ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה ✔השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה מצבי הכרה Pohapda Sutta הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה (... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה
השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה

מצבי הכרה

Pohapda Sutta

הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה (Pohapdaparibbjakavatthu)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בסוואטהי בחורשת ג'טה, בפארק של אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה. באותה עת הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה היה באולם הדיונים ליד עץ האפרסמון [1], בפארק האולם הבודד של המלכה מַלִיקָא [2], יחד עם קהל גדול של כשלוש מאות נוודים.

והבודהה, לאחר שהתעורר בשעה מוקדמת, לקח את גלימתו וקערתו והלך אל סאווטהי לסבב נדבות מזון. אך אז התעוררה בו המחשבה: 'מוקדם מדי מכדי ללכת אל סאווטהי לסבב נדבות המזון. אולי אלך אל אולם הדיונים לראות את הנווד פוטהפאדה? ' וכך עשה.

פוטהפאדה ישב שם עם קהל הנוודים שלו, וכולם צעקו בהמולה רבה וניהלו שיחות חסרות תכלית בנושאים שונים, כגון מלכים, שודדים, שרים, צבאות, סכנות, מלחמות, מזון, משקאות, בגדים, מיטות, זרי פרחים, בשמים, קרובי משפחה, מרכבות, כפרים, עיירות וערים, מדינות, נשים, גיבורים, רכילויות, שיחות על אלו שעזבו למקומות אחרים, פטפוטים, הערכות בענייני קרקעות וימים, דיבורים על קיום ואי - קיום.

אך כאשר פוטהפאדה ראה את הבודהה מגיע ממרחק, הוא קרא את אנשיו לסדר, ואמר: "שקט, רבותי, אל תרעישו, רבותי! הפרוש הזה גוֹטַמַה מגיע, והוא אוהב שקט ומדבר בשבחי השקט. אם יראה שהחבורה הזאת שקטה, בוודאי ירצה לבוא ולבקר אותנו. " בו ברגע, שקטו הנוודים.

החידלון העליון של התפיסה (Abhisanirodhakath)

כאשר הגיע הבודהה, פוטהפאדה אמר לו: "בוא אדוני המכובד, ברוך הבא אדוני המכובד! סוף סוף האדון המכובד סטה מדרכו כדי לבוא לכאן. שב נא, אדוני, המושב מוכן. "

הבודהה התיישב על מושב מוכן ופוטהפאדה לקח שרפרף נמוך וישב לצידו. ואז הבודהה אמר: "פוטהפאדה, על מה דיברתם כעת? לאיזו שיחה הפרעתי? "

ופוטהפאדה השיב: "אדוני, השיחה שניהלנו עתה אינה חשובה, האדון יוכל לשמוע על כך מאוחר יותר. בימים האחרונים, אדוני, הדיונים בין הפרושים לבין הברהמינים מזרמים שונים אשר ישבו יחד באולם הדיונים, עסקו בחידלון העליון של התפיסה [3] וכיצד הוא מתרחש. אלה אמרו: 'תפיסות מופיעות ונעלמות ללא כל סיבה או תנאי. כאשר הן מופיעות, יש הכרה [4], וכאשר הן נעלמות אין הכרה. כך הם הסבירו זאת. אך מישהו אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. תפיסות הן העצמי של האדם, אשר מופיע ונעלם. כאשר העצמי מופיע יש הכרה וכאשר העצמי נעלם אין הכרה. אחד אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. ישנם פרושים וברהמינים בעלי כוחות גדולים, בעלי השפעה גדולה. הם מכניסים את ההכרה לתוך האדם ומוציאים אותה ממנו. כאשר הם מכניסים אותה אליו, הוא בהכרה, וכאשר הם מוציאים אותה ממנו, הוא חסר הכרה [5] '. אחד אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. ישנן ישויות שמיימיות בעלות כוחות גדולים, בעלות השפעה גדולה. הן מכניסות את ההכרה לתוך האדם ומוציאות אותה ממנו. כאשר הן מכניסות אותה אליו, הוא בהכרה, וכאשר הן מוציאות אותה ממנו, הוא חסר הכרה'. בהקשר זה חשבתי על אדוני: 'וודאי האדון המכובד, הוא שהלך - מעבר, הינו בעל הבנה [6] מצויינת בעניינים האלה! האדון המכובד מבין היטב את החידלון העליון של התפיסה'. מהו אם כן, אדוני, החידלון העליון של התפיסה? "

הסיבות להופעה וחידלון התפיסה (Sahetukasauppdanirodhakath)

"בעניין זה, פוטהפאדה, אותם פרושים וברהמינים אשר אומרים שהתפיסות מופיעות ונעלמות ללא כל סיבה או תנאי, טועים לחלוטין. מדוע הם טועים? התפיסות מופיעות ונעלמות עקב סיבות ותנאים. יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול ויש כמה תפיסות שנעלמות עקב תרגול. "

"מהו אותו תרגול? ", אמר הבודהה והמשיך: "פוטהפאדה, 'טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-62)

ואז, פוטהפאדה, בהתבסס על שלמות מוסריותו, הנזיר הוא אינו רואה סכנה בשום מקום... (סוטה 2, פסקה 63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו.

- 10 הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). לאחר שנכנס לג'האנה הראשונה הוא שוהה בה. כל תחושות ההשתוקקות שהיו בו קודם לכן נעלמות. באותו זמן נוכחת תפיסה אמיתית ועדינה של תחושת התעלות ושמחה [7], אשר נובעת מתוך הנתקות, והוא הופך להיות מודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה.

"ושוב, נזיר ששקטו בו החשיבה וההרהור, על ידי השגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, נכנס ושוהה בג'האנה השנייה, החופשיה מחשיבה ומהרהור, נובעת מריכוז, מלאה בתחושת התעלות ובשמחה. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של תחושת ההתעלות והשמחה שנבעה מתוך הנתקות נעלמת. באותו זמן מופיעה תפיסה אמיתית אך עדינה של תחושת התעלות ושמחה הנובעת מריכוז, והוא הופך להיות זה שמודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, לאחר דעיכת תחושת ההתעלות הוא שוהה באיזון נפשי, בקשב ומודעות בהירה, והוא חווה בגופו את אותה תחושה נעימה עליה אומרים האציליים: 'מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי וקשב', והוא נכנס ושוהה ובגהאנה השלישית. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של תחושת התעלות ושמחה שנבעה מריכוז נעלמת, ומופיעה באותו זמן תחושה אמיתית אך עדינה של איזון נפשי ושמחה, והוא הופך להיות מודע לאותה תחושה אמיתית אך עדינה של איזון נפשי ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, עם נטישת עונג וכאב, ועם העלמות השמחה והצער הקודמים, הוא נכנס ושוהה בגהאנה הרביעית, מצב שמעבר לעונג וכאב, מטוהר על ידי איזון נפשי וקשב. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של איזון נפשי ושמחה נעלמת ומופיעה תחושה אמיתית אך עדינה שאין בה שמחה ואין בה חוסר שמחה, והוא הופך להיות מודע לתחושה האמיתית אך עדינה שאין בה שמחה ואין בה חוסר שמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לתחושות הגוף, על ידי העלמות כל תחושת התנגדות ועל ידי אי - המשכות לתפיסות של שְנִיוּת, בראותו שהמרחב הוא אינסופי, הוא נכנס ושוהה בבסיס המרחב האינסופי. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לבסיס המרחב האינסופי, בראותו שההכרה היא אינסופית, הוא נכנס ושוהה בבסיס ההכרה האינסופית. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לבסיס ההכרה האינסופית, בראותו ש'אין דבר', הוא נכנס ושוהה בבסיס האפסות, והופך להיות מודע לתחושה אמיתית ועדינה של בסיס האפסות. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה.

"פוטהפאדה, מהרגע שבו נזיר השיג שליטה בתפיסה [8] זו, הוא ממשיך משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה. משהגיע לגבולות התפיסה הוא מבין: 'פעילות מנטלית היא רעה עבורי, עדיף לי ללא פעילות מנטלית. אם הייתי חושב ומדמיין [9], אותן תפיסות [שהשגתי] תעלמנה, ותפיסות גסות יותר יופיעו בי. מה היה אם לא הייתי חושב או מדמיין? ' וכך הוא לא חושב ולא מדמיין. ואז, מופיעות בו רק אותן תפיסות, ואילו תפיסות אחרות, גסות יותר, אינן מופיעות. הוא מגיע לחידלון. וזו, פוטהפאדה, היא הדרך בה מגיעים להעלמות התפיסות על ידי שלבים עוקבים.

מה דעתך פוטהפאדה? האם שמעת על כך קודם לכן? "

"לא אדוני. כפי שאני מבין, אדוני אמר: 'פוטהפאדה, מהרגע שנזיר הגיע לאותה תפיסה נשלטת, הוא מתקדם משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה... הוא מגיע לחידלון... וזו הדרך בה מגיעים להעלמות התפיסות על ידי שלבים עוקבים'. "

"זה נכון, פוטהפאדה. "

"אדוני, האם אתה מלמד שפסגת התפיסה היא אחת, או שהיא יותר מאחת? "

"אני מלמד אותה גם כאחת וגם כיותר מאחת. "

"אדוני, כיצד היא אחת וכיצד היא יותר מאחת? "

"בהתאם להשגת שלב החידלון של כל תפיסה, כך אני מלמד את פסגת אותה תפיסה. כך אני מלמד את פסגת התפיסה כאחת וגם יותר מאחת. "

"אדוני, האם תפיסה מופיעה לפני הידיעה, או שהידיעה מופיעה לפני התפיסה, או ששתיהן מופיעות יחד? "

"תפיסה מופיעה ראשונה, פוטהפאדה, הידיעה מופיעה אחריה, ומתוך הופעת התפיסה נובעת הופעת הידיעה. ואז יודעים: 'כיוון שנוצר התנאי, הידיעה מופיעה'. בדרך זו תוכל לראות כיצד התפיסה מופיעה ראשונה ולאחר מכן הידיעה, ומהופעת התפיסה נובעת הופעת הידיעה. " [10]

תפיסה ועצמי (Saattakath)

"אדוני, האם התפיסה היא העצמי של האדם, או שהתפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר? " [11]

"ובכן, פוטהפאדה, האם אתה מניח [12] שקיים עצמי? "

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי גס, חומרי, המורכב מארבעת המרכיבים וניזון ממזון מוצק. "

"אך בהנתן כזה עצמי גס, פוטהפאדה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר. תוכל לראות זאת בדרך הבאה. בהנתן עצמי גס כזה, תופענה תפיסות מסויימות באדם, ואחרות תעלמנה. בדרך זו תוכל לראות שתפיסות הן דבר אחד והעצמי הוא דבר אחר. " [13]

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי יציר התודעה, שלם על כל חלקיו, חסר פגם בכל איבריו. " [14]

"אך בהנתן כזה עצמי יציר התודעה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר... "

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי חסר צורה, עשוי תפיסות. " [15]

"אך בהנתן עצמי כזה חסר צורה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר... "

"אך אדוני, האם אפשרי עבורי לדעת האם תפיסה היא העצמי של האדם, או שתפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר? "

"פוטהפאדה, קשה למי שהוא בעל השקפות אחרות, אמונות אחרת, תחת השפעות אחרות, עם שאיפות אחרות והכשרה אחרת, לדעת האם אלה שני דברים שונים או לא. "

"ובכן אדוני, אם שאלה זו של עצמי ותפיסות היא קשה למישהו כמוני - אמור לי: האם העולם נצחי? [16] האם רק זה נכון וההפך אינו נכון? "

"פוטהפאדה, לא הצהרתי שהעולם נצחי ושההפך אינו נכון. "

"ובכן אדוני, האם העולם אינו נצחי? "

"לא הצהרתי שהעולם אינו נצחי... "

"ובכן אדוני, האם העולם אינסופי... אינו אינסופי? "

"לא הצהרתי שהעולם אינו אינסופי ושההשקפה האחרת היא שגויה. "

"ובכן אדוני, האם הנשמה זהה לגוף... האם הנשמה היא דבר אחד והגוף דבר אחר? "

"לא הצהרתי שהנשמה היא דבר אחד ושהגוף דבר אחר. "

"ובכן אדוני, האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות? האם רק זה נכון וכל היתר אינו נכון? "

"לא הצהרתי שהטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות. "

"ובכן, אדוני, האם הטַטְהָאגַטַה אינו קיים לאחר המוות... גם קיים וגם אינו קיים לאחר המוות... לא קיים וגם לא בלתי קיים לאחר המוות? "

"לא הצהרתי שהטַטְהָאגַטַה לא קיים וגם לא בלתי קיים לאחר המוות, ושכל היתר אינו נכון. "

"אך אדוני, מדוע אדוני לא הצהיר דברים אלו? "

"פוטהפאדה, אין הדבר תורם להשגת התכלית, אין הדבר תורם לדהמה, אין זו הדרך להובלת חיים רוחניים, אין הדבר מוביל להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך לא הצהרתי זאת. "

"אך אדוני, מה כן המכובד הצהיר? "

"פוטהפאדה, כך הצהרתי: 'זהו סבל, זהו מקור הסבל, זהו קץ הסבל, וזוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'. "

"אך אדוני, מדוע המכובד הצהיר זאת? "

"פוטהפאדה, מכיון שזה תורם להשגת התכלית, תורם לדהמה, הדרך להובלת חיים רוחניים, הדבר מוביל להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך הצהרתי זאת. "

"כך הדבר אדוני, כך הדבר, הוא שהלך - מעבר. וכעת שהמכובד יעשה כראות עיניו. " והבודהה קם ממקום מושבו והלך לדרכו.

ברגע שהבודהה עזב, הנוודים לעגו לפוטהפאדה ונזפו בו מכל עבר, באומרם: "כל מה שהפרוש גוטמה אומר, פוטהפאדה מסכים עמו: 'כך הוא הדבר אדוני, כך הוא הדבר הוא שהלך - מעבר! ' איננו מבינים אף מילה מכל הדרשה שנשא: 'האם העולם נצחי או לא נצחי? האם הוא סופי או אינסופי? האם הנשמה זהה לגוף או שונה? האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות או לא, או שניהם, או אף אחד מהם? '"

פוטהפאדה השיב: "אינני יודע האם העולם נצחי או שאינו נצחי... או האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות או שאינו קיים, או גם וגם, או לא זה ולא זה. אך הפרוש גוטאמה מלמד דרך תרגול נכונה ואמיתית אשר הולמת את הדהמה ומבוססת בדהמה. ומדוע שאדם כמוני לא יביע את תמיכתו בתרגול נכון ואמיתי שכזה, שאותו מלמד בצורה כה טובה הפרוש גוטמה? "

צ'יטה בנו של מאלף הפילים ופוטהפאדה (Cittahatthisriputtapohapdavatthu)

לאחר יומיים - שלושה, צִ'יטַּה, בנו של מאלף הפילים, הלך עם פוטהפאדה לראות את הבודהה. וצ'יטה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי. ופוטהפאדה ערך שיחת נימוסין עם הבודהה, התיישב במקום ראוי וסיפר לו את אשר קרה.

"פוטהפאדה, כל אותם נוודים חרשים ועוורים, מביניהם רק אתה הוא שרואה. פוטהפאדה, היו דברים אותם לימדתי ועליהם הצבעתי כוודאיים. על דברים אחרים לימדתי והצבעתי כלא וודאיים.

הדברים שאינם וודאיים (Ekasikadhamm)

מהם הדברים עליהם הצבעתי כלא וודאיים? 'העולם הוא נצחי' הכרזתי על כך כדבר לא וודאי... 'הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות... ' מדוע? כי הם אינם תורמים להשגת התכלית, לדהמה, להובלת חיים רוחניים, להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. לכן הכרזתי עליהם כלא וודאיים.

מהם הדברים עליהם הצבעתי כוודאיים? 'זהו סבל, זהו מקור הסבל, זהו קץ הסבל, זוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'. מדוע? כי הם תורמים להשגת התכלית, לדהמה, להובלת חיים רוחניים, להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. לכן הכרזתי עליהם כוודאיים.

פוטהפאדה, ישנם פרושים וברהמינים המצהירים ומאמינים שלאחר המוות 'העצמי' מאושר לחלוטין וחופשי מחולי. הלכתי אליהם ושאלתי אותם האם אכן זה מה שהם מצהירים עליו ומאמינים בו, והם השיבו 'כן'. ואז אמרתי: 'האם אתם, חברים, אשר חיים בעולם הזה, יודעים ורואים אותו כמקום מאושר לחלוטין? ' והם השיבו: 'לא'.

שאלתי אותם: 'האם אי פעם חווייתם לילה אחד או יום אחד, או חצי לילה או חצי יום, שהיה מאושר לחלוטין? והם השיבו: 'לא'. שאלתי אותם: 'האם אתם מכירים דרך או תרגול שבעזרתם ניתן להביא לכך שהעולם יהיה מאושר לחלוטין? ' והם השיבו: 'לא'. שאלתי אותם: 'האם שמעתם את קולם של ישויות שנולדו מחדש בעולם מאושר לחלוטין, שאומרים: 'נפל בחלקנו להשיג עולם של אושר בזכות ובצדק, ואנו, רבותי, נולדנו בעולם שכזה'? ' והם השיבו: 'לא'. מה דעתך פוטהפאדה, אם כך הם הדברים, האין דבריהם של אותם פרושים וברהמינים מתבררים כמטופשים?

זה בדיוק כמו שמישהו יאמר: 'אני יוצא לחפש ולאהוב את הנערה היפה ביותר בארץ. ' יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, בנוגע לאותה נערה היפה ביותר בארץ, האם אתה יודע אם היא שייכת למעמד הלוחמים, הברהמינים, הסוחרים או בעלי המלאכה? ' והוא יאמר: 'לא'. אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, האם אתה יודע מהו שמה, מאיזה שבט היא, האם היא גבוהה או נמוכה או בעלת גובה ממוצע, האם היא בעלת עור כהה או בהיר או צהוב, או מאיזה כפר או עיירה או עיר היא מגיעה? ' והוא יאמר: 'לא'. יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע מי היא וגם לא ראית את האחת אותה את מחפש ובה אתה חושק? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

"כך הדבר גם ביחס לאותם פרושים וברהמינים המכריזים ומאמינים שלאחר המוות העצמי מאושר לחלוטין וחופשי מחולי... האין דבריהם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

"זה בדיוק כמו שמישהו יבנה בצומת דרכים גרם מדרגות עבור ארמון. ואנשים יאמרו לו: 'ובכן, גרם מדרגות זה לארמון שאתה בונה - האם אתה יודע אם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או אם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'לא'.

אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה לאיזה מין ארמון אתה בונה את גרם המדרגות? ' והוא יאמר: 'לא. '

האין אתה חושב שדברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

... (כמו פסקה 34)

שלושה סוגים של עצמי (Tayoattapailbha)

"פוטהפאדה, ישנם שלושה סוגים של 'עצמי נרכש' [17]: עצמי נרכש גס, עצמי נרכש יציר התודעה, עצמי נרכש חסר צורה. מהו העצמי הנרכש הגס? הוא בעל צורה, מורכב מארבעת היסודות העיקריים, וניזון ממזון חומרי. מהו העצמי יציר התודעה? יש לו צורה, הוא מושלם עם כל חלקיו, וחסר פגם בכל איבריו. מהו העצמי הנרכש חסר הצורה? הוא חסר צורה, ועשוי מתפיסה.

אך אני מלמד שיטה להיפטר מהעצמי הנרכש הגס, בעזרתה מצבים מנטליים מזהמים נעלמים ומצבים הנוטים לעבר טיהור מתחזקים, והמתרגל מגיע ושוהה בטוהר ובשלמות של החוכמה כאן ועכשיו, אשר הבין והשיג בעזרת ידע - העל שלו עצמו. כעת, פוטהפאדה, אתה עלול לחשוב: 'אולי המצבים המנטליים המזהמים הללו יכולים להיעלם... ועדיין המתרגל יישאר לא מאושר' [18]. אך לא כך יש לראות את הדברים. אם תחלואים מנטליים נעלמים... שום דבר לא מתפתח פרט לשמחה והתעלות, רוגע, קשב ומודעות בהירה - וזהו מצב מאושר.

אני גם מלמד שיטה להפטר מהעצמי יציר התודעה... (כמו בפסקה 40).

אני גם מלמד שיטה להפטר מהעצמי הנרכש חסר הצורה... (כמו בפסקה 40).

פוטהפאדה, אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו, ידידי, העצמי הנרכש הגס שעל נטישתו אתה מטיף...? ' אם כך נישאל, כך נשיב: 'זהו [19] העצמי הנרכש הגס שכדי להפטר ממנו אנו מלמדים את השיטה... '

אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש יציר התודעה...? '... (כמו בפסקה 43).

אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש חסר הצורה...? '... (כמו בפסקה 43). מה דעתך, פוטהפאדה? האין זו אמירה מבוססת? "

"בהחלט אדוני. "

"זה בדיוק כמו שמישהו יבנה גרם מדרגות עבור ארמון, אשר יהיה ממוקם תחת מרגלות הארמון. אנשים יאמרו לו: 'ובכן, גרם מדרגות זה לארמון שאתה בונה - האם אתה יודע אם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או אם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'גרם מדרגות זה הוא ממש למרגלות הארמון'. האין אתה חושב שדברי אותו אדם נראים מבוססים? "

"בהחלט אדוני. "

"בדיוק באותו אופן, אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש הגס הזה? ', 'מהו העצמי הנרכש יציר התודעה הזה...? ', 'מהו העצמי הנרכש חסר הצורה הזה...? ', אנו נשיב: 'זהו העצמי הנרכש [הגס, יציר התודעה, חסר הצורה] שלמען זניחתו אנו מלמדים את השיטה, שבאמצעותה מצבים מנטליים מזהמים נעלמים ומצבים הנוטים לעבר טיהור מתעצמים, והמתרגל מגיע ושוהה בטוהר ובשלמות של החוכמה כאן ועכשיו, לאחר שהבין והשיג אותה בעזרת ידע - העל האישי שלו. ' האין זוהי אמירה מבוססת? "

"בהחלט אדוני. "

אז אמר צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, לבודהה: '"אדוני, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, האם יהיה זה שגוי להניח את קיומו של העצמי הנרכש יציר התודעה, או של העצמי הנרכש חסר הצורה? האם אז רק העצמי הנרכש הגס קיים? ובאותו אופן ביחס לעצמי הנרכש יציר התודעה והעצמי הנרכש חסר הצורה? "

"צ'יטה, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, אין אנו מדברים בו בזמן על העצמי הנרכש יציר התודעה ואין אנו מדברים על העצמי הנרכש חסר הצורה. אנו מדברים רק על העצמי הנרכש הגס. כל אימת שהעצמי הנרכש יציר התודעה נוכח אנו מדברים רק על העצמי הנרכש יציר התודעה. כל אימת שהעצמי הנרכש חסר הצורה נוכח אנו מדברים רק על העצמי הנרכש חסר הצורה.

צ'יטה, נניח שהיו שואלים אותך: 'האם היית קיים בעבר או שלא היית, האם תהיה קיים בעתיד או שלא תהיה, האם אתה קיים עכשיו או שאינך? כיצד היית משיב? "

"אדוני, אם הייתי נשאל שאלה כזו, הייתי אומר: 'הייתי קיים בעבר, לא הייתי בלתי קיים, אהיה קיים בעתיד, לא אהיה בלתי קיים, אני קיים עכשיו, אינני בלתי קיים. ' זו, אדוני, היתה תשובתי. "

"אך צ'יטה, אם הם היו שואלים: 'האם העצמי הנרכש שהיה לך בעבר, האם זהו העצמי הנרכש האמיתי היחיד שלך, והאם העצמי העתידי וההווה הינם כוזבים? או שהעצמי שיהיה לך בעתיד הוא העצמי האמיתי היחיד, ואלה שבעבר ובהווה הינם כוזבים? או שהעצמי הנרכש שלך בהווה הוא היחידי שאמיתי, והאם אלה של העבר והעתיד הינם כוזבים? ' כיצד היית משיב? "

"אדוני, אם היו שואלים אותי על הדברים הללו, הייתי משיב: 'העצמי הנרכש שהיה לי בעבר היה באותו זמן העצמי היחידי האמיתי שלי, העצמי העתידי והנוכחי היו כוזבים. העצמי הנרכש העתידי שלי יהיה אז העצמי האמיתי היחידי, והעצמי הנוכחי והעצמי שהיה בעבר יהיו כוזבים. העצמי הנרכש הנוכחי שלי הוא כרגע העצמי האמיתי היחידי, העצמי מהעבר והעצמי העתידי הם כוזבים. ' כך הייתי משיב להם. "

"בדיוק באותו אופן, צ'יטה, בכל פעם שהעצמי הנרכש הגס נוכח, איננו מדברים באותו זמן על עצמי נרכש יציר התודעה... או על עצמי נרכש חסר צורה.

בדיוק באותו אופן, צ'יטה, מהפרה אנו מקבלים חלב, מהחלב לבן, מהלבן חמאה, מהחמאה חמאה מזוקקת, ומהחמאה המזוקקת שמנת. כאשר יש חלב אין אנו מדברים על לבן, על חמאה, על חמאה מזוקקת או על שמנת, אנו מדברים על חלב, כאשר יש לבן, אין אנו מדברים על חמאה... כאשר יש שמנת... אנו מדברים על שמנת.

כך גם, בכל פעם שהעצמי הנרכש הגס נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש יציר התודעה או חסר הצורה, בכל פעם שהעצמי הנרכש יציר התודעה נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש הגס או חסר הצורה, בכל פעם שהעצמי הנרכש חסר הצורה נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש הגס או יציר התודעה, אנו מדברים על העצמי הנרכש חסר הצורה. אך, צ'יטה, אלה הם רק שמות, ביטויים, אופני דיבור, תארים בשימוש רווח בעולם, בהם משתמש הטַטְהָאגַטַה מבלי לטעות במשמעותן. " [20]

לאחר ששמע את דבריו, אמר פוטהפאדה הנווד לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! "

צ'יטה בנו של מאלף הפילים יוצא לנזירות (Cittahatthisriputtaupasampad)

אך צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, אמר לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את היציאה - קדימה, שאקבל ממנו את הנזירות! "

וצ'יטה, בנו של מאלף הפילים, קיבל את הנזירות מידיו של המכובד ואת ההסמכה כנזיר. והמכובד צ'יטה, שזה עתה הוסמך, בהיותו בבדידות, מבודד, ללא לאות, בלהט ונחישות, תוך זמן קצר הגשים את מה שלמענו אדם צעיר מלידה טובה יוצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית, פסגת החיים הרוחניים, ולאחר שהגשים אותה כאן ועכשיו באמצעות ידע - העל האישי שלו, שהה בה ביודעו: 'הלידה מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

וכך גם המכובד צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, הפך לאחד מהארהנטים.

[1] Tinduka: אפרסמון הודי.

[2] המלכה הראשית של המלך פסנדי של קוסלה. היא והמלך שניהם היו חסידים מסורים של הבודהה. הפארק ניתן מידי הנדבן הידוע אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה.

[3] Abhisanirodha: על פי מילון פאלי - אנגלית של ה - Pali Text Society (1926) - המילית התחילית abhi מיוחסת לכל הצירוף sanirodha שמשמעותו טראנס, ביטוי שלא היה בשימוש בודהיסטי אלא בקרב נוודים מסויימים. sa משמעו תפיסה, זיהוי או הזכרות והוא אחד מחמשת המִצְרַפִים (khandha). וולש ובהיקהו בודהי טוענים דווקא שבמקרה זה הכוונה קרובה יותר ל'הכרה' וכך יש שימוש כאן בשני המובנים בהתאם לשיחות הראשונה והשנייה של קובץ זה.

[4] בהתאם לההערה הקודמת, על אף שהמילה במקור היא סַנְיָא (sa) שמשמעותה תפיסה, היא תורגמה כאן כ'הכרה'. הקושי לתרגם ולהסביר את המצבים העדינים האלו מצביע על הקשר הכובל ולעיתים חמקמק בין תפיסה להכרה.

[5] הפרשנות אומרת שכוהני דת של אַטְהַרְוַוה (athabbanik) מסוגלים לעשות זאת.

[6] Sukusala: צורה מועצמת של מיומן, מועיל או טוב (kusala).

[7] viveka-ja-pti-sukha-sukhuma-sacca-sa: הנוסחה הרגילה של הג'האנה הראשונה אך מורחבת במילים sukkhuma-sacca 'עדינה ואמיתית'.

[8] Saka-sa-hot: מילולית 'הופך לבעל תפיסה עצמית'. מהג'אנה הראשונה והלאה יש למתרגל שליטה מסויימת על התפיסה שלו.

[9] Abbhisankhreyya. רייס דיוויס מציע בנוסף גם 'מדמה', 'מתכנן'.

[10] הפרשנות מציעה הסברים חילופיים: (1) 'תפיסה' = 'תפיסת ג'האנה', 'ידיעה' = 'ידיעת תבונית' (vipassan-a) (2) 'תפיסה' = 'תפיסה תבונית', 'ידיעה' = 'ידיעת - הדרך' (3) 'תפיסה' = 'תפיסת הדרך', 'ידיעה' = ידיעת - הפרי' (phala-a). ואז מצטט בר - סמכא האומר ש - 'תפיסה' היא תפיסת הפרי של הארהנט, ו - 'ידיעה' היא 'ידיעת - הסקירה' (paccavekkhaa-a) הבאה מייד בעקבותיה (ויסודהימגה, VM 1.32, 22.19). אך נאמר ש'ידיעת - סקירה' מופיעה גם בשלבים נמוכים יותר על דרך ההארה. למרות זאת, נראה ש'ידיעת הסקירה' מסבירה בצורה הטובה ביותר שקודם מופיעה תפיסה ואחר כך הידיעה.

[11] רייס דיוויס מצטט הערה של הפרשנות שגם אם ירחצו חזיר כפר במים מבושמים, יפזרו עליו פרחים, ויניחו אותה במיטה הטובה ביותר, הוא עדיין ישוב לערימת הזבל. כך גם פוטהפאדה שב לאמונה ב - 'עצמי'.

[12] Paccesi: 'נופל בחזרה על'.

[13] ראה סוטה 1 (DN 1.3.11)

[14] ראה סוטה 1 (DN 1.3.12)

[15] ראה סוטה 1 (DN 1.3.13) על פי הפרשנות, הנחה זו משקפת את דעתו האמיתית של פוטהפאדה.

[16] עשרת האַבְיָיאקַטָאנִי (avykatni), מה שמכונה 'הנקודות שלא - הוכרזו' או השאלות שעליהן הבודהה סירב להשיב: האם העולם נצחי, האם העולם אינסופי, האם הנשמה (jva) זהה לגוף, האם הטטהאגטה קיים אחרי המוות. כל אלו הינן השערות חסרות פשר, אשר לא מועילות לדרך ואין זה ראוי למי 'שכך יודע וכך רואה' שיעלה השערות על עניינים אלו, או במילים אחרות השאלות הללו יתבטלו מעצמן כחסרות משמעות. פרטים נוספים ניתן למצוא ב - MN 63, MN 72 ובכל חלק 44 של הסַמְיוּטַה ניקאיה.

[17] Atta-pailbha: זהו כמובן עצמי משוער, על בסיס אמונה בלבד. רייס דיוויס מתאר זאת כך: 'הצירוף המשתנה של המאפיינים אשר יוצרים, לרגע מסויים, עצמיות חסרת יציבות. ' הפרשנות מפרשת את המילה כ - 'אימוץ או הנחה של קיום עצמי' (attabhva-pailbha). שלושת הסוגים של 'עצמי נרכש' מתאימים לשלושת העולמות של תשוקות - החושים, של החומרי, והאל - חומרי. לפרטים נוספים - DN 33.1.11 ו - AN 4.172.

[18] זוהי רמיזה ודאית לעובדה הידועה שמצבים מנטליים גבוהים נוטים להראות מאוד משעממים לאדם הארצי שעדיין לא חווה אותם.

[19] 'בדיוק זה שהינך רואה'.

[20] קישור חשוב לשתי האמיתות שהפרשנות מתייחסת אליהן כ'שפת דיבור שגרתית' (sammuti-kath) ושפת דיבור כאמת מוחלטת' (paramattha-kath).
הארה חברים עדינות שקט רוחניים הישארות הנפש ביחס לעצמך החרדים סבל השתוקקות ראוי בודהיזם
זמן ומקום - האם אפשר ואיך אפשר, לצאת מחוויית הזמן והמקום?
...אפשר ואיך אפשר, לצאת מחוויית הזמן והמקום? ובו יתבאר, כיצד אפשר לצאת מחוויית הזמן והמקום. וכדי לצאת מחוויית הזמן והמקום, לשם כך יש להבין, את מהות החוויה הזאת של הזמן והמקום. וחוויית הזמן והמקום, היא בעצם חוויית השינוי. ובכל מקום שיש שינוי, יש זמן ומקום, ובכל מקום שיש זמן ומקום, יש שינוי. כי בלי זמן, לא יכולות להיות קיימות שתי ישויות נפרדות זו מזו. כי צריך רגע זמן שונה ונפרד, לקיומה של כל אחת מהן. וכך גם לגבי המקום, שצריך שני מקומות שונים, לכל אחת מהישויות. כי שתי ישויות שונות, לא יכולות להיות באותו...
זוגיות / הכרויות / שידוכים - איך למצוא אהבה? איך למצוא בן / בת זוג? איך למצוא זוגיות?
...- איך למצוא אהבה? איך למצוא בן / בת זוג? איך למצוא זוגיות? כאשר אדם מחפש זוגיות ומעוניין להכיר בן / בת זוג לצורך קשר זוגי, הדבר הראשון שעליו לעשות, זה לשאול את עצמו, האם אני עצמי הייתי מוכן להכיר בן / בת זוג שהיא כמוני ממש. וכמוני ממש פירושו, בעיקר לגבי תכונות האופי והאישיות. כי מי שיתבונן היטב יראה, כי לפעמים האדם שואל את עצמו, מדוע אני לא מוצא זוגיות, כאשר בעצם האדם הזה בעצמו, לא היה מוכן להיות בקשר זוגי, עם מישהו שדומה לו באופן אישי. ועל האדם להבין את הדבר הבסיסי ביותר, והוא, שאם הוא עצמו לא...
שקר עצמי - למה אנשים משקרים את עצמם?
שקר עצמי - למה אנשים משקרים את עצמם?
...לעצמם לגבי הרגשות שלהם? אנשים נוטים לשקר לעצמם בעיקר בנושא הרגשות, ובעיקר בנושא הפחד הגדול ביותר שלהם, שהוא להרגיש רע. אליעד כהן מסביר שמה שבאמת מפחיד את האדם הוא לא האירועים עצמם, אלא ההרגשה השלילית שתלווה את האירועים הללו. למשל, אדם אינו מפחד למות מעצם המוות, אלא הוא מפחד מההרגשה הרעה שהמוות עלול לגרום לו. באותו אופן, אנשים אינם פוחדים מהמחלה עצמה או מהפיטורים מהעבודה, אלא מהתחושה הרעה שתגיע בעקבות המצבים הללו. כל הפחדים האנושיים מתנקזים בסופו של דבר לפחד הבסיסי ביותר - להרגיש רע. אליעד מד
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
...בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים מה גורם לילד לרצות למות ואיך הורים יכולים לעזור? כאשר ילד נמצא בדיכאון, לא רוצה לחיות ואף מביע רצון להתאבד, זה מעורר בהורים פחד, לחץ ותחושת חוסר אונים. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך שהילד מרגיש דיכאון או רצון למות קשורה בדרך כלל לחוויות שהילד עבר או לפרשנויות ששתלו בו הסביבה, במיוחד ההורים. במקרה שבו ילד עבר תאונה שגרמה...
אלוהים אחד, אחדות הבורא, האם אלוהים אחד? למה אין עוד מלבדו? אמונה מונותאיסטית, אמונה באל אחד, האם יש יותר מאלוהים אחד? האם אלוהים אין סופי? מהות אחת, ריבוי אלוהים, כמה אלוהים יש? אחד אלוהינו, פוליתאיזם, אמונה באלים רבים
אלוהים אחד, אחדות הבורא, האם אלוהים אחד? למה אין עוד מלבדו? אמונה מונותאיסטית, אמונה באל אחד, האם יש יותר מאלוהים אחד? האם אלוהים אין סופי? מהות אחת, ריבוי אלוהים, כמה אלוהים יש? אחד אלוהינו, פוליתאיזם, אמונה באלים רבים
...אלוהים אחד? למה אין עוד מלבדו? אמונה מונותאיסטית, אמונה באל אחד, האם יש יותר מאלוהים אחד? האם אלוהים אין סופי? מהות אחת, ריבוי אלוהים, כמה אלוהים יש? אחד אלוהינו, פוליתאיזם, אמונה באלים רבים מה ההיגיון מאחורי הטענה שיש רק אלוהים אחד? הטענה שיש רק אלוהים אחד, טענה מרכזית באמונה המונותאיסטית, נשענת על הנחה יסודית שאומרת שכל דבר בעולם הוא מוגבל, ולכן חייב להיות גורם ראשון בלתי מוגבל שיצר והגביל את כל הישויות המוגבלות. ההסבר לכך מתחיל במבט על העולם סביבנו: כל דבר שקיים בעולם הוא בעל גבול מוגדר, כלומר...
סוף הדרך הרוחנית, להיכן מובילה הדרך של אליעד כהן, לעבור אגף בבית הכלא, מהו אושר אמיתי? לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, איך להיות מאושר באמת?
סוף הדרך הרוחנית, להיכן מובילה הדרך של אליעד כהן, לעבור אגף בבית הכלא, מהו אושר אמיתי? לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, איך להיות מאושר באמת?
...מובילה הדרך של אליעד כהן, לעבור אגף בבית הכלא, מהו אושר אמיתי? לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, איך להיות מאושר באמת? מהו אושר אמיתי ואיך מגיעים אליו? בהרצאה של אליעד כהן, הנושא המרכזי הוא חיפוש אחר אושר אמיתי, והדרך הרוחנית שמובילה אליו. אליעד מתאר את הדרך שבה יש להבין את המושג של אושר לא דרך חוויות אקראיות או הצלחות חיצוניות, אלא מתוך הבנה פנימית עמוקה על מה שגורם לאדם להרגיש טוב באמת. מהו המפתח להגיע לאושר אמיתי? ההבנה של מה שמוביל לאושר באמת לא נמצאת במרדף אחרי חפצים, הישגים או חוויות...
בוס מהגיהנום, קריירה, בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, מנהל מתעמר, בוס לא מפרגן, הבוס שלי צעק עלי, מנהל נרקיסיסט, מנהל מהגיהנום
בוס מהגיהנום, קריירה, בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, מנהל מתעמר, בוס לא מפרגן, הבוס שלי צעק עלי, מנהל נרקיסיסט, מנהל מהגיהנום
...מהגיהנום, קריירה, בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, מנהל מתעמר, בוס לא מפרגן, הבוס שלי צעק עלי, מנהל נרקיסיסט, מנהל מהגיהנום למה אתה כועס על הבוס שלך בעבודה? אנשים רבים מתמודדים עם כעס ותסכול כלפי הבוס שלהם, מכיוון שהם חווים שהוא מציק, מתנכל, מטריף, וממרר להם את החיים. התפיסה הרווחת היא שהבוס הוא דמות של סמכות מעלינו, ולכן כל התנהגות שלילית מצידו יוצרת תחושת חוסר אונים וכעס רב. אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה...
איך לא להיפגע מאנשים? איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להתייחס לאנשים? איך לא לקחת ללב? איך להפסיק להתרגש מאנשים? איך לקחת את החיים בפרופורציות? איך לא להיעלב ממה שאחרים אומרים? איך לא להתרגש מאנשים? איך לא להתעצבן מאנשים?
איך לא להיפגע מאנשים? איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להתייחס לאנשים? איך לא לקחת ללב? איך להפסיק להתרגש מאנשים? איך לקחת את החיים בפרופורציות? איך לא להיעלב ממה שאחרים אומרים? איך לא להתרגש מאנשים? איך לא להתעצבן מאנשים?
...להיפגע מאנשים? איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להתייחס לאנשים? איך לא לקחת ללב? איך להפסיק להתרגש מאנשים? איך לקחת את החיים בפרופורציות? איך לא להיעלב ממה שאחרים אומרים? איך לא להתרגש מאנשים? איך לא להתעצבן מאנשים? איך לא להיפגע מאנשים? איך לא להיעלב ממה שאחרים אומרים? התחום של איך להתמודד עם פגיעות והשפלות מצד אחרים הוא נושא רגיש שנוגע לכולנו. אחת השאלות הגדולות היא איך לא להיפגע כשמישהו משפיל אותנו, מקלל אותנו, כועס עלינו או יורד עלינו. התשובה המרכזית לכך היא להפסיק לקחת את הדברים באופן אישי וללמוד...
משיכה זוגית לא הגיונית, נמשך לבחורה לא מושכת, נמשכת לגבר לא מושך, התאמה זוגית, למה אני נמשך אליה? למה אני רוצה אותה? נמשך לנשים חלשות, נמשך לבחורה מכוערת, נמשכת לגבר מכוער, למה אני נמשך לבחורה? למה אני נמשכת לגבר? אימון לזוגיות
משיכה זוגית לא הגיונית, נמשך לבחורה לא מושכת, נמשכת לגבר לא מושך, התאמה זוגית, למה אני נמשך אליה? למה אני רוצה אותה? נמשך לנשים חלשות, נמשך לבחורה מכוערת, נמשכת לגבר מכוער, למה אני נמשך לבחורה? למה אני נמשכת לגבר? אימון לזוגיות
...לא מושכת, נמשכת לגבר לא מושך, התאמה זוגית, למה אני נמשך אליה? למה אני רוצה אותה? נמשך לנשים חלשות, נמשך לבחורה מכוערת, נמשכת לגבר מכוער, למה אני נמשך לבחורה? למה אני נמשכת לגבר? אימון לזוגיות למה אנחנו נמשכים דווקא לאנשים מסוימים? אנשים רבים שואלים את עצמם למה הם נמשכים דווקא לאדם מסוים ולא לאחרים. אליעד כהן מסביר שהסיבה הבסיסית למשיכה לאדם אחר נובעת מתכונות שאנחנו רוצים שיהיו בנו עצמנו. לדוגמה, אם אישה רוצה להיות חכמה יותר, היא תימשך לגבר חכם, או אם גבר רוצה להרגיש אהוב, הוא יימשך לאישה יפה כי...
מה חסר לך כדי לחוות שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת
מה חסר לך כדי לחוות שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת
...שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת למה האדם אינו חווה שלמות אינסופית ומה באמת חסר לו? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה מעשית מאוד: מדוע האדם אינו חווה שלמות אינסופית, אף על פי שהוא יושב בנוחות ובביטחון על כיסא? למה הוא חווה צמצום ולא שלמות? התשובה הפשוטה והישירה שהוא נותן היא כי יש משהו במציאות שהאדם לא רוצה אותו. כשיש משהו במציאות שהאדם לא מעוניין בו, הוא מיד מרגיש צמצום וחוסר שלמות. האדם רוצה משהו אחד ולא רוצה משהו אחר, ולכן החוויה שלו אינה שלמה. אליעד...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 2
...- 2 מה שכחנו? הפוסט הזה ינסה להסביר לך מה אתה שכחת, על מה כל התורות המסובכות מדברות, בפשטות... תראה, מה שכתבתי עד עכשיו אני מניח שכל אחד מבין לפי דרכו, לא משנה כמה חכם יהיה מה שכתבתי, עדיין ללא השכל שלך לא היית מבין. התהליך הזה לא נפסק שאתה הולך לחכם הגדול ביותר וגם לטיפש הקטן ביותר, את התהליך הזה של הפעלת גלגלי השכל לא למדת מאף אחד, וביום שנולדת החלו לפעול גלגלי השכל ללא עזרה מבחוץ כי עד הרגע הראשון לא היה חוץ... זה שיאמא שלך אמרה לך מליון פעם את המילה אימא, זה לא מחייב שהיית מבין את המילה הזו...
מה עושים עם מחשבות אובססיביות וחרדות טורדניות?
...וחרדות טורדניות? כידוע לכל אדם יש מחשבות שמטרידות אותו. וכאשר האדם מתגבר על המחשבה שלו ובוחר לחשוב על משהו אחר, אז המחשבה נעלמת. אך אחרי כמה זמן המחשבה חוזרת ואז האדם שוב פעם מבולבל מהמחשבה ושוב פעם מנסה לשלוט במחשבה ולחשוב על משהו אחר. ואז המחשבה שוב פעם נעלמת... ואחרי כמה זמן היא שוב פעם חוזרת. ודבר זה ידוע בחוש לכל מי שיש לו חרדה כלשהי וכיוב. ולפעמים האדם לא מבין מה עליו לעשות כדי לסלק אחת ולתמיד את המחשבות שמטרידות אותו. וכיצד ניתן להיפתר מהן אחת ולתמיד ולגרום לכך שלא יחזרו. ולפעמים האדם מתעייף...
מנטור מדבר על החוקים - מנטור מדבר על החוק הגדול
...החוק הגדול סדרת המאמרים בה מנטור מדבר על החוקים מאמר זה הינו הראשון בסדרת שמונה מאמרים בהם מנטור מדבר על החוק הגדול ועל שבעת החוקים שמנהלים את היקום. מנטור ממליץ לחיות בהרמוניה עם החוקים לא פעם אחת הזכרתי כי היקום שלנו הוא בעצמו מנטור ולדעתי הוא ה - מנטור הגדול מכולם. הוא מתפקד בצורה מושלמת ומדויקת, תחשבו על היופי של הבריאה, על הים, על המדבר, על ההרים והעמקים. תחשבו על נפלאות הטבע, הפרחים, החיות, האדמה והרוח. תחשבו על נפלאותיו של גוף האדם ועל איך כל חלק וחלק בגוף שלכם פועל בצורה מושלמת ובשילוב עם...
איך תאחז בכוח הרצון בלבד? איך להמשיך לרצות גם אם אינך יכול להגשים את הרצון?
...גם אם אינך יכול להגשים את הרצון? כוח הרצון הוא הדבר הגדול ביותר שיש לאדם. הרצון הוא מה שמניע את הכל. הרצון הוא הדבר היחיד שתלוי אך ורק באדם עצמו ולא בשום גורם אחר. אם ברצונך להצליח, דע להיאחז בעקשנות בכח הרצון בלבד. דע כי הרצון עצמו הוא דבר ממשי. דע כי אם אין באפשרותך לעשות מעשים בפועל, גם לרצות הוא מעשה. אם אתה רוצה להשיג משהו מסוים, דע איך לגרום לעצמך להמשיך לרצות את אותו הדבר. עליך לדעת להיאחז בכוח הרצון בלבד. עליך להיות מסוגל להמשיך לרצות להצליח ולהיות מאושר וחיובי, גם אם אין באפשרותך לעשות...
תחושות תדרים וריקוד
...and dance תחושות, תדרים וריקוד (SFD) הנם התפיסה שעוזרת להראות את התקשרות הלא מילולית באופן ישיר שממוסס ומפרק תחושות בלתי רצויות פנימיות וחיצוניות של הגוף והרוח / נשמה. שיטת SDF עוזרת לנו לפתח יכולת הילינג פנימית וחיצונית. הילינג מסוג זה יכול באורח קבע להימצא בך לעידנים אם באמת אתה מוכן להאמין בעצמך ובכך שיש אפשרויות לכל דבר או פתרונות לכל בעיה שהיא... היקום עשוי מאנרגיות וכוחות, העוברות דרכנו וסביבנו. כדי לפתח או לשלוט בכוחות והאנרגיות, אתה צריך את התחושתיות - שזו יכולת התפיסה והתרגום שבא באמ
אומנות ההקשבה - האתגר במפגש האנושי המודרני
...האדם מתממש במלוא שעור קומתו רק ביחס לאדם האחר מ. בובר בהתבוננות לאחור על התפתחות החברה האנושית, אנו מבחינים בכמה שלבים ששינו את הדרך בה אנשים פועלים בעולם ומתקשרים זה עם זה. בעבר הרחוק היתה זו המהפכה החקלאית שבעקבותיה הפכו הנוודים ליושבי קבע ויצרו קהילות. בתקופה המודרנית היתה זו המהפכה התעשייתית שהזרימה מיליוני בני אדם מהפריפריה החקלאית אל הערים הגדולות למפעלים ובתי החרושת. בחלקה השני של המאה ה - 20 הגיעה מהפכת המידע, הנמשכת גם היום, זו שמאפשרת תקשורת המונים והעברת כמות אדירה של מידע בכלים אלקטרוניים...
אמת מוחלטת - האם אתה שם - כמה אתה קרוב אליה?
...מוחלטת - האם אתה שם - כמה אתה קרוב אליה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אמת מוחלטת - האם אתה שם - כמה אתה קרוב אליה?. אמת מוחלטת - האם אתה שם - כמה אתה קרוב אליה? הפעם אני רוצה להשיב על השאלה, אדם שואל, האם אני מתקרב לאמת או לא? אם אתה עדיין שואל, לא הגעת עדיין. אם תגיע לאמת המוחלטת, לא תהיה שאלה, כי אין אפשרות לשאול את השאלה ואי אפשר יותר לשאול אם זה אמת או לא, כי זה ברור לחלוטין. ואם אדם שואל האם לפחות אני קרוב לאמת? התשובה היא כן, אתה קרוב לאמת כי כל דבר ודבר במציאות היא חלק...
התחלה חדשה: רוצה אותי? עזוב אותה - ומיד!
...עזוב אותה - ומיד! הגיעו מים עד נפש. היא כבר לא יכולה יותר. עשר שנים הם נשואים, כאשר שנתיים מתוכם הוא מתחזק (ומודה) מאהבת צעירה ויפה. והיא יודעת ומתעצבת. כואבת. בוכה אבל גם - שותקת. כי אחרי בילוי של לילה איתה - הוא חוזר מבושם, שמח וטוב לבב. וכן, ומחרת היא שוכחת, עושה איתו אהבה ואפילו דואגת לכל מחסורו. אוכלת את הלב ונשארת... היום מרגישה התחלה חדשה באוויר. זה הולך להשתנות... עד כאן! אמרה לעצמה. למה דווקא עכשיו מרגישה התחלה חדשה? למפה נומרולוגית קבלית התשובות... 1. עפי נומרולוגיה קבלית - השם שלה בשנה...
בודהיזם - סוטרת הברכה - מהאמנגלה סוטה
...מהאמנגלה סוטה סוטרת הברכה Mahmangala Sutta Sutta-Nipta, II, 4 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בסאווטהי, בחורשת גטה, בגנו של אנאטהפינדיקה. באמצע הלילה ההוא הגיעה ישות בעלת זוהר עצום למקום בו שהה הבודהה, כאשר היא מאירה את כל חורשת גטה בשלמותה. כאשר הגיעה, קדה בכבוד רב לבודהה ונעמדה לצדו. בעוד היא עומדת כך, פנתה אל הבודהה בדברים הבאים: ישויות ובני אדם רבים הרהרו והתחבטו לגבי אילו דברים מבורכים מביאים הצלחה בחיים. הם חשבו כך מבקשים בטובת עצמם. אמור לנו, הו אדון נכבד, מהי הברכה הנעלה מכל אלו? להישמר הרחק...
כיצד לחיות טוב יותר על ידי זה שתזכור שבסוף אתה מת?
...על ידי זה שתזכור שבסוף אתה מת? רוצה לחיות טוב יותר? תזכיר לעצמך את הדבר הברור מאליו שהוא שבסוף אתה מת. לא יאומן הא? אחרי כל המאמצים, הכעס, העצבים, המריבות, ההצלחות, הכישלונות, אחרי כל הלחץ בסוף הכל נגמר. כל המאמצים שאתה משקיע בעבודתך וכל הדברים שעוברים עליך בסופו של דבר הם לריק, כי בסופו של דבר אתה מת. אם את נהנה תוך כדי עשייה הרווחת, אם לא אז כילית את זמנך כאן בעולם, לא הבאת שום תועלת לעצמך בכל חייך, חייך היו לבטלה. כאשר אתה נלחץ ממשהו, כאשר משהו מטריד אותך, דמיין את עצמך אדם זקן, דמיין את עצמך...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מאושר לחלוטין
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מאושר לחלוטין, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מאושר לחלוטין, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מוטיבציה להתמיד לאהוב או לשנוא דיכאון מכישלון לנקום סבל אפשרי לקרוא הבעות פנים איך לטפל בחרדה? האם זו חרדה או דיכאון? מה טוב בחוסר הערכה עצמית? איך לא לאהוב את עצמך? רומן זוגי והתאהבות אהבה משפחתית גורמים לאושר בחיים פרפקציוניזם ואושר איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? משבר אמון בזוגיות איך לעשות החלטה? להחליט לאכול בריא התמודדות עם דיכאון התמודדות עם מוות של עובר חוויות כישלון להצליח כמו אלוהים איך למכור מוצר במחיר יותר יקר? לשכנע אקסית לאהוב אותך להתמודד עם ילדים חצופים לקבל כבוד מהילד חיבור לתת מודע כולם רוחניים איך נוצרת סכיזופרניה פרנואידית? הפרעות התנהגות קשות לחשוב על האקסים חלומות על האקס לבצע את התרגיל במנחים שונים לא לנעול את המפרקים אלוהים האמיתי אחדות אלוהית הארה רוחנית לילדים לזהות הארה רוחנית האם יכול להיות אלוהים? להיות אלוהים שקרי סוגי הכנסה פסיבית למכור סדנא ביותר כסף מה קורה אחרי שמשיגים את מטרת החיים? מטרת החיים בעולם הבא הנאה ממין הנאה רוחנית האם יש לנו רצון חופשי? בחירה חופשית בתהליך טיפולי לפרש סימן מהיקום איך להציל את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן שיווקי, קואצ'ר אישי בנושא מאושר לחלוטין - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 03_12_2025 השעה 04:36:39 - wesi4