ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שאלות ✔ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים ✔פתח דבר מה היא שאלה.? מה היא תשובה? מה הוא ביטחון? מה הוא פחד? מה היא... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
פתח דבר

מה היא שאלה.?

מה היא תשובה?

מה הוא ביטחון?

מה הוא פחד?

מה היא מציאות?

מי תופס את המציאות?

מה היא מחשבה?

מה הוא רעיון?

מה היא שפה?

מה היא בעיה?

מה הוא סדר?

מה הוא שקט?

מה הוא ריכוז?

מה היא תשומת לב?

מה היא הקשבה?

מה הוא חלל?

מה הוא ידע?

מה היא למידה?

מה היא התנסות?

מה היא יצירתיות?

האם החיים שלי?

מה הוא החושב?

מה הוא הרוצה?

האם הגוף שלי?

מה זו אמת?

מה זה כלום?

מה הוא כעס?

מה היא ודאות?

מה הוא הפך?

מה היא אהבה?

מה היא שמחה?

מה הוא יופי?

מי אני?

מה הוא מוות?

מה הוא זמן?

מה הוא אלוהים?

מה היא בחירה?

מ הוא חופש?

מה היא אינטליגנציה?

מה היא אבולוציה?

מה היא טרנספורמציה?

מה זה לדעת שאי אפשר לדעת?

מה אידיאל?

מה היא שאיפה?

מה הוא עושר?

מה היא שייכות? זיקה?

מה הוא אושר?

מה היא יציבות?

מה היא הכרה?

מחשבה יוצרת מציאות...


פתח דבר

האירוע היחידי שמתרחש באופן קבוע כל הזמן והוא הדבר

היחידי שניתן לומר עליו את המילה כל הזמן זה ההווה, ואו נקודת המפגש של העבר עם ההווה שמוגדרת כמציאות.

הנקודה הזו היא מפגש של העבר הידוע עם הבלתי נודע.

והמוח או המיינד של האדם שמחפש ביטחון הישרדות נצחיות

אינו מסוגל להתמודד עם הבלתי נודע מכסה על המציאות

במסך עשן וממציא דמיונות ורעיונות והופך אותן לאמונות

כדי למצוא את הביטחון הנכסף ביצירה של עצמו.

הניסיון ההיסטורי מראה על כישלון מוחלט בגישה הזו.

פסיכוזות ופחדים הצטברו עם כל ידע נוסף "שנאגר"

מקלט הידע הוכיח את עצמו כלא יעיל וכי למרות הידע

היקום מתקיים באיזון מוחלט.

ההתבוננות הזו פותחת סידרה של שאלות שאמורות להציג גישה שונה שמסתיימת בסימן שאלה על מנת להשאיר פתח ליקום המושלם להיכנס דרך חלל המחשבות והידע

וליצוק את טובו ועצמותו

בצורה של שקט ושלווה שהם אנטי ידע שכולל את כל הידע.


מה היא שאלה?

מהיכן עולה השאלה?

מי יוזם את השאלה?

מי מנסה לענות על השאלה?

למה מנסים לענות על השאלה?

האם יש שאלה נכונה?

ואם כך:

מה היא תשובה?


מה היא תשובה?

מהיכן עולה התשובה?

איך נוצרת התשובה?

מקור השאלות זה מקור התשובה?

האם התשובה זורחת בשאלה

כמו שהריח של הפרח בלתי נפרד מהפרח?

מה היא תשובה נכונה?

שביעות רצון זה סימן לתשובה נכונה?

למה מנסים לתת תשובה?

האם תשובה מעניקה סוג של ביטחון?

ואם כך מה היא ביטחון?


מה הוא ביטחון?

מי זקוק לביטחון?

האם הביטחון מקנה הגנה?

הגנה מ... הנודע או הבלתי נודע?

האם כל התרחשות ביטחונית היא עתידית?

האם פגישה עם בעיה היא במציאות?

האם פגישה במציאות היא אחרי ההתרחשות?

האם יש צורך בביטחון אחרי ההתרחשות?

אז:

לשם מה צריך ביטחון?

כדי להתמודד עם הפחד?

מה הוא פחד?


מה הוא פחד?

מהיכן עולה הפחד?

מי מקבל את הפחד?

מי סובל מהפחד?

מי רוצה להשתחרר מהפחד?

האם פחד זה לאבד את מה שיש?

האם אדם ישן פוחד?

האם פחד זה לא להשיג את מה רוצים?

האם הפחד זה הפער בין המציאות לדמיון?

אז:

מה היא מציאות?


מה היא מציאות?

האם מציאות זה מפגש העבר עם ההווה?

האם מציאות זה עולם התוצאות?

היכן עולם הסיבות?

האם המציאות היא עולם התוצאות והסיבות?

האם קיימת דואליות?

האם הסיבה למציאות הוא העבר?

האם הסיבה לעתיד היא המציאות?

האם העבר קיים במציאות?

האם העתיד קיים במציאות?

אם המציאות זה עבר, הווה ועתיד.

מה לא מציאות?

אז:

מי תופס את המציאות?


מי תופס את המציאות?

האם אני תופס את המציאות?

מי תופס את המציאות בעזרת החושים?

האם ההכרה מעבדת את החושים למחשבה?

מי תופס את המציאות בעזרת מחשבה?

האם עיבוד המחשבה לוקח זמן?

האם אני תופס את המציאות אחרי התרחשותה?

האם ניתן לפגוש במציאות?

מה "בי" פוגש במציאות?

אז:

האם תפיסת המציאות היא מחשבה?

מה היא מחשבה?


מה היא מחשבה?

האם מחשבה היא חדשה?

האם מחשבה היא גל בזיכרון?

האם לגל יש התחלה ויש לו סוף?

האם מחשבה היא תמיד ישנה?

האם יש מחשבה חדשה?

מה לא מחשבה?

אז:

האם מחשבה חדשה היא רעיון?

מה הוא רעיון?


מה הוא רעיון?

האם רעיון הוא מחשבה?

האם מחשבה היא גל בזיכרון?

האם רעיון הוא תמיד ישן?

האם רעיון הוא הברקה?

האם הברקה היא לא מחשבה?

האם מה שלא מחשבה, ניתן לתיאור במילים?

האם הברקה היא כן מחשבה?

האם יש רעיון חדש?

אז:

האם רעיון רק מילה?

מה היא מילה?

מה היא שפה?


מה היא שפה?

האם שפה דרושה להעברת מידע?

האם שפה משמשת לתקשורת?

האם בעזרת מילים ניתן לתאר משהו בצורה מדויקת?

האם קיים משהו שניתן לתיאור במילים?

האם אפשר להשתמש בשפה ללא אסוציאציות?

האם ניתן לתאר במילים דבר חדש לגמרי?

האם השפה משתמשת בנו?

אז האם יש פה בעיה?


מה היא בעיה?

איך יודעים שיש בעיה?

מי בנו יודע על הבעיה?

האם הישן יודע?

האם הבעיה היא בין התדמית לבין המציאות?

אם נתבונן בבעיה ללא העבר, האם יש בעיה?

זה אפשרי להתבונן ללא המתבונן?

האם ללא המתבונן קיימת בעיה?

האם צריך סדר כדי להבין בעיה?

אז:

מה הוא סדר?


מה הוא סדר?

מה הוא אי סדר?

מי רואה אי סדר?

האם בטבע קיים אי סדר?

האם אי סדר זה הפער בין מה שאמור להיות לבין מה שיש?

אז:

האם אי סדר זה בעולם המחשבות?

האם התבוננות באי סדר בלי העבר

בלי צריך או לא, זה הסדר המושלם?

כדי להבין זקוקים לשקט?

אז:

מה הוא שקט?


מהו שקט?

האם שקט זה פער בין שני צלילים?

שקט זה העדר רעש?

האם שקט זה פער בין שתי מחשבות?

מהו הפער בין שתי מחשבות?

האם מה שלא מחשבה ניתן לתיאור?

האם שקט זה העדר מחשבה?

אז:

מהו שקט?

האם שקט זה אנרגיה?

האם צריך ריכוז להשגת האנרגיה הזו?

אז:

מה הוא ריכוז?


מה הוא ריכוז?

האם ריכוז זה התבוננות בחפץ אחר?

האם ריכוז זה לומר מנטרה?

האם ריכוז זה על משהו?

האם נוצרת נפרדות בין המתרכז לדבר?

האם נפרדות יכולה להביא לריכוז?

האם ריכוז זה שליטה על מחשבות?

האם ניתן לשלוט על מחשבות?

האם שליטה מביאה לקונפליקט?

האם אפשר להתבונן במחשבות?

אז:

האם ריכוז זה תשומת לב?

מה היא תשומת לב?


מה היא תשומת לב?

תשומת לב זה להתבונן על עצמך?

שאתה מתבונן על עצמך, מי הישות שמתבוננת?

האם תשומת לב זה הקשבה?

האם תשומת לב זה ריכוז, ללא אובייקט הריכוז?

האם זה להיות?

האם להיות זה יצירתיות?

אז:

מה היא הקשבה?


מה היא הקשבה?

האם הקשבה זה פעולה חושית?

האם הקשבה זה פעולה הכרתית?

מי הוא המקשיב?

האם אפשר להקשיב ללא המקשיב?

האם ניתן להקשיב מבלי לתאר את ההקשבה?

האם ניתן להיות ההקשבה?

האם החלל הוא שמאפשר את ההקשבה?

מה היא הקשבה ללא תגובה?

מהו חלל?


מה הוא חלל?

האם חלל נוצר ע"י מחשבות?

האם בחלל יש מחשבות?

האם חלל הוא העדר אובייקט?

האם חלל הוא שמאפשר את היקום?

האם חלל מאפשר את הגדילה של הפרח?

האם חלל מאפשר את החופש?

האם חלל מאפשר דרך, ידע, למידה?

אז:

מה הוא ידע?


מה הוא ידע?

האם ידע הוא אוסף של זיכרונות?

האם ידע הוא חדש?

האם אפשר ללמוד דבר חדש?

האם אתה יודע, אם הדבר הוא חדש?

איך היודע יודע שהדבר חדש?

האם הידיעה היא תמיד דבר ישן?

אז:

איך ניתן ללמוד דבר חדש?

ו...

מה היא למידה?


מה היא למידה?

האם ניתן ללמוד מאחר?

האם ניתן ללמוד מעצמי?

האם לימוד של אחר או עצמי זה תמיד ישן?

האם כל שנלמד הוא מחשבות?

האם מחשבות הן דבר חדש?

אז איך מתבצעת למידה חדשה?

האם

חוויה, מראה על התנסות חדשה?

מה היא התנסות?


מה היא התנסות?

האם התנסות היא למידה חדשה?

האם התנסות היא חוויה?

האם המתנסה שונה מההתנסות?

האם ההתנסות הייתה קיימת ללא המתנסה?

התנסות היא סוג של חוויה?

מי הוא זה, המזהה שזו חוויה?

האם המזהה הוא העבר?

אז האם ההתנסות היא תמיד ישנה?

איך לומדים דבר חדש?

האם צריך להיות יצירתי?

אז מה היא יצירתיות?


מה היא יצירתיות?

האם יצירתיות זה להביע את עצמך?

לייצר משהו?

לצייר, לפסל?

האם היצירה נפרדת מהיוצר אותה?

האם היצירה הייתה נוצרת ללא היוצר?

אז:

האם היוצר הוא היצירה?

האם היצירה היא להיות, לחיות?

האם אני מחליט איך לחיות?

האם החיים שלי?


האם החיים שלי?

שנולדתי, האם שאלו אותי אם אני רוצה את החיים?

שאמות, האם ישאלו אותי אם לקחת לי את החיים?

שאני חיי, האם אני מנסה ללמוד לחיות?

אם החיים שלי, האם אני צריך ללמוד אותם?

אז של מי החיים האלו?

האם החיים שלי?

מי חושב את המחשבה הזו?

מי הוא החושב?


מי הוא החושב?

האם אני חושב את המחשבה?

האם אני יכול לא לחשוב את המחשבה שעלתה לי?

מאין עלתה המחשבה הזו?

האם אני יזמתי את המחשבה הזו?

האם אני יודע מה תהיה המחשבה הבאה שלי?

אז:

האם אני רוצה לדעת מה המחשבה הבאה?

מי הוא הרוצה?


מי הוא הרוצה?

האם הרצון הנוכחי הוא שלי?

האם אני יודע מה יהיה הרצון הבא שלי?

האם אני יכול לשלוט ברצונות שלי?

אם הם שלי למה אני שואל את השאלה הזו?

אז:

מי הוא הרוצה?

האם הרוצה הוא הגוף?

האם הגוף שלי?


האם הגוף שלי?

האם הגוף הוא אובייקט של החושים?

האם החושים מבינים ללא הכרה?

האם הגוף אובייקט של ההכרה?

האם ההכרה היא שלי?

בשינה עמוקה לאן נעלמת ההכרה?

האם הגוף נעלם עם ההכרה?

לפני מחלה האם הגוף שואל את רשותי?

אני יכול לרפא גוף חולה?

אז:

של מי הגוף?

ומה היא האמת?


מה זה אמת?

האם אמת זה דבר חדש?

האם אמת זה דבר ישן?

האם אמת היא זמנית?

האם אמת נשענת על עובדות?

האם עובדות הם תמיד ישנות?

האם אמת חדשה יכולה להישען על עובדות ישנות?

אז:

אם אין אמת אז הכל כלום?

אז?

מה הוא כלום?


מה הוא כלום?

למה לכלום יש שם?

האם כלום זה אין?

האם אין, זה ההפך מיש?

מה ההפך של כלום?

האם "משהו", זה ההפך של כלום?

מה זה משהו?

האם הכל זה משהו?

האם ב הכל כלול גם כלום?

האם הכל זה כלום?

אם נברא העולם, ממה נברא עולם?

על מה נשען העולם?

על מה נשענת השמש, הירח והכוכבים??

האם יש משהו שלא נשען על כלום?

אז:

האם הכלום הזה מכעיס?

מה הוא כעס?


מה הוא כעס?

מהיכן עולה הכעס?

האם הכעס זה על מה שקורה?

האם הכועס יודע יותר טוב מהמציאות מה צריך לקרות?

האם הכועס הוא העבר שלך?

האם הכעס נמצא בהשוואה?

האם הכעס זה יהירות?

האם אתה יודע יותר מהמציאות מה צריך להיות?

האם אתה זקוק לודאות?

מה היא ודאות?


מה היא ודאות?

למה נדרשת ודאות?

האם ודאות מאפשרת?

מי הוא המוודא?

האם ודאות זה סוג של השוואה?

אם יש הכרה בודאות אז היא ישנה?

אם הודאות ישנה היא מאפשרת את העבר?

אז מה היא ודאות?

האם ההפך של אי ודאות זה לוודאות?

מה הוא הפך?


מה הוא הפך?

לשם מה יוצרים את ההפך?

האם ההפך זה מפלט של האני?

האם חופ זה ההפך של קור?

האם אהבה זה ההפך של שנאה?

האם ההפכים מתקיימים בו זמנית?

האם כל דבר עומד בפני עצמו?

מה ההפך של אהבה?

מה הוא הפך?

מה היא אהבה?


מה היא אהבה?

האם אהבה היא תשוקה?

האם אהבה היא תענוג?

האם ניתן להגדיר אהבה במילים?

האם לאהבה יש צורך במושא?

האם האהבה תלויה?

האם אפשר ללמוד אהבה?

האם אהבה שהמחשבות אינן?

לכניסת האהבה צריך חלל ללא מחשבות?

האם אהבה שמחה?

מה היא שמחה?


מה היא שמחה?

האם שמחה עונג?

האם לשמחה יש הפך?

האם לעונג יש הפך?

האם ניתן ללמוד שימחה?

האם אפשר לרכוש עונג?

האם שמחה ניתנת לתיאור?

האם שמחה שהמחשבות אינן?

אז מה היא שמחה?

שמחה היא יופי?

מה הוא יופי?


מה הוא יופי?

האם יופי ניתן לתיאור?

האם יופי של הטבע שונה מהיופי שנוצר ע"י מחשבות?

מה הוא יופי עוצר נשימה?

למה יופי עוצר נשימה?

האם יופי זה ש"האני", לא?

אז?

מי הוא ה"אני"?


מי אני?

מה לא אני?

ללא אני יש קיום למשהו?

עולם הטבע נוצר ע"י אני?

כל מה שלא טבע נוצר ע"י אני?

אני זה אוסף זיכרונות מחשבות ורגשות?

יש אני ללא זיכרונות מחשבות ורגשות?

האני יכול לוותר על עצמו?

אני ללא "האני" יכול קיים?

האם זה סוג של מוות?

מה הוא מוות?


מה הוא מוות?

בלי עבר בלי הווה בלי עתיד זה מוות?

לא אני ללא עולם ללא הכרה זה מוות?

האם שינה עמוקה זה סוג של מוות?

האם עילפון איבוד הכרה זה מוות?

האם במוות הגוף עוזב את החיים או החיים את הגוף?

שאדם חי את מה רואים את הגוף או את החיים?

האם המות הוא נצחי?

האם נצח הוא זמן?

מה הוא זמן?


מה הוא זמן?

יש שעה ארוכה?

ויש שעה קצרה?

יש שעה של שעון?

האם זמן הוא פסיכולוגי?

בשינה עמוקה יש זמן?

האם זמן הוא מחשבה?

אם הזמן הכי חשוב האם הזמן אלוהים?

מה הוא אלוהים?


מה הוא אלוהים?

האם אלוהים ברא את הכל?

אם לא היו מספרים לנו על אלוהים היינו יודעים עליו.?

התדמית האלוהית שבדמיון זה דבר אישי?

כל אחד רואה את אלוהים אחרת?

האם אלוהים זה אוסף של רעיונות?

האם אלוהים זה פרי דמיוני?

האם אלוהים זה הבחירה שלי?

מה היא בחירה?


מה היא בחירה?

מי זקוק לבחירה?

האם מוח מהוסס זקוק לבחירה?

האם מוח נקי יודע, או זקוק לבחירה?

שאתה בוחר מתי אתה מזהה את הבחירה לפני? או אחרי?

האם את הבחירה אתה מזהה רק אחרי הבחירה?

אז האם אתה בוחר?

האם אתה נושם או מונשם?

האם זכות בחירה היא חופש?

אז?

מה הוא חופש?


מה הוא חופש?

מה הוא אי חופש?

האם אדם כלוא יכול להרגיש חופשי?

האם אדם חופשי יכול להרגיש כלוא?

האם חופש ניתן לתיאור?

האם מה שלא ניתן לתיאור הוא מחשבה?

האם חופש זה אי מחשבה?

האם חוסר מחשבה זה חוסר ידיעה, זה חופש?

האם הידיעה, שהידיעה היא המכשול לחופש

האם זו אינטיליגנציה?

אם כן?

מה היא אינטיליגנציה?


מה היא אינטליגנציה?

מה ההבדל בין אינטלקטואל לאינטיליגנט?

האם ידיעה שאינטלקט הוא מוגבל זו אינטליגנציה??

האם הידיעה שזה שיצר את הבעיות לא יכול לפתור אותן זה אינטליגנציה?

אפשר לרכוש אינטליגנציה?

זה קשור לאבולוציה?

לרבולוציה?

מה היא אבולוציה?


מה היא אבולוציה?

האם אבולוציה היא התפתחות?

אבולוציה דורשת זמן?

אבולוציה דורשת מחשבה?

אבולוציה זה דבר חיצוני או פנימי?

מי רואה את האבולוציה?

מה חשיבות האבולוציה במציאות?

האם אבולוציה היא טרנספורמציה?

מה היא טרנספורמציה?


מה היא טרנספורמציה?

מה לא נמצא במצב של טרנספורמציה?

מי רואה את הטרנספורמציה?

האם היא רואה את עצמה?

האם טרנספורמציה דורשת זמן?

האם זמן הוא מחשבה?

האם טרנספורמציה מתקיימת ללא מחשבה?

ומה היא קורה לו היינו מגלים שאיננו יודעים כלום?

מה זה לדעת שאי אפשר לדעת?


מה זה לדעת שאי אפשר לדעת?

מה יקרה?

האם ידע פתר את בעיות העולם?

האם ידע יוביל לחופש?

האם ידע יביא שחרור?

האם ידע יביא נצחיות?

האם ידע יביא רפואה שלימה?

האם ידע יביא מרגוע?

האם ידע ישיג שמחה יופי אהבה?

האם ידע מגן ממות?

אז?

האם ויתור כניעה והתמסרות, זה זה???

אז?

האם זה האידיאל?

מה הוא אידיאל?


מה הוא אידיאל?

האם אידיאל זה תדמית?

האם התדמית מועלית מהזיכרון?

אידיאל זה תמיד ישן?

האם אנו שואפים לעבר?

מה לא אידיאל?

האם הכל

בנו?

אז?

מה זה שאיפה?


מה היא שאיפה?

האם שאיפה לעתיד?

האם שאיפה לאידיאל?

האם שאיפה זה הפער בין מה שיש למה שצריך להיות?

מה בך יודע מה צריך להיות?

מאיפה הידע הזה?

האם השאיפה הבסיסית ליציבות?

אז:

מה היא שאיפה?

האם עושר זה שאיפה?

מה הוא עושר?


מה הוא עושר?

האם אדם עשיר יכול להרגיש עני?

האם אדם עני יכול להרגיש עשיר?

האם עושר זה הרבה?

כמה זה הרבה?

עשיר זה שהעושר שייך לך?

אז:

מה היא שייכות?


מה היא שייכות?

ענן על הר שייך להר?

החיים שייכים לאדם?

חמור שייך לבעליו?

ילד שייך להוריו?

ההורים שייכים לילד?

מה ההפך משייכות?

האם שייכות זיקה?

האם שייכות קיימת שאין מודעות?

אז:

האם שייכות מביאה אושר?

מה הוא אושר?


מה הוא אושר?

האם זה המקום אליו נושאים כולם את עינם?

האם כולם עיוורים?

למה לא מצליחים לתאר את האושר?

האם האושר בלתי ניתן להגדרה?

האושר אינו במילים במחשבות?

האושר מופיע שהמחשבות נעלמות?

אז?

אושר מוביל ליציבות?

מה היא יציבות?


מה היא יציבות?

מי רואה את היציבות?

מה הוא חוסר יציבות?

מול מה נמדדת יציבות?

האם יציבות תליות זמן?

האם המילה תלוי ויציב אפשרי באותו משפט?

האם קיימת יציבות? היכן?

האם היא חקירה?

האם היא מדיטציה?

האם היא התבוננות?

האם הכל הכרה?


מה היא הכרה?

מי מכיר בהכרה?

האם ההכרה מכירה את עצמה?

האם ההכרה העצמית דורשת זמן?

האם תתכן הכרה בזמן אמת "מציאות"?

האם תתכן הכרה ללא מחשבות?

האם קיום, הכרה, וחוויה דורש שניות? מזהה?

אז:

מה הוא חוסר הכרה?

מי מתפקד בחוסר הכרה "שוק"?

בחוסר הכרה, מה חסר?

חשיבה יוצרת מציאות?

שאדם רוצה לקנות לחם במכולת, הוא רואה את הלחם

יודע איפה המכולת, מכיר את הדרך

ואין לו ספק בקשר לדרך כיצד להשיג את הלחם.

אי הספק הזה, הוא זה שמביא את הלחם

הוא זה שבורא את המציאות של הלחם.

החלל ללא מחשבות שאליו באה המציאות ומוזגת את

טובה ואהבתה, חודרת רק באזור ללא מחשבות.

לשם חודר היופי האהבה וכל הטעמים של המקור

שאינם ניתנים לתיאור.

הראיה הברורה של הלחם

יחד עם הצעד הראשון למכולת

הויתור על שליטה לאורך כל צעד וצעד.

הביטחון.

החוסר ספק.

הם הזמנה למקור

לבריאת מציאות.

מציאות שמטיבה עם כולם

כך זורמים להם החיים

וכך כל רגע ורגע מתמלאים בטוב

ואת שעולה לך הספק

דעי שיש ספק אין ספק.

קחי מכחול וציירי לך חלום

תחייכי אליו, אהבי אותו

ותוותרי על איך.

בוקר אחד תתעוררי, הכל יתגשם.

זאת בגלל שידעת להביע משאלה

או לשאול שאלה.

שכחנו! אין פעולה או דבר שאינו מחשבה יוצרת מציאות

כל דבר מתחיל במחשבה ונגמר במציאותו והתנאים הם

1.מטרה ברורה

2.נחישות גמורה

3.כניעה למציאות

4.התמדה בצעד הראשון

הרבה אהבה
איזון אינטלקטואל כסף כיצד לחיות אנרגיות פחד ממים כיצד נוצרות הורות רוצה לקנות להוכיח את עצמי להתמודד חיים לשאול לשאול שאלות מודעות מודעות עצמית שאלה שאלות שאלות למודעות שאלות למודעות עצמית שאלות על החיים
שאלות של לקוח בתהליך רכישה, סוגים של שאלות של לקוחות, סוגי שאלות של לקוחות, שאלות של לקוח פוטנציאלי, שאלות סינון ראשוני, שאלות כאב וצורך, תהליך סינון ראשוני, שאלות הסינון של הלקוח, שאלות הכאב של הלקוח, שאלות של רושם ראשוני, שאלות של כאב של הלקוח, שאלות של סינון ראשוני של הלקוח, איך להתכונן לתהליך מכירה? הדרכת אנשי מכירות, להכיר את הלקוח, ניהול אנשי מכירות, הכנת תסריט שיחה, להכאיב ללקוח, ליצור ללקוח כאב
שאלות של לקוח בתהליך רכישה, סוגים של שאלות של לקוחות, סוגי שאלות של לקוחות, שאלות של לקוח פוטנציאלי, שאלות סינון ראשוני, שאלות כאב וצורך, תהליך סינון ראשוני, שאלות הסינון של הלקוח, שאלות הכאב של הלקוח, שאלות של רושם ראשוני, שאלות של כאב של הלקוח, שאלות של סינון ראשוני של הלקוח, איך להתכונן לתהליך מכירה? הדרכת אנשי מכירות, להכיר את הלקוח, ניהול אנשי מכירות, הכנת תסריט שיחה, להכאיב ללקוח, ליצור ללקוח כאב והפעם נדבר על סוגים שונים של שאלות של לקוח פוטנציאלי, שהלקוח הפוטנציאלי שואל את עצמו, לפני שהוא רוכש מאיתנו מוצר כלשהו. וצריכים לדעת להבדיל בין הסוגים השונים של השאלות, ולתת לכל סוג את ההתייחסות שלו. וסוג אחד של שאלות שלקוח שואל את עצמו, נקרא להן השאלות של הכאבים של הלקוח. דהיינו, שהלקוח רוכש את המוצר, בהתאם לכאבים של הלקוח ובהתאם לצרכים של הלקוח. לדוגמה, בן אדם שרוכש רכב חדש והכאב ... אין לו רכב מספיק יפה. אז הכאב של הלקוח, יהיה, האם וכמה הרכב יפה. דהיינו, הלקוח שואל שאלות שקשורות לכאב שלו, שבהתאם להן הוא מקבל החלטה אם לרכוש או לא את המוצר שלנו. או לדוגמה בן אדם שרוכש דירה חדשה והכאב של ... שלו, אז הכאב של הלקוח, הוא הגודל של הדירה שהוא רוכש. והלקוח כנראה ישאל אותנו שאלות שקשורות לכאב שלו, שהוא גודל הדירה. ועד כאן הבנו, שיש שאלות שקשורות לכאב של הלקוח. באותו הקשר נזכיר, כי לפעמים עלינו ללמד את הלקוח לשאול את השאלות, שאנחנו חושבים שאם הוא ישאל אותן, זה יגדיל את הסיכוי שהוא ירכוש את המוצר. לדוגמה נניח שאנחנו יודעים שאם הלקוח ישאל את עצמו, האם וכמה ... אנחנו בעצם נכאיב ללקוח, ניצור ללקוח כאב חדש, לגבי הבטיחות של הרכב, נגרום ללקוח לשאול שאלות שהוא לא חשב עליהן, כדי שהוא ירכוש את המוצר. אבל יש עוד סוג של שאלות, שגם אותן צריך להכיר, והוא שאלות סינון ראשוניות, שאלות של רושם ראשוני, שגם אותן שואל הלקוח, בלי קשר לשאלות שקשורות לכאבים ולצרכים של הלקוח. דהיינו, שיש שאלות שהלקוח שואל את עצמו בכל מקרה, כדי לסנן אותנו בסינון ראשוני, כדי לדעת אם בכלל לעבור
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
... ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות למה שאילת שאלות הופכת אותך ליותר חכם? כדי להיות יותר חכם ולפתח את החשיבה, הדרך המרכזית והיעילה ביותר היא לשאול כמה שיותר שאלות . המוח הוא כמו שריר שצריך לאמן, וככל ששואלים שאלות רבות ומגוונות, השריר הזה מתחזק ומתפתח. אליעד כהן מסביר שכדי לשפר את השכל, אדם צריך לשאול שאלות מכל סוג שהוא, בלי שום הגבלה או צנזורה. עצם תהליך השאלה מוביל להרחבת החשיבה, להעמקה ולהבנה טובה יותר של המציאות. למה חשוב לשאול שאלות מכל סוג, אפילו לא הגיוניות? כאשר אנו נמנעים מלשאול שאלה בטענה שהיא לא הגיונית, אנחנו בעצם מניחים שההיגיון הנוכחי שלנו הוא האמת היחידה. אבל המטרה בשאילת שאלות היא דווקא לאתגר את ההיגיון הקיים שלנו ולבדוק אותו. לכן, חשוב לשאול גם שאלות שנראות מוזרות או טיפשיות. לדוגמה, שאלות כמו למה אין לנו קרניים על הראש? או למה יש לנו חמש אצבעות ולא שש? עשויות להיראות מטופשות במבט ראשון, אבל דווקא השאלות האלה יכולות לפתוח חשיבה חדשה, לאתגר את המובן מאליו, ולהוביל לתובנות מעניינות. אילו שאלות כדאי לשאול ואיך להתחיל לשאול? כל נושא בעולם יכול לשמש כבסיס לשאילת שאלות. אין נושא שהוא מחוץ לתחום. כדאי להתחיל לשאול שאלות פתוחות כמו למה?, איך?, מה יקרה אם? - אלו שאלות שמעודדות חשיבה עמוקה יותר. לדוגמה, אפשר לשאול: איך עובד החשמל? למה המים זורמים למטה ...
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד איך לגרום למישהו להבין אותך ולשאול שאלות הבהרה? כאשר אנו מסבירים משהו למישהו, אנחנו רוצים לוודא שהוא מבין אותנו באופן מלא. לעיתים קרובות, אנשים נמנעים מלשאול שאלות הבהרה מתוך בושה או פחד להיתפס כלא חכמים מספיק. השאלה היא: איך אפשר לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות ולוודא שהוא מבין אותנו כראוי? למה אנשים נמנעים מלשאול שאלות? ישנם שני גורמים עיקריים שבגלל הם נמנעים מלשאול שאלות: בושה: אנשים לעיתים לא רוצים להיראות לא חכמים בעיני אחרים ולכן הם נמנעים מלהביע חוסר הבנה. חשש מתגובה שלילית: אנשים חוששים שהמורה או המנחה יגיבו בזלזול או יקפידו עליהם אם ישאלו שאלה שנראית פשוטה או טריוויאלית. איך לעודד אנשים לשאול שאלות? הדרך היעילה ביותר לעודד אנשים לשאול שאלות היא להסיר מהם את האחריות לחוסר ההבנה ולהעביר אותה אליך. כשלמסביר יש את ההכרה שאם ... בהכרח בגלל חוסר יכולתו להבין, אלא בגלל שההסבר עצמו אולי לא היה ברור דיו, אז האדם מרגיש יותר בנוח לשאול שאלות. כדי לעודד את השומע לשאול שאלות, אפשר לומר את הדברים הבאים לפני ההסבר: תקשיב, אני לא מומחה גדול בלהסביר. יכול להיות ... מתבלבל או לא מרוכז. לכן, אם לא תבין אותי, זה כנראה בגלל שאני לא הסברתי טוב - ולכן אני מבקש ממך לשאול שאלות, כי אני רוצה לוודא שהצלחתי להסביר כמו שצריך. ברגע שאומרים זאת, השומע מבין שהוא לא אשמה אם הוא לא מבין, ומרגיש חופשי יותר לשאול שאלות. איך לוודא שהמסר מועבר בצורה ברורה? כדי לוודא שהשומע מבין את המסר, אפשר להשתמש בשיטות הבאות: שאלות מנחות: שאלות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? יכולות לעזור לשמוע את דעתו ולהבין אם המסר ... בצורה נכונה. דוגמאות מגוונות: תן דוגמאות ממספר זוויות שונות כדי להמחיש את הרעיון. הדגשת חשיבות השאלות : הדגש את החשיבות של שאילת שאלות כך שהשיחה תהיה מועילה לשני הצדדים. מדוע חשוב ליצור אווירה נוחה לשאילת שאלות? כשהשומע מרגיש בנוח לשאול שאלות, התקשורת בין הצדדים משתפרת. זה לא רק עוזר לו להבין יותר, אלא גם יוצר שיחה פתוחה ומועילה. המנחה או המורה הוא זה שצריך להרגיש בנוח עם השאלות, ולא המאזין. כמו שאומרים: לא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד. כלומר, מי שמתבייש לשאול, לא ילמד את מה שמוסבר לו, ומי שמקפיד על כל דבר קטן, לא יהיה מורה טוב. לסיכום כדי לגרום למישהו להבין אותנו ולשאול שאלות הבהרה, יש לבצע את הצעדים הבאים: להעביר את האחריות להבנה אלינו ולא אליהם. להודות בכך שיכול להיות שהסברנו לא ברור. ליצור אווירה שמעודדת שאלות ולתת לגיטימציה לשאילת שאלות. להשתמש בדוגמאות ושאלות מנחות כדי לוודא שהמסר הובן. כאשר מיישמים את השיטה הזו, מגדילים את הסיכוי לכך שהמאזין באמת יבין את מה ...
חוקי האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט
... האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט וכאן נדבר על אחת הבעיות הגדולות ביותר של בני האדם, והיא הבעיה שהם מנסים למצוא תשובה לשאלות שאין להן תשובה. דהיינו, בן אדם שמנסה למצוא תשובה לשאלה שאין לה תשובה, מנסה למצוא פתרון לבעיה שאין לה פתרון וכיוב, עד שהוא מתחרפן משתגע וכולי. ואסביר למה יש שאלות שאין להן תשובה? ואיך לזהות שאלה שאין לה תשובה? ומה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? ועוד... כי האדם במשך כל יום כל היום, מנסה למצוא תשובות לשאלות ופתרון לבעיות. והאדם כל הזמן מחפש לפתור בעיות ולמלא רצונות. וזה המשחק של החיים. לפתור בעיה אחרי בעיה, עד אין סוף. המרוץ אחרי פתרון בעיות, המרוץ אחרי מילוי רצונות וכולי. ועד כאן הכל טוב וזה משחק החיים וכולי. אבל בחיים יש בעיות שאין להן פתרון ויש שאלות שאין להן תשובה. דהיינו, שאפשרי לחלק את כל הבעיות שיש בעולם, ל 2 סוגים של בעיות. הסוג הראשון של הבעיות, הוא בעיות שאפשרי למצוא להן פתרון. בעיות עם פתרון שעונה לבעיה. שאלות שאפשרי למצוא להן תשובה. אבל יש סוג נוסף של בעיות, שאין שום אפשרות בעולם כולו למצוא להן תשובה. ואין שום שכל אנושי או על אנושי, ואין שום יצור קיים או לא קיים, ואין שום ישות גשמית או ישות רוחנית, שיכולה למצוא תשובות לשאלות האלו. כי יש שאלות שאין להן תשובה. והשאלות האלו נקראות בשפת רבי נחמן מברסלב, שאלות שבאות מהחלל הפנוי (ראה כאן: https: breslev.eip.co.il ?key=335). דהיינו, שהמציאות בנויה בצורה כזאת, שיהיו בה שאלות שאין להן תשובה. כי אם תהיה להן תשובה, המציאות לא תהיה קיימת. ואין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם תהיה תשובה לכל השאלות. ויש בעיות שבהכרח שלא יהיה להן פתרון. כי אם יהיה להן פתרון, המציאות לא תהיה קיימת. וכאשר האדם נתקל בבעיה שמצד האמת אין לה פתרון, אז אם האדם ינסה למצוא לה פתרון, הוא יקבל סחרחורת, ילך לאיבוד, ישתגע, יאבד את השפיות שלו וכולי. הכל כמובן באופן יחסי, תלוי כמה האדם יתעקש למצוא תשובה לשאלה שאין לה פתרון. ויש כאן כמה נושאים שצריכים לחקור. 1 - למה בעצם יש שאלות שאין להן תשובה? ולמה אין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם לכל השאלות תהיה תשובה? ולמה מוכרחות להיות קיימות שאלות בלי תשובה, כדי שהמציאות תהיה קיימת? זה נושא אחד. 2 - איך לזהות שאלות שאין להן תשובה? איך לדעת שאין תשובה, ל
שאלות ליטקוד קשות, LeetCode Hard problems, איך לפתור את שאלות ליטקוד הכי קשות שיש? איך לפתור שאלות שאין להן תשובה? איך לפתור שאלות שאי אפשר לפתור אותן? איך לפתור שאלות ליטקוד שאין להן פתרון? איך לנתח שאלות חשיבה? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך ללמוד מדעי המחשב? פתרון סיבוכיות זמן ריצה, ראיונות טכניים בתוכנה, שאלות טכניות לראיון עבודה בהייטק, איך להתכונן לראיונות ליטקוד? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? ליטקוד בעברית, Hebrew LeetCode, חידות היגיון
שאלות ליטקוד קשות, LeetCode Hard problems, איך לפתור את שאלות ליטקוד הכי קשות שיש? איך לפתור שאלות שאין להן תשובה? איך לפתור שאלות שאי אפשר לפתור אותן? איך לפתור שאלות ליטקוד שאין להן פתרון? איך לנתח שאלות חשיבה? איך ללמוד תכנות ... סיבוכיות זמן ריצה, ראיונות טכניים בתוכנה, שאלות טכניות לראיון עבודה בהייטק, ... שאלת ליטקוד בצורה נכונה, עלינו לנסות להבין את השאלה וכולי ולמצוא את החוקיות שבה ניתן לפתור את השאלה, בצורה היעילה ביותר. אבל ... שיכול לעבור על כל המצבים באיזה קיצור דרך. והשאלה היא, איך בעצם צריכים להתמודד עם שאלות כאלו, שאנחנו לא מוצאים להם ... ולקצר את זמני הריצה? והתשובה היא, שאכן ישנן שאלות שיש אפשרות למצוא להן קיצור דרך כדי לקצר את זמני הריצה וכולי, אבל ישנן שאלות שאכן באמת אין אפשרות לקצר בהן את זמני הריצה וכיוב. וכאשר אנחנו מגיעים לשאלה שאנחנו לא מוצאים איזה קיצור דרך איך לקצר את זמני הריצה, הרי שעלינו לקחת כל השאלה ולחלק אותה לחלקים ולתתי תהליכים. ועבור כל תהליך בפתרון של השאלה, עלינו להתייחס אליו בנפרד, ... דרך חלקי לתת תהליך כלשהו, בפתרון המלא של השאלה. דהיינו, גם אם באמת אין ... אולי יש איזה קיצור דרך שיקצר חלק כלשהו בפתרון השאלה. דהיינו, 1- קח את השאלה, תחלק אותה לחלקים, ותמצא ... 1 - חפש קיצורי דרך גם לתתי חלקים בפתרון השאלה. 2 - חפש קיצרי דרך חלקיים שעוזרים אפילו קצת לפתרון השאלה. נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, שהיא אולי הקריטית ביותר כאשר פותרים שאלה שאין לה איזה טריק שאפשרי לפתור אותה, הוא שמי שפותר שאלה בלי קיצור דרך ובלי טריק, ... אפשרות לקיצור דרך. דהיינו, אם לדוגמה הגעת לשאלה שאתה לא מוצא איזו חוקיות ... דרך ולהוכיח שהפתרון שלך, אין אפשרות לפתור את השאלה , בצורה שיותר טובה ממנו. ... קיצורי הדרך שכן אפשרי למצוא לחלקים בתוך פתרון השאלה.
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים?
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים?
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים? איך לזהות שאלות טיפשיות ולמה הן קיימות בכלל? אליעד כהן מסביר ששאלות טיפשיות, כפי שהן נקראות לעיתים, לא באמת קיימות. השאלות שנראות טיפשיות או לא הגיוניות למישהו אחד, עשויות להיות הגיוניות מאוד לאחר. זה תלוי במידה שבה אנחנו מבינים את ההנחות שעליהן מתבססת השאלה . כאשר מישהו שואל שאלה ואדם אחר חושב שהיא טיפשית, זה בדרך כלל מפני שהוא לא מבין או לא מכיר את הנחות היסוד של השואל. לכן, כדי להבין למה שאלה מסוימת נשמעת טיפשית לאדם אחד ולאדם אחר נשמעת הגיונית, צריך לבדוק את הנחות היסוד שהובילו את השואל לשאול אותה מלכתחילה. מדוע אנשים חושבים שיש שאלות טיפשיות? כשאדם אומר על שאלה מסוימת שהיא טיפשית, הוא בעצם מניח שהתשובה לשאלה הזאת היא פשוטה ומובנת מאליה. אליעד נותן דוגמה לכך שאם מישהו ישאל מה זה?, ויצביע על שולחן, האדם ששומע את השאלה יחשוב מיד שזו שאלה טיפשית, מכיוון שהתשובה פשוטה מדי - ברור שזה שולחן ולא תרנגול, ולכן הוא לא מבין למה בכלל נשאלה השאלה הזו. אבל כדי להבין את ההיגיון של השאלה, עלינו להבין את מה שקדם לה: מה היו הנחות היסוד של השואל? ייתכן שהשואל הניח שיש יותר מאפשרות אחת למה שהוא רואה, ולכן שאלתו לגיטימית מבחינתו. איך למצוא את ההיגיון בכל שאלה שנראית לא הגיונית? הדרך להבין שאלה שנראית לא הגיונית היא להתעמק בהנחות היסוד שלה. אליעד מסביר שההיגיון של כל שאלה מסתתר דווקא בהנחות היסוד שלה, ולא בהכרח בתשובות האפשריות לשאלה. גם אם תשובה מסוימת נראית פשוטה מאוד, עדיין ייתכן שהשואל חשב על הנחות יסוד אחרות לגמרי. למשל, אדם יכול
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
... לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע? איך לשאול שאלות בצורה נכונה ולמנוע ספקות? איך לשאול את השאלות הנכונות בזמן אמת? אליעד פותח את ההרצאה בשאלה כיצד להימנע מהמקרה שבו אחרי ששאלתם מישהו שאלות, הוא ענה לכם, אך אתם מוצאים את עצמכם עם ספקות שלא הצלחתם למנוע. אלו ספקות כמו: האם הוא התכוון להגיד את זה או את זה? או מה לגבי הנושא הזה?. אליעד מתאר את הסיטואציה בה אתם שואלים אדם שאלות, ויכול להיות שהוא עונה לכם בתשובות שבעצם לא לגמרי ברור אם הבנתם אותן כראוי. הסיטואציה יכולה לקרות במגוון הקשרים: ראיון עבודה, שיחה עם בעל מקצוע או כל שיחה בה אתם מנסים לקבל תשובות לשאלותכם. אחרי השיחה, אתם עשויים להישאר עם ספקות - למשל, מה לגבי זה? לא ברור לי אם הוא התכוון כך או אחרת. השאלה היא: איך ניתן למנוע מצב כזה שבו אתם לא מבינים את התשובות לשאלות שנשאלו? מה הדרך להימנע משאלות פתוחות אחרי תשובות? התשובה המוצעת כאן היא שכשאתם שואלים שאלות, עליכם לוודא כי אתם שואלים את כל השאלות שאתם באמת רוצים לשאול, מבלי להמתין לאחר השיחה כדי לגלות שהיו עוד שאלות שיכלתם לשאול בזמן אמת. אליעד מדגיש כי אם אתם שואלים שאלה, ובסוף קיבלתם תשובה שלא ברורה לכם, אתם צריכים לשאול את עצמכם - למה לא שאלתי את השאלות בזמן אמת? מה לא עשיתם בזמן השיחה? כדי להימנע מהמצב הזה, אליעד מציע לכם לנצל את השיחה או הראיון לשאול את כל השאלות שיכולות לעלות בראשכם. אם השאלה לא הובנה או התשובה לא הייתה מספקת, אל תחכו עם זה - תשאלו מיד. למה אתם לא
4 תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת, איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי
... תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת, איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי וכאן נסביר מהן 4 האפשרויות העומדות בפני האדם ששואל את עצמו שאלות קיומיות, שאלות בסגנון של: מהי משמעות החיים, למה אני חי? למה אני קיים? מה היעוד שלי בחיים וכיוב? שאלות שונות שניתן להגדיר אותן כשאלות קיומיות שאלות פילוסופיות שאלות משמעות החיים וכולי. ונסביר איך למצוא תשובות לשאלות שאין להן תשובה, ואיך לענות לשאלה שאין לה תשובה, והאם באמת יש תשובה לשאלות קיומיות ועוד. אז ברמת העיקרון, יש 4 דרכים איך להתמודד עם שאלות קיומיות. אפשרות 1 - היא לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, במקום לנסות לענות על השאלה ובמקום לנסות לנתח את השאלה, במקום זה לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, לחקור למה יש לך את השאלות הקיומיות. לדוגמה לשאול, למה זה משנה לי למה אני חי? מה אכפת לי למה אני חי? למה אני רוצה לדעת למה העולם קיים? מה באמת עומד ...
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה מה היתרון של שאלות מופשטות? אליעד כהן דן בנושא של שאלות מופשטות מול שאלות פרקטיות, ומסביר שיש יתרון משמעותי בחקירת שאלות מופשטות. לדוגמה, שאלות כמו האם יש הבדל בין אין הבדל ליש הבדל? יכולות להיראות חסרות תכלית או משחקי מילים, אך אליעד מסביר שהשאלות האלו מאפשרות חקירה אובייקטיבית ונטולת חיבור רגשי. בשאלות מסוג זה, החוקר יכול להתרחק מהרגשות והאינטרסים האישיים שלו, ובכך להסתכל על הדברים מזווית נקייה יותר. אליעד מביא דוגמה נוספת שבה אדם סובל מכאב ברגלו. הוא מציג מצב שבו אדם אחד שואל שאלה מעשית: איך לפתור את הכאב ברגל?, ואדם שני שואל שאלה מופשטת: האם יש הבדל בין הכאב ברגל לבין משהו אחר?. לכאורה, השאלה השנייה נשמעת פחות רלוונטית, אבל אליעד מסביר שאם מבינים שהכאב ברגל אינו הבעיה האמיתית אלא סימפטום של משהו עמוק יותר, אז דווקא השאלה המופשטת הופכת לפרקטית יותר בטווח הארוך. כלומר, השאלה המופשטת היא כלי לחקור את הסיבות העמוקות יותר לסבל של האדם. מה החשיבות של ריחוק רגשי בשאלות מופשטות? אליעד מסביר ששאלות מופשטות מאפשרות ריחוק רגשי, שהוא יתרון גדול לחוקר שרוצה להגיע להבנה אובייקטיבית יותר של המציאות. כאשר שואלים שאלות שקרובות אלינו באופן רגשי, קשה מאוד לראות את הדברים בצורה אובייקטיבית. לעומת זאת, כשמתרחקים מהנושא, ניתן לראות איך דברים שנראים רחוקים מאוד למעשה קשורים אלינו באופן הדוק. לדוגמה, אדם יכול לשאול: מה אעשה אם יכאב לי ברגל? - שזו שאלה מאוד פרקטית ומיידית. אבל אם הוא שואל שאלה מופשטת כמו מה ההבדל בין הכאב הזה לבין תחושות אחרות? - הוא יכול לגלות שהבעיה שלו אינה הכאב עצמו, אלא משהו פנימי יותר כמו היחס שלו לכאב או תפיסות עמוקות יותר שלו לגבי החיים. באופן כזה, שאלות מופשטות הופכות להיות כלי עזר חשוב מאוד בדרך לפיתוח מודעות עצמית. האם שאלות פילוסופיות הן תמיד לא פרקטיות? לפי אליעד, שאלות פילוסופיות אינן בהכרח לא פרקטיות, אף שבתחילה הן עשויות להיראות רחוקות מהחיים. הוא מסביר שבסופו של דבר, השאלות האלו עוזרות לאדם להגיע לתובנות על חייו, כיוון שהן מכריחות אותו לחקור לעומק את ההנחות הבסיסיות שלו. הוא מציין כי מה שנראה בהתחלה כרחוק, מתברר לבסוף כקרוב מאוד ומשמעותי לחיים האישיים. מה החסרונות של שאלות מופשטות? למרות היתרונות הברורים, אליעד מציין גם חסרונות מסוימים בשאלות מופשטות. חיסרון מרכזי הוא שבגלל הריחוק שלהן מהמציאות המיידית, הן עשויות להיראות קשות להבנה, ומכך נובע קושי לבדוק אם התשובות אליהן נכונות או לא. הוא נותן דוגמה שאם נשאל כמה זה תפוז ועוד תפוז? כשאנחנו ממש מחזיקים תפוזים ביד, קל לנו לענות נכון. אבל אם אנחנו רק מדמיינים את התפוזים, קל ...
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית האם יש דבר כזה שאלות טיפשיות? אליעד מסביר שאין באמת שאלות טיפשיות, אלא רק אנשים טיפשים. הוא משתמש בציטוט מתוך הסדרה סאות פארק: אין שאלה טיפשית, יש רק אנשים טיפשים, כדי להדגיש נקודה חשובה מאוד: כל שאלה שאדם שואל היא לגיטימית וחכמה בפני עצמה. מי שטוען ששאלה מסוימת היא טיפשית, עושה זאת בדרך כלל כי הוא לא יודע איך לענות, ומפחד להיראות טיפש בעצמו. לכן, במקום להודות בחוסר ידיעה, אותו אדם יעדיף להפיל את האשמה על השואל ולומר לו שהשאלה טיפשית או לא ראויה. מדוע אנשים מתייגים שאלות כטיפשיות? אליעד מסביר שאדם המעמיד פני חכם עלול להשתמש בתירוץ של שאלה טיפשית כאשר אין לו תשובה לשאלה שנשאלה. לדוגמה, אם מישהו השקיע שנים רבות בלימוד טיפול בהפרעות נפשיות, אך הוא לא יודע איך לעזור למישהו עם בעיה נפשית, במקום להודות בכך שאין לו פתרון, הוא יעדיף לומר לאותו אדם שיש לו מחלה הדורשת כדורים, וכך להימנע מלהודות בחוסר ידע או בחוסר יכולת לעזור. במילים אחרות, הטענה ששאלת שאלה טיפשית משמשת כמנגנון הגנה, שמאפשר לאדם להמשיך להיראות חכם, גם כאשר הוא בעצם לא יודע דבר. האם יש באמת הבדל בין שאלות טיפשיות לשאלות חכמות? אליעד מדגיש שבמציאות אין הבדל אמיתי בין שאלה חכמה לשאלה טיפשית. הוא נותן כדוגמה את השאלה: מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?. על פניו, זו נראית השאלה הכי טיפשית בעולם, כי כל אדם רואה שיש הבדל ברור בין יש לאין. אבל למעשה, זו גם השאלה הכי חכמה בעולם, משום שהיא חותרת לעומק המציאות, ושואלת את ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שאלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שאלות, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלות, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, מאמן אישי קשב וריכוז, ייעוץ טיפולי בנושא שאלות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9141 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:02:38 - wesi4