ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מהו חינוך טוב? ✔מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1 ✔מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת?

חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל חינוך טוב, אך הסביבה דהיינו חבריו וכולי השפיעו עליו לרעה.

אך התשובה הזו לא ממש טובה. כי זה אומנם נכון שהסביבה היא זו שהיוותה את הטריגר להתנהגות הילד. אך עדיין, אם החינוך עצמו שהילד קיבל היה טוב, אז החינוך והלימוד עצמם שהילד קיבל היו אמורים להשפיע על הילד בצורה חזקה, כך שהוא לא יושפע גם מהסביבה. כי הרי כאשר מחנכים מישהו צריך בעצם לחנך אותו בין השאר לאיך לא להיות מושפע מהסביבה. וכל הורה ומחנך, הרי מחנך את ילדו שלא יהיה מושפע מהסביבה. אז כיצד זה שבעצם הילד קיבל חינוך טוב, שבין השאר כולל את החלק של איך לא להיות מושפע מהסביבה ובכל זאת הוא כן מושפע מהסביבה?

והתשובה על כך היא, כי אומנם הילד קיבל חינוך טוב, אך רמת ואיכות החינוך שהוא קיבל לא היתה מספיק טובה (לפי מבחן התוצאה). הילד אומנם קיבל חינוך, אך החינוך הזה היה כגוף ללא נשמה. ולכן בעת מבחן, החינוך הטוב שהילד קיבל לא עזר לו לעמוד במבחן של החיים.

ז"א הילד אכן קיבל חינוך, אך החינוך לא היה מספיק טוב. ולמה הכוונה חינוך ללא נשמה?

הכוונה היא כי הילד אכן חונך ולמד מה לעשות ומה לא לעשות, אך הילד לא למד ולא הסבירו לו מספיק טוב למה להתנהג בצורה הספציפית הזאת, כפי שמסבירים לאדם בוגר. לילד בד"כ מסבירים מה, אבל לא מסבירים למה. וגם אם מסבירים למה, אז מראש יוצאים מנקודת הנחה שהוא לא יבין למה, או לא ממש צריך להבין למה, אלא רק מספיק שיגידו לו מה לעשות, ואז גם ההסבר של הלמה לעשות כך או אחרת, גם ההסבר הזה לוקה בחסר.

הילד אומנם למד מה נכון לעשות, אך הוא לא למד ולא הסבירו לו מספיק טוב מה הם הדברים שעומדים מאחורי תפיסת החיים הנכונה. מעולם לא הסבירו לילד את ההיגיון הפנימי שעומד מאחורי הכללים שנאמר לו לנהוג לפיהם. חינוך ילדים טוב ואיכותי אמור לכלול בתהליך הלמידה של הילד גם חינוך לדפוסי חשיבה נכונים ובריאים. הילד אמור ללמוד על החיים מפרספקטיבה של מבוגר. ילד אמור ללמוד לא רק מה נכון לעשות אלא גם למה זה אכן נכון לעשות, מפרספקטיבה של מבוגר עד כמה שאפשר.

כאשר ילד מקבל חינוך עמוק יותר, משהו שנהפך למהות שלו כאדם, הסיכוי שהוא יתדרדר נהיה קטן מאוד. ברגע שילד מקבל חינוך פנימי יותר, חינוך שמלמד אותו כיצד להכיר את עצמו טוב יותר, כיצד לחשוב בצורה נכונה ולא רק מה לחשוב, כיצד להרגיש ביחס לעצמו ולא רק מה להרגיש, כיצד להתמודד ברמה הפנימית ולא רק מה לעשות בפועל, חינוך כזה, הופך למהות של הילד כאדם. וחינוך כזה כמובן יכול באמת לשמור עליו מפגעי החברה, הרבה יותר מאשר אם רק אומרים לו מה לעשות.

כאשר הילד לומד רק מה לעשות ולא מלמדים אותו את הפנימיות של מה שהוא עושה, במקרה כזה כאשר הוא עושה מעשה לא טוב ונגרר אחר חבריו, בעצם הדבר היחיד שהוא פועל הפוך ממנו, הוא הדברים של הוריו / מוריו בלבד. וכפי שניתן לראות, שהורה יכול לומר לילד שלו מה שהוא רוצה, אבל הילד יעשה אחרת. אך כאשר הילד לומד את הפנימיות של העשייה שלו, ממילא הדבר ששומר עליו מלעשות רע, זאת הפנימיות הנפשית שלו עצמו כאדם. במקום שאתה תחנך אותו, הוא לומד לחנך את עצמו ולהשגיח על עצמו לבד. וזה אפשרי רק אם תסביר לו את הפנימיות של מה שהוא עושה.

כאשר חבריו וסביבתו של הילד מנסים להשפיע עליו להתנהג בצורה כלשהי, אם הילד קיבל חינוך שמלמד אותו רק מה לעשות ומה לא לעשות, הרי שתוך כמה שניות הילד כבר עושה את מה שהוא רוצה. כי ילד הוא אדם לכל דבר. הוא אומנם ילד, אך הוא חושב כמו אדם גדול, יש לו בדיוק את אותה מערכת השיקולים של אדם גדול, גם אם הוא לא יודע לבטא אותה. אך בפנימיותו של הילד הוא אדם גדול לכל דבר ועניין. הילד בדיוק כמו אדם מבוגר, לא אוהב שאומרים לו מה לעשות.

ולכן כאשר אומרים לילד מה לעשות ומצפים שהוא ישמע למה שאמרו לו, רק בגלל שהוא ילד ובגלל שאתה ההורה / המורה שלו, הרי שזו כמובן טעות גמורה. כי הילד חושב כמוך ממש. כשם שאתה לא היית רוצה להקשיב למישהו שהיה רודה בך ואומר לך מה לעשות כי ככה נראה לו, כך גם הילד לא רוצה להקשיב לך אם אתה רודה בו ואומר לו מה לעשות, ומצפה שהוא יעשה את זה רק כי ככה אתה הגאון הגדול מבין, בלי להסביר לו בצורה בוגרת לחלוטין את הסיבה ללמה נכון לו להתנהג כך או אחרת.

אם אתה משדר לילד שלך שאתה חושב יותר חכם ממנו, הילד שלך קולט את המסר הסמוי (וכל שכן אם הוא גלוי) הזה, שבא לידי ביטוי בצורה שבה אתה מדבר איתו. ואז, בגלל שעם כל הכבוד לך, עדיין גם לילד שלך יש את הרצונות שלו, ממילא הרצון העיקרי שלו זה לעשות הפוך ממה שאתה אומר לו לעשות. ולמה?

כי אתה פוגע לו בכבוד. ולילדים הרי חשוב להם הכבוד מאוד, יותר מאשר לאדם מבוגר. וממילא, ככל שאתה משפיל אותו יותר ורודה בו יותר ומשדר לו שהוא לא מבין ושאתה כל יודע, כך גם אתה גורם לו לא לרצות להקשיב לך אלא לעשות הפוך.

וככל שתנסה להכריח אותו יותר לעשות משהו, כך גם הוא דווקא ירצה לעשות הפוך ממה שאתה רוצה. ולמה?

כי ככל שאדם מרגיש יותר מוכרח לעשות משהו, גם אם זה לאכול ארוחת צהריים ולא להישאר רעב, כך דווקא הוא יעשה ההפך. כך שחינוך שנעשה בצורה לא טובה, לא רק שהוא לא מועיל, אלא אדרבה הוא מזיק ומשיג את התוצאה ההפוכה.

חינוך טוב הוא חינוך בגובה העיניים. דהיינו לכבד את ילדך / תלמידך בדיוק כאילו אתה היית יושב בצד השני. ילדך הוא אדם בדיוק כמוך כנ"ל ואם לא תכבד אותו הוא לא יכבד אותך. זה שהוא תלוי בך כלכלית כגון אם אתה ההורה שלו, זה עדיין לא מקנה לך שום סמכות לבזות אותו, בדיוק כפי שאין שום זכות למנהל עבודה לבזות את העובדים שלו, למרות שהוא זה שמשלם להם את המשכורת. חינוך טוב הוא חינוך כזה שבו אתה מדבר עם ילדך / אחיך / חברך / הוריך / סביבתך וכולי, בגובה העיניים ושבו אתה מכבד את האדם שמולך בדיוק כאילו הוא זה אתה.

חינוך טוב, הוא כזה שבא ממקום שמסביר לילד שלך את ההיגיון האישי שלך (שלא בהכרח הוא נכון, גם אם אתה בטוח שהוא נכון) במה שאתה אומר לו לעשות, ולא רק כזה שאומר לו מה לעשות. ואם אינך יודע מה ההיגיון של מה שאתה אומר לו לעשות, או אולי באמת רצוי שתלך לבדוק האם זה באמת הכרחי מה שאתה אומר לו לעשות. כי חלק גדול מאוד מהדברים שמחנכים את הילדים, הם בסך הכל טעות שעוברת מדור לדור. חינכו את האדם לחיות בטעות מסוימת והוא ממשיך לחנך את ילדיו לחיות באותה טעות, מאחר שככה הוא חושב שנכון לעשות בלי לבדוק האם זה באמת נכון או לא.

שאלה: מה עושים עם דברים שבהם הילד לא מבין את ההיגיון של מה שמנסים להסביר לו? מה עושים אז? תשובה: כאשר אתה מסביר לילד שלך משהו והוא אינו מבין את הלמה לעשות כך או אחרת, יש כאן כמה נקודות שצריך להתייחס אליהן.

נקודה ראשונה - זה לא יהיה רע שאתה במישור האישי תשב עם עצמך ותנסה להבין, כיצד להסביר לילד שלך ברמת ההבנה שלו כילד, סיבה כלשהי שבגללה גם הוא כילד יבין מדוע עליו לנהוג כך או אחרת. זו לא בושה ללמוד כיצד ללמד. תנסה לשבת עם עצמך ולראות כיצד אתה מלמד אותו ומצליח להסביר לו ברמת ההבנה שלו, סיבה כלשהי שאיתה הוא יבין את הלמה לעשות ולא רק את המה לעשות.

נקודה שניה - את כל המקרים שהילד שלך לא מבין אותך ניתן לחלק ל 2. דברים קריטיים ודברים לא קריטיים. להכניס את היד לאש, זה נקרא דבר קריטי. לפגוע באדם אחר, זה נקרא דבר קריטי. כל דבר שפוגע בילד עצמו או במישהו אחר בגופו או ברכושו, זה נקרא דבר קריטי.

יחד עם זאת, שאר הדברים הם לא באמת קריטיים למי שירצה להודות על האמת.

ולכן אם מדובר במשהו שהוא באמת קריטי, כגון שילדך רוצה בטעות לפגוע בעצמו או במישהו אחר. אז שלב ראשון תמנע את הפעולה באופן מיידי. וגם אם הילד לא מבין, עדיין תמנע את הפעולה, כי זה קריטי. לאחר מכן תנסה להסביר לו כפי הבנתו הוא, מדוע לא לעשות את הפעולה הזאת.

יחד עם זאת, אם מדובר במשהו שהוא לא ממש קריטי, אז זה גם לא ממש קריטי אם הוא יעשה דווקא כך או אחרת.

וכמובן שיש את כל הדברים שבאמצע. דהיינו דברים שהם לא ממש קריטיים ולא ממש לא קריטיים אלא באמצע בחלק של האפור (ולא השחור לבן). ושם כמובן עליך לפעול בחוכמה ולדעת עד כמה אתה צריך להשליט את עצמך על הילד כחובתך כהורה לשמור עליו מלעשות טעויות ועד כמה אתה צריך לתת לו את מרחב הפעולה שלו לעשות כרצונו וכהבנתו מתוך הבחירה החופשית שלו.

נקודה שלישית - בחיים גם אתה כאדם מבוגר עושה דברים שאינך מבין אותם עד הסוף, כי אתה יודע לסמוך על זה שאמר לך אותם. אדם לוקח תרופה למרות שאינו יודע איך היא עובדת, כי הוא סומך על הרופא שהוא מבין בנושא הזה טוב יותר ממנו. אז איך זה יכול להיות שגם אתה כמבוגר עושה דברים שאינך מבין, אבל הילד שלך לא רוצה לעשות דברים שהוא לא מבין?

המשך מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 2.
לא לרצות עובדים בחירה מה לעשות כדי שכר לטעות יותר חכם רצונות לשאול שאלות מבחנים לחשוב בצורה נכונה איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך טוב חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מהו חינוך מהו חינוך טוב
גוף ונפש, תפישת ה"אני", תפישת הגוף שלי ביחס לעצמי, מי אני? מה זה אני? האם אני זה הגוף שלי? האם אני זאת הנשמה שלי? האם אני הנשמה שלי? האם אני התודעה שלי? האם אני המחשבה שלי? תפישת העצמי ביחס לאני, האם אני הגוף שלי?
גוף ונפש, תפישת ה"אני", תפישת הגוף שלי ביחס לעצמי, מי אני? מה זה אני? האם אני זה הגוף שלי? האם אני זאת הנשמה שלי? האם אני הנשמה שלי? האם אני התודעה שלי? האם אני המחשבה שלי? תפישת העצמי ביחס לאני, האם אני הגוף שלי?
...אני זה הגוף שלי? האם אני זאת הנשמה שלי? האם אני הנשמה שלי? האם אני התודעה שלי? האם אני המחשבה שלי? תפישת העצמי ביחס לאני, האם אני הגוף שלי? האם הגוף שלי הוא באמת אני? אליעד כהן מתייחס בהרצאתו לשאלת תפיסת הגוף ביחס לאני שלנו. הוא פותח בשאלה מה אנחנו באמת מתכוונים כשאנחנו אומרים אני. יש גישה שאומרת שכאשר האדם אומר אני, הכוונה שלו היא לגוף. כלומר, האדם מזדהה עם הגוף שלו ורואה בו את מהותו, ולכן כאשר הוא אומר אני, הוא מתייחס לגוף שלו בלבד. כדי להמחיש...
אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
...מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות איך להיות חופשי מהתלות בתוצאות חיצוניות? אליעד כהן מסביר כי האדם רוצה להרגיש טוב, ולכן הוא משקיע מאמצים גדולים בהשגת מטרות חיצוניות שונות. רוב האנשים חיים מתוך מחשבה שהאושר והסיפוק יבואו רק אם ישיגו דברים חיצוניים כגון כסף, זוגיות, עבודה טובה או בריאות. אך אליעד מציין שהבעיה בשיטה זו היא שהתלות בהשגת תוצאות חיצוניות גורמת לכך שהאדם תמיד יהיה חרד וחסר שקט, מכיוון שהמציאות אינה נשלטת באופן מוחלט, ואין דרך...
ניתוח סיבתיות, האם ועד כמה משהו מחויב? האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם ועד כמה התוצאה מחויבת? איך לנתח סיבתיות? אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? איך לחקור סיבה ותוצאה? להפוך את הסיבה לתוצאה, חקר הסיבה, חקר התוצאה, חלק 1
ניתוח סיבתיות, האם ועד כמה משהו מחויב? האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם ועד כמה התוצאה מחויבת? איך לנתח סיבתיות? אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? איך לחקור סיבה ותוצאה? להפוך את הסיבה לתוצאה, חקר הסיבה, חקר התוצאה, חלק 1
...האם ועד כמה משהו מחויב? האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם ועד כמה התוצאה מחויבת? איך לנתח סיבתיות? אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? איך לחקור סיבה ותוצאה? להפוך את הסיבה לתוצאה, חקר הסיבה, חקר התוצאה, חלק 1 איך לחקור סיבתיות ומהן ארבע השאלות שיש לשאול? אליעד כהן מסביר את תהליך ניתוח הסיבתיות, ומדגיש שיש ארבע שאלות מרכזיות שכל אדם חייב לשאול כאשר הוא בוחן קשר של סיבה ותוצאה. ארבע השאלות הן: האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם ועד כמה התוצאה מחויבת? האם הסיבה באמת...
איך לפתח שיחה מעניינת? איך לפתח שיחה מהנה? איך ליהנות מפיתוח שיחה? איך למצוא נושאי שיחה? איך לדעת על מה לדבר עם אנשים? על מה לדבר עם בחורה בדייט? פיתוח שיחה עצמית, מיומנויות תקשורת בין אישית
איך לפתח שיחה מעניינת? איך לפתח שיחה מהנה? איך ליהנות מפיתוח שיחה? איך למצוא נושאי שיחה? איך לדעת על מה לדבר עם אנשים? על מה לדבר עם בחורה בדייט? פיתוח שיחה עצמית, מיומנויות תקשורת בין אישית
...מעניינת? איך לפתח שיחה מהנה? איך ליהנות מפיתוח שיחה? איך למצוא נושאי שיחה? איך לדעת על מה לדבר עם אנשים? על מה לדבר עם בחורה בדייט? פיתוח שיחה עצמית, מיומנויות תקשורת בין אישית איך לפתח שיחה מעניינת עם אנשים? אליעד כהן מסביר כיצד לפתח שיחה מעניינת עם אנשים בצורה מעמיקה ומפורטת. קודם כל, כדי להבין איך לפתח שיחה מעניינת, חשוב להבין לעומק את המשמעות של לפתח שיחה. אליעד מסביר כי לפני שבן אדם מצליח לנהל שיחה מעניינת עם אדם אחר, הוא צריך לדעת כיצד לנהל...
למה גברים לא מתחילים עם נשים יפות? למה גברים מפחדים מנשים יפות? למה גבר מתחיל עם בחורה? מתי גבר מתחיל עם בחורה? למה גברים שונאים נשים יפות? שנאת נשים יפות, פחד מתלות רגשית, חוסר ביטחון עצמי מול נשים יפות, בחורה יפה מידי
למה גברים לא מתחילים עם נשים יפות? למה גברים מפחדים מנשים יפות? למה גבר מתחיל עם בחורה? מתי גבר מתחיל עם בחורה? למה גברים שונאים נשים יפות? שנאת נשים יפות, פחד מתלות רגשית, חוסר ביטחון עצמי מול נשים יפות, בחורה יפה מידי
...עם נשים יפות? למה גברים מפחדים מנשים יפות? למה גבר מתחיל עם בחורה? מתי גבר מתחיל עם בחורה? למה גברים שונאים נשים יפות? שנאת נשים יפות, פחד מתלות רגשית, חוסר ביטחון עצמי מול נשים יפות, בחורה יפה מידי למה גברים לא מתחילים עם נשים יפות? ההרצאה עוסקת בשאלה מדוע גברים לעיתים נמנעים מלגשת לנשים יפות, למרות שמצופה מהם לרצות ולהתעניין בהן. אליעד כהן מסביר את הדינמיקה המורכבת שגורמת לגברים לפחד ולהימנע מהתחלה של קשרים עם נשים שנחשבות יפות במיוחד. הסיבות לכך...
לפתור בעיות מהשורש, איך לדעת שהבעיה לא תחזור? איך לדעת שההתמכרות לא תחזור? איך לדעת שטיפלת בשורש הבעיה? האם מצאת את שורש הבעיה? איך לזהות איש מקצוע טוב? איך לבחור איש מקצוע? טיפול בבעיות מהשורש, טיפול בסימפטום, טיפול בשורש
לפתור בעיות מהשורש, איך לדעת שהבעיה לא תחזור? איך לדעת שההתמכרות לא תחזור? איך לדעת שטיפלת בשורש הבעיה? האם מצאת את שורש הבעיה? איך לזהות איש מקצוע טוב? איך לבחור איש מקצוע? טיפול בבעיות מהשורש, טיפול בסימפטום, טיפול בשורש
...לדעת שטיפלת בשורש הבעיה? האם מצאת את שורש הבעיה? איך לזהות איש מקצוע טוב? איך לבחור איש מקצוע? טיפול בבעיות מהשורש, טיפול בסימפטום, טיפול בשורש איך לדעת אם הבעיה שלך נפתרה באמת ולא תחזור שוב? כאשר אתה נתקל בבעיה כלשהי, טבעי שתחפש דרך לפתור אותה. הפתרון יכול להיות באמצעות עצמך, בעזרת איש מקצוע, או דרך חבר שמסייע לך. אבל השאלה החשובה ביותר היא: איך תדע שהבעיה נפתרה באמת, באופן כזה שהיא לא תחזור שוב בעתיד? אליעד כהן מסביר שהדרך לוודא שהבעיה לא תחזור...
חכם אמיתי, מציל את האדם מלפגוע בעצמו - קטגוריה, שהיא כולה סנגוריה
...מציל את האדם מלפגוע בעצמו - קטגוריה, שהיא כולה סנגוריה כי בעיני האנשים האכזריים באמת, ששונאים את המציאות שלנו ואומרים שהיא לא מושלמת, בעיניהם, החכם האמיתי שהוא רחמן אמיתי, בעיניהם הוא לפעמים מצטייר כאכזרי. משום, שהחכם האמיתי מראה לאדם שהוא סובל, רק בגלל שהוא משקר את עצמו. והחכם האמיתי חושף את כל השקרים של האדם. וזה לפעמים גורם לאדם להרגיש רע. והאדם הטועה, לפעמים הוא חושב, שהחכם מתאכזר אליו. ולא כך הוא, כי החכם האמיתי הוא רחמן אמיתי. והרע שבתוך האדם...
משקלי עבודה - האם יותר משקל שווה יותר שריר? האם / כמה / למה חשוב להעלות משקלי עבודה? תוכנית כוח, כדרך להעלות מסת שריר [תוכנית SS / תכנית Starting Strength]
...כדרך להעלות מסת שריר (תוכנית SS תכנית Starting Strength) אז כפי שאמרנו, אם אתה מתאמן פאוורליפטינג תוכנית כוח, הרי שמשקלי העבודה (המשקל של המשקולות שאתה עובד איתם) הם הדבר החשוב ביותר בעיניך, ולכן כמובן שאתה תשאף שמשקלי העבודה יעלו כמה שיותר, ולכן לדוגמה תוכנית SS (תוכנית אימון כוח Starting Strength) יכולה להיות אופציה עבורך, למרות שהיא לא האידיאלית (עע איזה תוכנית אימון מומלצת). אבל אם אתה מתאמן פיתוח גוף, האם באמת ועד כמה חשובים משקלי העבודה? והאם...
שתילת מחשבות, איך ללמוד לשתול מחשבות? איפה לומדים לשתול מחשבות? איך ללמוד על שתילת מחשבות? מסרים תת הכרתיים, איפה ללמוד איך לשכנע? איפה ללמוד מכירות? איך ללמוד איך לשכנע אנשים? איפה ללמוד איך להשפיע על אנשים? NLP
שתילת מחשבות, איך ללמוד לשתול מחשבות? איפה לומדים לשתול מחשבות? איך ללמוד על שתילת מחשבות? מסרים תת הכרתיים, איפה ללמוד איך לשכנע? איפה ללמוד מכירות? איך ללמוד איך לשכנע אנשים? איפה ללמוד איך להשפיע על אנשים? NLP
...מסרים תת הכרתיים, איפה ללמוד איך לשכנע? איפה ללמוד מכירות? איך ללמוד איך לשכנע אנשים? איפה ללמוד איך להשפיע על אנשים? NLP איך ללמוד לשתול מחשבות ולשכנע אנשים? היכולת לשתול מחשבות ולשכנע אנשים היא מיומנות מתקדמת, מבוססת על הבנת תהליכי חשיבה והשפעה. היכולת הזו נחשבת למיומנות שיכולה להשפיע על אחרים, ולגרום להם לקבל החלטות או לבצע פעולות שכרגע לא חשבו עליהן. על פי אליעד כהן, ישנם שני היבטים עיקריים שצריך להבין כדי לרכוש מיומנות זו. מה צריך לעשות בפועל...
חוסר סיפוק בזוגיות, חוסר סיפוק בעבודה, אכילה רגשית, לא מרוצה, לא מסופק, לא מאושר, ריקנות פנימית, אושר פנימי, שמחת חיים, שביעות רצון, לא מצליח למצוא, מה מתאים לי?
חוסר סיפוק בזוגיות, חוסר סיפוק בעבודה, אכילה רגשית, לא מרוצה, לא מסופק, לא מאושר, ריקנות פנימית, אושר פנימי, שמחת חיים, שביעות רצון, לא מצליח למצוא, מה מתאים לי?
...אושר פנימי, שמחת חיים, שביעות רצון, לא מצליח למצוא, מה מתאים לי? למה אנשים מרגישים חוסר סיפוק בתחומים שונים בחיים? הרבה פעמים אנשים חווים חוסר סיפוק בזוגיות, בעבודה, או אפילו במצבים פשוטים כמו אכילה. בן אדם יכול לאכול ולהרגיש שהוא אף פעם לא שבע באמת, תמיד רוצה לאכול עוד. אדם יכול להיות במקום עבודה ועדיין לחפש עבודה נוספת, או להיות במערכת יחסים ועדיין להרגיש שמשהו חסר לו. אליעד כהן מסביר שהתופעה הזאת מתרחשת כאשר האדם מנסה לפתור בעיה פנימית באמצעות...
פרפרים הם חופשיים
...כולנו מפחדים מאובדן ומנטישה. אנחנו מנסים לתפוס כל דבר יפה וטוב, שעובר בחיינו, מתוך חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו...
אימון אישי - מאמן אישי וסימן שאלה
...מתוקף היותי מאמן אישי, אני מאמין שזוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח את הדמיון, ליצור אפשרויות חדשות ולחולל רעיונות חדשים. באופן לא מפתיע, זהו גם אחד הכלים המשוכללים והמתקדמים ביותר שמחזיק כל מאמן אישי טוב באמתחתו. לפעמים הדברים הכי לא טריוויאליים, המקרים הכי מוזרים, הנסיבות הכי שטותיות, מביאים אותי לשאול את השאלות הכי מוזרות שיש, ומשם מגיעות התשובות הכי משמעותיות שאני יכול לקבל. נסו זאת בעצמכם, בפעם הבאה שתיתקלו בבעיה, בפעם הבאה בה תצטרכו לקבל החלטה...
אמון - מבוא
...יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה...
אלצהיימר / התמודדות: טיפול בחולה אלצהיימר
...מחלת האלצהיימר נתפסת כסוג של נכות, אשר מחייבת תמיכה וליווי של הסביבה, כדי לאפשר למשפחה חיים נורמליים. ככל שהסביבה תהיה תומכת יותר, כן יהיה תפקודו של החולה טוב יותר. מודל זה הינו בעיקר תפיסה שונה של חולה האלצהיימר לפיה המטפל והמשפחה לא מתמקדים יותר על מה שאבד, התדרדר ופחת. הטיפול שם דגש על המשפחה וסביבת החולה, ועל צרכים חברתיים, נפשיים וקוגניטיביים של החולה, לצד הטיפול הרפואי. המטרה היא הקלה בדרך ההתמודדות של המשפחה עם המחלה, ושיפור איכות החיים של...
נומרולוגיה - שם האדם - מה אומר השם שלך? חלק 2
...האדם - מה אומר השם שלך ? חלק 1. אותיות אלה הן יותר מאשר סימנים המצטרפים למילים, הן מגשרות בין המציאות הגשמית לבין הרוחנית. על - פי הקבלה אדם מורכב משתי מהויות: מהמהות הגשמית - הגוף הנראה לעין, ומהמהות המטאפיסית - הנשמה. מעניין לציין כי המילה נשמה מכילה בתוכה את המילה שם, ולא במקרה. שמו של אדם הוא החיבור שלו אל הנשמה. השם הוא כלי שמסוגל להעביר אנרגיה מסוימת, ולכן שמות שונים בעלי אותיות שונות, מעבירים אנרגיות שונות. המשימה הראשונה שקיבל אדם הראשון...
"רפואה קוריאנית" = רפואת העתיד - היה אתה "המרפא" בביתך
...המרפא בביתך שיטת אבחון וטיפול ב רפואה קוריאנית על גבי כף היד והאוזן היא רק נגזרת אחת מהפילוסופיה העתיקה הקוריאנית בת 2000 שנה הרעיון והחזון של הפילוסופיה הקוריאנית הינו שכל אדם וילד יוכל לטפל ולעזור לעצמו באופן מיידי - זמין - ובקלות עי איתור נקודות האקופונקטורה בכף היד רגל תוך כדי לחיצות ועיסוי של אותה נקודת השתקפות האיבר הפיזי בכף היד ו או הרגל. השיטה ברמה הבסיסית שלה היא כה פשוטה, זמינה וקלה לשימוש עצמי... עוצמתית במיוחד ומאפשרת תגובה והקלה מיידית...
חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על השכל, ועל המוסר השכל שיש עכשיו בימינו, החרדים, שחיים בחרדה, חרדים ללכת לעבוד, ורוצים ממס הכנסה כסף וכו. ויש את הבעיה הנוספת של הערבים, הערבים רוצים עוד, ולא רוצים לתת להם. ואני לא יגיד הפעם מה אני חושב, שניהם צודקים או שניהם טועים, מה שמעניין פה זה המוסר השכל, זה השכל, כשאני אומר זאת אני מתכוון גם...
דמיון מודרך - היפנוזה או חלום?
...היפנוזה או או סוג של חלום? דמיון מודרך היא סצינה בה המטפל גורם למטופל להיכנס אל עולם תת המודע שלו. על ידי סוג של פנייה לתת מהודע אחרי רגיעה ומדיטציה רגעית מגיע המטופל אל מקומות מאוד נסתרים בנפשו - שם נמצאות כל התשובות לבעיותיו. דמיון מודרך נקרא כך כיוון שזהו דמיון של המטופל בלבד אך עם הדרכה של המטפל. בחלום אנו מגיעים לעולמות אחרים ללא מגבלות כלל כאשר במציאות זו ישנם המון מסרים בכל מיני צורות וצבעים - כך גם בדמיון מודרך. אנחנו בעצם מדמיינים דמיונות...
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
...לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו הפרעות קשב וריכוז ק...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהו חינוך טוב?, איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מהו חינוך טוב?, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, מאמן אישי לתזונה נכונה, קואצ'ינג אישי בנושא מהו חינוך טוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2188 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 17:15:27 - wesi4