ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סתירה פנימית ✔זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה ✔בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות של מבוגר אמתי, שהן "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש". מה שכתבתי הוא שלהיות מבוגר פירושו להיווכח שדי לך במה שהחיים מציעים לך ברגע זה, ושאין לך צורך לחפש דבר - מה טוב יותר במקום אחר. ככל שתשוקתך תגבר כך יחסר לך דבר - מה, וייגרם לך סבל. ולכן מבוגר פשוט מפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע כאן ועכשיו.

כל זה טוב ויפה, אבל האם לא עלה בדעתכם שאולי מדובר ברעיונות חלולים שאין להם נגיעה למציאות שבה אנחנו חיים? ובכן לו אלה רעיונות חלולים מוטב שתפסיקו לקרוא את הפרק הזה לאלתר ומוטב שאני לא אבזבז את זמני בכתיבתו. אבל כמובן שאני מנסה לא להעלות רעיונות בלבד כי אם לשפוך מעט אור על מה שאני מכנה "תרגול למבוגרים". "תרגול" הוא חיי היום - יום ולעולם לא "רעיון", וזאת למרות שלעתים "רעיון" יכול לעזור לנו לברר עם עצמנו את עניין ה"תרגול". עלינו להיזהר לבל נסתפק בהעלאת רעיונות אודות "תרגול" - עלינו לממש את ה"תרגול"1, להגשים ולגלות אותו בחיינו. אחרת ה"תרגול" שלנו אינו אלא רעיון חלול.

מדוע אם כך, מושגים כמו "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש", "להיווכח שתמיד יהיה לך מספיק אם לא תדרוש מהחיים יותר משהם מציעים לך ברגע זה" נשמעים לנו כרעיונות חלולים? האין זאת כיון שלמרות שייתכן שאנחנו מבינים בשכלנו שהמציאות של חיינו די לה במה שהיא, עמוק בתוכנו אנחנו מרגישים "שעדיין דבר - מה חסר"? אני חושב שאפילו אחרי שנים של תרגול הדרך הבודהיסטית אנחנו עדיין מרגישים ש"דבר - מה חסר". אנחנו עדיין רוצים דבר - מה טוב - יותר, קצת יותר ממתקים, אושר והארה. וכך אם נהיה כנים עם עצמנו, ייתכן שנגלה שבמקום להסתפק במה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, אנחנו לא מסופקים במה שיש לנו ואנחנו משתוקקים ליותר, גם אם לא ברור לנו בדיוק מהו הדבר שחסר לנו. מדוע זאת?

הרושי סאוואקי קודו אומר:

"חסר דבר - מה בזאזן? מה חסר? דבר אינו חסר מצידו של הזאזן, זהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! "

"דבר - מה חסר - פשוט שב זאזן. דבר - מה חסר - תרגל זאזן בגופך. דבר - מה חסר - הגשם הזאזן בגופך. "

ועדיין, מדוע חסר דבר - מה? אם פירושו של "תרגול למבוגרים" הוא אכן להפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, כיצד אנחנו יכולים בכלל לחשוב שדבר - מה חסר? לכל הפחות בזמן שאנחנו בזאזן עלינו לחוש שאיננו חסרים דבר, שיש לנו כל שאנו צריכים?! הרושי סאוואקי עונה על כך באומרו "שזהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! " אין שום דבר שגוי בזאזן שאנחנו מתרגלים, אלו רק מחשבות - השווא המלוות את התרגול שמנסות לשכנע אותנו "שעדיין דבר - מה חסר". ובעצם עבור כולנו, בני - אדם השוגים במחשבות - שווא, תמיד חסר דבר - מה. זה אך טבעי. מאידך אל - לנו לשכוח שאנחנו בו - בזמן בודהה. להיות בודהה פירושו להיות מחובר למציאות המוחלטת בה דבר לעולם אינו יכול להיות חסר. ובעוד אנחנו חושבים שעדיין דבר - מה חסר, משהו בנו מבין בשלמות שאין ביכולתנו כלל וכלל להשתוקק ליותר ממה שיש לנו. אנחנו בו - בזמן בני - אדם השוגים במחשבות - שווא ובודהות, ילדותיים ומבוגרים בו - בזמן. אני חושב שלכולנו יש את המבנה המפוצל הזה בתודעתנו, ואני לא חושב שניתן לוותר על צד אחד לטובת האחר.

הבעיה של מבוגר אמתי היא כיצד שני הצדדים האלו מתייחסים זה לזה. האם ברצונך לחיות את חייך תחת הנהגתו של הצד הילדותי שלך, שטוען תמיד שעדיין דבר - מה חסר? מבוגר אמתי יעדיף לשבת מעוגן במציאות בה "עדיין דבר - מה חסר", מגשים הזאזן בגופו בו - בזמן שמחשבותיו משתוקקות "לדבר - מה נוסף".

הרושי סאוואקי אמר גם: "זאזן פירושו לשבת איתן בו - בזמן שדבר - מה חסר. "

ישנו קואן מפורסם, שביפנית נקרא בדרך כלל, "הקואן של הסימנייה מו". הוא מספר על נזיר ששאל את רבו: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו (מו)? " הרב עונה: "מו (לאו)! "2

המילה "קואן" פירושה "מקרה - פומבי", בדרך כלל חילופי דברים בין מורה לתלמיד, או אמרה או מעשה אחר של רב - זן ששימשה מאוחר יותר כדוגמה לביטוי של האמת. בעת החדשה הפכה המילה "קואן" לשמש לתיאור שאלה אחת מתוך תכנית - לימודים שעל תלמידי - זן הלומדים תחת מורה קואנים "לענות בהצלחה". התלמיד ייכנס אל "חדר הדוקוסאן" כדי להיפגש בארבע - עיניים עם המורה. ראשית הוא יכריז על הקואן שלו, ואז המורה יבקש את תשובתו. התלמיד הכין מבעוד מועד הצהרה או מעשה שיבטאו את הבנתו. אם המורה מאשר את הבנתו התלמיד "יתקדם" אל "הקואן הבא", אם המורה אינו מאשר את הבנתו, על התלמיד "לנסות שוב" בפעם אחרת. במקרה של "הקואן של הסימנייה מו", לתלמיד סיכוי טוב "לענות בהצלחה" אם רק ישאג "מוווווווווווווווווווו! " בקול עמוק מעומק ההרה שלו, כדי להראות שהוא "הפך לאחד עם מו". כדאי לשים לב לעובדה שביפן קוראים לקואן "הקואן של הסימנייה מו" ולא "הקואן מו". בעצם מדובר בלהפוך לסימנייה "מו", ולא להפוך "לכלום מוחלט" או "ריק מזרח אסייתי" כפי שחשבו פילוסופים אחדים. כקואן מודרני למו אין משמעות אחרת אלא "מוווווווווווווווווווו! "

קואנים אחרים ידרשו מהתלמיד לסטור למורה או לעשות כאילו הוא משתין עליו. התשובות לקואן יכולות להיות תמימות ומשעשעות כמו משחק ילדי - גן. לא בדיוק מה שייחשב "כתרגול למבוגרים", אבל קואנים משמשים במסורות זן מסוימות כאמצעי למטרה ולא כמטרה בפני עצמה. כאמצעי למטרה אני חושב שקואנים משמשים אותנו היטב כדי להשתחרר מכלא המחשבות המרובות בתודעתנו. והשחרור הזה מתבצע תוך התיילדות מלאכותית של עצמנו, חזרה למעין מצב תינוקי - בזן זה נקרא "להפוך לאידיוט מושלם". במסורות מסוימות, "להפוך לאידיוט מושלם" נחשב כשלב הכרחי לתרגול זן.

אבל אין ברצוני להמשיך ולדון ביתרונות והחסרונות של "זן הקואנים". אני רוצה להתרכז באפיונים עמוקים יותר של "הקואן של הסימנייה מו". כאשר הנזיר שואל: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הוא אינו שואל אודות סתם איזה כלב. כאשר הוא אומר "כלב", הוא מתייחס לאותו צד בעצמו שניתן להתייחס אליו בדיוק רב כאל "כלב". הבודהיזם מלמד אותנו שכולנו בודהות, אבל האם באמת ניתן לקרוא בודהה לעצמי, הכלב הזה? הרב לא ענה " מוווווווווווווווווווו! " אלא פשוט "לא! " ישנו הבדל מובהק בין אדם השוגה במחשבות - שווא לבין בודהה. כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא אנחנו רחוקים מאד להיות "בודהות כפי שאנו". הקואן ממשיך בשאלה של הנזיר: "אם כפי שהבודהיזם מלמד אותנו, לכל דבר יש טבע - הבודהה, כיצד ייתכן שרק לכלב הזה, לי, אין? " והרב עונה: "בשל טבע הקרמה. " נכון שכבודהות יש לנו טבע - הבודהה, אבל כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא טבענו הוא "קרמה", ושונה הדבר לחיות את חיינו מסובבים על - ידי הקרמה מלחיות את חיינו כבודהה.

דבר מעניין הוא שבזמן אחר ענה הרב תשובה הפוכה - הנזיר שואל, "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הרב עונה, "כן, יש לו! " - אפילו לכלב כמוך או כמוני אין דרך להימלט מהמציאות המוחלטת שנקראת "טבע - הבודהה". אדם השוגה במחשבות - שווא אינו זהה לבודהה, אבל גם לא ניתן להפריד ביניהם. בודהה מתעלה על האדם, אבל בו - בזמן הוא סוגר וחובק את האדם. הנזיר המשיך ושאל: "אתה אומר שלכלב הזה יש טבע - הבודהה, אבל מדוע אם - כך מתגלה טבע - הבודהה הטהור במצב - קיום כל - כך מכוער? ", כאשר אני מסתכל על עצמי בכנות, כל שאני רואה הן תשוקה, שנאה, מחשבות - שווא - כיצד יכול איזשהו "טבע - בודהה" להתגלות בזה? התשובה של הרב היא מן המפורסמות: "זה נעשה במכוון! "

אדם השוגה במחשבות - שווא אינו אלא אדם השוגה במחשבות - שווא. הבודהה אינו פחות מבודהה. ישות השוגה במחשבות - שווא ובודהה אינן אותו הדבר, אבל כאשר אדם השוגה במחשבות - שווא, בלב הקרמה והאשליה, מוצא מחסה3 ולוקח על עצמו את הנדרים4 וחי חיי תרגול, הישות שטבעה קרמה הופכת לישות שטבעה נדר - ובודהה ובודהיסטווה, מבוגר אמתי מתגלה במכוון. בודהיססטווה או מבוגר הוא ישות השוגה במחשבות - שווא החיה את חייה מנדר לנדר. על - אף שאינם זהים, בודהה ואדם לא ניתנים להפרדה. לחיות מנדר לנדר, לחיות כמבוגר אחראי, ולחיות מסובב על - ידי הקרמה כתינוק מגודל, הן דרכים שונות לחלוטין לחיות את חיינו. מבוגר בוחר "במכוון" להשתמש בקיום הקרמתי שלו כאדם כדי לחיות את דרך הבודהה.

אני שוגה במחשבות - שווא, ואני בודהה. אני תינוק מגודל, ובו - בזמן אני מבוגר אמתי. השאלה היא כיצד שני ה"אני" האלו מתייחסים זה לזה. באותו האופן בו אם אוהבת מושכת את ילדה הבוכה בידו, כך אני המבוגר מורה את הדרך לאני הילדותי באפשרו לו לעקוב אחר כוח - הכבידה של הזאזן. אין כל תועלת לפתח חרדה בניסיון לחנך את עצמי בעצמי, כפי שיכול לקרות להורה צעיר כאשר התינוק שלו לא מפסיק לבכות. כאשר ההורה אוהב את ילדו באופן - טבעי והילד באופן - טבעי הולך בדרך ההורה, ניתן להבין בבירור כיצד הישות השוגה במחשבות שווא, "הכלב שבי", מחוברת בו - בעת אל הבודהה והבודהיסטווה המבוגר, חיה מנדר לנדר.

"זאזן פירושו לשבת ביציבות בה - בעת שדבר - מה חסר. "

"להיות נצפה על - ידי זאזן, מקולל על - ידי זאזן, חסום על - ידי זאזן, להיסחב על - ידי זאזן, לבכות יום - יום בדמעות של דם - האין זו דרך החיים המאושרת ביותר שתוכל לדמיין? "

את ה"אושר" הזה נוכל לטעום רק עם נחישות של מבוגר. למרבה - הצער הוא אינו קיים עבור אלו שתודעתם בת שלוש. אצלי מתקיימים במקביל המבוגר הנחוש ובן השלוש, עבורו תמיד חסר דבר - מה. אבל אין מדובר בפיצול - אישיות או בסתירה פנימית. אם אנחנו מתרגלים בצורה בוגרת אנחנו יכולים לשאוב כוח רב מן המבנה הפנימי שלנו. בגנז'וקואן אומר דוגן זנז'י:

"כאשר תורת - הבודהה עדיין אינה ממלאת את הגוף והתודעה, אתה חושב שאתה מלא בה.

כאשר אתה מלא בתורת - הבודהה, אתה מבין, שצד אחד חסר דבר - מה. "

ילדותי לחשוב שדי - לנו במה שיש כאשר מדובר בתרגול תורת - הבודהה. זהו המבוגר שבנו שמבין "דבר - מה חסר". כאשר אנחנו מרוצים מהזאזן שלנו, זהו סימן בטוח לכך שמשהו בזאזן שלנו שגוי. מאידך, כאשר אנחנו באמת מתרגלים זאזן, אנחנו מבינים שצד אחד חסר. דבר כמובן אינו חסר מצידו של הזאזן. אבל כבני - אדם יש לנו את החסרונות שלנו, את הצד הילדותי שלנו, ככל שהתרגול שלנו הופך להיות בוגר יותר, כך ההכרה בילדותיות ובמחשבות - השווא שלנו מתבהרת. בשל ההכרה הזו אנחנו ממשיכים להתמסר לדרך, מסתכלים על עצמנו מזוויות שונות. אבל כאשר אנחנו מתחילים להיות מרוצים מהתרגול שלנו, מברכים את עצמנו על מה שהשגנו - בעצם חזרנו אחורה לשלב בו אנחנו חושבים שדי לנו ממה שלא ייתכן שלעולם יהיה לנו מספיק - תורת - הבודהה. וזהו רק עניין של זמן עד שנתחיל ליילל ולהתלונן: "עדיין דבר - מה חסר". הדבר היחיד שחסר הוא גישה בוגרת ואחראית לתרגול שלנו.

דוגן מונה שש הכרות נוספות של מבוגר אמתי, אחרי "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש": "ליהנות מן השקט (לא להעסיק עצמך בנושאים שאינם ממין - העניין) ", "להתאמץ לתרגל (לקחת אחריות על חייך) ", "לא לשכוח את הנחישות (מדוע אני מתרגל?) ", "תרגול סמאדהי (להגשים את הזאזן בגוף) ", "לתרגל תבונה (ליישם את ה"תרגול למבוגרים") ", "לא לדבר למעלה - מן - הדרוש (לעלות - כתה מרעיונות חלולים) ". במקום להסביר הלאה את ההכרות האלו, אני רוצה לספר על האופן בו הגעתי לאנטאיז'י לראשונה, ומה חווייתי. המשך יבוא.


1. בלשון המקור: Put "practice" into practice

2. הרב המדובר הוא לא אחר מג'ושו

3. מחסה בבודהה, בדהרמה ובסנגהה (שלושת אבני - החן הבודהיסטיות)

4. הנדרים הם נדרי הבודהיסטווה www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/muho/adult-practice/6-עדיין-דבר-מה-חסר-מוהו-נולקה/
לחנך את עצמך להבדיל השתחררות בני אדם התאמצות תלונות אשליה להיות מחובר יתרון או חיסרון מהו הדבר יתרונות בודהיזם זאזן זן בודהיזם
למה משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים?
למה משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים?
... - זו השאלה השלישית, בה יש להבין אם השינוי הוא תוצאה של סתירה פנימית במצבים השונים או שמא מדובר במצב שבו אין סתירה, אלא רק תחושות ... אליעד מציין כי רבים נוטים לחשוב שהשינויים הללו מכילים סתירה פנימית. למשל, אם אדם מתאר את עצמו כמי שמרגיש טוב ונעים באיזשהו זמן ... משתנים, ולכן הניתוח צריך להיות פתוח לשינויים אלה. האם יש סתירה פנימית בנוגע לתחושות חיוביות ושליליות? כחלק מהדיון, אליעד מציין גם את האפשרות של סתירה פנימית כשהיא נוגעת לדימויים של תחושות חיוביות ושליליות. לדוגמה, אם ... תמיד יש צורך להאשים את השינויים במצבים אלו בסיבה עמוקה או סתירה פנימית. יש לקבל את השינויים באופן טבעי, ולהבין שיש תחושות שמובילות ...
דחפים וחשקים, איך להתגבר על דחף? איך להתגבר על חשק? התמכרות לסוכר, התמכרות לסיגריות, התמכרות לעישון, גמילה מסוכר, מכוני גמילה, איך להיגמל מהתמכרות? איך להפסיק התמכרות? איך לשלוט בדחפים? איך לנטרל דחף? גמילה מדחפים
דחפים וחשקים, איך להתגבר על דחף? איך להתגבר על חשק? התמכרות לסוכר, התמכרות לסיגריות, התמכרות לעישון, גמילה מסוכר, מכוני גמילה, איך להיגמל מהתמכרות? איך להפסיק התמכרות? איך לשלוט בדחפים? איך לנטרל דחף? גמילה מדחפים
... מתוק אך משקר לעצמו ואומר אני לא רוצה את זה, זה לא מעניין אותי. פעולה כזו יוצרת סתירה פנימית, משום שהמוח שלנו לא מטומטם והוא מזהה את הרצון האמיתי. הדחקה עשויה להועיל בטווח הקצר, אך בטווח הארוך עלולה להוביל להתפרצות כעסים או חרדות לא מוסברות. שקר עצמי ... הפנימית כשהאדם מכיר בכך שהוא רוצה משהו, הוא לא שקר לעצמו. המוח לא חש מרומה, ואין סתירה פנימית כשהוא חווה את הרצון האמיתי. כשהרצון האמיתי עולה, האדם יכול להחליט מתוך כנות ולקבל את ההחלטה המתאימה ביותר. אם הוא בוחר להימנע, הוא עושה זאת מתוך הכרה מלאה שזו ... הזה, הוא מגעיל אותי - בשעה שבפנים הם יודעים שהם כן רוצים אותו. פעולה כזו יוצרת סתירה פנימית משום שהמוח לא מטומטם והוא מבחין בקיומו של הרצון האמיתי. הדחקה או שקר עצמי עשויים לפעמים להועיל לטווח הקצר, אך בטווח הארוך הם עלולים לחזור כבומרנג דרך רגשות ... שלא לאכול. 2. כי המוח אינו חש מרומה: אם באחד הימים עולה הרצון לאכול מתוק, אין סתירה פנימית. להפך, האדם יכול להגיד נכון, אני עדיין רוצה לאכול, אבל היום אני מעדיף לא לעשות זאת. 3. כי כך פועלים באופן מודע ולא מתוך רמייה עצמית, מה ששומר על כנות פנימית ועל ...
אהבה בלי תנאים, לאהוב בלי תנאים, תנאים לאהבה, אהבה עם תנאים, אהבה בזוגיות, אהבה ללא תנאים, טיפים לזוגיות, לאהוב בזוגיות, זוגיות מוצלחת, אהבה לבן זוג, אהבה לבת זוג, לאהוב מישהו
אהבה בלי תנאים, לאהוב בלי תנאים, תנאים לאהבה, אהבה עם תנאים, אהבה בזוגיות, אהבה ללא תנאים, טיפים לזוגיות, לאהוב בזוגיות, זוגיות מוצלחת, אהבה לבן זוג, אהבה לבת זוג, לאהוב מישהו
... רוצה לאהוב בלי תנאים הוא משפט בעייתי? משפט זה מייצג רצון שנראה הגיוני, אבל מכיל בתוכו סתירה פנימית. אם אדם אומר שהוא רוצה לאהוב בלי תנאים, אך למעשה מציב תנאים (בתנאי שיאהב אותי בחזרה או בתנאי שלא ינצל אותי), ברור שהאהבה הזו אינה באמת חסרת תנאים. אך גם במקרה בו לא ... אותו בלי תנאים בכל מקרה ואף על פי כן זה לא עובד אז אני מסביר זה לא עובד לא בגלל שיש סתירה פנימית בתוך המחשבה של אני רוצה לאהוב בלי תנאים יש מצב שזה לא עובד כי יש סתירה במחשבה. המחשבה עצמה של אני רוצה לאהוב בלי תנאים יש בתוכה כבר סתירה כי יש בתוכה תנאים אבל זה לא המצב אצלה, אצלה אני רוצה לאהוב בלי תנאים זה בלי סתירה פנימית אני רוצה לאהוב בלי תנאים בכלל בלי שום תנאי ואף על פי כן זה לא עובד והסיבה שזה לא עובד זה לא בגלל הסתירה הפנימית אלא בגלל שהרצון לאהוב בלי תנאים הוא חלש, למה הוא חלש כי לא בלי תנאים היא רוצה לאהוב בלי תנאים, כי לא בלי סיבה היא רוצה לאהוב בלי תנאים היא רוצה לאהוב בלי תנאים בשביל ...
האם אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, איך להיות מאושר תמיד? חלק 1
האם אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, איך להיות מאושר תמיד? חלק 1
... מוחלט ללא חיסרון עליו לא לדעת כלל מהו חיסרון. כאן נוצרת סתירה פנימית עמוקה: כדי ליהנות מאושר מוחלט, חייבת להיות לאדם הבנה מלאה של משמעות המושגים, אך מצד שני, כדי שאושר זה יהיה מוחלט וללא חיסרון, אסור לו אפילו ... לכן, אליעד טוען שכל ניסיון להשיג יתרון מוחלט מייצר תמיד סתירה פנימית , פרדוקס או פלונטר, כפי שהוא מכנה זאת. האם להבין שתמיד יש חיסרון זה סוף הדרך? בהמשך, אליעד דן באפשרות להבין שהחיים תמיד כוללים חיסרון, ומציג ...
אהבה עצמית, שנאה עצמית, איך לאהוב את עצמך? איך לקבל את עצמך? הערכה עצמית, ביטחון עצמי, איך להעריך את עצמך? איך להרגיש טוב עם עצמך? איך לאהוב את עצמי? איך להעריך את עצמי?
אהבה עצמית, שנאה עצמית, איך לאהוב את עצמך? איך לקבל את עצמך? הערכה עצמית, ביטחון עצמי, איך להעריך את עצמך? איך להרגיש טוב עם עצמך? איך לאהוב את עצמי? איך להעריך את עצמי?
... זה אני. אבל הבעיה בגישה הזו היא שגם הטענה הזו נתקלת בקושי פנימי גדול. אם אפשר לאהוב את עצמך בלי סיבה, המוח יכול באותה מידה להגיד: אולי אשנא את עצמי בלי סיבה? וכך נוצרת סתירה פנימית. כשאין תנאים לאהבה, אפשר לטעון גם את ההפך, וכך האדם חוזר לאותו קושי ואותה ביקורת עצמית. איך אפשר באמת להתקדם ... ולומר לעצמך: אני אוהב אותי רק כי אני אני. הבעיה היא שגם הטענה אני אוהב את עצמי בלי שום סיבה יכולה להיתקל בהתנגדות פנימית הפוכה: ואולי אשנא את עצמי בלי שום סיבה? כך נוצרת סתירה פנימית , כי אם ניתן לאהוב ללא כל תנאי, אפשר באותה מידה גם לשנוא ללא תנאי. איך אפשר להתקדם בכל זאת לעבר אהבה עצמית ...
למה העולם לא מושלם? למה אלוהים לא ברא עולם מושלם? למה המציאות לא מושלמת? למה העולם נוצר בצורה לא מושלמת? למה יש רע בעולם? מהי מטרת החיים? החלל הפנוי
למה העולם לא מושלם? למה אלוהים לא ברא עולם מושלם? למה המציאות לא מושלמת? למה העולם נוצר בצורה לא מושלמת? למה יש רע בעולם? מהי מטרת החיים? החלל הפנוי
... הפנוי הוא רק מושג קשור בעקיפין. האם יש תשובה לשאלה מדוע העולם אינו מושלם? בסופו של דבר, אליעד כהן מבהיר ששאלה זו נותרת ללא תשובה חד - משמעית. הסיבה לכך היא שבעצם קיומה של שאלה זו יש סתירה פנימית בלתי נמנעת: אם אלוהים הוא באמת מושלם וכל יכול, לא אמורה להיות שום פעולה שתיצור מצב לא מושלם. הפעולה עצמה כבר מראה על חוסר ... מסוים, ולפיכך כל ניסיון לענות על השאלה מסתיים בכך שאין תשובה חד - משמעית או הגיונית באמת. הסיבה האמיתית לחוסר היכולת לענות על השאלה היא מכיוון שמלכתחילה הנחות היסוד של השאלה עצמן מכילות סתירה פנימית. אליעד כהן מדגיש שאם אדם יהיה אמיתי לחלוטין עם עצמו, הוא יבין שאין אפשרות אמיתית למצוא תשובה הגיונית מלאה לסוגיה זו. ככל ...
איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? איך לא לפחד להרגיש רע? איך להיפטר מהרצון להרגיש טוב? איך לארגן מרד נגד הרצון? למה קשה למרוד ברצון? איך הרצון שולט בך? איך לא לפחד למרוד ברצון? איך להשתחרר מהרצון להרגיש טוב? איך לשלוט ברצון?
איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? איך לא לפחד להרגיש רע? איך להיפטר מהרצון להרגיש טוב? איך לארגן מרד נגד הרצון? למה קשה למרוד ברצון? איך הרצון שולט בך? איך לא לפחד למרוד ברצון? איך להשתחרר מהרצון להרגיש טוב? איך לשלוט ברצון?
... למה אי אפשר להילחם ברצון ובמקביל לתת לו כבוד? האדם לא יכול להגיד שהוא מורד ברצון להרגיש טוב ובו זמנית להמשיך לפחד מהרע. זה מצב של סתירה פנימית שיוצר בלבול ומונע כל שינוי אמיתי. ... ברצון ובו זמנית לתת לו כבוד? האדם לא יכול לומר אני מורד ברצון שלי להרגיש טוב אבל באותו זמן להמשיך לחשוש להרגיש רע. זהו מצב של סתירה פנימית: ברגע שמכבדים את הרצון להרגיש טוב, ...
שאלות באמונה, אלוהים, אמת, כפירה, עבודת אלילים, גן עדן, גיהנום
... הם נמנעים מלחקור לעומק אם זה באמת כך או שמא יש אמת אחרת. האם אלוהים הוא באמת טוב וכל יכול? אליעד מתייחס לתפיסת האלוהים אצל אנשים דתיים ומראה סתירה פנימית. מצד אחד הם מתארים את אלוהים כטוב וכל - יכול, אך ... אנשים שחיים בחרדה מאלוהים. לפי דבריו, אין היגיון בכך שאדם יפחד מאלוהים אם הוא באמת מאמין שאלוהים הוא טוב מוחלט. הפחד מעיד על אמונה חלקית או סתירה פנימית. אליעד מדגים זאת עם אנשים שהמטרה האמיתית שלהם היא ...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 2
... אומרים על דבר שהוא הסיבה הראשונה, הרי שבעצם אמרנו שהוא עצמו קיים בלי שהוא עצמו יהיה הסיבה של עצמו. כי נניח שנגדיר שדבר כלשהו הוא הסיבה הראשונה של כל הדברים, הרי שיש כאן סתירה פנימית. כי שום דבר בעולם לא יכול להיות הסיבה של עצמו. ואם אנחנו אומרים על דבר כלשהו שהוא הסיבה הראשונה, הרי שהוא לא סיבת עצמו, ...
חושים נגד שכל - מי צודק - מה האמת?
חושים נגד שכל - מי צודק - מה האמת?
... גם כאן, האדם שמבין לעומק את הסיבות לכך שהחושים מתעתעים בו, יכול להכיל את השכל ואת החושים יחד ללא קושי או סתירה פנימית . כיצד להכיל את הסתירות בין טוב ורע? אליעד כהן עובר להסביר שגם במציאות שלנו יש סתירות שנראות מהותיות, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סתירה פנימית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סתירה פנימית, איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סתירה פנימית, איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, מאמן שיווקי, מאמן אישי להרזייה בנושא סתירה פנימית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1641 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 19:36:35 - wesi4