ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - א. דוגמה לפעולת "כפייה" בלתי... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - א.

דוגמה לפעולת "כפייה" בלתי תקינה:

בראשית ברא אלהים (המונח השגור בפינו עד היום) את השמים ואת הארץ.

האדם נולד אל תוך היקום, ומאותו רגע הוא קולט את נתוניו ומעבד אותם. נתונים אלה מעובדים רק דרך המערכת האנושית של האדם, אין מערכת אחרת בנמצא, זו מציאות הדברים. מאידך, נתון "כפוי" לא ייקלט לעולם אצל האדם, במקודם או במאוחר הוא יפלוט אותו, זה טבע הדברים.

אם כן, המונח "אלהים" שכיוונה לו התורה הוא התודעה, זו שמרכז השליטה בידה. זה המנחה, המורה המדריך... זה המונח שהזכירה התורה יותר מאוחר, כאשר ביקש משה להתחמק מהמשימה שהוטלה עליו...

ודבר - הוא לך אל - העם, והיה הוא יהיה - לך לפה, ואתה תהיה - לו לאלהים. (שמות ד, טז)

אני רוצה לחזור להגדרה של התודעה, האלהים:

התודעה היא המקום בו קולט האדם את הנתונים שכבר עברו עיבוד טכני במוח ומסווג אותם, ממיין אותם.

אם כן, אני יכול לקלוט נתונים מסויימים בתודעתי שכבר עובדו טכנית במוחי - היינו שכבר הבנתי אותם, או אז אשקול את הדברים ואשרטט מסגרת חשיבה מסויימת שתנחה אותי בהמשך. הבה נקרא למסגרת החשיבה ששרטטתי "אלף". ניתן לאמר אם כן ש"אלף" כבר חבר מן המניין במטה האלהים שלי, שממנו יוצאים ההנחיות בפועל. הבה נעשה ספירת מלאי במטה הכללי שלי "האלהים", ולראות כמה מסגרות חשיבה שירטטתי עד עכשיו שפועלות ללא לאות בתוך המטה ומעצבות גם מנחות את כל מהלכי בפועל.

וזאת רשימת המלאי של מסגרות החשיבה שעובדות בפועל במטה שלי ומתוכן יוצא הקול של "אלהים" שלי: אלף, בית, גימל, ודלת.

השאלה היא, מי אמר שאלף בית גימל ודלת הן מסגרות נכונות שבחרתי אותן נכונה ובאופן תקני? ובכלל איך ניתן לקבוע תו - תקן למסגרות חשיבה? מי אמר שמסגרת החשיבה הסוציאליסטית נכונה יותר מאימפריאליסטית? מי אמר שהימין עדיף על השמאל ומי אמר שטובה המסגרת הליברלית על השמרנית?

על זאת עונה התורה: אין מסגרת טובה ומסגרת רעה, ישנה מסגרת טובה ומסגרת טובה ממנה, משוכללת ממנה, גדולה ממנה... אני אמור ללכת רק קדימה בכל הנוגע לטיב מסגרות החשיבה שלי: לשפרן, לשבחן, ללטש אותן, להוסיף להן צלעות... זאת, כי ישנה רק דרך אחת שעליה מתגבשות המסגרות - היא הדרך האנושית. רק נדמה לנו שישנן עוד דרכים, וכאן אנו נתקלים במיכשול בו עולים על דרכים חלופיות לכאורה ומייצרים עליהם מסגרות חשיבה מכל המינים, לדמיון אין גבול.

אם כן נשאלת השאלה, ולפני שמגיעים למסגרות התקינות, מה עושים עם המסגרות הקיימות? עם מה להשאר - עם הימין או עם השמאל? מה לזרוק לזבל את הליברלית או השמרנית?

- לפני שמגיעים לשאלת המסגרות, מצאו את הדרך "היחידה" עליה מתקינים את המסגרות, שם כבר תדעו מה לזרוק ומה להשאיר.

הדרך "היחידה" היא הדרך האנושית, ויתר הדרכים הם פרי הדמיון האנושי.

אל התודעה האנושית, איפוא, מגיעים רק בדרך האנושית הטיפוסית, במתכונת החשיבה האנושית הרגילה: האדם קולט נתונים בתודעתו שכבר עובדו טכנית במוחו, ומשרטט על פיהם את מסגרת החשיבה שתצטרף לאחותיה ותרחיב את אופקי התודעה. באופן הזה מגרה את השאיפה שלו הנשלטת ולא במקרה ע"י התודעה. הוא שאמרתי, ניתן רק לשאוף, להגדיל לשפר לשבח את המסגרות...

הדרך "היחידה" הזאת הלכה לנו לאיבוד, ואיתה התודעה האנושית, האלהים. (אגב, כותבים את המונח "אלהים" ברבים - ההפך מהמילה המקבילה שלו "תודעה" שנכתבת בלשון יחיד, זאת כי המילה "אלהים" מבטאת את הטכניקה של התודעה - היכן נמצא מרכז "ההנחיות", המקום ממנו יוצאות כל ההנחיות). אלפי השנים מפרידים ביננו לבין אלהים המקורי, אלהים שלנו איבד מזמן את המקוריות שלו, הוא פרי הדמיון האנושי... דמיון שלא עצר מלהתפתח מזה אלפי השנים, וככל שהתפתח כך נסק האלוהים המקורי שלנו ואיבד מערכו, אנו התרחקנו מהתודעה האנושית המקורית אלפי השנים.

התורה מכוונת להחזיר את האדם לאלהים המקורי שלו, זה שהתרחקנו שנות אור ממנו... היא מנסה להחזיר לנו את דרך החשיבה האנושי, התקני הטיפוסי. היא עושה את זאת יחד איתנו, חושבת איתנו, מדברת בקולינו ומתבטאת בשם "אלהים" שלנו. בכל מקום שמוזכר "אלהים" - הכוונה לתודעה האנושית (אבל המקורית) - מה היא רואה ברגע זה, מה אני האדם רואה, אילו נתונים מעובדים אני מקבל מהמוח שלי ואיזו מסגרת חשיבה מצטיירת בתודעתי כתוצאה ישירה מהנתונים המעובדים האלו?

בטקסט התנכי, אנו מרגישים את היד שמשתלבת עם ידינו ומראה לנו את טבע הדברים: זה האדום החזק וזה הצהוב המבריק וזה העץ הריחני וזה התפוח הטעים. אנו לומדים מחדש את טבע הדברים וממשיכים הלאה מהדבר הבסיסי ביותר, מהרגע בו עיננו רואות את העולם, וממשיכים משם על פי הסדר, אם תרצה - ע"פ סדר המחשבה האנושי, פשוט מתארים את הדברים שרואים ומצביעים עליהם, וכך ממשיכים על טהרת ההיגיון האנושי והסדר המופתי שלו, עד שברגע מסויים מגיעים אל מסגרת החשיבה שמחברת את המטייל עם תכונת האין - סוף ועם היקום שלו, ובד בבד נפתח בפני המטייל שער השאיפה והוא אוסף אותו אל תודעתו... סוף סוף הוא עובר את מיכשול האין - סוף ומריח את התבשיל החדש. אל הנקודה הקסומה הזאת מגיעים דרך המלך, וכאילו זה המשכו הטבעי של המסלול בו התחלנו לפני רגע.

אגב הטיול הזה אנו מגיעים אל מהות התורה, מדוע נכתבה ואת מי היא מייצגת. אגב זאת אנו מגיעים לשאלות מהותיות שלא חלמנו להגיע אליהן אי - פעם... מהי מהותינו, מהו מקורינו, מדוע נולדנו זכר ונקבה, מי קבע את מיננו ומדוע... מהי הגדרת החיים ואם מוגבלים הם ע"י המוות. בטיול הזה מתחברים כמובן מאליו עם מנגנון האין - סוף, או אז מתעוררת התודעה ואיתה מרכז השליטה בכל הנוגע לשאיפות ולתענוגות... אז האלהים מתעורר ומבקש להכנס לפעולה מיידית.

גולת הכותרת בטיול התנכי, זה הרגע הקסום ההוא, כאשר מגיעים אל הנקודה בה מתחבר הרצון עם התודעה, או אז נחשף לעינינו גל מסתורי שכמותו לא ראינו מעולם. לפירוש הדברים יש לחזור למטה התודעה ולשחזר קטע מתהליך קבלת ההחלטות שמה. את השיחזור הזה נעשה בהילוך איטי בשביל לרדת לעומק הדברים ולהגיע אל הרגע הקסום ההוא...

"תודעה", הגדרתי לעיל, היא המקום בו קולט האדם את הנתונים שכבר עברו עיבוד טכני במוחו ומסווג אותם, ממיין אותם.

תיארתי את התודעה כ - "מקום" בו נעשים הדברים... אולם אין הכוונה לחלל מסויים, אין הכוונה להגיע אל מקום מוגדר בגוף או במוח ולהצביע עליו כזה המקום...

"מקום" בעברית התנכית הוא "הרמה" או "השלב" אליו מגיע הדבר. במילים אחרות, התודעה, כהיא זו, נכנסת לפעולה כאשר שלב עיבוד הנתונים מגיע לסיומו. אינני צריך את התודעה בשביל לחשב משוואה מתמטית, זאת העבודה השחורה של המוח, אולם וכאשר מסתיימת עבודת המוח וכבר יש באמתחתי את התוצאה - את הנתונים המעובדים, ובעצם הרגע הזה נכנסת התודעה למשחק, כאשר האדם נדרש לתוצאה המונחת לידו, מה אעשה איתה? מהו השימוש המתאים ביותר שאוכל לעשות בנתון המעובד המונח לפני? איך אנצל אותו על הצד הטוב ביותר. כאן מנגנון התודעה נכנס לפעולה.

אין כמעט קשר בין מנגנון התודעה לפעולות הטכניות של המוח, הקשר הזה מגיע לקיצו עם קבלת הנתונים המעובדים מהמוח והעברתם לחדר הפיקוד של התודעה. אין ולמעשה אפילו קשר סמלי בין המוח לתודעה, אדם בעל רמת אינטלגנציה גבוהה יכול לפתור את הקושיה המתמטית המסובכת ביותר אך לא בהכרח יכול לנהל את התוצאה שהגיע אליה ולהפיק ממנה את התועלת המקסימלית, מאידך יש מי שיידע להגיע אל התועלת המקסימלית הזאת מבלי רמת אינטלגנציה גבוהה במיוחד, ואת האחרון הזה מכנים כאיש בעל אינטואיציה, היינו שהוא יודע לעשות שימוש בתודעה ללא קשר הכרחי לחשיבה, יש לו תפיסה בלתי אמצעית.

אין קשר בין המוח לתודעה. המוח עושה את העבודה שחורה, מכין את הנתונים המעובדים ומוסרם לתודעה, מכאן והלאה נכנס למשחק מנגנון חדש וטון חדש... האווירה והטון הטכניים של המוח נעלמים מהזירה, ובמקומם נכנסת התודעה והמטה שלה, הם נותנים מעכשיו את הטון.

הבה נחזור שוב אל הקטע בו נכנסת התודעה לפעולה, ונריץ את הקטע הזה בהילוך איטי... עברנו בשעה טובה ומוצלחת את השלב הראשון, המוח עיבד את הנתונים ומסרם אל התודעה, וברגע זה היא נכנסת לפעולה. מה הם הקושיות שמתבקשת התודעה להתמודד איתם ברגע זה? ובעצם מה היא משימתה של התודעה, מה המטרה שלה? לדעתי יש לענות קודם על השאלה הזאת ולאחר מכאן ללכת אל שאלת הבעיות שהתודעה נדרשת להתמודד איתם.

התודעה משתוקקת להביא את רצונו של האדם לפועל, זו משימתה היחידה והמטרה שמתבייתת עליה: להביא את הרצון לפועל. יש בידי נתון מעובד, ואני רוצה להפיק ממנו תועלת עצמית, זה רצון. אפילו כשאני רואה תמונה יפה - הרצון הזה יוצא מיד לפועל: אני מפיק הנאה מהתמונה שאני רואה.

אולם בואו נעזוב את ההנאה מתמונה, ונלך לרצון יותר מורכב... יש בידי עוגה ואני רוצה לאכול אותה. הנתונים המעובדים שזה עתה העביר המוח אל התודעה הם כדלקמן: העוגה הזאת טעימה שמכילה 1000 קלוריות, ויכול להגרם נזק לגוף אם תיאכל, אלה הם הנתונים היבשים שהמוח עיבד, ועכשיו תורה של התודעה להשתמש בנתונים המעובדים האלה ולהחליט: להכניס לפה או לא? נו...

אם המדובר היה ברובוט אינטלגנט נטול תודעה, אזי הרובוט הזה היה מניח מיד את העוגה בצד ולא מכניסה לפה, כי המוח עיבד נתונים ברורים, העוגה והקלוריות שבה יזיקו לגוף, אבל במקרה שלפנינו ישנם שני גורמים שאינם נמצאים ברובוט: תודעה ורצון. אם כן ובמקרה הזה, איך תתמודד התודעה עם הנתונים שבידה? מצד אחד יש רצון ברור לאכול את העוגה, ומצד שני ישנם נתונים טכנים ברורים העומדים מנגד וסותרים את הרצון, מה עושים? איך מתמודדת התודעה עם זה?

כאן שולפת התודעה מהתיקיות שלה "מסגרת חשיבה" מוכנה שנוהגת להשתמש בה לאחרונה, ועושה בה שימוש מיידי. יש מסגרת חשיבה שאומרת: קח מלוא החופן היום אולי מחר לא תקום... אחרת אומרת: "יש לשמור על הבריאות" ועוד אחת אומרת: "חצי חצי... יש לשמור על האיזון". ולמעשה קיימות אין סוף מסגרות חשיבה שדרכן מכופפת התודעה את הרצון או מתכופפת בפניו.

יש מי שאוכל מיד את העוגה ומצפצף על המוח, יש מי שמתעלם חלקית מנתוני המוח ואוכל חצי עוגה, ויש מי ששועה לנתוני המוח המדויקים ושם את העוגה בצד, כל אחד ומסגרת החשיבה שלו.

מכאן אני מזהה את הגורמים האלה: רצון, תודעה, ומסגרת חשיבה. אם כן וברגע קבלת הנתונים המעובדים מהמוח, הבעיה שהתודעה מתמודדת איתה היא, להגיע אל הרצון המקורי ולהוציאו לפועל, ולא תמיד הרצון המקורי הוא לאכול עוגה, כי יתכן וקיים רצון יותר מקורי מאכילת עוגה והוא הרצון לשמור על הגיזרה.

ויתכן שישנו רצון יותר מקורי משני האחרונים והוא הרצון לשמור על הבריאות.

ויתכן וישנו עוד רצון עמוק משלושתם: הרצון להשעות לעיקרון האיזון: אתמול אכלתי הרבה עוגות, היום אני צריך לעצור. או אתמול לא אכלתי שום דבר מתוק, היום אפשר לאכול את העוגה.

ואולי קיים עוד רצון מקורי מכולם: הרצון לכבד את המילה שלי כאדם: אתמול לקחתי על עצמי שחודש ימים לא אכניס לפה עוגה מפאת עלייתי במשקל.

יתכן וקיים רצון עמוק מכולם: פשוט, הרצון לעשות את הדבר הנכון במקום ובזמן הנכונים: לאכול את העוגה למרות המילה שלקחתי על עצמי בשביל לא להעליב את המזמין... או לא לאכול את העוגה למרות שייעלב המזמין כי יש בדבר סכנה לבריאותי...

אם נשים לב ובמקרה המופשט שלפנינו, עמדה "התודעה" בפני קושיות שונות והתמודדה עימן בעזרת מסגרות חשיבה שהביאו בסופו של דבר להחלטתה - היינו להתנהגות האדם בפועל. אני יוצא מנקודת הנחה כי מסגרת "המשמעת העצמית" כיכבה לצד כל המסגרות דנן, כי בלעדיה אין המדובר בהתנהגות אדם בעל תודעה וצלם אנוש...

שוב ואם נשים לב, הרצון האחרון שכיניתיו כעמוק מכולם גבר על כל הרצונות שלפניו וביטל את כוחם. רציתי להגיד בדוגמה הזאת, שתמיד קיים הרצון העמוק מכולם, מכל יתר הרצונות שאמורים להתביית על אותו האובייקט. זהו הרצון האמיתי שהאדם שואף לו ממעמקיו, יורשה לי לקרוא לו הרצון "הכנה". רצון זה ובדרך כלל אינו מסוג הרצונות הפופולרים - אם נכון הביטוי... כוונתי שאינו נמנה על הרצונות המקובלים, הנפוצים... התנהגות האדם מבטא בדרך כלל את התכונות החברתית שלו, הוא נמצא בחברה ולכן הוא מתנהג כמצופה ממנו בחברה, ולכן התנהגותו לא אחת היא כפויה, מאולצת, ולא תמיד משקפת את הרצון האמיתי שלו ולבטח לא את הרצון העמוק, "הכנה"... לא תמיד רואה הרצון הזה את האור כי בדרך כלל הוא נמצא בשכבות העמוקים של התודעה... יורשה לי להניח שאף אם יעלה רצון כזה אל סדר היום וישקל במאזניים של התודעה - הוא לא יגבר בסופו של יום על חבריו מטעמים שנזכרו או לא לעיל...

כתבתי לעיל את הקטע הבא, יורשה לי לחזור עליו:

"גולת הכותרת בטיול התנכי הוא הרגע הקסום ההוא, כאשר מגיעים אל הנקודה בה מתחבר הרצון עם התודעה, או אז נחשף לעינינו גל מסתורי שכמותו לא ראינו מעולם. "

כתבתי תחת הקטע הזה הרבה מילים בשביל להגיע אל אחת המילים שנזכרו בו ולרדת אל עומקה: "הרצון שמתחבר עם התודעה"... על איזה "רצון" אני מדבר? איזה סוג של רצון מתחבר כהוא זה עם התודעה, וכתוצאה מפעולת התחברות זו נחשף לעינינו גל מסתורי שכמותו לא ראינו לעולם...

על הרצון "הכנה" אני מדבר, הלא פופולרי... זה שנמצא במעמקינו, האמיתי.

וכאשר מתחבר הרצון הזה עם התודעה ומבקשת בתורה להוציאו לאור ולקיימו, או אז, ולא כיתר הרצונות, נבקע לנגד עינינו גל מבודד שמוביל את הרוצה אל רצונו, כאב שמוביל את בנו לגן. זה הטבע. אני מדגיש: זה הטבע, בקיעת הגל המבודד היא פעולה טבעית שנולדה איתנו אל תוך הטבע.

המדובר בכל רצון, מכל סוג, של כל אדם באשר הוא, ושני תנאים העמיד הטבע בפני האדם לקיום העסקה המוזרה הזאת:

1. שהרצון הזה יצא מהשיכבה העמוקה ביותר של התודעה.

2. שאותה התודעה תחתור להוציא את הרצון הזה אל הפועל.

יש לבאר את הדברים ולנקד את המילים... מה הכוונה בבקיעת גל מבודד?

תפקיד התודעה כפי שהוזכר הוא להביא את רצון האדם אל הפועל, כל רצון באשר הוא, ולשם כך היא שולפת מסגרות חשיבה מהתיקיות שלה ועושה בהם שימוש בשביל להביא את רצון האדם מהכוח אל הפועל. לא בכל הרצונות מתקיים הנוהל הזה, בשביל לרצות כוס מים אין את הצורך בשום מסגרת חשיבה... המדובר ברצונות שמצריכות מחשבה, כמו הדוגמה שנזכרה לעיל - לאכול את העוגה על כל הקושיות הנלוות לרצון הזה...

אם כן תודעת האדם מגיעה בסופו של דבר להחלטה, ומשתמשת במסגרת חשיבה מסויימת במטרה להוציא את ההחלטה הזו לפועל, היינו הבאת הרצון שסומן לפועל. וכאן מתחילות קושיות מסוג אחר שעתיד האדם להתמודד איתן במקודם או במאוחר, ולפעמים אף באופן מיידי כתוצאה ישירה מהרצון שזה עתה יצא אל הפועל. במקרה שלנו למשל, אם רצה לאכול את העוגה, והלך על אכילת העוגה למרות שסובל מסכרת, אזי יצטרך להתמודד עם התקפת סכרת שאולי תבוא מיד.

ישנם רצונות הקשורים באנשים אחרים, וברצונות מעין אלה יצטרך להתמודד עם תוצאותיהם עם האנשים הללו, כי רצונו שזה עתה הוציאו לפועל השפיע במידה זו או אחרת עליהם, באופן חיובי או שלילי... האדם אם כן לוקח את הסממן החיצוני הזה בחשבון בבואו לשקול בתודעה שלו את הבאת רצונותיו אל הפועל, ולא פעם סממנים אלה משפיעים באופן ישיר על התודעה עד כדי למנוע ממנה להוציא רצון מסוים אל הפועל, או לעכבו במקרה הטוב.

למעשה רבותי, אני מצביע בזאת על הבעיה העיקרית שכל תודעה אנושית מתמודדת עימה: מה יקרה אם אוציא רצון זה אל הפועל? איך זה ישפיע "עליהם"? מה תהיה תוצאת ההשפעה הזאת? האם ביכולתי להתמודד עימה? והשאלה העיקרית: האם הרצון שלי יצא בסופו של דבר אל הפועל? כי הרי המסלול שעובר הרצון הזה עד שמגיע אל יעדו - לא קשור רק בי, הוא קשור בעיקר "בהם", באחרים...

ושוב, האדם מוותר לא פעם על רצונו כבר בשלבים המוקדמים בגלל הסממנים החיצוניים האלה שלו אין שליטה עליהם. רצונות כאלה הקשורים "באחרים" הם בדרך כלל רצונות לטווח הרחוק, שפעולת הבאתם אל הפועל אורכת זמן ממושך, כמו הרצון לקנות בית יפה: האם הבנק יאשר לי את המשכנתא? האם סבתא תחתום לי ערבות? האם ימכרו לי את הבית היפה במחיר סביר? וגם אם הכל ילך חלק - האם אוכל לעמוד בתשלום המשכנתא?

קשה לאדם לנבא מספר הסתברויות באחת... ולכן הוא מחליט אחת משניים: או שמוותר על רצונו מראש, או שהולך עליו ומקווה שיתקיים, או אז הוא מגייס את כל כוחותיו מעכשיו והלאה לתחזק את הרצון הזה שלא יפסיק באמצע... מעכשיו יצטרך להיות קצת יותר נחמד לסבתא... ממחר יבקש מהבוס העלאה שיעמוד בתשלום המשכנתא, יתקשר לשאול בשלום דודתו (למקרה והסבתא תסרב לחתום), יפתח עוד חשבון בבנק המזרחי (למקרה והפועלים לא יאשר), ואולי גם יתחיל ללכת לשחרית (שגם הוא למעלה יתן יד).

ובכל זאת שום דבר לא בטוח... המסלול עליו הניח את רצונו שביר, כי כל גורם חיצוני יכול להשפיע עליו ולהורידו ממסלולו. קיום רצון כזה שמסלולו עובר בהכרח ברשות הרבים נמדד איפוא במטבע הסיכוי: הסיכוי שעסק הזה יצליח - טוב. הסיכוי שהבנק יאשר את ההלוואה - בינוני. הסיכוי שהפרויקט יצא אל הפועל - חצי חצי... או סיכוי קלוש...

וכך אני מגיע אל הנקודה...

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג.
טכניקה טבע פרוייקט להשפיע קבלת החלטות בריאות משכנתא לשפר מנהל עצבות תעדוף עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
הבנה שלמה - כיצד תבדוק, את רמת ההבנה שלך?
...הוא גם חווה אותו. והאדם חווה את מה שהוא מבין, בדיוק באותה הרמה שהוא מבין את הדבר. ולפעמים נדמה לאדם שהוא מבין, אך הוא לא באמת מבין. ומי שרוצה לבדוק את רמת ההבנה שלו, שייקח את מה שהוא מבין, ושינסה להוכיח שההבנה שלו נכונה. ועל כל הוכחה והוכחה ועל כל הסבר והסבר שהאדם מסביר לעצמו, על האדם לשאול את עצמו, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? ואולי דווקא ההפך הוא האמת? וכולי. וכל זמן שהאדם לא מסוגל להתמודד מול עצמו, עם כל השאלות שיש על ההבנה שלו, הרי שההבנה היא...
OCD / Obsessive Compulsive Disorder / הפרעה טורדנית כפייתית / הפרעה אובססיבית קומפולסיבית / הפרעה נפשית / אובססיות / שינוי הרגלים / לשנות הרגלים / אימון לשינוי / הפרעת חרדה / טורדנות כפייתית
...הפרעה נפשית אובססיות שינוי הרגלים לשנות הרגלים אימון לשינוי הפרעת חרדה טורדנות כפייתית וכאן אבאר את המהות המרכזית של הפרעה טורדנית כפייתית (ocd). ואבאר מהו בעצם המכנה המשותף המרכזי של כל ההפרעות הטורדניות הכפייתיות. ואבאר מהי הנוסחה לטיפול ב ocd ואיך אפשר וצריך להתמודד עם ocd? ומי שיתבונן יראה, כי מהות הבעיה של אלו שסובלים מההפרעה הנפשית של ה ocd, מתבטא בכך שהם עושים פעולות חוזרות ונשנות פעם אחרי פעם בצורה כפייתית שאינה הגיונית ושאינה סבירה. כגון...
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
...בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2 מהי דרך השם יתברך לפי ליקוטי מוהרן חב תורה יז? בליקוטי מוהרן חב תורה יז, רבי נחמן מברסלב מציג עיקרון חשוב: דרך השם יתברך להביט על הטובות שעושים. משמעות האמירה הזאת, שאלוהים כביכול מסתכל רק על המעשים הטובים של האדם. אליעד כהן מסביר שהמשפט דרך השם יתברך מגדיר את ברירת המחדל של הקבה, כלומר, אלוהים באופן עקרוני מסתכל על הצד הטוב והחיובי. מכאן עולה השאלה, האם אלוהים...
הדרך הטובה ביותר בעולם - מהי?
הדרך הטובה ביותר בעולם - מהי?
...מהי הדרך הטובה ביותר לחיות, אליעד כהן מציג את הגישה כי הדרך הטובה ביותר היא דווקא זו שאין בה דרך מוגדרת. הוא מביא כדוגמה את ברוס לי, שנשאל מה הדרך שלו וענה שהדרך שלי היא שאין דרך. הרעיון הוא שברגע שאתה מגדיר דרך ספציפית, אתה מגביל את עצמך ומונע אפשרויות אחרות. אליעד מסביר זאת לעומק על ידי הדוגמה של אדם הטוען שהדרך הטובה ביותר לחיות היא לחיות את הרגע. לכאורה זו גישה חיובית, אך הבעיה היא שהאדם מכיל בתוכו את כל הכוחות המנוגדים גם יחד - מצד אחד הוא מסוגל...
ביישנות, מהי בושה? למה מתביישים? איך נוצרת בושה? איך לא להתבייש? להיות שלם עם עצמך, לקבל את עצמך, לאהוב את עצמך, להעריך את עצמך, מה קורה בגיהנום? צער הבושה, מה זה גיהנום? גאווה, ענווה, ערך עצמי
ביישנות, מהי בושה? למה מתביישים? איך נוצרת בושה? איך לא להתבייש? להיות שלם עם עצמך, לקבל את עצמך, לאהוב את עצמך, להעריך את עצמך, מה קורה בגיהנום? צער הבושה, מה זה גיהנום? גאווה, ענווה, ערך עצמי
...למה מתביישים? איך נוצרת בושה? איך לא להתבייש? להיות שלם עם עצמך, לקבל את עצמך, לאהוב את עצמך, להעריך את עצמך, מה קורה בגיהנום? צער הבושה, מה זה גיהנום? גאווה, ענווה, ערך עצמי מהי בושה ולמה אנשים מתביישים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה המהותית: מהי בושה, מדוע אנחנו מתביישים, ואיך נוצרת התחושה הזאת מלכתחילה. אליעד מסביר כי בושה נובעת מתוך תחושת חוסר שלמות של האדם עם עצמו. כאשר האדם לא שלם עם מעשיו, הוא יחווה בושה. כאשר הוא מרגיש שלם לחלוטין עם מי...
לא להגדיר, מהי מהות ההגדרות ולמה לא להגדיר הגדרות, לפני בריאת העולם והמפץ הגדול, איך לחזור להתחלה
לא להגדיר, מהי מהות ההגדרות ולמה לא להגדיר הגדרות, לפני בריאת העולם והמפץ הגדול, איך לחזור להתחלה
...בריאת העולם והמפץ הגדול, איך לחזור להתחלה מה הקשר בין לא להגדיר הגדרות לבין לחזור למצב שלפני הבריאה? כאשר אליעד כהן מדבר על לא להגדיר הגדרות, הוא למעשה מתכוון לכך שהדרך לחזור לנקודת ההתחלה, לזמן שקדם לבריאת העולם והמפץ הגדול, היא על ידי הימנעות מהגדרות. אליעד מסביר כי לפני הבריאה, לפני המפץ הגדול, כל המציאות הייתה בלתי מוגדרת לחלוטין. לא היה זמן ולא היה מקום מוגדר. כל המקומות שהיום נראים שונים ומרוחקים היו למעשה בנקודה אחת. כדי להבין זאת טוב יותר...
ניתוח תהליך, מהירות הורגת, נסיעה מסוכנת, זהירות בדרכים, הגבלת מהירות הנסיעה, מהירות לא חוקית, נסיעה בלי חגורת בטיחות, נסיעה לפי תנאי הדרך, חלק 2
ניתוח תהליך, מהירות הורגת, נסיעה מסוכנת, זהירות בדרכים, הגבלת מהירות הנסיעה, מהירות לא חוקית, נסיעה בלי חגורת בטיחות, נסיעה לפי תנאי הדרך, חלק 2
...תהליך, מהירות הורגת, נסיעה מסוכנת, זהירות בדרכים, הגבלת מהירות הנסיעה, מהירות לא חוקית, נסיעה בלי חגורת בטיחות, נסיעה לפי תנאי הדרך, חלק 2 למה נסיעה עם חגורת בטיחות עלולה להגביר סיכונים? אליעד כהן מסביר כי ישנם מצבים שבהם דווקא השימוש בחגורת בטיחות ובמערכות הגנה ברכב, כגון כריות אוויר ומערכות אוטונומיות, עשוי לגרום לתוצאה הפוכה ולהגביר את הסיכון לתאונה. כאשר אדם מרגיש שהוא מוגן לחלוטין, הוא נוטה פחות להיזהר ולהיות ערני פחות לתנאי הדרך. אליעד מדגים...
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
...איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים מהן יכולות הקוגניציה של ילדים וכיצד משתנה החשיבה עם הגיל? ההבנה שלנו לגבי יכולות הקוגניציה של ילדים נבנית דרך תהליך של התבגרות, שבו הילד מתחיל להבין את העולם סביבו בדרכים שונות ממבוגר. אחד המאפיינים המרכזיים של ילדים הוא היכולת לדמיין ולפנטז בצורה שהיום נראית לא הגיונית בכלל. לדוגמה, ילדה בת כמה שנים תיארה את העולם מנקודת מבט שבה כל מי שהיא פוגשת...
לשעמם את עצמך, לא לפחד משעמום, להתחבר לשעמום, להתחבר לכלום, תרגיל בהתבוננות פנימית, לא לעשות כלום, ליצור תחושת שעמום, מה לעשות בהתבודדות? איך להתחבר לעצמי? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות?
לשעמם את עצמך, לא לפחד משעמום, להתחבר לשעמום, להתחבר לכלום, תרגיל בהתבוננות פנימית, לא לעשות כלום, ליצור תחושת שעמום, מה לעשות בהתבודדות? איך להתחבר לעצמי? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות?
...לא לעשות כלום, ליצור תחושת שעמום, מה לעשות בהתבודדות? איך להתחבר לעצמי? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות? מהו שעמום ולמה בני אדם כל כך מפחדים ממנו? אליעד מסביר שהשעמום הוא מצב תודעתי שבו האדם מרגיש שאין לו חוויה של טוב או רע. כל עוד האדם מרגיש שמשהו קורה, גם אם רע לו (למשל שמרביצים לו או עקץ אותו יתוש), זה עדיין נחשב למעניין ולא משעמם, מכיוון שהחוויה הזאת מייצרת תנועה פנימית, רצון לשנות או להגיב. לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב של שעמום מוחלט, שום...
איך לענות לאנשים? האם עליתי במשקל? האם השמנתי? איך לעשות למישהו טוב? איך לענות לגבר? איך לענות לבחורה? תקשורת בין אישית, מערכות יחסים, איך לדבר עם אנשים?
איך לענות לאנשים? האם עליתי במשקל? האם השמנתי? איך לעשות למישהו טוב? איך לענות לגבר? איך לענות לבחורה? תקשורת בין אישית, מערכות יחסים, איך לדבר עם אנשים?
...איך לעשות למישהו טוב? איך לענות לגבר? איך לענות לבחורה? תקשורת בין אישית, מערכות יחסים, איך לדבר עם אנשים? איך לענות לאנשים ששואלים האם השמנתי? אליעד כהן מסביר כיצד להתמודד עם מצבים שבהם אנשים שואלים שאלות כמו האם השמנתי?, ואיך נכון לענות להם. כשהאדם שואל שאלה כזו, הוא בדרך כלל מחפש משהו מעבר לתשובה המילולית הפשוטה. לפי אליעד, מי ששואל האם עליתי במשקל? או האם השמנתי? חושף בעקיפין את החשש שלו שהוא נראה פחות טוב או שהוא פחות מרוצה מעצמו. לכן, כשהוא...
אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?
...הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?. הפעם אני רוצה להוכיח באופן חד משמעי, שאין אלוהים, כולם מתווכחים כל הזמן אם יש או אין, ויש שאומרים שאפשר להוכיח שיש, ולהפך, ויש שאומרים שאי אפשר להוכיח שאין... ואני עכשיו רוצה להוכיח בצורה לוגית פשוטה שזה אפילו בושה שצריך לומר שצריך להוכיח את...
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
...טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל...
איך מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב?
...רק מגוון התהליכים המנטליים, המובילים את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים, שהינם מיוחדים או מקוריים, או שיש בה משהו נוסף, יצירתי, חריג, חדשני יותר? האם יצירתיות מסתכמת בגמישות מחשבתית, המובילה לרעיונות חדשים או לדרך חדשה ולהתמודדות עם סיטואציות קיימות, או שיש בה נגיעה גבוהה יותר, משהו מיסתורי, דבר נוסף, עלום מהעין? האם יצירתיות מושפעת רק ממגוון משתנים כמו - אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי ומוסכמות חברתיות, או שהיא נבדלת...
אינטימיות - הגשר לעצמי ולאחר
...לעצמי ולאחר אינטימיות היא מילה עם קונוטציות שונות ומשונות. היא מחברת אותנו למרכיב חיוני ביחסים רומנטיים, היא מחברת אותנו ליכולת שלנו להיות פגיעים, כנים ואמיתיים בכל מערכות היחסים שלנו - בזוגיות, במשפחה ועם חברינו הקרובים. קיים הקשר קרוב הרבה יותר של אינטימיות. האינטימיות שלנו עם עצמנו. הכוונה אינה רק בהקשר המיני והמקובל של עינוג עצמי, בשלל צורותיו, שמהווה נושא בפני עצמו, סביבו קיימות שלל התניות חברתיות וגם מרכיב אשם חברתי כבד - במיוחד בקרב נשים,...
חתירה למגע - להגיע לעימות עם מה שמטריד אותנו
...אימון ולא מאמין בו. הוא סקפטי לחלוטין לכל העיסוק שלי. אימון עסקי? אם יש לך מוצר טוב, תמכור. אם לא, לא. אימון להרזיה? הכל גנים. אימון אקדמי? אם אתה גאון, אתה מסיים מהר. אם לא, חבל על הזמן. וכך הלאה. דיבורים? זה רק לנשים, והם חסרי תועלת. ואכן הוא ידיד מאוד שתקן. הוא לא אוהב להשוויץ, ולא אוהב להתלונן, מה שמשאיר לו מעט מאוד לומר. אבל פה ושם יש לו משהו מעניין לומר. לפני כמה ימים נפגעתי ממשהו שאישה אמרה לי. היא האשימה אותי במשהו שלדעתי לא היה נכון, ול
עצמאות - הסיפור של העצמאות
...אז מתי מתחילה העצמאות האישית שלנו: ביום בו נולדנו או ביום... ? העצמאות, למעשה מתחילה ביום שהגענו להכרה שבחרנו בחיים ולא במוות, במלוא מובן המילה - עצמאות הנפש. עצמאות זו החלטה שיש לנו שליטה על החיים שלנו והתגברנו על כל מיני פחדים ואמונות מגבילות שלנו כמו לא מגיע לי ולא ניתן להשגה. עצמאות זו היכולת לקחת סיכונים, וללכת אחרי האמונה בעצמנו ובחלומות שלנו ולכן אל לנו לפחד לשתף אחרים בחלומות ובדרך שלנו, שמה אנחנו קטנים וחלשים מידי כדי לחלוק את השפע הבלתי...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות...
אימון עסקי - 7 מרכיבי יסוד שניתן לפתח באמצעות אימון עסקי
...זה נכון שאנשים מצליחים ומתעשרים מעשיית דברים בדרך מסוימת ולא מעשיית דברים מסוימים. זה נכון גם שעל מנת לעשות דברים בדרך מסוימת, צריך לחשוב בדרך מסוימת. עם זאת, מהיכרותי עם העולם של אימון עסקי וייעוץ עסקי ומההתבוננות שלי לאורך השנים על אנשים שמצליחים בעסקים ובהשקעות, זיהיתי שבעה מרכיבי יסוד משותפים, שלטעמי מהווים מרכיבים קריטיים להצלחה, בלעדיהם חשיבה בדרך מסוימת לא בהכרח תעזור כשלעצמה. לא מדובר בבשורה רעה לאלה שמטבעם אינם ניחנים באותם מרכיבים, את כל...
בראש ובראשונה
...שלנו לא לסבול. זה מה שאנחנו מחפשים. אז מה מקור הסבל בעצם? כאב? לא. כאב זה לגיטימי. אנחנו אנשים רגישים. רגישות היא תכונה נהדרת. כואב לי לראות דבר זה או אחר. כואב לי לראות סבל בעולם. כואב לי שעזבת אותי. עצב? לא. עצב זה טבעי. עצוב לי כשאני לא עושה את מה שבא לי לעשות. עצוב לי לפעמים סתם ככה. כעס? מה פתאום. לכל אחד יש כעס. לא הייתי מוותרת על הכעס שלי. מותר לי לכעוס על מי שעושה לי עוול. מקור הסבל הוא במחשבה שלי על מה שאני חווה. ואינני מדברת על המחשבות...
דיאטה - חידוש ההחלטה כל 60 דקות
...התהליך מוכר וידוע, כמעט בלתי נמנע וברור שיקרה מתישהו... אנחנו מחליטים על דיאטה מיום ראשון, בוחרים שיטה ומתכון, מתחילים במלוא המרץ יש שבועיים קשים, אחר - כך מתרגלים ואז קורה דבר מוזר... להמשך קריאה לחץ על הכותרת... מערכת הסכמים בלתי מוגדרת, ולמה אני מתכוונת? כשאני הולכת לאירוע, מסיבה, לפעמים סתם בעבודה או בסופר מרקט, אני רואה עוגה. אני יודעת שהעוגה כרגע לא נחוצה, אני יודעת שאני בדיאטה אבל היא מפתה... היא עושה לי הרגשה טובה, אני מדמיינת את עצמי אוכלת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להתמודד עם התקפת סכרת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להתמודד עם התקפת סכרת, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להתמודד עם התקפת סכרת, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, מטפל רב תחומי, מאמן אישי לזוגיות בנושאי להתמודד עם התקפת סכרת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1855 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 08:33:34 - wesi4