ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לנהל פגישה ✔האם אתה כסיל טיפש או חכם? וכיצד תייעל דיונים שבהם אתה משתתף? ✔חכם / טיפש, ניהול דיונים וישיבות עבודה. כיצד חכם מנהל ישיבת עבודה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 האם אתה כסיל טיפש או חכם? וכיצד תייעל דיונים שבהם אתה משתתף?
חכם / טיפש, ניהול דיונים וישיבות עבודה. כיצד חכם מנהל ישיבת עבודה? מה הכי חשוב לטיפש בישיבת עבודה? כיצד תדע האם אתה טיפש או חכם? מה כ"כ רע בהתנהגות של הטיפש? כיצד תהפוך את הדיונים שבהם אתה משתתף לפרודוקטיביים יותר? כיצד תזהה אדם חכם / טיפש מהצורה שבה הוא מתנהל בתוך דיון?

כבר התבאר כי הטעויות והשגיאות של האדם נובעות מכך שהוא לא מקשר בין התכלית של מעשיו למעשיו. דהיינו שהוא עושה מהאמצעי מטרה. נביא דוגמה מנושא של ניהול דיונים. נאמר בתנ"ך (משלי יח 2) "לא יחפוץ כסיל בתבונה כי אם בהתגלות לבו". הפירוש הוא כי הכסיל שאינו חכם אינו חפץ בתבונה דהיינו אינו רוצה להבין ולהשכיל אלא הוא חפץ בהתגלות ליבו, היינו בלבטא את עצמו. הטיפש יותר מאשר חשוב לו להבין מה נכון חשוב לו לומר מה הוא חושב ושישמעו את דעתו.

כאשר מנהלים דיון ומטרת הדיון היא להגיע למסקנה מסוימת, הטיפש הופך את האמצעי למטרה. זה שהוא צריך להביע את דעתו זה רק אמצעי כדי להגיע למטרה שהיא להבין מה הדבר הנכון ביותר לעשות. הטיפש אינו יעיל והוא הופך את האמצעי דהיינו את הזכות שלו להביע את דעתו למטרה של הדיון, הוא מתנהג כאילו הדיון נועד לשמוע מה הוא חושב. הטיפש אינו חפץ בתבונה הוא אינו חפץ ורוצה להבין מה המסקנה המעשית הוא חפץ ורוצה בהתגלות ליבו ולהתבטא.

להלן מספר שאלות שתוכל לשאול את עצמך כדי לדעת האם ועד כמה אתה טיפש או חכם. כאשר מתנהל דיון, האם לאורך כל הדיון אתה זוכר את מטרת הדיון? האם כל השאלות והתשובות שלך קשורות לתכלית הדיון? האם התועלת של הסקת המסקנה הנכונה מהדיון חשובה לך יותר מהתועלת האישית שלך? האם אתה מבין שהמטרה שלשמה אתה משתתף בדיון אינה כתחליף לטיפול פסיכולוגי שבו אתה מבטא את עצמך, אלא לצורך הסקת מסקנות מעשיות? אם במהלך הדיון מתברר שדעתך מוטעית האם אתה שמח על כך שלמדת משהו חדש, או עצוב על כך שדעתך מוטעית?

אם טענת טיעון מסוים והפריכו לך אותו, האם אתה אובייקטיבי לגבי הרצון שלך להצדיק את דבריך ואתה באמת מתייחס לדברים בצורה אובייקטיבית או שאתה אינסטינקטיבית מנסה להגן על דבריך? אם מישהו במהלך הדיון העלה טיעון שסותר את דבריך, האם תרגיש את הצורך לסיים ולומר מה שחשבת למרות שאתה מבין שזה מוטעה או לא רלוונטי לתכלית של הדיון? אם תוך כדי שאתה מעלה טיעון מסוים ומביע את דעתך, אם תוך כדי זה אתה פתאום רואה שיש בעיתיות בדברים שלך, האם אתה חושף את הבעייתיות בדבריך או שאתה מנסה לחפות עליה?

אם אתה קולט שטעית האם אתה שמח שהבנת שטעית או שאתה עצוב כי חשוב לך להיות צודק? אם מתברר לך שאתה טועה פעם אחרי פעם, האם זה משמח אותך שאתה משכיל כל פעם מחדש, או שאתה מנסה לגונן על עצמך כי לא נעים לך לטעות כל הזמן? עד כמה אתה משוחד כדי להצדיק את הטענות שלך ולא להצדיק את האמת גם אם מישהו אחר אמר אותה? אם התחלת לומר משהו שמבוסס על הנחת יסוד כל שהיא וכבר בהתחלה מישהו מעיר לך שהנחת היסוד שלך מוטעית, האם אתה מתעקש לסיים את דבריך, או שאתה מתמודד עם הטיעון על הנחת היסוד שלך?

מה מפריע לך יותר, לטעות או לא לדעת מה האמת? האם אתה תמיד מגיב עניינית למה ששאלו אותך, או שאתה עונה תשובות אישיות שאינן מן העניין? אם התחלת לומר משהו ולא סיימת. האם זה יפריע לך שלא סיימת לדבר למרות שאתה מבין שהבינו את דבריך גם בלי שתסיים אותם? עד כמה חשוב לך להתבטא? האם בכלל חשוב לך שישמעו את דעתך או שאתה רוצה רק לדעת מה התובנה הנכונה? האם אתה זוכר שמטרת הדיבור שלך היא אך ורק התכלית ולא למטרת זה שישמעו מה אתה חושב?

לטיפש כמובן חשוב להתבטא, הוא שוכח שהתכלית היא להגיע למסקנות ולא שהוא יתבטא. לכן הכסיל יגן על דבריו, יאמר גם דברים שהוא מבין שאינם מן העניין ואינם קשורים לתכלית הדיון או מייעלים את הדיון. הכסיל יכעס אם יקטעו את דבריו ולא משנה לו עד כמה דבריו משרתים את נושא הדיון ועד כמה הדברים שאמרו לו נכונים. הכסיל צריך להתבטא, הוא חפץ בהתגלות ליבו, הוא צריך שיכבדו אותו, הוא צריך לומר את דברו, כדי להרגיש שגם הוא שווה משהו. הטיפש מתעצב כאשר הוא טועה, החכם לעומתו שמח כאשר מעמידים אותו על טעותו.

החכם שמח שהוא לומד משהו חדש אך הכסיל עצוב וכועס כי פגעו לו באגו ובכבוד שלו. החכם יהיה מאושר כאשר הוא מחכים, הטיפש לעומתו יפגע מכך שהוא לא מספיק חכם. החכם אם ישללו את כל דבריו בדברי טעם הוא ישמח, אך הכסיל כמובן ינסה לגונן על דבריו, כי מה פתאום שישללו את כל דבריו מיסודם. זאת משום הנ"ל כי החכם חפץ בתבונה ולהבין את מה שהוא לא מבין כי זאת הרי התכלית של הלמידה שלו אבל הכסיל והטיפש חפץ בהתגלות ליבו כי הוא רוצה להתבטא.

אם תשאל ומה רע בכך שהטיפש רוצה להתבטא, יש לו צורך נפשי להתבטא ומה רע בכך, אז למה מי שחפץ בהתגלות ליבו הוא כסיל?

התשובה על כך היא בגלל שהוא לא חפץ בתבונה, דהיינו בגלל שהאלטרנטיבה היא תבונה.

ז"א כאשר אדם הולך לפסיכולוג / משוחח עם חברו על בעיותיו, המטרה של השיחה היא כדי להתבטא. המטרה היא להוציא מהפה את מה שיושב על הלב. במקרה כזה לא ניתן לומר על הטיפש שהוא אינו חפץ בתבונה, כי אין שם תבונה ותובנות יש שם רק להתבטא.

לעומת זאת כאשר מנהלים דיון בישיבת עבודה וכיו"ב, שם המטרה של הדיון היא התבונה ולא התגלות הלב של אלו שמביעים את דעתם. הטיפש גם אז אינו חפץ בתבונה כי אם בהתגלות ליבו.

לכן תהיה חכם ותמיד תזכור מה התכלית של מה שאתה עושה, אל תהפוך מטרה משנית או תת מטרה למטרה עיקרית. תזכור מה העיקר ומה הטפל. בהצלחה.
טעות מספיק חכם אושר עצב לדעת הסקת מסקנות להתמודד עם פסיכולוגיה העיקר ומה הטפל מסקנה תובנות האם אתה חכם טיפש טיפש או חכם טיפשות
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
... שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות , איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני איך לנהל פגישה - מתוכננת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב לכך שפגישה יכולה להתנהל בשני אופנים שונים, בדומה לטיול. האופן הראשון הוא כמו טיול ספונטני, שבו יוצאים ... דווקא לנהל שיחה פתוחה וספונטנית, או לשלב בין שתיהן. בשורה התחתונה, ככל שתהיו מודעים לאפשרויות האלה, תוכלו לנהל פגישות ושיחות בצורה טובה יותר, שתוביל לתוצאות יעילות, ברורות וממוקדות. איך להתכונן לפגישה? פגישה מתוכננת או פגישה זורמת? סדר יום לפגישה ניהול דיונים סיכום נושאים בפגישה איך לנהל שיחה ממוקדת? ניהול שיחות אפקטיבי ניהול פגישה - מאורגנת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב שהפגישה יכולה להתנהל בשתי צורות עיקריות - בדומה לטיול. טיול יכול להיות ספונטני, שבו יוצאים ללא תוכנית ... את הזמן שלכם ולוודא שלא תגיעו לרגע האחרון בלחץ. לסיכום יש שני סוגים של פגישות - מסודרת וזורמת. כאשר רוצים לנהל פגישה מסודרת, חשוב לתכנן מראש איך היא תתנהל. אפשר לשלב בין השיטות - לקיים פגישה מתוכננת שנראית זורמת. העיקר הוא להיות מודעים לשיטה המתאימה ביותר לכל מצב ולבחור את הדרך שתניב את התוצאות הטובות ביותר. למידע נוסף על ניהול פגישות, ניהול שיחה ותקשורת בין אישית, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט EIP.co.il ולמצוא מידע מעמיק בנושא. בהצלחה! הכנה לפגישה, טיפים לפגישה, טיפים לראיון, איך להתכונן ...
פגישות, קביעת פגישות, איך לקבוע פגישה? זימון לפגישה, איך לזמן לפגישה? מהן מטרות הפגישה? מה הנושאים של הפגישה? איך לנהל פגישה? ניהול פגישות, ניהול זמן, איך מנהלים פגישה? יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? ניהול זמן, התייעלות ארגונית
פגישות, קביעת פגישות, איך לקבוע פגישה? זימון לפגישה, איך לזמן לפגישה? מהן מטרות הפגישה? מה הנושאים של הפגישה? איך לנהל פגישה? ניהול פגישות, ניהול זמן, איך מנהלים פגישה? יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? ניהול זמן, התייעלות ארגונית
... הנושאים של הפגישה? איך לנהל פגישה? ניהול פגישות, ניהול זמן, איך מנהלים פגישה? יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? ניהול זמן, התייעלות ארגונית למה חשוב להגדיר מראש את מטרת הפגישה ואת ... פחות יעילה. איך נכון לנהל את הפגישה עצמה? מעבר לחשיבות הזימון והפירוט מראש, אליעד כהן מסביר גם את החשיבות בניהול נכון של הפגישה עצמה. ניהול נכון מתחיל כבר בתחילת הפגישה: המנהל צריך לפתוח את ... בנוסף, הוא מסביר שבניהול פגישה אפקטיבית המשתתפים מרגישים שזמנם מוערך ונעשה בו שימוש נכון, מה שתורם גם לאווירה ארגונית חיובית ויעילה יותר. לסיכום, מה צריך לזכור כשקובעים ומנהלים פגישות? ... באמצעות כך, ניתן לנהל פגישות בצורה יעילה, למנוע בזבוז זמן, ולהפוך את הפגישות למשאב משמעותי ויעיל בארגון. קביעת פגישות ניהול פגישות מטרת הפגישה הכנה לפגישה ניהול זמן מהם הצעדים החשובים לקביעת פגישה בצורה יעילה? כשקובעים פגישה, חשוב ביותר לציין מראש את מטרת הפגישה ואת הנושאים שיתפרסו ... בזבוז זמן. איך כדאי לנהל פגישה? מעבר לכך, חשוב לדעת כיצד לנהל את הפגישה עצמה. על המנחה להגדיר מראש את מטרת הפגישה, להסביר את הנושא שלה ולוודא שלכל המשתתפים יש הבנה ברורה על מה מדובר. תוך כדי הפגישה, על המנחה להיות מודע למהלך ... ומועיל. קביעת פגישות ניהול פגישות מטרת הפגישה הכנה לפגישה ניהול זמן ייעול פגישות, איך קובעים פגישה? לרשום מהם נושאי הפגישה, מטרת הפגישה, לזמן לפגישה, מה הן מטרות הפגישה? יעוץ ארגוני, ...
איך לנהל דיון? איך מנהלים דיון? מערכות יחסים, לברר הנחות יסוד, סיעור מוחות, ניהול קונפליקטים, לפתור קונפליקטים
איך לנהל דיון? איך מנהלים דיון? מערכות יחסים, לברר הנחות יסוד, סיעור מוחות, ניהול קונפליקטים, לפתור קונפליקטים
... לנהל דיון? איך מנהלים דיון? מערכות יחסים, לברר הנחות יסוד, סיעור מוחות, ניהול קונפליקטים, לפתור קונפליקטים איך לנהל דיון אפקטיבי בלי ליפול למלכודות? אליעד כהן מסביר כיצד לנהל דיון בצורה יעילה שתוביל לתוצאות ... בהם מראש שום מושג. הוא מסביר שלכן הרבה החלטות הן לא הגיוניות ולא באמת משרתות את המטרה שאנשים רוצים להשיג. איך לנהל דיון מוצלח בלי בזבוז זמן? לפי אליעד, הדרך הנכונה לנהל דיון היא פשוטה מאוד: קודם כל ... לתובנות אמיתיות ופתרונות ברורים. מי שלא עושה זאת מסתכן בהמשך דיונים חסרי משמעות גם בתוכו וגם מול אחרים. איך לנהל דיון בצורה יעילה? למה חשוב להגדיר ...
תגמול עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים
תגמול עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים
... פיקוח על ידי המנהל. המנהל צריך להזמין את העובדים אליו, לגרום להם לשבת יחדיו ולנהל את הדיון על הקונפליקט במשרדו. המטרה היא לא להיות שוטר, אלא לגרום לעובדים לפתור בעצמם את הקונפליקטים בנוכחות מנהל - כך שבפעם הבאה הם כבר יוכלו לפתור את הבעיות בעצמם ללא ...
רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן, להתגונן מול ביקורת, לא לפחד מביקורת
רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן, להתגונן מול ביקורת, לא לפחד מביקורת
... ואילו הפרכה של ההנחות יוצרת בלבול ואובדן ביטחון אצל הצד השני. אליעד כהן מדגיש כי חשוב להבין שכל בחירה - אם לענות ישירות או לערער את ההנחות - תלויה במטרה הרצויה של השיחה. אם רוצים לכבד ולנהל דיון ענייני - עונים ישירות. אך אם רוצים לזעזע את הצד השני, להוציא אותו מאיזון, או להתמודד עם ביקורת לא מוצדקת, עדיף לבדוק מהן ההנחות שלו ולשלול אותן מיד. כך יוצרים שליטה בשיחה ...
איך להתווכח נכון? איך לנצח בוויכוח? אמיר חצרוני, אמנון יצחק, איך להתווכח עם אנשים? איך לשכנע אנשים? להתווכח עם משוגע, שיטות שכנוע, מערכות יחסים, איך ליצור הסכמה? רטוריקה, דיבייטינג
... כזה, אליעד ממליץ להימנע מוויכוחים שלא מובילים לשום מקום ולא להמשיך לנהל דיונים אינסופיים. ישנם אנשים שפשוט לא ניתן לשכנע, והדיאלוג איתם לא יהיה פרודוקטיבי. עדיף להימנע מלהתעמת במצבים כאלה כדי לא לבזבז אנרגיה מיותרת. איך לחפש נקודות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם אתה כסיל טיפש או חכם? וכיצד תייעל דיונים שבהם אתה משתתף?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לנהל פגישה, איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לנהל פגישה, דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, טיפול אישי, קואצ'ר לילדים בנושא לנהל פגישה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 17:50:52 - wesi4