ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מניפולציה רגשית ✔פיתוי חיובי ויצירתי לעומת פיתוי מיותר ופוגע ✔ד"ר פינקי פיינשטיין ראשית, ברצוני לפרסם כאן, לנצל את הזדמנות שקהל הקוראים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פיתוי חיובי ויצירתי לעומת פיתוי מיותר ופוגע
ד"ר פינקי פיינשטיין

ראשית, ברצוני לפרסם כאן, לנצל את הזדמנות שקהל הקוראים הלך וגדל עם הזמן ולהביא את מה שכתב שמוליק, משתתף חדש יחסית בסדנת ציור אינטואיטיבי (מפגש 3). המילים בהחלט מדברות בעד עצמן ותפקידן בהחלט לפתות אותך להתבונן יותר ויותר על תרומת היצירתיות על בריאותו הנפשית של האדם:

"אין ספק שזו הנאה גדולה לנוע ולצאת מהתקיעות במקום להיתקע ולהתמזמז עם התקיעות ולשאול למה היא הגיעה ומה היא מסמלת ומה היא רומזת ולייבב על כך שהיא הגיעה ולהרגיש קרבן מאוכזב, מתוסכל, סובל, עצוב, מדוכא שהתקיעות היא אויבותו הגדולה ושהיא שוב ושוב מנצלת אותו. תקיעות אינה תוקעת אם אתה ממשיך ליצור, ממשיך לנוע, ממשיך לזרום, כמו במעגל ההליכה שבו או שאתה מסתכל על החסמים או שאתה מסתכל על הפתחים ותמיד, תמיד, תמיד יש פתח אם אתה מחויב להמשיך לנוע וזה הסוד הגדול להמשיך לנוע לא להפסיק לא להפסיק להמשיך לנוע כמו שאני ממשיך להניע את העט על הנייר ולא מפסיק לרגע מסרב להיתקע מסרב להיעצר לא חושב אם זה הגיוני לא חושב אם זה אסתטי לא חושב אם יש לזה משמעות, מה שבטוח קורה זה שמשהו נפרק משהו משתחרר משהו נוצר וכשמשהו נוצר משהו טוב קורה וההיתקעות הופכת למנוף, למניע, למנוע, למכלול ואהבה מתגלה ונחשפת אהבה לעצמי, אהבה לחיים, אהבה ליצירה, אהבה לאהבה, והמפתח הוא לא להפסיק לנוע, לא להפסיק ליצור. זרום, זרום, זרום ועכשיו זרום עוד ועוד, כמו המים בדרכם אל הים, כמו המים בהפכם לים כמו המים בהתאדם כמו המים במורדם אל האדמה, ביתם הזמני עד שינועו שוב ושוב ושוב."

מזמן לא דיברנו על חוה אמנו. אני רוצה לחזור למקום הזה, לטובת הנושא הנוכחי.

הנה אנחנו שוב כאן, בסיפור בראשית, עם כוונה להביאו אל חיי היום יום שלנו, עם כל האתגרים הניצבים בפני מי שרוצה יותר ריפוי, יותר הגשמה עצמית, יותר צמיחה ויותר תשובות לשאלות הרבות שהזמן מציב בפנינו.

חוה אמנו פותתה על ידי הנחש. המוניטין של הנחש הוא של יצור שפל, זוחל האדמה, ערמומי. בקיצור - הוא נחשב "לא בסדר". הוא "עבד" על חווה ושכנע אותה לטעום את התפוח האסור. בהמשך חוה הוסיפה ופיתתה את אדם לטעום גם כן מהתפוח אך בל נשכח שמי שעודד אותה לכל הנושא הזה היה הנחש הערמומי והחלקלק. מדוע עשה זאת? מה היה האינטרס שלו? מדוע סיפור הפיתוי נותר סיפורה של חוה, האישה ולא של הנחש, שהתחיל את כל הסיפור? עוד נברר בהמשך.

בכל מקרה, אפשר לומר שאלוהים "סידר" את אדם וחוה. אלוהים למעשה הציב בפניהם רף שלא יכלו לעבור, את רף ההתאפקות שיש בה גם ריסון בלתי אפשרי של הסקרנות. אלוהים שלח את הנחש שהיה "ערום מכל חיית השדה" שיפתה את חוה. חוה פותתה, טעמה מהטעם האסור של החיים ולא נותר לה אלא לפתות את אדם, שכן הם אמורים להיות יחד ולחוות דברים בצוותא. הפיתוי הזה שלה הוביל לבסוף את אדם לעשות גם כן את המעשה האסור ובעקבות זאת הם גורשו מגן עדן. איזה סיפור סידר לנו אלוהים! אדם וחוה היו אמורים להתנהג יפה יותר על מנת להישאר בגן עדן? זו למעשה אשמתם ולכן גורשו מגן העדן הטוב והמיטיב?

אולי נראה את הסיפור אחרת. נחשוב חיובי על כל משתתפי הסיפור, מאלוהים למעלה ועד הנחש למטה. אולי נראה את כל הסיפור כסימבולי ליציאת האדם מהאיזור המוגן, האלוהי והשמור, גן עדן, אל מקום חשוך, מסוכן ומלא בהפתעות, אל מקום בו טווח החיים מוגבל אך ניתן לחולל בו שינויים, צמיחה, ריפוי וגדילה. בגן עדן נשמע די משעמם ללא פעילות וללא אתגרים. מחוץ לגן עדן, עצם הגעגוע למקום הנעים והבטוח גורם לאדם לעשות דברים מדהימים של מחקר, יצירה והתפתחות שיכולים אולי לגרום לו להודות לכל משתתפי סיפור בראשית שהובילו אותו מחוץ לגן עדן. רק דבר אחד הייתי משנה - הייתי מסיר את כל נושא האשמה מבעלי התפקידים. חוה לא אשמה שפיתתה ואפילו הנחש לא אשם. אם המטרה היא להביא את האדם למקום הזה של חיפוש ואי שקט בריא מוביל להתפתחות, אזי סימן שמשהו טוב קרה כאן. אין אשמים בשום מקרה ואפשר לפטר את רגשי האשם של מי שפיתה ומי שפותה גם כן.

כמעט כל פעולה שאפשר לחשוב עליה, כל מחשבה וכל רגש יכולים להתבטא באופן חיובי, מועיל ותורם לאדם אך גם יכולים להתבטא באופן הפוך, מזיק ופוגע לבני האדם. אני ממליץ לך לקרא יותר על העניין הזה בכל הנוגע לתרופות הפסיכו קריאטיביות באתר המכון הפסיכו קריאטיבי.

פיתוי חיובי הוא פעולה שמתרחשת פעמים רבות והתוצר הסופי שלה נתפס בדרך כלל כחיובי ומעיל. פיתוי חיובי הוא פעולה שיש בה מן השידול אך היא הולכת למקום טוב ומיטיב. פיתוי חיובי הוא פעולה שיכולה לסייע לאדם ה"מפותה" לעבור משוכה מסוימת, שלרגע מסויים קשה לו לעבור לבד. לאחר שהוא עובר את המשוכה הזו, בזכות היענותו לפיתוי, הוא כבר ממשיך בכוחות עצמו, נהנה מהמקום החדש אליו הגיע, מרגיש שהיה לו כדאי להגיע לשם ואינו זקוק לאותה מידה של פיתוי על מנת להגיע.

כמדריך וכמטפל אני מוצא את עצמי פעמים רבות מפתה באופן חיובי. אני מגרה את המציירים או את המטופלים ללכת למקום שיכול להיתפס בעיניהם, תחילה, כמסוכן. פיתוי הרי חייב להתרחש במקום בו אחד חושש לעשות דבר מה והשני גורם לו, בדרכים ערמומיות כאלה או אחרות לעשות זאת בכל זאת, למרות החשש ולמרות הרתיעה. שיטות הפיתוי שלי משתכללות עם הזמן אך כולן מתרחשות למען אותו אידיאל - להביא את האדם למקום שבו הוא יכול להיות יצירתי יותר, עוצמתי יותר, בוטח יותר בעצמו, מעז יותר ושמח יותר. אני מפתה אנשים לכתוב, אני מפתה אותם לצייר, אני מפתה אותם לאהוב את עצמם ולבחור לעצמם את מה שבאמת טוב בעבורם.

פיתוי לא יכול להתרחש אלא אם מי שמפתים אותו רוצה בסתר לבו שכך יקרה. פיתוי מחבר את האדם המשתוקק אך פוחד לעבר תשוקתו. הפיתוי יכול לשמש גשר בין מאווייו הכמוסים יותר וכמוסים פחות, של האדם, לבין מימושם במציאות. כל עוד המימוש הזה מתברר כמבריא, כנעים, כמועיל וכמעניק לאדם כוח עצמאי ויצירתי להמשיך את הדרך בדרכו, כי אז ניתן לכנות זאת "פיתוי חיובי". האחריות לפיתוי ולתוצאותיו אמורה להיות בעיקר על כתפי זה שמפתים אותו, מכיוון שבמידה והוא אדם בוגר, עומדת תמיד הזכות שלו לסרב. אם הוא בחר להסכים סימן שהוא מוכן לקחת על עצמו את האחריות לכך.

התורה הפסיכו קריאטיבית מבקשת להראות, בדרכים שונות ובאמצעים מגוונים, שהאדם מכיל בקרבו תכונות מופלאות וידע טבעי להבראה, ריפוי, צמיחה והתפתחות, תכונות שמרביתן נמצאות במצב רדום. התורה הפסיכו קריאטיבית מוסיפה לתמונה זו מרכיב חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו - ברגע שתכונה טובה ובעלת ערך אינה באה לידי ביטוי מה שצפוי להתגלות ולפעול הוא ההיפך ממנה. האנרגיה היצירתית הקיימת בתכונה מוכרחה לפעול. אם האדם יוזם, משתדל ופועל לכוון מימוש האספקטים החיוביים של התכונה אזי יוכל להשתמש בכוחה המרפא והמעשיר. אם יזניח אותה, "ישמע" ממנה בלית ברירה מתוך הצד הפוגע והמזיק שלה. במקום בו לא נחליט באופן אקטיבי להדליק את האור נגלה, ולא בהפתעה, שהמקום חשוך. אור הוא דבר טבעי אך יש להדליק אותו. חושך הוא ברירת המחדל הטבעית המתגלה כשלא בוחרים להשקיע את האנרגיה הנדרשת להדלקת האור. כאשר משתמשים בתכונת הפיתוי באופן חיובי, הן מהצד המפתה והן מהצד המתפתה, וכל עוד שני הצדדים אחראים למעשיהם, שותפים להבנה שיש כאן שימוש הולם באנרגיית הפיתוי, כי אז כולם יוצאים נשכרים. כשאדם מזניח את תשומת לבו לאפשרות של פיתוי חיובי, הוא עלול למצוא את עצמו נסחף להיבט השלילי של אותה תופעה.

ארחיב ואומר שלהערכתי חיוני לכל אדם מפעם לפעם להתפתות וחיוני לכל אדם מפעם לפעם לפתות, כל עוד הדבר נוגע להשלכות חיוביות. כשאנחנו "מתפתים" למשהו שמועיל לנו סימן שנעזרנו בכוח הפיתוי על מנת לדלג מעל המחסומים שלנו, שכבר התחלנו לרכוש כלים להסרתם, אך לא כלים מספיקים. הפיתוי בא בשביל לאפשר לנו "לסיים את המלאכה". אם אנו מתעלמים מאפשרות הפיתוי הזו אנו למעשה מתעלמים משורת מתנות חשובות שהעולם מנסה לפתותנו לקבל. באותה מידה, חיוני שאדם ישתמש ביכולתו לפתות, מפעם לפעם לשם צרכים חיוביים.

לפתות חבר לבוא איתך לבילוי משמש למעשה מימוש של היכולת היצירתית שלך להשיג דברים אותם אתה רוצה. הפיתוי עצמו הוא פעולה שיש בה תחכום וגם מניפולציה רגשית. כל עוד זה מנוצל לשם מטרות חיוביות אפשר ורצוי לברך ולהכיר בכך שיש תכונות חיוביות גם לאקט המפתה. לא לחינם היה על חוה לפתות את האדם. ללא הפיתוי שלה סביר להניח שלא היה נוגע בתפוח. בתוך תוכו, יתכן והיה סקרן מאד, אך לא העז לגעת. הפיתוי של חוה פגש את הסקרנות שלו ומשם התגלגלו העניינים עד לכאן, עד אלינו.

לפני שניגש להיבט הפחות מועיל של הפיתוי ולהשלכותיו אתעכב עוד קצת על יכולתו של אדם לפתות. פרסום הוא סוג של פיתוי. לפעמים הוא נעשה באורח הוגן ואכן מייצג את ערכו האמיתי של המוצר ולעתים כל תפקידו הוא למשוך תשומת לב ולשכנע באמצעים רגשיים ללא כל קשר למימוש ההבטחה כשהמוצר מגיע לידינו. יכולת הפיתוי נחוצה לאדם ככוח "נוסף" שהוא יכול להפעילו על מנת לסייע לאדם אחר לחבור אליו לרעיון או לפעולה. הפיתוי הוא כמו "כוח משיכה" שניתן להפעילו ושרצוי להפעילו מכיוון שהוא אחד מיכולותיו של האדם להשיג את מה שהוא זקוק לו. כאשר אדם מסתייג יתר על המידה מכוח הפיתוי שלו הוא ימצא את עצמו תוהה לא פעם כיצד הוא לא מצליח להגשים את מטרותיו ואת שאיפותיו וכיצד הוא נותר מהצד או יושב על הגדר, מתבונן באחרים שמתקדמים ביתר קלות. לעשות מאמץ ולפתות פירושו להצהיר כלפי העולם שאני מגייס את מלוא כוחותיי על מנת להתקדם ולצמוח. כל עוד הדבר נעשה באופן גלוי, כן וללא פגיעה באף אחד, יכול לשמש הפיתוי כוח שינוי משמעותי ואף הכרחי.

הקוטב השני של הפיתוי הוא זה שמביא בסופו של דבר לנזק, לכאב ולפגיעה. הדבר קורה כאשר אדם נענה לפיתוי מתוך חולשה ולא מתוך עוצמה. הדבר קורה כאשר הצד המפתה פונה אל חולשתו של האדם וגם מציע לו ללכת לכוון שפירושו חולשה או ניצול חולשה. שידול או פיתוי אנשים לביצוע מעשה לא חוקי או לא מוסרי הינו בדיוק הדוגמה של שימוש שלילי ביכולת הפיתוי של האדם. האווירה הכללית הקיימת בספר בראשית היא שאדם וחוה עברו עבירה, שמשום מה בתוך גן עדן ה"אידיאלי" הופיע יצור שפל וערמומי (הנחש) ושבני האדם בחולשתם התפתו כמה פעמים וגם פיתו זו את זה. האווירה היא של אשמה ושל עונש שמשעותו גירוש. עונש כבד לכל הדעות. עד שלא מפרשים את הטקסט הזה באור שמציג את החיובי בכל העניין, אפשר להיוותר עם האשמה, עם הקלון שרובץ על חוה שפיתתה את האדם לעשות את הדבר שגירש אותם מגן העדן. זה לא נשמע טוב וזה לא נשמע נחמד, כשקוראים זאת סתם כך. כאן זרועים שורשים שיכולים ליצור הקשר בין פיתוי לבין חולשה, בין פיתוי לבין מעשים אסורים שיש להיענש בגינם.

אני מאמין שאדם אמור לאפשר לעצמו להתפתות לדברים שמסייעים לו להתפתח. אם לא יעשה כן הוא עלול יום אחד למצוא את עצמו מתפתה דווקא לדברים שפחות טובים לו. במידה מסוימת ניתן לומר שכדאי מדי פעם להתפתות באופן מודע ומכוון. באותה מידה מוטב לאדם שילמד לפתות, ובמילים מוכרות יותר, שילמד "למכור" את הרעיון, את המעשה שהוא רוצה לגייס אליו אנשים, את החזון שלו ועוד. אין מרחק רב בין מכירה לבין פיתוי. כשאנחנו עוברים ברחוב אנחנו נחשפים לפיתויים רבים שמזמנים אותנו לרכוש אותם. האם יהיה זה נכון להסיר את הפיתויים מעינינו? האם יהיה כדאי להסתובב ברחוב שומם נטול הצעות לקנייה, לטעימה או הצטרפות? איך נדע מה יש לעולם להציע לנו אם הדברים לא יהיו גלויים ואף מפתים?

אדם שמתפתה שוב ושוב לאכול יותר מדיי הוא בסך הכל אדם מכור שאמור לעבור תהליך גמילה. שלא יאשים את פיתויי הסביבה שגורמים לו לאכול הרבה. כשייגמל יידע לנצל באופן חיובי ומועיל את נטייתו להתפתות והוא ימצא דרכים להתפתות לדברים הבריאים שהעולם מפתה אותו לנסות. אחד מתפקידי הגירויים המפתים הוא לגרום לאדם לבחון את עצמו, לדעת לסרב מדי פעם ולדעת לשחרר את עצמו ולהתפתות, במקרים אחרים.

אם אתה לעולם לא מתפתה, סימן שאתה נוקשה מדיי. אם אתה מתפתה יותר מדיי, סימן שגבולותיך מעורערים. אם אינך מפתה אף פעם סימן שאינך בוטח מספיק ב"מרכולתך" ואם אתה נאלץ לפתות פעמים רבות מדיי סימן שאינך בוטח שמה שיש לך יכול לייצג את עצמו גם בדרכים פשוטות ושקטות.

ונסיים באהבה עצמית.

אדם שאוהב את עצמו יכול להרשות לעצמו להתענג על פיתויים מסוימים, תוך הצבת גבולות מתאימים. הוא יכול לומר לעצמו - "מגיע לי מדי פעם גם להתפתות". אדם שאינו מתרגל אהבה עצמית חושש מפיתויים ולא סומך על עצמו או שנסחף אליהם יתר על המידה ומתמכר. זהו הבסיס, אלה היסודות ומכאן הכל מסתדר או לא, בהתאם לעבודה שהאדם בוחר לעשות עם עצמו.

דר' פינקי פיינשטיין משוחח ומלמד את עקרונות התורה הפסיכו קריאטיבית לאור מאמרו - "פיתוי יצירתי וחיובי לעומת פיתוי שלילי ומזיק". ההרצאה התקיימה ב18.7.2010 במכון הפסיכו קריאטיבי


הכותב: ד"ר פינקי פיינשטין פסיכיאטר "אחר"

המכון הפסיכו קריאטיבי www.drpinki.co.il המרכז לציור אינטואיטיבי www.intopainting.com

* www.newac.co.il/articles1/670-פיתוי-יצירתי-מאמר-פינקי-פיינשטיין
הישגים חולה נפש להמשיך הפתעה אתגר פחד השלכות אהבה עצמית ללא תנאים ברחוב תשוקה טיפול במחלה נפשית חיוביות יצירתי יצירתיות פיתוי פיתויים
איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה? איך ליצור התניה סמויה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור לחץ פסיכולוגי? איך לעשות מניפולציה רגשית? איך לשכנע אנשים? איך לשלוט בתת מודע?
... לשתול מחשבות? איך ליצור לחץ פסיכולוגי? איך לעשות מניפולציה רגשית? איך לשכנע אנשים? איך לשלוט בתת מודע? וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרות להשפיע על אדם לחשוב בצורה כלשהי ולעשות דבר כלשהו, על ידי שתילת מחשבות והתניות ... ולהתגרש וכיוב. ולכן, כאשר מנסים להפעיל על האדם מניפולציה רגשית , ולהפעיל עליו לחץ רגשי ולאיים עליו עם מחשבה רעה כלשהי או לפתות אותו עם מחשבה טובה כלשהי, צריך לשים לב לכך שאכן מציבים מולו דבר שהוא יותר חזק, מאשר ...
איך לא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא לקחת אחריות על בעיות של אחרים? איך להתמודד עם רגשות אשמה בגלל פגיעה באחרים? איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך להתמודד עם סחיטה רגשית?
איך לא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא לקחת אחריות על בעיות של אחרים? איך להתמודד עם רגשות אשמה בגלל פגיעה באחרים? איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך להתמודד עם סחיטה רגשית?
... איך להתמודד עם סחיטה רגשית? איך לא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? ההרצאה עוסקת כיצד להתמודד עם רגשות אשמה הנגרמים כתוצאה מהאשמות של אחרים, בין אם בצדק ובין אם מתוך מניפולציה רגשית. לעיתים קרובות אנשים מסביבנו מאשימים אותנו בצרותיהם, מה שעלול לגרום לנו להרגיש אחראים ולסחוב רגשות אשם מיותרים. מטרת ההרצאה היא להסביר איך ניתן להתגבר על רגשות אשמה אלו ולהימנע מלשאת אחריות על בעיות של אחרים. איך לזהות מניפולציה רגשית ואשמות שווא? ישנם אנשים המשתמשים בסחיטה רגשית כדי לגרום לנו ... שלנו לא תמיד נגרמים כתוצאה ממה שקורה לנו, אלא באופן שבו אנחנו בוחרים להגיב אליו. לא תמיד עלינו לקחת אחריות מלאה, ולעיתים עלינו לדעת להסיר אחריות, במיוחד כאשר מדובר במניפולציות רגשיות של אחרים. מהי הדרך להגיע לשחרור מוחלט מרגשות אשמה? הדרך ... העיקרון המנחה הוא שעלינו להבין אם רע לנו - זה תלוי בנו, ואם רע לאחרים - זה תלוי בהם. איך לא להאשים אחרים בצרות שלך? לקיחת אחריות סחיטה רגשית ניהול רגשות התמודדות עם מניפולציות רגשיות הסרת אחריות איך לא להאשים את עצמך בצרות של אחרים? ההרצאה עוסקת בשאלה כיצד להתמודד עם רגשות אשמה שנובעים מהאשמות של אחרים, בין אם בצדק ובין אם מתוך מניפולציה רגשית. פעמים רבות, אנשים מאשימים אותנו במצבם הרע, מה שעלול לגרום לנו להרגיש אחריות ולשאת רגשות אשם מיותרים. איך לזהות מניפולציה רגשית ואשמות שווא? אנשים מסוימים משתמשים בסחיטה רגשית כדי לגרום ... העיקרון המנחה הוא שברמה הפנימית, עלינו להבין כי אם רע לנו - זה תלוי בנו, ואם רע לאחרים - זה תלוי בהם. רגשות אשמה לקיחת אחריות סחיטה רגשית ניהול רגשות התמודדות עם מניפולציות רגשיות הסרת אחריות איך לא להאשים אחרים בצרות שלך? להאשים את ...
שטיפת מוח / לחץ חברתי - איך להתמודד עם שטיפת מוח או לחץ חברתי?
... הוא סוג של שטיפת מוח. והשאלה הנשאלת היא, כיצד יכול האדם להתמודד כאשר הוא מרגיש מישהו מנסה לעשות עליו מניפולציה רגשית או שכלית ולשטוף לו את המוח. וכיצד יכול האדם להשתחרר מהקיבעון המחשבתי שלו, ולוודא שאין אצלו בצורת החשיבה כל מיני דברים, שהשורש שלהם הוא בשטיפת מוח כזו או ...
חינוך ילדים, בעיות בחינוך ילדים, התמודדות עם ילדים, הדרכת הורים, איך לחנך ילדים? בעיות במשפחה, טיפול בילדים, גישור משפחתי, דוגמה אישית לילדים, להיצמד לאמת, ילד לוקח סמים
חינוך ילדים, בעיות בחינוך ילדים, התמודדות עם ילדים, הדרכת הורים, איך לחנך ילדים? בעיות במשפחה, טיפול בילדים, גישור משפחתי, דוגמה אישית לילדים, להיצמד לאמת, ילד לוקח סמים
... הוא טועה ולהראות לו את האמת. הגישה חייבת להיות מאוד ישירה וברורה. אליעד מדגיש שאסור לעשות מניפולציות רגשיות , ואסור לשקר, שכן האמת תביא לריפוי לאורך זמן. האם אפשר לשנות ילד שלוקח סמים? אליעד ... וברור. אליעד מציין שתגובה כנה, אמיתית וישרה, גם אם היא קשה לשמיעה, תעזור לילד יותר מאשר כל מניפולציה רגשית. איך לשכנע את הילד לחזור לבית או למקום בטוח? ילד שנמצא ברחוב או במצב בעייתי צריך ... מדגיש שהדגש הוא על אחריות אישית, וכך לא ליצור תלות אינסופית בהורים. כיצד להפסיק את מעגל המניפולציות הרגשיות במשפחה? אליעד מסביר בפירוט כיצד להפסיק מניפולציות רגשיות בתוך המשפחה: להיות תמיד כנים, לא להאשים לשווא, לא להגזים, לא לעשות שימוש ... עם התמכרות לסמים כיצד לשכנע ילד לחזור הביתה? איך לתת דוגמה אישית לילדים? איך להפסיק מניפולציות רגשיות במשפחה? איך להיצמד לאמת בחינוך ילדים? ...
איך לגרום ללקוח לקנות? איך ליצור הסכמה? שכנוע ברמת הפוטנציאל, איך להגדיל סיכוי לשכנע? איך להגדיל סיכוי למכור? האם אתה יכול? הגדלת הפוטנציאל להסכמה, טיפול בהתנגדות לקוח, לימודי NLP
איך לגרום ללקוח לקנות? איך ליצור הסכמה? שכנוע ברמת הפוטנציאל, איך להגדיל סיכוי לשכנע? איך להגדיל סיכוי למכור? האם אתה יכול? הגדלת הפוטנציאל להסכמה, טיפול בהתנגדות לקוח, לימודי NLP
... להיות למה שבאמת קורה. מה הקשר בין שכנוע בעסקים לבין טקסטים דתיים? בהקשר דתי, לדוגמה כאשר אומרים יכול להיות שאתה תיכנס לגיהנום, מתברר שגם יכול להיות שזו לא האמת. ההשתמשות ביכול להיות יוצרת מניפולציה רגשית , כאשר האדם לא תמיד מבין שהאפשרות קיימת יחד עם האפשרות ההפוכה. למה חשוב להבחין בין אפשרי למחויב? חשוב לשים לב האם אנחנו עוסקים ...
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
... אחרים, אלא מתוך רצון אישי להרגיש בעלי עוצמה ולקבל הערכה מאנשים אחרים. זוהי הסיבה לכך שלפעמים מורים רוחניים יכולים להטעות את תלמידיהם ולטעון שהאמת נמצאת אך ורק אצלם, תוך מניפולציה רגשית או אשליות של שליטה מוחלטת. כיצד נוכל לבדוק את מה שנאמר לנו? בסופו של דבר, אליעד כהן מדגיש את החשיבות הגדולה של לבדוק את מה שנאמר לנו ולבצע את הבדיקות בעצמנו. הוא מציין ...
שיטות לשכוח מישהו, לעשות את המקסימום כדי לשכוח מישהו, לתת מאה אחוז כדי להוציא מישהו מהראש, לרצות את מה שלא אפשרי, כפה עליהם הר כגיגית, כופין אותו עד שיאמר רוצה אני, סרבן גט, מסורבת גט, מוסד הנישואין
שיטות לשכוח מישהו, לעשות את המקסימום כדי לשכוח מישהו, לתת מאה אחוז כדי להוציא מישהו מהראש, לרצות את מה שלא אפשרי, כפה עליהם הר כגיגית, כופין אותו עד שיאמר רוצה אני, סרבן גט, מסורבת גט, מוסד הנישואין
... לא מושג? בהמשך לדברים אלו, אליעד מביא דוגמה קיצונית של גבר שאהב אישה שלא רצתה בו. הגבר החליט שאם לא תשיב לו אהבה, הוא יתאמץ להשיג אותה בכל מחיר. כאן נכנס רעיון מאוד בעייתי - רעיון של כפייה או מניפולציה רגשית כלפי האדם האחר, כמו במקרה של כפה עליהם הר כגיגית. הוא מזכיר את הסיפור התנכי בו ... כלומר, המטרה היא לא לגרום לאדם לבצע פעולה מתוך כפייה אלא להביאו למצב שבו הוא יבצע את המעשה מתוך רצון פנימי אמיתי. האם ניתן לאלץ מישהו לשחרר רגשות? המרצה מביא דוגמה קיצונית נוספת, המתארת את המניפולציות הרגשיות של אנס, שטוען שהוא עושה את זה כי היא לא יודעת שהיא אוהבת אותו. הוא מדגיש כאן את ...
מניפולציות פרסומיות, הישראלי המכוער, תקרית במלון, תקרית תפתח את החדר, טיסת השוקולד, עובדות ופירושים, ניתוח וידאו, ניתוח כתבה, ניתוח טקסטים, אין אמת בפרסום, פגיעה בצרכנים
... יכול היה להיות מוצג כך שהאורחים הם קורבנות של התנהלות בריונית מצד המלון, בעוד שהסרטון רק מציג את רגעי השיא של העימות, ולא את כל השתלשלות האירועים. מדוע שימוש במונחים כמו טיסת השוקולד יוצר מניפולציה רגשית? אליעד הדגים כיצד שימוש בכותרות כגון טיסת השוקולד או הישראלי המכוער נועד לעורר תגובה רגשית חזקה מהציבור ולהוביל להזדהות אוטומטית נגד אותם אנשים ...
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית?
... טוב, הוא יודע למצוא את הפרצה גם כאן. דהיינו, הוא מנסה לשכנע את השופט בכך, שכל הראיות שאותן סיפק החשוד שלו כדי להפליל את עצמו, הן סופקו על ידי החשוד, רק בגלל שטיפת מוח ולחץ נפשי ומניפולציות רגשיות ומחשבתיות שעשו החוקרים על הלקוח שלו. אך באמת הלקוח שלו חף מפשע בכל זאת. והמשמעות הרוחנית היא, שעל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מניפולציה רגשית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מניפולציה רגשית, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מניפולציה רגשית, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, קואצ'ינג לילדים, קואצינג מומלץ בנושאי מניפולציה רגשית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 22:59:35 - wesi4