... לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש
קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את ... דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות. למה האדם מרגיש
קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל הדמות שהוא מרגיש מחויב לה. הוא מתאר
קונפליקט פנימי מתמשך בין הרצון שלו להיות אותנטי, לבין המשיכה הבלתי נשלטת להיכנס לדמויות. הוא מרגיש שהדמות שולטת עליו, מה שמוביל אותו לתחושת שיתוק ותקיעות קשה, עד כדי כך שהוא ... עם אנשים קרובים, כמו שכנים או בני זוג, מתוך תחושה שהוא שקרן ולא אמיתי. אילו שלושה תהליכים מתקיימים בעת
קונפליקט עם הדמות? אליעד כהן מזהה שלושה תהליכים מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם
בקונפליקט עם הדמות: האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו לסיטואציה, אך אינו שלם איתה. קול פנימי מבקר אותו בחריפות, ומאשים אותו שהוא שקרן, לא אותנטי, ... פשוט נעצר ולא פועל כלל. שלושת התהליכים האלו יוצרים מעגל של שיתוק, שבו האדם מרגיש שהוא חייב לפתור קודם את
הקונפליקט לפני שיוכל לפעול. כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? המשתתף מתאר מצוקה גדולה - הוא מרגיש חולה נפש, עם מחשבות טורדניות שגורמות לו לא לפעול. הוא ... לא באמת הכיר אותו, כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח להשתחרר מהדמות, אבל
הקונפליקט נמשך, והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן. האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא ... אך לבחור את סוג הדמות, מידת ההתאמה שלה ועוצמתה בצורה מודעת. הוא מדגיש שאין צורך לחכות לפתרון מוחלט של
הקונפליקט לפני הפעולה, אלא להכיר בכך שיש
קונפליקט ולפעול למרות הספקות. כך ניתן להשתמש בדמות ככלי יעיל במקום להפוך לעבד שלה. כיצד דמויות מסוימות משפיעות על הדימוי העצמי? אליעד מביא דוגמה מאנשים שלמדו טכניקות של אמנות ... בצורה מודעת ובמידה המתאימה, כך שהאדם יהיה בשליטה ויבחר באיזו דמות להשתמש. מהם שלושת התהליכים שמתקיימים בעת
קונפליקט עם הדמות? אליעד מפרט שלושה תהליכים מרכזיים שקורים בתוך האדם בזמן שהוא נמצא
בקונפליקט עם הדמות שלו: התהליך הראשון - האדם נכנס לדמות באופן אוטומטי, מתוך רצון להרשים או להתאים את עצמו. הוא מרגיש שהוא לא שלם, אך ממשיך בכל זאת בדמות. התהליך השני - קיים קול ... עם הדמות, אז אל תעשה כלום. הקול הזה גורם לאדם לשיתוק פנימי, מתוך תחושה שאסור לו לפעול אלא אם כן יפתור את
הקונפליקט לחלוטין. האדם שנכנס למצב כזה עלול להיות משותק לחלוטין, מתוך מחשבה שעד שלא יפתור את
הקונפליקט, הוא אינו יכול לפעול כלל. כיצד מתבטאת חוויית השיתוק כאשר האדם לא שלם עם הדמות שלו? המשתתף משתף בחוויית השיתוק שלו, ומספר שהוא מרגיש תקוע, חסר יכולת לתקשר בצורה טבעית ... איתה יצא לא באמת הכירה אותו, כי הוא תמיד היה בדמות. רק כשהצליח להתנקות מהדמות, הוא הרגיש שהוא חוזר לעצמו.
הקונפליקט הזה יוצר אצלו מאבק מתמיד בין הרצון לאותנטיות לבין הפחד מכך שאם לא ייכנס לדמות, הוא ייכשל חברתית. האם אפשר באמת להפסיק להיות בדמות? אליעד מסביר שהאמת היא שאי אפשר ... אך לבחור באופן מודע את סוג הדמות, את מידת ההתאמה שלה ואת עוצמתה. הוא ממליץ לא לחכות לפתרון מוחלט של
הקונפליקט הפנימי, אלא לפעול למרות
הקונפליקט. לפעמים מספיק להכיר בכך שיש ספקות ועדיין לפעול. הבחירה, לפי אליעד, היא לא בין להיות בדמות או לא - אלא באיזו דמות לבחור ואיך להשתמש בה בצורה שמשרתת את האדם. כיצד ... שהוא באמת, אלא מגלם איזושהי תדמית חיצונית, מתוך רצון להרשים או להתאים את עצמו לסביבה החיצונית. המשתתף מתאר
קונפליקט פנימי מתמשך: מצד אחד הוא רוצה להיות הוא עצמו באמת, בלי מסכות, בלי תדמיות, ומצד שני הוא מוצא את עצמו נמשך באופן אוטומטי להיכנס לתפקידים - לדמויות - במיוחד בסיטואציות חברתיות. הדמות, לדבריו, שולטת עליו, והיא כל כך מושרשת בתוכו, עד כדי כך שהוא לא מצליח לפעול כשיש לו
קונפליקט עם הדמות הזאת. אליעד מסביר שמצד האמת, תמיד אנחנו באיזושהי דמות. גם כשאנחנו קמים בבוקר ולובשים בגדים, גם כשאנחנו ניגשים לדבר עם מישהו - אנחנו לא באמת במצב נטול דמות, ... ולהיכנס אליה באופן רצוני, במקום להיסחף אליה מתוך חוסר שליטה. מהם שלושת התהליכים שמתקיימים במקביל בעת
קונפליקט פנימי עם הדמות? אליעד מציג את
הקונפליקט דרך חלוקה לשלושה תהליכים נפרדים שמתרחשים בו - זמנית בתוך ראשו של האדם: תהליך ראשון - האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו. הוא לא בהכרח ... כלומר, - ברגע שאתה מרגיש שהפעולה נובעת מדמות לא אותנטית, עצור לגמרי ואל תפעל. אליעד מדגיש שמי שחי בתוך
קונפליקט כזה, הופך להיות בן ערובה של המחשבה שאומרת אני לא יכול לפעול עד שאני לא פותר את
הקונפליקט. כלומר, האדם לא מצליח לפעול כלל, ונכנס למצב של שיתוק פנימי. כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? המשתתף משתף בתחושות קשות מאוד - הוא מתאר תחושת ... בדמות פורמאלית? האם להיות נינוח? האם לנסות להרשים? או דווקא לשדר פשטות? אליעד ממליץ לא לחפש לפתור לגמרי את
הקונפליקט לפני הפעולה. לפעמים מספיק להכיר בכך שיש
קונפליקט - ולהחליט לפעול בכל זאת. לא חייבים לחכות להיות מושלמים כדי לדבר עם מישהי. אפשר לפעול גם כשיש ספקות, גם כשאתה לא שלם עם הדמות שלך. הבחירה היא לא האם תהיה בדמות או לא - ... סיטואציה - אך מבלי לשקר לעצמך. איך להתמודד עם פחד להיות לא אותנטי? מהי המשמעות של להיות בדמות? איך לשבור
קונפליקט פנימי מול דמות? למה קשה להיות שלם עם עצמך? איך מודעות עצמית משפיעה על התנהגות? מה הקשר בין ביטחון עצמי ודימוי עצמי? איך להיכנס לדמות מבלי לאבד את עצמך? מהם האתגרים ... שלו. הוא מתאר את תחושת הצורך להילחם בפחדים פנימיים, ולהתמודד עם המחשבות שמעכבות אותו מהתפתחות אמיתית. מהם
הקונפליקטים הקשורים בהגדרת הדמות האישית? הדיון ממשיך בסוגיית הדימוי העצמי, כאשר אחד המשתתפים מתאר את
הקונפליקט בין להיות בדמות לבין להיות אמיתי עם עצמו. הוא מציין את הקושי להרגיש שלם עם הדמות שהוא מגלם, במיוחד במצבים חברתיים. המחשבות המנוגדות בין הצורך להתאים את עצמו לבין ...