ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשחק משחקים ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמא:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמא:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמא:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמא:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמא:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמא:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמא:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמא:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.
חוזר על עצמו לא יודעים מיומנות תאונה חיקוי ברכות להשתמש רציונאליות חוויה תפקוד גבוה אובססיבית pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול ב טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך ל מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
... שלו, כולל עסקים והחלטות פיננסיות, כי אחרת הוא יחווה קונפליקט פנימי מתמיד, שעלול להוביל לייסורי מצפון. אליעד טוען שאפשרי לשחק משחקים מנוגדים (להיות אדם מצפוני ולהתנהג אחרת בעסק), אך זה בדיוק הגורם לסבל הפנימי ולאי השקט שהאדם יחווה. לסיכום, ייסורי מצפון הם ... עם הפרטי שלך תיישר או גם עם הכלל שלך גם בחברה וגם בפרטי. אליעד: תקשיב זאת תיאוריה מעניינת, לא משנה הוא אומר אתה לא יכול לשחק משחקים מנוגדים ואני אומר אתה כן יכול לשחק משחקים מנוגדים. ש: לא כן לשחק אבל מה אתה עומד מול המראה בסוף ואומר מי אני. אליעד: כי יש לך ייסורי מצפון. ש: אז אני לא רוצה את ...
להחזיר אהבה, החזרת אהבה, הכרויות, להתחיל עם בחורה, מחפש קשר רציני, להחזיר אהבה, מחפשת קשר רציני, להכיר בחורה, דייטים, חיפוש זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת זוגיות, אימון למציאת בת זוג
להחזיר אהבה, החזרת אהבה, הכרויות, להתחיל עם בחורה, מחפש קשר רציני, להחזיר אהבה, מחפשת קשר רציני, להכיר בחורה, דייטים, חיפוש זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת זוגיות, אימון למציאת בת זוג
... של רצון וכוח, ופשוט להיות כן לחלוטין לגבי הרצונות האמיתיים שלך. איך לשנות את הגישה שלך לזוגיות? אליעד מציע פתרון פרקטי לבחור: להכיר את המקומות בחיים שבהם הוא נוטה לשחק משחקים, ולזהות את ההקצנות בהתנהגותו. אם הוא נוטה להגיד דברים כמו או הכל או כלום, הוא צריך ללמוד למתן את עצמו ולהיות יציב. כמו כן, אליעד ממליץ ... חד משמעי בכוונותיו כלפיה. אליעד ממליץ לבחור לשאול את עצמו בכנות: למה הוא רוצה דווקא את הבחורה הזו? האם הוא באמת רוצה קשר רציני או רק משחקים? איפה הוא בחיים שלו ממשיך לשחק משחקים גם בתחומים אחרים? האם הוא יכול להתחייב באופן מלא לרצון שלו? מה לעשות כאשר אהבה נדחית? לפי אליעד, כאשר אהבה נדחית, התגובה הנכונה היא לא להתעקש בכוח או לשחק משחקי אגו. הדרך היא לבדוק האם הסיבות שהאדם השני נתן הן משהו שאפשר לשנות באמת, ואם כן, לעשות את השינוי הזה באופן רציני. אם הבחורה טוענת שהבעיה ... ומספקת לאורך זמן. איך להחזיר אהבה? איך להתחיל עם בחורה? מה לעשות כשאהבה נדחית? איך למצוא זוגיות רצינית? למה בחורות דוחות אותי? האם משחקים עובדים בזוגיות? איך להפסיק לשחק משחקים בזוגיות? ...
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
... יהיה זמין מדי או קל מדי להשגה, זה עשוי לשעמם ולהוריד מהמשיכה. לעומת זאת, אם בן הזוג יהיה בלתי ניתן להשגה או קשה מדי, זה עלול לעייף ולייאש. לכן, ההמלצה היא לשחק משחקים במינון נכון - להיות לפעמים לא צפוי, ליצור מתח קל, אבל לא להגזים. מהי הנאה שקרית ומהי הנאה ... על תשוקה בזוגיות? אהבה עם תנאים או בלי תנאים? איך להיות קשה להשגה? מה ההבדל בין הנאה שקרית לאמיתית? להיות קשה להשגה בתוך זוגיות, להיות קל להשגה בזוגיות, לשחק משחקים בזוגיות, איך ליצור משיכה? איך להיות גבר מושך? איך להיות אישה מושכת? למה אני רוצה אהבה עם ...
קירבה וריחוק בזוגיות, האם ריחוק יוצר קרבה? האם קרבה יוצרת ריחוק? לשמור על מרחק בזוגיות, למה כשהוא רוצה אני לא רוצה? למה כשהוא לא רוצה אני רוצה? למה כשהוא רוצה אותך את לא רוצה אותו? למה כשהיא רוצה אותך אתה לא רוצה אותה? מערכות יחסים
קירבה וריחוק בזוגיות, האם ריחוק יוצר קרבה? האם קרבה יוצרת ריחוק? לשמור על מרחק בזוגיות, למה כשהוא רוצה אני לא רוצה? למה כשהוא לא רוצה אני רוצה? למה כשהוא רוצה אותך את לא רוצה אותו? למה כשהיא רוצה אותך אתה לא רוצה אותה? מערכות יחסים
... באמת עסוק. להיות אינדיבידואל בזוגיות: הזוגיות צריכה להיות חלק מהחיים שלך, לא המרכז של חייך. כשאתה ממוקד אך ורק בזוגיות, אתה נצמד חזק מדי, וזה מרחיק. לא לשחק משחקים: המשחק של להתקרב - להתרחק הוא קצר טווח. זוגיות ... הוא מעניק אהבה - הוא לא עושה זאת מתוך צורך נואש באישור או בתמורה. מי שמרגיש טוב עם עצמו יכול להישאר בזוגיות בריאה, שבה הוא לא צריך להיאחז באדם השני או לשחק משחקים כדי לשמור על עניין. כשהוא מעניק אהבה - הוא עושה ...
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות
... במקום זאת, הוא מתרץ לעצמו שהוא פשוט קשה להשגה, מה שמוביל אותו לשחק משחקים מיותרים. מה קורה כשמשתמשים בקשה להשגה כתירוץ? לדוגמה, בחורה שמפחדת להתאהב ולהיפגע, אבל לא מודה בזה אפילו בפני עצמה, מתנהגת ... האמיתית של להיות קשה להשגה? להיות קשה להשגה באמת , זה לא אומר לשחק משחקים . להיות קשה להשגה באמת, זה אומר שאתה טוב לך עם עצמך , שאתה לא תלוי רגשית בזוגיות, שאתה לא צריך את הקשר הזוגי כדי להרגיש שלם. ... - אז באופן טבעי אתה משדר את זה, ואתה נתפס כקשה להשגה בלי הצורך לשחק משחקים . מה הטעות הנפוצה? הרבה אנשים משחקים משחקים כמו: אני לא אענה לה עכשיו כדי שהיא תחשוב שאני קשה להשגה. אני לא אראה לה שאני ...
הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
... שאתה רוצה אותה ולא בא לך לשחק איתה משחקים אתה אומר לה כן רוצה אותך אבל היא בכלל רצתה לשחק משחקים , היא אומרת לך אבל אני לא רוצה אותך, אני רוצה שתגיד לי שאתה לא רוצה אותי ואז אחרי חודש תגיד לי ... היא תרצה אותי אולי היא פתאום תגלה שזה טוב ואז היא תפחד לאבד אותי, ואז היא כבר לא תרצה לשחק משחק. ש: ואז אתה מתחיל לשקוע מעבד את עצמך מהדעת. אליעד: ואז אתה לא יודע מה אתה רוצה מעצמך ובסופו של ...
מוטיבציה לנחישות, למה לא להיות לפלף? מוטיבציה להיות אכזרי, מוטיבציה איך לנצח את הכל, המלחמה בסבל, המלחמה בטרור, איך לנצח את ביבי? איך להתמודד עם רוע אכזרי? איך להתמודד עם מחשבות טורדניות אכזריות? איך לשנות הרגלים קשים?
מוטיבציה לנחישות, למה לא להיות לפלף? מוטיבציה להיות אכזרי, מוטיבציה איך לנצח את הכל, המלחמה בסבל, המלחמה בטרור, איך לנצח את ביבי? איך להתמודד עם רוע אכזרי? איך להתמודד עם מחשבות טורדניות אכזריות? איך לשנות הרגלים קשים?
... להיפטר מהחמאס? למה לא מצליחים להיפטר מהטרור? כי הדרך היחידה לנצח טרור היא באמצעות משהו שהוא יותר חזק מטרור. טרור מנצחים בטרור חזק ואכזרי יותר. אי אפשר לשחק משחקים עם טרור. אי אפשר לדבר עם הטרור בדרכי שלום, אי אפשר להתדיין, לעשות הפסקות אש, להעביר תקציבים, לתת הקלות. הדרך היחידה לנצח טרור היא באמצעות כוח מוחלט, בלי רחמים. אם הטרור פוגע ...
איך להצליח בשישה שיעורים, בחירת קריירה, הצלחה בחיים, איך להצליח בחיים, להתמקד ביתרונות, פוטנציאל עצמי, מהי הצלחה, מימוש עצמי
איך להצליח בשישה שיעורים, בחירת קריירה, הצלחה בחיים, איך להצליח בחיים, להתמקד ביתרונות, פוטנציאל עצמי, מהי הצלחה, מימוש עצמי
... ולמונוטוני. אם תבחר תמיד רק ביתרון שלך, בסוף אתה לא תפתח יכולות נוספות שאתה אולי חלש בהן כרגע, אבל יש לך בהן פוטנציאל התפתחות. לדוגמה, אם אתה טוב רק במשימה אחת ומנצח בה בקלות, זה יהיה כמו לשחק משחק שאתה כבר יודע מראש שתנצח בו. אתה תרגיש אולי הצלחה, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לשחק משחקים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשחק משחקים, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לשחק משחקים, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, פסיכותרפיסט, יועץ פילוסופי בתחום לשחק משחקים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1914 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 17:52:02 - wesi4