ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מאמץ שכלי ✔פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל.

שאלה: למה אני לא חווה שתפוז אחד זה שני תפוזים?

אליעד: תשאל מה זה תפוז אחד ומה זה שני תפוזים, ואז תגיע להבנה שזה פונקציה של מקום, זה צורה שונה של מקום וזמן. ואז אם אני שואל את השאלה, מה זה מקום? אני מבין שהכל זה אחד, למרות שאתה בטוח שזה שניים. למעשה כל X -Y הם בפני עצמם ישות. אז למעשה מה זה תפוז? תפוז זאת צורה שנמצאת במקום מסוים וזמן מסוים.

גם מחשבה תופסת מקום, למה? כי אי אפשר שיהיה באותו זמן גם שולחן וגם מחשבה, ולכן מחשבה גם תופסת מקום וזמן. היא לא חייבת לתפוס מקום בחושים, היא יכולה לתפוס מקום בתודעה.

כשאתה חוקר מה זה מקום וזמן, אתה מבין שמחוץ למקום והזמן, יש צורה אחרת שהיא מעבר למקום והזמן, אז למעשה התפוז והתפוח נמצאים בשום מקום, ואם הם נמצאים בשום מקום, אז הם אחד. אם תפוז זה צורה של מקום, והתפוח צורה של מקום, אבל המקום הוא צורה של שום דבר, אז התפוח והתפוז הם שום דבר ולכן הם אחד.

אם המקום הוא כלום, אז גם הצורות הם כלום. אם יש כדור, בתוכו יש אויר ומחוצה לו יש אויר, איפה אין אויר, במעטפת עצמה, אבל למעשה המעטפת היא הכדור. אבל יש דבר, שכאילו שום דבר לא יכול לקחת ממנו את המקום שלו, וזה המקום. המקום הזה עצמו נמצא בתוך הכדור, מחוצה לו וגם במעטפת. אין מקום שאין בו מקום, ואין זמן שאין בו זמן. לכן המקום והזמן ממלאים את הכל.

היד היא גם יד וגם גוף, היד היא לא חלק מהגוף, אלא הגוף, כי אם נעלים את כל החלקים של הגוף, לא יישאר גוף, ומכאן היד היא הגוף עצמו.

למעשה כל הצורות, כמו התפוח והבננה, הקיום שלהם תלוי במקיף שלהם, ומה מקיף אותם, המקום והזמן. המקום והזמן מקיף את כל הדברים - גם את המחשבה, את התודעה ואת הכל.

אז אנחנו מסכימים שהכל תלוי במקום ובזמן. עכשיו אפילו אלוהים ואפילו אני, נמצאים במקום ובזמן, אז אם לא היה מקום, שיכולת להגיד זה אני או זה אלוהים, אז לא היית יכול להגיד שזה העולם וזה אלוהים.

לכן, מה זה אומר? שאם לא היה קיים מקום וזמן, לא היה קיים שום דבר. אז זה אומר שהבקבוק הוא זמן ומקום. למעשה על כל דבר אתה יכול להגיד שזה זמן ומקום. אתה צריך לראות שהבקבוק הוא המקום. אתה יכול להגיד שזה אטומים אבל ניתן להגיד שהבקבוק גם מקום. הבקבוק הוא צורה של מקום, והמקום הוא צורה של כלום. ומכאן הבקבוק הוא הכלום. עכשיו כרגע הבקבוק זה כלום, למה? כי המקום והזמן הם עצמם עשויים מכלום כרגע. מכאן שהכל עשוי מכלום.

ואם נקצין את זה, גם להגיד שההוויה של הצורה היא כלום, זוהי גם נפרדות, כי אתה אומר למעשה שההוויה היא כלום והצורה היא משהו. עדיין יש הפרדה בין הצורה להוויה, בסוף אתה מגיע להבנה שהצורה וההוויה הם אחד. יש רק ישות אחת. אם תבין זאת, תחווה את זה. הצורה והלא צורה הם אחד. אם היית מבין שכול הצורות הם אחד, אז לא הייתה לך שאלה.

היש תמיד ישנו, רק הצורה שלו משתנה.

יש מקום וזמן אין סופי ובתוכו המון צורות. מה זה כרגע הבקבוק? התהוות של זמן ומקום, בצורה של כלום. המקום והזמן עשויים מכלום. מה יותר גדול מהזמן והמקום? הכלום. מחוץ למקום אין שום דבר כי הוא אין סופי.

אני רוצה שתביני שכשאת מבקשת מהמוכר סוכרייה, את תביני שאת מבקשת כלום בצורת משהו.

שאלה: אם הבקבוק הוא כלום, למה אני חווה אותו כמשהו?

אליעד: השאלה היא למה אתה חווה את עצמך כמשהו? הפואנטה היא שבסוף אתה מבין שהכל אחד, ולא משנה איך תקרא לו. שבעין אתה רואה שהבקבוק והקיר למשל הם אחד.

לדוגמה, יש כמה בקבוקי פלסטיק, אז יש משהו שמאחד אותם והוא הפלסטיק. אז למעשה מה שמאחד את הכל זה המקום והזמן. ולכן הכל אחד.

יש מציאות אחת, ובתוכה יש את המקום והזמן. אם אתה רוצה להבין מה יש לפני המקום והזמן, אתה מבין שזה הכלום, שזה הדבר הראשון ממנו עשוי הכל. מה המכנה המשותף של המקום וזמן, משהו שהוא לא מקום וזמן, וזה הכלום.

האם מוכרח שיהיה המקום? לא, כי יש זמן. והאם מוכרח שיהיה זמן? לא, כי יש מקום. לכן לא מוכרח שיהיו מקום וזמן, אך מוכרח שתהיה מציאות ללא הגדרות, שזה כלום. וזה אומר שזה החומר הראשון.

שאלה: איך אני יודע אם ההבנה השכלית שאליה הגעתי שתפוז אחד = שני תפוזים היא נכונה?

אליעד: החוויה היא כאשר זה משתלט עליך, שאין לך בחירה להגיד שזה אחד או שתיים, זה מצב שאתה לא מסוגל לחשוב על משהו שונה מזה.

יש כמה אפשרויות, אפשרות ראשונה שאתה לא משתמש בשכל עד הסוף, ואז אתה חווה שזה אחד וזה שתיים, זה קיר וזה דלת. אך יש אפשרות נוספת שבה אתה משתמש בשכל עד הסוף ואתה מבין שזה נמצא באותו מקום, ואם אתה כל כולך חושב על זה, אז אתה חווה את זה. אפשרות נוספת שאתה בכלל לא משתמש בשכל, ואז אתה גם לא מבדיל בין דלת לקיר.

כאשר אתה משתמש בשכל עד הסוף, אין לך לאן לברוח, כי למקום היחיד שאתה יכול לברוח מהשכל, זה לאין שכל, אבל משם אתה מגיע לחוויה של השכל. אם השכל שלך מרוכז כולו, מה היא מהות הדבר? אז הכל מתאחד אצלך, והמקום היחיד שאתה יכול ללכת זה מעל השכל, לאין שכל, אבל באין שכל זה גם אותו הדבר, ואז אתה גם בחוויה. אתה למעשה בשכל מאמת את האין שכל.

שאלה: למה אני לא חווה את זה?

אליעד: למה אתה שואל את השאלות הפילוסופיות? כי לא מציק לך כל כך המקום והזמן. האם יש עוד דברים שמציקים לך חוץ מההסתכלות על הזמן והמקום. ההסתכלות על הזמן והמקום, היא הסתכלות פנימה, אבל האם לא מעניינים אותך דברים חיצוניים? רק כאשר כל כולך תסתכל פנימה, אז תוכל לחוות מה קורה פנימה. החוויה היא הסוף של ההסתכלות פנימה. אתה עסוק בחיצוני ולכן אתה לא חווה את הפנימי. זה לא אומר לא להיות עסוק בחיצוני, זה אומר שתבין למה אתה לא חווה את הפנימי.

ולמה? כדי לחוות מה היה לפני, אתה צריך להיות מאוד חכם, כל כך חכם עד שתבין את זה עד הסוף, ואז תחווה את זה. ואתה מסתכל החוצה, כי אתה לא מספיק חכם. זה לא יעזור אם תגיד מהיום אני אסתכל פנימה. רק אם תהיה יותר חכם, אז ממילא תסתכל יותר פנימה. אם תהיה יותר אמיתי כך תהיה הסתכלות יותר פנימית. אי אפשר לזייף את זה. ולכן מה שנשאר לך זה להיות יותר אמיתי בחיים שלך.

אם למשל אתה נגר, תשתמש בשכל שלך להבין טוב יותר את הנגרות. לנסות להיות הכי חכם בנגרות. תרצה להיות הנגר הכי הכי הכי חכם. ביחס למשאבים שלך, תעשה את המוצר הכי טוב בעולם. הכי טוב שאפשר, זה גורם לך לריכוז, להבנה ולמצות את כל המשאבים שלך. וזה יגרום לך להגדיל את השכל.

שאלה: אי אפשר להיות הכי מומחה.

אליעד: איך את יודעת שאי אפשר? אל תשקרי, בזה תהיי מומחית, בלא לשקר. את בטוחה שאי אפשר להיות הכי מומחה?

שאלה: אם אני אישה נשואה, אז אם אהיה אישה הכי מושלמת לבעלי, האם זה יעזור לי בדרך לאמת?

אליעד: ברור, יש לך במשך היום כל מיני מערכות יחסים שאת מנהלת. כל כמה זמן יש לך מערכת יחסים אחרת, למשל מערכת יחסים עם האוכל, עם בעלך, עם הילדים, וכו'. את צריכה שכול מערכות היחסים שלך יהיו מושלמות. אם למשל את מנסה להסביר משהו לבעלך, ואת לא מבינה אותו, אז אם את לא מבינה את בעלך, איך תביני את אלוהים? אם את רוצה להבין את המציאות, את צריכה להבין למשל, מה קורה בינך לבין בעלך. את במשך היום עושה פעולות, תנסי להבין מה קורה איתי, למה עשיתי את זה? מה רציתי? למה התכוונתי? מה חשבתי? מה הרגשתי? תנסי להבין זאת, זה יפעיל לך את הגלגלים. ואז תראי שהכל טוב. אם את לא מבינה מה קורה סביבך, איך תוכלי להבין את המציאות, איך תוכלי להבין את אלוהים?

אם קשה לך בזה, תנסי לבדוק מה הכי מציק לך? למשל יש לך מערכת יחסים עם מישהו, ואת לא מרוצה, ותנסי להבין, למה לא טוב לך ביחסים האלה? תשאלי שאלות, וכן תבדקי, האם זה מחויב שאני אסבול ממערכת היחסים? ובסוף תביני את עצמך.

שאלה: למה אנחנו צריכים לחקור דווקא את הדברים שמציקים לנו?

אליעד: אתה לא מוכרח. אם אתה מגדיר שאתה רוצה להגיע לאמת, ההיגיון אומר שאתה צריך להתחיל מהמקום הכי אמיתי עבורך. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך ואותו תבדוק, אבל מבחינת המאמץ השכלי תלך עד הסוף עם כל השאלות. אבל כאשר אתה בודק את מה שמציק לך, תבדוק אותו מפרספקטיבה רחבה.

הדבר הכי קשה לאנשים שמחפשים את האמת זה, להודות שהם לא מחפשים את האמת. האמת היא שכולם מחפשים להרגיש טוב. אבל מי שמחפש את האמת, צריך להודות שהוא לא מחפש רק את האמת. האדם מחפש להרגיש טוב באמת. לכן האדם צריך להודות בכך שהוא מחפש גם את הטוב, לא רק את האמת. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך.

שאלה: עברתי תהליכים פסיכולוגים, אני מבינה איך עובד הראש, אבל תכלס זה לא נתן לי כלום.

אליעד: נכון, כי הפסיכולוג חופר איתך, למה רע לך, ונניח שיש תשובה, שרע לך בגלל שההורים שלך יתעללו בך, אבל זה לא פותר את הבעיה. איך הפסיכולוג יפתור לך את הבעיה, אם הוא לא יכול לפתור את הבעיות של עצמו?

שאלה: אני רוצה לעזור לעצמי ולא יודעת איך, ולכן הולכת לפסיכולוג.

אליעד: את עדיין מטעה את עצמך, אם את רואה שהפסיכולוג לא עוזר לך, ואת עדיין הולכת אליו, זה מראה שבתוכך יש תשובות לא אמיתיות, ואת נאחזת בהם למרות שהם לא אמיתיות. האם זה שאת לא יודעת מה לעשות, האם זה אומר שאת צריכה לעשות משהו שלא מביא לך תועלת?

אם הפסיכולוג מביא לך תועלת תלכי אליו, אם לא, אז אל תלכי אליו, זה לא קשור בזה שאת לא יודעת מה לעשות.

את צריכה לשאול את עצמך, למה אני באמת הולכת לפסיכולוג? והסיבה שמישהו הולך לפסיכולוג, זה בגלל שהוא חושב שהפסיכולוג מביא לו תועלת כלשהי. ולכן השאלה המתבקשת היא, האם הפסיכולוג מביא לי תועלת?

אם את מטופלת על ידי פסיכולוג, ונניח שהפסיכולוג חכם, מקסימום את תהיי חכמה כמוהו, אבל הבעיות שלך יישארו, כי גם הפסיכולוג לא באמת פתר את הבעיות שלו. הפסיכולוג אפילו לא מבין זאת, הוא חושב שהוא עוזר לאנשים, אבל בסך הכל הוא מחליף לאנשים את הבעיות.

כול מי שרוצה לעזור לאנשים, למעשה הוא אדם אומלל, שקשה לו לראות שהאנשים סובלים, אז הוא מנסה לעזור לאנשים כדי להשקיט את המצפון שלו. לא אכפת לו ממך, הוא בדיכאון, וכשהוא עוזר לך, זה עוזר לו לפתור את הדיכאון שלו. אם הוא משוכנע שיש בעיה, אז הוא לא יכול לעזור לך.

אם את באה אלי, ואומרת לי שיש לך בעיה, אני אראה לך שאין לך בכלל בעיה.

שאלה: אז מה אני עושה עם כל מה שלמדתי מהפסיכולוגים?

אליעד: את צריכה להתמקד במטרה הסופית, ומה המטרה הסופית? שיהיה לך טוב. מה אני עושה כדי שעכשיו יהיה לי טוב? אם הידע עוזר לך, אז טוב. ואם לא עוזר, אז אל תשתמשי בו. לא משנה מה היה אתמול, צריך להתקדם קדימה.

אם את עושה משהו שאת רגילה לעשות אותו, אז את בבעיה. את צריכה לחשוב מה אני רוצה לעשות עכשיו, זה נקרא בן אדם חי. אבל אם את הולכת למקום מסוים בגלל שהלכת לשם אתמול, אז את בן אדם מת. הולך כמו ישן.

שאלה: אני מבינה שהרצון לא שלי...

אליעד: למה את שואלת שאלה? מה את באמת רוצה?

שאלה: אני רוצה לדעת מי אני?

אליעד: תנסי להבין, למה אני רוצה לדעת, מי אני? כשאת אומרת מי אני, יש בתוכך משהו שאת מאוד רוצה אותו, ואת חושבת שתדעי אותו אם תשאלי מי אני. מה שאת אומרת, שיש לך שאלות ובסוף את מגיעה לשאלה, מי אני? למעשה השאלה מי אני? אמורה לתת לך תשובה על שאלה אחרת. אז מה הבעיה הסופית שאת רוצה לפתור אותה?

אני רוצה שתהיי אמיתית. מה באמת מציק לך? אם תדעי, מי אני? האם זה יפתור לך את כל הבעיות בחיים?

שאלה: אולי, אני אדע אם אני בכלל קיימת.

אליעד: מה זה משנה, בסוף תביני שאת קיימת ואז תמשיכי לסבול. מה זה משנה לך אם את קיימת או לא? אני חושב שזה משנה, אבל במצב שלך זה לא משנה לך.

שאלה: אבל עצם הקיום גורם לסבל.

אליעד: נכון, אבל את לא באמת חווה שזה מה שמפריע לך בחיים. כאשר בועטים לך ברגל, ומה שמפריע לך זה שאת קיימת, אז תבררי, למה את קיימת?

שאלה: כשאני מרכזת את כל הבעיות שלי, אני מזהה שהבעיה העיקרית שלי היא, ההזדהות עם הגוף.

אליעד: מה שאמרת נכון, אבל לא כל כולך חווה את השאלה הזאת. שוב, אם עכשיו בועטים בך ברגל, ואת אומרת רע לי, ואשאל אותך מדוע רע לך?

שאלה: בגלל שכואב לי.

אליעד: לכן את לא מזדהה לגמרי עם השאלה, מדוע אני מזדהה עם הגוף? זה אומר שאת לא באמת מבינה, שהבעיה היא שאת מזדהה עם הגוף. את אמורה לחבר את ההבנה, שאת מזדהה עם הגוף, לכאב בזמן אמת.

את צריכה להביא את עצמך לחוויה של ההבנה, שאת מזדהה עם הגוף. מה זה אומר? שכאשר למשל כואב לך הגב, את מבינה שהבעיה לא בגב, אלא בהזדהות עם בגוף. את צריכה להגיע למצב, שתוך כדי שכואב לך הגב, ושואלים אותך, מה שלומך? ואת אומרת רע לי, ושואלים למה רע לך? את אומרת, זה בגלל שאני מזדהה עם הגוף.

שאלה: במה זה יעזור לי שאני אדע שאני מזדהה עם הגוף?

אליעד: יש פנימי וחיצוני. האדם אומר, כואב לי הגב, מה הוא מבין? שכואב לו הגב. הוא מאשים את הגב, את הכסא. אז האדם מתבונן פנימה ומבין שהבעיה לא בכסא, לא בגב, אלא הבעיה היא שהוא מזדהה עם הכאב של הגב. הוא מזדהה עם התחושה, וגם לא רוצה אותה.

הבעיה היא לא שאת מזדהה עם הגוף, הבעיה היא שאת לא רוצה את התחושה של הכאב. זה פנימי, ואחרי זה יש עוד פנימי, ועוד פנימי, עד שמגיעים לסוף. אבל את צריכה כולך להיות בפנימי.

רק אם מאה אחוז תחווי שהבעיה של הכאב גב, היא בגלל ההזדהות עם הגוף, רק אז תוכלי להבין שהבעיה היא שאת לא רוצה את ההזדהות עם הגוף. וזה יביא אותך להבנה יותר פנימית, עד שתביני שהכל אחד.

ישנם שתי מציאויות שקורות בו זמנית, מציאות פנימית ומציאות חיצונית. למשל קבלת מכה ברגל, ואת מרגישה רע. את יכולה להאשים את זה שנתן לך מכה, זה נקרא מציאות חיצונית. אבל את יכולה לפנות למציאות הפנימית, ולראות שאת לא רוצה את המציאות ולכן רע לך.

את יודעת למה רע לך בחיים? כי את כופרת באלוהים, את יודעת מי האלוהים שאת כופרת בו? את. את אלוהים ואת כופרת באלוהים. כשאת בעבודה ומישהו מציק לך, ואת אומרת שזה הוא, למעשה את מגלגלת את האחריות על אחרים. מי לא יגלגל את האחריות על אחרים? אלוהים. מי לא יאשים אף אחד בבעיות שלו? אלוהים. כי הוא הראשון, הוא עושה הכל. כאשר האדם אומר שמישהו אחר אחראי, זה למעשה הכחשה עצמית. למעשה הוא אומר, שלו אין כוח, הכוח הוא מחוצה לו, למעשה הוא כופר בכוח שבתוכו.

יש לך בחירה חופשית מלאה, את יכולה לבחור להגיד, אני רוצה את זה. ואת יכולה לבחור להגיד שאת לא רוצה את זה. ואם רע לך, זה בגלל שאת בוחרת להגיד, שאת לא רוצה את זה. את יכולה לבחור, להגיד שאת רוצה את זה, ובמאה אחוז יהיה לך הכי טוב בעולם. כשאתה אומר שמישהו אחר אשם, למעשה אתה מפזר את הכוח שלך, וזה נקרא לכפור באלוהים. כי אלוהים מתכחש לזה שהוא אלוהים.

את יכולה לעשות הכל ובמקרה את גם עושה את הכל. ואת גם כל כך רעה לעצמך, שאת אומרת שזה לא את שעושה, כדי שלא תיהני מזה. אם היית חווה שאת עושה הכל, שאת האחראית לכל מה שקורה, האם הייתה נשארת לך בעיה? לא. אבל את רוצה לסבול, ולכן את אומרת לעצמך שאת רוצה לשכוח שאת עושה את הכל, כדי שתוכלי להמשיך לסבול.

ברמה הלוגית אתה יכול לבנות שרשרת של סיבה ותוצאה ולהגיע להבנה שהכל אחד, אבל קל מאוד לתקוף את השרשרת, כי היא חלשה. בתכלס, בסוף יש קו שבו אתה צריך להיות אמיתי עם עצמך. מבחינתי, להיות אמיתי, זה לשאול את מה שמציק לך הכי הרבה. אתה רוצה להיות אמיתי, תשאל מה באמת מציק לי?

למשל יש לך בעיה בעבודה, ואתה אומר שזאת בעיה במקום ובזמן. אם היינו נותנים לך עבודה אחרת, האם עדיין הייתה מציקה הבעיה, שאתה לא מבין את הזמן והמקום? אם לא מציק לך אפילו לאלפית השנייה, זה אומר שהזמן והמקום לא באמת מציקים לך.

למשל, אם אתה רעב, אפילו אם היינו מחליפים לך את מקום העבודה, הרעב היה ממשיך להציק לך, כי אתה באמת רעב. ובסוף אם יהיה לך יותר שכל, אתה תחווה את המציאות אחרת, ואז תחווה את הבעיה בצורה רחבה יותר, ואז באמת תשאל על הזמן והמקום, ואז תקבל את התשובה.

כאשר תהיה לך בעיה במקום ובזמן, למעשה בכל מקום ובכל זמן תהיה לך בעיה באותה רמה.

שאלה: רציתי לשאול על רגשי אשמה, למשל רוצח, ולא תפסו אותו, האם הוא צריך לנקות את עצמו כדי לדעת שהוא אלוהים?

אליעד: האם את חושבת שאלוהים צריך לנקות את עצמו, בגלל שהוא הורג כל כך הרבה אנשים? לא. כשאת אלוהים את אמורה לקחת אחריות על כל הפשעים שיש בעולם. לא רק מה שאת עשית, אלא גם מה שאחרים עשו. את גם אחראית לכל אלא שנולדו. את גם אחראית על כל היקומים המקבילים.

הרוצח צריך לשאול את עצמו, מדוע רע לו בגלל שהוא רצח מישהו. הרי האדם מת כבר, אז מדוע שהוא ימשיך לסבול? מה זה משנה? את יודעת למה רע לרוצח? כי הוא מדמיין שירצחו אותו, ולכן רע לו. אם לא היה אכפת לך שירצחו אותך, אז לא היה אכפת לך שרצחת מישהו. אם מבחינתך לא היית מפחדת שירצחו אותך, אז לא היית חושבת שיענישו אותך, הרי הכל טוב.

כול הסבל של האנשים הוא, בגלל שהם חושבים שיש רע. שהם לא רוצים את המציאות. יש מציאות, אם את לא רוצה אותה, אז רע לך. ואם את רוצה אותה, אז טוב לך. שאלה שנשאלת היא, איך אני יחווה שבאמת זאת הסיבה של הטוב והרע שלי?

זה אמור לעזור לך להבין את עצמך, וכשתביני את עצמך, תאמיני לי, זה יותר טוב מכל דבר אחר. כאשר תגידי איזה טוב לי, תביני שזה לא בגלל מה שקורה, אלא בגלל שאת מאוד רוצה את מה שקורה. בדרך כלל האדם חושב שטוב או רע לו, זה בגלל דברים חיצוניים, אבל זה התעתוע. אם את רואה הבדלים בין דבר אחד לדבר אחר, אז את לא תרצי את זה. אבל אם את מבינה שהכל זה אותו הדבר, אז את רוצה את הכל.

שאלה: מה שאני חווה כאן, שהידע מביא לאהבה, אבל האם האהבה מביאה לידע?

אליעד: נגיד שכן, אבל איך תביאי את עצמך לאהבה? רק על ידי הבנה. אם תתרגלי שאת אוהבת את הכל, האם זה יעבוד לך בתכלס? לא, זה לא עובד.

השיטה שלי אומרת, שתאהב את זה שאתה שונא את מה שיש. אני שונא את כל מה שיש, אבל אוהב את זה שאני שונא. וזה נכון, למה? כי כל מה שיש פה זה חסרונות. אבל אני אוהב את זה שאני שונא, למה? כי אני בוחר לשנוא את מה שיש.

מה אני בא להגיד, אם תביני שזה טוב, יהיה לך טוב, אם תביני שזה רע, יהיה לך רע.

ככול שתתרגלי יותר כך יהיו לך יותר הבנות. איזה תרגול? תרגול שכלי בלבד. את לא צריכה לשנות את מה שאת רוצה, ואת לא צריכה לשנות את מה שאת עושה, את צריכה רק להבין, למה אני למשל רוצה לאכול? למה אני עושה ככה? את חייבת להבין. למה זה ככה? רוצה להבין את זה. תשאלי, למה? בשכל להבין, לא תביני, לא תרגישי. תביני יותר, תרגישי יותר.

שאלה: אני למשל גדלתי ילדים, ופתחתי יותר את הרגש, לעומת גברים שלומדים תורה, שמפתחים את השכל.

אליעד: תביני בתוכך יש שני חלקים, אחד של יש שכל והשני של אין שכל. את אומרת למשל שאצלך רק 30% מהשכל מפותח, ו - 70% לא מפותח, אז אני אגלה לך סוד. 70% את לא סובלת ו - 30% כן סובלת. החלקים שבך שלא משתמשים בשכל, בכלל לא רע להם, הם בכלל לא צריכים לבוא להרצאה. אבל יש בתוכך חלקים שהם כן מפעילים את השכל, הסבל שלך קיים רק היכן שאת מפעילה את השכל. זה שנגיד שיש לך פחות שכל, אז למעשה את פחות סובלת, אז את צריכה לפתור פחות בעיות.

שאלה: אבל אתה אומר שצריך לדעת הכל.

אליעד: ביחס לבעיות שלך. אם לי יש 100 בעיות, אני צריך לדעת על 100 בעיות, ואם לך יש 10 בעיות, את צריכה לדעת רק על 10 בעיות. אני חושב שעדיף שיהיה לך שכל ותפתור את כל הבעיות בשכל, אבל אם אתה לא פותר, אתה בבעיה רצינית.

שאלה: אני חשבתי שאני צריכה לפתח את השכל.

אליעד: מה זה לפתח את השכל? זה להבין מדוע אני רוצה לאכול בבוקר? בסוף התהליך, המטרה היא לשפר את החוויה שלך, להפוך את החוויה שלך לטובה, שביום יום תרגישי יותר טוב. מה את צריכה לעשות בפועל? לבדוק, למה את לא מרגישה טוב, לנסות להבין את זה, וההבנה של זה תהפוך את החוויה ליותר טובה. עד שמההבנה תרגישי טוב.

אם את מרגישה טוב זה בסדר, אבל בכל זאת את באה לכאן, אז תחפשי מה חסר לך, וכשתביני יהיה לך טוב.

שאלה: מצד אחד אני רוצה לבדוק את האני, ומצד שני אני חווה תסכולים של חיי היום יום.

אליעד: כאשר השאלה החיצונית תעלם לך, אז את מאה אחוז תשאלי את השאלה הפנימית, ואז גם תקבלי תשובה. והדרך היחידה לפתור את השאלה החיצונית, זה שתשאלי אותה ותמצאי את התשובה, והתשובה תהיה שבעצם יש תשובה פנימית. ואז כולך תהיי בשאלה הפנימית, ואז תוכלי למצוא את התשובה.

למשל יש לך שתי שאלות, האחת שאלה פנימית, מי אני? והשנייה שאלה חיצונית, למה יש לי בעיה בגב? תהיי כנה עם עצמך, מה מפריע לך באמת?

שאלה: יותר הנושא החיצוני.

אליעד: אז תבדקי אותו.

שאלה: אבל כאשר אני בודקת אותו, אני מיד מגיעה לפנימי.

אליעד: אז תבדקי את הפנימי, רק אם הוא מגיע דרך החיצוני. האם עדיין מטריד אותך החיצוני?

שאלה: כנראה שכן, אחרת לא הייתי חווה את החיצוני.

אליעד: לכן תשאלי, מדוע מטריד אותי עדיין החיצוני? למה אני לא חווה את מה שאני מבינה? למה אני מבינה שכשיש לי כאב גב, זה בגלל ההזדהות עם הגוף, אבל בפועל אני מאשימה את הגב. כדי לפתור בעיה, צריך להגדיר אותה. את חייבת למצוא מה אני לא מבינה. קודם לבדוק מדוע יש לי הפרדה בין מה שאני מרגישה לבין מה שאני מבינה. ואני אומר לך שהפער בין ההרגשה להבנה, זה בגלל שאת לא מבינה, וזה מה שאת צריכה לחקור, למה את לא מבינה. האם יש בתוך תוכי שאלה מודחקת שאני לא מבטאת אותה? את חייבת לבטא את כל השאלות שלך. תחפשי את השאלות, ותשאלי אותן, עד אשר תביני אותן. ואת תראי שככול שאת מוצאת יותר שאלות, ויש לך עליהם תשובות, כך החוויה שלך מתחזקת, כי את יותר בטוחה שזה ככה. דוגמאות לשאלות בנאליות, מי אמר שזה נכון? אולי ההפך הוא הנכון? עד שתהיי בטוחה שזאת הבעיה.
שיפור יכולת חשיבה להסיר אחריות הכי טוב בעולם שיפור יכולת קוגניטיבית אכילה איך להיות חכם מוצר טיפול איך להיות גאון הוא אין סופי לכפור באלוהים אחריות אחריות אישית אמת הסרת אחריות השכל חיבור הרגש עם השכל טיפש טיפשות להסיר אחריות לקחת אחריות לקיחת אחריות לשאול לשאול שאלות לשאול שאלות אמיתיות מה באמת מציק לך מציק פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים פסיכולוגיות פסיכולוגים פסיכולוגים טיפשים שאלה שאלות שאלות אמיתיות שכל
לתת מאה אחוז, לא צריך להתאמץ כדי להתייאש, יאוש במאה אחוז מאמץ, מאמץ ממשי, מאמץ מחשבתי, להתייאש בלי להתאמץ, מאמץ שכלי, להפסיק לרצות משהו, להתייאש מלרצות משהו
לתת מאה אחוז, לא צריך להתאמץ כדי להתייאש, יאוש במאה אחוז מאמץ, מאמץ ממשי, מאמץ מחשבתי, להתייאש בלי להתאמץ, מאמץ שכלי, להפסיק לרצות משהו, להתייאש מלרצות משהו
... מאמץ ממשי, מאמץ מחשבתי, להתייאש בלי להתאמץ, מאמץ שכלי, להפסיק לרצות משהו, להתייאש מלרצות משהו האם חייבים להתאמץ עד הסוף ... בהכרח מאמץ פיזי מלא, אלא יכול להיות תוצאה של מאמץ שכלי או דמיוני. מהי הדרך להתייאש מבלי להתאמץ? אליעד מציג דוגמה ברורה ... לא חייבים לבצע מאמץ ממשי בעולם הפיזי, אלא מספיק מאמץ שכלי עמוק ויסודי שיכול להיעשות גם בדמיון בלבד. האם מאמץ שכלי שווה ערך למאמץ ממשי? אליעד כהן אומר חד משמעית שכן. אדם יכול לשבת ... כמו אדם שניסה באופן פיזי וממשי לתת מאה אחוז. המאמץ השכלי , כשהוא יסודי ומלא, מספיק בשביל לחוות ייאוש מוחלט ואמיתי. למה לא ... להתאמץ פיזית? הדרך שאליעד מציע היא להשקיע את המאמץ השכלי בדמיון, לחשוב על כל הדרכים האפשריות בצורה יסודית ומעמיקה, עד למצב ... מוחלט וישתחרר מהרצון שלו. איך להתייאש ממשהו? מאמץ שכלי לעומת מאמץ פיזי איך לוותר על רצון? האם חייבים לתת מאה אחוז מאמץ? ...
האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
... אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני ... חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה? איך אפשר לדעת אם אתה חכם או טיפש? אליעד כהן מסביר שיש דרך פשוטה ויעילה לדעת האם האדם הוא חכם או טיפש, והיא לבדוק את היחס שלו כלפי מאמץ שכלי. במהלך החיים, כל אדם נתקל במשימות שונות, וחלקן דורשות ממנו מאמץ מחשבתי משמעותי. בדיוק בנקודה זו ניתן לבחון את ... לעומק, או שאנחנו דווקא מתרגשים, נהנים ואפילו מתמלאים תשוקה והתלהבות מהמאמץ המחשבתי הזה? מדוע אדם חכם נהנה לחשוב יותר? אליעד טוען שאדם חכם הוא אדם שיש בו אהבה טבעית למאמץ שכלי ולחשיבה מעמיקה. הוא מוצא הנאה מיוחדת בהפעלת השכל שלו, ולכן ככל שהמשימה דורשת יותר חשיבה ויותר מאמץ מנטלי, הוא ... עצם האתגר השכלי מהווה עבורו מקור להנאה ועניין, והוא נהנה מהתהליך של ההתפתחות האישית שלו, כאשר הוא מצליח להבין דברים בצורה טובה ומעמיקה יותר. אליעד מסביר שהאהבה הזאת למאמץ השכלי היא שמובילה את האדם להתפתח ולהפוך לחכם יותר ויותר. מה מאפיין את האדם הטיפש ביחס למאמץ שכלי? מנגד, אליעד מציין שאדם טיפש מתאפיין ביחס הפוך למאמץ השכלי. אדם כזה חווה קושי רב, עייפות, שיעמום ואף סבל כאשר הוא צריך לחשוב לעומק או לפתור בעיה מורכבת. המאמץ המחשבתי נתפס ... יחזק את יכולותיו ויפתח את כישוריו השכליים. המפתח לפיתוח החשיבה הוא לפתח אהבה אמיתית לחוכמה עצמה - תשוקה לחשוב, סקרנות טבעית ורצון מתמיד להעמיק. כאשר אדם מתרגל ומתמיד במאמץ השכלי, הוא ימצא את עצמו בהדרגה נהנה יותר ויותר מתהליך החשיבה, מה שיוביל אותו להיות חכם יותר באופן טבעי. הקשר בין אהבת ... כך כנראה שאתה פחות חכם. המבחן האמיתי הוא לא תוצאות חיצוניות אלא היחס הפנימי והאמיתי שלך כלפי החשיבה עצמה. אם אתה רוצה להפוך לאדם חכם יותר, אתה חייב ללמוד לאהוב את המאמץ השכלי, להתעמק ולחשוב יותר, ולא לחפש קיצורי דרך שמונעים ממך להתפתח. האם אני חכם או טיפש? האם אני חכמה או טיפשה? פיתוח חשיבה אהבת חוכמה מאמץ שכלי איך לפתח את השכל איך ניתן לדעת אם אני חכם או טיפש? בכדי להבין אם אנחנו חכמים או טיפשים, אליעד מציע לבחון את היחס שלנו למאמץ השכלי. לכל אדם יש משימות בחיים, ובחלקן נדרש מאמץ מחשבתי. השאלה המרכזית היא: איך אנחנו מרגישים כאשר אנחנו נדרשים להפעיל את השכל שלנו? ככל שאנחנו חכמים יותר, כך נוכל להרגיש יותר הנאה מהמאמץ השכלי . אדם חכם ירגיש סוג של תשוקה למאמץ זה, הוא ימצא את עצמו נהנה מהתהליך ומרגיש שהוא מתפתח מבחינה מחשבתית. לעומת זאת, אדם טיפש יימנע מהמאמץ השכלי, ירגיש עייפות או חוסר נוחות כאשר הוא צריך לחשוב יותר לעומק. המאמץ השכלי יהיה עבורו משימה קשה, ולא תהליך מהנה. כל אחד יכול לבחון את עצמו לפי העדפותיו: כאשר יש משימה שמחייבת מאמץ שכלי, האם אנחנו מרגישים את התשוקה להתמודד איתה או האם אנחנו מנסים להימנע ממנה? לסיכום, הדרך להבחין אם אנחנו חכמים או טיפשים היא בחשיבה על הדרך בה אנחנו מתייחסים למאמץ השכלי. אם אנחנו אוהבים לחשוב ולהתאמץ למען החוכמה, זהו סימן לכך שאנחנו חכמים. אם אנחנו שונאים את המאמץ השכלי, זה עשוי להעיד על חוסר חוכמה. ככל שנאמן יותר לחוכמה ונעשה מאמץ להתפתח ולהתבונן בצורה מעמיקה, כך נהפוך לחכמים יותר. פיתוח חשיבה חוכמה מאמץ שכלי אהבת חוכמה איך לפתח את השכל האם אני חכם או טיפש? האם אני חכמה או טיפשה? ...
אימונים, 2 דרכים להתאמן, 2 דרכים לפתח את שרירי השכל, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השרירים של השכל? איך לפתח את המוח? מאמץ שרירי, מאמץ שכלי, לאמץ את החשיבה, לאמץ את השכל, גישות באימון שכלי, גישות באימון חשיבה
אימונים, 2 דרכים להתאמן, 2 דרכים לפתח את שרירי השכל, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השרירים של השכל? איך לפתח את המוח? מאמץ שרירי, מאמץ שכלי, לאמץ את החשיבה, לאמץ את השכל, גישות באימון שכלי, גישות באימון חשיבה
... 2 דרכים להתאמן, 2 דרכים לפתח את שרירי השכל, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השרירים של השכל? איך לפתח את המוח? מאמץ שרירי, מאמץ שכלי , לאמץ את החשיבה, לאמץ את השכל, גישות באימון שכלי, גישות באימון ... הטובה ביותר, כי ההתמקדות היא בכמות המידע, ולא בעומק ההבנה ובמאמץ החשיבתי עצמו. הגישה השנייה, והיעילה ביותר, מדגישה את המאמץ השכלי . המטרה בגישה זו היא להתמקד בהבנת נושא מסוים לעומק, לא על מנת ... המאמץ, לאהוב אותה ולהתמכר אליה. אם הנושא הופך לקל, יש לבחור נושא קשה יותר, במטרה לשמור על המאמץ ולהעצים אותו. התמקדות זו במאמץ השכלי, ללא קשר לתוצאה הסופית, היא זו שבאמת מפתחת את השכל בצורה משמעותית. מדוע חשוב להתמקד במאמץ השכלי עצמו ולא בתוצאה? אליעד כהן מסביר שכאשר אנשים מנסים לפתור שאלות ... צריך להתרגל ולאהוב את תחושת המאמץ ולא לחשוב רק על הפתרון הסופי או על ההצלחה המידית. איך דוגמת המתמטיקה ממחישה את חשיבות המאמץ השכלי? אליעד מציג דוגמה מוחשית מעולם המתמטיקה. אדם יכול לנסות לשנן ... זאת, אם אותו אדם ינסה להבין לעומק את הנושאים והבעיות, אפילו שהדרך קשה ומייגעת יותר, ההצלחה שלו תהיה גדולה פי אלף. ההבנה והמאמץ השכלי עמוקים יותר ונותנים לו יתרון משמעותי לטווח ארוך, בניגוד לשינון פשוט של עובדות, שבדרך כלל נשכחות במהרה. מדוע מאמץ שכלי עדיף משמעותית על אגירת ידע בלבד? אליעד מסכם ואומר שהמאמץ השכלי הוא הדרך הטובה ביותר לפתח את המוח בצורה מקיפה ואמיתית. כמו באימון ... הקושי, להקדיש את עצמו להבנה ולא לשינון, משום שהבנה אמיתית משפרת את התפקוד השכלי בכל תחומי החיים. איך לפתח את השכל? מהו מאמץ שכלי? איך להתאמן בצורה יעילה? איך לשפר את יכולת החשיבה? מהי הדרך הנכונה ...
השגת מטרות ויעדים, כמה להתאמץ? התועלת שבמאמץ, מוטיבציה, להגיע לכשל, כושר גופני, אימון ספורט, מאמץ מקסימאלי, פיתוח השכל, מאמץ שכלי
השגת מטרות ויעדים, כמה להתאמץ? התועלת שבמאמץ, מוטיבציה, להגיע לכשל, כושר גופני, אימון ספורט, מאמץ מקסימאלי, פיתוח השכל, מאמץ שכלי
... מאמץ מקסימאלי, פיתוח השכל, מאמץ שכלי האם מאמץ מקסימלי באימון הוא באמת הכרחי? אליעד כהן מדבר על מושג האימון והמאמץ ... לא. מהו ההקשר בין מאמץ פיזי למאמץ שכלי? אליעד מרחיב את ההשוואה בין מאמץ פיזי לבין מאמץ שכלי , ומסביר שגם כאשר אדם מאמץ את השכל, קיימים תסמינים דומים למאמץ פיזי. אם אדם באמת ... אותם לתוך שכלו. האם יש גבול למאמץ שכלי? אליעד מסביר שברמת ההגדרה, השכל האנושי מסוגל להכיל כמעט כל דבר, ולכן המאמץ השכלי יכול להיות אינטנסיבי מאוד. אך גם פה יש צורך בזהירות - מאמץ מוגזם לאורך זמן עלול ... נזק נפשי או שחיקה. לכן גם במאמץ השכלי, בדומה למאמץ הפיזי, יש למצוא את האיזון הנכון - מאמץ גדול מספיק כדי להתפתח, אך לא ...
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
... השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה איך לפתח את השכל ... כמה שיותר בעיות, כמה שיותר מהר, כדי לפתח את החשיבה. כאן המיקוד הוא בכמות הבעיות שנפתרו ולא באיכות המאמץ השכלי. החיסרון בגישה זו הוא שהאדם ממהר לפתור בעיות ללא מחשבה עמוקה מספיק, כך שהשכל לא מתאמץ באמת במקסימום היכולת. הגישה השנייה, המומלצת על ידי אליעד, טוענת שצריך להתרכז בעצם המאמץ השכלי ולא בפתרון הבעיות במהירות. במילים אחרות, המטרה היא לא לפתור כמה שיותר בעיות, אלא לאמץ את השכל בצורה יסודית באמצעות כל בעיה שניגשים אליה, אפילו בעיות פשוטות לכאורה. איך בעיה ... מתאמץ באופן קבוע, ובכך מתפתח לאורך זמן. לסיכום, אליעד כהן מציג שתי גישות לפיתוח השכל ומדגיש את חשיבות המאמץ השכלי עצמו. הוא מעודד את הצופים לאמץ את החשיבה באופן יסודי ומעמיק, אפילו בבעיות פשוטות ויום - יומיות, כדרך לפיתוח אינסופי של השכל והחשיבה. איך לפתח את השכל? פיתוח שריר המוח איך ... השכלית, תרגילי כוח, אימון כוח, סוגים של אימון, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות הכי טוב בכל דבר? מהו מאמץ שכלי? איך לגרום לשכל להתאמץ? איך לאמן את המוח? תרגילי חשיבה, חיזוק החשיבה ...
ליקוטי מוהרן ח"א לה, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"א לה, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
... יכול להיות כמו שינה לפי רבי נחמן? בהסבר מפורט וארוך, אליעד מתייחס להיבט נוסף של השינה - בחינת שינה בלימוד התורה. הוא מסביר שלפעמים האדם לומד תורה, אבל לא מתוך מאמץ שכלי כבד ומעמיק, אלא מתוך סוג של קריאה פשוטה. הוא אינו מנסה להבין לעומק את כל הפרטים, אלא ... העמוקה מועילה ללומד ליקוטי מוהרן? לפי אליעד, ישנו פרדוקס בלימוד עמוק מול לימוד פשוט: מצד אחד, האדם חושב שללמוד לעומק זה הכי טוב, אבל לפעמים דווקא לימוד עמוק ומאמץ שכלי גדול, גורמים לאדם להתבלבל ולהסתבך עם רעיונות סותרים, של זה כן וזה לא. אליעד אומר ... ומניח לעצמו להיכנס לתוך מקום של חוסר הבנה, היא זו שמאפשרת לו להירגע מהמאמצים השכליים האינסופיים, ולמצוא שקט נפשי אמיתי. איך רבי נחמן ממליץ להתמודד עם מצבים של מאמץ שכלי? אליעד מביא דוגמה מפורטת מרבי נחמן מברסלב, שכאשר האדם חש מאמץ שכלי מוגזם או מתאמץ מדי להתקרב לאחדות או לרוחניות גבוהה, רבי נחמן היה מציע לו לחזור לעסוק ... דווקא למצוא את האחדות והשלווה הרוחנית בתוך הפשטות של הדברים היומיומיים. בשורה התחתונה, המסר המרכזי הוא שההתחדשות השכלית והרוחנית מתאפשרת דווקא דרך פשטות, חוסר מאמץ שכלי וכניסה למצב של מנוחה ואמונה, ולא בהכרח מתוך מאמץ שכלי עצום או ניסיון להבין הכל לעומק. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה זה שינה בליקוטי מוהרן? ...
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
... הם נדרשים להפעיל את השכל ולחשוב כיצד להשיג מטרות שונות. איך מאמץ שכלי עוזר לילדים להיות חכמים יותר? המפתח העיקרי להתפתחות ... להבין כיצד לבצע את הפעולה, אך בעיקר מדובר במאמץ פיזי. לכן, מאמץ שכלי טהור מתרחש בעיקר כאשר המשימה היא שכלית לחלוטין, כמו ... לפיתוח החשיבה אצל ילדים? המפתח המרכזי לפיתוח החשיבה הוא מאמץ שכלי שנוצר מהצבת מטרות ברורות. שכל של ילד או מבוגר מתפתח ... משחקי חשיבה לילדים הצבת מטרות לילדים פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים, הזיות אצל ילדים, ... איך השכל מתפתח? הצבת מטרות לילדים, פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי, פיתוח החשיבה באמצעות הצבת מטרות, איך לאתגר את המוח ...
חוויית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים
חוויית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים
... שחייב להיות שם עוף. זה נקרא לא להיות זקן, אל תחשבי שזה המשך של הקודם. עכשיו, אם תתבונני בזה ותביני את זה, את תחווי את זה, ואז תראי את הכל חדש, מה הבנת? שאלה: זה דורש מאמץ שכלי? אליעד: את רוצה חוויה חדשה? אז את צריכה הבנה חדשה. זה רק מאמץ שכלי בהתחלה, את הרי יש לך מקצוע, את יודעת כמה מאמץ שכלי אנשים אחרים צריכים כדי לדעת את המקצוע שלך? אבל את עושה את זה בשנייה, את ...
אושר ושכל, אושר ובעיות רגשיות, אושר ופיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה חשוב לפתח את השכל? איך לפתור בעיות רגשיות? איך להרגיש טוב? שיטות איך להרגיש טוב, איך פותרים בעיות רגשיות? איך להתמודד עם רגשות שליליים? איך לפתח את השכל?
אושר ושכל, אושר ובעיות רגשיות, אושר ופיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה חשוב לפתח את השכל? איך לפתור בעיות רגשיות? איך להרגיש טוב? שיטות איך להרגיש טוב, איך פותרים בעיות רגשיות? איך להתמודד עם רגשות שליליים? איך לפתח את השכל?
... נותן דוגמה איך לפתח את השכל כדי לפתור בעיות רגשיות. הוא מציע לאנשים ללמוד מתמטיקה, לוגיקה או משחקי חשיבה באינטרנט, כי אלו פעולות שדורשות מאמץ שכלי גבוה. הוא מבחין בין סוגי מאמצים שונים: למשל, למידה בעל פה של שפות היא מאמץ של זיכרון ולאו דווקא מאמץ שכלי של חשיבה, לעומת משחקי חשיבה או בעיות לוגיות שהם מאמץ שכלי ברור. אליעד מציין שמשחקי חשיבה, שאלות היגיון ...
למה השכל לא תמיד צודק? ולמה מאמץ לא תמיד מוביל לתוצאות?
... כי השלמות האמיתית, היא ליהנות בלי מאמץ. ולחיות טוב, בלי שום מאמץ, גם לא מאמץ שכלי כלשהו. כי אם צריך להתאמץ, הרי שזה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מאמץ שכלי, האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מאמץ שכלי, איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי למתבגרים, אימון אישי קואצ'ינג בתחום מאמץ שכלי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:30:31 - wesi4