ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עבודת המחנך עם הורים - כתה ה עד ח ✔שם המאמר מרמז שהוא מיועד למורים שהם מחנכי כתה. אני ממליצה גם להורים לקרוא אותו... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨עבודת המחנך עם הורים - כתה ה עד ח
שם המאמר מרמז שהוא מיועד למורים שהם מחנכי כתה. אני ממליצה גם להורים לקרוא אותו, כך כהורים יוכלו להבין מה היא משימתו של המחנך ועד כמה לא פשוט ליצור קשר עם הורים ולשמר אותו לאורך שנים. ההורה הוא הדמות שמתוכה שואב הילד את יראת הכבוד הנכונה למורה, את אהבתו למחנך שלו. במידה וההורה אינו רוצה או אינו מאפשר למורה להתקרב אליו ולהראות לו עד כמה הוא אוהב את ילדו אז לא יוכל המורה לקבל את יראת הכבוד שחש אליו ההורה, את היחס החם שיכול לחיות ביניהם - ואז לא יוכל המחנך גם לעבוד עם ילדי הכתה. שכן הילד מגיע לכתה ובליבו מה שחי בלב הוריו ומה שחשים הוריו למחנך. במידה וההורים חשים את יראת הכבוד, את האהבה שמביא המחנך לילדם אז גם הילד חש זאת כלפי המחנך שלו ומשם המחנך יכול לעבוד ולבנות עולם שלם של יחסי אהבה וכבוד בינו לבין הילד. על ההורה להבין כי ליבו, מחשבותיו ומעשיו כלפי המורה, בין אם הילד רואה אותם ישירות או לא, הם אלו המניחים את הבסיס והשורש ליחסי המחנך והילד שלהם. לכן מאמר זה מיועד להורים ומורים כאחד.

כמחנך, יש הורים שהיחסים שלהם עם המחנך נשארים יציבים וטובים מכתה ד, וכאשר עולים לכתה ה היחסים ממשיכים להיות חמים ותומכים בילד. אך שמתי לב, שיש הורים שלפתע נעלמים, יש להם פתאום תגובות שאינן מובנות לי, הם פחות משתפים פעולה ולא מגלים את שעל ליבם לגבי יחסי המחנך והילד שלהם. הם עשויים לצבור בתוכם כעסים ותסכולים ולא לשתף את המחנך בהם. הסיבות לאי השיתוף יכולות להיות רבות, אך לעיתים קרובות הן נובעות ממקום של חוסר אמון בדרכו החינוכית של המחנך, ביקורתיות, הגנת יתר על הילד, מעורבות יתר בחיי בית הספר והכתה (כן יש כזה דבר) בהתבוננות זהירה ניתן לשים לב שההורים נוטים לדבר יותר בינם לבין עצמם פתאום, הם מנסים ללבן "בעיות" שהם חווים בכתה או עם ילדם דרך שיחות עם הורים אחרים ולא ישירות מול המחנך. מדוע? משום שזוהי תכונה אנושית כללית של קושי בפתיחת נושאים רגישים מול אדם אחר, במקרה שלנו מחנך, לעיתים דווקא משום שמעריכים אותו ולעיתים משום שיש לפתע קונפליטה עקב חוסר הסכמה חינוכי, קשיים בהערכה למורה ולדרכו, כפי שציינתי קודם לכן. התקשורת בין הורה למחנך זקוקה לטיפוח מתמיד. לכן כאשר אני שומעת סטודנטים שסיימו סמינר למורים והם מסרבים להפוך להיות מחנכים ולקחת כיתה אני מבינה מניין מגיעים הפחדים, ואני יודעת כיצד להתגבר עליהם בהכוונה וליווי נכון של מורה וותיק.

אם כן, סביב כתה ה' נראה כי אצל חלק מההורים יש קושי ביחסים עם המחנך. מנסיונות שונים, מוצלחים יותר או פחות, נכון להביא אוביקטיביזציה של הדברים. כלומר, מצד אחד על המחנך לנסות בכל ישותו להביא אווירה של רכות ויחס אישי נעים ומכבד להורה ומצד שני בשיחה להביא כל עניין שהוא רוצה לדון בו עם ההורה על ילדו באופן אובייקטיבי כמה שיותר. על המורה וההורה לעבוד על אחד על שלא לקחת את הדברים הנאמרים באופן אישי.

את רוב עבודה של המחנך בשיקום ופיתוח יחסים ראויים ונכונים עם ההורה עליו לעשות באופן עקיף, בדומה לדרך שבה הוא עובד עם הילד. כלומר, ליצור קשר חם עם ההורה לא כאשר מתגלים קשיים אצל ילדו אלא להתחיל ברקימת המרקם העדין הזה לפני כן. אני מצאתי כמה דרכים עקיפות כאלה.

דרך ראשונה היא להרים טלפון להורים אחת לחודש, לשוחח עם כל אחד מהם. נכון, זה נשמע קשה ועוד דבר מה שאנו המחנכים צרכים להוסיף לסל המשימות העצום שלנו, אבל עשיה כזו מבססת אפשרות ליחסים בריאים. בכל ערב יש להתקשר ל - 2 -3 משפחות, לעשות רוטציה. רק כדי לומר שלום, להתעדכן. ניתן להתחיל זאת גם בכתה ד. הכוונה היא לא להיות חברים של ההורים או לספר להם את ענייני האישיים, את זה לא נכון לעשות. הכוונה היא לטפח קשר אחד על אחד. אם עושים זאת בהתמדה שנה או שנתיים מגלים שהקשר האישי הנכון נוצר. ולפתע באחת השיחות אני מגלה או שומעת דבר מה חשוב שעבר על הילד ומשפחתו ומבינה מדוע הוא מתנהג בכתה כפי שמתנהג ואז יודעת גם כיצד לתמוך בו.

גישה נוספת ליצירת קשר חם עם הורים היא דרך וועד הכתה. אין מילים לבטא את עוצמת וחשיבות הוועד הכתתי. יש דברים שלא נכון שהמחנך יעסוק בהם, משום שמדובר בבקשות מההורים שלא תמיד נעים לבקש וזה אינו מקומו של המחנך לבקש - כמו ארגון ארוחות כתתיות, טיולים וכו'. הוועד הכתתי הוא הלב הפועם של הכתה. ממש כפי שקולגיום המורים (המקום בו נפגשים כל המורים לשיחות) הוא הלב הפועם של בית הספר. מחנך בעל תושיה ישכיל לבקש מהורים מסויימים בכתתו לשמש כוועד הכתתי, הורים שהוא מוצא שקל לו ליצור עמם קשר, שהם קשובים לרחשי ליבם של שאר ההורים בכתה ומכירים היטב את הצרכים והרגשות של כל אחד מהם, הורים שיש להם כוחות עשיה ורצון להעניק. מהורים כאלה שמעתי לא אחת בוועדי הכתה שלי שיש סבתא של אחד הילדים בכתה החולה בסרטן, שאחד מזוגות ההורים נמצאים במשבר זוגי, שילדים בכתה ניראו מעשנים וכו'. ההורים שבוועד הכתה הם הקרובים ביותר למחנך ובאופן מסויים הם אף נושאים אותו ואת הכתה. יש לטפח את הקשר עמם ולהיות אסירי תודה על הנתינה העצומה שלהם לבריאות הכתה והמחנך.

סביב כתה ו', במידה וטיפחת כמחנך את הקשרים האישיים עם ההורים, נוצר משהו חדש ביחסי המחנך וההורים. נוצר קשר עמוק יותר עם ההורים כקבוצה ולא רק כאינדוודואלים. בכתה ו' האבות מתחילים להיות מעורבים יותר בביהס, ואם הם לא עושים זאת באופן יזום, יש לבקש מהם לעשות זאת ולהסביר מדוע. בדרך כלל עד כתה ו' האבות מרוחקים יותר והאמהות מתעניינות. החל מכתה ו' האבות מתחילים להתעניין יותר משום שהילדים מתחילים ללמוד יותר עם הראש, בחשיבה. האבות מתעניינים בלמידה כזו, הם שואלים כיצד מכינים את הילד לחטיבה ולתיכון, מה בדיוק עושים וכו'. לכן בשלב הזה נכון יהיה שהמחנך יכתוב פעם בחודש מכתב להורים ובו יספר מה הוא עושה עם הילדים באופן כללי ובדגש על עבודת החשיבה המכינה ללימודים בכתות הגבוהות יותר.

בכתה ו' מתקיימת תקופת הצגה. כאן יש עבודה מסובכת והכתה זקוקה לתמיכה מאסיבית של ההורים, יש לוגיסטיקה רבה והאבות הופכים להיות שותפים פעילים. על המחנך לעבוד כך שהוא יוצר שיתוף עם ההורים כיצד לארגן הכל. להסביר להורים שחזרות על המחזה יעשו בכתה גם אחר הצהריים ובסופי שבוע, להסביר זאת כבר בתחילת השנה כדי שההורים ידעו זמן רב מראש שהם צרכים להגיע בימי שבת לעזור עם התפאורה ועם הילדים. ושיהיו מספר פעמים בשבוע חזרות בערב. ההורים יעזרו גם שם. יש הבדל תהומי במחזה שההורים היו מעורבים בו לבין מחזה שהמורה לבדו ועושה רק בבית הספר מה שהוא יכול בכוחות עצמו. כשההורים תומכים והאבות נרתמים ולא רק האמהות, אז נוצרת חוויה כתתית של בנית קהילה סוציאלית, חמה ומקרבת. כשההורים אינם שם אין חוויה כזו, שהיא חוויה מכוננת בנפשו של ילד.

עוד תפקיד חשוב שיש להורים מכתה ה' ומעלה קשור במסיבות. איפה שהוא בגילאים הללו הילדים מתעוררים לחוויה סוציאלית של התקרבות דרך מסיבות כתתיות ומפגשים כתתיים אחר הצהרים. בכתה שאין התעוררות כזו על המחנך לחשוב כיצד לעזור לילדים להגיע אליה. כיצד? דרך שיחות ופעילות על כך כתה, עד שהילדים יעלו בעצמם את האפשרות של מפגש אחר הצהריים, גםאז אם צריך נכון לעזור להם לתכנן מה יהיה במפגש, או לפחות להקשיב למה הם מתכוונים לעשות שם ולכוון אותם בעדינות בדרכים שונות.

לעיתים, בכיתות שהמחנך אינו עושה מספיק עבודה חברתית, לא מזמינים הילדים את כל חברי הכתה למסיבה. אני מקשרת בכתה באופן עקיף אפשרות כזו למיתולוגיה של יוון. אני ממציאה סיפור על אלים, בסיפור אחת האלות לא הוזמנה למסיבת יום ההולדת של אחד האלים שכולם השתתפו בה, האלה הלא מוזמנת נעלבה ובערה בה חמתה וכו'. הסיפור, שאני מספרת אותו לפני תחילת "עונת המסיבות" ממחיש לילדם באופן עקיף מה עלול להתרחש במצב שבו לא מזמינים מישהו למסיבה הכתתית. לאחר מכן אני מוצאת שכולם מוזמנים למסיבות.

בשלב מסויים המפגשים החברתיים יכולים להפוך למסיבת ריקודים, לפעמים רק של הכתה ולעיתים מזמינים ילדים מבתי ספר אחרים, מהצופים וכו'. יש להתכונן לכך מראש ולהכין רעיונות עם הילדים משום שהילדים יביאו מעצמם רעיונות לא ברורים. לעיתים חלק מהילדים גם לא יודעים לרקוד, אולי רק כמה מהבנות. בכתה ז' זו הזדמנות לתת להם שיעורי ריקוד בזוגות. לא חייבים מורה מקצועי, אפשר אפילו שאחד ההורים שתחביבו ריקוד יבוא במהלך השנה כמה פעמים וילמד ריקוד בכתה בתירוץ הפדגוגי שהריקוד הזה הוא חלק מההצגה הכתתית, או מופע סוף השנה במסיבת סיום. הריקוד עוזר גם בשבירת הקרח בין הילדים ומאפשר גם לאלה שאף פעם לא רוקדים בפומבי להתנסות בכך.

בחזרה לתפקיד ההורים: ההורים יהיו חלק מארגון המסיבה. יש כיתות בהם ההורים מודאגים מהמסיבות ומה מתרחש בהן, בעיקר בגיל ההתבגרות. אני המלצתי בכתה כזו להורים להתכנס בלעדי. נכון, צריך להיות אמיץ כדי להציע כזה דבר להורים, משום שכמורים יש בנו חשש שכשההורים יתכנסו בלעדינו הם ישוחחו גם עלינו. לכן, התכנסות של הורים ללא המחנך מומלצת למחנך שחש שהיחסים שלו עם ההורים מאפשרים זאת.

הצעתי להורים באסיפה שהיתה לנו, להפגש ביניהם ובלעדי ולחשוב יחד כיצד הם היו מעדיפים שהמסיבות של הילדים יהיו, לקבוע מסגרת לעניין. ההורים החליטו שתתקיים מסיבה של הילדים, אבל ההורים רצו להיות שם. מצד שני, הילדים רוצים פרטיות מכתה ו' ומעלה ולא מעוניינים בנוכחות ההורים. מצד שלישי, בגילאים הללו יש בתי ספר שההילדים מתחילים להתעניין בשתיה ועישון.

ההורים החליטו בישיבה שלהם שהילדים יערכו את המסיבה שלהם במרתף של בית גדול של הורי הכתה ואילו ההורים, מי שירצה, יפגשו סתם לערב נחמד בחצר של אותו בית. פעם בחצי שעה או שעה ירד אחד האבות (שימו לב, תפקיד האבות כאן הוא קריטי, בגיל ההתבגרות יש לאבות תפקיד הולך וגובר בחיי ילדיהם) למרתף לשאול מה קורה, ומיד פעם, לא תאמינו, אחד הילדים עלה למפגש ההורים. המחנך לא נמצא שם. המסיבה היתה הצלחה גדולה ומאז כל המסיבות שנערכו היו כאלה. וזו היתה כתה שבה אף אחד לא שתה ועישן, אולי משום שההזדמנות לעשן ולשתות היא בסופי שבוע בדיוק במסיבות הללו והנוכחות ההורית, המוגבלת אמנם, מנעה זאת. גם בבר ובת מצווה כל ילדי הכתה מוזמנים ויש שם אלכוהול למבוגרים. אז הנערים והנערות מגניבים לעצמם מעט בתוך המשקאות הקלים ולכן גם שם נכון שיהיה השגחת הורים כלשהי, אפילו של הורה אחד או שתיים מחוץ למסיבה שנכנס מידי פעם. הדרך בה ילדים מבינים היום כיצד להיות חברתיים היא דרך הטלוויזיה ודרך אחים גדולים שמספרים להם סיפורים דמיוניים של מה שהם עשו. הנערים והנערות זקוקים לכן מאד להורים שבאים, ובעיקר לאבות. כי הילדים לא מכירים את האבות טוב כל כך כמו שהם מכירים את האמהות. האבות הם מעין דמויות מסתוריות שפתאום מופיעות סביבת גיל ההתבגרות של הילד. האבות תומכים בעיקר במקרה שהמחנכת היא אשה. אם האבות בכתה יחושו שאת כמחנכת מבינה את העולם (העולם הגברי - כלכלה, ספורט, עבודה, חשיבה, היגיון וכו') אז הם יכבדו אותך ויעזרו ויתמכו. לאמהות זהו זמן קשה מאד. הבת המתבגרת מתרחקת מהאם ויוצרת לה את העולם שלה. מדמות לחיקוי ולהערצה הופכת האם בעיני ביתה פעמים רבות לדמות שכדי שהבת תיצור לעצמה את ה"אני" שלה עליה להתרחק מהאם. לעיתים פגשתי אמהות שחשות שהמורה "לקחה" להן את הילדה, ממש כמו האמא באגדה על שלגיה.

במידה וההורים מסכימים להפגש ולשוחח אז כמובן הם לא יגיעו בקלות לפתרונות. משום שכל הורה יש לו את הדרך שלו לחנך. לדוגמה, לכל הורה רצון שהילד שלו יחזור מהמסיבה בשעה שונה, אבל בסופו של דבר הצליחו לסכם שהמסיבות יסתיימו בשעה 2230. ההורים נפגשו אחת לחודש או חודשיים, ובהתאם למה שהתרחש במסיבות שינו את הגבולות של הדברים. במפגשים הללו הם יצרו מסגרת כזו שלא ניתנה הזדמנות למציאות להפתיע אותם בסיטואציה שבה פתאום תתקיים מסיבה בבית של ילד ואין שם הורים כלל ויש בר שפתוח והילדים מתנסים. לפעמים ההורים מספרים למחנך מה היה בישיבות ההורים שהוא לא נוכח בהם, ולפעמים לא. אין הדבר משנה. כמחנך העבודה הסוציאלית עם ההורים חשובה. משום שלעיתים אין למורה נסיון גדול בזה או מומחיות, כי לחלק מהמחנכים אין ילדים, או שהם עובדים עם ילדיהם באופן חינכוי מסויים. אך כאשר המחנך מעודד את ההורים להפגש ולבנות את דרכם החינוכית הכתתית המשותפת ההורים חשים שהמחנך בוטח בהם ונותן להם להחליט.

תפקידו של המחנך הוא ליידע את ההורים על הגדילה האקדמית, החברתית והאמנותית של הכתה, לערב את ההורים בטיולים, מחזה ועוד. אך את עניין המסיבות והפעילות אחר הצהריים אנו המחנכים נותנים להורים בשלמות וסומכים עליהם. כך ההורים הופכים לקבוצת תמיכה זה לזה. לקבוצת תמיכה זו יש יתרונות רבים ומגוונים: לעיתים קרובות מגיע הדבר לכך שלאחת הבנות יש בעיה, והילדה לא רוצה לדבר על הבעיה עם אמא שלה. אבל בכתה יש אמא אחרת שהילדה כן תשוחח איתה ולכן האמא של הילדה תבטח באם השניה ותשלח את ילדתה לאם השניה להתייעצות. זאת משום שבחיים של כתה ההולכת שנים רבות יחד יש גלים ושינויים. עוד דוגמה: הורים שהיו בעלי משפחה יציבה בכתה ד יכולים לרצות להתגרש בכתה ו ותפקיד ההורים והמשפחות הנוספות בכתה לתמוך בילד בזמן הלא פשוט העובר עליו. דוגמה נוספת לצורך בהורים המשתפים פעולה זה עם זו היא למשל כשבכתה ז הילד רוצה ללכת לקונצרט רוק או לראות סרט שלא נכון שיראה בגיל הזה. אז כמובן שילדכם יאמר לכם ש"כולם" הולכים ורק אתם ההורים המוזרים מחינוך וולדורף שלא נותנים לו ללכת. אך במידה ויש קשר טוב בין ההורים בכתה אז כולם יודעים מה קורה ומה נותנים לשאר הילדים לעשות ולכן תדעו שהילד רק מפעיל עליכם מניפולציה טבעית של בן נוער ולא תתרגשו מכך ותוכלו לעמוד על שלכם ולהמשיך בחינוכו הטוב.

כאשר המחנך מאפשר להורים להפגש, לשוחח, מעודד זאת וההורים מעריכים ומכבדים את המורה ולא יוצרים שיחות לא מקדמות מאחורי גבו אז נוצרת רשת ביטחון שהילדים יכולים לעבוד על עצמם בתוכה. כמובן, הילד מתרברב מול חבריו שהוא עושה דברים שאסור לו, זה טבעי בגיל זה, אבל בתוכו יודע הילד שיש את רשת הביטחון של ההורים. ובמצב טוב שכזה אם יש מסיבה שמתקיימת בבית אחד ההורים ואחד הילדים יושב במסיבה ורואה שמשהו לא מתאים קורה, אז הוא יכול לשוחח עם אחד ההורים שבסביבה וההורה יעזור. כשמחנך מחליט לאפשר להורים להפגש בלעדיו כדאי להעלות רעיון זה עם הקולגות שלו. יהיו קולגות שיתנגדו אולי כאלה שיחששו שגם הם יצטרכו לעשות זאת, ולכן זו צריכה להיות בחירה חופשית של המחנך אם לאפשר זאת או לא בכתת, אין לכפות את הדבר באופן גורף בית ספרי. עליך להבין שלעיתים כמחנך אתה רוצה לעשות דבר מה שטוב לבית הספר ויש התנגדות משום שמה שהצעת יוצר יותר עבודה כביכול, אך בראיה רחבה יותר חוסך משברים לבית הספר. לעיתים קרובות מצאתי עצמי עושה דבר מה רק בכתתי ונותנת לו לקצור הצלחה כך ששאר המחנכים יראו ואולי פעם ירצו לעשות זאת גם בכתתם. תמיכה של הקולגות שלך היא הכרחית בכל שלב, גם כשאתה עושה מה שמקובל על כולם ובוודאי כשאתה רוצה לעשות דבר מה יוצא דופן וחדש. ללא תמיכת הקולגות סביר להניח שאף ההורים לא יתמכו בך, וכפי שכתבתי בתחילת דברי, אם ההורים לא תומכים בך אז הילדים לא איתך והמשבר הולך וגדל.

על המחנך לשמור על עצמו כמורה ולבנות יחסים חדשים עם ההורים, לפתוח את הדלת לאירועים סוציאלים ויחסים בריאים. איך להגיע למצב בו ההורים יחליטו כיצד לנהוג בענייני המסיבות למשל?

על המחנך לתאר להורים את הבעיה של כתות ז - ח בבית הספר, של גלישה לעישון ושתיה או בעיה חברתית אחרת. ההורים בדרך כלל מגיבים לעניין בהפתעה ושוק, כי באופן רשמי רוב בתי הספר לא יודעים או לא מודים שזה קיים בתוכם. אחד מתפקידיו של המורה הוא להיות מוציא לאור של דברים שלא תמיד נעים לראותם. נכון להוציא את הדבר לאור במקום הכתתי ולחשוב יחד על דרך למנוע זאת. הרי עישון ושתיה אין בשיעור הראשי, או בכלל בבית הספר. זה מתרחש בסופי שבוע בדרך כלל במסיבות ואז זו המשמרת של ההורים ועליהם ליצור מנגנון נכון שימנע זאת, תפקיד המחנך הוא לעזור להורים להגיע למנגנון הזה. המחנך לא יכול להגיע לבדוק בסופי שבוע שהכל בסדר ההורים לילדים בגיל ההתבגרות צרכים לעבוד יחד בעצמם על חיי החברה של הילדים מחוץ לשעות בית הספר. לעיתים ההורים יכולים לאמר שהם מכירים זה את זה מכיתה א' ושזה לא יקרה בכתתם ולא הכרחי בעיניהם. על המחנך להסביר ולבקש לתת לזה הזדמנות. גם אם חושבים שזה לא ממש חשוב, לנסות לעבוד על כך, לסמוך על המחנך שהוא אדם משכמו ומעלה ובעל מקצוע המכיר את השלבים שעוברים הילדים והנוער.

אסיים בכך שהדגש היא על המילה "לסמוך". מיראת הכבוד שהילדים, ההורים וחברי צוות בית הספר רוחשים למורה עד כתה ד', ישנו תהליך של שינוי בו מכתה ה' והלאה הילד ההורה והקולגה יסמוך על המחנך. במידה ולא יוכלו הסובבים את המחנך לעשות זאת הקשר ביניהם יפרם. במידה ויעשו זאת הקשרים יקשרו ויהפכו לאריג נפלא ומלא קסם דרכו יסופר סיפורה החד פעמי של הכתה והנשמות החיות בה.

הצעה לתקופות כתה ד בחינוך ולדורף

גיאוגרפיה - באופן כללי ארץ ישראל, התמקדות בעיר שלי, אם הילדים גרים באיזור השפלה אז נלמד על איזור זה ואיזור נוסף הקרוב לו כמו מישור החוף. הבית שלי, החדר שלי.

לשון - ניתן ללמד תוך כדי שאר התקופות - פועל, תואר, מבנה תחבירי נכון של משפט, פיסוק, התחלת שורשים, גוף ראשון שני ושלישי, שם עצם, נקבה, זכר, יחיד, רבים.

חשבון 1- חזרה על כתה ג. וכן תכונות מספרים פרוקים וראשוניים.

חשבון 2 - שברים פשוטים. לימוד מהשלם אל החלקים שבתוכו.

סיפורי הצפון - מסע של גילוי עצמי, עבודה על מוסריות, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, כתיבת חיבורים, דיונים בכתה, הצגה בסוף שנה, יצירה אמנותית, ציור, פיסול. ילמד כתקופה וכן כסיפור שבועי שאספר מהרגע שהתקופה תסתיים.

תקופת ויקינגים ומחנה ויקינגים - תקופה זו אינה קיימת בקוריקולום האירופאי של ולדורף. פתחתי בשבוע לימוד על ההסטוריה והתרבות הויקינגית. אחר כך החלטתי לעשות שלושה ימים של מחנאות וטיולים קטנים ביער בן שמן (קרוב לבית הספר ולביתם של ילדי הכתה). ההחלטה נלקחה על רקע זה שהילדים לא יצאו לשבוע אינדיאנים בכתה ב ושהייתי מחנכת חדשה עבורם ורציתי ליצור גיבוש וקירבה בנינו. על מחנה ויקינגים ראו פירוט במסמך נפרד. באופן כללי: אוכל, מנהגים, חוקים, תלבושות ומחנה ויקינגים.

אדם וחיה - זאולוגיה. האדם כמהות שכל החיות משוייכות אליו. האדם הוא פשר הכל.

תנך - ספר במדבר. יציאת מצרים, מתן תורה ומותו של משה.

זמן - תקופה שנכנסת לעיתים לקוריקולום בישראל. לימוד השעה, היממה, העונות, השנה וכו'.

סדר תקופות מומלץ: גיאוגרפיה והיסטוריה מקומית, חשבון, אדם חיה, מיתולוגיה צפונית, לשון, הצגה, חשבון 2, מיתולוגיה צפונית 2, זמן, תנך

שיעורים שבועיים שאינם נלמדים כתקופות - לשון, תרגול חשבון, סיפורי הצפון, שיעור סיפור, שיעור חברה, ציור בצבעי מים, פיסול בחימר, מלאכה, ספורט, אוריתמיה.

שיעור סיפור בכתה ד

מנסיוני, שיעור סיפור הוא אחד השיעורים החשובים והמהנים בשבוע. זאת כמובן בתנאי שהשכלנו לבחור ספר שמתאים לגיל, תופש את דמיון הילדים ועוזר להם להתגבר על הקשיים שהם חווים באופן אישי ובאופן חברתי. קרטריונים חשובים נוספים לבחירת סיפורת הם: דילמות מוסריות, כתיבה בלשון גבוהה ומובנת וספרים שהם נכס צאן ברזל. אנא אל תבחרו ספרים חדשים ומודרניים שמציגים מבוגרים או ילדים כחסרי אונים, טפשים או לא מכובדים, הדבר גורם לילד לאבד אמון וכבוד למבוגרים סביבו.

ספרים שאני ממליצה להקראה בקול רם בכתה:

האשה החכמה

מיו מיו שלי

ההוביט

אורה הכפולה

רוניה בת השודד

אני מקריאה את הסיפור במשך כחצי שיעור ואחר כך הילדים מציירים תמונה מתוך הסיפור, איזו שהיא תמונה מסצנה יפה. אין דיונים בשיעור על מהות הסיפור, על מה הוא אומר, מה משמעותו וכו'. אני סומכת על הילדים שהם יפנימו לבד את המשמעות הנסתרת. עם זאת, לסיטואציות אישיות או חברתיות ספציפיות בכתה, כאשר אני רוצה לטפל בהן, אני בוחרת סיפור (או כותבת סיפור) התומך במה שחי ומתרחש בכתה או בנפשו של אחד הילדים. כך באופן בלתי ישיר ועדין אני מחזקת את הזקוק לחיזוק ותומכת. ניתן לאמר שהמחנך נוגע כאן בבבליותרפיה ודרכה תומך בילד.

כמה פעמים בשנה החלטתי שהילדים יכתבו דבר מה הקשור בסיפור ולא רק יציירו. לדוגמה: במידה והיתה מריבה בסיפור אז הילדים התבקשו לכתוב מכתב ובו אחד הילדים מסביר מה הוא הרגיש וחשב בזמן המריבה ולאחריה. לאחר הכתיבה הקריאו הילדים בכתה את עבודת הכתיבה שלהם.
להתמודד עם פרידה רצון להעניק עונות השנה משבר זוגי אקדמאים השכל איך להצליח שכל לתכנן להתכונן להיות אמיץ איך לחנך הורה הורות הורים חינוך לחנך
איך לפתח שיחה מעניינת? איך לפתח שיחה מהנה? איך ליהנות מפיתוח שיחה? איך למצוא נושאי שיחה? איך לדעת על מה לדבר עם אנשים? על מה לדבר עם בחורה בדייט? פיתוח שיחה עצמית, מיומנויות תקשורת בין אישית
איך לפתח שיחה מעניינת? איך לפתח שיחה מהנה? איך ליהנות מפיתוח שיחה? איך למצוא נושאי שיחה? איך לדעת על מה לדבר עם אנשים? על מה לדבר עם בחורה בדייט? פיתוח שיחה עצמית, מיומנויות תקשורת בין אישית
...מפיתוח שיחה? איך למצוא נושאי שיחה? איך לדעת על מה לדבר עם אנשים? על מה לדבר עם בחורה בדייט? פיתוח שיחה עצמית, מיומנויות תקשורת בין אישית איך לפתח שיחה מעניינת עם אנשים? אליעד כהן מסביר כיצד לפתח שיחה מעניינת עם אנשים בצורה מעמיקה ומפורטת. קודם כל, כדי להבין איך לפתח שיחה מעניינת, חשוב להבין לעומק את המשמעות של לפתח שיחה. אליעד מסביר כי לפני שבן אדם מצליח לנהל שיחה מעניינת עם אדם אחר, הוא צריך לדעת כיצד לנהל שיחה עם עצמו. למעשה, שיחה בין שני אנשים היא הרחבה של השיחה הפנימית של כל אחד מהם. מהי
מבצע צוק איתן, המלחמה בטרור, הגנה או התקפה, כיפת ברזל, מבצע חומת מגן, הסכם השלום, ביבי נתניהו, עמיר פרץ, מדינת ישראל, מבצע שובו בנים, ארגוני טרור, מבצע עמוד ענן, מבצע עופרת יצוקה
מבצע צוק איתן, המלחמה בטרור, הגנה או התקפה, כיפת ברזל, מבצע חומת מגן, הסכם השלום, ביבי נתניהו, עמיר פרץ, מדינת ישראל, מבצע שובו בנים, ארגוני טרור, מבצע עמוד ענן, מבצע עופרת יצוקה
...הגנה או התקפה, כיפת ברזל, מבצע חומת מגן, הסכם השלום, ביבי נתניהו, עמיר פרץ, מדינת ישראל, מבצע שובו בנים, ארגוני טרור, מבצע עמוד ענן, מבצע עופרת יצוקה מה היתרונות המרכזיים של מערכת כיפת ברזל? אחד היתרונות הגדולים של מערכת כיפת ברזל, לפי אליעד כהן, הוא ההגנה הפיזית שהיא מעניקה לאזרחי מדינת ישראל מפני רקטות וטילים המשוגרים לעברם על ידי ארגוני טרור, כמו חמאס. היתרון מתבטא בכך שהתושבים יכולים להמשיך לנהל חיים נורמליים יחסית, גם בזמן מלחמה, כיוון שרוב הטילים מיורטים ואינם פוגעים ישירות בערים הגדולות....
לא רוצה לחיות, רוצה למות, רצון להתאבד, איך חושב מתאבד? טיפול בהתאבדות, למה לחיות? למה אנשים מתאבדים? 2 סוגים של חוסר חשק לחיות, בשביל מה לחיות? מה טוב בלחיות? איך למנוע התאבדות? מה טוב בחיים האלו?
לא רוצה לחיות, רוצה למות, רצון להתאבד, איך חושב מתאבד? טיפול בהתאבדות, למה לחיות? למה אנשים מתאבדים? 2 סוגים של חוסר חשק לחיות, בשביל מה לחיות? מה טוב בלחיות? איך למנוע התאבדות? מה טוב בחיים האלו?
...איך חושב מתאבד? טיפול בהתאבדות, למה לחיות? למה אנשים מתאבדים? 2 סוגים של חוסר חשק לחיות, בשביל מה לחיות? מה טוב בלחיות? איך למנוע התאבדות? מה טוב בחיים האלו? למה אנשים מתאבדים ואיך אפשר למנוע התאבדות? אליעד כהן מסביר על הסיבות האמיתיות שמובילות אנשים להתאבד, תוך הבחנה בין שני סוגים של חוסר רצון לחיות. הוא טוען שאנשים שרוצים למות לא באמת שונאים את החיים, אלא שהם אוהבים משהו בחיים יותר מדי, וכאשר הם לא משיגים אותו, הם מרגישים שאין סיבה לחיות. לדוגמה, אדם שטיפס על סולם במטרה לקפוץ ולהתאבד, עושה זאת...
שעמום / הבנה ואי הבנה - כיצד הם משפיעים אחד על השני?
...אחד על השני? הבנה ושעמום. מי שיתבונן בעניין יראה, כי שעמום נוצר, או כאשר הדברים קלים מידי, או כאשר הם קשים מידי. כאשר האדם קורא משהו ולא מבין אותו בכלל, הדבר הזה משעמם אותו. מצד שני אם האדם קורא משהו שהוא כבר יודע אותו היטב, גם אז הדבר הזה יוצר שעמום. כאשר האדם מבין איזה משהו, הדבר הזה יוצר חיבור בינו לבין הדבר שאותו הוא מבין. מצד שני גם כאשר האדם לא מבין איזה משהו, גם זה יוצר אצל האדם תחושה של סקרנות ורצון להבין, שגם היא יוצרת סוג של חיבור. נמצא אם כן, כי כדי שמשהו יהיה מעניין עבור האדם, לשם כך...
איך להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית
איך להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית
...להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית איך להיות סטנדאפיסט ולהצחיק אנשים? סטנדאפ הוא אומנות מיוחדת שדורשת ממך בראש ובראשונה לגרום לאנשים לצחוק. המהות של סטנדאפ היא לעורר באחרים צחוק, ולכן כדי להיות סטנדאפיסט טוב עליך להבין מה מצחיק אנשים. על מנת להצליח בכך, אתה צריך לשאול את עצמך מה מצחיק אנשים?, ולפעול בהתאם לתשובה שתמצא. מדוע חשוב למצוא מה מצחיק אותך באופן אישי? כדי להיות סטנדאפיסט...
מהי משמעות החיים של החילונים? מהי משמעות החיים של הדתיים? האם יש משמעות חיים חילונית או משמעות חיים דתית? האם לדתיים יש יותר משמעות בחיים? האם באמת יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם ריקנות וחוסר משמעות מוחלטת בחיים?
מהי משמעות החיים של החילונים? מהי משמעות החיים של הדתיים? האם יש משמעות חיים חילונית או משמעות חיים דתית? האם לדתיים יש יותר משמעות בחיים? האם באמת יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם ריקנות וחוסר משמעות מוחלטת בחיים?
...מהי משמעות החיים של הדתיים? האם יש משמעות חיים חילונית או משמעות חיים דתית? האם לדתיים יש יותר משמעות בחיים? האם באמת יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם ריקנות וחוסר משמעות מוחלטת בחיים? מהי משמעות החיים אצל דתיים וחילונים? אליעד כהן דן בשאלה מהי משמעות החיים עבור אנשים חילונים לעומת אנשים דתיים, והאם בכלל קיימת משמעות מוחלטת או שהמשמעות תמיד יחסית. תחילה, הוא מסביר כי עבור אדם דתי, לכאורה, החיים יותר פשוטים משום שיש מסגרת ברורה: האדם יודע מדוע הוא חי, מה מטרת קיומו (לקיים מצוות), ומה היעד שלו (להגיע...
נקמה וסליחה, איך לא לרצות לנקום? איך לסלוח למי שפגע בך? איך לא להיפגע מאנשים? איך לסלוח לאנשים? איך לוותר על הרצון לנקמה? איך להתייחס לבן אדם כמו לרובוט? למה מישהו פגע בי? עובדות ופירושים, למה אני נפגע מאנשים? בחירה חופשית
נקמה וסליחה, איך לא לרצות לנקום? איך לסלוח למי שפגע בך? איך לא להיפגע מאנשים? איך לסלוח לאנשים? איך לוותר על הרצון לנקמה? איך להתייחס לבן אדם כמו לרובוט? למה מישהו פגע בי? עובדות ופירושים, למה אני נפגע מאנשים? בחירה חופשית
...לנקום? איך לסלוח למי שפגע בך? איך לא להיפגע מאנשים? איך לסלוח לאנשים? איך לוותר על הרצון לנקמה? איך להתייחס לבן אדם כמו לרובוט? למה מישהו פגע בי? עובדות ופירושים, למה אני נפגע מאנשים? בחירה חופשית איך לא לרצות לנקום במישהו שפגע בך? האם אפשר לא לרצות לנקום במישהו שפגע בנו? כיצד נוכל להגיע למקום שבו נבחר לא לנקום ולסלוח, במקום להחמיר את הכאב עם נקמה? אליעד מציע כי אם מישהו פוגע בך, המחשבה הראשונה היא לא בהכרח אם לנקום או לא, אלא איך אפשר לשנות את הדרך שבה אנחנו תופסים את המצב. האם יש דרך להפסיק להרגיש...
חרדה חברתית, פחד קהל, פחד במה, להיות מפורסם, להופיע מול קהל, פחד חברתי, הפרעת חרדה חברתית, חוסר ביטחון עצמי
חרדה חברתית, פחד קהל, פחד במה, להיות מפורסם, להופיע מול קהל, פחד חברתי, הפרעת חרדה חברתית, חוסר ביטחון עצמי
...מול קהל, פחד חברתי, הפרעת חרדה חברתית, חוסר ביטחון עצמי איך להתמודד עם פחד במה וחרדה חברתית? פחד במה או חרדה חברתית נובעים מחשש של האדם מכך שאנשים אחרים לא יקבלו אותו, יחשבו עליו דברים שליליים, או שיבקרו אותו בצורה לא נעימה. כאשר אדם חווה פחד במה, לדוגמה, לפני שהוא עולה להופיע כסולן בהופעה מוזיקלית, הוא מרגיש מתח ולחץ שנובעים בעיקר מחשש מהתגובה של הקהל. החשש הוא מה יחשבו עלי אם אעשה טעות? ומה יהיה אם לא אהיה מספיק טוב בעיני אחרים?. האם אפשר להופיע ללא חרדה? אליעד מסביר שישנן שתי אפשרויות עיקרי
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
...מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית מה ההבדל בין חוסר הבנה לשקר? הבנת המושג של חוסר הבנה היא קריטית בהבנת איך ניתן לזהות שקר. אליעד כהן מסביר שישנם מצבים שבהם חוסר הבנה למעשה מהווה שקר, וההבדל תלוי בכמה אנו מבינים את המידע שאנחנו מציגים. אם אדם אינו מבין משהו עד הסוף, אך מתיימר להבין אותו, הוא למעשה משקר, גם אם לא מתוך כוונה רעה. יש הבדל בין חוסר הבנה של דבר מסוים לבין הטעיית אחרים לגבי מה שאנחנו יודעים או מבינים. מהם סוגי השקר השונים? ישנם סוגים שונים של שקרים: שקר במזיד - כאשר אדם משקר בכוונה ובמודעות...
חופש פנימי, לרקוד, ריקודים, להרגיש חופשי, להשתחרר, שחרור פנימי, להיות חופשי, להתנהג כמו אלוהים, החופש של אלוהים
חופש פנימי, לרקוד, ריקודים, להרגיש חופשי, להשתחרר, שחרור פנימי, להיות חופשי, להתנהג כמו אלוהים, החופש של אלוהים
...ריקודים, להרגיש חופשי, להשתחרר, שחרור פנימי, להיות חופשי, להתנהג כמו אלוהים, החופש של אלוהים למה באמת את רוצה לרקוד? הסיבה שאנשים חושבים שהם רוצים לרקוד היא לא הריקוד עצמו, אלא חוויית החופש שהם מדמיינים שיקבלו ממנו. אדם שאומר שהוא רוצה לרקוד, לא באמת מחפש רק את התנועה או המוזיקה, אלא את ההרגשה הפנימית של חופש, של זרימה מוחלטת. לדוגמה, כשמישהו יושב בבית וחושב על כך שהוא רוצה לצאת לרקוד, הוא למעשה מרגיש שמשהו חסר לו - חוויה פנימית של שחרור מוחלט שהוא מדמיין שתהיה לו רק אם יצא לרקוד. אבל אם אותו אדם...
לצאת מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות
...- בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות לצאת מהמטריקס פירושו להבין בשלמות את המציאות. כל דבר אחר זה כמו לראות את הסרט. נחמד, משעשע, מעביר את הזמן. בו ברגע שמבינים את המציאות בשלמות, יוצאים ממנה. אני אוהב לראות סרטים על בריחה מבתי כלא. ככל שבית הכלא שמור יותר, כך יותר קשה לברוח ממנו. ברוב הסרטים אחד האלמנטים המרכזיים הוא לנסות להתחקות אחרי מבנה הכלא, אחרי השגרה, למצוא נקודות תורפה. להתמיד. והאמת היא שבית הכלא השמור ביותר הוא העולם הזה. אפילו מוות לא משחרר אותך ממנו. כי כמו שהלידה שלך לא הייתה...
פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין
...מוח ימין העשורים האחרונים השתייכו לאנשים מסוג מסוים שחשבו באופן מסוים - מתכנתי מחשבים שיכלו לפצח קודים, עורכי דין שיכלו לנסח חוזים במיומנות, בוגרי מנהל עסקים שאוהבים להתעסק במספרים. אולם מפתחות הממלכה עוברים לידיים אחרות. העתיד שייך לאנשים מסוג שונה לחלוטין, בעלי מחשבה שונה לחלוטין - אנשים המסוגלים ליצור, להביע אמפתיה, להבחין בדפוסים וליצור משמעות. אנשים אלו - אמנים, ממציאים מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, מעודדים, כאלה שרואים את התמונה הכוללת... אנו עוברים מעידן האינפורמציה, יכולות לוגיות, ליניאריות...
הפרעת אישיות פרנואידית - מבוא
...היא הפרעת אישיות מאשכול א בסיווג הפרעות האישיות. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים בחשדנות וחוסר אמון ארוך טווח באנשים ככלל. לרוב הם מסרבים לקחת אחריות על רגשותיהם ומטילים אחריות זו על אחרים. לעתים קרובות הם עוינים ורגזניים. תוכן עניינים: 1 אבחנה 2 אפידמיולוגיה 3 מאפיינים קלינים 4 טיפול אבחנה: על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: חוסר אמון וחשדנות שאחרים ככלל הם חורשי רע, המופיעים כדפוס קבוע, שתחילתו בבגרות המוקדמת ומופיעים במגו
מהם ההבדלים שבין מאמן אישי טוב לפחות טוב (במקרה הטוב) ?
...אישי טוב לפחות טוב (במקרה הטוב) ? במאמר זה אעמוד על מספר הבדלים דקים אך גדולים שניתן למצוא אצל מאמנים אישיים. הנקודות שלהלן אמורות להוות שיקול מכריע אצלך בעת בחירת מאמן אישי. להשיג חיובי רק דרך חיובי! שיטות אימון שונות טועות ותופשות כי כדי לגרום לך להשתפר, עליהן להפוך אותך לאפס בעיני עצמך ולאחר מכן להטמיע בך את עקרונות השיטה שלהן שהתגלתה לגורו שעומד בראש השיטה. השיטות האלו לוקחות אותך, משפילות אותך, מורידות את הערך שלך בעיני עצמך ולאחר מכן עושות לך שטיפת מוח להאמין בגורו ובמדריך שמולך ובשיטה שלו...
מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ב
...הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ב במאמר הקודם בסדרה זו נחשפת למחסום הגדול ביותר שמונע ממך הצלחה, דבר שנקרא פרדיגמה. לכל אחד מאיתנו יש פרדיגמות המשפיעות על התחומים השונים בחיינו. כפי שציינתי בחלק הקודם, פרדיגמה היא למעשה תוכנית שנמצאת בתוך תת המודע. התוכנית הזו יוצרת מציאות שבה אנחנו למעשה מתוכנתים להשיג רמה מסוימת של תוצאות, שהן במתאם לאותה פרדיגמה. לכן, על מנת ליצור שינוי אמיתי בתוצאות שלנו, אנחנו חייבים לשנות את הפרדיגמה שלנו. רוצה לדעת איך לעשות זאת? במאמר הזה אני אחשוף בפניך את הדרך לשינוי...
דמיון יצירתי ומחשבה יוצרת מציאות
...מציאות גלית שראל הדמיה יצירתית זהו תהליך הרותם את כוח המחשבה תוך שימוש בדמיון על מנת להשיג מטרה. כולנו מצוידים בכלי הדמיון built in בתוכנו, כלי עוצמתי ואדיר אך לרוב איננו מודעים לכוחו, עוצמתו ויכולת יצירתו. אנו יוצרים בכל רגע בחיינו. תחילה אנו רואים בדמיון את מושא כמיהתנו, הדבר מעורר את חושינו ורגשותינו ומאפשר לנו ליצור ולהגשים. כך למשל נגר, היוצר את רהיטיו קודם כל בדמיונו ורק אחר כך ניגש לתכנן, לחתוך, לנסר ולהדביק עד שהוא מגשים את המוצר שדמיין במימד הפיסי. כשאנחנו חושבים על אוכל שאנחנו אוהבים אנו...
פסיכוזה - מבוא
...המתארת מצב קיצוני של אובדן חלקי או מלא של קשר עם המציאות המתבטא בפגיעה בבוחן מציאות. הפסיכוזה מאופיינת בהתנהגות הנחוויית כמוזרה או חריגה ובלתי מובנת, העלולה לעורר לעתים רגשות חרדה ודחייה מצד החברה. כגון הרחת ספרים טעימת ריחות וראיית צלילים. לפי הגדרה רחבה, חולה נפש הוא במצב פסיכוטי כאשר עקב העדר ביקורת מציאות הוא מתקשה לתפקד בחיי היום יום, מופיעות מחשבות שווא והזיות לפרק זמן של חודש לפחות, וקיימת הפרעה חמורה בתחומי החשיבה, התפיסה וההתנהגויות הדרושות לניהול אורח חיים תקין. בתקופה האחרונה המושג ח
על הוכחות וצירופי מקרים - מודעות עצמית רוחנית
...- מודעות עצמית רוחנית על הוכחות וצירופי מקרים צירופי מקרים נפלאים ו... שום דבר אינו קורה במקרה! היקום מחזק את ידינו מראה לנו את הדרך הנכונה עבודתנו והשתדלותנו מוערכת בכל המימדים. וכמו בכל מטבע ראויה מתקיים גם כאן הצד השני של המטבע ובו יש לימוד יותר מעמיק לגבי עצמנו: היקום מספק הוכחות למי שזקוק להוכחות למי שעדיין ספק בליבו לגבי הדרך בה הוא הולך. כשהוארה בפניכם הדרך חווייתם ניסים, חווייתם נפלאות - העריכו ורוו נחת מן ההוכחות! הרווחתם אותן ביושר, בתום ובעבודה אמיתית ונכונה. השלב הבא הוא לראות היכן מקנן...
איזון גוף - נפש
...לא יש המון המון סדנאות במבטיחות איזון בין הגוף החומרי לבין הנפש הרוחנית. החלק הזה שמחייה אותנו ואנו קוראים לו כעת נפש - הוא האני האמיתי שלי וכל המטרה שלי כאן בחיים לאו היא להתחבר אליו. מה הבעיה? הביעה היא שחלק רוחני שכלוא בחלק חומרי לעיתים יוצר ניגודים מאוד קשים. אדם שמגלה את הרוחניות לא יודע איך להכיל אותה - לעיתים המצב יוצר חוסר איזון בגוף. חולשה, כאבי ראש, בלבול של מה אני עושה כאן? מה היעוד שלי? - החוכמה היא לשלב בין שניהם וזה בדיוק הסוד של איזון גוף נפש. ישנם המון מתקשרים רוחניים בעלי יכולו
זן בודהיזם / זאזן - אודות המושג "תרגול"
...- אודות המושג תרגול אני משתמש הרבה במילה תרגול בשביל לתאר את העבודה הבודהיסטית. אחרים משתמשים במילה אימון. הסימנייה הסינית שהמילה הזו מתרגמת היא שנקראת Syu או Shu. הסימנייה שבכתביו של דוגן בדרך כלל צמודה לסימנייה הזו היא שנקראת Syo או Sho. הפירוש של הוא טיפוח וגם תרגול שחוזר על עצמו והפירוש של הוא מימוש או הגשמה. את הצירוף הזה תרגמתי עד כה כתרגול / התעוררות. לאחר מחשבה ארוכה ובחינה נוספת של המשמעות של הסימניות האלה החלטתי לשנות את התרגום הזה לתרגול והגשמה - במובן העמוק קל יותר להבין באמצעות המילים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להיות חברתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות חברתי, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להיות חברתי, כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להיפרד יפה? להצליח בלי מקצוע מנטורינג להצלחה מקור המוטיבציה שלך פחד מדחיה תרפיה התמודדות עם פוביה פחד מהצלחה רגשות אשמה בגלל הערכה עצמית אהבה עצמית בזוגיות ללא תנאים לגרום לאקס להתאהב למה לא כדאי לאהוב את עצמי בלי תנאים? האם האושר שלי תלוי בדברים? להשיג אושר ריגוש במערכת יחסים האם כדאי לרצות זוגיות? ללמוד להחליט להיות החלטי איך להתמודד עם פחד מדחייה? להתמודד עם מחשבות על האקסית טיפול בחוסר מוטיבציה להקים עסק מצליח לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות לשכנע מישהו לחזור האם להעניש ילד? ילד חוזר בתשובה שובע גשמי איך לחקור את התת מודע? הפרעות נפשיות בעקבות טראומה האם סכיזופרניה היא גנטית? איך לגרום לאקסית לרצות אותי? לגרום לאקסית לא להתאהב במישהו אחר מפתח שריר פרונט סקוואט על קצות האצבעות מסרים מאלוהים רצון להיות אלוהים איך להגיע להארה רוחנית? מורה מואר להיות אלוהים האמיתי לא מספיק להיות אלוהים איך כסף משפיע על האושר? איך להפוך כסף לעוד כסף? משמעות החיים של החילונים האם ניתן להשיג את מטרת החיים? הפקת הנאה מינית מחפץ או איבר גוף רגשות שליליים בחירה חופשית וסיבתיות אין בחירה או יש בחירה בריאת העולם והמפץ הגדול לפרש מסרים מהיקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן רוחני, מאמן אישי בסקייפ, אימון אישי קואצ'ינג בתחום להיות חברתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3125 שניות - עכשיו 26_09_2025 השעה 17:47:51 - wesi4