטומים והימנעות שמזיקים ודורשים טיפול. חרדה גבוהה שמתמשכת לאורך זמן יכולה לגרום לנזקים גופניים בלתי הפיכים.

אבחון וטיפול:

פרופיל האנשים שעשויים לפתח חרדת בחינות:

לא ניתן לבודד את מאפייני האישיות אשר גורמים או מנבאים הופעת חרדת בחינות. עם זאת, ניתן לקשור בהכללה בין תכונות כגון פרפקציוניזם, נטייה לאובססיביות, צורך לרצות את הסביבה, קושי לשאת תסכולים ונטייה אובססיבית - לחרדת בחינות. בנוסף, חרדת הבחינות מופיעה פעמים רבות אצל תלמידים וסטודנטים עם לקויות למידה או הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). במיוחד כאשר תלמידים אלו לא אובחנו בגיל צעיר ולא קיבלו עזרה מתאימה עלולה להיווצר דינמיקה של חרדת בחינות עקב היסטורית כישלונות ודימוי עצמי נמוך.

אבחון של חרדת בחינות:

חרדת בחינות איננה מוגדרת כהפרעה נפשית במדריך ההפרעות הנפשיות DSM. נראה כי ניתן לשייך אותה לקבוצת הפוביות השייכות להפרעות חרדה. יש לזכור כי חרדת הבחינות יכולה להופיע בעוצמות שונות ולגרום למצוקות ולקשיי תפקוד שונים, ולכן נדרשים אבחון והערכה להתאמת סוג והיקף הטיפול, וכדי לשלול גורמים כמו הפרעות נפשיות אחרות.

טיפול בחרדת בחינות:

על מנת לטפל בחרדת בחינות, קיימים טיפולים המתמקדים בניטרול זמני של הסימפטומים, כגון חוסמי בטא, וטיפולים המנסים לאתר את הגורמים לחרדה ולתקנם, כגון טיפול פסיכולוגי או טיפול קוגניטיבי - התנהגותי. קיימים גם טיפולים אלטרנטיביים, כגון EMDR.

כאשר הבעיה אינה בדרגת חומרה המצריכה טיפול, מקובל להמליץ לסובלים להתמודד עם החרדה שלהם, ובשום אופן לא לחמוק או להימנע מבחינות, משום שהתנהגות זו עלולה להחריף את החרדה.

ניתן להשתתף בטיפולים קבוצתיים על מנת ללמוד מניסיונם של אחרים ולקבל תמיכה פסיכולוגית מקצועית כדי לטפל במצב ולהתמודד עמו באופן יעיל.

דרכים להתמודדות עם חרדת הבחינות:

הבעיה בלחץ מתחילה כאשר הוא הופך לחרדה של ממש, מה שעלול לגרום לחוסר תפקוד. הגישות הטיפוליות מפנות מקום להתנהגות בונה ויעילה בכך שהן מתמקדות בהימנעות / הפחתת / הכחדת מכלול התגובות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות השליליות המכשילות את המטופל במהלך הבחינה או בהתכוננות אליה. ה'טיפים' הבאים אינם מהווים תחליף לטיפול פסיכולוגי.

נשימות עמוקות: נשימות עמוקות מקילות על החרדה. ניתן לתרגל את הנשימות בעזרת הפרחת בועות סבון (מתקן של ילדים לבועות). יש לנסות לייצר בועות גדולות ככל שניתן. כדי ליצור בועות גדולות, נדרשת נשימה עמוקה ושאיפה איטית. הליך זה פועל על המערכת הפרא - סימפטית וגורם לרגיעה.

להמשיך להתמודד: במצבי לחץ וחרדה התגובה הטבעית הינה הימנעות. אולם, כפי שהוסבר לעיל, אין להיכנע לנטייה זו וכדאי להתמודד עם חרדת הבחינות.

שימוש בתרופות - החרדה למעשה גורמת לחוסר איזון ברמת המוליכים העצביים במוח ועל ידי לקיחת תרופות אפשר להשיבם אל הנורמה, חשוב לציין שלקיחת תרופות ללא טיפול פסיכולוגי ומרשם מרופא מוסמך יכול להוביל להרעה במצבי החרדה.

שיחה - באמצעות שיתוף החרדה עם הסביבה הקרובה, אדם מכין את עצמו אל ה"לא נודע" ומסוגל לתכנן את פעולותיו בהתאם, מה שעוזר להפגת מתחים.

שכנוע עצמי - חזרה על אמירות מעודדות יכולה להביא את האדם להתגברות על רגשות לחץ ולשכנוע עצמי להצלחה.

דמיון מודרך - במצב של חרדה בעת הבחינה או בעיסוק כלשהו, עצימת העיניים, שמיעת מוזיקה מרגיעה, חשיבה על דברים נעימים, חיוביים ומהנים, גורמת לתגובות פיזיות המפיגות את המתח, שבעזרתן האדם יכול לחזור לעיסוקו בצורה יעילה יותר.

הרפיה - שחרור המתח הגופני מסייע להקלת החרדה.

היפנוזה - היפנוזה עוזרת על ידי כך שהיא גורמת לפתיחות וגמישות לרעיונות חדשים ומסייעת להתמודדות עם מצבי חרדה.

תרומה אפשרית של הסביבה בהפחתת חרדת הבחינות:

תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות:

כיוון שהילד לא נולד עם כלים לחיים ושבית הספר שם דגש בעיקר על החומר הנלמד ולא על הקניית אסטרטגיות למידה, ההורים נדרשים להיות יותר מעורבים ולספק לילד את הכלים, להיות לילד "מורים לחיים". ככל שההורים יהיו נוכחים יותר ובינם לבין הילד תהיה תקשורת טובה יותר, הם יוכלו לזהות את החרדה שהילד שרוי בה, ובכך לעזור בהקטנתה. זאת באמצעות שיחה על הקושי הלימודי והבחנה בהתנהגות מתוחה אצל הילד בעיקר בזמנים, כמו, בעת התכוננות לבחינה, יום הבחינה וכדומה. בעזרת יחסים טובים בין ההורים לבין הילד, הבנויים מחיזוקים, דיבוב הילד ודיבור על תחושותיו, טיפוח הרגלי למידה ופיקוח עליהם, הילד מרגיש יותר בטוח בעצמו והוא יוצר מחשבות חיוביות של הצלחה ולא של כישלון שיביאו אותו לפיתוח עצמאות, יכולת התמודדות ואחריות.

תרומת המורה בהפחתת חרדת הבחינות:

היות שתפקיד המורה כולל, העברת החומר הנלמד, מתן תגובה על הלמידה, חיבור הבחינות והערכתן על ידי ציונים, יש למורה קשר חזק לרמת חרדת הבחינות בכיתה. למורה כמה סוגי השפעות בתחום הדידקטי הבאות לידי ביטוי בהבנת התלמידים את החומר הנלמד והכנתם לבחינה וכן כתיבת בחינה שתתאם את החומר הנלמד, ומידת החשיבות שנותן המורה לבחינות ולהתנהגויות לימודיות אחרות. היחסים הבין אישיים בין התלמידים למוריהם גם כן, משפיעים על ההצלחה, התפיסה, מיקוד השליטה ועל הניבוי, שהתלמידים מייחסים לעצמם. מורה ידידותי, משרה רוגע ואילו מורה שיחסיו קרירים שבייחוד בהערכת בחינות הוא נתפס כמחמיר וקפדן, גורם להגברת החרדה בכיתה.

מקומו של העידוד בהפחתת חרדת הבחינות:

עידוד מעלה את ערך האדם בעיני עצמו. מתוך חוסר מודעות או חוסר תשומת לב, עלולים המורים, לעתים, לייאש תלמיד, לטעת בו אמונות שגויות ועל ידי כך לעלות את רמת החרדה. עידוד אינו פותר בעיות, אך הוא משפיע רבות על הפחתת החרדה שיביא לתלמיד סיוע ודרכי התמודדות.

הקשר בין דימוי עצמי לחרדת מבחנים:

נמצא כי ישנו קשר ישיר בין דימוי עצמי לחרדת בחינות. מאחר שהתלמיד סובל מדימוי עצמי נמוך הוא יבחר במסלולי לימוד קלים מידי - במטרה לא לאכזב ולא להתאכזב. הכישלון נתפס כ"הוכחה" לחוסר יכולת הן על ידי התלמיד והן על ידי הסביבה. הרגשת ה"אין סיכוי" מובילה לייאוש המגביר את הנטייה להתנהגות הימנעותית. דחיית הלמידה ל"רגע האחרון", שאינה מאפשרת ללמוד כראוי את כל החומר.
אינטלגנציה הרפיה הערכה עצמית העצמת הביטחון העצמי תחרותי אסטרטגיות לטפל בחרדת בחינות זיכרון הרגלים לחץ ופחד פחד להיכשל בבחינה בחינות בלק אאוט בלק אווט בלקאאוט חישכון חרדה חרדה לפני בחינה חרדה לפני מבחן חרדה ממבחן חרדה ממבחנים חרדות חרדות לפני בחינות חרדות לפני מבחן חרדת חרדת בחינה חרדת בחינות חרדת מבחנים טיפול בחרדת בחינות לחץ מבחינות לחץ ממבחן לחץ ממבחנים לטפל בחרדת בחינות פחד בחינות פחד להיכשל בבחינה פחד לפני מבחנים פחד מבחינות פחד מכישלון בבחינה פחד ממבחנים
להחליט בלי להתחרט, חרטה וקבלת החלטות, איך לקבל החלטה בלי לפחד להתחרט בעתיד? פחד מפני חרטה, מפחדת להתחרט, מפחד להצטער, פחד לקבל החלטה שגויה, לא מצליח להחליט, איך להיות שלם עם החלטה? איך לקבל החלטה בלב שלם? קבלת החלטות
להחליט בלי להתחרט, חרטה וקבלת החלטות, איך לקבל החלטה בלי לפחד להתחרט בעתיד? פחד מפני חרטה, מפחדת להתחרט, מפחד להצטער, פחד לקבל החלטה שגויה, לא מצליח להחליט, איך להיות שלם עם החלטה? איך לקבל החלטה בלב שלם? קבלת החלטות
...חרטה וקבלת החלטות, איך לקבל החלטה בלי לפחד להתחרט בעתיד? פחד מפני חרטה, מפחדת להתחרט, מפחד להצטער, פחד לקבל החלטה שגויה, לא מצליח להחליט, איך להיות שלם עם החלטה? איך לקבל החלטה בלב שלם? קבלת החלטות איך להתמודד עם הפחד להתחרט על החלטה בעתיד? אחד הפחדים המרכזיים אצל בני האדם הוא הפחד להתחרט על החלטה שהם מקבלים כרגע בעתיד. אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים נמנעים מקבלת החלטות או מתקשים להחליט, כי הם חוששים שבעתיד הם יתחרטו על מה שהחליטו. החשש הזה קיים כמעט...
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
...התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי איך למסור מידע לא נעים מבלי לפגוע ברושם החיובי? לעתים קיימות סיטואציות שבהן חייבים להעביר מידע שלילי או לחשוף חיסרון של מוצר, גם אם לא רוצים לעשות זאת. אליעד כהן מסביר שישנן דרכים ספציפיות להעברת המסר בצורה שתקטין את ההשפעה השלילית שלו, מבלי לשקר ומבלי להתחמק לגמרי מהתשובה. אפשרויות אלה נעות בין העצמת החיסרון באופן מוגזם ואבסורדי, לבין הקטנת החיסרון באופן עדין...
אין שכל אין דאגות - לדעת או לא לדעת מה טוב יותר? שכל או חוסר שכל?
...שכל אין דאגות - לדעת או לא לדעת מה טוב יותר? שכל או חוסר שכל? מי שיתבונן בעניין יראה כי אין שום הבדל מהותי בין לדעת הכל לבין לא לדעת שום דבר. ההבדל היחיד המהותי הוא, האם הידיעה חוסר הידיעה היא בשלמות או שלא. הסבר: כל הצרות של האדם נובעות לא משום שהוא יודע ולא משום שהוא לא יודע. הצרות נובעות משום שהוא יודע חלקית. מי שיודע הכל = מבין כל דבר = יודע את הסיבה של כל דבר = מבין את הטוב שבכל דבר = מאושר בשלמות. וגם מי שאינו יודע שום דבר = אין לו בעיה ספק...
התעוררות רוחנית, איך לזהות מורה מואר? למי להאמין, מחפש מורה רוחני, מורים מוארים, מורים רוחניים גדולים, איך לזהות שקרן? פסטיבל רוחני, שרלטנות רוחנית, שקרים רוחניים, חלום בתוך חלום
התעוררות רוחנית, איך לזהות מורה מואר? למי להאמין, מחפש מורה רוחני, מורים מוארים, מורים רוחניים גדולים, איך לזהות שקרן? פסטיבל רוחני, שרלטנות רוחנית, שקרים רוחניים, חלום בתוך חלום
...מחפש מורה רוחני, מורים מוארים, מורים רוחניים גדולים, איך לזהות שקרן? פסטיבל רוחני, שרלטנות רוחנית, שקרים רוחניים, חלום בתוך חלום איך לזהות מורה מואר ולמי להאמין? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלות שמעסיקות אנשים רבים בדרכם הרוחנית: כיצד לזהות מורה מואר, כיצד להבין אם מורה אמיתי או אם מדובר בשקרן, ומהם הסימנים המאפשרים להבחין בין אמונה נכונה לאמונה שקרית במורים רוחניים. הוא מדבר על השקרים הרוחניים הנפוצים, שרלטנות בתחום הרוחניות, והמציאות של פסטיבלים רוחניים...
בכי ללא סיבה, לבכות בלי סיבה, איך נוצר צורך לבכות בלי סיבה? למה אני רוצה לבכות בלי סיבה? איך נוצר בכי? סוגים של בכי, למה אני בוכה כל הזמן? לא יודע למה אני בוכה, למה אני בוכה בלי סיבה? איך לעצור בכי? לבכות ללא סיבה, הדחקה
בכי ללא סיבה, לבכות בלי סיבה, איך נוצר צורך לבכות בלי סיבה? למה אני רוצה לבכות בלי סיבה? איך נוצר בכי? סוגים של בכי, למה אני בוכה כל הזמן? לא יודע למה אני בוכה, למה אני בוכה בלי סיבה? איך לעצור בכי? לבכות ללא סיבה, הדחקה
...בלי סיבה, איך נוצר צורך לבכות בלי סיבה? למה אני רוצה לבכות בלי סיבה? איך נוצר בכי? סוגים של בכי, למה אני בוכה כל הזמן? לא יודע למה אני בוכה, למה אני בוכה בלי סיבה? איך לעצור בכי? לבכות ללא סיבה, הדחקה למה אנשים בוכים בלי סיבה? בכי ללא סיבה הוא מצב שבו אדם מוצא את עצמו בוכה בלי סיבה ברורה ובלי שהוא מצליח להבין מדוע הוא עושה זאת. לפי ההסבר של אליעד כהן, יש מספר גורמים שיכולים להוביל לבכי, וחשוב לזהות מהו הגורם כדי לטפל בבכי בצורה יעילה. מהם הגורמים...
אהבת חינם, שנאת חינם, לאהוב בחינם, לשנוא בחינם, למה אהבת חינם היא שנאת חינם? למה לא לאהוב בחינם? מה רע באהבת חינם? למה אהבת חינם זה רע? לאהוב בלי תנאים, האם אהבה היא שנאה? למה לא לאהוב בלי תנאים? האם לאהוב באהבת חינם?
אהבת חינם, שנאת חינם, לאהוב בחינם, לשנוא בחינם, למה אהבת חינם היא שנאת חינם? למה לא לאהוב בחינם? מה רע באהבת חינם? למה אהבת חינם זה רע? לאהוב בלי תנאים, האם אהבה היא שנאה? למה לא לאהוב בלי תנאים? האם לאהוב באהבת חינם?
...למה אהבת חינם היא שנאת חינם? למה לא לאהוב בחינם? מה רע באהבת חינם? למה אהבת חינם זה רע? לאהוב בלי תנאים, האם אהבה היא שנאה? למה לא לאהוב בלי תנאים? האם לאהוב באהבת חינם? מהי אהבת חינם ולמה היא שנאת חינם? אהבת חינם, כפי שמסביר אליעד כהן בהרצאה, היא רעיון שמבוסס על אהבה של מישהו מבלי שיגיע לו לקבל אותה. הכוונה היא לאהוב מישהו למרות שהוא לא עשה משהו שמצדיק את האהבה שלך כלפיו. אליעד כהן טוען כי אהבת חינם היא למעשה דבר רע, וכי כאשר אתה אוהב מישהו בחינם...
מה כדאי לרצות? איזה רצון הכי טוב, הרצון הטוב ביותר, לעשות משהו בשביל עצמך, להבין את עצמך, הרצון הוא השכל, השכל הוא הרצון, מדיטציה שקרית, ויפאסנה שקרית, השאלה הקשה ביותר
מה כדאי לרצות? איזה רצון הכי טוב, הרצון הטוב ביותר, לעשות משהו בשביל עצמך, להבין את עצמך, הרצון הוא השכל, השכל הוא הרצון, מדיטציה שקרית, ויפאסנה שקרית, השאלה הקשה ביותר
...לעשות משהו בשביל עצמך, להבין את עצמך, הרצון הוא השכל, השכל הוא הרצון, מדיטציה שקרית, ויפאסנה שקרית, השאלה הקשה ביותר מהו הרצון הטוב ביותר שכדאי לרצות? השאלה המרכזית שאליעד כהן מציג בהרצאה זו היא מהו הדבר שהכי כדאי לאדם לרצות. לפי אליעד, השאלה הזו בסיסית והכרחית מכיוון שכל החיים שלנו מבוססים על רצונות שונים, ובכל זאת, רבים מאיתנו לא מבינים את המקור העמוק של הרצון שלהם. איך אפשר לעשות משהו באמת עבור עצמך? כאשר אדם שואל איך לעשות משהו עבור עצמו, אליעד...
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
...תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי האם יש בכלל משמעות לתפיסת הזמן והאני? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בבירור מעמיק של שאלת מהות הזמן, התודעה, והקשר בין האני האמיתי לבין הרגע הנוכחי. אליעד מציג שאלות יסוד כמו מי אני?, האם הזמן באמת קיים?, האם העבר והעתיד קיימים או שהם רק אשליה?, ומוביל את השומעים להבין בצורה מפורטת מה בדיוק קיים עכשיו ברגע הנוכחי, מה ההבדל בין אני של העבר לאני של ההווה ושל...
הענקת יתר, ילד נכה רגשית, בני זוג נכים רגשית, איך לא לגרום לילד שלך להיות נכה רגשית? מהי נכות רגשית? איך נוצרת נכות רגשית? תלות רגשית, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לגדל ילד עצמאי, הדרכת הורים, אהבת יתר, לגדל ילד בריא נפשית
הענקת יתר, ילד נכה רגשית, בני זוג נכים רגשית, איך לא לגרום לילד שלך להיות נכה רגשית? מהי נכות רגשית? איך נוצרת נכות רגשית? תלות רגשית, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לגדל ילד עצמאי, הדרכת הורים, אהבת יתר, לגדל ילד בריא נפשית
...איך לא לגרום לילד שלך להיות נכה רגשית? מהי נכות רגשית? איך נוצרת נכות רגשית? תלות רגשית, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לגדל ילד עצמאי, הדרכת הורים, אהבת יתר, לגדל ילד בריא נפשית מהי נכות רגשית וכיצד היא נוצרת? אליעד כהן פותח בהסבר רחב לגבי משמעות המושג נכות רגשית. לדבריו, נכות אינה רק מצב פיזי שבו אדם מוגבל בתנועותיו או בתפקודו, אלא יכולה להיות גם מצב נפשי שבו האדם תלוי באחרים ואינו מסוגל להתמודד בעצמו עם המציאות. נכות רגשית מתאפיינת בחוסר ביטחון עצמי...
מבוי סתום / אי וודאות - מהו מבוי סתום מחשבתית? איך לצאת מכל מבוי סתום?
...איך לצאת מכל מבוי סתום? מבוי סתום = האדם מגיע לנקודה שאין לו מושג איך לצאת ממנה. מבוי סתום = האדם נמצא במצב שהוא אינו חפץ בו רוצה לצאת ממנו, אך לכל כיוון שאליו הוא פונה, הוא לא מוצא דרך לצאת החוצה. לא משנה להיכן פונה האדם, הוא במבוי סתום ואין לו דרך לצאת החוצה. מי נמצא במבוי הסתום? תשובה: השכל התודעה של האדם נמצאים בבית הכלא של המבוי הסתום. כאשר האדם אינו יודע מה לעשות = מבוי סתום. כאשר יש לאדם ספקות והוא אינו יודע את האמת ברמת וודאות מוחלטת שאין...
כרוניקה של כישלון נפלא וידוע מראש
...נפלא וידוע מראש גלית שחם כישלון הוא עניין יומיומי. הוא חלק הכרחי בתהליך למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו...
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...עצמית אובייקטיביות. מי שיתבונן יראה, כי לבן אדם קל הרבה יותר לייעץ בצורה טובה לאנשים אחרים, מאשר לתת עצה לעצמו. גם ביקורת, קל הרבה יותר להעביר על אדם אחר מאשר על עצמך. ולכאורה הדבר היה אמור להיות הפוך. כי הרי האינטרס שלך כאדם הוא קודם כל עבור עצמך, הרי ההצלחה שלך אמורה להיות חשובה לך יותר מהצלחתו של כל אדם אחר. ולכן על פניו, המצב היה אמור להיות הפוך, את העצות הטובות ביותר הינו אמורים לתת לעצמנו, וגם את הביקורת הטובה והמדויקת ביותר היינו אמורים להיות...
לבנון - סרט
...כמו שמלחמת וויטנאם באמריקה גרמה ליצירת גל סרטים מופלאים, החל מצייד הצבאים דרך אפוקליפסה עכשיו ועד קטר ובון וכל מה שבין לבין. לבנון ילדה שלושה סרטי מלחמה. כל אחד שונה. כל אחד מזווית אחרת. כולם עוסקים בשבר הנפשי שאחרי ותוך כדי המלחמה. שלושת הסרטים עוסקים בחייל הפרטי. בשבר שלו. ההתמודדות עם מה שהמלחמה מביאה לחייו ומה שהיא מנפצת. ב - ואלס עם בשיר הסרט רודף אחרי הזיכרון שנמחק כתוצאה מהלם קרב. ב - בופור בתוך ההתרחשות עצמה וגם בלבנון אנחנו בעיצומה של ההתרחשות...
תיקשור עם מדריכים רוחניים וישויות אור להכוונה רוחנית וריפוי
...מדריכים רוחניים וישויות אור להכוונה רוחנית וריפוי למרות שהמדריך הראשי מלווה אותנו לאורך כל חיינו הארציים, חלים שינויים בחשיבותם היחסית של המדריכים השונים לאורך חיינו, על פי הצרכים ההתפתחותיים שלנו. מסיבה זו קיימים גם מצבים בהם מדריכים מסוימים מתחלפים כאשר הצרכים שלנו משתנים. לצורך המחשה אביא מקרה מקורס תיקשור שהעברתי: אחת מתלמידותי סבלה מדיכוי ואף אלימות מצד בעלה. באחת מן המדיטציות שהנחיתי בקורס הופיעה לפניה מדריכה מקטגוריית נשמות הנפטרים, אותה לא...
אימון אישי לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו?
...יודעים מספיק על ילדינו? לאור ההתרחשויות האחרונות בקרב בני הנוער, אנו צריכים לשאול את עצמנו כהורים, מה מקור הבעיה בחברה שלנו? מה קורה לילדינו? מה אנו כהורים צריכים לעשות כדי שהדברים ייראו אחרת? אנו מגדלים את דור העידן הטכנולוגי, ילדים שיושבים שעות מול המחשב, מתקשרים דרך המחשב וחשופים לסכנות, ילדים החשופים מגילאים מאד צעירים לשתיית אלכוהול, יודעים, שומעים, נחשפים כבר בגילאי 9 לנשיקות צרפתיות ולעולם המין... איך אנו כהורים יכולים לעצור את הטירוף וללמד...
שחרור אחיזה - מה זה אומר? הסבר ראשוני למיומנות מספר אחת לחיים
...אחיזה? כל רעיון בו אנו מחזיקים שתפקידו לתת תוקף לקיומנו הפיזי יהיה אחיזה. האחזות בחומר עשויה לבוא על חשבון הכרה ברוח. כשאאמונה בנחיצות החומר מחליפה הבנה רוחנית של מקור הטוב והשפע בחיינו, של מקור הצלחתנו ועוצמתנו, כשתפיסת הקיום שואבת את כוחה וחיוניותה מתוך האייפון החדש שלנו, הגיפ וכד נקרא לזה אחיזה. אם אני מחזיק ה אייפון ככלי להשגת חשיבות עצמית, תחושת ערך וכד, הרי שיש בי צורך לאחוז בו. אחיזה יכולה להיות גם באנשים (ילדים, בני זוג), במראה חיצוני, מקצוע...
המעבר מאדם מקובע לאדם עגול
...האם זה בפינות? האם זה צד ימין? האם זה צד שמאל? כיצד אני יכול להפוך את הרבוע לעגול? איזה תוכנות אופי אני צריך על מנת לפרוץ את הקיבעון? איזה תכונות אופי אני מוכן לוותר על מנת לפרוץ את הקיבעון? איזה הוויות חדשות יעזרו לי על מנת לפרוץ את הקיבעון המחשבתי? באיזה חיה אתה בוחר שתעזור לך לפרוץ את הקיבעון המחשבתי? כיום אנו חיים בעולם מתכתי עם קיבעון מחשבתי כתוצאה מכך חיינו ונראים כמו שנראים. חוסר מאהבה החיים מלאי שיפוטיות ביקורת והלקאה עצמית פחד מלחיות אוב...
טיפול פסיכולוגי - גישות טיפוליות
...פסיכולוגי - גישות טיפוליות בהיותי פסיכולוגית, עברתי (ואני ממשיכה לעבור) הכשרה ארוכה שנועדה ללמד אותי כיצד לטפל באנשים ולסייע להם במצוקות שונות. מאז ומתמיד התעניינתי בקשר ההדוק בין גוף ונפש ובהשפעה ההדדית המתקיימת ביניהם. משיכה זו, בין השאר, הביאה אותי לבחור בתחום הפסיכולוגיה השיקומית, המתמחה בטיפול באנשים שעברו משבר כלשהו. המשבר יכול להיות גופני, נפשי, חברתי או משבר מסוג אחר. דוגמאות ספציפיות יכולות להיות: תאונת דרכים, מחלה כרונית, גירושין, פיטורין...
רייקי - חמשת עקרונות החיים של הרייקי
...של הרייקי 1. רק היום אחיה בהכרת תודה אומרים שמה שאתה רואה זה מה שיהיה. כאשר אנו חיים בהכרת תודה מתמדת ובהודיה על כל מה שיש לנו כרע ועל כל מה שגם נמצא בדרכו אלינו (כלומר על כל מה שאנו בוטחים ביקום כי יספק לנו), אנחנו ממגנטים אל חיינו שפע ומקבלים כל הזמן יותר ויותר. כמוכן ההודיה מקבעת את כל הטוב שכבר נמצא במציאותנו ומביאה אושר מודע על כל מה שיש וכל מה שבדרך, וכך יוצרת חיבור ואמונה גדולים לבריאה בורא יקום. במה שאנו מתמקדים מחשבתית לשם זורמת האנרגיה...
סינדרום ירושלים - מבוא
...- מבוא סינדרום ירושלים (או תסמונת ירושלים) הוא סוג נדיר יחסית של הפרעה נפשית, בה אדם (לרוב תייר או צליין) הנמצא בירושלים משוכנע שיש לו כוחות אלוהיים ומשיחיים, שמוטלת עליו משימה משיחית, או שהוא התגלמותה של דמות מספרי הקודש. תופעה זו היא מקרה פרטי של מחשבת שווא ושל שגעון גדלות, המופיעות בדרך כלל במחלות פסיכוטיות (כגון סכיזופרניה פרנואידית), ומובילות לעתים לצורך באשפוזו של הלוקה בה בבתי חולים לבריאות הנפש. הלוקים בתסמונת זו הם, על פי רוב, אנשים שלקו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תסמינים של הפרעת חרדה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תסמינים של הפרעת חרדה, האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תסמינים של הפרעת חרדה, דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, מאמן אישי לדיאטה, קאוצינג מומלץ בנושא תסמינים של הפרעת חרדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1230 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 07:00:55 - wesi4