ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להשתמש בדמיון ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א ✔ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15. התעכבנו בחמשת הפרקים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א
ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15.

התעכבנו בחמשת הפרקים הקודמים על מספר מונחים שפתח בהם הפסוק הראשון של פרק העקדה: "הדברים האלה", "האלהים", "נסיון", שבלעדי הבהרתם לא ניתן להבין את פשר הדברים...

ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם...

ובכן אנחנו כבר יודעים מה משמעות המילים והמונחים, והרינו מוכנים ומזומנים לפרק העקדה. אבל הייתי רוצה להקדים ולתמצת את הפרשה במלואה במספר מילים, למקרה ומישהו יחליט להשתעמם מהסדרה ולהתנתק באמצע - שיהיה מפתח הפרשה בכיסו ושלא ינטוש עם טעם ריק...

אברהם אבינו היה אדם כנה ששמע את עצמו... לא באתי להעיד עליו, אני קורא את הסיפור שלו מתוך פרשת העקדה. הוא ידע למקם את עצמו בתוך המערכת הסובבת אותו, להתבונן בטבע ולעמוד על מהות ההנאה הצרורה בטבע הזה. גם החיה נהנית מהטבע, זו הבחנתו הראשונה, אך הנאתה מוגבלת לעומת הנאת האדם הבלתי מוגבלת שהשאיפה האנושית מעידה עליה. במרחב התודעה נחצבת השאיפה האנושית שפניה אל האין - סוף, ושם גם פועל הדמיון האנושי - הדלק האטומי שמניע את התודעה ומוריד בפניה את המחיצות ואת הגבולות.

מה הקשר, איפוא, בין התודעה לדלק שמניע אותה? והרי לכל אדם דמיון פורח, מדוע מצליח שמעון להניע את התודעה שלו ולהביא את שאיפותיו אל הפועל, דבר שמתקשה בו ראובן? מדוע מצליח שמעון ליהנות מהחיים יותר מראובן?

אם נשוב ונבחן את מה שעושה את ההבדל בין החיה לאדם - נגלה את יתרונו של שמעון על ראובן.

התודעה, היא עושה את ההבדל בין החיה לאדם. לחיה אין תודעה, היא קולטת בחמשת חושיה את הנתונים ומעבדת אותם להישרדותה, עד כאן היא מגיעה עם הנתונים המעובדים ומעבר לזאת אינה משתמשת בהם, בעוד האדם ממשיך את דרכו מהנקודה הזאת ועושה שימוש בנתונים המעובדים. כאן נכנס למשחק הדמיון האנושי - הדלק האטומי הזה, וכאן גם נכנסת תבונת האדם לאותו המשחק ועושה את ההבדל בין שמעון לראובן.

אבל יש להכין כלי ליציקת הדלק האטומי הזה אל תוך התודעה, אם תרצה - יש להכין משפך, כי המשפך נועד למנוע שפיכה אל מחוץ לכלי הקיבול שבמקרה שלפנינו הוא התודעה, יש למנוע את ביזבוז הדלק - הדמיון, ואת זאת ניתן להבטיח ע"י יציקתו במשפך המתאים אל תוך כלי הקיבול.

מהו המשפך שיכול להבטיח את יציקת הדמיון אל תוך התודעה מבלי שיבוזבז מהדמיון הזה אף טיפה?

- "מסגרת חשיבה", זהו שם המשפך.

לשמעון משפך טוב, לראובן פחות משוכלל, ויש כאלה שאין להם שום משפך והדמיון שלהם מתבזבז פשוט עד תומו, מבלי שנעשה שימוש באף טיפה ממנו.

הדברים נראים עד עכשיו יפים ומסודרים שההיגיון יכול לצרוך... אך אברהם אבינו לא הסתפק ביופי הזה, וביקש לנצל את "המשפך" ולצקת בו חומר עד לאין - סוף... הוא ביקש לצקת בתודעתו דמיון אין סופי ושהדמיון שלו יתן את הטון ויובילו אל המרחב הפתוח האין - סופי... והרי זוהי פעולה תקנית שמהותו כאדם הרשתה אותה, ולכן היה עליו לבנות מסגרת חשיבה שניתן לצקת דרכה את דמיונו האדיר אל תוך התודעה שלו, ולהאדיר בזאת את תודעתו עד למימדים שהדמיון שלו יקבע...

פעולת חשיבה מופשטת זו פתחה בפניו את הצוהר לאין סוף... בעגה שלנו ניתן להגיד שאברהם הלך על גדול! הוא ביקש לתודעתו מרחב פעולה אין סופי ובכל המובנים... ביקש להיות עשיר מופלג, לחיות ברווחה בלתי מוגבלת, ביקש להגיע לכל האפיקים העולים על רוחו - תלוי רק בדמיון שלו, וגם ביקש ואיך לא - לחיות חיים אין סופיים...

אתה יכול לבקש, אומרים בעגה שלנו, השאלה מי יתן... וגם אברהם אבינו נתקל במיכשול רעיוני זה, אבל דווקא בנקודה הזאת הבחין בתופעה מוזרה, בגל מוזר שנוגד בקיומו את המיכשול הרעיוני שנתקל בו...

הוא בחן את הגל שבמסגרתו מתהווים הדברים ועלה על תופעה מוזרה: הדברים מתהווים על פי סדר מופשט שהתודעה האנושית קובעת אותו. כלומר ניתן לעקוב אחר הסדר הזה ולהגיע אל החוליה הראשונה הפותחת את שרשרת הדבר המתהווה, היא נמצאת בתודעה האנושית. וגם המשך השרשרת נשלט ע"י התודעה האנושית: הדמיון האנושי שפועל מתוך התודעה קובע את מימדי הדברים המתהווים בתוך הגל. זו תופעה מוזרה ומרחיקת לכת ששום היגיון אנושי יכול לקבלה כמובנת מאליה, מאידך, אותה התופעה על המוזרות שבה - יכולה לעמוד למבחן המעשה: ניתן לעקוב אחר התהוות הדברים החל מהחוליה הראשונה ולהמשיך עימה הלאה: האם אכן - הדבר הולך ומתהווה ע"פ אמות המידה של התודעה האנושית ששורטטו ונקבעו על ידה?

אל התשובה החותכת למבחן המעשי הזה - יכול להגיע כל אדם בפני עצמו ורק הוא בעצמו, כי השאלה נוגעת בתודעה... למיותר לציין כי גם אברהם עבר את המבחן המעשי הזה ואישר את המסקנה החותכת על המוזרות שבה: הדברים מתהווים על פי סדר נתון בו התודעה האנושית שולטת וקובעת את נתוניו. ואם כן, קיים קשר ישיר בין התודעה לטבע, ליקום... התודעה משדרת ואותותיה נקלטות בטבע, כך מתהווים הדברים מטבעם, כך מתהווה המציאות.

היתכן?!

תשובת אברהם אבינו לשאלה האחרונה שיקפה את מסכת חייו, הוא התנדנד בין הכן והלא, ולבסוף הוא נשאר ככל העולם עם הלא, ובעגה התנכית: נאסף אל עמיו, נכנע ככולנו ל - לא יתכן, ומת. כי הרי התודעה שלו הפסיקה את השידורים, הטבע לא קלט מהתודעה הזו עוד אותות והשידור נקטע. בכל הנוגע לישות בעלת התודעה הזו - המציאות הפסיקה להתקיים.

מדוע כה קשה לקבל את הפעולה הטבעית המופשטת הזו? והרי לכל אדם תודעה פעילה שמשדרת אותות, מדוע להתנגח עם הטבע ולהתנגד לו? מדוע להמנע מלשדר לו את האותות הרצויים? והרי הכל מסתכם בפעולה פשוטה ומופשטת: להשתמש בדמיון ולשדר דרך התודעה את האותות הרצויים... אנו בעלי תודעה ובעלי דמיון...

- אכן יש לנו דמיון וגם תודעה, אך אין לנו את הכלי הנכון שמחבר ביניהם, אין לנו את המשפך הנכון, חסרה לנו "מסגרת החשיבה" הנכונה.

"מסגרת החשיבה" מחברת אומנם בין הדמיון לתודעה, אך בפועל היא מחברת בין הטבע לאדם ומקשרת ביניהם. העדרותה או אי - תקניותה פוגמת בפעולת התודעה עד שמשביתה אותה והקשר של הטבע עם התודעה נפגם עד שנקטע. אנו מתים לא כי התודעה שלנו מבקשת שנמות אלא כי התודעה שלנו משדרת אותות פגומים ומבולבלים, ולא נותר סיכוי לקשר שלנו עם הטבע, אנו מתנתקים...

עם זאת, כל עוד נעדרת מתודעתינו מסגרת החשיבה, אנו נמשיך להתאים את תודעתינו הפגומה לטבע ולחברה עימו בכוח הזרוע. במילים אחרות - נמשיך להתכחש לחוקי הטבע.

אלה הם הדברים והתובנות שהגיע אליהם אברהם אבינו, והתודעה שלו התנדנדה בין שידורים תקניים לטבע לבין אותות פגומים שבסופו של דבר הכריעו אותו כמו שהכריעו את כולנו. אלה הם הדברים שביקש לחלוק אותם עם יצחק בנו אהובו, הוא ביקש להקנות לו את חוכמת החיים, את עץ החיים. הוא ביקש להקנות זאת לנער שהתחיל את תהליך התנערותו מנעוריו, הוא התבגר, זהו יצחק הבן שנקרא כבר בשמו, בניגוד לשני הנערים שהיו איתו ושלא נקראו בשמם (בפרק העקדה), הם נותרו נערים בלי להתקדם הלאה, להתבגר.

פרשת העקדה ולמעשה אינה מתארת קטע מסויים בחיי אברהם אבינו שמתחיל בנקודה א' ומסתיים בנקודה ב', אלא היא מתארת את מכלול חייו של אברהם בנוגע לנושא נתון שבאה הפרשה לבאר. פרשת העקדה מתארת את הדרך בה ביקש אברהם לחלוק את אשר לו עם הסביבה שלו, עם נעריו (בדרכם להתבגר) בכללם הנער שכבר הגיע לבגרות וקנה לו שם: יצחק. את נעריו היה עליו להשאיר עם החמור באמצע הדרך, ולהמשיך משם עם יצחק הבוגר... על הביטוי (חמור) נעמוד בהמשך, לא לפני שנבאר את המונח "עקדה" שנקשר בפרשה ונזכר בה.

ויעקד את - יצחק בנו... אברהם אבינו וכידוע לכולנו נאסף לעמיו ומת. האותות הפגומים שיצאו מתוך התודעה שלו הכריעוהו בסוף היום ומת. הקשר החי שהיה לו עם הטבע נותק והמציאות שלו עצרה מלכת. אולם היו לו גם רגעים חיים וקשר אינטימי עם הטבע, אברהם שידר לטבע אותות חיים, אך הוא התנדנד וכאמור בין שני אלה: בין האותות התקניים לבין הפגומים.

הוא גילה למעשה את האותות התקניים ואת דרך שידורם ובזאת מתגלמת גדולתו, לעיניו נגלתה מסגרת החשיבה הנכונה שעשה בה, הלכה למעשה, שימוש יאה והעניק באמצעותה לדמיונו מעוף... הוא שידר את רצונותיו ומאווייו לטבע והצליח לעשות את המציאות ולקחת חלק ממנה במודע. ובין לבין הוא גם "הצליח" לכרוע ולנתק קשר עם הטבע, ואף לשדר לו אותות פגומים ומבולבלים... ברגעים האלה נעדרה מבינתו "מסגרת החשיבה" הנכונה. כמוהו ככל אדם, וברגעי השפל היה עליו להתאים את תודעתו הפגומה לטבע ולחברה עימו בכוח הזרוע, אברהם אבינו, וברגעי השפל שלו, התכחש לחוקי הטבע.

האדם מרגיש בדרך כלל ברגעי השפל שלו... מרגיש ברעות הבאות... מדוע איפוא לא לקח אברהם אבינו פסק זמן כאשר הרגיש את חולשתו ואת הרעות הבאות? מדוע להתכחש לטבע ולשדר לו אותות פגומים? והרי יכל ברגעי החולשה שלו פשוט לרדת מהשידור עד אשר יחזור למיטבו... מה הביאו להתכחש לחוקי הטבע ולשדר לו אותות פגומים, ורק רגע קט לפני שידר לו אותות טובים ותקניים דרך משפך משוכלל ותקני...

הסיבה היא שלא יתכן וואקום בין התודעה לטבע, אחרת החיים מפסיקים בו ברגע. חייבים ליצור קשר עם הטבע בשביל להפיח חיים במציאות. המסקנה הצורמת היא שגם כאשר אנחנו משדרים אותות מבולבלים ופגומים - אנו מייצרים לנו חיים דרך האותות האלה, כי בנתיים יש לנו קשר ולו רופף עם הטבע שקולט גם את אותותינו הפגומים ומוציאם אל מרחב המציאות. שוב ובמילים ברורות, לא יתכן חלל ריק בין התודעה האנושית למציאות, החלל הזה מלא באותות כלשהם - כל עוד האדם חי וליבו פועם, עד אשר ייחלשו האותות הרופפים עד לכדי עצירה ממשית, או אז אין מנוס אלא להתנתק מהמציאות.

אברהם אבינו וברגעי החולשה שלו התכחש לחוקי הטבע ולקיומם, הוא לא האמין בקשר של התודעה שלו להתהוותם של הדברים כי פשוט לא ראה את הקשר הזה ברגע הנתון בפועל, אולם הוא כן זכר את קיומו... כי רק לפני רגע קט התנהל ופעל על פיו, רק רגע לפני שידר אותות וקיבל מציאות, והוא זוכר כאור היום את האותות הללו ואת המציאות שהתהוותה בעקבותם, הוא מריח עדיין את מסגרת החשיבה ששידר באמצעותה את אותותיו, אזי למי להטות אוזן - לזיכרונו ולמידע האמין והתיאורטי שבאמתחתו (כדוגמת המידע שאני משדר לכם ברגע זה) או לנטייתו העכשוית הברורה לשלול כל קשר בין התודעה להתהוותם של הדברים ולהיות לכאורה "מציאותי"...

אברהם אבינו התחבט בדבר. התחבטות זו נחתה עליו באכזריות כי כבלה את ידיו, לא ידע מה לעשות, ובו בזמן ידע גם ידע. זו העקדה, זו בעינה עקדת האדם המבוהל שאינו יודע... ויודע. העקדה הזו נקשרה ביצחק אבינו ואכן התורה מתארת את תהליך העקדה האישי של יצחק ויורדת בשלבים לפרטי פרטיו, אך אני בחרתי לבאר את המונח דווקא דרך מרחבו של אברהם אבינו.

עד כאן סיכום תמציתי לפרשת העקדה, והאמינו לי שהשתמשתי אך במספר מילים... ואף פסחתי על הרבה פרטים עסיסיים ומעניינים שהוזכרו בפרשת העקדה, אתם תיווכחו בעסיסיותם כאשר נגיע אליהם. השאלה היא מדוע יצקה התורה את הנושא הזה באופן ציורי? השאלה העיקרית היא מדוע נראה הנושא הזה באופנו השוטף כנושא אחר לגמרי, שאין לו קשר וחצי קשר עם הנושא הנתון? בקריאה שוטפת - הדורות קראו והבינו סיפור אחר לגמרי, המספר על אב שקיבל הוראה מבוראו להקריב לו את בנו אהובו ואכן הוא עמד במבחן...

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב.
איך להיות עשיר משמעות המילים אני משדר חומר התנגדות איך לעשות כסף להבדיל תנך טון הדיבור מסקנות לעשות כסף עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
דמיון מודרך - מהו דמיון מודרך? איך להשתמש בדמיון מודרך בצורה יעילה?
דמיון מודרך - מהו דמיון מודרך? איך להשתמש בדמיון מודרך בצורה יעילה? דמיון מודרך, הוא מצב שבו מישהו מדריך את האדם מה לדמיין. והמישהו הזה יכול להיות גם ... והתשובה היא, כי ככל שהדמיון של האדם מפורט יותר לפרטי פרטים, ודומה יותר אל המציאות, כך באפשרותו של האדם להשתמש בדמיון שלו בצורה יותר יעילה. כי לפעמים האדם יכול לדמיין את עצמו הולך בדרך כלשהי ומגיע אל מטרה כלשהי. ולאחר ... כמה הדבר הזה אולי מיותר, ואולי יש אפשרויות אחרות יעילות יותר. ואיך מבצעים דמיון מודרך? תשובה: כאשר האדם מתרגל להשתמש בדמיון שלו בצורה מסודרת, על ידי זה הוא יכול להשתמש בדמיון המודרך שלו, בכל זמן נתון בלי הרבה מאמץ ובלי הרבה הכנות מוקדמות. יחד עם זאת, באפשרותו של האדם לתרגל ...
דמיון ותת המודע, כוח הדמיון המודרך, דמיון לפני מציאות, איך להשתמש בדמיון? דמיון מונחה, איך לעשות דמיון מודרך? איך עושים דמיון מודרך? איך לתכנת את התת מודע? תכנות תת המודע להצלחה, כוחו של התת מודע, דמיון מודרך לתכנות תת מודע
דמיון ותת המודע, כוח הדמיון המודרך, דמיון לפני מציאות, איך להשתמש בדמיון? דמיון מונחה, איך לעשות דמיון מודרך? איך עושים דמיון מודרך? איך לתכנת את התת מודע? תכנות תת המודע להצלחה, כוחו של התת מודע, דמיון מודרך לתכנות תת מודע
דמיון ותת המודע, כוח הדמיון המודרך, דמיון לפני מציאות, איך להשתמש בדמיון? דמיון מונחה, איך לעשות דמיון מודרך? איך עושים דמיון מודרך? איך לתכנת את התת מודע? תכנות תת המודע להצלחה, ... באופן מודע, תמיד תקדם אותה מחשבה ודמיון. לעומת זאת, פעולות שאינן נובעות מבחירה חופשית מתרחשות ללא דמיון מקדים. כיצד להשתמש בדמיון לשינוי הרגלים ומוטיבציה? אליעד ממליץ להשתמש בדמיון מודע לשינוי הרגלים או להגברת המוטיבציה לפעולה. לדוגמה, אדם שרוצה להתחיל לעסוק בפעילות גופנית, יתחיל בלדמיין את עצמו מבצע ... עושה, איך הוא מרגיש תוך כדי ואחר כך. דמיון מפורט כזה יהפוך את הפעולה לקלה ונגישה יותר במציאות. איך להשתמש בדמיון מודרך? כיצד לתכנת את התת מודע להצלחה? מהו דמיון מודע? איך להפסיק לדמיין דברים שליליים? איך לשנות הרגלים באמצעות ...
לוגיקה / הוכחות לוגיות - מהי לוגיקה? מהן הוכחות לוגיות? מה החיסרון של הוכחות לוגיות?
... המציאות. על האדם לדעת שהבנה מלאה של המציאות, היא מעל השכל האנושי וצריך לשם כך להשתמש גם בדמיון. מתי להשתמש בדמיון, רק כאשר אין ברירה אחרת. על האדם תמיד לנסות למצוא את ההסבר ההגיוני ולא לחרוג ממסגרת השכל אל הדמיון. ... שלו נובעות מחוסר היכולת להבין את מהות האין סוף. זה השלב שבו האדם מתנתק מהקרקע (הופך לרוחני באמת) ומתחיל להשתמש בדמיון. הדמיון נועד אך ורק לשלב שבו לא ניתן להבין את המציאות, בלי לחשוב על מהות האין סוף. כאשר האדם ... ניתן לעשות סוף שכלי לאין סוף. ניתן רק לדמיין, אך לא להבין זאת בשכל האנושי. ורק כאן האדם עובר להשתמש בדמיון מעבר לחוקי הלוגיקה שמייצגים אך ורק את מגבלת התפיסה של השכל כנל. לסיכום: חוקי הלוגיקה = ייצוג של מגבלת ...
דמיון מודרך, טיפול בדמיון מודרך, שימוש בדמיון מודרך, יצירת מציאות, ליצור מציאות, להצליח במבחן, מהו דמיון מודרך, לדמיין אחדות
דמיון מודרך, טיפול בדמיון מודרך, שימוש בדמיון מודרך, יצירת מציאות, ליצור מציאות, להצליח במבחן, מהו דמיון מודרך, לדמיין אחדות
... קיר, דורשות דמיון מראש, גם אם לא מודעים לכך. לדוגמה, אליעד מספר שכאשר הוא כתב את הספר שלו, הוא השתמש בדמיון מודרך. הוא דמיין כיצד ייראה הספר, איזה שם ייתן לו, כיצד אנשים יגיבו אליו. התהליך הזה, לדבריו, עזר לו ... צורך לדמיין כלל. מי שבאמת חווה שהוא כלום, אינו זקוק לשום דמיון כדי להוכיח את זה לעצמו. איך אפשר להשתמש בדמיון מודרך כדי להצליח במבחן? אליעד מסביר שניתן להשתמש בדמיון מודרך כדי להצליח במבחן, אבל זהו רק שימוש מוגבל ושטחי. למשל, אדם יכול לדמיין שהוא מקבל ציון טוב במבחן, ... עדיין נובע מהרגל ולא מהאמת המוחלטת. איך להשתמש נכון בדמיון מודרך בלי ליצור אשליות? לבסוף, אליעד מציע דרך מאוזנת להשתמש בדמיון מודרך: על האדם להכיר בכך שכל דמיון הוא מוגבל ולא מבטא את האמת המוחלטת. כאשר אדם משתמש בדמיון מודרך ככלי להשגת מטרות מעשיות, חשוב שיזכור שהמציאות עמוקה יותר מהדמיון שלו. מצד שני, בנושאים רוחניים, עדיף לא להסתמך ...
דמיון מודרך שלילי, לחשוב כמו מיליונר, דמיון מודרך חיובי, השפעת הדמיון המודרך, השפעת הדמיון בתת מודע, הסוד, כוח המשיכה, לחשוב כמו מצליח, להקדים את המאוחר, השגת מטרות, ביטחון עצמי שלילי, אמונה עצמית שלילית, חשיבה חיובית שלילית
דמיון מודרך שלילי, לחשוב כמו מיליונר, דמיון מודרך חיובי, השפעת הדמיון המודרך, השפעת הדמיון בתת מודע, הסוד, כוח המשיכה, לחשוב כמו מצליח, להקדים את המאוחר, השגת מטרות, ביטחון עצמי שלילי, אמונה עצמית שלילית, חשיבה חיובית שלילית
... עסק, לעבור מבחן, או אפילו להצליח בזוגיות), עלול לפעול מתוך תחושת ביטחון עצמי שקרית, להיכשל, ולהתאכזב באופן קשה. כיצד להשתמש בדמיון מודרך בצורה נכונה ומועילה? למרות הסיכונים, לדמיון מודרך יש כוח רב. השימוש הנכון בדמיון מודרך הוא לא כתחליף לפעולה, ... להרגיש בטוח ומנוסה, ובכך לפתח ביטחון עצמי שקרי שיביא אותו להיכנס למצב של חוסר זהירות ולקיחת סיכונים מיותרים. איך להשתמש בדמיון בצורה נכונה? לסיכום, דמיון מודרך יכול להיות כלי עוצמתי אם משתמשים בו באופן מודע ובצורה נכונה. כדי שהדמיון יהיה ... דמיון של הצלחה עלול לגרום לאדם להרגיש שהוא כבר השיג את מטרתו, ובכך להפסיק להשקיע את המאמצים הנדרשים. איך להשתמש בדמיון בצורה נכונה? דמיון יכול להיות כלי עוצמתי אם משתמשים בו נכון. הדרך הטובה ביותר היא לא להשתמש בו כאשליה, ...
אושר למתקדמים, לדמיין את ההפך, איך למצוא את הטוב שברע? איך לראות את הטוב שברע? איך לחשוב חיובי? איך חושבים חיובי? טיפול בדמיון מודרך, לטפל בדמיון מודרך, לראות את היתרונות, למצוא יתרונות
אושר למתקדמים, לדמיין את ההפך, איך למצוא את הטוב שברע? איך לראות את הטוב שברע? איך לחשוב חיובי? איך חושבים חיובי? טיפול בדמיון מודרך, לטפל בדמיון מודרך, לראות את היתרונות, למצוא יתרונות
... אך ניתן לעזור לעצמנו לחשוב בצורה חיובית יותר על ידי שינוי הגישה וראיית הדברים מנקודת מבט שונה. אליעד מציע להשתמש בדמיון כדי לדמיין את ההפך ממה שמרגישים ברגע הנתון, ובכך למצוא את היתרונות שבמצבים שיכולים להיראות בעינינו כרעים. מהו הדמיון ... ידי שינוי התפיסה שלנו על המציאות, אפשר להרגיש טוב יותר עם עצמנו ועם העולם שסובב אותנו. אליעד מציע לנו להשתמש בדמיון לא רק כדי לשנות את מצב הרוח, אלא גם כדי להתמודד עם אתגרים יומיומיים בצורה טובה יותר. אם אנחנו ...
דמיון מודרך, דמיון רע, דמיון טוב, כוח המחשבה, להיצמד לעובדות, עובדות ופירושים, דמיון או מציאות, אין דבר העומד בפני הרצון, כוח הרצון, דמיונות רעים, דמיונות טובים, הסוד, כוח המשיכה
דמיון מודרך, דמיון רע, דמיון טוב, כוח המחשבה, להיצמד לעובדות, עובדות ופירושים, דמיון או מציאות, אין דבר העומד בפני הרצון, כוח הרצון, דמיונות רעים, דמיונות טובים, הסוד, כוח המשיכה
... מטרתו של הדמיון המודרך היא חיזוק הרצון והמיקוד, אך לא יצירת מציאות חדשה שלא הייתה אפשרית קודם לכן. כיצד להשתמש בדמיון בדרך הנכונה? לפי אליעד, הדרך הנכונה להשתמש בדמיון היא להכיר בכך שזהו רק כלי לחיזוק הרצון, ולא שיטה ליצור מציאות חדשה לחלוטין. הוא מסביר שעדיף לאדם לבדוק קודם מה אפשרי ומה לא, ולהשתמש בדמיון רק כדי לחזק את הרצון למה שבאמת אפשרי, ולא למה שאינו אפשרי. אדם צריך להיות מודע לעובדות ולמגבלות המציאות, ולהשתמש בדמיון ככלי עזר ולא ככלי אשליה. האם צריך תמיד לשאוף לשינוי המציאות? אליעד מסביר שאין צורך לשנות את המציאות בכל ...
האם כדאי לעשות דמיון מודרך? יתרונות וחסרונות בדמיון מודרך, מה רע בדמיון מודרך? דמיונות טובים, פנטזיות טובות, דמיונות רעים, איך נוצרים פחדים לא הגיוניים? להאמין בעצמך, להיות בטוח בעצמך, סרטי פורנו, נזקים מצפייה בסרטי סקס
... מהמעגל של דמיונות ופחדים? אליעד מסביר שיש כאן מעגל סגור ובעייתי: ככל שלאדם רע יותר, כך הוא נוטה יותר להשתמש בדמיונות חיוביים כדי להקל על עצמו, אך ככל שהוא משתמש בדמיונות יותר, כך מתפתחים אצלו גם דמיונות שליליים ופחדים לא הגיוניים. הדרך היחידה לשבור את המעגל הזה היא להפסיק לחלוטין להשתמש בדמיון כדי לשפר או לשנות את המציאות. אליעד מציע לאדם לחיות את החיים כפי שהם, בלי לדמיין דברים טובים ובלי ... דבר חרדות, פחדים ואפילו הפרעות נפשיות. מהו המחיר של שימוש מוגזם בדמיון? המחיר העיקרי שאליעד מדגיש הוא שככל שהאדם משתמש בדמיונות חיוביים כדי להקל על סבלו, כך הוא חשוף יותר להופעת דמיונות שליליים. לכן ההמלצה שלו היא להשתמש בדמיון באופן מודע ומאוזן, או לחלופין להפסיק להשתמש בו לחלוטין כדי להימנע מהסכנות הנפשיות שהוא עלול להביא. מה רע בדמיון ...
דמיון מודרך - איך לעשות דמיון מודרך בצורה נכונה? את מה לדמיין?
... / להעלות במחשבתו דבר כלשהו. לכל פעולה שעושה אותה האדם, יש תכלית / סיבה / מטרה כלשהי. על האדם להשתמש בדמיון שלו בטרם הוא מבצע את הפעולה ולדמיין את התכלית הסופית שלה. בטרם תעשה פעולה כלשהי, השתמש בדמיון מודרך ונסה לדמיין את הסוף שאליו ברצונך להגיע. שאל את עצמך: האם במציאות הזאת שאליה אני רוצה להגיע, האם ארגיש שם שלמות? האם שם לא יהיה חסר לי דבר? השתמש בדמיון מודרך כדי לדמיין את הסוף של הסוף ואת התכלית של התכלית. דמיין את הסוף שאליו ברצונך להגיע. שאל את ... הלאה? האם עכשיו אני מפסיק לחפש משהו טוב יותר? חבל להגיע עד הסוף, ואז לגלות שהמרוץ עוד לא הסתיים. תשתמש בדמיון מודרך כדי להגיע במהירות אל הסוף. נסה לחוות את הסוף. נסה להבין האם זהו באמת הסוף הסופי? האם זאת ...
קונפליקט רגשי - מה לעשות כאשר השכל והרגש לא מסכימים?
קונפליקט רגשי - מה לעשות כאשר השכל והרגש לא מסכימים?
... יכול לדמיין דברים אמיתיים, שאין אפשרות להבין אותם בשכל הרגיל. לדוגמה, כדי להבין את רעיון אחדות הדברים, האדם צריך להשתמש בדמיון, כי השכל לא תמיד יכול לתפוס את ההפכים האלה כאחד. השכל יאמר שזו טוב וזה רע, אך יכול להיות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להשתמש בדמיון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להשתמש בדמיון, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להשתמש בדמיון, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
למה קשה להיגמל משוקולד? תקיפה מינית איך לפנות זמן לעובד? הוא בוגד בך מכון כושר כוח גופני מפחדת להתחיל איתו אדם חרדתי תאמין בעצמך איך להרגיש טוב באמצעות שנאה עצמית? למה הוא חושב שאני לא אוהב אותו? בחורות אוהבות גברים רעים חייב להיות מאושר איך כסף יכול לקנות אושר? איך לעשות פרזנטציה לבחורה? למה הוא לא רומנטי? איך להתלבט פחות? לקבל החלטה בתנאי חוסר וודאות התמודדות מדינת ישראל עם משבר הקורונה התמודדות עם לקוחות מתלוננים בגוגל להצליח להתחבר לרגשות גורמים להשגת מטרות לפעול בניגוד למה שהלקוח מצפה לקוח שלא רוצה הילד לא רוצה להכין שיעורים הזיות אצל ילדים התנהגות לא ראויה של מורה רוחני מודעות עצמית זה טוב או רע איך להתרפא מסכיזופרניה? האם יש לי הפרעה? לכתוב לאקסית האקס יוצא עם מישהי הזווית האופטימאלית של השריר זווית של 0 מעלות האם אלוהים הוא חלק מהעולם? אלוהים ברא את השטן הארה אקראית רוצה להגיע להארה להיות אלוהים שקרי רוצה להיות אלוהים כמה כסף לבקש מלקוחות? הכנסה נוספת מטרת החיים של אלוהים מטרת החיים בעולם הבא הנאה פיזית מה רע במנטרות חיוביות? להרגיש בחירה חופשית מי רוצה בחירה חופשית? לפני ואחרי הבריאה עולם הבא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, מאמן אישי לילדים נוער והורים, פסיכותרפיסט בתחום להשתמש בדמיון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 09_09_2025 השעה 13:26:53 - wesi4