ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיטות חינוך ✔מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ? ✔בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה?

על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד.

כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארה"ב, בג"ג, לוחות טקטוניים).

התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדעים תאור וציור מדוייק של מה שהתרחש במעבדה. במקצועות הומאניים התלמיד יתאר וישחזר בבהירות רצף אירועים או טבע אנושי של דמות מבלי ללכת לאיבוד ולהתבלבל בפרטים. המטרה היא לאמן את כוחות התלמיד בהתבוננות מדוייק ורפלקציה כך שהם יחושו יציבים בתוך הסערה של התופעות סביבם וההתפרצות הגדולה של מחשבתם שלהם, שכאמור הופכת אבסטרקטית.

רכישת כוחות חזקים, ערים ומעניקי צורה מהווים בסיס לשנים הבאות של הלימוד, גם מעבר לשנות התיכון.

השאלה שיש לשאול בהקשר לקוריקולום היא - מה? מה קרה? מה התרחש כאן? מה ראית? מה שמעת? מה מיששת? מה הרחת?

בניגוד לקוריקולומים של שיטות חינוך אחרות, הקוריקולום של ולדורף בכתה ט מתחיל בעולם המודרני - המאה ה - 19 וה - 20 בהיסטוריה. סיפורים קצרים מודרניים או עכשוויים בספרות, התפתחויות וגילויים עכשוויים במדע ועוד.

בכתה ט יש רעב גדול לחוויות של "כאן ועכשיו" - כמיהה אצל הילד לגלות את העידנים העתיקים יותר תגיע בהמשך התיכון.

בכתה י' מתרכזים בשאלה "איך?"

בכתה י' התלמידים מגלים מעט יותר יציבות מתוך המיקום שלהם של ניגודים המתנגשים (ראו סעיף על כתה ט' לגבי מהם הניגודים).

הגוף עצמו הופך מאוזן יותר, הידיים והרגליים מתחילים להיות פרופורציונאליים יותר אצל בנים. אצל בנות היציבה משתפרת והביטחון העצמי גדל.

הילדים מתחילים לחפש סדר בבלבול, נקודת ראיה של אמצע.

הקוריקולום מגיב לחיפוש הנ"ל דרך נושאים שמשלבים איזון: בכימיה, לימוד בסיס וחומצה, בפיזיקה, העקרונות של המכניקה, בג"ג, המים, באסטרונומיה, כוח צנטריפוגלי, באמבריולוגיה, היחסים בין השפעות וכוחות הנשיים והגבריים.

דרך מחקר של איזון בתופעות טבע ותופעות אנושיות התלמידים יכולים למצוא את נקודת המשען האישית שלהם. הם חוקרים תופעות מנוגדות וקובעים את הערך, המשמעות והמקור שלהם. תלמידים מגלים באיזון זה של הניגודים צורות חדשות (בעננים, צמחים, מערכת השמש, מיניות הגבר והאשה). גילויים אלה מקדמים את תשוקת התלמיד לחקור את המקור והצורה של היקום, ההיסטוריה או של השפה האנושית. כאן הם חוקרים את הזמנים העתיקים לעומק.

השאלה שיש לשאול בקשר לקוריקולום היא "איך?" איך X מתיחס ל - Y ?איך תופעות שונות מתקשרות ביניהן ואיך תופעות אלה נוצרו בכלל?

בכתה י"א מתרכזים בשאלה "למה?"

התלמידים אינם מסתפקים במחקר באופן כללי של הנושאים המעניינים אותם. הם נכנסים לעומקים של החיים הפנימיים של המחשבה, רגש ועשיה. אין כאן העמקה בלבד אלה אינדבדואליזציה. נולדות מתך התלמיד שאלות. בגיל זה יש לתלמידים מסויימים דחף לעזוב או לנשור מביה"ס. הם שומעים קול פנימי שאומר: "הנח מאחור כל מה שניתן לך, והמשך במסע האישי שלך!" סגנון אישי יותר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו: לבוש, שער, עבודה חלקית, רשיון נהיגה.

הקוריקולום מאפשר בגיל זה חופש גדול יותר מבחינת המקום של כל תלמיד מול חבריו (בקשות של אינדוודואלים נכון יהיה אם יענו - לעבודה שונה משל חבריו, דרך שונה לעשות את הדברים ועוד). התלמידים מעוניינים לערוך מחקרים אישיים בנושאים שונים.

הקוריקולום מאופיין ב"בלתי - נראות", כלומר התלמיד נמשך לחקור נושאים שמושכים אותו אל מחוץ לאיזור בו הוא יכול לחוות אותו בחושיו. מסע כזה דורש סוג חשיבה חדש, חשיבה שאינה נשענת על העושר שהחושים שלנו מעניקים. בספרות למשל מסע זה למקור בלתי נראה ניתן לביצוע דרך עבודה על טקסט כמו האגדות הקשורות בגביע הקדוש או הקומדיה האלוהית של דאנטה. בכימיה, התלמידים נכנסים לממלכה בלתי נראת של האטום. בפיזיקה, חשמל, בהיסטוריה, ימי הביניים והרנסאנס בהם בני האדם יצאו למסע אינדוודואלי לתחומי ידע חדשים ובלתי ידועים, במתמטיקה, גאומטריה פרויקטיבית בה מגיעים קווים עד האינסוף - מקום עליו אפשר לחשוב למרות שלא ניתן לראותו.

בכתה י"א מתרחבים המימדים של הכתה לכיוונים שונים, על פי זמיונו והתעניינותו של התלמיד הספציפי. לכן בגיל זה טוב לתלמידים לעבוד גם דרך פרויקטים אישיים ופרויקטים של מחקר אישי. בנוסף על כל תלמיד לקחת על עצמו לבצע פרויקט מדעי (ביצוע = עבודת שטח ולא עבודה מחקרית בלבד).

השאלה "למה" - למה הדברים כפי שהם, מדוע אירועי היסטוריה פנו לכיוון זה או אחר? ושאלות מדוע גדולות יותר - שאלות הנוגעות בגורל, משמעות החיים, אחריות חברתית. שאלות מתחומים אלה מגיעות דרך התלמידים לכתה.

כתה י"ב מתרכזים בשאלה "מי?"

התמונה דרכה נוהגים לתאר את כתה י"ב היא תמונה של מגדל גבוה שבקומת הקרקע שלו כתה א' ובקומה אחרונה כתה י"ב. בכל כתה יש חלון דרכו רואים רק חלק מהנוף הנשקף מן המגדל. בכתה י"ב מגיעים התלמידים לצוהר בראשו של המגדל ויוצאים דרכו אל הגג. משם הם רואים בפעם הראשונה את פנורמת הנוף כולה.

בכתה י"ב התלמיד רואה בפעם הראשונה את הדרך שעשה עד כה בכל שנות הלימוד ובה בעת הוא שם את עצמו באופן מודע במרכז הנוף הפנורמי. הקוריקולום משרת מצב זה ע"י כך שהוא מציע נושאים המסנתזים נושאים רבים - היסטורית עולם, ארכיטקטורה, פאוסט, זאולוגיה, פילוסופיה טרנסצדנטלית, סופרים וספרות רוסית (המתמודדים עם שאלת מקום האדם בעולם). המשימות שניתנות לתלמידים מבקשות מהם לאגד, לסנתז דיסציפלינות שונות בכדי שיוכלו להגיע לשאלה המרכזית של הקוריקולום בשנה זו - שאלת ה - "מי?": מי זה היצור הזה שנקרא אדם? מי עומד ברקע האירועים בעולם ותופעות הטבע - ומושך את כל אלה לסינתזה של שלם? מכאן שבכתה י"ב הקוריקולם לא רק חוזר על נושאים שנלמדו בשנים קודמות בתיכון אלא גם מחזיר את התלמידים למקום בו החלו בכתה א' - לתמונה של השלם. בכתה י"ב אנו מקווים שהתלמיד יגע במקום של השלם בפעם הראשונה.
איך לחנך רגשות מיניים חשיבה המצאתית יציבות שידור ביטחון עצמי רצון לסקס העצמת ביטחון עצמי התרגשות מינית הגוף קול פנימי יחסי מין בבית הספר בית ספר
האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור?
...חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור? האם יהיה נכון לומר, שככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות...
כוח המחשבה, מגבלות כוח המחשבה, מהו כוח המחשבה? האם למחשבה יש כוח? לשלוט במציאות, שליטה במציאות, לשלוט בגורל, כוח התת מודע, כוח הרצון, יצירת מציאות, ליצור מציאות
כוח המחשבה, מגבלות כוח המחשבה, מהו כוח המחשבה? האם למחשבה יש כוח? לשלוט במציאות, שליטה במציאות, לשלוט בגורל, כוח התת מודע, כוח הרצון, יצירת מציאות, ליצור מציאות
...כוח המחשבה, מהו כוח המחשבה? האם למחשבה יש כוח? לשלוט במציאות, שליטה במציאות, לשלוט בגורל, כוח התת מודע, כוח הרצון, יצירת מציאות, ליצור מציאות מהו כוח המחשבה? כיצד ניתן לשלוט במציאות בעזרת מחשבה? בהרצאה, אליעד כהן מציג רעיונות הנוגעים לכוח המחשבה והיכולת של האדם לשלוט במציאות בעזרת מחשבותיו. הוא מציין את החשיבות של אמונה וביטחון במחשבה וביכולתה להשפיע על המציאות. הוא מתאר תהליכים שבהם מחשבה חזקה וביטחון מוחלט יכולים להוביל להצלחה או לתוצאה הרצויה, אפילו במצבים שנראים בלתי אפשריים. אליעד מציין כי...
ניתוח מילולי, איך לנתח דברים? אין הבדל בין יש ואין, אין הבדל בין יש או אין, אין הבדל בין אהבה לשנאה, שנאה אין סופית, אהבה אין סופית, אהבה ללא תנאים, שנאה ללא תנאים, ניתוח לוגיקה
ניתוח מילולי, איך לנתח דברים? אין הבדל בין יש ואין, אין הבדל בין יש או אין, אין הבדל בין אהבה לשנאה, שנאה אין סופית, אהבה אין סופית, אהבה ללא תנאים, שנאה ללא תנאים, ניתוח לוגיקה
...מילולי, איך לנתח דברים? אין הבדל בין יש ואין, אין הבדל בין יש או אין, אין הבדל בין אהבה לשנאה, שנאה אין סופית, אהבה אין סופית, אהבה ללא תנאים, שנאה ללא תנאים, ניתוח לוגיקה מה ההבדל בין להבדיל בין יש ואין לבין יש או אין? אליעד כהן פותח את ההרצאה בנושא ניתוח מילולי והסבר על מושגים כמו יש ואין, אהבה ושנאה, וכיצד מתבצעת ההבדלה בין מושגים. לדבריו, המשפטים להבדיל בין יש ואין ולהבדיל בין יש או אין נראים דומים מאוד, אך למעשה קיים ביניהם הבדל משמעותי. כאשר אדם מבדיל בין יש ואין, המשמעות היא שהוא מראש מניח...
להחזיר את הגלגל לאחור / עבר - האם ואיך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה?
.../ עבר - האם ואיך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה? ישנם מצבים שבהם האדם מתחרט על משהו שהוא עשה בעבר. ולפעמים האדם היה שמח, אילו הוא היה יכול להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו, לחזור אל העבר, ולבחור אחרת בעבר, כדי לשנות את המציאות בהווה. והשאלה היא, האם ואיך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה? והתשובה היא, כי את הגלגל לא ניתן להחזיר אחורה, אבל כן ניתן להגיע אל מצב שהוא טוב יותר. ונסביר: מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכאורה לא ברור מדוע האדם רוצה לשנות את העבר. הרי העבר כבר עבר, ומה זה משנה מה שקרה בעבר. הרי העבר אינו...
האם אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו?
...אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו? טיעון: היכולת השכלית של האדם מוגבלת להבין 4 מימדים. אלוהים לעומת זאת נמצא במימדים אחרים ולכן לא ניתן להבין אותו. סוף טיעון. הפרכה: 1 - אם אינך יכול להבין את אלוהים כולו, אז אינך יכול להבין באמת אפילו לא פרט אחד ממנו. אם אינך מבין את השלם, אינך יכול להבין באמת שום חלק מהשלם. ולכן, אם אינך מבין את אלוהים, אז אינך יכול להבין את רצונו / דרך מחשבתו / מניעיו האישיים וכיוב. 2 - ברגע שהאדם מייחס לאלוהים את בריאת העולם, הרי שהאדם מייחס לאלוהים אירועים שונים שקשורים למימד שלנו...
דיסוציאציה רגשית, תחושת ניתוק רגשי, לא מרגיש את עצמי, ניתוק מהרגשות שלי, מרגיש מנותק מעצמי, לא מרגיש מחובר לעצמי, לא מחובר לרגשות שלי, מנותק מהרגשות שלי, דיסוציאציה מנגנון הגנה, מנגנוני הדחקה, הפרעת ניתוק רגשי, טיפול בדיסוציאציה
דיסוציאציה רגשית, תחושת ניתוק רגשי, לא מרגיש את עצמי, ניתוק מהרגשות שלי, מרגיש מנותק מעצמי, לא מרגיש מחובר לעצמי, לא מחובר לרגשות שלי, מנותק מהרגשות שלי, דיסוציאציה מנגנון הגנה, מנגנוני הדחקה, הפרעת ניתוק רגשי, טיפול בדיסוציאציה
...רגשית, תחושת ניתוק רגשי, לא מרגיש את עצמי, ניתוק מהרגשות שלי, מרגיש מנותק מעצמי, לא מרגיש מחובר לעצמי, לא מחובר לרגשות שלי, מנותק מהרגשות שלי, דיסוציאציה מנגנון הגנה, מנגנוני הדחקה, הפרעת ניתוק רגשי, טיפול בדיסוציאציה מהי דיסוציאציה רגשית וכיצד היא נוצרת? דיסוציאציה רגשית היא תחושת ניתוק מהרגשות האישיים של האדם. מדובר במצב שבו אדם חווה את רגשותיו כנתפסים כאילו הם לא שלו, כלומר, הוא מרגיש מנותק מהם או לא מחובר אליהם. תחושת ניתוק כזו יכולה להתרחש בשל מנגנוני הגנה שמטרתם להימנע ממגע עם רגשות קשים או...
שלמות עצמית, אתה מושלם איך שאתה, לאהוב את עצמך בשלמות, לקבל את המציאות, להרגיש שאתה מושלם, להרגיש שלמות, להיות שלם עם עצמך, החיפוש אחרי האושר, המרדף אחרי האושר
שלמות עצמית, אתה מושלם איך שאתה, לאהוב את עצמך בשלמות, לקבל את המציאות, להרגיש שאתה מושלם, להרגיש שלמות, להיות שלם עם עצמך, החיפוש אחרי האושר, המרדף אחרי האושר
...עצמך בשלמות, לקבל את המציאות, להרגיש שאתה מושלם, להרגיש שלמות, להיות שלם עם עצמך, החיפוש אחרי האושר, המרדף אחרי האושר מהי שלמות עצמית ומה הקשר שלה לאושר? ההרצאה עוסקת בהבנת מושג השלמות העצמית והקשר שלה לאושר ולחיפוש אחריו. אליעד מדבר על הדרך בה אנשים רודפים אחרי שלמות, אושר ומציאות אידיאלית, ומציע נקודות מחשבה שמאפשרות להגיע לתחושת שלמות פנימית. מה המשמעות של להיות מושלם כפי שאתה? אליעד מציין כי הרבה אנשים מחפשים את האושר והשלמות החיצונית מבלי להבין שבסיס ההבנה הזו הוא הפנמה של שלמות פנימית. הוא...
איך לשווק את עצמי? למה שיקנו דווקא ממני? למה שירצו דווקא אותי? מה מיוחד בי? האם חייב בידול עסקי? נישה עסקית, ייחוד עסקי, מה הייחודיות שלי? במה אני הכי טוב? איך למכור מוצר גרוע? איך למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר בינוני?
איך לשווק את עצמי? למה שיקנו דווקא ממני? למה שירצו דווקא אותי? מה מיוחד בי? האם חייב בידול עסקי? נישה עסקית, ייחוד עסקי, מה הייחודיות שלי? במה אני הכי טוב? איך למכור מוצר גרוע? איך למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר בינוני?
...את עצמי? למה שיקנו דווקא ממני? למה שירצו דווקא אותי? מה מיוחד בי? האם חייב בידול עסקי? נישה עסקית, ייחוד עסקי, מה הייחודיות שלי? במה אני הכי טוב? איך למכור מוצר גרוע? איך למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר בינוני? איך לשווק את עצמי? למה שיקנו דווקא ממני? מה מיוחד בי? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלות הבסיסיות שאותן אנשים שואלים את עצמם בהקשרים שונים של חייהם - שאלה של למה דווקא אני? שמופיעה לא רק בהקשר של מכירה או שיווק, אלא גם בזוגיות, עבודה, ותחומים אחרים. מהו היתרון שלנו על פני אחרים וכיצד ניתן להתמודד...
התאהבות לא הגיונית, רעב רגשי, שנאה לא הגיונית, איך נוצרת התאהבות? למה מישהו לא מעריך אותך? למה מישהו אוהב אותך? למה אני אוהב מישהו? למה משהו עושה לי טוב? למה היא אוהבת אותי? למה אני אוהב אותה? חוקי ההתאהבות, רעב נפשי, ריבאונד
התאהבות לא הגיונית, רעב רגשי, שנאה לא הגיונית, איך נוצרת התאהבות? למה מישהו לא מעריך אותך? למה מישהו אוהב אותך? למה אני אוהב מישהו? למה משהו עושה לי טוב? למה היא אוהבת אותי? למה אני אוהב אותה? חוקי ההתאהבות, רעב נפשי, ריבאונד
...רעב רגשי, שנאה לא הגיונית, איך נוצרת התאהבות? למה מישהו לא מעריך אותך? למה מישהו אוהב אותך? למה אני אוהב מישהו? למה משהו עושה לי טוב? למה היא אוהבת אותי? למה אני אוהב אותה? חוקי ההתאהבות, רעב נפשי, ריבאונד מה גורם להתאהבות לא הגיונית? התאהבות לא הגיונית נוצרת כאשר אדם מתאהב במישהו או במשהו, למרות שהסיבה לכך לא ברורה ולא נראית הגיונית. אליעד כהן מסביר שהגורם המרכזי להתאהבות כזאת הוא רעב רגשי, מצב שבו אדם זקוק רגשית למשהו באופן אינטנסיבי. ככל שהרעב הרגשי של האדם עמוק וחזק יותר, כך ההתאהבות שלו במישהו...
NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע?
...לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע? וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך להשפיע על אנשים ולשכנע אנשים? וכיצד באפשרותך לגרום לאדם שיהיה לו אינטרס אישי להקשיב לך? והפעם אדבר על סיטואציה שבה אתה רוצה לגרום למישהו לבקש ממך משהו, ואתה חושב שהוא נמנע מלבקש ממך את הדבר, משום שהוא מרגיש שלא בנוח לבקש ממך את אותו הדבר. וזה יכול להיות לדוגמה אדם שזקוק לעזרה כלשהי, והוא מתבייש לבקש ממך עזרה. ואתה רוצה...
הכניסה לבית, עפ"י תורת הפנג שוי
...הינה חשובה לא פחות מפנים הבית. כאשר יועץ פנג שוואי נכנס לביתך, הוא מביט ראשית על סביבת הבית וכניסתו, ורק לאחר מכן על פנים הבית. כניסת הבית חשובה ביותר בייעוץ פנג שואי היות והינה מסמלת את הצי הנכנס לביתך. מהו צי? צי הינו חומר אנרגטי אשר נמצא בכל מקום, חומר וגוף. בכל בית קיים צי אך קיימים שני סוגי צי - צי טוב וצי מאתגר, החשוב הוא שהצי הטוב יכנס לביתך, כך גודל ההזדמנויות יגדלו ויגיעו לביתך, הזדמנויות טובות עבור כל תחום חיים. כאשר הצי המאתגר נכנס לביתך קיימים אתגרים, עיכובים והזדמנויות אינן מגיעות ואף...
התמכרות \ כיצד להיגמל \ למה מתמכרים
...כיצד להיגמל \ למה מתמכרים בפוסט זה ארצה לתאר את הדרך שבה מתמכרים בני האדם לדברים - חומריים, רוחניים או אפילו לבני אדם אחרים, כמו כן ארצה להסביר מדוע מתרחש תהליך של התמכרות וכיצד ניתן לא רק להיגמל מהתמכרויות קיימות אלא גם להימנע מהתמכרות עתידית. הרעיון המרכזי בפוסט הוא לסייע לאנשים לפתח מודעות ולהיעזר בה בכדי להבין את עצמם ואת התהליכים המודעים והלא מודעים שמתקיימים בהם. התמכרות מהי \ \ מתי בפעם האחרונה קרה לכם שהיה בחייכם משהו מסוים שהתרגלתם אליו ולקחתם כמובן מאליו, והתחלתם להעריכו רק לאחד שאיבדתם...
האם וכיצד ניתן לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים?
...במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים? מחשבות. כיצד הן עובדות? האם ניתן לשלוט בהן? כיצד באפשרותו של אדם לבחור על מה לחשוב? דע כי באפשרותך לבחור על מה לחשוב ועל מה לא לחשוב בצורה ממש פשוטה. כאשר אין ברצונך לחשוב על משהו, פשוט אל תחשוב עליו לחלוטין על ידי זה שתחשוב על משהו אחר ופשוט תתעלם מאותה המחשבה הלא חיובית לחלוטין כאילו היא לא קיימת בכלל! המוח של האדם חושב כל הזמן כולל כאשר הוא ישן, מה שבעצם יוצר את החלומות. רק מאחר שלפעמים השינה עמוקה לכן לא זוכרים את המחשבות שהיו בשעת השינה, אבל...
מהות הקשר הזוגי / אמונות על זוגיות / טיפול זוגי - טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג
...הזוגי / אמונות על זוגיות / טיפול זוגי - טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג אמונות על זוגיות כולנו מטפחים במרוצת חיינו רעיונות לגבי מהי זוגיות בריאה, מהי הזוגיות שאנו רוצים להיות בה, מה ראוי שיהיה ומה לא בקשר זוגי ועוד. הדבר שבפועל מנהל אותנו בזוגיות, אלו אמונות רגשיות.. חותמות רגש. איתור אמונות אלו, והאופן בו הן מתנגשות (מול בן הזוג או מול המציאות) ומפעילות אותך, הוא המשימה הראשונה בתהליך שמטרתו שיקום זוגיות קיימת או יצירת זוגיות חדשה. השלב הבא יהיה הגמשתן, פירוקן, עד לשינוי - התאמת העוצמות הרגשיות...
שאלות ותשובות - התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות...
...מבוססת על שאלות ותשובות... כל התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות... הכל הכל סובב סביב השאלות שאנו שואלים. שאלות שאנו שואלים אחרים. ושאלות שאנו שואלים את עצמנו. תקשורת היא אומנות שאילת השאלות הן את עצמנו והן את הסביבה. לפי התשובות שאנו עונים לעצמנו כך נרגיש ונתנהל. לפי התשובות שאנו נקבל מהסביבה אנו נדע יותר על סוג הקשר שלנו עם הזולת. שאילת השאלות הנכונות יכולה לגרום לנו לחיים נפלאים מהנים ומספקים יותר. ככל שנאתגר את המוח שלנו בשאלות מקדמות, מעצימות ומפתחות כך איכות חיינו תעלה. אם המיקוד שלנו הוא...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא...
אמונות, דפוסים ומציאות
...יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו...
דטרמיניזם - מבוא
...דטרמיניזם היא השקפה פילוסופית לפיה כל מאורע בעולם, פעולות, החלטות או מחשבות אנושיות נקבעים באופן בלעדי על ידי אירועים קודמים. דטרמיניזם עולה בהקשרים רבים, ביניהם המדע, הדת ופילוסופיה של המוסר. תוכן עניינים: 1 ההיבט הלוגי 2 הפרספקטיבה הסיבתית 3 הפרספקטיבה התכליתית 4 הבחינה הדתית 5 הבחינה המדעית 5.1 ביקורת הסוציולוגים ההיבט הלוגי: אריסטו היה הראשון שניסח היבט זה ובחן אותו. לפי הלוגיקה, מתקיים חוק השלישי הנמנע, שלפיו כל טענה היא אמיתית או שקרית, ואין אפשרות שלישית. אריסטו בחן טענה זו על משפטים מן העתיד:...
איך תאחז בכוח הרצון בלבד? איך להמשיך לרצות גם אם אינך יכול להגשים את הרצון?
...לרצות גם אם אינך יכול להגשים את הרצון? כוח הרצון הוא הדבר הגדול ביותר שיש לאדם. הרצון הוא מה שמניע את הכל. הרצון הוא הדבר היחיד שתלוי אך ורק באדם עצמו ולא בשום גורם אחר. אם ברצונך להצליח, דע להיאחז בעקשנות בכח הרצון בלבד. דע כי הרצון עצמו הוא דבר ממשי. דע כי אם אין באפשרותך לעשות מעשים בפועל, גם לרצות הוא מעשה. אם אתה רוצה להשיג משהו מסוים, דע איך לגרום לעצמך להמשיך לרצות את אותו הדבר. עליך לדעת להיאחז בכוח הרצון בלבד. עליך להיות מסוגל להמשיך לרצות להצליח ולהיות מאושר וחיובי, גם אם אין באפשרותך...
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
...ההתקדמות בחיים לשום מקום? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?. להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום? הפעם אדבר על אחת האשליות הגדולות בעולם, וזאת אשליית ההתקדמות. וזה עבור מי שחושב שהוא צריך להתקדם, ועבור מי שבאשליה שהאדם בכלל מתקדם לאיזה מקום ועבור אלו שמלמדים אחרים שצריך להתקדם. ולמה זו אשליה, כי זה כמו לתת לאדם לטחון מים, והוא מתאמץ ומתאמץ, אבל לא קורה כלום הוא רץ במקום כי הוא טוחן מים ואין מה לטחון. חוץ ממאמץ וכילוי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיטות חינוך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיטות חינוך, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיטות חינוך, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
התנהגות של אחרים האם זאת האמת ואם כן אז מה... למה משהו קורה? חדות ראייה סיפורים חופש אמיתי איך לא לפתח חרדת נטישה? לצאת מדיכאון להשיג אהבה עצמית טוב לשנוא את עצמך להתאהב אחרי בגידה לאהוב את הילד שלך יותר מידי אושר ומתמטיקה למה מה שעושה אותך מאושר גורם לך לפחד? לגשת לבחורה יפה החבר שלי לא רומנטי כשלים בקבלת החלטה להחליט החלטות מפחידות להתמודד עם חוסר אנרגיה להתמודד עם אובדן של ילד סרטים של מוטיבציה פחד להיכשל בבחינה איך לשכנע? איך לבנות אמון עם לקוח? גירושים או ילדים לראות את הנולד בחינוך ילדים שאלות למודעות קשיחות רוחנית מחלת נפש היא תורשתית להיגמל מכדורים לגרום לאקסים לרצות אותך רודף אחרי האקסית ספורטאים למתוח שריר לאלוהים היה משעמם אלוהים אוהב את המציאות חיפוש הארה רוחנית הארה רוחנית לילדים טוב להיות אלוהים רע להיות אלוהים אין ללקוח כסף לעשות כסף במקרה אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים למה היא משמעות החיים שלי? חיובית ושלילית חרדה חיובית שאלת הבחירה ידיעה ובחירה להתרחק מהבורא לאן היקום מתפשט? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי למנהלים, מאמן אישי לקשב וריכוז בתחום שיטות חינוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 27_11_2025 השעה 10:46:07 - wesi4