ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מדע מדוייק ✔היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 2 ✔ראה גם: * היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 1. לפני מספר ימים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 2
ראה גם: * היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 1.

לפני מספר ימים, וכאן אני נוגע בעובדה יבשה, פשוט הייו לי נידודי שינה, התעוררתי באמצע הלילה וישבתי בפינה מסויימת בבית, ושם ראיתי לנגד עיני את התשובה - תשובה שהמוח שלי, הספקני ביותר, יכול לקבל ולהבין. לא היה ניתן להתעלם מהבהירות ומהפשטות שבתשובה. לא מן הנמנע, שיהיה מי שיטען שזו היתה תוצאה של מחשבה אישית אינטנסיבית בנושא - ולא אתווכח איתו, אולם לא אסכים עימו: זו היתה יותר השראה מאשר מחשבה עצמית, ואני שם את המילה "השראה" ומשתמש בה כפי שנהוג להשתמש בה בכל טקסט רגיל - סטנדרטי.

ממקום מושבי בפינה בבית, הבחנתי בבלטות שבריצפה. בלטות מרובעות שכמובן מסודרות להן למופת. הבחנתי בשורה חלקית של בלטות, לאורך. כארבע עד חמש יחידות שמסודרות כזכור, האחת מעל השנייה לאורך. מתוכן ראיתי שני קווים מקבילים שניתן לזהות אותם ע"י הצדדים החיצוניים של הבלטות, ושמחולקים (שני הקווים) לייחידות שוות ע"י הקו המפריד והבולט של כל בלטה בנפרד. (להלן קישור לתרשים: www.fresh.co.il/dcforum/Politics/2296.html#3) עד כאן תיאור "המפה", ואעבור לתיאור שתי פעולות מחשבתייות שליוו אותי ברגעים ההם: שני קווים מקבילים לא נפגשים לעולם, זו הנקודה הראשונה שחלפה במוחי כאשר הבחנתי בקווים המקבילים שציירו הבלטות. את זאת זכרתי כבר מלימודי הבסיסיים מביה"ס. שני קווים מקבילים, מייצגים ומטבעם את האין סוף. הנקודה השנייה שהעסיקה אותי, לוותה בדמיון הנדסאי שגייסתי עבורו חוט וגיר או עט. קשרתי (בדמיוני) את החוט בנקודת הבסיס ההתחלתי של הקו השמאלי, שמהווה האח התאום של אחיו הימני. את החוט מתחתי באלכסון עד הפינה הימנית של הבלטה הראשונה, כאשר באמצע קטע החוט האלכסוני הזה (לא בהכרח באמצע) קשרתי גיר או עט, וסימנתי שם ממש באותה נקודה שקשור בה העט, נקודה מודגשת. המשכתי והלכתי עם אותו החוט במעלה הקו הימני, עד הפינה הימנית של הבלטה השנייה, וכשהיגעתי לשם הדגשתי שוב נקודה בעט, שנשאר קשור במקומו. נהייו לי כבר שתי נקודות מסומנות באמצעות העט הקשור בחוט (הדמיוני). עליתי שוב למעלה עם החוט אל הפינה השלישית ואחריה אל הרביעית והחמישית וכזכור, סימנתי בכל פעם נקודה בעט, עד שנהייו לי חמש נקודות מסומנות שהמרחק ביניהן הלך והצטמצם. הבטתי בקו (הגרפי) שהתהווה מחמש הנקודות המסומנות, וזיהיתי אגב מבט זה שלוש תכונות:

א' - הקו הגרפי הזה של החמש נקודות, הולך ומתקרב אל הקו המקביל השמאלי הראשון. ככל שאני עולה עם החוט שלי למעלה, כך הקו הזה (של החמש נקודות) מתקרב לכיוון הקו השמאלי המקביל "ומאיים" לגעת בו. הוא אמור לגעת בו בשלב מסויים. זוהי התכונה הראשונה שהבחנתי בה.

ב' - הקו של החמש נקודות הולך וגודל. הוא רק גודל ובכיוון אחד (לכיוון הקו השמאלי המקביל), הוא לא עוצר כל עוד החוט שלי ממשיך "לנסוע" למעלה. וכמובן, ככל שהחוט "נוסע" במהירות, כך הקו של ה5 נקודות הולך ומתקרב לקו המקביל, או לאין סופי.

ג' - כאשר הקו של ה5 נקודות יגיע וייגע בקו המקביל השמאלי (הוא חייב להגיע כי הוא הולך ונמתח, גודל, רק לכיוון אחד: הקו המקביל השני), סימן שהקו המקביל הימני נגע ונדבק באחיו התאום, הקו המקביל השמאלי. התכונה הזאת נוגדת את מה שלמדתי בביה"ס (אופס! שני קווים מקבילים נפגשים ונפגשים!) ומסמנת למעשה את ההגדרה לאין סוף: כן, ישנה הגדרה לאין סוף, הגדרה שאני יכול להביט בה, לקלוט אותה ואף לקבל אותה.

עד כאן התיאור העובדתי "להשראת" אותו לילה. למחרת, ובעבודה, לקחתי עט ונייר, ציירתי שני קווים מקבילים, וחילקתי אותם לקבוצת חלקים שווים. עליתי במעמד זה על תכונה נוספת: הקו של "ה5 נקודות", א. ב. ג. ד. ה. מורכב מנוסחה קבועה, בלי קשר לגודל החלקים השווים, שמחולקים דרכם שני הקווים המקבילים: המרחק בין א. ב. הינו כפול מ - ב. ג., והמרחק בין ב. ג. כפול מ - ג. ד., וכמובן ג. ד. כפול מ - ד. ה., וכן הלאה. כלומר, אני האדם קשה לי להבין איך אוכל להתקדם בצעדים כאלו (כל צעד קדימה הינו החצי של הקודם לו), אולם כן ניתן להתקדם אל עבר האין סופי, לזהות אותו ואף להגיע אליו, וזה מה שהבחנתי בתכונה האחרונה לעיל.

בנקודה הבאה אתייחס למקום הצבת שני הקווים המקבילים (שמסמלים ומסמנים מטבעם את האין סופי) : ניתן להציב אותם על דף כפי שעשיתי, ניתן להציב את הראשון בארץ ואת השני בארה"ב למשל, וגם ניתן להציב את הקו הראשון במרכז גלקציה א' ואת השני במרכזה של מערכת כוכבים של גלקציה ב'. כל עוד וניתן למתוח קו מאוזן בין שתי הגלקציות ולהציב עליו את שני הקווים שלנו בזווית של 90 מעלות.

ליכאורה ישנה "הטעיה": הקו של החמש נקודות לא יכול להגיע ולגעת בקו המקביל השמאלי אלא אם כן החוט ויחד איתו הקו הימני יחפפו לחלוטין את המקביל השמאלי. וזה בידיוק מה שציינתי במהלך התצפית על התכונה השלישית. התצפית עסקה בשאלה אחת ויחידה: האם הקו הגרפי (כי אינו ישר) של החמש נקודות מתקרב אל הקו השמאלי? עומד מולו? או מתרחק ממנו? והתצפית עזרה לי לדייק בתשובה: הקו הזה של החמש נקודות נמצא בתנועה מתמדת (כל עוד החוט נוסע למעלה) והוא מתקרב אל הקו השמאלי. תארו לכם, מכונית שהיצבנו על הקו הימני, והיא קשורה בחוט שתחילתו נמצאת כאמור בפינה שקראתי לה ח'. נניח שהמכונית הזו עובדת מכוח שימור האנרגיה, כלומר האנרגיה שצורכת המכונית בתנועתה, נאספת מחדש ולא הולכת לאיבוד, כך שהמכונית נוסעת על הציר הזה (הקו הימני) בלי הגבלת מרחק, אין ולא יהיה לה בעיה עם מקור אנרגיה. נניח עוד שישנו באותה מכונית מכשיר משוכלל שאוסף את החלקיקים שנתקלת בהם המכונית בזמן נסיעתה, ומייצר מהם "חוט". כך שיש לנו חוט בלי הגבלה ומכונית עם דלק מתמיד שמאפשר לה לנסוע בלי הגבלה. המכונית התחילה לנסוע מותחת אחריה החוט ועינינו על הקו המתהווה של החמש נקודות. מה אתם רואים? אתם רואים קו שכמעט עומד, אמת? אך האם תוכלו לטעון שהוא נמצא במצב של עמידה מוחלטת? האם תוכלו לטעון שהוא לא בתנועה? ולו מינימלית? ובשביל להסביר את הנקודה הזאת, נניח שיש לנו צב הכי איטי בעולם! המהירות שלו היא עשירית המילימטר לכל מליארד שנה, והצב הזה אמור לעבור מרחק של 100 אלף ק'מ': האם ישנו מחשב בזמנינו שיכול לחשב מתי הצב הזה יגיע ליעדו? האם יש ביכולתינו להבין את סוד התנועה שלו? אנו אומרים וכמעט בצדק: הוא עומד! הצב הזה עומד! הלא כן? אולם, האם הקביעה האחרונה שלנו היא נכונה? (לא אמרתי מוצדקת!), כמובן שלא, הצב נע ומתקדם ובוודאי שלא עומד. עכשיו, אקשה עליכם עוד יותר: נניח שעלינו על סוד אחד מסודות תנועת הצב הזה, והסוד הזה חושף לעינינו את אחת הנוסחאות הקשורות במהירות הליכתו בייחס לפסיעותיו: אם הפסיעה הראשונה שלו ברגע שנולד היתה תחת הנוסחה עשירית המילימטר כל מליארד שנה, אזי הפסיעה השנייה שלו תהייה חמישית המילימטר, כלומר, בפסיעה השנייה יעבור רק חצי המרחק שעבר בפסיעתו הראשונה, והשלישית תהייה החצי מהשנייה, וכן הלאה.. ועכשיו: האם הצב הזה לא עומד לעזאזל? האם לא מגיע לו עכשיו ובמצב כזה התואר "הוא עומד"?! ובכל זאת: האם תוכלו לטעון שהוא נמצא במצב של עמידה מוחלט? האם תוכלו לטעון שהוא לא בתנועה? ולו מינימלית?

אם תתבוננו בתרשים שצירפתי, תוכלו לשים לב לדבר מעניין: תראו את הקו של החמש נקודות, ולמעשה הוא באמת בן חמש נקודות, כמעט, כי שם הוא מתחיל "להעצר" או יותר נכון להאיט: הוא נמצא ברבע האחרון של "הדרך".. הקו הזה מהווה מעין קונטרול או אינדיקטור לנקודה האמיתית שהגעתי אליה על הציר הימני. ואני שם לב לנקודה הזאת: אני, האדם, עברתי כברת דרך טובה על הציר (הקו הימני), ואת זאת אני רואה בקו של ה5 נקודות שבתרשים: תראו עד לאן הוא הגיע!

ומדוע אני מקשר בין הקו "לדרך" שעבר אותה האדם? כי עובדה היא שאני זה ששמתי לב לזה, אני האדם. עובדה היא ששמתי לב לזה עכשיו ולא אתמול.

לדברי קשר מובן לפילוסופיה: לא על שום מה הפילוסופיה לא נמצאת בתחום המדע המדוייק, כמו הפיזיקה הכימיה המתמטיקה.. אולם, כאשר הפילוסופיה "נפגשת" עם המדע המדוייק, אזי יש לנו "קייס" מעניין ובלתי צפוי.. ראיתי את "הפגישה" הזו לנגד עיני כאן בנושא שהבאתי לפניכם ולעיונכם.

כאשר התעסקתי במחשבה אודות "הגדרת תחום השיפוט" של אלוהים והעליתי את הגדרות הללו על דף, הרגשתי שאני מתעסק בשאלה שאין תשובה לה! הרגשתי, ובצדק, שאני שם "פח" לאלוהים בכבודו ובעצמו, ואני אתאר בפניכם שוב את השאלה שהפניתי ישירות אל אלוהים, דרך מחשבה ישירה גם דרך דף מנייר, וכך כתבתי בעט: ".. שאם אין ולא יכול להיות גדר לייקום, אין ולא יכול להיות הגדרה לייקום. ומכאן הדרך קצרה למסקנה שמערערת את עצם קייום אלוהים, הבורא לייקום המוגדר. " כך בידייוק כתבתי וחשבתי, והוספתי בהזדמנות, אם לא מספיק... את אותה השאלה בניסוח אחר: ".. אלוהים, ההיגיון שלנו שנטעת אתה בנו, מנחה אותנו לעובדה הבאה: אין ולא יכול להיות סוף לייקום. אין גבול לייקום, אין גדר לייקום. ושאלתי הקונקרטית והמוגדרת היא: איך "ההיגיון" הזה, מעשה ידיך, משתחל אל תוך התיאוריה (שברצוני להאמין בה), ושאומרת בריש גלי שאתה הוא אלוה העולם, כאילו והעולם בן ארבע אמות ויש לו גבולות וגדירות מוגדרים!? איך ניתן ליישב את הסתירה הזו! אנא תשובה עניינית בנידון, שמנגנון ההיגיון שבי יוכל לקלוטה. " ואני שואל אותכם עכשיו, האם ישנה תשובה לסוגייה כזו? האם יעלה על הדעת תשובה לשאלה כזו? בכל אופן, אני הייתי עם הידיעה המושלמת, שאין ולא תיתכן תשובה לזאת! היכן הגדר לייקום?! שאלה מעין זו אין לאדם תשובה עליה, אולם יש לנו, בני האדם, הרבה סוגייות ושאלות דומות "בלתי אפשרוייות" שאין לנו תשובה עליהן, ובד"כ אנו מתחמקים מהן, ואת זאת תיארתי בהרחבה בפתח מאמרי, בו ניסיתי לתת דוגמאות לשאלות כאלו שאנו נתקלים בהן ומתחבטים בהן ולבסוף אנו פותרים אותןז ע"י התעלמות או התחמקות או התפלספות..

לעומת זאת, בשאלה שלי "הבלתי אפשרית" עם אלוהים, קיבלתי תשובה בהירה וחד משמעית בלי "שהמשיב" התעלם התחמק או מרח.. וכאשר עיינתי בתשובה ולמדתי אותה, ראיתי בפעם הראשונה בחיי את הנקודה בה נפגש המדע המדוייק עם מדע הפילוסופיה הבלתי מוגדר מטבעו.

תודה לבוראי על התשובה הברורה והכנה. תודה להתייחסות. זוהי עוד מידה של הבורא שלא נמצאת בנו, באדם: הוא מתייחס לגדולה ולקטנה כאחת.
לימוד לשים לב רצון להתייחס גבולות הגדרות מהווה מדוייק להתקדם מחשבה אנרגיות אין סוף האין סוף הגדרות הגדרת האין סוף היקום
מכשירים או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון
מכשירים או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון
...או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון איך עדיף להתאמן, במשקולות חופשיות או במכונות ייעודיות? כאשר באים לבנות תוכנית אימונים, אנשים רבים מתלבטים בין אימון בעזרת משקולות חופשיות לבין שימוש במכונות ייעודיות. לפי אליעד כהן, התשובה לשאלה הזאת היא פשוטה וברורה - זה לא משנה. גם אם יש כאלה שטוענים שיש הבדל, עצם האמירה שלהם...
התמקדות במטרה, מיקוד במטרה, להתמקד במטרה, דבקות במטרות, מטרות מנוגדות, השגת מטרות, להשיג מטרות, יעדים ומטרות
...מטרות, יעדים ומטרות ובו יתבאר, מהי התמקדות במטרה? מהי נחישות אמיתית? מהי דבקות במטרה? וכיצד להיות ממוקד במטרה שלך? והעניין הוא, שכאשר יש לאדם איזו מטרה בחיים, עליו להיות ממוקד במטרה שלו, כדי להשיג את המטרה שלו. ולמה האדם צריך להיות ממוקד במטרה שלו, כדי להשיג אותה? משום, שלהשיג מטרה, פירושו לשנות את המציאות, ממצב אחד למצב אחר. כי מטרה פירושה, שינוי המציאות למצב אחר, שונה מהמצב העכשווי. וכדי להשיג מטרה, לשם כך צריך לשנות את המציאות. ולשנות את המציאות...
מילים משכנעות, רוצה או צריך, רוצה או מסתדר, אם תרצה, אם יסתדר לך, אתה רוצה, אתה צריך, איך לשכנע מישהו? איך לדבר נכון? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להשתכנע? אומנות השכנוע, NLP, מילים מוכרות, ללמוד לשכנע
מילים משכנעות, רוצה או צריך, רוצה או מסתדר, אם תרצה, אם יסתדר לך, אתה רוצה, אתה צריך, איך לשכנע מישהו? איך לדבר נכון? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להשתכנע? אומנות השכנוע, NLP, מילים מוכרות, ללמוד לשכנע
...רוצה, אתה צריך, איך לשכנע מישהו? איך לדבר נכון? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להשתכנע? אומנות השכנוע, NLP, מילים מוכרות, ללמוד לשכנע מתי עדיף להשתמש במילה רוצה ומתי צריך כדי לשכנע? בשפה העברית יש הבדל חשוב בין המילים רוצה וצריך בכל הנוגע לתהליכי שכנוע, מכירה ותקשורת בין - אישית. אליעד כהן מסביר באריכות איך הבחירה המדויקת במילים אלו משפיעה על תפיסת האחריות, על התחושה הפנימית של האדם ועל התגובה הצפויה שלו. ראשית, יש להבחין בין רוצה למסתדר. כאשר...
איך לספר על עצמך? איך לענות לשאלה ספר לי על עצמך? איך לדחות את השאלה ספר לי על עצמך? איך להציג את עצמך? פרזנטציה עצמית, שיווק עצמי, פגישת היכרות עם אנשים, איך להתאים את התשובה ללקוח? מתי לספר על עצמך? איך לשווק את עצמך?
איך לספר על עצמך? איך לענות לשאלה ספר לי על עצמך? איך לדחות את השאלה ספר לי על עצמך? איך להציג את עצמך? פרזנטציה עצמית, שיווק עצמי, פגישת היכרות עם אנשים, איך להתאים את התשובה ללקוח? מתי לספר על עצמך? איך לשווק את עצמך?
...את השאלה ספר לי על עצמך? איך להציג את עצמך? פרזנטציה עצמית, שיווק עצמי, פגישת היכרות עם אנשים, איך להתאים את התשובה ללקוח? מתי לספר על עצמך? איך לשווק את עצמך? איך נכון לענות לשאלה ספר לי על עצמך בפגישת היכרות? כאשר נמצאים בפגישת היכרות עם אדם חדש, בין אם מדובר בראיון עבודה, פגישה עסקית, שיחה עם לקוח או אפילו דייט, אחת השאלות הנפוצות ביותר היא ספר לי על עצמך. למרות שנראה שזו שאלה פשוטה, אליעד כהן מסביר שמדובר בשאלה מורכבת שיש להיבטים רבים, וחשוב...
רצונות מנוגדים, קונפליקט בין רצונות, הדחקת רצונות, רצונות מודחקים, מודע ותת מודע, רצונות סותרים, חוסר מודעות
רצונות מנוגדים, קונפליקט בין רצונות, הדחקת רצונות, רצונות מודחקים, מודע ותת מודע, רצונות סותרים, חוסר מודעות
...רצונות מודחקים, מודע ותת מודע, רצונות סותרים, חוסר מודעות מהם הרצונות המנוגדים ו כיצד הם משפיעים על האדם? הרצאה זו עוסקת בקונפליקט הפנימי בין רצונות מנוגדים, הדחקת רצונות, והקשר בין המודע לתת - מודע. במהלך ההרצאה, נעשו ניסיונות להבין כיצד בני אדם מתמודדים עם רצונות סותרים, איך הם עשויים להיות לא מודעים להם, ואיך הדחקת רצונות יכולה להשפיע על תחושותיהם ותגובותיהם. מהו קונפליקט בין רצונות? הקונפליקט בין רצונות מתרחש כאשר יש לאדם שני רצונות או תחושות...
מי מפעיל אותך? האם משהו מפעיל אותך? את מה אתה מפעיל?
...היינו שהוא לא הולך אחרי האמת של עצמו. כגון לדוגמה, שהאדם חווה מצד אחד, שלא יכול להיות שדבר כלשהו יקרה מעצמו, ואעפכ הוא חווה שדברים כן קורים מעצמם. כגון לדוגמה, כאשר האדם רואה מולו ספר כלשהו, הוא מניח, שלא יתכן שהספר הזה נכתב מעצמו, או שהספר הזה כתב את עצמו בכוחות עצמו. והאדם בחוויה שלו, בטוח שמישהו או משהו, גרם לכך שהספר הזה ייכתב, דווקא בצורה הזאת וכולי. כי הרי לא יכול להיות שדבר כלשהו קורה מעצמו. ואעפכ האדם עצמו, חווה שיש לו בחירה חופשית. דהיינו...
חוסר וודאות בחיים - מה לעשות?
חוסר וודאות בחיים - מה לעשות?
...שבגללה אנשים סובלים מחוסר ודאות בחיים, ואיך אפשר להתמודד איתה בצורה הנכונה. הוא מסביר כי כל הקשיים הרגשיים והפיזיים שאדם חווה נובעים למעשה מחוסר ודאות. אליעד אומר שהבעיה האמיתית אינה המציאות עצמה, אלא הרצון לשנות אותה. כלומר, אדם אינו סובל כי המציאות היא כזו או אחרת, אלא כי הוא רוצה לשנות את המציאות ולא בטוח אם הוא יכול או לא. מדוע הרצון לשנות את המציאות יוצר סבל? אליעד מבהיר זאת באמצעות הדוגמה הבאה: אם אדם היה בטוח לגמרי שאין אפשרות לשנות את המציאות...
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
...עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה איך נוצרת הבנה ומה משמעותה? אליעד מסביר שהמושג הבנה הוא תהליך שבו אדם חווה דברים מסוימים כשונים מדברים אחרים, ולחוויית השוני הזאת הוא קורא הבנה. אך אם האדם מנסה להבין כיצד נוצרת אותה חוויית הבנה, הוא מיד ייתקל בקושי מהותי, מכיוון שכל הסבר שיינתן לו ידרוש ממנו להבין שוב דברים חדשים, וכך הלאה. לכן האדם נכנס ללופ אינסופי של שאלות, שכן...
משחק החיים - האם אתה רואה את החיים כמשחק, האם הגעת להארה רוחנית? האם אתה נהנה ממשחק החיים? להכשיל את עצמך במשחק החיים, להקשות על עצמך במשחק החיים, לראות את החיים כמשחק, ליצור קושי במשחק החיים, ליהנות ממשחק החיים, להגיע להארה רוחנית, איך לא לעשות את מה שצריך לעשות? להכשיל את עצמך, לגרום לעצמך להפסיד, לפעול הפוך מהמטרות שלך, לגרום לעצמך נזק, פחד מהצלחה, להפריע לעצמך להצליח, לדפוק את עצמך, למה אני דופק את עצמי? להרוס לעצמך את החיים
...אתה רואה את החיים כמשחק, האם הגעת להארה רוחנית? האם אתה נהנה ממשחק החיים? להכשיל את עצמך במשחק החיים, להקשות על עצמך במשחק החיים, לראות את החיים כמשחק, ליצור קושי במשחק החיים, ליהנות ממשחק החיים, להגיע להארה רוחנית, איך לא לעשות את מה שצריך לעשות? להכשיל את עצמך, לגרום לעצמך להפסיד, לפעול הפוך מהמטרות שלך, לגרום לעצמך נזק, פחד מהצלחה, להפריע לעצמך להצליח, לדפוק את עצמך, למה אני דופק את עצמי? להרוס לעצמך את החיים אחת הדרכים של האדם לדעת שהוא רואה...
שינוי הרגלים הפוכים, לעשות הפוך מההרגל, להתרגל לעשות הפוך, בדיקת הרגלים, איך נוצרים הרגלים? איך לבדוק הרגלים? איך לשפר הרגלים? איך להשתחרר מהרגלים רעים? איך לאמץ הרגלים טובים? מה זה הרגלים? להפסיק הרגלים רעים, לשנות הרגלים רעים
שינוי הרגלים הפוכים, לעשות הפוך מההרגל, להתרגל לעשות הפוך, בדיקת הרגלים, איך נוצרים הרגלים? איך לבדוק הרגלים? איך לשפר הרגלים? איך להשתחרר מהרגלים רעים? איך לאמץ הרגלים טובים? מה זה הרגלים? להפסיק הרגלים רעים, לשנות הרגלים רעים
...לעשות הפוך מההרגל, להתרגל לעשות הפוך, בדיקת הרגלים, איך נוצרים הרגלים? איך לבדוק הרגלים? איך לשפר הרגלים? איך להשתחרר מהרגלים רעים? איך לאמץ הרגלים טובים? מה זה הרגלים? להפסיק הרגלים רעים, לשנות הרגלים רעים איך שינוי הרגלים הפוכים עוזר להצליח בחיים? אליעד כהן מציג גישה מעשית ומפורטת לשיפור החיים באמצעות שינוי הרגלים, ובפרט על ידי פעולה הפוכה או שונה ממה שאנחנו רגילים לעשות. לפי ההסבר, כל אדם מנהל את חייו משתי סיבות מרכזיות: או שהוא פועל מתוך מחשבה...
הסוד לשינוי בחיים - כיצד תעשו את זה?
...- כיצד תעשו את זה? מה בן האדם מחפש? כל דפוסי הפעולה והחשיבה שלנו הם תוצר של כאב ועונג אשר חווינו בעבר. כל פעם שאנחנו חווים שעמום, כעס, חוסר אונים וכד אנחנו מחפשים דרך שתוציא אותנו מהמצב הרגשי הזה של כאב ותוביל אותנו למצב רגשי אחר של עונג. בן האדם מחפש משהו שיביא לו עונג ולו עונג רגעי בלבד. זו יכולה להיות פעילות חיובית כמו: עזרה לאנשים, עבודה על פרויקט מעניין, תחביב, סקס. או פעילות שלילית, שמזיקה בטווח הארוך כמו: אכילה, אלכוהול או אפילו התעללות במישהו...
דיכאון - כתובנה והבנה לשינוי כאן ועכשיו
...מ. הגיעה אלי מוטשת, קולה הרך והעדיין כמעט לא נישמע, כל גופה שידר כובד למרות רכות ועדינות אבריה, שידרה סקסיות מופנמת ובעיקר חדות מחשבה ותאור מדוייק של מאפייני מצבה הדיכאוני ועם רצון עז לגלות את שורש הבעיה וזאת למרות התעקשותה לשים את הדגש על ההקשר הזוגי בחייה. ישנם לפחות 5 פרמטרים לזיהוי המקור, לעתים כולן לעיתים חלקם. 1. זה הראשוני והקל לזיהוי - חסר ממשפחת ויטמין b על ניגזרותיו סירוטינין חוסר איזון במערכת הורמונאלית וחסר בפעילות פיזית. 2. ברבדים עמוקים...
אמון - מבוא
...- מבוא אמון הוא תודעה, המבטאת יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות...
תובנות לחיים 16
...16 מה אתה לא מבין? למה המקובלים כתבו בשפה קשה, לא מובנת, זרה? - התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל...
נתינה פולנית
...לתת, שזה חשוב. מספרים לנו שזו מצווה לתת. משכנעים אותנו שהנותן מקבל. וכשכל כך הרבה אנשים אומרים את זה אז כנראה שזה נכון וזה הפך לאמת שאין עליה עוררין. ומה אתם חושבים? האם זוהי אכן האמת או שזוהי עוד תחבולה פולנית מתוחכמת? ושלא תחשבו שיש לי משהו נגד פולניות. שתדעו רק ששכנה של חברה שלי, אמא שלה נשואה למישהו שיצא פעם עם פולנייה. עפי תפיסתי היכולת לדעת לקבל היא הבסיס של הכל. אם נתבונן רגע מסביב בשקט. נראה שהכל קיים. סביבנו שמיים ועצים, ציפורים ופרחים,...
נשים - ברוך שלא עשני אישה
...עיכבו הבוקר (18 11 09) לחקירה את נופרת פרנקל... שבמהלך תפילת ראש חודש ברחבת האתר התעטפה בטלית ואחזה בספר תורה ברחבה העליונה שבאתר (1). ברוך אתה ה אלהינו מלך העולם, שלא עשני אשה אומר - קורא, ואולי בכנות גם מברך, יהודי המתפלל בתפילת השחרית, במסגרת ברכות השחר. על - מה חושב הקורא ברכה זו? איך מרגיש המתפלל המבטא פתיחת בוקר כזו? האם הוא מבטא בכך שמחת מילוי מצוות, שהרי אחד הנימוקים לאמירה זו הוא: שאין אשה חייבת בכל המצוות (2) ? מילוי מצוות בשמחה הוא דבר...
מאמן אישי - על האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי
...האימון כשפה שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי המאמר הזה כמו רבים שנכתבו לפניו וייכתבו אחריו, הוא שיתוף מלא ואותנטי מחייו המקצועיים והאישיים של מאמן אישי. לאחרונה יצא לי להרהר ביתרון העצום ובחשיבות של לדעת מספר שפות. בדקתי עם עצמי כמה שפות אני יודע והגעתי לכמה מסקנות חשובות: אחת המסקנות הייתה שאני יודע שלוש שפות: עברית, אנגלית ואת השפה של מאמן אישי, שפת האימון. שפתו של מאמן אישי המסקנה השנייה שהגעתי אליה, הייתה ששפת האימון כמו כל שפה אחרת וכמו...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...שלכם על הבמה השיווקית הבלוגים באינטרנט עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה...
איך לחפש את האמת והטוב מתוך השקר והרע?
...על איך לחפש את האמת והטוב מתוך השקר והרע?. הרצאה על איך לחפש את האמת הפנימית ואת הטוב הפנימי, למרות שהשכל של האדם נחלש והתערבבו אצלו האמת והשקר והטוב והרע. והתבאר מה לעשות כאשר כושר השיפוט של האדם נחלש. והתבאר שמי שרוצה להיות מאושר, עליו לחפש את האמת. כי האדם עושה את כל מעשיו כדי להרגיש טוב ולהיות מאושר. ומי שרוצה להרגיש טוב, עליו להבין את מערכת החוקים שבה הוא מנסה להרגיש טוב. ולחפש את האמת, פירושו לברר את האמיתות של תפישת המציאות. האם מערכת הערכים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדע מדוייק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מדע מדוייק, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מדע מדוייק, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, יועץ טיפולי, פסיכותרפיה הוליסטית בתחום מדע מדוייק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2148 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:50:23 - wesi4