ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קומדיה ✔מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ? ✔בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה?

על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד.

כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארה"ב, בג"ג, לוחות טקטוניים).

התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדעים תאור וציור מדוייק של מה שהתרחש במעבדה. במקצועות הומאניים התלמיד יתאר וישחזר בבהירות רצף אירועים או טבע אנושי של דמות מבלי ללכת לאיבוד ולהתבלבל בפרטים. המטרה היא לאמן את כוחות התלמיד בהתבוננות מדוייק ורפלקציה כך שהם יחושו יציבים בתוך הסערה של התופעות סביבם וההתפרצות הגדולה של מחשבתם שלהם, שכאמור הופכת אבסטרקטית.

רכישת כוחות חזקים, ערים ומעניקי צורה מהווים בסיס לשנים הבאות של הלימוד, גם מעבר לשנות התיכון.

השאלה שיש לשאול בהקשר לקוריקולום היא - מה? מה קרה? מה התרחש כאן? מה ראית? מה שמעת? מה מיששת? מה הרחת?

בניגוד לקוריקולומים של שיטות חינוך אחרות, הקוריקולום של ולדורף בכתה ט מתחיל בעולם המודרני - המאה ה - 19 וה - 20 בהיסטוריה. סיפורים קצרים מודרניים או עכשוויים בספרות, התפתחויות וגילויים עכשוויים במדע ועוד.

בכתה ט יש רעב גדול לחוויות של "כאן ועכשיו" - כמיהה אצל הילד לגלות את העידנים העתיקים יותר תגיע בהמשך התיכון.

בכתה י' מתרכזים בשאלה "איך?"

בכתה י' התלמידים מגלים מעט יותר יציבות מתוך המיקום שלהם של ניגודים המתנגשים (ראו סעיף על כתה ט' לגבי מהם הניגודים).

הגוף עצמו הופך מאוזן יותר, הידיים והרגליים מתחילים להיות פרופורציונאליים יותר אצל בנים. אצל בנות היציבה משתפרת והביטחון העצמי גדל.

הילדים מתחילים לחפש סדר בבלבול, נקודת ראיה של אמצע.

הקוריקולום מגיב לחיפוש הנ"ל דרך נושאים שמשלבים איזון: בכימיה, לימוד בסיס וחומצה, בפיזיקה, העקרונות של המכניקה, בג"ג, המים, באסטרונומיה, כוח צנטריפוגלי, באמבריולוגיה, היחסים בין השפעות וכוחות הנשיים והגבריים.

דרך מחקר של איזון בתופעות טבע ותופעות אנושיות התלמידים יכולים למצוא את נקודת המשען האישית שלהם. הם חוקרים תופעות מנוגדות וקובעים את הערך, המשמעות והמקור שלהם. תלמידים מגלים באיזון זה של הניגודים צורות חדשות (בעננים, צמחים, מערכת השמש, מיניות הגבר והאשה). גילויים אלה מקדמים את תשוקת התלמיד לחקור את המקור והצורה של היקום, ההיסטוריה או של השפה האנושית. כאן הם חוקרים את הזמנים העתיקים לעומק.

השאלה שיש לשאול בקשר לקוריקולום היא "איך?" איך X מתיחס ל - Y ?איך תופעות שונות מתקשרות ביניהן ואיך תופעות אלה נוצרו בכלל?

בכתה י"א מתרכזים בשאלה "למה?"

התלמידים אינם מסתפקים במחקר באופן כללי של הנושאים המעניינים אותם. הם נכנסים לעומקים של החיים הפנימיים של המחשבה, רגש ועשיה. אין כאן העמקה בלבד אלה אינדבדואליזציה. נולדות מתך התלמיד שאלות. בגיל זה יש לתלמידים מסויימים דחף לעזוב או לנשור מביה"ס. הם שומעים קול פנימי שאומר: "הנח מאחור כל מה שניתן לך, והמשך במסע האישי שלך!" סגנון אישי יותר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו: לבוש, שער, עבודה חלקית, רשיון נהיגה.

הקוריקולום מאפשר בגיל זה חופש גדול יותר מבחינת המקום של כל תלמיד מול חבריו (בקשות של אינדוודואלים נכון יהיה אם יענו - לעבודה שונה משל חבריו, דרך שונה לעשות את הדברים ועוד). התלמידים מעוניינים לערוך מחקרים אישיים בנושאים שונים.

הקוריקולום מאופיין ב"בלתי - נראות", כלומר התלמיד נמשך לחקור נושאים שמושכים אותו אל מחוץ לאיזור בו הוא יכול לחוות אותו בחושיו. מסע כזה דורש סוג חשיבה חדש, חשיבה שאינה נשענת על העושר שהחושים שלנו מעניקים. בספרות למשל מסע זה למקור בלתי נראה ניתן לביצוע דרך עבודה על טקסט כמו האגדות הקשורות בגביע הקדוש או הקומדיה האלוהית של דאנטה. בכימיה, התלמידים נכנסים לממלכה בלתי נראת של האטום. בפיזיקה, חשמל, בהיסטוריה, ימי הביניים והרנסאנס בהם בני האדם יצאו למסע אינדוודואלי לתחומי ידע חדשים ובלתי ידועים, במתמטיקה, גאומטריה פרויקטיבית בה מגיעים קווים עד האינסוף - מקום עליו אפשר לחשוב למרות שלא ניתן לראותו.

בכתה י"א מתרחבים המימדים של הכתה לכיוונים שונים, על פי זמיונו והתעניינותו של התלמיד הספציפי. לכן בגיל זה טוב לתלמידים לעבוד גם דרך פרויקטים אישיים ופרויקטים של מחקר אישי. בנוסף על כל תלמיד לקחת על עצמו לבצע פרויקט מדעי (ביצוע = עבודת שטח ולא עבודה מחקרית בלבד).

השאלה "למה" - למה הדברים כפי שהם, מדוע אירועי היסטוריה פנו לכיוון זה או אחר? ושאלות מדוע גדולות יותר - שאלות הנוגעות בגורל, משמעות החיים, אחריות חברתית. שאלות מתחומים אלה מגיעות דרך התלמידים לכתה.

כתה י"ב מתרכזים בשאלה "מי?"

התמונה דרכה נוהגים לתאר את כתה י"ב היא תמונה של מגדל גבוה שבקומת הקרקע שלו כתה א' ובקומה אחרונה כתה י"ב. בכל כתה יש חלון דרכו רואים רק חלק מהנוף הנשקף מן המגדל. בכתה י"ב מגיעים התלמידים לצוהר בראשו של המגדל ויוצאים דרכו אל הגג. משם הם רואים בפעם הראשונה את פנורמת הנוף כולה.

בכתה י"ב התלמיד רואה בפעם הראשונה את הדרך שעשה עד כה בכל שנות הלימוד ובה בעת הוא שם את עצמו באופן מודע במרכז הנוף הפנורמי. הקוריקולום משרת מצב זה ע"י כך שהוא מציע נושאים המסנתזים נושאים רבים - היסטורית עולם, ארכיטקטורה, פאוסט, זאולוגיה, פילוסופיה טרנסצדנטלית, סופרים וספרות רוסית (המתמודדים עם שאלת מקום האדם בעולם). המשימות שניתנות לתלמידים מבקשות מהם לאגד, לסנתז דיסציפלינות שונות בכדי שיוכלו להגיע לשאלה המרכזית של הקוריקולום בשנה זו - שאלת ה - "מי?": מי זה היצור הזה שנקרא אדם? מי עומד ברקע האירועים בעולם ותופעות הטבע - ומושך את כל אלה לסינתזה של שלם? מכאן שבכתה י"ב הקוריקולם לא רק חוזר על נושאים שנלמדו בשנים קודמות בתיכון אלא גם מחזיר את התלמידים למקום בו החלו בכתה א' - לתמונה של השלם. בכתה י"ב אנו מקווים שהתלמיד יגע במקום של השלם בפעם הראשונה.
חוסר ביטחון עצמי פעילויות מיניות איך לפתח ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי הרגשת ביטחון עצמי כסף נמשך התבוננות סיפור להיות בטוח בעצמך יחסים מיניים בבית הספר בית ספר
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
...הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף למה כדאי להבין איך הגוף עובד באימון כושר? אליעד כהן מסביר שהמטרה המרכזית של הבנת תהליכי הגוף, במיוחד בתחום אימוני הכושר, היא להפוך את פעולת הגוף למשהו משמעותי ומחושב יותר. לדעתו, אנשים אינם חייבים להבין לעומק את התהליכים בגוף כשהם מבצעים פעולות פשוטות כמו ללכת, להרים חפצים או לקום מכיסא, אבל בהחלט אפשר ומומלץ לעשות זאת כדי לשפר את האיכות והיע...
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
...מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס מה זה א מיניות וכיצד היא מושפעת מהתניות רגשיות? א - מיניות היא מצב שבו האדם אינו חש משיכה מינית ולא מגלה עניין ביחסי מין, לא מתוך התנזרות מכוונת, אלא פשוט משום שאין לו משיכה או עניין בנושא. לפי אליעד כהן, א מיניות נתפסת בדרך כלל כנטייה מולדת או תכונה קבועה שלא ניתן לשנותה. אך במהלך השיחה התברר שזוהי תפיסה מוגבלת, וכי ניתן להתייחס לא - מיניות באופן עמוק יותר. אליעד הסב...
להחזיר את האקסית, לגרום לאקס לחזור אליך, לגרום לאקסית לרצות אותך, לגרום למישהו להתגעגע, איך לחזור לאקסית? כיצד להחזיר אקסית? החזרת אהבה, להחזיר אהבה, לחזור לאקס, להחזיר אותו אלי, געגוע
להחזיר את האקסית, לגרום לאקס לחזור אליך, לגרום לאקסית לרצות אותך, לגרום למישהו להתגעגע, איך לחזור לאקסית? כיצד להחזיר אקסית? החזרת אהבה, להחזיר אהבה, לחזור לאקס, להחזיר אותו אלי, געגוע
...לגרום לאקס לחזור אליך, לגרום לאקסית לרצות אותך, לגרום למישהו להתגעגע, איך לחזור לאקסית? כיצד להחזיר אקסית? החזרת אהבה, להחזיר אהבה, לחזור לאקס, להחזיר אותו אלי, געגוע האם לשמור על קשר עם האקסית או להתנתק כדי להחזיר אותה? כאשר בני זוג נפרדים ואחד מהם רוצה להחזיר את האקס או האקסית, השאלה המרכזית היא אם לשמור על קשר או להתנתק לגמרי. אליעד כהן מציג את הנושא ומנתח את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהגישות באופן מעמיק ויסודי, תוך שימוש בדוגמאות ובניתוח של מצבים ספציפיים. האם להתנתק מהאקסית גורם לה להתגעגע...
חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
...מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת מה המשמעות של חוויית האני כצורה של מקום וזמן? אליעד כהן מסביר כי תפיסת האני היא למעשה תפיסה של צורה בתוך מקום וזמן. כאשר אדם חושב על עצמו, לרוב הוא תופס את עצמו כישות ייחודית ומבודדת, אך במציאות, האדם הוא בסך הכל צורה אחת מיני אינספור צורות הנעות בתוך מרחב וזמן אינסופיים. הבנה עמוקה של הרעיון הזה אמורה לשנות מהיסוד את חוויית המציאות של האדם, ואת האופן שבו הוא מתייחס לעצמו ולסביבתו. לפי אליעד, רוב האנשים לא מרגישים ביום - יום שהם רק צורה בתוך...
רעב או שבע, להצליח מתוך רעב להצלחה, זוגיות מתוך רעב לזוגיות, לעשות כסף מתוך רעב לכסף, למצוא אהבה מתוך רעב לאהבה, למה לאהוב את עצמי בלי תנאים? למה להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? איך למצוא זוגיות טובה? להצליח בזוגיות, להצליח בחיים
רעב או שבע, להצליח מתוך רעב להצלחה, זוגיות מתוך רעב לזוגיות, לעשות כסף מתוך רעב לכסף, למצוא אהבה מתוך רעב לאהבה, למה לאהוב את עצמי בלי תנאים? למה להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? איך למצוא זוגיות טובה? להצליח בזוגיות, להצליח בחיים
...רעב להצלחה, זוגיות מתוך רעב לזוגיות, לעשות כסף מתוך רעב לכסף, למצוא אהבה מתוך רעב לאהבה, למה לאהוב את עצמי בלי תנאים? למה להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? איך למצוא זוגיות טובה? להצליח בזוגיות, להצליח בחיים למה אנשים רעבים מתפשרים יותר בחיים? ככל שאדם יותר רעב לדבר מסוים בחיים, כך הוא מתפשר יותר בקלות ופועל בצורה פחות מושכלת. אליעד כהן נותן מספר דוגמאות שממחישות את העיקרון הזה בצורה ברורה ופשוטה: שני אנשים הולכים לאכול צהריים. האדם הראשון הגיע לארוחה כשהוא מאוד רעב, והשני הגיע כשהוא די שבע ולא כל כך רעב...
פרדוקס צורת הרצון, פרדוקס מהות הרצון, איך נוצר הרצון? למה הרצון קיים? איך הרצון קיים? למה אתה רוצה משהו? למה רוצה להרגיש טוב? למה יש רצון? מהי מהות הרצון? אחדות המהות והצורה
פרדוקס צורת הרצון, פרדוקס מהות הרצון, איך נוצר הרצון? למה הרצון קיים? איך הרצון קיים? למה אתה רוצה משהו? למה רוצה להרגיש טוב? למה יש רצון? מהי מהות הרצון? אחדות המהות והצורה
...צורת הרצון, פרדוקס מהות הרצון, איך נוצר הרצון? למה הרצון קיים? איך הרצון קיים? למה אתה רוצה משהו? למה רוצה להרגיש טוב? למה יש רצון? מהי מהות הרצון? אחדות המהות והצורה מהו פרדוקס צורת הרצון ומהות הרצון? ההרצאה מתחילה בניסיון להבהיר את אחד הפרדוקסים העמוקים ביותר: פרדוקס הרצון, ובמיוחד איך הוא מתבטא בצורתו ומהותו. המנחה מתחיל בשאלה פשוטה - למה אתה רוצה משהו? למה יש רצון? למה אדם תמיד שואף לעבר דבר מה? כשלמעשה השאלה הזו לא תמיד פשוטה. בהמשך, נדונה הדינמיקה של הרצון. הרצון לא תמיד מוגדר בצורה ברורה...
יעילות והתייעלות, מתי לא יעיל להיות יעיל? איך להתייעל נכון? מהי התייעלות לא נכונה? מהי התייעלות לא יעילה? סוגים של התייעלות, בזבוז משאבים והתייעלות, מהי התייעלות רעה? מהי התייעלות טובה? תרגילים מורכבים, תרגילים מבודדים
יעילות והתייעלות, מתי לא יעיל להיות יעיל? איך להתייעל נכון? מהי התייעלות לא נכונה? מהי התייעלות לא יעילה? סוגים של התייעלות, בזבוז משאבים והתייעלות, מהי התייעלות רעה? מהי התייעלות טובה? תרגילים מורכבים, תרגילים מבודדים
...להיות יעיל? איך להתייעל נכון? מהי התייעלות לא נכונה? מהי התייעלות לא יעילה? סוגים של התייעלות, בזבוז משאבים והתייעלות, מהי התייעלות רעה? מהי התייעלות טובה? תרגילים מורכבים, תרגילים מבודדים מהי התייעלות נכונה ואיך לא לבזבז משאבים? בהרצאה של אליעד כהן, נדונה השאלה מתי יעילות אינה הדרך הנכונה להתנהלות, וכיצד לפעמים התייעלות יכולה דווקא לפגוע בנו ולהפוך אותנו לפחות יעילים. המטרה היא להבין איך לפעמים, על אף שמנסים להיות יעילים, עשויה ההתייעלות להוביל לבזבוז משאבים ולהפוך את התהליך לפחות אפקטיבי. ההבנה...
אופטימיות, פסימיות, חשיבה ריאלית, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית
...חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית ובו יתבאר העניין של אופטימיות וחשיבה אופטימית (חצי הכוס המלאה / חשיבה חיובית וכיוב), מול פסימיות וחשיבה פסימית (חצי הכוס הריקה / חשיבה שלילית וכיוב). ואופטימיות פירושה, שהאדם חושב שהדברים יסתדרו לטובה. אך פסימיות לעומתה, פירושה, שהאדם חושב שהדברים יסתדרו לרעה. כגון לדוגמה, אדם שיש לו ספק לגבי איזה עניין, והוא חושש האם הדבר הזה הוא לרעתו או לטובתו. והאדם האופטימי יאמר, שהדבר הוא לטובה, ושצריך לחשוב בצורה חיובית, ושהכל לטובה, ושצריך להסתכל על...
עבודה ובריאות נפשית, האם צריך מסגרת בשביל הבריאות הנפשית? חשיבות המסגרת התעסוקתית בתהליך טיפולי, תעסוקה שיקומית, להיות בריא נפשית בלי עבודה, האם צריך ללכת לעבוד? האם חשוב לעבוד? האם צריך מסגרת תעסוקתית כדי להיות בריא נפשית?
עבודה ובריאות נפשית, האם צריך מסגרת בשביל הבריאות הנפשית? חשיבות המסגרת התעסוקתית בתהליך טיפולי, תעסוקה שיקומית, להיות בריא נפשית בלי עבודה, האם צריך ללכת לעבוד? האם חשוב לעבוד? האם צריך מסגרת תעסוקתית כדי להיות בריא נפשית?
...האם צריך מסגרת בשביל הבריאות הנפשית? חשיבות המסגרת התעסוקתית בתהליך טיפולי, תעסוקה שיקומית, להיות בריא נפשית בלי עבודה, האם צריך ללכת לעבוד? האם חשוב לעבוד? האם צריך מסגרת תעסוקתית כדי להיות בריא נפשית? האם צריך מסגרת תעסוקתית כדי לשמור על בריאות נפשית? אליעד כהן פותח בשאלה האם לבן אדם עם בעיות או הפרעות נפשיות נחוצה מסגרת תעסוקתית, כמו עבודה, כדי לשמור על הבריאות הנפשית שלו. הוא מסביר שהתשובה מורכבת, משום שלדעתו זה חשוב ולא חשוב באותו הזמן. כדי להבין את תשובתו לעומק, אליעד מחלק את הנושא למספר תתי...
מתבייש לרקוד ליד אנשים, אימון אישי לביטחון עצמי, חסימה רגשית, דימוי עצמי, חסם רגשי, הערכה עצמית, פחד מכישלון, ביישנות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת הביטחון העצמי - חלק 1
מתבייש לרקוד ליד אנשים, אימון אישי לביטחון עצמי, חסימה רגשית, דימוי עצמי, חסם רגשי, הערכה עצמית, פחד מכישלון, ביישנות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת הביטחון העצמי - חלק 1
...לרקוד ליד אנשים, אימון אישי לביטחון עצמי, חסימה רגשית, דימוי עצמי, חסם רגשי, הערכה עצמית, פחד מכישלון, ביישנות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת הביטחון העצמי - חלק 1 למה אנשים מתביישים לרקוד ליד אחרים? אנשים רבים מתמודדים עם בושה או פחד כאשר הם צריכים לרקוד מול אנשים אחרים, גם כשהם נמצאים בסביבה חברתית שבה הריקוד מקובל. הסיבה לכך היא חסימה רגשית עמוקה הנובעת מדימוי עצמי נמוך ומחששות הקשורים להערכה עצמית שלילית ופחד מכישלון. אליעד מסביר שכאשר אדם נמצא בביתו, הוא יכול לדמיין את עצמו רוקד ולהרגיש טוב עם...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על דבר מלבד...
תובנות לחיים 16
...כתבו בשפה קשה, לא מובנת, זרה? - התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה ששורשה רצון, זוהי תכלית...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים, ומאמין שיש אלוהים, התפיסה שלך את...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...להבין דברים לעומק? חלק 2 המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע. לעומת זאת לא כולם יודעים שניתן להתמק...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...חודש כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו בעזרת צבעי נרות החנוכה, אותם אנו מדליקים...
אסטרטגיות טיפוליות בתחום הפסיכיאטרי - פסיכולוגי בשיטת הביופידבק.
...בשיטת הביופידבק. מאת דר יגאל גליקסמן הנחת היסוד בשילוב שיטת הביופידבק בתהליך הטיפולי היא כי היחסים הקיימים בין המטפל, המטופל והמכשור מהווים את הבסיס הטיפולי הייחודי של בשיטת הביופידבק. מנסיוני הקליני למדתי כי במקרים כמו התקפי חרדה, פניקה וסוגים שונים של תופעות פסיכוסומטיות יהיו האספקטים הפסיכולוגיים דומיננטיים בעוד שבמקרים כמו: שיקום שרירים לאחר תאונה או אירוע מוחי, הם יהיו פחות דומיננטים. העובדה היא שהם תמיד קיימים!!! זו אקסיומה מאד מקובלת בעולם המדעי כי כל שינוי מודע או לא מודע בתיפקוד השכלי -...
מכונות ורוחות - הספק הוא מקור התבונה - דקארט
...מקור התבונה - דקארט מכונות ורוחות Dubium sapientiae initium (הספק הוא מקור התבונה), אמר דקרט, אבל הוא גם ידע שהספק, בצורתו הקיצונית, מביא לשיתוק רעיוני גמור. לכן הקדים לו את מכת המנע המפורסמת: הוא שאל את עצמו אם ייתכן שכל המציאות סביבו היא פעולתו של שד מרושע השולט במוחו ויוצר בו אשליות. לא ניתן לשלול בוודאות אפשרות כל כך הזויה, אבל אפילו במקרה זה יש דבר אחד שלא ניתן להטיל בו ספק: באשליה עצמה! זו הייתה האקסיומה הבודדת שעליה, במהלך אוקלידי חדש, קיווה דקרט להעמיד השקפת - עולם שלמה שבה אפילו קיום האלוהים...
עיסוי תאילנדי - מבוא להכרת העיסוי התאילנדי
...- מבוא להכרת העיסוי התאילנדי התאילנדים קוראים לעיסוי התאילנדי nuat paen boran שפירושו עיסוי עתיק. זו שיטה בת 1700 שנה ומאומנויות העיסוי וריפוי העתיקות בעולם. שיטה זו התהוותה במזרח הרחוק ושורשיה נעוצים ברפואה ההודית העתיקה (איורודה), יוגה, אקופרסורה, והעיסוי הסיני (אנמה). כל אלו הגיעו לתאילנד ושם שולבו למקשה אחת. יחד עם תזונה וצמחי מרפא, הוא מהווה את אחד משלושה עמודי התווך של הרפואה התאילנדית המסורתית. באותה עת, החלו נזירים מיסיונרים להפיץ את תורתו של בודהה ברחבי המזרח ועימם הרופא והיוגי שיוואגו...
לחץ חברתי ומצבי סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה?
...- תרבות או גנטיקה? בגיל ההתבגרות הופכים הילדים המתוקים שלנו, שעד אז העריצו אותנו, למבקרים הכי קשים של אישיותנו והתנהגותנו. בתקופה זו אנו הופכים בעיניהם מדמויות חיקוי אידיאליות לאנשים רבי מגרעות, מיושנים וחסרי תובנה לחיים האמיתיים. אז את מי הם מעריצים? מי האידיאל שלהם במקומנו? החברה! יותר מאשר בכל גיל אחר, המתבגר צריך את תחושת השייכות לקב השווים שלו. הוא מוכן לעשות הרבה מאוד כדי להשתייך ולהיות מקובל בחברה. בנוסף להכרה חברתית הם גם מחפשים ריגושים והשילוב יוצר סכנות רבות. במקרים רבים יהיו בני הנוער...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קומדיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: קומדיה, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קומדיה, איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
טיפול באלימות בבית הספר שלמות ההבנה להניח הנחות ליצור הפרדה בררנית הפוטנציאלי פחד להתאהב באחת האם דתיים לא מפחדים מהקורונה? סובל משנאה עצמית בעיות ביטחון עצמי מרוב אהבה לאהוב או לשנוא קשיים בדרך אל האושר אושר מלכתחילה על מה מדברים בדייטים מתקדמים תוכנית גיבוי עבור הזוגיות הסיבות שבגללן קשה להחליט קבלת החלטות בצומת בחיים להתמודד עם הפחד מהמוות להתמודד עם חוסר אנרגיה יצירת מוטיבציה להצלחה להצליח עם מישהי למכור המון אם אתה שונא למכור לשכנע אקס לאהוב אותך הילדה מתעקשת רצון לתת ורצון לקבל בחינוך ילדים תלונות על מורה רוחני סמים והארה רוחנית שנאה עצמית ופסיכוזה האם ניתן לרפא מחלות נפש? איזה מסר להעביר לאקסית? לגרום לאקסים להתגעגע שריר ושריר נגדי הורמוני גדילה באימון אלוהים מאמין באלוהים האם אלוהים יודע מה יהיה בעתיד? מואר סוף המסע אל ההארה ביקורת על הספר להיות אלוהים הופך להיות אלוהים להשקיע כסף בבורסה בארהב השקעות לחרוצים מטרת החיים של מטרת החיים סודות משמעות החיים ליהנות בעבודה שלך להתרחק מאנשים שליליים תהליך בחירה שאלת הבחירה יצירת העולם היקום אינו מתפשט עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, קואצ'ר, מנטורינג בנושאי קומדיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 10:26:02 - wesi4