ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרקינסון ✔אינטליגנציה - מבוא ✔אינטֶליגנציה (בעברית: מִשׂכַּל) היא מכלול הכישורים שבאמצעותם ניתן לפתור בעיות... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אינטליגנציה - מבוא
אינטֶליגנציה (בעברית: מִשׂכַּל) היא מכלול הכישורים שבאמצעותם ניתן לפתור בעיות הדורשות חשיבה בצורה יעילה.

מקור המילה אִינְטֶלִיגֶנְצְיָה במילה הלטינית intelligere, שמשמעה "לבחור", "להחליט", "להבחין". בהתאם לכך, אינטליגנציה מוגדרת גם כיכולת להבין דבר מתוך דבר וכן כיכולת להבחין בין דבר לדבר.

האינטליגנציה אינה ייחודית לאדם. קיימת גם אינטליגנציה בבעלי חיים ואינטליגנציה מלאכותית הנוצרת בקרב מכונות.

תוכן עניינים:

1 התפלגות באוכלוסייה

2 התפתחות האינטליגנציה

3 חשיבות ותרומה לתפקוד

4 פגיעה באינטליגנציה

5 מדידה והערכה

5.1 מנת משכל - IQ

5.2 מבחני בינה סימון

5.3 מבחני וקסלר

6 מחקר ותאוריה

6.1 תאוריות על אינטליגנציה

6.1.1 תיאורית ה - g

6.1.2 התאוריה הטריארכלית

6.1.3 אינטליגנציה נוזלית וגבישית

6.1.4 תאוריית האינטליגנציות המרובות

6.2 מחקרים על השפעת האינטליגנציה

6.3 מחלוקות בחקר האינטליגנציה

6.3.1 הספר עקומת הפעמון ומבקריו

6.3.2 אפקט פלין

6.3.3 אינטליגנציה בחיי המעשה

התפלגות באוכלוסייה:

האינטליגנציה מאופיינת בהתפלגות נורמלית, כך שלרוב האנשים יש אינטליגנציה ממוצעת ורק לאחוז קטן יחסית יש אינטליגנציה חריגה. לקות שכלית היא מצב המאופיין באינטליגנציה נמוכה במיוחד, לצד זאת מחוננות מאופיינת באינטליגנציה גבוהה מאוד.

הבדלים בין אישיים באינטליגנציה נובעים הן מתורשה והן מהשפעות סביבתיות. יש הערכות שהשפעת התורשה היא 40% - 70%, ושהבדלים תורשתיים אלו נובעים מהבדלים פיזיולוגיים - נויורולוגיים במערכת העצבים. מחקרים בקרב תאומים זהים שגודלו בנפרד מראים על התאמה גבוהה מאוד באינטליגנציה (מתאם 0.72 בממוצע). בקרב תאומים זהים שגודלו יחד המתאם אף גבוה יותר (0.9), ויש הטוענים שהוא כמעט ואינו שונה מהנתונים המתקבלים עבור אדם אחד המבצע את אותו המבחן פעמיים. מחקרים מראים שחלקו של המרכיב התורשתי באינטליגנציה עולה עם הגיל - נראה שהשפעת הסביבה על האינטליגנציה בגיל הילדות גבוהה יותר מאשר השפעתה בבגרות.

התפתחות האינטליגנציה:

התפתחות קוגניטיבית

מידת ההצלחה במבחני אינטליגנציה עולה עד תחילת שנות העשרים לחיים בקצב מהיר. בעבר חשבו שבתקופת גיל זו מגיעה מנת המשכל לשיא, אולם כיום מקובל להניח שהעלייה באינטֶליגנציה הגבישית אינה נעצרת וממשיכה בקצב מתון עד גיל העמידה.

חשיבות ותרומה לתפקוד:

האינטליגנציה היא המנבא הטוב ביותר להישגים אקדמיים.

מנת משכל גבוהה אינה תנאי הכרחי ליצירתיות. עם זאת אינטליגנציה יכולה להקנות יתרון בתחום היצירתיות לליקוי אשר בדרך כלל מקושר לפתולוגיה. למשל, מנת משכל גבוהה יכולה לשמש כגורם ממתן ומועיל עבור הנמכה בעכבה סמויה ובכך לשנות את הביטוי שלה מפגיעה בקשב להגברת היכולת היצירתית.

פגיעה באינטליגנציה:

ישנם מספר גורמים היכולים להוביל לפגיעה באינטליגנציה.

הפרעה נוירו - התפתחותית חמורה במיוחד עלולה להוביל לפגיעה באינטליגנציה.

בגיל מבוגר (75 ומעלה) מתחילה ירידה ניכרת ביכולות הקוגניטיביות, אך מידתה המדויקת שונה מאדם לאדם. כיום נהוג לראות בירידה זו השפעה של מחלות נוירולוגיות וניווניות (כגון מחלת אלצהיימר ומחלת פרקינסון), גם אם המחלה עדיין לא אובחנה אצל האדם. מחלות הגורמות לשיטיון (דמנציה) מובילות לפגיעה באינטליגנציה.

פגיעה באינטליגנציה יכולה להיגרם גם מטראומה גופנית כמו פגיעת ראש.

מדידה והערכה:

האינטליגנציה ניתנת למדידה והערכה. מבחני האינטליגנציה מחולקים לכמה קטגוריות: כמותיים, מילוליים, מרחביים, מעשיים ועוד.

כיום קיימות שיטות מדידה פורמאליות של אינטליגנציה, כלומר, דרכים לתת אמת מידה כמותית ליכולתו השכלית של האדם לפתירת בעיות, בלא התייחסות למכלול אישיותו וערכיו.

מנת משכל - IQ:

תוצאות מבחני IQ של האוכלוסייה המראות את "עקומת הפעמון"

מנת משכל היא הערך המקובל לביטוי רמת האינטליגנציה של האדם. מנת המשכל באוכלוסייה מתפלגת נורמלית, כשהממוצע (שהינו גם החציון) מוגדר כ - 100 ועל בסיס הגדרה זו סטיית התקן היא 15 (ויש האומרים 16).

נמצא מתאם, אם כי לא גבוה, בין מהירות ההולכה החשמלית לבין האינטליגנציה. מתאמים נוספים, לא גבוהים, נמצאו בין היחס מוח - גוף לבין מנת המשכל. גם הפעילות המטבולית במוח נמצאה קשורה לאינטליגנציה במידת מה.

בעבר נטען כי אין אפיון מיוחד וחד משמעי שיבדיל מוחם של גאונים מפורסמים ממוחם של אחרים. ואילו דניס גרליק (Garlick, 2002) טוען כי במוחו של אלברט איינשטיין נמצאה רמה גבוהה בהרבה של קישורים בין נוירונים, לעומת מספר הקישורים (הגבוה מאוד) במוחו של אדם רגיל. טענתו מחוזקת על ידי ממצאים כי אצל סובלים מפיגור ישנה התפתחות מאוחרת ומוגבלת של קשרים בין נוירונליים במוח.

מבחני בינה סימון:

על פי מבחני בינה סימון והפיתוח של שטרן - מנת המשכל מציינת את היחס שבין גילו השכלי של הילד (רמת ביצועו במבחן) לבין גילו הכרונולוגי. הנוסחה לחישוב אינטליגנציה תהא כלהלן:

מנת משכל = גיל שכלי / גיל כרונולוגי * 100

מבחני וקסלר:

מבחני וקסלר מפרידים בין טווחי גילאים שונים. על כן נעשה שימוש במבחן וקסלר לילדים, מבחן וקסלר לילדי גן, או מבחן וקסלר למבוגרים, בהתאם לגיל הנבדק.

על פי מבחני וקסלר, אינטליגנציה היא היכולת של היחיד לפעול בתכליתיות, לחשוב בהיגיון ולהתמודד ביעילות עם הסביבה. על כן, לפי מבחנים אלו, הכושר השכלי מורכב מכישורים ספציפיים בלתי תלויים זה בזה (גורם ה - S). לדוגמה, היכולת המילולית (S1) אינה תלויה ביכולת הביצועית (S2) ועל כן ניתנים למבחן כמה ציונים נפרדים:

ציון נפרד לכל אחד מהכשרים השכליים שבודקים תת - המבחנים.

הציון לרמת המשכל בתחום המילולי.

הציון לרמת המשכל בתחום הביצועי.

הציון לרמת המשכל הכללית.

מחקר ותאוריה:

תחילת חקר האינטליגנציה בפעילותם של הפסיכולוג הצרפתי אלפרד בינה, ואחריו הפסיכולוג האמריקאי דייויד וכסלר. קדם להם כבר בסוף המאה ה - 19 אחיינו של צ'ארלס דרווין, פרנסיס גלטון, שהדגיש, ללא הצדקה, היבטים גופניים פיזיים והקשר בינם לבין מנת המשכל, אך אף על פי כן תרם לתחילת דרכו של המחקר.

חקר האינטליגנציה נערך לרוב בקרב בני אדם, אך סימנים לאינטליגנציה ניצפו גם בקרב בעלי חיים וצמחים.

תאוריות על אינטליגנציה:

התאוריות הפסיכולוגיות על אינטליגנציה מתחלקות לשלוש משפחות:

תאוריות מבניות: תיאורית ה - g של ספירמן, גורמים קבוצתיים של תורנסטון וגורמים קבוצתיים של קאטל והורן

תאוריות תהליכיות: תאוריות על הבסיס המוחי של דנקאן, תאוריות קוגניטיביות של אקרמן, השפעת תורשה מול סביבה של דיקנס ופלין

תאוריות חדשות: תיאורית האינטליגנציות מרובות של גארדנר, תיאורית האינטליגנציה וההתפתחות של אנדרסון והתאוריה הטריארכית של סטרנברג

הגישה ההתפתחותית, המבוססת על תורתו של ז'אן פיאז'ה עוסקת בצורות החשיבה המאפיינות גילאים שונים

הגישה הקוגניטיבית עוסקת בתהליכי החשיבה

גישת הפסיכומטריקה המתבססת על מבחני אינטליגנציה וניתוחם

אינטליגנציה רגשית וחברתית (גולמן) המתבססת על חקר המוח, ומדגישה את חשיבות גורמים אלו בהתמודדות עם אתגרי הסביבה

משאבי התודעה (קוסטה): אינטליגנציה היא סדרה של נטיות חשיבה שאדם יכול לבחור באילו מהן להשתמש בסיטואציה נתונה ואיך לפעול בה על הצד הטוב ביותר

תיאורית ה - g:

גורם g

בתחילתם של מבחני האינטליגנציה נמצא שהציונים בכל הסוגים נמצאים במתאם חיובי אלה עם אלה. למעשה, ישנו קשר חיובי בין כל שני מבחני יכולת מנטלית שאדם מבצע, כולל מבחני מהירות פשוטים. תופעה זו מכונה בשם קשר חיובי רב פנים. צ'ארלס ספירמן טבע את המונח "גורם g" כדי להסביר תופעה זו, ולפיו ישנו גורם קוגניטיבי אחד (אם כי לא יחיד) העומד בבסיסם של תהליכי פתרון בעיות רבים.

התאוריה הטריארכלית:

רוברט סטרנברג מאוניברסיטת ייל הוא אחד ממבקריה המרכזיים של התפיסה הפסיכומטרית. לטענתו, מבחנים פסיכומטריים מתמקדים במדידה היכולת האנליטית בלבד ולא מתייחסים ליכולת יצירתית ומעשית, וגם תחום זה אינו נמדד כהלכה.

רוברט סטרנברג מטעים שלושה מרכיבי אינטליגנציה: המסוגלויות הקוגניטיביות הבסיסיות (זיכרון, עיבוד, שליפת מידע וכדומה), ניסיון ולימוד הקשר תרבותי. לטענתו העובדה שהממסד האקדמי מסתמך על מבחנים פסיכומטריים כממיינים, יוצרת עיוות כפול: ברמה האישית היא יוצרת העדפה לבעלי יכולות ספציפיות ומקפחת בעלי יכולות אחרות לא פחות חשובות, וברמה החברתית - כלכלית, מביאה לאי מיצוי פוטנציאל הצמיחה, היות שנוצר חסם כניסה לפוזיציות משפיעות בעולם הכלכלה, בפני אנשים יצירתיים ומעשיים.

אינטליגנציה נוזלית וגבישית:

התאוריה הדו גורמית לאינטליגנציה

ריימונד קאטל מבחין בין שני סוגים של אינטליגנציה:

אינטליגנציה נוזלית - הינה היכולת לפתור בעיות, להתמודד עם מצבים חדשים ומשתנים. המתאם בין סוג זה לבין הגורם הכללי g הינו גבוה מאוד. סוג זה של אינטליגנציה מפסיק להתפתח בסביבות גיל 18, ולא נמצאה תמיכה מחקרית עד כה לכך שהוא מושפע מגירויים סביבתיים.

אינטליגנציה גבישית - שהינה הצטברות של ידע ומיומנויות. רכיב זה של האינטליגנציה מושפע מאוד מהסביבה וממשיך להתפתח כל ימי חיינו.

ברוב המקרים שני סוגי האינטליגנציה באים יחדיו.

תאוריית האינטליגנציות המרובות:

הפסיכולוג הווארד גרדנר טען שהתייחסות לאינטליגציה כולה כמכלול אחד חסרה מרכיבים בלתי מדידים כמותית ופיתח את גישת האינטליגנציות מרובות. על פי גישה זו קיימים מספר מדדים מורחב המורכבים מאינטליגנציה לשונית, לוגית - מתמטית, מרחבית, גופנית - תנועתית, מוזיקלית, תוך - אישית, בין אישית ונטורליסטית.

טענתו של גרדנר יסודה בכך שלמרות שקיימים מתאמים חיוביים בין כל סוגי מבחני האינטליגנציה, חלקם נמוכים במידה המצדיקה אבחנה ברורה ביניהם. בתחום החינוך אומצה גישה זו, אך בפסיכולוגיה ובפסיכומטריקה ההתייחסות אליה פחותה, בטיעון שהתאוריה של גרדנר חסרת ביסוס מחקרי. עם זאת התאוריה באה להדגיש את משקלם של הגורמים הבעייתים למדידה אמפירית אף שהם גורמים מהותיים ואינטגרליים באינטליגנציה האנושית.

מחקרים על השפעת האינטליגנציה:

נמצא מתאם בין תכונות אישיות והצלחה בחיים לבין אינטליגנציה. כמו כן, פשיעה נפוצה הרבה יותר אצל בעלי אינטליגנציה נמוכה ואילו תוחלת החיים ושביעות רצון מנישואין, גבוהים יותר אצל בעלי אינטליגנציה גבוהה. קיים מתאם בינוני בין הערכת מעביד לבין רמת האינטליגנציה, קיים מתאם גבוה מאוד בין יוקרתו של מקצוע לבין ממוצע האינטליגנציה של העוסקים בו.

לפי 39 מחקרים אשר נערכו בין השנים 1927 ו - 2002, וכן במחקר שנערך ב - 1998 על ידי מדענים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ואוניברסיטת מדינת קליפורניה, נמצא יחס הפוך בין רמת האינטליגנציה וההשכלה לבין מידת האמונה הדתית. בספרו יש אלוהים? (2006) מסיק ריצ'רד דוקינס: "ככל שעולה רמת האינטליגנציה וההשכלה, כך קטן הסיכוי שהאדם יהיה דתי או יחזיק באמונות מכל סוג".

נראה שהשפעתה החיובית של אינטליגנציה נעצרת בסף מסוים, וגאונים מופלגים ידועים דווקא באישיותם המעורערת ובהפרעות נפשיות. דוגמה טראגית לחוסר ניצול של כשרון נותנת דמותו של ילד הפלא ויליאם ג'יימס סידיס.

מחלוקות בחקר האינטליגנציה:

הספר עקומת הפעמון ומבקריו:

הספר "עקומת הפעמון" מאת הרנסטיין ומארי, חולל שערורייה כשטען שאי הצלחתם של שחורים במבחני האינטליגנציה וה - SAT (המקביל האמריקאי לפסיכומטרי הישראלי) מקורה בסיבות גנטיות. טענה זו נתמכת במחקרים שמצאו כי ילדים שחורים שאומצו במשפחות לבנות היו בעלי סיכויים גבוהים יותר להתקדם ולהצליח, אך שיעור האינטליגנציה שלהם בבגרותם לא היה שונה במידה משמעותית מהממוצע אצל השחורים באמריקה.

עם זאת, החוקרים הציגו בספרם גם נתונים שאינם מתיישבים עם טיעונם על כך שהשפעת הסביבה הינה נמוכה מאוד. תרומתו הנוספת של הספר היא בסקירה המצוינת על התגבשות מבחני האינטליגנציה תוך הצגת המניעים לחקר זה הנעוצים בעבודתו של דרווין על התפתחות המינים.

מסקנות "עקומת הפעמון" שנויות במחלוקת חריפה, אך גם רוב קהילת הפסיכולוגים שאינה מקבלת אותן במלואן מודה שלעת עתה לא נמצאה דרך להעלאה קבועה ומשמעותית של ה - IQ על ידי התערבות סביבתית, גם אצל אלו שהשתתפו בתוכניות התערבות לשיפור האינטליגנציה מגיל ינקות.

אפקט פלין:

מחקריו של ג'יימס פלין מראים כי האינטליגנציה הפכפכה הרבה יותר משנדמה, תופעה שכונתה "אפקט פלין". פלין הציג עדויות כי ההישגים במבחני IQ בתחילת המאה היו נמוכים בממוצע ב - 20 נקודות לעומת ההישגים הממוצעים כיום. תופעה זו ידועה כיום בשם "אפקט פלין". ישנם הסברים רבים ומגוונים למקורו של האפקט. יש חוקרים המסיקים מכך ששיפורים גדולים בחינוך ובתזונה עשויים להשפיע על מדדי אינטֶליגנציה, בעוד אחרים מציינים את הטלוויזיה ומשחקי המחשב כמפתחים יכולות מרחביות - ויזואליות שהובילו להעלאת הציונים.

עם זאת ההסבר המקובל ביותר הינו המיומנות של הנבחנים בביצוע מבחנים. בתחילת המאה העשרים מבחנים לא היו נפוצים ואנשים לא היו כה מתורגלים בביצועם, לעומת המצב כיום. בניגוד לפרשנים אחרים של ממצאיו, פלין עצמו אינו טוען כי בני האדם כיום חכמים מבני האדם שחיו לפני כמאה שנה.

אינטליגנציה בחיי המעשה:

יש הטוענים שקיים רובד של אינטליגנציה "מעשית" בעל השפעה מהותית על ההצלחה בחיים, אך כזה שאינו נמדד במבחני אינטליגנציה. למשל, בקרב מהמרים על סוסים התברר שאלו המצליחים יותר היו בעלי יכולות לבצע הערכות מתוחכמות ביותר, אך כישרון זה היה מוגבל לתחום הימורי הסוסים בלבד ולא השתקף במבחני אינטליגנציה.
בעל חיים טבע איך לפתח יכולת חשיבה פרקינסון מיומנויות לטפל במחלת נפש להיות יותר חכם הצלחה במבחנים מנת משכל להיות סלב תקשורת בין אישית אינטלגנציה אינטליגנציה אינטליגנציות
פחד להרגיש טוב, פחד להרגיש רע, פחד להיפגע, פחד להתמכר, פחד להתאהב, פחד להתאכזב, פחד מכישלון, 2 תנאים להרגיש טוב, איך המוח מרגיש טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? פחד להיכשל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך להיות מאושר? טוב ורע
פחד להרגיש טוב, פחד להרגיש רע, פחד להיפגע, פחד להתמכר, פחד להתאהב, פחד להתאכזב, פחד מכישלון, 2 תנאים להרגיש טוב, איך המוח מרגיש טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? פחד להיכשל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך להיות מאושר? טוב ורע
...פחד להתמכר, פחד להתאהב, פחד להתאכזב, פחד מכישלון, 2 תנאים להרגיש טוב, איך המוח מרגיש טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? פחד להיכשל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך להיות מאושר? טוב ורע מה הקשר בין פחד להרגיש טוב לפחד להרגיש רע? אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה האם אפשר להתמודד עם הפחד להרגיש טוב, כאשר יש גם פחד להרגיש רע. הוא מסביר שמי שחושש להרגיש טוב בעצם מפחד מכך שהוא יוכל להרגיש רע לאחר מכן. לדוגמה, אדם שיתאהב עשוי לחשוש מכך שיפגע, אדם שהתמכר למשהו עלול לפחד מהסבל שיבוא לאחר ההתמכרות. אליעד מציע...
איך לסמוך על עצמך? איך לסמוך על הלב? למה אני לא סומך על עצמי? למה אני לא בטוח בעצמי? למה אני לא שלם עם ההחלטה שלי? איך להיות שלם עם החלטה? לשאול שאלה כנה, אינטרסים בחיפוש האמת, לחפש את האמת בלי אינטרס, העדפת תשובה, שוחד עצמי
איך לסמוך על עצמך? איך לסמוך על הלב? למה אני לא סומך על עצמי? למה אני לא בטוח בעצמי? למה אני לא שלם עם ההחלטה שלי? איך להיות שלם עם החלטה? לשאול שאלה כנה, אינטרסים בחיפוש האמת, לחפש את האמת בלי אינטרס, העדפת תשובה, שוחד עצמי
...לסמוך על הלב? למה אני לא סומך על עצמי? למה אני לא בטוח בעצמי? למה אני לא שלם עם ההחלטה שלי? איך להיות שלם עם החלטה? לשאול שאלה כנה, אינטרסים בחיפוש האמת, לחפש את האמת בלי אינטרס, העדפת תשובה, שוחד עצמי איך לסמוך על התשובות שהלב שלך נותן לך? אליעד כהן דן בשאלה, איך לסמוך על עצמך ועל התשובות שאתה נותן לעצמך. לעיתים קרובות האדם שואל את עצמו שאלות כמו: האם עלי לעשות משהו או לא לעשות?, האם טוב לי לעשות את זה או לא טוב לי?. המוח של האדם עונה לו, אך הוא לא בטוח אם התשובה שהלב שלו נותן נכונה או לא. השאלה...
שעמום, לא משנה שמשנה, משנה או לא משנה, אחדות שקרית, נפרדות מתוך אחדות
שעמום, לא משנה שמשנה, משנה או לא משנה, אחדות שקרית, נפרדות מתוך אחדות
...לא משנה שמשנה, משנה או לא משנה, אחדות שקרית, נפרדות מתוך אחדות מה גורם לאדם להשתעמם ולחשוב שהכל לא משנה? אליעד מסביר שאנשים רבים חווים תחושת שעמום ומגיעים למסקנה ששום דבר לא משנה, אבל בדרך כלל מדובר באשליה או במנגנון הגנה. לדבריו, אדם אומר לעצמו שהכל לא משנה כי הוא מפחד להתמודד עם המציאות. הוא מנסה להימנע מאכזבות, מכישלון או מכאב, ולכן בוחר בפרספקטיבה שהכל לא משנה. לדוגמה, אדם שמפחד להיכשל במערכת יחסים, בלימודים או בעבודה יגיד לעצמו זה לא משנה, וכך הוא מרגיש מוגן מהכאב שעלול להיגרם לו מהכישלון....
להתחנחן, טעויות בתקשורת בין אישית, חנפנות, האם לתת מתנות? איך לגרום למישהו לתת לך את מה שאתה רוצה? לקנות מישהו בכסף, לקנות מישהו במתנות, כמה מתנות לתת? עודף נחמדות, נחמדות יתר, להחניף, לנסות למצוא חן, התנגדויות מוכר
להתחנחן, טעויות בתקשורת בין אישית, חנפנות, האם לתת מתנות? איך לגרום למישהו לתת לך את מה שאתה רוצה? לקנות מישהו בכסף, לקנות מישהו במתנות, כמה מתנות לתת? עודף נחמדות, נחמדות יתר, להחניף, לנסות למצוא חן, התנגדויות מוכר
...האם לתת מתנות? איך לגרום למישהו לתת לך את מה שאתה רוצה? לקנות מישהו בכסף, לקנות מישהו במתנות, כמה מתנות לתת? עודף נחמדות, נחמדות יתר, להחניף, לנסות למצוא חן, התנגדויות מוכר למה אנשים מתנגדים כשמציעים להם כסף בתמורה למשהו שהם רצו לתת? אליעד כהן מסביר לעומק מצב שבו אדם מעוניין לקבל משהו מאדם אחר, ומציע לו כסף תמורתו. על פניו, נראה שההצעה ההגיונית ביותר היא פשוט לשאול כמה כסף אתה רוצה שאשלם לך?, אבל למעשה, הצעה כזו יכולה דווקא לפגוע ברצון של הצד השני לתת את הדבר המבוקש. אליעד מתאר מצב שבו אדם באמת...
לבכות מכל דבר, רגישות יתר ובכי, למה אני בוכה מכל דבר? איך לא לבכות מכל דבר? למה אנשים בוכים בהלוויה? סף רגישות נמוך, למה אני בוכה הרבה? למה אני לא מצליח להפסיק לבכות? איך לעצור בכי? למה אני לא מצליחה להפסיק לבכות בלי סיבה?
לבכות מכל דבר, רגישות יתר ובכי, למה אני בוכה מכל דבר? איך לא לבכות מכל דבר? למה אנשים בוכים בהלוויה? סף רגישות נמוך, למה אני בוכה הרבה? למה אני לא מצליח להפסיק לבכות? איך לעצור בכי? למה אני לא מצליחה להפסיק לבכות בלי סיבה?
...דבר? איך לא לבכות מכל דבר? למה אנשים בוכים בהלוויה? סף רגישות נמוך, למה אני בוכה הרבה? למה אני לא מצליח להפסיק לבכות? איך לעצור בכי? למה אני לא מצליחה להפסיק לבכות בלי סיבה? למה אנשים בוכים בהלוויה? כאשר אדם נפטר או מתרחש אסון כלשהו, התגובה הנפוצה של אנשים רבים היא בכי. לכאורה, אנשים בוכים בגלל האובדן או המקרה הטראגי עצמו. אם מישהו מת, מיד התגובה היא בכי, וכך גם כששומעים על אסון או טרגדיה כלשהי. אך האמת המורכבת שאליעד כהן מסביר היא שהבכי, ברוב המקרים, אינו קשור אך ורק לסיטואציה המיידית. אנשים אמ...
רע / כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם?
...הכאבים שיש בעולם? ובו יתבאר, כי האדם יכול בפחות מרגע אחד לבטל מעצמו את כל תחושת הרע, על ידי זה שהוא ירכז את כל המחשבה שלו, לחשוב על המהות של כל הדברים כולם, ששם אין שום רע כלל. כגון לדוגמה, אדם שסובל מכאבים ומרגיש מכך רע, שאם הוא ירצה, הוא יכול בפחות מרגע אחד, לבטל מעצמו את כל תחושת הרע שיש לו מהכאבים שלו. עד כדי כך, שהאדם יכול לבטל גם את הכאבים עצמם, אם הוא רק ירצה בכך. ואיך? על ידי התבוננות על מהות הכאבים עצמם. זא, שכאשר יש לאדם כאבים והאדם מרגיש מהם רע, אם האדם יבחר לשאול את עצמו, למה אני לא...
חיים בתוך חלום, מציאות מדומה וירטואלית, חלום או מציאות, לישון או להיות ער, לעבוד תוך כדי שינה, אוהבים לישון, חלומות
חיים בתוך חלום, מציאות מדומה וירטואלית, חלום או מציאות, לישון או להיות ער, לעבוד תוך כדי שינה, אוהבים לישון, חלומות
...חלום או מציאות, לישון או להיות ער, לעבוד תוך כדי שינה, אוהבים לישון, חלומות מהי ההבדל בין מציאות לבין חלום? ההרצאה עוסקת בנושאים כמו חיים בתוך חלום, מציאות מדומה וירטואלית, וכיצד ניתן להתייחס למצב של שינה כאילו הוא חלק מהמציאות. אליעד כהן מציע כי כאשר אדם נמצא בשינה, הוא לא בהכרח נמצא במצב של העדר מציאות, אלא במצב של מציאות שהיא שונה במהותה מהמציאות בה הוא נמצא כשער. השינה והחלום הם לא בהכרח מצבים נפרדים אלא למעשה שזורים בתוך חוויות התודעה של האדם. מהו מצב של שינה לפי אליעד כהן? במהלך ההרצאה, אליעד...
כסף בקלות, למה קשה לעשות כסף בקלות? למה קשה להתעשר מהר? למה קשה להתעשר בקלות? למה קשה להיות עשיר בקלות? היצע וביקוש, חוקי הכסף, איך לעשות כסף בקלות? איך להתעשר מהר? איך עושים כסף בקלות? למה קשה להיות עשיר? עבודה קשה
כסף בקלות, למה קשה לעשות כסף בקלות? למה קשה להתעשר מהר? למה קשה להתעשר בקלות? למה קשה להיות עשיר בקלות? היצע וביקוש, חוקי הכסף, איך לעשות כסף בקלות? איך להתעשר מהר? איך עושים כסף בקלות? למה קשה להיות עשיר? עבודה קשה
...קשה לעשות כסף בקלות? למה קשה להתעשר מהר? למה קשה להתעשר בקלות? למה קשה להיות עשיר בקלות? היצע וביקוש, חוקי הכסף, איך לעשות כסף בקלות? איך להתעשר מהר? איך עושים כסף בקלות? למה קשה להיות עשיר? עבודה קשה למה קשה להרוויח כסף בקלות? אנשים רבים מחפשים כל הזמן דרכים כיצד להרוויח כסף בקלות ולהתעשר במהירות, אך למרות הרצון החזק, בפועל המשימה מתגלה כמורכבת מאוד. אליעד כהן מסביר באופן מעמיק וברור את הסיבות האמיתיות והפרקטיות מדוע קשה מאוד להרוויח כסף בקלות ומהר. מהי המשמעות האמיתית של להרוויח כסף בקלות? כשמדברים...
יציבות רגשית בביטחון עצמי, איך להשיג ביטחון עצמי יציב? למה אין לי ביטחון עצמי? למה אני חסר ביטחון עצמי? שינויים בביטחון העצמי, למה נעלמת תחושת הביטחון העצמי? איך נוצר הביטחון העצמי? איך להשיג ביטחון עצמי קבוע?
יציבות רגשית בביטחון עצמי, איך להשיג ביטחון עצמי יציב? למה אין לי ביטחון עצמי? למה אני חסר ביטחון עצמי? שינויים בביטחון העצמי, למה נעלמת תחושת הביטחון העצמי? איך נוצר הביטחון העצמי? איך להשיג ביטחון עצמי קבוע?
...איך להשיג ביטחון עצמי יציב? למה אין לי ביטחון עצמי? למה אני חסר ביטחון עצמי? שינויים בביטחון העצמי, למה נעלמת תחושת הביטחון העצמי? איך נוצר הביטחון העצמי? איך להשיג ביטחון עצמי קבוע? למה הביטחון העצמי לפעמים מופיע ולפעמים נעלם? השאלה הראשונה שאליעד כהן מעלה היא מדוע לעיתים האדם חש ביטחון עצמי ולעיתים הוא מרגיש חסר ביטחון, אפילו באותן סיטואציות. אליעד מסביר שהגורם לכך עשוי להיות תלוי נסיבות חיצוניות או סיבות פנימיות עמוקות יותר. הוא נותן דוגמה פרקטית: אם יש לאדם כסף בכיס, יש לו ביטחון עצמי לגשת ולקנות...
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?
...והפחדים? מהי הסיבה האמיתית לכל הפחדים והחרדות בעולם? כל אדם מתמודד עם פחדים וחרדות ברמה כלשהי. למשל, אדם שאינו רוצה לחלות למעשה מפחד להיות חולה, ואדם שנזהר מליפול כשהוא הולך ברחוב למעשה חושש מנפילה. מה שמשתנה בין האנשים הוא רק העוצמה והמינון של הפחד. כאשר הפחד הופך להיות אינטנסיבי במיוחד ואדם נעשה אובססיבי לדבר שמפחיד אותו, זה הופך לחרדה של ממש. אליעד כהן מסביר כי בעולם קיימים סוגים רבים של פחדים וחרדות, אבל השורש האחד והיחיד שלהם הוא התפיסה של האדם לגבי טוב ורע במציאות. החרדה אינה קיימת מעצמה,...
שלח לך אנשים - מהות חטאם של ישראל
...שלח לך אנשים, או רשי לדעתך, אני איני מצווה, אם תרצה שלח. מהות חטאם של ישראל, הייתה בבקשת שלח אנשים. או רבי נתן, שליח הוא בחינת טבע. בני ישראל ביקשו להיכנס לארץ ישראל, ארץ אשר עיני ה אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה. ארץ אשר כל הנהגתה איננה הנהגה טבעית. ארץ ישראל מהות קיומה, עיני ה אלקיך בה, הנהגה אלוקית לא הנהגה טבעית, הנהגה ניסית. בני ישראל ביקשו נשלחה אנשים לפנינו, או רשי כל מקום בתורה, אנשים לשון חשיבות. ביקשו בני לשלוח אנשים, אשר הינם חשובים בעיניהם, ויתורו הארץ, לומר הטובה היא אם רעה? אנשים...
אפשר גם אחרת - שינויים קטנים לאיכות חיים
...עסוקות כל כך? לאן אנחנו רצות? מה אנחנו מנסות להשיג? כולן רוצות לחיות חיים אידיאליים, מושלמים. מה זה אומר? נסו להגדיר לעצמכן מהם חיים אידיאלים עבורכן ותופתעו לגלות שאתן לא רחוקות מהחיים שאתן רוצות בהן, ואולי אתן כבר חיות אותם. נשים שלא מגדירות את האידיאל שלהן או את המטרות שלהן ומצפות להגיע לדבר המושלם נשמעות כך: החיים בזבל, הכל חראגיל, סוחבים, יהיה טוב, בסדר. למה הן נשמעות כך? תשאלו, והתשובה היא: כי הן חושבות שהמקום בו הן נמצאות רחוק מאוד מהאידיאל שלהן. הם לא הגדירו את המטרות שלהם ולכן הן לא רוא
מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? חלק ג'
...חלק ג הגענו לחלק האחרון של המאמר מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? . החלק שבו נבדוק מהן הדרכים שבאמצעותן ניתן לשנות אמונות. אילו פעולות ביכולתנו לעשות על מנת לשנות את האמונה המגבילה שלנו באמונה חיובית שתקדם אותנו למחוז חפצנו? חלק זה מציע כמה רעיונות טובים שהוכיחו את עצמם כעובדים: 6 דרכים עיקריות לשינוי אמונה בדרך אל הצלחה גדולה יותר: איך משנים אמונה בדרך אל הצלחה? 1. הצהרות לאחר שהפכנו להיות מודעים לאמונתו המגבילה והחלטנו לוותר על הרווח שלנו מלהחזיק בה, עלינו להצהיר על אמונה חיובית חדשה, לרשום אותה...
העלאת המוטיבציה - מהי מוטיבציה וכיצד ביכולתנו לשלוט במנגנון המוטיבציה הפנימי שלנו?
...המוטיבציה - מהי מוטיבציה וכיצד ביכולתנו לשלוט במנגנון המוטיבציה הפנימי שלנו? אם נעצור לרגע ונתבונן, נגלה שמוטיבציה היא מושג המתאר את מידת עוצמת הרצון שלנו לביצוע פעולה או להשגת מטרה כלשהי. וביחס למה נקבעת מידת העצמה של הרצון שלנו לפעולה או השגת מטרה? הרצון לביצוע פעולה נקבע ביחס לשיעור ההרגשה הטובה הצפויה שנקבל, ככל שאנחנו חושבים שהשגת מטרה מסוימת תגרום לנו להרגיש טוב יותר, כך מידת הנמרצות שלנו להשיג את המטרה הזו גדלה. ומהי הדרך לשכנע את עצמנו שהשגת מטרה מסוימת תעשה לנו טוב? כדי להבין זאת ניקח לדוגמה...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר? עבר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה שכבר קרה בעבר ולהחזיר את הגלגל אחורה מבחינה מסוימת כדלהלן...
הדרך הרוחנית - העברה אנרגטית - מורה רוחני
...עם מורה רוחני חווייתי חוויה אנרגטית חזקה. נראה לי שמדובר ב - transmission (העברה אנרגטית) שקיבלתי מנוכחותו. מהיכן שאני עומד, אני רואה בבירור שההתעמקות בעניינים האנרגטיים ובעבודה עליהם היא לא יותר מפאזה, שאפשר לעבור בדרך הרוחנית ואפשר שלא. כמו אמונה במושג האלוהים, בקריסטלים, בשחזור גלגולים או כל אמונה אחרת - התקדמות אמיתית היא ההבנה שגם זה טריפ שאתה ממציא, וחי בו וגם סובל בו, עד שתפסיק לדמיין. התעוררות היא לא כשהצאקרה סוף סוף מתפוצצת, אלא כשמתייאשים מעבודת הפרך האנרגטית הדמיונית, שלעולם אינה נגמר...
אומץ להתמודד, איך משיגים את האומץ להתמודד?
...להתמודד, איך משיגים את האומץ להתמודד? כאשר האדם מקבל את עצמו ואת המציאות ללא תנאים, אז קל לו להתמודד עם כל מיני אתגרים כי זה האב של הדרך והאדם יכול להתמודד בדרך באופן הטוב ביותר שלו עם הדברים. וכאשר הוא אוהב את עצמו ללא תנאים ומבין שהוא שולט במצב בכל מצב, ויכול לשנות כל דבר שהוא רוצה, ולהשיג את כל מה שהוא רוצה בחיים, אז הוא לא פוחד מכלום. הוא מרגיש תחושת ביטחון הוא מבין שאין שום כוח שיעמוד בדרכו, והאדם יכול להנחות את עצמו בשיא הכוח למטרה. וכאשר האדם רגוע שהכל בסדר, אז המחשבה מובילה את האדם לסיטואציות...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1
...PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 1 הקדמה ספר זה מתמקד בדרכי ההתערבות, השיקום והחינוך שדרכם יוכל הורה לעזור ולקדם את ילדו בעל עיכוב התפתחותי או שאובחן על הקשת האוטיסטית. הספר אינו מגדיר את האוטיזם או מביא את המחקרים והגישות השונות הגורסות כי מצאו את הגורם לאוטיזם. אנסה לפרוש את דרכי ההתערבות לקידום הילד וכיצד המטפלים, ובעיקר ההורים, יכולים לכוון ולעיתים לשנות את מסלול חייו של הילד על ידי התבוננות עמוקה בילד, לימוד שיטות טיפול שונות, חקר הנושא ולמידה של דרכים שעשויות לעזור...
הפרעת חרדה מוכללת - מבוא
...הפרעת חרדה מוכללת (באנגלית: Generalized Anxiety Disorder, בראשי תיבות: GAD) היא הפרעת חרדה המאופיינת בדאגה רבה, בלתי נשלטת ולרוב בלתי רציונלית, המופיעה באופן בלתי פרופורציונלי בתגובה לאירועים רבים ושונים בחיי היומיום של האדם. חרדה רגילה יכולה להיות תגובה נורמלית וסתגלנית של אנשים לאיום, המכינה את האורגניזם לתגובת הילחם או ברח, עם זאת, אנשים המגיבים בחרדה כמעט על כל אירוע, עשויים להיות מאובחנים כסובלים מהפרעת חרדה מוכללת. על פי מדריך האבחנות הפסיכיאטרי DSM IV TR, הפרעת חרדה מוכללת כוללת חרדה ודאגה...
הטיפול בחרדה מגביר ביטחון בכל תחומי החיים
...בחרדה מגביר ביטחון בכל תחומי החיים רבים מנוהלים על ידי פחדים, חששות סבירים או חרדות שמצמצמות את חופש התנועה, את יכולתם לבטא במלאות ובנינוחות את מי שהם בעולם. כאילו יש בתוכם דמות שאותה הם חווים כאני האמיתי שלהם, שכלוא בתוכם ולא יכול להתקיים בעולם האמיתי. זוהי עובדה מצערת עבורם, שקיומם מצומצם ומוגבל. יותר מצער, שחלקם ויתרו על הפוטנציאל החבוי, והם מחשיבים את החרדה ואת ההמנעות כמשהו שמגדיר את אופיים. זה מי שאני, ככה אני. אם יש בך חרדה והמנעות, אל תתן / י לה אישור נוסף. הבחירה לשחרר את עצמך מהמטרד במסגרת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פרקינסון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פרקינסון, איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פרקינסון, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך לא להרגיש רע בבדידות? יעוד האישה חיזור או אלימות בעולם החיצוני ניתוח טקסט אימון אישי הוא איננו להפסיק לפחד פחד פחד מאזעקות העלאת ביטחון עצמי חוסר ביטחון עצמי האם אפשר להתאהב שוב אחרי בגידה? לא מרגיש נאהב להרגיש אושר בלי סבל המרדף אחרי הכסף יעשה אותך מאושר לקשר זוגי איכותי להיות בקשר עם אקסית איך מבצע משפיע על החלטת הלקוח? לפני קבלת החלטה להתמודד עם מחשבה להתמודד עם פרסום שלילי לא מצליח להוציא רישיון נהיגה הצלחה יחסית לקוח רוצה רק להתכתב באיזה סדר להכין חומרי שיווק? אובדן של ילד גידול ילדים עודף מודעות עצמית עולם הרוחניות התמודדות עם הפרעות הפרעות נפשיות ומיניות געגועים לאקסית בתוך זוגיות זוכרת את האקס למרות שאני בזוגיות איך לעשות את האימון ליותר קשה? אימון סטריט וורקאווט מהות הספק של אלוהים רוצה שיכבדו אותי כמו אלוהים הארה מושלמת בן אדם מואר רוחנית לימוד הספר להיות אלוהים להיות אלוהים בעצמך איך לעשות המון כסף במכירות? כסף להשקעה מטרת החיים בימות המשיח חיפוש משמעות החיים מיתוג חיובי בגוגל מה זה מאזן קלורי חיובי? חסר בחירה חופשית בחירה חופשית וסיבתיות העולם במקרה מי ברא את היקום? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, מאמן עסקי מומלץ, אימון אישי לבני נוער בתחום פרקינסון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 11_12_2025 השעה 06:00:29 - wesi4