ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רצון הבורא ✔המספר שלוש עשרה - למה התנגדה היהדות למספר 12? ✔שאלה מוזרה תישאל! היהדות? מה הסמל שלה? המספר שתים עשרה או המספר שלוש עשרה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨המספר שלוש עשרה - למה התנגדה היהדות למספר 12?
שאלה מוזרה תישאל!

היהדות? מה הסמל שלה? המספר שתים עשרה או המספר שלוש עשרה?

התבלבלתם? נעשה קצת סדר!

כולנו רואים כי המספר 12 בולט לאורך מסורת ישראל בתורה נביאים וכתובים, וכן רבות הדוגמאות.

יסוד האומה היהודית הלוא הם שנים עשר שבטי י - ה. בשנה היהודית 12 חודשים עבריים בהם אנו חוגגים את כל חגנו. שנים עשר המזלות 12 מרגלים שנשלחו ע"י משה לתור את ארץ כנען... והדוגמאות הן רבות:

עד ש"השתכנענו" כי מסורת ישראל דבקה ברעיונותיה עם המספר 12.

והנה גם במקורותינו כתוב:

12 חדשים שעשו בני ישראל לפני הר סיני מתמתקים בדברי תורה (שהש"ר ב, י"א ועיין רש"י בהעלותך י, י"א).

12 שבטים הם כנגד י"ב שעות ביום, וי"ב מזלות ברקיע. (ב"ר ק, י)

12 שבילין (נקפאו בקריעת ים סוף) שהם כנגד י"ב שבטים ובין שביל ושביל חלונות והיו רואים אלו את אלו (פרקי דרבי אליעזר מ"ב בהמ"ד א).

12 תלמידים היו לו לרבי אושעיא בריבי..." (עירובין נג).

ובקבלה מצאנו גם 12 צורות שונות לצירוף שם הוי'ה ב"ה, אשר כל צירוף מתאים לאחד מחודשי השנה.

כאשר תיקנו אנשי כנסת הגדולה את תפילת העמידה, תפילת שמונה עשרה, קבעו 3 ברכות ראשונות ו - 3 אחרונות ובלב... 12 ברכות, (מכאן גם השם תפילת שמונה עשרה). אם כן מובן כי המספר 12 חשיבותו גדולה!

במאמר דלהלן נקבע כי:

היהדות "דחתה" את המספר 12

ובמקומו העדיפה את המספר 13!!

עוד יותר, במקום שהעניין מחולק ל - 12 חלקים העדיפה מסורת ישראל ל"תקן" אותו ("לתקן" מלשון "המלח מתקן את הבשר") ולהפוך אותו ל - 13.

כביכול לא "סבלה" היהדות את המספר 12 כשהוא עומד בפני עצמו.

הבה ונצא לדרך!

במאמר הזה נראה דוגמאות רבות אשר מראות את השיטה העקבית, וגם נסביר את המציאות החשובה הזאת, שהיא יסוד היהדות כולה. וכן ננסה להבין מדוע עשתה זאת היהדות?!

שבטי ישראל

אין ספק שבטי ישראל לא היו שנים עשר בפני עצמם, או שהצטרף אליהם יעקב אביהם, שהוא החוט המקשר ביניהם, או לפני מותו הוא פיצל את שבט יוסף לאפרים ומנשה וכך הפכו ל - 13! ראה גם פירוש רש"י ויהיו בני יעקב שנים עשר... כביכול בפוטנציאל היו אמורים להיות 13, או אם נצרף את דינה שהייתה אמורה להיוולד כמו בן זכר (עיין ברכות ס ע"א) ואז היו יחד 13! (כביכול ב"הסתר" הם 13)

חדשי השנה

"הזמנים היהודיים" - דהיינו כניסת שבת, צאת שבת, זמני התפילות, שעות הצום ועוד... הכל הולך לפי הלוח הכללי (לפי מהלך השמש, ינואר פברואר)... - בפירוש לא לפי הלוח העברי! הלוח הכללי כ"כ מדויק כך שאנו יכולים לדעת באיזו שעה בדיוק תיכנס השבת בערב שבת פלונית, במקום פלוני בעוד מאות בשנים... כי הלוח הכללי נקבע על פי מסלול השמש. גם אכילת האפיקומן בכל שנה ושנה משתנה בהתאם לתאריך הכללי ולא לפי הלוח העברי. גם תקופות השנה הולכים לפי מסלול השמש.

אם כן מדוע בחרו בלוח "שאינו מדויק" (כביכול, האמת היא שהוא מדויק להפליא!) של 12 חדשי השנה על פי מסלול הירח?

נאמר: "כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים..." (דברים ד ו) ומדובר הוא על קביעת ראשי חדשים ומועדי השנה. והרי "ראינו" שיש לוח מדויק עוד יותר?

הלוח הכללי מתהלך אך ורק על פי 12 חדשים בקביעות, הלוח היהודי מוסיף חודש נוסף את חודש העיבור (7 פעמים במסלול של 19 שנה, עפ"י הכלל גו"ח אדז"ט). הרי שהלוח העברי אינו סובל את שיטת הספירה של 12 חדשים בלבד אלא "תוקן" אותו ע"י הוספת החודש ה - 13.

תפילת שמונה עשרה

נכון, בתפילת העמידה הנקראת שמונה עשרה, (מצאתי שהיא גם נאמרת מידי שבוע רגיל - 18 פעם) קבעו אנשי כנסת הגדולה 12 ברכות אמצעיות.

שמנו לב לחכמה היהודית! "יום מן הימים" 12 הברכות הללו הפכו להיות 13 ברכות ע"י תוספת ברכת "למלשינים".

עוד יותר. היכן שבצו את הברכה הזאת בתוך 18 הברכות? ראו נא את הדיוק!

דחקו את הברכה ה - 12 שהוא ברכת "השיבה שופטינו.."למקום ה... 13! ושם הניחו את הברכה הנוספת... "למלשינים..."

תרי עשר

ישנה בתנ"ך סדרה של 12 ספרים הנקראים: "תרי עשר" שעשו מהם חטיבה אחת ונחשבים לספר אחד מכ"ד ספרי התנ"ך. מה ש"ידוע" - חכמים ערכו אותם כספר אחד "כי הם ספרים קטנים וחששו שייעלמו, לכן כרכו אותם בחטיבה אחת..."הריני שואל אם אמת הדבר, מדוע מגילת רות יש בה 4 פרקים בסה"כ 85 פסוקים, ומגילת איכה 5 פרקים, מדוע כל אחד מהם נחשב לספר שלם מכ"ד ספרי התנ"ך?! ואילו ספרים הכלולים בתרי - עשר כגון: הושע - 14 פרקים, עמוס - 9 פרקים ספר זכריה - 14 פרקים נחשבים לחלק מספר שלם הנקרא "תרי - עשר". האם הספרים הללו הכלולים בתוך תרי עשר אינם יכולים להחזיק בפני עצמם ולהיחשב לספר בפני עצמו כמו רות או איכה?

אלא חכמים כרכו 12 ספרים קטנים וגדולים גם יחד ושבצו אותם... היכן? לא טעיתם במקום ה - 13 והם נחשבים לספר מספר 13 של התנ"ך!

(רשימת 12 הספרים הראשונים ידועה: התורה - 5 חומשים 6) יהושע 7) שופטים 8) שמואל 9) מלכים, 10) ישעיה 11) ירמיה 12) יחזקאל.. והספר ה - 13 הלוא הוא "תרי - עשר" פירוש: "שנים עשר" בַּמָּקוֹם ה - 13!

רבי שמעון במערה

בגמרא (שבת דף לג ע"ב) מסופר על רבי שמעון בר - יוחאי ובנו אלעזר שנמלטו מצפרני הרומאים, והתחבאו במערה במשך 12 שנה. לאחר 12 שנה יצאו מהמערה. ראו אנשים הנוטעים וקוצרים. אמר: מניחים חיי עולם ועוסקין בחיי שעה?! כל מקום שנותנין עיניהן - מיד נשרף. יצתה בת קול ואמרה להם: "להחריב עולמי יצאתם? חיזרו למערתכם". חזרו למערה "לתקן" לשנה נוספת, לשנה ה - 13. בסוף השנה ה - 13 (לאחר 12 חודש) יצתה בת קול ואמרה: "צאו ממערתכם!"יצאו. כל מקום שהיה רבי אלעזר מכה - היה רבי שמעון מרפא... בערב שבת קרוב לכניסת שבת, ראו זקן שהיה אוחז בידיו שני בדי הדס, שאלו אותו: "אלה למה לך?"ענה להם: "לכבוד שבת". שאלו אותו: "ודי לך באחד?"ענה: "אחד כנגד זכור ואחד כנגד שמור". אמר רבי שמעון לבנו: "ראה כמה חביבין מצוות על ישראל" והתיישבה דעתם.

סיפור מעניין. כל פרט ופרט בו חשוב. להבנת ה"מתח" בין המספרים 12 ו - 13.

רבי שמעון ובנו רצו להינתק מעולם החומר ותיקנו את עולם החומר במשך 12 שנה. הזדככו והזדככו, עד שכל דבר שאינו קשור לעולם הרוח המזוכך מיותר הוא בעיניהם. ראו אנשים עובדים את האדמה ואינם מבינים שיכול להיות דבר כזה, איך יכולה להיות מציאות כזאת של עולם החומר? ושרפו והחריבו את עולם החומר, כפי שעשו כך לגופם, (וכפי שהתנגדו ליצירת העולם החומרי של הרומאים)... אולם בת קול יצאה והכריזה: "לא כך השיטה"! יש לשלב את עולם הרוח בתוך עולם החומר, לראות את הרוח שבחומר, אי - אפשר להינתק בעולם הזה מעולם החומר, יש ליצור חיבור ביניהם!

השנה ה - 13 היא העלאת החומר אל דרגת הרוח, היא לא מחיקת החומר, אלא החיבור שביניהם!

אימתי נרגעו ולמדו ו"תיקנו" את דעתם? כאשר ראו יהודי רץ בין השמשות בערב שבת, זמן של חיבור בין הזמנים והמושגים חומר ורוח. סיום היום הששי והתחברות אל יום השביעי יום הרוח. ראו בידיו 2 הדסים ריחניים (שהריח הוא מזון הנשמה). לא הבינו למה צריך שניים? האם לא די בעולם הזה רק ב"אחד" - בעולם הרוח? השיב להם הזקן: השניים חשובים כדי לשלב "שמור וזכור" לענג את השבת, ולשלב את עולם הרוח עם עולם החומר...

נראה לנו כי המספר 13 בא לתקן את עולם החומר הרמוז במספר 12.

בדיוק כמו שהמספר 7 בא לתקן את המספר 6.

יסודות האמונה של עם ישראל כפי שראה אותה יעקב אבינו בחזונו: "סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה" הוא שילוב של עולם החומר עם עולם הרוח. והביטוי לזה נראה כך בהפיכת המספר 12 הרומז לעולם המציאות עם העולם הרוחני הגבוה.

(הערה: המספר הפנימי של המספר 13 הוא המספר 7, ואילו פיצול המספר 12 הוא נקודה ריקה מצד זה - 6 ומצד זה - 6).

אין מזל לישראל

הביטוי הזה ידוע. ישנם 12 מזלות, בהם מנהיג הקב"ה את עולם החומר. כל מי שקשור לעולם החומר בלבד, קשור הוא אל המזלות. על עם ישראל נאמר "מאותות השמים אל תחתו", כי העם היהודי, מקור יניקתו הוא מעבר למזלות והוא נחשב במקום ה - 13 שהוא מעבר למספר 12. לכן נבין יותר את הרעיון: "עַם זו יצרתי לי, תהלתי יספרו". יש הדורשים: "עַם זו" - "זו" בגימ' 13 העם המחזיק ברעיונו את המספר 13 - תהילת ה' יספרו.

רואים אנו זאת אצל אברהם אבינו "ויוצא אותו החוצה ויאמר הבט נא השמימה..."אין הבטה אלא מלמעלה למטה, (הבט משמים וראה)... ומכאן מבינים אנו כי הקב"ה לקח את אברהם אל מעבר לכוכבים ואמר לו: נכון, על פי המזל אברם אינו מוליד, אבל אתה "אברהם" נמצא במציאות מעבר לכוכבים. מעבר לכוכבים ולמזלות שם מקומך במקום ה - 13 ולכן "אברהם" מתגבר על חוקי החומר והגוף הפיסי וכן יוליד!

שמות האבות והאמהות

נשים לב לשמות האבות - בתחילה נכתב: "אברם יצחק יעקב" סה"כ 12 אותיות. אותן 12 אותיות "תוקנו" ע"י המספר 13 כאשר נוספה אות אחת לאברם ונקרא שמו: 'אברהם', ו - 12 האותיות הפכו ל - 13 אותיות.

החישוב הוא כ"כ מדויק: שהרי אצל האמהות למרות שהיה שינוי בשמה של 'שרי' מספר אותיותיה לא שונה, מדוע? (ע"פ הרעיון הנז') הבה ונשים לב למספר אותיות האמהות: "שרה רבקה רחל לאה" סה"כ 13 אותיות!

הערה קצרה: "שמות האבות והאמהות יחד 26 אותיות כשם הוי'ה ב"ה.

12+1 ספרי תורה של משה וענני הכבוד

נאמר במדרש תנחומא ומובא גם בהקדמת הרמב"ם לפי המשנה ובפדר"כ ברכה קצז. "13 ספרי תורה כתב משה. 12 ל - 12 שבטים ואחד (1) שהניח בארון, שאם יבקשו לזייף מתוכה לא היו יכולים". פירוש: ה - 13 הוא המחבר בין כולם, הוא המוביל, הוא המשלים, בלעדיו, אין "ערך" ל - 12 שלפניו. וכן מצאנו במכילתא (בשלח י"ג כא) 13 עננים היו (מקיפים לישראל במדבר) 2 לכל רוח (סה"כ - 8), 2 מלמעלה 2 מלמטה ו - 1 שהיה הולך לפניהם. ה - 13 לא היה מחובר אל ה"גוף" שלהם כפי יתר העננים אלא היה מוביל לפניהם.

כאן שוב חשיבות המספר 13 ש"כולם" תלויים בו.

סדר מחנות בני - ישראל במדבר: 12+1

איש על מחנהו ואיש על דגלו יחנו. המכיר את צורת סדר המחנה, (פרשת במדבר) בודאי זוכר כי לכל רוח חנו 3 שבטים, סה"כ 12 השבטים. אך אל נשכח את מחנה שבט לוי וארון ברית ה' בתוכם כפי שנאמר: "ונסע אוהל מועד מחנה הלווים בתוך המחנות..." (במדבר ב יז) הוא המחנה ה - 13 שהוא עיקר המחנות.

בת - בר מצוה

אנו רואים את ההשלמה הנפלאה בין שני המספרים הללו 12-13 בגיל המצוות. הנערה שהיא מקדימה בהתפתחותה קבעו חז"ל את גיל בת - המצוה בגיל 12 ויום אחד, ואילו הבן - בגיל 13 ויום אחד. הבת המסמלת את המציאות, (האשה מציאותית יותר - בינה יתירה ועוד)... והם משלימים זה את זה.

כ"כ גיל בת - המצוה הוא המעבר משנת ה - 12 לשנת ה - 13 כפי שמודגש בביטוי: 12 ויום אחד (משנת ה - 13).

מזכיר חידה:

שאלו, אימתי גיל המצוות?

ענה: "זה בזו וזו בזה".

פירוש "זה - הזכר, בגיל "זו", בגימ' 13.

ו - זו? הבת? ב - "זה" בגימ' 12.

ואיך תוקנה האות ה - 12 בסידרת הא' - ב'?

ידוע שהאות ה - 10 היא 'י' והאות ה - 11 היא כ, והאות ה - 12 היא: 'ל'. האות 'ל', ה - 12, "תוקנה" על ידי שנדחפה למקום ה - 13 כאשר נוספה האות "ך" לפניה במקום ה - 12.

יחס העולם למספר 13

ידוע בעולם החומר, בעולם של הגויים, כי היחס שלהם למספר 13 הוא יחס של פחד, וממליצים לכולם להתרחק מהמספר הזה. עתה מבינים אנו יותר מדוע הכריזו הגויים "מלחמה" על המספר הזה! 13 הוא מספר שמבטא ביהדות ערכים חשובים מעבר למציאות של החומר. זה סוד השילוב של העם היהודי בעולם. כפי שרדפו אחרי היהודים רדפו גם אחרי הערכים שלהם והזהירו את העולם "הישמרו ושמרו מרחק מהמספר היהודי, המספר 13 המבטא את הערכים שלהם"...

המילה 'אחד' ערכה 13

היהדות כולה סובבת סביב המילה: 'אחד'. ההצהרה של כל יהודי בשכבו ובקומו בכל יום ויום, עם לידתו וביומו האחרון: "ה' אחד"!

המספר 13 רומז גם למילה: 'אהבה' שהיא בגימ' 13. יש סברה של 'מאור ושמש' בפירושו בפרשת תצוה: "ועשו את האפוד" כי השם: "א - ה - ב - ה" הוא השם המפורש. עיין שם.

האות ה - 12 והאות ה - 13 בתורה.

מצאנו כי מ"בראשית", מתחילת התורה, האות ה - 12 בתורה, היא האות 'ה'. ואילו האות ה - 13 היא האות 'י' במילה "א / להים".

ידוע כי האות 'ה' מייצגת את עולם החומר, את העולם הזה, ואילו האות 'י' מסמלת את עולם התיקון הוא העולם הבא כפי שנאמר "כי בי - ה ה' צור עולמים" (ישעיהו כו ד) (יצר את העולמות) יצר את 2 העולמות ב - 2 אותיות. 'ה' - העולם הזה. שנאמר: "אלה תולדות השמים והארץ בהבראם" ודרשו חז"ל: ב - ה בראם" זה העולם הזה. מכאן נובע כי העולם הבא נוצר ע"י האות 'י'. הרמוז בתורה באות במקום ה - 13 הוא תיקון של העולם החומרי של העולם הזה.

המילה ה - 12 והמילה ה - 13 בתורה

המילה ה - 12 החל מ"בראשית" היא המילה "וחושך", המילה ה - 13 היא המילה "על" שערכה 100 כמו י' פעמים י' (ראה האות ה - 13 לעיל).

הפסוק ה - 12 והפסוק ה - 13 בתורה

הפסוק ה - 12 מתאר את החטא הראשון שהיה בעולם. חטא הארץ, אשר נתבקשה (בפסוק לפני כן) ל"תדשא הארץ... עץ פרי..."פירוש שהעץ עצמו יהיה הפרי ואילו בפסוק י"ב הארץ "מחליטה" לעשות דבר אחר "עץ עושה פרי..."שלא כרצון הבורא אותה.

הפסוק ה - 13 כותב: "ויהי ערב ויהי בוקר יום שלישי" השלישי מסמל את התיקון את מידת התפארת של יעקב אבינו שהוא תיקון של אברהם ויצחק יחד.

הפרשיה ה - 12 והפרשיה ה - 13

הפרשיה (פתוחה או סתומה) ה - 12 מתחילת התורה מתארת את הרצח הראשון בעולם, כאשר אדם אחד רצח "רבע" מהאנושות... ועוד טען: "השומר אחי אנכי"? (בראשית ד ט) בפרשיה ה - 13 נראה התיקון: "זה ספר תולדות אדם... זכר ונקבה ברא אותם ויברך אותם..." (בראשית ה א ב) יש הרואים בקטע זה של התורה קטע חשוב מאוד: ילקוט שמעוני אמר בשם רבי עזאי שהפסוק " זה ספר תולדות אדם הוא כלל גדול בתורה בדומה למה שאמר רבי עקיבא ש"ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה (ילקוט שמעוני בראשית פרק ה' סימן מ)

(הביטוי: "זה ספר תולדת אדם" כולל - 13 אותיות. "ואהבת לרעך כמוך" יש בו גם 13 אותיות)

רשימה ארוכה של דברים המנויים במספר 13

ויש להם קשר לענינים יסודיים של רוחניות אחדות וקדושה

1) 13 עיקרי היהדות של הרמב"ם.

2) 13 מידות של רחמים של הקב"ה. (ראה התייחסות נוספת להלן)

3) 13 פעמים נצטוינו על אהבת ה' בתורה, כמנין: "אהב"ה" (מע"ת ל"ה).

4) 13 שבחים בתפילת: "ישתבח".

5) 13 שופרות היו במקדש. (שקלים ו ה)

6) 13 פרוכות היו במקדש. (יומא נד ע"א)

7) 13 שולחנות - היו במקדש. (שקלים ו א, ד)

8) 13 שולחנות ו - 13 השתחוויות היו במקדש. (שקלים ו ה. יומא נה ע"ב).

9) 13 שערים - בחומת הר הבית. (שקלים ו ג)

10) 13 קדושות: תורה מביאה לידי זהירות - זריזות, נקיות, פרישה, טהרה..." (ע"ז כ ע"ב).

11) 13 דברים ברא הקב"ה, ובחר לו אחד מכל דבר, שבת משבעת הימים, שביעית מן השנים, יובל מן השמיטות, ממלכים - דוד עבדו. (ילקו"ש ב צ"ד מע"ת יח)

12) 13 דברים מיוחדים להקב"ה ואילו הם: הכסף והזהב, והכהנים לווים וישראלים, ברכות, מזבח, תרומה, שמן המשחה, אוהל מועד, מלכות בית דוד, קרבנות, ארץ ישראל, והזקנים (מד"ר טו יג ת' בהעלותך).

13) 13 דברים שהִפרשתם לי (במשכן) כנגד 13 שהפרשתי לכם במצרים ולעולם הבא אני פורע לכם כנגד 13 דברים הללו" (ת' תרומה ה).

14) 13 טעמים בתורה: פשטא, מונח, זרקא... (מע"ת ב' בתוספות).

15) 13 מקומות שנאמר בהן: "לי", קיימין לעולם (במד"ר טו יג, ילקו"ש א שסד).

16) 13 נהרי אפרסמון הראו לו לרבי אבהו בשעת סילוקו מן העולם (ב"ר סב, ג).

17) 13 נולדו מהולים: אדם הראשון, שת, חנוך, נח, שם, תרח, יעקב, יוסף, משה, שמואל, דוד, ישעיה, ירמיהו (מ"ת ט'ז).

18) 13 שמות לעשרת הדברות למניין שבטי ישראל עם שבט אפרים... (פס"ז יתרו כ, י"ד)

19) 13 תיקוני דיקנא דאריך אנפין, ו - 13 מכילין דרחמי מעתיקא קדישא. "מי א - ל כמוך..."כנגד 13 מידות... (זח"ג קל"א).

20) 13 תכטקי פיזא דהוה יתיב עליהון רבי שמעון בר - יוחאי בגן עדן (כתובות ע"ז ע"א).

21) 13 תכשיטין עשה הקב"ה לישראל כשיצאו ממצרים (ילקו"ש ב' שנה).

22) בילקוט פרשת תרומה על הפסוק: "וזאת התרומה" נאמר 13דברים הביאו (תרומה) למשכן, כנגד 13 דברים שהטיב הקב"ה עמהם במצרים, ולעתיד לבוא יגמול להם כנגד ה - 13 דברים.

23) 13 מידות של רחמים:

מעניין במיוחד, כי ישנן שיטות רבות למנות את 13 מידות של רחמים. השיטות שונות ומגוונות. אבל אין אחד מבין מביאי השיטות המעיז לומר, כי יש פחות או יותר מהמספר הנקוב 13. כביכול "קידשו" את המספר, את הכלי המשמעותי והקפידו כי אכן חייבים להתייחס למספר כי הוא משמעותי. אילמלא דמיסתפינא הייתי גולש ואומר אותה מציאות יש גם בתרי"ג. השיטות שונות כיצד למנות את תרי"ג המצוות (600 ועוד 13) אבל אין אחד שיעיז ויאמר כי יש יותר או פחות.

כנראה שהייתה מסורת עתיקה עוד לפני הגמרא (ראש השנה יז ע"ב) שהתייחסה למספר מידות הרחמים ומספר המצוות להעמיד את המספר ככלי שיכיל בתוכו את הרעיון. והקפידו לא לשנות את המספרים הללו. ובתוספות (ראש השנה יז ע"ב) כתבו כמה שיטות כיצד לספור את השלוש עשרה מידות ויש עוד שיטות בזה.

ראה מה שכתב רבינו בחיי: (שמות לד ו) "צריך אתה לדעת שכל המבין י"ג מידות ופירושן, ומתפלל בהן בכוונה, אין תפילתו חוזרת ריקם"

והשערי תשובה כתב: (בשו"ע או"ח סימן תקפ"א) "ואסור להזכיר י"ג מידות שלא בכוונה"

ובמציאות? האם גם כך הדבר?

עיגולים וכדורים

עיגול הוא צורה גיאומטרית מושלמת. כל נקודה במעגל נמצאת במרחק קבוע ממרכז העיגול. כ"כ כדור הוא גוף הנדסי משוכלל ומושלם. כל נקודה עליו נמצאת במרחק קבוע מנקודת המרכז.

כפי שראינו, המספר 7 משלים את המספר 6. ששה ימים גשמיים והשבת מנוחה מגשמיות ועיסוק בעניינים רוחניים. כן אנו רואים במציאות אם ניקח מטבע אחת עגולה, כמה מטבעות עגולות יקיפו אותה מסביב? בדיוק 6! הוי אומר ה"קליפה" של המספר 7 - (הוא המטבע הפנימי), הם 6 חלקים שווים בהיקף.

תופעה זו חוזרת גם במציאות התלת מימדית.

אם ניקח כדור אחד, כמה כדורים נצטרך לקחת כדי להקיף אותו מסביב ולכסותו? נכון, בדיוק 12 לא פחות ולא יותר! ראינו כי הקליפה של הכדור ה - 13 הם 12 כדורים המקיפים אותו.

מגן - דוד

אם נצייר מגן דוד, נראה כי הקווים שבו חוצים זה את זה בדיוק ב - 12 נקודות. הנקודות הללו לכאורה אינן סימטריות אלא אם נוסיף נקודה "רוחנית" אחת במרכז המשושה של המגן דוד. היא הנקודה ה - 13 ההופכת את כל 12 הנקודות האחרות ה"גשמיות" לצורה סימטרית מושלמת.

הרבוע

אם נשרטט רבוע (המרובע המשוכלל) יהיו לו 4 קודקודים. (הרומזים לאות 'ד'=4) אם נסמן את מרכזי צלעות הרבוע ונחבר את ארבעת הנקודות הנ"ל נקבל רבוע משוכלל פנימי, וכאשר נסמן את מרכזי צלעותיו של הרבוע הפנימי שנוצר נקבל ברבוע השני סה"כ 8 נקודות (הרומזות לאות 'ח'=8). כדי ליצור סימטריה בין כל הנקודות "נאלץ" להמציא נקודה מרכזית אחת פנימית (כמו האות: 'א'=1) היא הנקודה ה - 13 הרוחנית שאינה נמצאת על קו או קודקוד.

שוב ראינו כאן את הנקודה ה - 13 כנקודה משלימה והיא נמצאת במימד הרוחני.

שעות ימות השבוע והשבת

24 שעות ביממה. צא וחשוב כמה שעות בששת ימי המעשה? נגלה כי בדיוק 144 שעות (6X24=144) והשבת, היום השביעי? הוסף לו שעה אחת "וירטואלית" - "שעת ורטיגו", זו תוספת שבת, כביכול הוספנו ליום השבת שעה אחת "מעין עולם הבא". (מצוה להוסיף מהחול אל הקודש) ובמקום 24 שעות, השבת "הופכת" ל - 25 שעות, הוסף ל - 144 שעות עוד 25 שעות ותראה כי השבוע השלם 6 ימים + השבת סה"כ 169 שעות!

צא וחשוב ותגלה דבר מדהים

מה השורש של 144 (שעות ב - 6 ימי המעשה) בדיוק 12 (12X12=144)

מה השורש של 169 (השעות כולל השבת) בדיוק 13 (13X13=169)

האם אין ה - 12 רומז לחומר לגשמיות, וה - 13 רומז לרוח, והעיקר - לחבר ביניהם?!

אחד מי יודע?

האם ידעתם כי השיר אחד מי יודע נבנה ביסודו ב - 12 בתים? עד "12 מי יודע?"משום מה בתקופה מאוחרת יותר "תיקנו" את השיר והפכו אותו ל - "13 מי יודע"?

"גִּבֵּחַ הוּא - טָהוֹר הוּא" (ויקרא יג מא)

אם תקח את המילה 'הוא' שערכה 12 ותהפוך אותו ל"גבח"= בגימ' 13 הרי ש"הוא" הפך להיות טהור. טהור מלשון אור, העלת אותו ברמה, מ - 12 ל - 13!

שולחן הפנים

בשני המערכות בלחם הפנים מודגש שם כי מספר הלחמים הם 12! אם כן היכן מסתתר שם המספר 13?

תרגום המיוחס לרבי יונתן בן עוזיאל מסביר: "12 חלות כנגד 13 שבטי ישראל."והדבר תמוה. והרבה לא מבינים מה נאמר שם. אולי מכאן ראיה כי הלחמים קשורים גם למספר 13. אתגר למצוא את הקשר על פי התרגום הנז'?

האפוד והחושן

האפוד והחושן הלוא 12 אבנים הם? ואיפה האבן ה - 13?

המעיין בכתובים ובבגדי הכהן הגדול יראה שיש 12 אבנים בחושן המשפט על לב אהרון, (שמות כ"ח פס' טו, - ל) כאשר בכל אחת מהאבנים הללו כתוב אחד משמות השבטים. ועוד 2 חצאי אבנים הנמצאות על כתפות האפוד, כאשר על כל אחת מהן כתובים רק 6 שמות משמות השבטים, (עיין שמות כ"ח פס' ו - י"ד) רק בהתחברן יחד נמצאו כל שמות השבטים בשלמותם. צא וחשב הרי 12 אבנים שלמות בחושן המשפט הוסף עליהן 2 חצאים, והנה תוקן ה"פירוד" של השבטים בתוספת ה"אבן ה - 13" (שרק בהתחברן - הן שלמות אחת)

כתוספת: מומלץ לעיין בספר 'צפונות התורה' חלק ג' של הרב יניב בעמודים 145 עד 155 (11 עמודים!) ולראות את הגילוי הגאוני המראה כי כל שורה וכל טור בשמות 12 האבנים קשורים בקשר אמיץ למספר 13!

כמעט כל חיבור כל חלק לכל הצורות האפשריות הן מבוססות על הגורם (הכופל של המספר) 13.

מדהים!!!!

"נס פורים" הנס שייזכר לנצח

אימתי נפל הפור? הוי אומר: "בשלושה עשר לחודש שנים עשר..." (אסתר ג יג) ב - 13 לחודש 12. מצד אחד הוא חודש 12, "אז" תתחולל חלילה הגזירה הנוראה... והנה היום הוא 13, זה התיקון של החודש ה - 12 ובאותו יום "להיות היהודים עתידים ליום הזה להינקם מאויביהם" ואז ליהודים היתה אורה ושמחה ויקר כי באותו יום התרחש הנס ונאמר: " ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם".

"שנים עשר אלף חלוצי צבא" או שלושה עשר?

במלחמת מדין נאמר: "וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה שנים עשר אלף חלוצי צבא". (במדבר לא ה) כ"א לכאורה מבין כי יצאו למלחמה זו 12,000, ולא היא!

רש"י מזכיר: "... לרבות שבט לוי" כי למלחמה זו יצאו עוד 1000 חיילים כתוספת של שבט לוי. סה"כ 13,000!

בשם האדמו"ר הרב אברהם מרדכי מגור נאמר: ותמוה הרי בפסוק הזה נאמר: "וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה, שנים עשר אלף חלוצי צבא", והיה צריך איפוא להיות 13000? אלא ההסבר הוא: על הפסוק הבא: "וימסרו" אומר רש"י - שלא רצו ללכת עד שנמסרו בעל כרחם, כי ידעו שמיתת משה תלויה במלחמה זו. אולם בני לוי שעליהם נאמר: "האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו ואת אחיו לא הכיר" התייצבו לפקודת ה', ולא היה צורך להכריחם, ויצא שבאמת היו 13000, אבל אלה שהיה צורך להכריחם בעל כורחם ("וימסרו") - היו רק 12000 (בשם האדמו"ר מגור)

היום ה - 13 לחודש ניסן

החל מא' בניסן הקריבו השבטים, כל יום את קרבנו לחנוכת המזבח. לאחר שכל השבטים הקריבו... ראה אהרון ששבטו, שבט לוי לא השתתף בחנוכת המזבח. עודדו הקב"ה ביום ה - 12 ואמר לו "שלך גדולה משלהם", לפי שכל השבטים הקריבו לחנוכת המזבח של המשכן, ושבט לוי לא הקריב, ומי היה נשיאו של שבט לוי, זה אהרן, שנאמר ואת שם אהרן תכתוב על מטה לוי, והיה אהרן מיצר על שלא זכו בני שבטו להקריב בחנוכת המזבח, אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה לך ואמור לאהרן, שלך גדולה משלהם, כי חנוכת המזבח זו אינה נוהגת אלא בזמן שבית המקדש קיים, ואני עושה לך חנוכה אחרת שקיימת לעולם ותקרא על שמך, שנאמר: "דבר אל אהרן ואמרת אליו בהעלותך את הנרות"

והמספר 12 למה יכול לרמוז?

לגשמיות, לחומר המתפרק, 12 קרעים, 12 נתחים, לפירוק לדעיכה, ולפעמים גם למציאות חיובית המכינה ומתכוננת לקראת ה - 13 !

להלן מספר דוגמאות בולטות

12 אבות הטומאה הן (יבקש דעת ב')

12 אלף זוגות תלמידים היו לו לרבי עקיבא וכולן מתו בפרק אחד, מפני שלא נהגו כבוד זה לזה

12 חודש נידונין פושעי ישראל... (ר"ה י"ז ע"א)

12 חדשים היה המבול... (להכין את החודש ה - 13.)..

12 שורות בגט ('גט' בגימ' 12)

12 מיל אסור לתלמיד להורות הלכה בפני רבו...

12 מיל על 12 מיל כנגד מחנה ישראל בת קול משמיע ואומר: וימת משה ספרא רבה דישראל! (סוטה יג ע"ב)

12 מיני כלים הם לענין טומאה (מע"ת כ"ב)

12 נתנו עיניהם במה שאינו ראוי להם: נחש הקדמוני, סוטה, קין, קורח, בלעם, דואג, אחיתופל, גחזי, אבשלום, אדוניה, עוזיהו והמן (סוטה ט ע"ב)

12 פטורים מן הראיה: "חרש שוטה וקטן, טומטום, אנדרוגינוס" (ריש חגיגה)

12 קרעים קרע אחיה השילוני בשלמה החדשה מאשר עליו, (מלכים א יא ל)

12 שנה בבית הסוהר חבשוהו לאברהם אבינו ולאחר 12 שנים הוציאו מבית הכלא ועקדוהו והקיפו עצים - והציתו אש בעצים ולא היה מגיע האש כלפי אברהם (בהמ"ד ה' 40) (להכין את השנה ה - 13)

12 שנה היה יוסף חבוש בבית האסורים (במ"ר ט"ו ט) (להכין את שנת ה - 13)

תיקון ה - 12

גם כאשר אנו רואים משהו שלכאורה מחולק ל - 12 חלקים, ננסה לגלות את המספר 13 המוצפן שם באיזו שהיא הצפנה על פי מה שנאמר: "כבוד מלכים חקור דבר". והאפשרויות הן שונות.

להלן דוגמאות אחדות:

1) בזמן קבלת התורה (ראה שמות כד ד) משה בונה 12 מצבות לשנים עשר שבטי ישראל. אך יש לשים לב: מצבה היא אבן אחת, והמצבות נפרדות זו מזו. לעומת זאת, לפני כן כי הוא בונה מזבח אחד (שמות כד ד) שהוא ה - 13 והוא בנוי ממספר אבנים מחוברות זו לזו.

אליהו לקח 12 אבנים נפרדות כמספר שבטי ישראל ובנה מהם מזבח אחד בשם ה' (מלכים א יח לא) ("השלם ערכו גדול יותר מכל חלקיו")

אליהו - במעמד ההתנצחות נגד נביאי הבעל (מלכים א יח לד) נאמר: "ויאמר מילאו 4 כדים מים ויצקו על העולה ועל העצים. ויאמר שנו, וישנו. ויאמר: שלשו, וישלשו". עד כאן על פי ציויו מילאו 12 כדים מים (3 פעמים 4 כדים)... וההשלמה הייתה בהמשך שפיכת המים בפעם ה - 13 שם נאמר בפס' הבא: (לה) "... וגם את התעלה מילא מים..."

12 אבנים לקח יעקב מאבני המזבח שנעקד עליו יצחק - ונעשו כולן אבן אחת (פדר"א לה, חולין צא ע"ב)

12 אבנים נטל יעקב מאבני המקום, עשאן כמין מרזב - נעשו תחתיו כמיטה... (ב"ר ס"ח י"ג)

12 מעלות היו שם ופסען משה (ביום פטירתו) בפסיעה אחת (סוטה יג ע"ב)

3 פעמים 13 מילים

התורה רומזת ברמז ברור את חשיבותו של המספר 13. ידועה החלוקה המשולשת הנקראת: "עש"ן". קרי: עולם, שנה, נפש. כמעט כל מציאות אפשר לחלק אותה בחלוקה הזאת. ("אני כאן ועכשיו")

ב - 3 ימים ראשונים נברא ה"עולם" הדומם

מיום רביעי נבראו המאורות - הרומזים ל"שנה"

ביום הששי נברא האדם הנקרא: "נפש"

והנה התורה מבליטה את שלושת החלקים האלה בפסוקים המיוחדים בבריאה, אשר יש בהם את העיקרון הנזכר. בכל אחד מהם נמצאת המילה 'אחד' וגם כל פסוק יש בו בדיוק 13 מילים (בגימ' אחד)

בבראשית פרק א'

פסוק ה': "וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה וַיְהִי - עֶרֶב וַיְהִי - בֹקֶר יוֹם אֶחָד".

(שנה - זמן)

פסוק ט': "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל - מָקוֹם אֶחָד וְתֵרָאֶה הַיַּבָּשָׁה וַיְהִי - כֵן"

(עולם - מקום)

פרק ב' פסוק כד: "עַל - כֵּן יַעֲזָב - אִישׁ אֶת - אָבִיו וְאֶת - אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד"

(נפש - ייצוג הרוח הפועלת)

מספר האותיות: בפסוק הראשון: 49, בשני: 52, בשלישי: 43. צא וחשב מספר כל האותיות: 144 אין זה כי אם המספר 12 בריבוע. המספרים 12 ו - 13 צמודים זה לזה וחבוקים זה בזה.

תם ולא נשלם
התפתחות השואה ערכים שמירת מצוות זכר ונקבה שלמות מנוחה רוחניות חכם מה זה כסף פיצול דת דתות היהדות התנגדות יהדות
משקלי עבודה - האם יותר משקל שווה יותר שריר? האם / כמה / למה חשוב להעלות משקלי עבודה? תוכנית כוח, כדרך להעלות מסת שריר [תוכנית SS / תכנית Starting Strength]
...יותר משקל שווה יותר שריר? האם / כמה / למה חשוב להעלות משקלי עבודה? תוכנית כוח, כדרך להעלות מסת שריר [תוכנית SS / תכנית Starting Strength] אז כפי שאמרנו, אם אתה מתאמן פאוורליפטינג / תוכנית כוח, הרי שמשקלי העבודה (המשקל של המשקולות שאתה עובד איתם) הם הדבר החשוב ביותר בעיניך, ולכן כמובן שאתה תשאף שמשקלי העבודה יעלו כמה שיותר, ולכן לדוגמה תוכנית SS (תוכנית אימון כוח Starting Strength) יכולה להיות אופציה עבורך, למרות שהיא לא האידיאלית (עע איזה תוכנית אימון מומלצת). אבל אם אתה מתאמן פיתוח גוף, האם באמת...
חשדנות / בניית אמון / יצירת אמון - איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ניהול משא ומתן / לשכנע לקוחות / לשכנע אנשים / בניית אמון / סוגסטיה / יצירת הזדהות
...אמון - איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ניהול משא ומתן / לשכנע לקוחות / לשכנע אנשים / בניית אמון / סוגסטיה / יצירת הזדהות וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך ליצור אמון עם אדם אחר, כגון לקוח או סתם מישהו שאתה רוצה לשכנע אותו. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מראה לו, שאתה עצמך נותן בו אמון! דהיינו, על ידי זה שאתה מראה לו שאתה מאמין לו, הדבר הזה גורם לכך שהוא יותר יאמין בך. והסיבה לכך היא, כי אדם זר שמדבר איתך, הוא חש תחושה בסיסית של זרות ושל חוסר התאמה בינך לבינו. ומטבע...
ללמוד כל דבר, קריאת עיתונים, לראות סרטים מצוירים, לימוד הספר להיות אלוהים
ללמוד כל דבר, קריאת עיתונים, לראות סרטים מצוירים, לימוד הספר להיות אלוהים
...עיתונים, לראות סרטים מצוירים, לימוד הספר להיות אלוהים מדוע כדאי ללמוד מכל דבר בעולם? אליעד כהן מסביר שלמעשה יש טעם ללמוד ולהכיר כל דבר שקיים בעולם, כי בכל דבר ודבר יש חידוש מסוים, סכל או תובנה חדשה שיכולה ללמד את האדם משהו. המשמעות של הרעיון היא שכל מה שתפגוש, בין אם זה ספר עמוק כמו להיות אלוהים ובין אם אלו תכנים פשוטים יותר כמו עיתונים או אפילו סרטים מצוירים, כל אחד מהם טומן בחובו איזושהי אמת שניתן להבין וללמוד ממנה. לדברי אליעד כהן, גם בתוך תוכן פשוט לכאורה כמו עיתון יומיומי, אפשר למצוא משהו משמעותי...
חוויה והבנה, לחוות את מה שאתה לא מבין, התאמה בין חוויה להבנה
חוויה והבנה, לחוות את מה שאתה לא מבין, התאמה בין חוויה להבנה
...בין חוויה להבנה האם אפשר לחוות משהו שלא מבינים במאה אחוז? אליעד כהן מסביר שתחושת החוויה של האדם תמיד מותאמת במדויק לרמת ההבנה שלו. לפי דבריו, לא ניתן לחוות משהו במלוא העוצמה אם לא מבינים אותו במלוא העוצמה. החוויה אינה יכולה להיות שונה או חזקה יותר מההבנה שיש לאדם ביחס לנושא מסוים. ככל שהאדם יבין דבר מסוים באופן עמוק יותר, כך הוא יחווה אותו בצורה עמוקה וחזקה יותר. לעומת זאת, ככל שרמת ההבנה פחותה, כך גם עוצמת החוויה תקטן בהתאם. לדוגמה, אם אדם אינו בטוח במשהו ב - 100 אחוז, עוצמת החוויה שהוא יחווה תהיה...
למה צדיק ורע לו רשע וטוב לו? שכר ועונש, תורת הגמול, האם צדיק ורע לו ורשע טוב לו? איך נוצרת אמונה טפלה? למה דברים רעים קורים לאנשים טובים? למה אנשים טובים סובלים? למה אנשים רעים מצליחים? למה זה מגיע לי? למה זה קורה לי? חוסר צדק בעולם
למה צדיק ורע לו רשע וטוב לו? שכר ועונש, תורת הגמול, האם צדיק ורע לו ורשע טוב לו? איך נוצרת אמונה טפלה? למה דברים רעים קורים לאנשים טובים? למה אנשים טובים סובלים? למה אנשים רעים מצליחים? למה זה מגיע לי? למה זה קורה לי? חוסר צדק בעולם
...ועונש, תורת הגמול, האם צדיק ורע לו ורשע טוב לו? איך נוצרת אמונה טפלה? למה דברים רעים קורים לאנשים טובים? למה אנשים טובים סובלים? למה אנשים רעים מצליחים? למה זה מגיע לי? למה זה קורה לי? חוסר צדק בעולם למה קורה מצב של צדיק ורע לו ורשע וטוב לו? השאלה למה צדיק ורע לו ורשע וטוב לו? היא אחת השאלות הנפוצות והמטרידות ביותר את בני האדם. אנשים רבים מתקשים לקבל מצב בו אדם שנתפס כצדיק סובל מרע, בעוד שאדם שנתפס כרשע מצליח וזוכה בטוב. השאלה הזאת מתבססת על הנחת יסוד שאדם צדיק ראוי לקבל טוב, ואדם רשע ראוי לסבול...
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
...לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות מה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת בצפירה? הדיון שהובא בהרצאה מתמקד בשאלה האם הגיוני יותר לעמוד או לשבת בזמן הצפירה, במיוחד בהקשר של יום הזיכרון לחללי צהל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. אליעד כהן מעלה את השאלה מה יותר הגיוני לעשות בעת הצפירה - לעמוד או לשבת. הכוונה כאן היא לא רק לשאלה מעשית של התנהגות בזמן הצפירה, אלא גם לשאלה פילוסופית עמוקה יותר על משמעות הפעולה ומה עומד מאחוריה. האם יש היגיון בעמידה בצפיר...
אליעד כהן במפגש משותף - מורים רוחניים, הדרך אל האושר, 100 אחוז הצלחה, דרך לשחרור מהסבל, מצא את ההבדלים, חיפוש רוחני, הארה רוחנית, דרך רוחנית, מורה רוחני, רוחניות, חיפוש עצמי - חלק 2
אליעד כהן במפגש משותף - מורים רוחניים, הדרך אל האושר, 100 אחוז הצלחה, דרך לשחרור מהסבל, מצא את ההבדלים, חיפוש רוחני, הארה רוחנית, דרך רוחנית, מורה רוחני, רוחניות, חיפוש עצמי - חלק 2
...אל האושר, 100 אחוז הצלחה, דרך לשחרור מהסבל, מצא את ההבדלים, חיפוש רוחני, הארה רוחנית, דרך רוחנית, מורה רוחני, רוחניות, חיפוש עצמי - חלק 2 האם ברית מילה היא השיא של הטמטום או הדבר הכי קדוש? אליעד כהן פותח את הדיון בנושא ברית המילה, נושא שנוי במחלוקת, שעליו אחד המשתתפים אמר שהוא השיא של השיא של הטמטום. אולם אליעד מציג זווית אחרת לגמרי: הוא טוען שברית מילה היא דווקא פעולה טובה ביותר, מכיוון שהיא פעולה אקטיבית הנעשית בגופו של האדם מגיל אפס כדי להזכיר לו שיש אלוהים. הוא מסביר שהרעיון בברית הוא ליצור...
לקרוא אנשים - איך לקרוא אנשים? אינטואציה / קריאת אנשים ועוד
לקרוא אנשים - איך לקרוא אנשים? אינטואציה / קריאת אנשים ועוד
...לקרוא אנשים? אינטואציה / קריאת אנשים ועוד איך אפשר לקרוא אנשים ולהבין מה הם באמת חושבים? אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות אנשים רבים היא איך אפשר לקרוא אנשים ולהבין את המחשבות, הרגשות והרצונות האמיתיים שלהם. בין אם מדובר באינטראקציה במסגרת עבודה כמו ראיון עבודה, במערכות יחסים בין בני זוג, חברים, הורים וילדים, או בכל סוג אחר של קשר בין אישי - אנשים רוצים לדעת מה באמת קורה בראש של האדם שנמצא מולם. אליעד כהן מסביר את העיקרון לפיו ניתן לקרוא ולהבין אנשים אחרים באמצעות הבנה עמוקה של עצמך ושל התודעה האנושית...
נומרולוגיה / שם האדם - מהי משמעות שם האדם? והאם נומרולוגיה נכונה?
...האדם - מהי משמעות שם האדם? והאם נומרולוגיה נכונה? נומרולוגיה. שם האדם הוא אחד מהבגדים שלו. משמעותו של שם האדם, זהה לחלוטין למשמעות של הבגדים של האדם. המשמעות של הבגדים של האדם היא כמובן המשמעות שהאדם נותן לבגדים שלו, אך לא יותר מכך. האדם הוא אינו הבגדים שלו כך שהאדם הוא גם אינו שמו. יחד עם זאת, כאשר האדם מזדהה עם הבגדים שלו / עם השם שלו, דהיינו, כאשר האדם חושב שאכן השם שלו זה הוא, במקרה כזה האדם עצמו נותן כוח לשם שלו להשפיע עליו. אך הכוח אינו מגיע מהשם עצמו או מחישוב נומרולוגי כלשהו, אלא אך ורק...
סקס עם בחורה יפה אבל גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני
סקס עם בחורה יפה אבל גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני
...גרועה במיטה, בחורות יפות שלא אוהבות סקס, למה היא קרה במיטה? סקס גרוע עם בחורה יפה, נראית טוב אבל סקס גרוע, למה היא גרועה בסקס? למה הסקס גרוע? למה הסקס לא טוב? ייעוץ סקסולוגי, טיפול מיני, יעוץ מיני למה הסקס עם בחורה יפה לפעמים גרוע? כאשר גברים רואים בחורה יפה, הם נוטים לחשוב באופן אוטומטי שהיא תהיה טובה במיטה או תאהב סקס, אבל במקרים רבים, מתברר שהסקס עם בחורה יפה הוא גרוע. אליעד מסביר את ההיגיון מאחורי התופעה ואת הטעויות הנפוצות שגברים עושים בחשיבה שלהם על נשים יפות וסקס. למה גברים חושבים שבחורה...
הפרעת אישיות נרקיסיסטית - מבוא
...- מבוא הפרעת אישיות נרקיסיסטית (באנגלית: Narcisistic Personality Disorder, ובראשי תיבות: NPD) היא הפרעת אישיות המשתייכת לקבוצה ב של הפרעות האישיות. ההפרעה מתבטאת בדפוס מתמשך של התנהגות חריגה המאופיינת ברגשות מוגזמים של חשיבות עצמית, צורך מוגזם בהערצה ויכולת נמוכה לגלות אמפתיה כלפי אחרים. הלוקים בהפרעה משקיעים זמן רב בחשיבה ובפנטזיות על השגת כוח או הצלחה, או על המראה שלהם. לעיתים קרובות הם מנצלים את האנשים הסובבים אותם. ההתנהגות מתחילה בדרך כלל בבגרות המוקדמת, ומשפיעה על הפרט בכל תחומי החיים. עם...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...הבריאה - יום 7 - חלק 2 ברם אינני כופר בתרומה השרידותית והחיובית של מערכת הבת, כי הרי ישנם אותות חשמליים שיודעים גם להפיק שמחה, תיקווה, אופטימיות... אין עוררין שאותות אלו תרמו להתפתחות הגוף ולסיכויי הישרדותו, אולם ועפ עיקרי תורת ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח אופטימי עליז מאושר... כי הרי אחרת הגוף האנושי...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
...או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא אני...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4
...התאבדות בזמן אמת - חלק 4 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3. איך תקשיב לאדם שעל הגג? תגובה למאמרם של אליצור ועומר ישראל אור - בך מה תאמר לאדם שעל הגג? הוא טקסט חלוצי חשוב, מבוסס ומועיל. נכון מאוד לצייד את האדם שלמטה באמצעים כאלה כשהוא ניצב מול האדם שלמעלה במאבקו בין החיים והמוות. בנרטיבה זו מתארים המחברים את הלך נפשו של האדם העומד על הגג בצורה רגישה ומתוך הבנה עמוקה את האיזון הקיומי והקריטי המתקיים שם על הגג. נקודת המוצא של אליצור ועומר היא, כי גם רגע לפני ההתאבדות, הלך נפשו של...
עצמאות - הסיפור של העצמאות
...יום העצמאות רק 61 שנה, למרות הקיום שלנו כעם אלפי שנים, אז מתי מתחילה העצמאות האישית שלנו: ביום בו נולדנו או ביום... ? העצמאות, למעשה מתחילה ביום שהגענו להכרה שבחרנו בחיים ולא במוות, במלוא מובן המילה - עצמאות הנפש. עצמאות זו החלטה שיש לנו שליטה על החיים שלנו והתגברנו על כל מיני פחדים ואמונות מגבילות שלנו כמו לא מגיע לי ולא ניתן להשגה. עצמאות זו היכולת לקחת סיכונים, וללכת אחרי האמונה בעצמנו ובחלומות שלנו ולכן אל לנו לפחד לשתף אחרים בחלומות ובדרך שלנו, שמה אנחנו קטנים וחלשים מידי כדי לחלוק את השפע...
חשיבה בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים
...המאמר עוסק בהבנת האלטרנטיבות, כדי לבחון את הדרך בה הולכים ולשפר את הנוסחאות הקיימות שהאדם משתמש בהן בחיי היום יום, עמ לקבל את הטוב ביותר. חשיבה בריאה מגנה על האדם מפני דברים שליליים מעין מחסום בפניהם בדרך בחיי היום יום. וכאשר מדובר על חשיבה בריאה, אין הכוונה רק לא לאכול דברים לא בריאים שכמובן מזיקים לאדם. בנוסף לכך, הכוונה היא שהאדם יחשוב דברים שמקדמים אותו ויתעלם במקרים מסויימים לפי שיקול דעת אמיתי מכל מה שמוריד אותו למטה. ויש מצבים שהאדם לא צריך להתעלם מדברים מסויימים וכאמור לטפל בהם מהשורש וזאת...
דמיון מודרך - היפנוזה או חלום?
...חלום? דמיון מודרך - היפנוזה או או סוג של חלום? דמיון מודרך היא סצינה בה המטפל גורם למטופל להיכנס אל עולם תת המודע שלו. על ידי סוג של פנייה לתת מהודע אחרי רגיעה ומדיטציה רגעית מגיע המטופל אל מקומות מאוד נסתרים בנפשו - שם נמצאות כל התשובות לבעיותיו. דמיון מודרך נקרא כך כיוון שזהו דמיון של המטופל בלבד אך עם הדרכה של המטפל. בחלום אנו מגיעים לעולמות אחרים ללא מגבלות כלל כאשר במציאות זו ישנם המון מסרים בכל מיני צורות וצבעים - כך גם בדמיון מודרך. אנחנו בעצם מדמיינים דמיונות שמגיעים מתוך תת המודע שלנו -...
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
...והפרעות קשב הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו...
בגדים - הלבוש הנכון לגברים - כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים?
...הנכון לגברים - כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים? כאשר בוחרים בגד יש לקחת בחשבון את העובדה שהבגד מעביר מסרים, לכן, בבחירת הבגד הנכון יש לשקול בנוסף לטעם האישי גם את הצורך המקצועי. בארץ הולכת ורווחת יותר ויותר התופעה של שימוש בחליפות לעסקים. מכיוון שכמעט בכל מקום יש מיזוג אוויר אין סיבה שלא לאמץ הופעה מכובדת זו. בתהליך תכנון המלתחה יש לשים לב ולקחת בחשבון את הנתונים האישיים. צריך לדעת מהי העונה האישית והצבעים ההולמים אותנו (ראה כתבה הצבע כן קובע) ולהיות מודעים למבנה הגוף ולפרופורציות...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר? עבר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה שכבר קרה בעבר ולהחזיר את הגלגל אחורה מבחינה מסוימת כדלהלן. כדי שנבין...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון הבורא
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רצון הבורא, איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רצון הבורא, איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
ערך אמיתי של מוצר שינוי הרגלים קשים אישה לא אמינה איך לתגמל? רגשות מיניים להתנדב איך נוצר דיכאון? פחד להכיר את האחד לשדר ביטחון עצמי קנאה באנשים עם ביטחון עצמי לגרום לאקסית לאהוב לא מקבל מספיק אהבה פרפקציוניזם ואושר לצאת מהשכל ולהיות מאושר להשקיע בקשר הזוגי איך להתנזר מסקס? החלטה שגויה לא לקבל החלטות רעות להתמודד עם חוסר תקשורת בין העובדים התמודדות עם כעס מוטיבציה לביטחון עצמי לא מצליח למכור לגרום למישהו לאהוב סקס איזה מוצרים לא למכור? ילד שעשו עליו חרם לסרב לילד לדבר עם התת מודע קלפי מודעות טיפול בהפרעת חרדה האם יש מחלת נפש בגיל ההתבגרות? למה היא רוצה אותו? איך לשכוח את האקס? כפיפה לפנים בישיבה כמה שרירים בו זמנית? לגרום למישהו להפסיק להאמין באלוהים למה להיות אלוהים? חיפוש מורה רוחני מואר חיפוש הארה רוחנית האם הבנת את הספר להיות אלוהים? טיעונים בספר להיות אלוהים האם אפשרי לעשות כסף בקלות? איך להגדיל הכנסות? משמעות החיים לילדים מה משמעות החיים של אלוהים? הנאה בסקס אנרגיה שלילית רצון חופשי העדר בחירה חופשית סימן מהיקום לאלוהים יש סיבה למה הוא ברא את העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן רוחני, אימון אישי לקשב וריכוז, טיפול אישי בתחום רצון הבורא - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5469 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 13:49:56 - wesi4