ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטרות אישיות ✔איך לעורר מוטיבציה בילדים עם בפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd? ✔מוטיבציה היא המנוע שמפעיל אותנו ומאפשר לנו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨איך לעורר מוטיבציה בילדים עם בפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd?
מוטיבציה היא המנוע שמפעיל אותנו ומאפשר לנו לפעול גם כאשר קשה או לא מחשק לנו. מוטיבציה מגיעה מהמילה motion - תנועה והיא המתארת מניעים motives. מוטיבציה היא הרצון לפעול, הצורך פנימי שמניע אותנו לפעול על מנת להשיג מטרה כלשהי.

לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ישנה לעיתים קרובות בעיה של חוסר במוטיבציה, היא יכולה לבוא לידי ביטוי כנטייה לדחיינות, עצלנות, קושי בהפעלה עצמית, לעיתים אף כאי מסוגלות תפקודית. אך למעשה בדרך כלל, ילדים אלו יודעים היטב "מה צריך להיעשות", הקושי ב"איך" - איך לגייס את עצמם במטרה לבצע את המטרה עד סופה. לכן, דבר ראשון יש לבחון האם זאת שאלה של יכולת או רצון - "אינני יכול" לעומת "אני לא רוצה".

ישנם שלושה סוגי מוטיבציה:

*מוטיבציה חיצונית - הילד פועל בכדי שיאהבו אותו - כדי לרצות את הסביבה או בכדי להימנע מעונש (תגמול חיצוני) או בכדי לכסות על חסכים לדוגמה: הילד לומד כדי לרצות את סביבתו או מחשש מעונש.

*מוטיבציה פנימית הכרתית - הילד פועל משום שהוא מבין את חשיבות הפעולה, לדוגמה: הילד לומד משום שהוא מכיר בחשיבות הלמידה ולא בגלל שהוא נהנה ממנה.

*מוטיבציה פנימית רגשית - הילד פועל משום שהוא נהנה / אוהב את מה שהוא עושה - הפעולה נובעת מכך שילד מקבל ממנה ערך פנימי, זה יכול להיות ערך רגשי של הנאה ועניין. דוגמה: הילד לומד מתוך הנאה וגילוי עניין בחומר הנלמד.

השפעת המוטיבציה הפנימית היא גדולה יותר וארוכת טווח מהמוטיבציה החיצונית. כדי לעזור לילד לפתח מוטיבציה פנימית יש צורך לבדוק "מה מניע" את הילד. ריצ'ארד לאבוי, בספרו "פריצת דרך במוטיבציה", מונה שמונת הגורמים המניעים אותנו והם: חיברות, אוטונומיה, סטטוס, סקרנות, אגרסיביות, כוח, הכרה, השתייכות.

חיברות: הצורך להשתייך לחברה - ילד חברותי מאושר ומסופק כשהוא מרגיש שייך וחלק מהקבוצה, שיש לו חברים רבים והוא נהנה מן הקשרים עמם. ילד כזה, משקיע מאמצים רבים בבניה ושימור מערכות יחסים עם אחרים, הוא יוזם ומתחזק את הקשרים באדיקות. לעיתים קרובות ילדים אלו ורבאליים, בעלי חוש הומור, ביטחון עצמי, פתוחים, נהנים מעבודה קבוצתית ואוהבים להשתייך אליה.

אוטונומיה: הצורך בעצמאות - הילד האוטונומי מוקיר הזדמנויות לעבוד על פרויקטים באופן עצמאי ופחות בעבודות קבוצתיות. ילד כזה נהנה מפרויקטים שבהם התוצאות תלויות אך ורק בתפקוד שלו. ילדים אלו קולטים במהירות חומר חדש, סקרנים מאוד, יעילים ויצרנים מאוד, בעלי זיכרון טוב, ידע נרחב ובעל מוטיבציה עצמית.

סטטוס: הצורך להיות חשוב - ילדים ומבוגרים רבים מונעים ע"י סטטוס, בעבורם הדימוי העצמי שלהם קשור לדעותיהם של אחרים. דעתם של אנשים אחרים חשובה להם מאוד, הם להוטים להשביע את רצון האחרים ורגישים ביותר לביקורת. ילד שהסטטוס מניע אותו, מרבה לדרוש אישור ועידוד, נוטה לביקורת עצמית, בד"כ ממושמע ונהנה מאור הזרקורים.

סקרנות: הצורך לדעת - האדם הסקרן זקוק ללמידה, לידע וצמא למידע חדש, הוא נהנה ללמוד כמעט על כל נושא. ילדים שהם סקרנים מטבעם, מגלים התלהבות בכמה תחומי עניין, אוהבים לקרוא, בעלי מידע כללי רחב, זיכרון חזק, נהנים מעריכת ניסויים ונהנים לפתור בעיות.

אגרסיביות: הצורך לתבוע זכויות - הצורך של האדם באגרסיביות אינו בהכרח שלילי או מזיק. ניתן לתעל אגרסיביות לפעילויות חיוביות (מנהיגות, אסרטיבית) או לפעילויות שליליות (בריונות ואיום). ילדים אגרסיביים מוכנים להתעמת עם מה שנתפס בעיניהם כחוסר צדק או כחוסר הוגנות. ילדים אלו יהיו בעלי דעות מוצקות, לוקחים אחריות ונהנים ממנה, נוטים לווכחנות, בעלי יכולת שכנוע רבה ואוהבים לקרוא תיגר על סמכות.

כוח: הצורך בשליטה - הילד שיש לו צורך חזק בכוח, רואה חשיבות רבה בשליטה והשפעה. ילדים השואפים לכוח עשויים להיות בעלי דימוי עצמי חזק מאוד או חלש מאוד. הצורך שלהם בכוח עשוי לנבוע מתחושת ביטחון והתנשאות או מתחושת חוסר אוני ונחיתות. ילדים המונעים ע"י כוח נהנים מאחריות ומסמכות, נהנים להיות בשליטה, מעורבים תכופות במאבקי כוח ובוויכוחים, בעלי איכויות הנהגה, בטוחים בעצמם, אמיצים, עקשנים ובעלי כושר התמדה.

הכרה: הצורך באישור - רוב הילדים מונעים ע"י הצורך בהכרה ואישור על הישגיהם ומאמציהם. ילדים אלו יש להם צורך גדול יותר בהכרה מאחרים. ילד כזה הוא מונחה מטרה, יעיל, תחרותי מאוד, מקדם את עצמו, נהנה מאורות הזרקורים, נהנה לערוך הצגות ורגיש.

השתייכות: הצורך להיות בקשר ולהשתייך - לילד המונע ע"י השתייכות יש צורך חזק להיות בקשר עם אחרים ועם ארגונים ותנועות. ילדים אלו צוברים כוח רב מן ההשתייכות ותחושת שייכות וזהות ממערכות יחסים אלו. ילדים המונעים ע"י השתייכות מחפשים תכופות אחר אישורים של מבוגרים ואחר הקשר עמם, מפגינים זהות קבוצתית, רגישים לצרכי אחרים ולאי הסכמה, חוששים מדחייה, צייתנים, משתפי פעולה ומרבים להתנדב.

החדרת מוטיבציה בילדים בעלי אופי שונה:

הילד החברותי צריך לקבל רשות ועידוד להיות באינטגראציה עם אחרים. הוא מפיק תועלת רבה מתחושת השייכות ויכול לתרום רבות למורל, הוא נהנה מפעילות משותפת ועובד היטב בקבוצה. לכן העבירו לו מסר וחזקו בו את הרעיון שהוא חבר חשוב ומוערך.

הילד האוטונומי נהנה מעצמאות ומאחריות. הוא אוהב לעבוד על פרויקטים ולערוך מחקרים, הוא אינו תלוי במיוחד בחיזוקים חיצוניים, לכן הטילו עליו פרויקטים ותנו לו אחריות.

הילד המונע ע"י סטטוס מודע מאוד לרגשות ולגישות של אחרים ובא בקלות במבוכה. הדימוי העצמי שלו תלוי במידה רבה בתגובות שהוא מקבל מהאנשים החשובים בחייו, הוא מתקשה להעריך בעצמו את תפקודו או את נקודות החוזק שלו. ילד כזה לעידוד והכרה בנקודות החוזק שלו.

הילד הסקרן רוצה לדעת ונהנה ללמוד ולפתור בעיות. עזרו לילד זה לקבוע מטרות אישיות והמשיכו לקבוע מטרות ככל שהוא מתקדם, חשפו אותו לנושאים חדשים ואפשרו לו לחקור ולגלות נושאים נוספים.

הילד האגרסיבי רוצה שדעותיו ורגשותיו יישמעו. תנו לו הזדמנות לבטא את דעותיו ובקשו מדי פעם לשמוע הרעיונות שלו, השתמשו בהצעותיו ושבחו אותו על תרומתו. הוא נהנה לפתור בעיות ולעיתים קרובות מיומן במציאת פתרונות לסוגיות וסיטואציות שונות. זכרו את הצורך שלו בכוח ושליטה הוא צורך אמיתי מאוד. הימנעו ממאבק כוחות עמו ואפשרו לו לקבל החלטות ובחירות בכל עת שהדבר ניתן. המבוגר צריך לעזור לילד להמיר את האגרסיה באסרטיביות המקובלת יותר חברתית.

הילד המונע ע"י כוח זקוק לשליטה אם נשלל ממנו הכוח, הוא יחפש אחר דרכים פחות הולמות להשיג שליטה לכן רצוי לתת לו אחריות. טפחו את כישורי המנהיגות שלו ובקשו את חוות דעתו בנושאים שונים. בחרו את המלחמות שלכם - ולפעמים היכנעו, תנו אפשרויות בחירה והבהירו כללים והוראות.

לילד המונע ע"י הכרה יש צורך חזק מאוד להיות מוערך בשל נקודות החוזק והפעילויות שלו. הוא מפיק תועלת ממשוב ורגיש מאוד לביקורת, לנזיפות ולנדנוד. לעיתים קרובות הוא בעל ביקורת עצמית חזקה ועשוי להילחץ בגלל כישלונות או טעויות משמעותיים, הוא יגיב היטב לפרסים, תעודות ולהכרה פומבית, השתמשו בשבח ועידוד.

הילד המונע ע"י הכרה רוצה להיות מזוהה עם מבוגרים, הוא צריך להרגיש שאתם מכירים אותו ונהנים בחברתו.

לעיתים קרובות, אנו רואים ששיטה אחת עובדת נהדר עם ילד מסוים אך אם ילד אחר, אותה שיטה, אינה עובדת כלל. הסיבה לכך שלכל ילד יש את האופי והתכונות שלו, ו"מערכת ההנעה" שלו. בשלב הראשון יש לבדוק מה מניע את הילד שלכם, לאיזה טיפוס מוטיבציוני הוא שייך ובהתאם לכך לבחור את האסטרטגיה המתאימה לו.

"על מנת להצליח, הרצון שלך להצלחה צריך להיות גדול יותר מהפחד שלך מהכישלון" - ביל קוסבי
תחושת ערך עצמי מערכת יחסים להוריד ביטחון עצמי להצליח לקבוע מטרות הוראה שליטה למה אני לא רוצה ביטחון עצמי ויכוח הישג adhd איך להתאמן איך לעורר מוטיבציה בילדים אימון אימון אישי אימונים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה ילד ילדה ילדים להתאמן לעורר את המוטיבציה לעורר מוטיבציה בילדים מוטיבציה קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטרות אישיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מטרות אישיות, אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטרות אישיות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אתה יותר טוב מהמתחרים מהי שנאה דמיונית? רכישת רכב אקסים הכרה חברתית איכות חיים פחד להצליח דיכאון כתוצאה של חרדה שנאה עצמית היא אהבה עצמית לאהוב את עצמי לבד לאהוב בלב שלם אהבה עם תנאים או בלי תנאים ללמוד ממישהו מאושר אני לא מצליח להיות מאושר לגרום לאקסית להוציא אותך מהראש לגרום לבחורה להרגיש בנוח קבלת החלטות במשא ומתן החלטיות התמודדות עם חוסר ודאות להתמודד עם מתח מאה אחוז מוטיבציה להצליח לנהל ניתוח משפך מכירות לשכנע לקוח להרגיש רע פחד של ילד אהבת אם לילדיה הסוד שאותו לא יודעים מורים רוחניים ריפוי בתת מודע איך מתפתחת סכיזופרניה? לטפל בהפרעה פסיכיאטרית פוסט טראומה מהאקסית להסתדר בלי האקסית תחושה של מאמץ תתי שרירי שונים איפה אלוהים היה במצרים? אלוהים במימד אחר המבחן של ההארה הרוחנית הארה של מורים רוחניים טוב להיות אלוהים להיות אלוהים ולשתף אחרים איך להתעשר אם אני גרוע בהכל? מגבלה של כסף איך משהו הופך למשמעות החיים? אובדן משמעות החיים הנאה פיזית אני לא חיובי האם יש לנו רצון חופשי? בחירה על הכל שעמום לפני בריאת העולם בריאה עצמית עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, אימון אישי טלפוני, אימון אישי להרזיה בתחום מטרות אישיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 01:14:57 - wesi4