ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשאול ✔ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים ✔פתח דבר מה היא שאלה.? מה היא תשובה? מה הוא ביטחון? מה הוא פחד? מה היא... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
פתח דבר

מה היא שאלה.?

מה היא תשובה?

מה הוא ביטחון?

מה הוא פחד?

מה היא מציאות?

מי תופס את המציאות?

מה היא מחשבה?

מה הוא רעיון?

מה היא שפה?

מה היא בעיה?

מה הוא סדר?

מה הוא שקט?

מה הוא ריכוז?

מה היא תשומת לב?

מה היא הקשבה?

מה הוא חלל?

מה הוא ידע?

מה היא למידה?

מה היא התנסות?

מה היא יצירתיות?

האם החיים שלי?

מה הוא החושב?

מה הוא הרוצה?

האם הגוף שלי?

מה זו אמת?

מה זה כלום?

מה הוא כעס?

מה היא ודאות?

מה הוא הפך?

מה היא אהבה?

מה היא שמחה?

מה הוא יופי?

מי אני?

מה הוא מוות?

מה הוא זמן?

מה הוא אלוהים?

מה היא בחירה?

מ הוא חופש?

מה היא אינטליגנציה?

מה היא אבולוציה?

מה היא טרנספורמציה?

מה זה לדעת שאי אפשר לדעת?

מה אידיאל?

מה היא שאיפה?

מה הוא עושר?

מה היא שייכות? זיקה?

מה הוא אושר?

מה היא יציבות?

מה היא הכרה?

מחשבה יוצרת מציאות...


פתח דבר

האירוע היחידי שמתרחש באופן קבוע כל הזמן והוא הדבר

היחידי שניתן לומר עליו את המילה כל הזמן זה ההווה, ואו נקודת המפגש של העבר עם ההווה שמוגדרת כמציאות.

הנקודה הזו היא מפגש של העבר הידוע עם הבלתי נודע.

והמוח או המיינד של האדם שמחפש ביטחון הישרדות נצחיות

אינו מסוגל להתמודד עם הבלתי נודע מכסה על המציאות

במסך עשן וממציא דמיונות ורעיונות והופך אותן לאמונות

כדי למצוא את הביטחון הנכסף ביצירה של עצמו.

הניסיון ההיסטורי מראה על כישלון מוחלט בגישה הזו.

פסיכוזות ופחדים הצטברו עם כל ידע נוסף "שנאגר"

מקלט הידע הוכיח את עצמו כלא יעיל וכי למרות הידע

היקום מתקיים באיזון מוחלט.

ההתבוננות הזו פותחת סידרה של שאלות שאמורות להציג גישה שונה שמסתיימת בסימן שאלה על מנת להשאיר פתח ליקום המושלם להיכנס דרך חלל המחשבות והידע

וליצוק את טובו ועצמותו

בצורה של שקט ושלווה שהם אנטי ידע שכולל את כל הידע.


מה היא שאלה?

מהיכן עולה השאלה?

מי יוזם את השאלה?

מי מנסה לענות על השאלה?

למה מנסים לענות על השאלה?

האם יש שאלה נכונה?

ואם כך:

מה היא תשובה?


מה היא תשובה?

מהיכן עולה התשובה?

איך נוצרת התשובה?

מקור השאלות זה מקור התשובה?

האם התשובה זורחת בשאלה

כמו שהריח של הפרח בלתי נפרד מהפרח?

מה היא תשובה נכונה?

שביעות רצון זה סימן לתשובה נכונה?

למה מנסים לתת תשובה?

האם תשובה מעניקה סוג של ביטחון?

ואם כך מה היא ביטחון?


מה הוא ביטחון?

מי זקוק לביטחון?

האם הביטחון מקנה הגנה?

הגנה מ... הנודע או הבלתי נודע?

האם כל התרחשות ביטחונית היא עתידית?

האם פגישה עם בעיה היא במציאות?

האם פגישה במציאות היא אחרי ההתרחשות?

האם יש צורך בביטחון אחרי ההתרחשות?

אז:

לשם מה צריך ביטחון?

כדי להתמודד עם הפחד?

מה הוא פחד?


מה הוא פחד?

מהיכן עולה הפחד?

מי מקבל את הפחד?

מי סובל מהפחד?

מי רוצה להשתחרר מהפחד?

האם פחד זה לאבד את מה שיש?

האם אדם ישן פוחד?

האם פחד זה לא להשיג את מה רוצים?

האם הפחד זה הפער בין המציאות לדמיון?

אז:

מה היא מציאות?


מה היא מציאות?

האם מציאות זה מפגש העבר עם ההווה?

האם מציאות זה עולם התוצאות?

היכן עולם הסיבות?

האם המציאות היא עולם התוצאות והסיבות?

האם קיימת דואליות?

האם הסיבה למציאות הוא העבר?

האם הסיבה לעתיד היא המציאות?

האם העבר קיים במציאות?

האם העתיד קיים במציאות?

אם המציאות זה עבר, הווה ועתיד.

מה לא מציאות?

אז:

מי תופס את המציאות?


מי תופס את המציאות?

האם אני תופס את המציאות?

מי תופס את המציאות בעזרת החושים?

האם ההכרה מעבדת את החושים למחשבה?

מי תופס את המציאות בעזרת מחשבה?

האם עיבוד המחשבה לוקח זמן?

האם אני תופס את המציאות אחרי התרחשותה?

האם ניתן לפגוש במציאות?

מה "בי" פוגש במציאות?

אז:

האם תפיסת המציאות היא מחשבה?

מה היא מחשבה?


מה היא מחשבה?

האם מחשבה היא חדשה?

האם מחשבה היא גל בזיכרון?

האם לגל יש התחלה ויש לו סוף?

האם מחשבה היא תמיד ישנה?

האם יש מחשבה חדשה?

מה לא מחשבה?

אז:

האם מחשבה חדשה היא רעיון?

מה הוא רעיון?


מה הוא רעיון?

האם רעיון הוא מחשבה?

האם מחשבה היא גל בזיכרון?

האם רעיון הוא תמיד ישן?

האם רעיון הוא הברקה?

האם הברקה היא לא מחשבה?

האם מה שלא מחשבה, ניתן לתיאור במילים?

האם הברקה היא כן מחשבה?

האם יש רעיון חדש?

אז:

האם רעיון רק מילה?

מה היא מילה?

מה היא שפה?


מה היא שפה?

האם שפה דרושה להעברת מידע?

האם שפה משמשת לתקשורת?

האם בעזרת מילים ניתן לתאר משהו בצורה מדויקת?

האם קיים משהו שניתן לתיאור במילים?

האם אפשר להשתמש בשפה ללא אסוציאציות?

האם ניתן לתאר במילים דבר חדש לגמרי?

האם השפה משתמשת בנו?

אז האם יש פה בעיה?


מה היא בעיה?

איך יודעים שיש בעיה?

מי בנו יודע על הבעיה?

האם הישן יודע?

האם הבעיה היא בין התדמית לבין המציאות?

אם נתבונן בבעיה ללא העבר, האם יש בעיה?

זה אפשרי להתבונן ללא המתבונן?

האם ללא המתבונן קיימת בעיה?

האם צריך סדר כדי להבין בעיה?

אז:

מה הוא סדר?


מה הוא סדר?

מה הוא אי סדר?

מי רואה אי סדר?

האם בטבע קיים אי סדר?

האם אי סדר זה הפער בין מה שאמור להיות לבין מה שיש?

אז:

האם אי סדר זה בעולם המחשבות?

האם התבוננות באי סדר בלי העבר

בלי צריך או לא, זה הסדר המושלם?

כדי להבין זקוקים לשקט?

אז:

מה הוא שקט?


מהו שקט?

האם שקט זה פער בין שני צלילים?

שקט זה העדר רעש?

האם שקט זה פער בין שתי מחשבות?

מהו הפער בין שתי מחשבות?

האם מה שלא מחשבה ניתן לתיאור?

האם שקט זה העדר מחשבה?

אז:

מהו שקט?

האם שקט זה אנרגיה?

האם צריך ריכוז להשגת האנרגיה הזו?

אז:

מה הוא ריכוז?


מה הוא ריכוז?

האם ריכוז זה התבוננות בחפץ אחר?

האם ריכוז זה לומר מנטרה?

האם ריכוז זה על משהו?

האם נוצרת נפרדות בין המתרכז לדבר?

האם נפרדות יכולה להביא לריכוז?

האם ריכוז זה שליטה על מחשבות?

האם ניתן לשלוט על מחשבות?

האם שליטה מביאה לקונפליקט?

האם אפשר להתבונן במחשבות?

אז:

האם ריכוז זה תשומת לב?

מה היא תשומת לב?


מה היא תשומת לב?

תשומת לב זה להתבונן על עצמך?

שאתה מתבונן על עצמך, מי הישות שמתבוננת?

האם תשומת לב זה הקשבה?

האם תשומת לב זה ריכוז, ללא אובייקט הריכוז?

האם זה להיות?

האם להיות זה יצירתיות?

אז:

מה היא הקשבה?


מה היא הקשבה?

האם הקשבה זה פעולה חושית?

האם הקשבה זה פעולה הכרתית?

מי הוא המקשיב?

האם אפשר להקשיב ללא המקשיב?

האם ניתן להקשיב מבלי לתאר את ההקשבה?

האם ניתן להיות ההקשבה?

האם החלל הוא שמאפשר את ההקשבה?

מה היא הקשבה ללא תגובה?

מהו חלל?


מה הוא חלל?

האם חלל נוצר ע"י מחשבות?

האם בחלל יש מחשבות?

האם חלל הוא העדר אובייקט?

האם חלל הוא שמאפשר את היקום?

האם חלל מאפשר את הגדילה של הפרח?

האם חלל מאפשר את החופש?

האם חלל מאפשר דרך, ידע, למידה?

אז:

מה הוא ידע?


מה הוא ידע?

האם ידע הוא אוסף של זיכרונות?

האם ידע הוא חדש?

האם אפשר ללמוד דבר חדש?

האם אתה יודע, אם הדבר הוא חדש?

איך היודע יודע שהדבר חדש?

האם הידיעה היא תמיד דבר ישן?

אז:

איך ניתן ללמוד דבר חדש?

ו...

מה היא למידה?


מה היא למידה?

האם ניתן ללמוד מאחר?

האם ניתן ללמוד מעצמי?

האם לימוד של אחר או עצמי זה תמיד ישן?

האם כל שנלמד הוא מחשבות?

האם מחשבות הן דבר חדש?

אז איך מתבצעת למידה חדשה?

האם

חוויה, מראה על התנסות חדשה?

מה היא התנסות?


מה היא התנסות?

האם התנסות היא למידה חדשה?

האם התנסות היא חוויה?

האם המתנסה שונה מההתנסות?

האם ההתנסות הייתה קיימת ללא המתנסה?

התנסות היא סוג של חוויה?

מי הוא זה, המזהה שזו חוויה?

האם המזהה הוא העבר?

אז האם ההתנסות היא תמיד ישנה?

איך לומדים דבר חדש?

האם צריך להיות יצירתי?

אז מה היא יצירתיות?


מה היא יצירתיות?

האם יצירתיות זה להביע את עצמך?

לייצר משהו?

לצייר, לפסל?

האם היצירה נפרדת מהיוצר אותה?

האם היצירה הייתה נוצרת ללא היוצר?

אז:

האם היוצר הוא היצירה?

האם היצירה היא להיות, לחיות?

האם אני מחליט איך לחיות?

האם החיים שלי?


האם החיים שלי?

שנולדתי, האם שאלו אותי אם אני רוצה את החיים?

שאמות, האם ישאלו אותי אם לקחת לי את החיים?

שאני חיי, האם אני מנסה ללמוד לחיות?

אם החיים שלי, האם אני צריך ללמוד אותם?

אז של מי החיים האלו?

האם החיים שלי?

מי חושב את המחשבה הזו?

מי הוא החושב?


מי הוא החושב?

האם אני חושב את המחשבה?

האם אני יכול לא לחשוב את המחשבה שעלתה לי?

מאין עלתה המחשבה הזו?

האם אני יזמתי את המחשבה הזו?

האם אני יודע מה תהיה המחשבה הבאה שלי?

אז:

האם אני רוצה לדעת מה המחשבה הבאה?

מי הוא הרוצה?


מי הוא הרוצה?

האם הרצון הנוכחי הוא שלי?

האם אני יודע מה יהיה הרצון הבא שלי?

האם אני יכול לשלוט ברצונות שלי?

אם הם שלי למה אני שואל את השאלה הזו?

אז:

מי הוא הרוצה?

האם הרוצה הוא הגוף?

האם הגוף שלי?


האם הגוף שלי?

האם הגוף הוא אובייקט של החושים?

האם החושים מבינים ללא הכרה?

האם הגוף אובייקט של ההכרה?

האם ההכרה היא שלי?

בשינה עמוקה לאן נעלמת ההכרה?

האם הגוף נעלם עם ההכרה?

לפני מחלה האם הגוף שואל את רשותי?

אני יכול לרפא גוף חולה?

אז:

של מי הגוף?

ומה היא האמת?


מה זה אמת?

האם אמת זה דבר חדש?

האם אמת זה דבר ישן?

האם אמת היא זמנית?

האם אמת נשענת על עובדות?

האם עובדות הם תמיד ישנות?

האם אמת חדשה יכולה להישען על עובדות ישנות?

אז:

אם אין אמת אז הכל כלום?

אז?

מה הוא כלום?


מה הוא כלום?

למה לכלום יש שם?

האם כלום זה אין?

האם אין, זה ההפך מיש?

מה ההפך של כלום?

האם "משהו", זה ההפך של כלום?

מה זה משהו?

האם הכל זה משהו?

האם ב הכל כלול גם כלום?

האם הכל זה כלום?

אם נברא העולם, ממה נברא עולם?

על מה נשען העולם?

על מה נשענת השמש, הירח והכוכבים??

האם יש משהו שלא נשען על כלום?

אז:

האם הכלום הזה מכעיס?

מה הוא כעס?


מה הוא כעס?

מהיכן עולה הכעס?

האם הכעס זה על מה שקורה?

האם הכועס יודע יותר טוב מהמציאות מה צריך לקרות?

האם הכועס הוא העבר שלך?

האם הכעס נמצא בהשוואה?

האם הכעס זה יהירות?

האם אתה יודע יותר מהמציאות מה צריך להיות?

האם אתה זקוק לודאות?

מה היא ודאות?


מה היא ודאות?

למה נדרשת ודאות?

האם ודאות מאפשרת?

מי הוא המוודא?

האם ודאות זה סוג של השוואה?

אם יש הכרה בודאות אז היא ישנה?

אם הודאות ישנה היא מאפשרת את העבר?

אז מה היא ודאות?

האם ההפך של אי ודאות זה לוודאות?

מה הוא הפך?


מה הוא הפך?

לשם מה יוצרים את ההפך?

האם ההפך זה מפלט של האני?

האם חופ זה ההפך של קור?

האם אהבה זה ההפך של שנאה?

האם ההפכים מתקיימים בו זמנית?

האם כל דבר עומד בפני עצמו?

מה ההפך של אהבה?

מה הוא הפך?

מה היא אהבה?


מה היא אהבה?

האם אהבה היא תשוקה?

האם אהבה היא תענוג?

האם ניתן להגדיר אהבה במילים?

האם לאהבה יש צורך במושא?

האם האהבה תלויה?

האם אפשר ללמוד אהבה?

האם אהבה שהמחשבות אינן?

לכניסת האהבה צריך חלל ללא מחשבות?

האם אהבה שמחה?

מה היא שמחה?


מה היא שמחה?

האם שמחה עונג?

האם לשמחה יש הפך?

האם לעונג יש הפך?

האם ניתן ללמוד שימחה?

האם אפשר לרכוש עונג?

האם שמחה ניתנת לתיאור?

האם שמחה שהמחשבות אינן?

אז מה היא שמחה?

שמחה היא יופי?

מה הוא יופי?


מה הוא יופי?

האם יופי ניתן לתיאור?

האם יופי של הטבע שונה מהיופי שנוצר ע"י מחשבות?

מה הוא יופי עוצר נשימה?

למה יופי עוצר נשימה?

האם יופי זה ש"האני", לא?

אז?

מי הוא ה"אני"?


מי אני?

מה לא אני?

ללא אני יש קיום למשהו?

עולם הטבע נוצר ע"י אני?

כל מה שלא טבע נוצר ע"י אני?

אני זה אוסף זיכרונות מחשבות ורגשות?

יש אני ללא זיכרונות מחשבות ורגשות?

האני יכול לוותר על עצמו?

אני ללא "האני" יכול קיים?

האם זה סוג של מוות?

מה הוא מוות?


מה הוא מוות?

בלי עבר בלי הווה בלי עתיד זה מוות?

לא אני ללא עולם ללא הכרה זה מוות?

האם שינה עמוקה זה סוג של מוות?

האם עילפון איבוד הכרה זה מוות?

האם במוות הגוף עוזב את החיים או החיים את הגוף?

שאדם חי את מה רואים את הגוף או את החיים?

האם המות הוא נצחי?

האם נצח הוא זמן?

מה הוא זמן?


מה הוא זמן?

יש שעה ארוכה?

ויש שעה קצרה?

יש שעה של שעון?

האם זמן הוא פסיכולוגי?

בשינה עמוקה יש זמן?

האם זמן הוא מחשבה?

אם הזמן הכי חשוב האם הזמן אלוהים?

מה הוא אלוהים?


מה הוא אלוהים?

האם אלוהים ברא את הכל?

אם לא היו מספרים לנו על אלוהים היינו יודעים עליו.?

התדמית האלוהית שבדמיון זה דבר אישי?

כל אחד רואה את אלוהים אחרת?

האם אלוהים זה אוסף של רעיונות?

האם אלוהים זה פרי דמיוני?

האם אלוהים זה הבחירה שלי?

מה היא בחירה?


מה היא בחירה?

מי זקוק לבחירה?

האם מוח מהוסס זקוק לבחירה?

האם מוח נקי יודע, או זקוק לבחירה?

שאתה בוחר מתי אתה מזהה את הבחירה לפני? או אחרי?

האם את הבחירה אתה מזהה רק אחרי הבחירה?

אז האם אתה בוחר?

האם אתה נושם או מונשם?

האם זכות בחירה היא חופש?

אז?

מה הוא חופש?


מה הוא חופש?

מה הוא אי חופש?

האם אדם כלוא יכול להרגיש חופשי?

האם אדם חופשי יכול להרגיש כלוא?

האם חופש ניתן לתיאור?

האם מה שלא ניתן לתיאור הוא מחשבה?

האם חופש זה אי מחשבה?

האם חוסר מחשבה זה חוסר ידיעה, זה חופש?

האם הידיעה, שהידיעה היא המכשול לחופש

האם זו אינטיליגנציה?

אם כן?

מה היא אינטיליגנציה?


מה היא אינטליגנציה?

מה ההבדל בין אינטלקטואל לאינטיליגנט?

האם ידיעה שאינטלקט הוא מוגבל זו אינטליגנציה??

האם הידיעה שזה שיצר את הבעיות לא יכול לפתור אותן זה אינטליגנציה?

אפשר לרכוש אינטליגנציה?

זה קשור לאבולוציה?

לרבולוציה?

מה היא אבולוציה?


מה היא אבולוציה?

האם אבולוציה היא התפתחות?

אבולוציה דורשת זמן?

אבולוציה דורשת מחשבה?

אבולוציה זה דבר חיצוני או פנימי?

מי רואה את האבולוציה?

מה חשיבות האבולוציה במציאות?

האם אבולוציה היא טרנספורמציה?

מה היא טרנספורמציה?


מה היא טרנספורמציה?

מה לא נמצא במצב של טרנספורמציה?

מי רואה את הטרנספורמציה?

האם היא רואה את עצמה?

האם טרנספורמציה דורשת זמן?

האם זמן הוא מחשבה?

האם טרנספורמציה מתקיימת ללא מחשבה?

ומה היא קורה לו היינו מגלים שאיננו יודעים כלום?

מה זה לדעת שאי אפשר לדעת?


מה זה לדעת שאי אפשר לדעת?

מה יקרה?

האם ידע פתר את בעיות העולם?

האם ידע יוביל לחופש?

האם ידע יביא שחרור?

האם ידע יביא נצחיות?

האם ידע יביא רפואה שלימה?

האם ידע יביא מרגוע?

האם ידע ישיג שמחה יופי אהבה?

האם ידע מגן ממות?

אז?

האם ויתור כניעה והתמסרות, זה זה???

אז?

האם זה האידיאל?

מה הוא אידיאל?


מה הוא אידיאל?

האם אידיאל זה תדמית?

האם התדמית מועלית מהזיכרון?

אידיאל זה תמיד ישן?

האם אנו שואפים לעבר?

מה לא אידיאל?

האם הכל

בנו?

אז?

מה זה שאיפה?


מה היא שאיפה?

האם שאיפה לעתיד?

האם שאיפה לאידיאל?

האם שאיפה זה הפער בין מה שיש למה שצריך להיות?

מה בך יודע מה צריך להיות?

מאיפה הידע הזה?

האם השאיפה הבסיסית ליציבות?

אז:

מה היא שאיפה?

האם עושר זה שאיפה?

מה הוא עושר?


מה הוא עושר?

האם אדם עשיר יכול להרגיש עני?

האם אדם עני יכול להרגיש עשיר?

האם עושר זה הרבה?

כמה זה הרבה?

עשיר זה שהעושר שייך לך?

אז:

מה היא שייכות?


מה היא שייכות?

ענן על הר שייך להר?

החיים שייכים לאדם?

חמור שייך לבעליו?

ילד שייך להוריו?

ההורים שייכים לילד?

מה ההפך משייכות?

האם שייכות זיקה?

האם שייכות קיימת שאין מודעות?

אז:

האם שייכות מביאה אושר?

מה הוא אושר?


מה הוא אושר?

האם זה המקום אליו נושאים כולם את עינם?

האם כולם עיוורים?

למה לא מצליחים לתאר את האושר?

האם האושר בלתי ניתן להגדרה?

האושר אינו במילים במחשבות?

האושר מופיע שהמחשבות נעלמות?

אז?

אושר מוביל ליציבות?

מה היא יציבות?


מה היא יציבות?

מי רואה את היציבות?

מה הוא חוסר יציבות?

מול מה נמדדת יציבות?

האם יציבות תליות זמן?

האם המילה תלוי ויציב אפשרי באותו משפט?

האם קיימת יציבות? היכן?

האם היא חקירה?

האם היא מדיטציה?

האם היא התבוננות?

האם הכל הכרה?


מה היא הכרה?

מי מכיר בהכרה?

האם ההכרה מכירה את עצמה?

האם ההכרה העצמית דורשת זמן?

האם תתכן הכרה בזמן אמת "מציאות"?

האם תתכן הכרה ללא מחשבות?

האם קיום, הכרה, וחוויה דורש שניות? מזהה?

אז:

מה הוא חוסר הכרה?

מי מתפקד בחוסר הכרה "שוק"?

בחוסר הכרה, מה חסר?

חשיבה יוצרת מציאות?

שאדם רוצה לקנות לחם במכולת, הוא רואה את הלחם

יודע איפה המכולת, מכיר את הדרך

ואין לו ספק בקשר לדרך כיצד להשיג את הלחם.

אי הספק הזה, הוא זה שמביא את הלחם

הוא זה שבורא את המציאות של הלחם.

החלל ללא מחשבות שאליו באה המציאות ומוזגת את

טובה ואהבתה, חודרת רק באזור ללא מחשבות.

לשם חודר היופי האהבה וכל הטעמים של המקור

שאינם ניתנים לתיאור.

הראיה הברורה של הלחם

יחד עם הצעד הראשון למכולת

הויתור על שליטה לאורך כל צעד וצעד.

הביטחון.

החוסר ספק.

הם הזמנה למקור

לבריאת מציאות.

מציאות שמטיבה עם כולם

כך זורמים להם החיים

וכך כל רגע ורגע מתמלאים בטוב

ואת שעולה לך הספק

דעי שיש ספק אין ספק.

קחי מכחול וציירי לך חלום

תחייכי אליו, אהבי אותו

ותוותרי על איך.

בוקר אחד תתעוררי, הכל יתגשם.

זאת בגלל שידעת להביע משאלה

או לשאול שאלה.

שכחנו! אין פעולה או דבר שאינו מחשבה יוצרת מציאות

כל דבר מתחיל במחשבה ונגמר במציאותו והתנאים הם

1.מטרה ברורה

2.נחישות גמורה

3.כניעה למציאות

4.התמדה בצעד הראשון

הרבה אהבה
הוכחות חושים שאיפות חלומות רפואה שאלות למודעות עצמית שמחה כיצד לחיות החלטיות התמסרות כעס חיים לשאול לשאול שאלות מודעות מודעות עצמית שאלה שאלות שאלות למודעות שאלות למודעות עצמית שאלות על החיים
מה מנומס לשאול? לשאול בת כמה את, לשאול מה הגיל שלך, לשאול מה המזל שלך, לשאול כמה אתה מרוויח, לשאול מה המשכורת שלך, תקשורת בין אישית, לא מנומס לשאול, נימוסים והליכות, איך להיות מנומס?
מה מנומס לשאול? לשאול בת כמה את, לשאול מה הגיל שלך, לשאול מה המזל שלך, לשאול כמה אתה מרוויח, לשאול מה המשכורת שלך, תקשורת בין אישית, לא מנומס לשאול, נימוסים והליכות, איך להיות מנומס?
... מנומס לשאול? לשאול בת כמה את, לשאול מה הגיל שלך, לשאול מה המזל שלך, לשאול כמה אתה מרוויח, לשאול מה המשכורת שלך, תקשורת בין אישית, לא מנומס לשאול, נימוסים והליכות, איך להיות מנומס? למה אנשים נעלבים כששואלים אותם בני כמה הם? כאשר שואלים אדם בן כמה הוא, התגובה של חלק מהאנשים יכולה להיות שלילית או אפילו להיתפס כפגיעה. הסיבה לכך היא שאנשים רבים לא מעוניינים ... אחרים כמה הם באמת מבוגרים. אליעד כהן מסביר שהגיל מבחינת האדם יכול לסמל לו תכונות שליליות כמו זקנה, חולשה, או אובדן ערך חברתי, ולכן הוא נעלב כששואלים אותו על כך. עצם העלבון נובע מהקונוטציות שהאדם מקשר עם הגיל שלו, ולא בהכרח מהמספר עצמו. מה המשמעות האמיתית שעומדת מאחורי שאלה על הגיל? כשמישהו נשאל בן כמה אתה?, השאלה לכאורה תמימה, אך למעשה היא טעונה במשמעות חברתית או פסיכולוגית עמוקה יותר. לדוגמה, אדם שנשאל על גילו עשוי לתהות מדוע בכלל שואלים אותו - האם מנסים לשפוט אותו לפי הגיל שלו, לקטלג אותו, או להעריך אותו על פי קריטריונים שטחיים? זה עשוי לעורר בו תחושות של שיפוטיות, בושה, או פחד מהערכה שלילית. לכן, התגובה של אנשים יכולה להיות מאוד אמוציונלית, כי זו שאלה שיכולה לשקף פחדים פנימיים או קונפליקטים אישיים. מדוע אנשים מעדיפים שלא לחשוב על הגיל שלהם? אליעד מסביר שאחת הסיבות לכך שאנשים לא אוהבים לענות על שאלת הגיל היא שלעיתים האדם עצמו לא מעוניין לחשוב על גילו. כאשר שואלים אותו, זה מאלץ אותו להכיר במציאות שאולי היה מעדיף להדחיק. לדוגמה, אם אדם מודע לכך שהוא מתבגר ומזדקן, עצם המחשבה על הגיל ... מהזדקנות, או פחד מאיבוד הערך החברתי או היופי החיצוני שלו. האדם חש לא נוח אפילו לחשוב לעצמו על כמה הוא מבוגר, כי יש בזה תחושה של אובדן. האם השאלה על גיל היא תמיד לא מנומסת? אליעד מדגיש שהשאלה על הגיל אינה תמיד לא מנומסת, אבל יש לקחת בחשבון את האפשרות שזה ייתפס כלא מנומס או כפוגע. כלומר, זו שאלה שיש סיכון מסוים בשאילתה. השאלה על גיל היא עניין חברתי רגיש, ובממוצע רוב האנשים מרגישים חוסר נוחות מסוים כאשר נשאלים על כך, במיוחד אם הם מרגישים שהגיל שלהם אינו תואם את הציפיות החברתיות. איך גברים ונשים מתייחסים אחרת לשאלה על הגיל? אליעד נותן דוגמה לכך שנשים, בממוצע, רגישות יותר לשאלה על הגיל לעומת גברים, וזאת בשל הציפייה החברתית מנשים להיראות צעירות. בעוד שלגברים השאלה כמה אתה מרוויח? יכולה להיות רגישה יותר, לנשים השאלה בת כמה את? היא לרוב יותר רגישה. הסיבה לכך היא שנשים מקבלות ערך חברתי גבוה יותר על פי המראה והנעורים שלהן, וככל שהגיל ... את הגיל האמיתי שלהן. האם הגיל משקף בהכרח את המראה של האדם? אליעד מציין שהגיל עצמו הוא רק מספר, אבל הוא משויך בתודעה האנושית למראה הפיזי. כשאדם נשאל על גילו, הוא עלול להרגיש שבעצם שופטים אותו לפי המראה שלו או לפי הקריטריונים החברתיים ליופי ונעורים. לכן, יש אנשים שמנסים להיראות צעירים יותר, כי מבחינה חברתית יש עדיפות למראה צעיר, יפה ורענן. לכן כאשר נשאלים על הגיל, יש פחד להיראות זקנים או פחות מושכים. למה שאלות אישיות בכלל יכולות להיתפס כלא מנומסות? אליעד כהן מדגיש ששאלות אישיות, כמו כמה אתה מרוויח? או מה המזל שלך? או איפה אתה גר? הן שאלות שעלולות להתקבל בצורה לא מנומסת, כי הן חודרות למרחב הפרטי של האדם. אנשים עשויים להרגיש שה
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
... ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות למה שאילת שאלות הופכת אותך ליותר חכם? כדי להיות יותר חכם ולפתח את החשיבה, הדרך המרכזית והיעילה ביותר היא לשאול כמה שיותר שאלות. המוח הוא כמו שריר שצריך לאמן, וככל ששואלים שאלות רבות ומגוונות, השריר הזה מתחזק ומתפתח. אליעד כהן מסביר שכדי לשפר את השכל, אדם צריך לשאול שאלות מכל סוג שהוא, בלי שום הגבלה או צנזורה. עצם תהליך השאלה מוביל להרחבת החשיבה, להעמקה ולהבנה טובה יותר של המציאות. למה חשוב לשאול שאלות מכל סוג, אפילו לא הגיוניות? כאשר אנו נמנעים מלשאול שאלה בטענה שהיא לא הגיונית, אנחנו בעצם מניחים שההיגיון הנוכחי שלנו הוא האמת היחידה. אבל המטרה בשאילת שאלות היא דווקא לאתגר את ההיגיון הקיים שלנו ולבדוק אותו. לכן, חשוב לשאול גם שאלות שנראות מוזרות או טיפשיות. לדוגמה, שאלות כמו למה אין לנו קרניים על הראש? או למה יש לנו חמש אצבעות ולא שש? עשויות להיראות מטופשות במבט ראשון, אבל דווקא השאלות האלה יכולות לפתוח חשיבה חדשה, לאתגר את המובן מאליו, ולהוביל לתובנות מעניינות. אילו שאלות כדאי לשאול ואיך להתחיל לשאול? כל נושא בעולם יכול לשמש כבסיס לשאילת שאלות. אין נושא שהוא מחוץ לתחום. כדאי להתחיל לשאול שאלות פתוחות כמו למה?, איך?, מה יקרה אם? - אלו שאלות שמעודדות חשיבה עמוקה יותר. לדוגמה, אפשר לשאול: איך עובד החשמל? למה המים זורמים למטה ולא למעלה? מה יקרה אם נזיז את כדור הארץ קצת הצידה? איך יודעים שההיסטוריה שסיפרו לנו נכונה? אליעד מדגיש שאין שום צורך להגביל את ...
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
... לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע? איך לשאול שאלות בצורה נכונה ולמנוע ספקות? איך לשאול את השאלות הנכונות בזמן אמת? אליעד פותח את ההרצאה בשאלה כיצד להימנע מהמקרה שבו אחרי ששאלתם מישהו שאלות, הוא ענה לכם, אך אתם מוצאים את ... מתאר את הסיטואציה בה אתם שואלים אדם שאלות, ויכול להיות שהוא עונה לכם ... בה אתם מנסים לקבל תשובות לשאלותכם. אחרי השיחה, אתם עשויים להישאר ... אם הוא התכוון כך או אחרת. השאלה היא: איך ניתן למנוע מצב כזה שבו אתם לא מבינים את התשובות לשאלות שנשאלו? מה הדרך להימנע משאלות פתוחות אחרי תשובות? התשובה המוצעת כאן היא שכשאתם שואלים שאלות, עליכם לוודא כי אתם שואלים את כל השאלות שאתם באמת רוצים לשאול, מבלי להמתין לאחר השיחה כדי לגלות שהיו עוד שאלות שיכלתם לשאול בזמן אמת. אליעד מדגיש כי אם אתם שואלים שאלה, ובסוף קיבלתם ... שלא ברורה לכם, אתם צריכים לשאול את עצמכם - למה לא שאלתי את השאלות בזמן אמת? מה לא עשיתם בזמן השיחה? ... לכם לנצל את השיחה או הראיון לשאול את כל השאלות שיכולות לעלות בראשכם. אם השאלה לא הובנה או התשובה לא הייתה ...
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה
שאלות מתוך נפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה, למה יש חרדה האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות? לפי ההסבר של אליעד כהן, אי אפשר לשאול שאלות מבלי להניח נפרדות. מהי בכלל שאלה? שאלה היא מצב שבו קיימות לפחות שתי אפשרויות או שני צדדים שונים. אם יש לך רק אפשרות אחת, אתה לא יכול לשאול שאלה. עצם הפעולה של שאילת השאלה מניחה קיום של ספק, כלומר, שיש אפשרות לכאן ואפשרות לכאן. לכן כל שאלה מעצם הגדרתה מניחה נפרדות, כלומר, מניחה שהמציאות היא לא אחדותית, אלא מחולקת לפחות לשני חלקים שונים. אם כל שאלה מניחה נפרדות, איך לחפש את האמת בלי שאלות? אליעד מסביר שהשואל בעצם רוצה להגיע לאמת בלי נפרדות, אך עצם הרצון להגיע לאמת כבר יוצר נפרדות כי זה מניח שאתה רחוק מהאמת. עם זאת, אליעד מציע פתרון מתוחכם - הוא אומר שתשאל שאלות, אבל לא שאלות כלפי חוץ (על העולם), אלא שאלות כלפי פנים - שאלות על השאלות עצמן. מה הכוונה לשאול שאלות על השאלות עצמן? ההסבר של אליעד הוא כזה: במקום לשאול שאלות על העולם, למשל האם יש לי ערך?, תשאל שאלה על עצם השאלה - האם השאלה האם יש לי ערך היא בכלל נכונה?. במקום לנסות לפתור בעיות בעולם החיצוני, האדם צריך להפנות את השאלות שלו פנימה ולבדוק האם הבעיה עצמה בכלל קיימת. זאת הדרך היחידה לחפש את האמת בלי להסתבך עוד יותר בנפרדות. איך הרעיון הזה קשור לטיפול בחרדה? אליעד כהן ממחיש את הרעיון ... האם אפשר להפסיק לשאול שאלות לחלוטין? אליעד מדגיש שלא חייבים להפסיק לשאול שאלות, אלא פשוט לשאול אותן לכיוון פנימה. אם אדם מנסה להגיע לאמת ללא נפרדות, הוא צריך להפנות את השאלות שלו כלפי עצמו, כלפי ההנחות של השאלות. במקום
ניתוח השאלה איך, ניתוח השאלה האם, לשאול איך או האם, איך לשאול איך? האם לשאול האם? סוגים של שאלות, הנחות היסוד של השאלה, איך לשאול שאלות בצורה נכונה? שאלה נכונה, שאלה לא נכונה, ניתוח הנחות יסוד של שאלה, לשאול האם או איך
ניתוח השאלה איך, ניתוח השאלה האם, לשאול איך או האם, איך לשאול איך? האם לשאול האם? סוגים של שאלות, הנחות היסוד של השאלה, איך לשאול שאלות בצורה נכונה? שאלה נכונה, שאלה לא נכונה, ניתוח הנחות יסוד של שאלה, לשאול האם או איך
... השאלה איך, ניתוח השאלה האם, לשאול איך או האם, איך לשאול איך? האם לשאול האם? סוגים של שאלות, הנחות היסוד של השאלה, איך לשאול שאלות בצורה נכונה? שאלה נכונה, שאלה לא נכונה, ניתוח הנחות יסוד של שאלה, לשאול האם או איך מהן ההנחות שמאחורי השאלה איך? בכל פעם שאדם שואל שאלה שמתחילה במילה איך, הוא מניח באופן אוטומטי שיש אפשרות או דרך כלשהי לבצע או להשיג את הדבר שהוא מעוניין בו. למשל, כאשר אדם שואל איך להגיע לירושלים? או איך להיות מיליונר?, הוא למעשה מניח באופן סמוי שהמטרה הזו בכלל אפשרית. כלומר, אם היה ברור לו לחלוטין שהמטרה בלתי אפשרית להשגה, הוא כלל לא היה שואל איך לבצע זאת. אם אדם נמצא במצב שבו הוא לא בטוח אם המטרה שלו אפשרית או לא, השאלה הנכונה מבחינתו תהיה האם אפשר לעשות את זה?. שאלת האם משמשת כדי לבדוק קודם כל את האפשרות או הסיכוי שמטרה מסוימת ברת השגה בכלל. לדוגמה, אם אדם ... להיות מיליונר, אבל לא בטוח שזה בכלל אפשרי עבורו, הוא לא יתחיל לשאול איך, אלא ישאל האם זה אפשרי בכלל להיות מיליונר?. האם תמיד קיימת רק דרך אחת להשגת המטרה? כאשר אדם חושב שיש רק דרך אחת ויחידה להשיג את מה שהוא רוצה, הוא לא ישאל איך, כי מבחינתו אין צורך בשאלה - הוא כבר יודע מה הדרך. במילים אחרות, שאלת איך לא נשאלת כשאדם חושב שיש לו תשובה ברורה וחד - משמעית. שאלת איך תמיד מניחה שיש יותר מאפשרות אחת או לפחות ספק לגבי מספר האפשרויות. למשל, אם אדם בטוח ... כי מבחינתו אין מה לברר או להשוות בין אפשרויות שונות. איך לשאול את השאלה הנכונה: איך או האם? השימוש בשאלה האם מתרחש כאשר האדם עדיין בשלב שהוא כלל אינו בטוח אם המטרה שלו אפשרית. לדוגמה, אם אדם שוקל אפשרות לשבור שיא גינס, אך הוא לא בטוח שזה אפשרי בכלל, השאלה הראשונה שלו תהיה האם זה אפשרי?. רק לאחר שיהיה ברור לו שזה אפשרי, יגיע השלב שבו ישאל איך להשיג את זה?. לעומת זאת, כאשר אדם כבר שואל איך, המשמעות היא שהוא משוכנע במידה מסוימת שהדבר אפשרי, אך הוא עדיין לא יודע בדיוק באיזו דרך לבחור. למשל, אם אדם שואל איך להיות מאושר?, הוא מניח מראש שיש יותר מדרך אחת להשיג אושר, והוא מנסה להבין איזו דרך היא המתאימה ביותר למטרה האישית שלו. לשאול איך מתוך ידיעת האפשרויות השונות כשאדם שואל איך, חשוב להבין תחילה מה בדיוק המטרה המדויקת של השואל, כיוון שברוב המקרים קיימות כמה אפשרויות שונות להשגת המטרה. לדוגמה, אדם שמעוניין להגיע מירושלים לתל אביב יכול לשאול איך להגיע לתל אביב בצורה הכי מהירה?, איך להגיע לתל אביב בצורה הכי זולה?, או איך להגיע לתל אביב בצורה הכי נוחה?. השאלה איך תמיד מגלמת בתוכה את ההבנה שיש אפשרויות שונות, ולכן יש להבהיר תחילה את נקודת המוצא - כלומר, מה בדיוק המטרה או ההעדפה של ה
איך ליצור אמון עם שותפים עסקיים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לבנות אמון עם לקוח? איך לבנות אמון עם שותפים? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, ללמד מישהו מה לשאול אותך, לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, לעודד מישהו לחקור אותך
איך ליצור אמון עם שותפים עסקיים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לבנות אמון עם לקוח? איך לבנות אמון עם שותפים? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, ללמד מישהו מה לשאול אותך, לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, לעודד מישהו לחקור אותך
... ליצור אמון עם שותפים עסקיים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לבנות אמון עם לקוח? איך לבנות אמון עם שותפים? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, ללמד מישהו מה לשאול אותך, לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, לעודד מישהו לחקור אותך איך לגרום לשותף עסקי לסמוך עליך? כאשר מנהלים משא ומתן עסקי או מעוניינים לרכוש את האמון של שותף עסקי, אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת, לפי אליעד כהן, היא לעודד את האדם השני לשאול שאלות וללמד אותו כיצד לחשוד בך באופן מודע ומבוקר. למה כדאי ללמד מישהו לחשוד בך? אליעד מסביר שאם אתה רוצה ליצור אמון אמיתי עם שותף עסקי, עליך לא לפחד מהספקות או החשדות שיש לו כלפיך. להיפך, מומלץ לך דווקא לעודד אותו לשאול אותך שאלות רבות ככל האפשר. באופן טבעי, אנשים שנוטים לשקר או להסתיר מידע יעדיפו להימנע משאלות רבות כדי לא להיתפס בשקרים שלהם. לכן, כאשר אתה אומר לשותף הפוטנציאלי: כדאי לך לשאול אותי את השאלה הזאת והזאת אתה למעשה משדר לו ביטחון ואמינות. המסר שאתה מעביר הוא שאין לך שום דבר להסתיר, ושאתה אפילו מעוניין שיבדקו אותך בצורה יסודית. איך לגרום לשותף לשאול אותך את השאלות הנכונות? כאשר אדם מחפש שותף עסקי, הוא לא תמיד יודע אילו שאלות עליו לשאול כדי לוודא את האמינות ואת האיכות של הצד השני. לכן, כאשר אתה מנחה אותו אילו שאלות כדאי לו לשאול, אתה למעשה נותן לו כלים לבחון אותך. לדוגמה, אפשר לומר לשותף פוטנציאלי: - כשאתה בוחר שותף עסקי, כדאי לך לשאול אותו לגבי הניסיון שלו בתחום המסוים הזה. - כשאתה מחפש ספק או שירות מסוים, כדאי לך לבדוק את ההיבטים האלו והאלו. כאשר הוא רואה שאתה מעודד אותו לבדוק אותך ואת המתחרים, אתה מוכיח לו שאתה בטוח לחלוטין במה שאתה מציע. בנוסף, כאשר הוא ילך למתחרים שלך וישאל אותם את אותן שאלות, ייתכן שהתשובות שיקבל יהיו פחות משכנעות משלך, מה שיגביר עוד יותר את האמון שלו בך. למה עידוד שאלות יוצר מערכת אמון? כאשר אתה מדריך מישהו אילו שאלות לשאול אותך, אתה בעצם מעניק לו ערך, מידע, ועזרה פרקטית. הוא כבר מתחיל להרגיש שקיבל ממך משהו בעל ערך - עצה, הכוונה, הכשרה כיצד לבחון אנשים, ספקים או שירותים. בעצם העובדה שהאדם השני שואל אותך את השאלות שהמלצת לו לשאול, הוא כבר נכנס לתפקיד של תלמיד שלך, והדבר יוצר אצלו תחושת אמון באופן טבעי. אליעד מסביר שעצם העובדה שהוא ממלא אחר ההנחיה שלך, מעידה שהוא כבר נותן בך אמון ברמה מסוימת, ולכן הסיכוי שירגיש בנוח להתקדם איתך לשיתוף פעולה גדול יותר. איך אתה הופך למוביל בתהליך קבלת ההחלטות של השותף? כאשר אתה מנחה את השותף העסקי הפוטנציאלי לגבי השאלות שהוא צריך לשאול, אתה בעצם הופך למוביל תהליך החשיבה שלו. במובן הפסיכולוגי, אתה מנהל את השיחה ואת קבלת ההחלטות שלו. לדוגמה, אם תאמר לו כדאי לך לשאול אותי את השאלה הזאת, ובפועל הוא עושה זאת, אתה כבר יצרת דינמיקה שבה הוא מקשיב לעצות שלך ומונחה על ידך. כך, באופן לא מודע, הוא כבר רואה אותך כבעל סמכות, אדם שכדאי להקשיב לו ולסמוך עליו. ... מציג מתאימה בעיקר לאנשים ולארגונים שבאמת מאמינים במוצר, בשירות, או באיכות שלהם. מי שבטוח בעצמו ואין לו מה להסתיר, ירצה דווקא שהשותף העסקי ישאל כמה שיותר שאלות ויבחן אותו לעומק. לעומת זאת, אנשים לא אמינים, רמאים או שקרנים יעדיפו להימנע ככל האפשר מהשאלות, כי הם חוששים לחשוף דברים לא נעימים עליהם. אליעד מציין כי גם אדם לא ישר יכול להשתמש בטכניקה הזו בצורה מניפולטיבית, על ידי כך שהוא מנחה את הצד השני
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד איך לגרום למישהו להבין אותך ולשאול שאלות הבהרה? כאשר אנו מסבירים משהו למישהו, אנחנו רוצים לוודא שהוא מבין אותנו באופן מלא. לעיתים קרובות, אנשים נמנעים מלשאול שאלות הבהרה מתוך בושה או פחד להיתפס כלא חכמים מספיק. השאלה היא: איך אפשר לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות ולוודא שהוא מבין אותנו כראוי? למה אנשים נמנעים מלשאול שאלות? ישנם שני גורמים עיקריים שבגלל הם נמנעים מלשאול שאלות: בושה: אנשים לעיתים לא רוצים להיראות לא חכמים בעיני אחרים ולכן הם נמנעים מלהביע חוסר הבנה. חשש מתגובה שלילית: אנשים חוששים שהמורה או המנחה יגיבו בזלזול או יקפידו עליהם אם ישאלו שאלה שנראית פשוטה או טריוויאלית. איך לעודד אנשים לשאול שאלות? הדרך היעילה ביותר לעודד אנשים לשאול שאלות היא להסיר מהם את האחריות לחוסר ההבנה ולהעביר אותה אליך. כשלמסביר יש את ההכרה שאם מישהו לא מבין את ההסבר, זה לא בהכרח בגלל חוסר יכולתו להבין, אלא בגלל שההסבר עצמו אולי לא היה ברור דיו, אז האדם מרגיש יותר בנוח לשאול שאלות. כדי לעודד את השומע לשאול שאלות, אפשר לומר את הדברים הבאים לפני ההסבר: תקשיב, אני לא מומחה גדול ... להיות שאני מסביר בצורה לא כל כך טובה, אולי אני מתבלבל או לא מרוכז. לכן, אם לא תבין אותי, זה כנראה בגלל שאני לא הסברתי טוב - ולכן אני מבקש ממך לשאול שאלות, כי אני רוצה לוודא שהצלחתי להסביר כמו שצריך. ברגע שאומרים זאת, השומע מבין שהוא לא אשמה אם הוא לא מבין, ומרגיש חופשי יותר לשאול שאלות. איך לוודא שהמסר מועבר בצורה ברורה? כדי לוודא שהשומע מבין את המסר, אפשר להשתמש בשיטות הבאות: שאלות מנחות: שאלות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? יכולות לעזור לשמוע את דעתו ולהבין אם המסר עבר בצורה נכונה. דוגמאות מגוונות: תן דוגמאות ממספר זוויות שונות כדי להמחיש את הרעיון. הדגשת חשיבות השאלות: הדגש את החשיבות של שאילת שאלות כך שהשיחה תהיה מועילה לשני הצדדים. מדוע חשוב ליצור אווירה נוחה לשאילת שאלות? כשהשומע מרגיש בנוח לשאול שאלות, התקשורת בין הצדדים משתפרת. זה לא רק עוזר לו להבין יותר, אלא גם יוצר שיחה פתוחה ומועילה. המנחה או המורה הוא זה שצריך להרגיש בנוח עם השאלות, ולא המאזין. כמו שאומרים: לא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד. כלומר, מי שמתבייש לשאול, לא ילמד את מה שמוסבר לו, ומי שמקפיד על כל דבר קטן, לא יהיה מורה טוב. לסיכום כדי לגרום למישהו להבין אותנו ולשאול שאלות הבהרה, יש לבצע את הצעדים הבאים: להעביר את האחריות להבנה אלינו ולא אליהם. להודות בכך שיכול להיות שהסברנו לא ברור. ליצור אווירה שמעודדת שאלות ולתת לגיטימציה לשאילת שאלות. להשתמש בדוגמאות ושאלות מנחות כדי לוודא שהמסר הובן. כאשר מיישמים את השיטה הזו, מגדילים את הסיכוי לכך שהמאזין ...
הכרת הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית
הכרת הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית
... הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית למה חשוב להודות שיש לך שאלות? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד מציג בהרצאה הוא החשיבות של היכולת להודות בכך שיש לך שאלות. לטענתו, רבים טוענים שאין להם שאלות, אך במציאות אם אדם מצליח להבין משהו בצורה טובה יותר לאחר שהוא שומע הסבר נוסף, זה מעיד בהכרח על כך שהייתה אצלו קודם אי - הבנה, כלומר, הייתה שאלה סמויה. אליעד מסביר שלמעשה תמיד קיימות שאלות, ואם נדמה לך שאין לך שאלות, זה בדרך כלל מעיד על כך שאת מדחיקה אותן או לא מודעת אליהן. האם השאלות שלך מודחקות? אליעד מדגיש שאם אדם אומר שפתאום הבין משהו שלא הבין קודם, הוא למעשה מעיד על כך שעד אותה נקודה הוא לא הבין, ולכן הייתה לו שאלה, בין אם היה מודע לה ובין אם לא. הוא משתמש בדוגמה של אדם שמרגיש שבע אך ברגע שמציעים לו אוכל נוסף, הוא מסוגל לאכול, וכך ברור שלמעשה הוא לא היה לגמרי שבע מלכתחילה. באותו אופן, אם מישהו אומר עכשיו הבנתי משהו חדש, זה מוכיח שלפני כן הייתה אי - הבנה, כלומר, שאלה סמויה שלא באה לידי ביטוי. למה אנשים מפחדים לשאול שאלות? אליעד מפרט שהסיבה שאנשים נמנעים מלשאול שאלות היא מפני שזה יוצר תחושה של פגיעות וחוסר אונים. ברגע שאדם מודה שיש לו שאלה, הוא בעצם מודה שיש לו חיסרון, בעיה או מצוקה, וזה גורם לו להרגיש רע. אליעד מסביר שהיכולת לשאול שאלות תלויה בנכונות של האדם להודות שיש לו חסרונות, שהוא לא יודע משהו או שהוא לא מבין משהו. איך הדחקה רגשית מונעת שאלות? אליעד מסביר שהרבה פעמים הדחקה רגשית מתרחשת כאשר האדם מרגיש שהשאלות שלו בלתי פתירות או כאשר הוא חושש לשאול כי בעבר הוא שאל שאלות ולא קיבל תשובה מספקת, מה שיצר אצלו טראומה. אליעד מתאר מצב בו הילד שואל שאלה שלא מקבלת תשובה, ולכן השאלה מודחקת במשך שנים, אך היא ממשיכה להתקיים בתוכו. לכן, האדם מפחד לשאול שוב כדי לא לחוות שוב את חוסר האונים או את האכזבה מכך שאין פתרון זמין. איך אפשר להפסיק להדחיק שאלות? הפתרון שאליעד מציע הוא לפתח את היכולת להרגיש בנוח עם מצבים של חוסר ודאות וסבל. ברגע שאדם יכול לשאת את התחושה הרעה שנובעת מכך שאין לו תשובות, הוא יוכל להתחיל לשאול שאלות עמוקות יותר. ככל שאדם יודה יותר בקיום השאלות שלו ויכיר ברגשות השליליים שמתלווים להן, כך הוא יוכל לגלות יותר הבנות ולהתקדם בהבנת המציאות. למה השאלות הכי חשובות הן השאלות שאין להן תשובה? לפי אליעד, השאלה הכי חשובה היא דווקא השאלה שאין לה שום תשובה, מכיוון שזו השאלה שמובילה לאי - ידיעה מוחלטת. הוא נותן כדוגמה את ה
איך לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים
איך לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים
... איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים איך לראיין עובד בצורה נכונה? כאשר נשאלת השאלה איך נכון לראיין עובד פוטנציאלי, אליעד כהן מדגיש כי מטרת הראיון אינה רק להכיר את האדם באופן ... לתפקיד אליו הוא מיועד. הטעות הנפוצה שעושים רוב המראיינים, היא לשאול שאלות כלליות מדי כגון: ספר לי על עצמך, מה הניסיון שלך? או מה אתה אוהב לעשות?. השאלות הללו אינן תמיד מספקות את התשובה לשאלה החשובה באמת - האם העובד מתאים למשימות ולסיטואציות שהוא צפוי להתמודד איתן בעבודתו. מהן השאלות החשובות באמת בראיון עבודה? במקום שאלות כלליות, אליעד כהן ממליץ לערוך סימולציות של מצבים אמיתיים שעשויים לקרות בתפקיד, ולשאול את העובד כיצד הוא יפעל. אם, לדוגמה, מדובר במנהל משרד, חשוב לבדוק אם המועמד מסוגל להתמודד עם ריבוי משימות ... הוא פותר אותן. אם מדובר באיש פיתוח תוכנה, לדוגמה, לא כדאי להסתפק בשאלות על ידע קודם בשפות תכנות, אלא יש לבקש ממנו לתאר כיצד הוא ייגש לבנות מערכת מסוימת. חשוב לשים לב כיצד הוא חושב, אילו שאלות הוא שואל אותך תוך כדי, ועד כמה התהליך שהוא מתאר תואם את הדרך שבה היית רוצה שיתנהל בפועל. איך לראיין מועמד לתפקיד ניהולי? כאשר מראיינים מועמד לתפקיד ניהולי, השאלות צריכות להיות מאוד מעשיות וממוקדות בבעיות האמיתיות שהמנהל צפוי להתמודד איתן. אם, למשל, יש בעיות ניהוליות או קונפליקטים בצוות, חשוב לשאול את המועמד איך הוא היה מתמודד איתן. על ידי כך, ניתן לראות אם החשיבה שלו ריאלית ואם הפתרונות שלו הגיוניים. בנוסף, חשוב לראות האם המועמד יודע לשאול שאלות רלוונטיות, כדי להבין לעומק את הבעיה לפני שהוא מנסה לפתור אותה. מועמד שלא שואל שאלות הכרחיות טרם מתן פתרון, מעיד על חוסר הבנה וחשיבה שטחית. מה חשוב לשאול בראיון טלפוני? בראיון טלפוני מומלץ להתמקד בשאלות המכוונות לבדיקת הידע המקצועי של המועמד, הבנתו את התפקיד, והיכולת שלו להתמודד עם סיטואציות מקצועיות באופן פרקטי. שאלות כלליות מדי לא יספקו מידע מספק. לכן, כדאי לשאול שאלות נקודתיות שיבדקו את כשירותו של המועמד ואת יכולתו לתת פתרונות קונקרטיים. מה לעשות כאשר לא ניתן ... יכולת סדר וארגון, יצירתיות, תפקוד בלחץ, כושר מנהיגות) ולמצוא שאלות שיעזרו לך לבדוק באופן ספציפי האם תכונות אלו קיימות אצל המועמד. מדוע ראיונות כלליים אינם מספיקים? אליעד כהן מדגיש שהשיטה הכללית של לשאול שאלות כלליות ובלתי ממוקדות, אינה יעילה ואינה מספקת מידע אמיתי על התאמתו של המועמד לתפקיד. חשוב להקפיד על שאלות ממוקדות, להציג בפני המועמד אתגרים אמתיים, ולראות כיצד הוא חושב ומתמודד עימם. בצורה זו ניתן לקבל תמונה הרבה ... למשימות שעל המועמד יהיה לבצע בפועל. ראיון עבודה ראיון טלפוני איך לשאול את השאלות הנכונות בראיון ראיון למנהל איך לזהות עובד מתאים סימולציות בראיון עבודה איך לראיין עובד בצורה הנכונה? כאשר אנחנו שואלים את עצמנו איך לראיין עובד, התשובה היא לא בהכרח לשאול שאלות כלליות כמו ספר לי על עצמך או מה אתה אוהב לעשות. חשוב להבין שהמטרה העיקרית היא לבדוק אם העובד ... לבצע? איזה קושי הוא צפוי להתמודד איתו בעבודתו? כך, תוכל לדעת אילו שאלות לשאול אותו. לדוגמה, אם אתה מגייס מנהל משרד, תצטרך לדעת אם הוא יכול להתמודד עם ריבוי משימות. במקום לשאול שאלות על הניסיון הכללי, תוכל להציע סימולציה של מצבים מהחיים האמיתיים שיכולים לקרות בעבודתו. ...
יעוץ למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות
יעוץ למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות
... למנהלים, יעוץ זוגי, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לשאול עובד שאלה? איך לדבר עם אנשים? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לדבר עם עובדים? איך לנהל עובדים? חינוך ילדים, זוגיות איך לשאול שאלות בלי לגרום ללחץ ולשקרים? לפעמים אנו נמצאים במצב שבו אנו רוצים לקבל מידע מאדם אחר כמו עובד, בן זוג או ילד, אבל חוששים ששאלת השאלה תגרום לו להרגיש מותקף, מתוח או בלחץ. כשזה קורה, נוצרות שתי אפשרויות ברורות: או לשאול בכל זאת ולהסתכן ביצירת לחץ ועימות, או לא לשאול בכלל וכך לוותר על קבלת המידע החשוב לנו. אך יש אפשרות שלישית, שהיא לשאול את השאלה באופן שמונע מראש תחושת איום ולחץ אצל הנשאל. כיצד ניגשים לשאלה בלי לשדר שיפוטיות? הסוד לכך הוא להבין תחילה מה גורם לנו לחשוש מלשאול : בדרך כלל החשש הוא שאנו בעצמנו לא מוכנים רגשית לקבל תשובה מסוימת, ולכן אנו משדרים מתח ושיפוטיות. למשל, אם בעל שואל את אשתו האם בגדת בי? אך בתוכו הוא פוחד מתשובה חיובית, האישה תחוש זאת ותחשוש להיות כנה. הדרך לפתור זאת היא להיכנס למצב נפשי שבו האדם באמת מוכן לקבל כל תשובה - גם את הגרועה ביותר מבחינתו. לדוגמה, אם ההורה שואל את הילד האם הכנת שיעורים? ומתוך השאלה ברור שההורה כבר כועס או מתוח במקרה של תשובה שלילית, הילד יחוש שהוא עומד בפני ענישה או כעס ולכן סביר שישקר. לעומת זאת, אם ההורה ישדר בבירור שאין שיפוטיות או כעס אלא רצון כנה ... המסר הזה יעבור והצד השני ירגיש מותקף בכל מקרה. לכן יש חשיבות עצומה לתחושה הפנימית של האדם ששואל את השאלה. אם אדם באמת מצליח לשחרר את השיפוטיות הפנימית, הצד השני ירגיש זאת והאווירה תהיה פתוחה יותר לשיתוף פעולה. כיצד עושים זאת בפועל? הטריק המעשי לשאול שאלות בצורה נכונה הוא להחליט מראש ובמודע שהמטרה האמיתית של השאלה היא גילוי האמת בלבד ולא שיפוט או חיפוש אשמים. צריך לשדר לצד השני, גם במילים וגם בטון, את ההכרה בכך שכל תשובה תתקבל בלי ביקורת שלילית אוטומטית. לדוגמה, מנהל ששואל עובד למה הוא איחר לעבודה - אם הוא מראש החליט שהאיחור אינו מוצדק, השאלה תיאמר בטון שיפוטי והעובד כנראה ירגיש מותקף וישקר או ימצא תירוצים. לעומת זאת, אם המנהל חושב בתוכו שייתכן שיש סיבה מוצדקת, שהעובד אולי אפילו צודק, העובד ירגיש זאת בשאלה ויוכל להיות כנה יותר. מה לעשות כשהאדם השני כבר נלחץ מהשאלה עצמה? במקרים שבהם הצד השני כבר רגיל ללחץ, לשיפוט ולמתיחות, הוא עלול להילחץ גם אם נשאל מתוך כוונה טובה. במצב כזה מומלץ להדגיש באופן מילולי שמטרת השאלה אינה שיפוטית אלא רק כדי להבין. למשל: אני באמת רק רוצה להבין, אני לא כועס ולא אשפוט אותך לא משנה מה תגיד. כך הצד השני יכול להירגע ולהרגיש בטוח יותר. כיצד נראית שאלה שגורמת לשקרים ועימותים? לעיתים אנו שואלים שאלות באופן שברור לצד השני שהשאלה נשאלת מתוך שיפוט, לדוגמה: האם עשית את מה שאמרתי לך? כאשר הטון והניסוח אומרים בבירור שאם הצד השני יענה בשלילה, הוא יעמוד מול כעס או ביקורת קשה. אז הצד השני יעדיף להסתיר את האמת או להמציא תירוצים, והשיחה תיגרר לעימותים מיותרים. איך לשאול שאלות שקשה לנו להתמודד עם תשובותיהן? אם אנו יודעים שקשה לנו לשמוע תשובה מסוימת, כדאי להתאמן פנימית על קבלה של כל תשובה אפשרית מראש, גם אם היא פוגעת או מכאיבה. התרגול ... עצמי לשיפוט האחרים? ככל שאדם רגיל יותר לשפוט ולבקר את עצמו בצורה שלילית וקשה, כך יהיה לו קשה לשאול שאלות בצורה לא שיפוטית לאחרים. לכן, עבודה על קבלה עצמית וחוסר שיפוטיות פנימית מובילה ליכולת טובה יותר לתקשר עם אנשים אחרים. מי שמפתח סליחה והבנה כלפי עצמו יוכל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לשאול
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לשאול, איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשאול, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן רוחני בתחום לשאול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3730 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 08:25:24 - wesi4