ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רגיל לחשוב ✔מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2 ✔המשך מ: מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 1. תשובה: בחיים לא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2
המשך מ: מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 1.

תשובה: בחיים לא חייבים להבין את הסיבה, אבל חייבת להיות סיבה מאוד טובה ללמה לעשות משהו שלא מבינים את הסיבה שלו.

ז"א אף אחד בעולם לא עושה דברים סתם כך רק כי אמרו לו, חוץ מהפתי שהוא מאמין לכל דבר. גם אתה וגם ילדך לא אמורים לעשות שום פעולה שאינכם מבינים למה לעשות אותה. כי רק משוגע עושה דברים סתם כך.

אלא מה? שלפעמים ישנם מצבים שבהם אתה מבין, שעליך לעשות X גם ולמרות שאינך מבין כרגע מדוע לעשות כך. כי אתה כן מבין שבנושא הספציפי הזה הרופא מבין טוב יותר ממך. גם כאשר נדמה לך שאתה כמבוגר עושה משהו בלי להבין, אתה עושה אך ורק דברים שאתה מבין.

ז"א העשייה שלך נובעת מהבנה שבמקרה כלשהו עליך לעשות X, בגלל שמישהו אחר מבין באותו X יותר ממך, ואתה מבין שכדאי לך לסמוך עליו. אחרת לא היית מקשיב לו.

וזו הנקודה החשובה. מצד אחד צריך להסביר לילד את הסיבות ללמה לעשות כך או אחרת כפי כמה שהוא מסוגל להבין. וככל שמסבירים לו יותר את הסיבות, כך הוא מחונך יותר באמת וכך הוא באמת עושה את מה שאומרים לו מתוך ההבנה שלו.

יחד עם זאת במקרים שבהם הילד לא מבין את הסיבה או שאתה אינך יודע כיצד להסביר לו אותה, גם אז אסור לך לרדות בילד (אא"כ זה ממש קריטי כנ"ל כדי להציל אותו כנ"ל), אלא עליך להסביר לילד בצורה הגיונית מדוע הוא צריך להקשיב לך, למרות שהוא לא מבין אותך. בדיוק לפי אותו ההיגיון שגם אתה מקשיב לפעמים לאחרים שאינך מבין את דעתם עד הסוף.

הילד חייב ורצוי מאוד שהוא יבין מה הוא עושה. הוא לא חייב להבין את הכל כרגע, אבל הוא חייב להבין מדוע כרגע הוא עושה X. אם הוא מסוגל להבין את הסיבה ללמה לעשות X הנה מה טוב, ואם לא, אתה חייב להתאמץ להסביר לו מדוע לעשות את X למרות שהוא לא ממש מבין את הסיבה כרגע. וזה כמובן אחרי שבדקת שאכן יש לך סיבה טובה, ולא שאתה סתם אומר לו לעשות משהו כי אתה כבר רגיל לחשוב שכך צריך להתנהג.

אחד הדברים הטובים אצל ילדים, הוא שהשכל שלהם עדיין לא השתבש.

ז"א עדיין אין להם את ההרגלים המשובשים שיש לאדם המבוגר. וזה בא לידי ביטוי בכך שהרבה פעמים ישנם דברים שנראים למבוגר כהגיוניים לחלוטין, אך באמת ההיגיון היחיד שבהם הוא הטעות שהמבוגר כבר הורגל לחשוב כך. וכאשר אומרים לילד לעשות את זה, אז הילד בגלל שהמוח שלו עוד לא השתבש, אז הוא לא מבין את "ההיגיון" שבחוסר ההיגיון של מה שאומרים לו לעשות. ואז נוצר הקונפליקט.

ולכן לפעמים כאשר יש קונפליקט שאתה מסביר לילד שלך לעשות משהו והוא לא מבין את ההיגיון שבדבריך, הרי שהרבה פעמים זה לא בגלל שהילד שלך יותר חכם ממך, אלא פשוט בגלל שבאמת הילד שלך עדיין לא התרגל לכל אותם דפוסי חשיבה מוטעים של המבוגרים. ולא נביא כאן דוגמאות ספציפיות (ויש אין ספור כאלו, שהם בעצם נובעים מכל אותם דפוסי חשיבה משובשים של המבוגרים), אך כל אחד צריך לבדוק עם עצמו, האם הדבר שהוא בטוח שהילד שלו מוכרח לעשות כרגע, כי כך הוא בטוח שנכון לעשות, האם אכן באמת הילד מוכרח לעשות X דווקא כרגע? או שאולי זו בסך הכל איזו אמונה חברתית טפלה שבה המבוגר מאמין?!

ודרך אגב כל מה שנאמר לעיל הוא פתרון לבעיית חינוך נוספת. כי עד עכשיו דיברנו על אלו שגדלו בסביבה טובה ובכל זאת התדרדרו, אך מה עושים עם הילדים שגדלו במשפחות הרוסות, מה עושים עם ילד שגדל בשכונת מצוקה ופשע, כיצד ניתן לעזור להם לחיות בצורה נכונה וטובה? כיצד ניתן לצאת ממעגל האלימות וכולי?

והתשובה היא כי יש באמת 2 סוגים של חינוך. חינוך 1 הוא חינוך שאומר מה לעשות ומה לא לעשות כמערכת כללים שככה עושים. ואכן חינוך כזה לא יכול לעזור לילד לצאת משום מעגל של התנהגות שלילית. כי מול מערכת הכללים שמציגים לילד, יש גם מערכת כללים אחרת ומערכת הרגלים אחרת סביבתית, שגם אותה הילד מכיר. אז למה בעצם שהחינוך שתיתן לו יעזור לו?!

אך יש גם סוג 2 של חינוך. שהוא חינוך שמחנך את האדם בצורה בוגרת, בדיוק כמו שעושים תוכנית שיקום וגמילה לאדם מבוגר, שמחנכים אותו בצורה פנימית, להבין למה בעצם הוא צריך להתנהג בצורה כלשהי. כי כאשר הוא היה קטן לא הסבירו לו למה מספיק טוב (אלא במקרה הטוב הסבירו לו רק מה), ואז הוא התדרדר, ועכשיו כאשר הוא התבגר מסבירים לו את ההיגיון של למה טוב להיות אדם טוב. וזו בדיוק הצורה שבה צריך לחנך את הילד כאשר הוא קטן ולא לחכות לכך שהוא יעשה טעויות, יתבגר, ורק אז יסבירו לו את ההיגיון במה שאמרו לו.

עם כל הכבוד להשפעות הסביבה, באמת לאמיתה האדם לא מתמודד מול שום סביבה אלא אך ורק מול עצמו. ההתמודדות של הילד היא לא מול הסביבה שלו, אלא מול הרצונות שלו ביחס לסביבה שלו. זה לא משנה מה הסביבה עושה, זה משנה כיצד הילד מגיב למחשבות של עצמו שאומרות לו להיות כמו הסביבה. ההתמודדות היא תמיד של האדם מול עצמו ולא מול הסביבה.

ולכן, כאשר נותנים לילד חינוך פנימי שבא מבפנים, דהיינו חינוך שורשי ויסודי כמו שנותנים לאדם מבוגר, חינוך שמסביר לו את ההיגיון שבמעשים בדיוק כמו שמסבירים לאדם מבוגר, על ידי זה החינוך נהיה לחלק מהמהות של הילד ואז על ידי זה הוא יכול להתגבר גם על כל השפעות הסביבה ולצאת מכל מעגל שלילי ולעבור לצורת חיים חיובית.

לסיכום: תתייחס לילד שלך כמו שמתייחסים לאדם מבוגר, ואז הוא יתייחס גם אליך ואל הדברים שלך כמו אדם מבוגר. במקום להסביר לו כל היום מה לעשות, תסביר לו כמה שיותר למה לעשות ואת ההיגיון שבדברים שלך. כך תהפוך בעצם את החינוך שאתה נותן לילדך לחלק ממנו. ובנוסף, זה לא יזיק שתבדוק את עצמך, האם באמת כל הדברים שאתה מלמד את ילדך לעשות, האם הם באמת נכונים, או אולי אתה אומר לו לעשות אותם, כי גם אותך חינכו כך בטעות. בהצלחה.

לקריאה נוספת:

* מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים חשיבה חיובית?


ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

"חֲנךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ [אם תחנך את הילד לפי הבנתו], גַּם כִּי יַזְקִין [גם כאשר הוא יתבגר, הוא] לא יָסוּר מִמֶּנָּה [ממה שלימדת אותו] "

"רַבֵּנוּ [רבי נחמן מברסלב] זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה הָיָה מִסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ עַל תִּינוֹק [בצורה בוגרת] וְרָצָה לְהַכְנִיס בּוֹ [חינוך ומוסר]... לְמַעַן יַתְחִיל לְהִתְחַנֵּךְ... וְגַם [הילד] יִזְכְּרֵם [יזכור את מה שלימדו אותו כאשר הוא היה קטן] בְּגַדְלוּתוֹ [כאשר הוא יתבגר]. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב חֲנוֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַּרְכּוֹ וְכוּ'. "

לא מספיק להביא ילדים שהם מתנהגים כמו חיות בדמות אדם, אלא צריך שתהיה בהם דעת שהם גם יתנהגו כמו בני אדם ולא רק יראו כמו בני אדם

"עִקָּר יִשּׁוּב הָעוֹלָם, כְּשֶׁהָעוֹלָם מְמֻלָּא מִבְּנֵי אָדָם, הַיְנוּ מִבְּנֵי דֵּעָה כִּי מִי שֶׁאֵין בּוֹ דַּעַת, אֵינוֹ אָדָם כְּלָל כַּנַּ"ל... הָעִקָּר לְהַעֲמִיד תּוֹלָדוֹת [לגדל ילדים] מִמִּין בְּנֵי אָדָם דַּוְקָא, וְלא מִין בְּהֵמוֹת וְחַיּוֹת בִּדְמוּת אָדָם. [דהיינו לא מספיק להביא ילדים שהם מתנהגים כמו חיות בדמות אדם, אלא צריך שתהיה בהם דעת שהם גם יתנהגו כמו בני אדם ולא רק יראו כמו בני אדם]. "

אם לא תהיה חבר של הילדים שלך, אלא רק ההורה שלהם, אז הם יתייחסו אליך כמו אל הורה ולא כמו אל חבר.

"כַּיָּדוּעַ שָׁלַל רַבֵּנוּ מְאד בְּחִנּוּךְ הַבָּנִים, הֵן אֶת עִנְיַן הַשַּׁעְשׁוּעַ עִמָּהֶם [להיות חבר של הילדים שלך]... וְהֵן אֶת הַהַכָּאוֹת [להרביץ] לַיְּלָדִים. אוּלָם אָמַר רַבֵּנוּ, פַּעַם [במקרים קיצוניים ביותר] נוֹתְנִים סְטִירָה. "

אל תשתעשע עם הילדים שלך. אחרת, יהיו מצבים שבהם הם יחליטו להשתעשע איתך גם נגד רצונך.

"מְסֻגָּל יוֹתֵר לַבָּנִים [מועיל לחינוך ילדים], לִהְיוֹת רָחוֹק מֵהֶם, לִבְלִי לִהְיוֹת דָּבוּק בָּהֶם לְשַׁעֲשֵׁעַ בָּהֶם [להשתעשע איתם] בְּכָל פַּעַם, רַק לִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל עֲלֵיהֶם כְּלָל [תאפשר להם להסתדר בכוחות עצמם, כמו אנשים בוגרים] "

ההבדל השכלי היחיד בין ילד לאדם מבוגר, הוא רק בעד כמה הוא השתמש בפוטנציאל השכלי שלו כאדם. אך לשניהם יש בדיוק את אותו השכל בפוטנציאל.

"גַּם לְקָטָן יֵשׁ דַּעַת, אֲבָל אֵצֶל הַקָּטָן עֲדַיִן הַדַּעַת בְּכחַ וְלא בְּפעַל, כִּי לא הִשְׁתַּמֵּשׁ בְּדַעְתּוֹ, וְלא הוֹצִיא אוֹתוֹ מִכּחַ אֶל הַפּעַל"

לכל אחד החל מהרגע שהוא נברא יש שכל. שאפילו נקודה אחת ממנו הקטנה ביותר, יכולה לעמוד כנגד כל השפעות הסביבה והעולם כולו

"הַשֵּׂכֶל שֶׁל הָאָדָם יָכוֹל לַעֲמד כְּנֶגֶד כָּל הַתַּאֲווֹת [הרצונות הלא חיוביים]... כִּי יֵשׁ לְכָל אֶחָד חָכְמָה בְּכחַ, רַק שֶׁצְּרִיכִין לְהוֹצִיאָם מִכּחַ אֶל הַפּעַל. וּבָזֶה הַשֵּׂכֶל לְבַד שֶׁיֵּשׁ לְכָל אֶחָד בְּכחַ חָכְמָתוֹ דְּהַיְנוּ מַה שֶׁיֵּשׁ לוֹ מֵעֶצֶם בְּרִיאָתוֹ... בְּכחַ חָכְמָתוֹ לְבַד יָכוֹל גַּם כֵּן לַעֲמד... וַאֲפִלּוּ נְקֻדָּה אַחַת מִן הַשֵּׂכֶל יְכוֹלָה לַעֲמד כְּנֶגֶד כָּל הָעוֹלָם עִם הַתַּאֲווֹת [הרצונות הלא חיוביים] "
להקשיב לך לגדל ילד ללמד ילדים חיים בלי ילדים מהות צריך שתהיה לא להביא ילדים לגלות מה הסיבה דפוסי התנהגות זיכרונות בעיות איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך טוב חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך את הילד לחנך ילד לחנך ילדים
פחד לא הגיוני, 2 חלקים בטיפול בפחד לא הגיוני, 2 שלבים בטיפול בחרדה לא הגיונית, ללמוד לחשוב בהיגיון, לחשוב בצורה הגיונית, לבדוק האם הפחד הגיוני, האם הגיוני לפחד? מחשבות מפחידות לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, פחדים מוזרים
פחד לא הגיוני, 2 חלקים בטיפול בפחד לא הגיוני, 2 שלבים בטיפול בחרדה לא הגיונית, ללמוד לחשוב בהיגיון, לחשוב בצורה הגיונית, לבדוק האם הפחד הגיוני, האם הגיוני לפחד? מחשבות מפחידות לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, פחדים מוזרים
... כלומר, האם הפחד באמת הגיוני או שהוא תוצר של מחשבה שגויה ולא רציונלית. לימוד האדם לחשוב בצורה הגיונית בחיי היומיום, משום שאם הוא לא רגיל לחשוב בהיגיון, ההסבר שהפחד לא הגיוני פשוט לא יעזור לו. איך בודקים האם הפחד מוצדק או לא? השלב הראשון ... את האדם לחשוב בהיגיון ביום - יום? החלק השני, שלדברי אליעד הוא הכרחי לא פחות, הוא ללמד את האדם לחשוב בהיגיון באופן כללי בחייו. אדם שרגיל לחשוב בצורה לא הגיונית, מתוך דחפים, תחושות או אמונות לא מבוססות, לא יוכל להשתחרר מהפחד שלו רק על ידי ... מלא. מה קורה אם רק חלק אחד מתקיים? אליעד מסביר מדוע חייבים את שני החלקים הללו יחדיו בטיפול: אם האדם מבין שהפחד שלו לא הגיוני, אך אינו רגיל לחשוב בהיגיון ביומיום, הוא ימשיך לפחד. המסקנה שהפחד לא מוצדק לא תעזור לו בפועל, משום שהמחשבה הלא הגיונית חזקה ממנו. מצד שני, גם אם האדם רגיל לחשוב בהיגיון בדרך כלל, אבל הוא עדיין משוכנע שהפחד שלו מוצדק, גם אז הוא לא ישתחרר מהפחד, משום שהמחשבה ... אותו. איך עושים זאת? זו שאלה נפרדת, אך חשוב להבין שזהו שלב הכרחי בתהליך. החלק השני הוא ללמוד לחשוב בהיגיון באופן כללי. אם אדם לא רגיל לחשוב בצורה רציונלית ביום - יום, גם אם נסביר לו שהפחד שלו לא הגיוני, זה לא באמת יעזור לו. למה? כי הוא ... לזכור את שני השלבים: להבין ולהשתכנע שהפחד אינו הגיוני. לפתח הרגל של חשיבה רציונלית ביומיום. אם אדם מבין שהפחד שלו לא הגיוני, אך אינו רגיל לחשוב בהיגיון - זה לא יספיק. ואם אדם רגיל לחשוב בהיגיון, אך לא מבין שהפחד שלו אינו רציונלי - גם זה לא יעזור. לכן, יש לבצע את שני השלבים יחד. ...
שינוי חשיבה, ייאוש ועצבות, אובדן תקווה, לצאת ממשבר נפשי, הרגלי חשיבה, מבוי סתום, שינוי חשיבתי
... העמוק ביותר שבו האדם נאחז, שהוא זה שאחראי לכך שהאדם יגיע למשבר בחיים ושהאדם יגיע לתחושה של יאוש ועצבות, ושהאדם יהיה בדיכאון עמוק וכולי, זאת צורת החשיבה שלו. כי האדם רגיל לחשוב בצורה מסוימת כל חייו. ויש לאדם קיבעון מחשבתי והרגלי חשיבה שהוא נצמד אליהם, ולא מטיל בהם ספק. והדרך של ... כאשר רוצים לעשות שינוי חשיבה, הוא לזהות את הרגלי החשיבה הקיימים כרגע. דהיינו, שלב ראשון, האדם צריך להתבונן אל תוכו, ולנסות לגלות, מהם הרגלי החשיבה שלו, וכיצד הוא רגיל לחשוב בצורה העמוקה ביותר, לאורך כל חייו. כי האדם משנה לפעמים את צורת החשיבה שלו. אבל אעפכ, יש בתוך האדם, כמה הרגלי חשיבה עמוקים מאוד, שהאדם ככ מאמין בהם, עד כדי כך, שנראה לו שזה מחויב המציאות, שהוא יחשוב כפי מה שהוא רגיל לחשוב. אך באמת, זה רק הרגל מחשבתי, והאדם צריך לזהות אותו, ולשנות אותו, ולתת לעצמו הזדמנות לעשות שינוי מהותי ... לחשוב, כדי שיהיה לו הכי טוב. ובסיכומו של דבר, מי שרוצה לצאת מכל משבר שהוא, בפרט משבר נפשי שבו נראה לאדם שאין לו תקווה, עליו לעשות שינוי חשיבה. שפירושו, לגלות כיצד הוא רגיל לחשוב. ולבדוק, האם זו אכן צורת החשיבה המחויבת. דהיינו, האם אני מוכרח לחשוב בצורה כלשהי, או שאולי אני יכול ...
שטויות / משוגעים - מה מעניין באנשים משוגעים? ומי מפחד ממשוגעים?
... ומי שיתבונן בעניין יראה, כי הדבר הכי מעניין בעולם, הוא דווקא המשוגעים ודווקא אלו שאומרים שטויות. משום, שהאדם רגיל לחשוב בצורה מקובעת. והאדם רגיל לחשוב כפי מה שהרגילו אותו לחשוב. וכל המהות של המשוגע ושל זה שאומר שטויות, היא בכך שהוא לא חושב בדרך המקובלת. והמשוגע הוא משוגע, לא משום שמה שהוא אומר זה לא נכון, אלא משום שאין אצלו ...
העדר חוויית מקום - איך לחוות העדר חוויית מרחב מקום, איך לצאת מהמקום, איך לחוות אין מקום, האם יש או אין מקום
העדר חוויית מקום - איך לחוות העדר חוויית מרחב מקום, איך לצאת מהמקום, איך לחוות אין מקום, האם יש או אין מקום
... מוגבלת בתפיסתה, מכיוון שהיא תמיד מוגבלת במסגרת יש מקום. השכל של האדם רגיל לחשוב תמיד על מציאות שבה יש מקום, ולכן הוא מתקשה לתפוס או לדמיין מצב של חוסר מוחלט במקום. אליעד טוען שהיכולת לחוות אין מקום היא יכולת ... האפשרות הזו. מדוע השכל מתקשה לחוות שאין מקום? אליעד מסביר שהשכל האנושי רגיל לחשוב במונחים של יש מקום. כל השאלות שהשכל שואל מניחות מראש את קיומו של מקום, זמן, יש ואין. לכן, כדי להגיע להבנה עמוקה של אין מקום, האדם ...
להיות המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות
להיות המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות
... מלאה, של אחדות מלאה ושל זהות מלאה עם כל דבר שקיים. מדוע קשה לאדם לחוות שהוא חלק מהמציאות עצמה? הקושי העיקרי שאליעד מתאר הוא שהאדם רגיל לראות את עצמו כנפרד מהמציאות. הוא רגיל לחשוב שיש אני ויש דברים חיצוניים לו. האדם לא רגיל לחשוב במונחים של אחדות מוחלטת, לכן כאשר הוא שומע או חושב על הרעיון שהוא עצמו המציאות, זה נשמע לו זר או בלתי נתפס. ...
סבל בדרך אל האושר, ריקנות ומשמעות, לחבר את הרגש לשכל, מה לשאול כשאין שאלות, לשקר בשביל האמת
סבל בדרך אל האושר, ריקנות ומשמעות, לחבר את הרגש לשכל, מה לשאול כשאין שאלות, לשקר בשביל האמת
... ניתוק ונפרדות, וככל שהוא מתקדם יותר בדרך הזאת, האדם מרגיש יותר ויותר ריקנות, סבל ותחושה של אובדן משמעות. ככל שהאדם מתקרב לאמת, הוא מתרחק ממה שהוא רגיל לחשוב כמשמעותי בחייו, וכך הוא יוצר תחושת סבל וריקנות. למה ... אליעד כהן כל המציאות היא למעשה עכשיו? אליעד מסביר שברגע זה ממש קיימת כל המציאות כולה: עבר, הווה, ועתיד. הזמן הוא רק תחושה פנימית של האדם. האדם רגיל לחשוב שיש זמן, שיש סיבה ותוצאה, אבל הכל קיים ממש עכשיו. אין קשר ...
לשכוח את העבר, להתאהב מחדש, אהבה אחרי מריבה, למחוק זיכרונות, זוגיות אחרי משבר זוגי, זיכרונות מהעבר, זיכרונות מטרידים, מחשבות טורדניות, טיפול בטראומה, לשכוח טראומה, התמודדות עם טראומה
לשכוח את העבר, להתאהב מחדש, אהבה אחרי מריבה, למחוק זיכרונות, זוגיות אחרי משבר זוגי, זיכרונות מהעבר, זיכרונות מטרידים, מחשבות טורדניות, טיפול בטראומה, לשכוח טראומה, התמודדות עם טראומה
... האם יש דרך לשכוח את העבר או במילים אחרות אם יש לו טראומה האם הוא יכול לצאת מזה או אם הוא רגיל לחשוב משהו האם הוא יכול לצאת מזה וכו זה הרעיון. נכון ... מוחלט אלא אם כן אתה הולך לאין שכל בסדר שמה זה משהו אחר אבל לא רק שאתה לא יכול משהו שאתה רגיל לחשוב אותו להתנתק ממנו באופן מוחלט אלא אפילו משהו ...
עייפות נפשית, ממה נובעת עייפות נפשית? עייפות נובעת ממאמץ, אם אין מאמץ אין עייפות, למה אני עייף נפשית? למה אני כל הזמן עייף? למה אני מתעורר עייף? למה חסרה לי אנרגיה? למה אני מרגיש חוסר אנרגיה? למה אין לי חשק לכלום? למה אני כל הזמן רוצה לישון? למה אני תמיד מרגיש עייף? למה יש לי עייפות כרונית? ממה נובעת עייפות כרונית?
... והמון סיבות אפשריות. ואחת הסיבות המרכזיות לאיך נוצרת עייפות נפשית, היא בגלל שהאדם רגיל לחשוב בצורה של מחויב ולא של אפשרי. ואני אסביר: עייפות, נובעת ממאמץ, אם אין מאמץ אין עייפות. מאמץ, נובע מהרצון לשנות משהו קיים. אם אין לשנות שום דבר קיים, אין מאבק, ואין מאמץ, ואין עייפות. וזה אומר, שכאשר האדם רגיל לחשוב שהוא חייב שהמציאות תהיה דווקא כך ולא אחרת והוא צריך שדברים יקרו דווקא בדרך כלשהי ושדברים יהיו בדיוק כך ולא אחרת, זה מגדיל באופן כללי את הסיכוי לכך שהוא ...
דימוי עצמי / הערכה עצמית - איך לשפר דימוי עצמי? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך?
... כגון לדוגמה, אם נדמה לאדם שמצד האמת הוא לא ראוי להערכה. ומה עושים במקרה כזה? והתשובה היא, כי הסיבה היחידה שנדמה לאדם, שאם הוא יסתכל על האמת, הערך העצמי שלו ירד, היא רק בגלל שבטעות הוא מבלבל את האמת האמיתית, עם מה שהוא רגיל לחשוב שזאת האמת. לדוגמה: אם מקובל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רגיל לחשוב, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רגיל לחשוב, איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
חקר האני טיפול בהפרעה סכיזו אפקטיבית מניפולציות אמיתיות לכווץ פילוסופיה של הנפש רע מאוד זה טוב מפחד שאני אכזרי איך להפסיק לפחד למות? עודף אמונה עצמית חוסר קבלה עצמית איך לאהוב משימות משעממות? איך להפסיק לאהוב מישהו? מאושר ולהרגיש שלמות סוגים של עצות לאושר פחד להיפגע בזוגיות לגרום לו להיות רומנטי היצמדות להחלטות ישנות איך לקבל החלטה לגבי האקס? להתמודד עם מוצרים מתחרים איך להתמודד עם הרצון למאה אחוז? האם יש נוסחה להצליח? להצליח בתור איש מכירות איך למכור מוצר שאתה לא מאמין בו? איך לתת ללקוח הנחה ולהגדיל מכירות? מציאות של ילדים הילד משתעמם תרגיל במודעות מיניות ורוחניות להידבק בהפרעה נפשית סובל מסכיזופרניה למה האקסית חסמה אותי? שיחה עם האקס שריר שמסתיר שריר ברכיאליס מי ברא את אלוהים? האם אלוהים טוב או רע? כמה הגיעו להארה רוחנית? התעוררות והארה למה לרצות להיות אלוהים? להיות אלוהים ודמויות בחלום עושר יגרום לך לסבל אפיקי השקעה איך משהו הופך למשמעות החיים? פרדוקס מטרת החיים חוות דעת חיובית מיתוג שלילי בגוגל דיקטטורה ורצון חופשי לאלוהים יש בחירה גיל היקום חידוש העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, ייעוץ נפשי, קואצ'ינג אישי בנושאי רגיל לחשוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 19:55:39 - wesi4