ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סנקציות ✔פחד - מבוא ✔פחד הוא תחושה רגשית ופיזיולוגית לא נעימה, הקיימת לעתים אצל בני אדם ובעלי חיים... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פחד - מבוא
פחד הוא תחושה רגשית ופיזיולוגית לא נעימה, הקיימת לעתים אצל בני אדם ובעלי חיים, הנגרמת כתוצאה מחשיפה לגירוי חיצוני מסוכן או מאיים (פיזית או מנטלית). למשל, פחד למראה חיה מסוכנת.

ככל שהגירוי החיצוני הוא בלתי צפוי וגדול יותר - תחושת הפחד חזקה יותר. לפחד תפקיד מרכזי בשרידותו של האדם או בעל החיים, והוא משמש כאמצעי להרחקתו מהסכנה הנשקפת לחייו, ואף מהווה גורם המונע להיכנס מלכתחילה למצבים מסוכנים. עם זאת פחד גם יכול להגביל את תפקודו של האדם, ואת מרחב העשיה והפעילות שלו.

במישור הפיסי הפחד גורם להעלאת הורמון האדרנלין ומביא לתופעות אופייניות כמו הרחבת האישונים, הגברת קצב פעימות הלב, צמרמורת, העלאת לחץ הדם והרחבת כלי הדם אל השרירים כל זאת כדי להכין את מערכות הגוף להתמודדות פיזית אפשרית עם האיום או הסכנה. תגובה התנהגותית לתחושת הפחד היא בריחה מאזור הסכנה, החזרת מלחמה, או קיפאון ושיתוק במטרה להסתוות, כאשר שתי האופציות הקודמות אינן אפשריות.

תאוריות רבות ניסו להסביר את הגורם לפחד. הזרם ההתנהגותי - קוגניטיבי סבור שתחושת הפחד נרכשת כתוצאה מנסיונות שליליים עם הגורם המפחיד (למשל: נשיכת כלב בילדות), או גורם דומה לו, או שהאדם ראה או שמע שמישהו אחר ניזוק מהגירוי המפחיד. אפשרות נוספת לרכישת פחד על פי זרם זה, היא מצב שבו גירוי אחר מופיע עם גירוי מפחיד מלכתחילה, ואז מתבצעת העתקה של התייחסות אל הגירוי השני שנחשב למפחיד. התאוריות הפסיכודינאמיות מסבירות פחד על ידי תסביכים לא פתורים, כאשר מקור הפחד מזכיר אותם בדרך סמלית.

הבסיס הביולוגי לפחד

הבעת פנים של פחד. - פחד

גירוי אמוציונלי שנקלט מגיע אל התלמוס הסנסורי. בו - זמנית נשלחים מהתלמוס מסרים אל שני אזורים מרכזיים אחרים: הקורטקס והאמיגדלה. אם המסר חזק מאוד, האמיגדלה תגיב מהר יותר מאשר הקורטקס ולכן תהיה הרגשה מהירה יותר ללא פיענוח קוגניטיבי. מהאמיגדלה נשלח מסר אל ההיפותלמוס, וההיפותלמוס מתחיל שרשרת של פעולות שסופה עוררות של מערכת העצבים האוטונומית וכניסה למצב הלחם או ברח.

במקביל, קיים גם מעבר עצבי שהוא יותר קוגניטיבי. התלמוס הסנסורי שולח מסרים אל הקורטקס הסנסורי הפרונטלי, שאחראי על עכבה של התנהגות ושיפוט. הקורטקס שולח מסר אל ההיפוקמפוס, המסייע בפרשנות של הגירוי האמוציונאלי. הוא מתמחה בתפיסה מרחבית, הוא יודע למקם את הגירוי הנקלט בזמן או במרחב, והוא מכניס את האירוע המפחיד הזה להקשר הנכון ועוזר לפרשנות. דבר זה נעשה בעזרת זיכרונות שונים הקיימים בזיכרון. האמיגדלה יכולה ללמוד דברים. היא מרחיבה את הידע שלה, היא מסוגלת ללמוד (על ידי יצירה של שבילים עצביים מסוימים) ולהגיב בהתאם.

לפעילות באמיגדלה מיוחסת כיום חשיבות גדולה בתחושה של פחד. היא פועלת על פי הוראה מהקורטקס אולם פועלת גם על ידי מסרים עוקפים. כאשר היא תעבוד ללא עזרה של ההיפוקמפוס הפחד יהיה לא ברור, לא נדע מהו הפחד הזה. האמיגדלה יוצרת פחד ברמה הרגשית, אך אנחנו לא יכולים לפרש אותו ללא מרכזים תומכים, ההיפוקמפוס והקורטקס. הקורטקס עוזר להבין ולשלוט על הפחד, ההיפוקמפוס מכניס את הפחד לקונטקסט. כאשר מסירים את האמיגדלה החיה אינה מפחדת. היא תוקפת "בלי חשבון". במחקרים שבוצעו בארצות הברית נמצא כי בקרב רוצחים סדרתיים האמיגדלה נוטה להיות קטנה מאוד, ואכן הם אינם מביעים פחד מענישה ומסנקציות חברתיות שיעשו עליהם.

קיימת מחלה נדירה הנקראת אורבך ויאט במחלה זו חסר החלבון המקוּדד על ידי גן המכונה ECM1, דבר הגורם בין השאר לנזק במערכת העצבים המרכזית ובמיוחד באמיגדלה ולכן פוגעת ביכולת לחוש פחד, נכון להיום חולים כ - 300 אנשים ברחבי העולם.

חרדות ופוביות

בעוד שפחד הוא תגובה מיידית לתופעה מסוכנת, קיימת אצל בני אדם ופרימאטים אחרים גם תופעה של חרדה השונה מפחד בכך שהיא כללית ואינה מכוונת כלפי גורם סכנה מוגדר (ההבדל בין פחד ממכונית מתקרבת לפחד קבוע מלחצות כביש). בבני אדם נצפו סוגי פחדים כרוניים וקיצוניים (פוביה) רבים המוגדרים כלא רצויים וככאלה הפוגעים בתפקודו של האדם ומשבשים את חייו, חלקם ללא קשר אל המציאות. סוגי הפחדים רבים ומגוונים כדמיונו של האדם החל מפחד משהיה במים, במקומות סגורים ובחושך וכלה פחד מחרקים הופעה בפני קהל ונסיעה ברכב.

הגישות הקוגניטיביות - התנהגותיות הן המוצלחות ביותר לטיפול בפחדים. שיטות הטיפול הן בעיקר הצפה, הקהייה שיטתית של הפחד והתניית נגד. הטיפול הפסיכודינאמי מתרכז בניתוח הקונפליקטים מהילדות ופתרונם.

הגות הפחד ביהדות

ביהדות היחס לפחד סתמי ללא כל סיבה הוא שלילי. האדם המאמין והבוטח באלוהיו אינו אמור לפחד ולדאוג, כפי שאמור בתהילים: "לֹא תִירָא מִפַּחַד לָיְלָה, מֵחֵץ יָעוּף יוֹמָם" (תהילים צ"א ה'). בפרשת הקללות כתוב שאחד העונשים בגלות יהיה מצב נפשי מתמשך של פחד תמידי ביום ובלילה.

"וְהָיוּ חַיֶּיךָ תְּלֻאִים לְךָ מִנֶּגֶד, וּפָחַדְתָּ לַיְלָה וְיוֹמָם, וְלֹא תַאֲמִין בְּחַיֶּיךָ. בַּבֹּקֶר תֹּאמַר מִי יִתֵּן עֶרֶב וּבָעֶרֶב תֹּאמַר מִי יִתֵּן בֹּקֶר, מִפַּחַד לְבָבְךָ אֲשֶׁר תִּפְחָד, וּמִמַּרְאֵה עֵינֶיךָ אֲשֶׁר תִּרְאֶה.

- דברים כ"ח ס"ו

בתלמוד מסופר על רב שגער בתלמידו שראהו מפחד וחושש, ואמר לו שהפחד מעיד על כך שהוא חטא, ולכן הוא מפחד מהעונש, על בסיס הפסוק "פָּחֲדוּ בְצִיּוֹן חַטָּאִים, אָחֲזָה רְעָדָה חֲנֵפִים, מִי יָגוּר לָנוּ אֵשׁ אוֹכֵלָה? מִי יָגוּר לָנוּ מוֹקְדֵי עוֹלָם?" (ישעיה ל"ג י"ד) כאשר התלמיד הקשה מהפסוק "אַשְׁרֵי אָדָם מְפַחֵד תָּמִיד, וּמַקְשֶׁה לִבּוֹ יִפּוֹל בְּרָעָה" (משלי כ"ח י"ד), השיב לו רבו שמדובר בפסוק זה, בחשש מהשכחה של לימודו ולא בפחד רגשי ממשי.

בהתאם לגישה זו כתב רבי נחמן מברסלב:

"כי האדם צריך לעבור על גשר צר, והכלל והעיקר שלא יתפחד כלל"

- ליקוטי מוהר"ן

גם הראי"ה קוק כתב מספר דברים בגנות הפחד ובמיוחד הפחד המופרז, שמקפיא את האדם:

"הפחד הנפרז (=המופרז), הוא נוטל את זיו החיים של האדם ושל כל החי המרגיש. אין דבר רע ואכזרי בעולם דומה לו. הוא מגדיל את כל הרעות יותר באין ערוך ממה שהם, ומאפיל את זוהר כל הטובות בחתירתו אשר יחתור מתחת ליסודותיהן להגזים ששם צפונה רעה תחת הטוב הגלוי. מקור כל חולשה, כל רפיון חומרי מוסרי ושכלי, הוא רק הפחד העובר את גבולו. הוא יאיים על האדם שלא יעשה כל דבר לישועתו, שלא ינקוף אצבע להצלתו - שמא ינזק, שמא יביא עליו רעה לא יוכל כפרה - עד שהוא עושהו לחלש ומלא רפיון, עד שמעצלות ואפס מעשה הוא נופל בכל רע."

- הרב קוק, אדר היקר, מאמר "הפחד"
בלי קשר למידה הבדלים הוראות מלחמה הגוף סוגי חרדות להסביר אישיות קיצונית הורמון גשר צר מאוד פחד פחדים
לאיים איומים, איך לאיים על מישהו בצורה נכונה? איך לא לאיים על עצמך? איך לא להציב אולטימטום לעצמך? מה אפשר לאיים על מישהו? איך להטיל סנקציות על מישהו? איך לא להטיל סנקציות על עצמך? איך לגרום למישהו לעשות את מה שאתה רוצה?
... על מישהו בצורה נכונה? איך לא לאיים על עצמך? איך לא להציב אולטימטום לעצמך? מה אפשר לאיים על מישהו? איך להטיל סנקציות על מישהו? איך לא להטיל סנקציות על עצמך? איך לגרום למישהו לעשות את מה שאתה רוצה? איך לאיים על מישהו בצורה נכונה? כאשר אדם רוצה לאיים על מישהו אחר, ... אך עלינו להימנע בכל מחיר מליצור לעצמנו מלכודת שממנה יהיה קשה לצאת בעתיד. איך לאיים בצורה נכונה? איך להטיל סנקציות על מישהו? מה זה אולטימטום? איך לגרום למישהו לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לסנדל את עצמך? ...
המקל והגזר לעצמך, לעשות לעצמך סנקציות, לאתגר את עצמך, איך להעניש את עצמך? לחם ומים, הגוף כאויב של הנשמה, הדרך של רבי נחמן מברסלב, איך לעשות לעצמך מוטיבציה? איך לחנך את עצמך? איך לחזק את הרצון? אוטוסוגסטיה
המקל והגזר לעצמך, לעשות לעצמך סנקציות, לאתגר את עצמך, איך להעניש את עצמך? לחם ומים, הגוף כאויב של הנשמה, הדרך של רבי נחמן מברסלב, איך לעשות לעצמך מוטיבציה? איך לחנך את עצמך? איך לחזק את הרצון? אוטוסוגסטיה
... והגזר לעצמך, לעשות לעצמך סנקציות, לאתגר את עצמך, איך להעניש את עצמך? לחם ומים, הגוף ... האדם יכול ליצור לעצמו מערכת של סנקציות (עונשים) ותגמולים אישיים כדי לחזק את הרצון שלו ולהתגבר ... שלך. איך רבי נחמן השתמש בשיטת הסנקציות והעונשים העצמיים? אליעד מביא כדוגמה נוספת את רבי נחמן ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
... של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה למה ילדים לא מקשיבים בשיעור? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לגרום לילדים להקשיב בכיתה בלי להשתמש באיומים, בצעקות או בסנקציות. לטענתו, ילדים לא מקשיבים לא בגלל בעיה פיזית כמו חרשות, אלא מפני שהם מרוכזים ... תמיד את כל התלמידים. כל כיתה וכל ילד דורשים גישה שונה. לכן הוא מציע שילוב של מספר גישות: מציאת מכנה משותף לרוב הילדים. שימוש במשימות קבוצתיות ותורנויות. הפעלת סנקציות בצורה מינימלית. בניית שיעורים מגוונים שמתאימים לכמה שיותר סוגי עניין של ילדים. מה העקרונות המעשיים ליישום בכיתה? לסיכום, אליעד כהן מציע כמה עקרונות פרקטיים ליישום יומיומי: הפיכת הנושאים בכיתה למעניינים ולבעלי ערך עבור הילדים. שימוש בסנקציות מתונות ובדיקת האפקטיביות שלהן. תכנון משימות שמאפשרות לכל ילד להרגיש שהוא תורם ... מאפשר להגדיל את הקשב, הכבוד וההשתתפות של הילדים בכיתה. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה? התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית איך לגרום לתלמידים להקשיב בשיעור? טיפים למורה חדש לניהול כיתה כיצד לשלב עניין בשיעורים בכיתה? למה ילדים לא מקשיבים בכיתה? בפתיחת השיחה, נשאלה שאלה כיצד אפשר לגרום לילדים להקשיב בכיתה מבלי להפעיל עליהם סנקציות ולצעוק עליהם. הועלתה בעיה שהילדים לא מקשיבים, כאילו הם חרשים, מפני שכל אחד עסוק ... ובמה שמעניין אותו. עלתה גם טענה שבגלל שהם כל הזמן צועקים ועוסקים בעצמם, אין להם אפשרות לשמוע את המורה, ובהחלט לא בגלל שהם באמת חרשים. איך גורמים לילדים להקשיב בלי סנקציות? במהלך הדיון הוסבר שהעיקרון הבסיסי הוא שילדים (כמו כל בני האדם) מתרכזים במה ... עיקריים להשיג זאת: 1. לגרום להם להאמין שיקבלו תועלת אם יקשיבו (צורת הגמול החיובי). 2. לגרום להם לפחד מהעונש אם לא יקשיבו (צורת הגמול השלילי). כשמנסים להימנע מסנקציות וכפייה, חשוב לחפש דרכים להפוך את השיעור למעניין ורלוונטי עבורם. הוסבר גם שהילדים ... וצעקות, כמו איום להתקשר להורים או להעניש, גורמים לילדים לשתוק ולהקשיב. אולם, המורה שהציגה את השאלה הביעה רצון למצוא דרך חלופית או לפחות פחות אגרסיבית. האם להשתמש בסנקציות במינון נמוך? נשאלה שאלה כיצד להפעיל סנקציות באופן פחות חמור ועדיין להשיג שקט ומשמעת בכיתה. הוסבר שאם מה שעובד בצורה קיצונית ... של ריב על הזכות לעזור. האם יש פתרון מלא לכולם? הוסבר שלא תמיד ניתן לפתור לחלוטין את הבעיה, מפני שכל אחד מהילדים דורש יחס ועניין אחרים. לפעמים משלבים שיטות: קצת סנקציות עדינות וקצת עניין, מאתרים את המכנה המשותף שמשותף לרוב הילדים, וגם נותנים במה ... הרעיונות, יש כמה עקרונות שימושיים: למצוא דרכים להפוך את הנושא למעניין עבור התלמידים, על ידי קישורו למה שהם מרגישים שייתן להם ערך או כבוד. לבחון אם אפשר לממש סנקציות קלות יותר, תוך בדיקה אם ההשפעה עדיין מספקת. לארגן משימות כך שכל ילד ירגיש שהוא ... גדולים. להבין שהבדלים בין ילדים דורשים גמישות ושילוב של דרכי הוראה מגוונות (כדורגל, אומנות, פעילויות יצירה וכדומה). לזכור שתמיד עובדים במרחב שבין גזר למקל: מי שהסנקציות לא מתאימות לו, יכול להדגיש יותר את התועלת והכיף, אך לעתים לא ניתן לוותר לחלוטין על מסגרת של כללים ברורים עם השלכות. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית ש: איך אני יכולה לגרום לילדים בכיתה שיקשיבו לי בלי להפעיל סנקציות ולצעוק עליהם ולהפחיד אותם שזה מה שרוב המורים עושים. אליעד: התשובה פשוטה הם לא ... את רוצה את האמת כנוסחה אין לזה תשובה אין לזה פתרון זה כמו לשאול איך אני יכולה למלא לכולם את אותו רצון לא מי אמר שכולם רוצים את אותו דבר. ש: אז נלך על הפתרון של הסנקציות. אליעד: רגע שנייה תעצרי. ש: כי זה באמת עובד. אליעד: תעצרי שנייה לא שנייה מההתחלה, ... הם רוצים או משהו כזה או נגיד תיקחי שלושה דברים מרכזיים שהם רוצים ותחלקי את השיעור לשלושה חלקים נגיד או כל פעם קצת וקצת משהו כזה. ש: אוקי נגיד אני רוצה לכיוון של הסנקציות אבל עדיין איך אני להפעיל סנקציות. אליעד: שמה? ש: נגיד אני הולכת לכיוון הסנקציות איך אני יכולה להפעיל סנקציות בצורה הכי פחות כאילו מחמירה. אליעד: לפי הצורך מה זאת אומרת לא הבנתי את השאלה. ש: ...
הסכם וחוזה, חוזים, הסכמים מסחריים, כתיבת חוזה, כתיבת הסכם, הפרת הסכם, איך כותבים חוזה? איך עושים הסכם שותפות? איך עושים הסכם ממון? איך עושים הסכם גירושין? איך לכתוב חוזה? הסכם עבודה, שותפויות, חוזה עבודה, חוזה שותפות עסקית
הסכם וחוזה, חוזים, הסכמים מסחריים, כתיבת חוזה, כתיבת הסכם, הפרת הסכם, איך כותבים חוזה? איך עושים הסכם שותפות? איך עושים הסכם ממון? איך עושים הסכם גירושין? איך לכתוב חוזה? הסכם עבודה, שותפויות, חוזה עבודה, חוזה שותפות עסקית
... לא משאירות מקום לפרשנויות שונות. אליעד מזהיר שבמידה והתחייבויות אינן מדידות, הצד השני יכול בקלות להתחמק מהן בטענות כמו לא ידעתי, לא התכוונתי, לא הבנתי. איך לוודא שהסנקציות על אי - עמידה בהתחייבויות הן מדידות? גם כאשר יש התחייבויות מדידות וברורות, חשוב לוודא שגם הסנקציות על אי - עמידה בהן הן ברורות ומדידות. אליעד מסביר שלפעמים קל לצד השני להבטיח הבטחות, אבל השאלה החשובה היא: מה יקרה אם הוא לא יקיים אותן? לדוגמה, אם עובד התחייב לבצע מספר מסוים של משימות או יעדים חודשיים והוא לא עומד בהם - האם יש בחוזה קנס מוגדר וברור שיחול במקרה כזה? אם אין סנקציות מדידות, ההתחייבויות הופכות לפחות משמעותיות, מכיוון שאין לצד השני באמת אינטרס לעמוד בהן. לכן, חשוב מאוד שכל הפרה של התחייבות מדידה תהיה מלווה בקנס או סנקציה ... שיותר מדידות וברורות. ככל שההתחייבויות שלך פחות מדידות, יהיה קשה יותר לצד השני להוכיח שהפרת אותן. מנגד, ההתחייבויות של הצד השני חייבות להיות ברורות, מדידות ומלוות בסנקציות חד - משמעיות. אליעד מזהיר שאנשים רבים חותמים על חוזים מתוך אופטימיות יתרה, מבלי לחשוב על כל התרחישים האפשריים וההשלכות של אי - קיום ההסכם. לדבריו, דווקא אלה ... לסיכום, לפני חתימה על חוזה או הסכם מכל סוג, חובה לחשוב לעומק על כל הנקודות שאליעד הסביר: מה קורה במקרה של הפרת ההסכם? האם התחייבויות הצד השני מדידות וברורות? האם יש סנקציות ברורות במקרה של אי - קיום התחייבויות? האם יש לצד השני אינטרס אמיתי לעמוד בהתחייבויות לאורך זמן? האם ההסכם באמת הדדי והוגן לשני הצדדים? איך להפר חוזה? פירוק ... מדידה? - יש לוודא שישנם סעיפי ענישה ברורים במקרה של אי - עמידה בהתחייבות מדידה. כלומר, מה יקרה אם השוכר לא ישלם? אם העובד לא יבצע את עבודתו כפי שנקבע? האם קיימות סנקציות מדידות? - אפילו אם התחייבויות מסוימות מדידות, השאלה היא האם יש סנקציה מוגדרת וברורה במקרה של הפרה. כלומר, האם יש קנס ידוע מראש? מה קורה אם צד כלשהו מפר את ... יש לבדוק אם לצד השני יש באמת אינטרס חזק לעמוד בהתחייבויותיו. איך להגן על עצמך בחוזה? כשאתה חותם על הסכם, חשוב לוודא שההתחייבויות של הצד השני הן ברורות, מדידות ושיש סנקציות במידה והוא לא עומד בהן. כמו כן, עליך לוודא כי במקרה שבו תצטרך להפר את ההסכם, ההשלכות יהיו ברורות ותוכל להתמודד איתן. לסיכום אל תחתום על חוזה לפני שתבדוק היטב ...
טעויות בחיזור, טעויות בזוגיות, טעויות בהחזרת אקסית, טעויות במניעת בגידה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? אומנות הפיתוי, ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, יש לה מישהו אחר, להחזיר אקסית, לגרום לה לרצות רק אותך, בגידות בזוגיות
טעויות בחיזור, טעויות בזוגיות, טעויות בהחזרת אקסית, טעויות במניעת בגידה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? אומנות הפיתוי, ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, יש לה מישהו אחר, להחזיר אקסית, לגרום לה לרצות רק אותך, בגידות בזוגיות
... מרצונו האמיתי. מדוע אנשים נוטים לעשות סנקציות בזוגיות? רוב האנשים בעולם לא פועלים לפי הגישה הזו, ולכן רוב הזוגיות מתאפיינות בריבים ובקנאה. כשהם חושדים שבן ... אותו, לכעוס עליו, לאיים או להפעיל סנקציות. הסיבה לכך היא שהם חווים איום על האגו שלהם, וחושבים על עצמם במקום על בן הזוג. אליעד מציין שזו בדיוק הטעות ... קנאי בצורה נכונה? אגואיסטיות בזוגיות, סנקציות בזוגיות, האקסית לא רוצה אותי, האקסית רוצה מישהו אחר, איך ליצור זוגיות טובה לאורך זמן? איך לגרום לה לאהוב ...
שיטות לשכוח מישהו, לעשות את המקסימום כדי לשכוח מישהו, לתת מאה אחוז כדי להוציא מישהו מהראש, לרצות את מה שלא אפשרי, כפה עליהם הר כגיגית, כופין אותו עד שיאמר רוצה אני, סרבן גט, מסורבת גט, מוסד הנישואין
שיטות לשכוח מישהו, לעשות את המקסימום כדי לשכוח מישהו, לתת מאה אחוז כדי להוציא מישהו מהראש, לרצות את מה שלא אפשרי, כפה עליהם הר כגיגית, כופין אותו עד שיאמר רוצה אני, סרבן גט, מסורבת גט, מוסד הנישואין
... מבצע סיפור תנכי שבו תיאר את המקרה בו בני ישראל הסכימו לקבל את התורה רק לאחר כפייתה עליהם. כיצד יש להתמודד עם סרבנות גט? ההסבר של אליעד מציין את הסנקציות המתקיימות עבור סרבני גט. אלו אינם מבוצעים מתוך כוונה לגרום למישהו לעשות משהו נגד רצונו, אלא מתוך ... המהות של רצון אמיתי לעומת כפייה? הסיפור כאן מתאר את המתח שבין הרצון האמיתי לבין רצון שנכפה. במקרה של סרבני גט, לדוגמה, כל ההשפעה החיצונית, כמו סנקציות או כפייה לא תוביל לתוצאה הרצויה אם האדם לא רוצה באמת את הדבר שהוא אומר שהוא רוצה. ההבנה המרכזית ... אחרי מישהו? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך להוציא מישהו מהראש? חיזור בצורה אובססיבית, לא מוכן לשחרר, איך עובד הרצון? לא מוכן לוותר, סרבנות גט, סנקציות על סרבני גט, לרצות את הבלתי אפשרי ...
יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, יחסי עובד מעביד, יחסי עבודה
יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, יחסי עובד מעביד, יחסי עבודה
... מהארגון ופשוט בגלל שהוא לא יכול ללכת לכספומט להוציא משכורת אז הוא הולך אליך להוציא משכורת אז הוא סובל אותך עד סוף החודש אז זאת בעיה בהנחה שאתה לא יכול להפעיל עליו סנקציות ולכן במקרה הספציפי שלך מה הפתרון מה אתה מבין? ש: דבר הכי פשוט הראשוני לעשות זה להגיד שהדברים שמה שהם יעשו אז זה טוב להם כי באיזושהי צורה זה ישתלם להם ואז ...
איך למנוע התאהבות? איך לגרום למישהו לא לאהוב מישהו אחר? איך לגרום לאקסית לא להתאהב בגבר אחר? איך לגרום למישהו לא לאהוב משהו? איך לגרום לאקסית להתגעגע אליך? מה לעשות אם האקסית יוצאת עם מישהו? איך למנוע ממישהו לבגוד? איך להתמודד עם קנאה בזוגיות? מאוהב במישהי אחרת, מאוהבת בגבר אחר, רוצה מישהו אחר, הכירה מישהו, הכיר מישהי, התאהב במישהי, התאהבה במישהו
... מאותה הבחורה. ועליהם לנסות למלא לו את הרצון הרגשי שלו. כדי להקשות עליו להתאהב באותה הבחורה. ולהטיל על הילד סנקציות , זו שיטת המקל, שהחסרונות שלה הוסברו קודם. ועדיפה שיטת הגזר, שככה הילד מרגיש טוב מההורים שלו, ולא מתאהב בבחורה שהם לא רוצים שהוא יתאהב בה. או לדוגמה ...
מחויבות בזוגיות, בגידות בזוגיות, לגרום למישהו להתחייב לך, לגרום למישהו להיות מחויב כלפיך, לגרום למישהו לא לבגוד בך, למנוע בגידה, הסרת אחריות אישית בזוגיות, עצלנות בזוגיות, מחויבות זוגית, פחד ממחויבות, רכושנות בזוגיות, יחסים
מחויבות בזוגיות, בגידות בזוגיות, לגרום למישהו להתחייב לך, לגרום למישהו להיות מחויב כלפיך, לגרום למישהו לא לבגוד בך, למנוע בגידה, הסרת אחריות אישית בזוגיות, עצלנות בזוגיות, מחויבות זוגית, פחד ממחויבות, רכושנות בזוגיות, יחסים
... להוציא ממנה התחייבות לזה ולזה זה עדיף מה רוצה שהיא תמיד תחייך אליך שהיא תמיד זה אם יכולת תיאורטית להחתים אותה על הרשימה שהיא מחויבת להכל עם קנסות עם סנקציות זה עדיף אבל כמובן שזה לא יקרה כי אז גם היא תחתים אותך על הרשימה שלה והיא גם רוצה שאתה תתחייב ותתחייב לכן עשו מחויבות על תחומים מסוימים אמרו תראה יש לך תחומים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סנקציות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סנקציות, איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סנקציות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, מאמן אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי מומלץ בתחום סנקציות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0000 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 00:50:48 - wesi4