ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צפייה בטלוויזיה ✔דאגות בגיל המבוגר - גורמיהן, השפעותיהן וההתמודדות אתן ✔דאגות בגיל המבוגר (גיל הזהב / גיל השלישי) : גורמיהן, השפעותיהן וההתמודדות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨דאגות בגיל המבוגר - גורמיהן, השפעותיהן וההתמודדות אתן
דאגות בגיל המבוגר (גיל הזהב / גיל השלישי) :

גורמיהן, השפעותיהן וההתמודדות אתן

פרק א': מבוא

מיום שאנו עומדים על דעתנו אנו מכירים בקיומן של דאגות. בתחילה הן מופיעות בעולמו של הילד, מטרידות אותו ומעלות בו חיוך כשהוא מתבגר.

הילד מודאג משאלת המתנה שיקבל ליום ההולדת, האם ייאותו הוריו לרשום אותו לחוג שהוא אוהב, האם השמלה החדשה שקנו לילדה תיראה עליה יפה באירוע המשפחתי הקרוב, וכיוצא באלה דאגות הנראות באותה עת כאילו היו כבדות משקל.

בתום הילדות באים הנעורים ואתם - דאגות חדשות ומסוג שונה.

כיצד תגיב הנערה על חיזורי, חושב הנער. האם תשיב אהבה אל חיקי? מה תהיה מידת הצלחתי בבחינות, האם אקבל תעודה שתזכה אותי באפשרות לקבל השכלה נוספת? איך נראה מעמדי בכיתה או בחבורת הילדים אליה אני משתייך?

אחר כך באות הדאגות של טרום השירות הצבאי וכאלה שנוצרות במהלכו. חלקן חולפות כלעומת שבאו ואחרות מטרידות מאד ואפילו עלולות להשפיע על העתיד היותר רחוק.

גם כאנשים בוגרים אנו חווים דאגות לא מעטות: פרנסת המשפחה ורווחתה, בריאות ילדינו ושלומם, הישגיהם בלימודים, הורינו ההולכים ומזדקנים, המצב הביטחוני והכלכלי במדינה, הרעה במצב הבריאות של מישהו מבני המשפחה, ועוד ועוד.

פרק ב': דאגות הגיל המבוגר / גיל הזהב / הגיל השלישי

במבחן הזמן, כל הדאגות הללו, שהן בנות לווייתנו הקבועות והלא אהובות, מקבלות מימד שונה ומשקל אחר בהגיענו לגיל המבוגר והמבוגר מאד.

הבה נבחן, אחת לאחת, מה באמת מדאיג את בני הגיל השלישי, מהי השפעתן של דאגות אלה והאם יש דרכים להתמודד אתן.

1. חשש לשינויים במצב הגופני והבריאותי

ככל שאנו מתבגרים הולכים ומתרבים בנו אותות הגיל. רבים נוהגים לקרוא לשינויים הללו "בגידת הגוף", מכיוון שגופנו שלנו, המוכר לנו כל כך הרבה שנים, אינו מגיב תמיד כפי שהיינו רגילים או כמו שאנו מצפים ממנו לנהוג.

התגובות שלנו איטיות יותר, ההליכה קשה יותר, העירנות פחותה יותר, הזיכרון חלש יותר, היכולת מצומצמת יותר.

כאשר סימנים כאלה מופיעים לראשונה, ובייחוד כאשר הם מתרבים ומתחזקים, עולה בנו השאלה: "לאן כל זה מוביל? האם יגיע בקרוב ברגע המפחיד בו לא נוכל יותר להיות שליטים מוחלטים על גופנו ושכלנו? ".

מסביבנו אנו רואים דוגמאות לא מעטות של בני גילנו שמצבם גרוע יותר ואפילו גרוע בהרבה מזה שלנו, ושואלים את עצמנו האם ומתי יקרה כדבר הזה גם לנו? האם זו גזירת גורל או שמא אפשר להימנע מכך? אולי אפשר לפחות לדחות את רוע הגזירה?

זוהי דאגה קשה, מובנת וכנה, המשפיעה לעיתים על התנהגותו ומצב רוחו של האדם, גם בטרם קרה לו דבר מתוך התופעות שמהן הוא כל כך חרד ומודאג.

מה עושים כדי להפיג או לרכך את הדאגה הזאת - על כך בפרק הבא העוסק בדרכי ההתמודדות עם דאגות גיל הזהב.

2. תחושת האובדן ופחד הבדידות

תופעה אופיינית ומצערת היא ההישארות לבד עקב מותו של אחד מבני הזוג. זוהי תחושה ללא נשוא כיון שאבדנו חבר או חברה לחיים שיחד עשינו שנים ארוכות וקשות, יפות ומאושרות, עמוסות פעילויות וזיכרונות. יחד הקמנו משפחה, הולדנו ילדים, דאגנו לחינוכם, ראינו בהתפתחותם, ייחלנו לרוות מהם ומילדיהם נחת בשנותינו המאוחרות, ולפתע - הכל מתפוגג.

הניסיון מלמד שההלם והצער חולפים האיטיות אבל הזמן מרפא במקצת את פצעי הנפש הקשים ומכריח אותנו לחזור לחיים.

אז עולה ומתחזקת בנו הדאגה מפני הבדידות. זוהי אחת הדאגות היותר חמורות והיותר קשות להתמודדות, מכיוון שבגיל המבוגר אנו מתקשים מאד לרכוש חברים חדשים או להשתלב במהירות במעגל חברתי מסוים, כפי שעשינו כשהיינו צעירים יותר.

רבים מאלה שנותרו לבדם מעדיפים להישאר בבתיהם, להקדיש שעות רבות למחשבות ולזיכרונות, ולמהול מקצת מן הדאגות בצפייה בטלוויזיה או בקריאת ספרים.

האם זו הדרך היחידה, או הטובה ביותר לעמוד מול דאגות הבדידות? בהחלט לא!

גם על כך - בפרק הבא.

3. דאגת הפגיעה במעמד ובדימוי העצמי

משבר הפרישה מן העבודה מוכר כיום היטב. גדולי המומחים מאשרים שמדובר במהלך קריטי בחייו של האדם המודרני. גם אם ייערך לכך בעוד מועד ויכין את רוחו ונפשו למצבו החדש, עדיין יהיה נתון ללא מעט דאגות הנובעות מהשינוי הכביר שחל בחייו.

הראשונה - כיצד מסתגלים למעבר משגרת החיים בעבודה לזו שבגמלאות? שגרה זו, שנמשכה שנים ארוכות היוותה מסגרת מאד מובנית לחיים שלנו ועיצבה את אופיים ומתכונתם.

ידענו שעלינו להשכים קום, לצאת לעבודה בזמן, למלא כראוי את המוטל עלינו ולשוב הביתה. חלק לא מבוטל מאתנו מצא גם סיפוק רב בעבודה. שאפשרה לנו לתת ביטוי לכישרונותינו, ליכולתנו ולניסיוננו.

בנוסף, הקנה לנו התפקיד גם מעמד מסוים של סמכות, אוטוריטה, הפעלת כפיפים, הכרה ציבורית, פרסום, הטבות חומריות ורווחה כלכלית.

כל אלה, רובם או כולם, ניטלים מאתנו בעת הפרישה מהעבודה. עתה אנו "חופשיים" לכאורה. אבל האם זהו החופש לו ייחלנו ואליו השתוקקנו במשך שנות עבודתנו הארוכות? האם אנו יודעים לנצל את שעות הפנאי הרבות שנפלו לחיקנו? האם אנחנו נהנים מהן? ואיך מתמודדים עם איבוד הסמכות? עם הכניסה לאלמוניות? עם ההרגשה שכל המטען האישי שלנו (ידע, ניסיון, מיומנויות, חכמת חיים) אינו מהווה כבר "נכס מבוקש" כפי שהיה בעבר?

זאת ועוד. תופעות אלה משפיעות גם על הדימוי העצמי שלנו. הדמות הניבטת בנו מן הראי נראית לנו אחרת, לעיתים פחות מוערכת אפילו על ידי עצמנו.

אנו קוראים על הירידה במעמדו של האדם המבוגר גם בתוך משפחתו שלו. כמובן שהוא עדיין אהוב ומוערך, עטוף חיבוקים וחום. עם זאת, וככל שהזמן חולף, יש מעין פיחות במשקל הדברים שהוא אומר, הדעות שהוא משמיע, העצות שהוא נותן.

אכן, זהו מעגל דאגות שלישי, קשה לא פחות משני קודמיו וראוי להתייחסות מעמיקה בכל הקשור בדרכי המאבק עם הדאגות הייחודיות לו.

פרק ג': איך מתמודדים עם הדאגות?

לכל תחום דאגות יש השפעות מסוג שונה על חייו של האדם המבוגר. הבה נבחן אילו דרכים ואמצעים יש בידינו כדי להפיג את הדאגות הקשות ולמזער את נזקיהן.

רעיון ה"תחזוקה"

בהגיענו לגיל השלישי / המבוגר עלינו להיות מודעים, דרוכים ומיומנים בתחזוקתן של שלוש מערכות חשובות בעצמנו:

המערכת הגופנית - תחזוקת הגוף.

המערכת השכלית - תחזוקת המוח.

המערכת הנפשית - תחזוקת הנפש.

תחזוקה נכונה של המערכות הללו יכולה לעכב משמעותית את הפגיעה בתפקודן, הנגרמת עקב התקדמות הגיל. עיכוב זה ישפיע במישרין על אי הופעתן או היעלמן של הדאגות הפוקדות אותנו כאשר המערכות האלה נפגעות.

תחזוקת הגוף - אין פירושה בהכרח עיסוק אובססיבי בספורט או בהתעמלות. כל שדרוש הוא לקיים פעילות גופנית מתונה, כגון הליכה ברגל, במשך מחצית השעה לפחות מדי יום ביומו. לפי מיטב המחקרים הליכה כזו מחזקת את השרירים, מונעת או מעכבת בריחת סידן, מזרימה יותר חמצן למוח, מחזקת את היציבה ומגבירה את האופטימיות.

מעטים האנשים היודעים כמה תמורות חשובות הם עשויים לקבל מהשקעה כה קטנה, שאינה מחייבת ציוד או מכשור יקר, השתייכות למועדון מינויים של בריכה או מועדון כושר וכו'.

יותר מכך. נחישות והתמדה בביצוע פעילות זו של תחזוקת הגוף יביאו לירידה ניכרת ברמת הדאגות הנגרמות בשל החרדה הגוברת מ"בגידת הגוף".

תחזוקת המוח - מיטב המומחים לחקר המוח יודעים כיום לומר שככל שהאדם המבוגר פעיל יותר אינטלקטואלית, כך מואטת הירידה ביכולתו השכלית. חלקם אף מרחיקים לכת וטוענים שבגיל המתקדם עלינו "להתעלל" במוחנו על ידי הפעלה בלתי פוסקת של גירויים אינטלקטואליים. אלה יכולים להתבטא בפתרון תשבצים, חידות היגיון, משחקי מחשבה, תחרויות ברידג' ושחמט, לימודים עיוניים והעשרות מתחום התרבות הקלאסית (תיאטרון, מוסיקה וכו').

אלה מאתנו שיתמידו בכך יופתעו לגלות שהם שומרים על מחשבה עירנית, מפתחים סקרנות לסביבה, מגיבים מהר יותר לגירויים מחשבתיים ומוחיים, מגלים יכולת טובה בלימוד דברים חדשים, (אפילו תיאורטיים ומסובכים) וסומכים יותר על חושיהם והגיונם.

אלה הם "רווחים" עצומים שלא יסולאו בפז וגם בהם טמונה תרופה לדאגות המכרסמות בנו בכל הקשור ביכולת השכלית שלנו ובשמירתנו על צלילות דעתנו.

תחזוקת הנפש - מעגל זה של תחזוקה עוסק במכלול נושאים הקשורים כולם בשאלת השלווה הנפשית של האדם המבוגר. גם כאן מראים מחקרים מתקדמים שיש קשר הדוק וזיקה רבה בין מצבו הבריאותי הכללי של האדם ובין שלוותו הנפשית.

ככל שהוא נתון למצבי לחץ, מתח, דכדוך, ובעיקר דיכאון, כך פוחתת יכולתו להתמודד עם תחלואות שונות, הופך פגיע ורגיש יותר, מחוסן פחות ובעל כושר התמודדות פגום.

שלווה נפשית מושגת ביכולתו של האדם לזהות את הנושאים המטרידים את מנוחתו ולבחון בקור רוח כיצד הוא יכול לסלק אותם או את גורמיהם מחייו. לעיתים מסוגל האדם לעשות זאת בכוחות עצמו ולפעמים תוך התייעצות עם בני משפחתו, חברים קרובים או ידידים ותיקים.

בהקשר זה יש חשיבות מכרעת לקיומה של מערכת יחסים הדוקה, חמה ותומכת עם המשפחה הקרובה. לאחרונה מתרבים אלה הגורסים שאם חל שיבוש ביחסים הפנים משפחתיים או שאינם קרובים די הצורך, חייבת היוזמה לתיקונם לבוא דווקא מצד הדור המבוגר. עלבונות או הסתגרויות ממילא לא יועילו ומי שישלם בסופו של דבר את "המחיר" יהיו דווקא המבוגרים יותר במשפחה.

גם המסגרת החברתית חשובה מאד, ועלינו להשקיע מאמצים רבים ככל שיידרש כדי להשתייך למערכת אנושית הקרובה ללבנו, אם בגלל הרכבה החברתי ואם בגלל הנושאים הממלאים את סדר יומה. זאת נוכל להשיג באמצעות תחביב כלשהו המחייב מסגרת בין אישית, או פעילות התנדבותית מתאימה.

פעילות התנדבותית עשויה לפצות אותנו גם בתחום הירידה במעמד ובדימוי העצמי שכן היא נותנת מחדש הרגשה שמישהו עדיין זקוק ליכולת הטמונה בנו, מעריך אותה ומוקיר לנו טובה על נכונותנו להעמידה לרשותו.

סיכום ומסקנה: רעיון הפעילות הרציפה והמתמשכת

בנוסף לתחזוקתן הטובה של המערכות שהזכרנו, יש משקל עצום לשמירה על מתכונת מתמשכת של פעילות רציפה ואינטנסיבית. הבטלה והשעמום הם אויב סמוי האורב בפתחו של האדם המבוגר, ומסוגל להביאו לתהומות מסוכנים של ייאוש, דיכאון, אבדן שמחת החיים ואפילו תאוות החיים.

לפיכך, גם בחיים המאוחרים יש טעם בהצבת יעדים, בניהול סדר יום מוקפד, בקביעת עדיפויות, בתכנון לטווח ארוך, וביצירת מוקדים רבים של אופטימיות ומוטיבציה. לכאורה נראים דברי אלה כלקוחים מאיזה שהיא אוטופיה. למעשה הם מקפלים בתוכם מתכון מוכח לחיי איכות המנצלים כל גרגיר שעדיין מצוי בשעוני החול של חיינו המאוחרים.
ידידות לנהוג כישורי חשיבה להיות מודעים חומר למכור מוצרים יקרים ידע דכדוך דאגות פיתוח חשיבה למה המוצר יקר גורמים דאגות התמודדות להתמודד
דחיינות כרונית, למה לעשות היום את מה שאפשר לדחות למחר? איך להרגיש חופשי לא לדחות דברים? איך להרגיש בנוח לא לדחות דברים? עצלנות כרונית, לא אוהב לעשות דברים שלא בא לי לעשות, רגיל לדחות כל דבר, למה אני דוחה דברים?
דחיינות כרונית, למה לעשות היום את מה שאפשר לדחות למחר? איך להרגיש חופשי לא לדחות דברים? איך להרגיש בנוח לא לדחות דברים? עצלנות כרונית, לא אוהב לעשות דברים שלא בא לי לעשות, רגיל לדחות כל דבר, למה אני דוחה דברים?
... עושים מתוך בחירה ופעולות שהם עושים מתוך חובה. לדוגמה, ללמוד למבחן נתפס כדבר שאדם חייב לעשות כדי לקבל ציון טוב, לעומת צפייה בטלוויזיה שנחשבת כדבר שהוא בוחר לעשות כי הוא נהנה ממנה. בגלל התחושה הזאת, האדם יעדיף לצפות בטלוויזיה ולא ללמוד למבחן, ... הוא חווה זאת כחובה. הוא מרגיש שהמבחן נכפה עליו, שאין לו ברירה, ושאם הוא היה יכול, הוא היה בוחר להימנע מכך. לעומת זאת, צפייה בטלוויזיה נתפסת כפעילות פנאי, כדבר שהוא עושה מתוך בחירה, ולכן האדם יעדיף תמיד פעילות שהוא מאמין שהיא נעשית מתוך בחירה ... שאליעד מציע היא להבין שגם הפעילויות שהאדם חושב שהוא בוחר בהן - הוא בעצם חייב לעשות אותן. גם הפעולות שנחשבות כבידור, כמו צפייה בטלוויזיה, הן פעולות שהאדם חייב לעשות כדי להימנע מתחושה רעה של שעמום או ריקנות. כך האדם מבין שאין הבדל אמיתי בין הפעולות ...
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
... שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך? המטרה הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, גם אם הוא מציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה, מביא את האדם להכרה שאין הבדל בין יש לאין. התהליך הרוחני כולל לא רק התבוננות פנימית אלא גם את היכולת לנתח כל חוויה ... שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך? המטרה הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, בין אם מדובר במציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה או ההתמודדות עם חוויות נפרדות, יביא אותך להכרה שאין הבדל בין יש לאין. התהליך כולל לא רק את ההתבוננות הפנימית, אלא גם את ...
איך להוציא את בת המלך? איך לחזק את עוצמת הרצון? מעשה מאבדת בת המלך, איך לרצות יותר? האם אני באמת רוצה משהו? כמה אני באמת רוצה משהו? אושר חליפי, אושר חיצוני במקום אושר פנימי, אהבה חיצונית במקום אהבה פנימית, להשיג שלמות
איך להוציא את בת המלך? איך לחזק את עוצמת הרצון? מעשה מאבדת בת המלך, איך לרצות יותר? האם אני באמת רוצה משהו? כמה אני באמת רוצה משהו? אושר חליפי, אושר חיצוני במקום אושר פנימי, אהבה חיצונית במקום אהבה פנימית, להשיג שלמות
... אותנו לבחון האם אנו באמת רוצים את מטרותינו או שמא אנחנו מחפשים תחליפים. אליעד מסביר כי אנשים רבים פונים אל הסחות דעת, כמו צפייה בטלוויזיה או יציאה לבילויים, כאשר הם נתקלים בקשיים בדרך להשגת מטרת חיים כלשהי. ... זה מתקשר לחיים שלנו? אנשים רבים רוצים להשיג מטרות אך אינם מצליחים בכך. כאשר הם נתקלים בקשיים, הם פונים להסחות דעת שונות כמו צפייה בטלוויזיה, בילויים, או אפילו תלות רגשית באחרים במקום להמשיך ולהתמקד במטרה שלהם. ...
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות
... עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מדגיש שהפיתוח של השכל הוא תהליך שמצריך פעילויות שמאתגרות את המחשבה בצורה משמעותית. הוא טוען כי פעילויות כמו לימוד שפות חדשות או צפייה בטלוויזיה אינן מאמצות את השכל בצורה נדרשת. במקום זאת, יש צורך בפעילויות אינטליגנטיות שמאתגרות את השכל, כמו משחקי חשיבה. דוגמאות ... את השכל. אליעד מסביר שמדובר בשריר שצריך לאמן, ובעצם כל אדם יכול לפתח אותו כדי להקל על עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מציין שפעילויות כמו לימוד שפות חדשות או צפייה בטלוויזיה לא תורמות לפיתוח השכל, כי הן אינן מאמצות אותו בצורה משמעותית. במקום זאת, יש צורך בפעילויות שמאתגרות את השכל, כמו ...
מהי "פקודה פנימית" וכיצד היא מנהלת אותנו? מה ההבדל בין "רצון" ל"תחושת חובה"? איך נוצרת תחושת הניתוק הרגשי? כיצד להבחין אם הבחירה שלנו אותנטית או כפויה? מהי המשמעות של "להיות אני" בצורה אותנטית? למה אנשים מפחדים לחזור לחיים? איך תלות רגשית משפיעה על תחושת החיים? האם יש דרך למדוד את הבחירה האמיתית שלנו? למה אני מרגיש מנותק מהמציאות? איך להשתחרר מתחושת חובה? איך מרגיש אדם "מת רגשית" לעומת אדם שבאמת חי?
... הדרך המעשית לחזור להנאה ולחיים? אליעד מציע להתחיל מפעולות פשוטות כמו צפייה בטלוויזיה, ולשאול האם אני נהנה מזה באמת?. אם לא, צריך לשאול למה, ולבדוק האם זו תוצאה של ... לסקרנות. דוגמה טובה לכך היא אדם שלא מסוגל פשוט ליהנות מפעולה פשוטה כמו צפייה בטלוויזיה . אם אדם לא מצליח ליהנות מפעולות בסיסיות, זה סימן שהוא נמצא במצב של ניתוק רגשי ...
האם אתה רוצה להיות מאושר? למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? מה אתה רוצה? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש רק טוב? האם אפשר לא להרגיש רע?
האם אתה רוצה להיות מאושר? למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? מה אתה רוצה? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש רק טוב? האם אפשר לא להרגיש רע?
... משהו? אליעד משתמש בדוגמה של אדם שמחליט כי הוא עושה רק את מה שנדרש להישרדותו - אוכל, שותה, ישן, אך לא עושה שום דבר אחר. במהרה הוא ימצא את עצמו עושה דברים אחרים כמו גלישה בפייסבוק, שימוש בטלפון, צפייה בטלוויזיה או כל דבר אחר שלא באמת חיוני להישרדות הפיזית. הוא מסביר כי אפילו אם האדם מחליט שלא לעשות כלום, יתחילו אצלו דחפים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על צפייה בטלוויזיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: צפייה בטלוויזיה, מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צפייה בטלוויזיה, איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, מאמן אישי מומלץ, מומלץ בתחום צפייה בטלוויזיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1777 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 07:22:25 - wesi4