ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תחושת שעמום ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12 ✔ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11. הקדשתי את הפרק הקודם... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12
ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11.

הקדשתי את הפרק הקודם לשתי המילים "הדברים האלה" שנזכרו בפסוק הפותח של פרשת העקדה. אברהם אבינו גילה את "הדברים האלה" וביקש להעבירם לילדיו לקרוביו, למכריו לאנשי עירו. הוא מצא בהם את "מסגרת החשיבה" האבודה, זו שהאדם התרחק ממנה ואיבד קשר עין עימה.

האדם ולמעשה איבד קשר עין עם "ההנאה" המקורית הבומבסטית, זו שנפשו דורשת, מבקשת... זו שאין לה מעצורים ואין לה גבולות, זו שנמשכת עד לאין סוף, זו שאין קו הפרדה מפריד בינה לבין יתר חלקיה הנמשכים עד לאין סוף, זו שנמשכת עד עולם ולא נעצרת לעולם. זו היא למעשה ההנאה המקורית המקיימת את הפועל התקני "ליהנות": אני נהנה כל עוד אני יודע שהנאתי לא תעצור. כלומר גם אם אקבל לידי את ההנאה הגדולה בעולם שעל אף גודלה מימדיה מוגדרים (כמות, גודל, זמן) - היא תהיה רחוקה מלענות על הפועל האנושי "ליהנות" כי אמורה היא להפסיק להתקיים בשלב מסויים, דבר שילך וינגוס מתחושת הנהנה ויעיב עליו... ויסוד ההנאה בהמשכיותה.

זכורה לכם מהפרק הקודם הדוגמה על ארבעת ימי החופשה בדיסני? ביום הרביעי האחרון מרגישים מועקה מסויימת בלב על כי החופשה עומדת להסתיים כבר היום ומטבע הדברים נהנים מהיום הזה פחות מקודמו השלישי, ובשלישי נהנים פחות מהשני עד שמגיעים ליום הראשון בו נהנים הכי הרבה על כי 4 ימי חופשה עוד לפנינו... אולם אפילו ביום הראשון לא מגיעים להנאה "התקנית" כי גם ביום הזה יודעים שהחופשה מוגבלת ועתידה להסתיים תוך ארבעה ימים לא יותר, והשאלה היא: איך נגיע איפוא להנאה התקנית בדיסני? אפילו 100 ימי חופשה מוגבלים הם...

- יש לגור אם כן בדיסני. באופן הזה ניתן להגיע להנאה התקנית מאזור השעשועים הזה, זו לכאורה התשובה אך עדיין היא לא תקנית, כי יש להוסיף לה גם את זאת:

יש לגור בדיסני לנצח בלי למות, כי עצם המודעות למוות מחבלת בגורם ההמשכיות... יש לבנות איפוא בית בדיסני ולקנות את סם החיים בשביל לחיות שם לעד, כך ניתן ליהנות מדיסני, זו התשובה התקנית. האם קיימת ישות אנושית עלי אדמות שיכולה להגיע למימדי ההנאה הזאת ולטעום ממנה?

כן! ילד בן אנוש מזהה את ההנאה התקנית הזאת וטועם הלכה למעשה ממנה, זאת כי אין הוא מודע לגורמים השונים המחבלים בגורם ההמשכיות שבשרשרת ההנאה. הילד זה יצור שחי באופוריה כי הוא אינו מזהה את האיומים עליו ולבטח אין הוא מודע לגורם החידלון, המוות - הגורם מס' אחד שמאיים על כל שרשרת הנאה והמשכיותה... הוא אינו מכיר את העיסוק בניטרול הדאגות... ילד זה יצור אנושי שחי בשלום אמיתי מושלם, לכן הוא נהנה הנאה תקנית מכל דבר גם מצעצוע פשוט, כי הוא רואה בהנאה מהצעצוע הזה כהנאה נצחית שלא תיגמר לעד. הוא צוחק מלוא פיו בקול רם, צחוק אמיתי, שום דבר באופק לא מעכב בעד הנשמה האין סופית שלו לקבל את מבוקשה.

אני מנסה לזהות ולהגדיר את ההנאה האנושית התקנית, המצרך הבלעדי של הנשמה האנושית. באופן הזה הגעתי עד הילד האנושי שהצליח הלכה למעשה להשיג לנשמתו את המוצר המושלם וליהנות ממנו, מכל דבר - צעצוע, טיול, מאכל...

למעשה לא המוצר הוא האחראי לתחושת ההנאה כי - אם תחושת ההמשכיות בהנאה ממנו היא הספקית לתחושת ההנאה, הוא יהנה כל עוד יודע שאף אחד לא יקח את הצעצוע מידו. עם זאת המוצר עצמו אינו אלא אמצעי הובלה לתחושת ההנאה, הראיה על זאת היא שכעבור פרק זמן הילד זורק את הצעצוע שבידו ומבקש צעצוע אחר, הוא משתעמם ממנו וכאילו פרק החיים של הצעצוע הסתיים. בבית הוא משתעמם ולכן הוא מבקש לצאת למרחב אחר, לרחוב... גם המאכל הכי טעים לא יוכל ליהנות ממנו עד אין סוף, במקודם או במאוחר יחוש שובע ולא ירצה עוד.

התחושה היא שישנה יד "שנייה" שמכוונת אותו לגיוון... היא מתקנת אותו וכאילו מעמידה אותו על מקור טעותו ומפצירה בו: ישנם עוד צעצועים, עוד שבילים, עוד אפיקים... אני קורא לזאת "כיד שנייה" כי אני מזהה בה את יד הטבע שאין לאדם אלא להתאקלם איתו ולקבל את מרותו... אין לנו מד שיכולים לשלוט בו ולכוון בו את השיעמום... אין לנו שליטה על תחושת השובע... גם הגוף האנושי שלנו - הוא חלק אינטגרלי מהטבע... גם הוא כפוף לטבע.

אם כן אני מזהה בזירת ההנאה התקנית שני גורמים: גורם אחד נמצא בשליטתינו, הוא הוא הרצון העצמי בהנאה מכל דבר, מכל צעצוע מכל מאכל... הילד מחזיק בצעצוע ומבחינתו שלא תיגמר הנאתו ממנו עדי עד, אבל כאן נכנסת לזירה "היד השניה" היא ידו של הטבע, ומכוונת אותו לכאורה להשתעמם מהצעצוע ולגוון... היד הזאת גם משביעה אותו ומפסיקה באחת את תחושת הנאתו מהאוכל... אנו מזהים את "היד"הזאת גם כמבוגרים, בהנאה מסקס למשל... גם מבוגר חש את תחושת השעמום האובייקטיבית שמכוונת את רצונו ואינה נשלטת על ידו.

אם כן, ואם נחזור לילד וצעצועיו, היד השניה הזאת וכאילו נוזפת בילד הזה ואומרת לו: מה לך לשחק עם הצעצוע הזה כל כך הרבה זמן, האינך רואה באופק צעצוע אחר - טיפש שכמותך! לך קדימה, גוון... מצא עוד צעצועים, עוד אופקים, נשמתך האין סופית ראויה לעוד, הגיוון יתאים לצורכה המקורי.

אני מזהה כאן התאמה סימטרית בין רצון האדם לטבע שבלעדי ידו המכוונת - הילד היה נשאר עם הצעצוע שבידו לנצח... התאמה זו מבורכת היא כי למרות טבעה הכופה - כפתה על האדם בסופו של יום לגלות הנאות מגוונות ואופקים שונים. אמור מעתה, האדם מוצא את יסוד הנאתו בתחושת ההמשכיות מהנאה מגוונת.

כלומר, לא אגיע לעולם אל ההנאה התקנית אם אדע שביכולתי להגיע רק לדיסני, ואפילו אבנה את ביתי שם... יסוד ההנאה שהיגענו אליו בפרק הקודם משנה איפוא כיוון, הגם ושומר על השלד המקורי שלו:

יסוד ההנאה בהמשכיותה. כלומר, הנאה שאין עוד סוג של הנאה אחריה - לא תגיע לפרקה.

עם הופעת היסוד המעודכן הזה, הילד מפסיד במשחק כי הוא מכיר רק צעצוע אחד, והכדור חוזר למגרשו של הבוגר, רק לו יש את האפשרות להגיע אל גורם הגיוון בזכות היידע והניסיון שצבר. אמור מעתה, יסוד ההנאה יכול רק להתפתח ולגדול עם הימים... המשך החיים הוא הערב היחיד לקיום היסוד הזה.

במילים אחרות, ללא "הנצחיות" אין קיום להנאה.

זהו הרובד הבסיסי ביותר אותו גילה אברהם אבינו דרך "מסגרת החשיבה" האבודה, זו שהאדם כה התרחק ממנה ודרך החזרה אליה כבר סבוכה ומפותלת. והוא צעק בקול רם "גיליתי! "...

הרובד הבסיסי של ערך "הנצחיות" הנגלה ע"י אברהם אבינו מתוך "מסגרת החשיבה" האבודה - מכוון לערך הפועל בעולם הזה, בעולם הגשמי שלנו זה שאנו חיים בו ומבקשים ליהנות ממנו, והרי אין הנאה תקנית שגורם הנצחיות נעדר ממנה.

מכאן ניתן להתבונן בנגזרת השיכלית העולה באופן ברור מהדברים: אין המדובר בנצחיות לחיי העולם הבא... המדובר בנצחיות בעולם הגשמי שלנו, בעולם הזה. "מסגרת החשיבה" שנגלית לעיני אברהם מכוונת לנצחיות בעולם הגשמי הזה. כלומר, במילים ברורות, וע"פ מסגרת החשיבה הזאת, הגוף האנושי אינו מתכלה, הוא מתקיים לעד. הגוף האנושי אינו מזדקן, אינו חולה, אינו מושפע מתחלואות העולם ולא מאסוני הטבע שלו. בראש הרשימה מככב הממצא הזה: אין לגורם "המוות" קיום במסגרת החשיבה הזו, יש המשך לחיים, המשך שאין לו סוף.

ממצאים אלה וללא ספק מנוגדים הם בתכלית הניגוד לכל מסגרת חשיבה אנושית, של כל המין האנושי מעודו ועד עצם היום הזה. וכשאני אומר מנוגדים "לכל המין האנושי" - אני מכליל בזאת גם את אדם וחוה הנזכרים בתורה בבראשית, הם לא קיבלו את מסגרת החשיבה הזאת והתנגדו לה, הטקסט התנכי מתעד את ההתנגדות הזו על כל שלביה.

אחריהם הופיעה עוד אישיות שהתנגדה למסגרת החשיבה הזאת וגם מאפייני ההתנגדות הזו תועדו בתורה. לאישיות הזאת קוראים "קין" ודווקא לאחר שהרג את אחיו הבל - נגלתה לעיניו הטענה שדוחה מכל וכל את המסגרת הקדומה: אם אני בחרון אפי היגעתי לפשע הזה בו הרגתי את אחי את הבל, מי יערוב לי להנצל ממישהו שבחרון אפו גם יהרגיני! כלומר עצם הפשע שלי מרוקן את מסגרת החשיבה הקדומה מתוכנה, בה הנצחיות מככבת ולמוות אין קיום... והרי להבל לא היה ערב!

התורה מתעדת לאחר מכאן אנשים שחייו שנים רבות בתוך מסגרת החשיבה הזו ועל פיה, אך מצאו בסופו של דבר את מותם גוועו ומתו, או בלשונינו - התנתקו ממסגרת החשיבה הנצחית, קרסו ומתו.

אחריהם מגיע האדם הראשון ששאף לשרטט את "התרשים" המקורי למסגרת החשיבה המדויק, דרכו חשב לחזור אליה. לתרשים הזה קוראים בימינו "תיאוריה", ולאיש הזה קראו נח.

לאחר דור המבול של נח, מתעדת התורה את דור הפלגה שביקש לבנות מסגרת חשיבה חלופי משלו.

בתוך זאת ובימים ההם מגיח איש אחד ושמו אברהם, ומגלה את מסגרת החשיבה האבודה, זו שהאדם יכול להגיע במסגרתה אל ההנאה התקנית שהנצחיות ערבה לקיומה... הוא מגלה את מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורתית, והפרק של "עקדת יצחק" מתעד את התנסותו עימה ברמה הפרקטית. (פרקטיקה: ניסיון מעשי, היינו כאשר מעמידים את התיאוריה למבחן המעשי).

על מנת לעמוד על המבחן המעשי הזה שפרק העקדה מתעד אותו, עלינו להקדים ולבחון שני עניינים שמקשרים אותנו עם הנושא הזה.

א. מהי מסגרת החשיבה התיאורטית הזו... זו שדחה אותה האדם מעודו ועד עכשיו, זו שלא יכל המין האנושי לחיות איתה \ להתמודד עימה \ לאמצה.

ב. ואם והצליחו מתי מעט להגיע אל מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורטית ולשרטט את תרשימה, מדוע הם קרסו ומתו בסופו של דבר? והרי טמון במסגרת הזו גורם הנצחיות, מדוע לא ניצלו את התיאוריה הזאת והפכו אותה לפרקטיקה, לא היה להם כדאי? מה מנע מהם ליהנות מהחיים ולחיות לנצח? מה עמד בין התיאוריה שהיתה בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם...

באחד האתרים שפרסמתי בהם את סדרת "עקדת יצחק" ובפרק האחרון יא נשלחה התגובה הבאה: "לא הבנתי איך כל זה קשור לעקדה".

על התגובה הענינית הזאת עניתי: "את עשרת הפרקים האחרונים כתבתי בשביל להכין את הרקע לביאור שתי המילים (הדברים האלה) מהפסוק הראשון של פרשת העקדה". כמעט חצי העבודה עשיתי...

א. מהי מסגרת החשיבה התיאורטית.

על (א) עניתי כבר ובאופן מלא על פני שלושה פרקים מלאים: השביעי השמיני והתשיעי. ובזאת מסתכמת "מסגרת החשיבה" ברמה התיאורטית:

לך בדרך שלך ותגיע למקום חפצך ללא עיכוב ומכשולים. לך בדרך שאתה הולך עליה ותגיע ללא עיכוב ומכשולים.

במסגרת החשיבה הזאת ניתן להבחין בקיצורי דרך "טבעיים" שמציעה התיאוריה הזאת. דהיינו לא צריך ואף לא כדאי לעשות קיצורי דרך "מלאכותיים" לדרך... במילים אחרות - מילים שלנו: אל לך לשקר או לגנוב או להתחנף או לרצוח... בשביל לקצר את הדרך לכאורה ולהגיע אל מחוז חפצך, אין זו הדרך.

זאת וגם זאת: קיצורי הדרך "המלאכותיים" והבלתי נאותים יובילו לדרך ללא מוצא וימנעו בעדך להגיע אל הדרך המקורית בה חפצת, אלה טבעם של הדברים.

לך בדרך ותגיע... לך ואל תשב, מסגרת החשיבה הזו מיועדת למי שנפשו שואפת הלאה - לא ליושב באפס מעשה.

ומה עם קיצורי הדרך המלאכותיים "והנאותים"... האם גם עליהם ניתן לוותר?

על התהיה הזאת עונה החלק הראשון שבמסגרת: כאן נעוצה הבחירה החופשית שלך, והבחירה היא בין הטוב ליותר טוב.

עד כאן החלק הראשון והמקובל שבמסגרת החשיבה, היינו זהו החלק המקובל כעיקרון על יד האדם.

החלק השני והבעייתי מבחינת האדם הוא שלפנינו, והתהייה הזאת תייצג אותו:

לך - ותגיע ללא עיכוב ומכשולים... ומה עם הגורל? ומה עם המכשולים הטבעיים? האקראיים? הבלתי צפויים? מה עם יד הטבע? מה עם אסונותיו? האם מצופה ממני להתעלם מכל אלה? האם מצופה ממני ללכת בגשם זלעפות אל מחוז חפצי?

לך - ותגיע ללא עיכוב ומכשולים... זה הטבע וזה דרכו. בדרך התקנית שלך אין מקום לגשם זלעפות. הרצון החופשי שלך יקבע באיזה מרחב תימצא, זו המציאות וכך היא עובדת.

כאן בנקודה הזאת קם קין וצעק: ומי יערוב לי להנצל ממישהו שבחרון אפו גם יהרגיני! ועל זאת נענה: רצונך החופשי יקבע באיזה מרחב תימצא אם ידידותי הוא או עויין.

בנקודה הזאת גם קם אדם וחוה וחוו את דעתם המלאה על מסגרת החשיבה העקרונית זו, שמשמעותה בעינם היתה להם לרועץ, היינו לניטרול החשיבה האנושית שלהם כבני אדם וניטרול שיקול דעתם! אנו רוצים לדעת ולבחור בין הטוב לבין הרע, ועל זאת נענו: קיימת במציאות בחירה אחת ויחידה בה רצונכם מעורב - היא בין הטוב לטוב ממנו, לרע כמהות אין ייצוג מלבד בדמיונכם הפרוע.

בנקודה הזו קם נח וביקש לטעום מפרי מסגרת החשיבה הזו. הוא ביקש מפת עזר שתעזור לו לפלס את דרכו אל המסגרת הזו, בתוך הדרכים העקלקלות שהסתבך בהם הוא ודורו... מסגרת החשיבה "הפותחת" של נח, קרובה היתה למסגרתו של קין, הוא ראה עין בעין איתו את הסכנות שבדרך ומי יערוב לו לצאת מהן... זהו מקור דרישתו למפה ברורה שתשרטט לו דרך נתונה בתוך סבך הדרכים. הוא ביקש לוותר על החשיבה העצמית כהיא זו לטובת הדרך הבטוחה אל ההנאה הצרופה, ובזאת הוא כשל.

משה רבינו התמודד עם מסגרת החשיבה הזאת בדרך ההתבודדות, היינו ביקש לבודד את עצמו מהמציאות הפרועה שאין לו שליטה עליה ועל ידי זה להגיע אל ההנאה הצרופה. הוא עשה זאת וננזף. זוהי פרשת המטה המפורסם שהתבקש להשליכו ארצה ולהחזיק בזנבו חזרה... בחיבורי האחרון עמדתי על הפרשה הזו והתבוננתי בה ארוכות.

ב. ואם והצליחו מתי מעט להגיע אל מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורטית ולשרטט את תרשימה, מדוע הם קרסו ומתו בסופו של דבר? והרי טמון במסגרת הזו גורם הנצחיות, מדוע לא ניצלו את התיאוריה הזאת והפכו אותה לפרקטיקה, לא היה להם כדאי? מה מנע מהם ליהנות מהחיים ולחיות לנצח? מה עמד בין התיאוריה שהיתה בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם...

אברהם אבינו היה אחד האנשים האלה שהגיעו אל מסגרת החשיבה הזו ברמה התיאורטית ואימצו אותה. אברהם אבינו גווע ומת, היינו לא הצליח לנצל את התיאוריה הזאת הטומנת בחובה את הנצחיות ולהביאה אל המבחן המעשי, הוא כשל ברמה הפרקטית, קרס ומת. וגם יצחק אבינו, ויעקב אבינו, ומשה רבינו, ואהרון הכהן, ויהשע בן - נון, ועוד מתי מעט... מדוע? הבה נרד לעומקם של הדברים, מה מונע מהאדם לקבל לידיו את ההנאה הצרופה מצרור החיים שכבר נמצאת בהשג ידו ולהביאה כפשוטה אל חיקו? מה מונע זאת מאינטלקטואל בעל קומה כמשה רבינו, כאברהם אבינו...

סימפטום העקדה, כך מכונה ע"י התורה, זוהי נקודת החיבור בין התיאוריה והמעשי, בנקודה זו מתגלם המניע הנגדי המונע מהאדם לפתוח את ידיו ולקבל אליהן את סם החיים. פרשת העקדה מנתחת באופן אנטומי מסודר את הסיפטום הזה ויורדת לפרטיו ושלביו.

סימפטום העקדה, סימפטום הידיים העקודות, הקשורות, הכבולות... לפנינו פרשה אנושית.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 13.
ידידות צחוק צורך עקרונות הרגשת שובע חופש הרצון לשאול ויתור קיום ליהנות דרך ללא מוצא עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
... של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים מה גורם לשעמום אצל ילדים ואנשים? איך להתמודד עם שעמום? שעמום הוא תחושה שהאדם חווה כאשר הוא ... המהותית היא תחושת חסר שהאדם חווה בכל זמן. כל עוד אדם לא מצליח למלא את החיסרון הזה, הוא יחווה תחושות של שעמום . אליעד מציין שהאדם תמיד יחפש משהו חדש שיענה על החיסרון שהוא מרגיש, אך כאשר הוא ימצא אותו, הוא לא ירגיש שמספיק לו, אלא יתחיל לחפש משהו נוסף. זהו מחזור אינסופי של חיפוש אחר הדבר ...
לשעמם את עצמך, לא לפחד משעמום, להתחבר לשעמום, להתחבר לכלום, תרגיל בהתבוננות פנימית, לא לעשות כלום, ליצור תחושת שעמום, מה לעשות בהתבודדות? איך להתחבר לעצמי? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות?
לשעמם את עצמך, לא לפחד משעמום, להתחבר לשעמום, להתחבר לכלום, תרגיל בהתבוננות פנימית, לא לעשות כלום, ליצור תחושת שעמום, מה לעשות בהתבודדות? איך להתחבר לעצמי? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות?
... לפחד משעמום, להתחבר לשעמום, להתחבר לכלום, תרגיל בהתבוננות פנימית, לא לעשות כלום, ליצור תחושת שעמום, מה לעשות בהתבודדות? איך להתחבר לעצמי? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות? מהו שעמום ולמה בני אדם כל כך מפחדים ממנו? ... הסיבה העמוקה לכך היא שהאדם מפחד להיות משועמם. כאשר כל הרצונות מתמלאים עד הסוף, נוצרת חוויית שעמום , והאדם מיד מתחיל לחפש משהו נוסף שירצה כדי לברוח מהמצב הזה. אליעד נותן דוגמה שאדם שירצה מיליון דולר ופנטהאוז, גם אחרי ... לשנות את המציאות, לא רק משום שהוא חושב שיהיה לו יותר טוב, אלא מפני שהוא לא יכול לשאת את תחושת השעמום . גם כשהאדם משוכנע שהוא פועל מתוך טוב ורע, לעומק הדבר, הרצונות נובעים מתוך דחף פנימי לברוח מהחוויה הריקה של השעמום. ... מנקודת מבט ייחודית המציעה ששעמום הוא כוח חזק שמניע את בני האדם לפעול ולרדוף אחר רצונות. החוויה של שעמום מנותחת ביחס לטוב ולרע, לצורך בשינוי ולמרדף הבלתי פוסק אחרי מטרות חדשות. נבחנת השאלה מדוע אנשים מתקשים להפסיק לרדוף ...
למה לא להטיל ספק ברע? להילחם בטוב, הטוב הוא הרע, יתרונות וחסרונות בהטלת ספק, למה לא להטיל ספק בטוב? מתי לא להטיל ספק ברע? מתי להטיל ספק בטוב? להטיל ספק בטוב וברע, להטיל ספק רק ברע, הטלת ספק, האם להטיל ספק?
למה לא להטיל ספק ברע? להילחם בטוב, הטוב הוא הרע, יתרונות וחסרונות בהטלת ספק, למה לא להטיל ספק בטוב? מתי לא להטיל ספק ברע? מתי להטיל ספק בטוב? להטיל ספק בטוב וברע, להטיל ספק רק ברע, הטלת ספק, האם להטיל ספק?
... לנו, אנחנו לא תמיד מצליחים להעריך אותם כראוי, ונוטים לקחת אותם כמובן מאליו. פעמים רבות אנשים אינם מפקפקים בטוב, מה שמוביל אותם לחוות תחושת שעמום או חוסר ערך. מה זה אומר להילחם בטוב? אליעד מדבר גם על המאבק בטוב. הוא טוען שלפעמים אנחנו צריכים ... אני מרוויח מזה? האם אני באמת מרוצה מזה? הטלת ספק בטוב יכולה לשמש כצורת בדיקה פנימית שתעזור לאדם להעריך את הדברים בצורה עמוקה יותר ולמנוע תחושת שעמום או חוסר הערכה כלפי החיים. מה הקשר בין המאבק בטוב ובין הרע? בסופו של דבר, אליעד מציין שהטוב והרע ...
אחדות של נפרדות, למה אי אפשר לא לרצות שום דבר באמת
אחדות של נפרדות, למה אי אפשר לא לרצות שום דבר באמת
... מה שמוכיח באופן ברור שהם כן רוצים משהו - גם אם הרצון הוא רק להוכיח לאחרים או לעצמם שהם לא רוצים דבר. למה מי שאינו רוצה דבר בכל זאת סובל משעמום? אליעד מסביר את הקשר הישיר בין לא לרצות כלום לבין תחושת שעמום . כאשר האדם מנסה לא לרצות שום דבר, הוא למעשה מנסה לשלול מעצמו את הדינמיקה הטבעית של המציאות, שהיא הרצון. ניסיון זה מוביל מיד לחוסר משמעות, ולתחושה שהמציאות משעממת וריקה מתוכן. אבל אליעד מדגיש שתחושת השעמום עצמה מעידה על כך שהאדם עדיין רוצה משהו, הוא רוצה לחוות תחושה אחרת או משהו מעניין. בכך מתגלה שוב הסתירה הפנימית: מי שאומר שהוא לא רוצה דבר, רוצה ...
משעמם לי בחיים, הפגת שעמום, להפיג שעמום, שעמום קיומי, חיים משעממים, שעמום מה עושים, עניין בחיים, החיים משעממים, שעמום בחיים, משמעות החיים
... למשמעות החיים? השעמום קשור ישירות למשמעות החיים, מפני שאם מחפשים משמעות מוחלטת, שלימות אינסופית, התוצאה תמיד תהיה תחושת שעמום או חוסר סיפוק, מכיוון שבעולם שלנו אין שום דבר מוחלט או אינסופי. אליעד מסביר שהבעיה היא בציפייה לקבל שלימות מוחלטת במציאות יחסית ומוגבלת. ... שעמום בכלל? אליעד אומר שבאופן מוחלט, האדם יכול להגיע למצב שבו אין לו ציפייה או רצון לשום דבר, ובמצב כזה אין גם תחושה של שעמום. מצב זה מתאפשר רק אם אתה מוותר על כל הרצונות שלך, ואז שום דבר לא משעמם וגם שום דבר לא מעניין באופן מיוחד. אבל הוא מדגיש שזה מצב מאוד קשה ... באמת משחררת מהשעמום? אליעד מדבר גם על הגישה של הכל שקר או הכל לא משנה. גישה זו, לדבריו, עשויה לשחרר באופן זמני מתחושת השעמום או חוסר הסיפוק, אבל היא אינה משחררת באופן מוחלט, מכיוון שגם ההרגשה הזאת היא זמנית. למעשה, רק אם האדם מגיע לתובנה מוחלטת, שהכל באמת חסר ...
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
... ולתת לעצמך להרגיש את השעמום בצורה נקייה. מה קורה כשאנחנו נשארים עם עצמנו בשעמום? כשאתה נשאר לבד עם עצמך ועם השעמום, תתחיל להרגיש תחושות פנימיות שמקורן ברצון לבצע פעולה כלשהי, להפסיק את תחושת השעמום . למשל, בתחילת התרגיל, כשאתה יושב בשקט, יש לך תחושת חוסר נוחות ורצון להפסיק את השעמום ולהתחיל לעשות משהו. המחשבות מתחילות להתרוצץ בראש, ואתה חושב על דברים שיכולים ... הוא לא בהכרח דבר שלילי. להיפך, הוא יכול להיות כלי משמעותי להבנת הרצונות הפנימיים שלך. במקום לראות בשעמום משהו שצריך להימנע ממנו, כדאי לראות אותו כמצב שמאפשר לך להבין את עצמך יותר טוב. כל תחושת שעמום מביאה איתה את ההזדמנות לחקור את עצמך, ללמוד על הרצונות הפנימיים שלך, ולהתיידד עם התחושות שלך מבלי לברוח מהן. תרגיל בשעמום איך נוצרים רצונות? מהי מדיטציית ...
שעמום, עבודה משעממת, להשתעמם בעבודה, עבודה מאתגרת, אתגר בעבודה, עצלנות בעבודה, למות משעמום, להתמודד עם שעמום, חיים משעממים, חיים מעניינים, איך ליצור עניין? איך למצוא עניין?
שעמום, עבודה משעממת, להשתעמם בעבודה, עבודה מאתגרת, אתגר בעבודה, עצלנות בעבודה, למות משעמום, להתמודד עם שעמום, חיים משעממים, חיים מעניינים, איך ליצור עניין? איך למצוא עניין?
... חיים מעניינים, איך ליצור עניין? איך למצוא עניין? איך להתמודד עם עבודה משעממת ותחושת שעמום בחיים? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד להתמודד עם תחושת שעמום בעבודה ובחיים בכלל. הוא פותח במקרה של אדם שחווה תחושת שחיקה בעבודה, לאחר שנים של עבודה באותו תחום שבו ...
ליהנות משיחת חולין, small talk, סמול טוק, להצליח להתחבר לאנשים, למצוא עניין בדברים, לא מוצא עניין, מרגיש משעמם, ליהנות משופינג, האח הגדול, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה, אומנות השיחה
ליהנות משיחת חולין, small talk, סמול טוק, להצליח להתחבר לאנשים, למצוא עניין בדברים, לא מוצא עניין, מרגיש משעמם, ליהנות משופינג, האח הגדול, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה, אומנות השיחה
... החשיבות בשינוי התפיסה: השיחה עשויה לא להיות מה שנראה בהתחלה, אך אם נבחר להעמיק ולמצוא את המשמעות, אזי עשויה להתפתח שיחה יותר משמעותית. מהן דרכים להתמודדות עם תחושת השעמום בשיחה? אליעד מדגיש את הצורך לשנות את הדרך בה אנחנו רואים את השיחה ואת האנשים שמולנו. במקום להתרכז במה שלא ... אלינו ישירות. כל אדם עשוי להיות מעוניין לשוחח על נושא מתוך צורך אישי או מתוך חוויה שהוא עבר, ולא תמיד מדובר במשמעות האובייקטיבית של הנושא. איך נוכל להימנע מתחושת השעמום ולהפוך את השיחה למעוררת עניין? אם לא מוצאים עניין בשיחה, אפשר להניח לה להתרחש בצורה יותר טבעית. במקום להילחם עם תחושת השעמום , אפשר לאמץ את השיחה ולחפש את העניין שבה. אליעד מציין שהשיחה הופכת למעניינת כאשר אנחנו לא מנסים לשלוט בה או ... קשוב לאדם שמולנו כדי שהשיחה תתפוס כיוון מעניין. מהם הדרכים לשיפור כישורי התקשורת? איך מתחברים לאנשים שדוברים על נושאים משעממים? מהי אומנות השיחה? איך לנצח תחושת שעמום בשיחות חולין? איך למצוא עניין בנושאים שלא מעניינים אותך? ...
שעמום, לא משנה שמשנה, משנה או לא משנה, אחדות שקרית, נפרדות מתוך אחדות
שעמום, לא משנה שמשנה, משנה או לא משנה, אחדות שקרית, נפרדות מתוך אחדות
... לא משנה שמשנה, משנה או לא משנה, אחדות שקרית, נפרדות מתוך אחדות מה גורם לאדם להשתעמם ולחשוב שהכל לא משנה? אליעד מסביר שאנשים רבים חווים תחושת שעמום ומגיעים למסקנה ששום דבר לא משנה, אבל בדרך כלל מדובר באשליה או במנגנון הגנה. לדבריו, אדם אומר לעצמו שהכל לא משנה כי הוא מפחד להתמודד עם המציאות. הוא מנסה להימנע מאכזבות, ...
שעמום, נוסחה להתמודדות עם שעמום, מה גורם לשעמום? איך להתמודד עם שעמום? מה לעשות כשמשעמם? איך יוצאים משעמום? למה משעמם לי? טיפול בשעמום, איך למצוא עניין בדברים? הפגת שעמום, איך להפיג שעמום?
שעמום, נוסחה להתמודדות עם שעמום, מה גורם לשעמום? איך להתמודד עם שעמום? מה לעשות כשמשעמם? איך יוצאים משעמום? למה משעמם לי? טיפול בשעמום, איך למצוא עניין בדברים? הפגת שעמום, איך להפיג שעמום?
... לאדם יש מטרות ורצונות, אך הוא מרגיש שאין באפשרותו לעשות דבר כדי לממש אותן. כאשר מופיעה תחושת שעמום, אליעד מציע לשאול את עצמנו ... אליעד ממליץ במקרה כזה להתחיל בפעולות קטנות כדי להוריד את מפלס החרדה והפחד, וכך לשחרר את תחושת השעמום. האם שלמות בחיים גורמת ... היא האם ניתן לעשות כרגע משהו כדי לקדם אותן. במקרה שיש פעולה אפשרית, הפעולה עצמה תחסל את תחושת השעמום, כי האדם יהיה עסוק בניסיון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תחושת שעמום
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושת שעמום, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תחושת שעמום, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, מטפל רגשי, אימון אישי למנהלים בתחום תחושת שעמום - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 30_07_2025 השעה 01:48:44 - wesi4