ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שורש הרצון ✔הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2 ✔* לחץ כאן, לצפייה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2.

נקרא בעמוד 194, אני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר האני של האדם. נעשה חזרה קצרה מהפעם הקודמת. הנושא כאן, הוא איך נוצר הרצון? כשאדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, מה גרם לכך שתרצה לאכול תפוח? איך נוצר הרצון?

למשל לאדם יש התלבטות בחיים, אז השאלה היא, למה אני רוצה את זה או את זה? אבל לפני ששואלים זאת, יש לשאול, למה אני בכלל רוצה? למה יש לי רצון? השלב הבא, יש לפרק את האני רוצה, ופרקנו לאני ורוצה. כאן צריך להבין מי רוצה? אם תבין מי הוא זה שרוצה, אז אולי תבין למה הוא רוצה. אז אם אתה לא מבין מה הוא האני, אז איך תבין מה אתה רוצה.

והסברנו שלכל דבר יש מחויב ואפשרי. למשל אני רוצה לאכול, לאכול זה אפשרי, והמחויב זה אני רוצה. ובמשפט, אני רוצה, האני זה המחויב והרוצה זה האפשרי.

ואז נשאלת השאלה איך נבין מי זה האני. ואז אמרנו שיש מחויב המציאות ואפשרי המציאות. כל דבר שמורכב מכמה ישויות הוא אפשרי המציאות, יכול להיות קיים ולא קיים, כי הקיום שלו מורכב מחלקים אחרים. לכן כל דבר שמורכב, לפחות משני דברים, קיומו הוא אפשרי בלבד. מה זה אומר, שדבר שלא מורכב משום דבר, קיומו הוא מחויב. מה זה אומר? שלא יכול להיות שהוא לא יהיה קיים.

לכן אנו צריכים לבדוק האם האני או התודעה של האדם מורכב. וכדי לבדוק עלינו לראות, אם יש עוד דברים שהם לא האני. למה? כי אם יש עוד משהו שהוא לא האני, זה אומר שקיום האני לא מחויב.

כשאנו לוקחים את המילה אני, מה זה האני? התודעה שחווה שהיא קיימת. כשהאדם אומר אני, הוא חווה למעשה שיש משהו שהוא לא אני. אם אדם לא היה יודע להבדיל בין אני ללא אני, לא הייתה משמעות למילה אני. ואם יש משהו שהוא לא אני, זה אומר שהאני של האדם מורכב, ולכן האני הוא אפשרי ולא מחויב.

לכאורה האני נראה בסיסי וראשוני, אבל יש לא אני, ולכן האני הוא לא הראשון, האני הוא לא מחויב. כך שהאני לא יכול להוות את הלא אני. לא יכול להיות רק אני, כי הרי יש לא אני. אם יש אני ולא אני מקבילים, אז זה אומר שיש מכנה משותף לאני וללא אני.

אם ניקח את כל הדברים, בסוף נגיע לאחד, אם האני שלי היה האחד, אז לא יכול להיות שבמקביל אליו יהיה לא אני. ולכן האני הוא ישות מורכבת, ולכן יש הוויה אחת שמהווה את האני והלא אני.

למשל ניקח כדור, ונעלים אותו, איך? לכדור היה רצף אטומים מסוים, ושינינו את רצף האטומים האחר, וכך העלמנו אותו. ואם יש אני בעולם, ונמחק אותו, מה נשאר שם? מה שהיה בתוך האני. כמו שלמשל היה כדור בחדר והעלמנו אותו, מה נשאר? החדר בלי הכדור, כך שהישות של הכדור בחדר, מורכבת גם מהחדר וגם מהכדור. למעשה החדר מקיף את הכדור, אבל הוא גם בתוך הכדור.

עכשיו, אותו דבר לגבי האני, יש מציאות שיש בה אני ולא אני, למשל האני זה הגוף, הגוף יכול להיות קיים ולא להיות קיים, אז אם לא תהיה קיים, מה יישאר? מה שהיה שם קודם, המקום והזמן שבתוכם אתה קיים. יש משהו כללי שבתוכו יש אני ולא אני, עכשיו אתה יכול להוציא את האני, ויכול להכניס אני, יכול לעשות אני קטן ויכול לעשות אני גדול וכו'. אבל האני עצמו מורכב משני דברים, מהאני עצמו, אבל הבסיס שלו הוא הישות שלו, היש. מה המכנה המשותף של אני ולא אני? ששניהם קיימים.

כשאתה אומר אני ולא אני, אתה חווה שהם נפרדים זה מזה, אבל אתה גם חווה חיבור ביניהם, והחיבור הוא ששניהם קיימים, ששניהם חלק מהמציאות.

שאלה: האם במקום קיום אפשר להשתמש במילה הווה?

אליעד: כן, זה לא משנה, כי בכל מקרה מפרקים אותו. אתה יכול לקרוא לו הישות שלפני האני. אין משמעות לשם.

עכשיו צריך להבין מה הוא הדבר ממנו עשוי האני. והמהות של האני, היא היש עצמו כישות, ללא כל צורה.

מי שבאמת מבין את מה שהסברנו, אז זה אמור לשנות לו את החוויה שהוא חווה בחיי היום יום. בדרך כלל האדם חושב שהוא המרכז וממנו הכל החוצה, יש את ה"אני" ועליו תבנה את השאר, אבל האמת היא שהאדם הוא רק צורה אחת של משהו שישנו.

להיות אלוהים, פירושו שאתה הראשון הראשון הראשון, המחויב. מה האדם היה לפני שהוא היה? אלוהים, מכאן שכול אחד מאיתנו היה פעם אלוהים. מה זה פעם? עכשיו, ברובד הפנימי שלך אתה אלוהים. ומה האדם רוצה יותר מכל? לחזור להיות אלוהים.

לכן לאדם נדמה שהוא מרכז היקום, כי אם היית יודע מי אתה באמת, היית יודע שאתה מרכז היקום. כשאדם אומר אני הראשון, זה נכון, אם הוא היה יודע מי הוא באמת. אבל הצרה היא שאף אחד לא מרגיש את זה בשלמות. למעשה כל אחד יכול לחשוב שהוא במרכז היקום, עד שקורה משהו שהוא לא רוצה ואז הוא אומר שזה לא בשליטתו.

אבל אם אתה מרכז היקום והראשון בשרשרת, אז למה זה לא בשליטתך? אז זה מגלה לך שהאני שלך הוא לא מרכז היקום. אבל הרעיון הוא שהאדם שחווה אני, ושחווה שהוא המרכז, המחשבה הזאת באה בגלל שבאמת אתה הראשון.

אם היית יודע מי אתה באמת, היית יודע שאתה הראשון. האדם שחושב שהאני שלו הוא לא מורכב אלא הראשון, זה בגלל שהאני האמיתי שלו באמת לא מורכב והוא הראשון.

ושתדעו לכם שמצד האמת האמיתית אין הבדל בין האני הנפרד לבין האלוהים. למרות שזה לא הגיוני שהרי האני הוא חלק ואלוהים הוא הכל.

יש כמה דרגות, בהתחלה אומרים, אתה לא אלוהים, זאת הבנה בסיסית, יש אלוהים אבל אני זה לא הוא. הבנה נוספת אומרת, יש אלוהים ואם אני אכנס פנימה לתוכי אני אגלה שאני אלוהים, אבל אתה לא מנהל את העולם, אלא אלוהים מנהל אותו, אבל אתה ביטוי של אלוהים. אך יש הבנה נוספת שאומרת, שאין אני ואלוהים, אין חלק ושלם, החלק והשלם הם אחד.

בסוף התהליך שהאדם אומר שהוא אלוהים, זה נכון, כי אין הבדל בין החלק לשלם. כי מצד האמת אין אלוהים, אלא יש רק אלוהים, ולכן אין הבדל בין החלק לאלוהים. ואם האדם מבין את זה, נגמרות לו השאלות. ולהיות אלוהים פירושו שיש כאן תהליכים שכליים של התבוננות, התבוננות רגשית ושכלית, ובסוף יחליפו לך את השכל. השכל לא יכול להבין, איך אם זה אחד יש כאן שתיים? הוא לא מבין, ולכן הוא לא מבין שהוא אלוהים.

אבל אם תחפור פנימה עמוק, תקבל שכל חדש שתבין שהדברים שונים זה מזה אבל גם שווים, אתה לא תבדיל בין האלוהים לבין הצמצום. וכאשר לא תבדיל בין המהות לצורה, אז אתה בחוויה של אלוהים, ואין לך יותר שאלות. וזה כמובן יתבטא בחיי היום יום. אין הבדל בין הנפרדות לאחדות.

שאלה: האם אפשר להמשיל את מה שאתה אומר לטיפת מים והים?

אליעד: כן, יש ים ויש טיפה, אבל עדיין בתפיסה שלך אתה לא יכול לחשוב בבת אחת על הטיפה ועל הים. אתה אומר זאת הטיפה ולא הים, וזה הים ולא הטיפה, אבל אתה תגיע להבנה שכשתגיד טיפה תחווה ים, ושתגיד ים תחווה טיפה. לא יהיה אצלך הבדל בראש בין הטיפה לים. בחוויה שלך אתה עדיין תבדיל בין דבר והיפוכו, בין אני ולא אני, אבל בראש שלך תבין שזה לא באמת שתיים אלא זה אחד. הם ישות אחת.

ומי שרוצה להבין את התודעה ואת רצונו, מוכרח להבין את מהות מה שישנו. וכבר עכשיו ניתן להבין, שמה שישנו הוא בעצם האין והכלום. למה אנחנו מבינים שמה שיש לפני האני והלא אני זה בעצם כלום? איך הגענו למסקנה שלפני האני והלא אני יש כלום? אם הולכים לפני האני ולא אני, יש למעשה מקום וזמן לפניהם, אם לא היה מקום וזמן לא יכול להיות אני ולא אני, למשל כדי שיהיה אני צריך שיהיה מקום וזמן.

אם נפרק את כל הצורות, נעלים את כל הצורות, אז נקבל כלום. האני נמצא בתוך מקום וזמן, ויש מקום וזמן שבו האני לא נמצא. מה מקיף את כל הצורות? הכלום.

אם נסיר מהעולם את כל הצורות שהם אני ואת כל הצורות שהם לא אני, מה יישאר? נקבל מקום וזמן ריקים. מה זה מקום וזמן? זה גם שניים.

יש אני ויש לא אני, והלא אני כולל את כל המקום והזמן. ואם אומרים שבהוויה שלי אין שום צורה, אין שם אני ולא אני, אז זה אומר שבהוויה שלי אין את הצורה שלי ואין את הצורה של הלא אני עם המקום והזמן, אז ההוויה זה הכלום.

אני ולא אני, פירושו דבר שקיים בתוך מקום וזמן, אם נסיר את כל הצורות של האני ונסיר את כל הצורות של הלא אני, נקבל מקום וזמן ריקים. מה זה מקום וזמן? זה עדיין שתיים. יש מקום ויש זמן, אם יש הבדל בין מקום לזמן אז הם שניים, אם לא היה הבדל לא היינו אומרים זה מקום וזה זמן. ואם זה שניים, אז אם נפרק אותם, מה נקבל? משהו שהוא בלי מקום וזמן.

שאלה: מה זה לפרק?

אליעד: מקום זה ישות? זמן זה ישות? מה מהווה אותם? משהו שאין בו צורה של מקום ומשהו שאין בו צורה של זמן. מה שמהווה את המקום הוא לא מקום, ההוויה של המקום לא יכולה שיהיה בה מרחב של מקום, הדבר שממנו עשוי המקום לא יכול להיות מקום. אולי המקום עשוי ממקום אחר? אבל המקום האחר הוא כלום וגם הזמן האחר הוא כלום.

שאלה: למה לא נקרא לו קיום?

אליעד: כשאתה אומר שאין פה כלום, אתה מתכוון שיש פה מקום ריק. אבל זה לא כלום, זה עדיין מקום ריק. אבל אם אני אשאל אותך מה הוא כלום מוחלט? תגיד שאין בו אפילו מקום ריק.

שאלה: מה זה האני הזה?

אליעד: מה אתה יודע על האני? שהוא קיים. האם אתה זה המציאות? האם אתה מבין מה זה האני? כן. האם אתה מבין מה זה המציאות? כן. אז אם האני שלך והמציאות זה אותו אחד? לא. בתכלס מה שאתה מבין, זה שהם שניים. בחוויה שלך זה לא אותה ישות. אתה לא חווה שאתה הקיר.

יש שאלה שהיא שאלת כל השאלות, ומי שמבין את השאלה מבין את הכל, מה השאלה? יש פה עניין מאוד רציני, מי שמתבונן מגלה שיש בסוף הוויה אחת, שלא מורכבת משום דבר, מה זה אומר? שאם לא תתבונן מספיק תגלה שיש אולי שתי הוויות, אבל מי שיתבונן, בסוף ייתפס לו בראש שיש הוויה אחת ויחידה, ובגלל שאנחנו קוראים לזה הוויה, אז זה אומר שיש לא הוויה, ולכן ההוויה זה לא ההוויה של הכל, אבל זאת בעצם השאלה. אם יש הוויה אחת, ובלי הוויה לא יכול להיות שום דבר, אז איך יש משהו שהוא לא הוויה?

מה זה הוויה? הוויה פירושו שבלעדיו לא יכול להיות משהו קיים. ההוויה זה הממלא של הכל. ההוויה זה המציאות שחייבת להיות קיימת.

יש הוויה שהיא בסיסית, ושום דבר בעולם לא יכול להיות קיים בלעדיה. כי כל דבר שקיים יש סביבו את ההוויה וגם בתוכו יש את ההוויה. אז השאלה שנשאלת היא, אם ההוויה נמצאת בכל מקום, אז איך יש משהו שהוא לא ההוויה?

אם האדם לא יבין את מהות האין, הוא לעולם לא יבין את מהות הצורות של האין, וגם לא את מהות האני שלו וגם לא את הרצון שלו. כי אם כל הצורות, המהות שלהם היא אין, חסרת כל צורה, אז עד שלא תבין את המהות של הכל, שהיא בלי צורה, איך תבין את הצורה?

אני בזמנו ניסיתי להבין, למה אני לא מבין, וגיליתי שאני לא יכול להבין את עצמי עד הסוף, כי הסוף זה משהו שאי אפשר להבין אותו. אז אם בסוף יש משהו שלא תוכל להבין אותו, אז ברור שלא תוכל להבין את עצמך עד הסוף. בשכל אי אפשר להבין.

אמרתי לעצמי שאני חייב להבין לפחות משהו אחד, ואחר י זה אוכל להתקדם קדימה, וראיתי שאני לא מצליח, למה? כי הבנתי שאני עשוי מכלום כלשהו, אז אם אני לא מבין את הכלום, אז איך אוכל להבין את עצמי שאני צורה של הכלום הזה?

למשל אדם שואל, למה אני רוצה? כי יש כלום שגורם לו לרצות, אבל אם הוא לא מבין את הכלום איך הוא יבין למה הוא רוצה? אז הבנתי למה אני לא מבין, ולמה אי אפשר להבין, אבל מה לעשות שאני מוכרח להבין. אז אם אתה מכריח את עצמך להבין, אתה מבין.

בשלב הראשון לפחות תבין, למה אתה לא מבין. קשה להבין כי הכלום זה דבר כל כך מופשט, שאנחנו אפילו לא מתייחסים אליו. אבל הכלום הזה, שאתה קורא לו כלום, אתה עשוי ממנו.

שאלה: מתי הדיסק מתחלף במוח?

אליעד: יש דרגות שונות. למשל אם אתה מכיר בכך שאתה צורה של זמן ומקום, אז כבר התחלף לך משהו בדיסק. כי פתאום המקום והזמן הם לא סתם משהו, הם משהו פעיל. האדם בחוויית המציאות שלו, כשהוא הולך ברחוב, האם הוא סתם הולך או שהוא מרגיש שהמקום והזמן זזים? זה כבר מראה שהדיסק התחלף.

ואז הוא חושב, מה זה מקום וזמן? זה כלום, אז איך אני מצפה להבין את עצמי, אם זה כלום בסוף. איך אני יכול להבין מה זה כלום? אז כמו שאמרתי, מי שהוא איש חיל ואמיץ בסוף יבין מה זה הכלום.

שאלה: איך הוא יבין?

אליעד: על ידי זה שהוא מתעקש להבין. מכריח את עצמו להבין.

שאלה: האם אפשר להבין את זה לא שכלית?

אליעד: בגלל ששאלת, אתה צריך להבין את זה שכלית. למה? כי כאשר אתה שואל אם אפשר להבין את זה לא שכלית, אתה בעצם מצמצם את החוויה, כי לא יתכן שהחלק השכלי שלך יישאר מחוץ לעניין.

שאלה: מה קודם צריך להבין, את האני או את הכלום?

אליעד: אם הבנת שאני זה כלום בצורת אני, אז כדי להבין מה זה אני, צריך להבין מה זה כלום.

לכאורה האדם יגיד, אין כלום, מה אני יכול להבין.

אני מוכר מוצר, מה אני מוכר? תפיסת מציאות שיש ואין זה אחד. אז איך אני אצליח למכור זאת? האדם מתנגד ואומר, שאין מה להבין וכו', אבל בגלל שגם אני עברתי את התהליך אני יכול לדעת מה הם ההתנגדויות.

כול מה שישנו, אם תוריד ממנו את כל הצורות, מה תקבל? כלום.

אם תקלף את הצורות יישאר לך מקום וזמן ריקים, איך מורידים את הצורה של המקום והזמן? קודם תדמיין מה זה, ואחר כך תנסה לחשוב על משהו הפוך, תראה שאתה לא יכול לחשוב, נכון? זה נקרא כלום. זה אומר שההפך שלו, זה הדבר שאתה לא יכול לחשוב עליו.

שאלה: אין הפך של זמן ומקום.

אליעד: נכון, האין הפך, הוא הכלום. האין הזה שלא נכנס לי במחשבה, הוא הכלום. אם תחשוב בבית מה זה לפני הזמן והמקום, אתה תגלה שזה הכלום.

גם האין הוא ישות מורכבת. האדם אומר, האין הוא תמיד קיים, איך יכול להיות שהאין לא קיים? לא, גם האין הוא רק אפשרי המציאות, וקיומו לא מוכרח. כאן אנחנו רואים שהמהות / אלוהים / ההוויה גם היא לא מחויבת המציאות.

בעיקרון, אתה קודם צריך להכיר בכך שהאין / לפני הזמן והמקום, הוא ההוויה של הזמן והמקום. ואחרי שאתה מתבונן בזה, האין / הכלום הופך להיות עבורך משהו ממשי. הגעת להבנה שהכלום הוא משהו ממשי. זה תהליך שאתה אמור לעכל אותו בכלל.

כי כל פעם שאתה מסתכל פנימה לתוכך אתה רואה את הכלום. אז זה שלב שאתה צריך להתבונן ולראות שהדברים השונים של המציאות זה בעצם כלום בצורת משהו. זה שלב ראשון.

שאלה: כשאתה מתבונן בתוכך, אתה רואה את הכלום?

אליעד: אם את שואלת, מי אני? את רואה שזה כלום. את רואה שאת לא קיימת, את כלום. כאשר תסתכלי פנימה לתוכך ותנסי להבין מה המילה אני, את תביני שזה כלום. ואז דבר ראשון את תכירי בכך שהכלום הוא גם משהו. זה כלום שזה משהו והדרך שאתה חושב עליו זה באמצעות ההפך, באמצעות השלילה.

אי אפשר לחשוב על כלום, כי לחשוב על כלום, זה לא לחשוב בעצם. לחשוב על כלום זה לחשוב מה ההפך מהמקום והזמן.

יש כאן תהליכים, דבר ראשון שאתה מבין שחשוב זה הפנימיות, אחר כך אתה מבין שמה שחשוב זה מה שאתה רוצה, אחר אתה מבין שהמהות היא הרצון, אחר אתה מבין שהמהות היא הקיום, אחר אתה מבין שאתה זה צורה של זמן ומקום, אחר אתה מבין שהמקום והזמן הם צורה של כלום, ואתה צורה של כלום. ואחרי שאתה מבין וחווה את זה, אחרי שאתה מבין מה זה יש ומה זה אין, מגלים לך מה יש לפניהם, לפני היש מקום וזמן והאין מקום וזמן, מה יש לפניהם? אתה מבין שהם הפכים בעצם, אף אחד מהם לא מחויב.

יש לנו במציאות שלנו, צורות שזה הנפרדות, כי המקום נפרד מהזמן והזמן נפרד מהמקום, וכל מקום נפרד משאר המקומות, וכל זמן נפרד משאר הזמנים, יש אין סוף צורות. וכל הדברים האלה, ההוויה שלהם היא כלום. אבל עדיין יש לנו שניים, יש לנו אין סוף צורות, ואחדות אחת שהיא כלום. אבל זה עדיין שניים. יש לנו נפרדות ואחדות. האין מהווה את היש, את הצורות.

הבנו שגם האין סוף נפרדות וגם האחדות, זה צורות שונות של משהו אחר, שבו נגמר ההבדל בין יש צורות לאין צורות. יש משהו נוסף שמקיף את כל סך הדברים שנתפסים לנו במוח, במחשבה שלנו אנו מסוגלים לתפוס מה זה יש וגם לתפוס מה זה ההפך של היש, שזה האין. יש לנו יש או אין. ויש הוויה גדולה יותר שבה אין הפרדה בין יש לאין. יש הוויה / פרספקטיבה / מציאות שבה אין הבדל יותר בין היש לאין. אין שום הבדל בין כל מה שיש פה לכלום.

וכן אפשר להגיד שגם המהות הזאת נפרדת ואפשר לומר שהיא רק צורה. האדם מגיע למצב שהמהות האחרונה שהגעת אליה, היא שהיש והאין זה אחד, וכל מהות שתגיע אליה אתה תחווה שהיא אותו הדבר.

יש מצב שאתה מתבונן לתוך היש ומכיר בקיומו של האין, אתה מצליח לחוות אותו כשלילה של יש. ואז בחיי היום יום שלך כשאתה מבין שהאין זה לא סתם כלום, אז אתה מסתכל עוד פנימה ואז אתה שולל את היש ואת האין, ואז אתה מגיע למהות שלהם. שהיא למעשה האין הבלתי פריק. אבל שימו לב שאנחנו עדיין בחוויית נפרדות, עדיין אפשר לשאול, מדוע אלוהים ברא את העולם.

ככול שהאדם ביום יום מפעיל את השכל שלו, אז הוא יבין את זה יותר, ואם אין לך כוח לחשוב, אז קח את כל הכוח שלך שלא חושב ותנסה להבין את זה.

יש לנו נפרדות, נפרק את כל הצורות, נשאר עם כלום, זאת אומרת שההוויה של הכל היא כלום. זה אומר שיש לנו נפרדות ואחדות, וזה אומר שיש שניים, אחדות ונפרדות, ומה שמקיף את שניהם זה השלם הראשון שאין בו הבדל בין מהות לצורה, אין הבדל בין יש לאין.

אבל עדיין יש הפרדה בין המהות הראשונה שבה אין הבדל בין יש לאין, לבין העולם שלנו שיש בו הבדל בין יש לאין. למשל, יש שולחן ואין שולחן, זה יש ואין, אבל גילינו שהמהות הראשונה היא גם של האין שולחן והיש שולחן, אז אין הבדל בין יש לאין.

הבנו בשכל שיש שכבה פנימית שבה אין הבדל בין יש לאין, אבל הבנו את זה עדיין כשכבה, אבל אנחנו לא נמצאים רק שם, אנחנו נמצאים גם שם. אתה אומר, אני מוכן לקבל את זה שאני עשוי ממשהו שאין בו הבדל בין יש לאין, אבל עדיין אני חווה הבדל בין יש לאין.

הספר הזה, אם את לומדת אותו, הוא מכריח את השכל שלך, להתחבר למשהו שהוא לא מסוגל להתחבר. כאילו נאמר שאי אפשר להבין, הספר הזה יכריח אותך להבין.

האדם שואל, איך זה שיש ואין זה אחד, ובכל זאת אני רואה דברים נפרדים? אבל מי שהוא חכם יותר, אומר, אבל זה לא יכול להיות שיש ואין הם אחד. אם אני יגיד לך שזה ככה מבלי שתבין שזה לא יכול להיות, זה לא עוזר לך. אבל אם תבין שזה לא יכול להיות, ובכל זאת זה ככה, אז קבלת שכל נוסף.

יש בקבלה ובפילוסופיה הרבה שאלות על איך נברא העולם, ואני קראתי אותם, וכולם ענו תשובות, ואני לא הבנתי את התשובות, למה לא הבנתי את התשובות? לא בגלל שהייתי טיפש, אלא בגלל שהייתי טיפש כי לא הבנתי שהם הטיפשים, חשבתי שאולי הם חכמים ואני הטיפש. היה רק אחד בעולם, מכל מה שקראתי, ואני קראתי המון ספרים, שאמר שאין תשובה, ולא תהיה תשובה בשכל, וגם הסביר למה לא יכולה להיות תשובה, וזה היה רבי נחמן, אז אמרתי, זה איש אמת, שלא מנסה לעבוד על אחרים.

ואז הוא אמר, אבל השאלות האלה הם בכלל לא שאלות, ואם היה לך שכל היית מבין שאלו לא שאלות, ולא הסביר למה. ובסוף אחרי שלמדתי אותו, הבנתי למה הוא התכוון. נכון, אין תשובה, אבל גם אין שאלה.

אז מה התשובה ל - איך נוצר הרצון, ואיך נוצר האני? התשובה שאם היה לך שכל, לא הייתה לך שאלה.

והשאלה הקשה היא, איך מהאין נהיה יש?

כאשר מישהו אומר לי משהו, אז האינסטינקט שלי כשאני רואה שהוא נעול על זה, אני מיד אומר לו משהו הפוך, למה? כי הוא חושב שזה לא יכול להיות. אבל אולי כן, אולי לא, אולי ההפך? זה מוביל אותו לכך שאולי הוא יבין, שאולי השכל שלו גם לא נכון? אולי מה שהשכל שלי אומר זה לא מחויב? אולי ההפך נכון?

המהות ממלאת את הכל תמיד, ושום דבר לא קיים בלעדיה. המהות = האין המוחלט. שום דבר מוגדר בעולם לא יכול להיות קיים מבלי שההוויה תהווה אותו. ההוויה הראשונה שלא מוגדרת בשום צורה קיומה מחויב, כי היא לא מורכבת משום דבר. ההוויה היא הדבר שקיים תמיד.

והמצוי הראשון, הוא יחיד, וקיומו מחויב, הוא לא יכול לא להיות קיים, ושום דבר לא יכול להיות קיים בלעדיו. ולכן זה אומר שזה בלתי אפשרי שיהיה קיים עוד משהו ששונה מהמצוי הראשון.

המהות חייבת למלא את הצורה בשלמות, כי לא יכול להיות משהו בלי מהות, אז איך יש משהו שהוא בלי מהות? כמו שהספר הוא המהות עצמה, אבל הוא גם לא המהות. הצורה הסופית היא אחת עם המהות שלה, שלמעשה אין מקום לצורה, שהצורה היא מהות.

להגיד שהספר הוא המהות, זה להגיד שמי שברא את העולם זה הספר. אבל לא רק הוא, אלא כל דבר הוא המהות.

צריך להבין קודם כל מה היא המהות, היא נמצאת מחוץ למקום ומחוץ לזמן. שמהווה את הכל, שאין בה הבדל בין יש לאין ושהיא הכלום. ואין הבדל בין המהות לצורה שלה. זה כמו להגיד שהספר והחדר הם ישות אחת. אם היית מבינה מה הוא הספר, היית מבינה שאת הספר והספר זה את.

איך יכול להיות שהמהות תמלא את הצורה בשלמות, ובכל זאת הצורה תהיה שונה מהמהות? האדם צריך להביןן מה היא ההוויה, למה ההוויה קיימת, איך היא קיימת? אם האדם יבין כל מה שצריך להבין על ההוויה, ואחר כך הוא יראה שולחן, זה לא יסתדר לו בראש. אם זה מסתדר לך בראש, אז זה אומר שאתה לא מבין מה זה הוויה ומה זה שולחן.

אם היית מבינה מה זה ההוויה, לא היית מבינה מה זה שולחן.

שאלה: אני לא מבינה בכלל מה זאת ההוויה.

אליעד: את מבינה קצת, הדבר החשוב הוא לא לשקר, אפשר להגיד קצת אני מבינה, אבל להגיד שבכלל את לא מבינה זה לשקר. מצד שני את גם לא רוצה להבין את זה, כי את כבר מבינה את זה ורוצה להישאר בנפרדות.

בעצם כל השאלות בעולם, הן לבוש של השאלה הזאת, איך יכול להיות ככה, אם זה ככה? נכון, זה באמת לא יכול להיות, אבל זה ככה.

זה שהאדם קיים, הוא מבין בטוח, אבל האדם צריך להבין מה היא ההוויה הזאת, איך היא הגיעה? אולי יש כמה? להבין את קיום ההוויה, לפני שמבינים שזה אחד.

אם את רוצה ליהנות מזה שזה אחד, את צריכה לדעת באמת שזה אחד, וכדי להיות בטוחה שזה באמת אחד, את חייבת להשתחרר מהרצון לגלות שזה אחד, כי כל זמן שאת רוצה לגלות שזה אחד, את לא יכולה להיות בטוחה שזה אחד. רק אם תגידי שאת רוצה לגלות שזה לא אחד, ותגלי שזה כן אחד, רק אז תהיי בטוחה שזה אחד.
שקרים הבנה רואה דברים השתחררות אין מקום הבדל בין מהות לצורה התלבטות שאלת כל השאלות ללא פתרון צורה או מהות איך יכול להיות איך נוצר איך נוצר האני איך נוצר הרצון איך נוצר רצון איך נוצרות איך נוצרים אין מקום אלוהות אלוהים אני האני האני של האדם הספר להיות אלוהים הרצון כיצד נוצרות כלום להיות אלוהים רצון שורש שורש הרצון שורש הרצונות
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? למה כל כך קשה להבין מה באמת רוצים? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט למה לאדם כל כך קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי שלו, כלומר, מה באמת הוא רוצה. הוא פותח בשאלה המרכזית: איך יכול להיות שאדם ... הרצון העצמי היא הפעולה החשובה ביותר לאדם ששואף לאושר אמיתי. מהו שורש הרצון? איך להבין את הרצונות שלי? למה קשה לי להחליט מה אני רוצה? מהו פרדוקס האחדות ... באושר? איך חקירת הרצון מובילה לאושר? למה חשוב להבין את מהות האני? שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? הפעם אני רוצה להשיב על השאלה, למה האדם, לא יכול להבין מה הוא באמת רוצה ... האני קיים בתוך המציאות, ואם לא תבין את המציאות איך תבין מהיכן נובע הרצון הראשוני שלך? תבדוק, מה זה אני? מה זה מציאות? תחקור עד הסוף, ותבין מה אתה רוצה. ויש בעצם ...
הרצון, שורש הרצון של האדם ושל אלוהים, לא לרצות טוב או רע, אין רצון אין חיסרון ועוד
הרצון, שורש הרצון של האדם ושל אלוהים, לא לרצות טוב או רע, אין רצון אין חיסרון ועוד
... שורש הרצון של האדם ושל אלוהים, לא לרצות טוב או רע, אין רצון אין חיסרון ועוד מהו שורש הרצון של האדם, ואיך הוא קשור לרצון של אלוהים? הרצון הוא המאפיין המרכזי של הקיום האנושי, אך כאשר האדם מתחיל לחקור לעומק את שורש הרצון שלו, הוא מגלה שככל שהוא שואל למה אני רוצה את מה שאני רוצה? הוא מגיע למצב שבו הוא כבר אינו רוצה שום דבר. מצב זה עשוי לגרום לו להרגיש שהחיים רעים וחסרי משמעות. אולם, כפי ... של אין רצון. כיצד החקירה העצמית מובילה לשחרור מוחלט? החקירה העצמית של הרצון מובילה את האדם להבנת השורש של הרצון שלו ושל המציאות כולה. דרך חקירה זו, האדם מגלה שהרצון שלו הוא ביטוי של הרצון האלוהי. ככל שהאדם ממשיך לחקור, הוא מתחיל לשאול מדוע אלוהים עצמו רוצה את מה שהוא רוצה. תהליך ... כי כעת הוא יכול לרצות ללא חיסרון כלל. אליעד כהן מסיים בכך שהוא מאחל לכולם להמשיך לחקור לעומק את שורש הרצון, עד שיחוו את הרצון האולטימטיבי - רצון שבו אין כל חיסרון, והם נמצאים בשלמות מוחלטת עם המציאות. מהו שורש הרצון של האדם? כיצד ניתן לחיות עם רצון ללא חיסרון? למה אלוהים ברא את העולם? מה ההבדל בין רצון אנושי לרצון אלוהי? מהו הפרדוקס של הרצון והאין רצון? כיצד החקירה העצמית מובילה לשחרור מוחלט? מהו שורש הרצון של האדם וכיצד הוא קשור לרצון האל? הרצון של האדם הוא אחד המאפיינים המרכזיים של הקיום האנושי, אך כאשר אדם חוקר לעומק את שורש הרצון שלו, הוא עלול לגלות שאין לו באמת רצון, מה שעלול להוביל לתחושת ריקנות או סבל. השאלה המרכזית שעולה היא - האם המציאות היא רעה? ואם החיפוש אחר האמת מוביל לתחושת סבל, האם יש ... האלוהי עצמו? כאן מגיעה ההבנה שקיים אלוהים שמעבר לאלוהים הרגיל שאנו מדמיינים - כוח ראשוני שהוליד את הרצון הראשון. מהי השלמות האמיתית? ברגע שאדם משיג מצב של אין רצון, הוא חווה אחדות מוחלטת עם המציאות. חוסר רצון מוחלט פירושו גם חוסר סבל, אך מעבר לכך - הוא מאפשר לאדם להיות בשלמות תוך ... יגיע למצב שבו התשובה הופכת להיות השאלה, והפרדוקס עצמו הופך לתובנה הגבוהה ביותר. לסיכום, החקירה של שורש הרצון מובילה למהפך תודעתי, שבו האדם מבין את השורש האמיתי של הרצון ושל המציאות כולה. כאשר האדם משיג מצב שבו הוא יכול לרצות אך ללא חיסרון, הוא מגיע לשלמות מוחלטת. מהו שורש הרצון של האדם? כיצד ניתן לחיות עם רצון ללא חיסרון? למה אלוהים ברא את העולם? מה ההבדל בין רצון אנושי לרצון אלוהי? מהו הפרדוקס של הרצון והאין - רצון? כיצד החקירה העצמית מובילה לשחרור מוחלט? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, כיוון שאני כל הזמן מסביר לחקור את הרצון מהו שורש הרצון, מהיכן בא, וכו. ומה שקורה, שיש החוקרים את הרצון של עצמם, הם מרגישים שהם לא רוצים שום דבר, ואז מרגישים שהחיים רעים, ומה קורה כאן? והאם החיים רעים. זה מה שיש? ואם אדם ... מקבל רצון של שלמות דהיינו, רצון, שאין בו שום חיסרון. ושיהיה לכולם המשך יום של התבוננות אמיתית לתוך שורש הרצון, עד שהרצון של האדם יתהפך להיות באחדות מוחלטת, כי ההבנה שהרצון והאין רצון הם בכלל ישות אחת וזה בעצם יוצר את החוויה שהאדם שיכול לרצות, ולא להיות חסר את מה שהוא רוצה. ...
שורש הרצון הוא *לא* הרצון להרגיש טוב - למה?
שורש הרצון הוא *לא* הרצון להרגיש טוב - למה?
שורש הרצון הוא לא הרצון להרגיש טוב - למה? למה הרצון להרגיש טוב הוא לא שורש הרצון של האדם? אליעד כהן מסביר לעומק בהרצאה מדוע הרצון להרגיש טוב הוא לא השורש האמיתי של הרצון, על אף שלכאורה נראה שזוהי הסיבה המרכזית לכל הפעולות של ... את המציאות כדבר חיובי. איך אפשר לגלות את שורש הרצון האמיתי? אליעד מסביר שאם האדם ירצה להבין את שורש הרצון האמיתי שלו, עליו לשאול את עצמו בכל פעולה - למה אני רוצה דווקא את הדבר הזה ולא דבר אחר? מה גורם לי לחשוב שזה טוב יותר מדבר אחר? כך האדם יוכל להבין ... כזה - הוא יחווה אושר אמיתי ומתמשך. מהו שורש הרצון האמיתי? למה האדם רוצה להרגיש טוב? איך להיות מאושר באמת? האם הטוב והרע הם מוחלטים או תלויים ברצון? מהי בחירה חופשית באמת? איך להתאים את הרצון למציאות? האם אפשר לרצות תמיד את המציאות? שורש הרצון הוא לא הרצון להרגיש טוב - למה? נדבר על שורש הרצון של האדם, ואסביר למה שורש הרצון הוא לא הרצון להרגיש טוב. וכפי שכבר הסברתי, שמי שרוצה להרגיש טוב, הוא צריך לבדוק מאיפה באים הרצונות שלו. כי אם יישרף הבית של האדם והוא רוצה שהבית ... מישהו בוחר עבורו. ומי שיבדוק עד הסוף, את שורש הרצון , יגיע למקום של השתוות שאין זה משנה באמת אם אתה רוצה את זה או את זה אדם רעב רוצה לאכול, ולהרגיש טוב על ידי כך שהוא אוכל, אבל למה להרגיש טוב דווקא ... קשה ואז האדם מתחיל לשמוח. ומי שיגלה את שורש הרצון, יגלה איך להתאים את הרצון שלו בהתאמה מלאה עם מה שקורה במציאות, ואז יחיה חיים מאושרים באמת, כי תהיה ידיעה של השתוות של כל מה שקורה במציאות. ושיהיה ...
שורש הרצון הוא *לא* הרצון להרגיש טוב - למה?
שורש הרצון הוא *לא* הרצון להרגיש טוב - למה?
שורש הרצון הוא לא הרצון להרגיש טוב - למה? למה שורש הרצון אינו הרצון להרגיש טוב? שורש הרצון של האדם הוא נושא עמוק שרבים טועים לחשוב שהבסיס שלו הוא פשוט הרצון להרגיש טוב. אליעד כהן מסביר כי אף שהרצון ... קצב ההליכה משתנה, וכל בחירה - מהירות הליכה, כיוון, פעולה - היא ביטוי לרצון. אך למה דווקא פעולה זו ולא אחרת? למה הוא מחליט לפעול בצורה מסוימת ולא באחרת? איך הבנת שורש הרצון מובילה לאושר אמיתי? לפי אליעד, המקור של הסבל בעולם הוא שהאדם לא רוצה את מה שקורה. אילו האדם היה רוצה בדיוק את המציאות כפי שהיא מתרחשת, הוא היה מאושר באופן תמידי. הדרך להגיע לאושר אמיתי היא להבין את שורש הרצון - להבין למה הרצון הוא דווקא כפי שהוא ולא אחרת. האדם צריך להתבונן על כל רצון ורצון ולשאול מדוע הוא בוחר דווקא ... מרגיש רעב הוא דווקא שמח כי זה מסמל לו את ההתגברות שלו ואת הסיגוף שלו. מכאן, שהרצון להרגיש טוב אינו מסביר מדוע האדם בחר דווקא באוכל כדרך להרגיש טוב. מהי הדרך להבין את שורש הרצון האמיתי? הדרך שמציע אליעד היא לחקור לעומק כל רצון וכל בחירה שהאדם עושה, ולשאול את עצמו מהו השורש שממנו מגיע ... הוא בוחר דווקא בצורה הזו, הוא יוכל להגיע למצב שבו הוא מתאים את רצונותיו למציאות הקיימת. כאשר הרצון של האדם מותאם באופן מלא למציאות, הוא יחיה חיים טובים באמת. לסיכום, שורש הרצון אינו הרצון להרגיש טוב בפני עצמו, אלא הסיבה שבגללה האדם בוחר להרגיש טוב דווקא בדרך מסוימת ולא אחרת. מי שיגיע להבנה זו, ימצא את האושר האמיתי. למה אנחנו רוצים להרגיש טוב? מהו שורש הרצון האמיתי? האם הבחירות שלנו מחויבות? איך לבחור את הרצון הנכון? מדוע אנחנו לא רוצים את מה שקורה? שורש הרצון של האדם למה הרצון להרגיש טוב הוא לא שורש הרצון של האדם. מי שרוצה להרגיש טוב באמת צריך לנסות להבין למה הוא רוצה את הרצונות שלו. הטוב והרע תלויים במה שהאדם רוצה ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
... הנאה סבל? ועוד - חלק 1 במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש האני של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהם שני הצירים וטווחי ... בין הפוטנציאל של המציאות, לבין הישות של עצמו. כי הוא בעצם מתחבר לרצון אחד יותר מאשר לאפשרות אחרת. ואיפוס הרצון, הוא גם שורש הרצון. כי בנקודת השורש של הרצון של האדם, אין שום הבדל בין שום רצון כלשהו לבין כל רצון אחר. ובנקודת שורש הרצון של האדם, האדם מבחינתו אין אצלו שום הזדהות רגשית עם שום רצון. ואחכ הרצונות של האדם הופכים להיות יותר ויותר מוגדרים, שעל ידי זה האדם מבטא את רצונו בעולם. אבל מצד נקודת שורש הרצון של האדם, בנקודת שורש הרצון של האדם, אין שום הגדרה כלל של טוב ורע. כי שם בנקודת ההתחלה של הרצון של האדם, שם הרצון לא ... שאין שלמות אחריה ושלמות גדולה ממנה. כי כל זמן שיש אצל האדם הבדל כלשהו בין טוב לבין רע, הרי שהאדם עדיין לא הגיע לנקודת שורש הרצון שלו. כי לכל הדברים שיש בעולם יש להם שורש, וגם לרצון של האדם יש שורש. וכל דבר בעולם הוא חלק ... שיש לאדם, הוא בעצם ביטוי של פוטנציאל הרצון. ובנקודת הפוטנציאל של הרצון, שם נמצאים כל הרצונות האפשריים בבת אחת. ובנקודת שורש הרצון ששם כל הרצונות נמצאים בבת אחת, שם אין הבדל בין רצון כלשהו לבין רצון אחר. ושם הרצון הוא אין ... רצון אחר. שאז האדם עושה את הרצון הגדול יותר שלו. שזאת הבחירה החופשית, שבה האדם בוחר את הרצון החזק יותר שלו. אבל בנקודת שורש הרצון, ששם נמצאים כל הרצונות בו זמנית, שם אין שום בחירה חופשית כלל. כי שם אי אפשר לבחור בין שום דבר לשום דבר, מאחר שכל הרצונות שם הם בעלי אותו כוח ממש. ושם בנקודת שורש הרצון, שם גם יש איזון אמיתי בין כל הרצונות. כי בנקודת שורש הרצון, שם ורק שם יש את החיבור של ההפכים של כל הרצונות. כי בפוטנציאל של האדם הוא יכול גם לרצות וגם לא לרצות כל דבר ודבר שקיים במציאות. ובנקודת שורש הרצון, שם יש את כל סוגי הרצונות האפשריים בכל העוצמות השונות בו זמנית. ושם יש באותה הנקודה גם את ... יש איזון בין הרצונות שלו. כי הוא בכל רגע ורגע גם רוצה את הדבר וגם לא רוצה את הדבר בו זמנית. והאיזון הזה אפשרי על ידי שורש הרצון, ששם כל הרצונות מאוזנים בשלמות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר. ובנקודת שורש הרצון, שם אין הבדל בין טוב לבין רע, כי שם הכל טוב תמיד. כי כדי שיהיה רע, לשם כך על האדם להגדיר ... מוגבל. אבל רצון בלתי מוגדר בשום צורה, הוא לא יכול ליצור שום רע כלל, אלא רק טוב אין סופי בלבד. וכל מה שהוסבר כאן לגבי שורש הרצון, נכון גם לגבי שורש כל הרגשות, או השורש של כל המחשבות או שורש כל הידיעות או שורש השכל של ... של מה שהוא יודע, עליו לנסות לדעת דבר אחד שיכלול בתוכו את כל המידע שיש בעולם כולו. וכאן נגלה עוד סוד גדול, והוא כי גם לשורש הרצון גם לו יש עוד שורש אחר. וגם לשורש המחשבות ששם נמצאות כל המחשבות שבעולם בבת אחת, גם לו יש ... המחשבות לבין כל מחשבה ומחשבה יש הבדל מהותי, והוא ההבדל שבין הפוטנציאל של הדבר לבין הדבר עצמו. בין הכוח לבין הפועל. כי שורש הרצון או שורש המחשבה וכיוב, הוא נבדל מהותית מכל מחשבה ומחשבה ומכל רצון ורצון. ויש שורש אחד גדול ... אין סוף עד אין סוף. בדיוק כמו המשל של ציר הטוב האין סופי. ויש שלמות מעל שלמות עד אין סוף. ועכשיו נגלה עוד סוד, והוא כי לשורש הרצון ולשורש המחשבות ולכל שאר השורשים בעולם, יש להם שורש אחד שמאחד את כולם כישות אחת. כי כפי שאמרנו לדוגמה לכל רצון יש שורש. ובשורש של כל הרצונות, שם נמצאים כל הרצונות כישות אחת וכרצון אחד. וכך גם לגבי כל הרגשות מחשבות וכיוב. ויש עוד שורש אחר, שבו המחשבה רצון רגש וכיוב, כולם ישות אחת ממש. כי גם שורש הרצון גם הוא ביטוי של משהו אחר. וגם שורש המחשבות הוא עצמו ביטוי של משהו אחר. ויש שורש אחד, שכולל ...
הסוד של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם?
... של הרצון - מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהו שורש הרצון של האדם? במאמר הזה נבאר את אחד מהסודות הכי לא ידועים לבני האדם, והוא הסוד של הרצון האנושי. והעניין הוא, כי כל אדם כל הזמן חווה רצונות שונים. ולכל רצון שאותו חווה ... כל הרצונות, אחראי גם על כל המעשים של האדם. והנה, כל מי שיתבונן אל שורש הרצון של עצמו ושל המין האנושי בכלל, יראה כי הרצון הפנימי ביותר של כל בני האדם בעולם, הוא הרצון להרגיש טוב ולהיות מאושרים. וכאן יש מספר דברים שדורשים בירור. והדבר הראשון ... מאושר. והעניין הוא, כי הרצון להיות מאושר גם לו עצמו יש לו שורש. והשורש של הרצון להיות מאושר, הוא בתודעה של האדם. דהיינו, בצורה שבה האדם חווה את המציאות. כי כאשר האדם רוצה להיות מאושר, הרי שמה שהאדם באמת רוצה זה, להפסיק לרצות להיות מאושר. כי ... מאושר, גם הוא רק ביטוי של משהו אחר פנימי יותר. והדרך לגלות מהו שורש הרצון של האושר, היא כפי שאמרנו על ידי השאלה הפשוטה, למה האדם רוצה להיות מאושר? ובאיזה מצב היה מפסיק האדם לרצות להיות מאושר? או במה תלוי הרצון של האדם להיות מאושר? ומי שיעמיק את מחשבתו יגלה ששורש הרצון של האדם להיות מאושר, נובע מכך שהאדם לא מבין את הסיבה האמיתית שבגללה מתרחשים כל האירועים שיש במציאות. כי במציאות שלנו מתרחשים אירועים שונים, ובכל רגע ורגע האדם ... שממנו נובע חוסר שביעות הרצון של האדם מהמציאות, ועל ידי זה לגלות את השורש של הרצון של האדם להיות מאושר. ואכ נשאל, מהי הסיבה שבגללה האדם לא מרוצה מהמציאות בשלמות כפי מה שהיא? והתשובה היא כי השורש של הדבר, הוא חוסר ההבנה של האדם את המציאות בשלמות. ... בחוסר הבנת האדם את הסיבה של כל הסיבות של המציאות. ונמצא אם כן, כי שורש הרצון האנושי של האדם, הוא חוסר ההבנה של האדם את הסיבה של כל הסיבות. כי אילו ידע האדם והבין מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, הרי שממילא האדם היה רוצה תמיד את המציאות ... ההבנה של האדם את סיבת כל הסיבות. כי חוסר ההבנה של האדם, הוא אומנם השורש של הרצון של האדם להיות מאושר. כי הרצון של האדם להיות מאושר, הוא ביטוי אך ורק של חוסר הבנת האדם את סיבת כל הסיבות. אבל גם חוסר הבנת האדם את המציאות ואת סיבת כל הסיבות, גם ...
מה בן אדם רוצה? רצון להתאבד, רצון הישרדותי, רצון לשרוד, רוצה להרגיש טוב, מהו שורש הרצון? איך נוצר רצון? למה יש רצון? מה אני רוצה? איך להיות מאושר? לא רוצה למות, צורך הישרדותי
מה בן אדם רוצה? רצון להתאבד, רצון הישרדותי, רצון לשרוד, רוצה להרגיש טוב, מהו שורש הרצון? איך נוצר רצון? למה יש רצון? מה אני רוצה? איך להיות מאושר? לא רוצה למות, צורך הישרדותי
... בן אדם רוצה? רצון להתאבד, רצון הישרדותי, רצון לשרוד, רוצה להרגיש טוב, מהו שורש הרצון? איך נוצר רצון? למה יש רצון? מה אני רוצה? איך להיות מאושר? לא רוצה למות, צורך הישרדותי מה בן אדם רוצה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשורש הרצון האנושי ובמהות של הרצון. הוא שואל שאלות מרכזיות כגון: מה אדם באמת רוצה? האם הרצון להרגיש טוב חזק יותר מהצורך לשרוד? מהו שורש הרצון ומדוע יש לנו רצון בכלל? האם הרצון לחיות ... אני רוצה להיות מאושר, בסופו של דבר נובע מתוך הצורך הביולוגי הבסיסי ביותר - הצורך להישאר בחיים. מהו שורש הרצון? האם הרצון להרגיש טוב חזק יותר מהצורך לשרוד? ... מה בן אדם רוצה? רצון להתאבד, רצון הישרדותי, רצון לשרוד, רוצה להרגיש טוב? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשורש הרצון האנושי ובמהות של הרצון. הוא בוחן את הקשר בין ... הוא בעצם ביטוי של הצורך הבסיסי ביותר שלו - הישרדות, ולא משנה באיזה אופן הוא בוחר לממש אותו. מהו שורש הרצון? האם הרצון להרגיש טוב חזק יותר מהצורך לשרוד? ...
איך לנטרל את הרצון? למה יש רצון? איך נוצר רצון? התועלת של הרצון, נקודת התורפה של הרצון, סודות הרצון האנושי, מדיטציה לא עובדת, איך לבטל את הרצון? איך עובד הרצון? מה הרצון האמיתי? מהו שורש הרצון?
איך לנטרל את הרצון? למה יש רצון? איך נוצר רצון? התועלת של הרצון, נקודת התורפה של הרצון, סודות הרצון האנושי, מדיטציה לא עובדת, איך לבטל את הרצון? איך עובד הרצון? מה הרצון האמיתי? מהו שורש הרצון?
... איך לבטל את הרצון? איך עובד הרצון? מה הרצון האמיתי? מהו שורש הרצון? איך לנטרל את הרצון? ההרצאה עוסקת בניתוח מעמיק של הרצון האנושי, מהות הרצון, הדרך בה הוא פועל ואיך ניתן לנטרל אותו. ... מתוך תחושת חסר, והוא מה שדוחף את האדם לשנות את מצבו. מהו שורש הרצון? בהמשך, אליעד עוסק בשורש הרצון. הוא טוען שהשורש של הרצון הוא האמונה שהחיים לא מלאים ללא השגת משהו. לדוגמה, אם אדם מרגיש חסר או לא שלם, הוא יתחיל לרצות דברים על מנת להשלים את ... חומריים או הצלחות חיצוניות, אלא הרצון להבין את עצמך ואת השורש של הרצון שלך. השאלה האמיתית היא מהו הרצון שהאדם באמת רוצה, ולמה הוא חושב שהוא חייב אותו. איך עובד הרצון? הרצון, על פי אליעד, ... מסביר שהתשובה לשאלה איך לנטרל את הרצון היא להתחיל להבין את שורש הרצון. כל זמן שהאדם מזדהה עם הרצון, הוא נשאר תלוי בו. על ידי חקירה פנימית ושאלות כמו למה אני רוצה את זה?, ניתן להתחיל לפרק את הרצון ולהתעלות עליו. איך לנטרל את הרצון? מהו שורש הרצון? איך נוצר רצון? מדיטציה לא עובדת? הסודות של הרצון האנושי ...
מלך או עבד, הכל רע, הכל טוב, הכל אחד, רשימו, רצוא ושוב, שורש הרצון הראשון, התאבדות, חיים אחרי המוות, הכי טוב, הכי רע
מלך או עבד, הכל רע, הכל טוב, הכל אחד, רשימו, רצוא ושוב, שורש הרצון הראשון, התאבדות, חיים אחרי המוות, הכי טוב, הכי רע
... או עבד, הכל רע, הכל טוב, הכל אחד, רשימו, רצוא ושוב, שורש הרצון הראשון, התאבדות, חיים אחרי המוות, הכי טוב, הכי רע מהי החוויה של האדם שנמצא באחדות מוחלטת? אחת הנקודות המרכזיות שמעלה אליעד היא ההבנה של ... מרגיש שזה רע. בסופו של דבר, שני המצבים - הכי טוב והכי רע - מובילים לאותה תוצאה: חוסר תחושה מוחלט וחוסר משמעות. מהו שורש הרצון הראשון וכיצד הוא נוצר לפי אליעד? אליעד מסביר שהרצון הראשון נוצר ללא רצון מקדים. כלומר, לפני שהופיע הרצון הראשון, לא היה שום רצון שקדם לו. מצב זה הוא מצב של בחירה מוחלטת, כי אם אין רצון בכלל, אין דבר שמכריח אותך לפעול. כך הרצון הראשון הוא למעשה הפעולה החופשית ביותר של אלוהים - אלוהים יצר את הרצון של עצמו מתוך חופש מוחלט. זהו מצב שבו אין סיבה מדוע נוצר הרצון, כי כל סיבה ... את ההבדל בין טוב לרע. הסבל מחזק את התחושה שאתה אלוהים כי זה רצונך. הטוב המוחלט או הרע המוחלט מובילים לחוסר משמעות. הרצון הראשון נוצר ללא רצון קודם, מתוך בחירה חופשית לחלוטין. הרשימו הוא הזיכרון מהאחדות שמלווה את האדם בחיים. המוות לא מעלים את התודעה אלא מפזר אותה בצורה אחרת. מהו שורש הרצון הראשון? האם אפשר להיות תמיד מאושר? איך להתמודד עם סבל? מה המשמעות של רשימו? האם אחרי המוות התודעה נעלמת? למה אלוהים ברא את הרצון? ...
סיינפלד, גורג קוסטנזה, לברר את שורש הרצון, לברר עד הסוף, למה אני רוצה משהו? לא לפחד לחקור את האמת, מה הסיבה שאני רוצה משהו? למה יש רצון? איך נוצר רצון? מודעות עצמית
סיינפלד, גורג קוסטנזה, לברר את שורש הרצון, לברר עד הסוף, למה אני רוצה משהו? לא לפחד לחקור את האמת, מה הסיבה שאני רוצה משהו? למה יש רצון? איך נוצר רצון? מודעות עצמית
... גורג קוסטנזה, לברר את שורש הרצון, לברר עד הסוף, למה אני רוצה משהו? לא לפחד לחקור את האמת, מה הסיבה שאני רוצה משהו? למה יש רצון? איך נוצר רצון? מודעות עצמית מה אפשר ללמוד מגורג קוסטנזה על בירור ... ארוכה, מתברר שאין בכלל בית, וגורג עומד מול האמת שהוא שיקר. מה הקשר בין גורג קוסטנזה לבין בירור שורש הרצון הפנימי? הסיפור של גורג ממחיש כיצד הרצון הפנימי שלנו מתנהל לעיתים כמו גורג: אנחנו רוצים משהו, אך כשאנו מתחילים לברר למה אנחנו באמת רוצים אותו, צצות סיבות רבות ... משנה לי? למה אני באמת רוצה את זה?. כיצד לבצע חקירה פנימית של הרצון בצורה אפקטיבית? כדי לברר את שורש הרצון, אליעד כהן ממליץ להודות בפני עצמנו באופן מלא שאנו אכן רוצים את הדבר המדובר, גם אם אנחנו חושבים או יודעים שהוא לא חשוב או משמעותי. רק אם נאפשר לעצמנו להיכנס ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שורש הרצון, האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שורש הרצון, איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, אימון אישי בסקייפ בתחום שורש הרצון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2695 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 14:12:02 - wesi4