ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תובנות ✔מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 11 ✔לפני הבריאה לא היה הבדל בין דבר לדבר כי עוד לא היה דבר זה או אחר ולכן לא היה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 11
לפני הבריאה לא היה הבדל בין דבר לדבר כי עוד לא היה דבר זה או אחר ולכן לא היה הבדל... לאחר הבריאה נוצרו ההבדלים למעשה אפשר לומר שנבראו ההבדלים... חקירת ההבדלים מגלה כי ההבדל הוא תוצאה של המוח וכי באמת המציאות לא השתנתה ולמעשה בעזרת החקירה מגיעים לכך שאין הבדל בין דבר לדבר כלומר להתחלה. כלומר בהתחלה לא היה הבדל לאחר כניסה דרך היש הבדל מגיעים לכך שאין הבדל אבל זה אין הבדל שנחקר כלומר האין הבדל ההתחלתי הוא מיצג אחדות שיקרית מתאים למורים רוחניים שמתרגלים שיטות כאלה ואחרות של פרישה מהחיים הרגילים ואילו האין הבדל השני מייצג שלימות או מורים שנשארו בחיים הרגילים וגילו את האין הבדל בחיים עצמם...

האנלוגיה הזו מתאימה להבדל בין הבנה לידיעה כאשר לפני שהייתה ידיעה לא היה מה להבין כלל ולאחר שהייתה ידיעה יש מה להבין ולאחר מיכן שנוצרת ההבנה הידיעה הראשונית מתמזגת בהבנה ואין יותר צורך בידיעה ואז חוזרים לאין הבדל אבל לאחר חקירת היש הבדל...

בשורה התחתונה כרגע אינני יודע מה יותר טוב למרות שנראה לי החלק השני אבל אני יודע שהוא מבוסס על אינטרס של אי פרושה מהחיים ולכן כל מורה נוקט בעמדה זו או אחרת לפי הנוחות שלו... ואולי כדאי לקחת דברים אלו כשתי גישות ולנסות אותם כאילו יש הבדל ואולי להגיע לסוף שלהן דרך החקירה של היש הבדל וגם האין הבדל ה"שיקרי"...


למעשה כל אחד שאומר משהו על משהו הוא אומר את הפרשנות שלו לגבי המשהו הזה הבילבול שנוצר שמרגע שיצאה הפרשנות לעולם האדם בטוח שהוא מדבר על הדהר עצמו ושוכח כי מדובר בפרשנות שלו עצמו. לו האדם היה ער לכך הוא היה שוקל את המילים שלו (במידה ואפשר לשקול מילים) וכל זאת משום שהוא רואה את עצמו חושף את עצמו על מערומיו, ולא מדבר בצורה אובייקטיבית וזה מביע למעשה את הריקות של הדברים למרות שבפועל יש גם בפרשנות עצמה ריקות אבל זה כבר קשה להסבר ויש צורך להשתמש בנושא הבריאה כדי לומר שכל מחשבה שעולה שנקראת פרשנות אין לה בעל בית והיא עולה מעצמה וזה הריקות שבה...


כדי לתת דוגמה ננסה לדבר על מחשבה הבאה או על הרצון הבא שלי שעליו עדיין אינני יודע מה הוא

ולכן לא קיים לגביו הבדל בין יש הבדל לאין הבדל כי אין על מה לדבר.. מרגע שנבראה המחשבה אפשר להתחיל לדבר על הבדלים אבל זה לא אומר שיש הבדל זה רק אומר שאתה מדבר על זה אתה רואה הבדל ותוך כדי להחקירה אתה מגיע למקום שאין הבדל כי מבחינה אובייקטיבית אין הבדל בדברים כפי שהם פרט להשלכות שלך עליהם (בתנאי שאתה הוא המשליך) ואז אתה מגלה שמצד המציאות אין למעשה הבדל הדברים הם כפי מה שהם ולכן אתה מגיע בחזרה לאין הבדל אבל דרך היש הבדל ולא נשאר באין ההבדל המקורי...


ידיעה מייצגת את היש הבדל = יש הפך לדבר, והדבר אינו שלם מצד השכל.

הבנה מייצגת את האין הבדל=אין הפך לידיעה.. רק לאחר שנחקרה הידיעה עד סופה היא הפכה להבנה, חקירת הנושא מוצתה. ועברה למחלקה של האין שכל... כלומר אין התעסקות עם הידיעה הזו יותר ואין הבדלים יותר בנושא הספציפי הזה. למרות שהאדם יודע להתנהל מול ההבנה הזו כאילו יש הבדל אבל מיתוך כך שאין הבדל (כמו נהיגה במכונית)

השאלה הנשאלת אם באין הבדל ישנן הבנות שהן הפוכות ומנוגדות אחת לשניה, כלומר הן נמצאות בתת מודע או באין שכל ובשכל הרגיל הביטוי שלהן הוא חרדה או קונפליקטים שלא ניתן להסביר אותם בשכל הרגיל כי הן נמצאות באין שכל או באין הבדל... לשם כך נזקקים אנו לאדם בעל הוויה גדולה משלנו שיכול לדבר איתנו בשפת ההבנות, או לגרום לנו לחוויה מתקנת "ששולפת את ההבנה ההפוכה ", מתקנת אותה ומחזירה אותה למקומה.

כלומר בשורה התחתונה בשיחה רגילה לא ניתן לתקן הבנה אלא ע"י חוויה שתיגרור להבנה חדשה שתתקן את הדפוס בתת מודע.


אתה יכול להיות בן של, אח של, אבא של, בעל, ילד, דוד... = סוביקטיבי

אבל מהצד שלך, מי אתה באמת? = אובייקטיבי=הריקות שבדברים

מההיבט הסובייקטיבי יש הבדל בין הדברים

ומההיבט האובייקטיבי אין הבדל או כלל אין מה לומר...


נניח אדם מתבונן בשתי תמונות כמעט זהות, ואומרים לו מצא את ההבדלים

... בהתחלה הוא מחפש ולא מוצא ולאחר זמן הוא כן מוצא.

כלומר בהתחלה לא היה הבדל ולאחר זמן כן היה הבדל

אבל בתמונה עצמה לא היה הבדל???

אז האם יש הבדל או אין הבדל?


שאתה דורש ממישהו לומר את האמת, אתה מניח שהוא אחראי לדבריו ויש לו זכות בחירה... האם אתה בוחר את המחשבות שלך? האם אתה יודע עליהן לפני שהן עולות?


כדי לומר על משהו שהוא לא אמיתי, צריך לראות אותו. אז למה הוא לא אמיתי?


האדם חיי בשני עולמות. עולם ההבנות, ועולם המחשבות. עולם ההבנות היה פעם עולם המחשבות רק שעולם המחשבות עבר תהליך של "הפנמה" שהוא תהליך קוסמי כלומר תהליך שאינו נגיש שיכלי "אין הסבר למה האדם מבין משהו, ואחר לא. למה הבנה עכשיו ולמה לפעמים לעולם לא?"

הזיכרון זה המחסן של המחשבות.

וההוויה זה המחסן של ההבנות.

בעולם ההבנות אין מחשבות, וכל הבנה נגישה מידית. אין צורך להשתמש בזיכרון כדי להשתמש במשהו שהבנת ולכן אם רוצים לזכור משהו רצוי להבין אותו.

לכל מחשבה יש הפך ובעזרת חקירה שיכלית ניתן לראות את "הבעיה" נניח בשיטת העבודה של קייטי היא נגישה לעולם המחשבות אך לא לעולם ההבנות. הפחדים נובעים מעולם המחשבות והדמיונות, ואילו החרדות נובעות מעולם ההבנות. בעולם ההבנות ישנן הבנות הפוכות אחד לשניה ולא ניתן לגשת אליהן בצורה שיכלית אלא בעזרת "חוויה" (חוויה מתקנת)

הבעיה מתחילה שהאדם זהו ס"הכ ההבנות שלו לא יכול לפעול נגד ההבנות שבו כי זה לפעול נגד עצמו ולכן פה נזקק האדם לעזרה חיצונית כדי שיושיט לו יד בשעת חוויה מתקנת

שהיא גישה ישירה להוויה של האדם כלומר שפה שהאדם אינו מכיר אבל עולם ההבנות שבו / תת מודע מכיר בהחלט... פסיכודרמה יכולה להיות כלי יעיל לגישה לעולם ההבנות / חוויות

וקבוצה אוהדת של מודעות עצמית יכולה להציב משימות ולבצע אותם בכוחות משותפים.


השכל הוא הגורם למניעות =עצמי

לא משנה לאן אלך עצמי והשכל הולכים איתי וגם המניעות.

רק לזכור את זה אין מקום שאפשר לברוח מהם


לא משנה לאן אתה הולך אתה לא משאיר את הסבל מאחוריך הוא הולך איתך לכל מקום וכך גם האושר..."אדם בתוך עצמו הוא גר"
למה אדם גורמים הבדלים על מה לדבר מורה רוחני חוויה מתקנת הבדלה אינטרס להתחיל הבריאה חיצוניות החיים חומר חיים מודעות מודעות רוחנית מחשבה מחשבות רוחני רוחניות רוחנית תובנות
תובנות לחיים, איך לא לשכוח תובנות חשובות? התפתחות אישית, באילו תובנות להתמקד, איך להטמיע תובנות? פיתוח אישיות, איך לפתח את האישיות שלך? איך לזכור תובנות לחיים? שינוי חשיבה, שינוי מעשים, איך לחשוב נכון? מה נכון לעשות? איך נכון לחשוב?
תובנות לחיים, איך לא לשכוח תובנות חשובות? התפתחות אישית, באילו תובנות להתמקד, איך להטמיע תובנות? פיתוח אישיות, איך לפתח את האישיות שלך? איך לזכור תובנות לחיים? שינוי חשיבה, שינוי מעשים, איך לחשוב נכון? מה נכון לעשות? איך נכון לחשוב? איך לזכור תובנות חשובות לחיים? במהלך היום אדם נחשף למספר רב של תובנות, רעיונות ועצות שימושיות בתחומים שונים של החיים. אי אפשר לזכור את כולן, והשאלה שעולה היא: באילו תובנות כדאי להתמקד ואיך להטמיע אותן בצורה יעילה כך שנוכל לזכור אותן לאורך זמן? באילו תובנות מומלץ להתמקד - מחשבה או מעשה? אליעד כהן מסביר שקיימים שני סוגים עיקריים של תובנות לחיים: תובנות שעוסקות במה לעשות במצבים מסוימים. תובנות שעוסקות באיך לחשוב נכון ובצורה יעילה יותר. הסוג הראשון, של מה לעשות, כולל המלצות כגון: במקרה מסוים כדאי לפעול בצורה כזו ולא אחרת, במצב ספציפי עדיף ... וכן הלאה. הסוג השני, החשוב יותר, מתמקד באיך לחשוב או באיזה אופן לגשת לדברים. אלו הן התובנות המלמדות את האדם לראות את המציאות מזווית מסוימת, לעצב את החשיבה שלו, ולהבין באופן יסודי יותר את עצמו ואת המציאות שסביבו. ההמלצה המרכזית של אליעד היא להתמקד ולהטמיע דווקא את התובנות שמלמדות איך לחשוב, ולא את אלו שמתמקדות בפעולה ספציפית. מדוע חשוב יותר להטמיע תובנות על חשיבה נכונה מאשר תובנות על פעולות? ההסבר שאליעד נותן לכך הוא פשוט: כאשר אדם לומד לחשוב בצורה נכונה יותר, הוא באופן טבעי יפעל בצורה נכונה יותר. התובנות שעוסקות במעשים ובהתנהגויות הן בעצם נגזרות של צורת החשיבה. מי שיודע לחשוב נכון יגיע בכוחות עצמו להחלטות נכונות, בלי צורך לזכור כל פעם מחדש הוראות ספציפיות. במילים אחרות, אדם שמפנים תובנות על חשיבה נכונה יוכל להתמודד טוב יותר עם מגוון רחב של סיטואציות, כי צורת החשיבה הנכונה שלו תוביל אותו לפתרון הנכון. איך להטמיע תובנות בצורה יעילה? אליעד מדגיש את החשיבות של הטמעת התובנות בתודעה האישית. הוא ממליץ לעבור על רשימת התובנות והעצות שהאדם אסף, ולבדוק היטב איזה סוג תובנה זו - האם מדובר בתובנה שמדברת על דרך החשיבה או על התנהגות ספציפית. לאחר מכן יש להתמקד באופן מיוחד בתובנות שמסייעות לפתח ולשנות את החשיבה. הדרך להטמיע אותן היא פשוטה: חזרה מנטלית והרהור על אותן תובנות באופן יומיומי, עד שהן יהפכו לחלק בלתי נפרד מהחשיבה הטבעית של האדם. כאשר אדם מתרגל לחשוב בצורה הנכונה, אין צורך להשקיע מאמץ מיוחד לזכור מה לעשות בכל מצב, כי הפעולות הטובות והמתאימות יבואו מאליהן. איך לבחור תובנות מתוך המון רעיונות? כמות התובנות והרעיונות שאדם נחשף אליהן היא עצומה, ולכן אליעד ממליץ לבצע מיון ברור בין סוגי התובנות. המיון צריך להיות על בסיס פשוט וברור: האם התובנה מתמקדת בפעולה מסוימת או בתהליך החשיבה? תובנות הנוגעות לתהליך החשיבה הן הבסיס לפיתוח אישיות ולשינוי התנהגות, ולכן יש להן ערך גבוה יותר בטווח הארוך. כאשר אדם מבין את העיקרון הזה, קל לו יותר להחליט ...
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
... מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות האם אפשר ללמוד תוך כדי שינה ... שכל רמה של ריכוז, אפילו נמוכה, עדיין נותנת תועלת כלשהי. האם אפשר להגיע לתובנות עמוקות יותר מתוך חלומות? לפי אליעד, כשאדם חולם הוא יכול לעיתים להגיע לתובנות או פתרונות לבעיות שהעסיקו אותו בערות, אך זה לא ... פחות מוגבלת מהמודעות הרגילה בערות. לכן יתכן שלפעמים החלומות עוזרים להגיע לתובנות עמוקות יותר בגלל זווית המבט השונה ולאו דווקא בגלל ... תוך כדי שינה, שתילת מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד בזמן השינה, שינה של צדיקים, תובנות בזמן השינה, מודעות עצמית ושינה ...
חוכמה או טיפשות, לא חוכמה לצטט אנשים חכמים, מהי חוכמה אמיתית? דברים חכמים, תובנות חכמות, חשיבה חכמה, יכולת חשיבה, יכולת ניתוח, האם אני חכם? האם מישהו חכם? חכם שנראה טיפש, טיפש שנראה חכם, החוכמה של גוגל, להיות חכם
חוכמה או טיפשות, לא חוכמה לצטט אנשים חכמים, מהי חוכמה אמיתית? דברים חכמים, תובנות חכמות, חשיבה חכמה, יכולת חשיבה, יכולת ניתוח, האם אני חכם? האם מישהו חכם? חכם שנראה טיפש, טיפש שנראה חכם, החוכמה של גוגל, להיות חכם
... או טיפשות, לא חוכמה לצטט אנשים חכמים, מהי חוכמה אמיתית? דברים חכמים, תובנות חכמות, חשיבה חכמה, יכולת חשיבה, יכולת ניתוח, האם אני חכם? האם מישהו חכם? חכם שנראה טיפש, טיפש שנראה חכם, החוכמה של גוגל, להיות חכם מהו ההבדל ... חכם או טיפש? איך לפתח חשיבה חכמה? מהם הסימנים של חשיבה עמוקה? אנשים חכמים ותובנות חכמות - ההבדל בין דיבור חכם לחשיבה חכמה כאשר אנו מדברים על חוכמה, חשוב להבין שלא כל מי שאומר דברים חכמים הוא בהכרח אדם חכם. יש הבדל מהותי בין להגיד דברים חכמים לבין לחשוב בצורה חכמה. אדם חכם הוא לאו דווקא מי שמדקלם תובנות חכמות, אלא מי שמסוגל לנתח, להבין ולהסיק מסקנות בצורה מעמיקה ונכונה. גוגל - דוגמה לאמירת דברים חכמים ללא חשיבה ניקח לדוגמה את מנוע החיפוש של ...
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז איך מצב הרוח משפיע על יכולת הריכוז והתובנות? אליעד כהן מסביר כיצד מצבי רוח משפיעים על התפקוד השכלי של האדם, ובעיקר על היכולת להגיע לתובנות. כאשר אדם מרגיש במצב רוח טוב, לעיתים הוא חושב שהוא מגיע ליותר תובנות, אך עולה השאלה האם התובנות האלו באמת נכונות, או שאולי הן רק נדמות לו כנכונות בגלל התחושה הטובה שהוא חווה באותו רגע. האם התובנות בזמן מצב רוח טוב באמת נכונות? אליעד מציג כמה אפשרויות לפרש את הקשר בין מצב רוח לבין תובנות. האפשרות הראשונה היא שאין קשר ממשי בין מצב רוח טוב לבין תובנות אמיתיות. כלומר, ייתכן שאדם שחווה מצב רוח טוב מרגיש בטעות שיש לו תובנות חשובות, אך במציאות אין לו תובנות כאלה. דוגמה לכך היא אדם שלקח סמים ומרגיש שהוא מרוכז יותר, אף על פי שבמציאות הוא פחות מרוכז. אפשרות נוספת היא שכאשר האדם נמצא במצב רוח טוב, הוא באמת מגיע לתובנות אמיתיות ונכונות באופן אובייקטיבי. במצב זה, מצב הרוח הטוב משחרר את המוח ממשאבים נפשיים ורגשיים שליליים ומאפשר לו לראות דברים באופן צלול יותר. האם מצב רוח רע מונע את התובנות? אפשרות אחרת שאליעד מעלה היא שכאשר האדם נמצא במצב רוח רע, הוא שקוע במחשבות שליליות ובדאגות, ולכן הוא פחות פנוי להבחין בתובנות שעולות לו. ייתכן מאוד שהתובנות קיימות כל הזמן, אך המצב הנפשי השלילי אינו מאפשר לאדם להכיר בהן. הוא משתמש בדוגמה שאם בזמן שמנסים להתרכז במשהו, מישהו עוקץ את הרגל, קשה יותר להישאר מרוכזים. כלומר, מצב רוח רע הוא כמו הסחת דעת תמידית שמונעת את מיקוד הקשב בתובנות שקיימות באופן טבעי. עם זאת, אליעד גם מבהיר שאין לראות בכך את כל האמת, משום שיכול להיות שגם במצב רוח טוב ישנן הסחות דעת חיוביות, כך שהקשר בין מצב הרוח לרמת הריכוז והתובנות אינו מוחלט. האם מצב רוח טוב מוביל בהכרח לתובנות חדשות? אליעד מוסיף הסבר מעמיק יותר וקובע שרוב התובנות המשמעותיות מגיעות דווקא מתוך הקושי והחיפוש, כלומר, כשהאדם אינו במצב רוח טוב במיוחד. הוא מסביר שאם אדם היה תמיד במצב רוח טוב, הוא לא היה מחפש יותר, ולכן לא היה מגיע לתובנות חדשות כלל. כלומר, התובנות מתאפשרות דווקא בגלל החיפוש שנוצר מתוך המצב הפחות נוח או המטריד. לפי נקודת מבט זו, התפקיד של מצב רוח טוב אינו ליצור את התובנות עצמן, אלא לעזור לאדם להבחין ולהכיר בתובנות שכבר עלו בו במהלך התקופות הקשות יותר. מה הקשר בין שמחה לרמת הריכוז על פי רבי נחמן? אליעד מציין את המשפט הידוע מרבי נחמן מברסלב: כי בשמחה תצאו, שמשמעותו שכאשר ... כלומר, תודעה רחבה יותר, ולכן הוא יותר פנוי וממוקד. מצב של שמחה מאפשר לאדם משאבים נפשיים ופיזיים רבים יותר, ומאפשר לו להיות יותר ערני וחד, ולזהות טוב יותר את התובנות שכבר קיימות בתוכו. האם אפשר לשלוט במצבי רוח כדי להגיע לתובנות? אליעד מתייחס גם לשאלה האם ניתן לשלוט במצב הרוח, בכדי להבטיח הגעה לתובנות בכל מצב. הוא מציע שהעניין המרכזי אינו מצב הרוח עצמו, אלא רמת הריכוז של האדם. כלומר, אם אדם יצליח להיות מרוכז וקשוב בכל מצב, ללא קשר למצב רוחו, הוא יגיע לתובנות בצורה עקבית. עם זאת, הוא מדגיש שלעתים קרובות, דווקא מצב רוח שלילי הוא שמוביל את האדם לחשיבה עמוקה יותר, מכיוון שהוא מעורר שאלות וקונפליקטים פנימיים שמאלצים אותו לחפש פתרונות חדשים ותובנות חדשות. לכן, באופן פרדוקסלי, מצב רוח רע עשוי להיות גם בעל ערך להתפתחות מנטאלית. האם התובנות במצב רוח טוב באמת חשובות יותר? אליעד טוען שגם אם לאדם יש תחושה שהוא מגיע ליותר תובנות בזמן מצב רוח טוב, לא בטוח שהן באמת חשובות יותר או נכונות יותר. לפעמים, תחושת החיוביות והאופטימיות פשוט גורמת לאדם לחשוב שהתובנות שלו טובות יותר, אך במציאות הן אינן בהכרח מדויקות או מועילות יותר מאלו שאליהן הגיע בזמנים אחרים. לסיכום, לפי אליעד כהן, מצבי רוח משפיעים באופן מורכב על ה
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
התנוצצות שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת
... שכלית, איך לשחזר תובנה? איך לשמור על התובנה שלא תיעלם? איך לשמר תחושה? איך לשמר הבנה? איך לשמור על תחושה? איך להקפיא תחושה? רגרסיה בהבנה, לשמור על ההתנוצצות, איך לשמור על האסימון שנפל? לשמור על הארה שנעלמת למה תובנות ותחושות נעלמות עם הזמן? אנשים רבים חווים לעיתים תובנה חזקה או תחושה עמוקה שמגיעה בעקבות למידה, חקירה או התנסות, אך לאחר פרק זמן מסוים התחושה והתובנה נחלשות ולפעמים אף נעלמות לחלוטין. אליעד כהן מסביר שתהליך זה מתרחש באופן טבעי משום שהתובנה הראשונית לא שיקפה את כל האמת. לדבריו, אם הייתה זאת אמת שלמה ומלאה, התובנה לא הייתה נעלמת, אלא הייתה נשארת יציבה וקבועה. לדוגמה, אם אדם הגיע לתובנה שהוא חייב לאהוב את עצמו לא משנה מה, ייתכן שבהתחלה הוא מרגיש שמחה ואושר רב מההבנה הזו, אך לאחר שבוע, חודש או שנה, ההבנה הזאת מתחילה לדעוך. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שההבנה הזו אמנם נכונה, אך היא נכונה רק באופן חלקי ולא באופן מוחלט. לפי אליעד, תובנות שהן חלקיות בהכרח יתפוגגו עם הזמן, שכן המוח ממשיך להתפתח ולהרחיב את נקודת המבט. ככל שאדם מתקדם ומקבל שכל חדש, כך הוא מתחיל להבחין שההבנה שהייתה לו קודם לא הייתה שלמה. איך ניתן לשחזר תובנות ותחושות שנעלמו? אליעד כהן מסביר שישנן כמה דרכים אפשריות לשחזר תובנות או תחושות שנעלמו, אך הוא מדגיש שישנה דרך אחת שעובדת תמיד באופן מוחלט. דרך נפוצה לשחזור תובנות היא לנסות לחזור על הפעולות שהביאו לתובנה המקורית. למשל, אם אדם שאל שאלה מסוימת והגיע בעקבותיה למסקנה מסוימת, אפשר לחזור על אותה השאלה שוב במטרה להגיע לאותה מסקנה. למרות שגישה זו עשויה להצליח במקרים מסוימים, אליעד מדגיש שהיא לא תמיד אפקטיבית מכיוון שהתובנה עצמה לא הייתה שלמה מלכתחילה. הדרך הבטוחה והמדויקת ביותר לשחזר תובנות לפי אליעד היא לערער מחדש על אמיתות התובנה המקורית. התהליך הזה כולל מספר שלבים ברורים: לוקחים דף ורושמים עליו את התובנה המדויקת שרוצים לשחזר. למשל: אני חייב לאהוב את עצמי לא משנה מה. ליד המשפט שרשמתם, מוסיפים את המילה האם בתחילת המשפט. כלומר: האם אני חייב לאהוב את עצמי לא משנה מה? מתחילים להטיל ספק באופן רציני ומפורט בתובנה. שואלים את עצמכם שאלות כמו: האם זו באמת כל האמת?, מי אמר שזו האמת המלאה?, מי אמר שזה נכון?, אולי זה לא נכון? וכן הלאה. כאשר מתבצעת בדיקה יסודית כזו של האמת, ישנן שתי אפשרויות. אם התובנה המקורית היא באמת נכונה ושלמה, היא תחזור בוודאות, והתחושה תחזור גם היא במלואה. אם התובנה הייתה חלקית או לא נכונה לגמרי, התהליך הזה יחשוף זאת והתובנה לא תחזור. במצב כזה, אליעד מסביר שזה טוב שהיא לא חוזרת, שכן זה מאפשר להמשיך הלאה לתובנה גבוהה ושלמה יותר. למה תובנה חלקית אינה יציבה לאורך זמן? אליעד מסביר שתובנה חלקית לעולם אינה יכולה להישאר יציבה לאורך זמן מכיוון שהשכל והמוח האנושי מתפתח באופן מתמיד. כל עוד האדם ממשיך לשאול שאלות, לחקור ולהתקדם, התובנות החלקיות ייחשפו כחלקיות וייעלמו. כאשר אדם מגיע לתובנה חדשה, הוא מרגיש תחושת הארה או שמחה משום שהוא מגלה חלק מהאמת שהוא לא ראה קודם. אבל כיוון שזו אינה כל האמת, אלא רק חלק קטן ממנה, היא לא יכולה להחזיק מעמד לנצח. ככל שהמוח ימשיך לעבוד, התחושה תדעך בהכרח, ותידרש בדיקה מחודשת ויסודית של אמיתות התובנה. מה לעשות כאשר התובנה לא חוזרת למרות הניסיון לשחזר אותה? במידה והאדם מנסה לשחזר את התובנה באמצעות תהליך ההטלת ספק, אך התובנה לא חוזרת, הדבר מעיד כי עמוק בפנים האדם כבר יודע שהיא אינה אמת מוחלטת. במצב כזה, אליעד מסביר שחשוב מאוד לא להיאחז
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
... הסיבה לכך היא שהמוח שלהם נמשך לעיסוק בתובנות רוחניות עמוקות יותר, לתהליכים פנימיים של הבנה והארה רוחנית. מצב זה מייצר אצל האדם תחושה חזקה של חוסר עניין במשימות היומיומיות, כמו מטלות בית או עבודה, והוא מרגיש ... הוא יכול לנקות את הבית ולהגיע דרכה לתובנות רוחניות עמוקות על עצמו ועל המציאות, בדיוק כמו בזמן שהוא קורא ספרים רוחניים עמוקים כמו הספר להיות אלוהים. האם ניתן להשיג תובנות רוחניות מכל פעולה בחיים? אליעד מדגיש שכל דבר במציאות הוא חלק מאותו ספר שאלוהים כתב, ולכן כל פעולה בחיים היא הזדמנות לקבל תובנות עמוקות על החיים, על אלוהים, על האדם ועל היקום. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של הספר להיות אלוהים - אליעד מסביר שאפילו הליכה לדואר יכולה ללמד את האדם על עצמו, על החיים ... היא ספר אחד גדול שכתב אלוהים, ולכן התובנות הרוחניות אינן מוגבלות לספר מסוים, לתרגול מסוים או למדיטציה, אלא זמינות בכל רגע ובכל מצב. הוא נותן דוגמה נוספת לאדם שקשה לו לדבר עם אנשים בשיחות חולין, כיוון שהמחשבות ... שיחות פשוטות ורגילות, ובמקביל לחוות תובנות רוחניות עמוקות. הדבר מתאפשר משום שיש שתי שכבות של מודעות: שכבה חיצונית שמנהלת את השיחות הפשוטות והיום - יומיות, ושכבה פנימית שממשיכה להתחבר לתובנות הרוחניות העמוקות ללא הפרעה. האם ניתן לשלוט בהתנתקות ובהתעוררות הרוחנית? אליעד נשאל על מצב בו אדם מתנתק מהמציאות למשך זמן ארוך עקב העומק הרוחני אליו הוא מגיע. לדוגמה, ... לפעמים גם כשאני לא רציתי היקום נתן לי תובנות פתח לי דלתות כשהייתי נגיד במצבים שלא לעניין או לא מתאימים הוא נתן לי כמו זכות. אז איך אתה משלב את הכל בחיים? אליעד: אז אני מסביר לך. ש: אני לא הבנתי את השאלה. אליעד: ... ופה אני לא יכול. ש: אבל זאת לא התחושה זה תובנות. אליעד: את כל התובנות האלה אתה יכול להשיג אותן את התובנות ואת התחושות ואת כל זה אתה יכול להשיג מכל פעולה, נגיד לדוגמה שאתה יש לך או לקרוא את הספר להיות אלוהים או נגיד ללכת לדואר סתם לדוגמה אם אתה מספיק רוחני אז אתה יכול ...
התמכרות למוטיבציה מהירה, תזונה נפשית, תזונה רוחנית, מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, מנטורים לכסף, תאמין בעצמך, תאמין באלוהים, אמונה עצמית, התמכרות לסוכר, התמכרות לסמים, התמכרות למתוק, מים מים, תאוות, המרדף אחרי ההצלחה
התמכרות למוטיבציה מהירה, תזונה נפשית, תזונה רוחנית, מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, מנטורים לכסף, תאמין בעצמך, תאמין באלוהים, אמונה עצמית, התמכרות לסוכר, התמכרות לסמים, התמכרות למתוק, מים מים, תאוות, המרדף אחרי ההצלחה
... לאורך זמן ומחזקים את הבריאות. מדוע כדאי להימנע מתובנות שגורמות להרגשה טובה במהירות? כמו באכילה, גם בעולם המחשבה והתובנות קיימים רעיונות שמספקים היי רגשי מהיר וזמני, דומה להשפעה של סוכר או סמים. אליעד כהן נותן דוגמאות של אמונות מוטיבציה ... זוהי מטאפורה חזקה שממחישה כיצד אמונות מוטעות, או תובנות מוטיבציה לא מבוססות, יכולות לגרום נזק. כאשר אדם צורך מים (רעיונות) מסוג זה, הוא חושב שהם יעזרו לו, אך בפועל הם רק ... מגדילים את החרדות והופכים אותו לצמא לעוד ועוד תובנות מזיקות. כיצד לבדוק אילו תובנות הן בריאות נפשית לטווח הארוך? אליעד ממליץ תמיד לבחון את התובנות או הרעיונות שאנחנו מכניסים לראש שלנו לעומק. הוא אומר שצריך לשאול שאלות כמו: האם השכל הזה טוב עבורי לאורך כל החיים, או רק ... הבריא, לפי אליעד, הוא להזין את עצמנו במחשבות ותובנות שמסוגלות לשמור על יציבות נפשית לאורך זמן, אפילו אם הן פחות מושכות או מרגשות בהתחלה. מהי התמכרות למוטיבציה מהירה? איך ...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
... באמת? אנשים רבים מתמודדים עם הקושי לזכור דברים, במיוחד דברים משמעותיים שיכולים להשפיע על איכות החיים שלהם. הם מתלוננים שהם שוכחים לבצע משימות חשובות או ליישם תובנות שהגיעו אליהן. אליעד כהן מציע הסבר עמוק ופרקטי כיצד לשפר את ... באמת מבין, מוטמע בו באופן טבעי, כמו למשל ההבנה שהאש שורפת. אדם לא צריך להזכיר לעצמו שוב ושוב שהאש שורפת, כי הוא מבין וחווה זאת ישירות. איך אפשר לזכור ולהטמיע תובנות חשובות בחיים? הבעיה המרכזית שאיתה אנשים מתמודדים היא כיצד להטמיע תובנות כמו הכל טוב, יש לי ביטחון עצמי, או אין סיבה לפחד. אליעד מסביר שהדרך לזכור ולהטמיע תובנות אלה היא לא רק לחזור עליהן או להאמין בהן, אלא לחקור אותן לעומק ... ביטחון עצמי, הוא צריך לשאול את עצמו: למה חשוב לי להרגיש ביטחון עצמי?, מה המשמעות של להיות אמיתי עם עצמי?, ולהגיע לתשובות שיהיו ברורות וחד - משמעיות עבורו. ככל שהתובנה מובנת בצורה יותר עמוקה, כך היא הופכת להיות חלק ממנו, והוא לא ... את האמת לעומקה, הוא כבר לא צריך לזכור אותה בצורה מודעת. למשל, האדם לעולם לא שוכח שהוא קיים, כי כל ידיעה אחרת מתבססת על הידיעה הזו. באופן דומה, אם הוא יבין לעומק תובנה כלשהי, היא תהפוך להיות חלק ממנו ותהיה יציבה בדיוק כמו הידיעה שהוא ... שהדרך היחידה והאמיתית לזכור את מה שבאמת חשוב היא לחקור את האמת, להבין אותה לעומק, ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מתפיסת העולם והחיים. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך ... אילו רק היה זוכר. אך הבעיה היא לא רק בזיכרון עצמו, אלא במה שהאדם מייחס לו חשיבות. מהו הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור? הדבר החשוב ביותר שבן אדם צריך לזכור הוא התובנות שהוא מבין על חייו. אדם מגיע להבנה מסוימת, כמו ההבנה שהכל טוב, או ... להפוך את הזיכרון לאוטומטי? כאשר אדם מבין משהו באמת, הוא כבר לא צריך לזכור אותו באופן מודע. לדוגמה, אדם לא שוכח שהאש שורפת, כי הוא חווה זאת בצורה ישירה. כך גם עם תובנות עמוקות - אם הוא חווה באמת שהכל טוב, הוא לא ישכח זאת גם ברגעים קשים. עם זאת, אם אדם רק אומר לעצמו שהכל טוב מבלי להבין זאת לעומק, הוא עלול לשכוח זאת ברגעי משבר. אם התובנה אינה נובעת מתוך חוויית אמת פנימית, היא תישאר רק ברמת האמונה - ... ולשאול את עצמו: מה נכון? מה אמיתי? כל מה שאדם מבין באמת - הוא לא ישכח. למשל, אדם לא שוכח שהוא קיים, כי כל ידיעה שהוא מחזיק בה מבוססת על עובדת קיומו. כך גם עם תובנות עמוקות - אם הן הופכות להיות חלק מהתפיסה הבסיסית של האדם, הן כבר ... אדם רוצה לזכור משהו, עליו לבדוק מהי האמת לגביו ולהתעמק בה. - ככל שאדם מחפש יותר את האמת, כך הוא זוכר את הדברים החשובים לו באמת. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך ... לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
... ההיסטוריים, הרי שהדבר הזה היה גורם גם למורה עצמו, להתעניין בכל פעם מחדש, בדברים שאותם הוא מלמד. כי בכל פעם, הוא היה מגלה תובנות חדשות, מהאירועים ההיסטוריים שקרו בעבר. ... על המורה לנסות להבין, כיצד החומר שאותו הוא מלמד, כיצד הוא השפיע ומשפיע על החיים שלו, בצורה כלשהי. ובעיקר לנסות להבין, איזה תובנות החומר שאותו הוא מלמד, הביאו לחיים האישיים שלו. ואם זה לדוגמה לימודי היסטוריה, אז המורה יכול למצוא אלפי תובנות שהוא למד לחייו האישיים, מהאירועים שקרו ...
רבי נחמן מברסלב, אליעד כהן, חסידות ברסלב, חסידי ברסלב, ליקוטי מוהרן, ספרי ברסלב, הגאווה של רבי נחמן, הצדיק האמת, לזרוק את השכל, התורה היהודית, התפתחות רוחנית
... אליעד כהן מסביר את הסיבה לכך שהוא הצליח להגיע להבנה עמוקה וייחודית של רבי נחמן מברסלב, בניגוד לרוב חסידי ברסלב שלא מצליחים להגיע לאותן תובנות . הוא מתאר כיצד הוא עצמו למד את הספרים של רבי נחמן מתוך רצון אמיתי להבין את האמת, ולא הסתמך כלל על תיווך של אחרים. לעומת זאת, חסידי ברסלב בדרך כלל מתבססים רק על פירושים ... תמיד הדגיש שכל דבריו הם בעלי משמעות נסתרת, ושיש להבין אותם לעומק ולא בצורה שטחית. זה מאפשר לכל אחד, אפילו מי שלא מאמין בתורה המקובלת, למצוא תובנות אחרות ועמוקות בתורתו. מה ההבדל בגישה של אליעד כהן מול חסידי ברסלב אחרים? ההבדל המרכזי בגישה של אליעד הוא שהוא בא ללימוד רבי נחמן ללא תנאים מוקדמים. בעוד שחסידי ברסלב ... או למסורת. הוא מדגיש שכדי להבין את רבי נחמן באמת, חובה להיות מוכן לבדוק כל דבר עד הסוף, ללא פחד או גבולות. למה רוב חסידי ברסלב לא מגיעים לתובנות אמיתיות מרבי נחמן? אליעד מסכם שהבעיה של חסידי ברסלב היא חוסר העומק והשטחיות בלימוד. הם לא קוראים את הספרים לעומק, לא מתמודדים באמת עם דבריו של רבי נחמן, ומראש מציבים תנאים שיגבילו את ההבנה שלהם. זו הסיבה לכך שהם לא יכולים להגיע לתובנות עמוקות וייחודיות שאליעד הצליח להגיע אליהן מתוך לימוד נקי ופתוח. איך ללמוד את רבי נחמן בצורה נכונה? מה באמת אמר רבי נחמן מברסלב? מדוע חסידי ברסלב לא מבינים את רבי נחמן? ... נחמן מתוך נכונות מלאה לבדוק כל אפשרות, גם אם היא עומדת בסתירה מוחלטת ליהדות המקובלת או לאמונה האישית שלו. מדוע רוב חסידי ברסלב לא מגיעים לתובנות עמוקות על רבי נחמן? אליעד מסכם את העניין בכך שחסידי ברסלב בדרך כלל אינם לומדים את הספרים לעומק, אינם קוראים את המקור במלואו, ומסתמכים באופן כמעט מוחלט על מתווכים ... את השכל בצורה העמוקה שהתכוון אליה רבי נחמן, כלומר, לשחרר את המגבלות המנטליות שלהם כדי לחקור את האמת לעומקה. זו הסיבה שלדבריו, הם לא מגיעים לתובנות שהוא עצמו הגיע אליהן. איך ללמוד את רבי נחמן בצורה נכונה? מה באמת אמר רבי נחמן מברסלב? האם רבי נחמן היה כופר? מדוע חסידי ברסלב לא מבינים את רבי נחמן? מה ההבדל בין רבי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תובנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תובנות, האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תובנות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, מטפל טוב, אימון אישי לקריירה בנושאי תובנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 21:44:02 - wesi4