ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת? ✔האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנ"ל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנ"ל

האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת?

האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך?

האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך?

האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו?

האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך?

האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים?

האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים?

האם את מרגישה שלא מעריכים אותך?

מהו ריצוי?

אחד הדפוסים הכי מחבלים בדרך לא. ב. ע הוא הריצוי (פה אני שואלת: איך זה מתחבר אליכם המשפט הזה? ואיך אתם מבינים אותו?)

ריצוי = נתינה שעל מנת לקבל פרס או לחילופין להימנע מעונש.

* האדם המרצה נותן לאחר על "חשבונו", הוא מעמיד את צורכי האחר לפני הצרכים שלו ובכך "דורך" על עצמו וזאת על מנת שיחשבו שהוא טוב, מסור, אוהב, מתעלה על עצמו, גדול מהחיים, כל יכול וכד'. (התגמול). התוצאה שהוא יוצר היא חוסר ערך כלפיו.

בדרך כלל האדם המרצה מספק את צרכיו של האחר בלא היכולת להגיד "לא" לבקשותיו של האחר. כאשר האחר אינו מבקש, האדם המרצה נותן לאחר את מה שנדמה לו שהאחר צריך (ובעצם את מה שהוא היה רוצה לקבל ולא את מה שהאחר צריך). כאשר בסופו של דבר הוא מקבל חוסר ערך בתמורה לנתינה שלו, הוא לא מבין מדוע.

(כל זאת נובע מחוסר קבלה של המרצה את עצמו ובנתינה המדומה הזו הוא "משלם" לאחר על מנת שיקבל אותו).

בהקשר הזה האדם המרצה מרגיש שאם מישהו הסכים לקבל אותו ולהיות איתו, אז כנראה שגם הוא לא שווה בעצם זה שהוא בחר במישהו כל כך לא שווה!!! ולכן יורד לו הערך שהרגיש כלפי האחר בזמן שהוא לא היה מושג!!! סוג המרצה הזה נמשך תמיד לאדם הלא מושג.

* ריצוי בד"כ נובע מהרגשת אשמה (עשיתי משהו לא בסדר, אני צריך לפצות את האחר על כך על מנת שלא ידחה אותי).

* ריצוי נובע מחוסר יכולת להגיד "לא", על מנת לא לאכזב את האחר, או לא לריב ולהתווכח.

* ריצוי נובע מצורך עמוק לשמח את האחר, אך העקב אכילס של זה, שזה בא "על חשבון" המשמח. הרצה אינו יודע איך לשמח את עצמו, אז הוא מחפש לשמח אחרים. בסופו של דבר צרכיו נשארים לא מסופקים ובפנים הוא נשאר מרוקן ונזקק, מה שגורם לו לתת ולתת עד שלא נשאר לו דבר חוץ מחלל ריק בתוכו ואז הוא מתחיל לדרוש את נתינתו בחזרה ונענה בשלילה!! (דרשנות מייצרת רתיעה, דרשנות באה ממקום של "אתה לא בסדר שלא חשבת מלכתחילה להחזיר לי על הנתינה המרובה שלי" ומהמקום הזה לאחר אין חשק לתת (כורח מייצר התנגדות).

* המרצה בד"כ אינו מוציא החוצה את האמת שלו, הוא "שומר בבטן", עד שבטנו מתמלאת ועומדת להתפוצץ ואז הוא מתפרץ. במילים אחרות, המרצה מאפשר לאחרים "לדרוך" עליו (כפי שהוא עצמו עושה זאת) ולעשות לו דברים שלא נעימים לו (מחוסר יכולת להציב גבולות ומחוסר יכולת להציב את צרכיו במקום הראשון) וכשזה מגיע לסף שבירה ומתחיל לכאוב, הוא מתפוצץ!!! מה שמביא להתרחקותו של האחר.

המרצה נשאר עם סימן שאלה גדול: " איך אני נותן ונותן, כל הזמן מנסה לשמח ואני מקבל חזרה חוסר הערכה, חוסר אהבה וגם בורחים ממני????

* למרצה בד"כ לא ברור מה הוא רוצה!! הוא מבולבל, אז יותר קל לו לשים דגש על רצונותיו של האחר שהם יותר ברורים.

* מרצה אינו יודע לנהל קונפליקטים ביעילות כיוון שהוא נוטה לספוג ולהתפרץ, אז כל קונפליקט וויכוח הופך לריב קשה, כואב ומרחיק. כמו כן, בניהול משא ומתן יש צורך להסביר לאחר בבירור מה הוא רוצה ובגלל שהוא לא יודע, הוא מעביר מסר של בלבול ולכאורה "מפסיד בקרב".

כל התוצאות הלא נעימות שבאות על המרצה, מגשימות ומעירות מחדש את האמונה "אני לא מספיק טוב, אני לא מוצלח כמו אחרים, כולם מקבלים את רצונם ואני לא" ואז הוא מגיע למקום שלא ניתן להימנע ממנו: "הקרבן". "השופט" נמצא בדפוס מחבל אחר).

המרצה בד"כ מרגיש קרבן. הוא נוטה לרחם על עצמו והוא נוטה להאשים את האחר בבעיותיו (ואת העולם ואת המדינה ואת ההוא חוץ מעצמו).

חייו של המרצה מסתובבים סביב: אשמה, בושה, נתינת יתר, חוסר קבלה ולעיתים אף אובססיביות.

באופן כללי רמת האושר בחייו לקויה בחסר והוא חווה חוסר הצלחה בחיים. (הצלחה כאינדיווידואלי אליו).

מכשהבנו את הבעייתיות בדפוס וכמה הוא מחבל במטרה - איך מנטרלים ועוקרים דפוס זה?

ריצוי פתרון

כיצד ניתן לעקור דפוס זה?

הכינו מחברת "קסם" שתלווה אתכם לאורך כל הקורס.

דבר ראשון והכי חשוב, עשו כמה מהפעולות הנ"ל על מנת להכיר את עצמכם ואת צרכיכם:

1. א) מי אני - רשמו מהם התכונות החיוביות שלכם.

ב) רשמו את התכונות השליליות אז רשמו ת ההיפך שלהם (ז"א: אם אתם חושבים על עצמכם כעצלנים, אז רשמו אני מאוד אנרגטי וחרוץ וזאת על מנת להעלות את הדימוי העצמי ולתכנת את המוח מחדש למי שאתם).

ג) מהם הרצונות שלי - רשמו מה הייתם רוצים לקבל מהאחר (לא איך הוא צריך להשתנות בשבילכם אלא איזה יחס הייתם רוצים לקבל ממנו ואלו דברים נוספים הייתם רוצים ממנו, במידת היכולת שלו) ודעו לבקש את שאתם רוצים. (מזמין נאמנות לעצמכם).

ד) מהם הגבולות שלי - רשמו איך הייתם רוצים שיתייחסו אליכם ואיך לא הייתם מוכנים בשום אופן שיתייחסו אליכם.

2. ריצוי הינו נתינה מתוך פחד לעומת נתינה מתוך אהבה (נינה "אגואיסטית"). כשמרצים נותנים כי פוחדים לאבד, כי פוחדים שיחשבו עלינו שלילי, פוחדים שאם נגיד "לא, אז יתרחקו מאיתנו, או יגידו לנו גם "לא" (התחשבנות).

נתינה נקייה מריצוי צריכה לבוא ממקום אמיתי של: "אני רוצה לתת כדי לשמח את האחר ולא על מנת להרוויח משהו לעצמי). איך עושים את זה? לפני שנותנים לאחר, עוצרים רגע (עצירת האוטומט) ושואלים "האם יש בי פחד כלפי אדם זה או אהבה נטו? האם אני מרגיש פחד כלשהו בסיטואציה? האם מלווה אותי התחושה שאני הולך לאבד? האם אני חושש להתעמת ולכן נותן למרות שלא כל כך בא לי או האם הנתינה הזו "נקייה" מכל הפחדים הללו? האם היא בנויה על אהבה, על מנת לשמח את האחר בלבד כי אכפת לי ממנו?

אם הנתינה "נקייה" תנו!!

3. האם אתם מרגישים שאתם מרוכזים יותר במה אתם יכולים לקחת מהאחר מאשר במה אתם יכולים לתת לו, כאשר אתם נותנים? האם אתם נותנים מה שאתם רוצים לקבל על מנת ללמד את האחר לתת את אוו הדבר?

אם כן, הנתינה היא ריצוי וכשהאחר יקבל הוא לא יעריך!! כמו כן, זה גורם לכם לפספס את הנתינה של האחר כלפיכם ולא לראות את מה שאתם באמת מקבלים. לכם התמקדו בנתינה נקייה וגם שימו לב בתשומת לב מרבית, מה אתם מקבלים מהאחר, תעריכו את זה ותנו חיזוק חיובי (חיוך, תודה אמיתית).

כשאנחנו ממוקדים במשהו ומעריכים אותו הוא מתעצם וגדל.

אם תראו את הנתינה של האחר (אפילו אם היא מצומצמת - היא תגבר).

4. האם אתם רוצים שע"י הנתינה של שלכם יחשבו שאתם: כל יכולים? אוהבים? מתחשבים? טובים? נדיבים? נהדרים? מעניקים? אל תתנו מהמקום הזה. תדעו שגם אם לא תתנו, יחשבו עליכם ככה, כי זה מי שאתם באמת בלי שום קשר למה שאתם עושים.

5. האם אתם נותנים באיזו שהיא צורה על מנת לשלוט באחר? או שהוא יהיה חייב לכם? הדרך הזו בד"כ תאכזב אתכם כי גם אם הצלחתם בדרך הזו לעשות מניפולציה ולשלוט באחר הערך שלו בעינכם ירד ואז בכל מקרה תפסידו. לכן גם מהמקום הזה אל תתנו. דעו שלרוב כאשר אתם שולטים באחר אתם הופכים אותו למרצה!! וריצוי זה לא אהבה זה פחד!!

6. דעו להציב גבול בנתינה שלכם. הציבו את הצרכים שלכם קודם לצרכיו של האחר. (נתינה "אלטרואיסטית") כשצרכיכם מסופקים יש לכם באמת מה לתת.

לדוגמא: אם אתם עסוקים במשהו שמאוד מעניין אתכם והאחר מבקש אתכם דווקא ברגע זה, אל תתביישו לומר "כרגע אני לא פנוי, כשאתפנה אעשה זאת בשבילך", גם אם זה אדם שאתם מאוד מעוניינים בקרבתו ובנתינתו.

7. זכרו שכל אדם שאתם פוגשים יש לו מה לתת, כל אחד "מומחה" במשהו (אפילו ילדים קטנים) בחרו להיות תלמידים של החיים, היו נכונים ללמוד מכל אחד, פנו אצלכם מקום לקלט חדש: כשאנחנו ירוקים, אנחנו צומחים, כשאנחנו בשלים אנחנו נובלים. יש לתת לאחר הרגשה שהא המומחה (וזה לא פשוט, כי יש לכולנו נטייה להוכיח שאנו הצודקים ואנו יודעים הכל. זה מעמיד אתכם במקום של צניעות (כבוד) ולא של אגו (פחד בתחפושת שמייצר זלזול).

איך גורמים לאחר להרגיש מומחה ומתחברים לצניעות וכבוד?

ע"י אמנות שאילת השאלות.

יש ללמוד לשאול במקום להציב עובדות ובקשות (למרות נטייתנו הטבעית לפתור לאחר את הבעיות).

להתעניין במה שהאחר מספר ולשאול על כך. אם לא הבנתם משהו מדבריו, תשאלו (מבלי לפחד שהאחר יחשוב שאתם לא מספיק חכמים).

יש לבקש בצורה של שאלה. לדוגמא: "האם תוכל לעשות למעני כך וכך? לא עכשיו? האם יותר מאוחר תוכל? יש סיכוי שתודיע לי כאשר תחליט לבצע זאת? וכד?

אחרי שקיבלתם מהאחר תשובה, או שקיבלתם את מה שביקשתם, זה הזמן לתת חיזוק חיובי (חיוך, תודה, מילה טובה) בשום פנים ואופן לא להחזיר בנתינה משלכם, כי כך אתם נופלים למלכודת "היזהר מקללת המומחיות" שדיברנו עליה קודם. ("לא אתן לך את הכוח של הנתינה אקח אותו ממך" מה שעושה בדיוק את ההפך).

8. למדו את אמנות הצבת "גבולות אוהבים". הצבת גבולות הינה אמנות ולא טכניקה. הסוד להצבת גבולות, טמון ביכולת להציב גבולות אוהבים (בשונה מתוקפניים ודרשניים).

ז"א: אחרי שהגדרתם לעצמכם מי אתם ומה אתם רוצים, אתם "שמים" מידע זה כגדר חוצצת שלא ניתן לחצות אותה, אך הגדר אינה עשויה מתיל, אלא מצמחייה יפה, ממי ים, מנוף קסום, משדות רחבים מכל דבר שאתם אוהבים.

כיצד זה מתבטא בפועל?

שימת גבולות אוהבים הינה לומר את אשר אתם רוצים ואת אשר בליבכם בצורה שלמה, שלווה ואוהבת!! בלי כעס, בלי טענו ובלי אשמה. (גבולות תוקפניים מורידים ערך ודוחים את האחר מלתת לנו). במידה ואתם מרגישים רגש שלילי (כמו: כעס, טינה, צורך להאשים וכד' זה אמר שקיים בכם פחד ומהמקום הזה לא מדברים!! רק עושים!!)

אתם יכולים לבחור להתרחק, או לומר זה לא הזמן בשבילי לדבר, נשוחח אח"כ או לחילופין לתת חיזוק שלילי חכם.

חיזוק שלילי הינו = לגרוע מהאחר משהו שעד עתה הוא זכה להינות ממנו.

חיזוק שלילי חכם גורס: משדרים לאחר "אתה לא צריך להשתנות, אתה בסדר!! (מאשרים את האחר ובכל זאת מציבים לו גבול) אבל אני בוחר להתרחק ממך כרגע כי המעשים שלך עושים לי לא טוב". (אין אשמה, אתה בסדר, אך לי זה לא מתאים).

9. צאו מנקודת הנחה (ושדרו זאת כלפי חוץ) שכולם רוצים בטובתכם, אך קודם כל חושבים על עצמם וזה לגיטימי.

מה שאומר, שכל אדם שאנו נפגשם איתו בחיינו, יש לו פוטנציאל לתת לנו "מתנות" משלו. הוא רצה בטובתנו כדי להרגיש טוב עם עצמו, הוא רוצה לתת לנו כדי להרגיש נדיב, הוא רוצה להצחיק אותנו כדי להרגיש בעל חוש הומור (אך אם הנתינה שלו באה על חשבונו הוא יבחר לא לתת).

אתם צריכים לאפשר לו את הנתינה הזו ולא לדכא אותה ע"י נתינה בחזרה (כדי להראות שגם אתם טובים או אולי אפילו יותר, כי אז האחר לא ייהנה לתת לכם יותר).

כמו כן, הנתינה של האחר לא אמורה להוא על חשבונו!! וזה לגיטימי. (אדם נותן ממקום של "עלות מול תועלת" - מה יצא לי מזה? גם הרגשה טובה זה חיזוק).

ז"א: אם הוא עסק במשהו והוא בוחר לא לתת לנו כרגע, זה לא אומר שאנו לא חשובים לו, זה אומר שיש לו מספיק בחון להגיד שהוא עסוק ותאמינו שכאשר הוא יתפנה, הוא יתפנה שוב לתת לכם ודאגו להראות לו שאתם מאמינים שהוא ייתן לכם ע"י כך שתבקשו פעם אחת, אם לא קיבלתם אל תלחמו בו, תבקשו שנית ותנו לו לדעת שיש לכם גם אופציה אחרת. בשום אופן אל תמתינו זמן ארוך לנתינה שלו, מיצאו לכם אלטרנטיבה אחרת ודאגו ליידע אותו על כך (והכל באהבה ולא בכעס).

לדוגמא: אדם מבקש מהאחר לעשות בשבילו שירות כלשהו, האחר טוען שהוא לא פנוי כרגע. אחרי זמן מה שמתאים לכם פנו אליו שוב ותנו לו לדעת שביקשתם גם ממישהו אחר וזה בסדר אם לא תקבלו שירות זה ממנו, אלא מהאחר. בכך אתם לכאורה משחררים אותו מה"חובה" ועושים לו את הרצון לעזור לכם.
בלי לפחד שליליות להצלחה בחיים לרחם על עצמך שינויים פחד ל הצלחה ב חסר ערך עצמי תודה אגואיסטים העלאת ערך עצמי להגדיר מהו ריצוי
אנטישמיות מהי, למה יש אנטישמיות? איך נוצרת אנטישמיות? הצורך הרגשי באנטישמיות, איך להתמודד עם אנטישמיות? איך לפתור את בעיית האנטישמיות? שנאת זרים, שנאת יהודים, שנאת נשים, שנאת חלשים, הומופוביה, שנאת שחורים, שנאת אחרים
אנטישמיות מהי, למה יש אנטישמיות? איך נוצרת אנטישמיות? הצורך הרגשי באנטישמיות, איך להתמודד עם אנטישמיות? איך לפתור את בעיית האנטישמיות? שנאת זרים, שנאת יהודים, שנאת נשים, שנאת חלשים, הומופוביה, שנאת שחורים, שנאת אחרים
...איך נוצרת אנטישמיות? הצורך הרגשי באנטישמיות, איך להתמודד עם אנטישמיות? איך לפתור את בעיית האנטישמיות? שנאת זרים, שנאת יהודים, שנאת נשים, שנאת חלשים, הומופוביה, שנאת שחורים, שנאת אחרים מהי אנטישמיות? איך נוצרת אנטישמיות ומה הפתרון לה? אנטישמיות היא שנאה כלפי יהודים, אך המהות שלה היא שנאה בלתי מוצדקת כלפי קבוצה מסוימת, במקרה זה יהודים. היא אינה נובעת ממעשים שליליים של יהודים כלפי אחרים, אלא נובעת רק מהיותם יהודים. כלומר, אנטישמיות היא שנאה כלפי יהודים...
מה זה אין סוף? מה זה הכל? מה זה כלום? כלום זה הכל, הכל זה כלום, סוגים של אין סוף, כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? הכל עשוי מכלום, ממה הכל עשוי, סוגים של כלום, סוגים של אין, יש או אין, מהות המציאות
מה זה אין סוף? מה זה הכל? מה זה כלום? כלום זה הכל, הכל זה כלום, סוגים של אין סוף, כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? הכל עשוי מכלום, ממה הכל עשוי, סוגים של כלום, סוגים של אין, יש או אין, מהות המציאות
...כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? הכל עשוי מכלום, ממה הכל עשוי, סוגים של כלום, סוגים של אין, יש או אין, מהות המציאות מה זה אינסוף והאם באמת הכל עשוי מכלום? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשאלות פילוסופיות עמוקות ומאתגרות, העוסקות במושגים אינסוף, הכל וכלום. ההסבר נפתח ברעיון הטוען כי הכל בעצם זה כלום, וכי הכלום הזה מכיל בתוכו את כל הדברים האפשריים. אליעד מסביר באמצעות דוגמאות רבות את הטענה כי המושג הכל כולל בתוכו לא רק את הדברים הקיימים, אלא גם את ההפכים שלהם...
קורונה, חרדת הקורונה, איך לא לפחד מהקורונה? שיטות לטיפול בפחד מפני הקורונה, פחד למות מקורונה, פחד לחלות בקורונה, פחד ממשבר כלכלי בגלל הקורונה, פחד למות בגלל הקורונה, פחד להיות חולה בקורונה, איך לא להיות בחרדה מהקורונה?
קורונה, חרדת הקורונה, איך לא לפחד מהקורונה? שיטות לטיפול בפחד מפני הקורונה, פחד למות מקורונה, פחד לחלות בקורונה, פחד ממשבר כלכלי בגלל הקורונה, פחד למות בגלל הקורונה, פחד להיות חולה בקורונה, איך לא להיות בחרדה מהקורונה?
...לא לפחד מהקורונה? שיטות לטיפול בפחד מפני הקורונה, פחד למות מקורונה, פחד לחלות בקורונה, פחד ממשבר כלכלי בגלל הקורונה, פחד למות בגלל הקורונה, פחד להיות חולה בקורונה, איך לא להיות בחרדה מהקורונה? איך לא לפחד מהקורונה ומהם המקורות האמיתיים לחרדה? אליעד כהן מציג בהרצאה זו דרכים מעמיקות ומעשיות להתמודדות עם חרדת הקורונה, הפחד למות מקורונה, הפחד לחלות בקורונה, והחשש מההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה. ראשית, הוא מציג בהומור את הטענה שאלוהים שומר עלינו, בדיוק...
טיפים לניהול שיחה, איך לשלול דעה של מישהו? איך לא להסכים עם מישהו? איך להעביר ביקורת? איך לבטא את עצמך? איך לא לפגוע במישהו? איך לדבר בנימוס? איך לדבר בכבוד? איך לכבד מישהו? NLP
טיפים לניהול שיחה, איך לשלול דעה של מישהו? איך לא להסכים עם מישהו? איך להעביר ביקורת? איך לבטא את עצמך? איך לא לפגוע במישהו? איך לדבר בנימוס? איך לדבר בכבוד? איך לכבד מישהו? NLP
...מישהו? איך להעביר ביקורת? איך לבטא את עצמך? איך לא לפגוע במישהו? איך לדבר בנימוס? איך לדבר בכבוד? איך לכבד מישהו? NLP איך לשלול דעה של מישהו בלי לפגוע בו? כאשר מנהלים שיחה עם אדם אחר ומעוניינים לשלול דעה שהוא מביע, חשוב להבחין קודם כל בין שלילת עובדה לבין שלילת פירוש או דעה סובייקטיבית. אליעד כהן מסביר שיש הבדל מהותי בין שני המקרים הללו, וכי ההתייחסות אליהם צריכה להיות שונה. מה ההבדל בין שלילת עובדה לשלילת פירוש? שלילת עובדה מתרחשת כאשר אדם טוען...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 4
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 4
...סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 4 מהו הסיפור על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו? הסיפור על בן המלך ובן השפחה, כפי שמסופר על ידי אליעד כהן, מתאר את הדרך בה אדם יכול להתבלבל בין האמת לבין האשליות שמקורן במחשבותיו. הסיפור מציע השוואה בין מצבו של אדם השואל את עצמו אם הוא שייך למלכות או לשפחות, ושם את הדגש על האי - ודאות שעשויה להיווצר כתוצאה...
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
...הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות האם הבורא באמת יכול לרצות את הכל? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא מורכב ועמוק: ההגדרה של הבורא כמי שרוצה את הכל. אליעד פותח את דבריו בהסבר שבעצם האמירה הבורא רוצה את הכל כבר טמונה סתירה פנימית. הוא מסביר שאם אנחנו אומרים שהבורא רוצה את הכל, כבר יצרנו הגדרה שמחייבת נפרדות. ברגע שקבענו שהבורא הוא ישות שרוצה משהו, המשמעות היא שקיימת מציאות של משהו שאינו הבורא, משהו שנמצא מחוץ לו ושהוא חפץ...
ניתוח סיבתיות עתידית, איך להבין דבר מתוך דבר? רצונות מנוגדים, דוגמא לניתוח דבר מתוך דבר, בינה מלאכותית, machine learning, למידת מכונה, איך לפתח אינטואיציה? איך לחזות את העתיד? ראייה ממוחשבת, איך המוח חושב?
ניתוח סיבתיות עתידית, איך להבין דבר מתוך דבר? רצונות מנוגדים, דוגמא לניתוח דבר מתוך דבר, בינה מלאכותית, machine learning, למידת מכונה, איך לפתח אינטואיציה? איך לחזות את העתיד? ראייה ממוחשבת, איך המוח חושב?
...איך להבין דבר מתוך דבר? רצונות מנוגדים, דוגמא לניתוח דבר מתוך דבר, בינה מלאכותית, machine learning, למידת מכונה, איך לפתח אינטואיציה? איך לחזות את העתיד? ראייה ממוחשבת, איך המוח חושב? מה הקשר בין רצונות מנוגדים למימוש הרצון? אליעד כהן מסביר שלכל אדם קיימים רצונות מנוגדים, לדוגמה: הרצון לאכול עוגה והחשק לשמור עליה שלמה, הרצון לאכול בלי הגבלה והרצון לעשות דיאטה, הרצון להיות בזוגיות והרצון להישאר רווק, או הרצון להרוויח כסף והצורך להתבטל. הוא מציין כי...
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
...מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה מה קדם למה הביצה או התרנגולת? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה הפילוסופית העתיקה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?, שמהווה בסיס לדיון על רעיונות של סיבה ותוצאה, התהליכים האבולוציוניים, וההבנה של זמן. השאלה עצמה היא פרדוקס, אך השיעור לא מתמקד רק בה, אלא בחקירה פילוסופית ועמוקה של הסיבתיות...
תורת הקוונטים, הכל בו זמנית, ריבוי עולמות מקבילים, קריסה קוונטית, אופציה בלבד, יקומים מקבילים, אקראיות, סיבתיות, משמעות החיים
תורת הקוונטים, הכל בו זמנית, ריבוי עולמות מקבילים, קריסה קוונטית, אופציה בלבד, יקומים מקבילים, אקראיות, סיבתיות, משמעות החיים
...אקראיות, סיבתיות, משמעות החיים האם יש קשר בין היכולת לסבול ליכולת להרגיש טוב? אליעד מסביר שכדי להרגיש תחושה כלשהי בעוצמה, בין אם זו תחושת אהבה או שנאה, טוב או רע, אדם חייב שתהיה לו היכולת לחוות גם את ההפך שלה. לדוגמה, כדי שאדם יוכל לאהוב בדרגה מסוימת, הוא חייב להיות מסוגל גם לשנוא בדרגה המקבילה. כלומר, היכולת לאהוב בעוצמה גבוהה תלויה בקיום היכולת לשנוא באותה עוצמה. אליעד נותן דוגמה: אם האדם מסוגל לשנוא רק עד דרגה חמישים, הוא לא יוכל לאהוב עד דרגה...
ידידים וידידות בזוגיות, האם לגיטימי לבקש מבת הזוג שלא יהיו לה ידידים? האם לגיטימי לבקש מהבן זוג שלא יהיו לו ידידות? למה יש לו ידידות? למה יש לה ידידים? ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, קנאה בזוגיות, בני זוג רכושניים
ידידים וידידות בזוגיות, האם לגיטימי לבקש מבת הזוג שלא יהיו לה ידידים? האם לגיטימי לבקש מהבן זוג שלא יהיו לו ידידות? למה יש לו ידידות? למה יש לה ידידים? ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, קנאה בזוגיות, בני זוג רכושניים
...האם לגיטימי לבקש מבת הזוג שלא יהיו לה ידידים? האם לגיטימי לבקש מהבן זוג שלא יהיו לו ידידות? למה יש לו ידידות? למה יש לה ידידים? ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, קנאה בזוגיות, בני זוג רכושניים האם זה לגיטימי לבקש מבן או בת הזוג לוותר על ידידים וידידות? לעיתים קרובות, בן אדם שנמצא בזוגיות מבקש מבן או בת הזוג שלו להימנע מקשרים חברתיים עם המין השני, כמו ידידים או ידידות. לדוגמה, גבר שמבקש מבת זוגו שלא יהיו לה ידידים, או אישה שמבקשת מבן זוגה שלא יהיו לו...
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...בנושא: הרצאה על אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?. הפעם אענה על שאלה בנושא האושר, אדם שואל, אני מנסה להיות מאושר, ולא מצליח, אני הולך לסדנאות, חושב חיובי, קורא ספרים, ועושה הכל להיות מאושר וזה לא זה, אני עדיין לא מאושר, מה עושים? התשובה היא חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים, האדם לא באמת רוצה להיות מאושר. לדוגמא, מישהו הכעיס את האדם בעבודה או ברחוב, לרוב האדם יכעס, אבל נניח שהפעם לא כעס, אך האם האדם מרוצה באותה המידה, שלא היו מכעיסים אותו כאילו עשו...
האם אתם מזדהים עם המחשבות שלכם?
...עצמנו חושבים מחשבה ושואלים מה פתאום אני חושב ת את זה?? בבית החרושת למחשבות, להלן המוח נוצרים כל יום בממוצע 50-70 אלף מחשבות חיוביות יותר, ושליליות יותר מחשבות של שפיטה וביקורת מחשבות של אהבה עצמית גם כן מגיחות מפעם לפעם (ואז הקול שמגיע אחרי זה - מה אתה עף על עצמך.. מוכר? (-: מחשבות מלחיצות על מה יהיה כש... ומה יהיה אם... לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בתחזית פסימית אפשרית של מה הולך לקרות, שאנחנו ממש כבר קובעים עמדות של אנשים בסיטואציה, ומחליטים מה הולך...
נס חנוכה - האם אתם "דלוקים על החיים.. ודואגים לחולל בהם ניסים"?
...החיים.. ודואגים לחולל בהם ניסים? כולנו מחכים לניסים ונס פח השמן הוא דוגמא ואיתות לכך שניסים אכן קורים, אבל בדרך כלל הם קורים בסיפורים ובאגדות. חלק מאיתנו מתפללים לנסים בעקר בזמני מצוקה ותחושת חוסר אונים. אך מי שמעוניין לקחת אחריות על עצמו ועל מהלך חייו ולהגשים מטרות מוטב שלא ימתין לנס אלה יתנהל באופן פרו אקטיבי. התנהלות פרואקטיבית הוא מונח מקובל בעולם הניהול והאימון ומשמעותו: לקיחת יוזמה והכרה באחריותנו לגרום לדברים להתרחש. סטיבן קובי מגדיר פרואקטיביות...
כרוניקה של כשלון נפלא וידוע מראש
...חלק הכרחי בתהליך למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו מנסים להימנע מכישלונות עד כדי סירוס כל עשייה שלנו. כישלון...
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...מי שיתבונן יראה, כי לבן אדם קל הרבה יותר לייעץ בצורה טובה לאנשים אחרים, מאשר לתת עצה לעצמו. גם ביקורת, קל הרבה יותר להעביר על אדם אחר מאשר על עצמך. ולכאורה הדבר היה אמור להיות הפוך. כי הרי האינטרס שלך כאדם הוא קודם כל עבור עצמך, הרי ההצלחה שלך אמורה להיות חשובה לך יותר מהצלחתו של כל אדם אחר. ולכן על פניו, המצב היה אמור להיות הפוך, את העצות הטובות ביותר הינו אמורים לתת לעצמנו, וגם את הביקורת הטובה והמדויקת ביותר היינו אמורים להיות מסוגלים להעביר על...
עיסוי באבנים חמות - מבוא להכרת עיסוי באבנים חמות
...באבנים חמות לצורך טיפול קיים משחר ההיסטוריה: אינדיאנים חיממו אבנים בשמש והניחו אותן על הבטן לטיפול בכאבי וסת בסין השתמשו באבנים לשחרור כאבי שרירים ברוסיה הניחו אבנים בתחתית האמבט, לשחרור כאבי גב ולשמירה על טמפרטורת המים ביפן נזירים השתמשו באבנים חמות בתוך האבנט לאחר הארוחה להקלה על מערכת העיכול, לזירוז פעילותה ולשמירה על תחושת שובע לאורך זמן רב יותר. בשנות ה60 בארצות הברית, מטפלים החלו לשלב שיטות טיפול אינדיאניות שאמניות, וטיפול העיסוי באבנים חמות...
הכל מתחיל מהגישה של האדם לדברים
...חדש ורוצה להצליח בו, לפעמים האדם נרתע וקיים בו מחסום פסיכולוגי באמת להבין את הנושא שהוא רוצה להבין. האדם מפתח לנושא אנטי ולא מבין למה הוא לא מצליח לעבור את המחסומים הפסיכולוגים כי בתוך תוכו הוא רוצה להינות מהדברים ויש לו מטרה טובה. והאדם הזה כל פעם שהוא לא מבין משהו בנושא הוא נרתע ולא ממשיך בו, ואז הוא במקום להתקרב לדברים הוא מתרחק מהם. במקום להתקרב למטרה הוא מתרחק ממנה. וכאשר האדם מיואש מהדברים ולפני שהוא עושה אחורה פנה וקדימה צעד, יש דבר שחשוב...
הילה / אאורה - ההילה כמשדר ומקלט
...מקיף אותנו בני האדם ובעצם כל דבר שנמצא ביקום. ההילה בעצם מגנה עלינו מכל מיני דברים רעים אשר יכולים להזיק לנו כמו: מחשבות שליליות, אנשים, ומצבים שונים אשר לא טובים לנו. להילה יש כוח אדיר בהגנה שלנו, ועליה אפשר לראות מהו המצב האנרגטי של האדם. אם המצב האנרגטי טוב ההילה תהיה לבנה וצלולה ומלאה ללא חורים, האדם ירגיש מצויין גם מבחינה פיזית וגם רגשית. אם המצב האנרגטי יהיה לא טוב, כמו מצב מחלה, כעסים קשים, מצב רגשי ירוד, ההילה לא תהיה שלמה אלא עם חורים, במקום...
ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?
...- איך להתמודד? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?. יאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד? הפעם אני רוצה לדבר, על הנושא של הייאוש ושל מועקות. יותר ויותר אנשים בעולם חווים ייאוש, ומועקות. ויש שני סוגים של ייאוש. אחת היא שהאדם יודע ממה הוא מיואש, והייאוש השני האדם לא יודע ממה. ייאוש נובע מכל מרצון נסתר כלשהו, שהתת מודע, מודע לרצון הזה, והמודע אינו מודע לרצון הזה. וזה גורם לדכדוך, לריקנות ודיכאונות, חוסר הבנה...
זכרון - הגוף זוכר
...זוכר תקופות קשות שבהם חווה מתח גבוה. המוח שלנו עובד על חשמל וכשאנו חווים מתח גבוה אנו צורכים כמות גדולה של חשמל שעובדת ופועלת על מערכת העצבים שלנו. הגוף וכך תא בגוף זוכר איך פעלה מערכת העצבים במתח גבוה ומה חווינו. הזיכרון פועל בתת מודע שלנו באופן אוטומטי ומגיב כמעט לכל דבר מהמנגנון ההשרדותי שקיים בנו של ברח או הילחם. אלה הם שאריות של מערכת העצבים שחוותה עוצמה אדירה של חשמל והגוף לא ידע איך להתמודד עם זה. ואיך לפרוק את זה? לכן לפעמים בעיתות משבר ולחץ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו ריצוי?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מהו ריצוי?, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מהו ריצוי?, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, אימון אישי לקשב וריכוז, מטפל אישי מומלץ בנושאי מהו ריצוי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 19:29:21 - wesi4