ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליצור חיבור ✔המספר שלוש עשרה - למה התנגדה היהדות למספר 12? ✔שאלה מוזרה תישאל! היהדות? מה הסמל שלה? המספר שתים עשרה או המספר שלוש עשרה.....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨המספר שלוש עשרה - למה התנגדה היהדות למספר 12?
שאלה מוזרה תישאל!

היהדות? מה הסמל שלה? המספר שתים עשרה או המספר שלוש עשרה?

התבלבלתם? נעשה קצת סדר!

כולנו רואים כי המספר 12 בולט לאורך מסורת ישראל בתורה נביאים וכתובים, וכן רבות הדוגמאות.

יסוד האומה היהודית הלוא הם שנים עשר שבטי י - ה. בשנה היהודית 12 חודשים עבריים בהם אנו חוגגים את כל חגנו. שנים עשר המזלות 12 מרגלים שנשלחו ע"י משה לתור את ארץ כנען... והדוגמאות הן רבות:

עד ש"השתכנענו" כי מסורת ישראל דבקה ברעיונותיה עם המספר 12.

והנה גם במקורותינו כתוב:

12 חדשים שעשו בני ישראל לפני הר סיני מתמתקים בדברי תורה (שהש"ר ב, י"א ועיין רש"י בהעלותך י, י"א).

12 שבטים הם כנגד י"ב שעות ביום, וי"ב מזלות ברקיע. (ב"ר ק, י)

12 שבילין (נקפאו בקריעת ים סוף) שהם כנגד י"ב שבטים ובין שביל ושביל חלונות והיו רואים אלו את אלו (פרקי דרבי אליעזר מ"ב בהמ"ד א).

12 תלמידים היו לו לרבי אושעיא בריבי..." (עירובין נג).

ובקבלה מצאנו גם 12 צורות שונות לצירוף שם הוי'ה ב"ה, אשר כל צירוף מתאים לאחד מחודשי השנה.

כאשר תיקנו אנשי כנסת הגדולה את תפילת העמידה, תפילת שמונה עשרה, קבעו 3 ברכות ראשונות ו - 3 אחרונות ובלב... 12 ברכות, (מכאן גם השם תפילת שמונה עשרה). אם כן מובן כי המספר 12 חשיבותו גדולה!

במאמר דלהלן נקבע כי:

היהדות "דחתה" את המספר 12

ובמקומו העדיפה את המספר 13!!

עוד יותר, במקום שהעניין מחולק ל - 12 חלקים העדיפה מסורת ישראל ל"תקן" אותו ("לתקן" מלשון "המלח מתקן את הבשר") ולהפוך אותו ל - 13.

כביכול לא "סבלה" היהדות את המספר 12 כשהוא עומד בפני עצמו.

הבה ונצא לדרך!

במאמר הזה נראה דוגמאות רבות אשר מראות את השיטה העקבית, וגם נסביר את המציאות החשובה הזאת, שהיא יסוד היהדות כולה. וכן ננסה להבין מדוע עשתה זאת היהדות?!

שבטי ישראל

אין ספק שבטי ישראל לא היו שנים עשר בפני עצמם, או שהצטרף אליהם יעקב אביהם, שהוא החוט המקשר ביניהם, או לפני מותו הוא פיצל את שבט יוסף לאפרים ומנשה וכך הפכו ל - 13! ראה גם פירוש רש"י ויהיו בני יעקב שנים עשר... כביכול בפוטנציאל היו אמורים להיות 13, או אם נצרף את דינה שהייתה אמורה להיוולד כמו בן זכר (עיין ברכות ס ע"א) ואז היו יחד 13! (כביכול ב"הסתר" הם 13)

חדשי השנה

"הזמנים היהודיים" - דהיינו כניסת שבת, צאת שבת, זמני התפילות, שעות הצום ועוד... הכל הולך לפי הלוח הכללי (לפי מהלך השמש, ינואר פברואר)... - בפירוש לא לפי הלוח העברי! הלוח הכללי כ"כ מדויק כך שאנו יכולים לדעת באיזו שעה בדיוק תיכנס השבת בערב שבת פלונית, במקום פלוני בעוד מאות בשנים... כי הלוח הכללי נקבע על פי מסלול השמש. גם אכילת האפיקומן בכל שנה ושנה משתנה בהתאם לתאריך הכללי ולא לפי הלוח העברי. גם תקופות השנה הולכים לפי מסלול השמש.

אם כן מדוע בחרו בלוח "שאינו מדויק" (כביכול, האמת היא שהוא מדויק להפליא!) של 12 חדשי השנה על פי מסלול הירח?

נאמר: "כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים..." (דברים ד ו) ומדובר הוא על קביעת ראשי חדשים ומועדי השנה. והרי "ראינו" שיש לוח מדויק עוד יותר?

הלוח הכללי מתהלך אך ורק על פי 12 חדשים בקביעות, הלוח היהודי מוסיף חודש נוסף את חודש העיבור (7 פעמים במסלול של 19 שנה, עפ"י הכלל גו"ח אדז"ט). הרי שהלוח העברי אינו סובל את שיטת הספירה של 12 חדשים בלבד אלא "תוקן" אותו ע"י הוספת החודש ה - 13.

תפילת שמונה עשרה

נכון, בתפילת העמידה הנקראת שמונה עשרה, (מצאתי שהיא גם נאמרת מידי שבוע רגיל - 18 פעם) קבעו אנשי כנסת הגדולה 12 ברכות אמצעיות.

שמנו לב לחכמה היהודית! "יום מן הימים" 12 הברכות הללו הפכו להיות 13 ברכות ע"י תוספת ברכת "למלשינים".

עוד יותר. היכן שבצו את הברכה הזאת בתוך 18 הברכות? ראו נא את הדיוק!

דחקו את הברכה ה - 12 שהוא ברכת "השיבה שופטינו.."למקום ה... 13! ושם הניחו את הברכה הנוספת... "למלשינים..."

תרי עשר

ישנה בתנ"ך סדרה של 12 ספרים הנקראים: "תרי עשר" שעשו מהם חטיבה אחת ונחשבים לספר אחד מכ"ד ספרי התנ"ך. מה ש"ידוע" - חכמים ערכו אותם כספר אחד "כי הם ספרים קטנים וחששו שייעלמו, לכן כרכו אותם בחטיבה אחת..."הריני שואל אם אמת הדבר, מדוע מגילת רות יש בה 4 פרקים בסה"כ 85 פסוקים, ומגילת איכה 5 פרקים, מדוע כל אחד מהם נחשב לספר שלם מכ"ד ספרי התנ"ך?! ואילו ספרים הכלולים בתרי - עשר כגון: הושע - 14 פרקים, עמוס - 9 פרקים ספר זכריה - 14 פרקים נחשבים לחלק מספר שלם הנקרא "תרי - עשר". האם הספרים הללו הכלולים בתוך תרי עשר אינם יכולים להחזיק בפני עצמם ולהיחשב לספר בפני עצמו כמו רות או איכה?

אלא חכמים כרכו 12 ספרים קטנים וגדולים גם יחד ושבצו אותם... היכן? לא טעיתם במקום ה - 13 והם נחשבים לספר מספר 13 של התנ"ך!

(רשימת 12 הספרים הראשונים ידועה: התורה - 5 חומשים 6) יהושע 7) שופטים 8) שמואל 9) מלכים, 10) ישעיה 11) ירמיה 12) יחזקאל.. והספר ה - 13 הלוא הוא "תרי - עשר" פירוש: "שנים עשר" בַּמָּקוֹם ה - 13!

רבי שמעון במערה

בגמרא (שבת דף לג ע"ב) מסופר על רבי שמעון בר - יוחאי ובנו אלעזר שנמלטו מצפרני הרומאים, והתחבאו במערה במשך 12 שנה. לאחר 12 שנה יצאו מהמערה. ראו אנשים הנוטעים וקוצרים. אמר: מניחים חיי עולם ועוסקין בחיי שעה?! כל מקום שנותנין עיניהן - מיד נשרף. יצתה בת קול ואמרה להם: "להחריב עולמי יצאתם? חיזרו למערתכם". חזרו למערה "לתקן" לשנה נוספת, לשנה ה - 13. בסוף השנה ה - 13 (לאחר 12 חודש) יצתה בת קול ואמרה: "צאו ממערתכם!"יצאו. כל מקום שהיה רבי אלעזר מכה - היה רבי שמעון מרפא... בערב שבת קרוב לכניסת שבת, ראו זקן שהיה אוחז בידיו שני בדי הדס, שאלו אותו: "אלה למה לך?"ענה להם: "לכבוד שבת". שאלו אותו: "ודי לך באחד?"ענה: "אחד כנגד זכור ואחד כנגד שמור". אמר רבי שמעון לבנו: "ראה כמה חביבין מצוות על ישראל" והתיישבה דעתם.

סיפור מעניין. כל פרט ופרט בו חשוב. להבנת ה"מתח" בין המספרים 12 ו - 13.

רבי שמעון ובנו רצו להינתק מעולם החומר ותיקנו את עולם החומר במשך 12 שנה. הזדככו והזדככו, עד שכל דבר שאינו קשור לעולם הרוח המזוכך מיותר הוא בעיניהם. ראו אנשים עובדים את האדמה ואינם מבינים שיכול להיות דבר כזה, איך יכולה להיות מציאות כזאת של עולם החומר? ושרפו והחריבו את עולם החומר, כפי שעשו כך לגופם, (וכפי שהתנגדו ליצירת העולם החומרי של הרומאים)... אולם בת קול יצאה והכריזה: "לא כך השיטה"! יש לשלב את עולם הרוח בתוך עולם החומר, לראות את הרוח שבחומר, אי - אפשר להינתק בעולם הזה מעולם החומר, יש ליצור חיבור ביניהם!

השנה ה - 13 היא העלאת החומר אל דרגת הרוח, היא לא מחיקת החומר, אלא החיבור שביניהם!

אימתי נרגעו ולמדו ו"תיקנו" את דעתם? כאשר ראו יהודי רץ בין השמשות בערב שבת, זמן של חיבור בין הזמנים והמושגים חומר ורוח. סיום היום הששי והתחברות אל יום השביעי יום הרוח. ראו בידיו 2 הדסים ריחניים (שהריח הוא מזון הנשמה). לא הבינו למה צריך שניים? האם לא די בעולם הזה רק ב"אחד" - בעולם הרוח? השיב להם הזקן: השניים חשובים כדי לשלב "שמור וזכור" לענג את השבת, ולשלב את עולם הרוח עם עולם החומר...

נראה לנו כי המספר 13 בא לתקן את עולם החומר הרמוז במספר 12.

בדיוק כמו שהמספר 7 בא לתקן את המספר 6.

יסודות האמונה של עם ישראל כפי שראה אותה יעקב אבינו בחזונו: "סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה" הוא שילוב של עולם החומר עם עולם הרוח. והביטוי לזה נראה כך בהפיכת המספר 12 הרומז לעולם המציאות עם העולם הרוחני הגבוה.

(הערה: המספר הפנימי של המספר 13 הוא המספר 7, ואילו פיצול המספר 12 הוא נקודה ריקה מצד זה - 6 ומצד זה - 6).

אין מזל לישראל

הביטוי הזה ידוע. ישנם 12 מזלות, בהם מנהיג הקב"ה את עולם החומר. כל מי שקשור לעולם החומר בלבד, קשור הוא אל המזלות. על עם ישראל נאמר "מאותות השמים אל תחתו", כי העם היהודי, מקור יניקתו הוא מעבר למזלות והוא נחשב במקום ה - 13 שהוא מעבר למספר 12. לכן נבין יותר את הרעיון: "עַם זו יצרתי לי, תהלתי יספרו". יש הדורשים: "עַם זו" - "זו" בגימ' 13 העם המחזיק ברעיונו את המספר 13 - תהילת ה' יספרו.

רואים אנו זאת אצל אברהם אבינו "ויוצא אותו החוצה ויאמר הבט נא השמימה..."אין הבטה אלא מלמעלה למטה, (הבט משמים וראה)... ומכאן מבינים אנו כי הקב"ה לקח את אברהם אל מעבר לכוכבים ואמר לו: נכון, על פי המזל אברם אינו מוליד, אבל אתה "אברהם" נמצא במציאות מעבר לכוכבים. מעבר לכוכבים ולמזלות שם מקומך במקום ה - 13 ולכן "אברהם" מתגבר על חוקי החומר והגוף הפיסי וכן יוליד!

שמות האבות והאמהות

נשים לב לשמות האבות - בתחילה נכתב: "אברם יצחק יעקב" סה"כ 12 אותיות. אותן 12 אותיות "תוקנו" ע"י המספר 13 כאשר נוספה אות אחת לאברם ונקרא שמו: 'אברהם', ו - 12 האותיות הפכו ל - 13 אותיות.

החישוב הוא כ"כ מדויק: שהרי אצל האמהות למרות שהיה שינוי בשמה של 'שרי' מספר אותיותיה לא שונה, מדוע? (ע"פ הרעיון הנז') הבה ונשים לב למספר אותיות האמהות: "שרה רבקה רחל לאה" סה"כ 13 אותיות!

הערה קצרה: "שמות האבות והאמהות יחד 26 אותיות כשם הוי'ה ב"ה.

12+1 ספרי תורה של משה וענני הכבוד

נאמר במדרש תנחומא ומובא גם בהקדמת הרמב"ם לפי המשנה ובפדר"כ ברכה קצז. "13 ספרי תורה כתב משה. 12 ל - 12 שבטים ואחד (1) שהניח בארון, שאם יבקשו לזייף מתוכה לא היו יכולים". פירוש: ה - 13 הוא המחבר בין כולם, הוא המוביל, הוא המשלים, בלעדיו, אין "ערך" ל - 12 שלפניו. וכן מצאנו במכילתא (בשלח י"ג כא) 13 עננים היו (מקיפים לישראל במדבר) 2 לכל רוח (סה"כ - 8), 2 מלמעלה 2 מלמטה ו - 1 שהיה הולך לפניהם. ה - 13 לא היה מחובר אל ה"גוף" שלהם כפי יתר העננים אלא היה מוביל לפניהם.

כאן שוב חשיבות המספר 13 ש"כולם" תלויים בו.

סדר מחנות בני - ישראל במדבר: 12+1

איש על מחנהו ואיש על דגלו יחנו. המכיר את צורת סדר המחנה, (פרשת במדבר) בודאי זוכר כי לכל רוח חנו 3 שבטים, סה"כ 12 השבטים. אך אל נשכח את מחנה שבט לוי וארון ברית ה' בתוכם כפי שנאמר: "ונסע אוהל מועד מחנה הלווים בתוך המחנות..." (במדבר ב יז) הוא המחנה ה - 13 שהוא עיקר המחנות.

בת - בר מצוה

אנו רואים את ההשלמה הנפלאה בין שני המספרים הללו 12-13 בגיל המצוות. הנערה שהיא מקדימה בהתפתחותה קבעו חז"ל את גיל בת - המצוה בגיל 12 ויום אחד, ואילו הבן - בגיל 13 ויום אחד. הבת המסמלת את המציאות, (האשה מציאותית יותר - בינה יתירה ועוד)... והם משלימים זה את זה.

כ"כ גיל בת - המצוה הוא המעבר משנת ה - 12 לשנת ה - 13 כפי שמודגש בביטוי: 12 ויום אחד (משנת ה - 13).

מזכיר חידה:

שאלו, אימתי גיל המצוות?

ענה: "זה בזו וזו בזה".

פירוש "זה - הזכר, בגיל "זו", בגימ' 13.

ו - זו? הבת? ב - "זה" בגימ' 12.

ואיך תוקנה האות ה - 12 בסידרת הא' - ב'?

ידוע שהאות ה - 10 היא 'י' והאות ה - 11 היא כ, והאות ה - 12 היא: 'ל'. האות 'ל', ה - 12, "תוקנה" על ידי שנדחפה למקום ה - 13 כאשר נוספה האות "ך" לפניה במקום ה - 12.

יחס העולם למספר 13

ידוע בעולם החומר, בעולם של הגויים, כי היחס שלהם למספר 13 הוא יחס של פחד, וממליצים לכולם להתרחק מהמספר הזה. עתה מבינים אנו יותר מדוע הכריזו הגויים "מלחמה" על המספר הזה! 13 הוא מספר שמבטא ביהדות ערכים חשובים מעבר למציאות של החומר. זה סוד השילוב של העם היהודי בעולם. כפי שרדפו אחרי היהודים רדפו גם אחרי הערכים שלהם והזהירו את העולם "הישמרו ושמרו מרחק מהמספר היהודי, המספר 13 המבטא את הערכים שלהם"...

המילה 'אחד' ערכה 13

היהדות כולה סובבת סביב המילה: 'אחד'. ההצהרה של כל יהודי בשכבו ובקומו בכל יום ויום, עם לידתו וביומו האחרון: "ה' אחד"!

המספר 13 רומז גם למילה: 'אהבה' שהיא בגימ' 13. יש סברה של 'מאור ושמש' בפירושו בפרשת תצוה: "ועשו את האפוד" כי השם: "א - ה - ב - ה" הוא השם המפורש. עיין שם.

האות ה - 12 והאות ה - 13 בתורה.

מצאנו כי מ"בראשית", מתחילת התורה, האות ה - 12 בתורה, היא האות 'ה'. ואילו האות ה - 13 היא האות 'י' במילה "א / להים".

ידוע כי האות 'ה' מייצגת את עולם החומר, את העולם הזה, ואילו האות 'י' מסמלת את עולם התיקון הוא העולם הבא כפי שנאמר "כי בי - ה ה' צור עולמים" (ישעיהו כו ד) (יצר את העולמות) יצר את 2 העולמות ב - 2 אותיות. 'ה' - העולם הזה. שנאמר: "אלה תולדות השמים והארץ בהבראם" ודרשו חז"ל: ב - ה בראם" זה העולם הזה. מכאן נובע כי העולם הבא נוצר ע"י האות 'י'. הרמוז בתורה באות במקום ה - 13 הוא תיקון של העולם החומרי של העולם הזה.

המילה ה - 12 והמילה ה - 13 בתורה

המילה ה - 12 החל מ"בראשית" היא המילה "וחושך", המילה ה - 13 היא המילה "על" שערכה 100 כמו י' פעמים י' (ראה האות ה - 13 לעיל).

הפסוק ה - 12 והפסוק ה - 13 בתורה

הפסוק ה - 12 מתאר את החטא הראשון שהיה בעולם. חטא הארץ, אשר נתבקשה (בפסוק לפני כן) ל"תדשא הארץ... עץ פרי..."פירוש שהעץ עצמו יהיה הפרי ואילו בפסוק י"ב הארץ "מחליטה" לעשות דבר אחר "עץ עושה פרי..."שלא כרצון הבורא אותה.

הפסוק ה - 13 כותב: "ויהי ערב ויהי בוקר יום שלישי" השלישי מסמל את התיקון את מידת התפארת של יעקב אבינו שהוא תיקון של אברהם ויצחק יחד.

הפרשיה ה - 12 והפרשיה ה - 13

הפרשיה (פתוחה או סתומה) ה - 12 מתחילת התורה מתארת את הרצח הראשון בעולם, כאשר אדם אחד רצח "רבע" מהאנושות... ועוד טען: "השומר אחי אנכי"? (בראשית ד ט) בפרשיה ה - 13 נראה התיקון: "זה ספר תולדות אדם... זכר ונקבה ברא אותם ויברך אותם..." (בראשית ה א ב) יש הרואים בקטע זה של התורה קטע חשוב מאוד: ילקוט שמעוני אמר בשם רבי עזאי שהפסוק " זה ספר תולדות אדם הוא כלל גדול בתורה בדומה למה שאמר רבי עקיבא ש"ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה (ילקוט שמעוני בראשית פרק ה' סימן מ)

(הביטוי: "זה ספר תולדת אדם" כולל - 13 אותיות. "ואהבת לרעך כמוך" יש בו גם 13 אותיות)

רשימה ארוכה של דברים המנויים במספר 13

ויש להם קשר לענינים יסודיים של רוחניות אחדות וקדושה

1) 13 עיקרי היהדות של הרמב"ם.

2) 13 מידות של רחמים של הקב"ה. (ראה התייחסות נוספת להלן)

3) 13 פעמים נצטוינו על אהבת ה' בתורה, כמנין: "אהב"ה" (מע"ת ל"ה).

4) 13 שבחים בתפילת: "ישתבח".

5) 13 שופרות היו במקדש. (שקלים ו ה)

6) 13 פרוכות היו במקדש. (יומא נד ע"א)

7) 13 שולחנות - היו במקדש. (שקלים ו א, ד)

8) 13 שולחנות ו - 13 השתחוויות היו במקדש. (שקלים ו ה. יומא נה ע"ב).

9) 13 שערים - בחומת הר הבית. (שקלים ו ג)

10) 13 קדושות: תורה מביאה לידי זהירות - זריזות, נקיות, פרישה, טהרה..." (ע"ז כ ע"ב).

11) 13 דברים ברא הקב"ה, ובחר לו אחד מכל דבר, שבת משבעת הימים, שביעית מן השנים, יובל מן השמיטות, ממלכים - דוד עבדו. (ילקו"ש ב צ"ד מע"ת יח)

12) 13 דברים מיוחדים להקב"ה ואילו הם: הכסף והזהב, והכהנים לווים וישראלים, ברכות, מזבח, תרומה, שמן המשחה, אוהל מועד, מלכות בית דוד, קרבנות, ארץ ישראל, והזקנים (מד"ר טו יג ת' בהעלותך).

13) 13 דברים שהִפרשתם לי (במשכן) כנגד 13 שהפרשתי לכם במצרים ולעולם הבא אני פורע לכם כנגד 13 דברים הללו" (ת' תרומה ה).

14) 13 טעמים בתורה: פשטא, מונח, זרקא... (מע"ת ב' בתוספות).

15) 13 מקומות שנאמר בהן: "לי", קיימין לעולם (במד"ר טו יג, ילקו"ש א שסד).

16) 13 נהרי אפרסמון הראו לו לרבי אבהו בשעת סילוקו מן העולם (ב"ר סב, ג).

17) 13 נולדו מהולים: אדם הראשון, שת, חנוך, נח, שם, תרח, יעקב, יוסף, משה, שמואל, דוד, ישעיה, ירמיהו (מ"ת ט'ז).

18) 13 שמות לעשרת הדברות למניין שבטי ישראל עם שבט אפרים... (פס"ז יתרו כ, י"ד)

19) 13 תיקוני דיקנא דאריך אנפין, ו - 13 מכילין דרחמי מעתיקא קדישא. "מי א - ל כמוך..."כנגד 13 מידות... (זח"ג קל"א).

20) 13 תכטקי פיזא דהוה יתיב עליהון רבי שמעון בר - יוחאי בגן עדן (כתובות ע"ז ע"א).

21) 13 תכשיטין עשה הקב"ה לישראל כשיצאו ממצרים (ילקו"ש ב' שנה).

22) בילקוט פרשת תרומה על הפסוק: "וזאת התרומה" נאמר 13דברים הביאו (תרומה) למשכן, כנגד 13 דברים שהטיב הקב"ה עמהם במצרים, ולעתיד לבוא יגמול להם כנגד ה - 13 דברים.

23) 13 מידות של רחמים:

מעניין במיוחד, כי ישנן שיטות רבות למנות את 13 מידות של רחמים. השיטות שונות ומגוונות. אבל אין אחד מבין מביאי השיטות המעיז לומר, כי יש פחות או יותר מהמספר הנקוב 13. כביכול "קידשו" את המספר, את הכלי המשמעותי והקפידו כי אכן חייבים להתייחס למספר כי הוא משמעותי. אילמלא דמיסתפינא הייתי גולש ואומר אותה מציאות יש גם בתרי"ג. השיטות שונות כיצד למנות את תרי"ג המצוות (600 ועוד 13) אבל אין אחד שיעיז ויאמר כי יש יותר או פחות.

כנראה שהייתה מסורת עתיקה עוד לפני הגמרא (ראש השנה יז ע"ב) שהתייחסה למספר מידות הרחמים ומספר המצוות להעמיד את המספר ככלי שיכיל בתוכו את הרעיון. והקפידו לא לשנות את המספרים הללו. ובתוספות (ראש השנה יז ע"ב) כתבו כמה שיטות כיצד לספור את השלוש עשרה מידות ויש עוד שיטות בזה.

ראה מה שכתב רבינו בחיי: (שמות לד ו) "צריך אתה לדעת שכל המבין י"ג מידות ופירושן, ומתפלל בהן בכוונה, אין תפילתו חוזרת ריקם"

והשערי תשובה כתב: (בשו"ע או"ח סימן תקפ"א) "ואסור להזכיר י"ג מידות שלא בכוונה"

ובמציאות? האם גם כך הדבר?

עיגולים וכדורים

עיגול הוא צורה גיאומטרית מושלמת. כל נקודה במעגל נמצאת במרחק קבוע ממרכז העיגול. כ"כ כדור הוא גוף הנדסי משוכלל ומושלם. כל נקודה עליו נמצאת במרחק קבוע מנקודת המרכז.

כפי שראינו, המספר 7 משלים את המספר 6. ששה ימים גשמיים והשבת מנוחה מגשמיות ועיסוק בעניינים רוחניים. כן אנו רואים במציאות אם ניקח מטבע אחת עגולה, כמה מטבעות עגולות יקיפו אותה מסביב? בדיוק 6! הוי אומר ה"קליפה" של המספר 7 - (הוא המטבע הפנימי), הם 6 חלקים שווים בהיקף.

תופעה זו חוזרת גם במציאות התלת מימדית.

אם ניקח כדור אחד, כמה כדורים נצטרך לקחת כדי להקיף אותו מסביב ולכסותו? נכון, בדיוק 12 לא פחות ולא יותר! ראינו כי הקליפה של הכדור ה - 13 הם 12 כדורים המקיפים אותו.

מגן - דוד

אם נצייר מגן דוד, נראה כי הקווים שבו חוצים זה את זה בדיוק ב - 12 נקודות. הנקודות הללו לכאורה אינן סימטריות אלא אם נוסיף נקודה "רוחנית" אחת במרכז המשושה של המגן דוד. היא הנקודה ה - 13 ההופכת את כל 12 הנקודות האחרות ה"גשמיות" לצורה סימטרית מושלמת.

הרבוע

אם נשרטט רבוע (המרובע המשוכלל) יהיו לו 4 קודקודים. (הרומזים לאות 'ד'=4) אם נסמן את מרכזי צלעות הרבוע ונחבר את ארבעת הנקודות הנ"ל נקבל רבוע משוכלל פנימי, וכאשר נסמן את מרכזי צלעותיו של הרבוע הפנימי שנוצר נקבל ברבוע השני סה"כ 8 נקודות (הרומזות לאות 'ח'=8). כדי ליצור סימטריה בין כל הנקודות "נאלץ" להמציא נקודה מרכזית אחת פנימית (כמו האות: 'א'=1) היא הנקודה ה - 13 הרוחנית שאינה נמצאת על קו או קודקוד.

שוב ראינו כאן את הנקודה ה - 13 כנקודה משלימה והיא נמצאת במימד הרוחני.

שעות ימות השבוע והשבת

24 שעות ביממה. צא וחשוב כמה שעות בששת ימי המעשה? נגלה כי בדיוק 144 שעות (6X24=144) והשבת, היום השביעי? הוסף לו שעה אחת "וירטואלית" - "שעת ורטיגו", זו תוספת שבת, כביכול הוספנו ליום השבת שעה אחת "מעין עולם הבא". (מצוה להוסיף מהחול אל הקודש) ובמקום 24 שעות, השבת "הופכת" ל - 25 שעות, הוסף ל - 144 שעות עוד 25 שעות ותראה כי השבוע השלם 6 ימים + השבת סה"כ 169 שעות!

צא וחשוב ותגלה דבר מדהים

מה השורש של 144 (שעות ב - 6 ימי המעשה) בדיוק 12 (12X12=144)

מה השורש של 169 (השעות כולל השבת) בדיוק 13 (13X13=169)

האם אין ה - 12 רומז לחומר לגשמיות, וה - 13 רומז לרוח, והעיקר - לחבר ביניהם?!

אחד מי יודע?

האם ידעתם כי השיר אחד מי יודע נבנה ביסודו ב - 12 בתים? עד "12 מי יודע?"משום מה בתקופה מאוחרת יותר "תיקנו" את השיר והפכו אותו ל - "13 מי יודע"?

"גִּבֵּחַ הוּא - טָהוֹר הוּא" (ויקרא יג מא)

אם תקח את המילה 'הוא' שערכה 12 ותהפוך אותו ל"גבח"= בגימ' 13 הרי ש"הוא" הפך להיות טהור. טהור מלשון אור, העלת אותו ברמה, מ - 12 ל - 13!

שולחן הפנים

בשני המערכות בלחם הפנים מודגש שם כי מספר הלחמים הם 12! אם כן היכן מסתתר שם המספר 13?

תרגום המיוחס לרבי יונתן בן עוזיאל מסביר: "12 חלות כנגד 13 שבטי ישראל."והדבר תמוה. והרבה לא מבינים מה נאמר שם. אולי מכאן ראיה כי הלחמים קשורים גם למספר 13. אתגר למצוא את הקשר על פי התרגום הנז'?

האפוד והחושן

האפוד והחושן הלוא 12 אבנים הם? ואיפה האבן ה - 13?

המעיין בכתובים ובבגדי הכהן הגדול יראה שיש 12 אבנים בחושן המשפט על לב אהרון, (שמות כ"ח פס' טו, - ל) כאשר בכל אחת מהאבנים הללו כתוב אחד משמות השבטים. ועוד 2 חצאי אבנים הנמצאות על כתפות האפוד, כאשר על כל אחת מהן כתובים רק 6 שמות משמות השבטים, (עיין שמות כ"ח פס' ו - י"ד) רק בהתחברן יחד נמצאו כל שמות השבטים בשלמותם. צא וחשב הרי 12 אבנים שלמות בחושן המשפט הוסף עליהן 2 חצאים, והנה תוקן ה"פירוד" של השבטים בתוספת ה"אבן ה - 13" (שרק בהתחברן - הן שלמות אחת)

כתוספת: מומלץ לעיין בספר 'צפונות התורה' חלק ג' של הרב יניב בעמודים 145 עד 155 (11 עמודים!) ולראות את הגילוי הגאוני המראה כי כל שורה וכל טור בשמות 12 האבנים קשורים בקשר אמיץ למספר 13!

כמעט כל חיבור כל חלק לכל הצורות האפשריות הן מבוססות על הגורם (הכופל של המספר) 13.

מדהים!!!!

"נס פורים" הנס שייזכר לנצח

אימתי נפל הפור? הוי אומר: "בשלושה עשר לחודש שנים עשר..." (אסתר ג יג) ב - 13 לחודש 12. מצד אחד הוא חודש 12, "אז" תתחולל חלילה הגזירה הנוראה... והנה היום הוא 13, זה התיקון של החודש ה - 12 ובאותו יום "להיות היהודים עתידים ליום הזה להינקם מאויביהם" ואז ליהודים היתה אורה ושמחה ויקר כי באותו יום התרחש הנס ונאמר: " ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם".

"שנים עשר אלף חלוצי צבא" או שלושה עשר?

במלחמת מדין נאמר: "וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה שנים עשר אלף חלוצי צבא". (במדבר לא ה) כ"א לכאורה מבין כי יצאו למלחמה זו 12,000, ולא היא!

רש"י מזכיר: "... לרבות שבט לוי" כי למלחמה זו יצאו עוד 1000 חיילים כתוספת של שבט לוי. סה"כ 13,000!

בשם האדמו"ר הרב אברהם מרדכי מגור נאמר: ותמוה הרי בפסוק הזה נאמר: "וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה, שנים עשר אלף חלוצי צבא", והיה צריך איפוא להיות 13000? אלא ההסבר הוא: על הפסוק הבא: "וימסרו" אומר רש"י - שלא רצו ללכת עד שנמסרו בעל כרחם, כי ידעו שמיתת משה תלויה במלחמה זו. אולם בני לוי שעליהם נאמר: "האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו ואת אחיו לא הכיר" התייצבו לפקודת ה', ולא היה צורך להכריחם, ויצא שבאמת היו 13000, אבל אלה שהיה צורך להכריחם בעל כורחם ("וימסרו") - היו רק 12000 (בשם האדמו"ר מגור)

היום ה - 13 לחודש ניסן

החל מא' בניסן הקריבו השבטים, כל יום את קרבנו לחנוכת המזבח. לאחר שכל השבטים הקריבו... ראה אהרון ששבטו, שבט לוי לא השתתף בחנוכת המזבח. עודדו הקב"ה ביום ה - 12 ואמר לו "שלך גדולה משלהם", לפי שכל השבטים הקריבו לחנוכת המזבח של המשכן, ושבט לוי לא הקריב, ומי היה נשיאו של שבט לוי, זה אהרן, שנאמר ואת שם אהרן תכתוב על מטה לוי, והיה אהרן מיצר על שלא זכו בני שבטו להקריב בחנוכת המזבח, אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה לך ואמור לאהרן, שלך גדולה משלהם, כי חנוכת המזבח זו אינה נוהגת אלא בזמן שבית המקדש קיים, ואני עושה לך חנוכה אחרת שקיימת לעולם ותקרא על שמך, שנאמר: "דבר אל אהרן ואמרת אליו בהעלותך את הנרות"

והמספר 12 למה יכול לרמוז?

לגשמיות, לחומר המתפרק, 12 קרעים, 12 נתחים, לפירוק לדעיכה, ולפעמים גם למציאות חיובית המכינה ומתכוננת לקראת ה - 13 !

להלן מספר דוגמאות בולטות

12 אבות הטומאה הן (יבקש דעת ב')

12 אלף זוגות תלמידים היו לו לרבי עקיבא וכולן מתו בפרק אחד, מפני שלא נהגו כבוד זה לזה

12 חודש נידונין פושעי ישראל... (ר"ה י"ז ע"א)

12 חדשים היה המבול... (להכין את החודש ה - 13.)..

12 שורות בגט ('גט' בגימ' 12)

12 מיל אסור לתלמיד להורות הלכה בפני רבו...

12 מיל על 12 מיל כנגד מחנה ישראל בת קול משמיע ואומר: וימת משה ספרא רבה דישראל! (סוטה יג ע"ב)

12 מיני כלים הם לענין טומאה (מע"ת כ"ב)

12 נתנו עיניהם במה שאינו ראוי להם: נחש הקדמוני, סוטה, קין, קורח, בלעם, דואג, אחיתופל, גחזי, אבשלום, אדוניה, עוזיהו והמן (סוטה ט ע"ב)

12 פטורים מן הראיה: "חרש שוטה וקטן, טומטום, אנדרוגינוס" (ריש חגיגה)

12 קרעים קרע אחיה השילוני בשלמה החדשה מאשר עליו, (מלכים א יא ל)

12 שנה בבית הסוהר חבשוהו לאברהם אבינו ולאחר 12 שנים הוציאו מבית הכלא ועקדוהו והקיפו עצים - והציתו אש בעצים ולא היה מגיע האש כלפי אברהם (בהמ"ד ה' 40) (להכין את השנה ה - 13)

12 שנה היה יוסף חבוש בבית האסורים (במ"ר ט"ו ט) (להכין את שנת ה - 13)

תיקון ה - 12

גם כאשר אנו רואים משהו שלכאורה מחולק ל - 12 חלקים, ננסה לגלות את המספר 13 המוצפן שם באיזו שהיא הצפנה על פי מה שנאמר: "כבוד מלכים חקור דבר". והאפשרויות הן שונות.

להלן דוגמאות אחדות:

1) בזמן קבלת התורה (ראה שמות כד ד) משה בונה 12 מצבות לשנים עשר שבטי ישראל. אך יש לשים לב: מצבה היא אבן אחת, והמצבות נפרדות זו מזו. לעומת זאת, לפני כן כי הוא בונה מזבח אחד (שמות כד ד) שהוא ה - 13 והוא בנוי ממספר אבנים מחוברות זו לזו.

אליהו לקח 12 אבנים נפרדות כמספר שבטי ישראל ובנה מהם מזבח אחד בשם ה' (מלכים א יח לא) ("השלם ערכו גדול יותר מכל חלקיו")

אליהו - במעמד ההתנצחות נגד נביאי הבעל (מלכים א יח לד) נאמר: "ויאמר מילאו 4 כדים מים ויצקו על העולה ועל העצים. ויאמר שנו, וישנו. ויאמר: שלשו, וישלשו". עד כאן על פי ציויו מילאו 12 כדים מים (3 פעמים 4 כדים)... וההשלמה הייתה בהמשך שפיכת המים בפעם ה - 13 שם נאמר בפס' הבא: (לה) "... וגם את התעלה מילא מים..."

12 אבנים לקח יעקב מאבני המזבח שנעקד עליו יצחק - ונעשו כולן אבן אחת (פדר"א לה, חולין צא ע"ב)

12 אבנים נטל יעקב מאבני המקום, עשאן כמין מרזב - נעשו תחתיו כמיטה... (ב"ר ס"ח י"ג)

12 מעלות היו שם ופסען משה (ביום פטירתו) בפסיעה אחת (סוטה יג ע"ב)

3 פעמים 13 מילים

התורה רומזת ברמז ברור את חשיבותו של המספר 13. ידועה החלוקה המשולשת הנקראת: "עש"ן". קרי: עולם, שנה, נפש. כמעט כל מציאות אפשר לחלק אותה בחלוקה הזאת. ("אני כאן ועכשיו")

ב - 3 ימים ראשונים נברא ה"עולם" הדומם

מיום רביעי נבראו המאורות - הרומזים ל"שנה"

ביום הששי נברא האדם הנקרא: "נפש"

והנה התורה מבליטה את שלושת החלקים האלה בפסוקים המיוחדים בבריאה, אשר יש בהם את העיקרון הנזכר. בכל אחד מהם נמצאת המילה 'אחד' וגם כל פסוק יש בו בדיוק 13 מילים (בגימ' אחד)

בבראשית פרק א'

פסוק ה': "וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה וַיְהִי - עֶרֶב וַיְהִי - בֹקֶר יוֹם אֶחָד".

(שנה - זמן)

פסוק ט': "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל - מָקוֹם אֶחָד וְתֵרָאֶה הַיַּבָּשָׁה וַיְהִי - כֵן"

(עולם - מקום)

פרק ב' פסוק כד: "עַל - כֵּן יַעֲזָב - אִישׁ אֶת - אָבִיו וְאֶת - אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד"

(נפש - ייצוג הרוח הפועלת)

מספר האותיות: בפסוק הראשון: 49, בשני: 52, בשלישי: 43. צא וחשב מספר כל האותיות: 144 אין זה כי אם המספר 12 בריבוע. המספרים 12 ו - 13 צמודים זה לזה וחבוקים זה בזה.

תם ולא נשלם
התייחסות כבוד ערכיות הצהרות סבל החרדים סוד הבורא תורה יהודי וירטואלי דת דתות החרדים היהדות התנגדות חרדים יהדות
מסכות קורונה, השקר של מסכות הקורונה, למה שמים מסכת קורונה? חובת חבישת מסכה, הפצת מחלות, חובת לבישת מסכה, חובת עטיית מסכה, חובה לחבוש מסכה, חובה ללבוש מסכה, חובה לעטות מסכה, חובה לשים מסכה, מסכת קורונה, פוליטיקה
מסכות קורונה, השקר של מסכות הקורונה, למה שמים מסכת קורונה? חובת חבישת מסכה, הפצת מחלות, חובת לבישת מסכה, חובת עטיית מסכה, חובה לחבוש מסכה, חובה ללבוש מסכה, חובה לעטות מסכה, חובה לשים מסכה, מסכת קורונה, פוליטיקה
...מסכת קורונה? חובת חבישת מסכה, הפצת מחלות, חובת לבישת מסכה, חובת עטיית מסכה, חובה לחבוש מסכה, חובה ללבוש מסכה, חובה לעטות מסכה, חובה לשים מסכה, מסכת קורונה, פוליטיקה למה אנשים עוטים מסכות אבל ממשיכים לעשן? אנשים רבים שמים מסכות קורונה מתוך אמונה שזה ימנע מהם להידבק בנגיף או להדביק אחרים. אך אליעד כהן מדגיש שיש כאן סתירה גדולה, מכיוון שאפשר לראות ברחוב אנשים רבים שמסירים או מזיזים את המסכה כדי לעשן סיגריות. זו דוגמה מצחיקה ואבסורדית, שממחישה את חוסר ההיגיון שבחוקי המסכות לכאורה, כיוון שברור שהסיגריה...
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, יש יותר יתרונות מחסרונות, יש יותר חסרונות מיתרונות, חוסר צדק בעולם, טוב ורע בכל דבר, יותר טוב מרע, יותר רע מטוב
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, יש יותר יתרונות מחסרונות, יש יותר חסרונות מיתרונות, חוסר צדק בעולם, טוב ורע בכל דבר, יותר טוב מרע, יותר רע מטוב
...יש יותר חסרונות מיתרונות, חוסר צדק בעולם, טוב ורע בכל דבר, יותר טוב מרע, יותר רע מטוב האם באמת יש יתרונות וחסרונות שווים בכל דבר? אליעד כהן מסביר שבכל דבר בעולם קיימים יתרונות וחסרונות. בכל סיטואציה, בכל מצב חיים, ובכל אדם, אפשר למצוא דברים טובים ודברים רעים. אך נקודת המפתח שאליעד מבהיר היא שהאדם אינו רגיל ואינו מתוכנת באופן טבעי לראות את המציאות בצורה הזאת, שבה היתרונות והחסרונות תמיד שווים. באופן טבעי, אנשים נוטים לראות מצבים שבהם קיימים יותר יתרונות מחסרונות, או להיפך, מצבים שבהם קיימים...
איך לא לשתול מחשבות? איזה טעות לא לעשות בשתילת מחשבה? איך לא לנסח מנטרה? איך להעביר מסר תת הכרתי? איך לשכנע את עצמך? איך להתנסח נכון? שתילת מחשבה חד ערכית, תרתי משמע בשתילת מחשבות
...איזה טעות לא לעשות בשתילת מחשבה? איך לא לנסח מנטרה? איך להעביר מסר תת הכרתי? איך לשכנע את עצמך? איך להתנסח נכון? שתילת מחשבה חד ערכית, תרתי משמע בשתילת מחשבות וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב בנושא של שתילת מחשבות. איזה טעות לא לעשות בתהליך של שתילת מחשבות ושכנוע עצמי (אוטוסוגסטיה / מנטרה עצמית)? ומה צריך לבדוק לפני ששותלים מחשבה למישהו / לעצמך / משננים מנטרה כלשהי / מטמיעים מסר בתת מודע? והעניין הוא, שצריך לשים לב לכך, שלפעמים שותלים למישהו מסר בתת מודע, אבל אצל השומע, חלק מהמילים שנשתלו אצלו בתת המודע...
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
...הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב מה אפשר ללמוד מסיפור הזבוב והעכביש של רבי נחמן? אליעד כהן מספר שיש סיפור מפורסם של רבי נחמן מברסלב שנקרא מעשה מזבוב ועכביש. בסיפור מסופר על מלך שחלם חלום מסתורי שהוא לא הצליח להבין, ואף אחד מהמפרשים או החכמים לא הצליח לתת לו פירוש. המלך, לאחר שנכשל בניסיונות לקבל פירוש לחלומו, התחפש לאדם פשוט והגיע לאיש מיוחד שטען שהוא יודע את פירוש החלום. אך...
יזמות, יעוץ ליזמים, הדרכת אנשי מכירות, איך לשכנע משקיע? איך לשכנע לקוח? החדרת מוצר לשוק, איך למכור מוצר? איך מוכרים מוצר? איך להכין פרזנטציה? איך להעביר מסר? איך משכנעים לקוחות?
יזמות, יעוץ ליזמים, הדרכת אנשי מכירות, איך לשכנע משקיע? איך לשכנע לקוח? החדרת מוצר לשוק, איך למכור מוצר? איך מוכרים מוצר? איך להכין פרזנטציה? איך להעביר מסר? איך משכנעים לקוחות?
...הדרכת אנשי מכירות, איך לשכנע משקיע? איך לשכנע לקוח? החדרת מוצר לשוק, איך למכור מוצר? איך מוכרים מוצר? איך להכין פרזנטציה? איך להעביר מסר? איך משכנעים לקוחות? איך משכנעים לקוחות לרכוש מוצר חדש? ההרצאה עוסקת בנושאים כמו יזמות, הדרכת אנשי מכירות, וייעוץ ליזמים, תוך מתן כלים לשכנוע משקיעים ולקוחות. נדונה השאלה איך להציג מוצר חדש ללקוח כך שהוא יראה בו פתרון לכל צרכיו, למרות שהוא לא יודע עדיין שהוא צריך אותו. במקרים כאלה, המטרה היא לגרום ללקוח להבין את הצורך במוצר עוד לפני שהוא מודע לכך. כאן, מדובר בשימוש...
תכונות אופי / אופי - מהי תכונת האופי החשובה ביותר?
...אופי / אופי - מהי תכונת האופי החשובה ביותר? אופי. תכונות אופי. מהי תכונת האופי החשובה ביותר? השורש של כל תכונות האופי הוא אחד. השורש של כל תכונות האופי של האדם, זאת המחשבה שלו. אין שום דרך להגיע לשלמות בתכונת אופי אחת, בלי להיות מושלם גם בכל שאר תכונות האופי כולן. כדי להיות מושלם בתכונת אופי אחת, על האדם להגיע לשלמות מחשבתית. מאחר ששורשה של תכונת האופי הוא המחשבה של האדם, ממילא כדי להגיע לשלמות של תכונת אופי אחת, על האדם להגיע למחשבה מושלמת. מאחר ששורשן של כל תכונות האופי הוא אחד, ממילא כולן קשורות...
מה הרצון של אלוהים? למה יש רע בעולם? מה אלוהים רוצה? למה יש חוסר היגיון בעולם? למה אלוהים ברא את העולם? למה יש כאוס בעולם? למה יש חוסר צדק בעולם? למה יש אנדרלמוסיה בעולם? למה קורים אסונות? שאלת הרוע, מטרת בריאת העולם
מה הרצון של אלוהים? למה יש רע בעולם? מה אלוהים רוצה? למה יש חוסר היגיון בעולם? למה אלוהים ברא את העולם? למה יש כאוס בעולם? למה יש חוסר צדק בעולם? למה יש אנדרלמוסיה בעולם? למה קורים אסונות? שאלת הרוע, מטרת בריאת העולם
...רוצה? למה יש חוסר היגיון בעולם? למה אלוהים ברא את העולם? למה יש כאוס בעולם? למה יש חוסר צדק בעולם? למה יש אנדרלמוסיה בעולם? למה קורים אסונות? שאלת הרוע, מטרת בריאת העולם למה אלוהים ברא עולם עם בלגן וחוסר היגיון? אליעד מסביר מדוע העולם שלנו מלא באי - סדר, כאוס, אנדרלמוסיה וחוסר צדק. לדבריו, הסיבה לכך שאלוהים ברא את העולם בצורה לא הגיונית היא משום שאלוהים עצמו היה במצב של בלבול כאשר ברא את העולם. אלוהים מתואר כישות כל יכולה, בלתי מוגבלת, שמסוגלת לעשות כל דבר, ולכן מבחינה לוגית, לא ייתכן שהוא באמת...
אושר בכל מחיר - מה המחיר של האושר שלך?
אושר בכל מחיר - מה המחיר של האושר שלך?
...מה המחיר של האושר שלך? מה המחיר שאתה מוכן לשלם כדי להיות מאושר? האושר הוא נושא מרכזי וחשוב ביותר בחיים, אך השאלה האמיתית שאליעד כהן מציג היא באיזה מחיר האדם מוכן להיות מאושר. קיימים בחיים דברים שמוכנים לעשות בכל מחיר, ויש דברים שמוכנים לעשות רק במחיר מסוים. חשוב להבין ולהגדיר במדויק מהו המחיר האמיתי שאנו מוכנים לשלם עבור האושר. האם אתה באמת רוצה להיות מאושר בכל מחיר? אליעד כהן מדגיש שהבעיה של בני האדם היא לא המציאות עצמה, אלא החיפוש המתמיד אחר האושר. כאשר אדם מחפש אושר, הוא למעשה נמצא במצב של חוסר...
התפתחות רוחנית, אין ארוחות חינם, סוד האושר, איך להיות מאושר באמת? האם יש אושר אמיתי? תמיד יש חיסרון, להיות מאושר בשלמות, להצליח בזוגיות, אהבה ושנאה, מהו אושר אמיתי? חשיבה חיובית - חלק 1
התפתחות רוחנית, אין ארוחות חינם, סוד האושר, איך להיות מאושר באמת? האם יש אושר אמיתי? תמיד יש חיסרון, להיות מאושר בשלמות, להצליח בזוגיות, אהבה ושנאה, מהו אושר אמיתי? חשיבה חיובית - חלק 1
...אין ארוחות חינם, סוד האושר, איך להיות מאושר באמת? האם יש אושר אמיתי? תמיד יש חיסרון, להיות מאושר בשלמות, להצליח בזוגיות, אהבה ושנאה, מהו אושר אמיתי? חשיבה חיובית - חלק 1 מהו אושר אמיתי ואיך אפשר להשיג אותו? בהרצאה הזו, אליעד כהן דיבר על מושג האושר, על איך אפשר להגיע לאושר אמיתי ואיך חשוב להבין את הקשר בין ציפיות לבין מציאות כדי להיות מאושרים. הוא הציע שדרך המחשבה וההתמודדות שלנו עם תהליכים רגשיים, כמו זוגיות או קשרים אחרים, יש לה השפעה רבה על האושר שלנו. במהלך ההרצאה, אליעד הסביר שכדי להיות מאושרים...
זיהוי עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה
זיהוי עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה
...מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה מהי מודעות עצמית ומהו האני? אליעד כהן מסביר לעומק מהי מודעות עצמית, מהו זיהוי עצמי ומה המשמעות של האני בתפיסה הפילוסופית והקוגניטיבית. לדבריו, מודעות עצמית היא תחושה שבה האדם מרגיש וחווה שהוא קיים ונפרד מדברים אחרים. הוא שואל מהי בדיוק המודעות, אך טוען כי אף על פי שאנחנו משתמשים במושג מודעות, קשה להגדיר אותה בצורה מדויקת ומוחלטת. לדבריו, הסיבה לקושי היא משום שהמודעות היא...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...יעילה עם בן הזוג למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים...
שיפוטיות, האשמה, חרטה וביקורת עצמית.
...פנימה אל תוכו, הוא מגלה את עצמו. הוא מגלה את הרגלי החשיבה שלו, אמונות ופחדים, אלו נקראים קליפות. ובכל השגה או הבנה חדשה, הוא מנסה לנער מעליו את אותן הקליפות שמטרידות אותו וגורמות לו להרגיש רע. להפסיק להתחרט. ואם כבר התחרטנו, אז אנחנו לא מתחרטים על זה. ניקח לדוגמה עניין השיפוטיות העצמית. אדם ישב וחשב עם עצמו והגיע למסקנה שהוא מחמיר עם עצמו יותר מידי וגורם לעצמו להרגיש חרטה ואשמה לשווא. ההיגיון אומר שאם הבנו שאין טעם שנמשיך לשפוט את עצמנו, להתחרט ולגרום לעצמנו לתחושה רעה, אין שום סיבה שנמשיך צורת...
אסטרולוגיה - ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל
...מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל בסד משחר ילדותי ניסיתי להבין, כל - כך הרבה דברים לא מתאימים ואינם משתבצים, זה כמו חלקים של פזל שלא שייכים לתמונה. כאילו יש שני עולמות, התחושה הפנימית שאומרת מה שנכון, ואיך שצריך להיות, לעומתה המציאות, שסותרת הכל, וכל - כך שונה. בילדותי לא ידעתי להסביר מהו הדבר, אבל תמיד, תמיד חייתי בתחושה שאני - אנחנו מחליקים ומיפים את הכל מלמעלה, ושמתחת לפני השטח משהוא כל - כך שגוי, משהוא לא נכון, משהוא ממש דורש שינוי. ביום שנולדתי סבתי הכינה את מפת הלידה שלי, במשפחתי חיים ונושמים...
מהו ביואורגונומי?
...טיפול אנרגטית שפותחה עי רפי רוזן בהסתמך על ממצאיו של הרופא הפסיכואנליטיקן תלמידו של פרויד דר ווילהלם רייך. רייך מצא במחקרים שעשה בשנות ה - 30 וה - 40 של המאה ה - 20 עדויות לקיומה של אנרגיה שהוא נתן לה את השם אורוגון. הוא מצא כי אנרגיה זו נמצאת בכל מקום: בחלל, באטמוספרה, באדמה, במים, בדומם בצומח וביצורים חיים. הוא תעד את קיומה והראה כי היא ניתנת למדידה באמצעות מכשירים שבנה לשם כך האורגונוסקופ והאלקטרוסקופ. אורוגון, אנרגית החיות הקוסמית הייתה מוכרת כבר אלפי שנים בתרבויות של עמים רבים לפני שנמדדה עי...
התמקדות - אנחנו מרגישים הרבה רגשות ותחושות... אבל מתי אי פעם התמקדתם בהם?
..... אבל מתי אי פעם התמקדתם בהם? נסו לחשוב על רגשות קשים בחייכם: כעס, פחד, שנאה, קנאה, בושה, חוסר אונים... לפעמים הם מציפים אותנו לחלוטין. והיחס שלנו אליהם מאוד שלילי: אנחנו רוצים לגרש אותם מחיינו, להכחיד אותם. ההתמקדות היא גישה, השקפת עולם, שבמרכזה קבלה והערכה לכל קשת הרגשות שלנו. ההתמקדות משתמשת בטכניקה מסוימת ובעלת עוצמה, שמבוססת על הקשבה לתחושות בגוף. כן, כן, אני יודעת. יש אנשים שהמילים הקשבה לתחושות בגוף נשמעות להם יותר מדי ניו - אייג, רוחניות, לא רציונליות. אני חושבת שעד לא מזמן היתי מגיבה אליהן...
למה בני האדם לא אוהבים שחצנים \ מתנשאים \ נרקיסיסטים וכו'?
...שחצנים \ מתנשאים \ נרקיסיסטים וכו? מהי אהבה בעצם? כשאנחנו אוהבים מישהו \ משהו, אנחנו רוצים להתחבר אליו. אהבה היא כוח שמניע אותנו להתאחד \ להתחבר לאחר. מה היא נרקיסיזם? אהבה עצמית שמניעה את האדם להפריד את עצמו מהאחר. לנרקיסיסט יש יכולת נמוכה לגלות אמפתיה לאחר ואהבה העצמית שלו מציבה חומות שחוסמת מאיתנו להתחבר אליו. נרקיסיזם היא הפרעה \ כוח שמניע אותנו לנפרדות. אז למה אנחנו לא אוהבים תכונת אופי של יהירות \ שחצנות \ התנשאות \ נרקיסיזם וכו? אהבה = רצון להתחבר לאחר נרקיסיזם = רצון לחסום מהאחר להתחבר אתם...
גלעד שליט והשבוי הפנימי שבתוכנו
...שליט והשבוי הפנימי שבתוכנו זהו. גלעד שליט חזר הביתה, ובכך מסתיימות להן חמש שנים שבמהלכן הוא ישב לא רק בחדר בו היה שבוי, אלא גם בתודעתם של כל תושבי ישראל. בתוך תודעה זו הוא תפס מקום ייחודי, מקום של דאגה ושל הזדהות. אכן, כל חייל שנופל בשבי מעורר את התקווה לשיחרורו, אבל דומה שבמקרה של שליט לא היתה זו רק תקווה, אלא הזדהות עמוקה. מתוך סטטוסי הפייסבוק, שלטי החוצות וקריאות ההזדהות עלתה תחושה שאיננו רק דואגים לגלעד, אלא גם כואבים את כאבו, יודעים את מצוקתו, וסובלים את סבלו. אך מהי הסיבה להזדהות עמוקה זו...
איך לזהות שקרנים ושקרים?
...ושקרים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: שקר ואמת - איך לזהות שקרנים ושקרים?. הדבר יעזור לגלות אם משקרים / אדם משקר לעצמו. לפי החדות של העניין השקר / שקרנים מדברים תמיד בתרתי משמע, אף אחד מהם לא אומר לך מהם בצורה חד משמעית דברים. לא יגיד לך בדיוק את הדברים כהוויתם. שאדם יוצא החוצה הוא רואה שמש בצהריים הוא גם יודע שהוא קיים, בשניהם אין לו בזה תרתי משמע, אעפכ אדם צריך בחיים להגיע לוודאות מוחלטת כמו שהוא קיים. אחכ ננסה להגיע לוודאות יותר גדולה. אם תתבונן בזה תהפוך להיות המציאות כולה. שקרים...
כיצד תדע האם אתה על דרך המלך לאושר שלך?
...אתה על דרך המלך לאושר שלך? והאם אתה בכלל בכיוון הנכון? דע כי כל הדרכים להצלחה קשורות אחת לשניה וכל הרעיונות של איך להיות מאושר ולהצליח נובעים אחד מהשני. כולם נובעים מרעיון בסיסי אחד ויחיד ולכולם בעומק יש מכנה משותף ושורש זהה. לכן, ככל שאתה פתאום מבין טוב יותר את הקשר שבין הדברים, זה סימן לכך שאתה באמת מבין אותם וכי אתה בכיוון הנכון. ככל שאתה מבין טוב יותר את הקשר שבין התכונות השונות של בני האדם ומבין כיצד שיפור בתכונה ובמידה אחת דורש בהכרח שיפור גם בכל שאר התכונות, הרי שזו אינדיקציה לכך שהבנת את...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליצור חיבור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ליצור חיבור, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ליצור חיבור, איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
השגת הרצון נוסחה לפתרון בעיות לזהות מורה מואר בין נשים לגברים שיחת מכירה העדר חשק מיני להתמודד עם פחד להיפגע לא לפחד בחיים איך להעריך את עצמך? חסר הערכה עצמית ההגדרה של אהבה ריבאונד והתאהבות אנשים שמחפשים זוגיות להיות לא מאושר קורבן סחיטה על רקע מיני אין תשוקה מינית החלטה להתחיל תהליך שינוי קבלת החלטות עובדות ופירושים איך מתמודדים עם קנאה? להתמודד רגשית עם סכסוכי שכנים להצליח ללא לימודים אקדמיים איך ליצור מוטיבציה? לגרום למישהו להרגיש טוב לחץ על לקוח ללמד ילד חוסר רצון להביא ילדים גישות רוחניות אמונות מגבילות בתת מודע תסמונת נפוליאון משוגע נחמד לאקסית לגרום לאקסית לדבר איתך איך לא לטעות בביצוע התרגיל? להתאמן בלי להיפצע מה האינטרס של אלוהים? להיות מצומצם כאלוהים מואר הדרך המהירה להארה רוחנית להיות אלוהים בכוחות עצמך להתבודד ולהיות אלוהים מנטור לכסף ורכישת דירה למגורים הדפסת כסף קורונה מטרת החיים של מטרת החיים התכלית של החיים הנאה מהעבודה עוגן שלילי בחירה וידיעה בחירה חופשית של נפגעי כתות מי ברא את אלוהים של היהודים? למה העולם קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, מאמן מכירות, מאמן עסקי בנושאי ליצור חיבור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 25_11_2025 השעה 14:34:35 - wesi4