ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רמת דיוק ✔הרגלי תפיסה תוקעים ✔המוח מתפקד כמפקד העליון וכמערכת הבקרה של הגוף בכל הרבדים פיזיים ונפשיים. הוא... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרגלי תפיסה תוקעים
המוח מתפקד כמפקד העליון וכמערכת הבקרה של הגוף בכל הרבדים פיזיים ונפשיים. הוא אחראי על הפעילות של כל אבר ושל כל מערכת בגוף כמו גם על כל מעשה, תנועה, דבור ורגש. חלק מערכות מבוקרות בצורה בלתי מודעת לחלוטין כגון פיקוח על ויסות פעולת ההורמונים, האנזימים, קביעת חום הגוף וקצב פעולת הלב. גם החלטות שנראות לנו שנשלטות על ידנו באופן מודע כגון כיצד להגיב ברמת העשייה, והדבור מתקבלות בתהליכים כה מהירים עד כי איננו מודעים למורכבות הגדולה שלהם ולכלל השיקולים המניעים אותן.

הפעילות המוחית נעשית על בסיס מידע המגיע מהחושים ומתחושות הגוף. מידע זה זורם כל הזמן ומציף את המוח ללא הרף בצלילים, טעמים, מראות, ריחות ועוד. אם אדם יגיב לכל גירוי שהוא חווה: קול, מראה ריח וכו' תיראה לו הסביבה כמו "בלבול רועם ומזמזם" וכל התנסות תחווה כחדשה ותהמם אותו במהירות.

המוח מחולק למספר חלקים עיקריים. לכל חלק צורה אופיינית ותפקיד ייחודי. הפעילות המוחית בנויה על פעילותם של קשרים של כ - 100, 000 תאי עצב (נוירונים) בינם לבין עצמם. כל נוירון יוצר קשרים הנקראים סינפסות ל - 1, 000 עד 10, 000 תאי עצב אחרים, כשהמידע מועבר בין הנוירונים דרך הסינפסות באמצעות כ 100 מולקולות הנקראות שליחים עצביים (נוירוטרנסמיטורים). על פי חישוב תיאורטי מספר הקישורים האפשריים הינו באופן מעשי אינסופי לפיכך אפשר היה לצפות שלאדם תהיינה אין סוף אפשרויות תגובה. אולם למעשה כפי שנפרט בהמשך מגוון התגובות של האדם מצומצם בהרבה.

כל קלט חושי, פעולה פיזית, רגש, חוויה, תגובה ומחשבה יוצרים הפעלה של רשת הנוירונים. חזרה על פעלה מסוימת יוצרת מסלול תקשורת מסוים. ברשתות העצבים במוח. ככל שתגובה מסויימת חוזרת פעמים רבות יותר מתפתח נתיב אופייני שמקבל עדיפות יתר עבור האותות העצביים החשמליים השייכים לאותו תוכן שנלמד. כאשר המוח לומד משהו, נוצר מעין כוונון עדין ומדויק למסרים בעלי אופי מוגדר. תאי המוח ה"לומדים", מנהלים מעין "תקשורת סלקטיבית". התא שמקבל את המסר שומע או קולט רק מסרים אליהם הוא "מכוונן". ניתן לתאר זאת כביכול תאי העצב מתנהגים כמו בני אדם שמצויים באולם רועש ויוצרים חבורות חבורות שכדי לשוחח בינם לבין עצמן הן לומדות להתעלם מהרעש סביבם.

ככל שהאדם לומד יותר, כמות הקשרים במוח גדלה. ככל שכמות קשרים גדלה עולה יכולת החשיבה והתפיסה. תאי עצב במוח מחזקים את קשריהם עם תאי עצב מסוימים, ומחלישים את הקשר שלהם לתאי עצב אחרים. זהו תהליך דינאמי שבו המוח משתנה ומשנה את דפוסי הקישור שלו עם כל פעילות שלו.

כך נוצרות במוח מעין "מפות פנימיות" שמשמשות מסד נתונים להבנת המציאות. המיפוי הזה הוא כה משמעותי עד כי על פי הנוירולוג ד"ר אוליבר סאקס מידע שאין עבורו כתובת לעיבוד לא יטופל ואינפורמציה הקשורה בא תלך לאיבוד.

רוב התגובות שלנו מבוססות על "קריאה של מפות פנימיות" - תבניות אגורות בזיכרון של המרחבים בהם אנו נעים, פרצופים, דימוי הגוף שלנו, מחשבות, דפוסי רגש, דפוסי התנהגות, דפוסי אמונה, כללי התנהגות, נורמות וכדומה.

התגובה של האדם לאירוע מסויים נעשית במספר שלבים.

בשלב הראשון אינפורמציה הנקלטת ע"י החושים מהסביבה או מהגוף מגיעה אל בלוטת התלמוס, הממוקמת בחלקו האחורי של המוח. משם היא מועברת בשני מסלולים מקבילים מסלול אחד מעביר את האותות אל בלוטת השקד - האמיגדלה ((Amygdala והשני אל הניאו קורטקס.

בשלב השני נעשית הערכה של האינפורמציה. האמיגדלה אחראית על ההערכה של הפאן הרגשי של האינפורמציה. היא "מסמנת" את האותות העצביים בהתאם לעוצמת הרגש שנחווה באירוע. לסימון של האמיגדלה יש השפעה רבה היות וסימון זה מדרג את האירוע בסולם של חשיבות שקובע את רמת תשומת לב הניתנת לו בסקלה בין חוסר עניין, שמסיט מהם את הקשב, לבין התפעלות רבה שגוררת אחריה תשומת לב רבה וקשב פנימי. כמו כן קובע הדרוג הרגשי את רמת הלמידה והלקחים המופקים, על זמינות הזיכרון בעתיד ועל התוקף שיש למסקנות שהופקו בעקבותיו, אם זו אמונה, חשש או להיפך ציפייה לבאות.

במקביל במסלול שהוא יותר איטי נעשית הערכה של האינפורמציה במוח הקוגניטיבי - הניאו קורטקס על מרכזיו הרבים שמטפלים בניתוח הנתונים ותרגום של מה שנתפס בחושים. פה נעשים חישובים של יחסי סיכון - תועלת בין מספר תגובות אפשריות ובחירה בתגובה האופטימאלית ותכנון הפעולות לקראת השגת המטרה ובכלל זה גם מטרות רגשיות.

נעשית פעילות תת - ספית ענפה של שליפת זיכרונות, ומחשבות שאינן מגיעות בהכרח להכרה. האינפורמציה על האירוע מקבלת משמעות על סמך הקלט מהחושים וזיכרונות אגורים במוח. פעילות זו מביאה לכך שהתפיסה היא לא עיבוד טהור של הקלט מהחושים, המוח בונה את סיפור התמונה על סמך ניסיון ומידע שצבר בעבר. ישנם מסלולים של קלט שאינם מגיעים כלל למודעות, כפי שקרה לחולת אמנזיה (מחלת השכחה) שלאחר פגישה בה נדקרה ע"י סיכה שאחז הרופא היא סרבה ללחוץ את ידו במשך שנים. כל תקופת הטיפול לאחר פגישה זו הרופא ד"ר קלפורד היה צריך להציג את עצמו בפניה מחדש, ויחד עם זאת היא המשיכה בעקשנות לסרב ללחוץ את ידו בלי שהייתה יכלה להסביר את התנהגותה.

בשלב השלישי נעשית השוואה של האינפורמציה שהגיעה מהחושים עם זיכרונות מהעבר. האירוע מקבל פרשנות. על סמך פרשנות זו, מתקבלת החלטה מהן הפעולות הרצויות והמתאימות ביותר. למשל האם יש צורך לבלום את המכונית מידית או שמא רק להאט מעט את מהירותה בהתאם להבנה האם קרתה תאונת שרשרת במרחק קצר בהמשך הכביש או שמא נראתה רק מכונית הסוטה לכוון נתיב היציאה מהדרך המהירה.

בלוטת השקד (אמיגדלה) והאזור הסמוך לה משמשת כארכיון של הזיכרון הרגשי. היא מהווה מעין "שכל רגשי" שמארגן משמעות והשקפות משלו על הרגשות עצמם. החוקר לה - דו מצא כי השקד מגיב ביתר מהירות מהחלק הקוגניטיבי, ובעת הצפה רגשית בעיקר כעס, עונג רב או צפייה להצלחה גדולה, חלה השתלטות של המערכת הלימבית (הרגשית) המגיבה במהירות. ההשתלטות של המערכת הלימבית נגרמת היות והתהליכים של החשיבה הקוגניטיבית בניאו קורטקס בהיותם מורכבים ומבוססים על תהליכי זיהוי, שיפוט, הערכה ושקלול הם דורשים הרבה יותר זמן ואנרגיה וגם משום שיש הרבה יותר נוירונים המזרימים אינפורמציה מבלוטת השקד לניאו קורטקס מאשר בכוון ההפוך.

בנוסף לכך מאחר וזיכרונות של רגשות נשמרים באמיגדלה למעשה למשך כל החיים, כאשר עולה רגש חזק פעמים רבות הוא "מציף" את האדם באופן טוטאלי ולא מאפשר לו התבוננות שקולה במציאות. קיימת סכנה שקלט חושי תמים כגון צליל או מראה של חפץ מסוים, יפעיל "פעמון אזעקה" המסמל כביכול לאדם כי הוא נמצא בסכנה. למשל קול צעקה יכול לעורר באדם זיכרונות מילדותו מהתקופה בה אביו היה משפיל אותו וצועק עליו. לכן הוא יוצף מבחינה רגשית ברגשות של כעס או אימה ויגיב לאסוציאציה שמעורר הזיכרון ולא למציאות בה הוא נמצא.

דפוסי מחשבה ודפוסי התנהגות אוטומטיים שחוזרים על עצמם מנציחים ומגבירים את הכאב. ברוב המצבים אנו מגיבים באופן אוטומטי בהתבסס על דפוסים ישנים שלא משקפים את המציאות בהווה. ההבחנה בין מציאות לבין זיכרון נעשית מטושטשת, והיא פוגעת ביכולת שלנו לפעול ביתר הצלחה ולשפר את מציאות חיינו. מעגלי התגובה האוטומטיים בעקבות הצפה הרגשית, גורמים לאנשים רבים לסבול כאבים, לשקוע בדיכאונות ובהתמכרויות, ולהגיע לדרך ללא מוצא במערכות יחסיים ועוד. כי אינם מסוגלים לפעול בהתאם לצרכיהם בגלל שהם חווים.

פגישה טיפולית מיועדת לגעת בקשיים ובמצוקות. אם אלה כאבים פיזיים, מערכות יחסים בעייתיות, דיכאון, פחדים, חרדות, טראומות וחוסר ביטחון עצמי, לברר אותם ולשחררם.

בפגישה בשיטת מוח אחד, באמצעות בדיקת שריר המשמשת כעין סיסמוגרף המגיב לאמת של הגוף, מזהים תקופה ואפילו אירוע מסוים שעיצבו תבניות של אמונה, מחשבה או רגש שגורמים לחסימות לתסכול ולכאב.

שחרור חסימות ודפוסים מחשבה והתנהגות שחוזרים על עצמם מביא לראיה חדשה של האדם את עצמו תוך חבור וקבלה אמיתית של מלוא הקשת של הרגשות.

הרגשות שהאדם חש הם הדלק המזין את כוח הפעולה שלו, והם משפיעים מאוד על דרך התגובה שלו. גילוי וזיהוי מדויק של רגשות מודחקים באמצעות בדיקת שריר וסקאלת מובנית של רגשות, מאפשר לנו לעשות שינויים ברגשות שקפאו ולעבור לרגשות של מוטיבציה ופתיחות. בנוסף הפרספקטיבה מנקודת המבט העכשווית על העבר מגלה הכחשות פחדים וההימנעויות שיוצרים מבואות סתומים וחסימות בחיי הרגש. ובכך מאפשרת את גילוי המאווים הכמוסים והתקוות במטרה להתקדם ולהשתנות.

הפגישה היא מעין מסע פנימי של שינוי והעצמה הנבנה על בסיס התובנות שהמטופל מגיע אליהן. באמצעות התעוררות המודעות ובעזרת כלים נוספים כגון איזון אנרגטי, תמציות, סמלים, תרגילי תנועה של הגוף, דמיון מודרך ועוד, מגיעים לשחרור חסימות בכל הרבדים ושחרור ההסתכלות העצמית השגויה, ל"פרוק של ההיתוך" בין אירועים בעבר לתפיסת עולם שהתקבעה לעבר ביטחון עצמי מוטיבציה לשיפור ולעשייה בכוון של ריפוי ואיזון.

זו שיטה היכולה לשנות דרך חיים, לא שיטה של נסים. בחורה צעירה התלוננה על שהיא סובלת מכאבים שמונעים ממנה להמשיך בעבודה בה עסקה. בבדיקת שריר התברר שהבעיה הפיזית שלה מקורה באי מימוש וחוסר הגשמה עצמית. כדי להבריא היה עליה לשנות את התעסוקה שלה, לבטוח בכישוריה.

העבודה נעשית בצורה מובנית מחד וברמת דיוק גבוהה מאידך ומאפשרת להגיע לשורש הבעיה.

כתבה דר' עדנה ניסני

מקורות:

מדריך למשתמש במוח, ד"ר ג'. רייטי

המוח הרגשי, פרופ. ג'. לה דו www.hayadan.org.il/wp/when-memories-come-back-1003083 techedu.huji.ac.il/techedu/brain/structure.htm מאמר זה הינו עיבוד של מאמר שגרסה ראשונה שלו פורסמה באתרים www.hagshama.net/a.asp?p=15348 www.articles.co.il/article/31942 /

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=85475
להחליט כאבים יחודיות תחושות של הגוף גמילה מהתמכרות יכולות חשיבה מודעות שרירים התמכרויות תעסוקה הבנת המציאות הרגל הרגלים
תחושת חיסרון, אחדות ההפכים, לחשוב על דבר והיפוכו, איך המוח חושב? בפועל ובכוח, להבדיל בין דבר לדבר, אין הבדל בין יש לאין, איך המוח עובד?
תחושת חיסרון, אחדות ההפכים, לחשוב על דבר והיפוכו, איך המוח חושב? בפועל ובכוח, להבדיל בין דבר לדבר, אין הבדל בין יש לאין, איך המוח עובד?
...והיפוכו, איך המוח חושב? בפועל ובכוח, להבדיל בין דבר לדבר, אין הבדל בין יש לאין, איך המוח עובד? מהי תחושת החיסרון ואיך המוח מבין אותה? תחושת החיסרון היא הרגשה של רצון להשיג משהו שחסר, כאשר אליעד כהן מסביר לעומק את משמעות החיסרון בהקשר של התודעה. אדם מרגיש חיסרון רק משום שהוא מדמיין שקיים מצב שבו יש לו את הדבר שחסר לו. לדוגמה, אם אדם אומר שחסר לו כסף, הוא חייב לדמיין קודם כל את האפשרות שיהיה לו כסף. אחרת הוא לא היה יכול להרגיש שחסר לו משהו. באותו אופן, אדם לא יכול לחוש שחסר לו בית אם הוא לא מדמיין...
תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית?
תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית?
...המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית? איך אפשר לדעת אם באמת למדת מאליעד כהן? אליעד כהן מסביר, כי אדם יכול להגיד שהוא תלמיד שלו, שהוא למד את ספריו, קרא את המאמרים וצפה בהרצאות הווידאו שלו. אותו אדם יכול אפילו לחשוב שהוא הבין את כל מה שנאמר ולהיות בטוח שהוא מסכים עם כל מילה שנכתבה. אך נשאלת השאלה, איך אפשר לדעת אם הוא באמת הבין ולמד מאליעד כהן? אליעד מסביר שישנה רק דרך אחת אמיתית ל...
חרדות / פחדים - סדר וארגון, סדר בחיים, סדר במחשבות - איך להתמודד עם חרדות ופחדים, באמצעות סדר בחיים?
.../ פחדים - סדר וארגון, סדר בחיים, סדר במחשבות - איך להתמודד עם חרדות ופחדים, באמצעות סדר בחיים? ובו יתבאר העניין של החרדות והפחדים. ויתבאר, כיצד חוסר סדר בחיים / חוסר סדר במחשבות וכיוב, כיצד הם יוצרים חוסר סדר רגשי. ואיך אפשר לצאת מכל החרדות והפחדים, על ידי סדר וארגון בחיים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי החרדות והפחדים של האדם, נוצרים, מהמחשבות שעליהן האדם חושב. ויש מחשבות מסוימות, שכאשר האדם חושב אותן, הוא מרגיש טוב יותר, ויש מחשבות אחרות, שכאשר האדם חושב אותן, הוא מרגיש תחושה של פחד ושל חרדה. והשאלה...
רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי
...עם הרצון העצמי ובו יתבאר העניין של האדם, שמזדהה עם הרצונות של עצמו. ומי שיתבונן יראה, כי לא ממש ברור, כיצד יכול האדם, לא להזדהות עם הרצונות של עצמו? וברור שהאדם מזדהה עם הרצון של עצמו. וכל מהותו של הרצון העצמי, היא שהאדם מזדהה עם הרצון ומרגיש שהרצון הזה שייך לו. אז מהו העניין, של ההזדהות עם הרצון? והעניין הוא, כי האדם סובל, רק בגלל הרצון העצמי שלו עצמו. כי האדם, לא סובל מכך שרצונו של אדם אחר לא מתמלא. וגם כאשר האדם סובל, מכך שרצונו של האדם האחר לא מתמלא, הרי שזה רק משום, שרצונו העצמי של האדם לא...
הודאה במקצת / הפללה עצמית - כיצד האדם מסבך את עצמו במו ידיו?
...את עצמו במו ידיו? בעולם החקירות והתשאול, כאשר מתשאלים וחוקרים חשוד בנושא כלשהו, ישנו מושג שנקרא הודאה במקצת. כאשר המשמעות של המושג הזה היא, שהחוקר שואל את האדם כל מיני שאלות שונות כדי לקשור אותו אל האירוע. ולפעמים הנחקר מודה במקצת. דהיינו, הנחקר מכחיש את ההאשמה שמאשימים אותו באופן כללי, אבל הוא מודה במקצת, דהיינו, שהוא מודה שהוא כן קשור לאירוע בצורה כלשהי. והדבר הזה מסבך את הנחקר, וקושר אותו לאירוע, וגורם לכך שהחקירה שחוקרים אותו תהיה קשה יותר וכולי. ודוגמה נוספת להודאה במקצת, היא שאם אדם אחד טוען...
סכיזופרניה, טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה
סכיזופרניה, טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה
...טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה מהי סכיזופרניה וכיצד היא מתבטאת? סכיזופרניה היא מצב שבו האדם חווה הזיות מסוגים שונים - הוא יכול לשמוע קולות או לראות דברים שאחרים לא רואים. למשל, אדם סכיזופרן יכול להסתכל על שולחן ולראות עצם שאינו קיים בפועל, או לשמוע אנשים שמדברים אליו למרות שבמציאות אין אף אחד שמדבר. רבים חושבים שסכיזופרניה היא פיצול...
אמונה, הטלת ספק, חיפוש האמת, למה טוב להאמין? מתי להטיל ספק? מתי לא להטיל ספק? אמונה טובה, אמונה רעה, איך להאמין? איך לא להאמין? ספק טוב, ספק רע, ספקנות
אמונה, הטלת ספק, חיפוש האמת, למה טוב להאמין? מתי להטיל ספק? מתי לא להטיל ספק? אמונה טובה, אמונה רעה, איך להאמין? איך לא להאמין? ספק טוב, ספק רע, ספקנות
...מתי להטיל ספק? מתי לא להטיל ספק? אמונה טובה, אמונה רעה, איך להאמין? איך לא להאמין? ספק טוב, ספק רע, ספקנות למה בכלל חשוב להאמין, ומתי צריך להטיל ספק? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת ומקיפה את נושא האמונה, הספקנות וחיפוש האמת, תוך מתן דוגמאות רבות. הוא מתחיל בהסבר על החשיבות של הטלת ספק, ומדגיש שהטלת ספק פירושה לשאול על כל דבר מי אמר שזה נכון?. הטלת ספק מוחלטת פירושה לבדוק לעומק כל אמונה, כל מחשבה וכל תחושה - כולל דברים בסיסיים כמו קיומו של האני, המחשבות שלנו, והעולם שמסביב. מה יקרה אם נטיל ספק בכל...
שוחד עצמי בשאלה מי אני, רוצה להיות קיים או לא להיות קיים, אינטרס בחיפוש האמת
שוחד עצמי בשאלה מי אני, רוצה להיות קיים או לא להיות קיים, אינטרס בחיפוש האמת
...קיים, אינטרס בחיפוש האמת מהו שוחד עצמי וכיצד הוא משפיע על חיפוש האמת? שוחד עצמי הוא מצב שבו אדם מחפש תשובה לשאלה מסוימת, אך כבר יש לו העדפה אישית לתוצאה מסוימת. כלומר, הוא לא באמת מחפש את האמת, אלא רוצה לאשר לעצמו אמונה קיימת. בהקשר של חיפוש האמת העצמית, אדם יכול להיות משוחד לשמור על תחושת הקיום שלו, או לחלופין, לרצות לגלות שהוא לא קיים, תלוי באינטרסים שלו. כיצד השוחד העצמי מתבטא בשאלה מי אני? כאשר אדם מחפש תשובה לשאלה מי אני?, יש לו נטייה להיות מושפע מראש מהעדפותיו. לדוגמה, אם אדם מפחד מלאבד...
איך למצוא תשובות לשאלות? איך לדעת מה נכון? איך לגלות את האמת? הוכחה בדרך השלילה, לוגיקה, אלימינציה, הוכחה עקיפה, להרגיש בנוח לא לדעת, איך לברר דברים?
איך למצוא תשובות לשאלות? איך לדעת מה נכון? איך לגלות את האמת? הוכחה בדרך השלילה, לוגיקה, אלימינציה, הוכחה עקיפה, להרגיש בנוח לא לדעת, איך לברר דברים?
...נכון? איך לגלות את האמת? הוכחה בדרך השלילה, לוגיקה, אלימינציה, הוכחה עקיפה, להרגיש בנוח לא לדעת, איך לברר דברים? איך לדעת מה התשובה לשאלה כשאתה לא יודע? כאשר בן אדם נתקל בשאלה שאין לו תשובה אליה, הדרך הטובה ביותר לדעת מה נכון ומה לא נכון היא קודם כל לפסול את מה שבטוח אינו נכון. הרבה פעמים אנשים נאחזים בתשובות מוטעות רק כדי לא להתמודד עם תחושת חוסר הוודאות. לדוגמה, אדם עשוי להאמין באלוהים או בכוח עליון כי הוא מעדיף לחיות עם תשובה לא נכונה מאשר בלי תשובה כלל. הוא אומר לעצמו שאלוהים יעזור לו, אף על...
מוטיבציה, חוסר מוטיבציה, מחמאות, עודף פירגון, חוסר פירגון, פירגון מזוייף, פירגון אמיתי, ניתוח רגשי, ניתוח רגשות, להצליח בקרב איגרוף, התמדה, איבוד ריכוז, הפרעת קשב וריכוז
מוטיבציה, חוסר מוטיבציה, מחמאות, עודף פירגון, חוסר פירגון, פירגון מזוייף, פירגון אמיתי, ניתוח רגשי, ניתוח רגשות, להצליח בקרב איגרוף, התמדה, איבוד ריכוז, הפרעת קשב וריכוז
...פירגון, פירגון מזוייף, פירגון אמיתי, ניתוח רגשי, ניתוח רגשות, להצליח בקרב איגרוף, התמדה, איבוד ריכוז, הפרעת קשב וריכוז מדוע מחמאות ופירגון יכולים לפגוע במוטיבציה ובריכוז? לפעמים אנשים חושבים שפירגון או מחמאה תמיד מעלים את המוטיבציה, אך למעשה, אליעד כהן מסביר שדווקא פירגון או מחמאה עשויים לפגוע במוטיבציה ובריכוז. הוא נותן דוגמה ברורה של מתאגרף שהיה באימון, והמאמן שלו נתן לו מחמאה (כל הכבוד). עד אותה נקודה המתאגרף היה דרוך ומרוכז מאוד באימון, אך מיד לאחר שקיבל את המחמאה, הוא איבד את הריכוז ואת הי
רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1
...כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1 רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! לכל אדם יש 2 כוחות. הכוח הראשון הוא כוח השכל הכוח השני הוא כוח הדמיון. מי שאחראי לכל ההצלחות שקורות לאדם בחיים, הוא כמובן השכל. לעומת זאת, כל הטעויות שקורות לאדם בחיים, כל הבעיות שיש לאדם בחיים ושהוא לא יודע כיצד לפתור אותן, כל הפחדים / חרדות שיש לאדם, כל הכעסים שיש לאדם וכולי, כל הדברים האלו קורים בגלל כוח הדמיון שיש לאדם. כי כאשר האדם משתמש בשכלו, ממילא הוא יודע מה לעשות בכל מצב ומצב, והוא יודע כיצד להפוך כל בעיה לפתרון...
אסטרטגיות טיפוליות בתחום הפסיכיאטרי - פסיכולוגי בשיטת הביופידבק.
...בתחום הפסיכיאטרי - פסיכולוגי בשיטת הביופידבק. מאת דר יגאל גליקסמן הנחת היסוד בשילוב שיטת הביופידבק בתהליך הטיפולי היא כי היחסים הקיימים בין המטפל, המטופל והמכשור מהווים את הבסיס הטיפולי הייחודי של בשיטת הביופידבק. מנסיוני הקליני למדתי כי במקרים כמו התקפי חרדה, פניקה וסוגים שונים של תופעות פסיכוסומטיות יהיו האספקטים הפסיכולוגיים דומיננטיים בעוד שבמקרים כמו: שיקום שרירים לאחר תאונה או אירוע מוחי, הם יהיו פחות דומיננטים. העובדה היא שהם תמיד קיימים!!! זו אקסיומה מאד מקובלת בעולם המדעי כי כל שינוי מודע...
מכונות ורוחות - הספק הוא מקור התבונה - דקארט
...דקארט מכונות ורוחות Dubium sapientiae initium (הספק הוא מקור התבונה), אמר דקרט, אבל הוא גם ידע שהספק, בצורתו הקיצונית, מביא לשיתוק רעיוני גמור. לכן הקדים לו את מכת המנע המפורסמת: הוא שאל את עצמו אם ייתכן שכל המציאות סביבו היא פעולתו של שד מרושע השולט במוחו ויוצר בו אשליות. לא ניתן לשלול בוודאות אפשרות כל כך הזויה, אבל אפילו במקרה זה יש דבר אחד שלא ניתן להטיל בו ספק: באשליה עצמה! זו הייתה האקסיומה הבודדת שעליה, במהלך אוקלידי חדש, קיווה דקרט להעמיד השקפת - עולם שלמה שבה אפילו קיום האלוהים והנשמה יקבלו...
לחץ חברתי ומצבי סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה?
...סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה? בגיל ההתבגרות הופכים הילדים המתוקים שלנו, שעד אז העריצו אותנו, למבקרים הכי קשים של אישיותנו והתנהגותנו. בתקופה זו אנו הופכים בעיניהם מדמויות חיקוי אידיאליות לאנשים רבי מגרעות, מיושנים וחסרי תובנה לחיים האמיתיים. אז את מי הם מעריצים? מי האידיאל שלהם במקומנו? החברה! יותר מאשר בכל גיל אחר, המתבגר צריך את תחושת השייכות לקב השווים שלו. הוא מוכן לעשות הרבה מאוד כדי להשתייך ולהיות מקובל בחברה. בנוסף להכרה חברתית הם גם מחפשים ריגושים והשילוב יוצר סכנות רבות. במקרים...
מה הבעיה - שחזור גלגולים
...שחזור גלגולים היא סצינה שבאמצעותה אנו חוזרים לגלגולים קודמים שלנו כדי למצוא מהן העבכות בחיינו ומה בעצם קרה בגלגול הקודם שמפריע לנו בחיים. אם בגלגול קודם היינו גברים מאצואיסטיים בעלי אגו מנופח וזלזלנו בנשים - בגלגול הזה ניאלץ ללמוד את הלקח וכנראה שיהיה לנו קשה למצוא זוגיות. הרי אם זה כל כך פשוט למה שלא כולם יילכו לשחזור שכזה והחיים יהיו הרבה יותר יפים? יש בעיה - עושים שחזור ונגמר. הרי זו לא כוונת הבריאה. שבאמצעות פעולות כה פשוטות האדם יתגבר על מה שגרם לו להגיע לכאן - הייעוד שלו, התיקון שלו, הקשיים...
הברירה של החוסר ברירה - התמודדות עם מצבי חוסר ברירה בחיים
...של החוסר ברירה - התמודדות עם מצבי חוסר ברירה בחיים לא פעם אנו מוצאים את עצמינו בחיים בנקודות שנדמות לנו כדרכים ללא מוצא - פוטרנו מהעבודה, חלינו במחלה מסוימת, הזוגיות שלנו במשבר - הכל נראה כאילו נגרם לנו מבחוץ ואין לנו דרך להשפיע על הדברים. אין לנו שליטה ובחירה. נכון, ישנן פעמים בהן הבחירה הייתה בידנו ויכולנו להשפיע על חיינו ולבחור בין כמה אפשרויות, אבל יש ומגיעות הפעמים בהן נראה כי אין לנו עוד בחירה. זה המצב ולא נוכל לעשות דבר כדי לשנותו. זוהי תפיסה מוטעית לדעתי. גם בנקודות האלו, שהכל כבר קרה וכאילו...
הדרכת מורים - תקופת ויקינגים - תקופה משלימה לסיפורי הצפון בכתה ד
...- תקופה משלימה לסיפורי הצפון בכתה ד אורך התקופה - שבועיים. שבוע ראשון לימוד על הויקינגים. שבוע שני מחנה ויקינגי ביער. שיעור 1 סיפור על הויקינגים וציור ספינה ויקינגית. הסיפור: הסיפור שלנו מתרחש באיסלנד וסקנדינביה, בארצות הקרות שבצפון הרחוק. חבורת ויקינגים עוטי פרוות ועור יושבים סביב מדורה קטנה המעלה עשן. ברקע מתמזגים בתי האבן הנמוכים המכוסים בדשא על גגותיהם, הנוף הירוק נמשך עד לקרחונים הלבנים והכחולים בראשי ההרים ובים. זה עתה עלו מן הרחצה במעיינות החמים הטבעיים המבעבעים לצד החווה והשבט מתישב לאכול...
בודהיזם - השיחה עם לוֹהִיצַּ'ה - מורים טובים ורעים
...עם לוהיצה - מורים טובים ורעים השיחה עם לוהיצה מורים טובים ורעים Lohicca Sutta הברהמין לוהיצה (Lohiccabrhmaavatthu) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד בקוסלה עם קבוצה גדולה של כחמש - מאות נזירים וכאשר הגיע לסאלבטיקא, הוא נשאר שם. באותה עת, הברהמין לוהיצה התגורר בסאלבטיקא, מקום מאוכלס בצפיפות, עשיר בדשאים, עצים, מים ותירס, אשר הוענק לו על ידי פסנדי, מלך קוסלה, כמתנה מלכותית מתוקף המלכות. והלך המחשבה המרושע הבא ארע ללוהיצה: נניח שפרוש או ברהמין מסויים מגלה תורת לימוד מועילה [1], משהצליח בכך, אל לו לספר על...
רגשות על פי חמשת האלמנטים
...על פי חמשת האלמנטים לכל אדם קיימים חמישה אלמנטים, האחראיים על כל תחום בחייו - לימודים, קריירה, ילדים, זוגיות ובריאות. חמשת אלמנטים אלו, מתייחסים אף לרגשות. מהו רגש? רגש הינו מצב הנפש של האדם, זאת עפי הגדרה מילונית. כל אחד מהאלמנטים מתייחס לרגשות בצורה אחרת... עץ - האלמנט הראשון, הוא האלמנט שגורם לנו להביט קדימה על הדברים, אבל מצד שני גורם לאגירת כעסים, לכן בזמן של חוסר איזון כל האנרגיה יוצאת החוצה בצורה אימפולסיבית ואגרסיבית. אש - האלמנט השני, הנוצר מאלמנט העץ גורם לרצון בתשומת לב. כאשר אדם אינו...
שחזור גלגולים / קארמה - שחזור גלגולים לתיקון הקארמה
...לתיקון הקארמה אני רצה בתוך היער, מתחילה לפתע ש לצעוק. הם רודפים אחרי! גברים עם כלבים היא מתנשפת עכשיו בכבדות. אחוזת פחד היא ממשיכה: אני שומעת אותם מתקרבים אני חייבת לברוח. כך מתחיל שחזור חייה הקודמים של אחת מתלמידותי שנבחרה להדגמה שערכתי לאחרונה לפני הקבוצה שנאספה לערוך שחזור גלגולים קודמים. ש ביקשה לברר מדוע היא סובלת מפחד גבהים, ואם ניתן לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. וכך המשיכה ההתנסות: אני מתחילה לעלות במעלה הגבעה, והם ממשיכים לרדוף אחרי הם עוד מעט מדביקים אותי מה אני אעשה?! היא ממשיכה בבכי היסטרי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רמת דיוק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רמת דיוק, איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רמת דיוק, דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אין סוף מוחלט שאלות טריקיות מצב רגשי רטט בידיים להתמודד עם הערכה עצמית עוצמת אהבה פחדים במערכות יחסים למה אני פתאום מפחד? לפתח ביטחון עצמי אמונה עצמית שלילית למה מישהו לא אוהב משהו? להתאהב בריבאונד השגת אושר הצלחה בעסקים ואושר איך לשנות נטייה מינית הומוסקסואלית? לגור ביחד בזוגיות אפשרויות בחירה בקבלת החלטה גישות בקבלת החלטה תהליך פתרון בעיות התמודדות עם הפרעה אובססיבית רצון להצליח בחיים פחד לא להצליח לגרום למישהו לחשוב שהבנת אותו ניהול משא ומתן על מחיר עם לקוח ילד שלא אוהב ירקות למה הילד לא יודע לקבל לא... לשתול מחשבות בתת המודע מי הגיע להארה רוחנית? הבת שלי סכיזופרנית הפרעת אישיות מחשבות על האקסית התמכרות לאקסית סוגים של כפיפת מרפקים כיווץ מקסימאלי של השריר דרך 2 מפרקים התגלות אלוהית האם אלוהים כל יודע? סמים והארה רוחנית לא הגיע להארה איך להפוך להיות אלוהים? נכתב הספר להיות אלוהים איך לעשות כסף מהקורונה? להרוויח כמה שיותר כסף מה משמעות החיים? הופך למשמעות החיים תכונות אופי שליליות חיוביות בחירה אישית האם לאלוהים יש בחירה חופשית? מדוע אלוהים ברא את העולם? האם אלוהים היה חייב לברוא את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן עסקי, מאמן אישי להרזיה בתחום רמת דיוק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 15_12_2025 השעה 13:44:55 - wesi4