ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תודעה, להעלם, קיום ואי קיום, כולנו טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו +...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תודעה, להעלם, קיום ואי קיום, כולנו טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

תודעה, להיעלם, קיום ואי קיום, כולם טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות.

שאלה: מה ההבדל בין תודעת בעל חיים לתודעה שלנו, ואם יש מוות האם התודעה נעלמת?

אליעד: התשובה לשאלה הראשונה היא, בעיקרון אין הבדל, האם אתה שונה מהשולחן? יש שני אפשרויות האם התודעה היא חלק מהאטומים שלך? או שהיא בתוך החומר או שהיא מחוץ לחומר? אם היא בחוץ אתה לא שונה מהשולחן בשום צורה. אתה יודע שאתה קיים ואז אתה מסתכל על אנשים אחרים וחושב שגם להם יש תודעה. חושבים שלשולחן אין תודעה בגלל שהוא לא זז. אבל אולי לשולחן יש תודעה והאנשים הם סתם רובוטים?

אתה והשולחן עשויים מאותו דבר, אפילו אם נגיד שאתה תודעה והשולחן הוא רק חומר, אבל התודעה שלך והחומר של השולחן עשויים מאותו דבר. כי בסוף יש דבר אחד שממנו עשוי הכל. אני טוען שיש דבר אחד שממנו עשוי הכל, ואם תחפור פנימה תגלה שיש רק אחד, אתה מנסה למצוא הפרדות. אני טוען שאין הבדל בין חומר לרוח, זה הכל אותה מהות, רק שהיא נראית בצורות שונות.

שאלה: אבל אחרי המהות?

אליעד: בטח שיש הבדל, אפילו יש הפרדה בין אתה של היום לאתה של אתמול. זה שתי תודעות שונות.

ולגבי המשכיות, כעיקרון לא יכול להיות שלא תהיה המשכיות, הכל זה משחק של יש ואין, שום דבר לא יכול להעלם, מקסימום הצורה יכולה להשתנות. אי אפשר להשמיד שום דבר מהעולם. כמו גוף האדם, שאומרים איך נוצר האדם? אבל הוא פשוט נוצר מעוד חומר ועוד חומר, כמו רובוט שמוסיפים עוד בורג ועוד בורג וכך נוצר גוף האדם.

שאלה: מה היא תודעה?

אליעד: תודעה זה משהו מודע, אם תנסה להבין מהי תודעה, תראה שזה רק כינוי. תודעה זה, האם הדבר יודע שהוא קיים. זוהי תודעה עצמית, אתה מודע לקיומך העצמי. ואני אומר לך שהדבר היחיד שאתה מודע לו זה אתה עצמך. חוץ ממך אתה לא יכול לדעת על אף אחד שום דבר.

עכשיו מה זה נתן, מה שדברתי אליו? שאם אתה מבין את זה, אתה גם חווה את זה. אם אתה חושב שיש שולחן, ויש צומח, ויש דומם אז אתה בהפרדה רצינית, אבל אם אתה מבין שזה לא שונה בשום דבר, זה רק נראה לך שונה, אז אתה חווה אחרת את כל המציאות. אז אתה מתייחס אחרת לחיים שלך ולרצונות שלך.

שאלה: איך עוברים מחוויה של נפרדות לחוויה של אחדות?

אליעד: לא עוברים, צריך רק להבין. אם מישהו באמת מבין את זה, אז כל פעם שהוא יגיד שולחן הוא יבין שזה עשוי מאותה מהות, רק שנראית כמו שולחן. זוהי תחושה פנימית שהכל אחד.

לגבי ההמשכיות, אתה תמיד תהיה קיים, אפילו אם לא תדע. אם לא תדע, אז לא יהיה אני, אתה תתקיים באופן אובייקטיבי. אתה אפילו לא יודע אם לפני רגע הייתה לך תודעה, אולי רק הרגע נכנסת לכאן ושכללו לך את הזיכרון ואז אתה חושב שאתה כאן הרבה זמן? כך שאתה לא יכול לדעת אפילו מה היה לפני רגע.

שאלה: עכשיו יש לי תודעה.

אליעד: נכון, אתה חווה תחושת קיום עצמי. אם יש אני, אז יש משהו שהוא לא אני. אם יש עבורך משמעות לאני קיים, אז יש משמעות עבורך לאני לא קיים. אם רק אתה היית קיים, אז לא הייתה משמעות לאני קיים. המשמעות של אני קיים זה רק בגלל שאתה חווה שיש משהו שזה לא אתה. מה זה אומר? בסוף האני ומה שלא אני הם אחד. מה זה אומר? שאם יעלימו אותי, אני כבר לא אהיה קיים כאני, אבל אני אהיה מי שאני באמת.

כול הסבל שיש לאדם בחיים זה בגלל שהוא חווה שהוא קיים. אם אתה אומר אני, ואתה חווה משהו רציני יותר מהשולחן, זה אומר שאתה בחוויה חזקה של לא אני. כשהאדם אומר אני, השאלה מה הוא מרגיש. אם הוא אומר אני, וחווה שהוא גרגיר אבק בחלל, אז הוא פחות חווה את הממשות שלו. ככול שהאדם חווה יותר את האני שלו, כך הוא חווה הפרדה משאר הדברים.

אם אתה חווה אני, אז אתה סובל, למה? כי זה שחווה אני, חווה גם משהו שחסר, משהו שנפרד ממנה, החוויה של האני היא ביחס לשלם, שזה אני וזה לא אני. אם אתה חווה אני קיים, אתה לא חווה משהו אחר, ואז אתה חסר.

לכן אין דרך מילוט. לא יעזור לך שתבין שאתה בחלום, לא יעזור שתבין שאתה באשליה, כל זמן שאתה חווה שאתה קיים, אז אתה בצרה חמורה. ולכן הפיתרון היחיד זה לא להיות קיים. מה זה אומר? ברמה הלוגית, נראה שאין שום אפשרות שאת תעשי משהו כדי לא להיות קיימת. זה כמו להגיד לך ללכת לשום מקום. מה תעשי? יש כאן בעיה רצינית שאי אפשר לפתור אותה, למה זה בעיה? כי אתה לא בחרת להיות קיים.

משהו גורם לך להיות קיים וזה לא בשליטתך. למה לא יכול להיות שאת בחרת להיות קיימת? כי כדי לבחור להיות קיימת, את צריכה לא להיות קיימת ואז לבחור להיות קיימת. אבל אם את לא קיימת, את לא יכולה לבחור להיות קיימת. אבל אם האדם היה חווה את הלא קיים אז הוא היה מבין שהוא בחר להיות קיים.

שאני אומר שאושו ומורים אחרים למשל לא הגיעו, אני מתכוון שהשכל שלהם לא הגיע. מה שאני מסביר לך, השכל הזה הגיע, הוא יוכל להביא אותך לשם. הוא משם, והוא ממש קרוב לשם, ואת מחוברת לשם. השכל שמחובר בעצות של אושו הוא לא הגיע. בסוף כולם יגיעו, כי אני למשל התקדמתי גם בזכות אושו וגם בזכות בודהה, את כל העצות למדתי. אבל זה עדיין עצות חיצוניות, הם לא מסבירים לך את הדברים הפנימיים ביותר, ולא נותנים לך עצה, איך אני עכשיו נעלמת.

שאלה: אם אני אומר שהבנתי, אז אני מבין מזה שאני עדיין לא הבנתי.

אליעד: אני רוצה להגיד לך שאתה בהתקדמות. למה? נקרא מדברי רבי נחמן, פעם הייתה כת שחקרה, שיש חיות וציפורים שמעדיפים להיות במקומות מסוימים. ואז הם חקרו, האם יש אילן כזה שכולם היו מעדיפים להיות רק בו, שכולם ירגישו בו בנוח? החכמים חקרו ובדקו האם יש מקום שתמיד האדם יהיה מרוצה בו? ומצאו שיש אילן כזה, ותמיד כולם מרוצים באילן, מה שתרצה תמיד יש באילן. וחקרו לאן ילכו כדי למצוא את האילן, בא חכם ואמר להם, למה אתם חוקרים לאיזה צד ללכת? תחקרו מי בכלל יכול לבוא למקום הזה. כי לאותו אילן לא כל אחד יכול לבוא. רק מי שיש לו את שלושת המידות של האילן שהם: אמונה, יראה, וענווה, והאמת שהיא גוף האילן.

האנשים רוצים להעלים את עצמם, אבל איך יעשו זאת, ואז בא חכם ואומר להם, קודם תבדקו אם אתם בכלל יכולים להיות בלהעלים את עצמך. תבדקו מי בכלל ראוי להגיע לאילן הזה. רק מי שהוא איש אמת, רק הוא בכלל יכול להגיע לאמת. האמת המוחלטת, האמת האמיתית היא המצב שהוא אין הבדל בין יש לאין.

למה? כי אם אתה הולך לרמת מוחלטות, שום דבר לא מוחלט, ואז אתה נשאר בלי כלום, והאחד הוא החיבור של ההפכים. מי שרוצה לחוות שהוא לא קיים וקיים בו זמנית, הוא צריך להגיע לרמת אמת כל כך גדולה, שחווית היש והאין תעלם אצלו, ואז אם אין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא חווה זה אני וזה לא אני, ובו זמנית אתה כן חווה זה אני וזה לא אני, ואז אתה קיים וגם לא קיים. אם אתה חווה תמיד יש ותמיד חווה אין, אז אתה קיים וגם לא קיים. כאשר אתה חווה הפרדה בין יש לאין אז אתה חווה שאתה קיים, כאשר אתה לא חווה הפרדה בין יש לאין, אז אתה חווה שאתה לא קיים, ובו זמנית אתה חווה את שניהם. רק ביחס למוחלט אין הפרדה בין יש לאין.

בין אנשי הכת הייתה אחדות גמורה, וכולם הסכימו שזאת הדרך, מה הכוונה? שכולם הסכימו שצריך להבין מה האמת. הלכו וראו את האילן, וראו שאין לאילן מקום כלל, האילן נמצא מחוץ למקום. הם הבינו שהחוויה של אני קיים ולא קיים, חוויה זאת היא מחוץ למקום. זאת חוויה שאין לה אחיזה, חוויה ללא הגדרות, שדרך ההיגיון לא ניתן לחוות אותה. ואז הקבצן הגיבן אמר להם שהוא יכול להביא אותם לאילן. מה הכוונה? למה אמרתי מקודם שאתה בהתקדמות, כי אתה מבין שאין פתרון.

ככול שאתה מבין יותר שהדבר הוא בלתי מושג, כך אתה מבין טוב יותר לאן אנחנו צועדים. זה אומר שאתה מתקרב יותר להבין את האין סוף. הרעיון הוא שהקבצן התגלה להם רק כאשר הם הבינו שזה האילן, ואין שום דרך להגיע אליו. כדי להגיע לשם, אתה צריך באמת לרצות להגיע ולהבין שלא ניתן להגיע.

אם אתה רעב ונהנה מהאוכל, אז עדיין לא נתקעת בחיפוש אחרי האמת, כי יש משהו שמספק לך הנאה. אל תחשוב שנתקעת, אם אתה בדיכאון תאכל ותחשוב שהאוכל עשה אותך מאושר. ביום שהדבר היחיד שתרצה הוא להיות שם, ואתה תאכל כי הגוף אוכל, ולא אכפת לך משום דבר, אז תתייחס ברצינות למה שאני מדבר, ואז תקרא, תיישם ותגיע. למזלך יש לך כבר את הפתרון. אנחנו בסך הכל עושים כרגע תרגולים כדי שתרצה את מה שנלמד כאן.

שאלה: האם אתה מאמין שקיים תלמיד כזה?

אליעד: אני לא צריך כי את קיימת כבר בתודעה השנייה, הכל כבר קיים, יש את כל הצורות, זה לא באמת משנה. בעולם שלנו אני מסביר לך את העניין. המזל שלכם לצורך העניין הוא, שיש את הדרך איך להתקדם הלאה. לי לא הייתה את הפריבילגיה איך להתקדם. מה שלי היה, מה שרבי נחמן כתב, שאם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, אתה תבין את כל מה שאתה לא יכול להבין.

בפועל, בגלל שאני קיים, אתה לא ממש צריך לסבול, אתה חוסך את הסבל, אתה קולט יותר מהר את העניין, אתה מבין יותר טוב את עצמך, אז אתה משקיע יותר משאבים בפתרון האמיתי. אם היית חושב שיש משהו שיעשה אותך מאושר, אם לא היית מקשיב למה שאנו אומרים כאן, היית מנסה אותו הרבה פעמים, אבל בגלל שאתה מקשיב למה שאני אומר, אתה מבין שזה לא הפתרון וכך אתה משתחרר מהרבה דברים.

אמרתי להם אם תרצו אני יכול להביא אתכם לאילן, ורבי נחמן מוסיף, אם את לומדת עצות מאדם שנמצא במקום, העצות לא יכולות להעלות אותך למצב של מעבר למקום. אבל אם את שומעת עצות מאדם שהוא מעבר למקום, העצות יכולות להעלות אותך לעבר המקום. מה ההבדל בעצות? שהם מביאות אותך להבין את הקונפליקט. שאר העצות בעולם מביאות אותך להבין משהו מוגדר, בעצה שאני אומר לך לחקור למה את יושבת על הכסא, אם תחקרי פנימה, את תראי במו עיניך ששני הדברים הם אחד, ואז תחווי את זה. העצה שלי מובילה אותך לסחרחורת, ואז את מתחילה להתרפא. המהות של העצות שלי היא לא להיאחז.

ביום שתרגישי שאת סובלת בגלל שאת קיימת, רק אז תרצי לצאת מהסבל. תשאלי למה את יושבת על הכסא ואז תראי שאת לא קיימת יותר.

שאלה: האם האדם כדי להגיע למקום שאתה מדבר עליו, צריך לדעת את כל האומנויות?

אליעד: בגלל שאתה מצפה שאגיד לך לא, אז אני אומר לך שכן. אני אסביר לך, אם יש משהו שאתה לא מסוגל להבין אותו, אז לא תבין שהכל אחד. כי הדבר הכי מורכב הוא שזה אחד. במורכבות, אתה צריך להגיע לדרגה ששום דבר לא מורכב בעיניך.

שאלה: למשל יש רועה צאן?

אליעד: אבל אם יביאו לו תרגילים במתמטיקה, ואם יסבירו לו אותם, והוא יגיד שזה מורכב לו, אז זה סימן שהוא לא מבין את המציאות. זה הולך ביחד. כאשר אתה למשל לומד מתמטיקה ופיזיקה, זה מפתח לך את גלגלי המוח, וכאשר גלגלי המוח יותר חדים, יש לך יותר מסה של כוח עיבוד שאיתו אתה חוקר מי אני.

למשל שואלים אדם מי אתה, ואז האדם מתחיל לספק תשובות שהם דימויים, לכן ככול שיש לך יותר דימויים, כך יש לך יותר אפשרויות חשיבה לפתור את השאלה מי אני. לכן כל התהליכים שאתה לומד בעולם עוזרים לך. בתיאוריה אתה צריך לדעת הכל כדי להבין מה שאני אומר.

עכשיו ככול שאתה יודע ומבין יותר דברים, כך אתה חווה את האחדות בצורה יותר חזקה. למרות שברמה הלוגית זה לא יכול להיות, כי או שאתה באחדות או לא. אבל בכל זאת יש עוצמות של חווית אחדות. אבל בגלל שיש רמות זה אומר שאתה יכול לחוות את האחדות קצת, כל הזמן קצת. אם למשל תשב ביער בלי לדעת קרוא וכתוב, ותחווה צורה, ותשאל מה הצורה הזאת? בסוף תגיע לאותו מקום.

מה שחשוב זה איך הידיעות שאתה יודע, מסתדרות לך בראש. אם אתה יודע נפרדות, זה מרחיק אותך מהאחדות. ככול שאתה יודע יותר שכל של נפרדות, זה מרחיק אותך מהאחדות. אבל אם אתה תופס את כל הידע הזה כאחד, אז זה יותר חזק. בפרקטיקה היום אתה לא צריך כלום, יש לך את הדרך הסלולה. תשאל מי אני, ותבין הכל.

שאלה: האם עדיף לשאול הרבה שאלות, או ללכת על שאלה אחת עד הסוף?

אליעד: ללכת על שאלה אחת עד הסוף. כי צריך לשאול עד הסוף, כי האחדות נמצאת בסוף. את שואלת את השאלה שהחלטת, עד שהשאלה הופכת לשאלה פנימית יותר, אבל בתנאי שאת לא חוזרת אחורה. למשל את שואלת למה אני גרה פה? ואז את שואלת ובסוף מגיעה לשאלה, מה אני רוצה? זאת שאלה פנימית יותר. השאלה היא, מה קורה לאדם אחר כך, בדרך כלל הוא חוזר לשאלה הקודמת, זה נקרא שקר, למה שקר, כי הוא לא באמת הגיע באמת לשאלה של מה אני רוצה. אם אתה עובר פנימה, קודם תהיה בטוח שסגרת את השאלה הקודמת.

אם אתה חווה הנאה מהאוכל יותר מאשר הרעב, זה אומר שעדיין לא מציק לך אם אתה קיים או לא קיים. כי אם זה היה מציק לך, אז לא היה מציק לך הרובד החיצוני.

רבי נחמן אומר שאם אתה רוצה לראות מרחוק, אתה צריך להתמקד. שאם אתה רוצה לדעת את האמת, אתה צריך לעצום את העיניים לגמרי. אם אתה רוצה לדעת מי אני באמת, אתה צריך לעצום את העיניים שלך ולהסתכל פנימה, ואף לדוחקם באצבע. בעזרת השאלה את קודחת לתוכך. עד שאת מגיעה להבנה פנימית.

השאלה הבסיסית ביותר היא השאלה, אם יש או אין? כל השאר זה צורות. יש לי את זה או אין לי את זה? לכן אני מציע לכם להתמקד על היש או האין. כל שאלה שיש לך בראש, קודם תחפש איך היא לבוש של יש או אין. כי משם מיד תגיע לסוף, תבין שזה אחד והסתדרת.

אני אתן לך דוגמה, אתה רואה מישהי לדוגמה, אתה אומר, מה אני אגיד לה? אגיד לה ככה או ככה? מה מהות השאלה? האם יש הבדל או אין הבדל, האם יש פה יתרון או אין פה יתרון? האם זה באמת שניים? האם יש הבדל בין הביטויים האלה? כשאתה מתלבט, ואומר, מה אני אגיד ללקוח הזה? אבל אולי אין הבדל בין מה שתגיד ללקוח. האדם סובל בגלל שיש לו שאלה, הוא לא יודע מה לעשות, או לעשות א' או ב'. כאשר יש לך דילמה, זה נובע מכך שאתה חווה הבדל בין שתי צורות. מה שאתה צריך לעשות, זה לשאול את עצמך, האם יש הבדל בין שני הדברים האלו?

אם אני אקלל את הלקוח או אברך אותו, בטח שיש הבדל, איזו שאלה מטופשת היא? אבל השאלה הזאת תוציא אותך מבית המשוגעים. אז תשאל האם יש הבדל בין מכתב ברכה למכתב קללה. בסוף נניח שהוא ישאל את השאלה הזאת, והוא יגיע למסקנה שאם הוא ישלח ברכה הלקוח יהיה שמח, ואם ישלח מכתב קללה, הלקוח יכעס. הוא כאילו עבר משיגעון אחד לשני. אבל אז הוא צריך לשאול, האם יש הבדל אם הלקוח שלי יכעס או יהיה מרוצה? הוא יגיד בטח שזה חשוב, אחרת הוא לא ישלם לי. ואז הוא מאמין לשקר. אבל אם הוא שואל, האם באמת יש הבדל מה אני אשלח לו? ואז הוא יכול לשאול האם יש הבדל אם יהיה לי כסף או לא? האדם יגיד בטח שיש הבדל אם יש לי כסף או לא. רבי נחמן אמר, אל תטעו את עצמכם, כי העולם הזה מטעה לגמרי, ולא צריך לדאוג אם יש לכם מעות או לא, כי בין כך ובין כך יבלה את ימיו בשווה, בכל מקרה תחיה אותו הדבר. הוא אומר שלא צריך לדאוג בכלל, אם באופי שלך אתה סובל אז תסבול מכל דבר.

ואז האדם שואל, האם זה חשוב שיהיה לי כסף או לא? הרי בלי כסף לא יהיה לי מה לאכול ולא אוכל לחיות. ואם לא תחיה מה הבעיה? האם זה באמת שניים? האם יש נפרדות? האם יש בכלל הבדל בין חי למת. ואז כשאתה נכנס פנימה ושואל מי אתה, ורואה שאתה נשמה, הרי הנשמה לא מתה, אז מה זה חשוב. אז אתה חושב לא צריך לדאוג לגוף אלא לנשמה, ואז אתה שוב בנפרדות, ובסוף תגלה שאין בכלל הבדל בין זה לזה. הכל מתחיל בלהטיל ספק בדבר הכי בנאלי.

כול פעם שאתה חווה נפרדות, תשאל האם זה באמת משנה? בסוף כשתשאל תגיע לשאלה, מדוע את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה? אז האם יש הבדל בין זה לזה? האם בכלל אני קיים או לא קיים, רק בתעתוע היה נדמה לך שזה שונה.

שאלה: אבל יש לי עדיין רצונות.

אליעד: האם אתה לא מבין שאם אין לך רצונות פתרת את כל הבעיות. זה כמו שאתה שבע, אבל אומר אני רוצה לאכול. אתה כבר אלוהים, אז מה אתה עוד צריך? זה כמו אדם שהולך לעשות תואר ראשון, אבל אומרים לו, יש לך כבר תואר ראשון, אז איזו הקלה.

עכשיו אתה צריך להחליט איזה טוב אתה רוצה, טוב שתלוי בדברים, או שלא תלוי? כי אתה צריך להחליט לאן אתה הולך. אם אתה מחליט שאתה רוצה רק טוב מבפנים, פירושו שאתה לא רוצה יותר שום דבר. אם אתה רוצה טוב מבפנים, בעסקה הזאת כרוך לבטל את כל הרצונות.

אם אלוהים היה רוצה הוא בקלות היה יכול לגלות לכם את האמת, אז למה הוא לא מגלה? כשתהיו אלוהים אז תדעו. רבי נחמן אמר, שיש לו כוח בידיים שהוא יכול להעביר את ידיו על פני האיש והאיש יהפך לאלוהים. אבל הוא לא עושה זאת, כי אז אלוהים יעבוד את עצמו. אז הוא לא צריך אותך. הוא ברא אותך כדי שאתה תתאמץ.

שאלה: מה זה הדבר הזה שישנו, מה זה הראשון? והאם אני אמורה לא להבין?

אליעד: לא, את אמורה להבין שאין הבדל בין יש לאין. לראות במו עיניך שזה גם יש וגם אין, שיש מהות אחת וגם יש צורות.

רבי נחמן אמר, השאלה מה זה הראשון? זה כמו לשאול, מה אלוהים חשב לפני שהוא ברא את העולם? איך אני אדע מה יש מחוץ למקום והזמן? אז הוא אמר, אם תדע את כל החסרונות והנמנעים של הדבר, דהיינו תבין את כל הדברים שהדבר לא יכול להיות, אז תבין מהו, למרות שלא ראית אותו מעולם.

אם תדעי בוודאות שאלוהים לפני בריאת העולם, לא חשב על זה, ולא על זה, בסוף תביני מה הוא חשב. מה זה אומר פרקטית לעשות? בודקים מה לא, זה לא זה, ולא זה, ולא זה, וכשתהיי סגורה לגמרי שהמהות הראשונה היא לא מקום וזמן, כמו שברור לך שהיא לא מזגן, אז את תביני מה זה כלום.

אבל המהות הראשונה היא רק מזגן, היא רק צורה. כי המהות, מצד האמת, היא כל אחת מהצורות, למרות שזה לא לוגי. אבל ביחס אליך שיש הבדל בין צורה למהות, אז את בטוחה שהמזגן זה צורה, והאני שלך לא עשוי ממזגן. אבל את צריכה להתבונן בשכל, עד שהכל יכנס לך לזמן ומקום, ואז תראי שגם זמן ומקום זה צורה, ואם תדעי שאת לא מקום וזמן, אז תראי את הכלום, שזה המחויב הראשון.

גם כאשר תחווי את הכלום, עדיין תהיי בנפרדות. אבל אחר כך תחווי שהמהות ממלאת את הכל, המהות היא הכלום המוחלט. אם אתה האלוהים שיצר את הנפרדות, אז למעשה אתה השטן שיצר את הנפרדות. כך שאין לגלות שאתה אלוהים, יש לגלות שאתה השטן. אם אתה מגלה שאתה עושה הכל, אז למעשה גילית שאתה השטן. כל העולם הוא רק רע, למה? כי יש בו חיסרון. אלוהים לא עושה כלום, לא עשה ולא יעשה. אחרי שראית שאתה השטן, אתה נכנס יותר פנימה ומגלה שהמהות והצורה זה אחד. היש והאין מתחברים ואתה נעלם לגמרי.

מי שרוצה לחוות את השחרור, צריך להתרחק מהרצון להיאחז. מי שרוצה לתפוס את הכלום, צריך להתרחק מההגדרות. אם אתה רוצה לתפוס את הכלום במחשבה, אתה צריך להגיד, ההוויה הראשונה היא לא זה, ולא זה, ולא זה, עד שאתה כל כך נמצא במה היא לא, אתה כל כך מתרחק מהצורות שאתה עובר לכלום. כאילו אתה מכריח את המחשבה שלך לחשוב על שום דבר.

אם האדם ישאל הרבה פעמים, האם זה באמת משנה, אז החוויה של המשנה תתערער לו. הנפרדות פחות ממשית אצלו.

שאלה: איך אני אצא מזה, איך אבדוק מה זה לא, לגבי כל הצורות, הרי יש אין סוף צורות?

אליעד: תלך ברמות, זה לא החומר, זה לא האטומים, זה לא תודעה, זה לא רצון, עד שאתה מגיע לזמן והמקום החומרי, ומבין שיש זמן ומקום לא חומרי, התודעה שלי לא תופסת זמן ומקום חומרי, אבל כן תופסת מקום וזמן לא חומרי. למעשה אין הבדל בין חומרי ללא חומרי, הכל תופס מקום. גם האחדות תופסת מקום, אבל באחדות אין הבדל בין תופס ללא תופס מקום. ואז אתה מבין שהמהות היא לא זמן ומקום חומרי. אבל יש אני, והאני עדיין תופס מקום. אבל כאשר אתה מסתכל יותר פנימה אתה מבין שזה לא תופס שום מקום. אין מקום וזמן חומרי ואין מקום וזמן לא חומרי.
קיים ולא קיים לפני בריאת העולם להיות כלום רגשות חזקים נפרדות בעל חיים התמקדות וודאות לא יודע מה לעשות בלתי מושג שטן גוף גוף האדם הוויה הנשמה חקר הנפרדות יצירת גוף האדם כלום להיות כלום מהות מהות ההוויה נפרדות נצחיות הנשמה נשמה קיום קיום ואי קיום תודעה
תלותיות, תלות רגשית, איך לא להיות תלוי רגשית? איך להשתחרר מתלות רגשית? איך להוציא מישהו מהראש? איך להתמודד עם תלותיות רגשית? למה אני תלוי רגשית? איך להפסיק להיות תלוי רגשית? ממה נובעת תלות רגשית? טיפול בתלותיות רגשית
תלותיות, תלות רגשית, איך לא להיות תלוי רגשית? איך להשתחרר מתלות רגשית? איך להוציא מישהו מהראש? איך להתמודד עם תלותיות רגשית? למה אני תלוי רגשית? איך להפסיק להיות תלוי רגשית? ממה נובעת תלות רגשית? טיפול בתלותיות רגשית
...רגשית? איך להוציא מישהו מהראש? איך להתמודד עם תלותיות רגשית? למה אני תלוי רגשית? איך להפסיק להיות תלוי רגשית? ממה נובעת תלות רגשית? טיפול בתלותיות רגשית מהו המנגנון שגורם לתלות רגשית וכיצד להשתחרר ממנו? תלות רגשית היא מצב שבו אדם מרגיש שהוא זקוק למשהו או למישהו כדי להרגיש טוב. אליעד כהן מסביר שכדי להבין איך להשתחרר מתלות רגשית, תחילה יש להבין את המנגנון שעומד מאחוריה. המנגנון מורכב משני מרכיבים עיקריים שנמצאים במוח: הפקודה הראשונה היא הרצון להרגיש...
איך ליצור התאמה בין הבנה לחוויה? צביעות רגשית, איך להרגיש את מה שאתה מבין? איך לשאול שאלה באמת? שאלה מעומק הלב, להרגיש את השאלה, להרגיש את התשובה, שכל ורגש
איך ליצור התאמה בין הבנה לחוויה? צביעות רגשית, איך להרגיש את מה שאתה מבין? איך לשאול שאלה באמת? שאלה מעומק הלב, להרגיש את השאלה, להרגיש את התשובה, שכל ורגש
...הבנה לחוויה? צביעות רגשית, איך להרגיש את מה שאתה מבין? איך לשאול שאלה באמת? שאלה מעומק הלב, להרגיש את השאלה, להרגיש את התשובה, שכל ורגש מהו הפער בין הבנה לחוויה ואיך לסגור אותו? התוכן שהוצג עוסק באחת השאלות העמוקות ביותר שהאדם יכול לשאול את עצמו: איך יוצרים התאמה מלאה בין ההבנה האינטלקטואלית לבין החוויה הפנימית של האדם בחיי היום - יום? התשובה לכך קשורה במושג צביעות רגשית, מצב שבו האדם חושב ומדבר בצורה מסוימת אך חווה ומרגיש בצורה אחרת לגמרי. אליעד...
חווית התכלית, של המציאות כולה - איך לחוות אותה?
...מבין באמת וחווה באמת, את התכלית והסיבה, של כל האירועים כולם, הוא חווה שלמות. משום, ששביעות רצון מלאה מהמציאות, היא אפשרית, רק כאשר האדם מתבונן על כל המציאות, מנקודת המבט של הרצון הראשון באמת, שהוא זה שרוצה את כל המציאות כולה. וכאשר האדם מבין באמת את הסיבה האמיתית של האירוע, מנקודת המבט של המסובב הראשון, אז הוא חווה את השלמות, כמו שהמסובב הראשון, חווה שביעות רצון מלאה מהמציאות. ומי שרוצה להבין ולחוות את התכלית הסופית של כל המציאות כולה, בכל דבר, לשם...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 2
...לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 2 צור אצל השומע קווי דמיון בינך לבינו. ספר לו במה אתה בדיוק כמוהו. תעבור לצד שלו. בפרט אם הסביבה נגדו, ספר לו שהסביבה גם נגדך. ורצוי שזה יהיה אפילו מאותה הסיבה בדיוק. וזה כדי ליצור הזדהות אצל השומע, שירגיש שכאילו אתה והוא זאת אותה ישות ממש. כדי ליצור אצל השומע תחושה חזקה יותר, שאתה נותן לו יתרון, צור אצלו חיסרון גדול יותר. זא תזכיר לו בצורה...
שתיקה - איך אפשר למצוא תשובות לשאלות על ידי שתיקה?
...למצוא תשובות לשאלות על ידי שתיקה? לפעמים כאשר האדם נתקל בשאלות שאין לו עליהן תשובה, לפעמים על האדם לדעת לשתוק. וכאשר האדם שותק, על ידי זה הוא מקבל שכל חדש, ופתאום הוא מבין את התשובה. וגם כאשר קורים לאדם דברים שהוא לא מבין אותם, לפעמים על האדם לדעת לשתוק. ועל ידי זה שהוא שותק ונותן לדברים להסתדר מעצמם, על ידי זה הדברים מסתדרים מעצמם. כי לפעמים יש לאדם שאלות מוצדקות, שעליהן אפשר למצוא תשובה. כי מאחר שהשאלה היא נכונה, לכן אפשר למצוא לה תשובה. אבל, ישנם...
הסבל - אין אדם סובל, אא"כ נכנסה בו רוח שטות - למה?
...מדוע כל הסבל שקיים בעולם, נובע רק מחמת הטעות המחשבתית של האדם? ובכלל זה כל סוגי הסבל שיש בעולם, כולל כל הסוגים בכל מקום ובכל זמן וכולי. ובפשיטות ההסבר הוא, כי קיומו של הסבל של האדם, תלוי בקיומו של הרצון העצמי של האדם. כי סבל, הוא כאשר יש התנגדות בין הרצון של האדם לבין המציאות. כי כאשר האדם רוצה את המציאות בשלמות, כפי מה שהיא ברגע ובמקום הזה ממש, ללא שום תנאי וללא שום הגדרה והגבלה, הרי שהאדם לא סובל כלל. ולא רק שהאדם לא סובל כלל, אלא שהאדם אפילו נהנה...
להילחם או להיכנע, איך לפעול? מה הכי נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה
להילחם או להיכנע, איך לפעול? מה הכי נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה
...מה הכי נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה איך לדעת מתי להילחם ומתי להיכנע? בהרצאה זו אליעד כהן מציג את הדילמה כיצד על האדם להתנהג במצבי לחץ, סכנה או חירום: האם לפעול מיד ולהילחם, או להיכנע, לעצור ולחכות. לאורך ההסבר אליעד משתמש במגוון דוגמאות מוחשיות כדי להמחיש מתי וכיצד לבחור בפעולה הנכונה בכל מצב נתון, תוך שהוא מבהיר שהבחירה תלויה בהבנת הסיטואציה, בהכרת...
ההתבודדות של רבי נחמן, תורת ההתבודדות, איך לעשות התבודדות? מהי התבודדות אמיתית? איך למצוא את אלוהים? מחוייב המציאות, איך עושים התבודדות? מהי מטרת ההתבודדות? למצוא את המחוייב
ההתבודדות של רבי נחמן, תורת ההתבודדות, איך לעשות התבודדות? מהי התבודדות אמיתית? איך למצוא את אלוהים? מחוייב המציאות, איך עושים התבודדות? מהי מטרת ההתבודדות? למצוא את המחוייב
...אמיתית? איך למצוא את אלוהים? מחוייב המציאות, איך עושים התבודדות? מהי מטרת ההתבודדות? למצוא את המחוייב מהי התבודדות לפי רבי נחמן מברסלב? ההתבודדות היא אחת הנקודות המרכזיות ביותר בתורת רבי נחמן מברסלב, ומטרתה העיקרית היא להוביל את האדם למציאת המחויב במציאות - כלומר, להגיע לידיעת אלוהים ולהתכלל בו לחלוטין. לפי רבי נחמן, ההתבודדות האמיתית אינה רק פעולה טכנית של שהייה לבד, אלא תהליך עמוק של חשבון נפש והתבוננות פנימית שנועד להביא את האדם לתכלית האמיתית...
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
...ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב? איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ההורים צריכים לפעול כאשר ילדיהם לא פועלים לפי ההנחיות או הציפיות שלהם. לעיתים ישנם מצבים בהם אחד ההורים חושב שיש לחנך בצורה מסוימת, וההורה השני חושב אחרת, והילדים נמצאים באמצע, בבלבול וחוסר ודאות. גם במצב בו ההורים מתואמים על שיטת החינוך, קורה שהילדים עדיין מתנהגים אחרת מהמצופה. מה קורה כאשר...
חשדנות / בניית אמון / יצירת אמון - איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ניהול משא ומתן / לשכנע לקוחות / לשכנע אנשים / בניית אמון / סוגסטיה / יצירת הזדהות
...אמון? ניהול משא ומתן לשכנע לקוחות לשכנע אנשים בניית אמון סוגסטיה יצירת הזדהות וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך ליצור אמון עם אדם אחר, כגון לקוח או סתם מישהו שאתה רוצה לשכנע אותו. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מראה לו, שאתה עצמך נותן בו אמון! דהיינו, על ידי זה שאתה מראה לו שאתה מאמין לו, הדבר הזה גורם לכך שהוא יותר יאמין בך. והסיבה לכך היא, כי אדם זר שמדבר איתך, הוא חש תחושה בסיסית של זרות ושל חוסר התאמה בינך לבינו. ומטבע הדברים, אדם אחר יתנהג כלפיך...
פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...לטיפול. אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה בעיה שאותה האם מציגה: לא מרוכזים בשיעור, חסרי מנוחה ועודף מתח. בשיחה עימם כל ילד הוא עולם אחר וכל אחד מקבל תמצית עם הרכב שונה. קשיי ריכוז יכולים לנבוע מכמה סיבות ולעיתים הם נובעים מקשיים אחרים שבגללם לא בא להם בכלל להתרכז. במקרים אלו בטיפול, נטפל פנימה יותר, מה הביא אותו עד הלום. יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך לדבר, ייתכן, שמשעמם לו והחומר מאוד קל לו, ייתכן...
הפרעת אישיות פרנואידית - מבוא
...מבוא הפרעת אישיות פרנואידית היא הפרעת אישיות מאשכול א בסיווג הפרעות האישיות. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים בחשדנות וחוסר אמון ארוך טווח באנשים ככלל. לרוב הם מסרבים לקחת אחריות על רגשותיהם ומטילים אחריות זו על אחרים. לעתים קרובות הם עוינים ורגזניים. תוכן עניינים: 1 אבחנה 2 אפידמיולוגיה 3 מאפיינים קלינים 4 טיפול אבחנה: על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: חוסר אמון וחשדנות שאחרים...
אקסהיביציוניזם - מבוא
...דפוס התנהגות בו אדם משתוקק לחשוף את אבריו האינטימיים בפומבי, ומפיק הנאה (לרוב מינית) מכך. על פי ה - DSM, המגדיר המקובל של הפרעות הנפש, נחשב דפוס התנהגות זה לפאראפיליה, אם הוא נמשך מעל שישה חודשים ומהווה הפרעה משמעותית לתפקוד היומיומי התקין של האדם. אקסהיביציוניזם עשוי להתבטא בצורות שונות, חלקן באופן שנתפס כשלילי ואף כמאיים על האנשים מולם נעשה הדבר (למשל אוננות מול עוברי אורח), וחלקן באופן שלא נועד להיתפס כמאיים על האחרים (כגון חשיפה רגעית (flashing)...
חמישה מיתוסים מודרניים על חיי הנישואין
...ברוורמן המאמר מבוסס על מחקרים שנעשו עי הפרוייקט הלאומי של רוטגר לחיי הנישואין. מיתוס מספר 1: חיי הנישואין מועילים לגבר, הרבה יותר מאשר לאישה. הטעות ההרסנית הזו, גורמת לנשים רבות לראות את תפקידן במערכת הנישואין באור שלילי ביותר. הן נוטות להניח, שעליהן להיות קדושות מעונות מול צרכיהם של הגברים, גם כאשר לעיתים, הן חוות דווקא את ההפך הגמור מכך. מדהים לראות, עד כמה עצום כוחם של מיתוסים פופולריים, בנוגע לשינוי הציפיות וההשקפות שיש לנו לגבי החיים. הייתי...
חרדת כישלון והרצון להצליח - תרופה ועזרה לחבר
...אדם שמרגיש שהוא חייב להצליח יותר מכולם, להיות הכי טוב ולהקדיש את חייו למען המטרות שהוא יוצר לעצמו. ראוי קודם להבין שאותו אדם אוחז בתפישה שתחושת הסיפוק הפנימית שלו תלויה בהצלחה שלו. הלך המחשבה שלו הוא כזה, שאם הוא ישיג את הדבר שהוא רוצה ורק אם הוא יגיע ליעד שרצה, רק אז הוא ירגיש טוב ושליו מבפנים. למתבונן מהצד זה די מובן שמדובר בסיפוק רגעי ושמיד לאחר מכן אותו אדם ימצא לעצמו יעד חדש ושוב יתלה את תחושת הסיפוק שלו בהשגתו, ועד אז הוא ככל הנראה שוב ירגיש...
הבעיה מתחילה כאשר אתה רוצה X והמציאות נותנת לך Y
...כאשר המציאות נותנת לך Y ואתה רוצה Y. בעיה היא בעצם תולדה של אי קבלת המציאות. אי קבלת המציאות היא תולדה של אי הבנת המציאות. אי הבנת המציאות גורמת לנו לרצות לשנות אותה במצב שלא ניתן. כאשר הרצון לשנות אותה בלתי אפשרי, נוצר פער בין מה שאני רוצה לבין מה שהמציאות כופה עלי. הפער שנוצר הוא בעצם תולדת הבעיה. כגודל הפער בין הרצונות שלי לבין מה שהמציאות כופה עלי, גודל הבעיות שלי. כגודל הבעיות שלי, גודל החרדות, דיכאונות, ייסורים וכו שלי. - כאשר המציאות תואמת...
גמילה מהתמכרות - על תלות שיתופית (codependency) במשפחות בהן קיימת בעיית התמכרות
...תלות שיתופית (Codependency) מתארת דפוס יחסים בו שני אנשים עונים על הצרכים אחד של השני בדרכים דיספונקציונליות (לא יעילות). דפוס יחסים זה עשוי להופיע בין היתר במשפחות בהן קיימת התמכרות. במקרים אלה התלות השיתופית מאפיינת את מערכת היחסים בין המכור לבין בן משפחה שלו (לדוגמה: הורה וילד, בני זוג). המשמעות הינה קיומה של תלות הדדית בין המכור ובין בן המשפחה, מצד אחד, ההתמכרות מאפשרת לבן המשפחה לקחת על עצמו תפקיד בעל רווח רגשי, ולכן בתת מודע הוא משתף פעולה...
לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813
...על לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813. פעם שאלו את ברוס לי מה הדרך שלך? הוא אמר שהמהות של הדרך שלי שאין דרך אם הדרך שלי X היא לא טובה היא מקובעת על ה - X. אדם מכיל בתוכו את סך כל הכוחות. ברגע שמישהו מציב כשיטה לחיות את הרגע. השיטה הזו סופה להיכשל, אתה אומר לו ברח מדרך אחרת. אתה מנסה לשקר את עצמך כי במציאות יש חצי מלא וחצי ריק. הדרך שלי היא X וקשה לי אז מה נעשה. המציאות מכילה בתוכה את כל הדרכים. יש בעליסה בארץ הפלאות היא שואלת את החתול לאיזה...
אושר - האם אתה מאושר באמת?
...באמת?. אדם שואל, איך אדע האם אני מאושר כן או לא? הרבה אנשים מבטיחים, תעשה כך תהיה מאושר, האם באמת אני מאושר או לא? והשאלה החדה יותר, היא כיצד אפשר לדעת האם האדם מאושר כן או לא? מהו המבחן לאושר? נתחיל מהסוף, אם יש שאלה כזו הרי שאינך מאושר מספיק, אולי בדרך להיות מאושר, אך אם היית מאושר לא היית מחפש אותו. כמו אדם שצמא ורעב, ברגע שהרווה את צימאונו, הרי שמפסיק לחפש את האוכל והשתייה. בפועל, יתכן שהאדם יחווה שחסר לו משהו, ואף על פי כן ירגיש מאושר. הדרך...
חשיבות יישום עקרון הביזור בארגונים - מחשבות מקריאת הספר "חכמת ההמונים" של ג'יימס סורוביצקי
...גיימס סורוביצקי האם ביזור הנו דבר מועיל? מדוע קשה לנו כל כך לבזר פעולות בארגונים? מה היא חשיבות הביזור בארגונים פורמאליים ובלתי פורמאליים? מקריאת הספר חכמת ההמונים של גיימס סורוביצקי, ולאחר מחשבות ויישום של עקרון הביזור, הבנתי כי יש משמעויות רבות לעקרון זה. ניתן ליישם עקרון זה בפעולות כמו קבלת החלטות, יישום החלטות, פעולות של תחזוקת הארגון, פעולות פיתוח והרחבת הארגון, חשיבה משותפת לפני קבלת החלטות, ניתוח בעיה והעלאת פתרונות לבעיה ועוד. מה זה ביזור...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תודעה, להעלם, קיום ואי קיום, כולנו טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושת קיום, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תחושת קיום, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, אימון אישי קריירה, מאמן אישי לזוגיות בתחום תחושת קיום - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 11:24:17 - wesi4